Ενίσχυση του έργου!

Ενίσχυση του έργου!

Κυριακή 4 Φεβρουαρίου 2018

ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ… ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΕΣ

 Αποτέλεσμα εικόνας για ρωμιοσύνη
ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ… ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΕΣ
π. Δημητρίου Μπόκου
Οι αληθινοί Έλληνες ενδιαφέρονται να μαθαίνουν την ιστορία τους. Οι αληθινοί Έλληνες αγαπούν την πατρίδα τους και το γένος ολόκληρο, έστω και αν είναι διασκορπισμένο στα πέρατα της γης. Οι αληθινοί Έλληνες είναι γνήσιοι πατριώτες, ασπαζόμενοι το ομηρικό απόφθεγμα: «Εις οιωνός άριστος, αμύνεσθαι περί πάτρης». Θεωρούν αλάνθαστη επιλογή το να υπερασπίζονται την πατρίδα.
Βέβαια μερικοί βιάζονται να το ονομάσουν αυτό εθνικισμό, ρατσισμό, φυλετισμό. Το λένε οι απάτριδες, οι μισέλληνες, οι πατριδοκάπηλοι, οι εθνομηδενιστές, όσοι ξεπουλάνε τον τόπο, την ιστορία, την πατρίδα μας για τριάκοντα αργύρια. Αυτοί είναι οι σύγχρονοι προδότες του έθνους μας. Βαδίζουν στα ίχνη των παλιών προδοτών που γεμίζουν δυστυχώς τις σελίδες της ιστορίας μας, μελανά στίγματα δίπλα στα μεγάλα φωτεινά αναστήματα των ηρώων και των μαρτύρων μας.
Τους εθνοπροδότες αυτούς σιγοντάρουν και κάποιοι άκαπνοι θεολογούντες, ασκούμενοι επί χάρτου με μια ασπόνδυλη θεολογία, που διατείνεται ότι ο Χριστιανός δεν δικαιολογείται να ασχολείται με επίγειες πατρίδες, μια και «ημών το πολίτευμα εν ουρανοίς υπάρχει» (Φιλ. 3, 20) και «ουκ έχομεν ώδε μένουσαν πόλιν, αλλά την μέλλουσαν επιζητούμεν» (Εβρ. 13, 14).
Αλλά ο απόστολος Παύλος με τα λόγια αυτά δεν αναφέρεται στην επίγεια πατρίδα ή στην εθνικότητα των Χριστιανών. Κάμνει λόγο για ανθρώπους με επαίσχυντο τρόπο ζωής, που δεν έχει καμμιά σχέση με τον τρόπο ζωής (πολίτευμα) που εντέλλεται ο Χριστός. Από αυτούς τους ανθρώπους, λέει ο απόστολος, να διαχωρίζουμε τη ζωή μας και να την προσαρμόζουμε προς το ουράνιο πολίτευμα που δίδαξε ο Χριστός. Κατά τον ίδιο τρόπο καλεί τους Χριστιανούς να εξέλθουν από την επίγεια ιουδαϊκή παρεμβολή, να απομακρυνθούν δηλαδή από τον ιουδαϊκό τρόπο λατρείας και ζωής, εφόσον ο πνευματικός προσανατολισμός τους δεν είναι, όπως για τους Ιουδαίους, η επίγεια Ιερουσαλήμ, αλλά η Άνω Ιερουσαλήμ, η Βασιλεία του Θεού.
(Οι πολύ …αιθεροβάμονες βέβαια καλό θα ήταν πατούν και λίγο το πόδι τους στη γη και να συγκαταβαίνουν περισσότερο στις «χαμηλές» προσκολλήσεις των γήινων. Θα τους βοηθούσε ίσως μια ματιά στο Γεροντικό [βλ. του αββά Ιωάννου του Κολοβού, β΄ και του αββά Σιλουανού, ε΄], Εκδόσεις ΑΣΤΗΡ, Αθήνα, 1970).
Ο ίδιος απόστολος από την άλλη όμως επιδεικνύει ζωηρό ενδιαφέρον για το γένος του, για τους ομοεθνείς του, για τους Ιουδαίους και θλίβεται βαθύτατα γιατί σταύρωσαν τον Χριστό. Και είναι τόση η αγάπη του για τους ομοεθνείς αδελφούς του, ώστε λέγει το αδιανόητο: «Να χαθεί αυτός, να χωρισθεί οριστικά από τον Χριστό, αν αυτό ήταν δυνατό να σώσει τους αδελφούς του, δηλαδή τους ομογενείς του Ισραηλίτες» (Ρωμ. 9, 2-4). Μήπως εδώ είναι ρατσιστής ο απόστολος, μια και αγαπάει τόσο πολύ τους συμπατριώτες του; Φάσκει και αντιφάσκει;
Ο άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός αναλώθηκε για το πολύπαθο γένος του. Άφησε τη μοναχική άσκηση στο Άγιον Όρος για να βοηθήσει την αλύτρωτη πατρίδα του. Λέει χαρακτηριστικά: «Επειδή το γένος μας έπεσε εις την αμάθειαν, είπα: Ας χάσει ο Χριστός εμένα, ένα πρόβατο, και ας κερδίσει τα άλλα». (Μήπως εδώ θυμίζει τον Παύλο;) Και είναι τόση η λαχτάρα του να αναστηθεί η σκλαβωμένη πατρίδα του, που περιτρέχει για είκοσι χρόνια τον ελλαδικό χώρο, στηρίζει τους σχεδόν τουρκεμένους ραγιάδες στην πίστη, χτίζει σχολεία για να διδάσκεται ο λαός τη γλώσσα του την ελληνική, ενσταλάζει την ελπίδα για την εκπλήρωση των πόθων του βασανισμένου γένους. «Το ποθούμενο θα έλθει…», ήταν πάντα τα αγαπημένα του λόγια. Για ποιο ποθούμενο μιλούσε ο άγιος Κοσμάς; Για ποια ελευθερία; Δεν περνούσαν όλοι καλά με τους κατακτητές; Μήπως ήταν ρατσιστής και αυτός;
Στη γραμμή του αγίου Κοσμά στοιχεί το έθνος ολόκληρο. Αναρίθμητοι δάσκαλοι του γένους, επώνυμοι και ανώνυμοι μάρτυρες, εθνομάρτυρες, ιερομάρτυρες, ήρωες, άγιοι, με κορυφαίο τον άγιο ιερομάρτυρα Πατριάρχη Γρηγόριο Ε΄, χιλιάδες και χιλιάδες εκατόμβες για την πίστη και την πατρίδα τους.
Όσοι αγαπούν την οικογένειά τους, κάνουν τα πάντα για την προκοπή της και την υπερασπίζονται από κάθε κίνδυνο. Αυτό δεν σημαίνει ότι μισούν ή επιβουλεύονται τις άλλες οικογένειες. Μπορούν να συνυπάρχουν όλες οι οικογένειες αρμονικά, να συγκροτούν κοινωνίες αγάπης, συνεργασίας, αλληλεγγύης και ανθρωπιάς. Είναι ρατσισμός αυτό;
Έτσι και οι αληθινοί Έλληνες μπορούν να αγαπούν την πατρίδα τους και να κάνουν τα πάντα για την ευημερία και την προκοπή της. Χωρίς να μισούν και να υποσκάπτουν τα άλλα έθνη. Μπορούν να συνυπάρχουν ειρηνικά με όλους τους λαούς, πράγμα που έχουν αποδείξει άλλωστε στη μακρά ιστορική τους πορεία. Γιατί να είναι ρατσισμός η φιλοπατρία;
Οι Χριστιανοί, όσο ζούμε στον επίγειο κόσμο, έχουμε οικογένεια, πατρίδα, ομοεθνείς αδελφούς, συμπατριώτες. Δεν πέφτουμε από τον ουρανό. Από κάποια ρίζα κρατάμε. Όχι απλώς μπορούμε, αλλά και επιβάλλεται να αγαπάμε την πατρίδα μας. Να είμαστε και αληθινοί Έλληνες. Και να πεθαίνουμε για όλα αυτά.
Τη βαρειά ευθύνη μας απέναντι στην πατρίδα και το έθνος μας τονίζει ο μεγάλος άγιος της εποχής μας Παΐσιος ο Αγιορείτης, που μόνο άκαπνος θεολόγος δεν υπήρξε, αφού έζησε στο πετσί του από μωρό παιδί, μαζί με τους άλλους μεγάλους συγχρόνους αγίους μας, την προσφυγιά και όλες τις συνέπειες από τις επιβουλές κατά του γένους μας.
Έλεγε σε προσκυνητές κάποια Τρίτη της Διακαινησίμου: «Οι γονείς, κάνετε πολύ καλά να υπενθυμίζετε στα παιδιά σας ότι είναι Ελληνόπουλα. Τί φοβερό πρόβλημα η σημερινή αδιαφορία των Ελλήνων για την πατρίδα τους! Οι Αλβανοί έχουν κυκλοφορήσει χάρτη που πιάνει μέχρι την Ναύπακτο. Οι Εβραίοι χάρτη που περιλαμβάνει και την Κρήτη. Οι Τούρκοι χάρτη με τα νησιά του Αιγαίου. Οι Σέρβοι ζητούσαν από τους αντάρτες – αν έπαιρναν την εξουσία – το κομμάτι ως την Λάρισα, ως αντάλλαγμα για την βοήθειά τους. Οι ξένοι μπορεί να μην πιστεύουν σε τίποτα, ωστόσο ενδιαφέρονται πολύ για την πατρίδα τους, για τα σύνορά της.
Ως λαός έχουμε μεγάλη ευθύνη απέναντι στον Θεό. Από τα αρχαία χρόνια ο Θεός μάς έδειξε ιδιαίτερη εύνοια. Ήταν στην πρόνοιά Του η δημιουργία του απέραντου κράτους του Μ. Αλεξάνδρου, ώστε να μεταδώσει τα φώτα του ελληνικού πολιτισμού στους βαρβάρους και ειδικότερα, την ελληνική γλώσσα, για να διαδοθεί ευκολότερα μέσω αυτής το Ευαγγέλιο…».
Ο κάθε Έλληνας, χωρίς καμμιά μισαλλοδοξία για κανένα άλλο έθνος, έχει χρέος να αγαπά και να αγωνίζεται για την πατρίδα του. Με όποιον τρόπο μπορεί. Άλλος στην πρώτη γραμμή, άλλος στη δεύτερη, άλλος στα μετόπισθεν. Άλλος με τα όπλα, άλλος με τον λόγο, άλλος με την πέννα, άλλος με την παρουσία του στο κάλεσμά της, ο καθένας με το δικό του χάρισμα.
Και όλοι ανεξαιρέτως με την προσευχή!
Και τώρα, που η πατρίδα δοκιμάζεται με το πρόβλημα της Μακεδονίας μας, και πάντοτε!
2 Φεβρ. 2018

Σάββατο 3 Φεβρουαρίου 2018

Ο Έντι Ράμα ταΐζει σανό τους Αλβανούς για τους τσάμηδες ενώ τα υπογράφει όλα – Μπράβο Έντι!

 Ο Έντι Ράμα ταΐζει σανό τους Αλβανούς για τους τσάμηδες ενώ τα υπογράφει όλα – Μπράβο Έντι!

 Αν και γνωρίζει, του έχει γίνει σαφές, ότι η ένταξη της Αλβανίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση περνά από την Ελλάδα, ενώ γνωρίζει ότι είναι απόφαση της Ουάσιγκτον η Ελλάδα να αναλάβει ηγεμονικό περιφερειακό γεωπολιτικό ρόλο από τον Δούναβη μέχρι τις ακτές της ανατολικής Μεσογείου, ο συνέταιρος του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν και τσιράκι του Τζορτζ Σόρος, Έντι Ράμα, προχώρησε σε νέα προκλητική δήλωση κατά της Ελλάδας, για εσωτερική κατανάλωση, μην ζυγίζοντας καλά τις ελληνικές αντιδράσεις και ενώ οι υποθέσεις με τα καρτέλ ναρκωτικών είναι ορθάνοιχτες.
Σε τηλεοπτική του συνέντευξη, ο πρωθυπουργός της Αλβανίας, Έντι Ράμα αξίωσε την ανέγερση μνημείου για τους συνεργάτες των ναζί Τσάμηδες στην Ήπειρο, υποστηρίζοντας ότι το «τσάμικο» ζήτημα είναι από τα πλέον προβληματικά ζητήματα στις διαπραγματεύσεις με την Ελλάδα.
Η Ελλάδα έχει κάνει σαφές ότι δεν υφίσταται τσάμικο ζήτημα και δεν το συζητά.
Ο Έντι Ράμα όμως, για λόγους εσωτερικής κατανάλωσης, υπονομεύει για μια ακόμη φορά τους ευρωατλαντικούς σχεδιασμούς, εξυπηρετώντας έτσι και τους σχεδιασμούς της Τουρκίας να μην ενταχθούν τα δυτικά Βαλκάνια στην Ε.Ε. Η Τουρκία επιδιώκει να κρατήσει Αλβανία και Βοσνία προτεκτοράτα της.
Ο Ράμα στη συνέντευξή του έκανε λόγο για διαπραγματεύσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη με την Ελλάδα και μίλησε για «κινήσεις σκακιού».
Ερωτηθείς, ειδικότερα, για τις δηλώσεις του υπουργού Εξωτερικών Νίκου Κοτζιά, σύμφωνα με τις οποίες δεν υφίσταται τσάμικο ζήτημα και ότι δεν αποτελεί αντικείμενο συζήτησης μεταξύ των δύο πλευρών, ο Ράμα, που κατηγορείται από την αντιπολίτευση της χώρας του ως η κεφαλή των καρτέλ ναρκωτικών, είπε ότι ο Έλληνας υπουργός «άκουσε λάθος».
«Ο Κοτζιάς έχει ακούσει λάθος. Η αλβανική πλευρά διεκδίκησε έντονα να τεθεί το θέμα των Τσάμηδων στο τραπέζι.
[σ.σ. Η αλήθεια: Διεκδίκησε να τεθεί και δεν τέθηκε διότι δεν το επέτρεψε ο Κοτζιάς. Η δήλωση του ελληνικού ΥΠΕΞ αναφέρει: «Διαψεύδουμε κατηγορηματικά τις δηλώσεις Αλβανών επισήμων περί δήθεν συμπερίληψης του «τσαμικού» ζητήματος στις συζητήσεις μεταξύ Ελλάδας και Αλβανίας. Άλλωστε, άλλο η θέληση της αλβανικής πλευράς να το θέσει και άλλο να γίνεται αυτό αποδεκτό για συζήτηση». Συμπέρασμα: Ο Κοτζιάς μια χαρά κατάλαβε, ο Ράμα προσπαθεί να παρουσιαστεί ως αγωνιστής στην αποχαυνωμένη κοινή γνώμη της χώρας του. Επίσης το ελληνικό ΥΠΕΞ προειδοποιεί: «Καλούμε την αλβανική πλευρά να μην εγείρει θέματα που αντιστρατεύονται τον υπό εξέλιξη ειλικρινή και εποικοδομητικό διάλογο. Διάλογο που βοηθά, χάρις στις προσπάθειες και των δύο πλευρών, στη σημαντική βελτίωση του κλίματος στις ελληνο-αλβανικές σχέσεις που έχει ήδη αποδώσει αποτελέσματα, προς αμοιβαίο όφελος των δύο χωρών και των πολιτών τους»].
Επιστροφή στις δηλώσεις Ράμα:
»Το γεγονός ότι τελειώνουμε με τη συζήτηση για όλα αυτά τα τρία πράγματα που ήταν αδιανόητα, είναι κατόρθωμα της κυβέρνησής μας, εργαζόμαστε για αυτά εδώ και τρεισήμισι χρόνια. Επιμένουμε στο δικαίωμα της ανάμνησης αλλά σε κινήσεις σκακιού.
[δηλ.: Κλείνει τα θέματα με την Ελλάδα, γιατί δεν τον παίρνει να μην τα κλείσει, δηλαδή τα υπογράφει όλα, αλλά ταΐζει και σανό του Αλβανούς ότι δήθεν κόπτεται για τους Τσάμηδες].
»Δεν θέλουμε να βλάψουμε τα άλλα (θέματα). Δεν θέλουμε τίποτε περισσότερο, τίποτε λιγότερο, αυτά που μας ανήκουν».
Μάλιστα, αναφέρθηκε και στο «δίκαιο αίτημα» των Τσάμηδων συνεργατών των ναζί για την τοποθέτηση ενός μνημείου στην Ήπειρο ως «ανάμνηση». Προφανώς αγνοεί ότι μνημεία για τους ναζί δεν ανεγείρονται στην Ελλάδα και σε καμία χώρα που πολέμησε τον άξονα. Βεβαίως η Αλβανία ήταν σύμμαχος των ναζί, ως ιταλικό προτεκτοράτο.
«Θα επιμείνουμε γιατί αυτό είναι ένα αλβανικό ζήτημα. Η Ελλάδα έχει μια παράνοια, μια αυτό-φαντασία για τους δικούς της λόγους, ότι οι Αλβανοί έχουν εδαφικές αξιώσεις και αυτή η αξίωση έχει το όνομα «Τσάμηδες».
»Δεν έχουμε τέτοια αξίωση. Μιλάμε για Αλβανούς πολίτες που στο παρελθόν είχαν περιουσία στο ελληνικό κράτος, μιλάμε για Αλβανούς πολίτες που έχουν πικρές μνήμες και δικαίως ζητούν να θυμούνται» πρόσθεσε ο πρωθυπουργός της Αλβανίας, αποκρύπτοντας ότι αυτοί απέδρασαν από την Ελλάδα για να μη συλληφθούν ως συνεργάτες των ναζί.

Τι είναι το «τσάμικο» (εκτός από ελληνικός παραδοσιακός χορός)

Μετά την ιταλική κατοχή της Αλβανίας το 1939, οι μουσουλμάνοι Τσάμηδες χρησιμοποιήθηκαν ως όργανο προπαγάνδας από τους Ιταλούς για να δικαιολογήσουν την εισβολή στην Ελλάδα.
Κατά τη διάρκεια της κατοχής (1941-1944), η πλειοψηφία συντάχθηκε με τις δυνάμεις του άξονα με αλυτρωτικούς σκοπούς, για τη δημιουργία της «Μεγάλης Αλβανίας».
Ως απόρροια των ακροτήτων που διαπράχθηκαν από Τσάμηδες εκείνο το διάστημα (1941-1943) σε συνεργασία με τις κατοχικές αρχές, ο τοπικός χριστιανικός πληθυσμός είτε μεταναστεύει, είτε αντιστέκεται με τη δημιουργία μικρών αντιστασιακών ομάδων, ή εντάσσεται στο ΕΑΜ και στον ΕΔΕΣ.
Προς το τέλος του πολέμου ένας πολύ περιορισμένος αριθμός πρώην δοσίλογων Τσάμηδων εντάσσεται στον ΕΛΑΣ.
Στις 17-18 Αυγούστου του 1944 διεξήχθη η μάχη της Μενίνας που ήταν η σημαντικότερη που δόθηκε από τις αντιστασιακές δυνάμεις κατά των Γερμανών κατακτητών στην Ήπειρο.
Εκεί οι ενωμένες δυνάμεις του ΕΔΕΣ νίκησαν τους Γερμανούς. Ανάμεσα στα θύματα καταμετρούνται και 86 νεκροί και αρκετοί αιχμάλωτοι ανάμεσα στους οποίους και 9 Τσάμηδες.
Μετά το τέλος του πολέμου, ολόκληρος ο πληθυσμός των μουσουλμάνων Τσάμηδων διέφυγε στην Αλβανία, λόγω της δοσιλογικής δραστηριότητας με αμφότερες τις ιταλικές και γερμανικές κατοχικές Αρχές.
Οι περισσότεροι εγκαταστάθηκαν στην Αλβανία και μικρότερος αριθμός στην Τουρκία και τις Ηνωμένες Πολιτείες.
Το σταλινικού τύπου καθεστώς της Λαϊκής Δημοκρατίας της Αλβανίας τους παραχώρησε σπίτια με σκοπό να διασπάσει τη συμπαγή παρουσία σε περιοχές που διαβιούσαν ελληνικοί πληθυσμοί (Βόρεια Ήπειρος).
Παράλληλα, περίπου 8.000 Έλληνες που ζούσαν στην Αλβανία, υπό καθεστώς πιέσεων, διέφυγαν στην Ελλάδα εκείνη την περίοδο (1945-1946).
Στην Ελλάδα, από τους περίπου 20.000 Τσάμηδες που υπήρχαν προπολεμικά στην Θεσπρωτία, σύμφωνα με την απογραφή του 1951 είχαν παραμείνει μόνο 127.
Στις 23 Μαΐου 1945 το Ειδικό Δικαστήριο Δοσιλόγων Ιωαννίνων καταδίκασε ερήμην ομαδικά 1.930 Τσάμηδες, κλείνοντας οριστικά τον δρόμο του επαναπατρισμού τους.
Για την Ελλάδα δεν υφίσταται «τσάμικο» ζήτημα.

Πέμπτη 1 Φεβρουαρίου 2018

Η χαρά του Τσάμη - ” Gëzohu Çamëri! Turqia po projekton “Shqipërinë e Madhe”




Η ενασχόληση με το Σκοπιανό, καθόλα σοβαρό εθνικό θέμα παρά τις προσπάθειες ορισμένων να το παρουσιάσουν ως έλασσον που πρέπει να κλείσει με συνοπτικές διαδικασίες, αφήνει στη σκιά ένα άλλο εξίσου σοβαρό: Τις ελληνοαλβανικές σχέσεις όπου και εκεί προωθείται μια fast track διαδικασία «επίλυσης» των «διαφορών».
Η ατζέντα ήδη διαμορφώνεται ετεροβαρώς, υπό την έννοια ότι η Αλβανία, τις απορρέουσες και από το διεθνές δίκαιο και τις διεθνείς συνθήκες υποχρεώσεις της, τις θέτει συμψηφιστικά με προκλητικές και χωρίς βάση διεκδικήσεις της.


Οι επίμονες δηλώσεις Αλβανών κυβερνητικών ότι οι δύο πλευρές συζητούν και θέμα «Τσάμηδων», παρά τις αλλεπάλληλες διαψεύσεις του ελληνικού υπουργείου Εξωτερικών, επιβεβαιώνει το προφανές. Ότι τα Τίρανα δεν είναι διατεθειμένα να αφήσουν εκτός διαπραγμάτευσης ένα θέμα το οποίο έχουν αναγάγει σε μείζον εθνικό και το οποίο αποτελεί μέρος της ευρύτερης στρατηγικής τους. Για όσους δεν κατάλαβαν ή δεν το παρατήρησαν, ο αλβανικός παράγων υλοποιεί, με την καθοδήγηση της Άγκυρας, μία μεγαλοϊδεατική πολιτική στα Βαλκάνια και μάλιστα με τρόπο συνεπή, μεθοδικό και συνεκτικό που καθιστά εμφανές το τουρκικό αποτύπωμα. Η Τουρκία επιδιώκει να επανακάμψει στα Βαλκάνια ως επικυρίαρχος στο πλαίσιο του γενικού οθωμανικού come back που ονειρεύεται - και για να λέμε την αλήθεια πραγματοποιεί σε μεγάλο βαθμό - ο Ερντογάν και οι Αλβανοί αποτελούν ένα από τα χρήσιμα και κρίσιμα εργαλεία στην επιδίωξη αυτού του σκοπού. Ο Τούρκος πρόεδρος επιχειρεί να μεταμορφώσει την Αλβανία σε μία δεύτερη Τουρκία στην περιοχή.

Το Κοσσυφοπέδιο, οι περιοχές των Σκοπίων με αλβανικό πληθυσμό, οι περιοχές στη νότια Σερβία (Πρέσεβο) επίσης με αλβανικό στοιχείο, αποτελούν τα βασικά κομμάτια που με επίκεντρο το αλβανικό κράτος συνθέτουν του παζλ της Μεγάλης Αλβανίας που συγκινεί και συστρατεύει όλο και μεγαλύτερο μέρος των Αλβανών οι οποίοι αισθάνονται ότι βρίσκονται σε διαδικασία «εθνικής ολοκλήρωσης».

Μαζί και διάφορα φαντασιακά τμήματα της «Φυσικής Αλβανίας», όπως αρέσκονται να την ονομάζουν οι Αλβανοί, πχ η «Τσαμουριά» την οποία «κατέχουν οι Έλληνες».

Για να μιλάμε ανοιχτά, το τζίνι βγήκε από το μπουκάλι και δεν ξαναμπαίνει μέσα έως ότου οι Αλβανοί θεωρήσουν ότι έχει εκπληρώσει την ευχή τους ή μέχρι να βγει από άλλο μπουκάλι ένα άλλο πιο δυνατό τζίνι που θα αναγκάσει το αλβανικό να μαζευτεί και θα ξαναβάλει το πώμα.

Ο ηγέτης των Αλβανών του Πρέσεβο, Φάτον Κλινάκου, πρόεδρος του συλλόγου βετεράνων του UCK, δήλωσε ότι «αν δεν λυθεί το θέμα των Αλβανών του Κοσσυφοπεδίου τότε εμείς στην Κοιλάδα του Πρέσεβο δεν αποκλείουμε το ενδεχόμενο μιας νέας ένοπλης σύγκρουσης».

Σύλλογος Αλβανίδων γυναικών στο Πρίζρεν του Κοσσυφοπεδίου πλέκουν μάλλινα κασκόλ για τους Τούρκους που έχουν εισβάλει στο Αφρίν της Συρίας, τα οποία έχουν επάνω τους κεντημένα έναν «κλάδο ελαίας» αναφορά στον ομώνυμο τίτλο της επιχείρησης του τουρκικού στρατού.

Ο ηγέτης των Σέρβων του Κοσσυφοπεδίου Όλιβερ Ιβάνοβιτς, θεωρούμενος μετριοπαθής, δολοφονήθηκε εν ψυχρώ προ ημερών με έξι σφαίρες χ στη Μιτρόβιτσα η οποία είναι διχοτομημένη μεταξύ Αλβανών και Σέρβων.

Ο Αλβανός υπουργός Εξωτερικών Ντιτμίρ Μπουσάτι μιλώντας στη Βουλή για τις συζητήσεις με την Ελλάδα επέμεινε ότι περιλαμβάνεται το «τσάμικο» και δήλωσε μάλιστα ότι «κάθε πολίτης τσάμικης καταγωγής θα χαίρεται την περιουσία του»… Ποιος ξέρει αν ο Μπουσάτι έχει λόγους να θεωρεί ότι η διαπραγμάτευση με την ελληνική κυβέρνηση είναι η χαρά των Τσάμηδων.

Ο Πρόεδρος της Αλβανίας, Ιλίρ Μέτα, υπέγραψε τη χορήγηση αλβανικού διαβατηρίου στον πρωθυπουργό του Κοσσυφοπεδίου, Ραμούς Χαραντινάι, πρώην διοικητή του UCK, ο οποίος έχει κατηγορηθεί για εγκλήματα πολέμου . Ο Χαραντινάι έγραψε στο Facebook: «Κατά τη διάρκεια της παραμονής μου στο Δικαστήριο του Στρασβούργου, με ειδικό διάταγμα από τον πρώην πρόεδρο της Δημοκρατίας της Αλβανίας, Μπουγιάρ Νισάνι, μου απενεμήθη η αλβανική ιθαγένεια καθώς και στη γυναίκα μου Ανίτα..

Ευχαριστώ το αλβανικό κράτος για την εξαιρετική τιμή που μου έκανε να γίνω πολίτης της Δημοκρατίας της Αλβανίας».
Αλβανία και Κοσσυφοπέδιο έχουν ανακοινώσει τη λεγόμενη «ενοποιητική πλατφόρμα» η οποία στην πλήρη υλοποίησή της προβλέπει την κανονική ένωση των δύο κρατών «εντός ΕΕ» όπως διευκρινίζει ο Αλβανός πρωθυπουργός Έντι Ράμα, επιχειρώντας να εκβιάσει την ευρωπαϊκή ένταξη αμφοτέρων.

Την ώρα, δε, που και η σημερινή αλβανική κυβέρνηση συνεχίζει και κλιμακώνει την πολιτική διωγμού των Ελλήνων της Βορείου Ηπείρου - και ως κινήσεις καλή θέλησης παρουσιάζει τη δημιουργία ελληνικών στρατιωτικών νεκροταφείων διότι δεν την πειράζουν τόσο οι νεκροί αλλά οι ζώντες που θέλει να ξεφορτωθεί - στην Ελλάδα λαμβάνουν χώρα διάφορα περίεργα, όπως η ίδρυση αλβανικού σχολείου στην Κρήτη. Την πρώτη ημέρα λειτουργίας εμφανίστηκε παιδάκι με μπλούζα που είχε επάνω χάρτη της «Μεγάλης Αλβανίας». Πολύ χαριτωμένο. Είχε προηγηθεί η υποστολή της ελληνικής σημαίας και η ανάρτηση της αλβανικής, κίνηση η οποία αποδόθηκε από Έλληνες γυμνοσάλιαγκες σε «παρεξήγηση».

Η Ελλάδα, εντωμεταξύ, ετοιμάζεται να δώσει το πράσινο φως για την έναρξη ενταξιακών διαπραγματεύσεων της Αλβανίας με την ΕΕ και γι’ αυτό η πρεμούρα για λύση -πακέτο εξπρές στα ελληνοαλβανικά ώστε να μην αναγκαστεί να βάλει και άλλο βέτο.

Η ελληνική πλευρά κάνει ένα λάθος, στρατηγικό, το οποίο θα στοιχίσει στη χώρα. Σε όλα τα θέματα με όλους τους γείτονες με τους οποίους υπάρχουν διαφορές, για την ακρίβεια διεκδικήσεις και προκλήσεις εκ μέρους τους, νομίζει ότι επειδή η ίδια μπαίνει σε λογική να «κλείσει» τα ζητήματα, το ίδιο σκέπτονται και οι άλλοι. Λάθος. Οι άλλοι έχουν στο μυαλό τους και στην πολιτική τους το ακριβώς αντίθετο. Να ανοίγουν θέματα. Γιατί έχουν εθνική ατζέντα, εθνικό όραμα, εθνική ιδέα, εθνικούς στόχους, διεκδικήσεις, Συμφωνεί, διαφωνεί κάποιος, μας συμφέρει, δεν μας συμφέρει, είναι άλλη συζήτηση. Πάντως έχουν και τα ζητήματά τους κοιτούν πως θα τα προωθήσουν και όχι πως θα τα κλείσουν. Οι δικοί μας κρίνουν εξ ίδιων τα αλλότρια. Διότι αν τους ρωτήσεις ποιο είναι – κατ’ αυτούς - το εθνικό όραμα της Ελλάδας θα δυσκολευθούν να στο περιγράψουν, διότι «δεν το ‘χουν».

Και σε αυτή την περιοχή του πλανήτη, όπως και σε αρκετές άλλες, αν «δεν το ‘χεις», έχουν οι άλλοι για σένα και αυτό κατά κανόνα δεν είναι καλό.
Δυστυχώς, μετά το «Αλβανός τουρίστας» που κάποτε αστειευόμασταν και τώρα είναι το λιγότερο που λουζόμαστε, κινδυνεύουμε να υποστούμε το «αλβανική Μεγάλη Ιδέα» με τουρκική πατέντα και αυτό δεν είναι καθόλου αστείο.



Në një opinion për parapolitika.gr, Lambros Kalarrytis ka shkruar për lëvizjet e fundit mes Shqipërisë dhe Greqisë, ku thekson e pala greke është ajo që do të humbasë në ç’do marrëveshje që mund të arrihet.

Artikulli

Për fat të keq, ne jemi në rrezik dhe vuajmë nga ideja e “Shqipërisë së Madhe”. Duke pasur para sysh çështjen e Shkupit, një çështje serioze kombëtare, pavarësisht nga përpjekjet e disa për ta paraqitur atë si të vogël, e cila duhet të mbyllet me procedura të sakta, lë një hije tjetër po aq të rëndë: marrëdhëniet greko-shqiptare që janë në proces për “zgjidhjen” e mosmarrëveshjeve, shkruan Tirana Today.

Deklaratat e vazhdueshme të qeverisë shqiptare që të dy palët janë duke diskutuar dhe për “Çamët”, përkundër mohimeve të vazhdueshme nga Ministria e Jashtme greke, konfirmon qartë. Tirana nuk është e gatshëm për të lënë jashtë saj atë që ajo e quan pjesë të vetën dhe të strategjisë së gjerë të saj, për krijimin e “Shqipërisë së Madhe”.

Për ata që nuk e kuptojnë apo nuk  vënë re, faktori shqiptar zbaton urdhrat e Ankarasë, një politikë irredentiste në Ballkan dhe në mënyrë konsistente, metodike dhe e qëndrueshme që i bën të dukshme gjurmë turke. Turqia kërkon një Ballkan të ri, dhe Erdogan po punon me shqiptarët, të cilët janë një nga mjetet e dobishme dhe të rëndësishme në ndjekjen e këtij qëllimi. Presidenti turk po përpiqet ta transformojë Shqipërinë në Turqinë e dytë në rajon.

Kosova, zonat maqedonase me popullsi shqiptare, zona në jug të Serbisë (Preshevë) me popullsi shqiptare, janë pjesë kyçe dhe në fokus të shtetit shqiptar për idenë e “Shqipërisë së Madhe”, një lëvizje mister, e cila mbledh së bashku shumë  shqiptarë të cilët mendojnë se janë në një proces të “integrimit kombëtar”.

Së bashku dhe pjesë të ndryshme imagjinare për idenë e “Shqipërisë së Madhe”, një ndër trojet që e përbën atë janë dhe ato “Çame”.

Ministri i Jashtëm shqiptar Ditmir Bushati duke folur në Parlament për diskutime me Greqinë këmbënguli se ka folur për “Çamërinë” dhe madje deklaroi se “çdo qytetar çam do të gëzohet në pronën e tij”.

Ndërsa, një lëvizje tjetër vjen nga udhëheqësi i shqiptarëve të Preshevës Faton Klinakou, president i Shoqatës së Veteranëve të UÇK-së, i cili është shprehur se: “në qoftë se ju nuk e zgjidhin çështjen e shqiptarëve të Kosovës atëherë ne në Luginën e Preshevës nuk e përjashton mundësinë e një konflikti të ri të armatosur.”

Ndërsa, nga ana tjetër Presidenti i Shqipërisë, Ilir Meta, administrata shqiptare i nënshkroi pasaportën Kryeministrit të Kosovës, Ramush Haradinaj, një ish-komandant i UÇK-së, i cili ka qenë i akuzuar për krime lufte.

“Shqipëria dhe Kosova kanë njoftuar të ashtuquajturën “platformë e unifikuar”, se zbatimi i plotë siguron bashkimin normal të dy shteteve “brenda BE-së”, siç tha kryeministri shqiptar Edi Rama, duke u përpjekur për t’i bërë shantazh për integrimin evropian të të dy vendeve.

Ndërsa, na ana e saj qeveria shqiptare vijon dhe i persekuton grekët, por vullneti i mirë i saj për të zhvarrosur ushtarët grekë, është sepse do të theksojë se nuk hyn në lojë me të vdekurit, por me të gjallët që dëshiron ti heqë qafe. Kështu në Kretë pak dit më parë u hap një shkollë shqipe.

Në ditën e parë të  çeljes së saj, një djalë u shfaq me një bluzë që kishte një hartë të “Shqipërisë së Madhe”.

Greqia, ndërkohë, është duke u përgatitur për të dhënë dritën e gjelbër për fillimin e negociatave të Shqipërisë me BE-në. Ana greke po bën një gabim strategjik, i cili do të kushtojë vendit. Në të gjitha çështjet me të gjithë fqinjët, pa dallim, po ndjek një logjikë “të ngushtë”.

Të tjerët kanë në mendje dhe politikën e tyre me tema të hapura. Pse kanë një agjendë kombëtare, vizion kombëtar, ide kombëtare, objektivat kombëtare? Pra ideja e “Shqipërisë së Madhe”, tani për tani duhet të jetë shqetësimi ynë.  TIRANA TODAY