Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Αναστάσιος: Πιστεύουμε σε έναν θεό και από εκεί αντλούμε την οικουμενική μας αισιοδοξία

ΑΠΕ ΜΠΕ/PIXEL
«Η παρουσία του αρχιεπισκόπου Αλβανίας Αναστάσιου στη 14η Διεθνή Έκθεση Βιβλίου της Θεσσαλονίκης αποτελεί τη σημαντικότερη στιγμή της φετινής διοργάνωσης». Με αυτά τα λόγια υποδέχθηκε και σύστησε στο κοινό τον Αναστάσιο ο Πασχάλης Κιτρομηλίδης, καθηγητής Πολιτικής Επιστήμης του Πανεπιστημίου Αθηνών, το μεσημέρι του Σαββάτου 13 Μαΐου στη Θεσσαλονίκη.
Μιλώντας για το έργο του Αναστάσιου, ο Π. Κιτρομηλίδης το χώρισε σε θρησκειολογικό, ιεραποστολικό (στην Αφρική και σε πολλά άλλα σημεία του κόσμου) και οικουμενικό (ο αγώνας συμπαράστασης στη «βίωση των προβλημάτων της ανθρωπότητας»).
Αφού εξέφρασε την έκπληξή του για το πλήθος και τη θερμότητα του ακροατηρίου του, ο Αναστάσιος μίλησε για τους αγώνες της Ορθόδοξης Εκκλησίας στην Αφρική: «Η Αφρική δεν είναι απλός χώρος.  
Ο Θεός είχε δώσει εκεί τη μαρτυρία του, αλλά θα έπρεπε να προηγηθούν της αποστολής μελέτες για την αφρικανική θρησκευτικότητα. Δεν θα πηγαίναμε να πείσουμε τους ανθρώπους με καραμελίτσες και εικονίτσες. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι τα δυο τρίτα του πληθυσμού της γης δεν συμμερίζονται τις δικές μας απόψεις και τη δική μας οπτική για τον κόσμο. Όταν εξελέγην καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1970, κατάλαβα πως θα έπρεπε να μελετήσουμε τις θρησκείες των άλλων: τον βουδισμό και το Ισλάμ, επί παραδείγματι. Επισκέφθηκα εν συνεχεία όχι μόνο την Αφρική, αλλά και την Ασία, την Αμερική και την Καραϊβική. Κάθε φορά που επέστρεφα από ένα ταξίδι μου, επέστρεφα όχι από μιαν έρευνα βιβλίων, αλλά από μιαν εμπεριστατωμένη προσέγγιση της θρησκευτικής πραγματικότητας. Μόνο κατ? αυτόν τον τρόπο είναι δυνατόν να κατανοηθεί το σύνθετο φαινόμενο της θρησκείας στις παγκόσμιες διαστάσεις του».   
Η μεγάλη περιπέτεια της ιεραποστολής ξεκίνησε στα τέλη της δεκαετίας του 1950, όταν εκδόθηκε το περιοδικό «Πορευθέντες». Μέσα από την αρθρογραφία του περιοδικού «αναζητούσαμε», παρατήρησε ο Αναστάσιος, «όχι μια ρομαντική φυγή σε δύσκολες και όμορφες χώρες, αλλά την υποταγή στο Ευαγγέλιο. Και χρειαζόταν όχι να παρακολουθήσουμε και να εφαρμόσουμε τις εντολές του Θεού κατ επιλογήν, αλλά να τις θέσουμε όλες μαζί στο κέντρο της προσοχής μας. Θέλαμε να πλησιάσουμε τη θεολογία από μιαν εντελώς διαφορετική, ριζικά καινούργια άποψη, και μας σνόμπαραν. Οι μεν έλεγαν πως αυτά είναι προτεσταντικά πράγματα  και πως δεν χρειάζονταν, οι δε φαντάζονταν πως θα πηγαίναμε στο εξωτερικό και πως θα κάναμε διαμιάς τους πάντες ορθόδοξους. Εμείς πάλι ήμασταν πεπεισμένοι πως επιχειρούσαμε κάτι καινοφανές, κάτι όχι φερμένο από τη δύση, αλλά ολοζώντανο και ενσωματωμένο στη δική μας παράδοση».



Το πλήρες τηλεγράφημα του Β.Χατζηβασιλείου στη συνδρομητική ιστοσελίδα του ΑΠΕ-ΜΠΕ.
© ΑΠΕ-ΜΠΕ ΑΕ. Τα πνευματικά δικαιώματα ανήκουν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ΑΕ.
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή από επισκέπτες της ιστοσελίδας.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ηπειρώτες Ευεργέτες της Τουρκοκρατίας και Ελληνοκρατίας

Αποκαλύπτουμε : Αίτημα στον ΟΗΕ για την εδαφική αποκατάσταση της Αλβανίας με Ελληνικά εδάφη, ετοιμάζει ο Αλβανός πρωθυπουργός Έντι Ράμα.

Το αίτημα αυτό προς ΟΗΕ και Διεθνείς Οργανισμούς έχουν ήδη υπογράψει όλοι οι βουλευτές που ¨ελέγχει ¨ ο Έντιι Ράμ , Αλβανοί βουλευτές των Σκοπίων, αλλά και του Μαυροβουνίου . 


Το αίτημα αυτό θα συνοδεύεται από χιλιάδες υπογραφές Αλβανών που θα δηλώνουν μόνιμη κατοικία ή τόπο εργασίας "Ελλάδα¨ και φυσικά από τους "Τσάμηδες" που υπογράφουν από τους πρώτους, ως "δεδιωγμένοι" από τις "αλύτρωτες" εστίες τους. 


Μην ξεχνάμε ότι , το 52% των αλλοδαπών ̟ που διαµένουν στην Ελλάδα έχουν Αλβανική υπηκοότητα. ( δεν θέλουμε να τους κάνουμε την ζωή δύσκολη ). 


Οι οπαδοί της ¨Μεγάλης Αλβανίας ¨ και του Αλβανικού Μεγαλοϊδεατισμού , με τις ευλογίες και την ενθάρρυνση του Αλβανού πρωθυπουργού ¨γυρίζουν¨ στα προς προσάρτηση "Αλβανικά εδάφη" και συλλέγουν χιλιάδες υπογραφές. 


Ξυπνήστε ! 
Το πρόβλημα που θα ανακύψει εξαιτίας της αδράνειά μας , κρίνεται εξαιρετικά σοβαρό , αφού , θα δημιουργήσει ¨προ ανάχωμα¨ υπέρ της Αλβανίας στο διεθνές δίκαιο με σκοπό να γίνει πεπ…

Αναμνήσεις από το άνοιγμα των εκκλησιών στη Β. Ήπειρο και η πρώτη ελεύθερη Ανάσταση το 1992

Ἡ Ἀλβανία κάτω ἀπό τήν ἐξουσία τοῦ κομμουνιστικοῦ κόμματος ὑπῆρξε τό μοναδικό συνταγματικά ἀθεϊστικό κράτος στόν κόσμο, κατά τήν περίοδο 1967-1990. Τήν περίοδο αὐτή ἀπαγορεύθηκε κάθε θρησκευτική ἱεροπραξία, καταστράφηκαν ἐκ θεμελίων οἱ περισσότεροι τόποι λατρείας, ἐνῶ ἀπεσχηματίστηκαν ὅλοι οἱ ἱερεῖς, καί πολλοί ἀπό αὐτούς ἐξορίστηκαν ἤ πέθαναν μαρτυρικά στίς φυλακές. Ἀπό τό 1976 ἐπίσης ἀπαγορεύθηκαν διά νόμου ὅλα τα χριστιανικά ὀνόματα. Ἡ ἀπαγόρευση αὐτή ἔπληξε ὅλους τούς ἀλβανούς πολίτες, ἀλλά ἰδιαίτερα τούς βορειοηπειρῶτες ἀδελφούς μας, γιά τούς ὁποίους ἡ ὀρθόδοξη πίστη ἦταν βασικό συστατικό τῆς ἐθνικῆς τους ἰδιοπροσωπίας. Βασική ἀρχή τοῦ Κόμματος Ἐργασίας τῆς Ἀλβανίας ἦταν: «Κύριος σκοπός τοῦ κράτους εἶναι ἡ παραγωγή. Ὅποιος δέν παράγει, ὅπως οἱ ἱερεῖς, δέν ἔχει θέση στή νέα μας κοινωνία». Ἔτσι μέχρι τό 1990 οἱ ἀδελφοί μας ἔμεναν ἀβάπτιστοι, ἀστεφάνωτοι, ἀλειτούργητοι, ἀκήδευτοι, (μέ ἐλάχιστες ἐξαιρέσεις ἱερέων πού μέ κίνδυνο τῆς ζωῆς τους τελούσανν κρυφά κάποια μυστήρια).          …