Ενίσχυση του έργου!

Ενίσχυση του έργου!

Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2013

Την Άγκυρα επισκέφθηκε ο αρχηγός του κόμματος των Αλβανοτσάμηδων PDIU,  Σπετίμ Ίντριζι, μετά από πρόσκληση του   Αντιπροέδρου του κυβερνώντος κόμματος της Δικαιοσύνης και Ανάπτυξης ΑΚ, Μεβλούτ Τσαβούσογλου.
Σύμφωνα με τα αλβανικά ΜΜΕ η επίσκεψη του Ιντρίζι στην Τουρκία αποτελεί ένα σημαντικό πρώτο βήμα για την καθιέρωση συνεργασίας μεταξύ του αλβανικού κόμματος PDIU και του τουρκικού ΑΚ.
Ο Ίντριζι δήλωσε ότι οι Αλβανοί είναι ευγνώμονες προς το τουρκικό κράτος και τους πολίτες του, για την μεγάλη βοήθεια που προσέφεραν στους Αλβανοτσάμηδες που  εκτοπίστηκαν το 1923 στην Τουρκία.
Παράλληλα, ο αναπληρωτής επικεφαλής του ΑΚ, Τσαβούσογλου, εγγυήθηκε (!) στον Ίντριζι ότι θα έχει την βοήθεια τους, στην προσπάθεια επίλυσης του ζητήματος των Τσάμηδων, αναφέρουν τα αλβανικά ΜΜΕ.
Το σύντομο σχόλιο μας:
Σίγουρα στην Τουρκία ενδιαφέρει από πολλές απόψεις αυτή η υπόθεση για την προπαγάνδα της στα Βαλκάνια και ιδιαίτερα στην Αλβανία. Αυτό όμως που φαίνεται ξεκάθαρα είναι το γεγονός πως η Τουρκία ενδιαφέρεται για τους συμπατριώτες της που θα έπρεπε να τους είχε πάρει από  τότε που έγινε η ανταλλαγή των πληθυσμών. Αυτοί οι τούρκοι που απέμειναν στην Αλβανία δεν ξεχνάνε την πατρίδα τους που είναι στην Μικρά Ασία όπου και αυτοί έπρεπε να ήταν τώρα. Μήπως πρέπει τελικά κάποιος να τους στείλει εκεί και να γίνουν πολλοί ονειροπόλοι μαζί με τον Ερντογάν για την Οθωμανική Αυτοκρατορία.

Τρίτη 17 Δεκεμβρίου 2013

ΠΑΡΗΓΟΡΙΑ ΣΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ Ο… ΝΑΣΤΡΑΝΤΙΝ ΧΟΤΖΑ ΚΑΙ Ο ΓΑΙΔΑΡΟΣ ΤΟΥ

Γράφει ο Νίκος Χειλαδάκης

Μετά την άκρως επιτυχημένη επιδρομή των τουρκικών σήριαλ που ήρθαν σαν «ευεργέτες» για να παρηγορήσουν τους καημένους Έλληνες που αγκομαχούν από την μνημονιακή λαίλαπα, τώρα οι Τούρκοι και εν όψει των Χριστουγέννων «σερβίρουν» σαν καλύτερη «παρηγοριά» στα βάσανα των παγωμένων Ελλήνων που βλέπουν να φεύγει το έδαφος κάτω από τα πόδια τους, τον περίφημο λαϊκό ήρωα της Μικράς Ασίας τον γνωστό μας Νασραντίν Χότζα και τον.. αγαπητό του γάιδαρο.

Με ένα χαρακτηριστικό άρθρο για τα χάλια της χώρας μας, η τουρκική εφημερίδα Hürriyet, παρουσιάζει τον Νασραντίν Χότζα σαν την καινούργια μεγάλη μόδα των Ελλήνων μετά τον θρίαμβο που είχαν τα τελευταία χρόνια τα τουρκικά σήριαλ που είχαν κατακλίσει την ελληνική τηλεοπτική αγορά. Έτσι, η καινούργια «πρόταση» των Τούρκων για να βγούμε απ την κρίση, είναι ο μεγάλος αυτός λαϊκός ήρωας της Μικράς Ασίας που τα χωρατά του πέρασαν δια μέσω των αιώνων σε όλους σχεδόν τους λαούς της Οθωμανικής αυτοκρατορίας σαν ένα κοινό χαρακτηριστικό πολιτιστικό στοιχείο της εποχής εκείνης που έφτασε μέχρι την δική μας εποχή.

Κάποτε λοιπόν ο Νασραντίν Χότζα χρειάστηκε να βάλει κάποιο χρέος για να εξυπηρετήσει τις δουλειές του που είχαν κάποια προβλήματα. Επειδή όμως οι τόκοι ήταν απλησίαστοι και δεν μπορούσε να τους εξοφλήσει, (όπως η Ελλάδα του μνημονίου),  οι δανειστές τους, (Τρόικα), τον συμβούλεψαν για να κάνει οικονομία να ελαττώσει την τροφή που έδινε στον γάιδαρο του. Μάλιστα του πρότειναν αυτό να γίνετε σιγά σιγά για να συνηθίσει ο γάιδαρος και να μην αντιδράσει συνεχίζοντας να δουλεύει όχι πια για τον Νασραντίν Χότζα, αλλά για τους δανειστές του που ζητούσαν με απληστία ότι είχε και δεν είχε. Ο Χότζα λοιπόν άρχισε σιγά σιγά να ελαττώνει τον σανό που έδινε στον δυστυχή τον γάιδαρο, εξοικονομώντας  λίγο περισσότερο σανό. Βέβαια, με τον σανό που εξοικονομούσε δεν  μπορούσε να εξυπηρετήσει το χρέος γιατί αυτό γίνονταν όλο και πιο ασύλληπτο ξεπερνώντας παρά τις μεγάλες οικονομίες του Χότζα και του γάιδαρου του κάθε όριο δυνατότητας να εξοφληθεί κάποτε. Άλλωστε αυτό ήθελα οι τοκογλύφοι, (Γερμανοί),  δανειστές του. Μια μέρα όμως και ενώ ο Χότζα άρχισε να καμαρώνει ότι κατάφερνε να εξοικονομεί όλο και περίστερο σανό χωρίς να επηρεάζετε ο γάιδαρος που συνέχιζε ο καημένος με πολύ ζόρι να σηκώνει τα βάρη που του έβαζαν, όταν πήγε να τον βρει, έκπληκτος αντίκρισε το ζώο που είχε γίνει σκέτος σκελετός, να κείτεται νεκρό καθώς είχε πεθάνει πλέον από ασιτία. Ο Χότζας κατάλαβε τότε τι είχε κάνει και απαρηγόρητος έκλεγε όλη την μέρα πάνω στο πτώμα του αγαπημένου του γαιδάρου. Ήταν όμως πολύ αργά!

Αυτός είναι ο γάιδαρος του Νασραντίν Χότζα και αυτή είναι η σύγχρονη Ελλάδα της μνημονιακής προδοσίας και του μνημονιακής κατοχής που οδήγησε την χώρα στην μεγαλύτερη καταστροφή της σύγχρονη ιστορίας της. Την ίδια ώρα που η ανεργία έχει χτυπήσει κόκκινο, που οι νεοέλληνες καίγονται από τις αναθυμιάσεις και αυτοκτονούν απελπισμένοι, που η Κύπρος ξεπουλιέται με ένα νέο έκτρωμα «αλλά Αν(μ)άν», έρχεται ο Νασραντίν Χότζα για να… μας παρηγορήσει μετά από την «αγαλλίαση» που μας χάρισαν τα τουρκικά σήριαλ μέσα στην μαύρη δυστυχία μας. Σκεφτείτε ! Άραγε είμαστε εμείς οι γάιδαροι του Νασραντίν Χότζα και έτσι σαν τον γάιδαρο θα περιμένουμε και εμείς να έχουμε το ίδιο τέλος ; Καημένε Κολοκοτρώνη! Μήπως αγωνίστηκες σχεδόν διακόσια χρόνια πριν από μας για να γίνει η Ελλάδα του εικοστού πρώτου αιώνα ο…γάιδαρος του Νασραντίν Χότζα ;

ΝΙΚΟΣ ΧΕΙΛΑΔΑΚΗΣ

Δημοσιογράφος –Συγγραφέας – Τουρκολόγος

Πέμπτη 12 Δεκεμβρίου 2013

Χαραντίναϊ, ο χριστιανός Κοσοβάρος

Εγινε του... Κοσόβου με τη δήλωση του προέδρου της Συμμαχίας για το Μέλλον του Κοσόβου Ραμούς Χαραντίναϊ πως δεν είναι μουσουλμάνος. «Επί γενεές ολόκληρες η οικογένειά μου ήταν Αλβανοί καθολικοί. Αγνοώ το λόγο που είμαι μουσουλμάνος.
 Ποτέ μου δεν ήμουν σε τζαμί, ούτε για προσευχή ούτε για κάτι άλλο», είπε ο επίδοξος πρωθυπουργός του Κοσόβου, βάζοντας φωτιά στα social media και προκαλώντας τη μήνιν του ιμάμη του Μεγάλου Τζαμιού της Πρίστινα Σεφκέτ Κρασνίκι, που τον κατηγόρησε ως «αλλαξοπιστήσαντα» για «χάρη της καριέρας του».
Το ίδιο οργίλη αντίδραση είχε και η Μουσουλμανική Νεολαία, που έκανε λόγο για αντιισλαμική «ιεροσυλία» αδύνατη να εξαγνίσει τον «υπόδικο» της Χάγης για «εγκλήματα πολέμου» -όπως του θύμισε- παρά την αθώωσή του απ' το Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο.
Διόλου τυχαία δεν ήταν η δήλωση Χαραντίναϊ, ο οποίος πιθανόν άμεσα να προσβλέπει -και να δικαιωθεί- σε περισσότερες ψήφους απ' τους ανοιχτόμυαλους συμπολίτες του για τους υποψήφιους κοινοτάρχες του κόμματός του στο δεύτερο γύρο των χθεσινών τοπικών εκλογών.
Ηταν, επομένως, ευθεία βολή κατά του νυν πρωθυπουργού και πολιτικού του αντιπάλου Χασίμ Θάτσι, ένθερμου αποδέκτη πρόσφατα στην Πρίστινα, παρουσία του Αλβανού ομολόγου του Εντι Ράμα, της προκλητικής δήλωσης του φιλοξενούμενου Τούρκου πρωθυπουργού Ταγίπ Ερντογάν πως «Τούρκοι και Αλβανοί είναι αδέρφια» και «Κόσοβο και Τουρκία είναι μία χώρα», που ξεσήκωσε τη φιλοδυτική διανόηση των Αλβανών εν γένει.
Προφανώς ο Χαραντίναϊ ανήκει στη χορεία των Αλβανοκοσοβάρων εκείνων πολιτικών που βλέπουν τη μεταγιουγκοσλαβική μεταστροφή του Κοσόβου προς τη Δύση και την ένταξη στην ευρωπαϊκή οικογένεια άρρηκτα δεμένες με την επιστροφή στην πρώην θρησκεία τους, το χριστιανισμό. Σ' αυτή τη διαμάχη φιλοδυτικών και φιλοοθωμανών πρώτος «αμάρτησε», στις αρχές του '90, με την πτώση του κομμουνισμού, ο διάσημος γνωστός συγγραφέας Ισμαήλ Κανταρέ, αμαρτία για την οποία το ισλαμικό κατεστημένο τον έβαλε στο «πυρ το εξώτερον».
Η Τουρκία του Ερντογάν, ωστόσο, που σχεδιάζει «ισλαμικά τόξα» και διακατέχεται απ' τις ορέξεις της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, συνεχίζει την επίθεση... αδελφοσύνης στους όπου Βαλκανικής Αλβανούς με πηλήκια, λίρες και κοράνια. Μάλλον μπερδεψο-δουλειές, παρά αδελφο-δουλειές...

Ο Σεβαστιανός και το Βορειοηπειρωτικό




Ο Σεβαστιανός και το Βορειοηπειρωτικό
Ο  μεγάλος Ιεράρχης, ο αοιδίμου Μητροπολίτης Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανής και Κονίτσης Σεβαστιανός,έγραψε ιστορία  για την ιερή υπόθεση της Βορείου Ηπείρου. Το όνομα του είναι στενά συνδεδεμένο με τους Βορειοηπειρώτες και το βορειοηπειρωτικό ζήτημα.
Έζησε και εκοιμήθην με το όραμα της ελεύθερης Βορείου Ηπείρου. Μιας Βορείου Ηπείρου για την οποία έγιναν τόσοι αγώνες, χύθηκε τόσο αίμα, φυλακίστηκαν, εξορίστηκαν και απεβίωσαν για το όνομά της εκατοντάδες. Μια Βόρεια Ήπειρος για την οποία ο αγώνας και οι θυσίες ανάγκασαν τις Μεγάλες Δυνάμεις  να υπογράψουν το Πρωτόκολλο της Κερκύρας, ως μία λύση, μετά από την αδικία που έγινε κατά τη χάραξη των συνόρων μετά τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο.
Ο αείμνηστος Ιεράρχης δεν αρκέστηκε  να βροντοφωνεί και να διαλαλεί μέσα στην ελληνική επικράτεια, αλλά και σε μακρινές χώρες όπως στην Αμερική, Καναδά, Αυστραλία κι αλλού, όπου όχι μόνον οι Έλληνες αλλά και άλλοι διάβαζαν τις εγκυκλίους του, άκουγαν τις συγκλονιστικές ομιλίες του και νιώθανε υπερήφανοι. Μα και στους Διεθνούς Οργανισμούς  και στα Διεθνή Φόρα και μέχρι το Κογκρέσο των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής, ακόμα, έκανε γνωστό το θέμα αυτό.
Και όταν τα σύνορα της Αλβανίας ήταν κλειστά, με ηλεκτροφόρα συρματοπλέγματα, οι Βορειοηπειρώτες προσήλωναν το αυτί τους στην κατεβασμένη φωνή του ραδιοφώνου και άκουγαν την μελωδική, αλλά μπάσα φωνή του Σεβαστιανού. Δάκρυζαν και πίστεψαν στα λεγόμενά του. Γιατί έλεγε την αλήθεια. Την πονεμένη αλήθεια.
Να γιατί έγινε πασίγνωστος και ο λόγος του βαρύς σαν πέτρα. Γιατί μιλούσε με γεγονότα, με τεκμήρια, με αληθινές σπαρακτικές ιστορίες από την θλιβερή τραγωδία των Βορειοηπειρωτών, για μια αδικία που όλοι γνώριζαν, αλλά που ήταν άφαντη μπροστά στα δικά τους συμφέροντα.
«Όσοι παρακολουθούσαν, έστω και για λίγο, το ασταμάτητο οδοιπορικό του ακρίτα Ιεράρχη, έχουν να λένε για ένα πραγματικό παλλαϊκό ξεσηκωμό υπέρ της “εσταυρωμένης”  Βορείου Ηπείρου», γράφει ο συνεχιστής του έργου του, ο νέος Μητροπολίτης Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανής και Κονίτσης, Σεβασμιότατος Ανδρέας.
Οι διδαχές του, οι συμβουλές του σε καθημερινή βάση. Άνοιξε την καρδιά του, άνοιξε και την πόρτα της φτωχής Μητρόπολής του, μετά το 1991, για όλους τους Βορειοηπειρώτες. Και όχι μόνον. Παρακολουθούσε κάθε εξέλιξη του βορειοηπειρωτικού χώρου και ήλπιζε σε κάποιο θαύμα. Δεν έπαυε πάλι να συμβουλεύει:
«Μην αφήνετε τα πάτρια εδάφη σας. Να ’ρχεστε στην Ελλάδα να εργάζεστε, να οικονομάτε χρήματα και να επιστρέφετε πάλι για να μην αδειάσει ο τόπος…» «Την Ομόνοια και τα μάτια σας!». «Να είστε ενωμένοι και αδελφωμένοι, αδέρφια Βορειοηπειρώτες!»
Να γιατί σήμερα σε κάθε επέτειο τα πνευματικά του παιδιά της ΣΦΕΒΑ και ΠΑΣΥΒΑ, οι αγωνιστές Βορειοηπειρώτες φωνάζουν δικαιολογημένα: «Όταν το ράσο γίνεται σημαία, τότε η νίκη είναι βεβαία!»
Με την ελπίδα πως  οι προφητείες του Αγίου αυτού θα επαληθευτούν ας ανάψουμε όλοι μας ένα κεράκι στην μνήμη και το έργο του μακαριστού ΣΕΒΑΣΤΙΑΝΟΥ
(ανώνυμος Βορειοηπειρώτης που παραμένει και αγωνίζεται στις πατρογονικές του εστίες)

Βγήκαν δεκαπλάσιοι οι Ελληνες της Αλβανίας

Μετρήθηκαν και είναι δεκαπλάσιοι και πλέον του αριθμού των 24.243 ατόμων της επίσημης αλβανικής απογραφής του Οκτωβρίου του 2011. Ο λόγος για τους Ελληνες της Αλβανίας, που η υπογραφή της Ομόνοιας, όπως ανακοινώθηκε χθες, τους ανεβάζει στις 286.852 άτομα.
Το 30% των απογραφέντων ή 86.000 απεγράφησαν ηλεκτρονικά, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας της οργάνωσης, ενώ οι υπόλοιποι με ατομικά δελτία στην Αλβανία, την Ελλάδα, τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες αλλά και τις ΗΠΑ.
Η απογραφή, που περιλαμβάνει τους όπου γης Ελληνες της Αλβανίας, μαζί και την παλιά διασπορά τους -ήταν βασική προϋπόθεση του εγχειρήματος- περιέχει άκρως ενδιαφέροντα στοιχεία για τη μεγάλη «γεωγραφία» της Ομογένειας της Αλβανίας, την ηλικιακή σύνθεση, το μορφωτικό επίπεδο, αλλά και τη θρησκευτική της ταυτότητα. Ετσι, 186.000 δηλώνουν ως μητρική γλώσσα την ελληνική (στο υπόλοιπο κυριαρχεί η βλάχικη διάλεκτος με παράλληλη γνώση της ελληνικής και της αλβανικής) και το 90% δηλώνουν Χ.Ο., με το υπόλοιπο 10% να μη δηλώνει καθόλου.
Η ομογένεια, η οποία απείχε διαμαρτυρόμενη για τη μη αναγραφή της εθνικότητας απ' την επίσημη απογραφή του 2011, απαντάει έτσι στην εξοργιστική μεθόδευση ενός παραδοσιακού δραστικού περιορισμού του αριθμού της εκ μέρους των Τιράνων που και το 1988, επί κομμουνιστικού καθεστώτος, κατέγραφε μόνο 58.785 άτομα. (!) Ιδιος αριθμός και μεταπολεμικά, όταν ο αλβανικός πληθυσμός έδειχνε να τριπλασιάζεται.
Ασφαλώς όχι τυχαία ο απογραφικός δεκαπλασιασμός τους, η αποκατάσταση της αλήθειας, ήταν πρωτοσέλιδη είδηση του αλβανικού Τύπου.

Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου 2013

ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΕΘΝΙΚΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΑΣ “ΟΜΟΝΟΙΑ”

ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΕΘΝΙΚΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΑΣ “ΟΜΟΝΟΙΑ”
BASHKIMI DEMOKRATIK I MINORITETIT ETNIK GREK “OMONIA’’
DEMOKRATIC UNION OF GREEK MINORITY IN ALBANIA “OMONIA”

  -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
           Address: Rruga Nr3, Sarande, Albania, web site: www.deem-omonoia.com, e-mail: info@deem-omonoia.com, tel – fax 00355 85222522

Δελτίο Τύπου

Θέμα: Κοινοποίηση γενικών αποτελεσμάτων της διαδικασίας Καταγραφής Μελών της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας στην Αλβανία, από την Ειδική Γραμματεία Καταγραφής.

Ολοκληρώθηκε εντός των προθεσμιών που είχαν οριστεί απ’ το Γενικό Συμβούλιο της ΔΕΕΕΜ ΟΜΟΝΟΙΑ, η διαδικασία Καταγραφής Μελών της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας στην Αλβανία. Τα δεδομένα που συλλέχθηκαν απ’ τα σχετικά έντυπα ερωτηματολόγια και την ηλεκτρονική σελίδα που λειτούργησε για το σκοπό αυτό έχουν ήδη υποστεί την βασική επεξεργασία. Γενικά συμπεράσματα και στατιστικά ευρήματα που προκύπτουν και αφορούν στα αριθμητικά μεγέθη και τη γεωγραφία της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας παρουσιάζουμε περιληπτικά ακολούθως:
Έχουν συμπληρωθεί συνολικά 286 852 ατομικά δελτία εκ’ των οποίων το 30%, δηλαδή 86 000 στην σχετική ηλεκτρονική πλατφόρμα. Η συλλογή έγινε σε εντελώς εθελοντική βάση από τις τοπικές οργανώσεις της ΟΜΟΝΟΙΑΣ, ελαχιστοποιώντας την όλη δαπάνη του εγχειρήματος. Με βάση τις πληροφορίες, τα ισχύοντα στις στατιστικές έρευνες και τις εκτιμήσεις των ειδικών στα περί δημογραφίας, η διαδικασία Καταγραφής άγγιξε το 85% των μελών της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας. Το ποσοστό απ’ την μια αξίζει συγχαρητηρίων και απ’ την άλλη αποτελεί ασφαλή βάση για την εκτίμηση της ολοκληρωμένης εικόνας των Ελληνικών Κοινοτήτων στην Αλβανική επικράτεια.
Απ’ την πρώτη επεξεργασία προκύπτει ότι το 50% των μελών της ΕΕΜ έχει σχεδόν μόνιμη εγκατάσταση στην Ελλάδα, διατηρεί όμως πολύ καλή επαφή με τη γενέτειρα, καθώς πάνω απ’ το 70% αυτών επισκέπτονται περισσότερες των τριών περιόδων τα χωριά και της πόλεις τους.
Σε μια άλλη προσέγγιση ανά γεωγραφική περιοχή και όχι τόπο προσωρινής διαμονής θα μπορούσε ενδεικτικά να αναφερθεί ότι στην ευρύτερη Περιφέρεια Αυλώνας έχουν συμπληρωθεί 85 841 ατομικά δελτία, το Αργυρόκαστρο, 51 067 ατομικά δελτία, την ευρύτερη Περιφέρεια Κορυτσάς 33 561, το υπόλοιπο της Αλβανίας με σημείο αναφορά την πρωτεύουσα Τίρανα 32 298, ενώ το υπόλοιπο των ατομικών δελτίων συλλέχθηκαν στην Ελλάδα, τις ΗΠΑ και αλλού. Η διαδικασία συμπεριέλαβε προφανώς και την παλιά διασπορά, ως βασικό στόχο που είχε τεθεί εξ αρχής.  
Σε ότι αφορά ένα άλλο βασικό χαρακτηριστικό για τον προσδιορισμό της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας, εκείνο της θρησκευτικής πίστης προκύπτει ότι στο σχετικό ερώτημα έχουν απαντήσει άνω του 90%, δηλαδή 259 000 ότι είναι Χριστιανοί Ορθόδοξοι, ενώ το υπόλοιπο απλώς δεν συμπλήρωσε το σχετικό τετράγωνο.
Το 65%, των συμμετεχόντων στη διαδικασία Καταγραφής των Μελών της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας, δηλαδή 186 454 δήλωσαν ως μητρική γλώσσα την Ελληνική, ενώ στο υπόλοιπο κυριαρχεί η Βλάχικη διάλεκτος με παράλληλη γνώση της ελληνικής καθώς και της Αλβανικής.
Η διαδικασία έφερε στο φως επίσης ένα ενδιαφέρον δημογραφικό εύρημα που αφορά στην αναλογία των ελληνικών πληθυσμών που ζουν στα χωριά και τα μεγαλύτερα αστικά κέντρα σε μια αναλογία 60% προς 40% περίπου.
Υπάρχουν και άλλα στοιχεία των γενικών αποτελεσμάτων απ’ την έως τώρα επεξεργασία που αφορούν στην ηλικιακή δομή της κοινότητας των Ελλήνων στην Αλβανία, το μορφωτικό επίπεδο, τους γάμους και τα μεγέθη των οικογενειών τα οποία στην πορεία η Γραμματεία θα κοινοποιήσει.


Επί της ευκαιρίας το Γενικό Συμβούλιο της ΟΜΟΝΟΙΑΣ εκφράζει την ιδιαίτερη ικανοποίηση για την αίσια ολοκλήρωση μιας διαδικασίας που εκκρεμούσε από πολλά χρόνια σε ότι αφορά τους στόχους της Οργάνωσης. Εκφράζει επίσης τη δημόσια ευγνωμοσύνη στα στελέχη που συμμετείχαν εντελώς εθελοντικά στη διαδικασία και ειδικά την Ειδική Γραμματεία Καταγραφής.
Ως γνωστό η ΟΜΟΝΟΙΑ εκφράζοντας το σύνολο της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας δεν αναγνώρισε τα αποτελέσματα της Γενικής Απογραφής και Πληθυσμού στην Αλβανική Δημοκρατία –Census 2011, σε ότι αφορά στην εθνική καταγωγή, την μητρική γλώσσα και το θρήσκευμα των πολιτών.
Τα αποτελέσματα της Καταγραφής των Μελών της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας στην Αλβανία,  που διενέργησε η ΔΕΕΕΜ ΟΜΟΝΟΙΑ, θα είναι χρήσιμα όχι μόνο για τα εσωτερικά της και την επεξεργασία θέσεων αλλά και οδηγός για τα αναμενόμενα από μια κρατική διαδικασία που θα σέβεται την ελεύθερη έκφραση πάνω στα χαρακτηριστικά που προσδιορίζουν μια εθνική ή πολιτιστική μειονότητα.

   Άγιοι Σαράντα 10 Δεκεμβρίου 2013
                                                  Εκ του Γραφείου Τύπου και Επικοινωνίας



Παρασκευή 29 Νοεμβρίου 2013

10 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΤΣΑΜΗΔΕΣ


10 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΤΣΑΜΗΔΕΣ

τοῦ Κωνσταντίνου Χολέβα
  Πολιτικοῦ Ἐπιστήμονος

 Τόν τελευταῖο καιρό γίνεται καί πάλι συζήτηση γιά τούς "Τσάμηδες". Ἡ ἀλβανική προπαγάνδα ἐπαναφέρει ἕνα ζήτημα τό ὁποῖο δημιουργεῖ ἀρνητικό κλῖμα στίς ἑλληνοαλβανικές σχέσεις καί προκαλεῖ ἤδη τήν ἀνησυχία πολλῶν Ἑλλήνων, ἰδίως στίς περιοχές που συνορεύουν μέ τήν Ἀλβανία, δηλαδή στούς Νομούς τῆς Δυτικῆς Μακεδονίας καί τῆς Ἠπείρου. Γιά νά δώσουμε μιά σύντομη εἰκόνα τοῦ θέματος κατά τρόπο κατανοητό ἀπό τόν ἀναγνώστη παρουσιάζουμε δέκα ἐρωτήσεις μέ τίς ἀντίστοιχες ἀπαντήσεις γιά τό θέμα τῶν Τσάμηδων.
1) Τί σημαίνει ἡ ὀνομασία Τσάμης Μέ τό ὄνομα αὐτό ἐννοοῦμε μία ὁμάδα Μουσουλμάνων πού ἔζησαν στήν Θεσπρωτία ἀπό τόν 17ο μέχρι τά μέσα τοῦ 20οῦ αἰῶνος. Ἡ λέξη ἀποτελεῖ παραφθορά τοῦ ὀνόματος Θύαμις, ὅπως ἦταν γνωστός στήν ἀρχαιότητα ὁ ποταμός Καλαμᾶς.
2) Πῶς βρέθηκε στήν Θεσπρωτία αὐτή ἡ ὁμάδα; Οἱ Τσάμηδες ἀποτελοῦν τούς ἀπογόνους ἐξισλαμισθέντων Ὀρθοδόξων Χριστιανῶν τῆς Ἠπείρου. Πολλοί ἀπ' ἀυτούς ἐξισλαμίσθηκαν βιαίως μετά τήν ἀτυχῆ ἐξέγερση τοῦ Ἐπισκόπου Τρίκκης Διονυσίου ( τοῦ "Σκυλοσόφου") στίς ἀρχές τοῦ 17ου αἰῶνος, ἐνῷ ἄλλοι προσεχώρησαν ἑκουσίως στό Ἰσλάμ γιά νά ἀποκτήσουν ἀξιώματα (Σπαχῆδες) . Ἡ ἀλλαγή θρησκεύματος ὁδήγησε πολύ γρήγορα καί στήν μεταστροφή τῆς ἐθνικῆς συνειδήσεως. Ἔγιναν Τουρκαλβανοί καί φανατικοί διῶκτες τῶν Ρωμηῶν. Τοῦτο μαρτυρεῖ ὅτι ἡ Ὀρθόδοξη Πίστη ἀποτελεῖ ἕνα ἰσχυρότατο στοιχεῖο τῆς ἐθνικῆς μας ταυτότητος.
3) Πῶς παρέμειναν στόν ἑλλαδικό χῶρο μετά τήν ἀνταλλαγή τῶν πληθυσμῶν;  Βάσει τῆς συνθήκης τῆς Λωζάννης τοῦ 1923 οἱ Ἀλβανόφωνοι Μουσουλμάνοι τῆς Θεσπρωτίας κρίθηκαν ὡς "ἀνταλλάξιμοι". Ὅμως ἡ τότε Κυβέρνηση τοῦ Στρατηγοῦ Θεοδώρου Παγκάλου δέν τούς ἔστειλε στήν Ἀλβανία μέ τήν ἐλπίδα ὅτι ἡ χειρονομία αὐτή θά μετροῦσε θετικά στίς σχέσεις μας μέ τό νεοσύστατο ἀλβανικό κράτος. Δυστυχῶς ἀπό τότε μέχρι σήμερα ἡ ἐμπράκτως ἐκδηλούμενη καλή διάθεση τῆς χώρας μας δέν ἀποδίδει τά ἀναμενόμενα ἀπό ἀλβανικῆς πλευρᾶς. Βλέπουμε ἄλλωστε τήν ἀρνητική στάση τῶν Τιράννων ἔναντι τῶν Βορειοηπειρωτῶν.
4) Γιατί κατηγοροῦνται γιά ἀνθελληνική δράση; Κατά τήν Ἰταλική ἐπίθεση ἐναντίον τῆς χώρας μας τρία ἀπό τά δεκατέσσερα συμπράξαντα ἀλβανικά τάγματα ἦσαν στελεχωμένα ἀπό Τσάμηδες, πού ἐπεδόθησαν σέ ἀκατονόμαστες ἀδικοπραγίες. Στήν διάρκεια τῆς Κατοχῆς οἱ Τσάμηδες ἔγιναν οἱ καλύτεροι συνεργάτες τῶν Ἰταλῶν Φασιστῶν καί διέπραξαν μύριες ὅσες βιαιότητες εἰς βάρος τῶν συγχωριανῶν τους Ὀρθοδόξων Ἑλλήνων. Μέ ὀργανωτή τήν Ἀλβανική Ἐθνική Ἐπιτροπή ( ΞΙΛΙΑ) καί ἀρχηγούς τήν περιώνυμη οἰκογένεια Ντίνο Μπέη διέπραξαν λεηλασίες, σφαγές καί δολοφονίες καί ἐμπρησμούς κατοικιῶν. Σύνθημά τους ἦταν ὅτι ὅλη ἡ Ἤπειρος μέχρι καί τήν Πρέβεζα πρέπει νά γίνει ἀλβανική! Μετά τήν συνθηκολόγηση τῶν Ἰταλῶν οἱ Τσάμηδες συνεργάσθηκαν μέ τούς Γερμανούς κατακτητές και συνέχισαν τά ἐγκλήματα μέ ἀποκορύφωμα τήν μαζική ἐκτέλεση 49 προκρίτων τῆς Παραμυθιᾶς στίς 29/9/1943.
5) Πῶς ἔφυγαν ἀπό τήν πατρίδα μας; Οἱ Τσάμηδες κατεδιώχθησαν ἀπό τίς ὁμάδες Ἐθνικῆς Ἀντιστάσεως τοῦ Ναπολέοντος Ζέρβα (ΕΔΕΣ) . Ἀποφασιστικές ἦταν οἱ ἑλληνικές νίκες στήν πρώτη μάχη τῆς Μενίνας ( Νεράιδας) στίς 17 καί 18/8/1944 καί στήν δεύτερη μάχη τῆς Μενίνας στίς 20 καί 21/9/1944. Πολλοί Γερμανοί καί Τσάμηδες κατέφυγαν γιά να σωθοῦν στήν Ἀλβανία, τούς δέ ἐνόπλους Τσάμηδες ἀκολούθησαν καί οἱ οἰκογένειές τους.
6) Ὑπάρχουν καταδίκες εἰς βάρος τους;  Βεβαίως. Τό 1945 τό Εἰδικό Δικαστήριο Δοσιλόγων Ἰωαννίνων κατεδίκασε ἐρήμην 1930 Τσάμηδες ἐπί συνολικοῦ πληθυσμοῦ 19.000 ( Ὁ ἕνας στούς δέκα ἦταν ἐγκληματίας πολέμου! ). Πολλοί κατεδικάσθησαν στήν ποινή τοῦ θανάτου, ἀλλά εὑρίσκοντο ἤδη ἀσφαλεῖς στήν Ἀλβανία, ἐνῷ ἡ ἀγροτική περιουσία τους ἀπεδόθη βάσει νόμου στούς ἀκτήμονες τῆς πςεριοχῆς πού εἶχαν ζήσει "στό πετσί τους" τήν ἀγριότητα τῶν Τσάμηδων. Σήμερα ζοῦν στήν Ἑλλάδα μόνο 56 Τσάμηδες.
7) Πῶς ἐπανῆλθε τό θέμα στήν ἐπικαιρότητα Τό ζήτημα τῶν Τσάμηδων ἐπανῆλθε τά τελευταῖα χρόνια ἀπό μία ὀργανωμένη ἐκστρατεία τῆς ἀλβανικῆς προπαγάνδας, ἡ ὁποία στηρίζεται καί ἀπό τά δύο μεγάλα κόμματα, Δημοκρατικό καί Σοσιαλιστικό. Ἀναφέρουμε ἐνδεικτικά ὅτι τόν Νοέμβριο τοῦ 1999 ὁ Ἀπελευθερωτικός Στρατός τοῦ Κοσσυφοπεδίου ἀπεφάσισε τήν συγκρότηση "Ἀνεξάρτητης Ταξιαρχίας τῆς Τσαμουριᾶς". Ἡ  πολιτική Ὀργάνωση "Τσαμερία" ἱδρύθηκε στά Τίραννα  τό 1991 καί πραγματοποιεῖ ἐκδόσεις "Ντοκουμέντων" μέ τήν ὑποστήριξη τῆς Γενικῆς Διευθύνσεως τῶν Ἀρχείων τοῦ Ἀλβανικοῦ Κράτους. Τόν Ἰούνιο τοῦ 2000 τό Δημοτικό Συμβούλιο τῶν Τιράννων ἔδωσε τό ὄνομα Τσαμουριά (δηλ. Θεσπρωτία) σέ ἕνα ἀπό τούς δρόμους τῆς ἀλβανικῆς πρωτεύουσας καί στήν ἐκδήλωση αὐτή ὁ πρώην Πρόεδρος τῆς Δημοκρατίας Σαλί Μπερίσα ζήτησε τήν "ἐπίλυση τοῦ Τσάμικου ζητήματος". Στίς 25 Ἰουλίου 2000 ἡ Ἐπιτροπή Ἐξωτερικῶν Ὑποθέσεων τῆς Ἀλβανικῆς Βουλῆς ἀνεκοίνωσε ὅτι ἡ Τσαμουριά ἀποτελεῖ ἐθνική ὑπόθεση γιά τή Ἀλβανία καί ὅτι θά "διεκδικήσουμε τήν ἐπιστροφή τῶν περιουσιῶν τῶν Τσάμηδων" ! Στόν κρατικό τηλεοπτικό δίαυλο ΕΤ-3 δηλώσεις περί ὑπάρξεως ἀνοικτοῦ θέματος Τσάμηδων ἔκαναν προσφάτως ὁ Ἀλβανός Σοσιαλιστής ἡγέτης Φάτος Νάνο καί ὁ ἀρχηγός τῶν ἐξεγερθέντων Ἀλβανῶν στά Σκόπια Ἀχμέτι.
8) Τί ἐπιδιώκει οὐσιαστικά ἡ Ἀλβανία; Ἐκ πρώτης ὄψεως τό σημερινό αἴτημα φαίνεται νά ἐπικεντρώνεται στήν ἐπιστροφή τῶν περιουσιῶν τῶν Τσάμηδων, ἤδη ὅμως ἀρχίζει νά διαφαίνεται καί ἡ ἐδαφική διεκδίκηση γιά τήν περιοχή τῆς Θεσπρωτίας καί εὐρύτερα γιά τήν ἐντός Ἑλληνκῆς Ἐπικρατείας Ἤπειρο. Οἱ Ἀλβανοί τῶν Σκοπίων δημοσιεύουν ἀναφανδόν στό Διαδίκτυο χάρτη μέ τά "ἐθνολογικά σύνορα τῆς Ἀλβανίας", ὅπου περιλαμβάνονται ἡ Καστοριά, τά Ἰωάννινα, ἡ Πρέβεζα κ.ἄ.! Πάντως σέ ἔνα βαθμό ἡ προπαγάνδα περί Τσάμηδων χρησιμοποιεῖται καί ὡς ἀντιπερισπασμός γιά νά ξεχάσουμε τήν συνεχιζόμενη καταπίεση τῶν δικαιωμάτων τῶν Ἑλλήνων ἐντός Ἀλβανίας.
9) Ποιά πρέπει νά εἶναι ἡ ἀντίδρασή μας; Ἡ Κυβέρνηση καί οἱ διπλωματικές μας ὑπηρεσίες πρέπει νά διακηρύττουν καί πρός τήν Ἀλβανία καί πρός κάθε ἄλλη χώρα ἤ Διεθνῆ Ὀργανισμό ὅτι ἐμεῖς δέν συζητοοῦμε κἄν τό θέμα , διότι δέν εἶναι δυνατόν νά δικαιωθοῦν οἱ ἐγκληματίες πολέμου ἤ οἱ ὑποβόσκουσες ἐδαφικές διεκδικήσεις. Σέ ἐπίπεδο δέ ἰδιωτικῶν καί πολιτιστικῶν φορέων πρέπει νά ἀπαντοῦμε μέ ἐπιχειρήματα σοβαρά καί κατανοητά ἀπό τό διεθνές κοινό. Πρωτίστως δέ ὀφείλουμε ὅλοι μαζί , Κυβέρνηση, Κόμματα, Ἐκκλησία καί πολίτες,  νά ζητοῦμε τόν σεβασμό τῶν δικαιωμάτων τῆς Ἑλληνικῆς Κοινότητος στήν Ἀλβανία.
10) Ποιοί ἄλλοι προσπαθοῦν νά ἐκμεταλλευθοῦν τό θέμα αὐτό; Τό κατασκευασμένο ἀπό τήν Ἀλβανία ζήτημα προσπαθεῖ νά ἀξιοποιήσει καί ἡ τουρκική προπαγάνδα εἰς βάρος μας, ὅπως φαίνεται καί ἀπό τήν ἱστοσελίδα τοῦ Τουρκικοῦ Ὑπουργείου Ἐξωτερικῶν στό Διαδίκτυο (ΙΝΤΕΡΝΕΤ). Ἄρα τό θέμα χρειάζεται προσοχή ἐκ μέρους μας καί ὄχι ἀδιαφορία. Ἔχουμε διαπιστώσει κατά τίς τελευταῖες δεκαετίες ὅτι ὅποτε ὑποτιμήσαμε προπαγανδιστικά τεχνάσματα γειτονικῶν χωρῶν βγήκαμε ζημιωμένοι ( π.χ. Μακεδονικό)

πηγή: εδώ