Ενίσχυση του έργου!

Ενίσχυση του έργου!

Τρίτη 11 Ιουλίου 2017

Jazz σε Ορθόδοξο ναό – μουσείο

Μετά τις φωτογραφήσεις μοντέλων εντός των ναών, μπροστά στα εικονοστάσια με τις ιερές εικόνες και στον επισκοπικό θρόνο, οι αθλιότητα των υπηρεσιών του Υπουργείου Πολιτισμού της Αλβανίας ξεπέρασε αυτές τις μέρες κάθε όριο προκλητικότητας. Και έχει ενδιαφέρον να παρατηρηθεί αρχής εξ αρχής ότι οι προσβολές στοχεύουν μόνο τους Ορθόδοξους Ναούς και Μοναστήρια…
Συγκεκριμένα και μεταδίδοντας την είδηση περί φεστιβάλ jazz μουσικής της αλβανίδας τραγουδίστριας Eda Zari, που προγραμματίζει για τις επόμενες μέρες στο Κάστρο του Παλέρμο στη Χιμάρα, το Top channel επένδυε με εικόνες από βιντεοκλίπ της συγκεκριμένης όπου μαζί με όλο το μουσικό της σύνολο γυρίζει σκηνές μέσα σε ένα πλήρως εξοπλισμένο Ορθόδοξο ναό.
Εικάζουμε ότι πρόκειται για τον Ι. Ναό της Κοιμήσεως της Θεοτόκου της Βλαχέρνας στο Βεράτιο. Απ’ την περίοδο του κομουνισμού είχε χαρακτηριστεί ως μνημείο πολιτισμού. Στη συνέχεια μετατράπηκε σε εκθετήριο ιερών εικόνων οι οποίες επίσης δημεύθηκαν απ’ τις εκκλησίες και τα μοναστήρια της ευρύτερης περιοχής. Χρησιμοποιείται και σήμερα και αναφέρεται ως μουσείο Βυζαντινής Τέχνης «Ονούφριος». Έχουν αναφερθεί και άλλα περί του συγκεκριμένου «μουσείου» πέραν απ’ το γεγονός ότι τόσο ο ναός όσο και το περιεχόμενο του παρακρατείται αυθαίρετα απ’ τους Χριστιανούς και το νόμιμο ιδιοκτήτη, την Ορθόδοξη Εκκλησία. Είναι πολλές οι μαρτυρίες για το πώς κοπελούδια – ξεναγοί του Υπουργείου Πολιτισμού, μπαίνουν στο ι. Βήμα και αγγίζουν διάφορα ιερά σκεύη να τα επιδεικνύουν στους επισκέπτες. Ακόμη και ι. Λείψανα και διάφορες σκηνές ενώπιο της Αγίας Τραπέζης…
Με το χθεσινό όμως βίντεο που διέρρευσε στην δημοσιότητα το Υπουργείο Πολιτισμού και οι υπηρεσίες διατήρησης μνημείων και πολιτιστικής κληρονομιάς είναι εντελώς έκθετοι όχι μόνο στα μάτια της Ορθόδοξης κοινότητας αλλά του επιστημονικού κόσμου. Διττή διάσταση έχει ο συγκεκριμένος ναός. Και τις δύο διαστάσεις προσέβαλαν με την άδεια του Υπουργείου Πολιτισμού. Ιεροσυλία και παραβίαση κάθε κανονισμού που κατοχυρώνει την αξιοπρέπεια μουσείων τέχνης και ειδικής θεματολογίας όπως αυτή των Εικόνων.
Τα παιχνίδια δεν έχουν τέλος και γίνεται κάθε μέρα πιο ξεκάθαρο για ποιο λόγο η κυβέρνησης Ράμα όχι μόνο δεν προχωρά συζήτηση που είχε ξεκινήσει με την προηγούμενη κυβέρνηση Μπερίσα περί απόδοσης με κανονικούς τίτλους ιδιοκτησίας των χαρακτηρισμένων ως μνημεία πολιτισμού ναών και μοναστηριών, αλλά κάνει επικίνδυνα βήματα πίσω. Ούτε στην εποχή των μεγάλων διωγμών του κομουνιστικού καθεστώτος δεν θα γίνονταν τέτοια έστω στη διάσταση του μουσείου.
Ο Ερντογάν μετατρέπει την Αγία Σοφία από μνημείο όλης της ανθρωπότητας σε αναγνωστήριο του Κορανίου και ο Ράμα τις ιερές εικόνες και την εκκλησία της Παναγίας μας σε σκηνογραφία διάφορων μουσικών του περιθωρίου.
Προ ετών η σπουδαία εκκλησία του Γενεθλίου της Παναγίας στο Λάμποβο του Σταυρού διατέθηκε και πάλι απ’ τις υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού σε συνεργεία κινηματογράφου για να γυρίσουν ταινία – όνειδος κατά του ορθόδοξου κλήρου και της Ελλάδας.
Τη λύση για την αποτροπή τέτοιων συμπεριφορών που δύναται να δυναμιτίσουν την ειρηνική συνύπαρξη και να οδηγήσουν στα άκρα τις σχέσεις της Ορθοδόξου κοινότητας με την πολιτεία τη δίνει η νομοθεσία. Παραβάτης αυτής είναι η κυβέρνηση και ειδικά το Υπουργείο Πολιτισμού.
Αναφέρουμε πιο κάτω το Άρθρο 23 της Συμφωνίας μεταξύ της Κυβέρνησης της Αλβανίας και της Ορθοδόξου Αυτοκεφάλου Εκκλησίας της Αλβανίας για τον διακανονισμό των αμοιβαίων σχέσεων, η οποία δια του Νόμου 10057/22.1.2009 επικυρώθηκε απ’ την Βουλή της Αλβανίας. Πρόκειται ακριβώς για το σημείο το οποίο συστηματικά παραβιάζει η κυβέρνηση Ράμα και οι αρμόδιοι κρατικοί φορείς έχοντας οδηγήσει σε μεγάλες παρενέργειες και αναστατώσεις την Ορθόδοξη κοινότητα. Η πολιτεία απ’ τη μια κωφεύει σε σημαντικές επισημάνσεις των υπηρεσιών των ΗΠΑ και ΕΕ ώστε να επιληφθεί της επιστροφής στην Ορθόδοξη Εκκλησίας όλου του θησαυρού που της παρακρατεί (όχι μόνο της ακίνητης περιουσίας) και απ’ την άλλη επιτρέπει προκλήσεις τόσο βάρβαρες.
‘Άρθρον 23″
Η προστασία της πολιτιστικής και θρησκευτικής κληρονομιάς
1. Οι χώροι λατρείας, οι οποίοι τυγχάνουν της αναγνωρίσεως και χαρακτηρίζονται ως μνημεία πολιτισμού, θα επιστραφούν εις την κυριότητα της Ορθοδόξου Αυτοκεφάλου Εκκλησίας της Αλβανίας και θα προστατευθούν υπό του σχετικού νόμου πολιτιστικής κληρονομιάς
2. Η Πολιτεία δύναται να χρησιμοποιήσει ένα χώρο λατρείας μόνον εις περίπτωσιν υψίστων αναγκών και συμφερόντων, αφού πρωτίστως έχει λάβει την συγκατάθεσιν της Ορθοδόξου Αυτοκεφάλου Εκκλησίας της Αλβανίας
3. Το Υπουργικόν Συμβούλιον με την σύμφωνον γνώμην της Ορθοδόξου Αυτοκεφάλου Εκκλησίας της Αλβανίας συντονίζει μελλοντικάς προσπαθείας δια την αξιολόγησιν, ανάδειξιν και προστασίαν του πολιτιστικού πλούτου όπως και των χώρων λατρείας της Ορθοδόξου Αυτοκεφάλου Εκκλησίας της Αλβανίας, οι οποίοι κέκτηνται εθνικήν, πολιτιστικήν, υλικών και πνευματικήν αξίαν»
http://www.deropoli.com/?p=15352

Ενίσχυση της ελληνικής μειονότητας στην Αλβανία για να ομαλοποιηθούν οι ελληνοαλβανικές σχέσεις

Οι εθνικές μειονότητες των κρατών της Βαλκανικής, από τη φύση τους, αλλά και την κοινωνική τους δομή, μπορούν να αποτελέσουν γέφυρα φιλίας και συνεργασίας όμορων κρατών ή και να έχουν ανασχετικό ρόλο σε εθνικιστικές και αναθεωρητικές συμπεριφορές αυταρχικών κυβερνήσεων. Ο Ελληνισμός της Αλβανίας θα μπορούσε να συμβάλει στην ομαλή εξέλιξη των ελληνοαλβανικών σχέσεων και να αποτελούσε ανάχωμα στον αλβανικό μεγαλοϊδεατισμό, εφόσον ήταν ενωμένος και με ενισχυμένο το εθνικό φρόνημα. Οι πρόσφατες Βουλευτικές εκλογές στην Αλβανία, μας οδηγούν σε απογοητευτικά συμπεράσματα ιδιαίτερα επισφαλή , για το μέλλον της ελληνικής μειονότητας.
Άρθρο του Χρήστου Καπούτση
Όχι μόνο, δεν κατέβηκε στις βουλευτικές εκλογές στην Αλβανία πολιτικό κόμμα, που να εκφράζει την ελληνική μειονότητα, για πρώτη φορά από τότε που γίνονται εκλογές στη γειτονική χώρα (1993), αλλά δεν προσήλθαν καν στις κάλπες οι έλληνες κάτοικοι της Βορείου Ηπείρου ή οι μετανάστες ελληνικής καταγωγής. Για παράδειγμα, στη Χιμάρα, η συμμετοχή ήταν μόλις 31% όσο και στον δήμο Δρόπολης που αποτελείται από Έλληνες ψηφοφόρους. Στον δήμο Φοινίκης, ο οποίος κατοικείται επίσης από Έλληνες, η συμμετοχή ήταν μόλις 21%!. Στις εκλογές θριάμβευσε το σοσιαλιστικό κόμμα του Εντυ Ράμα, που είναι γνωστός και για τις ανθελληνικές θέσεις του, καθώς υιοθετεί τις αναθεωρητικές απόψεις των εθνικιστών αλβανοτσάμηδων. Το Σοσιαλιστικό Κόμμα του Ράμα κερδίζει τις 74, από τις συνολικά 140 έδρες του κοινοβουλίου και σχηματίζει αυτοδύναμη Κυβέρνηση. Ανησυχητικό είναι ότι το κόμμα των Τσάμηδων (PDIU), βγάζει 3 βουλευτές.
Στο νέο Αλβανικό Κοινοβούλιο, θα υπάρχουν 5 Έλληνες μειονοτικοί βουλευτές, που εξελέγησαν με τις λίστες των τριών μεγάλων αλβανικών κομμάτων. Με το Σοσιαλιστικό κόμμα εκλέχτηκαν ο Αντράς Μάρτος (Αυλώνα), ο Αναστάς Αγγέλι (Ελβασάν) και η Βασιλική Χυση (Τίρανα), ο πρόεδρος του ΚΕΑΔ Βαγγελής Ντουλες βγήκε με το ψηφοδέλτιο του Δημοκρατικού Κόμματος στον Αυλώνα και ο Βαγγελής Τάβος εξελέγη στην Δρόπολη με το ψηφοδέλτιο του Σοσιαλιστικού Κινήματος Ένταξης. Η Ελληνική μειονότητα στην Αλβανία συγκεντρώνεται κυρίως στα νοτιοδυτικά της χώρας, προς στα σύνορα με την Ελλάδα, καθώς και προς στις ακτές της Αδριατικής. Ο μεγαλύτερος αριθμός συγκεντρώνεται στις πόλεις των Αγίων Σαράντα και του Δέλβινου και σε χωριά γύρω, προς στο Αργυρόκαστρο (κυρίως στην περιοχή της Δρόπολης) και προς στη Χειμάρρα (στην πόλη καθώς και σε 2 χωριά, τις Δρυμάδες και την Παλάσα). Επίσης, στην περιφέρεια του Αυλώνα, σε περιοχή που δεν υπήρξε μέρος της Αυτόνομης Βορείας Ηπείρου, υπάρχουν Έλληνες στις κωμοπόλεις Νάρτα και Σβέρνιτσα. Παρόλα αυτά, ο ελληνισμός ης Αλβανίας θα πρέπει να υπερβεί τα εσωτερικά προβλήματα (διχόνοια, προσωπικές φιλοδοξίες) και να δυναμώσει να γίνει υπολογίσιμη δύναμη στην Αλβανία. Πρέπει οι Έλληνες Βορειοηπειρώτες να ξεκινήσουν ένα διεκδικητικό αγώνα για την διασφάλιση και εφαρμογή των δικαιωμάτων που απορρέουν από τις διεθνείς συμβάσεις για τις μειονότητες, για την διάσωση της ελληνικής γλώσσα και φυσικά της ιδιοκτησίας, καθώς αλβανοί καταπατούν με την ανοχή του κράτους τις περιουσίες των Ελλήνων.
Η φιλοδοξία της Αλβανίας να ενταχθεί στην Ε.Ε. (απαιτείται η σύμφωνη γνώση της Ελλάδας), μπορεί να αξιοποιηθεί για την προστασία των μειονοτικών δικαιωμάτων.
Το κείμενο των συμπερασμάτων της Σλοβακικής Προεδρίας του Συμβουλίου Γενικών Υποθέσεων της ΕΕ , είναι αποκαλυπτικό καθώς επισημάνθηκε στην Αλβανία «η ανάγκη προστασίας των μειονοτικών δικαιωμάτων σε όλη την επικράτειά της και όχι μόνο σε αυτές τις ζώνες». Επίσης, η προστασία των μειονοτικών δικαιωμάτων συνδέθηκε για πρώτη φορά απευθείας και με τα δικαιώματα στην περιουσία. Σε δήλωσή του ο ΥΠΕΞ Ν. Κοτζιάς επισημαίνει ότι, «καταγράφεται, από την Ε.Ε., η σημασία του ουσιαστικού συνυπολογισμού, σε όλες τις δράσεις του αλβανικού κράτους, της ανάγκης σεβασμού των δικαιωμάτων ιδιοκτησίας αυτών των μειονοτήτων, καθώς και η λήψη των απαραίτητων προς τούτο μέτρων». Σχετικά με τις αξιώσεις εθνικιστικών κύκλων σε βάρος της Ελλάδας, ο τουρκογενής αρχηγός των Αλβανοτσάμηδων, Ίντριζι, που πιθανόν θα συμμετέχει στην νέα Αλβανική Κυβέρνηση, επανέλαβε την αξίωσή του, να συμπεριληφθεί στις προτεραιότητες της εξωτερικής πολιτικής και η επιστροφή των περιουσιών στους αλβανοτσάμηδες, που παράνομα κατέχει η Ελλάδα. Από ελληνικής πλευράς ο ΥΠΕΞ Ν. Κοτζιάς ξεκαθάρισε πως η θέση της Αθήνας ήταν και παραμένει, πως δεν υφίσταται τέτοιο θέμα. « Όποιος θεωρεί ότι έχει αδικηθεί από την ελληνική Πολιτεία μπορεί να καταφύγει στα ελληνικά και στη συνέχεια στα ευρωπαϊκά δικαστήρια», επισημαίνει ο υπουργός Εξωτερικών.

Παρασκευή 7 Ιουλίου 2017

Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Σισανίου και Σιατίστης κ.κ. Παύλος εόρτασε με κάθε επισημότητα τα σεπτά του ονομαστήρια (φωτο)

Την Πέμπτη 29 Ιουνίου 2017, μνήμη των Αγίων πρωτοκορυφαίων Αποστόλων Πέτρου και Παύλου, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Σισανίου και Σιατίστης κ. κ. Παύλος εόρτασε με κάθε επισημότητα τα σεπτά ονομαστήριά του στον μητροπολιτικό Ιερό Ναό του Αγίου Δημητρίου.


Στον πανηγυρικό Εσπερινό της παραμονής χοροστάτησε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Σισανίου και Σιατίστης κ. κ. Παύλος, συμπροσευχομένου του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Κασσανδρείας κ. κ. Νικοδήμου. Έλαβαν μέρος πολλοί Κληρικοί της Ιεράς Μητροπόλεως Σισανίου και Σιατίστης αλλά και άλλων Μητροπόλεων, ενώ έψαλαν κατανυκτικά Ιεροψάλτες του Μητροπολιτικού Ναού.



Μετά την αρτοκλασία, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Σισανίου και Σιατίστης κ.κ. Παύλος κήρυξε τον θείο λόγο και αναφέρθηκε στη ζωή και το έργο του Αποστόλου Παύλου και τελειώνοντας ευχήθηκε να ακολουθήσουμε τα ίχνη των Αγίων Αποστόλων μας και να θελήσουμε να γίνουμε ο καθένας μας σημείο της παρουσίας του Θεού μέσα στον κόσμο όπου και αν κανείς ζει. Να μας βλέπουν οι άλλοι και να είναι ο καθένας μας ένας οδοδείκτης που θα δείχνει τον ουρανό, που θα αποκαλύπτει το νόημα της ζωής του. Έχουμε ανάγκη από καινούργιες αποστολικές περιοδείες, όπως έκανε τότε ο Απόστολος Παύλος, όπως έκανε αργότερα στην σκλαβωμένη Ελλάδα ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός κατά μίμηση του Αποστόλου Παύλου, προκειμένου να ξυπνήσουμε να εγερθούμε και να συνειδητοποιήσουμε ότι σε κανέναν άλλο δεν υπάρχει η σωτηρία παρά μόνο στον Κύριό μας Ιησού Χριστό.



Καταλήγοντας ευχήθηκε στον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Κασσανδρείας κ. κ. Νικόδημο ο Άγιος Παύλος να οδηγεί πάντα και να στηρίζει την αρχιερατική του διακονία προκειμένου να είναι σημείο της παρουσίας του Θεού εν μέσω του λαού του.



Παίρνοντας στη συνέχεια το λόγο ο Μητροπολίτης Κασσανδρείας ευχήθηκε για τα ονομαστήριά του Μητροπολίτη: «Υψώνω χείρα ικέτιδα προς τον Πανάγιο Θεό, τον παρακαλώ και τον ικετεύω όπως τον Σεβασμιώτατον κύριον Παύλον τον Επίσκοπό του, χαρίζει στην Εκκλησίαν του σώον, έντιμον, υγιά, μακροημερεύοντα και ορθοτομούντα για πολλά – πολλά έτη τον λόγον της αυτού αληθείας.



Και σε σας αδελφοί θα ήθελα να συγχαρώ για τα ονομαστήρια του Πατέρα σας, του Επισκόπου σας, γιατί όταν εορτάζει ο Επίσκοπος εορτάζει η Εκκλησία, εν προκειμένω η τοπική Εκκλησία. Όλοι εσείς οι οποίοι είστε τα πνευματικά του παιδιά να τον χαίρεστε, να τον καμαρώνετε, να καυχάσθε εν Κυρίω και συγχρόνως να προσεύχεσθε υπέρ αυτού και υπέρ όλων ημών οι οποίοι είμαστε περιβεβλημένοι το τετημημένο και αγιασμένο ράσο του Ορθοδόξου κληρικού».



Την κυριώνυμο ημέρα τελέσθηκε λαμπρό Αρχιερατικό Συλλείτουργο από τους Σεβασμιωτάτους Μητροπολίτες, Κορυτσάς κ. κ. Ιωάννη και του εορτάζοντος οικείου Μητροπολίτου κ. κ. Παύλου, με τη συμμετοχή πολλών κληρικών της Ιερών Μητροπόλεων Σιατίστης και Κορυτσάς.



Τον θείο λόγο κήρυξε ο εορτάζων Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης κ. κ. Παύλος, ο οποίος αναφέρθηκε και στον συλλειτουργούντα Μητροπολίτη κ. κ. Ιωάννη και είπε ότι τον γνώρισε από την πρώτη στιγμή που ήρθε στην Μητρόπολη, χάρις στον π. Στέφανο Ρήνο και ήταν ο πρώτος επίσκοπος που επισκέφθηκε.



Η παρουσία σας σήμερα εδώ είπε, μαζί με τους εκλεκτούς Ιερείς τους συνοδούς σας και μαζί με τους ευλαβείς χριστιανούς σας που είναι σήμερα εδώ και σας συνοδεύουν είναι η μεγάλη μαρτυρία του μεγάλου θαύματος που η αγάπη του Θεού επετέλεσε στην πατρίδα σας. Σ’ αυτήν την πατρίδα που πριν από χρόνια και μόνο το όνομα χριστιανός ήταν αρκετό για φοβερούς διωγμούς σήμερα δοξάζεται ο Χριστός και η Εκκλησία του χάρη στον Μακαριώτατο Αναστάσιο και χάρη σε όλους εσάς τους Επισκόπους που τον πλαισιώνεται και δίνεται την μαρτυρία του Χριστού μέσα στον κόσμο σήμερα. Για μια ακόμη φορά επιβεβαιώθηκε ότι οι πολεμήσαντες απώλλοντο και όσοι ακόμα πολεμούν θα χαθούν αλλά η Εκκλησία υπέρ των ουρανών αναβέβηκε και εκεί στον ουρανό θα μένει πάντα η Εκκλησία της Αλβανίας.

 Στη συνέχεια ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κορυτσάς Ιωάννης αφού ευχήθηκε στον εορτάζοντα Επίσκοπο κ. κ. Παύλο του δώρισε ένα αντίτυπο του κώδικα της Κορυτσάς του 10ου  αιώνα το οποίο είναι στα Ελληνικά, και ο κώδικας αυτός έχει κάτι που είναι διαφορετικό, γιατί η γραφή του είναι σταυροειδώς και είναι και μετάφραση στα νέα ελληνικά και στα Αλβανικά. Το δώρο αυτό είναι ένα δείγμα αγάπης ανέφερε ο Μητροπολίτης κ.κ. Ιωάννης.



Από το απόγευμα ως αργά το βράδυ, πολλοί πιστοί επισκέφθηκαν την Μητρόπολη, για να ευχηθούν στον σεβαστό Ιεράρχη τη μακροημέρευση και την ευλογημένη και πανίσχυρη βοήθεια του Κυρίου.

 
Ἐνορία Ἁγίου Νικολάου Σιάτιστας


Παπουλάκος. Ο κρεοπώλης που έγινε μοναχός και ξεσήκωνε τους πιστούς κατά της επίσημης εκκλησίας. Χαρακτήριζε τον βασιλιά Όθωνα, Εωσφόρο και τους επισκόπους κατασκόπους. Γιατί κάποιοι τον θεωρούσαν άγιο...


ΠΑΠΟΥΛΑΚΟΣ1


μοναχος


Λίγο πριν το 1850, επί βασιλείας Όθωνα, έκανε την εμφάνισή του στην Πελοπόννησο ο καλόγερος Χριστόφορος Παπουλάκος. Ήταν ένας μεσήλικας από τον Άρμπουνα Καλαβρύτων ο οποίος κατάφερε μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα να αποκτήσει αμέτρητους πιστούς οπαδούς και να διχάσει με τα κηρύγματά του. Ο Παπουλάκος, κατά κόσμον Χρήστος Παναγιωτόπουλος, ήταν ένας αμόρφωτος κρεοπώλης και σφαγέας ζώων, όταν τον χτύπησε μια ασθένεια και αναγκάστηκε να εγκαταλείψει τη δουλειά του. Ήταν ήδη μεσήλικας και δεν μπορούσε να μάθει άλλη εργασία. Έχοντας πια πολύ ελεύθερο χρόνο, έμαθε να διαβάζει και αφιερώθηκε στη μελέτη θρησκευτικών συγγραμμάτων. Τότε πήρε την απόφαση να «αυτοχειροτονηθεί» καλόγηρος και να κηρύξει τον λόγο του Θεού στους ανθρώπους. Άλλοι υποστηρίζουν ότι έγινε μοναχός στο Μέγα Σπήλαιο. Η ευγλωττία και η ευστροφία ήταν σύμμαχοί του στο νέο ξεκίνημα που έκανε. Ο λαός τον υποδέχτηκε θερμά και μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα, ο Παπουλάκος είχε αποκτήσει φανατικούς οπαδούς σε όλα τα χωριά των Καλαβρύτων. Ο Παπουλάκος κύρηττε για όλα τα δεινά, τα υπάρχοντα αλλά και τα μελλοντικά, υπεύθυνοι ήταν ο Όθωνας, οι Άγγλοι και η Ιερά Σύνοδος. Ο Άννινος γράφει ότι κυρίως έπειθε τις γυναίκες που ήταν και οι πιο φανατικές του πιστές. Η φήμη του απλώθηκε σε όλη την Πελοπόννησο και οι αντιδράσεις του κόσμου άγγιζαν τα όρια του παροξυσμού. Σε όποιο χωριό επισκεπτόταν το διψασμένο, για τον λόγο του Θεού, πλήθος, του επιφύλασσε υποδοχή Αγίου. Οι πιστοί φιλούσαν το χώμα που πατούσε, έκοβαν κομμάτια από τα ράσα του και τα φύλαγαν μαζί με τα εικονίσματα, ενώ κρατούσαν ακόμα και τα κουταλοπίρουνα που χρησιμοποιούσε, σαν φυλακτά. Ο μικρός παππούς, ο Παπουλάκος λοιπόν, παρηγορούσε τον λαό και έκανε προφητείες, όπως ότι τα άθεα γράμματα θα καταστρέψουν τον τόπο. Εννοούσε όλα τα κείμενα που δεν ήταν στη Αγία Γραφή. Επίσης, έλεγε ότι θα έρθει καιρός που όλη η Ευρώπη θα γίνει ένα. Ο Βαυαρός βασιλιάς της Ελλάδας, ο Όθωνας , ήταν νοητός εωσφόρος, τα πλοία ήταν καρότσες του διαβόλου, η πρωτεύουσα – πορνεύουσα, οι διορισμένοι επίσκοποι – κατάσκοποι, κ.ο.κ. 
Τα λόγια του άγγιζαν τον κόσμο που συμφωνούσε με τις καταγγελίες του σε βάρος της κρατικής εξουσίας. Ο Παπουλάκος «όργανο» των Ρώσων Σύντομα, η φήμη του Παπουλάκου έφτασε και στους ομόδοξους Ρώσους, οι οποίοι έσπευσαν να εκμεταλλευτούν τη δημοτικότητά του για πολιτικούς σκοπούς. Μέσω του Ρώσου πρεσβευτή στην Αθήνα, Κατακάζη, ιδρύθηκε το 1833 μια συνωμοτική οργάνωση, η «Φιλορθόδοξος Εταιρία». Επίσημος σκοπός της οργάνωσης ήταν να εμποδίσει τον Όθωνα να χωρίσει την ελληνική εκκλησία από το Πατριαρχείο. Στην ουσία όμως, η «εταιρία» απέβλεπε στην εξαφάνιση της αγγλικής επιρροής στη χώρα και στη στροφή της προς της Ρωσία. Οι επικεφαλής της οργάνωσης προσέγγισαν τον Παπουλάκο και, μετά από «πλύση εγκεφάλου», τον έπεισαν να κηρύττει, μαζί με τον λόγο του Θεού και τα συνθήματα της εταιρίας. Η επιρροή τους στο γέροντα ήταν τέτοια, που σύντομα ο Παπουλάκος μετατράπηκε σε μεγάλο εχθρό του Όθωνα και της Ιεράς Συνόδου. Άθελά του, είχε γίνει όργανο της ρωσικής προπαγάνδας. Στα κηρύγματά του αποκαλούσε τον βασιλιά «Ψωριάρικο γίδι» και έλεγε ότι πρέπει να «βαπτισθεί ή να εξοριστεί». Με τον λόγο του έπειθε τον κόσμο πως για όλα τα δεινά, τα υπάρχοντα αλλά και τα μελλοντικά, υπεύθυνοι ήταν ο Όθωνας, οι Άγγλοι και η Ιερά Σύνοδος. Οι μάταιες προσπάθειες σύλληψης του Παπουλάκου Εκτός από το φανατισμένο πλήθος, τα κηρύγματα του Παπουλάκου έτυχε να ακούσουν και κάποιοι λειτουργοί του κράτους, όπως νομάρχες, δάσκαλοι και αστυνομικοί, που έσπευσαν να ενημερώσουν την κυβέρνηση για την επικίνδυνη δράση του γέροντα. Στις επιστολές που έστελναν, περιέγραφαν αναλυτικά τα όσα «κήρυττε» ο Παπουλάκος και ποιες ήταν οι αντιδράσεις του κόσμου. Μάταια καλούσαν τον καλόγερο οι άνθρωποι του Όθωνα να παρουσιαστεί στην Ιερά Σύνοδο. Εκείνος αδιαφορούσε και συνέχιζε ανενόχλητος το έργο του. 
Όταν η κατάσταση έφτασε στο απροχώρητο, άρχισαν οι προσπάθειες σύλληψής του. Όποιος επιχειρούσε, μετά από εντολή ή οικειοθελώς, να τον συλλάβει, έπεφτε πάνω στο μαινόμενο πλήθος που τον υποστήριζε. Οι πιστοί ήταν τόσο φανατισμένοι που δε θα δίσταζαν να θυσιάσουν ακόμα και την ίδια τους τη ζωή για να σώσουν τον «Άγιό» τους. Ο Γενναίος Κολοκοτρώνης αναλαμβάνει δράση Μετά από αρκετές αποτυχημένες προσπάθειες, η δύσκολη αποστολή της σύλληψης του Παπουλάκου ανατέθηκε στον στρατηγό Γενναίο Κολοκοτρώνη, γιο του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη. Μάλιστα, στον Γενναίο Κολοκοτρώνη δόθηκε το δικαίωμα να στρατολογήσει και άντρες της πολιτοφυλακής ώστε να μπορούν οι άντρες του στρατού και της χωροφυλακής να αφοσιωθούν στη σύλληψη του γέροντα. Ο στρατηγός Γενναίος Κολοκοτρώνης  ανέλαβε τη δύσκολη αποστολή της σύλληψης του Παπουλάκου. Σύντομα όμως, ο έμπειρος στρατηγός διαπίστωσε πόσο δύσκολο ήταν να συλληφθεί ο Παπουλάκος, χωρίς να επικρατήσει «εμφύλιος» στην Πελοπόννησο. Τότε αποφάσισε να κινηθεί στρατηγικά. Προσέγγισε τους έμπιστους του καλόγερου και προσπάθησε να τους πείσει ότι ο «Άγιος» ήταν απατεώνας. Αρχικά «αλλαξοπίστησε» ο επίσκοπος Ασίνης Μακάριος, που μέχρι τότε ακολουθούσε πιστά τον Παπουλάκο στις περιοδείες του και τον υποστήριζε φανατικά. Η δωροδοκία του παπά Ο άνθρωπος, όμως, που οδήγησε τον Γενναίο Κολοκοτρώνη στον καλόγερο, ήταν ο παπα- Βασίλαρος, που ήξερε την κρυψώνα του. Λέγεται ότι ο παπά- Βασίλαρος δεν πείστηκε με τα λόγια για την απάτη του Παπουλάκου και χρειάστηκε να τον δωροδοκήσουν για να τον προδώσει. Τελικά, όταν οι άντρες πλησίασαν την κρυψώνα, ο Παπουλάκος παραδόθηκε. Με αυστηρά μέτρα ασφαλείας μεταφέρθηκε στην Πάτρα με το πολεμικό πλοίο «Όθων». Αν και παραπέμφθηκε στη δικαιοσύνη, ο καλόγερος δεν δικάστηκε ποτέ. Οι αρχές φοβήθηκαν εξέγερση του πλήθους, σε ενδεχόμενη καταδίκη του και του έδωσαν αμνηστία. Τον κράτησαν, όμως, σε απομόνωση στη μονή Παναχράντου στην Άνδρο, όπου έζησε τα τελευταία χρόνια της ζωής του έως τον θάνατό του, τον Ιανουάριο του 1863. Εκεί, τον επισκέπτονταν πιστοί από τα νησιά και κυρίως την Πελοπόννησο. 
Η «αγιότητα» του Παπουλάκου αμφισβητείται μέχρι σήμερα. Οι μελετητές του αναφέρουν ότι πρόκειται για έναν αγράμματο απατεώνα ο οποίος εκμεταλλεύτηκε την ανάγκη του λαού για την πίστη. Υπάρχουν όμως και σήμερα πολλοί, ειδικά στην Πελοπόννησο, που μνημονεύουν τον καλόγερο και τον θεωρούν «Άγιο», που έκανε σημαντικές προφητείες και επαληθεύτηκε. Κατά καιρούς έχουν γίνει εισηγήσεις από ανθρώπους της εκκλησίας για επίσημη αγιοποίηση του Παπουλάκου. Οι πιο πρόσφατες αιτήσεις ήταν αυτές του μητροπολίτη Καλαβρύτων και Αιγιαλείας Αμβρόσιου και του αρχιεπισκόπου Χριστόδουλου, οι οποίες ακόμη εκκρεμούν. Ωστόσο, η μορφή του βρίσκεται αγιογραφημένη σε κάποιους από του ναούς της χώρας. Λίγο πριν το 1850, επί βασιλείας Όθωνα, έκανε την εμφάνισή του στην Πελοπόννησο ο καλόγερος Χριστόφορος Παπουλάκος. Ήταν ένας μεσήλικας από τον Άρμπουνα Καλαβρύτων ο οποίος κατάφερε μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα να αποκτήσει αμέτρητους πιστούς οπαδούς και να διχάσει με τα κηρύγματά του. Ο Παπουλάκος, κατά κόσμον Χρήστος Παναγιωτόπουλος, ήταν ένας αμόρφωτος κρεοπώλης και σφαγέας ζώων, όταν τον χτύπησε μια ασθένεια και αναγκάστηκε να εγκαταλείψει τη δουλειά του. Ήταν ήδη μεσήλικας και δεν μπορούσε να μάθει άλλη εργασία. Έχοντας πια πολύ ελεύθερο χρόνο, έμαθε να διαβάζει και αφιερώθηκε στη μελέτη θρησκευτικών συγγραμμάτων. Τότε πήρε την απόφαση να «αυτοχειροτονηθεί» καλόγηρος και να κηρύξει τον λόγο του Θεού στους ανθρώπους. Άλλοι υποστηρίζουν ότι έγινε μοναχός στο Μέγα Σπήλαιο. Η ευγλωττία και η ευστροφία ήταν σύμμαχοί του στο νέο ξεκίνημα που έκανε. Ο λαός τον υποδέχτηκε θερμά και μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα, ο Παπουλάκος είχε αποκτήσει φανατικούς οπαδούς σε όλα τα χωριά των Καλαβρύτων. Ο Παπουλάκος κύρηττε για όλα τα δεινά, τα υπάρχοντα αλλά και τα μελλοντικά, υπεύθυνοι ήταν ο Όθωνας, οι Άγγλοι και η Ιερά Σύνοδος. Ο Άννινος γράφει ότι κυρίως έπειθε τις γυναίκες που ήταν και οι πιο φανατικές του πιστές. Η φήμη του απλώθηκε σε όλη την Πελοπόννησο και οι αντιδράσεις του κόσμου άγγιζαν τα όρια του παροξυσμού. Σε όποιο χωριό επισκεπτόταν το διψασμένο, για τον λόγο του Θεού, πλήθος, του επιφύλασσε υποδοχή Αγίου. Οι πιστοί φιλούσαν το χώμα που πατούσε, έκοβαν κομμάτια από τα ράσα του και τα φύλαγαν μαζί με τα εικονίσματα, ενώ κρατούσαν ακόμα και τα κουταλοπίρουνα που χρησιμοποιούσε, σαν φυλακτά. Ο μικρός παππούς, ο Παπουλάκος λοιπόν, παρηγορούσε τον λαό και έκανε προφητείες, όπως ότι τα άθεα γράμματα θα καταστρέψουν τον τόπο. Εννοούσε όλα τα κείμενα που δεν ήταν στη Αγία Γραφή. Επίσης, έλεγε ότι θα έρθει καιρός που όλη η Ευρώπη θα γίνει ένα. Ο Βαυαρός βασιλιάς της Ελλάδας, ο Όθωνας , ήταν νοητός εωσφόρος, τα πλοία ήταν καρότσες του διαβόλου, η πρωτεύουσα – πορνεύουσα, οι διορισμένοι επίσκοποι – κατάσκοποι, κ.ο.κ. Τα λόγια του άγγιζαν τον κόσμο που συμφωνούσε με τις καταγγελίες του σε βάρος της κρατικής εξουσίας. Ο Παπουλάκος «όργανο» των Ρώσων Σύντομα, η φήμη του Παπουλάκου έφτασε και στους ομόδοξους Ρώσους, οι οποίοι έσπευσαν να εκμεταλλευτούν τη δημοτικότητά του για πολιτικούς σκοπούς. Μέσω του Ρώσου πρεσβευτή στην Αθήνα, Κατακάζη, ιδρύθηκε το 1833 μια συνωμοτική οργάνωση, η «Φιλορθόδοξος Εταιρία». Επίσημος σκοπός της οργάνωσης ήταν να εμποδίσει τον Όθωνα να χωρίσει την ελληνική εκκλησία από το Πατριαρχείο. Στην ουσία όμως, η «εταιρία» απέβλεπε στην εξαφάνιση της αγγλικής επιρροής στη χώρα και στη στροφή της προς της Ρωσία. Οι επικεφαλής της οργάνωσης προσέγγισαν τον Παπουλάκο και, μετά από «πλύση εγκεφάλου», τον έπεισαν να κηρύττει, μαζί με τον λόγο του Θεού και τα συνθήματα της εταιρίας. Η επιρροή τους στο γέροντα ήταν τέτοια, που σύντομα ο Παπουλάκος μετατράπηκε σε μεγάλο εχθρό του Όθωνα και της Ιεράς Συνόδου. Άθελά του, είχε γίνει όργανο της ρωσικής προπαγάνδας. Στα κηρύγματά του αποκαλούσε τον βασιλιά «Ψωριάρικο γίδι» και έλεγε ότι πρέπει να «βαπτισθεί ή να εξοριστεί». Με τον λόγο του έπειθε τον κόσμο πως για όλα τα δεινά, τα υπάρχοντα αλλά και τα μελλοντικά, υπεύθυνοι ήταν ο Όθωνας, οι Άγγλοι και η Ιερά Σύνοδος. Οι μάταιες προσπάθειες σύλληψης του Παπουλάκου Εκτός από το φανατισμένο πλήθος, τα κηρύγματα του Παπουλάκου έτυχε να ακούσουν κ... 

Pse ndodhin dhe tolerohen me kaq lehtësi sakrilegje ndaj kishës ortodokse?! Rasti i Eda Zarit


Nga Prof.Asoc. Panajot Barka
Këngëtarja Eda Zari e muzikës Jazz, organizon me datë 7 dhe 8 korrik një festival  ndërkombëtar Jazz & Wine në Palermo të Himarës dhe është ky festivali i dytë i organizuar prej saj. Deri këtu nuk ka asnjë gjë të keqe. Madje është një lajm i mirë.
Problemi është se këngëtarja me origjinë nga Përmeti, për të promovuar sa më “shndritshëm” suksesin e saj të pritshëm i serviri publikut një video kushtuar performacës së repertorit të saj, regjistruar në një kishë ortodokse. Pamjet tregojnë se bëhet fjalë për një kishë monument kulture në Berat, atje ku kjo këngëtare organizoi edhe festivalin e saj të parë Jazz në Shqipëri. Po ashtu ajo që vihet re është popullariteti që i jepet në media “eventit” të “Jazz-it në një kishë ortokse. (Foto egzistojnë dhe në profilin e saj në FB)
Ajo që dua të them unë që në fillim, është se kjo ngarje përbën një incident shumë të rëndë dhe nuk mund të përmblidhet thjesht me termin e njohur, “provokim”, i cili fatkeqësisht nuk përbën më, as lajm.
Po, është një sakrilegj, por shumë dimensional. Përbën një provokim për dinjitetin fetar të çdo njeriu. Ndodh akti i patolerueshëm si nga pikëpamja institucionale edhe morale, siç është ai i poshtërimit të një objekti kulti fetar, për më tej, i shpallur monument kulture. Përbën një provokim për vetë identitetin kulturor e civilizues të çdo individi. Ku është parë që në mjediset e një objekti kulti fetar, i shpallur monument kulture, të luhet muzikë dhe aq më keq, muzikë Jazz-i, muzikë provokuese për natyrën e fesë ortodokse. 
Pak kohë më parë “stilistët” e bukurisë femërore në mënyrën më të patolerueshme të mundshme, sfiduan po prap institucionin e kishës ortodokse duke futur Miss-et të pozojnë gjysëm lakuriq në vendet më të shenjta të objekteve të kultit ortodoks. 
Rasti i fundit përbën një akt tjetër, më kulmor, që vërteton se bashkëjetesa fetare në Shqipëri, një realitet aq shumë i referuar si vlerë sfiduese me karakter ndërkombëtar, ngrihet me bazë ateizmin dhe me vlerë në ngritje përçmimin dhe poshtërimin, të paktën e fesë ortodokse.
Nuk vërtetohet asnjë rast që të ketë ndodhur ndonjë akt i tillë me objektet fetare të ndonjë komuniteti tjetër fetar në vend, aq më tepër nga njerëzit e besimit ortodoks. Përkundrazi! Ka me dhjetra raste që vërtetojnë se feja ortodokse në Shqipëri edhe pas 30 vjet tranzicioni, po vuan kalvarin e saj të rehabilitimit, i shprehur në formën e vet më të keq, atë të përndjekjes.
Ajo së pari, është kthyer në objekt sulmi (pretenduar si marrje në mbrojtje nga synimet e vendeve ortodokse fqinje). Ky zell tregohet nga individë të përkatësive fetare jo ortodokse ose dhe ateiste dhe zhvillohet në emër të forcimit të nacionalizmit  shqiptar, të vënë sipas tyre, në rrezik nga fqinjët, duke përdorur për këtë kishën ortodokse. Kishat dhe objektet e tjera të kultit ortodoks, si të asnjë komuniteti  tjetër fetar në vend, janë pre e përdhosjes, grabitja e vlerave kulturore të trashëgimisë fetare ortodokse përbën një monolog pa fund. Shkatërrimi i këtyre objekteve apo dhe vlerave të tjera kulturore fetare, afreskët, ikonat është kthyer në një sakrilegj identifikues të antivlerave. Përpjekjet për të devijuar identitetin e vet (ngjarjet në kishën e Dhërmiut), përdorimi i dhunës nga segmentë privatë në emër të ligjit, (ngjarjet në kishën e Përmetit), tendecioziteti minimizues në regjistrimin e popullsisë, statusi i dyshimtë në marrëdhëniet shtet – KOASH përsa u përket objekteve të kultit monumente kulture të fesë ortodokse e plotë akte të tjera, tregojnë për një presion në vijimësi mbi ortodoksët në Shqipëri, saqë ata preferojnë të heshtin, të distancohen nga kisha e tyre që të mos i identifikojnë me armiqtë e Shqipërisë etj. Kështu shpjegohet edhe heshtja fajësuese ndaj ngjarjes së fundit ierosilite, si të KOASH-it zyrtar, të shtetit si garant i mbrojtjës dhe respektimit të së drejtës fetare, të autoriteteve të tjera me besimin ortodoks, “të intelektualeve” apo dhe të përfaqësuesve të besimeve të tjera.
Unë besoj shumë se nëse një diçka e ngjashme do të ndodhte me ndonjë besim tjetër fetar në Shqipëri, do të ishte bërë nami dhe politikanët dhe medjat do të kishin harruar edhe vet zgjedhjet.(!)    
Në Shqipëri duhet kuptuar qartë se nëse sot vendi ka një vlerë diakronike dhe njëkohësisht të gjallë, një vlerë që vjen nga e shkuara dhe ruan aftësinë funksionale  për të tashmën dhe të ardhmën, ajo eshte kultura fetare ortodokse. Por kjo kulturë mund të rrezatojë vlerë dhe për çdo fushë tjetër të spektrit shoqëror, vetëm brenda funksionit të vet  shpirtëror që është misioni fetar, ai i fesë ortodokse.
Çdo përpjekje tjetër, promovuese (turistike, muzeale, artistike), apo shkatërruese (pasojë e identifikimit me vend armik), përbën antivlerë. Përbën mungesë kulturecivile, (si respekt për vlerat e tjetrit), madje në një segment shumë delikat siç është feja. Përpjekja për të përdorur një objekt i kultit të fesë ortodokse për të promovuar “vlerat” muzikore të një këngëtareje, ciladoqoftë ajo, aq më keq kur akuzohet se ka dhunuar edhe nënën e vet, tejkalon edhe nivelin kulturor më të zakonshëm. Tejkalon madje edhe qëndrimet e sistemit komunist ndaj fesë në përgjithësi dhe asaj ortodokse në veçanti…. Vetëm sistemi komunist kishte guxuar t’i kthente kishat në vatra kulture….
Ose, akte të kësaj natyre në dëm të ndjeshmerive publike sublime, tregon se në Shqipëri nuk tentohet për të krijuar një model të ri vlerash. Rimerret modeli i vlerave të sistemit komunist që kërkonte evidentimin “e vlerave” të veta duke shkatërruar, mohuar e përdhosur vlerat që kishin krijuar breza të tëra në shekuj. Ndërkohë që përsa i përket marrëdhënieve me fenë ortodokse, tejkaluam për nga guximi edhe perandorinë Otomane./SHUPLAKA
Artistja Eda Zari duke kënduar në kishë

Τετάρτη 5 Ιουλίου 2017

Οι Έλληνες επένδυσαν 1,2 δισ. ευρώ στην Αλβανία το πρώτο 3μηνο του 2017


Κορυφαίοι επενδυτές στην Αλβανία οι Έλληνες και για το 2017. Ποιος είναι ο λόγος που αυξάνονται οι επενδύσεις μας στην γειτονική χώρα

Η Ελλάδα παραμένει να είναι ο μεγαλύτερος επενδυτής στην Αλβανία, αφήνοντας πίσω χώρες με μεγαλύτερο οικονομικό αποτύπωμα αναφέρει η Τράπεζα της Αλβανία σε έκθεση της που δημοσιοποιήθηκε την Τρίτη.
AdTech Ad
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Τράπεζας της Αλβανίας οι άμεσες ξένες επενδύσεις που πραγματοποιήθηκαν από την Ελλάδα στην γειτονική χώρα ανέρχονται σε 1,22 δισ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2017 αυξημένες σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2016 όταν είχαν διαμορφωθεί σε 1,17 δισ. ευρώ.
Σύμφωνα με οικονομικούς αναλυτές οι ελληνικές επενδύσεις θα συνεχίσουν να αυξάνονται τα επόμενα χρόνια καθώς όσο οι εδώ επιχειρήσεις βλέπουν την Αλβανία σαν μία χώρα όπου μπορούν να επεκτείνουν τις δραστηριότητες τους.
Πίσω από την Ελλάδα, σε επίπεδο επενδύσεων βρίσκεται η Ολλανδία με επενδύσεις ύψους 869 εκατ. ευρώ (688 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2016) και ο Καναδάς με τα κεφάλαια που έχουν επενδυθεί να φθάνουν τα 839 εκατ. ευρώ.

Η απάντηση Κοτζιά στην ερώτηση της Ένωσης Κεντρώων για την Προστασία των Δικαιωμάτων της ΕΕΜ


Απάντηση στην υπ' αριθ. 5955 από 30.05.2017 Ερώτηση των Βουλευτών κ.κ. Αναστάσιου Μεγαλομύστακα, Ιωάννης Σαρίδη και Γιώργιος Κατσιαντώνη

Τσάμηδων προκλήσεις… Ο «πρωθυπουργός» τους αναγγέλλει επισκέψεις στην Ήπειρο για καταγραφή της «γενοκτονίας»

HAGH TSAM
Περίεργες και άκρως ανησυχητικές είναι οι τελευταίες κινήσεις στις οποίες προχωρούν οι Τσάμηδες, μέσω των οργανώσεων που δραστηριοποιούνται κυρίως στην Ευρώπη και του λόμπι που έχουν καταφέρει να δημιουργήσουν.
Πρωτεργάτης αυτών φέρεται ο Festim Lato, ο αυτοαποκαλούμενος «πρωθυπουργός» της Τσαμουριάς, ο οποίος δραστηριοποιείται στην Ευρώπη και είναι ο ίδιος που κίνησε τις διαδικασίες για την προσφυγή στο Δικαστήριο της Χάγης.
Αυτή την φορά, οι Τσάμηδες προσέφυγαν στον Οργανισμό μη εκπροσωπούμενων λαών και εθνών, έγιναν δεκτοί και φαίνεται ότι απέκτησαν έναν ακόμη σύμμαχο, στην προπαγάνδα την οποία εντείνουν τα τελευταία χρόνια.
Ο συγκεκριμένος Οργανισμός, είναι στην ουσία μία Μη Κυβερνητική Οργάνωση η οποία στην παρούσα φάση αποτέλεσε ένα ακόμη καταφύγιο για τους Τσάμηδες, καθώς έγιναν επίσημο μέλος και πλέον σχεδιάζουν νέες προσφυγές και ζητούν εξεταστική επιτροπή για τα «εγκλήματα των Ελλήνων».
Από τον «πρωθυπουργό» των Τσάμηδων, η εξέλιξη παρουσιάζεται ως μία μεγάλη νίκη στον αγώνα τους.
Όμως το πιο ανησυχητικό, που θα πρέπει να σημάνει συναγερμό στις ελληνικές αρχές είναι ότι ετοιμάζουν πλήρη καταγραφή των «εγκλημάτων» με επιτόπιες επισκέψεις ειδικής επιτροπής στην Ήπειρο!!!
Μάλιστα βάζουν στο ίδιο κάδρο και τους Αρβανίτες που ζουν σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας.
Όπως αναφέρουν η καταγραφή ολοκληρώθηκε στις Αλβανικές περιοχές της Τσαμουριάς και άμεσα θα ακολουθήσει η Ήπειρος, ώστε να τεκμηριωθεί η γενοκτονία!!!
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι πρωτεργάτες της κίνησης αυτής, θα χρησιμοποιήσουν σε πρώτη φάση, στοχευμένα μετανάστες από την γείτονα χώρα που εργάζονται στην Ήπειρο, όπως έπραξαν και παλιότερα για τα γυρίσματα διαφόρων τηλεοπτικών εκπομπών με ακραίο, προπαγανδιστικό περιεχόμενο!
Συνάμα όμως, έγκυρες πηγές, δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο μιας καλοστημένης προβοκάτσιας, ώστε να πάρουν αυτό ακριβώς που θέλουν... Ως εκ τούτου οι ελληνικές αρχές οφείλουν να βρίσκονται σε υψηλή ετοιμότητα.
Σημειώνεται ότι ο συγκεκριμένος Οργανισμός, ανά τακτά χρονικά διαστήματα, προχωρά σε διάφορες ενέργειες, διαθέτοντας πρόθυμους στο ευρωκοινοβούλιο αλλά και σε άλλα διεθνή φόρα, ώστε να προωθεί ζητήματα των «εθνών και λαών» που υποτίθεται ότι εκπροσωπεί.
Σημειώνεται ότι πρόσφατα, υπό τον «πρωθυπουργό» έκαναν πορεία έξω από το Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης, όπου κρατούσαν πανό του «Απελευθερωτικού Στρατού Τσαμουριάς»!!!
Η υπόθεση των Τσάμηδων, η οποία μέχρι πριν μερικά χρόνια, μπορεί να έδειχνε γραφική και ήταν σίγουρα ακίνδυνη, σήμερα έχει πάρει άλλη τροπή και μετατρέπεται σε ένα σοβαρό πρόβλημα, με δεδομένη την έκρηξη του εθνικισμού στην Αλβανία αλλά και τις λεπτές ισορροπίες στα Δυτικά Βαλκάνια.
http://www.epiruspost.gr/

Grekët dhe shqiptarët në një ekspozitë


Jo për cilësitë artistike, por për mesazhin që përmban, Muzeu Historik Kombëtar i hap dyert një ekspozite me protagonistë fëmijët shqiptarë dhe grekë. Ideja e mësuesit të tyre të pikturës, Kristo Dëfrim Hasës, emigrantit që pas shume vitesh si marangoz i është rikthyer profesionit të tij të parë, pikturimit, është të mbjellë tek këta fëmijë farat e të jetuarit mirë në komunitet edhe kur ai është i përbërë nga kombësi të ndryshme.

Bashkëveprimi me fëmijët dhe bashkitë e Amaliadas dhe Ilidas në Greqi, i ka dhënë rezultatet e para. Njëri nga nxënësit e tij grek, artistikisht e shpreh dashurinë për shokun e tij të ekipit në futboll me mbishkrimin “Paqe dhe mirëkuptim”.

Fantazinë e 47 fëmijëve, 5 deri në 11 vjeç e gjeni në Muzeun Historik Kombëtar, aty ku nuk duhet të harroni të mbani me vete një erashkë ose në rastin më të mirë të gjeni një vend sa më afër këtij ventilatori, që mundëson pakëz ajër të freskët në mungesë të ajrit të kondicionuar në një institucion, ku luhatja e temperaturës si në të ftohtë e në të ngrohtë është një nga vrasësit e heshtur të objekteve të çmuara të trashëgimisë tonë kulturore.

TV KLAN

«Τα χρώματα της Ελλάδας στα Τίρανα», υπό τον Κρίστο Χάσα-ΦΩΤΟ

«Τα χρώματα της Ελλάδας στα Τίρανα», υπό τον Κρίστο Χάσα-ΦΩΤΟ
Εγκαινιάστηκε η έκθεση ζωγραφικής μικρών ζωγράφων της Παπαχριστοπούλειου Βιβλιοθήκης Αμαλιάδας στην Αλβανία
Με μεγάλη επιτυχία διεξήχθη στην Αλβανική πρωτεύουσα –τα Τίρανα– η έκθεση ζωγραφικής του εικαστικού τμήματος ανηλίκων της Παπαχριστοπουλείου Βιβλιοθήκης Αμαλιάδας. Για την πραγματοποίηση της έκθεσης συνέβαλε καθοριστικά ο ζωγράφος και δάσκαλος των εικαστικών τμημάτων της βιβλιοθήκης, κ. Κρίστο Χάσα.
Τον Δήμο Ήλιδας, ο οποίος ήταν συνδιοργανωτής της έκθεσης μαζί με τους δήμους Τιράνων και Γκράμς Αλβανίας, εκπροσώπησε ο πρόεδρος του ΝΠΔΔ «Ο Ηλείος» κ. Αλέξανδρος Μανωλόπουλος. Μάλιστα, ο κύριος Μανωλόπουλος μετά τον χαιρετισμό του παρέδωσε τιμητικό έπαινο στον κύριο Χάσα, για την πολυετή προσφορά του στην Αμαλιάδα και την πρωτοβουλία του να μεταφέρει την έκθεση μετά έργα των μικρών ζωγράφων στην γείτονα χώρα.
Συγκεκριμένα, στην έκθεση στο Εθνικό Μουσείο Τιράνων παρουσιάζονται 120 έργα ζωγραφικής φτιαγμένα από 47 παιδιά, ηλικίας 5 έως 11 ετών της Ομάδας Ζωγραφικής της Παπαχριστοπούλειου Βιβλιοθήκης, ενώ τελεί υπό την αιγίδα της Ελληνικής Πρεσβείας στην Αλβανία.
Η θεματολογία των έργων είναι πλούσια με θέματα κυρίως από τον πολιτισμό, την ιστορία και την καθημερινότητα της ζωής στην Ελλάδα, έτσι όπως μοναδικά τα συλλαμβάνει με την φαντασία του το κάθε παιδί.
Στην ομάδα συμμετέχουν άτομα από διάφορες γωνιές του Νομού που ως κοινό τους έχουν την αγάπη τους για την τέχνη της ζωγραφικής. Η έκθεση είναι αφιερωμένη στην Ειρήνη και την Συμφιλίωση των δύο λαών, κάτι που πρεσβεύει με το έργο του στην χώρα μας και ο ίδιος ο καλλιτέχνης και καθηγητής εικαστικών, Κρίστο Χάσα.

Πηγή:ilia24.gr

Τρίτη 4 Ιουλίου 2017

QUO VADIS ALBANIA?

Γράφει ο Τηλέμαχος Κώτσιας*
Η Αλβανία οδεύει προς μια μονοκρατορία, όχι μόνο εξαιτίας του εκλογικού νόμου αλλά κυρίως χάριν της προσωπικότητας του Εντι Ράμα
Θα έπρεπε να έχει κανείς γνώση της σύντομης ομιλίας του τελευταίου κομμουνιστή ηγέτη της Αλβανίας Ραμίζ Αλία το έτος 1990 στην τελευταία μυστική σύσκεψη της Κεντρικής Επιτροπής του Κόμματος, σύμφωνα με την οποία ο σοσιαλισμός απέτυχε και θα επέστρεφαν στον καπιταλισμό και γι' αυτό θα έπρεπε να φροντίσουν να είναι αυτοί οι νέοι καπιταλιστές της Αλβανίας, για να κατανοήσει τι συμβαίνει σήμερα σε αυτή τη χώρα.
Η πτώση της δικτατορίας, παρά τον ενθουσιασμό του αλβανικού λαού, παρά το γκρέμισμα του ανδριάντα του Εμβέρ Χότζα, έγινε σχετικά ομαλά. Ο ηγέτης του νεοσύστατου Δημοκρατικού Κόμματος Σαλί Μπερίσα, στις πραγματικά ελεύθερες εκλογές, πήρε το 70% των ψήφων. Τον καταψήφισαν μόνο οι συνένοχοι του παλιού καθεστώτος που φοβούνταν την εκδίκηση.
Ο Μπερίσα αν και πρώην κομμουνιστής, πόνταρε στο παιχνίδι της εκδίκησης και έχασε. Το παλιό κόμμα, τα μέλη του οποίου νύχτωσαν μια μέρα κομμουνιστές και ξημέρωσαν σοσιαλιστές, είχε τεράστια πείρα στην άσκηση της εξουσίας. Είχε στη διάθεσή του ολόκληρη την κρατική υποδομή και τις δυνάμεις καταστολής και έναν ενοχοποιημένο λαό, τόσο που το 1997 προκάλεσε εμφύλιο για να ξαναπάρει την εξουσία, αν και δεν πέτυχε. Ενώ το Δημοκρατικό Κόμμα είχε πλαισιωθεί εκτός από μια ομάδα διανοουμένων, από τους κατατρεγμένους του παλιού καθεστώτος, στην πλειονότητά τους αχρηστευμένους από τις πολυετείς φυλακίσεις, τις εξορίες και τους διωγμούς, αλλά και από πάσης φύσεως οπορτουνιστές που έψαχναν να μεταπηδήσουν για δικό τους προσωπικό συμφέρον. Επιπλέον το παλιό καθεστώς έχοντας προνοήσει για το ενδεχόμενο μιας τέτοιας καθεστωτικής αλλαγής, είχε φροντίσει να αμαυρώσει την ηθική εικόνα της πλειοψηφίας των εχθρών του, ως μυστικών συνεργατών του καθεστώτος. Έτσι το Σοσιαλιστικό Κόμμα έμεινε στο προσκήνιο ως κόμμα είτε εξουσίας είτε αξιωματικής αντιπολίτευσης. Η Αλβανία είναι η μοναδική χώρα του πρώην ανατολικού μπλοκ που δεν καταδίκασε κανέναν υπεύθυνο για τα δεινά που προκάλεσε η δικτατορία στον αλβανικό λαό, που δεν αποζημίωσε τα θύματά της (και πού να βρεθούν χρήματα για τόσα πολλά θύματα από μια φτωχή χώρα!).
Σήμερα, που έχει περάσει περισσότερο από ένα τέταρτο του αιώνα, η γενιά των παλιών δυναστών αλλά και των κατατρεγμένων σχεδόν έχει αποχωρήσει από τη ζωή. Ασχέτως αν ακόμα στην Αλβανία συνηθίζουν να αποκαλούν αυτή την περίοδο μεταβατική, η νέα πλουτοπαραγωγική τάξη προέρχεται από τους πρώην κομμουνιστές ή τους απογόνους τους, συνασπισμένους στο Σοσιαλιστικό Κόμμα. Το Δημοκρατικό Κόμμα εφθάρη από την εξουσία μέσα σε λίγα χρόνια, δεν στάθηκε ικανό να την κρατήσει και κυρίως δεν κατάφερε να φτιάξει ένα σύγχρονο κράτος, το οποίο υπόσχεται πλέον να φτιάξει το Σοσιαλιστικό Κόμμα υπό τον Εντι Ράμα, που όπως έδειξαν και οι κάλπες υπερτερεί εμφανώς. Από την άλλη, οι εργαζόμενοι των ιδιωτικών αφεντικών σοσιαλιστών, οι δημόσιοι υπάλληλοι, ψηφίζουν εκβιαστικά το κόμμα αυτό για να μη χάσουν τις δουλειές τους.
Το Σοσιαλιστικό Κόμμα Ενταξης ξεκίνησε ως ένα σχίσμα από το Σοσιαλιστικό Κόμμα λόγω ιδιωτικών οικονομικών συμφερόντων και απείλησε σοβαρά την εξουσία του Σοσιαλιστικού Κόμματος. Συνασπισμένο ευκαιριακά με οποιοδήποτε πρώτο κόμμα, κατάφερνε μέχρι σήμερα να βρίσκεται πάντα στο πλευρό της εξουσίας.
Σήμερα ο Εντι Ράμα παίζει χωρίς αντίπαλο: ο αρχηγός του Δημοκρατικού Κόμματος Λουλζίμ Μπάσα αποδείχτηκε ολίγος και το Δημοκρατικό Κόμμα έχασε έδαφος. Ο αρχηγός του Σοσιαλιστικού Κινήματος Ενταξης Ιλίρ Μέτα παραμερίστηκε στο αξίωμα του προέδρου της Δημοκρατίας και πολλοί αντίπαλοι του Ράμα προτίμησαν να απέχουν από τις εκλογές αναγνωρίζοντάς του την υπεροχή. Από την άλλη, σύμφωνα με τον εκλογικό νόμο της Αλβανίας, ο ψηφοφόρος ψηφίζει μόνο το κόμμα το οποίο παρουσιάζει μια κομματική λίστα χωρίς να έχει δικαίωμα επιλογής του υποψηφίου. Συνεπώς η εκλογή ενός βουλευτή εξαρτάται από το αν βρίσκεται σε εκλόγιμη θέση, καθιστώντας τον απλό πιόνι του κόμματος. Η Αλβανία οδεύει προς μια μονοκρατορία, όχι μόνο εξαιτίας του εκλογικού νόμου αλλά κυρίως χάριν της προσωπικότητας του Ράμα, που είναι ο απόλυτος χαρισματικός ηγέτης στη χώρα. Είναι ευφυής, θρασύς και ο πιο κατάλληλος άνθρωπος να ενώσει χριστιανούς και μουσουλμάνους. Ως χριστιανός ορθόδοξος, είναι ταυτόχρονα και ο καλύτερος γενίτσαρος της τουρκικής πολιτικής στα Βαλκάνια, χαϊδεύει τα αφτιά όλων των εθνικιστών μεγαλοϊδεατών Αλβανών και πάσης φύσεως λαϊκιστών, κλείνει το μάτι στους χασισοπαραγωγούς που έχουν μετατρέψει την Αλβανία σε Κολομβία της Ευρώπης, με τα χρήματα των οποίων αγοράζονται οι ψήφοι στη χώρα. Το όραμά του για την ένωση της Αλβανίας με το Κοσσυφοπέδιο και με άλλες αλβανικές περιοχές βλέπει την ένταξη της χώρας στην Ευρώπη. Θα τα καταφέρει όμως να θέλει και τον σκύλο χορτάτο και την πίτα ολόκληρη;
Τα πολιτικά προγράμματα όλων των κομμάτων είναι πανοµοιότυπα, προσανατολισµένα στην ιδεολογία της ελεύθερης αγοράς. Οι πολιτικοί είναι διεφθαρμένοι και στο απυρόβλητο, υπάρχουν μόνο για το δικό τους συμφέρον και ποιος ο λόγος να πάει κανείς να τους ψηφίσει, αν δεν συνδέεται ο ίδιος με προσωπικά συμφέροντα. Οσο για την ελληνική μειονότητα, την έχει διαλύσει ο άδικος εκλογικός νόμος που δεν βοηθάει καθόλου τα μικρά κόμματα και οι ηγέτες της ακροβατούν πότε στο ένα κόμμα και πότε στο άλλο. Ελληνικής καταγωγής βουλευτές σίγουρα θα εκλεγούν στην αλβανική Βουλή, όχι όμως ως εκπρόσωποι του λαού της μειονότητας. Η κάποτε ισχυρή οργάνωση της ελληνικής μειονότητας, η Ομόνοια, φθαρμένη και αυτή από το μονοπώλιο της εκπροσώπησης του Ελληνισμού της Αλβανίας και κυρίως, χειραγωγημένη και διασπασμένη από τα πολιτικά και κομματικά συμφέροντα της Ελλάδας, όπως και το Κόμμα Ενωση για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα στο οποίο συμμετείχε η Ομόνοια, είναι πια σκιές του εαυτού τους. Μια νέα προσπάθεια δημιουργίας ελληνικού κόμματος, του ΜΕΓΚΑ, είναι καταδικασμένη κι αυτή να αποτύχει λόγω επίσης του εκλογικού νόμου.
*Ο Τηλέμαχος Κώτσιας είναι συγγραφέας. Γεννήθηκε στο χωριό Βρυσερά του Αργυροκάστρου Αλβανίας. Ζει στην Αθήνα. Το τελευταίο του βιβλίο, «Οι δεινόσαυροι των Αθηνών», κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Πατάκη
πηγή:tanea.gr

Η υπόθεση της ελληνικής μειονότητας “πουλήθηκε”

Είναι απερίγραπτα όσα συνέβησαν την περασμένη εβδομάδα στην Αλβανία, ακόμη πιο ασύλληπτες όμως η ελληνική απάθεια και η διεθνής ανοχή
Δεν ξέρω πόσοι Ελληνες βουλευτές ή ευρωβουλευτές παρακολούθησαν ως παρατηρητές την εκλογική παρωδία στη γειτονική Αλβανία, αλλά θα έπρεπε να το έχουν επιδιώξει πλείστοι όσοι, ως εκπρόσωποι διεθνών φορέων, όπως ο ΟΑΣΕ, ή ακόμη και ως μεμονωμένοι επισκέπτες. Λέω «δεν ξέρω», γιατί δεν είδα σχετικές μαρτυρίες, παρότι, ομολογουμένως, η ιστορία είχε πολύ «ψωμί».
Για τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ τι να λέμε τώρα… Είχε και καύσωνα εκείνες τις ημέρες στη γειτονική χώρα… Αλλά τα στελέχη της αξιωματικής αντιπολίτευσης, που κόπτονται θεωρητικώς για τα εθνικά θέματα, έπρεπε να βρίσκονται μαζικά εκεί. Οχι φυσικά για να εξασφαλίσουν την ελεύθερη άσκηση του εκλογικού δικαιώματος της ελληνικής μειονότητας, η πολιτική εκπροσώπηση της οποίας έχει «πουληθεί» εδώ και χρόνια από ασυνείδητους ομογενείς και διαδοχικές ελληνικές κυβερνήσεις μειοδοτών. Αλλά για να καταγράψoυν και να καταγγείλουν διεθνώς το απίστευτο όργιο παρατυπίας και εκφοβισμού, που στην πράξη ακυρώνει το αποτέλεσμα κάθε εκλογικής διαδικασίας σε ένα πολιτισμένο κράτος.
Είναι απερίγραπτα όσα συνέβησαν την περασμένη Κυριακή στην Αλβανία και ακόμη πιο ασύλληπτη η διεθνής ανοχή σε αυτού του είδους τις τριτοκοσμικές συμπεριφορές, που έχουν μετατρέψει τη γειτονική χώρα σε ένα ιδιότυπο βιλαέτι: Εναν μικρό παράδεισο πάσης φύσεως ανομίας, όπου βασιλεύουν το μπραβιλίκι, η εξαγορά ψήφων και συνειδήσεων, ο νόμος της μαφίας και, φυσικά, το εμπόριο ναρκωτικών.
Αυτή τη μικρή βαλκανική Κολομβία διαφημίζει ο επανεκλεγείς πρωθυπουργός της ως κράτος σύγχρονο και δημοκρατικό, έτοιμο να περάσει στα ευρωπαϊκά σαλόνια. Και αναρωτιέται, μάλιστα, γιατί αυτό δεν έχει συμβεί μέχρι τώρα!
Εκλεκτός του διεθνούς συστήματος είναι, βέβαια, ο Εντι Ράμα και μπορεί να λέει ό,τι του κατεβαίνει στο κεφάλι χωρίς να δίνει λογαριασμό σε κανέναν. Υπότροφος της «έδρας Κόκκαλη» στο Χάρβαρντ, παιδί του Σόρος και των Κλίντον, ομοτράπεζος του εκάστοτε Αμερικανού πρέσβη, αλλά και του «σουλτάνου» της διπλανής πόρτας. Γι’ αυτό και κάνει ό,τι θέλει στην Αλβανία. Πουλάει τρέλα, πουλάει κι έναν ιδιότυπο εθνικισμό, αλλά και ένα «σταριλίκι» στους συμπατριώτες του, οι οποίοι τον βλέπουν άνετο να φιλοξενείται ως ηγέτης «πρώτης εθνικής» σε ελληνικά τηλεοπτικά κανάλια και να κυκλοφορεί σαν χίπστερ, με ένα τσαλακωμένο πουκάμισο, μοδάτο t-shirt και ελβιέλες μπροστά από τις κάλπες, την ημέρα της εκλογικής αναμέτρησης. Το ζήτημα δεν είναι, όμως, τι πουλάει στους Αλβανούς, αλλά ότι επιμένει να εξάγει τις μαγκιές και την πληθωρικότητά του χωρίς να βρίσκεται κανείς στο διεθνές στερέωμα για να τον βάλει στη θέση του.
Και, ασφαλώς, οι τσιριμόνιες του Αλβανού πρωθυπουργού δεν αφορούν την κυβέρνηση ή τους πολίτες του Λουξεμβούργου ούτε διαταράσσουν τη γαλήνη των Γερμανών, που μπορεί να τον κάνουν και… χάζι ως έναν ευπειθέστερο Βαρουφάκη. Θίγουν, όμως, την Ελλάδα και τους Ελληνες, που βλέπουν αδιαμαρτύρητα να υφαρπάζονται περιουσίες ομογενών, να καίγονται on camera τα εθνικά σύμβολα, να μεταφέρονται χάρτες με την…προσάρτηση της Πρέβεζας από Αλβανούς «ΚΥΠατζήδες» και στο τέλος ο… Εντι να μας κουνάει και το δάχτυλο! Κάτι πάει να μουρμουρίσει μέσα στα νεύρα του με τον κατσαπλιά ο Κοτζιάς, βγάζει μια ανακοίνωση (της πλάκας) ο Κουμουτσάκος και, από κει και πέρα, άκρα του τάφου σιωπή… Μόνο που έτσι στέλνουμε το λάθος μήνυμα και στο τέλος ο Εντι θα ζητεί δικαιώματα ονομασίας προέλευσης στο κρασί της Ζίτσας και στις γαρίδες Αμβρακικού!
Είπαμε ότι η υπόθεση της ελληνικής μειονότητας «πουλήθηκε» από τότε που διαδοχικές ελληνικές κυβερνήσεις υιοθέτησαν το δόγμα Παπούλια, σύμφωνα με το οποίο η πολιτική εκπροσώπηση των Βορειοηπειρωτών «εξυπηρετείται καλύτερα από τη συμμετοχή τους στα μεγάλα αλβανικά κόμματα»! Αλλά όχι να ανεχόμαστε σήμερα υποδείξεις από ένα κράτος-λησταρχείο, που διακωμωδεί κάθε εχέγγυο εκλογικής διαδικασίας. Θα βρεθεί, επιτέλους, ένας Ελληνας να βάλει «φρένο» στην αλβανική αναίδεια, λέγοντας στους γείτονες «ως εδώ η πλάκα! Φιμώσατε, εκτοπίσατε και κατατρομοκρατήσατε μια ζωντανή μειονότητα, μας φλομώσατε με παραμύθια για τσάμηδες και διεκδικήσεις ανύπαρκτων περιουσιών, έχετε γεμίσει τη χώρα μας, την Ιταλία και όλη την κεντρική Ευρώπη με χασίς και πρέζα, ε, όχι να μας προκαλείτε κι από πάνω, γιατί δεν θα δείτε χαΐρι ούτε σε έναν αιώνα»; Τόσο δύσκολο είναι το εθνικά αυτονόητο; Νισάφι πια με τον Εντι…
Γιώργος Χαρβαλιάς
πηγη: Εφημεριδα Δημοκρατια