Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ανήρεμος ο αλβανικός παράγοντας στα Βαλκάνια…


Image result for αλβανικός παράγοντας

Μπορεί η κοινή γνώμη να εστιάζει στο δημοψήφισμα των Σέρβων της Βοσνίας Ερζεγοβίνης, την περασμένη Κυριακή, ως βήμα προς την ανεξαρτητοποίηση τους και να το θεωρούν οιωνό νέων αναστατώσεων, στη Βαλκανική, εξίσου όμως ανησυχητικά είναι τα πράγματα και σε όλη τη γεωγραφία που ζουν αλβανικοί πληθυσμοί στη Χερσόνησο του Αίμου.

Η πολιτική αστάθεια των Σκοπίων με μια παρατεταμένη προεκλογική περίοδο, η έλλειψη πολιτικού διαλόγου μεταξύ των συντεταγμένων κομμάτων λειτουργεί ως παράγοντας ενίσχυσης των εθνοτικών διαφορών μεταξύ Σλάβων και Αλβανών μουσουλμάνων στη χώρα. Μπορεί η παρουσία της διεθνούς κοινότητας να είναι ενισχυμένη στην ΠΓΔΜ με σκοπό την πρόληψη οποιασδήποτε δυσάρεστης εξέλιξης όλο και περισσότερο όμως φωνές και δομές εκτός της συμβατικής τάξης στους κόλπους της αλβανικής κοινότητας αρρώνουν λόγο για ομοσπονδοποίηση του κρατιδίου. Δεν είναι προφανώς η πρώτη φορά. Τούτη όμως τη φορά υπάρχουν όλο και περισσότερο αυτιά που χαϊδεύονται από τέτοιες απόψεις. Επιπλέον είναι τέτοια η πολιτική ένταση στο εσωτερικό, η δυσλειτουργία του κράτους και η οικονομική δυσπραγία που ζητήματα όπως η εφαρμογή γλωσσικών ζητημάτων ή άλλων μειονοτικών δικαιωμάτων έρχονται σε δεύτερη σειρά. Σε δεύτερο πλάνο για την  πολιτεία αλλά σε τεράστια χρήση του κενού από θρησκευτικές  οργανώσεις ή εθνικιστικές ομάδες που βρίσκουν έδαφος να καλλιεργήσουν παραπέρα την προοπτική διαίρεσης του κράτους των Σκοπίων.
Εξίσου ανησυχητική είναι η κατάσταση στο Κόσσοβο και σε ζητήματα που αφορούν τόσο το εσωτερικό όσο και τις σχέσεις τους με τους γείτονες. Ο αλβανικός παράγοντας στην Πρίστινα, συντεταγμένος και μη, αντιδρά ενιαία κατά την πρωτοβουλίας παραγόντων της Εκκλησίας της Σερβίας για την τακτοποίηση και ολοκλήρωσης ημιτελούς από χρόνια ι. Ναού της Μεταμορφώσεως του Σωτήρος πλησίον του Πανεπιστημίου. Μπορεί δημόσια να προβάλλονται λόγοι ανάγκης ώστε τα πανεπιστήμια να είναι χώροι μακρινά από τη θρησκευτική λατρεία στην ουσία όμως τα κίνητρα είναι βαύτερα και στόχο έχουν τον παραπέρα περιορισμό του Πατριαρχείου της Σερβίας απ’ την πρόσβαση και τη διαχείριση των εκκλησιαστικών ζητημάτων στο αυτονομημένο Κόσσοβο. Δεν είναι εξάλλου καόλου τυχαίο που προβάλουν εσχάτως πρωτοβουλίες της κυβέρνησης εκεί για την συντήρηση ναών που είχαν καταστραφεί απ’ τις δράσεις φανατικών μουσουλμάνων το 2001.
Όμως στο Κοσσυφοπέδιο παρότι υπό δεινή επιτροπεία και αυστηρή επίβλεψη των αμερικανών οι πολιτικές δυνάμεις και απόψεις της ριζοσπαστικής έκφρασης (Αυτοδιάθεση αλλά όχι μόνο) κατάφεραν να επιβληθούν της ατζέντας της κυβέρνησης και του Κοινοβουλίου και να ματαιώσουν τη διαδικασία κύρωσης της Συμφωνίας οριοθέτησης της συνοριακής γραμμής με το Μαυροβούνιο. Οι εκκλήσεις αμερικανών και ευρωπαίων που συνέδεσαν μάλιστα το έμα με τη διαδικασία φιλελευθεροποίησης της βίζας για τους πολίτες του Κοσσόβου δεν λύθηκαν υπόψη. Ως επί το πλείστον οι δημόσια άρρωση απόψεων ότι το ζήτημα χάραξης της μοριακής γραμμής Κοσσυφοπεδίου – Μαυροβουνίου εγκυμονεί ακόμη και κινδύνους εμπόλεμων συγκρούσεων, βρήκε πεδίο τόσο στα ΜΜΕ του κρατιδίου αυτού όσο και της Αλβανίας.
Η Αλβανία απ’ τη σειρά της προφανώς έχοντας τα εσωτερικά της προβλήματα με κυριότερη την ανεξέλεγκτη πλέον κατάσταση στο πεδίο καλλιέργειας και διακίνησης ναρκωτικών α είχε λόγους συμφέροντος από τέτοιες εντάσεις και αναστατώσεις. Δεν είναι καόλου τυχαίο ότι ενώ η κυβέρνηση φροντίζει την συντήρηση της έντασης στις ελληνοαλβανικές σχέσεις δεν υπάρχει εντούτοις σοβαρή παρέμβαση από άλλους χώρους για την ανάγκη εξομάλυνσης. Να υποτεθεί  ότι πρόκειται για ενικό σχέδιο αναστάτωσης της Βαλκανικής είναι υπερβολικό παρόλο που υφίστανται προϋποθέσεις και η εικόνα δείχνει μελανή. Ας μην διαφεύγει ότι την περασμένη Πέμπτη (22 Σεπτεμβρίου) σε συνεδρίαση της ολομέλειας της Βουλής της Αλβανίας ο πρώην Πρωθυπουργός Σ. Μπερίσα απήυηνε έκκληση στο διενή παράγοντα και δη το ΝΑΤΟ να παρέμβουν επειγόντως και να ελέγξουν την κατάσταση με τα ναρκωτικά διότι η δραστηριότητα αυτή τελεί υπό το ISIS και αποτελεί πηγή χρηματοδότησης του. Μπορεί να είναι υπερβολή αλλά δεν αποκλείεται με βάση ενδείξεις του παρελόντος να είναι και κοντά στην πραγματικότητα.
http://tachydromos.org/

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ηπειρώτες Ευεργέτες της Τουρκοκρατίας και Ελληνοκρατίας

Αποκαλύπτουμε : Αίτημα στον ΟΗΕ για την εδαφική αποκατάσταση της Αλβανίας με Ελληνικά εδάφη, ετοιμάζει ο Αλβανός πρωθυπουργός Έντι Ράμα.

Το αίτημα αυτό προς ΟΗΕ και Διεθνείς Οργανισμούς έχουν ήδη υπογράψει όλοι οι βουλευτές που ¨ελέγχει ¨ ο Έντιι Ράμ , Αλβανοί βουλευτές των Σκοπίων, αλλά και του Μαυροβουνίου . 


Το αίτημα αυτό θα συνοδεύεται από χιλιάδες υπογραφές Αλβανών που θα δηλώνουν μόνιμη κατοικία ή τόπο εργασίας "Ελλάδα¨ και φυσικά από τους "Τσάμηδες" που υπογράφουν από τους πρώτους, ως "δεδιωγμένοι" από τις "αλύτρωτες" εστίες τους. 


Μην ξεχνάμε ότι , το 52% των αλλοδαπών ̟ που διαµένουν στην Ελλάδα έχουν Αλβανική υπηκοότητα. ( δεν θέλουμε να τους κάνουμε την ζωή δύσκολη ). 


Οι οπαδοί της ¨Μεγάλης Αλβανίας ¨ και του Αλβανικού Μεγαλοϊδεατισμού , με τις ευλογίες και την ενθάρρυνση του Αλβανού πρωθυπουργού ¨γυρίζουν¨ στα προς προσάρτηση "Αλβανικά εδάφη" και συλλέγουν χιλιάδες υπογραφές. 


Ξυπνήστε ! 
Το πρόβλημα που θα ανακύψει εξαιτίας της αδράνειά μας , κρίνεται εξαιρετικά σοβαρό , αφού , θα δημιουργήσει ¨προ ανάχωμα¨ υπέρ της Αλβανίας στο διεθνές δίκαιο με σκοπό να γίνει πεπ…

Αναμνήσεις από το άνοιγμα των εκκλησιών στη Β. Ήπειρο και η πρώτη ελεύθερη Ανάσταση το 1992

Ἡ Ἀλβανία κάτω ἀπό τήν ἐξουσία τοῦ κομμουνιστικοῦ κόμματος ὑπῆρξε τό μοναδικό συνταγματικά ἀθεϊστικό κράτος στόν κόσμο, κατά τήν περίοδο 1967-1990. Τήν περίοδο αὐτή ἀπαγορεύθηκε κάθε θρησκευτική ἱεροπραξία, καταστράφηκαν ἐκ θεμελίων οἱ περισσότεροι τόποι λατρείας, ἐνῶ ἀπεσχηματίστηκαν ὅλοι οἱ ἱερεῖς, καί πολλοί ἀπό αὐτούς ἐξορίστηκαν ἤ πέθαναν μαρτυρικά στίς φυλακές. Ἀπό τό 1976 ἐπίσης ἀπαγορεύθηκαν διά νόμου ὅλα τα χριστιανικά ὀνόματα. Ἡ ἀπαγόρευση αὐτή ἔπληξε ὅλους τούς ἀλβανούς πολίτες, ἀλλά ἰδιαίτερα τούς βορειοηπειρῶτες ἀδελφούς μας, γιά τούς ὁποίους ἡ ὀρθόδοξη πίστη ἦταν βασικό συστατικό τῆς ἐθνικῆς τους ἰδιοπροσωπίας. Βασική ἀρχή τοῦ Κόμματος Ἐργασίας τῆς Ἀλβανίας ἦταν: «Κύριος σκοπός τοῦ κράτους εἶναι ἡ παραγωγή. Ὅποιος δέν παράγει, ὅπως οἱ ἱερεῖς, δέν ἔχει θέση στή νέα μας κοινωνία». Ἔτσι μέχρι τό 1990 οἱ ἀδελφοί μας ἔμεναν ἀβάπτιστοι, ἀστεφάνωτοι, ἀλειτούργητοι, ἀκήδευτοι, (μέ ἐλάχιστες ἐξαιρέσεις ἱερέων πού μέ κίνδυνο τῆς ζωῆς τους τελούσανν κρυφά κάποια μυστήρια).          …