Ενίσχυση του έργου!

Ενίσχυση του έργου!

Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2013

Το Ελληνικό Προξενείο και η Μητρόπολη Κορυτσάς διοργάνωσαν συναυλία για τα Χριστούγεννα!

Την Πέμπτη 19 12 2013 υπό την μέριμνα την Μητροπόλεως Κορυτσάς και του Γενικού Ελληνικού Προξενείου Κορυτσάς παρουσιάστηκε από το Καλλιτεχνικό Λύκειο «Τεφτα Τάσκο» σε συνεργασία με το Ελληνικό Σχολείο Όμηρος ένα πρόγραμμα με τραγούδια Χριστουγεννιάτικα. Παρουσίασε την συναυλία η κ Ζαμίρα Κίτα. Το πρόγραμμα ετοίμασε η κ Μαριάνθη Βράμε, η οποία είναι και δασκάλα μουσικής και στα δύο Σχολεία.
Παρευρέθηκαν και τίμησαν την εορτή ο Μητροπολίτης Κορυτσάς Ιωάννης ο οποίος και χαιρέτισε του παρευρισκόμενους, ο Γενικό Πρόξενος της Ελλάδος κ Ιωάννης Πεδιώτης, ο Συντονιστής Εκπαίδευσης Ελληνικών Σχολείων Όμηρος κ Γεώργιος Χρονόπουλος,  ο Περιφερειάρχης Κορυτσά κ Αρνίτ Κονόμη ο Δήμαρχος Κορυτσάς κ Σωτηράκη Φίλο, η διευθυντές των δύο σχολείων ο κ Πύρρο Ναούμη και Ελένη Τούλιου οι οποίοι χαιρέτισαν επίσης στην αρχή της συναυλίας, όλοι οι κληρικοί της Μητροπόλεως. Την συναυλία παρακολούθησαν γονείς και πολλοί άλλοι θεατές από την Κορυτσά.
Η συναυλία αυτή στάθηκε ικανή να συγκινήσει  όλους τους θεατές και να τους εισάγει στο πνεύμα της εορτής των Χριστουγέννων. Ιδιαίτερα όμως χαροποίησε του έλληνες της περιοχής διότι άκουσαν χριστουγεννιάτικα τραγούδια στην μητρική τους γλώσσα από τα παιδιά του Σχολείου Όμηρος.
Όλοι ευχήθηκαν ώστε αυτά τα Χριστούγεννα να φέρουν ειρήνη και αγάπη παντού.

Ακολουθεί βίντεο ώστε να παρακολουθήσετε το μεγαλύτερο μέρος της συναυλίας και ειδικά τα παιδιά του Ελληνικού Σχολείου Όμηρος. 

















Γιορτές των Χριστουγέννων στο Ελληνικό Σχολείο Όμηρος Κορυτσά (Βίντεο και Φωτογραφίες)

































Την Άγκυρα επισκέφθηκε ο αρχηγός του κόμματος των Αλβανοτσάμηδων PDIU,  Σπετίμ Ίντριζι, μετά από πρόσκληση του   Αντιπροέδρου του κυβερνώντος κόμματος της Δικαιοσύνης και Ανάπτυξης ΑΚ, Μεβλούτ Τσαβούσογλου.
Σύμφωνα με τα αλβανικά ΜΜΕ η επίσκεψη του Ιντρίζι στην Τουρκία αποτελεί ένα σημαντικό πρώτο βήμα για την καθιέρωση συνεργασίας μεταξύ του αλβανικού κόμματος PDIU και του τουρκικού ΑΚ.
Ο Ίντριζι δήλωσε ότι οι Αλβανοί είναι ευγνώμονες προς το τουρκικό κράτος και τους πολίτες του, για την μεγάλη βοήθεια που προσέφεραν στους Αλβανοτσάμηδες που  εκτοπίστηκαν το 1923 στην Τουρκία.
Παράλληλα, ο αναπληρωτής επικεφαλής του ΑΚ, Τσαβούσογλου, εγγυήθηκε (!) στον Ίντριζι ότι θα έχει την βοήθεια τους, στην προσπάθεια επίλυσης του ζητήματος των Τσάμηδων, αναφέρουν τα αλβανικά ΜΜΕ.
Το σύντομο σχόλιο μας:
Σίγουρα στην Τουρκία ενδιαφέρει από πολλές απόψεις αυτή η υπόθεση για την προπαγάνδα της στα Βαλκάνια και ιδιαίτερα στην Αλβανία. Αυτό όμως που φαίνεται ξεκάθαρα είναι το γεγονός πως η Τουρκία ενδιαφέρεται για τους συμπατριώτες της που θα έπρεπε να τους είχε πάρει από  τότε που έγινε η ανταλλαγή των πληθυσμών. Αυτοί οι τούρκοι που απέμειναν στην Αλβανία δεν ξεχνάνε την πατρίδα τους που είναι στην Μικρά Ασία όπου και αυτοί έπρεπε να ήταν τώρα. Μήπως πρέπει τελικά κάποιος να τους στείλει εκεί και να γίνουν πολλοί ονειροπόλοι μαζί με τον Ερντογάν για την Οθωμανική Αυτοκρατορία.

Τρίτη 17 Δεκεμβρίου 2013

ΠΑΡΗΓΟΡΙΑ ΣΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ Ο… ΝΑΣΤΡΑΝΤΙΝ ΧΟΤΖΑ ΚΑΙ Ο ΓΑΙΔΑΡΟΣ ΤΟΥ

Γράφει ο Νίκος Χειλαδάκης

Μετά την άκρως επιτυχημένη επιδρομή των τουρκικών σήριαλ που ήρθαν σαν «ευεργέτες» για να παρηγορήσουν τους καημένους Έλληνες που αγκομαχούν από την μνημονιακή λαίλαπα, τώρα οι Τούρκοι και εν όψει των Χριστουγέννων «σερβίρουν» σαν καλύτερη «παρηγοριά» στα βάσανα των παγωμένων Ελλήνων που βλέπουν να φεύγει το έδαφος κάτω από τα πόδια τους, τον περίφημο λαϊκό ήρωα της Μικράς Ασίας τον γνωστό μας Νασραντίν Χότζα και τον.. αγαπητό του γάιδαρο.

Με ένα χαρακτηριστικό άρθρο για τα χάλια της χώρας μας, η τουρκική εφημερίδα Hürriyet, παρουσιάζει τον Νασραντίν Χότζα σαν την καινούργια μεγάλη μόδα των Ελλήνων μετά τον θρίαμβο που είχαν τα τελευταία χρόνια τα τουρκικά σήριαλ που είχαν κατακλίσει την ελληνική τηλεοπτική αγορά. Έτσι, η καινούργια «πρόταση» των Τούρκων για να βγούμε απ την κρίση, είναι ο μεγάλος αυτός λαϊκός ήρωας της Μικράς Ασίας που τα χωρατά του πέρασαν δια μέσω των αιώνων σε όλους σχεδόν τους λαούς της Οθωμανικής αυτοκρατορίας σαν ένα κοινό χαρακτηριστικό πολιτιστικό στοιχείο της εποχής εκείνης που έφτασε μέχρι την δική μας εποχή.

Κάποτε λοιπόν ο Νασραντίν Χότζα χρειάστηκε να βάλει κάποιο χρέος για να εξυπηρετήσει τις δουλειές του που είχαν κάποια προβλήματα. Επειδή όμως οι τόκοι ήταν απλησίαστοι και δεν μπορούσε να τους εξοφλήσει, (όπως η Ελλάδα του μνημονίου),  οι δανειστές τους, (Τρόικα), τον συμβούλεψαν για να κάνει οικονομία να ελαττώσει την τροφή που έδινε στον γάιδαρο του. Μάλιστα του πρότειναν αυτό να γίνετε σιγά σιγά για να συνηθίσει ο γάιδαρος και να μην αντιδράσει συνεχίζοντας να δουλεύει όχι πια για τον Νασραντίν Χότζα, αλλά για τους δανειστές του που ζητούσαν με απληστία ότι είχε και δεν είχε. Ο Χότζα λοιπόν άρχισε σιγά σιγά να ελαττώνει τον σανό που έδινε στον δυστυχή τον γάιδαρο, εξοικονομώντας  λίγο περισσότερο σανό. Βέβαια, με τον σανό που εξοικονομούσε δεν  μπορούσε να εξυπηρετήσει το χρέος γιατί αυτό γίνονταν όλο και πιο ασύλληπτο ξεπερνώντας παρά τις μεγάλες οικονομίες του Χότζα και του γάιδαρου του κάθε όριο δυνατότητας να εξοφληθεί κάποτε. Άλλωστε αυτό ήθελα οι τοκογλύφοι, (Γερμανοί),  δανειστές του. Μια μέρα όμως και ενώ ο Χότζα άρχισε να καμαρώνει ότι κατάφερνε να εξοικονομεί όλο και περίστερο σανό χωρίς να επηρεάζετε ο γάιδαρος που συνέχιζε ο καημένος με πολύ ζόρι να σηκώνει τα βάρη που του έβαζαν, όταν πήγε να τον βρει, έκπληκτος αντίκρισε το ζώο που είχε γίνει σκέτος σκελετός, να κείτεται νεκρό καθώς είχε πεθάνει πλέον από ασιτία. Ο Χότζας κατάλαβε τότε τι είχε κάνει και απαρηγόρητος έκλεγε όλη την μέρα πάνω στο πτώμα του αγαπημένου του γαιδάρου. Ήταν όμως πολύ αργά!

Αυτός είναι ο γάιδαρος του Νασραντίν Χότζα και αυτή είναι η σύγχρονη Ελλάδα της μνημονιακής προδοσίας και του μνημονιακής κατοχής που οδήγησε την χώρα στην μεγαλύτερη καταστροφή της σύγχρονη ιστορίας της. Την ίδια ώρα που η ανεργία έχει χτυπήσει κόκκινο, που οι νεοέλληνες καίγονται από τις αναθυμιάσεις και αυτοκτονούν απελπισμένοι, που η Κύπρος ξεπουλιέται με ένα νέο έκτρωμα «αλλά Αν(μ)άν», έρχεται ο Νασραντίν Χότζα για να… μας παρηγορήσει μετά από την «αγαλλίαση» που μας χάρισαν τα τουρκικά σήριαλ μέσα στην μαύρη δυστυχία μας. Σκεφτείτε ! Άραγε είμαστε εμείς οι γάιδαροι του Νασραντίν Χότζα και έτσι σαν τον γάιδαρο θα περιμένουμε και εμείς να έχουμε το ίδιο τέλος ; Καημένε Κολοκοτρώνη! Μήπως αγωνίστηκες σχεδόν διακόσια χρόνια πριν από μας για να γίνει η Ελλάδα του εικοστού πρώτου αιώνα ο…γάιδαρος του Νασραντίν Χότζα ;

ΝΙΚΟΣ ΧΕΙΛΑΔΑΚΗΣ

Δημοσιογράφος –Συγγραφέας – Τουρκολόγος

Πέμπτη 12 Δεκεμβρίου 2013

Χαραντίναϊ, ο χριστιανός Κοσοβάρος

Εγινε του... Κοσόβου με τη δήλωση του προέδρου της Συμμαχίας για το Μέλλον του Κοσόβου Ραμούς Χαραντίναϊ πως δεν είναι μουσουλμάνος. «Επί γενεές ολόκληρες η οικογένειά μου ήταν Αλβανοί καθολικοί. Αγνοώ το λόγο που είμαι μουσουλμάνος.
 Ποτέ μου δεν ήμουν σε τζαμί, ούτε για προσευχή ούτε για κάτι άλλο», είπε ο επίδοξος πρωθυπουργός του Κοσόβου, βάζοντας φωτιά στα social media και προκαλώντας τη μήνιν του ιμάμη του Μεγάλου Τζαμιού της Πρίστινα Σεφκέτ Κρασνίκι, που τον κατηγόρησε ως «αλλαξοπιστήσαντα» για «χάρη της καριέρας του».
Το ίδιο οργίλη αντίδραση είχε και η Μουσουλμανική Νεολαία, που έκανε λόγο για αντιισλαμική «ιεροσυλία» αδύνατη να εξαγνίσει τον «υπόδικο» της Χάγης για «εγκλήματα πολέμου» -όπως του θύμισε- παρά την αθώωσή του απ' το Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο.
Διόλου τυχαία δεν ήταν η δήλωση Χαραντίναϊ, ο οποίος πιθανόν άμεσα να προσβλέπει -και να δικαιωθεί- σε περισσότερες ψήφους απ' τους ανοιχτόμυαλους συμπολίτες του για τους υποψήφιους κοινοτάρχες του κόμματός του στο δεύτερο γύρο των χθεσινών τοπικών εκλογών.
Ηταν, επομένως, ευθεία βολή κατά του νυν πρωθυπουργού και πολιτικού του αντιπάλου Χασίμ Θάτσι, ένθερμου αποδέκτη πρόσφατα στην Πρίστινα, παρουσία του Αλβανού ομολόγου του Εντι Ράμα, της προκλητικής δήλωσης του φιλοξενούμενου Τούρκου πρωθυπουργού Ταγίπ Ερντογάν πως «Τούρκοι και Αλβανοί είναι αδέρφια» και «Κόσοβο και Τουρκία είναι μία χώρα», που ξεσήκωσε τη φιλοδυτική διανόηση των Αλβανών εν γένει.
Προφανώς ο Χαραντίναϊ ανήκει στη χορεία των Αλβανοκοσοβάρων εκείνων πολιτικών που βλέπουν τη μεταγιουγκοσλαβική μεταστροφή του Κοσόβου προς τη Δύση και την ένταξη στην ευρωπαϊκή οικογένεια άρρηκτα δεμένες με την επιστροφή στην πρώην θρησκεία τους, το χριστιανισμό. Σ' αυτή τη διαμάχη φιλοδυτικών και φιλοοθωμανών πρώτος «αμάρτησε», στις αρχές του '90, με την πτώση του κομμουνισμού, ο διάσημος γνωστός συγγραφέας Ισμαήλ Κανταρέ, αμαρτία για την οποία το ισλαμικό κατεστημένο τον έβαλε στο «πυρ το εξώτερον».
Η Τουρκία του Ερντογάν, ωστόσο, που σχεδιάζει «ισλαμικά τόξα» και διακατέχεται απ' τις ορέξεις της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, συνεχίζει την επίθεση... αδελφοσύνης στους όπου Βαλκανικής Αλβανούς με πηλήκια, λίρες και κοράνια. Μάλλον μπερδεψο-δουλειές, παρά αδελφο-δουλειές...

Ο Σεβαστιανός και το Βορειοηπειρωτικό




Ο Σεβαστιανός και το Βορειοηπειρωτικό
Ο  μεγάλος Ιεράρχης, ο αοιδίμου Μητροπολίτης Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανής και Κονίτσης Σεβαστιανός,έγραψε ιστορία  για την ιερή υπόθεση της Βορείου Ηπείρου. Το όνομα του είναι στενά συνδεδεμένο με τους Βορειοηπειρώτες και το βορειοηπειρωτικό ζήτημα.
Έζησε και εκοιμήθην με το όραμα της ελεύθερης Βορείου Ηπείρου. Μιας Βορείου Ηπείρου για την οποία έγιναν τόσοι αγώνες, χύθηκε τόσο αίμα, φυλακίστηκαν, εξορίστηκαν και απεβίωσαν για το όνομά της εκατοντάδες. Μια Βόρεια Ήπειρος για την οποία ο αγώνας και οι θυσίες ανάγκασαν τις Μεγάλες Δυνάμεις  να υπογράψουν το Πρωτόκολλο της Κερκύρας, ως μία λύση, μετά από την αδικία που έγινε κατά τη χάραξη των συνόρων μετά τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο.
Ο αείμνηστος Ιεράρχης δεν αρκέστηκε  να βροντοφωνεί και να διαλαλεί μέσα στην ελληνική επικράτεια, αλλά και σε μακρινές χώρες όπως στην Αμερική, Καναδά, Αυστραλία κι αλλού, όπου όχι μόνον οι Έλληνες αλλά και άλλοι διάβαζαν τις εγκυκλίους του, άκουγαν τις συγκλονιστικές ομιλίες του και νιώθανε υπερήφανοι. Μα και στους Διεθνούς Οργανισμούς  και στα Διεθνή Φόρα και μέχρι το Κογκρέσο των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής, ακόμα, έκανε γνωστό το θέμα αυτό.
Και όταν τα σύνορα της Αλβανίας ήταν κλειστά, με ηλεκτροφόρα συρματοπλέγματα, οι Βορειοηπειρώτες προσήλωναν το αυτί τους στην κατεβασμένη φωνή του ραδιοφώνου και άκουγαν την μελωδική, αλλά μπάσα φωνή του Σεβαστιανού. Δάκρυζαν και πίστεψαν στα λεγόμενά του. Γιατί έλεγε την αλήθεια. Την πονεμένη αλήθεια.
Να γιατί έγινε πασίγνωστος και ο λόγος του βαρύς σαν πέτρα. Γιατί μιλούσε με γεγονότα, με τεκμήρια, με αληθινές σπαρακτικές ιστορίες από την θλιβερή τραγωδία των Βορειοηπειρωτών, για μια αδικία που όλοι γνώριζαν, αλλά που ήταν άφαντη μπροστά στα δικά τους συμφέροντα.
«Όσοι παρακολουθούσαν, έστω και για λίγο, το ασταμάτητο οδοιπορικό του ακρίτα Ιεράρχη, έχουν να λένε για ένα πραγματικό παλλαϊκό ξεσηκωμό υπέρ της “εσταυρωμένης”  Βορείου Ηπείρου», γράφει ο συνεχιστής του έργου του, ο νέος Μητροπολίτης Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανής και Κονίτσης, Σεβασμιότατος Ανδρέας.
Οι διδαχές του, οι συμβουλές του σε καθημερινή βάση. Άνοιξε την καρδιά του, άνοιξε και την πόρτα της φτωχής Μητρόπολής του, μετά το 1991, για όλους τους Βορειοηπειρώτες. Και όχι μόνον. Παρακολουθούσε κάθε εξέλιξη του βορειοηπειρωτικού χώρου και ήλπιζε σε κάποιο θαύμα. Δεν έπαυε πάλι να συμβουλεύει:
«Μην αφήνετε τα πάτρια εδάφη σας. Να ’ρχεστε στην Ελλάδα να εργάζεστε, να οικονομάτε χρήματα και να επιστρέφετε πάλι για να μην αδειάσει ο τόπος…» «Την Ομόνοια και τα μάτια σας!». «Να είστε ενωμένοι και αδελφωμένοι, αδέρφια Βορειοηπειρώτες!»
Να γιατί σήμερα σε κάθε επέτειο τα πνευματικά του παιδιά της ΣΦΕΒΑ και ΠΑΣΥΒΑ, οι αγωνιστές Βορειοηπειρώτες φωνάζουν δικαιολογημένα: «Όταν το ράσο γίνεται σημαία, τότε η νίκη είναι βεβαία!»
Με την ελπίδα πως  οι προφητείες του Αγίου αυτού θα επαληθευτούν ας ανάψουμε όλοι μας ένα κεράκι στην μνήμη και το έργο του μακαριστού ΣΕΒΑΣΤΙΑΝΟΥ
(ανώνυμος Βορειοηπειρώτης που παραμένει και αγωνίζεται στις πατρογονικές του εστίες)

Βγήκαν δεκαπλάσιοι οι Ελληνες της Αλβανίας

Μετρήθηκαν και είναι δεκαπλάσιοι και πλέον του αριθμού των 24.243 ατόμων της επίσημης αλβανικής απογραφής του Οκτωβρίου του 2011. Ο λόγος για τους Ελληνες της Αλβανίας, που η υπογραφή της Ομόνοιας, όπως ανακοινώθηκε χθες, τους ανεβάζει στις 286.852 άτομα.
Το 30% των απογραφέντων ή 86.000 απεγράφησαν ηλεκτρονικά, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας της οργάνωσης, ενώ οι υπόλοιποι με ατομικά δελτία στην Αλβανία, την Ελλάδα, τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες αλλά και τις ΗΠΑ.
Η απογραφή, που περιλαμβάνει τους όπου γης Ελληνες της Αλβανίας, μαζί και την παλιά διασπορά τους -ήταν βασική προϋπόθεση του εγχειρήματος- περιέχει άκρως ενδιαφέροντα στοιχεία για τη μεγάλη «γεωγραφία» της Ομογένειας της Αλβανίας, την ηλικιακή σύνθεση, το μορφωτικό επίπεδο, αλλά και τη θρησκευτική της ταυτότητα. Ετσι, 186.000 δηλώνουν ως μητρική γλώσσα την ελληνική (στο υπόλοιπο κυριαρχεί η βλάχικη διάλεκτος με παράλληλη γνώση της ελληνικής και της αλβανικής) και το 90% δηλώνουν Χ.Ο., με το υπόλοιπο 10% να μη δηλώνει καθόλου.
Η ομογένεια, η οποία απείχε διαμαρτυρόμενη για τη μη αναγραφή της εθνικότητας απ' την επίσημη απογραφή του 2011, απαντάει έτσι στην εξοργιστική μεθόδευση ενός παραδοσιακού δραστικού περιορισμού του αριθμού της εκ μέρους των Τιράνων που και το 1988, επί κομμουνιστικού καθεστώτος, κατέγραφε μόνο 58.785 άτομα. (!) Ιδιος αριθμός και μεταπολεμικά, όταν ο αλβανικός πληθυσμός έδειχνε να τριπλασιάζεται.
Ασφαλώς όχι τυχαία ο απογραφικός δεκαπλασιασμός τους, η αποκατάσταση της αλήθειας, ήταν πρωτοσέλιδη είδηση του αλβανικού Τύπου.

Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου 2013

ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΕΘΝΙΚΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΑΣ “ΟΜΟΝΟΙΑ”

ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΕΘΝΙΚΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΑΣ “ΟΜΟΝΟΙΑ”
BASHKIMI DEMOKRATIK I MINORITETIT ETNIK GREK “OMONIA’’
DEMOKRATIC UNION OF GREEK MINORITY IN ALBANIA “OMONIA”

  -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
           Address: Rruga Nr3, Sarande, Albania, web site: www.deem-omonoia.com, e-mail: info@deem-omonoia.com, tel – fax 00355 85222522

Δελτίο Τύπου

Θέμα: Κοινοποίηση γενικών αποτελεσμάτων της διαδικασίας Καταγραφής Μελών της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας στην Αλβανία, από την Ειδική Γραμματεία Καταγραφής.

Ολοκληρώθηκε εντός των προθεσμιών που είχαν οριστεί απ’ το Γενικό Συμβούλιο της ΔΕΕΕΜ ΟΜΟΝΟΙΑ, η διαδικασία Καταγραφής Μελών της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας στην Αλβανία. Τα δεδομένα που συλλέχθηκαν απ’ τα σχετικά έντυπα ερωτηματολόγια και την ηλεκτρονική σελίδα που λειτούργησε για το σκοπό αυτό έχουν ήδη υποστεί την βασική επεξεργασία. Γενικά συμπεράσματα και στατιστικά ευρήματα που προκύπτουν και αφορούν στα αριθμητικά μεγέθη και τη γεωγραφία της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας παρουσιάζουμε περιληπτικά ακολούθως:
Έχουν συμπληρωθεί συνολικά 286 852 ατομικά δελτία εκ’ των οποίων το 30%, δηλαδή 86 000 στην σχετική ηλεκτρονική πλατφόρμα. Η συλλογή έγινε σε εντελώς εθελοντική βάση από τις τοπικές οργανώσεις της ΟΜΟΝΟΙΑΣ, ελαχιστοποιώντας την όλη δαπάνη του εγχειρήματος. Με βάση τις πληροφορίες, τα ισχύοντα στις στατιστικές έρευνες και τις εκτιμήσεις των ειδικών στα περί δημογραφίας, η διαδικασία Καταγραφής άγγιξε το 85% των μελών της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας. Το ποσοστό απ’ την μια αξίζει συγχαρητηρίων και απ’ την άλλη αποτελεί ασφαλή βάση για την εκτίμηση της ολοκληρωμένης εικόνας των Ελληνικών Κοινοτήτων στην Αλβανική επικράτεια.
Απ’ την πρώτη επεξεργασία προκύπτει ότι το 50% των μελών της ΕΕΜ έχει σχεδόν μόνιμη εγκατάσταση στην Ελλάδα, διατηρεί όμως πολύ καλή επαφή με τη γενέτειρα, καθώς πάνω απ’ το 70% αυτών επισκέπτονται περισσότερες των τριών περιόδων τα χωριά και της πόλεις τους.
Σε μια άλλη προσέγγιση ανά γεωγραφική περιοχή και όχι τόπο προσωρινής διαμονής θα μπορούσε ενδεικτικά να αναφερθεί ότι στην ευρύτερη Περιφέρεια Αυλώνας έχουν συμπληρωθεί 85 841 ατομικά δελτία, το Αργυρόκαστρο, 51 067 ατομικά δελτία, την ευρύτερη Περιφέρεια Κορυτσάς 33 561, το υπόλοιπο της Αλβανίας με σημείο αναφορά την πρωτεύουσα Τίρανα 32 298, ενώ το υπόλοιπο των ατομικών δελτίων συλλέχθηκαν στην Ελλάδα, τις ΗΠΑ και αλλού. Η διαδικασία συμπεριέλαβε προφανώς και την παλιά διασπορά, ως βασικό στόχο που είχε τεθεί εξ αρχής.  
Σε ότι αφορά ένα άλλο βασικό χαρακτηριστικό για τον προσδιορισμό της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας, εκείνο της θρησκευτικής πίστης προκύπτει ότι στο σχετικό ερώτημα έχουν απαντήσει άνω του 90%, δηλαδή 259 000 ότι είναι Χριστιανοί Ορθόδοξοι, ενώ το υπόλοιπο απλώς δεν συμπλήρωσε το σχετικό τετράγωνο.
Το 65%, των συμμετεχόντων στη διαδικασία Καταγραφής των Μελών της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας, δηλαδή 186 454 δήλωσαν ως μητρική γλώσσα την Ελληνική, ενώ στο υπόλοιπο κυριαρχεί η Βλάχικη διάλεκτος με παράλληλη γνώση της ελληνικής καθώς και της Αλβανικής.
Η διαδικασία έφερε στο φως επίσης ένα ενδιαφέρον δημογραφικό εύρημα που αφορά στην αναλογία των ελληνικών πληθυσμών που ζουν στα χωριά και τα μεγαλύτερα αστικά κέντρα σε μια αναλογία 60% προς 40% περίπου.
Υπάρχουν και άλλα στοιχεία των γενικών αποτελεσμάτων απ’ την έως τώρα επεξεργασία που αφορούν στην ηλικιακή δομή της κοινότητας των Ελλήνων στην Αλβανία, το μορφωτικό επίπεδο, τους γάμους και τα μεγέθη των οικογενειών τα οποία στην πορεία η Γραμματεία θα κοινοποιήσει.


Επί της ευκαιρίας το Γενικό Συμβούλιο της ΟΜΟΝΟΙΑΣ εκφράζει την ιδιαίτερη ικανοποίηση για την αίσια ολοκλήρωση μιας διαδικασίας που εκκρεμούσε από πολλά χρόνια σε ότι αφορά τους στόχους της Οργάνωσης. Εκφράζει επίσης τη δημόσια ευγνωμοσύνη στα στελέχη που συμμετείχαν εντελώς εθελοντικά στη διαδικασία και ειδικά την Ειδική Γραμματεία Καταγραφής.
Ως γνωστό η ΟΜΟΝΟΙΑ εκφράζοντας το σύνολο της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας δεν αναγνώρισε τα αποτελέσματα της Γενικής Απογραφής και Πληθυσμού στην Αλβανική Δημοκρατία –Census 2011, σε ότι αφορά στην εθνική καταγωγή, την μητρική γλώσσα και το θρήσκευμα των πολιτών.
Τα αποτελέσματα της Καταγραφής των Μελών της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας στην Αλβανία,  που διενέργησε η ΔΕΕΕΜ ΟΜΟΝΟΙΑ, θα είναι χρήσιμα όχι μόνο για τα εσωτερικά της και την επεξεργασία θέσεων αλλά και οδηγός για τα αναμενόμενα από μια κρατική διαδικασία που θα σέβεται την ελεύθερη έκφραση πάνω στα χαρακτηριστικά που προσδιορίζουν μια εθνική ή πολιτιστική μειονότητα.

   Άγιοι Σαράντα 10 Δεκεμβρίου 2013
                                                  Εκ του Γραφείου Τύπου και Επικοινωνίας