Τρίτη 27 Ιανουαρίου 2015

Βάζοντας τέλος στον εφιάλτη της Ελλάδας - Ending Greece’s Nightmare

Στη νίκη του ΣΥΡΙΖΑ και τις αλλαγές που μπορεί να φέρει στην οικονομία της Ελλάδας αναφέρεται σεάρθρο του στους New York Times ο νομπελίστας οικονομολόγος, Πολ Κρούγκμαν.
"Ο Αλέξης Τσίπρας, ηγέτης της αριστερής πτέρυγας του συνασπισμού ΣΥΡΙΖΑ, θα γίνει ο επόμενος πρωθυπουργός της Ελλάδας. Θα γίνει ο πρώτος Ευρωπαίος ηγέτης, που εκλέγεται με την υπόσχεση να ''προκαλέσει'' την εφαρμογή των πολιτικών λιτότητας, που έχουν επιβληθεί στη χώρα από το 2010. Και φυσικά, θα υπάρξουν πολλοί, που θα σπεύσουν να τον συμβουλεύσουν, να εγκαταλείψει την υπόσχεσή του και να φερθεί υπεύθυνα", γράφει ο Κρούγκμαν.
"Αλλά πώς λειτούργησε αυτή η υπευθυνότητα στην Ελλάδα ως σήμερα;", διερωτάται κι εξηγεί.
"Για να καταλάβει κανείς τον πολιτικό σεισμό στην Ελλάδα, θα βοηθούσε να ρίξει μία ματιά στη συμφωνία της Ελλάδας με το ΔΝΤ τον Μάιο του 2010, σύμφωνα με την οποία, η λεγόμενη Τρόικα επέκτεινε τον δανεισμό της χώρας, με τη δέσμευση της κυβέρνησης να εφαρμόσει αυστηρή λιτότητα και μεταρρυθμίσεις. Είναι πράγματι ένα πολύ αξιομνημόνευτο κείμενο, με την χειρότερη δυνατή έννοια. Η Τρόικα, ενώ υποκρινόταν ότι σκέφτεται ρεαλιστικά, αθέμιτα ασκούσε στη χώρα μία οικονομική φαντασία. Και οι Έλληνες πληρώνουν έκτοτε το τίμημα αυτών των ψευδαισθήσεων της ελίτ".
Αυτό συνέβη, κατά τον οικονομολόγο, γιατί τα οικονομικά σχέδια που συνόδευαν τη συμφωνία, υπονοούσαν ότι η Ελλάδα θα μπορούσε να προχωρήσει σε εφαρμογή των μέτρων λιτότητας, με μηδαμινό αντίκτυπο στην ανάπτυξη και την ανεργία.
"Η Ελλάδα ήταν ήδη σε ύφεση, όταν επετεύχθη η συμφωνία και σύμφωνα με τους ισχυρισμούς αυτών που την υπέγραψαν, η "κάτω βόλτα" θα τελείωνε σύντομα, ότι η οικονομική στενότητα θα διαρκούσε και το 2011 και από το 2012 και μετά, η χώρα θα γνώριζε ανάκαμψη. Η ανεργία, σύμφωνα πάντα με τη συμφωνία, θα σημείωνε μεγάλη αύξηση, από το 9,4% το 2009 στο 15% το 2012, αλλά θα μειωνόταν άμεσα στη συνέχεια".
"Αυτό που προκάλεσε στην πραγματικότητα, ήταν ένας οικονομικός και ανθρωπιστικός εφιάλτης. Απέχοντας κατά πολύ από το να τελειώσει το 2011, η ύφεση της ελληνικής οικονομίας γιγαντώθηκε. Η Ελλάδα έφτασε στον πάτο το 2014, οπότε και γνώρισε τεράστια οικονομική δυσπραγία, με την ανεργία να εκτοξεύεται στο 28% και ειδικά στους νέους να φτάνει το 60%. Και η εξυγίανση μόλις και μετά βίας προβλέπεται, με την προοπτική να επιστρέψει το βιοτικό επίπεδο των Ελλήνων σε προ-κρίσης επίπεδα, να είναι ανύπαρκτη".
"Τι πήγε λάθος;", συνεχίζει ο οικονομολόγος, απαντώντας, πως δεν φταίει το γεγονός ότι δεν τηρήθηκαν οι ελληνικές δεσμεύσεις για περικοπές. "Στην πραγματικότητα, η Ελλάδα γνώρισε δραματικές περικοπές σε μισθούς, υπηρεσίες και επιδόματα και μάλιστα σε βαθμό πολύ μεγαλύτερο από τα συμφωνηθέντα. Παρόλα αυτά, τα χρέη της Ελλάδας είναι σε χειρότερο επίπεδο από ό,τι όταν ξεκίνησε το πρόγραμμα".
"Η Ευρώπη να του δώσει μια ευκαιρία να βάλει τέλος στον εφιάλτη"
"Αν η Τρόικα ήταν πράγματι πιο ρεαλίστρια, θα κατανοούσε ότι απαιτούσε το αδύνατο", γράφει.
"Τώρα, που ο κ. Τσίπρας νίκησε, και νίκησε με μεγάλη διαφορά, οι Ευρωπαίοι αξιωματούχοι καλό θα ήταν, να σταματήσουν το κήρυγμα και τις νουθεσίες, ώστε να φερθεί υπεύθυνα και να συμβαδίσει με το πρόγραμμά τους. Γιατί είναι γεγονός, ότι δεν έχουν καμία αξιοπιστία. Το πρόγραμμα που εφάρμοσαν στην Ελλάδα δεν έβγαζε κανένα απολύτως νόημα. Και ως εκ τούτου, δεν είχε καμία πιθανότητα επιβίωσης".
"Αν υπάρχει ένα πρόβλημα με τα σχέδια του ΣΥΡΙΖΑ, αυτό είναι ότι δεν είναι αρκετά ριζοσπαστικά. Η ανακούφιση του χρέους και η χαλάρωση της λιτότητας θα απάλυνε τον οικονομικό πόνο, αλλά είναι αμφίβολο, το εάν θα μπορούσε πράγματι να οδηγήσει σε δυναμική ανάκαμψη. Από την άλλη μεριά, δεν είναι ξεκάθαρο τι περισσότερο θα μπορούσε να κάνει οποιαδήποτε ελληνική κυβέρνηση, πέρα από το να εγκαταλείψει το ευρώ, κάτι για το οποίο όμως δεν είναι προετοιμασμένοι οι Έλληνες πολίτες. Πάντως, ο κ. Τσίπρας είναι πολύ πιο ρεαλιστής από τους αξιωματούχους και η Ευρώπη θα πρέπει να του δώσει μία ευκαιρία, να δώσει ένα τέλος στον εφιάλτη της χώρας του", καταλήγει.

..............................................

Ending Greece’s Nightmare

Paul Krugman
Alexis Tsipras, leader of the left-wing Syriza coalition, is about to become prime minister of Greece. He will be the first European leader elected on an explicit promise to challenge the austerity policies that have prevailed since 2010. And there will, of course, be many people warning him to abandon that promise, to behave “responsibly.”
So how has that responsibility thing worked out so far?
To understand the political earthquake in Greece, it helps to look at Greece’s May 2010 “standby arrangement” with the International Monetary Fund, under which the so-called troika — the I.M.F., the European Central Bank and the European Commission — extended loans to the country in return for a combination of austerity and reform. It’s a remarkable document, in the worst way. The troika, while pretending to be hardheaded and realistic, was peddling an economic fantasy. And the Greek people have been paying the price for those elite delusions.
You see, the economic projections that accompanied the standby arrangement assumed that Greece could impose harsh austerity with little effect on growth and employment. Greece was already in recession when the deal was reached, but the projections assumed that this downturn would end soon — that there would be only a small contraction in 2011, and that by 2012 Greece would be recovering. Unemployment, the projections conceded, would rise substantially, from 9.4 percent in 2009 to almost 15 percent in 2012, but would then begin coming down fairly quickly.
What actually transpired was an economic and human nightmare. Far from ending in 2011, the Greek recession gathered momentum. Greece didn’t hit the bottom until 2014, and by that point it had experienced a full-fledged depression, with overall unemployment rising to 28 percent and youth unemployment rising to almost 60 percent. And the recovery now underway, such as it is, is barely visible, offering no prospect of returning to precrisis living standards for the foreseeable future.
What went wrong? I fairly often encounter assertions to the effect that Greece didn’t carry through on its promises, that it failed to deliver the promised spending cuts. Nothing could be further from the truth. In reality, Greece imposed savage cuts in public services, wages of government workers and social benefits. Thanks to repeated further waves of austerity, public spending was cut much more than the original program envisaged, and it’s currently about 20 percent lower than it was in 2010.
Yet Greek debt troubles are if anything worse than before the program started. One reason is that the economic plunge has reduced revenues: The Greek government is collecting a substantially higher share of G.D.P. in taxes than it used to, but G.D.P. has fallen so quickly that the overall tax take is down. Furthermore, the plunge in G.D.P. has caused a key fiscal indicator, the ratio of debt to G.D.P., to keep rising even though debt growth has slowed and Greece received some modest debt relief in 2012.
Why were the original projections so wildly overoptimistic? As I said, because supposedly hardheaded officials were in reality engaged in fantasy economics. Both the European Commission and the European Central Bank decided to believe in the confidence fairy — that is, to claim that the direct job-destroying effects of spending cuts would be more than made up for by a surge in private-sector optimism. The I.M.F. was more cautious, but it nonetheless grossly underestimated the damage austerity would do.
And here’s the thing: If the troika had been truly realistic, it would have acknowledged that it was demanding the impossible. Two years after the Greek program began, the I.M.F. looked for historical examples where Greek-type programs, attempts to pay down debt through austerity without major debt relief or inflation, had been successful. It didn’t find any.
So now that Mr. Tsipras has won, and won big, European officials would be well advised to skip the lectures calling on him to act responsibly and to go along with their program. The fact is they have no credibility; the program they imposed on Greece never made sense. It had no chance of working.
If anything, the problem with Syriza’s plans may be that they’re not radical enough. Debt relief and an easing of austerity would reduce the economic pain, but it’s doubtful whether they are sufficient to produce a strong recovery. On the other hand, it’s not clear what more any Greek government can do unless it’s prepared to abandon the euro, and the Greek public isn’t ready for that.
Still, in calling for a major change, Mr. Tsipras is being far more realistic than officials who want the beatings to continue until morale improves. The rest of Europe should give him a chance to end his country’s nightmare.

Η Αλβανία θα πιέσει την Ελλάδα για τσάμηδες και συνταξιοδοτικό των Αλβανών μεταναστών



Ο σοσιαλιστής βουλευτής Ταουλάντ Μπάλλα, δήλωσε ότι οι σχέσεις Αλβανίας και Ελλάδας είναι παραδοσιακά εξαιρετικές, ανεξάρτητα από το ποιος κυβερνά.


Σε συνέντευξή του για το « A1Report», ο Μπάλλα αναφέρθηκε ότι το πρώτο θέμα στην ημερήσια διάταξη της κυβέρνησης των Τιράνων, είναι το «ζήτημα των Τσάμηδων»  και η αναγνώριση των συντάξεων.

«Οι σχέσεις Αλβανίας-Ελλάδας είναι παραδοσιακά εξαιρετικές, ανεξάρτητα από το ποιος κυβερνά  την Ελλάδα. Οι σχέσεις μεταξύ των δύο κυβερνήσεων θα είναι σε άριστο επίπεδο, ορισμένα εκκρεμή ζητήματα πρέπει να επιλυθούν.
 Στην αλβανική πολιτική ατζέντα είναι το τσάμικο ζήτημα. Επόμενο είναι η αναγνώριση των συντάξεων (των Αλβανών μεταναστών) από την Ελλάδα. Πρέπει να γίνει αυτό το μεγάλο βήμα από την κυβέρνηση Τσίπρα. Από την άλλη, έχει πραγματοποιηθεί μια θετική στάση  από τους Αλβανούς μετανάστες», δήλωσε ο Μπάλλα, υπονοώντας, προφανώς,  ότι οι Αλβανοί μετανάστες ψήφισαν το κόμμα του ΣΥΡΙΖΑ.

Δευτέρα 26 Ιανουαρίου 2015

¨Όλοι αναφέρθηκαν στην πολιτική αλλαγή στην Ελλάδα, μόνο τα Τίρανα σιωπούν!- αFolën të gjithë për ndryshimin politik në Greqi. Vetëm politika shqiptare mbajti heshtje konsensuale

Të majtët radikalë fituan bindshëm në Greqi, duke dalë në fushatë me deklarata kundër masave shtrënguese të vëna nga Europa, duke iu kundërvënë presionit gjerman dhe çfarë është më e rëndësishme duke konkuruar në zgjedhje demokratike, me rezultat të pakontestuar, certifikuar brenda 48 orësh. Për rrjedhojë edhe nëse dikush këtë do ta quante trill të hidhur të demokracisë, do të duhet ta pranonte si legjitim. Është kjo arsyeja që drejtues të ndryshëm shtetesh, duke nisur që nga presidenti amerikan, ai rus, ai i Parlamentit Europian, Martin Schultz, kanë uruar kryeministrin e ri grek, Alexis Tsipras. Kryeministri britanik ka folur për përkeqësim të situatës në Europë, presidenti francez Holande uroi drejtuesin e ri grek. Nisur nga këto qëndrime të hapura nga përfaqesues të vendeve demokratike ose jo, shtrohet pyetja pse mungoi një reagim nga Shqipëria? Një vend që ka mbi 600 mijë njerëz të vetët-nëse i konsideron ende të tillë kuptohet-do të duhej të ishte ndër të parët që do të mbante një qëndrim. Syriza ka premtime edhe për emigrantët, ka folur për marrëdhënie me fqinjët, por sërish, nga Tirana zyrtare askush nuk përcolli ndonjë mesazh. Madje as në rrjetet sociale, aty ku ka kohë që bubrron politika e vërtetë. Pseja nuk do shumë mend të kuptohet, por një minimum takti dhe mirësjelljeje, është pjesë e kulturës europiane ku liderët po bëjnë të pamundurën të na integrojnë. Aq më tepër që Syriza ka ardhur me votë në pushtet dhe është shumë e sigurtë që do të ikë me votë. Jo si në Shqipëri ku në pushtet vihet me certifikata dhe dublime në lista zgjedhësish dhe iket me pazar.
s.z

Οι ακραίοι αριστεροί κέρδισαν ξεκάθαρα στην Ελλάδα τις εκλογές, βγαίνοντας σε μια εκστρατεία εναντίων των μέτρων λιτότητας που έχει επιβάλει η Ευρώπη αντιστεκόμενοι στην γερμανική πίεση και αυτό που είναι το πιο σημαντικό μέσα από δημοκρατικές εκλογές, με αδιαμφισβήτητο  αποτέλεσμα, επικυρωμένο μέσα σε 48 ώρες. Ως αποτέλεσμα ακόμη και να κανείς θα το ονόμασε πικρό δημιούργημα της φαντασίας της δημοκρατίας, θα έπρεπε να το δεχτεί ως νόμιμο. Είναι αυτός ο λόγος που διάφοροι ηγέτες κρατών, από τον Πρόεδρος της Αμερικής, τον Ρώσο Πρόεδρο, τον πρόεδρο της Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ευχήθηκαν στον έλληνα πρόεδρος Αλέξη Τσίπρα. Ο βρετανός πρωθυπουργός έχει μιλήσει για  επιδείνωση της κατάστασης στην Ευρώπη, ο γάλλος πρόεδρος ευχήθηκε στον  νέο έλληνα ηγέτη. Εφορμώντας από αυτές τις δημόσιες δηλώσεις  των εκπροσώπων των δημοκρατικών η όχι χωρών, τίθεται το ερώτημα, ποιος ο λόγος της έλλειψης μιας αντίδρασης εκ μέρους της Αλβανίας; Μια χώρα που έχει πάνω από 600 χιλιάδες ανθρώπους- δικούς της- αν βασικά τους θεωρείς ακόμη έτσι- θα έπρεπε πρώτη να κάνει δηλώσεις.
Το ΣΥΡΙΖΑ έχει υποσχεθεί και πράγματα σχετικά με τους μετανάστες, έχουν αναφερθεί για τις σχέσεις με τους γείτονες, αλλά πάλη, από τα επίσημα Τίρανα κανένας δεν έστειλε κάποιο μήνυμα. Μάλιστα ούτε από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης , όπου βράζει εδώ και καιρό η πραγματική πολιτική.  Το γιατί δεν θέλει και πολύ μυαλό για να το καταλάβεις, αλλά το ελάχιστο για λόγους ευγένειας, είναι μέρος του ευρωπαϊκού πολιτισμού     όπου οι ηγέτες κάνουν ότι μπορούν να μας εντάξουν. Επιπλέον το ΣΥΡΙΖΑ ήρθε στην εξουσία με την ψήφο και είναι αρκετά σίγουρο πως θα φύγει δια της ψήφου. Όχι όπως στην Αλβανίας όπου η εξουσία αρπάζεται με διπλά πιστοποιητικά και διπλές λίστες ψηφοφόρων και φεύγεις από  αυτήν με παζάρια.
Σ.Ζ

Λόγος είς τον Άγιον Γρηγόριο τον Θεολόγο, Αρχιμ. Επιφάνιος Χατζηγιάγκου 25 01 2015


Κυριακή ΙΕ Λουκά, Αρχιμ Επιφάνιος Χατζηγιάγκου 26 01 2014




Ο αλβανικός Τύπος για τις εκλογές στην Ελλάδα


«Εκλογές στην Ελλάδα. Η Αριστερά προηγείται από τη Νέα Δημοκρατία. Η Χρυσή Αυγή αναδεικνύεται η τρίτη πολιτική δύναμη. Το ΠΑΣΟΚ πέφτει στην έκτη θέση»

Οι χθεσινές βουλευτικές εκλογές στην Ελλάδα, με τη νίκη του ΣΥΡΙΖΑ, επικρατούν στα σημερινά πρωτοσέλιδα και δημοσιεύματα του αλβανικού Τύπου.
«Ιστορική νίκη του ΣΥΡΙΖΑ στην Ελλάδα» είναι ο τίτλος της εφημερίδας Shqip, ενώ η Σέκουλι σημειώνει: «Εκλογές στην Ελλάδα. Η Αριστερά προηγείται από τη Νέα Δημοκρατία. Η Χρυσή Αυγή αναδεικνύεται η τρίτη πολιτική δύναμη. Το ΠΑΣΟΚ πέφτει στην έκτη θέση».
«Οι Έλληνες αρνούνται τους όρους της ΕΕ, τις εκλογές κερδίζει ο ΣΥΡΙΖΑ» γράφει η Πανοράμα, ενώ η ΜΑΠΟ σημειώνει: «Ο ΣΥΡΙΖΑ κερδίζει τις εκλογές στην Ελλάδα, κάτι που προκαλεί ανησυχία στην ΕΕ».
...............................................

Οι χθεσινές βουλευτικές εκλογές στην Ελλάδα, με τη νίκη του ΣΥΡΙΖΑ, επικρατούν στα σημερινά πρωτοσέλιδα και δημοσιεύματα του αλβανικού Τύπου.
«Ιστορική νίκη του ΣΥΡΙΖΑ στην Ελλάδα» είναι ο τίτλος της εφημερίδας Shqip, ενώ η Σέκουλι σημειώνει: «Εκλογές στην Ελλάδα. Η Αριστερά προηγείται από τη Νέα Δημοκρατία. Η Χρυσή Αυγή αναδεικνύεται η τρίτη πολιτική δύναμη. Το ΠΑΣΟΚ πέφτει στην έκτη θέση».
«Οι Έλληνες αρνούνται τους όρους της ΕΕ, τις εκλογές κερδίζει ο ΣΥΡΙΖΑ» γράφει η Πανοράμα, ενώ η ΜΑΠΟ σημειώνει: «Ο ΣΥΡΙΖΑ κερδίζει τις εκλογές στην Ελλάδα, κάτι που προκαλεί ανησυχία στην ΕΕ».
Πηγή: www.aftonomi.gr

Κυριακή 25 Ιανουαρίου 2015

Ιπποκράτειος Όρκος - Betimi i Hipokratit ( Betimi universal i mjekëve, në disa gjuhë)

Ιπποκράτειος Όρκος - Betimi i Hipokratit
Ελληνικά                                                                  Shqip (Albanian)
ΟΜΝΥΜΙ ΑΠΟΛΛΩΝΑ ΙΗΤΡΟΝ ΚΑΙ ΑΣΚΛΗΠΙΟΝ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑΝ ΚΑΙ ΠΑΝΑΚΕΙΑΝ ΚΑΙ ΘΕΟΥΣ ΠΑΝΤΑΣ ΤΕ ΚΑΙ ΠΑΣΑΣ ΙΣΤΟΡΑΣ ΠΟΙΟΥΜΕΝΟΣ, ΕΠΙΤΕΛΕΑ ΠΟΙΗΣΕΙΝ ΚΑΤΑ ΔΥΝΑΜΙΝ ΚΑΙ ΚΡΙΣΙΝ ΕΜΗΝ ΟΡΚΟΝ ΤΟΝΔΕ.
ΗΓΗΣΕΣΘΑΙ ΜΕΝ ΤΟΝ ΔΙΔΑΞΑΝΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗΝ ΤΑΥΤΗΝ ΙΣΑ ΓΕΝΕΤΗΣΙΝ ΕΜΟΙΣΙ, ΚΑΙ ΒΙΟΥ ΚΟΙΝΩΣΕΣΘΑΙ ΚΑΙ ΧΡΕΩΝ ΧΡΗΖΟΝΤΙ ΜΕΤΑΔΟΣΙΝ ΠΟΙΗΣΕΣΘΑΙ ΚΑΙ ΓΕΝΟΣ ΤΟ ΕΞ ΑΥΤΟΥ ΑΔΕΛΦΕΟΙΣ ΙΣΟΝ ΕΠΙΚΡΙΝΕΕΙΝ ΑΡΡΕΣΙ, ΚΑΙ ΔΙΔΑΞΕΙΝ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗΝ ΤΑΥΤΗΝ, ΗΝ ΧΡΗΙΖΩΣΙ ΜΑΝΘΑΝΕΙΝ, ΑΝΕΥ ΜΙΣΘΟΥ ΚΑΙ ΞΥΓΓΡΑΦΗΣ.
ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΗΣ ΤΕ ΚΑΙ ΑΚΡΟΗΣΙΟΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΛΟΙΠΗΣ ΑΠΑΣΗΣ ΜΑΘΗΣΙΟΣ ΜΕΤΑΔΟΣΙΝ ΠΟΙΗΣΕΣΘΑΙ ΥΙΟΙΣΙ ΤΕ ΕΜΟΙΣΙ ΚΙΑ ΤΟΙΣΙ ΤΟΥ ΕΜΕ ΔΙΔΑΞΑΝΤΟΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΑΙΣΙ ΣΥΓΓΕΓΡΑΜΜΕΝΟΙΣΙ ΤΕ ΚΑΙ ΩΡΚΙΣΜΕΝΟΙΣ ΝΟΜΩ ΙΗΤΡΙΚΩ ΑΛΛΩ ΔΕ ΟΥΔΕΝΙ.
ΔΙΑΙΤΗΜΑΣΙ ΤΕ ΧΡΗΖΟΜΑΙ ΕΠ'ΩΦΕΛΕΙΗ ΚΑΜΝΟΝΤΩΝ ΚΑΤΑ ΔΥΝΑΜΙΝ ΚΑΙ ΚΡΙΣΙΝ ΕΜΗΝ, ΕΠΙ ΔΗΛΗΣΕΙ ΔΕ ΚΑΙ ΑΔΙΚΙΗ ΕΙΡΞΕΙΝ.
ΟΥ ΔΩΣΩ ΔΕ ΟΥΔΕ ΦΑΡΜΑΚΟΝ ΟΥΔΕΝΙ ΑΙΤΗΘΕΙΣ ΘΑΝΑΣΙΜΟΝ, ΟΥΔΕ ΥΦΗΓΗΣΟΜΑΙ ΞΥΜΒΟΥΛΙΗΝ ΤΟΙΗΝ ΔΕ ΟΜΟΙΩΣ ΔΕ ΟΥΔΕ ΓΥΝΑΙΚΙ ΠΕΣΣΟΝ ΦΘΟΡΙΟΝ ΔΩΣΩ.
ΑΓΝΩΣ ΔΕ ΚΑΙ ΟΣΙΩΣ ΔΙΑΤΗΡΗΣΩ ΒΙΟΝ ΤΟΝ ΕΜΟΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗΝ ΤΗΝ ΕΜΗΝ.
ΟΥ ΤΕΜΕΩ ΔΕ ΟΥΔΕ ΜΗΝ ΛΙΘΙΩΝΤΑΣ, ΕΚΧΩΡΗΣΩ ΔΕ ΕΡΓΑΤΗΣΙΝ ΑΔΡΑΣΙΝ ΠΡΗΞΙΟΣ ΤΗΣΔΕ.
ΕΣ ΟΙΚΙΑΣ ΔΕ ΟΚΟΣΑΣ ΑΝ ΕΣΙΩ, ΕΣΕΛΕΥΣΟΜΑΙ ΕΠ' ΩΦΕΛΕΙΗ ΚΑΜΝΟΝΤΩΝ, ΕΚΤΟΣ ΕΩΝ ΠΑΣΗΣ ΑΔΙΚΙΗΣ ΕΚΟΥΣΙΗΣ ΚΑΙ ΦΘΟΡΙΗΣ ΤΗΣ ΤΕ ΑΛΛΗΣ ΚΑΙ ΑΦΡΟΔΙΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝ ΕΠΙ ΤΕ ΓΥΝΑΙΚΕΙΩΝ ΣΩΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΝΔΡΕΙΩΝ, ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΤΕ ΚΑΙ ΔΟΥΛΩΝ.
Α Δ'ΑΝ ΕΝ ΘΕΡΑΠΕΙΗ Η ΙΔΩ Η ΑΚΟΥΣΩ, Η ΚΑΙ ΑΝΕΥ ΘΕΡΑΠΕΙΗΣ ΚΑΤΑ ΒΙΟΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ, Α ΜΗ ΧΡΗΠΟΤΕ ΕΓΚΑΛΕΣΘΑΙ ΕΞΩ, ΣΙΓΗΣΟΜΑΙ, ΑΡΡΗΤΑ ΗΓΕΥΜΕΝΟΣ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΤΟΙΑΥΤΑ.
ΟΡΚΟΝ ΕΝ ΟΥΝ ΜΟΙ ΤΟΝΔΕ ΕΠΙΤΕΛΕΑ ΠΟΙΕΟΝΤΙ ΚΑΙ ΜΗ ΞΥΓΧΕΟΝΤΙ ΕΙΗ ΕΠΑΥΡΑΣΘΑΙ ΚΑΙ ΒΙΟΥ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗΣ, ΔΟΞΑΖΟΜΕΝΩ ΠΑΡΑ ΠΑΣΙΝ ΑΝΘΡΩΠΟΙΣ ΕΣ ΤΟΝ ΑΙΕΙ ΧΡΟΝΟΝ, ΠΑΡΑΒΑΙΝΟΝΤΙ ΔΕ ΚΑΙ ΕΠΙΟΡΚΕΟΝΤΙ, ΤΑΝΑΝΤΙΑ ΤΟΥΤΕΩΝ.
Ορκίζομαι στον Απόλλωνα τον Ιατρό και τον Ασκληπιό και στην Υγεία και στην Πανάκεια και σε όλους τους Θεούς επικαλούμενος τη μαρτυρία τους, να τηρήσω πιστά κατά τη δύναμη και την κρίση μου αυτό τον όρκο και το συμβόλαιό μου αυτό.
Να θεωρώ αυτόν που μου δίδαξε αυτήν την τέχνη ίσο με τους γονείς μου και να μοιραστώ μαζί του τα υπάρχοντά μου και τα χρήματά μου αν έχει ανάγκη φροντίδας. να θεωρώ τους απογόνους του ίσους με τα αδέλφια μου και να τους διδάξω την τέχνη αυτή αν θέλουν να τη μάθουν, χωρίς αμοιβή και συμβόλαιο και να μεταδώσω με παραγγελιές, οδηγίες και συμβουλές όλη την υπόλοιπη γνώση μου και στα παιδιά μου και στα παιδιά εκείνου που με δίδαξε και στους άλλους μαθητές που έχουν κάνει γραπτή συμφωνία μαζί μου και σε αυτούς που έχουν ορκιστεί στον ιατρικό νόμο και σε κανέναν άλλο και να θεραπεύω τους πάσχοντες κατά τη δύναμή μου και κατά την κρίση μου χωρίς ποτέ, εκουσίως, να τους βλάψω ή να τους αδικήσω. και να μη δώσω ποτέ σε κανένα, έστω και αν μου το ζητήσει, θανατηφόρο φάρμακο, ούτε να δώσω ποτέ τέτοια συμβουλή, ομοίως, να μη δώσω ποτέ σε γυναίκα φάρμακο για να αποβάλει. να διατηρήσω δε τη ζωή μου καθαρή και αγνή, και να μη χειρουργήσω πάσχοντες από λίθους, αλλά να αφήσω την πράξη αυτή για τους ειδικούς και σε όποια σπίτια κι αν μπω, να μπω για την ωφέλεια των πασχόντων αποφεύγοντας κάθε εκούσια αδικία και βλάβη και κάθε γενετήσια πράξη και με γυναίκες και με άνδρες, ελεύθερους και δούλους.
Και ό,τι δω ή ακούσω κατά την άσκηση του επαγγέλματός μου, ή κι εκτός, για τη ζωή των ανθρώπων, που δεν πρέπει ποτέ να κοινοποιηθεί, να σιωπήσω και να το κρατήσω μυστικό.
Αν τον όρκο μου αυτό τηρήσω πιστά και δεν τον αθετήσω, είθε να απολαύσω για πάντα την εκτίμηση όλων των ανθρώπων για τη ζωή μου και για την τέχνη μου, αν όμως παραβώ και αθετήσω τον όρκο μου να υποστώ τα αντίθετα από αυτά.
Betohem tek Apollon Mjeku dhe Aslipion dhe në Hygeian dhe në Panakeian dhe në të gjitha Zotat duke kërkuar dëshminë e tyre, që të ruaj me përpikmëri sipas gjykimit dhe forcës sime këtë betim dhe këtë kontratë timen.


Të konsideroj atë që më mësoi këtë art të barabartë me prindërit e mi dhe  të ndaj gjërat e mia dhe paratë e mia nëse ka nevojë përkujdesjeje, të konsideroj pasardhësit e tij të barabartë me vëllezërit e mi dhe t’iu mësoj këtë art, nëse duan ta mësojnë, pa shpërblim dhe kontratë dhe të transmetoj me porosi udhëzime dhe këshilla, të gjithë njohuritë e mia e tjera dhe në fëmijët e mi dhe në fëmijët e atij që më mësoi dhe tek  nxënësit e tjerë që kanë  bërë marrveshje të shkruar me mua dhe tek ata që janë betuar në ligjin mjekësor dhe tek asnjë  tjetër dhe të shëroj të sëmurët sipas fuqisë time dhe sipas gjykimit tim pa dëmtuar apo kryer padrejtësi kurrë me dashje  dhe të mos jap kurrë tek askush qoftë dhe sikur të ma kërkojë, ilaç vdekjeprurës, as të jap kurrë të tillë këshillë, njësoj, të mos jap kurrë ilaç tek një grua që të dështojë të ruaj jetën time të pastër dhe të qashtër dhe të mos operoj të sëmurë nga gurë por ta le këtë veprim për specialistët  dhe në çfarë do shtëpie që të hyj, të hyj për të mirën e të sëmurëve duke ju shmangur çdo gjëje të padrejtësie me dëshirë dhe dëmi dhe çdo veprimi gjenetal dhe me gra dhe me burra të lirë dhe skllevër.


Dhe çfarë do që të shoh apo të dëgjoj gjatë ushtrimit të profesionit tim ose dhe jashtë, për jetën e njerëzve, që nuk duhet të bëhet publike, të hesht dhe ta mbaj sekret.
Nëse këtë betimin tim e mbaj me përpikmëri dhe nuk e shkel, uroj të shijoj gjithmonë vlerësimin e të gjithë njerëzve për jetën time dhe për artin tim, por nëse shkel apo nuk mbaj betimin tim të pësoj të kundërta nga këto.
Hippocrates Omnes (Latin)
Per Apollinem medicum et Aesculapius Hygiamque et Panaceam Juro, et deos deasque omnes testes cito, me pro viribus et judicio meo hoc jusjurandum et hanc stipulationem plane observaturum. Victus rationem, quantum facultate et judicio potero, aegris utilem praescribam eosque precibus adductus cuiquam medicamentum letale dabo, neque hujus rei auctro ero. Pariter neque mulieri pessum subditicium ad fetum corrumpendum exhibebo, sed castam et ab omni scelere puram et vitam et artem meam perpetuo praestabo.
Neque vero calculo laborantes secabo, sed magistris ejus artis peritis id munus concedam. In quamcumque autem domum ingressus ero, ad aegrotantium salutem ingrediar, alienus ab omni injuria voluntaria et corruptela cum alia, tum praesertim in rebus veneriis, erga mulieres aeque ac viros, liberos item ac servos. Quae vero in vita hominum, sive medicinam faciens sevi privatus, vel videro vel audivero, quae in vulgus efferre non oporteat, ea arcana esse existimans silebo.
Si igitur hoc jusjurandum religiose observavero, mihi liceat cum summa apud omnes existimatione perpetuo vita felicem agere et artis maximum fructum percipere.Quod si illud violavero et pejeravero, contraria mihi contingant.

Hippocrates' Oath (English)
I SWEAR by Apollo the physician, and Aesculapius, and Health, and Allheal, and all the gods and goddesses, that, according to my ability and judgment, I will keep this Oath and this stipulation to reckon him who taught me this Art equally dear to me as my parents, to share my substance with him, and relieve his necessities if required; to look upon his offspring in the same footing as my own brothers, and to teach them this art, if they shall wish to learn it, without fee or stipulation; and that by precept, lecture, and every other mode of instruction, I will impart a knowledge of the Art to my own sons, and those of my teachers, and to disciples bound by a stipulation and oath according to the law of medicine, but to none others. I will follow that system of regimen which, according to my ability and judgment, I consider for the benefit of my patients, and abstain from whatever is deleterious and mischievous. I will give no deadly medicine to any one if asked, nor suggest any such counsel; and in like manner I will not give to a woman a pessary to produce abortion. With purity and with holiness I will pass my life and practice my Art. I will not cut persons labouring under the stone, but will leave this to be done by men who are practitioners of this work. Into whatever houses I enter, I will go into them for the benefit of the sick, and will abstain from every voluntary act of mischief and corruption; and, further from the seduction of females or males, of freemen and slaves. Whatever, in connection with my professional practice or not, in connection with it, I see or hear, in the life of men, which ought not to be spoken of abroad, I will not divulge, as reckoning that all such should be kept secret. While I continue to keep this Oath unviolated, may it be granted to me to enjoy life and the practice of the art, respected by all men, in all times! But should I trespass and violate this Oath, may the reverse be my lot!

Hippokrateen Vala (Finnish)
Mina VANNON laakari Apollonin kautta ja Asklepioksen ja Hygieian ja Panakeian ja kaikkien jumalten ja jumalattarien kautta, kutsumalla heidat todistajiksi, etta tulen taytamaan kykyni ja harkintani mukaan taman valan ja kirjallisen sitoutumuksen.
Tulen pitamaan vanhempieni arvoisena sita, joka on opettanut minulle taman taidon, ja jakamaan hanen kanssaan elatukseni, ja hanen tarvitessaan apua tulen sita antamaan. Hanen poikiaan olen pitava veljinani ja opettava heille, mikali he niin haluavat, taman taidon ilman palkkaa ja sopimusta. Opastusta ja luentoja seka kaikkea muuta opetusta olen antava pojilleni ja opettajani pojille seka niille oppilaille, jotka ovat sitoutuneet kirjallisesti ja valallisesti laakarilakiin, mutta en kenellekaan muulle.
Elintapoja koskevia ohjeita tulen antamaan sairaiden hyvaksi kykyjeni ja harkintani mukaan: Tulen torjumaan kaiken, mika voi olla vahingoksi ja tuhoksi. En tule antamaan kenellekaan mitaan tappavaa myrkkya, jos minulta sellaista pyydetaan, enka mitaan neuvoa sellaisen valmistamiseen. Myoskaan en tule antamaan naiselle sikiota tuhoavia aineita. Puhtaasti ja hurskaasti olen viettava elamani ja harjoittava tointani. En tule leikkaamaan veitsella rakkokivista karsivia, vaan luovutan sen niille, jotka ovat perehtyneet sellaisen toimen harjoittamiseen.
Niihin taloihin, joissa kayn, menen auttaakseni sairaita tekematta tahallisesti mitaan vaaryytta ja vahinkoa seka pidattyen rakkaudesta naisten ja miesten, vapaiden ja orjien kanssa.
Mikali parannustyossani tai sen ulkopuolella ihmisten parissa naen tai kuulen sellaista, mita ei pida levitettaman, vaikenen ja pidan sita salaisuutena. Jos taytan taman valan enka riko sita, sallittakoon minun nauttia seka elamasta etta taidostani kaikkien ihmisten ikuisesti arvostamana. Mutta jollen sita pida, vaan teen vaaran valan, tapahtukoon painvastoin.

Ενισχύστε οικονομικά την προσπάθεια μας!

Ετικέτες

ενημέρωση (2161) ενημέρωση-informacion (1415) Αλβανία (904) ορθοδοξία (422) ιστορία-historia (372) Εθνική Ελληνική Μειονότητα (366) ελληνοαλβανικές σχέσεις (311) ορθόδοξη πίστη - besimi orthodhoks (277) Εθνική Ελληνική Μειονότητα - Minoriteti Etnik Grek (251) Β Ήπειρος (237) ορθοδοξία-orthodhoksia (231) ορθόδοξη πίστη (222) εθνικισμός (195) διωγμοί (162) τσάμηδες (122) shqip (119) Κορυτσά-Korçë (118) Κορυτσά Β Ήπειρος (103) informacion (100) Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος (97) ορθόδοξη ζωή (96) ορθόδοξη ζωή- jeta orthodhokse (75) διωγμοί - përndjekje (60) ορθόδοξο βίωμα (59) εθνικισμός-nacionalizmi (56) ορθόδοξη εκκλησία της Αλβανίας (55) Ελλάδα-Αλβανία (48) ανθελληνισμός (44) Ελληνικό Σχολείο Όμηρος (43) πολιτισμός - kulturë (43) Ι.Μ Κορυτσάς - Mitropolia e Shenjtë Korçë (42) besimi orthodhoks (40) Γενικό Προξενείο Ελλάδος Κορυτσά (39) Ορθόδοξη Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Αλβανίας - Kisha Orthodhokse Autoqefale Shqiptare (37) ιστορία ορθοδοξίας (36) βίντεο (34) Shqipëria (32) ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ 1821 (32) κομμουνισμός- komunizmi (30) πνευματικά (27) Μητρόπολη Κορυτσάς - MItropolia e Korçës (23) απόδημος ελληνισμός-helenizmi i diasporës (22) πολιτική-politikë (22) αλβανικά (21) εκπαίδευση (21) Αρχαία Ελλάδα (20) helenët-Έλληνες (19) κομμουνισμός (19) Greqia (17) Βλαχόφωνοι Έλληνες (15)