Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Τι αποφάσισε η Διορθόδοξη Ειδική Επιτροπή - Përfundoi punimet Këshilli Special Ndërorthodhoks. Mitropoliti i Korçës Hirësi Joani pjesë e këtij Këshilli




Εργασίες της συνελθούσης σε δεύτερη συνεδρία της μεταξύ 15 και 20 Φεβρουαρίου 2015 στο Ορθόδοξο Κέντρο του Οικουμενικού Πατριαρχείου στο Σαμπεζύ Γενεύης Ειδικής Διορθοδόξου Επιτροπής επί της προπαρασκευής της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου της Ορθοδόξου Εκκλησίας ολοκληρώθηκαν στις 20 Φεβρουαρίου.
Αναλυτικα: 
Με ευλογία του Αγιωτάτου Πατριάρχου Μόσχας και Πασών των Ρωσσιών Κυρίλλου την Ορθόδοξη Εκκλησία της Ρωσίας στη συνεδρία εκπροσωπούσε αντιπροσωπεία με επικεφαλής τον Μητροπολίτη Βολοκολάμσκ Ιλαρίωνα, Πρόεδρο του Τμήματος Εξωτερικών Εκκλησιαστικών Σχέσεων του Πατριαρχείου Μόσχας. Επίσης μέλη της αντιπροσωπείας είναι ο Πρωθιερέας Νικόλαος Μπαλασώφ, Αναπληρωτής Πρόεδρος του ΤΕΕΣ και ο διάκονος Ανατόλιος Τσουριακώφ, στέλεχος του Τμήματος ως μεταφραστής.
Η Επιτροπή ολοκλήρωσε τη επιμέλεια του σεβαστού μέρους του σχεδίου του κειμένου της Πανορθοδόξου Συνόδου με τίτλο «Ἡ συμβολή τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας εἰς ἐπικράτησιν τῆς εἰρήνης, τῆς δικαιοσύνης, τῆς ἐλευθερίας, τῆς ἀδελφοσύνης καί τῆς ἀγάπης μεταξύ τῶν λαῶν, καί ἄρσιν τῶν φυλετικῶν καί λοιπῶν διακρίσεων». Επίσης αποφασίσθηκε η περαιτέρω πορεία σχετικά με την αναθεώρηση του ώς άνω κειμένου και την επιμέλεια των λοιπών σχεδίων κειμένων των συνοδικών αποφάσεων.
Η Ειδική Διορθόδοξος Επιτροπής θα συνεχίσει το έργο της τον Μάρτιο-Απρίλιο του 2015.
Στην Επιτροπή υπό την προεδρία του Μητροπολίτου Γέροντος Περγάμου Ιωάννου μετείχαν αντιπροσωπείες των 14 κατά τόπους Ορθοδόξων Εκκλησιών με την ακόλουθη σύνθεση:
Ο Μέγας Πρωτοπρεσβύτερος Γεώργιος Τσέτσης, ο Αρχιμανδρίτης Μάξιμος Πόθος (Οικουμεικό Πατριαρχείο)·
Ο Μητροπολτίς
η Καλής Ελπίδος Σέργιος και ο Αρχιμανδρίτης Νικόλαος Ιωαννίδης (Πατριαρχείο Αλεξανδρείας)·
Ο Μητροπολίτης Αρκαδίας Βασίλειος και ο κ. Γεόργιος Γκαντούρ (Πατριαρχείο Αντιοχείας)·
Ο Αρχιεπίσκοπος Κωνσταντίνης Αρίσταρχος και ο καθηγητής Θ. Γιάγκου·
Ο Μητροπολίτης Γκόρι και Ατένι Ανδρέας και ο Πρωτοπρεσβύτερος Γεόργιος Ζβιντάντζε (Πατριαρχείο Γεωργίας) ·
Ο Μητροπολίτης Μαυροβουνίου και Παραθαλασσίας Αμφιλόχιος και ο Επίσκοπος Μπάτσκας Ειρηναίος·
Ο Μητροπολίτης Τιργοβιστίου Νήφων και ο Πρωθιερέας Βιορέλ Ιωνίτσα Τιργοβιστίου (Πατριαρχείο Ρουμανίας)·
Οι Μητροπολίτες Βάρνας και Βελίκι Πρεσλάβ Ιωάννης και Νευροκοπίου Σεραφείμ (Πατριαρχείο Βουλγαρίας)·
Ο Μητροπολίτης Πάθου Γεώργιος και ο καθηγητής Ν. Ζαχαρόπουλος (Εκκλησία της Κύπρου)·
Οι Μητροπολίτες Δημητριάδος Ιγνάτιος και Μεσσηνίας Χρυσόστομος (Εκκλησίας της Ελλάδος) ·
Ο Μητροπολίτης Κορυτσάς Ιωάννης και ο Επίσκοπος Απολλωνίας Νικόλαος (Εκκλησία της Αλβανίας) ·
Ο Επίσκοπος Σιεμιατίτσε Γεώργιος και ο Πρωθιερέας Ανδρέας Κούζμα (Εκκλησία της Πολωνίας) ·
Ο Μητροπολίτης Μιχαλουπόλεως Γεώργιος (Εκκλησία Τσεχίας και Σλοβακίας).
Την Γραμματεία επί προπαρασκευής της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου συναποτελούσαν ο Μητροπολίτης Ελβετίας Ιερεμίας, ο Αρχιδιάκονος Ιωάννης Χρυσαυγής και ο καθηγητής Βλάσιος Φειδάς.

Η Σύναξις των Ορθοδόξων Προκαθημένων που συνήλθε στην Κωνσταντινούπολη τον Μάρτιο του 2014, είχε αποφασίσει την σύσταση μιας Διορθοδόξου Ειδικής Επιτροπής, με σκοπό την αναθεώρηση των κειμένων τα οποία είχαν εκπονηθεί από την Γ΄ Πανορθὀδοξη Προσυνοδική Διάσκεψη το 1986, και που συμπεριλαμβάνονται στο θεματολόγιο της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου.
Σε μιά πρώτη φάση, τον Νοέμβριο του 2014, η Επιτροπή ασχολήθηκε με το θέμα των Διαχριστιανικὠν Διαλόγων και της Οικουμενικής Κινήσεως γενικά.
Στην δεύτερη συνεδρία της που πραγματοποιήθηκε και πάλιν στο Ορθόδοξο Κέντρο του Οικουμενικού Πατριαρχείο στην Γενεύη, υπό την Προεδρία του Μητροπολίτου Γέροντος Περγάμου Ιωάννου (15-21 Φεβρουαρίου 2015), η Επιτροπή ασχολήθηκε με το θέμα «Η συμβολή της Ορθοδόξου Εκκλησἰας εις την προώθησιν της Ειρήνης, της Δικαιοσύνης, της Ελευθερίας, της Αδελφοσύνης και Αγάπης μεταξύ των λαών και την εξαφάνισιν των φυλετικών και άλλων διακρίσεων», στο οποίο έγιναν οι απαιτούμενες αλλαγἐς.
Στην επόμενη συνεδρία της, η Ειδική Επιτροπή θα ασχοληθεί με την επιμέλεια των κειμένων που αφορούν στα εξής θέματα της Ημερησίας Διατάξεως της Αγἰας και Μεγάλης Συνόδου: «Το ζήτημα του Κοινού Ημερολογίου», «Κωλύματα γάμου», και «Η σπουδαιότης της νηστείας και η τήρησις αυτής σήμερον».
Το έργο της Επιτροπής προβλέπεται να ολοκληρωθεί προ του Πάσχα 2015. Τα αναθεωρηθέντα από αυτήν κείμενα θα παραπεμφθούν στην επόμενη Προσυνοδική Πανορθόδοξη Διάσκεψη, που προγραμματίστηκε για τα μέσα του τρέχοντος έτους.
U kryen punimet e mbledhjes së dytë të Këshillit të Posatshëm Ndërorthodhoks, nga data 15 deri më 20 Shkurt të 2015 në Qëndrën Orthodhokse të Patriarkanës Ikumenike në Sambezi  Gjenevë , mbi parapërgatitjen e Sinodhit të Madh dhe të Shenjtë të Kishës Orthodhokse.

Më hollësisht:
Me bekim të Patrikut të Shenjtë të Moskës dhe Gjithë Kishës Orthodhokse Ruse në mbledhje merrte pjesë një përfaqësi  e saj në krye të së cilës ndodhej Mitropoliti i Volkolamskut Ilarioni, President i Degës së Çështjeve të Jashtme të Marrdhënieve Kishtare të Patriarkanës së Moskës. Gjithashtu anëtarë të përfaqësisë janë, Protopresviter Nikolaos Balasof, zvendës president i TEES dhe dhiakon Anatol Curiakof, anëtar i Degës së përkthimit.
Këshilli plotësoi me kujdes një pjesë të mjaftueshme të planit  të tekstit të Sinodhit Panorthodhoks me titullin “Pjesmarrja e Kishës Orthodhokse në mbizotërimin e paqes, të drejtësisë, të lirisë, të vëllazërisë dhe të dashurisë ndërrmjet popujve, dhe eliminimin e dallimeve racore dhe dallimeve tjera”.
Gjithashtu u vendos ecuria e mëtejshme në lidhje me riformatimin e tekstit të mësipërm si dhe planifikimin e teksteve plane të tjera të vendimeve sinodike.


Këshilli i Posatshëm Ndërothodhoks do të vazhdojë punimet e saj në Mars- Prill 2015.
Në Këshiill nën udhëheqjen e Mitropolitit Jerondit Pergamit Joanit merrin pjesë përfaqësi nga 14 Kisha lokale Orthodhokse me këtë përbërje.


Mega Protopresviteri Georgio Tsetsi, Arkimandrit Maksim Pothos (Patriarkana Ikumenike), Mitropoliti i Shpresës së Mirës Sergio dhe Arkimandriti Nikolao Joanidhi (Patriarkana e Aleksandrisë) Mitropoliti i Arkadisë Vasil dhe z Gjeorgjios Gandur (Patriarkana e Antiokisë).
Kryepiskopi Konstandin Aritarku dhe profesori Th Giagkou,
Mitropoliti i Gorit dhe Ateni Andrea deh Protopresviter Georgios Zvintantze (Patriarkana e Gjeorgjisë).
Mitropoliti i Malit të Shenjtë dhe Parathalassias Amfilohios dhe Episkopi Batskës Irineu,
Mitropoliti i Tirgovistiut Nifon dhe Protoprifti Viorel Ionitsa Tirgovistiou (Patriarkana e Rumanisë).
Mitropoliti i Varnës dhe Velikit Preslav Joani dhe Nevrokopit Serafim (Patriarkanë Bullgarisë).
Mitropoliti i Pathut Gjeorgjios dhe profesori N Zaharopoulos (Kisha e Qipros).
Mitropoliti i Dhimitriadhës Ignati dhe Mesinias Krisostom( Kisha Greke)
Mitropoliti i Korçës Joani dhe Episkopi i Apollonisë Nikolla (Kisha e Shqipërisë).
Episkopi i Siematitse Georgios  dhe Protoprifti Andrea Kuzma (Kisha Polake).
Mitropoliti i Mihalupoleos Georgio (Kisha e Çekisë dhe Sllovakisë).
Sekretarinë mbi parapërgatitjen e të Sinodhit të Madh dhe të Shenjtë e ndihmonin dhe Mitropoliti i Svicrës Jeremia, Kryedhiakoni Joani Hrisavgis dhe profesori Vlashi Fidas.


Mbledhja e Primatëve Orthodhoksë që u realizua në Konstandinupojë në Mars të 2014, kishte vendosur përbërjen e një Këshilli të Posatshëm Ndërorthodhoks, me qëllim  rishikimin e teksteve të cila ishin ndërtuar nga Kongresi Parasinodik Panorthodhoks i 3-të më 1986 dhe që përfshihen në tematologjinë e Sinodhit të Madh dhe të Shenjtë.
Në një fazë të parë, më Nëntor të 2014, Këshilli shqyrtoi  çështjen e Dialogut Ndërkristian dhe të Lëvizjes Ikumenike në përgjithësi. Në mbledhjen e dytë të tij që u realizua sërish  në Qëndrën Orthodhokse të Patriarkanës Ikumenike në Gjenevë, nën Presidencën e Mitropolitit Jerondit të Pergamit Joanit (15-21 Shkurt 2015), ky Këshill siç thamë dhe më lart shqyrtoi temën: “Pjesmarrja e Kishës Orthodhokse në mbizotërimin e paqes, të drejtësisë, të lirisë, të vëllazërisë dhe të dashurisë ndërrmjet popujve, dhe eliminimin e dallimeve racore dhe dallimeve të tjera”.

Në mbledhjen e saj të ardhshme, Këshilli Special do të merret me përkujdesjen e teksteve që kanë lidhje që këtej e tutje me Çështjet e Ditës së Kishës së Sinodhit të Shenjtë dhe të Madh: “Çështja e Kalendarit të Përbashkët”, “Problematikat e Martesës” dhe “Vlera e kreshmës dhe ruajtja e saj sot”. Vepra e Këshillit parashikohet të përfundojë para Pashkës 2015. Tekstet e rishikuara prej saj do të çohen në Mbledhjen e ardhshme Parasinodike Panorthodhokse, që u programua nga mezi i vitit prezent.

Përktheu: T. H. B, (Ky material na erdhi me email)

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ηπειρώτες Ευεργέτες της Τουρκοκρατίας και Ελληνοκρατίας

Αποκαλύπτουμε : Αίτημα στον ΟΗΕ για την εδαφική αποκατάσταση της Αλβανίας με Ελληνικά εδάφη, ετοιμάζει ο Αλβανός πρωθυπουργός Έντι Ράμα.

Το αίτημα αυτό προς ΟΗΕ και Διεθνείς Οργανισμούς έχουν ήδη υπογράψει όλοι οι βουλευτές που ¨ελέγχει ¨ ο Έντιι Ράμ , Αλβανοί βουλευτές των Σκοπίων, αλλά και του Μαυροβουνίου . 


Το αίτημα αυτό θα συνοδεύεται από χιλιάδες υπογραφές Αλβανών που θα δηλώνουν μόνιμη κατοικία ή τόπο εργασίας "Ελλάδα¨ και φυσικά από τους "Τσάμηδες" που υπογράφουν από τους πρώτους, ως "δεδιωγμένοι" από τις "αλύτρωτες" εστίες τους. 


Μην ξεχνάμε ότι , το 52% των αλλοδαπών ̟ που διαµένουν στην Ελλάδα έχουν Αλβανική υπηκοότητα. ( δεν θέλουμε να τους κάνουμε την ζωή δύσκολη ). 


Οι οπαδοί της ¨Μεγάλης Αλβανίας ¨ και του Αλβανικού Μεγαλοϊδεατισμού , με τις ευλογίες και την ενθάρρυνση του Αλβανού πρωθυπουργού ¨γυρίζουν¨ στα προς προσάρτηση "Αλβανικά εδάφη" και συλλέγουν χιλιάδες υπογραφές. 


Ξυπνήστε ! 
Το πρόβλημα που θα ανακύψει εξαιτίας της αδράνειά μας , κρίνεται εξαιρετικά σοβαρό , αφού , θα δημιουργήσει ¨προ ανάχωμα¨ υπέρ της Αλβανίας στο διεθνές δίκαιο με σκοπό να γίνει πεπ…

Αναμνήσεις από το άνοιγμα των εκκλησιών στη Β. Ήπειρο και η πρώτη ελεύθερη Ανάσταση το 1992

Ἡ Ἀλβανία κάτω ἀπό τήν ἐξουσία τοῦ κομμουνιστικοῦ κόμματος ὑπῆρξε τό μοναδικό συνταγματικά ἀθεϊστικό κράτος στόν κόσμο, κατά τήν περίοδο 1967-1990. Τήν περίοδο αὐτή ἀπαγορεύθηκε κάθε θρησκευτική ἱεροπραξία, καταστράφηκαν ἐκ θεμελίων οἱ περισσότεροι τόποι λατρείας, ἐνῶ ἀπεσχηματίστηκαν ὅλοι οἱ ἱερεῖς, καί πολλοί ἀπό αὐτούς ἐξορίστηκαν ἤ πέθαναν μαρτυρικά στίς φυλακές. Ἀπό τό 1976 ἐπίσης ἀπαγορεύθηκαν διά νόμου ὅλα τα χριστιανικά ὀνόματα. Ἡ ἀπαγόρευση αὐτή ἔπληξε ὅλους τούς ἀλβανούς πολίτες, ἀλλά ἰδιαίτερα τούς βορειοηπειρῶτες ἀδελφούς μας, γιά τούς ὁποίους ἡ ὀρθόδοξη πίστη ἦταν βασικό συστατικό τῆς ἐθνικῆς τους ἰδιοπροσωπίας. Βασική ἀρχή τοῦ Κόμματος Ἐργασίας τῆς Ἀλβανίας ἦταν: «Κύριος σκοπός τοῦ κράτους εἶναι ἡ παραγωγή. Ὅποιος δέν παράγει, ὅπως οἱ ἱερεῖς, δέν ἔχει θέση στή νέα μας κοινωνία». Ἔτσι μέχρι τό 1990 οἱ ἀδελφοί μας ἔμεναν ἀβάπτιστοι, ἀστεφάνωτοι, ἀλειτούργητοι, ἀκήδευτοι, (μέ ἐλάχιστες ἐξαιρέσεις ἱερέων πού μέ κίνδυνο τῆς ζωῆς τους τελούσανν κρυφά κάποια μυστήρια).          …