Ενίσχυση του έργου!

Ενίσχυση του έργου!

Σάββατο 28 Φεβρουαρίου 2015

Αλλοιώνουν την ελληνικότητα του Πωγωνίου με εποικισμό

Σε πλήρη εξέλιξη και ενθαρρυμένοι από την αδιαφορία της Ελλάδος, η Αλβανία συνεχίζει την πολιτική της δημογραφικής αλλοίωσης της Βορείου Ηπείρου.
Μετά από συνεχή περιστατικά «καθόδου» Αλβανών από τις βόρειες περιοχές σε χωριά κυρίως των Αγίων Σαράντα και του Δελβίνου όπου διαβιοί από αρχαιοτάτων χρόνων η Ελληνική Μειονότητα και την διεκδίκηση κτημάτων με πλαστούς τίτλους κυριότητας, στο «μάτι του κυκλώνα» βρίσκεται πλέον και το απομακρυσμένο Πωγώνι Αργυροκάστρου, το οποίο είναι συνέχεια του Πωγωνίου που ανήκει στο Νομό Ιωαννίνων!
Πρόσφατα στην περιοχή, με την αιτιολογία ότι είναι βοσκοί και επιθυμούν να βοσκήσουν τα κοπάδια τους, εγκαταστάθηκαν δέκα άτομα. Σύμφωνα με τον Πρωινό λόγο, ο έπαρχος, τηρώντας το γράμμα του Νόμου, αρνήθηκε να τους καταγράψει ως μόνιμους, κάτι που οδήγησε την Περιφέρεια Αργυροκάστρου να δώσει εντολή και βάσει αυτής τους νομιμοποίησε η ληξίαρχος. Με δεδομένη μάλιστα τη φυγή των περισσότερων Ελλήνων κατοίκων του Πωγωνίου για αναζήτηση εργασίας στην Ελλάδα, όπως γίνεται αντιληπτό η αλλοίωση της πληθυσμιακής σύνθεσης της περιοχής είναι πλέον πολύ εύκολη, καθώς εκφράζονται βάσιμες υπόνοιες ότι κοντά στους δέκα θα ακολουθήσουν και πολλοί άλλοι συγγενείς τους, όπως έχει συμβεί και σε άλλες περιοχές της Εθνικής Μειονότητας.
Διεκδικούν και εξ εκ. στρέμματα!
Στην επιχειρούμενη δημογραφική αλλοίωση, πρέπει να προστεθεί επίσης και η απαίτηση Αλβανών, με προφανείς πλαστούς τίτλους ιδιοκτησίας να αποκτήσουν ούτε λίγο, ούτε πολύ έξι και πλέον εκατομμύρια τετραγωνικά μέτρα, που καλύπτουν το μισό Πωγώνι, μαζί με χωριά του!
Διαμαρτυρία της «ΟΜΟΝΟΙΑΣ»
Με ανακοίνωσή της η ΣΦΕΒΑ, επισημαίνει ότι η δημογραφική αλλοίωση των Εθνικών Μειονοτήτων απαγορεύεται από τις Διεθνείς Συμβάσεις. Την παραβίαση των Διεθνών Συμβάσεων, επικαλείται σε διαμαρτυρία του προς τον Αλβανό Υπουργό Εσωτερικών και ο Πρόεδρος της «ΟΜΟΝΟΙΑΣ» Λεωνίδας Παππάς, υπογραμμίζοντας μεταξύ άλλων και τα εξής:
«Η αλλοίωση του μειονοτικού πληθυσμού απαγορεύεται ρητά από τη Σύμβαση Πλαίσιο του Συμβουλίου της Ευρώπης, σύμφωνα με το άρθρο 16. Συγκεκριμένα, η ως άνω Σύμβαση, που υπογράφηκε και εγκρίθηκε από το Αλβανικό Κοινοβούλιο το 1999 και αποτελεί νόμο του κράτους, στο Άρθρο 16 αναφέρει: “Τα Μέρη απέχουν από τη λήψη μέτρων, τα οποία, μεταβάλλοντας τις πληθυσμιακές αναλογίες σε μία γεωγραφική περιοχή που κατοικούν πρόσωπα που ανήκουν σε εθνικές μειονότητες…”»
Σταθερή πολιτική 
Αν και πέρασαν 25 χρόνια από την πτώση του κομμουνιστικού καθεστώτος, οι Αλβανικές Αρχές δεν έχουν εγκαταλείψει τα σχέδιά τους για αλλοίωση και σταδιακή συρρίκνωση της Ελληνικής Μειονότητας. Την πολιτική αυτή – και αντίθετα με ο, τι συμβαίνει στην Ελλάδα- την υπηρετούν πιστά όλες οι κυβερνήσεις που έχουν περάσει, ανεξάρτητα των άλλων διαφορών τους. Αιχμή του δόρατος αυτής, είναι η δημογραφική αλλοίωση από τη μια πλευρά και η λεηλάτηση των περιουσιών της από την άλλη. Τα κρούσματα είναι αλλεπάλληλα και τέτοιες περιπτώσεις έλαβαν χώρα στα χωριά Δρόβιανη, Λίβενα, Καινούργιο, Φανάρι Κωστάρι. Οι Έλληνες έπαρχοι αντιδρούν καθώς τα έγγραφα είναι πλαστά, ωστόσο το «μακρύ χέρι» του Αλβανικού κράτους και κυρίως του παρακράτους που εφοδιάζει τους Αλβανούς με πλαστούς τίτλους κυριότητας βρίσκει πάντα τρόπους για να εξυπηρετεί τους εθνικιστικούς τους στόχους.
Η εποίκηση των ελληνικών χωριών, είναι φαινόμενο που εξελίσσεται σταδιακά τα τελευταία χρόνια, αλλά εντείνεται το τελευταίο διάστημα. Με το πρόσχημα της εργασίας, Αλβανοί εργάτες και κτηνοτρόφοι εγκαθίστανται σε ελληνικά χωριά και σε λίγο διάστημα τους ακολουθούν ολόκληρες οικογένειες. Η τακτική αυτή προκαλεί τις αντιδράσεις των Ελλήνων και είναι χαρακτηριστική η κινητοποίηση που έγινε πρόσφατα στο Κωστάρι της επαρχίας Μεσοποτάμου (περιοχή Δελβίνου), όπου οι κάτοικοι ξεσηκώθηκαν κατά της προοπτικής εγκατάστασης εποίκων, αλλά αυτό ασφαλώς δεν αρκεί.
Θεατής η Ελλάδα
Όπως προαναφέραμε η Αλβανική πολιτική ενθαρρύνεται από την παθητική στάση των Ελληνικών κυβερνήσεων να διεκδικήσουν την εφαρμογή των Διεθνών Συνθηκών για τις Μειονότητες και ιδίως για την Ελληνική που είναι αναγνωρισμένη εδώ και εκατό και πλέον χρόνια. Η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ μέχρι σήμερα, «πνιγμένη» στα ζητήματα καθημερινότητας δεν έχει εκδηλώσει ακόμη τις προθέσεις της έναντι της Αλβανίας και της Ευρωπαϊκής προοπτικής της, ούτε καν κατά την πρόσφατη επίσκεψη του Αναπληρωτή Υπουργού Εξωτερικών κ. Ν. Χουντή στα Τίρανα με την ευκαιρία της Άτυπης Συνόδου των υπουργών Εξωτερικών των χωρών - μελών της Διαδικασίας Συνεργασίας Νοτιοανατολικής Ευρώπης (SEECP). Όσο πάντως η Ελλάδα παραμένει απλός θεατής, τόσο η Αλβανία προωθεί τα σχέδιά της. Και αυτό πρέπει κάποια στιγμή να το αντιληφθούν οι Ελληνικές πολιτικές δυνάμεις…




Πηγή: www.himara.gr

Οι συναντήσεις του ΑΝΥΠΕΞ Νίκου Χουντή στην Αλβανία

Ο Αναπληρωτής Υπουργός Εξωτερικών, Νίκος Χουντής, πραγματοποίησε διήμερη επίσκεψη, τη Δευτέρα 23 και Τρίτη 24 Φεβρουαρίου, στα Τίρανα, όπου συμμετείχε στη Συνάντηση των Υπουργών Εξωτερικών των χωρών-μελών της SEECP (Διαδικασία Συνεργασίας Νοτιοανατολικής Ευρώπης) που διοργανώθηκε από την Αλβανική Προεδρία της SEECP.
Κατά τη διάρκεια της παραμονής του στην πρωτεύουσα της Αλβανίας ο κ. Χουντής, είχε σειρά συναντήσεων:
Τη Δευτέρα 23 Φεβρουαρίου, με τον Πρόεδρο του Αλβανικού Κοινοβουλίου, κ. Ilir Meta, με τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης, πρόεδρο του Δημοκρατικού Κόμματος και Δήμαρχο Τιράνων, κ. Lulzim Basha, ενώ επίσης συμμετείχε και σε δείπνο εργασίας, που διοργάνωσε ο Υπουργός Εξωτερικών της Αλβανίας, κ. Ditmir Bushati, προς τιμήν των συμμετεχόντων στην Υπουργική Συνάντηση.
Την Τρίτη 24 Φεβρουαρίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εξωτερικών συμμετείχε στις εργασίες της Συνάντησης των Υπουργών Εξωτερικών των χωρών μελών της SEECP και είχε διαδοχικές συναντήσεις με την Υπουργό Ευρωπαϊκής Ολοκλήρωσης της Αλβανίας, κυρία Kladja Gjosha και με το Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Τιράνων κ. Αναστάσιο.
Τέλος, ο κ. Χουντής συμμετείχε στη δεξίωση του Κόμματος Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων για την 23η επέτειο ίδρυσής του και παρακάθισε σε δείπνο που οργάνωσε ο Πρέσβης της Ελλάδας στην Αλβανία κ. Λεωνίδας Ροκανάς με προσκεκλημένους ομογενειακούς φορείς.




Πηγή: www.himara.gr

Πέμπτη 26 Φεβρουαρίου 2015

Ο Σύνδεσμος Ορθοδόξων Διανοούμενων της Αλβανίας διοργανώνει εκδήλωση με ιστορικά θέματα! - Lidhja Orthodhokse e Intelektualëve të Shqipërisë


Σύμφωνα με την Ανακοίνωση του Συνδέσμου Ορθοδόξων Διανοούμενων θα διοργανωθεί την πέμπτη στις 26 Φεβρουαρίου 2015, στο Πολιτισμικό Κέντρο του Καθεδρικού ναού "Ανάσταση του Χριστού" Τίρανα, η τακτική συνάντηση τους. 
Τα θέματα που θα πραγματευτούν είναι " Η προσφορά της ορθόδοξης κοινότητας στην Ανεξαρτησία της Αλβανίας" από τον καθηγητή Δρ Αχιλλέα Μπερτζόλη και το "Απογραφή πληθυσμού του έτου 2011" από τον καθηγητή Ηλία Τέλο. 

Εμείς θα τους προτείναμε να προσθέσουν ...της ορθόδοξης "ελληνικής" κοινότητας............, γιατί όσοι βοήθησαν στην δημιουργία του Αλβανικού κράτους ήταν απλώς Έλληνες προδότες που έχασαν την ταυτότητα τους. Όσοι αλβανοί συμμετέχουν τώρα στην Ορθόδοξη Εκκλησία θα αποδειχτεί τι είναι μετά από λίγο καιρό, όταν βγει ο μαύρος καπνός. 

Γέροντα, δεν έχω καθόλου κουράγιο. - Jerond nuk kam aspak kurajo.


Γέροντα, δεν έχω καθόλου κουράγιο.
- Ζηλεύεις, γι’ αυτό δεν έχεις κουράγιο. Όταν ζηλεύη κανείς, στενοχωριέται, δεν μπορεί να φάη, οπότε αδυνατίζει και χάνει το κουράγιο του∙ και οι άλλοι μπορεί να νομίζουν πως είναι μεγάλος ασκητής!
- Γέροντα, αισθάνομαι πολύ φτωχός πνευματικά και αδύναμος.
- Εσύ έχεις πολλές δυνάμεις, αλλά τις χαραμίζεις με την χαζή ζήλεια και, ενώ είσαι ένα αρχοντόπουλο, βασανίζεσαι σαν κακόμοιρο γυφτάκι.
Θα είχες προχωρήσει πολύ στην πνευματική ζωή, αν δεν σκάλωνες στην ζήλεια. Πρόσεξε, γιατί η ζήλεια σου ρουφάει όλες τις ψυχικές και σωματικές σου δυνάμεις, που θα μπορούσες να τις προσφέρεις θυσία στον Θεό. Εάν έδιωχνες την ζήλεια, και η προσευχή σου θα είχε δύναμη.
Με την ζήλεια αποδυναμώνεται κανείς πνευματικά. Γιατί, νομίζετε, οι Απόστολοι δεν μπόρεσαν να βγάλουν το δαιμόνιο από το δαιμονισμένο παιδί, ενώ είχαν λάβει αυτήν την εξουσία από τον Χριστό και είχαν βγάλει άλλα δαιμόνια;
Επειδή ζήλεψαν, που ο Χριστός πήρε στην Μεταμόρφωση μόνον τους τρεις Μαθητές, τον Πέτρο, τον Ιάκωβο και τον Ιωάννη.
Μπορούσε ο Χριστός να πάρη όλους τους Μαθητές, αλλά δεν ήταν όλοι σε κατάσταση να χωρέσουν αυτό το μυστήριο, γι’ αυτό πήρε αυτούς που μπορούσαν να το χωρέσουν.
Λέτε να μην αγαπούσε τους άλλους Μαθητές; Ή μήπως αγαπούσε τον Ιωάννη περισσότερο από τους άλλους; Όχι, αλλά ο Ιωάννης αγαπούσε περισσότερο από τους άλλους μαθητές τον Χριστό και γι’ αυτό καταλάβαινε την αγάπη του Χριστού καλύτερα. Είχε πολλή χωρητικότητα∙ η μπαταρία του ήταν μεγάλη.
Βλέπετε πώς η ζήλεια απομάκρυνε την Χάρη του Θεού από τους άλλους Αποστόλους και δεν μπόρεσαν να γιατρέψουν το δαιμονισμένο παιδάκι;
Γι’ αυτό ο Χριστός είπε: «Ω γενεά άπιστος και διεστραμμένη! Έως πότε έσομαι μεθ’ υμών; έως πότε ανέξομαι υμών;»!
Από το βιβλίο: «ΠΑΘΗ ΚΑΙ ΑΡΕΤΕΣ»
Οσίου Παισίου Αγιορείτου

Jerond nuk kam aspak kurajo.

- Je xheloz për këtë arsye nuk ke kurajo. Kur dikush është xheloz, shqetësohet , nuk mund të hajë, kështu që dobësohet dhe humbet kurajon e tij, dhe të tjerët mund të kujtojnë se është një asket i madh.
- Jerond, ndjehem shumë i varfër shpirtërisht dhe i dobët.

-Ti  ke shumë forca, por i konsumon me xhelozinë e tënde mendjelehtë dhe ndërsa je fisnik, torturrohesh si një fëmijë cigan i mjeruar.
Do të kishe ecur më tepër në jetën tënde shpirtërore, nëse nuk pegoheshe nga xhelozia. Ki kujdes, sepse xhelozia jote thith të gjitha forcat e tua trupore dhe shpirtërore, që do të mundeshe t’i ofroje sakrificë tek Zoti. Nëse dëboje xhelozinë, dhe lutja jote do të kishte forcë.

Me xhelozinë dobësohet dikush shpirtërisht. Sepse, mendoni, Apostujt nuk mundën ta nxjerrin demonin nga fëmija i demonizuar, ndërsa kishin marrë këtë pushtet nga Krishti dhe kishin nxjerrë demonë të tjerë.

Mqs patën xhelozi, që Krishti mori në Metamorfozën e Tij të tre Nxënësit, Petron, Jakovin dhe Joanin.

Krishti mundej të merrte të gjithë Nxënësit, por nuk ishin të gjithë në gjendje që të nxënë këtë mister, për këtë arsye ai mori ata që mund të nxinin (kuptonin).


Mendoni se nuk i donte nxënësit e tjerë, apo mos donte Joanin më tepër se të tjerët? Jo, por Joani donte më tepër nga të gjithë nxënësit e tjerë Krishtin prandaj e kuptonte dashurinë e Krishtit më mirë. Ka më shumë nxëshmëri, bateria e tij ishte e madhe.

E shihni si xhelozia largonte Hirin e Zotit nga Apostujt e tjerë dhe nuk mundën të shëronin fëmijnë e demonizuar?
Për këtë Krishti tha: “O brez i pabesë dhe i shthurur, deri kur do të jem bashkë me ju? Deri kur do t’ju duroj ju?
Nga libri “Pasione dhe Virtyte”
Oshënar Pais Agjioriti
 Përktheu A.Baba Korçari ( u dërgua me email në Pelasgu i Korçës) 

ΚΡΟΥΓΙΑ: ΔΕΧΕΤΑΙ ΠΥΡΑ ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΕΝΟΣ ΑΤΟΜΟΥ – «Φύγε, γκιαούρη!» έγραψαν στους τοίχους του σπιτιού του

ΚΡΟΥΓΙΑ: ΔΕΧΕΤΑΙ ΠΥΡΑ ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΕΝΟΣ ΑΤΟΜΟΥ

« Φύγε,  γκιαούρη!» έγραψαν στους τοίχους του σπιτιού του

Αυτές οι λέξεις γράφτηκαν στην πύλη του σπιτιού του Ντούε Κάτσι  στο χωριό Μαλκούτς της Κρούγια  πριν πυροβολήσουν αρκετές φορές προς το σπίτι του 55χρονου. Άγνωστοι επιτέθηκαν στην οικογένεια Κάτσι αργά το βράδυ της Τετάρτης.  Ευτυχώς, οι σφαίρες δεν στόχευσαν κανένα από τα μέλη της οικογένειας προκαλώντας μόνο υλικές ζημιές στο σπίτι και στο αυτοκίνητο τύπου AUDI του ιδιοκτήτη του σπιτιού, το οποίο ήταν σταθμευμένο έξω στην αυλή. Η κατάσταση γίνεται χειρότερη όταν ο ιδιοκτήτης, που  ήρθε στο χωριό Μαλτσούκ πριν από έξι μήνες από το χωριό «Mazha e Vogel», είδε γραμμένο ένα απειλητικό μήνυμα το οποίο έρχεται σε σύγκρουση με την θρησκευτική αρμονία στη χώρα. «Φύγε, γκιαούρη! Φύγε, γκιαούρη!» Κατά τη διάρκεια της επίθεσης οι δράστες χρησιμοποίησαν κυνηγετικές καραμπίνες, ενώ πυροβόλησαν δέκα φορές προς την κατέθυνση του σπιτιού. Ευτυχώς τα σκάγια, αν και έσπασαν τα τζάμια των παραθύρων της κατοικίας του 55χρονου ηλεκτρολόγου, δεν πέτυχαν τα τρία παιδιά και τη σύζυγός του, που εκείνη τη στιγμή ήταν καθισμένοι στον καναπέ κοντά στο παράθυρο της κουζίνας.  Πάνω από 10 πυροβολισμοί προς το διαμέρισμα, μερικά από τα σκάγια διαπέρασαν τον τοίχο και διείσδυσαν μέχρι την κουζίνα, αλλά ευτυχώς χωρίς να βλάψουν κανένα από τα μέλη της οικογένειας Κάτσι που βρίσκονταν σε αυτό το δωμάτιο. Το ασυνήθιστο συμβάν έχει συγκλονίσει όχι μόνο τα μέλη της οικογένειας, που επέζησαν σαν  από θαύμα από τους πυροβολισμούς, αλλά και τους κατοίκους του χωριού Μαλτσούκ. Τρομοκρατημένος από την πρωτοφανή επίθεση, ο  Ντούε Κάτσι, ειδοποίησε αμέσως την αστυνομία. Όταν η αστυνομία κατέφθασε στην οικία του, είδε την επιγραφή στην εξωτερική πλευρά της εξώπορτα: «Φύγε, γκιαούρη!». Η αστυνομία ξεκίνησε αμέσως έρευνα για την εξιχνίαση της υπόθεσης και τον εντοπισμό των δραστών.
http://tachydromos.org/

Το ατύχημα και ένα έργο τέχνης της φύσης. - Aksidenti dhe një vepër arti e natyrës

Ο Χειμώνας είναι κρύος στην Κορυτσά. Το τσουχτερό κρύο εκτός από τα προβλήματα δημιουργεί και έργα τέχνης. Έτσι συνέβη και στην Μπομποστίτσα όπου ένας σωλήνας του νερού που έσκασε βοήθησε στην δημιουργία αυτού του έργου τέχνης. Τις φωτογραφίες μας τις έστειλε ένας αναγνώστης της ιστοσελίδας μας και τον ευχαριστούμε. (14-02-2015)
Dimri është i ftohtë në Korçë. E ftohta përveç problemeve krijon dhe vepra arti që njeriu të çlodhet. Kështu ndodhi dhe në Boboshticë të Korçës ku një aksident me një tub uji ndihmoi në krijimin e një vepre arti. Fotografitë na i dërgoi një lexues i faqes sonë dhe për këtë e falenderojmë. 





Ηχητικό ντοκουμέντο από τον Όσιο (Γέροντα) Παϊσιο - Dokument audio nga Jerond Paisi


Η Αλβανία εξοβέλισε τα Ελληνικά από Εκπαίδευση-Δημόσια Διοίκηση

Δεν υπάρχει διεθνής σύμβαση που να αφορά τα δικαιώματα της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας, την οποία δεν έχει καταστρατηγήσει η Αλβανία! Τελευταίο παράδειγμα, η χρήση της Μητρικής γλώσσας των Ομογενών.
Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Δημοκρατική Ένωση Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας «ΟΜΟΝΟΙΑ»- με αφορμή την Διεθνή Ημέρα Μητρικής Γλώσσας που έχει οριστεί η 21η Φεβρουαρίου-  το Αλβανικό κράτος υπέγραψε μεν, τις «ξέγραψε» δε, τις διεθνείς συμβάσεις για την προστασία των μειονοτικών γλωσσών. «Η χρήση της μητρικής μας γλώσσας όχι μόνο δεν ανταποκρίνεται στις προβλεπόμενες συμβάσεις, αλλά πολλές φορές διώκεται άμεσα με την ανοχή του κράτους. Αποκορύφωμα αυτής της δίωξης ήταν το τραγικό περιστατικό της δολοφονίας του Αριστοτέλη Γκούμα στη Χειμάρρα στις 13 Αυγούστου 2010», σημειώνει η «ΟΜΟΝΟΙΑ».
Η Οργάνωση της Εθνικής Μειονότητας αναφέρει σειρά παραδειγμάτων, με τα οποία στοιχειοθετείται η Αλβανική σταθερή πολιτική γραμμή εναντίωσης στη χρήση της Ελληνικής γλώσσας:
«Η χρήση των Ελληνικών στην εκπαίδευση της ΕΕΜ στην Αλβανία, είναι πολύ περιορισμένη σε σχέση με τα προβλεπόμενα. Στη Δημόσια Διοίκηση ανύπαρκτη, ενώ οι ελάχιστες πινακίδες στα Ελληνικά παραμένουν για χρόνια μουντζουρουμένες, για να μας θυμίζουν το άγριο περιβάλλον στο οποίο επιβιώνει».
Καταλήγοντας η «ΟΜΟΝΟΙΑ» απευθύνει έκκληση προς την Αλβανική Κυβέρνηση για την κατάρτιση «Νόμου για τις Μειονότητες» στον οποίο θα προβλέπεται με σαφήνεια η χρήση της μητρικής γλώσσας, να λάβει τα κατάλληλα μέτρα για την προστασία της και παράλληλα να καλλιεργήσει κλίμα ειρηνικής συμβίωσης της πλειοψηφίας με τις μειονότητες.

Τετάρτη 25 Φεβρουαρίου 2015

Ο Σαλί Μπερίσα, προκαλεί με το χάρτη της Μεγάλης Αλβανίας στην πλάτη του! - Sali Berisha, jep intervistë me Hartën e Shqipërisë së Madhe nga prapa

Είναι γνωστό πως ο Σαλί Μπερίσα έκανε εθνικιστικές δηλώσεις κατά την 100-η επέτειο της πλασματικής ανεξαρτησίας  της Αλβανίας. Αλλά αυτός ο άνθρωπος όπως και πολλοί άλλοι στην Αλβανία σπεύδουν με όσα κάνουν να φανατίζουν τους οπαδούς τους και να δημιουργούν εντυπώσεις εξυπηρετώντας διάφορα συμφέροντα. Έτσι και σήμερα όπως και άλλες φορές ο βουλευτής πια Σαλί Μπερίσα  έδωσε συνέντευξη στους δημοσιογράφους και πίσω του υπήρχε ο χάρτης της Μεγάλης  Αλβανίας όπως δημιουργήθηκε από Κοσσοβάρους και πέταξε με ντρον μέσα στο γήπεδο κατά τον αγώνα Σερβίας-Αλβανίας. Την ίδια σημαία την πρόβαλε στο κτίριο  της κυβερνήσεως και ο Ράμα λες και κάνουν ανταγωνισμό για το ποιος θα φαίνεται ο πιο εθνικιστής και πιο ακραίος. Άρα καταλαβαίνεται πως η πολιτική στην Αλβανία έχει επενδύσει στις ακρότητες  και σε καμία περίπτωση  δεν  πρέπει να νομίζουν οι άλλοι πως είναι ανεκτικοί γιατί με όσα κάνουν μοιάζουν με ακραίους ρατσιστές.
Është e ditur që z Sali Berisha bëri deklarata ekstreme nacionaliste gjatë festimeve të 100 vjetorit të Pavarësisë së Shqipërisë. Por ky njeri si shumë të tjerë në Shqipëri për hir të protagonizmit  dhe interesave të tjera nxitojnë që të bëjnë gjithçka për të fanatizuar tifozët e tyre dhe krijojnë përshtypje të çdo lloj forme. Kështu dhe sot z Berisha si herë të tjera dha një intervistë tek gazetarë dhe prapa tij kishte si objekt zbukurues hartën e Shqipërisë së Madhe ashtu siç u dizenjua nga ekstremistë të tjerë për nevojat e ndeshjes Serbi – Shqipëri, ku dhe fluturoi me dron.  Të njejtën banderolë e përdori si mjet zbukurues të ndërtesës qeveritare dhe z Rama, të thuash se që të dy bëjnë konkurencë se kush do të duket më ekstremist apo nacionalist. Pra e kuptoni se politika në Shqipëri ka investuar tek ekstremitetet dhe në asnjë rast nuk duhet të kujtojnë të tjerët që janë të duruar sepse me ato sa bëjnë të japin përshtypjen e racistëve ekstremë.  




Αλί Μπαμπάς Κορυτσάς

Τρίτη 24 Φεβρουαρίου 2015

Τι αποφάσισε η Διορθόδοξη Ειδική Επιτροπή - Përfundoi punimet Këshilli Special Ndërorthodhoks. Mitropoliti i Korçës Hirësi Joani pjesë e këtij Këshilli




Εργασίες της συνελθούσης σε δεύτερη συνεδρία της μεταξύ 15 και 20 Φεβρουαρίου 2015 στο Ορθόδοξο Κέντρο του Οικουμενικού Πατριαρχείου στο Σαμπεζύ Γενεύης Ειδικής Διορθοδόξου Επιτροπής επί της προπαρασκευής της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου της Ορθοδόξου Εκκλησίας ολοκληρώθηκαν στις 20 Φεβρουαρίου.
Αναλυτικα: 
Με ευλογία του Αγιωτάτου Πατριάρχου Μόσχας και Πασών των Ρωσσιών Κυρίλλου την Ορθόδοξη Εκκλησία της Ρωσίας στη συνεδρία εκπροσωπούσε αντιπροσωπεία με επικεφαλής τον Μητροπολίτη Βολοκολάμσκ Ιλαρίωνα, Πρόεδρο του Τμήματος Εξωτερικών Εκκλησιαστικών Σχέσεων του Πατριαρχείου Μόσχας. Επίσης μέλη της αντιπροσωπείας είναι ο Πρωθιερέας Νικόλαος Μπαλασώφ, Αναπληρωτής Πρόεδρος του ΤΕΕΣ και ο διάκονος Ανατόλιος Τσουριακώφ, στέλεχος του Τμήματος ως μεταφραστής.
Η Επιτροπή ολοκλήρωσε τη επιμέλεια του σεβαστού μέρους του σχεδίου του κειμένου της Πανορθοδόξου Συνόδου με τίτλο «Ἡ συμβολή τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας εἰς ἐπικράτησιν τῆς εἰρήνης, τῆς δικαιοσύνης, τῆς ἐλευθερίας, τῆς ἀδελφοσύνης καί τῆς ἀγάπης μεταξύ τῶν λαῶν, καί ἄρσιν τῶν φυλετικῶν καί λοιπῶν διακρίσεων». Επίσης αποφασίσθηκε η περαιτέρω πορεία σχετικά με την αναθεώρηση του ώς άνω κειμένου και την επιμέλεια των λοιπών σχεδίων κειμένων των συνοδικών αποφάσεων.
Η Ειδική Διορθόδοξος Επιτροπής θα συνεχίσει το έργο της τον Μάρτιο-Απρίλιο του 2015.
Στην Επιτροπή υπό την προεδρία του Μητροπολίτου Γέροντος Περγάμου Ιωάννου μετείχαν αντιπροσωπείες των 14 κατά τόπους Ορθοδόξων Εκκλησιών με την ακόλουθη σύνθεση:
Ο Μέγας Πρωτοπρεσβύτερος Γεώργιος Τσέτσης, ο Αρχιμανδρίτης Μάξιμος Πόθος (Οικουμεικό Πατριαρχείο)·
Ο Μητροπολτίς
η Καλής Ελπίδος Σέργιος και ο Αρχιμανδρίτης Νικόλαος Ιωαννίδης (Πατριαρχείο Αλεξανδρείας)·
Ο Μητροπολίτης Αρκαδίας Βασίλειος και ο κ. Γεόργιος Γκαντούρ (Πατριαρχείο Αντιοχείας)·
Ο Αρχιεπίσκοπος Κωνσταντίνης Αρίσταρχος και ο καθηγητής Θ. Γιάγκου·
Ο Μητροπολίτης Γκόρι και Ατένι Ανδρέας και ο Πρωτοπρεσβύτερος Γεόργιος Ζβιντάντζε (Πατριαρχείο Γεωργίας) ·
Ο Μητροπολίτης Μαυροβουνίου και Παραθαλασσίας Αμφιλόχιος και ο Επίσκοπος Μπάτσκας Ειρηναίος·
Ο Μητροπολίτης Τιργοβιστίου Νήφων και ο Πρωθιερέας Βιορέλ Ιωνίτσα Τιργοβιστίου (Πατριαρχείο Ρουμανίας)·
Οι Μητροπολίτες Βάρνας και Βελίκι Πρεσλάβ Ιωάννης και Νευροκοπίου Σεραφείμ (Πατριαρχείο Βουλγαρίας)·
Ο Μητροπολίτης Πάθου Γεώργιος και ο καθηγητής Ν. Ζαχαρόπουλος (Εκκλησία της Κύπρου)·
Οι Μητροπολίτες Δημητριάδος Ιγνάτιος και Μεσσηνίας Χρυσόστομος (Εκκλησίας της Ελλάδος) ·
Ο Μητροπολίτης Κορυτσάς Ιωάννης και ο Επίσκοπος Απολλωνίας Νικόλαος (Εκκλησία της Αλβανίας) ·
Ο Επίσκοπος Σιεμιατίτσε Γεώργιος και ο Πρωθιερέας Ανδρέας Κούζμα (Εκκλησία της Πολωνίας) ·
Ο Μητροπολίτης Μιχαλουπόλεως Γεώργιος (Εκκλησία Τσεχίας και Σλοβακίας).
Την Γραμματεία επί προπαρασκευής της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου συναποτελούσαν ο Μητροπολίτης Ελβετίας Ιερεμίας, ο Αρχιδιάκονος Ιωάννης Χρυσαυγής και ο καθηγητής Βλάσιος Φειδάς.

Η Σύναξις των Ορθοδόξων Προκαθημένων που συνήλθε στην Κωνσταντινούπολη τον Μάρτιο του 2014, είχε αποφασίσει την σύσταση μιας Διορθοδόξου Ειδικής Επιτροπής, με σκοπό την αναθεώρηση των κειμένων τα οποία είχαν εκπονηθεί από την Γ΄ Πανορθὀδοξη Προσυνοδική Διάσκεψη το 1986, και που συμπεριλαμβάνονται στο θεματολόγιο της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου.
Σε μιά πρώτη φάση, τον Νοέμβριο του 2014, η Επιτροπή ασχολήθηκε με το θέμα των Διαχριστιανικὠν Διαλόγων και της Οικουμενικής Κινήσεως γενικά.
Στην δεύτερη συνεδρία της που πραγματοποιήθηκε και πάλιν στο Ορθόδοξο Κέντρο του Οικουμενικού Πατριαρχείο στην Γενεύη, υπό την Προεδρία του Μητροπολίτου Γέροντος Περγάμου Ιωάννου (15-21 Φεβρουαρίου 2015), η Επιτροπή ασχολήθηκε με το θέμα «Η συμβολή της Ορθοδόξου Εκκλησἰας εις την προώθησιν της Ειρήνης, της Δικαιοσύνης, της Ελευθερίας, της Αδελφοσύνης και Αγάπης μεταξύ των λαών και την εξαφάνισιν των φυλετικών και άλλων διακρίσεων», στο οποίο έγιναν οι απαιτούμενες αλλαγἐς.
Στην επόμενη συνεδρία της, η Ειδική Επιτροπή θα ασχοληθεί με την επιμέλεια των κειμένων που αφορούν στα εξής θέματα της Ημερησίας Διατάξεως της Αγἰας και Μεγάλης Συνόδου: «Το ζήτημα του Κοινού Ημερολογίου», «Κωλύματα γάμου», και «Η σπουδαιότης της νηστείας και η τήρησις αυτής σήμερον».
Το έργο της Επιτροπής προβλέπεται να ολοκληρωθεί προ του Πάσχα 2015. Τα αναθεωρηθέντα από αυτήν κείμενα θα παραπεμφθούν στην επόμενη Προσυνοδική Πανορθόδοξη Διάσκεψη, που προγραμματίστηκε για τα μέσα του τρέχοντος έτους.
U kryen punimet e mbledhjes së dytë të Këshillit të Posatshëm Ndërorthodhoks, nga data 15 deri më 20 Shkurt të 2015 në Qëndrën Orthodhokse të Patriarkanës Ikumenike në Sambezi  Gjenevë , mbi parapërgatitjen e Sinodhit të Madh dhe të Shenjtë të Kishës Orthodhokse.

Më hollësisht:
Me bekim të Patrikut të Shenjtë të Moskës dhe Gjithë Kishës Orthodhokse Ruse në mbledhje merrte pjesë një përfaqësi  e saj në krye të së cilës ndodhej Mitropoliti i Volkolamskut Ilarioni, President i Degës së Çështjeve të Jashtme të Marrdhënieve Kishtare të Patriarkanës së Moskës. Gjithashtu anëtarë të përfaqësisë janë, Protopresviter Nikolaos Balasof, zvendës president i TEES dhe dhiakon Anatol Curiakof, anëtar i Degës së përkthimit.
Këshilli plotësoi me kujdes një pjesë të mjaftueshme të planit  të tekstit të Sinodhit Panorthodhoks me titullin “Pjesmarrja e Kishës Orthodhokse në mbizotërimin e paqes, të drejtësisë, të lirisë, të vëllazërisë dhe të dashurisë ndërrmjet popujve, dhe eliminimin e dallimeve racore dhe dallimeve tjera”.
Gjithashtu u vendos ecuria e mëtejshme në lidhje me riformatimin e tekstit të mësipërm si dhe planifikimin e teksteve plane të tjera të vendimeve sinodike.


Këshilli i Posatshëm Ndërothodhoks do të vazhdojë punimet e saj në Mars- Prill 2015.
Në Këshiill nën udhëheqjen e Mitropolitit Jerondit Pergamit Joanit merrin pjesë përfaqësi nga 14 Kisha lokale Orthodhokse me këtë përbërje.


Mega Protopresviteri Georgio Tsetsi, Arkimandrit Maksim Pothos (Patriarkana Ikumenike), Mitropoliti i Shpresës së Mirës Sergio dhe Arkimandriti Nikolao Joanidhi (Patriarkana e Aleksandrisë) Mitropoliti i Arkadisë Vasil dhe z Gjeorgjios Gandur (Patriarkana e Antiokisë).
Kryepiskopi Konstandin Aritarku dhe profesori Th Giagkou,
Mitropoliti i Gorit dhe Ateni Andrea deh Protopresviter Georgios Zvintantze (Patriarkana e Gjeorgjisë).
Mitropoliti i Malit të Shenjtë dhe Parathalassias Amfilohios dhe Episkopi Batskës Irineu,
Mitropoliti i Tirgovistiut Nifon dhe Protoprifti Viorel Ionitsa Tirgovistiou (Patriarkana e Rumanisë).
Mitropoliti i Varnës dhe Velikit Preslav Joani dhe Nevrokopit Serafim (Patriarkanë Bullgarisë).
Mitropoliti i Pathut Gjeorgjios dhe profesori N Zaharopoulos (Kisha e Qipros).
Mitropoliti i Dhimitriadhës Ignati dhe Mesinias Krisostom( Kisha Greke)
Mitropoliti i Korçës Joani dhe Episkopi i Apollonisë Nikolla (Kisha e Shqipërisë).
Episkopi i Siematitse Georgios  dhe Protoprifti Andrea Kuzma (Kisha Polake).
Mitropoliti i Mihalupoleos Georgio (Kisha e Çekisë dhe Sllovakisë).
Sekretarinë mbi parapërgatitjen e të Sinodhit të Madh dhe të Shenjtë e ndihmonin dhe Mitropoliti i Svicrës Jeremia, Kryedhiakoni Joani Hrisavgis dhe profesori Vlashi Fidas.


Mbledhja e Primatëve Orthodhoksë që u realizua në Konstandinupojë në Mars të 2014, kishte vendosur përbërjen e një Këshilli të Posatshëm Ndërorthodhoks, me qëllim  rishikimin e teksteve të cila ishin ndërtuar nga Kongresi Parasinodik Panorthodhoks i 3-të më 1986 dhe që përfshihen në tematologjinë e Sinodhit të Madh dhe të Shenjtë.
Në një fazë të parë, më Nëntor të 2014, Këshilli shqyrtoi  çështjen e Dialogut Ndërkristian dhe të Lëvizjes Ikumenike në përgjithësi. Në mbledhjen e dytë të tij që u realizua sërish  në Qëndrën Orthodhokse të Patriarkanës Ikumenike në Gjenevë, nën Presidencën e Mitropolitit Jerondit të Pergamit Joanit (15-21 Shkurt 2015), ky Këshill siç thamë dhe më lart shqyrtoi temën: “Pjesmarrja e Kishës Orthodhokse në mbizotërimin e paqes, të drejtësisë, të lirisë, të vëllazërisë dhe të dashurisë ndërrmjet popujve, dhe eliminimin e dallimeve racore dhe dallimeve të tjera”.

Në mbledhjen e saj të ardhshme, Këshilli Special do të merret me përkujdesjen e teksteve që kanë lidhje që këtej e tutje me Çështjet e Ditës së Kishës së Sinodhit të Shenjtë dhe të Madh: “Çështja e Kalendarit të Përbashkët”, “Problematikat e Martesës” dhe “Vlera e kreshmës dhe ruajtja e saj sot”. Vepra e Këshillit parashikohet të përfundojë para Pashkës 2015. Tekstet e rishikuara prej saj do të çohen në Mbledhjen e ardhshme Parasinodike Panorthodhokse, që u programua nga mezi i vitit prezent.

Përktheu: T. H. B, (Ky material na erdhi me email)

Αλβανία: Μέρος υψηλού κινδύνου για την υγεία!-Shqipëria, vend me rrezikshmëri të lartë për shëndetin

Të sëmuresh në Shqipëri është me rrezik të lartë. Një studim i International SOS, një organizatë e specializuar në shërbimin shëndetësor dhe ndihmën e shpejtë për klientët e saj që udhëtojnë për arsye biznesi në vende të ndryshme të botës, e klasifikon vendin tonë në të njëjtën kategori me Modavinë apo zonat e luftës në Ukrainë. Në të njëjtën listë bëjnë pjesë dhe Kosova, Shkupi (sllavomaqedonet), Bosnje – Hercegovina e Bjellorusia.
International SOS i përllogarit rreziqet që paraqet sistemi shëndetësor në bazë të nivelit të kërcënimit të sëmundjeve infektive, të higjenës, shpeshtësinë e aksidenteve dhe në disponueshmërinë e cilësinë e infrastrukturës lokale shëndetësore.
Rreziqet kanë të bëjnë edhe me vështirësinë për të gjetur spitale adekuate e mjekë të mirë, qendra shëndetësore që ofrojnë shërbimin e duhur mjekësor në zonat rurale apo me vështirësinë për të gjetur ilaçet e duhura, raporton lapsi.al.
Në studimin e botuar në Washinton Post thuhet se pjesa më e madhe e vendeve të Europës Juglindore bëjnë pjesë me nivel të mesëm apo të lartë të rrezikut.
“Çuditërisht Greqia konsiderohet  një nga destinacione më të sigurta për të udhëtuar, përsa i përket sistemit shëndetësor, pavarësisht rënies me 40 % të financimit nga buxheti për spitalet shtetërore prej vitit 2011 dhe mungesave të shpeshta në furnizimet e pajisjeve mjekësore gjatë vitit 2013”, thuhet në studim.
. Përgatiti Lapsi.al

Να αρρωστήσεις στην Αλβανία αποτελεί μεγάλο κίνδυνο. Μια μελέτη του Διεθνές ΣΟΣ, μια ειδική οργάνωση στην υγειονομική περίθαλψη  και τα επείγοντα περιστατικά   για τους πελάτες της που ταξιδεύουν για λόγους εργασίας σε διάφορα μέρη του κόσμου κατατάσσει την Αλβανία στην ίδια κατηγορία με την Μολαδαβία ή τις εμπόλεμες ζώνες της Ουκρανίας. Στην ίδια λίστα κατατάσσονται τα Σκόπια, το Κόσσοβο, η Βοσνία Ερζεγοβίνη και η Λευκορωσία.
Το Διεθνές ΣΟΣ λογαριάζει τους κινδύνους που παρουσιάζει το σύστημα υγείας με βάση το επίπεδο της απειλείς των μεταδιδόμενων ασθενειών, της υγιεινής, την συχνότητα ατυχημάτων και την ποιότητα της τοπικής δομής για την περίθαλψη.
Οι κίνδυνοι έχουν    να κάνουν με τις δυσκολίες  εύρεσης νοσοκομεία και καλούς γιατρούς στις απόμακρες περιοχές ή με τις δυσκολίες για την εύρεση των κατάλληλων φαρμάκων.
Στην μελέτη που δημοσιεύτηκε στην Washington Post αναφέρεται πως οι περισσότερες χώρες νοτιοανατολικά της Ευρώπης έχουν μέτριο επίπεδο κινδύνου.
« Εκπλήσσει το γεγονός που η Ελλάδα αποτελεί από τις ασφαλείς χώρες για να ταξιδεύει κανείς ενώ το σύστημα υγείας έχει υποστεί περικοπές που φτάνουν το 40% από το 2011 και μάλιστα υπήρχαν ελλείψεις  στα φάρμακα και γιατρικά μηχανήματα».

Αλβανός Φιλόσοφος: Τα αλβανικά πανεπιστήμια "Συμμορίες Κακοποιών που πουλούν πτυχία" - Fuga: universitetet, këto banda keqbërësish që shesin diploma

Nga Parisi ku jep mësim prof. Artan Fuga, është treguar shumë i ashper me sistemin e lartë të arsimit shqiptar. Ne një intervistë të gjatë për gazetat Express, ai ka fshikulluar edhe universitetet private. "Privatët ta harrojnë se misioni i tyre është të shesin diploma pa dije dhe se detyra e tyre është të diplomojnë, por jo të krijojnë kushte edukimi për lehtësim punësimi. Të mos harrojnë se një shkollë nga një sipërmarrje keqbërëse e ndan vetëm një fletë cingari. U merr jetën dhe të ardhmen të rinjve nëse nuk je ku duhet. Fiton para duke gënjyer e ushqyer iluzione te rinia, i mashtron ata. Unë njoh universitete që janë në fakt, realisht, “banda keqbërësish të njohura dhe pranuara nga ligji”. Por, ministritë përkatëse të arsimit nuk kanë sy t’i shohin. Kurrikulat e një pjese të këtyre shkolla vijnë era myk, të vjetra, me tema propagandistike, gjithë ideologjizma. Unë kam guximin dhe kurajën qytetare të pohoj se arsimi shqiptar në fushat humane dhe sociale e ekonomike ende nuk e ka kaluar fazën e parë dhe të dytë të evolucionit të ndërgjegjes kolektive, po t’i mbahemi skemës madhore të Ogyst Kontit. Pra jemi akoma në fazën fetishiste, të shpjegimit sipas bindjes ndaj autoritetit, citatit, pra besimit të verbër, në fazën e filozofimeve të kota dhe ideologjisë, pa arritur ende në kurse lëndësh që të jenë shkencore dhe teknike e profesionale. Kur shoh ndonjë profesor pa diplomë në fushën ku hiqet si profesor më vjen të qesh, qaj, çirrem, shkul flokët, grindem, tallem, trishtohem, thërras, ulërij, por ja që kështu është. Ne jetojmë fazën e superpozimit, të klonimit, të departamenteve të njëjta, të fakulteteve të njëjta, dhe ky është krimi ynë për edukimin kombëtar. Ne prodhojmë të papunë sepse prodhojnë të diplomuar të klonuar, të gjithë njësoj, dhe me dije e aftësi profesionale, të tejkaluara qysh nga vitet ‘60. Por, si nuk pati kjo hapësirë mbarëkombëtare një ministër arsimi t’i thotë ndal kësaj gjëje, dhe pastaj po të mos e dëgjonin t’ua hidhet çelësat e zyrës në këmbë atyre që s’e kuptonin dhe të hynte në histori!"
Από το Παρίσι όπου και διδάσκει ο αλβανός καθηγητής της φιλοσοφία Αρτάν Φούγκα, έχει εκφραστεί πολύ αυστηρά για το ανώτατο Αλβανικό σύστημα εκπαίδευσης . Σε μια μεγάλη συνέντευξη του για την εφημερίδα Εξπρες, επιτέθηκε  και  στα ιδιωτικά πανεπιστήμια. «Οι ιδιώτες να ξεχάσουν πως η αποστολή τους είναι να πουλήσουν πτυχία χωρίς γνώσεις και πως το καθήκον τους  είναι να δίνουν διπλώματα, και όχι να δημιουργούν μορφωτικές προϋποθέσεις για την διευκόλυνση της εργασίας. Να μην ξεχάσουν πως ένα σχολείο από μια   εγκληματική επιχείρηση την χωρίζει μία τρίχα. Παίρνει την ζωή και το μέλλον των παιδιών εάν δεν είσαι εκεί που πρέπει.  Κερδίζει χρήματα λέγοντας ψέματα και προσφέροντας ψευδαισθήσεις στην νεολαία, τους εξαπατά. Εγώ γνωρίζω πανεπιστήμια που   είναι στην πραγματικότητα «εγκληματικές συμμορίες αναγνωρισμένα και αποδεκτά από το νόμο». Αλλά τα αρμόδια Υπουργεία δεν έχουν μάτια να τα δουν.  Τα αναλυτικά προγράμματα μέρους αυτών των σχολείων μυρίζουν μούχλα, παλαιά, με προπαγανδιστικά θέματα και ιδεολογισμούς. Εγώ έχω το θάρρος και την δύναμη να αποδεχτό πως η αλβανική εκπαίδευση τις ανθρωπιστικές, κοινωνιολογικές και οικονομικές σπουδές ακόμη δεν έχει ξεπεράσει την πρώτη φάση της ομαδικής συνείδησης, εάν κρατήσουμε το σχεδιάγραμμα του Ογκουστ Κόντι. Άρα είμαστε ακόμα στο φετιχιστικό στάδιο, της ερμηνείας μετά από την  υπακοή στην εξουσία, αποσπάσματος, δηλαδή της τυφλής πίστης, στην φάση των άχρηστων φιλοσοφημάτων και κενής ιδεολογίας, χωρίς να φτάσουμε ακόμη σε φροντιστήρια μαθημάτων που είναι επιστημονικά , τεχνικά και επαγγελματικά. Όταν βλέπω κάποιων καθηγητή χωρίς πτυχίο στο πεδίο που το παίζει καθηγητής μου έρχεται να γελάσω, να κλάψω, να ουρλιάξω, να τραβήξω τα  μαλλιά μου, να γκρινιάξω, να κοροϊδέψω, να πικραθώ, να φωνάξω, να αλλά να που έτσι είναι τα πράγματα. Εμείς ζούμε στην φάση της υπερπαραγωγής, της κλωνοποίησης , των παρόμοιων τμημάτων, των ίδιων σχολών και αυτό είναι το έγκλημα μας για την εθνική εκπαίδευση. Εμείς παράγουμε άνεργους γιατί παράγουμε κλωνοποιοιμένους  διπλωματούχους, όλους το ίδιο, και με επαγγελματικές γνώσεις και ικανότητες ξεπερασμένες από την δεκαετία του 60. Αλλά πως δεν είχε αυτό το έθνος παντού στο κόσμο έναν υπουργό Παιδείας ώστε να μπορεί να κάνει κάτι γι’ αυτό και έπειτα αν δεν τον άκουγαν να έριχνε τα κλειδιά στα πόδια αυτών που δεν τον καταλάβαιναν και να έμπαινε στην ιστορία!».

Το Γεφύρι του Αλή Πασά - Urra e Ali Pashait

Βρίσκεται πάνω απ’ το Αργυρόκαστρο, στη χαράδρα του Μαναλάτι, γεφυρώνοντας το ομώνυμο ποτάμι. Λειτούργησε σαν υδατογέφυρα -για να φτάνει το νερό στο κάστρο- αλλά χρησιμοποιήθηκε και από τους ανθρώπους για να κατεβαίνουν, παρακάμπτοντας το φαράγγι, στην πόλη.
   Πρόκειται για εντυπωσιακό σε μέγεθος γεφύρι, παρόλο που είναι μονότοξο -σηκώνεται πάνω από τον πυθμένα της χαράδρας κοντά στα 20 μέτρα! Το ίδιο το τόξο, για την ακρίβεια, ανοίγει 14.25 μ. και πηγαίνει ψηλά στα 18.00. Μάλιστα, για να αντέχει, διαμορφώθηκε με διπλή σειρά θολιτών.

 Δεξιά κι αριστερά, τρυπούν τα ογκώδη τύμπανα δύο παράθυρα, προσφέροντας διέξοδο στα ισχυρά ρεύματα του φαραγγιού. Το δυτικό έχει άνοιγμα 4.60 μ. και ύψος 4.65, ενώ το ανατολικό, αντίστοιχα, 3.45 μ. και 4.20. Ο διάδρομος διάβασης, επίπεδος βέβαια για να διευκολύνεται η ροή του νερού, είναι αρκετά στενός, μόλις 2.30 μ., αλλά το μήκος του πάει στα 38.50.
   Η όλη κατασκευή -όπως και τα υπόλοιπα μικρά γεφύρια που υποστηρίζουν το δρόμο του νερού για το κάστρο- είναι έργο του Αλή πασά. Αυτός συνέλαβε την ιδέα και αυτός φρόντισε να υλοποιηθεί στα 1811 με 1812.

----------------------------------
Γεωγραφικά στοιχεία γεφυριού: Ν  40 ̊ 03΄52.81΄΄ Ε  20 ̊ 07΄54.02΄΄ Υψ. 459 μ.
Νο καταγραφής / αρχειοθέτησης: 487 / 25.10.1997
Gjendet mbi Gjirokastër, në grykën e Manalatit, duke lidhur lumin me të njejtin emër. Funksionoi si urrë uji- që të vinte uji në kështjellë- por u përdor dhe nga njerëzit për t’u ngjitur dhe për të zbritur, duke devijuar grykën, në qytet.
Bëhet fjalë për urrën impresionuese për nga madhësia, mgjth se me një hark- ngrihet mbi fundin e grykës afro 20 metra! E njejtë me harkun, për saktësi, hapet 14,25 metra dhe shkon lart deri 18. Bile që të durojë u krijua me dy sërë harqesh.

Në të djathtë dhe në të majtë, çpojnë murret e stërmëdha dy dritare duke ofruar dalje në rrymat e forta të grykës. Në perëndim ka një hapje prej 4,60 metro dhe lartësi 4,65 metro, ndërsa lindorja respektivisht, 3,45 metro dhe 4,20 metro.  Pjesa ku kalohet, e sheshtë natyrisht që të lehtësonte kalimin e ujës, është mjaft e ngusht, vetëm 2,3 metro, ndërsa gjatësia shkon në 38,5 metro.

I gjithë ndërtimi – si dhe urrat e tjera të vogla që mbështetin rrugën e ujës për në kështjellë- janë vepër e Ali Pashait. Ai dha idenë dhe ai u përkujdes që të realizohe më 1811 deri në 1812.


.........................
Të dhënat gjeografike të urrës: : Ν  40 ̊ 03΄52.81΄΄ Ε  20 ̊ 07΄54.02΄΄ Υψ. 459 μ

Përktheu. Iskender Teologu