Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Αγνοούν την Ορθόδοξη Εκκλησία σε διαδικασίες ανέγερσης ι. Ναού αθετώντας νομοθεσία του κράτους

Μια ακόμη προβοκάτσια κατά της Ορθοδοξίας

Δεν είναι μόνο λόγοι προεκλογικής προπαγάνδας αυτοί που οδήγησαν τον Δήμαρχο Αγίων Σαράντα και κυρίως τον ταραξία βουλευτή της περιοχής Κώστα Κοκεδήμα σε μία άνευ προηγουμένου πράξη στους Αγίους Σαράντα. Απ’ τα μέσα ενημέρωσης γίνεται γνωστό ότι με κάποιους τοιχοδιωκτικούς παράγοντες απ’ την  Ιταλία (Francesco Ingrosso, όπως τον δηλώνει ο Κοκεδήμα στο διαδίκτυο, ερευνητής και λάτρης της ιστορίας… μήπως και διαφόρων ευρημάτων ως σημείο επαφής των δύο)   και προφανώς τους δόλιους Ιταλούς διπλωμάτες που εδρεύουν στην Αυλώνα και το Αργυρόκαστρο, ξεκίνησαν εργασίες ανακατασκευής του καθολικού της πάλαι ποτέ διαλλαμψάσης ι. Μονής των Αγίων Τεσσαράκοντα Μαρτύρων. Πρόκειται για μοναστήρι των πρώτης Βυζαντινής περιόδου, ερείπια του οποίου διασώζονται και είναι αυτή η μονή που έχει δώσει και το όνομα στην πόλη.

Στην προκειμένη περίπτωση οι φωτογραφίες που κυκλοφορούν είναι προβοκατόρικες και δημιουργούν επικίνδυνο προηγούμενο στις σχέσεις της πολιτείας με την Ορθόδοξη Εκκλησία.  Με την Συμφωνία, που έχει γίνει Νόμος τους κράτους δια σχετικού νομοθετήματος, μεταξύ της Ορθοδόξου Αυτοκεφάλου Εκκλησίας της Αλβανίας και του Υπουργικού Συμβουλίου για τον διακανονισμό των αμοιβαίων σχέσεων, ορίζεται σαφώς ότι κάθε κτίσμα συμπεριλαμβανομένων των χαρακτηρισμένων ως μνημεία πολιτισμού αποτελεί τίτλο της Ορθοδόξου Εκκλησίας. Ορίζει επίσης σαφώς το σχετικό νομοθέτημα ότι η ίδρυση ναών και μονών αποτελεί δικαίωμα αναγνωρισμένο μόνο της Ορθοδόξου Εκκλησίας. Έτσι φαίνεται εξόφθαλμα ότι ο Δήμαρχος και ο βουλευτής που καθήκον έχουν να τηρούν την τάξη του Νόμου και ειδικά σε τομείς τόσο ευαίσθητους όπως οι σχέσεις με τις θρησκευτικές κοινότητες ξεπέρασαν τα εσκαμμένα. Μπορεί να υφίσταται ανάγκη θεαματικών πράξεων αλλά στην προκειμένη είναι έκθετοι από κάθε άποψη έναντι του νόμου αλλά ειδικά στην τήρηση των τύπων.
Δεν είναι όμως τυχαία. Με αυτή και κάποιες παρόμοιες η σημερινή κυβερνώσα παράταξη δείχνει ξεκάθαρα ότι θέλει να αμφισβητήσει το κύρος της Ορθοδόξου Αυτοκεφάλου Εκκλησίας της Αλβανίας, το θεσμό εγκαθίδρυσης ναών και μονών, δικαίωμα τούτο αναφαίρετο ανά τους αιώνες στον Επίσκοπο και επιπλέον να ανοίξουν το δρόμο για ανάλογες αυθαιρεσίες στο μέλλον με το σύνολο του πλούτου της πνευματικής Ορθόδοξης κληρονομιάς.
Προ ετών με ευθύνη παρεμφερών κύκλων με τους προαναφερόμενους και με τη συμμετοχή πάλι Ιταλών παραγόντων ξεκίνησε διαδικασία δήθεν ανακαίνισης στην ιστορική Μονή του Αγίου Νικολάου. Συνέπεια δεν είναι μόνο η αναστάτωση της τοπικής κοινωνίας την οποία επιχείρησαν να αποκόψουν απ’ το δικαίωμα πρόσβασης στο λατρευτικό χώρο και τους ιστορικούς δεσμούς μ΄ αυτό. Ειδικοί κάνουν λόγο για ασέλγεια παραβάσεων των κανόνων συντήρησης και αναστήλωσης πάνω στο κτίσμα του καθολικού της Μονής αλλά και λαθραίες ανασκαφές στο περιβάλλον χώρο.
Στο δια ταύτα τώρα. Η Ορθόδοξη Εκκλησία διατηρούσε τη Μονή των Αγίων Σαράντα και μάλιστα με ιερέα καθημερινής εφημερίας έως το 1939. Υπάρχει στο κεντρικό Αρχείο Τιράνων αλληλογραφία για το πώς η Μητρόπολη τότε του Αργυροκάστρου και η Αρχιεπισκοπή Τιράνων ζητούσε απ’ την Κυβέρνηση βοήθεια και συμπαράσταση για την απομάκρυνση Ιταλικής στρατιωτικής μονάδας που είχε εγκατασταθεί στην Μονή. Ήταν δήθεν τοπογράφοι που δια της βίας είχαν καταλάβει το Μοναστήρι και αρνούνταν να απομακρυνθούν από εκεί δημιουργώντας τεράστιες δυσκολίες στους κληρικούς και τους πιστούς της περιοχής.
Το καθολικό της Μονής, μια βασιλική μεγάλων διαστάσεων και μοναδικής αρχιτεκτονικής υπήρχε στο πόδι έως το 1944 όπου σε αερομαχίες Γερμανών και Βρετανών στο Ιόνιο βομβαρδίστηκε και καταστράφηκε συθέμελα.  Στη συνέχεια από το κομουνιστικό καθεστώς εγκαταστάθηκε εκεί στρατιωτική μονάδα αντιαεροπορικής άμυνας αποκόβοντας έτσι κάθε πρόσβαση στο χώρο. Επιπλέον έγιναν διάφορες χωροταξικές ανακατατάξεις που στην ουσία εξαφάνισαν κάθε ίχνος των ορίων της ιδιοκτησίας της Μονής και του παρακείμενου νεκροταφείου που μαρτυρούν παλιοί χάρτες προσθέτοντας και διάφορα κτίσματα.
Με την πτώση του κομουνισμού το ενδιαφέρον της τοπικής Ορθόδοξης κοινότητας υπήρξε έντονο και στην ημέρα μνήμης των Αγίων Τεσσαράκοντα Μαρτύρων πολλοί προσκυνητές επισκέπτονται τα ερείπια της Μονής τελώντας και τις ακολουθίες της Εκκλησίας μας. Επιπλέον έγιναν διαβήματα από πλευρά του Αρχιεπισκόπου Αναστασίου και αρμοδίων νομικών υπηρεσιών της Μητροπόλεως Αργυροκάστρου ώστε να σταματήσει η καταπάτηση των πέριξ οικοπέδων και η αυθαίρετη δόμηση που στην ουσία αποτελούν και παραβίαση νομοθεσίας για την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς και αρχαιολογικών χώρων. Ο Αρχιεπίσκοπος έχει επισκεφθεί τη Βασιλική και έχει συμβάλει οικονομικώς και όχι μόνο στην προσπάθεια των φορέων του Υπουργείου Πολιτισμού σε συνεργασία με ξένη αρχαιολογική αποστολή στον καθαρισμό των ερειπίων, στην ανάδειξη της αξίας του μνημείου και την περίφραξη κάποιας περιοχής. Σύμφωνα με πληροφορίες συνεργάτες του καταξιωμένοι επιστήμονες στο χώρο των αναστηλώσεων αλλά και της ιστορικής τεκμηρίωσης εργάζονται επίσης για την εκπόνηση ολοκληρωμένης μελέτης.
Τούτα καθιστούν τις ενέργειες των Τσίπα – Κοκεδήμα και του Ιταλού Vincenzo Ingrosso ακόμη πιο προβοκατόρικες. Οι φωτογραφίες που κυκλοφορούν όπου πολιτικά πρόσωπα βάζουν θεμέλιο λίθο για ανέγερση λατρευτικού κτίσματος τους κάνουν πιο γελοίους όσους απεικονίζονται…

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ηπειρώτες Ευεργέτες της Τουρκοκρατίας και Ελληνοκρατίας

Αποκαλύπτουμε : Αίτημα στον ΟΗΕ για την εδαφική αποκατάσταση της Αλβανίας με Ελληνικά εδάφη, ετοιμάζει ο Αλβανός πρωθυπουργός Έντι Ράμα.

Το αίτημα αυτό προς ΟΗΕ και Διεθνείς Οργανισμούς έχουν ήδη υπογράψει όλοι οι βουλευτές που ¨ελέγχει ¨ ο Έντιι Ράμ , Αλβανοί βουλευτές των Σκοπίων, αλλά και του Μαυροβουνίου . 


Το αίτημα αυτό θα συνοδεύεται από χιλιάδες υπογραφές Αλβανών που θα δηλώνουν μόνιμη κατοικία ή τόπο εργασίας "Ελλάδα¨ και φυσικά από τους "Τσάμηδες" που υπογράφουν από τους πρώτους, ως "δεδιωγμένοι" από τις "αλύτρωτες" εστίες τους. 


Μην ξεχνάμε ότι , το 52% των αλλοδαπών ̟ που διαµένουν στην Ελλάδα έχουν Αλβανική υπηκοότητα. ( δεν θέλουμε να τους κάνουμε την ζωή δύσκολη ). 


Οι οπαδοί της ¨Μεγάλης Αλβανίας ¨ και του Αλβανικού Μεγαλοϊδεατισμού , με τις ευλογίες και την ενθάρρυνση του Αλβανού πρωθυπουργού ¨γυρίζουν¨ στα προς προσάρτηση "Αλβανικά εδάφη" και συλλέγουν χιλιάδες υπογραφές. 


Ξυπνήστε ! 
Το πρόβλημα που θα ανακύψει εξαιτίας της αδράνειά μας , κρίνεται εξαιρετικά σοβαρό , αφού , θα δημιουργήσει ¨προ ανάχωμα¨ υπέρ της Αλβανίας στο διεθνές δίκαιο με σκοπό να γίνει πεπ…

Αναμνήσεις από το άνοιγμα των εκκλησιών στη Β. Ήπειρο και η πρώτη ελεύθερη Ανάσταση το 1992

Ἡ Ἀλβανία κάτω ἀπό τήν ἐξουσία τοῦ κομμουνιστικοῦ κόμματος ὑπῆρξε τό μοναδικό συνταγματικά ἀθεϊστικό κράτος στόν κόσμο, κατά τήν περίοδο 1967-1990. Τήν περίοδο αὐτή ἀπαγορεύθηκε κάθε θρησκευτική ἱεροπραξία, καταστράφηκαν ἐκ θεμελίων οἱ περισσότεροι τόποι λατρείας, ἐνῶ ἀπεσχηματίστηκαν ὅλοι οἱ ἱερεῖς, καί πολλοί ἀπό αὐτούς ἐξορίστηκαν ἤ πέθαναν μαρτυρικά στίς φυλακές. Ἀπό τό 1976 ἐπίσης ἀπαγορεύθηκαν διά νόμου ὅλα τα χριστιανικά ὀνόματα. Ἡ ἀπαγόρευση αὐτή ἔπληξε ὅλους τούς ἀλβανούς πολίτες, ἀλλά ἰδιαίτερα τούς βορειοηπειρῶτες ἀδελφούς μας, γιά τούς ὁποίους ἡ ὀρθόδοξη πίστη ἦταν βασικό συστατικό τῆς ἐθνικῆς τους ἰδιοπροσωπίας. Βασική ἀρχή τοῦ Κόμματος Ἐργασίας τῆς Ἀλβανίας ἦταν: «Κύριος σκοπός τοῦ κράτους εἶναι ἡ παραγωγή. Ὅποιος δέν παράγει, ὅπως οἱ ἱερεῖς, δέν ἔχει θέση στή νέα μας κοινωνία». Ἔτσι μέχρι τό 1990 οἱ ἀδελφοί μας ἔμεναν ἀβάπτιστοι, ἀστεφάνωτοι, ἀλειτούργητοι, ἀκήδευτοι, (μέ ἐλάχιστες ἐξαιρέσεις ἱερέων πού μέ κίνδυνο τῆς ζωῆς τους τελούσανν κρυφά κάποια μυστήρια).          …