Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Εθισμός σε αντιεκκλησιαστικές ενέργειες

Η πρόσφατη επίσκεψη του Πρωθυπουργού της Αλβανίας στη γενέτειρα του εκ μητρός, Βουνό της Χιμάρας, πέραν των όσων ανάρμοστων με τα καθήκοντα και το ρόλο του, έφεραν στο φως τα ΜΜΕ εμπεριέχει και κάτι που για προφανείς λόγους αποφεύγεται να συζητηθεί δημόσια. Είναι μάλλον, λόγω του γεγονότος ότι η κοινή γνώμη έχει επαρκώς χειραγωγηθεί να ανέχεται ως φυσιολογικό κοινωνιολογικό και κυρίως πολιτικό φαινόμενο την καταπίεση των Ορθοδόξων κοινοτήτων. Φωτογραφίζοντας τις κοινότητες αυτές ως κάτι επικίνδυνο για την συνοχή της χώρας και τον αλβανισμό έχουν κατορθώσει τα κλιμάκια του τουρκικού οθωμανισμού να θεωρείται υπηρεσία στο εθνικό συμφέρον η καταπίεση των Ορθοδόξων κοινοτήτων και η παραβίαση των δικαιωμάτων τους.
Ο Πρωθυπουργός βρέθηκε στο Βουνό να «εγκαινιάσει» εργασίες αναστήλωσης στον ι. Ναό του Αγίου Σπυρίδωνα,  λατρευτικό χώρο της επιτόπιας Ενορίας. Για να επέμβει το Υπουργείο Πολιτισμού στο συγκεκριμένο, και χωρίς να αναφερόμαστε στο ύψος των δαπανών αλλά και στην ποιότητα της επέμβασης με βάση τα κριτήρια συντήρησης των μνημείων, ούτε καν είχε ρωτήσει την Ορθόδοξη κοινότητα εκεί. Επικοινωνία με τις επίσημες Εκκλησιαστικέ αρχές ούτε καν γίνεται λόγος. Παρότι κάτι τέτοιο αποτελεί σοβαρή παραβίαση και αμφισβήτηση στην πράξη της έννομης τάξης της χώρας, ο Πρωθυπουργός αποφεύγει την επικοινωνία με την επίσημη Εκκλησία. Ενώ ο νόμος επιβάλει την αίτηση άδειας και έγκρισης απ’ την Εκκλησία για τη χρήση του Ναού, εκείνος και οι υφιστάμενοι του ούτε καν την ενημέρωση επιχείρησαν, έστω για το χρόνο που θα καταλάμβαναν τον ι. Ναό.
Λεπτομέρεια σε σύγκριση με το τι είχε να τους ανακοινώσει εκεί. Πρόκειται για μια φράση κλειδί στις δηλώσεις του που δεν πρέπει να περάσει απαρατήρητη. «Όλα τα μνημεία πολιτισμού, – δήλωσε ο Πρωθυπουργός, στην υπηρεσία του τουρισμού…» Δηλαδή θα πάρει τους ναούς απ’ τους πιστούς, στην υπηρεσία των λατρευτικών αναγκών των οποίων κτίστηκαν και θα τους διαθέσει στους τουρίστες. Πως αλλιώς πιο προκλητικά και ανοικτά να μας ανακοινώσει τον εθισμό του σε πράξεις σαφώς αντιεκκλησιαστικές και δήμευσης των ναών πλέον. Εάν μέχρι σήμερα η Ορθόδοξη Εκκλησία έδινε τον αγώνα της για την επανάκτηση της περιουσίας των ναών και των μονών, καλείται υπό τα νέα δεδομένα της νομενκλατούρας Ράμα, να υπερασπιστεί τους ίδιους τους χώρους λατρείας.
Είναι ακόμη ένα επεισόδιο στη σειρά διάφορων προβοκατόρικων ενεργειών του Ράμα εις βάρος της Ορθοδόξου Εκκλησίας. Ας μην διαφεύγει το γεγονός ότι ξεκίνησε με μια αυθαίρετη και χωρίς καμιά προηγούμενη συνεννόηση παρέμβαση στην αυλή του Καθεδρικού στα Τίρανα. Κατεδάφισε τον Άγιο Αθανάσιο στους Δρυμάδες. Ενώ οι πιστοί εκεί περίμεναν μια κάποια εξήγηση πήγε στην περιοχή για να δηλώσει ότι δημεύει και τον Άγιο Σπυρίδωνα… αλλά και ακόμη 9 ορθόδοξους ναούς. Αλήθεια από πού το θράσος διότι για δικαίωμα σε μια χώρα που την έχει καταντήσει φέουδο δεν  γίνεται λόγος;
Για την ιστορία έστω να αναφερθεί ότι η πολιτεία της οποίας προΐσταται  ο  Ράμα και οι συν αυτώ ακόμη δεν έχει επισήμως ανακοινώσει τους λόγους πυρπόλησης του συγκεκριμένου ι. Ναού του Αγίου Σπυρίδωνος, το 1999, μόλις είχε ολοκληρωθεί η αναστήλωση του απ’ τον Αρχιεπίσκοπο Αναστάσιο.
Και μια πους πουλάει παραμύθια με «αναστηλώσεις», δαπάνες πενταροδεκάρων, απλώς και μόνο για να κρατάει καταλυμένους τους  ναούς και να στερεί τους πιστούς απ’ την ελεύθερη πρόσβαση σ’ αυτούς να του αναφέρουμε στοιχεία του ρεπορτάζ για αναστηλώσεις με πρωτοβουλία του Αρχιεπισκόπου Αναστασίου στην περιοχή: ι. Μονή Αγίου Δημητρίου στο Κηπαρό (το χωριό του φίλου του Κ.Κ.), ι. Μονή Κοιμήσεως της Θεοτόκου στην Κακομιά (οι βουλευτές του αναμειγνύονται για την οριστική υφαρπαγή της περιουσίας της), ι. Ναός Αγίων Πάντων στη Χιμάρα (οι πρώην κομουνιστές με την ίδια λογική ότι όλα τους ανήκουν την είχαν μετατρέψει σε αποθήκη γεωργικών προϊόντων), ο Άγιος Γεώργιος στο Κούδεσι (προκειμένου να εξυπηρετήσει τον τουρισμό είχε μετατραπεί σε καφενείο του χωριού), ο ι. Ναός Κοιμήσεως της Θεοτόκου στο Άνω Κηπαρό, η ι. Μονή του Αγίου Βασιλείου στο ομώνυμο χωριό (αποθήκη πυρομαχικών την είχαν κάνει, όπως πολλά χρόνια πριν και ο Αλί Πασά), τον Άγιο Νικόλαο στο Ηλίας, την Υπαπαντή του Κυρίου στους Δρυμάδες (που λόγω της πολύ καλής της θέσης στην παραλία θέλει να την ξαναπάρει), τον Άγιο Δημήτριο στη Νίβιτσα (το κόμμα είχε την έμπνευση να το κάνει κέντρο αθεϊστικής προπαγάνδας), την Αγία Μαρίνα στο Σπήλαιο – Χιμάρα, τον Άγιο Νικόλαο στο Πύλιουρι και άλλα που με μια απλή βόλτα στην περιοχή μπορεί κανείς να τα διαπιστώσει.
http://tachydromos.org/

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ηπειρώτες Ευεργέτες της Τουρκοκρατίας και Ελληνοκρατίας

Αποκαλύπτουμε : Αίτημα στον ΟΗΕ για την εδαφική αποκατάσταση της Αλβανίας με Ελληνικά εδάφη, ετοιμάζει ο Αλβανός πρωθυπουργός Έντι Ράμα.

Το αίτημα αυτό προς ΟΗΕ και Διεθνείς Οργανισμούς έχουν ήδη υπογράψει όλοι οι βουλευτές που ¨ελέγχει ¨ ο Έντιι Ράμ , Αλβανοί βουλευτές των Σκοπίων, αλλά και του Μαυροβουνίου . 


Το αίτημα αυτό θα συνοδεύεται από χιλιάδες υπογραφές Αλβανών που θα δηλώνουν μόνιμη κατοικία ή τόπο εργασίας "Ελλάδα¨ και φυσικά από τους "Τσάμηδες" που υπογράφουν από τους πρώτους, ως "δεδιωγμένοι" από τις "αλύτρωτες" εστίες τους. 


Μην ξεχνάμε ότι , το 52% των αλλοδαπών ̟ που διαµένουν στην Ελλάδα έχουν Αλβανική υπηκοότητα. ( δεν θέλουμε να τους κάνουμε την ζωή δύσκολη ). 


Οι οπαδοί της ¨Μεγάλης Αλβανίας ¨ και του Αλβανικού Μεγαλοϊδεατισμού , με τις ευλογίες και την ενθάρρυνση του Αλβανού πρωθυπουργού ¨γυρίζουν¨ στα προς προσάρτηση "Αλβανικά εδάφη" και συλλέγουν χιλιάδες υπογραφές. 


Ξυπνήστε ! 
Το πρόβλημα που θα ανακύψει εξαιτίας της αδράνειά μας , κρίνεται εξαιρετικά σοβαρό , αφού , θα δημιουργήσει ¨προ ανάχωμα¨ υπέρ της Αλβανίας στο διεθνές δίκαιο με σκοπό να γίνει πεπ…

Αναμνήσεις από το άνοιγμα των εκκλησιών στη Β. Ήπειρο και η πρώτη ελεύθερη Ανάσταση το 1992

Ἡ Ἀλβανία κάτω ἀπό τήν ἐξουσία τοῦ κομμουνιστικοῦ κόμματος ὑπῆρξε τό μοναδικό συνταγματικά ἀθεϊστικό κράτος στόν κόσμο, κατά τήν περίοδο 1967-1990. Τήν περίοδο αὐτή ἀπαγορεύθηκε κάθε θρησκευτική ἱεροπραξία, καταστράφηκαν ἐκ θεμελίων οἱ περισσότεροι τόποι λατρείας, ἐνῶ ἀπεσχηματίστηκαν ὅλοι οἱ ἱερεῖς, καί πολλοί ἀπό αὐτούς ἐξορίστηκαν ἤ πέθαναν μαρτυρικά στίς φυλακές. Ἀπό τό 1976 ἐπίσης ἀπαγορεύθηκαν διά νόμου ὅλα τα χριστιανικά ὀνόματα. Ἡ ἀπαγόρευση αὐτή ἔπληξε ὅλους τούς ἀλβανούς πολίτες, ἀλλά ἰδιαίτερα τούς βορειοηπειρῶτες ἀδελφούς μας, γιά τούς ὁποίους ἡ ὀρθόδοξη πίστη ἦταν βασικό συστατικό τῆς ἐθνικῆς τους ἰδιοπροσωπίας. Βασική ἀρχή τοῦ Κόμματος Ἐργασίας τῆς Ἀλβανίας ἦταν: «Κύριος σκοπός τοῦ κράτους εἶναι ἡ παραγωγή. Ὅποιος δέν παράγει, ὅπως οἱ ἱερεῖς, δέν ἔχει θέση στή νέα μας κοινωνία». Ἔτσι μέχρι τό 1990 οἱ ἀδελφοί μας ἔμεναν ἀβάπτιστοι, ἀστεφάνωτοι, ἀλειτούργητοι, ἀκήδευτοι, (μέ ἐλάχιστες ἐξαιρέσεις ἱερέων πού μέ κίνδυνο τῆς ζωῆς τους τελούσανν κρυφά κάποια μυστήρια).          …