Ενίσχυση του έργου!

Ενίσχυση του έργου!

Τετάρτη 28 Οκτωβρίου 2015

Οἱ τρεῖς ἀπελευθερώσεις τῆς Βορείου Ἠπείρου καὶ τὸ χρέος μας

Οἱ τρεῖς ἀπελευθερώσεις τῆς Βορείου Ἠπείρου καὶ τὸ χρέος μας
Βόρειος Ἤπειρος ὀνομάζεται τό βόρειο τμῆμα τῆς Ἠπείρου πού τελεῖ ἀκόμη καί σήμερα ὑπό ἀλβανική κατοχή, παρόλο πού τήν πρώτη πεντηκονταετία τοῦ 20οῦ αἰώνα ἀπελευθερώθηκε τρεῖς φορές.
Γιά πρώτη φορά ἀπελευθερώθηκε μέ τούς Βαλκανικούς πολέμους. Τό 1912-13 οἱ ἑλληνικές στρατιωτικές δυνάμεις ἐλευθέρωσαν πόλεις καί χωριά ὅλης τῆς, ἑνιαίας τότε, Ἠπείρου.
Ἡ ἐλευθερία ὅμως δέν κράτησε γιά πολύ. Κι αὐτό γιατί οἱ Μεγ. Δυνάμεις μέ τό Πρωτόκολλο τῆς Φλωρεντίας (17 Δεκεμβρίου 1913) προσήρτησαν στό κράτος τῆς Ἀλβανίας, πού οἱ ἴδιες εἶχαν ἱδρύσει στίς 29 Ἰουλίου 1913, τό βόρειο κομμάτι τῆς Ἠπείρου.
Οἱ γνήσιοι πατριῶτες, ὅμως, μπροστά σ΄  αὐτήν τήν κατάσταση, δέν ἔμειναν ἄπραγοι. Δημιούργησαν κυβέρνηση καί κήρυξαν στίς 17 Φεβρουαρίου 1914, στό Ἀργυροκάστρο, τήν Αὐτονομία τῆς Βορ. Ἠπείρου. Ὁ τρίμηνος ἀγώνας πού διεξήχθη ὑπό ἀντίξοες συνθῆκες, στέφθηκε τελικά ἀπό ἐπιτυχία. Ἔτσι στίς 17 Μαΐου 1914 ὑπογράφεται καί ἀπό τήν Ἀλβανία τό Πρωτόκολλο τῆς Κερκύρας πού κατοχύρωνε αὐτήν τήν Αὐτονομία.
Ἡ ἔνταση βέβαια στήν Ἀλβανία συνεχίστηκε καί μετά τήν ὑπογραφή τοῦ Πρωτοκόλλου, μέ ἀποτέλεσμα τήν παραίτηση τοῦ βασιλιᾶ της καί τήν φυγή του ἀπ’ τήν χώρα τόν Σεπτέμβριο τοῦ 1914. Ἐξαιτίας, λοιπόν, τοῦ χάους πού ἐπικρατοῦσε, καί γιά νά προστατευθεῖ ἡ ἑλληνική κοινότητα, ὁ ἑλληνικός στρατός, μέ τήν ἔγκριση τῶν Μεγάλων Δυνάμεων, στίς 14 Ὀκτωβρίου 1914 ἔρχεται ξανά στήν Β.Ἤπειρο ὡς ἐλευθερωτής, κι ἔτσι ἡ κυβέρνηση τῆς Αὐτονομίας παραιτεῖται, ἀφοῦ ἡ ἀποστολή της εἶχε πιά τελειώσει. Μ’ αὐτόν τόν τρόπο, λοιπόν, ὁλοκληρώνεται ἡ δεύτερη ἀπελευθέρωση τῆς Βορείου Ἠπείρου.
Καί πάλι ὅμως ἡ χαρά δέν κράτησε γιά πολύ, ἀφοῦ ὁ Ἐθνικός Διχασμός ἔδωσε τήν ἀφορμή στήν Ἰταλία καί στήν Γαλλία νά καταλάβουν, τό Φθινόπωρο τοῦ 1916, τήν Βόρ.Ἤπειρο (ἡ πρώτη τόν νομό Ἀργυροκάστρου καί ἡ δεύτερη τόν νομό Κορυτσᾶς) μέ τήν σύμφωνη γνώμη τῆς Ἀντάντ. Ἔτσι ὁ ἑλληνικός στρατός ἐγκαταλείπει ξανά τήν Β.Ἤπειρο στίς 10 Ὀκτωβρίου τοῦ 1916.
Μάλιστα λίγα χρόνια ἀργότερα, στίς 9 Νοεμβρίου 1921, ἡ Ἀγγλία, ἡ Γαλλία, ἡ Ἰταλία καί ἡ Ἰαπωνία ἀποφασίζουν τήν ὁριστική παραχώρηση τῆς Βορείου Ἠπείρου στήν Ἀλβανία, ἡ ὁποία στό διάστημα τοῦ Μεσοπολέμου ξεκίνησε μία προσπάθεια ἀφελληνισμοῦ τῆς περιοχῆς, κάτι πού συνεχίζει μέχρι σήμερα.
Τέλος ἡ τρίτη ἀπελευθέρωση ἔγινε τό 1940-41 ὅταν τά ἑλληνικά στρατεύματα ἀφοῦ ἀπέκρουσαν τήν Ἰταλική ἐπίθεση, ἀντεπιτέθηκαν καί ἐλευθέρωσαν μεγάλο μέρος τῆς Βορείου Ἠπείρου. Ὅμως ἡ γερμανική ἐπίθεση κατά τῆς Ἑλλάδος ἄλλαξε τά δεδομένα μέ συνέπεια τήν τρίτη καί τελευταία ἀποχώρηση τοῦ νικητῆ ἑλληνικοῦ στρατοῦ ἀπ’ τά ἅγια χώματα τῆς Βορ. Ἠπείρου.
Ἀπ΄ ὅλα αὐτά τά ἱστορικά γεγονότα, τό σημαντικότερο συμπέρασμα πού μπορεῖ κανείς νά βγάλει εἶναι ὁ διαχρονικός πόθος τῶν Ἑλλήνων γιά τήν ἀπελευθέρωση τῆς Β. Ἠπείρου καί τήν ἕνωσή της μέ τήν Μητέρα Ἑλλάδα.
Αὐτόν τόν πόθο διατρανώσαμε κι ἐφέτος, ὅπως κάθε χρόνο, στό Δελβινάκι ἀφοῦ χρέος ὅλων τῶν Ἑλλήνων εἶναι ν’ ἀγωνίζονται γι’ αὐτόν τόν σκοπό. Κι ἄν ἡ μάχη φαίνεται δύσκολη, κι ἄν οἱ Μεγάλες Δυνάμεις τῆς ἐποχῆς μας ὑποστηρίζουν τήν Ἀλβανία, κι ἄν οἱ πολιτικοί μας ταγοί ἀδιαφοροῦν γι’ αὐτό τό φλέγον ἐθνικό θέμα, ἄς μήν ἀπελπιζόμαστε. Δέν εἴμαστε μόνοι.
Ὅσοι πάλεψαν ὅλα αὐτά τά χρόνια (ἑκατό καί πλέον) γιά τήν δικαίωση τῆς Βορείου Ἠπείρου κι ἔχουν φύγει ἄπ’ αὐτόν τόν κόσμο, πρεσβεύουν στόν Θεό πού σύντομα θά δώσει τήν λύση ἀρκεῖ ἐμεῖς νά συνεχίσουμε τόν ἀγώνα μέχρι τήν τελική νίκη.
Ζάβαλης Γεώργιος
Τρεῖς φορές ἐλευθερώθηκε ἡ, ἀκόμα σκλάβα, Βόρειος Ἤπειρος. Τό 1912-13, τό 1914 καί τό 1940-41 οἱ Ἕλληνες στρατιῶτες πότισαν τά περήφανα βουνά της καί τίς βαθιές χαράδρες της μέ ποταμούς αἱμάτων ἀφήνοντας ἐκεῖ ὡς παρακαταθήκη τά ἱερά ὀστᾶ τους γιά νά μᾶς θυμίζουν τήν ἀνυπέρβλητη θυσία τους καί τό ἀνεξόφλητο χρέος μας!

Καταδίκασε την κατεδάφιση του Αγίου Αθανασίου η Κομισιόν

Απάντηση σε ερώτηση του ευρωβουλευτή της ΝΔ, Μανώλη Κεφαλογιάννη

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του ευρωβουλευτή της Νέας Δημοκρατίας Μανώλη Κεφαλογιάννη, καταδίκασε την κατεδάφιση του Ιερού Ναού του Αγίου Αθανασίου στη Χιμάρα.
Η Κομισιόν απάντησε στον κ. Κεφαλογιάννη ότι ο σεβασμός των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και των θρησκευτικών ελευθεριών αποτελούν θεμελιώδεις αξίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Τόνισε ακόμη ότι απαιτείται από μία υποψήφια προς ένταξη χώρα να υπηρετεί το κράτος δικαίου και να διαφυλάττει την ανεξιθρησκία και την πολιτιστική κληρονομιά.
Σύμφωνα με τον ευρωβουλευτή της ΝΔ, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανέφερε στην απάντησή της ότι αποδίδει εξαιρετικά μεγάλη σημασία στα ζητήματα θρησκευτικής ελευθερίας των υπό ένταξη κρατών και πως το τεράστιο αυτό έλλειμμα σεβασμού που παρατηρείται στην Αλβανία θα αναφερθεί σχετικά στην προσεχή ετήσια Έκθεση Προόδου.
Υπενθυμίζεται ότι οι αλβανικές αρχές είχαν προχωρήσει τον Αύγουστο στην κατεδάφιση του ναού, προκαλώντας την έντονη αντίδραση της Αθήνας.



ΟΜΟΝΟΙΑ: Ανάγκη για συσπείρωση και αναδιοργάνωση


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Συνάντηση ενημέρωσης και διαβούλευσης με μέλη του Γενικού Συμβουλίου της Ομόνοιας και εκπροσώπους Βορειοηπειρωτικών Φορέων με στόχο την συσπείρωση του Βορειοηπειρωτικού Ελληνισμού αλλά και την αναδιοργάνωση της «Ομόνοιας» του Γενικού Πρόεδρου
Μια πρώτη συνάντηση πραγματοποιήθηκε το Σάββατο στην Αθήνα και είχε σαν στόχο την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση του εν Ελλάδι Βορειοηπειρωτικού κοινού σε θέματα που σχετίζονται με την Παιδεία στην Βόρειο Ηπειρο, το Ιδιοκτησιακό αλλά και την χάραξη εθνικής στρατηγικής για το Βορειοηπειρωτικό.
Μεταξύ άλλων ο πρόεδρος κ. Λεωνίδας Παππάς τόνισε την αναγκαιότητα μιας πιο άμεσης επαφής της Ομόνοιας με τους Βορειοηπειρώτες που ζουν στον Ελλαδικό χώρο πράγμα το οποίο θα μπορούσε να γίνει με την "σύσταση τοπικών παραρτημάτων ξεκινώντας από την Αθηναϊκή πρωτεύουσα και γιατί όχι την εξάπλωσή τους και σε ολόκληρη την Ελληνική επικράτεια όπου ζουν και εργάζονται εκατοντάδες χιλιάδες συμπατριώτες μας".
Υπογράμμισε επίσης και την αναγκαιότητα εξεύρεσης οικονομικών πόρων ούτως ώστε να μπορεί η Ομόνοια να είναι οικονομικά ανεξάρτητη μακριά από συμφέροντα και να μπορεί να έχει λειτουργικά γραφεία για το Βορειοηπειρωτικό κοινό όχι μόνο στους Αγίους Σαράντα άλλα και σε άλλες περιοχές τόσο στην Βόρειο Ήπειρο όσο και στην Ελλάδα.
Ανακοίνωσε δε, πως εντός λίγων εβδομάδων θα ξεκινήσει να λειτουργεί η νέα ιστοσελίδα της Ομόνοιας απ' όπου θα μπορεί ο κάθε βορειοηπειρώτης να ενημερώνετε για το έργο, τις δράσεις της αλλά και τα τεκταινόμενα στην ιδιαίτερή μας Πατρίδα.
Σύντομα θα ακολουθήσει μια νέα μεγαλύτερη και ανοιχτή προς όλους συνάντηση στην Αθήνα για την οποία θα υπάρξει σχετική ανακοίνωση.
Γραφείο Τύπου "ΔΕΕΕΜ Ομόνοια"
Αθήνα 25-10-2015
Δείτε απόσπασμα της ομιλίας τους προέδρου της ΟΜΟΝΟΙΑΣ κ. Λεωνίδα Παππά

Τίτλοι τέλους για την συμμαχία ΚΕΑΔ με το Σοσιαλιστικό κόμμα

Σε μια συνέντευξη όπου έδωσε ο πρόεδρος του ΚΕΑΔ Βαγγέλης Ντούλες στην εφημερίδα "Φωνή της Αμερικής", ανακοίνωσε πως τον ερχόμενο Ιανουάριο στο Γενικό Συμβούλιο του Κόμματος θα αποφασιστεί και επίσημα το ΤΈΛΟΣ της συμμετοχής του ΚΕΑΔ στην συμμαχία των κομμάτων που κυβερνούν στην Αλβανία από τον Οκτώβρη του 2013.
Ο Ντούλες αναφέρθηκε και στην συμμαχία μεταξύ Ράμα και Μετά που κυβερνά την χώρα τα τελευταία δύο χρόνια, την οποία χαρακτήρισε ως μη θεσμική και επηρεασμένη από τις ανθρώπινες αδυναμίες των δύο.
Όσον αφορά την συνεργασία του ΚΕΑΔ με το συνασπισμό των κομμάτων που κυβερνούν είπε ότι: "ντε φάκτο είναι μια μην συνεργασία που δεν θα συνεχιστεί."
Επίσης αναφέρθηκε και στο γεγονός ότι η Αλβανία δεν έχει καταφέρει να ανοίξει της συνομιλίες με την Ευρωπαϊκή Ένωση για την ένταξη της και οφείλετε στο υβριδικό σύστημα που υπάρχει εδώ και χρόνια στην Αλβανία το οποίο λειτουργεί μη δημοκρατικά.



E VERTETA E MUND GENJESHTREN - KUNDERPERGJIGJE AKUZAVE TE RREME TE NIKOLLA MARKUT


Δευτέρα 26 Οκτωβρίου 2015

Βίος Αγίου Δημητρίου. - Jeta e Shën Dhimitrit


.Ο Άγιος Δημήτριος γεννήθηκε περί το 280 - 284 μ.Χ. και μαρτύρησε επί των αυτοκρατόρων Διοκλητιανού και Μαξιμιανού το 303 μ.Χ. ή το 305 μ.Χ. ή (το πιο πιθανό) το 306 μ.Χ.

Ο Δημήτριος ήταν γόνος αριστοκρατικής οικογένειας στη Θεσσαλονίκη. Σύντομα ανελίχθηκε στις βαθμίδες του Ρωμαϊκού στρατού με αποτέλεσμα σε ηλικία 22 ετών να φέρει το βαθμό του χιλιάρχου. Ως αξιωματικός του ρωμαϊκού στρατού κάτω από τη διοίκηση του Τετράρχη (και έπειτα αυτοκράτορα) Γαλερίου Μαξιμιανού, όταν αυτοκράτορας ήταν ο Διοκλητιανός, έγινε χριστιανός και φυλακίστηκε στην Θεσσαλονίκη το 303 μ.Χ., διότι αγνόησε το διάταγμα του αυτοκράτορα Διοκλητιανού «περί αρνήσεως του χριστιανισμού». Μάλιστα λίγο νωρίτερα είχε ιδρύσει κύκλο νέων προς μελέτη της Αγίας Γραφής.

Στη φυλακή ήταν και ένας νεαρός χριστιανός ο Νέστορας (βλέπε 27 Οκτωβρίου), ο οποίος θα αντιμετώπιζε σε μονομαχία τον φοβερό μονομάχο της εποχής Λυαίο. Ο νεαρός χριστιανός πριν τη μονομαχία επισκέφθηκε τον Δημήτριο και ζήτησε τη βοήθειά του. Ο Άγιος Δημήτριος του έδωσε την ευχή του και το αποτέλεσμα ήταν ο Νέστορας να νικήσει το Λυαίο και να προκαλέσει την οργή του αυτοκράτορα. Διατάχθηκε τότε να θανατωθούν και οι δύο, Νέστορας και Δημήτριος. 

Οι συγγραφείς εγκωμίων του Αγίου Δημητρίου, Ευστάθιος Θεσσαλονίκης, Γρηγόριος ο Παλαμάς και Δημήτριος Χρυσολωράς, αναφέρουν ότι το σώμα του Αγίου ετάφη στον τόπο του μαρτυρίου, ο δε τάφος μετεβλήθη σε βαθύ φρέαρ που ανέβλυζε μύρο, εξ ου και η προσωνυμία του Μυροβλήτου.

Στις βυζαντινές εικόνες αλλά και στη σύγχρονη αγιογραφία ο Άγιος Δημήτριος παρουσιάζεται αρκετές φορές ως καβαλάρης με κόκκινο άλογο (σε αντιδιαστολή του λευκού αλόγου του Αγίου Γεωργίου) να πατά τον άπιστο Λυαίο.

Σήμερα ο Άγιος Δημήτριος τιμάται ως πολιούχος Άγιος της Θεσσαλονίκης.

Ένα από τα πολλά θαύματα του Αγίου είναι και το εξής. Το 1823 μ.Χ. οι Τούρκοι που ήταν αμπαρωμένοι στην Ακρόπολη της Αθήνας ετοίμαζαν τα πυρομαχικά τους για να χτυπήσουν με τα κανόνια τους, τους Έλληνες που βρισκόντουσαν στον ναό του Αγίου Δημητρίου, μα ο Άγιος Δημήτριος έκανε το θαύμα του για να σωθούν οι Χριστιανοί και η πυρίτιδα έσκασε στα χέρια των Τούρκων καταστρέφοντας και τμήμα του μνημείου του Παρθενώνα. Για να θυμούνται αυτό το θαύμα, ο ναός λέγεται από τότε Άγιος Δημήτριος Λουμπαρδιάρης, από την λουμπάρδα δηλαδή το κανόνι των Τούρκων που καταστράφηκε.
.....................................
Jeta e Shën Dhimitrit

Shën Dhimitri lindi rreth viteve 280-284 pas Krishtit në qytetin e Selanikut në vitet kur perandor ishte përndjekësi fanatik i të krishterëve,Dhioklitiano.
Rridhte nga një familje aristokrate.Dhimitri ishte një djalë i pasur me virtyte dhe vecori.Për aftësitë e tij të rralla,u rendit shpejt në gradat e ushtrisë romake dhe në moshën 22 vjecare morri titullin e oficerit.
Megjithë ngarkesën  dhe detyrimet e tij si oficer, Shën Dhimitri nuk ndaloi të kryente detyrat e tij si i krishterë për përhapjen e së vëtetës më Krishtin,duke ndihmuar kështu  të gjithë ata që jetonin në errësirë dhe adhuronin idhujt.
Kur e mësoi perandori këtë gjë urdhëroi ta arrestonin.Shën Dhimitri pohoi me krenari para perandorit besimin e tij te Krishti dhe për këtë ai urdhëroi ta burgosin dhe t’i  nënshtrohet torturave.
Në burg gjendjej dhe një nxënës i Shën Dhimitrit, Nestori i cili do  përballej në arenë me gjigandin Lieo.Nestori i shkoi pranë dhe kërkoi nga Shën Dhimitri bekimin e tij. Sapo doli në arenë Nestori thërriti:”Perëndi e Dhimitrit më ndihmo” dhe e mposhti gjigandin  Lieo.
Kjo ngjarje e shtoi më tepër urrejtjen  dhe i inatin e perandorit dhe urdhëroi menjëherë ti vrisni të dy.
Shën Grigor Palamai shkruan se trupi i tij u varros në vendin e martirizimit.Nga varri i Shën Dhimitrit  dilte erë miro dhe për këtë  u quajt Shën Dhimitër Mirovliti.
Shën Dhimitër Mirovliti është Shenjti mbrojtës i qytetit të Selanikut. 
Lipsani i tij ndodhet në Kishën kushtuar Shenjtorit,në Selanik  
Jeta e Shën Dhimitrit
Kremtimi i Shën Dhimitrit festohet më 26 tetor.

Σάββατο 24 Οκτωβρίου 2015

ENVER HOXHA - THE DICTATOR OF ALBANIA - A BIG ΤΥRΑΝΤ IN A SMALL COUNTRY


One of the more interesting minor dictators of the 20th century was Enver Hoxha of Albania.
Hoxha was born in Albania in 1908, while it was still a province of the Ottoman Empire.
The son of a wealthy cloth merchant, he was educated in France, where he became a communist. He was teaching grammar school when Albania was invaded and conquered by Italy in 1939.
Hoxha helped organize the communist partisan resistance and was elected first secretary of the Albanian Communist Party in 1943.
The partisans liberated Albania in November 1944, and Hoxha became prime minister. In 1944, Hoxha broke with Josip Broz Tito and the Yugoslavian communists over the issue of Kosovo.
A great admirer of Josef Stalin, Hoxha kept Albania closely allied to the Soviet Union until after Stalin’s death in 1953.
Viewing Khruschchev and company as revisionists who had abandoned the true path to communism, Hoxha eventually broke with the Soviet Union and allied Albania to the People’s Republic of China under Mao Tse-tung.
Relations with China soured after Chinese rapprochement with Tito’s Yugoslavia and Chinese reduction in aid to Albania.
Hoxha then declared China also to be a revisionist state, with Albania as the only true remaining Marxist-Leninist state in the world.
Internally, Hoxha’s regime was one of the most repressive in the world. Religion was ruthlessly eradicated. Archbishops, bishops, priests and nuns were tortured and executed in mass. A total of 2,169 churches and mosques were demolished.
All private property was confiscated, and landowners, merchants and recalcitrant peasants were executed.
All contact with the outside world was cutoff because people attempting to enter or leave Albania were summarily executed.
The secret police were everywhere, and every stray comment was recorded.
The Albanian Communist Party was regularly purged, with possible rivals eliminated before they became too powerful.
Industrialization, initially sparked by aid from the Soviets and China, fell by the wayside when aid was cut off. By the time of Hoxha’s death in 1985, Albania was the poorest country in Europe and one of the most backward nations in the world.
After his death, Hoxha’s body was initially housed in an enormous white pyramid-shaped mausoleum and shrine designed by his daughter.
After the fall of communism, his body was removed and buried, and the former mausoleum now houses the International Cultural Center. (Text from Rick Miller's article in Linn's Stamp News)