Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου 2014

Υπογραφή του Πρωτοκόλλου της Φλωρεντίας - Η Β.Ήπειρος παραχωρείται στην Αλβανία

Σαν σήμερα 04 Δεκεμβρίου 1913… Υπογραφή του Πρωτοκόλλου της Φλωρεντίας
«Η διεθνής επιτροπή διακανονισμού των συνόρων Αλβανίας-Ελλάδας υποβάλλει στην Πρεσβευτική Διάσκεψη του Λονδίνου τις αποφάσεις που λήφθηκαν από αυτή, γνωστές ως «»Πρωτόκολλο της Φλωρεντίας»», με βάση τις οποίες η Βόρεια Ήπειρος παραχωρείται στην Αλβανία.
Μετά την έντονη διαμαρτυρία και τις αντιδράσεις της ελληνικής κυβέρνησης, οι πρεσβευτές των Μεγάλων Δυνάμεων στο Λονδίνο δίνουν διακοίνωση στην ελληνική κυβέρνηση, με την οποία της γνωστοποιούν ότι η απόφαση για οριστική παραχώρηση των νησιών του Αιγαίου εξαρτάται από την πλήρη συμμόρφωσή της με τους όρους του Πρωτοκόλλου της Φλωρεντίας.»
Το Πρωτόκολλο της Φλωρεντίας και η παραχώρηση της Βορείου Ηπείρου στο νεοϊδρυθέν Αλβανικό Κράτος !
Υπογραφή του Πρωτοκόλλου της Φλωρεντίας
Με την Συνθήκη Βουκουρεστίου, στις 10 Αυγούστου 1913 ορίστηκαν τα σύνορα της ηττημένης Βουλγαρίας με τις όμορες και νικήτριες Χώρες ενώ ταυτόχρονα απετράπη η όποια ανάμιξη της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας σε βαλκανικά ζητήματα .Η Σερβία έλαβε υπό τη κυριαρχία της όλη τη Βόρεια Μακεδονία μέχρι τη Ραντοβίτσα και τη Στρώμνιτσα καθώς και το Μοναστήρι και το μεγαλύτερο τμήμα του Βαρδάρη . Τα Ελληνο-Σερβικά σύνορα είχαν ήδη καθορισθεί από ειδική διμερή επιτροπή από τις 3 Αυγούστου 1913 και τα είχαν υπογράψει οι Πρωθυπουργοί της Ελλάδας και της Σερβίας Ελευθέριος Βενιζέλος και Νικόλα Πάσιτς αντίστοιχα .
Τα Ελληνο-Βουλγαρικά καθορίστηκαν ανατολικά μεταξύ του όρους Μπέλες και των εκβολών του ποταμού Νέστου στο Αιγαίο, και βόρεια από εγγύς Στρωμνίτσας μέχρι όρους Μπέλες. Η Ρουμανία μετά την επίθεση που ξεκίνησε η Βουλγαρία, παρασυρόμενη από το πάθος πολεμικής λύσης, είχε εισβάλει στη Βουλγαρία, από την οποία και προσάρτησε τη Βουλγαρική Δομβρουτσά.
 Η δε Οθωμανική Αυτοκρατορία επανέκτησε την Αδριανούπολη και τμήματα της Α. Θράκης. Η Βουλγαρία αν και ηττημένη, διατήρησε το Μελένικο και το Νευροκόπι στη βόρεια Μακεδονία καθώς και τη Δυτική Θράκη, εκτός της Καβάλας. Συνεπώς η Βουλγαρία, από τη Συνθήκη αυτή, εξήλθε πολλαπλά κερδισμένη τόσο σε έκταση, όσο και σε πληθυσμό. Συγκεκριμένα έστω και με τα εδάφη που της απέμειναν από εκείνα που είχε προσαρτήσει στον Α” Βαλκανικό Πόλεμο έφθανε σε έκταση και πληθυσμό την Ελλάδα , υπερβαίνοντας και τη Σερβία. Έμεναν να καθοριστούν και τα σύνορα από την άλλη πλευρά και αυτό συνέβη μερικούς μήνες αργότερα με μια νέα συνθήκη που έμεινε γνωστή σαν Πρωτόκολλο της Φλωρεντίας.
Στις 4 Δεκεμβρίου 1913 σύμφωνα με το παλιό ημερολόγιο ( 17 Δεκεμβρίου με το νέο) υπογράφεται το γνωστό Πρωτόκολλο της Φλωρεντίας και παραχωρείται η βόρεια ήπειρος στην Αλβανία. Υπογράφεται στην ομώνυμη πόλη, μεταξύ των Μεγάλων Δυνάμεων και τα σύνορα πλέον της Βορείου Ηπείρου είναι γεγονός όπως και το νεοϊδρυθέν αλβανικό κράτος. Στους όρους του Πρωτοκόλλου η Ελλάδα « αποδίδει » στην Αλβανία τις περιοχές της Χειμάρρας, των Αγίων Σαράντα, του Δελβίνου, του Τεπελενίου, της Κορυτσάς και του Αργυροκάστρου. Οι Μεγάλες Δυνάμεις, οι οποίες μετείχαν στη συνδιάσκεψη ήταν η Αγγλία , η Γαλλία, η Ιταλία, η Ρωσία, η Γερμανία, και η Αυστροουγγαρία.
 Η Ελληνική Κυβέρνηση διαμαρτύρεται έντονα και φυσικά αντιδρά οπότε οι Πρεσβευτές των Μεγάλων Δυνάμεων στο Λονδίνο πια, δίνουν διακοίνωση στην Ελληνική Κυβέρνηση με την οποία γνωστοποιούν την απόφαση για οριστική παραχώρηση των νησιών του Αιγαίου μόνο αν και εφόσον συμμορφωθεί με τους όρους του Πρωτοκόλλου. Επίσης αξιοσημείωτο είναι πως μοναδικό κριτήριο για αυτήν τους την απόφαση ήταν η γλώσσα και η Ελλάδα πρόβαλε το θέμα της εξασφάλισης των ατομικών, μορφωτικών και θρησκευτικών δικαιωμάτων των εκεί ελληνικών πληθυσμών.
hellasforce.com
Tμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Τρίτη 2 Δεκεμβρίου 2014

Κοινή δήλωση Πάπα Φραγκίσκου και Οικουμενικού Πατριάρχη - Deklaratë e Përbashkët e Papa Frangjiskos dhe Patrikut Ikumenik


Κοινή δήλωση Πάπα Φραγκίσκου και Οικουμενικού Πατριάρχη για τον διάλογο των Εκκλησιών και την ανάγκη στήριξης των Χριστιανών στη Μ.Ανατολή


Ακολουθεί η κοινή δήλωση που υπέγραψαν στην Αίθουσα του Θρόνου ο Πάπας Φραγκίσκος και ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος:
Ἡμεῖς, ὁ Πάπας Φραγκίσκος καί ὁ Οἰκουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαῖος, ἐκφράζομεν τήν βαθεῖαν πρός τόν Θεόν εὐγνωμοσύνην μας διά τήν δωρεάν τῆς νέας ταύτης συναντήσεώς μας, ἡ ὁποία μᾶς παρέχει τήν δυνατότητα, παρουσίᾳ τῶν μελῶν τῆς Ἁγίας καί Ἱερᾶς Συνόδου, τοῦ κλήρου καί τῶν πιστῶν τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου, νά ἑορτάσωμεν ἀπό κοινοῦ τήν ἑορτήν τοῦ Ἁγίου Ἀνδρέου τοῦ Πρωτοκλήτου καί αὐταδέλφου τοῦ Ἀποστόλου Πέτρου. Ἡ μνήμη τῶν Ἀποστόλων, οἱ ὁποῖοι ἐκήρυξαν τήν καλήν ἀγγελίαν τοῦ Εὐαγγελίου εἰς τόν κόσμον διά τοῦ κηρύγματος καί τῆς μαρτυρίας τοῦ μαρτυρίου των, ἐνισχύει ἐντός ἡμῶν τήν ἐπιθυμίαν νά συνεχίσωμεν τήν κοινήν ἡμῶν πορείαν πρός τήν ὑπέρβασιν, ἐν ἀγάπῃ καί ἀληθείᾳ, τῶν ἐμποδίων, τά ὁποῖα μᾶς διαιροῦν.
  Κατά τήν εὐκαιρίαν τῆς συναντήσεώς μας εἰς Ἱεροσόλυμα τόν παρελθόντα Μάϊον, κατά τήν ὁποίαν ἐμνήσθημεν τοῦ ἱστορικοῦ ἐναγκαλισμοῦ τῶν ἀοιδίμων προκατόχων ἡμῶν Πάπα Παύλου Ϛ’ καί Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου Ἀθηναγόρου, ὑπεγράψαμεν κοινήν δήλωσιν. Σήμερον, κατά τήν εὐτυχῆ νέαν ταύτην ἀδελφικήν ἡμῶν συνάντησιν, ἐπιθυμοῦμεν νά ἐπαναβεβαιώσωμεν τάς κοινάς ἡμῶν προθέσεις καί ἀνησυχίας.
  Ἐκφράζομεν τήν εἰλικρινῆ καί σταθεράν ἀποφασιστικότητά μας, ὑπακούοντες εἰς τό θέλημα τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ, νά ἐντείνωμεν τάς προσπαθείας μας διά τήν προώθησιν τῆς πλήρους ἑνότητος ὅλων τῶν Χριστιανῶν καί, ὑπεράνω ὅλων, μεταξύ τῶν Καθολικῶν καί τῶν Ὀρθοδόξων. Ὡσαύτως, προτιθέμεθα νά στηρίξωμεν τόν θεολογικόν διάλογον, ὁ ὁποῖος ἤρχισεν ἀκριβῶς πρό τριάκοντα πέντε ἐτῶν ὑπό τοῦ Οἰκουμενικού Πατριάρχου Δημητρίου καί τοῦ Πάπα Ἰωάννου Παύλου Β’ ἐδῶ εἰς τό Φανάριον, καί ὁ ὁποῖος ἀσχολεῖται κατ’ αὐτάς μέ τά πλέον δύσκολα ζητήματα, τά ὁποῖα ἐσημάδευσαν τήν ἱστορίαν τῶν διαιρέσεών μας καί ἀπαιτοῦν προσεκτικήν καί λεπτομερῆ μελέτην. Πρός τόν σκοπόν αὐτόν παρέχομεν τήν διαβεβαίωσιν τῆς διαπύρου προσευχῆς μας ὡς Ποιμένων τῆς Ἐκκλησίας, ζητοῦντες ἀπό τούς πιστούς μας νά ἑνώσουν τάς προσευχάς των μέ τάς ἰδικάς μας «ἵνα πάντες ἕν ὦσιν, ἵνα ὁ κόσμος πιστεύσῃ» (Ἰω. ιζ΄, 21).
  Ἐκφράζομεν τήν κοινήν ἡμῶν ἀνησυχίαν διά τήν τρέχουσαν κατάστασιν εἰς τό Ἰράκ, τήν Συρίαν καί ὅλην τήν Μέσην Ἀνατολήν. Εἴμεθα ἡνωμένοι ἐν τῇ ἐπιθυμίᾳ μας διά εἰρήνην καί σταθερότητα καί εἰς τήν θέλησιν νά προωθήσωμεν τήν ὑπέρβασιν τῶν συγκρούσεων διά τοῦ διαλόγου καί τῆς καταλλαγῆς. Ἐνῷ ἀναγνωρίζομεν τάς προσπαθείας, αἱ ὁποῖαι ἤδη καταβάλλονται πρός προσφοράν βοηθείας εἰς τήν περιοχήν, συγχρόνως καλοῦμεν ὅλους ὅσοι ἔχουν εὐθύνην διά τάς τύχας τῶν λαῶν νά ἐπιτείνουν τήν δέσμευσίν των ἔναντι τῶν κοινοτήτων αἱ ὁποῖαι ὑποφέρουν, περιλαμβανομένων καί τῶν χριστιανικῶν, καί νά τάς ἐνισχύσουν νά παραμείνουν εἰς τήν χώραν τῆς καταγωγῆς των. Δέν δυνάμεθα νά ἀποδεχθῶμεν μίαν Μέσην Ἀνατολήν χωρίς Χριστιανούς, οἱ ὁποῖοι ὁμολογοῦν τό Ὄνομα τοῦ Ἰησοῦ ἐκεῖ ἐπί δύο χιλιάδες χρόνια. Πολλοί ἀπό τούς άδελφούς καί τάς ἀδελφάς μας διώκονται καί ὑπεχρεώθησαν βιαίως νά ἐγκαταλείψουν τάς ἑστίας των. Φαίνεται ὅτι ἀκόμη καί ἡ ἀξία τῆς ἀνθρωπίνης ζωῆς ἔχει χαθῆ· τό ἀνθρώπινον πρόσωπον δέν ὑπολογίζεται πλέον καί δύναται νά θυσιασθῇ δι᾿ ἄλλους σκοπούς. Καί, τό τραγικώτερον, πάντα ταῦτα συναντοῦν τήν ἀδιαφορίαν τῶν πολλῶν. Ὅπως μᾶς ὑπενθυμίζει ὁ Ἅγιος Παῦλος, «εἴτε πάσχει ἕν μέλος, συμπάσχει πάντα τά μέλη, εἴτε δοξάζεται ἕν μέλος, συγχαίρει πάντα τά μέλη» (Α’ Κορ. ιβ΄, 26). Τοῦτο ἀποτελεῖ τόν νόμον τῆς Χριστιανικῆς ζωῆς, καί μέ τήν ἔννοιαν αὐτήν δυνάμεθα νά εἴπωμεν ὅτι ὑπάρχει ἐπίσης καί ἕνας οἰκουμενισμός τῆς ὀδύνης. Ὅπως ἀκριβῶς τό αἷμα τῶν μαρτύρων ὑπῆρξε τό σπέρμα τῆς δυνάμεως καί ἀναπτύξεως τῆς Ἐκκλησίας, κατά τόν ἴδιον τρόπον ἡ συμμετοχή εἰς τάς καθημερινάς θλίψεις ἠμπορεῖ νά ἀποβῇ ἀποτελεσματικόν ὄργανον ἑνότητος. Ἡ τρομερά κατάστασις τῶν χριστιανῶν καί ὅλων ὅσοι ὑποφέρουν εἰς τήν Μέσην Ἀνατολήν καλεῖ ὄχι μόνον εἰς συνεχῆ προσευχήν, ἀλλά καί εἰς τήν κατάλληλον ἀνταπόκρισιν ἐκ μέρους τῆς διεθνοῦς κοινότητος.
  Αἱ σοβαραί προκλήσεις, τάς ὁποίας ἀντιμετωπίζει ὁ κόσμος εἰς τήν παροῦσαν κατάστασιν, ἀπαιτοῦν τήν ἀλληλεγγύην ὅλων τῶν ἀνθρώπων καλῆς θελήσεως, καί διά τοῦτο ἀναγνωρίζομεν ὡσαύτως τήν σπουδαιότητα τῆς προωθήσεως ἐποικοδομητικοῦ διαλόγου μετά τοῦ Ἰσλάμ ἐπί τῇ βάσει ἀμοιβαίου σεβασμοῦ καί φιλίας. Ἐμπνεόμενοι ἀπό κοινάς ἀξίας καί ἐνισχυόμενοι ἀπό γνήσια ἀδελφικά αἰσθήματα, Μουσουλμάνοι καί Χριστιανοί καλοῦνται νά ἐργασθοῦν ἀπό κοινοῦ χάριν τῆς δικαιοσύνης, τῆς εἰρήνης καί τοῦ σεβασμοῦ τῆς ἀξιοπρεπείας καί τῶν δικαιωμάτων κάθε προσώπου, ἰδιαιτέρως εἰς τάς περιοχάς ἐκείνας, ὅπου ἄλλοτε ζοῦσαν ἐπί αἰῶνας μέ εἰρηνικήν συνύπαρξιν, καί ἤδη ὑφίστανται ἀπό κοινοῦ τήν τραγικότητα τῆς φρίκης τοῦ πολέμου. Ἐπί πλέον, ὡς Χριστιανοί Ἡγέται, καλοῦμεν ὅλους τούς θρησκευτικούς ἡγέτας νά ἐπιδιώξουν καί ἐνισχύσουν τόν διαθρησκειακόν διάλογον καί νά καταβάλουν κάθε προσπάθειαν διά τήν οἰκοδόμησιν ἑνός πολιτισμοῦ εἰρήνης καί ἀλληλεγγύης μεταξύ ἀνθρώπων καί λαῶν. Ἐνθυμούμεθα, ἐπίσης, ὅλους τούς λαούς, οἱ ὁποῖοι δοκιμάζονται ἀπό τά δεινά τοῦ πολέμου. Ἰδιαιτέρως προσευχόμεθα διά τήν εἰρήνην εἰς τήν Οὐκρανίαν, χώραν μέ ἀρχαίαν Χριστιανικήν παράδοσιν, καί ἀπευθύνομεν ἔκκλησιν πρός ὅλα τά ἐμπλεκόμενα μέρη νά ἀκολουθήσουν τήν ὁδόν τοῦ διαλόγου καί τοῦ σεβασμοῦ τοῦ Διεθνοῦς Δικαίου πρός τόν σκοπόν τοῦ τερματισμοῦ τῶν συγκρούσεων, ὁ ὁποῖος θά ἐπιτρέψῃ εἰς ὅλους τούς Οὐκρανούς νά ζήσουν μέ ἁρμονίαν.
  Ἡ σκέψις μας στρέφεται πρός ὅλους τούς πιστούς τῶν Ἐκκλησιῶν μας ἀνά τόν κόσμον, τούς ὁποίους χαιρετοῦμεν παραθέτοντες αὐτούς εἰς τόν Σωτῆρα μας Χριστόν, ὥστε νά εἶναι ἀκάματοι μάρτυρες τῆς ἀγάπης τοῦ Θεοῦ. Ὑψώνομεν τήν διάπυρον προσευχήν μας πρός τόν Κύριον ὅπως χαρίσῃ τήν δωρεάν τῆς εἰρήνης ἐν ἀγάπῃ καί ἑνότητι εἰς ὅλην τήν ἀνθρωπίνην οἰκογένειαν.
  «Αὐτός δέ ὁ Κύριος τῆς εἰρήνης δῴη ὑμῖν τήν εἰρήνην διά παντός ἐν παντί τρόπῳ. Ὁ Κύριος μετά πάντων ὑμῶν» (Β’ Θεσσ. γ΄, 16).
  Ἐκ Φαναρίου, 30 Νοεμβρίου 2014.     
Deklaratë e Përbashkët e Papa Frangjiskos dhe Patrikut Ikumenik për dialogun e Kishave dhe nevojën e mbështetjes së të Krishterëve të Lindjes.

Pason deklarata  e përbashkët që nënshkruan në Sallën e Fronit, Papa Frangjisko dhe Patriku Ikumenik Vartholome.

Ne , Papa Frangjisko dhe Patriku Ikumenik Vartholome, shprehim mirënjohjen  e thellë kundrejt Zotit tone për këtë dhuratë siç është dhe ky takimi ynë i ri, i cili na jep mundësinë, në prezencë të Sinodhit të Shenjtë, të klerit dhe të besimtarëve të Patrikut Ikumenik, ta festojmë së bashku festën e Shën Andreut të Parëthirrurit dhe të vëllaii të tij Apostull Pjetrit. Përkujtimi i Apostujve, të cilët predikuan lajmin e mirë të Ungjillit në botë, nëpërmjet predikimit dhe dëshmisë të martirizimit të tyre, forcon dëshirën brenda nesh që të vazhdojmë rrugëtimin tonë të përbashkët drejt   kapërcimit, me dashuri dhe vërtetësi, të pengesave të cila na përçajnë.

Gjatë rastit të takimeve tona në Jeruzalem në Majin e kaluar, gjatë të cilave kujtuam përqafimet historike të të ndjerëve parardhësve tanë. Papa Pavllo i 6-të dhe Patriku Ikumenik Athinagora nënshkruan një deklaratë të përbashkët. Sot, gjatë këtij takimit tonë  të ri  të gëzueshëm dhe vëllazëror, dëshirojmë që të rikonfirmojmë predispozitat dhe shqeësimet tona të përbashkëta .
Shprehim vendosmërinë tonë të sinqertë dhe stabël, duke ju bindur vullnetit të Zotit tonë Jesu Krisht, që të intesifikojmë përpjekjet tona për arritjen e bashkimit të plotë të të Krishterëve dhe para së gjithash të Katolikëve dhe Orthodhoksëve. Për këtë arsye,  jemi të predispozuar të mbështetim dialogun teologjik, i cili filloi pikërisht para 35 vjetësh nën Patrikun Ikumenik Dhimitër dhe Papa Joan Pavllin e 2-të këtu në Fanar, dhe ai i cili merret me ato vetë çështjet më të vështira të cilat shënuan historinë e ndarjeve tona dhe kërkojnë një studim të kujdesshëm dhe të hollësishëm. Për këtë arsye ofrojmë sigurinë e lutjes tonë të zjarrtë si Barinj të Kishës, duke kërkuar nga besimtarët që të bashkojnë lutjet e tyre me tonat “që të jemi një, që bota të besojë” (Joani 17, 21).

Shprehim shqetësimin tonë të përbashkët për gjëndjen prezente në Irak, në Siri dhe në të gjithë Lindjen e Mesme. Jemi të bashkuar në dëshirën tonë për paqe dhe stabilitet dhe  në vullnetin që të japim shtytjen për kapërcimin e përplasjeve nëpërmjet dialogut dhe qetësimit. Ndërsa dallojmë përpjekjet të cilat tashmë bëhen për ofrim të ndihmës në këtë zonë, në të njejtën kohë thërresim të gjithë sa kanë përgjegjësi për fatet e popujve që të intesifikojnë angazhimin e tyre kundrejt komuniteteve të cilat vuajnë, duke përfshirë dhe të krishterat, dhe ti ndihmojnë që të qëndrojnë në vendet e tyre të prejardhjes. Nuk mundemi që të pranojmë një Lindje të Mesme pa të Krishterë, të cilët pohojnë Emrin e Jesuit atje për 2000 vjet. Shumë nga vëllezërit dhe motrat tona përndiqen dhe u detyruan me dhunë të braktisin vatrat e tyre. Duket se, akoma dhe vlera e jetës njerëzore ka humbur,  njeriu si person nuk llogaritet më dhe mund të sakrifikohet për qëllime të tjera. Dhe, ajo që është më tragjike, gjithmonë këto gjejnë pëprara indiferencën e të shumtëve. Ashtu siç na kujton dhe Shën Pavlli, “Edhe në qoftë se një gjymtyrë vuan, gjithë gjymtyrët vuajnë bashkë me të; ose në qoftë se nderohet një gjymtyrë, të gjitha gjymtyrët gëzohen bashkë me të” (1 Korinth, 12,26).
Kjo përbën dhe ligjin e jetës së Krishterë, dhe me këtë kuptim do të mundemi të themi se ekziston gjithashtu dhe një ikumenizëm i vuajtjes. Ashtu siç vetë gjaku i martirëve ishte fara e forcës dhe zhvillimit të Kishës, në të njejtën mënyrë dhe pjesmarrja në hidhërimet e përditëshme do të mund të rezultojë një vegël rezultative e unitetit. Gjendja e tmerrshme e të krishterëve dhe e të gjithëve sa vuajnë në Lindjen e Mesme bën thirrje jo vetëm për lutje të vazhdueshme, por dhe përgjigjen e përshtatëshme nga ana e komunitetit ndërkombëtar.
 Sfidat serioze të cilat përballon bota në situatën prezente, kërkojnë solidaritet të të gjithë njerëzve me vullnet të mirë dhe për këtë arsye pranojmë vlerën e madhe të promovimit të dialogut konstruktiv me Islamin mbi bazën e respektit të ndërsjelltë dhe miqësisë.
Duke u frymëzuar nga vlerat e përbashkëta dhe të përforcuar nga ndjenjat e sinqerta vëllazërore. Myslymanë dhe të Krishterë thirren që të punojnë së bashku për hir të drejtësisë, të paqes, dhe të respektit të dinjitetit dhe të të drejtave të çdo personi, në veçanti në ato zona ku dikur jetonin për shekuj me një bashkëjetesë paqësore dhe tashmë po përjetojnë së bashku tragjedinë e tmerrit të luftës. Për më tepër, si  Udhëheqës të Krishterë, iu bëjmë thirrje të gjithë udhëheqësve të krishterë që të synonjnë dhe të pëforcojnë dialogun ndërfetar dhe të bëjnë çdo përpjekje për ndërtimin e një kulture paqeje dhe solidariteti ndërmjet njerëzve dhe popujve, të cilët provohen nga të këqijat e luftës. Në veçanti lutemi për paqen në Ukrainë, një vend me traditë të lashtë të Krishterë, dhe iu bëjmë thirrje të gjithë pjesëve të implikuara që të ndjekin rrugën e dialogut dhe të respektit të të Drejtës Ndërkombëtare drejt qëllimit të përfundimit të përplasjeve, gjë e cila do të lejojë që të gjithë Ukrainaisit të jetojnë në harmoni.
Mendimi ynë kthehet drejt të gjithë besimtarëve të Kishave tona në botë, të cilët i përshëndetim duke i dorëzuar ata tek Shpëtimtari ynë Krisht, në mënyrë që të jenë dëshmitarë akamatë të dashurisë së Zotit. Lartësojmë lutjen tonë të zjarrtë drejt Zotit që të na falë dhuratën e paqes më dashuri dhe unitet në të gjithë familjen njerëzore.
Edhe vetë Zoti i paqes ju dhëntë juve paqen kurdoherë me çdo mënyrë.Zoti qoftë me ju të gjithë.” (2 Thessalonikasve 3,16).
Në Fanar 30 Nëntor 2014.

E lexuat për herë të parë në Shqip në faqen Korestos Dëshmia e Krishter, Kushdo që do të përdorë këtë tekst ti rreferohet burimit.

Δευτέρα 1 Δεκεμβρίου 2014

Αξιότιμοι Κύριοι Δικαστές του ΣτΕ

Αξιότιμοι  Κύριοι Δικαστές  του  ΣτΕ

                       Θέμα: ΤΕΜΕΝΟΣ
                     --------------------------

Στις  25/11/14  εκδικάζεται στο Σ.τ.Ε. προσφυγή  Ελληνικών πατριωτικών συλλόγων, κατά της ανέγερσης Τεμένους στο χώρο του Βοτανικού, στη καρδιά της αρχαίας Αθήνας, πρωτεύουσας του Ελληνισμού.
Στις Μουσουλμανικές χώρες απαγορεύεται η ανέγερση Χριστιανικών ναών. Στη Τουρκία οι εκκλησίες έγιναν στάβλοι, και η ιστορική Αγία Σοφία, έγινε χώρος εκθέσεων ειδών υγιεινής, και επίδειξη μόδας, (Πασαρέλα).
Στην Σαουδική Αραβία, αποκεφαλίζεται όποιος αποπειραθεί να χτίσει εκκλησία-Ναό. 
Στην απόφασή Σας, να λάβετε υπ’ όψιν τον όρον της αμοιβαιότητος.  Όχι  υποτέλεια!!!
Έχουμε 6 εκ. Ισλαμιστές αλλοδαπούς παράνομους μετανάστες στην Ελλάδα, μέσα σε πληθυσμό 10 εκ. Ελλήνων.
Δηλαδή 6 στους 10 είναι Ισλαμιστές λαθρομετανάστες!!!
Όλοι είναι φανατικοί Μωαμεθανοί Ισλαμιστές-Τζιχαντιστέςλαθρομετανάστες. (Βλέπε Μουσουλμανικές ομαδικές τελετές αυτομαστιγώσεως προ- ημερών στο Πειραιά).
Οι αρμόδιες υπηρεσίες ασφαλείας της χώρας- ΕΥΠ κλπ.- λένε ότι ελέγχουν την κατάσταση!!! 
Εάν όμως δεν την ελέγχουν;;; και ως πότε θα την ελέγχουν;;;
Οι υπηρεσίες ασφαλείας της χώρας έχουν εντοπίσει ομάδες Τσετσένων, Σομαλών, Αφγανών, Πακιστανών, Αλβανών του UCK & UCC, όλοι αυτοί κατέχουν περί το ένα εκατομμύριο όπλα διαφόρων τύπων, και αποθήκες που εμπεριέχουν βαρύ οπλισμό. Επειδή λοιπόν είναι αυτονόητο ότι σε περίπτωση πολέμου με τη Τουρκία-Αλβανία-Σκόπια, θα εμφανιστούν χιλιάδες ένοπλοι Ισλαμιστές λαθρομετανάστες να χτυπήσουν τονάμαχο Ελληνικό πληθυσμό, ( και Εσάς), καλό θα ήταν να ληφθούν μέτρα τώρα προτού βρεθούμε προ εκπλήξεων……
Σύμφωνα με φήμες που κυκλοφορούν, η παγκόσμια κυβέρνηση, έχει σχέδια για τη κατάληψη της Ελλάδος, από τους Ισλαμιστές, γιαυτό φέρνουν χιλιάδες λαθρομετανάστες εδώ. Θέλουν την Ελλάδα, χωρίς Έλληνες!!!
Δεν αποκλείεται μια εντολή για μαζική εξόντωση του Ελληνικού πληθυσμού, όπου διακόσιες χιλιάδες Ισλαμιστές,
με καλάσνικοφ και χατζάρες να βγούν στη μέση του δρόμου και θα εκτελούν ότι Ελληνικό βρούν μπροστά τους, κυρίως γέρους & γυναικόπαιδα!!! 
Βλέπετε τι γίνεται στη Συρία, στο Χαλιφάτο, στο Ιράκ, κλπ.
Είδατε προχθές τι έγινε σε νυχτερινό κέντρο στο Πειραιά, όπου ένας Αλβανός, «καθάρισε» 15 Έλληνες με καλάσνικοφ!!
Επίσης οι λεηλασίες οικιών, εκκλησιών, & ιδρυμάτων, και οι βιασμοί ανηλίκων κοριτσιών, και οι φόνοι ηλικιωμένων στο επίπεδο εκατοντάδων χιλιάδων. 
Τα Ελληνικά σχολεία, Νοσοκομεία, και Εκκλησίες, θα γίνουν χώροι στεγάσεως, (κατοικίες), Ισλαμιστών μεταναστών. 
Οι ομάδες των επιτιθέμενων Ισλαμικών μπουλουκιών είναι έτοιμες για δράση.
Εν όψει αυτής της καταστάσεως, εμείς οι αφελείς, χαζοχαρούμενοι, επιπόλαιοι, και απληροφόρητοι Έλληνες, χτίζουμε ΤΕΜΕΝΟΣ κόστους 100 εκ. ευρώ για το φορολογούμενο φτωχό Έλληνα.
Αυτή είναι απόφαση της «Ελληνικής» κυβερνήσεως, η οποία εκτελεί εντολές  ξένων δυναστών……….
Το Τέμενος θα είναι τόπος συγκεντρώσεως φανατικών Τζιχαντιστών.
Οι «Έλληνες» πολιτικοί φροντίζουν τα συμφέροντα των δανειστών του προέδρου της παγκόσμιας δικτατορίας, και όχι του Ελληνικού Λαού!!!
Είμαστε καθ’ ολοκληρίαν απροστάτευτοι!!!
Σας παρακαλούμε να προστατέψετε τον άμαχο Ελληνικό πληθυσμό. Ποιούμε έκκληση στο Πατριωτισμό Σας!!! 
Είναι μεγάλη η ευθύνη σας, εάν εγκρίνετε τέτοια απόφαση.
Σαν Έλληνες πατριώτες, βάλτε το χέρι στη καρδιά και αποφασίστε.      
Ο Ελληνικός Λαός έχει στραμμένα τα βλέμματά του σε ΕΣΑΣ, την Ελληνική Δικαιοσύνη.

               Μετά  τιμής

            Αντώνης  Ι.  Γρυπαίος
                     Διεθνολόγος

H Θεσσαλονίκη τίμησε σε μεγαλειώση εκδήλωση τον επίσκοπο του χρέους και της θυσίας

H Θεσσαλονίκη τίμησε σε μεγαλειώση εκδήλωση τον επίσκοπο του χρέους και της θυσίας
«Μνήμη δικαίου μετ’ εγκωμίων»... Ένας πραγματικά δίκαιος άνθρωπος, ένας επίσκοπος που κατάφερε μόνος όσα ελάχιστοι μπορούν να καταφέρουν, που αγάπησε απέραντα τον Χριστό και τον πονεμένο άνθρωπο, χωρίς να συμβιβάζεται ποτέ στον αγώνα για το δίκαιο και την αλήθεια. Φτωχός σε χρήματα, πλούσιος όμως σε αρετές, πανύψηλος σε πνευματικό επίπεδο. Επίσκοπος σε ένα από τα πιο φτωχά μέρη της Ελλάδας, δεν πήρε αξία από τον τόπο, αλλά έδωσε αξία στην μικρή και δυσπρόσιτη Κόνιτσα. Το δράμα των Βορειοηπειρωτών όχι απλώς τον συγκίνησε, αλλά το ανέδειξε σε όλον τον Ελληνισμό και αν, ως νεοέλληνες, δεν έχουμε ξεχάσει πλήρως τη Βόρειο Ήπειρο, αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στον ίδιο. Όταν όμως κάποιος του χτυπούσε την πόρτα, άνοιγε και παρείχε απλόχερα βοήθεια ανεξάρτητα από εθνικότητα και πίστη. Τέτοιος ήταν ο αείμνηστος Μητροπολίτης Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανής και Κονίτσης κυρός Σεβαστιανός. 
Σήμερα, 30/11/2014, σε μία μεγαλειώδη εκδήλωση στην ασφυκτικά γεμάτη αίθουσα τελετών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και με αφορμή τα 20 χρόνια από την κοίμησή του, πλήθος λαού ήρθε να τιμήσει και να εμπνευστεί από τον μακαριστό Ιεράρχη. Την εκδήλωση συνδιοργάνωσε η Συντονιστική Επιτροπή Ορθ. Φοιτητών, η ΣΦΕΒΑ και ο ΠΑΣΥΒΑ, πνευματικά παιδιά του Σεβαστιανού. Κύριοι ομιλητές ήταν ο διάδοχός και συνεχιστής του αγώνα του στην Κόνιτσα, κ. Ανδρέας και ο Μητρ. Μεσογαίας κ. Νικόλαος.
Στην εκδήλωση βραβεύτηκαν σύγχρονοι αγωνιστές του βορειοηεπιρωτικού χώρου και πιο συγκεκριμένα, τα 5 ηρωικά στελέχη της οργάνωσης ΟΜΟΝΟΙΑ της Ελλ. Εθνικής Μειονότητας στην Αλβανία που το 1994 είχαν φυλακιστεί με τη γνωστή δίκη-παρωδιά των Τιράνων εξαιτίας του αγώνα τους για την επιβίωση του ελληνισμού, αγώνα που εμπνεύστηκαν από τον Σεβαστιανό: οι κ. Θ. Βεζιάνης, Β. Παπαχρήστου, Η. Σύρμος και Κ. Κυριακού. Ο πέμπτος, ο  Π. Μάρτος, τιμήθηκε μετά θάνατον, χωρίς να έχει προλάβει να τιμηθεί εν ζωή από το ελληνικό κράτος που επιθυμεί τη σιωπή στα εθνικά θέματα. Τιμήθηκε επίσης η τ. πρόεδρος ΟΜΟΝΟΙΑΣ Κορυτσάς κ. Ε. Αντρέα, πρωτεργάτης της επαναδιδασκαλίας της ελληνικής γλώσσας στην Κορυτσά και ο σύγχρονος εθνομάρτυρας της Χιμάρας Αριστοτέλης Γκούμας, που δολοφονήθηκε το 2010 από αλβανούς εθνικιστές επειδή μιλούσε τη μητρική του γλώσσα.
Στην εκδήλωση, που τελέσθηκε υπό την ευλογία και παρουσία του Παναγιωτάτου Μητρ. Θεσσαλονίκης κ. Άνθιμου, παρευρέθηκε ο ιερατικώς προϊστάμενος της Ορθ. Αδελφότητας Θεολόγων «ο Σωτήρ» που ήταν η πνευματική τροφός του αειδήμου Σεβαστιανού, π. Αστέριος, ο Υπουργός Μακεδονίας-Θράκης κ. Γ. Ορφανός, οι εν ενεργεία βουλευτές κ.κ. Αβραμίδης, Γκιουλέκας, Καλαφάτης και Κασαπίδης, οι πρώην υπουργοί κ. Παπαθεμελής και Τζήμας και πρώην Νομάρχης και βουλευτής κ. Χαϊτίδης, καθώς και πλήθος ιερέων, πολιτευτών, εκπροσώπων συλλόγων αλλά κυρίως απλός λαός, του οποίου ο αγώνας του Σεβαστιανού συνεχίζει να εμπνέει.  
Τέτοιους ηγέτες εθνικούς και εκκλησιαστικούς σαν τον Σεβαστιανό χρειαζόμαστε και σήμερα. Σήμερα που η οικονομική, αλλά κυρίως η πνευματική κρίση έχει ρημάξει τον τόπο, το παράδειγμα, το ήθος, ο αγώνας του Σεβαστιανού είναι το φωτεινό αστέρι που λειτουργεί ως πυξίδα για το πως πρέπει να πορευόμαστε, να αγωνιζόμαστε και να ξεπερνάμε τις δυσκολίες. Αρκεί να προσπαθήσουμε να τον μιμηθούμε.
ΣΦΕΒΑ
 
H Θεσσαλονίκη τίμησε σε μεγαλειώση εκδήλωση τον επίσκοπο του χρέους και της θυσίας

ΣΦΕΒΑ

Βαρθολομαίος - Πάπας αρνούνται «μια Μέση Ανατολή χωρίς χριστιανούς»

«Εκφράζουμε την κοινή μας ανησυχία για την κατάσταση στο Ιράκ, τη Συρία και όλη τη Μέση Ανατολή» αναφέρει το κοινό ανακοινωθέν που υπέγραψαν ο Ποντίφικας και ο Πατριάρχης - Οι δύο θρησκευτικοί ηγέτες προσευχήθηκαν και για την ειρήνη στην Ουκρανία και κάλεσαν όλες τις πλευρές «να επιλέξουν την οδό του διαλόγου»

Με την υπογραφή κοινής δήλωσης για τον χριστιανικό διάλογο αλλά και αναφορές στην ανησυχητική κατάσταση που έχει δημιουργηθεί για τους χριστιανούς της Μέσης Ανατολής, ολοκληρώθηκε, πριν από λίγο στο Φανάρι, η ιστορική επίσκεψη του Πάπα Φραγκίσκου. 



Στο κοινό ανακοινωθέν -που οι δύο Εκκλησίες και οι δύο προκαθήμενοι είχαν επεξεργαστεί κατά διάρκεια της προετοιμασίας της επίσημης επίσκεψης- τονίζεται η ανάγκη για τη συνέχιση του ενδοχριστιανικού διαλόγου στην παράδοση που έχει ξεκινήσει μετά την άρση σχίσματος, αλλά και για πρώτη φορά τίθενται ευθέως πολιτικά ζητήματα, όπως η επιβίωση των χριστιανών της Μέσης Ανατολής. Οι χριστιανικές κοινότητες απειλούνται με πλήρη εξαφάνιση, τονίζεται στο ανακοινωθέν, στο οποίο επισημαίνεται: «Δεν είναι δυνατόν να αποδεχτούμε μια Μέση Ανατολή χωρίς χριστιανούς».



«Εάν υπάρχει κάτι που η Καθολική Εκκλησία επιθυμεί και εγώ επιδιώκω ως Επίσκοπος της Ρώμης, είναι η κοινωνία με τις Ορθόδοξες Εκκλησίες» είπε ο Πάπας Φραγκίσκος στο πλευρό του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου, στη διάρκεια της πατριαρχικής και συνοδικής θείας λειτουργίας στο Φανάρι.



Ο Πάπας Φραγκίσκος και ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος υπερασπίστηκαν τους Χριστιανούς που απειλούνται από τα αντίποινα των τζιχαντιστών στο Ιράκ και στη Συρία και διαβεβαίωσαν ότι δεν θα αποδεχθούν ποτέ «μια Μέση Ανατολή χωρίς τους χριστιανούς.



«Δεν μπορούμε να αποδεχτούμε μια Μέση Ανατολή χωρίς τους χριστιανούς οι οποίοι διέδωσαν το όνομα του Ιησού για 2.000 χρόνια» δήλωσαν σε κοινή τους διακήρυξη ο Ποντίφικας και ο Πατριάρχης, την οποία συνυπέγραψαν κατά την τρίτη και τελευταία ημέρα του ταξιδιού του Πάπα στην Τουρκία. «Εκφράζουμε την κοινή μας ανησυχία για τη σημερινή κατάσταση στο Ιράκ, τη Συρία και το σύνολο της Μέσης Ανατολής. Είμαστε ενωμένοι στην επιθυμία για ειρήνη και σταθερότητα, καθώς και τη βούληση να προωθηθεί η επίλυση των συγκρούσεων μέσω του διαλόγου και της συμφιλίωσης. Ενώ αναγνωρίζουμε τις προσπάθειες που ήδη γίνονται για προσφορά βοήθειας στην περιοχή, την ίδια στιγμή, καλούμε όλους εκείνους που φέρουν την ευθύνη για τη μοίρα των λαών να εμβαθύνουν τη δέσμευσή τους απέναντι σε όσους υποφέρουν για να μπορέσουν οι διάφορες κοινότητες, μεταξύ των οποίων και οι Χριστιανικές, να παραμείνουν στην πατρίδα τους. Δεν μπορούμε να αποδεχτούμε μια Μέση Ανατολή χωρίς Χριστιανούς» τονίζεται μεταξύ άλλων. 

 


«Πολλοί από τους αδελφούς και τις αδελφές μας διώκονται και έχουν οδηγηθεί με τη βία μακριά από τα σπίτια τους. Μοιάζει ακόμα και να έχει χαθεί η αξία της ανθρώπινης ζωής, να μην μετρά πια ο άνθρωπος και να μπορεί να θυσιάζεται από άλλα συμφέροντα. Και η τραγωδία είναι ότι αυτό συναντά την αδιαφορία πολλών» αναφέρει η διακήρυξη. Οι δύο θρησκευτικοί ηγέτες ζήτησαν να υπάρξει «κατάλληλη απάντηση από τι διεθνή κοινότητα».

Οι δύο θρησκευτικοί ηγέτες προσευχήθηκαν και για την ειρήνη στην Ουκρανία και κάλεσαν όλες τις πλευρές «να επιλέξουν την οδό του διαλόγου και του σεβασμού της διεθνούς νομοθεσίας, προκειμένου να μπει τέλος στη διαμάχη και να μπορούν όλοι οι Ουκρανοί να ζουν αρμονικά».


Μετά την υπογραφή της κοινής διακήρυξης ακολούθησε γεύμα στο οποίο παρακάθισε και ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και υπουργός Εξωτερικών, Ευάγγελος Βενιζέλος.

Μετά το πέρας του γεύματος ο Πάπας ολοκλήρωσε την επίσκεψή του και αποχώρησε εν μέσω κωδωνοκρουσιών και ισχυρών μέτρων ασφαλείας.

Νωρίτερα, είχε προηγηθεί πανηγυρική θεία λειτουργία στον ναό του Αγίου Γεωργίου, παρουσία του Πάπα Φραγκίσκου, κατά τη διάρκεια της οποίας το Σύμβολο της Πίστεως ("Πιστεύω") στην αρχική ελληνική εκδοχή του διαβάστηκε από τον άρχοντα του Οικουμενικού Πατριαρχείου κ. Θεόδωρο Αγγελόπουλο.


Στο φανάρι βρέθηκε και ο μέγας ευεργέτης του οικονομικού Πατριαρχείου Θεόδωρος Αγγελοπουλος, ο οποιος είχε θερμή χειραψία με τον Πάπα.

Ο Πάπας Φραγκίσκος βρέθηκε στην Κωνσταντινούπολη, ανταποκρινόμενος στην πρόσκληση του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου, συνεχίζοντας την παράδοση που έχει ξεκινήσει, με την άρση του σχίσματος ανάμεσα στην Ανατολική και τη Δυτική Εκκλησία και τον θεολογικό διάλογο που άρχισε με τις συναντήσεις του Πατριάρχη Αθηναγόρα και του Πάπα Παύλου του 6ου, τη δεκαετία του '60. 
Πολιτικός διάλογος «κωφών» στην Άγκυρα ανάμεσα στον Πάπα και τις τουρκικές αρχές 

Κι ενώ Πάπας και Πατριάρχης διακήρυτταν την ενότητα, η πρώτη επίσκεψη του Πάπα Φραγκίσκου στην Τουρκία έδωσε την ευκαιρία για ένα πολιτικό διάλογο «κωφών» μεταξύ του προκαθήμενου της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας, υποστηρικτή της συμμαχίας των θρησκειών εναντίον της τρομοκρατίας, και των αρχών της Άγκυρας, οι οποίες επιμένουν να καταγγέλλουν την ισλαμοφοβία, αναφέρουν οι αναλυτές.

Μέσα στην πολυτέλεια του καινούριου και πολύ αμφιλεγόμενου τουρκικού προεδρικού μεγάρου, η αντίθεση ήταν εντυπωσιακή. Αμφότεροι εκνευρισμένοι παρά τις συνήθεις ευγένειες και τα χαμόγελα, ο ποντίφικας και ο τούρκος οικοδεσπότης του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν απήγγειλαν καθένας την ομιλία του, χωρίς να φανεί πως υπάρχει κάποιο σημείο επαφής.

«Ο Πάπας εκφράσθηκε στο πλαίσιο μιας ποιμενικής προοπτικής, ενώ ο πρόεδρος έβγαλε έναν πολύ πολιτικό λόγο», συνόψισε πολύ διπλωματικά για τους δημοσιογράφους ο εκπρόσωπος του Βατικανού, ο ιερέας Φεντερίκο Λομπάρντι.

Η ομιλία του Φραγκίσκου ήταν ευγενική, αλλά αυστηρή. Υπογράμμισε τη θέση της Τουρκίας ως «φυσικής γέφυρας» ανάμεσα στη Δύση και την Ανατολή και επέμεινε στο ρόλο προτύπου που πρέπει να διαδραματίσει σε ό,τι αφορά το διάλογο μεταξύ των πολιτισμών.

Ο αργεντινός πάπας κατήγγειλε επίσης τη νομική θέση της μικροσκοπικής χριστιανικής κοινότητας, η οποία έχει μόλις 80.000 μέλη σε μια Τουρκία με συντριπτική μουσουλμανική πλειοψηφία και γίνεται ανεκτή από τις αρχές, όμως εξακολουθεί να μην έχει επίσημο καθεστώς.

Η ομιλία αυτή, στην οποία επέμεινε στην κοινή κληρονομιά του χριστιανισμού και του ισλάμ, φαίνεται πως μικρή απήχηση βρήκε στις τουρκικές αρχές.

Σε εντελώς διαφορετικό ύφος, ο Ερντογάν επιδόθηκε σε ένα ανελέητο κατηγορώ εναντίον της ανόδου της ισλαμοφοβίας, της καταπίεσης των μουσουλμάνων στη Δύση και της «κρατικής τρομοκρατίας» που υποστήριξε πως ασκούν το συριακό καθεστώς του Μπασάρ αλ-Άσαντ και το Ισραήλ στη Γάζα.

Ήταν μια πολύ επιθετική ομιλία στην οποία το Ισλάμ εμφανιζόταν στο ρόλο του θύματος, ενώ οι καταχρήσεις εναντίον των χριστιανών του Ιράκ ή της Συρίας μόλις που αναφέρθηκαν.

Στον ίδιο τόνο, ο υψηλότερος τούρκος θρησκευτικός αξιωματούχος, ο Μεχμέντ Γκιορμέζ, καταφέρθηκε επίσης εναντίον της «ισλαμοφοβικής παράνοιας» που, όπως υποστήριξε, χρησιμεύει ως πρόσχημα «για μαζικές πιέσεις, εκφοβισμούς, επιθέσεις εναντίον των αδελφών μας που ζουν στη Δύση».

Και μολονότι κατήγγειλε τις «εντελώς απαράδεκτες» πράξεις των ισλαμιστών στο Ιράκ ή τη Συρία, ο Γκιορμέζ τις απέδωσε σε «πληγωμένα πνεύματα», ώστε να υπογραμμίσει για άλλη μια φορά την ευθύνη της Δύσης για την άνοδο του ισλαμικού φονταμενταλισμού.

Αλβανία: Κριτική στην κυβέρνηση Ράμα από τον Β. Ντουλε. Ανοικτή η αποχώρηση από τον κυβερνητικό συνασπισμό - Dule sulmon Ramën: Reformat e qeverisë pa fillim, pa mes dhe pa fund



Αλβανία: Κριτική στην κυβέρνηση Ράμα από τον Β. Ντουλε. Ανοικτή η αποχώρηση από τον κυβερνητικό συνασπισμό


Ο αντιπρόεδρος της Αλβανικής Βουλής και πρόεδρος του Κόμματος Ένωσης Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (ΚΕΑΔ), Βαγγέλης Ντούλε, κατηγόρησε την κυβέρνηση του πρωθυπουργού Έντι Ράμα για έλλειψη στρατηγικής σχετικά με τις πρόσφατες πρωτοβουλίες και μεταρρυθμίσεις στον τομέα της ενέργειας και της πολεοδομίας, οι οποίες είπε δεν έχουν ούτε αρχή, ούτε ουσία και ούτε τέλος.
Κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στο 8ο συνέδριο της οργάνωσης "Ομόνοια" στο Αργυρόκαστρο, ο κ. Ντούλε δήλωσε οτι η στόχοι της κυβέρνησης έχουν διαφθαρεί, από τις πελατειακές σχέσεις.
Επίσης ο πρόεδρος του ΚΕΑΔ είπε ότι η κυβέρνηση έχει αποτύχει στο σεβασμό των δικαιωμάτων των μειονοτήτων καθώς έχει κάνει βήματα πίσω στην εκπλήρωση των διεθνών προτύπων του Συμβουλίου της Ευρώπης.
Όσον αφορά στη στάση και αν θα συνεχίσει να παραμείνει το ΚΕΑΔ στον κυβερνητικό συνασπισμό με το Σοσιαλιστικό Κόμμα, ο κ. Ντούλε δήλωσε ότι για το θέμα αυτό θα αποφασίσουν σύντομα τα όργανα της "Ομόνοια", αφήνοντας ανοικτό το ενδεχόμενο αποχώρησης από το κυβερνητικό συνασπισμό.
Η πρώτες ρωγμές στης σχέσεις μεταξύ ΚΕΑΔ και του κόμματος του πρωθυπουργού ΄Εντι Ράμα εμφανίστηκαν, μετά την έγκριση,από την πλειοψηφία και παρά τις αντιρρήσεις του ΚΕΑΔ, του νέου νόμου για την εδαφική διαίρεση της χώρας. Σύμφωνα με το νέο νόμο ο δήμος της Χειμάρας, όπου ζει ένας ελληνικός ορθόδοξο πληθυσμός, ενσωματώθηκε σε μια μουσουλμανική περιοχή με σκοπό την αλλαγή της εκλογικής ισορροπίας.
Το ΚΕΑΔ κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι προσπαθεί να ελέγξει το Δήμο της Χειμάρρας και να αφομοιώσει το κυρίαρχο ελληνικό παράγοντα στην περιοχή.

Πηγή: www.himara.gr

Dule sulmon Ramën: Reformat e qeverisë pa fillim, pa mes dhe pa fund



GJIROKASTËR – Kryetari i PBDNJ-së, Vangjel Dule, pjesë e koalicionit qeverisës dhe Nënkryetar i Parlamentit, ka hedhur akuza të forta ndaj Qeverisë “Rama”. Ai ka apeluar Kryeministrin, që të heqë dorë nga kauzat e kompromentuara nga klientelizmi dhe reformat e fragmentarizuara.
“Edhe vetë shumica parlamentare, – tha Dule, – është ende duke shpresuar se ekzekutivido të dalë nga rrethi i ngushtë dhe shpesh herë vicioz i reformave të fragmentarizuara, që nuk kanë fillim, mes dhe fund apo i kauzave në moral të humbur për shkak të klientelizmit dhe do të hyjë në rrugën e implementimit të atyre aspekteve reformuese të domosdoshme për të sjellë një realitet krej të ndryshëm”.
Kreu i PBDNJ-së ka shigjetuar edhe reformën administrative territoriale, si një nismë që prek të drejtat e minoriteteve në Shqipëri.
“Qeveria me atë reformë, por edhe më një sërë veprimesh të tjera të rëndësisë, jo të nivelit të Reformës Administrative, – theksoi Dule, – dëshmon mungesë vullneti dhe ka shënuar hapa mbrapa në respektimin e të drejtave pjesëtarëve të minoriteteve etnike. Nuk është ky vizioni që na kishte bashkuar, veçanërisht me z. Rama gjatë viteve të opozitës. E kundërta! Na kishte bashkuar vizioni për shtetin e së drejtës, respektimin e të drejtave të çdo qytetari në përgjithësi. Në veçanti, respektimi i të drejtave të pjesëtarëve të minoriteteve.”
Këto deklarata, kreu i PBDNJ-së i bëri pas konferencës zgjedhore të degës së OMONIA-s në Gjirokastër.


Ενισχύστε οικονομικά την προσπάθεια μας!

Ετικέτες

ενημέρωση (2161) ενημέρωση-informacion (1417) Αλβανία (904) ορθοδοξία (422) ιστορία-historia (373) Εθνική Ελληνική Μειονότητα (366) ελληνοαλβανικές σχέσεις (311) ορθόδοξη πίστη - besimi orthodhoks (277) Εθνική Ελληνική Μειονότητα - Minoriteti Etnik Grek (251) Β Ήπειρος (238) ορθοδοξία-orthodhoksia (231) ορθόδοξη πίστη (222) εθνικισμός (195) διωγμοί (162) τσάμηδες (122) shqip (119) Κορυτσά-Korçë (118) Κορυτσά Β Ήπειρος (103) informacion (100) Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος (97) ορθόδοξη ζωή (96) ορθόδοξη ζωή- jeta orthodhokse (75) διωγμοί - përndjekje (60) ορθόδοξο βίωμα (59) εθνικισμός-nacionalizmi (56) ορθόδοξη εκκλησία της Αλβανίας (55) Ελλάδα-Αλβανία (48) ανθελληνισμός (44) Ελληνικό Σχολείο Όμηρος (43) πολιτισμός - kulturë (43) Ι.Μ Κορυτσάς - Mitropolia e Shenjtë Korçë (42) besimi orthodhoks (40) Γενικό Προξενείο Ελλάδος Κορυτσά (39) Ορθόδοξη Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Αλβανίας - Kisha Orthodhokse Autoqefale Shqiptare (37) ιστορία ορθοδοξίας (36) βίντεο (34) Shqipëria (32) ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ 1821 (32) κομμουνισμός- komunizmi (30) πνευματικά (27) Μητρόπολη Κορυτσάς - MItropolia e Korçës (23) απόδημος ελληνισμός-helenizmi i diasporës (22) πολιτική-politikë (22) αλβανικά (21) εκπαίδευση (21) Αρχαία Ελλάδα (20) helenët-Έλληνες (19) κομμουνισμός (19) Greqia (17) Βλαχόφωνοι Έλληνες (15)