Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΕΘΝΟΣ: Προηγούνται άλλα προξενεία για... λουκέτο



Ελπίζουμε να διαψευσθεί επισήμως από το υπουργείο Εξωτερικών η καταγγελία που έγινε από βορειοηπειρωτικές οργανώσεις ότι μεθοδεύεται το κλείσιμο του ελληνικού Γενικού Προξενείου Κορυτσάς. 

Οι οικονομικές δυσχέρειες είναι γνωστές και η υποχρέωση προσαρμογής του υπουργείου Εξωτερικών είναι αναγκαία. 
Ωστόσο, εάν υπάρχει λόγος να κλείσουν κάποια προξενεία, ας αρχίσουμε από εκείνα που λειτουργούν στις χώρες της ΕΕ και στις ΗΠΑ, τα οποία δεν έχουν πια κανέναν λόγο να παραμένουν ανοιχτά, εκτός ίσως από αυτά που πρέπει να διατηρηθούν για ιστορικούς λόγους. 

Αλλά, βλέπετε, μια μετάθεση στην Ατλάντα, το Χιούστον, το Λος Αντζελες, τη Στουτγάρδη, τη Φρανκφούρτη ή τη Μασσαλία είναι πάντα προτιμότερη από μια μετάθεση στην Κορυτσά...

από τη στήλη "ΓΡΑΦΙΚΟΤΗΤΕΣ" της εφημερίδας ΕΘΝΟΣ


ΑΝΑΣΤΑΤΩΣΗ ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΤΣΑ

Η αναστάτωση στην Κορυτσά είναι μεγάλη στις τάξεις των Ελλήνων. Ο λόγος: οι ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες ότι στις προθέσεις του ΥΠΕΞ είναι το κλείσιμο του ελληνικού προξενείου στην πόλη.
 Σύμφωνα με τα όσα μας είπαν Βορειοηπειρώτες που επικοινώνησαν μαζί μας, η ανησυχία είναι μεγάλη, καθώς η μη ξεκάθαρη στάση του υπουργείου τους κάνει να αισθάνονται «ότι η Ελλάδα για άλλη μία φορά μας εγκαταλείπει και μας αφήνει μόνους να αντιμετωπίσουμε τον εθνικισμό των Αλβανών». Και λένε πως «το κλείσιμο του Ελληνικού Προξενείου ισοδυναμεί με εθνικό έγκλημα εκ μέρους της Ελλάδος», αν φυσικά ισχύουν τα όσα ακούγονται.
Οι Βορειοηπειρώτες, σε επαφές που έχουν μέσω των οργανώσεών τους με παράγοντες του ΥΠΕΞ, τονίζουν πως «η Κορυτσά μαζί με τη Μοσχόπολη υπήρξαν οι πόλεις – λίκνα του ελληνικού πολιτισμού, των ελληνικών γραμμάτων στην ευρύτερη περιοχή». Επίσης, υπενθυμίζουν πως στη Μοσχόπολη ιδρύθηκε το πρώτο ελληνικό τυπογραφείο, μετά από αυτά της Κωνσταντινούπολης και της Σμύρνης αλλά και την δράση της Νέας Ακαδημίας Μοσχοπόλεως, από τον 18ο αιώνα, την καταγωγή από την περιοχή των εθνικών ευεργετών Μπάγκα, και Σίνα, την εκπροσώπηση στο ελληνικό κοινοβούλιο της περιοχής από τον Σκενδέρη, αλλά και τους Σμολένσκι, Τέρπο και τους μητροπολίτες Παντελεήμων Κοτόκο και Πολύκαρπο Δαρδαίο.
Τέλος, οι Βορειοηπειρώτες στηλιτεύουν και τον τρόπο με τον οποίο ο πρόξενος συμπεριφέρθηκε στην τελευταία απογραφή πληθυσμού στην Αλβανία. Την ανησυχία των Ελλήνων της Βορείου Ηπείρου έχει προκαλέσει επίσης η απόπειρα δημιουργίας από τους Ρουμάνους προξενείου (έχουν βάλει στο μάτι το κουτσοβλαχικό στοιχείο και προσπαθούν να το οικειοποιηθούν). Καλό θα ήταν ο κ. Κοτζιάς να ξεκαθαρίσει ότι δεν υπάρχει θέμα παύσης λειτουργίας του ελληνικού προξενείου.
Νίκος Χιδίρογλου
ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΩΡΑ 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ηπειρώτες Ευεργέτες της Τουρκοκρατίας και Ελληνοκρατίας

Αποκαλύπτουμε : Αίτημα στον ΟΗΕ για την εδαφική αποκατάσταση της Αλβανίας με Ελληνικά εδάφη, ετοιμάζει ο Αλβανός πρωθυπουργός Έντι Ράμα.

Το αίτημα αυτό προς ΟΗΕ και Διεθνείς Οργανισμούς έχουν ήδη υπογράψει όλοι οι βουλευτές που ¨ελέγχει ¨ ο Έντιι Ράμ , Αλβανοί βουλευτές των Σκοπίων, αλλά και του Μαυροβουνίου . 


Το αίτημα αυτό θα συνοδεύεται από χιλιάδες υπογραφές Αλβανών που θα δηλώνουν μόνιμη κατοικία ή τόπο εργασίας "Ελλάδα¨ και φυσικά από τους "Τσάμηδες" που υπογράφουν από τους πρώτους, ως "δεδιωγμένοι" από τις "αλύτρωτες" εστίες τους. 


Μην ξεχνάμε ότι , το 52% των αλλοδαπών ̟ που διαµένουν στην Ελλάδα έχουν Αλβανική υπηκοότητα. ( δεν θέλουμε να τους κάνουμε την ζωή δύσκολη ). 


Οι οπαδοί της ¨Μεγάλης Αλβανίας ¨ και του Αλβανικού Μεγαλοϊδεατισμού , με τις ευλογίες και την ενθάρρυνση του Αλβανού πρωθυπουργού ¨γυρίζουν¨ στα προς προσάρτηση "Αλβανικά εδάφη" και συλλέγουν χιλιάδες υπογραφές. 


Ξυπνήστε ! 
Το πρόβλημα που θα ανακύψει εξαιτίας της αδράνειά μας , κρίνεται εξαιρετικά σοβαρό , αφού , θα δημιουργήσει ¨προ ανάχωμα¨ υπέρ της Αλβανίας στο διεθνές δίκαιο με σκοπό να γίνει πεπ…

Αναμνήσεις από το άνοιγμα των εκκλησιών στη Β. Ήπειρο και η πρώτη ελεύθερη Ανάσταση το 1992

Ἡ Ἀλβανία κάτω ἀπό τήν ἐξουσία τοῦ κομμουνιστικοῦ κόμματος ὑπῆρξε τό μοναδικό συνταγματικά ἀθεϊστικό κράτος στόν κόσμο, κατά τήν περίοδο 1967-1990. Τήν περίοδο αὐτή ἀπαγορεύθηκε κάθε θρησκευτική ἱεροπραξία, καταστράφηκαν ἐκ θεμελίων οἱ περισσότεροι τόποι λατρείας, ἐνῶ ἀπεσχηματίστηκαν ὅλοι οἱ ἱερεῖς, καί πολλοί ἀπό αὐτούς ἐξορίστηκαν ἤ πέθαναν μαρτυρικά στίς φυλακές. Ἀπό τό 1976 ἐπίσης ἀπαγορεύθηκαν διά νόμου ὅλα τα χριστιανικά ὀνόματα. Ἡ ἀπαγόρευση αὐτή ἔπληξε ὅλους τούς ἀλβανούς πολίτες, ἀλλά ἰδιαίτερα τούς βορειοηπειρῶτες ἀδελφούς μας, γιά τούς ὁποίους ἡ ὀρθόδοξη πίστη ἦταν βασικό συστατικό τῆς ἐθνικῆς τους ἰδιοπροσωπίας. Βασική ἀρχή τοῦ Κόμματος Ἐργασίας τῆς Ἀλβανίας ἦταν: «Κύριος σκοπός τοῦ κράτους εἶναι ἡ παραγωγή. Ὅποιος δέν παράγει, ὅπως οἱ ἱερεῖς, δέν ἔχει θέση στή νέα μας κοινωνία». Ἔτσι μέχρι τό 1990 οἱ ἀδελφοί μας ἔμεναν ἀβάπτιστοι, ἀστεφάνωτοι, ἀλειτούργητοι, ἀκήδευτοι, (μέ ἐλάχιστες ἐξαιρέσεις ἱερέων πού μέ κίνδυνο τῆς ζωῆς τους τελούσανν κρυφά κάποια μυστήρια).          …