Ενίσχυση του έργου!

Ενίσχυση του έργου!

Τρίτη 23 Σεπτεμβρίου 2014

OMONOIA- Δελτίο Τύπου

                   ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΕΘΝΙΚΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΑΣ “ΟΜΟΝΟΙΑ”
BASHKIMI DEMOKRATIK I MINORITETIT ETNIK GREK “OMONIA’’
DEMOCRATIC UNION OF GREEK MINORITY IN ALBANIA “OMONIA”
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
           Address: Rruga Nr3, Sarande, Albania, web site: www.deem-omonoia.com, e-mail: info@deem-omonoia.com, tel – fax 00355 85222522

Δελτίο τύπου

Συνήλθε την Παρασκευή 19 Σεπτεμβρίου 2014 και ώρα 1100, σε τακτική σύσκεψη το Γενικό Συμβούλιο της «ΟΜΟΝΟΙΑΣ» στους Αγίους Σαράντα.
Τα κύρια θέματα που απασχόλησαν το Γενικό Συμβούλιο ήταν η οργάνωση των εκλογικών διαδικασιών για την εκλογή νέας ηγεσίας, οι τρέχουσες πολιτικές εξελίξεις όσον αφορά την κυβερνώσα συμμαχία, τις αποφάσεις της που αφορούν τα δικαιώματα της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας και τις συνεχιζόμενες παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων αυτής.
Το Γενικό Συμβούλιο της Ομόνοιας αποφάσισε την άμεση έναρξη των προβλεπόμενων εκ του καταστατικού διαδικασιών για την εκλογή νέας ηγεσίας:
Μέχρι της 27 Σεπτεμβρίου 2014 θα συνεδριάσουν τα Παραρτήματα της Ομόνοιας για την έγκριση της τοπικής εκλογικής επιτροπής η οποία μαζί με τους διορισμένους εκπροσώπους του Γενικού Προεδρείου για κάθε περιοχή είναι υπεύθυνη για την εφαρμογή των προβλεπόμενων εκ του καταστατικού διαδικασιών, την ενημέρωση της βάσης,  τις ημερομηνίες των εκλογών στις τοπικές οργανώσεις, τις συντονιστικές επιτροπές και την ομαλή διεξαγωγή όλης της διαδικασίας. Τα μέλη του Γενικού Συμβουλίου έχουν δικαίωμα και υποχρέωση να συμμετάσχουν σε κάθε σύσκεψη Παραρτήματος βάσει του χρονοδιαγράμματος που καταρτίζει η εκλογική επιτροπή.
Οι εκλογικές επιτροπές πρέπει να τηρήσουν αυστηρά τον χρόνο α) διεξαγωγής εκλογών στις τοπικές οργανώσεις από 4/10/2014 έως 31/10/3014 β) διεξαγωγής εκλογών για συντονιστικές επιτροπές έως 12/11/2014 και γ) διεξαγωγή Συνδιάσκεψης Παραρτημάτων για εκλογή Προέδρου και Προεδρείου Παραρτήματος έως 25/11/2014.
Επιφορτίζονται οι Πρόεδροι των Παραρτημάτων σε συνεργασία με την επιτροπή του Γενικού Συμβουλίου να εκκινήσουν άμεσα τις παραπάνω διαδικασίες και την εφαρμογή των αποφάσεων του Γενικού Συμβουλίου.
Το δεύτερο σημαντικό θέμα του Γενικού Συμβουλίου ήταν η συνεργασία με την κυβερνώσα Αριστερή Συμμαχία, όπου εκφράστηκε η έντονη δυσαρέσκεια της «Ομόνοιας» για τον μη σεβασμό των προεκλογικών και μετεκλογικών συμφωνιών και την συνεχόμενη παραβίαση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και αιτημάτων της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας, όσον αφορά την Διοικητική Μεταρρύθμιση, την παιδεία, θέματα ιδιοκτησίας και την ισότιμη συμμετοχή στην δημόσια διοίκηση.
Το Γενικό Συμβούλιο της Ομόνοιας, εφόσον βρισκόμαστε σε προεκλογική περίοδο, συνέστησε στο Κόμμα Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων που συμμετέχει στην κυβέρνηση να αναλάβει άμεσα πρωτοβουλίες επί όλων των παραπάνω ανοικτών ζητημάτων.

Άγιοι Σαράντα 20 Σεπτεμβρίου 2014

Εκ του Γραφείου τύπου και Επικοινωνίας



Δευτέρα 22 Σεπτεμβρίου 2014

Αναστατώνονται στην ΠΓΔΜ: Ο Αμερικανός Πρέσβης τους ονόμασε "σλάβικους πληθισμούς" - FYROM:Ambasadori amerikan i quajti “popullata sllave

Ministria e jashtme e FYROM shprehu shqetësim lidhur me përdorimin e shprehjes “popullata sllave” nga ambasadori i ardhshëm amerikan në Shkup.
Ministria tha se shprehja, që thuhet se është përdorur nga ambasadori Jess Baily në Komisionin për marrëdhëniet me jashtë të Senatit amerikan, vë në pikëpyetje identitetin dhe lëndon ndjenjat e popullit “maqedonas”. Ministria e Jashtme
ia shprehur shqetësimin zëvendës ambasadorit amerikan në Shkup.
Në Komisionin e Senatit, ambasadori Jess Baily theksoi mes të tjerash nevojën që Shtetet e Bashkuara të ndihmojnë për anëtarësimin e FYROM në Nato dhe në
Bashkimin Evropian./VOA
burimi
Το Υπουργείο Εξωτερικών της ΠΓΔΜ εξέφρασε την ανησυχία του σε σχέση με την χρίση της έκφρασης «σλάβικους πληθυσμούς » από τον μέλλοντα Αμερικανό πρέσβη των ΗΠΑ στα Σκόπια. Το υπουργείο είπε πως η έκφραση που χρησιμοποιήθηκε από τον Αμερικανό Πρέσβη Jess Baily στην Επιτροπή εξωτερικών σχέσεων του Αμερικανικού Κογκρέσου, αμφισβητεί και πληγώνει τα συναισθήματα του «μακεδονικού» λαού. Το Υπουργείο Εξωτερικών το έχει εκφράσει στον Αμερικανό αντι-πρέσβη στα Σκόπια. Στην Επιτροπή του Κογκρέσου, ο πρέσβης  Jess Baily τόνισε μεταξύ άλλων την ανάγκη το ΗΠΑ να βοηθήσουν για την ένταξη των ΠΓΔΜ στο Νάτο και στην ΕΕ/ΒΟΑ

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ


ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

Κυριακή, 28η Σεπτεμβρίου 2014

Ἡ Ἑνωμένη Ρωμηοσύνη καί ἡ ἐνορία Κοιμήσεως Θεοτόκου Τροπαίων τῆς Ἱ. Μητροπόλεως Γόρτυνος καί Μεγαλοπόλεως  ἔχουν τήν τιμή νά σᾶς προσκαλέσουν στήν Ἐπετειακή Ἐπιστημονική Ἡμερίδα μέ θέμα: «Κοσμᾶς ὁ Αἰτωλός καί Χριστοφόρος ὁ Παπουλᾶκος: Οἱ ἐθνομάρτυρες καί προστάτες τῆς Ρωμηοσύνης».
Ἡ Ἐπετειακή Ἐπιστημονική Ἡμερίδα θά γίνει τό πρωί τῆς Κυριακῆς, 28ης Σεπτεμβρίου 2014, στόν Ἱερό Ἐνοριακό Ναό Κοιμήσεως Θεοτόκου Τροπαίων τοῦ νομοῦ Ἀρκαδίας.
Ἡ Ἡμερίδα ὀργανώνεται μέ τήν εὐκαιρία τῆς συμπληρώσεως 300 ἐτῶν ἀπό τήν γέννηση τοῦ Πατρο-Κοσμᾶ. Συνδιοργανώνεται ἀπό τούς ὡς ἄνω φορεῖς ὑπό τήν αἰγίδα καί μέ τήν ἀρωγή τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Γόρτυνος καί Μεγαλοπόλεως, τῆς Περιφερείας Πελοποννήσου καί τοῦ Δήμου Γορτυνίας.

Ἡ εἴσοδος θά εἶναι ἐλεύθερη.

ΟΙ ΣΥΝΔΙΟΡΓΑΝΩΤΕΣ:

ΓΙΑ ΤΗΝ «ΕΝΩΜΕΝΗΣ ΡΩΜΗΟΣΥΝΗΣ» Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
Θεόφιλος Παπαδόπουλος

ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΟΡΙΑ ΚΟΙΜΗΣΕΩΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΤΡΟΠΑΙΩΝ
Ο ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΣ
ἀρχιμ. Νεκτάριος π’’Ν. Πέττας, δ. Φ.




ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΥΡΙΑΚΗΣ 28ης ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2014

7:30 – 10:30:   Ἀρχιερατική Θεία Λειτουργία
 11:00:             Ἔναρξη τῆς Ἐπετειακῆς Ἐπιστημονικής Ἡμερίδας

* Χαιρετισμός τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Γόρτυνος καί Μεγαλοπόλεως κ. Ἱερεμία.
* Χαιρετισμός τοῦ ἀξιοτίμου Περιφερειάρχη Πελοποννήσου κ. Πέτρου Τατούλη.
* Χαιρετισμός τοῦ ἀξιοτίμου Δημάρχου Γορτυνίας κ. Ἰωάννου Γιαννόπουλου.
* Χαιρετισμός τοῦ Προέδρου τοπικῆς Κοινότητας Τροπαίων κ. Χρήστου Μαρτιώνου.

Α´ ΣΥΝΕΔΡΙΑ:

Πρόεδρος: Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Γόρτυνος καί Μεγαλοπόλεως κ. Ἱερεμίας.
11:30 – 11:40: Πανοσιολ. ἀρχιμ. Ἰάκωβος Κανάκης, Πρωτοσύγκελλος τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Γόρτυνος καί Μεγαλοπόλεως: «Ἡ συμβολή τοῦ Πατρο-Κοσμᾶ στήν Παιδεία τοῦ τουρκοκρατούμενου Γένους».
11:40 – 11:50: Ἀθανάσιος Παλιούρας, ὁμ. καθηγητής Βυζαντινῆς Ἀρχαιολογίας καί Τέχνης τοῦ Πανεπιστημίου Ἰωαννίνων: «Οἱ ἀπεικονίσεις τοῦ Χριστοφόρου τοῦ Παπουλάκου».
11:50 – 12:00: Φώτιος Δημητρακόπουλος, καθηγητής Βυζαντινῆς Φιλολογίας στό Τμῆμα Φιλολογίας τῆς Φιλοσοφικῆς Σχολῆς τοῦ Πανεπιστημίου Ἀθηνῶν: «Ὁ Παπουλᾶκος ὡς ἀγωνιστής τῆς Ὀρθοδοξίας καί τοῦ Ἔθνους».
12:00 – 12:15: Διάλειμμα - κέρασμα.

Β´ ΣΥΝΕΔΡΙΑ:
Πρόεδροι: Ἀθανάσιος Παλιούρας, ὁμ. καθηγητής Πανεπιστημίου Ἰωαννίνων, καί Φώτιος Δημητρακόπουλος, καθηγητής Πανεπιστημίου Ἀθηνῶν.

12:15 – 12:25: Μαρία Μαντουβάλου, δ. ἀναπληρώτρια καθηγήτρια τῆς Φιλοσοφικῆς Σχολῆς τοῦ Πανεπιστημίου Ἀθηνῶν: «Ἡ ἐπικαιρότητα τῶν Διδαγμάτων τοῦ Ἁγίου Κοσμᾶ τοῦ Αἰτωλοῦ».
12:25 – 12:35: Χρῆστος Μαρκόπουλος, ἐπίκουρος καθηγητής στό Southern Cross University στή Νέα Νότια Οὐαλία τῆς Αὐστραλίας: «Οἱ παιδαγωγικές θέσεις τοῦ Πατρο-Κοσμᾶ καί τοῦ Παπουλάκου καί ἡ ἀλληλοδιδακτική μέθοδος».
12:35 – 12:45: Εὐστάθιος Λεοντῆς, γλύπτης: «Συνθετική καί πλαστική ἀνάλυση τοῦ ἀναγλύφου τῆς εἰκόνας τῆς Μονῆς Γρηγορίου τοῦ Ἁγίου Ὄρους μέ θέμα τό διδασκαλικό ἔργο τοῦ Ὁσιωτάτου Χριστοφόρου Παπουλάκου».

Συζήτηση καί λήξη τῶν ὁμιλιῶν.

Ἀποκαλυπτήρια τῆς μοναδικῆς  ἀνάγλυφης ἀναμνηστικῆς πλακός, βασισμένης στήν σύνθεση τῆς Ἱ. Μονῆς Γρηγορίου Ἁγίου Ὄρους, τοῦ νεώτερου ἀποστόλου τοῦ ἑλληνισμοῦ ὁσιωτάτου Χριστοφόρου Παπουλάκου, ἡ ὁποία φιλοτεχνήθηκε τῇ εὐγενεῖ χορηγίᾳ τοῦ μεγάλου ρωμιοῦ  κ. Ἄριστου Δωρίτη.

Παραδοσιακοί χοροί ἀπό τήν Ἑλληνορθοδόξη Κοινωνία Προσώπων «ΔΙΨΩ».


ΤΙΜΗΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ:
• ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Γόρτυνος καί Μεγαλοπόλεως κ. Ἱερεμίας.
• ὁ ἀξιότιμος Περιφερειάρχης Πελοποννήσου κ. Πέτρος Τατούλης.
• ὁ ἀξιότιμος Δήμαρχος Γορτυνίας κ. Ἰωάννης Γιαννόπουλος.


Πληροφορίες στά τηλέφωνα: 2106930355, 6972029176,

τηλεομοιότυπο: 2310552209 & στίς διευθύνσεις στό διαδίκτυο: www.imgortmeg.gr, www.enromiosini.gr & www.papoulakos.gr

Ο Εθνικός Σύλλογος Βόρειος Ήπειρος 1914 στο πλευρό των νέων της Δερβιτσάνης και όσων αγωνίζονται εθνικά στα πάτρια εδάφη

Την προσφιλή τους τακτική "τα δικά μας δικά μας και τα δικά σας δικά μας" αποδεικνύουν ότι ακολουθούν πιστά οι Αλβανοί. 
Ενώ την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου προχωρούσαν δημόσια στην ανακήρυξη της Δημοκρατίας της Ιλλυρίδας στα Σκόπια, ο Εισαγγελέας Αργυροκάστρου καλούσε δύο μέρες νωρίτερα σε ανάκριση νέους από το χωριό Δερβιτσάνη, με αφορμή την χρήση ιστορικών συμβόλων της Βορείου Ηπείρου στο πανηγύρι που πραγματοποίησαν στις 15 Αυγούστου 2014, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες αναμένεται να κληθούν και δεκάδες άλλοι από την ερχόμενη εβδομάδα.

Συγκεκριμένα η Νεολαία Δερβιτσάνης είχε αναρτήσει στο σχολείο του χωριού, όπου στο προαύλιο του διοργάνωσε με μεγάλη επιτυχία το πανηγύρι για την εορτή της Κοιμήσεως της Θεοτόκου, μία μεγάλη σημαία της Αυτονόμου Πολιτείας της Βορείου Ηπείρου, ενώ τύπωσε εκατοντάδες μπλούζες που έφεραν μπροστά την σημαία της Βορείου Ηπείρου, στο πλάι την σημαία της Μητέρας Ελλάδας και πίσω τον δικέφαλο αετό με τα διακριτικά γράμματα ΑΗ (Αυτόνομος Ήπειρος) και την χρονολογία 1914, τιμώντας με αυτόν τον τρόπο τη συμπλήρωση των 100 χρόνων από τον Αυτονομιακό Αγώνα. 



Ενώ λοιπόν οι Αλβανοί αρέσκονται στο να δημιουργούν συνεχώς αναταραχές στις γειτονικές χώρες της πρώην Γιουγκοσλαβίας, χρησιμοποιώντας τις εκεί μειονότητες τους (πριν χρόνια στο Κοσσυφοπέδιο, σήμερα στα Σκόπια, το Πρέσεβο και το Μαυροβούνιο), την ίδια στιγμή θίγονται όταν νέοι Βορειοηπειρώτες τιμούν απλώς την ιστορία και την παράδοση τους, υπενθυμίζοντας απλώς άμεσα ή έμμεσα την υποχρέωση της Αλβανίας να σεβαστεί τις δεσμεύσεις της απέναντι στον Ελληνισμό της Β. Ηπείρου, με πρώτη και κυριότερη το Πρωτόκολλο της Κέρκυρας.


Το ίδιο σκηνικό ζήσαμε και στο χωριό Φοινίκη Αγίων Σαράντα, όπου η αλβανική αστυνομία κινητοποιήθηκε διεξάγοντας έρευνες επί μία εβδομάδα και πλέον, για τα συνθήματα που γράφτηκαν στους τοίχους και τα αυτοκόλλητα που κολλήθηκαν σε δημόσιους χώρους με αναφορά στην αυτονομία της Βορείου Ηπείρου.

Ο Εθνικός Σύλλογος "Βόρειος Ήπειρος 1914" εκφράζει τη συμπαράσταση του στους νέους της Δερβιτσάνης και δηλώνει ότι προτίθεται να σταθεί στο πλευρό τους με όποιο τρόπο θελήσουν, καθώς και σε όλους τους Βορειοηπειρώτες που αγωνίζονται για τα δικαιώματα του Ελληνισμού της αλύτρωτης Ηπείρου στα πάτρια εδάφη.

Παράλληλα όμως εκφράζουμε την εκτίμηση και την αντίθεση μας στο ότι κάποιοι πολιτικοί παράγοντες του χώρου μας ενοχλούνται από την επιτυχία ανιδιοτελών δραστηριοτήτων που δεν δέχονται ταμπέλες και δεν τίθενται υπό οποιοδήποτε έλεγχο.


ΕΘΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΒΟΡΕΙΟΣ ΗΠΕΙΡΟΣ 1914
21-9-2014

Σάββατο 20 Σεπτεμβρίου 2014

Ομαδική βάπτιση στην Κορυτσά - Pagëzim në grup në qytetin e Korçës

Ένα ευχάριστο γεγονός για όλους τους ορθοδόξους όπου και αν βρίσκονται συνέβη σήμερα το πρωί στην Κορυτσά. Μια ομάδα πιστών (42 άτομα) από Θεσσαλονίκη, μέλη χριστιανικών αδελφοτήτων  και διάφορων Συλλόγων (ΣΦΕΒΑ κ.α) έγιναν ανάδοχοι των 21 παιδιών από την Πολένα Κορυτσάς. Η χαρά ήταν μεγάλη για όλους. Ο καθεδρικός ναός της Κορυτσάς ήταν γεμάτο από κόσμο το οποίο παρακολούθησε το μυστήριο. Τα παιδιά ήταν από  4 χρονών έως και έφηβοι.  Με τον τρόπο αυτό συνδέθηκαν αχώριστα πολλές οικογένειες και δημιουργήθηκαν νέες μεγαλύτερες που τους ενώνει ο Χριστός και μαζί θα συνεχίσουν τον πνευματικό αγώνα αλλά και άλλους αγώνες στην ζωή.
Ευχόμαστε στους νεοφώτιστους να ακολουθήσουν το δρόμο του Χριστού και το παράδειγμα των Αγίων που ήταν άριστοι μιμητές Του. Αλλά και στους αναδόχους ευχόμαστε να τα καταφέρουν στο δύσκολο πνευματικό έργο που ανέλαβαν και φυσικά πάντα με την βοήθεια του Κυρίου.
Οι αναμνηστικές φωτογραφίες των αναδόχων με τα παιδιά μετά το Μυστήριο δείχνουν το πώς ο Χριστός, φωτίζει, χαρίζει ευτυχία, αγάπη και ενώνει τα πάντα.

Φωτογραφίες και βίντεο από το γεγονός.
Një ndodhi e gëzueshme për të gjithë orthodhoksët kudo që janë u zhvillua sot në mëngjes në Korçë. Një grup besimtarësh rreth 42 vetë, nga Thessaloniki, anëtarë të vëllazërive të krishtera dhe të shoqatave të ndryshme u bën kumbarë për 21 fëmijë nga fshati Polenë i Korçës. Gëzimi ishte shumë i madh për të gjithë. Katedralja e Korçës ishte plot me njerëz të cilët ndiqnin Misterin e Shenjtë. Fëmijët ishin nga 4 vjeç deri dhe adoleshentë. Kështu u lidhën në mënyrë të pandashme disa familje dhe u krijuan familje më të mëdha që i bashkon Krishti dhe së bashku do të vazhdojnë betejat shpirtërore por dhe betejat e përditëshme në jetë. Urojmë në të sapondriçuarit që të ndjekin rrugën e Krishtit dhe shembullin e Shenjtorëve që ishin imitues të përsosur të tij. Por dhe kumbarëve ju urojmë që t’ia dalin mbanë në detyrën e vështirë shpirtërore që morën përsipër dhe natyrisht gjithmonë me ndihmën e Zotit. Fotografitë e kumbarve me fëmijët pas Misterit tregojnë se Krishti, ndriçon, fal lumturi, dashuri dhe bashkon të gjitha e gjithçka.

Fotografi dhe Video mbi  këtë ngjarje.


























Αγιασμός Ελληνικό Σχολείο Όμηρος Κορυτσά 2014-15-Ajazma Shkolla Omiros Korçë viti shkollor 2014-15








Άλλο Αλβανοί και άλλο Αρβανίτες - Tjetër shqiptarët dhe tjetër Arvanitët.

του Κων/νου Χολέβα, Πολιτικού Επιστήμονος
             Άγνοια η και διαστρέβλωση της Ιστορίας προδίδει η καινοφανής άποψη που ακούσθηκε ότι δηλαδή μεγάλοι ήρωες του 1821 και των μετέπειτα εθνικών αγώνων υπήρξαν Αλβανοί.
             Γίνεται σύγχυση με τους Αρβανίτες, τους αρβανιτόφωνους Έλληνες. Άλλο, όμως, Αλβανοί και άλλο Αρβανίτες. Υπάρχει μεγάλη διαφορά. Και εξηγούμεθα :
  Ο Μάρκος Μπότσαρης, στην μνήμη του οποίου ασεβούν πολλοί, ήταν Έλλην αρβανιτόφωνος, όπως όλοι οι Σουλιώτες. Η ελληνική του συνείδηση φαίνεται και από την περίφημη φράση που είπε όταν πρωτοπάτησε στα Επτάνησα : Ο Έλλην δεν μπορεί να αισθάνεται ελεύθερος εκεί όπου κυματίζει η Βρεττανική σημαία". Το δε Λεξικό που έγραψε ήταν της αρβανίτικης  - όχι αλβανικής - και ρωμαίικης απλής  (νεοελληνικής). Άλλωστε δεν θα μπορούσε να έχει αλβανική εθνική συνείδηση, διότι κάτι τέτοιο εμφανίζεται μόλις το 1878 με την Λίγκα της Πριζρένης - Κοσσυφοπεδίου και μάλιστα ως τεχνιτό κατασκεύασμα ξένων δυνάμεων και θρησκευτικών προπαγανδών. Κατά την Τουρκοκρατία δεν υπήρχε έθνος Αλβανών. Οι κάτοικοι της σημερινής Αλβανίας διεκρίνοντο με κριτήριο την θρησκεία τους. Οι Ορθόδοξοι ήσαν Ρωμιοί, εντεταγμένοι στο ίδιο Γένος με τους υπόλοιπους Έλληνες. Οι Μουσουλμάνοι ένοιωθαν Τούρκοι, εξ ου και ο όρος  Τουρκαλβανοί.  Εάν μιλούμε για αλβανική συμμετοχή στην Ελληνική Επανάσταση δεν πρέπει να αναφερόμαστε στους Μποτσαραίους, την Μπουμπουλίνα και τους Κουντουριώτηδες, αλλά στους Τουρκαλβανούς που χρησιμοποιήθηκαν από την άλλη πλευρά ως σφαγείς των Ελλήνων.
             Οι Βυζαντινοί πρόγονοί μας δεν ανέφεραν Αλβανούς στην Βαλκανική. Ο Κωνσταντίνος Πορφυρογέννητος ονομάζει Αλβανούς μία φυλή του Καυκάσου. Ο Γεώργιος Καστριώτης  -  Σκεντέρμπεης, που θεωρείται εθνικός ήρωας των σημερινών Αλβανών, ονόμαζε εαυτόν Ορθόδοξον Ηπειρώτη (15ο αιών). Σε έγγραφα της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας στα τέλη του 15ου αιώνος η λέξη "Αλβανός" ερμηνεύεται  " Έλληνες από την Ήπειρο  και την Πελοπόννησο" χωρίς να αμφισβητείται η ελληνική συνείδησή τους. Η αλβανική συνείδηση είναι οπωσδήποτε ξενόφερτο κατασκεύασμα όπως αποδεικνύουν και μαρτυρίες των ιδίων των ενδιαφερομένων , τις οποίες κατέγραψε ο σύγχρονός μας διαπρεπής Βαλκανιολόγος Αχιλλεύς Λαζάρου.
             Όταν η Ιταλία και η Αυστροουγγαρία για δικούς τους λόγους προσπαθούσαν να κατασκευάσουν αλβανικό κράτος ώστε να ελέγχουν την είσοδο της Αδριατικής, οι Τουρκαλβανοί ύψωναν στο Δυρράχιο την οθωμανική σημαία !
             Προτιμούσαν την τουρκική παρά την άγνωστη σ' αυτούς αλβανική εθνική συνείδηση. Άλλωστε και στους Βαλκανικούς πολέμους οι Μουσουλμάνοι της Αλβανίας πολέμησαν, και μάλιστα δυναμικά, στις τάξεις του Οθωμανικού στρατού. Μετά το 1908 πολλά από τα μέλη του Νεοτουρκικού κομιτάτου, το οποίο σχεδίασε και ξεκίνησε τον διωγμό των Ελλήνων ήταν Τουρκαλβανοί.
             Η λέξη Αλβανία, σημαίνει Λευκή Χώρα από το λατινικό ΑΛΜΠΑ : λευκή. Είναι όρος με γεωγραφική και όχι εθνολογική σημασία.
             Ο όρος Αρβανίτης που αφορά τους Σουλιώτες, τους Υδραίους, τους Σπετσιώτες και πολλούς κατοίκους των Μεσογείων, προέρχονται από τελείως διαφορετική ρίζα. Συγκεκριμένα από τη λέξη"Άρβανον", τοπωνύμιο της Βορείου Ηπείρου, που το βρίσκουμε ήδη από τον 11ο αιώνα στα κείμενα της Άννας Κομνηνής. Από το Άρβανον, δηλαδή από την Ελληνικοτάτη Βόρειο Ήπειρο, κατέβηκαν σε πόλεις και νησιά της Νοτίου Ελλάδος ελληνικοί πληθυσμοί που μιλούσαν αρβανίτικα. Δηλαδή μία διάλεκτο ανάμικτη με αρχαία ελληνικά, λατινικά, τουρκικά και εντόπια βαλκανικά γλωσσικά στοιχεία. Οι αρβανιτόφωνοι Έλληνες ουδέποτε είχαν διαφορετική συνείδηση από τους υπόλοιπους Έλληνες. Παρεμφερές παράδειγμα μας δίδουν οι σλαβόφωνοι Μακεδονομάχοι Κώττας, Κύρου, Νταλίπης και άλλοι, οι οποίοι πολέμησαν υπέρ της Ελλάδος κατά των Βουλγάρων κομιτατζήδων. Καθώς και οι τουρκόφωνοι Ορθόδοξοι της Καππαδοκίας που κράτησαν μέσω της Εκκλησίας την ελληνικότητά τους αν και έχασαν την ελληνική γλώσσα. Οι δίγλωσσοι Έλληνες αρβανιτόφωνοι, βλαχόφωνοι, σλαβόφωνοι, κ.λ.π. μας προσφέρουν χαρακτηριστικές αποδείξεις ότι στα Βαλκάνια κατά τους τελευταίους πέντε τουλάχιστον αιώνες η Ορθόδοξη πίστη - και γενικότερα η θρησκεία - διαμορφώνει την εθνική συνείδηση πολύ περισσότερο και από το γλωσσικό ιδίωμα.
             Η σύγχυση μεταξύ των λέξεων Αλβανός και Αρβανίτης δημιουργείται μόνον στην ελληνική γλώσσα, διότι φαίνονται να μοιάζουν οι δύο όροι ηχητικά. Η ομοιότης είναι μόνο επιφανειακή. Στην ουσία διαφέρουν κατά πολύ. Άλλωστε οι ίδιοι οι Αλβανοί αποκαλούν εαυτούς Σκιπετάρ και την χώρα τους Σκιπερία : χώρα των Αετών. Τι κοινό μπορούν να έχουν ένας Σκιπετάρ και ένα Έλλην αρβανιτόφωνος ; Ίσως ο ένας να μπορεί να καταλαβαίνει κάποιες λέξεις από τον άλλο. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι είχαν η έχουν την ίδια εθνική συνείδηση... Μην ξεχνούμε ότι Σέρβοι, Κροάτες και Βοσνιομουσουλμάνοι μιλούν ακριβώς την ίδια γλώσσα, παρά ταύτα συγκρούσθηκαν μεταξύ τους  με οδυνηρές συνέπειες.
             Σέβομαι και κατανοώ τις προσπάθειες πολιτικών και δημοσιογράφων να περιορίσουν τα ενδεχόμενα φαινόμενα ρατσισμού και ξενοφοβίας - αν και οι ρίζες των προβλημάτων δεν έχουν μελετηθεί σωστά  - στην κοινωνία μας. Όμως κάτι τέτοιο δεν γίνεται με άγνοια η παραποίηση της ιστορικής αλήθειας. Ας μάθουμε καλά την Ιστορία μας ώστε και τους Έλληνες Αρβανίτες να τιμούμε για την εθνική τους προσφορά και με τον γείτονα αλβανικό λαό να διατηρούμε σχέσεις καλής γειτονίας, χωρίς βεβαίως να λησμονούμε την ελληνική κοινότητα της Βορείου Ηπείρου.  



Nga Konstandin Holeva
Shkencëtar Politik.

Mosnjohje por dhe shtrembërim të Historisë tregon mendimi në dukje i ri se heronjtë e 1821 dhe të betejave të më vonta kombëtare ishin shqiptarë.


Ngatërrohen me Arvanitët, grektë arvanitofolës.
Por tjetër gjë Shqiptarët dhe tjetër Arvanitët. Ekziston një ndryshim i madh. Po e shpjegojmë:

Marko Bocari, në kujtimin e të cilit shumë kryejnë sakrilegj, ishte një Helen arvanitofolës, si shumë Suliotë. Ndërgjegjia e tij helene duket nga fraza e tij e famshme, që tha kur shkeli për herë të parë në Eptanisa: Heleni nuk mund të ndjehet i lirë atje ku valvitet flamuri Birtanik”. Ndërsa Fjalori që shkroi ishte arvanishtesh – jo shqipes-dhe romaishtes së thjeshtë(=greqishtja moderne). Megjithatë nuk do të mund të kishte ndërgjegjie kombëtare shqiptare, sepse diçka e tillë shfaqet vetëm më 1878 me Lidhjen e Prizrenit-Fushëkosovë dhe bile si një krijim artificial i fuqive të mëdha dhe propagandave fetare. Gjatë pushtimit turk nuk ekzistone  komb Shqiptarësh. Banorët e Shqipërisë së sotme dalloheshin me kriter fenë e tyre. Orthodhoksët ishin romioi (bizantinë=helenë) të instaluar në i njejti Jenos-Fis me Helenët e tjerë. Myslymanët ndjeheshin Turq, këtu mund të kuptoni përkufizimin Turkoshqiptarë. Ndërsa flasim për pjesmarrjen shqiptare në Kryengritjen Helene nuk duhet ti rreferohemi tek Bocarenjtë, Bubulinës, dhe Kunduriotët, por tek Turkoshqiptarët që u përdorën nga krahu i atyre që therrnin Helenët.

Paraardhësit tanë Bizantinë nuk përmendën Shqiptarë në Ballkan. Konstandin Porfirogjeni quan shqiptarë një fis të Kaukazit. Gjergj Kastrioti – Skenderbeu që konsiderohet dhe heroi kombëtarë i shqiptarëve të sotëm, e quante veten e tij Epirot Orthodhoks (shek i 15-të). Në shkresa të Republikës Galinotati të Venecias në fund të shek të 15-të fjala “Shqiptar=Alban” interpretohet “Grekë nga Epiri dhe Peloponezi” pa u diskutuar ndërgjegjia e tyre helene. Ndërgjegjia shqiptare është me patjetër një ndërtim i huaj siç tregojnë dëshmitë e vetë të interesuarve, të cilat i rregjistroi Ballkanologu i mirënjohur dhe i nderuar i kohëve tona  Ahilea Lazaru.


Kur Italia dhe Austrohungaria për arsyet e tyre u përpoqën që të ndërtojnë një shtet shqiptar në mënyrë që të kontrollojnë hyrjen në Adriatik, Turkoshqiptarët ngritën në Durrës flamurin otoman!



Preferonin më tepër gjuhën turke  se sa ndërgjegjien shqiptare të panjohur për ta deri atëhere.

Ndër të tjera dhe në luftërat Ballkanike Myslymanët e Shqipërisë luftuan, bile me forcë në rradhët e ushtrisë Osmane.

Pas 1908 shumë anëtarë të komitetit Neoturk, i cili planifikonte që të fillonte përndjekjen e Helenëve ishin turkoshqiptarë.


Fjala Shqipëri=Albania do të thotë Vend i Bardhë nga fjala latine ALBA: e bardhë. Është përkufizim gjeografik dhe jo me kuptim kombëtar.


Përkufizimi Arvanit që i përket Suliotëve, Idrenjëve, Speciotëve dhe shumë banorëve të Mesdheut, vjen nga një fjalë plotësisht me rrënjë tjetër. Konkrretisht nga fjala “Arvanon”, toponim i Epirit të Veriut, që gjejmë që prej shek të 11-të në tekstet e Anna Komninës. Nga Arvanon, dmth nga Epiri Verior i cili është tërësisht Helen, zbritën në qytete dhe ishuj të Greqisë Jugore popullate helene që flisnin gjuhën arvanitase. Dmth një dialekt të miksuar  me greqishte të vjetër, latinishte, turqishte dhe elementë gjuhorë ballkanikë.

Grekët arvanitofolës asnjëherë nuk kishin ndërgjegjie tjetër nga Helenët e tjerë. Një shembull të përafërt na japin luftëtarët partizanë në Maqedoni që ishin sllavofonë, si Kotta, Qirou, Dalipi dhe të tjerë, të cilët luftuan për Greqinë kundër bullgarëve komitaxhinj.



Si dhe orthodhoksët turkofolës të Kapdokisë që ruajtën nëpërmjet Kishës origjinën e tyre helene mgjth se humbën gjuhën greke.

Helenët dygjuhësh, arvanitofonë, vlahofonë, slavofonë etj na ofrojnë vërtetime karakteristike se në Ballkan gjatë pesë shekujve të fundit besimi Orthodhoks – dhe në përgjithësi feja-  formon ndërgjegjien kombëtare shumë më tepër se sa veçantia gjuhore.



Ngatërresa ndërmjet fjalëve Shqiptar dhe Arvanit krijohet vetëm në gjuhën greke, sepse duket sikur ngjajnë të dyja përkufizimet nga ana tingullore.

Ngjashmëria është vetëm sipërfaqësore. Në esencë ndryshojnë shumë. Bile vetë Albanët e quajnë veten e tyre Shqiptar dhe vendin e tyre Shqipëri: vendi i Shqiponjave. Çfarë të përbashkët mund të ketë një Shqiptar dhe një Helen arvanitofolës? Ndoshta njëri të mundet të kuptojë disa fjalë nga tjetri. Por kjo nuk do të thotë që kishin apo kanë të njejtën ndërgjegjie kombëtare... Mos harrojmë se Serbët, Kroatët dhe Bosnjakët myslymanë flasin të njejtën gjuhë, mgjth se u përplasën ndërmjet tyre me rrjedhime të tmerrshme.


Respektoj dhe kuptoj përpjekjet e politikanëve dhe të gazetarëve që të izolojnë mundësitë për fenomenin e racizmit dhe ksenofobisë – mgjth se rrënjët  e problemeve nuk janë studiuar drejt – në shoqërinë tonë. Por diçka e tillë nuk bëhet me padituri dhe deformim të së vërtetës historike. Le të mësojmë mirë Historinë tonë në mënyrë që Helenët Arvanitë ti nderojmë për kontributin e tyre kombëtare dhe me popullin fqinj shqiptar që të ruajmë marrdhëniet e fqinjësisë së mirë, sigurisht pa harruar komunitetin helen të Epirit të Veriut.

Οἱ πεμπτοφαλαγγίτες διαστρεβλωτὲς τῆς Ἑλληνικῆς Ἱστορίας ἐναντίον τῶν Ἑλλήνων τῆς Ἠπείρου. Ποιοὶ πολεμοῦν τοὺς Σουλιῶτες καὶ τοὺς Ἀρβανίτες; -Propaganduesit në krah të armikut si shtrembërues të Historisë Greke kundrejt Helenëve të Epirit. Cilët luftojnë Suliotët dhe Arvanitët?

Vdekja e Marko Bocarit


να π τ συμπτώματα τς ποχς πο βιώνουμε τς τελευταες δεκαετίες εναι κα ατ τς συνειδητς λλοίωσης τς λληνικς στορίας. Πρόκειται γι μία συστηματικ συμπεριφορ πο χει ποκτήσει προκλητικς διαστάσεις. Πολλο καταλογίζουν σ ατν τν νοοτροπία τν τάση κάποιων σκοτεινν Κέντρων ν σοπεδωθε στορικ συνείδηση το Λαο μας κα τν μετατροπή μας σ ναν βουλο Λα καταναλωτν-πελατν το Πολιτικο συστήματος.
Στ παιχνίδι ατ ντάσσεται σκόπιμη λλοίωση τς στορίας πο φορ μεγάλες στιγμς το λληνισμο, πως εναι παρουσία κα προσφορ μεγάλων μάδων το λληνικο θνους, πως ο Σουλιτες. Ο Σουλιτες, σύμφωνα μ τ τελευταα ντεπιστημονικ πιχειρήματα πολλν, δν εναι λληνες λλλβανο ποτυχε ν συμμετάσχουν στν λληνικ πανάσταση κα νξελληνιστον!
Χρησιμοποιον ς …πόδειξη γι ατ τ τι ταν δίγλωσσοι λληνες, δηλαδ μιλοσαν κα «ρωμαίικα» (πως λέγονταν τ λληνικ σ πολλς περιοχς τς λλάδος, κατ τν Τουρκοκρατία) μαζ μ τ ρβανίτικα (μία μικτ γλώσσα πο κα σήμερα δν χαρακτηρίζει κάποια θνικ μάδα). Κα τ τι μιλοσαν μία λλη διάλεκτο, σημαίνει τι δν ασθάνονταν λληνες; Μία 
«πολιτικς ρθ» πιστημονικ ντίληψη προσπαθε ν πιβληθε ς …μόνη σωστή. πικεφαλς ατν τν ντιλήψεων εναι Πανεπιστημιακο πο συνηθίζουν ν μετέχουν σ κοιν πιστημονικ σχήματα πο χρηματοδοτονται π 
«δρύματα» κα ΜΚΟ, γχώριων κα ξένων συμφερόντων.
Ατν τν ντίληψη, φυσικά, τν διαψεύδει πανηγυρικ στορικ πραγματικότητα. Ο διοι ο Σουλιτες πίστευαν τι νήκουν στ μεγάλο λληνικ θνος κα γι τν λόγο ατν βρίσκονταν σ συνεχ πολεμικ ντιπαράθεση μ τος θωμανούς, πως τν λ πασ (π τν ποο τελικ μ πουλο τρόπο ττήθηκαν τ 1803 μέσα σ σκηνς ατοθυσίας). π τν πρώτη στιγμ τς κρηξης τς παναστάσεως το 1821 ο Σουλιτες βρέθηκαν στν γώνα ν νακαταλάβουν τ χωρι τους στ Σούλι, λλ παρ τν ρωισμό τους ξέλιξη τν γεγονότων στράφηκε ναντίον τους. Μετά, μ κορυφαίους τους κπροσώπους τν οκογενειν Τζαβέλα κα Μπότσαρη, ο Σουλιτες νίσχυσαν τν λληνικ γώνα. πόδειξη ατο εναι ο δεκάδες μάχες κα ο νεκρο πο δωσαν σ λη τν λλάδα, γι ν τν λευθερώσουν.
Παρόμοια στοχοποίηση δέχονται κα ο ρβανίτες, ο δίγλωσσοι ατο μαχητς το λληνισμο. Δυστυχς τν προπαγάνδα πο υοθετον ο λβανο στ σχολικά τους βιβλία (τολμώντας ν πονε μάλιστα τι …χάρη στος λβανος γιναν λεύθεροι ο λληνες!) ποδέχονται καλληνες πανεπιστημιακοί, πο πολλς φορς μ κρατικ χρήματα κονδύλια π ξένες Πρεσβεες ( δρύματα σν το Σόρος) παναλαμβάνουν τς νιστόρητες λλ κα θνικ ασχρς θέσεις τους.
Τ εχάριστο εναι πς χουν πληθύνει κα ο φωνς τς λήθειας, πο τολμον ν ξεγυμνώσουν τος νιστόρητους πεμπτοφαλαγγίτες. Πλέον χουν γνώση ο φύλακες κα τος βάζουν στν θέση τους….
Γεώργιος Διον. Κουρκούτας, Καθηγητς φιλόλογος



 Një prej simptomat e priudhës që jetojmë 10 vjeçarin e fundit është ajo e deformimit të ndërgjegjshëm të historisë Helene. Bëhet fjalë për një sjellje sistematike që ka marrë dimensione provokative. Shumë ja ngarkojnë këtë mentalitet dhe tendencë disa Qëndrave të errëta që të sheshohet ndërgjegjia Historike e Popullit tonë dhe shndërrimit tonë në një Popull pa dëshirë, konsumator-klientelist të sistemit politik.


Në këtë lojë rënditet dhe deformimi i Historisë e cila i përket çasteve të mëdha të Helenizmit, siç është prezenca dhe oferta e grupimeve të mëdha të Kombit Helen, si Suliotët. Suliotët sipas argumenteve antishkencore të shumë personave, nuk janë Grekë, por ... Shqiptarë që ... rastisën të marrin pjesë në Kryengritjen Helene dhe të .... helinizoheshin!


Përdorin si ... vërtetim për këtë se ishin Helenë dygjuhësh, dmth flisnin dhe “romaishten” (siç quheshe greqishtja në shumë zona të Greqisë gjatë pushtimit osman) bashkë me arvanitasen (një gjuhë që sot nuk karakterizon ndonjë grupim etnik). Dhe që flisnin një dialekt tjetër, do të thotë që nuk ndjeheshin Helenë? Një koncept shkencor “politikisht i drejtë” përpiqet që të mbizotërojë si e vetmja e saktë. Në krye të këtyre opinioneve janë Profesorë Universitetesh që kanë si zakon të marrin pjesë në format publike shkencore që financohen nga “Institucione” dhe OJQ, të interesave të brendshme dhe të jashtme.

Këtë mendim, natyrisht, e përgënjeshtron  në mënyrë panigjirike realiteti Historik. Vetë Suliotët besonin se i përkisnin Kombit Helen dhe për këtë arsye ndodhen në një përplasje luftarake të vazhdueshme me Osmanët, si me Ali Pashën (nga i cili si përfundim me dinakëri u mundën më 1803 në skena vetësakrifikimi). Nga çasti i parë i shpërthimit të Kryengritjes të 1821 Suliotët u gjendën në betejë që të rifitojnë fshatrat e tyre në Sul, por mgjth heroizmin e tyre zhvillimi i ngjarjeve u kthye kundër tyre. Më pas, me kryesorë përfaqësuesit e Xavellës dhe Bocarit, Suliotët, përforcuan Betejën Helene. Vërtetim i kësaj janë me mijëra beteja dhe të vdekurit që dhuruan jetën në të gjithë Greqinë për ta çliruar.

Një shënjestrim të ngjashëm pësuan dhe Arvanitët, këta luftëtarë dygjuhësh të Helenizmit.
Fatkeqësisht propagandën që adoptojnë Shqiptarët në librat e tyre shkollorë (duke guxuar që të thonë se ... falë Shqiptarëve u çliruan Helenët!) pranojnë dhe profesorët Helenë, që shpesh herë me para shtetërore ose buxhete nga Ambasada të huaja (ose Institucione si ai i Soros-it) përsëritin pozicionet e tyre antihistorike dhe kombëtarisht të turpshme.


Por të kënaq fakti se janë shtuar dhe zërat e së Vërtetës, që guxojnë që të zhveshin këta propagandues të paaftë historikisht. Tashmë e dinë mbrojtësit e vërtetë dhe i vendosin ata në vendin që ju takon.


Gjeorgjio Dhion. Kurkuta,
Profesor Filolog.