Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ένας νόμος βιτρίνα για την Εθνική Ελληνική Μειονότητα στην Αλβανία - Nje ligj-fasade per minoritetin etnik grek ne Shqiperi.

Αποτέλεσμα εικόνας για γρηγόρης καραμέλος
Ένας νόμος βιτρίνα για την Εθνική Ελληνική Μειονότητα στην Αλβανία

Γρηγόργης Καραμέλος
Για τον Πελασγό Κορυτσάς

Το προσχέδιο – Νόμου « Για την προστασία των μειονοτήτων», το οποίο ξεκίνησε ως πρωτοβουλία της κυβέρνηση Ραμα 1 και αναμένεται να γίνει νόμος του κράτους, από την κυβέρνηση Ραμα 2, αποτελεί μια ύπουλη και εσκεμμένη τάση για να ρίξει στάχτη στα μάτια στις ίδιες τις μειονότητες αλλά και στην ευρύτερη κοινή γνώμη, ιδιαίτερα στους διεθνής παράγοντες « για την καλή διάθεση, σοβαρή αντιμετώπιση, την  εκπλήρωση του νομικού κενού, και την εκπλήρωση των προαπαιτούμενων της ΕΕ». Και αυτό, όχι μόνο από το γεγονός πως αυτή η κοινοβουλευτική πλειοψηφία δεν έχει δείξει τίποτα στην πράξη, ούτε ένα βήμα μπρος,  ότι δηλαδή  έχει την καλή διάθεση σχετικά με το σεβασμό των ελευθεριών και των δικαιωμάτων των μειονοτήτων , αλλά και επειδή αυτή η νομοθετική πρωτοβουλία, στην ουσία, δεν φέρνει κάτι το καινούργιο, πέρα από παραφράσεις, κλισέ, θεωρητικούς ορισμούς και τυπικά στερεότυπα. Δεν είναι δύσκολο να διαπιστώσει κανείς πως αυτός ο νόμος στην πραγματικότητα από μια πράξη με νομική αξία, στην ουσία είναι μια πράξη με  κανονιστική αξία, γιατί δίνει στο Υπουργικό Συμβούλιο όλες τις αρμοδιότητες για να αποφασίσει, διορίσει ή διοικήσει ή να επιβλέπει όλη την δραστηριότητα που έχει σχέση  με τις μειονότητες στην Αλβανία.

Έτσι αυτό το προσχέδιο νόμου πέρα από το θετικό γεγονός, πως επιτέλους, μετά από 25 χρόνια κοινοβουλευτισμού στην Αλβανία, γίνεται ένα τέτοιο απαραίτητο βήμα, στην ουσία δεν φέρνει κάτι το καινούργιο, αφού είναι κενό περιεχομένου, είναι κακόβουλο και πηγάζει μέσα από το σύμπλεγμα και την μεγαλομανία του ελέγχου της δημογραφικής πλειοψηφίας.

Ας μιλήσουμε πιο συγκεκριμένα:
Σύμφωνα με το προσχέδιο νόμου αναφέρονται οκτώ μειονότητες, όταν σύμφωνα με το ίδιο προσχέδιο, η βασική αρχή για την αναφορά αυτή είναι ο ελεύθερος ατομικός αυτοπροσδιορισμός σύμφωνα με το Σύνταγμα αλλά και τις Διεθνείς Συνθήκες. Όλοι γνωρίζουμε πως στην Αλβανία δεν έχει γίνει καμία σοβαρή απογραφή με βάση τον αυτοπροσδιορισμό ή ακόμα χειρότερα, κάποιες από τις μειονότητες που προέκυψαν από   την  ψευδό-απογραφή του 2011 δεν έχουν κανένα μέλος.
Δεν υπάρχει μια διαφοροποιημένη εννοιολογική προσέγγιση όσο αφορά την κατονομασία των μειονοτήτων, αφού δεν μπορεί να είναι το ίδιο οι εθνικές μειονότητες  με τις εθνοπολιτιστικές μειονότητες   ή ακόμα χειρότερα με τις ενδημικό-παραδοσιακές.
Ο τρόπος καθορισμού αυτών των μειονοτήτων είναι αόριστος και με καταχρηστικό παρασκήνιο γιατί δεν λαμβάνει υπόψη του τον αυτοπροσδιορισμό και στην ουσία το προσχέδιο νόμου βασίζεται στα δεδομένα του ληξιαρχείου ή άλλων εγγράφων. Τότε όμως γεννάται το ερώτημα ποια από τα τρία αυτά θα είναι πρωτεύον και πως θα εφαρμοσθεί ;
Το δικαίωμα της παιδείας στην μητρική γλώσσα για τις μειονότητες παραμένει μια ουτοπία, γιατί οι προηγούμενες αρχές ή όσα αποφασίζονται με νομικές πράξεις δεν μπορούν να εκπληρώσουν ένα τέτοιο δικαίωμα. Αυτό γιατί:
Στην άσκηση του δικαιώματος της εκπαίδευσης στην μητρική γλώσσα και της άσκησης των θρησκευτικών, λαϊκών παραδόσεων και στην πολιτική εκπροσώπηση κ.α βασικό εμπόδιο παραμένει ο διοικητικός διαχωρισμός των περιοχών με υπερμεγέθους δήμους, οι οποίοι λαμβάνονται υπόψη στο προσχέδιο αυτό του νόμο, όπου οι μειονότητες αυτές «διαλύονται δημοκρατικά».

Δεν είναι δύσκολο να διαπιστώσει κανείς πως αυτό το προσχέδιο νόμου στην ουσία προσβλέπει να θολώσει το ρόλο της Ελληνικής Εθνικής Μειονότητας  στην Αλβανία, να ελαχιστοποιήσει το χώρο άσκησης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων των μελλών αυτής της μειονότητας, να  δημιουργήσει ένα ψεύτικο ταμπλό, μια πρόσοψη, βιτρίνα, πίσω από την οποία βρίσκεται το σπαθί μίας ολοκληρωτικής κοινωνίας.
Αυτή η νομοθετική πρωτοβουλία φέρνει σε δυσμενή θέση την Ελληνική Μειονότητα γιατί στο όνομα τις εννοιολογικής και τυπικής ισότητας των μειονοτήτων, της γενικής αντιμετώπισης της ουσίας βάζοντας τα όλα «σ’ ένα σάκο» ξεθωριάζει το εθνικό χαρακτήρα και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της, υποβιβάζει την σημασία της ύπαρξης της, παραβλέπει την δημογραφική έκταση, απαξιώνει την πραγματική ύπαρξη της στο σύνολο της επικράτειας.
Αναμφίβολα δεν θα μπορούσε να συμβεί  αλλιώς από μια κυβέρνηση η οποία από την αρχή, με την στρατηγική και την τακτική της έχει τεθεί αντιμέτωπη με την μειονότητα αυτή, έχει χρησιμοποιήσει όλα τα διαθέσιμα μέσα και όλους τους τρόπους απέναντι της και αυτό δεν γίνεται χωρίς λόγο και δεν είναι τυχαίο
Η σύνταξη και έγκριση αυτού του προσχέδιο νόμου πέρα από τα άλλα αποτελεί ένα κάλεσμα για μας, τα μέλη της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας στην Αλβανία και όχι μόνο,  πρέπει να ακουστεί απ’ όλους και να αξιολογηθεί σωστά, ώστε η φωνή μας, της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας στην Αλβανία να ακουστεί και να ληφθεί υπόψη απ’ όλους , γιατί τα βασικά δικαιώματα και τις ελευθερίες δεν τις χαρίζει κανείς, αλλά πρέπει εμείς να τις κερδίσουμε.
Πρέπει απαραίτητα να πετύχουμε όλοι μαζί αυτό το στόχο.
Γρηγόρης Καραμέλος.
Πρόεδρος εν καθήκον
ΟΜΟΝΟΙΑ Παράρτημα Κορυτσάς.  



Nje ligj-fasade per minoritetin etnik grek ne Shqiperi.

Ligoraq Karamelo
Per Pelasgos Koritsas


Projekt-ligji ” Per mbrojtjen e pakicave kombetare “, I  iniciuar nga Qeveria Rama 1 dhe qe pritet te kthehet ne ligj, nga Qeveria Rama 2 eshte nje tendence tinzare dhe e kamufluar  per t’ ju hedhur hi syve vete pakicave por edhe opinionit, sidomos atij nderkombetar   “per deshiren e mire, trajtimin serioz, mbushjen e boshllekut ligjor dhe padyshim, zbatimin e rekomandimeve te BE”.Kjo, jo vetem nga fakti se deri me sot kjo mazhorance nuk ka treguar asgje ne praktike,nuk ka hedhur asnje hap perpara, per te deshmuar se ka deshiren e mire per zbatimin e lirive  e te drejtave te tyre,por edhe se kjo nisme ligjore ne esence nuk sjell ndonje gje te re ne permbajtje, pervecse perifrazime, klishe, perkufizime teorike e stereotipe formale. Nuk eshte e veshtire te konstatosh se ky ligj ne fakt nga nje akt me vlere juridike,ne thelb eshte nje akt me vlere normative, sepse i jep Keshillit te Ministrave te gjitha atributet per te vendosur,emeruar apo komanduar gjithe veprimtarine qe ka lidhje me minoritetet ne Shqiperi.

Keshtu  qe  ky projek-ligj pervec faktit pozitiv, se me ne fund,pas 25 vjetesh sistem pluralist ne Shqiperi hidhet nje hap i tille i domosdoshem, esencialisht nuk sjell asgje te re,sepse  eshte bosh,dashakeqes dhe i  perfshire nga megalomamia e  kontrolli i shumices demografike.

 Le te flasim me konkretisht:

Sipas projekt-ligjit emertohen tete pakica,kur   po sipas ketij projekti,parimi baze per kete emertim eshte vetedeklarimi individual sipas Kushtetutes e Akteve Nderkombetare.. Te gjithe e dime se ne Shqiperi nuk eshte bere asnje regjistrim serioz mbi bazen e vetedeklarimit,ose akoma me keq,disa pakica” te emeruara”ne rezultatet e censusit te 2011 nuk kane asnje pjesetar!!!

Nuk ka nje trajtim te diferencuar konceptual ne emertimin e pakicave,sepse nuk mund te barazohen pakicat etnike me ato etno-kulturore,apo aq me keq me ato endemiko- tradicionale.

Lihet evasive me prapavije abuzuese menyra e caktimit te pjesetareve te ketyre pakicave sepse  pervec vetedeklarimit,project-ligji iu referohet edhe te dhenave te Gjendjes Civile apo dokumentave te tjera.Atehere cila nga keto te tria do jete paresore e si do te realizohet?

E drejta e arsimimit ne gjuhen amtare te pakicave mbetet utopi, sepse parimet e shkruara ,apo ato qe do te vendosen me akte normative nuk e realizojne nje te drejte te tille. Kjo sepse:

Ne ushtrimin e te drejtave te mesimit e perdorimit te  gjuhes amtare, te ushtrimit te traditave e riteve fetare, folklorike,te perfaqesimit politik etj pengese kryesore eshte ndarja administrative, caktimi i bashkive super te medhaja,te cilat merren si pika referimi ne kete projekt-ligj dhe  ku keto pakica “treten demokratisht”.



Nuk eshte e veshtire te konstatohet gjithashtu, se ky projekt-ligj ne thelb synon te zbehe rolin e minoritetit etnik grek ne Shqiperi,te minimizoje hapesirat e ushtrimit te lirive e te drejtave te antareve te ketij minoriteti,te krijoje nje tablo te rreme,nje fasade, prapa se ciles qendron shpata e nje shoqerie totalitare.

Kjo inisiative ligjore diskriminon minoritetin etnik grek sepse, ne emer te barazitizmit konceptual e parimor te minoriteteve, pakica kombetare, dhe te trajtimit pergjithesues te permbajtjes , duke I futur te gjitha “ne nje thes”, zbeh karakterin etnik  e cilesite esenciale te ketij karakteri , ul rendesine e egzistences se tij, neglizhon madhesine demografike, percmon shtrirjen e vendosjen territoriale .

Padyshim, nuk ka si te  ndodhe ndryshe nga nje qeveri e cila qe ne zanafillen e saj,me strategjine e taktiken e hartuar eshte vendosur perballe ketij minoriteti,ka hedhur ne loje gjithe arsenalin e po perdor te gjitha menyrat kunder tij dhe kjo jo pa qellim e as rastesi.

Hartimi e miratimi i ketij projekt-ligji pervec te tjerave eshte nje thirrje ndaj gjithe ne, antareve te minoritetit etnik grek ne Shqiperi dhe jo vetem,qe forca e zeri yne, i minoritetit etnik grek ne Shqiperi te degjohet e te vleresohet seriozisht,qe lirite e te drejtat themelore perfundimisht nuk i dhuron kush, ato duhet ti fitojme
Dhe qe te arrijme kete ne duhet te ndryshojme domosdoshmerisht.

Ligoraq Karamelo.

*Ndalohet ribotimi pa përmendur burimin e artikullit.  

© Pelasgos Koritsas

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ηπειρώτες Ευεργέτες της Τουρκοκρατίας και Ελληνοκρατίας

Αποκαλύπτουμε : Αίτημα στον ΟΗΕ για την εδαφική αποκατάσταση της Αλβανίας με Ελληνικά εδάφη, ετοιμάζει ο Αλβανός πρωθυπουργός Έντι Ράμα.

Το αίτημα αυτό προς ΟΗΕ και Διεθνείς Οργανισμούς έχουν ήδη υπογράψει όλοι οι βουλευτές που ¨ελέγχει ¨ ο Έντιι Ράμ , Αλβανοί βουλευτές των Σκοπίων, αλλά και του Μαυροβουνίου . 


Το αίτημα αυτό θα συνοδεύεται από χιλιάδες υπογραφές Αλβανών που θα δηλώνουν μόνιμη κατοικία ή τόπο εργασίας "Ελλάδα¨ και φυσικά από τους "Τσάμηδες" που υπογράφουν από τους πρώτους, ως "δεδιωγμένοι" από τις "αλύτρωτες" εστίες τους. 


Μην ξεχνάμε ότι , το 52% των αλλοδαπών ̟ που διαµένουν στην Ελλάδα έχουν Αλβανική υπηκοότητα. ( δεν θέλουμε να τους κάνουμε την ζωή δύσκολη ). 


Οι οπαδοί της ¨Μεγάλης Αλβανίας ¨ και του Αλβανικού Μεγαλοϊδεατισμού , με τις ευλογίες και την ενθάρρυνση του Αλβανού πρωθυπουργού ¨γυρίζουν¨ στα προς προσάρτηση "Αλβανικά εδάφη" και συλλέγουν χιλιάδες υπογραφές. 


Ξυπνήστε ! 
Το πρόβλημα που θα ανακύψει εξαιτίας της αδράνειά μας , κρίνεται εξαιρετικά σοβαρό , αφού , θα δημιουργήσει ¨προ ανάχωμα¨ υπέρ της Αλβανίας στο διεθνές δίκαιο με σκοπό να γίνει πεπ…

Αναμνήσεις από το άνοιγμα των εκκλησιών στη Β. Ήπειρο και η πρώτη ελεύθερη Ανάσταση το 1992

Ἡ Ἀλβανία κάτω ἀπό τήν ἐξουσία τοῦ κομμουνιστικοῦ κόμματος ὑπῆρξε τό μοναδικό συνταγματικά ἀθεϊστικό κράτος στόν κόσμο, κατά τήν περίοδο 1967-1990. Τήν περίοδο αὐτή ἀπαγορεύθηκε κάθε θρησκευτική ἱεροπραξία, καταστράφηκαν ἐκ θεμελίων οἱ περισσότεροι τόποι λατρείας, ἐνῶ ἀπεσχηματίστηκαν ὅλοι οἱ ἱερεῖς, καί πολλοί ἀπό αὐτούς ἐξορίστηκαν ἤ πέθαναν μαρτυρικά στίς φυλακές. Ἀπό τό 1976 ἐπίσης ἀπαγορεύθηκαν διά νόμου ὅλα τα χριστιανικά ὀνόματα. Ἡ ἀπαγόρευση αὐτή ἔπληξε ὅλους τούς ἀλβανούς πολίτες, ἀλλά ἰδιαίτερα τούς βορειοηπειρῶτες ἀδελφούς μας, γιά τούς ὁποίους ἡ ὀρθόδοξη πίστη ἦταν βασικό συστατικό τῆς ἐθνικῆς τους ἰδιοπροσωπίας. Βασική ἀρχή τοῦ Κόμματος Ἐργασίας τῆς Ἀλβανίας ἦταν: «Κύριος σκοπός τοῦ κράτους εἶναι ἡ παραγωγή. Ὅποιος δέν παράγει, ὅπως οἱ ἱερεῖς, δέν ἔχει θέση στή νέα μας κοινωνία». Ἔτσι μέχρι τό 1990 οἱ ἀδελφοί μας ἔμεναν ἀβάπτιστοι, ἀστεφάνωτοι, ἀλειτούργητοι, ἀκήδευτοι, (μέ ἐλάχιστες ἐξαιρέσεις ἱερέων πού μέ κίνδυνο τῆς ζωῆς τους τελούσανν κρυφά κάποια μυστήρια).          …