Τετάρτη 3 Ιουνίου 2015

Μ. Κεφαλογιάννης: H Αλβανία αμφισβητεί κυριαρχικά δικαιώματα της Ελλάδας

Την εκτίμησή του ότι η Αλβανία αμφισβητεί κυριαρχικά δικαιώματα της Ελλάδας και θίγει ζητήματα εδαφικής κυριαρχίας ενός κυρίαρχου κράτους μέλους της ΕΕ τορπιλίζοντας τις σχέσεις καλής γειτονίας, την περιφερειακή σταθερότητα και κατ' επέκταση την ευρωπαϊκή της προοπτική, εξέφρασε ο Μανώλης Κεφαλογιάννης.

Ο επικεφαλής των Ευρωβουλευτών της Νέας Δημοκρατίας, με αφορμή τις πρόσφατες δηλώσεις του Αλβανού Πρωθυπουργού Έντι Ράμα κατέθεσε ερώτηση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Ακολουθεί το κείμενο της ερώτησης:

«Οι πρόσφατες δηλώσεις και τοποθετήσεις του Πρωθυπουργού της Αλβανίας πέραν των αναφορών σε «Μεγάλη Αλβανία» αμφισβητούν κυριαρχικά δικαιώματα της Ελλάδας στην ΑΟΖ της θίγοντας παράλληλα ζητήματα εδαφικής κυριαρχίας ενός κράτους - μέλους της ΕΕ.

Σημειώνεται ότι παρά τη μονογραφή από την Ελλάδα και την Αλβανία συμφωνίας για την οριοθέτηση των θαλάσσιων ζωνών τους, το Κοινοβούλιο της Αλβανίας δεν έχει επικυρώσει τη Συμφωνία. Ωστόσο, το γεγονός ότι η Αλβανία δεν έχει προχωρήσει σε οριστική επικύρωση δεν αναιρεί την εγκυρότητα της αλβανικής μονογραφής της συμφωνίας.

Τούτων δοθέντων, ερωτάται η Επιτροπή:

1. Είναι ενήμερη για τις δηλώσεις αυτές;

2. Θεωρεί ότι οι δηλώσεις αυτές και οι γενικότερες τοποθετήσεις του Αλβανού Πρωθυπουργού συμβάλλουν στην οικοδόμηση και ενίσχυση των σχέσεων καλής γειτονίας και την περιφερειακή συνεργασία;

3. Πώς επηρεάζουν την ευρωπαϊκή προοπτική της Αλβανίας;»

Τρίτη 2 Ιουνίου 2015

Προκλητικό βίντεο για την Αγιά Σοφιά - Την «έκαναν» τζαμί για προεκλογική φιέστα του Ερντογάν - Video provokative në Turqi gjatë fushatës elektorale të Erdogani ku Shën Sofia shfaqet si xhami!

Το «χαρτί» της Αγίας Σοφίας, «χαϊδεύοντας» τα αυτιά των φανατικών ισλαμιστών που θέλουν την εκ νέου μετατροπή της σε τέμενος, παίζουν Ερντογάν και Νταβούτογλου λίγες μέρες πριν από τις κρίσιμες εκλογές της ερχόμενης Κυριακής στην Τουρκία.Στη φιέστα που ετοίμασε το κυβερνών κόμμα για τη συμπλήρωση 562 χρόνων από την άλωση της Κωνσταντινούπολης, προβλήθηκε προκλητικό βίντεο όπου μεταξύ άλλων -με τη χρήση της νέας τεχνολογίας- η Αγία Σοφία παρουσιάστηκε ως τέμενος με τους μουεζίνηδες στους μιναρέδες να καλούν το λαό στην πίστη του Αλλάχ. Το βίντεο προκάλεσε ενθουσιασμό στους παρευρισκόμενους οπαδούς του ΑΚΡ.

Σύμφωνα με το CNN Turk ο Τούρκος πρόεδρος Ταγίπ  Ερντογάν σκέφτεται σοβαρά να προχωρήσει σε μια «συμβολική» κίνηση παραμονές των εκλογών. Να προσευχηθεί μαζί με τον επικεφαλής Θρησκευτικών Υποθέσεων Γκιορμέζ, στην Αγία Σοφία, με στόχο να συσπειρώσει γύρω από το κόμμα του τους ισλαμιστές της χώρας, αλλά και να «κλέψει» ψήφους από το ακραίο εθνικιστικό κόμμα ΜΗΡ. 

Η Αγία Σοφία μετατράπηκε σε τζαμί με την Άλωση της Κωνσταντινούπολης το 1453 από τον σουλτάνο Μωάμεθ Β'. Ο πατέρας της σύγχρονης Τουρκίας, Μουσταφά Κεμάλ Ατατούρκ, τη μετέτρεψε σε μουσείο το 1934
.
Gjatë hapjes së fushatës elekotrale të Erdoganit në Turqi u paraqit dhe një video e cila e prit me entuziazëm nga vetë turqit. Në këtë video Shën Sofia shfaqet si xhami dhe përbën një provokacion për çdo orthodhoks Shikoni më poshtë videon
video platformvideo managementvideo solutionsvideo player

Αρχιεπίσκοπος Ιωάννης της Αχρίδας: « Η πΓΔΜ απέτυχε ως θεσμικό κράτος»



Γράφει  από τα Σκόπια ο Vladislav Perunović – (wperunovic@gmail.com)


Ιούνιος 1, 2015.


«Κάποιος αισθάνεται ικανοποιημένος, όταν έχει αρκετά για να παραγγείλει ένα ποτό και μια σαλάτα σε ένα μπαρ.

Για κάποιον άλλο είναι δυστυχία, γιατί  επιθυμεί να πετάξει με ένα αεροπλάνο.

 Όλοι μας διαφέρουμε σύμφωνα με τη βούληση και τον τρόπο που προσεγγίζουμε την ελευθερία και την επιθυμία».



«Ωστόσο,  η δημοκρατική μορφή διακυβέρνησης, αυτή, τουλάχιστον, που έχει επιλεγεί ως κοινωνική εντολή στη χώρα μας, δεν απηχεί στη βούληση της πλειοψηφίας, ούτε στο κράτος δικαίου.

Λοιπόν, να γιατί ούτε ο Τσερβενκόφσκι, ούτε ο Γκρούεφσκι δεν κατάφεραν να προσφέρουν στο λαό.

Το κράτος δικαίου αποκαθιστά μια ισορροπία μεταξύ της πλειοψηφίας και της μειοψηφίας.

Αυτό επιτρέπει στην πλειοψηφία να είναι ικανοποιημένη, γιατί δεν κυβερνά άδικα, ούτε προτάσσει την επιθυμία της εκδίκησης, και  μια μειοψηφία, όμως, χωρίς αιτία για δυσαρέσκεια, επειδή  δεν είναι στην εξουσία και δεν μπορεί  από μια εξουσιαστική θέση να επηρεάζει την εφαρμογή του νόμου.

Μου φαίνεται ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα  της χώρας μας είναι ότι έχουμε για όλα αυτά τα 25 χρόνια, μια μεταβατική περίοδο, που απέτυχε να  δημιουργήσει μια κρατική υπόσταση, ένα θεσμικό κράτος, αλλά συνέχισε να  ζει ως ένα αυταρχικό καθεστώς,  και αυτό βάζει στην ίδια παρέα και τον Τσερβερνκόφσκι και τον Γκρούεσφκι»


«Φαντασθείτε εάν η χώρα μας είχε αναπτύξει θεσμούς  βασισμένους σε αναλύσεις τομέων ενδιαφέροντος,  θα έπειθαν την κυβέρνηση και τους ανθρώπους που την υπομένουν, και να μην προκαλούν  μη-αναστρέψιμες  βλάβες,  όπως κάνουν κάθε λεπτό που περνάει, καθώς  η Εκκλησία βρίσκεται σε σχίσμα με τις άλλες Εκκλησίες, όταν η χώρα μας δεν μπορεί να βρει κοινό έδαφος με τις γειτονικές χώρες, όταν παραμένει για πολύ καιρό στο κατώφλι της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Αλλά τότε, θα ήταν μια δημοκρατία, και αυτό που συμβαίνει σε εμάς, επί 25 χρόνια είναι κάπως παρόμοια με εκείνα τα προηγούμενα 45 χρόνια, που τα καθορίζουμε ως ολοκληρωτισμό».

«Υπάρχουν δύο δρόμοι για να γίνουμε ανοιχτόμυαλοι να καταπολεμήσουμε τον ολοκληρωτισμό.
Ο ένας δρόμος είναι της επανάστασης, που φέρνει και απώλειες ανθρώπων, για αυτό είναι απαράδεκτος, τουλάχιστον για εμένα, και ο άλλος δρόμος είναι του Γκάντι και για μένα είναι ο καλύτερος τρόπος για να καταπολεμήσουμε τα ολοκληρωτικά καθεστώτα.

Η μαρτυρία της αλήθειας, με υπομονή,  είναι η μεγαλύτερη απόδειξη για αυτό. Η αλήθεια δεν είναι επιδεικτική, επιβάλλεται μόνη της.  Η αλήθεια έχει από μόνη της την υπεροχή που κερδίζει χωρίς επιθετικότητα».

[Απόσπασμα από συνέντευξη στο PlusInfo]

Δευτέρα 1 Ιουνίου 2015

Από την Μεγάλη Ιδέα στο μεγάλο τίποτα

Χρήστος Μπολώσης
Μεγάλη Ιδέα (Μ.Ι.) είναι το όραμα της απελευθερώσεως όλων των Ελληνικών χωρών από τους ξένους ζυγούς και η ένωσή τους με την μητέρα Ελλάδα για την δημιουργία ενός μεγάλου, ενιαίου ελληνικού κράτους, με πρωτεύουσα την Κωνσταντινούπολη. 
Η Μ.Ι. αποτέλεσε τον γνώμονα της εξωτερικής πολιτικής της Ελλάδος από την απελευθέρωσή της από το οθωμανικό ζυγό (1830), ως την Μικρασιατική καταστροφή (1922), επιστέγασμα της οποίας ήταν η δίκη – παρωδία των Εξ. Ως πολιτικός όρος, καθιερώθηκε το 1844 από τον Ιωάννη Κωλέττη. Η Μ.Ι. θεωρήθηκε από πολλούς, ως η ακραία έκφραση του ελληνικού εθνικισμού. Όμως, οι προβαλλόμενες μέσω αυτής εθνικές διεκδικήσεις, είχαν – και έχουν - μεγάλο υπόβαθρο, εφόσον η μεγάλη πλειοψηφία των Ελλήνων, ζούσε τότε εκτός των ορίων του ελληνικού κράτους. Αντίστοιχες πολιτικές θεωρίες αναπτύχθηκαν και στα άλλα βαλκανικά κράτη. Από τότε κύλισε πολύ νερό στ’ αυλάκι.
Το Ελληνικό έθνος γνώρισε πολλές εξάρσεις αλλά και ταπεινώσεις. Ο πόλεμος του 1897, χαρακτηρίστηκε ως ατυχής, παρά το γεγονός ότι στάθηκε αφορμή να ξυπνήσουν οι κρατούντες και να αντιληφθούν ότι χωρίς αξιόμαχο στρατό δεν μπορεί να υπάρξει κράτος (αν το καταλάβαιναν και τώρα…). Ο πόλεμος αυτός, όχι μόνον δεν υλοποίησε την Μ.Ι., αλλά και συρρίκνωσε το τότε ήδη μικρό Ελληνικό κράτος.
Ακολουθεί ο Μακεδονικός Αγώνας, οι σχεδόν μυθικοί πρωταγωνιστές του οποίου αρχίζουν να εξάπτουν την φαντασία του απλού Έλληνα. Ο Παύλος Μελάς (το σπίτι του οποίου ρημάζει στην Κηφισιά), ο Τέλος Άγρας, ο Σουλιώτης Νικολαΐδης, ο Γερμανός Καραβαγγέλης και εκατοντάδες άλλοι, δείχνουν τον δρόμο για την Μ.Ι. Στον δρόμο αυτόν βαδίζουν σε μια σπάνια για την Πατρίδα μας σύμπνοια η Πολιτική και Πολιτειακή ηγεσία και διπλασιάζουν την Ελλάδα, κατά τους Βαλκανικούς Πολέμους 1912 -13. Τόσο απλά.
Και έρχεται ο Α’ Παγκόσμιος Πόλεμος, ο και μεγάλος πόλεμος αποκληθείς. Είναι μία περίοδος την οποία πρέπει να θυμόμαστε, ως παράδειγμα προς αποφυγή, αφού ο επελθών διχασμός μεταξύ Κωνσταντίνου και Βενιζέλου, οδήγησε στην δημιουργία μιας χωρισμένης σε Βόρεια και Νότια Ελλάδος και σε μια απροκάλυπτη ανάμιξη των Μεγάλων Δυνάμεων στα εσωτερικά μας, με επιστέγασμα τον βομβαρδισμό των Αθηνών, αλλά και κάθε σκέψη για Μ.Ι. να βρίσκεται σε ύφεση.
Ακολουθεί η Μικρασιατική Εκστρατεία. Μία επιχείρηση που ξεκίνησε λάθος, εξελίχθηκε λάθος και κατέληξε σε τραγωδία. Όμως, σε κάποια στιγμή της και με αφορμή τις αρχικές επιτυχίες του Ελληνικού Στρατού, εκτόξευσε την Μ.Ι. σε δυσθεώρητα ύψη, ιδίως μετά την Συνθήκη των Σεβρών του 1920, με την οποία εδημιουργείτο μεν η Ελλάδα των 2 Ηπείρων και των 5 Θαλασσών, πλην όμως η Συνθήκη αυτή, παρέμεινε νεκρό γράμμα. Και όχι μόνον αυτό, αλλά δύο χρόνια μετά η Ελλάδα εκαλείτο να αντιμετωπίσει μία καταστροφή, η οποία ακόμη την ταλανίζει.
Όμως η Ελλάδα, σχεδόν πάντοτε, αναγεννάται από την τέφρα της και το 1940, καθοδηγουμένη από τον Βασιλέα Γεώργιο και τον Εθνικό Κυβερνήτη Ιωάννη Μεταξά, δεν υλοποιεί βέβαια την Μ.Ι., αλλά στέλνει μήνυμα προς κάθε κατεύθυνση αναγκάζοντας τους αντιπάλους να υποκλιθούν ενώπιόν της (ομιλία Χίτλερ).
Όταν αναφέρομαι στον Ι. Μεταξά, θυμάμαι κάτι που είχε γράψει ο Παναγιώτης Λιάκος στην «δημοκρατία». Ότι ο Μεταξάς λοιδορείται, διότι αντιμετώπισε τις δύο από τις τρεις αυτοκρατορίες του Άξονα, ενώ οι κατ’ επάγγελμα συκοφάντες του, δεν μπορούν να φέρουν ούτε μία ισοπαλία με μεγέθη όπως τα Σκόπια.
Όμως τα χρόνια περνούν. Η Ελλάδα μετά τον Δεύτερο πόλεμο, αντί να επιδοθεί στην επούλωση των πληγών της, όπως όλη η υφήλιος, αντιμετωπίζει μία οργανωμένη και καλά σχεδιασμένη κομμουνιστική ανταρσία (όπως και να την πεις, η ουσία είναι η ίδια), από την οποία εξέρχεται νικήτρια μεν το 1949, αλλά με τα τραύματά της να είναι μεγαλύτερα και απείρως πιο οδυνηρά, από αυτά του Β΄ ΠΠ. Ακολουθεί μία περίοδος ηρεμίας και ανασυγκροτήσεως, με την Μ.Ι. να ευρίσκεται αν όχι στην πρώτη γραμμή, πάντως πάντα εν ενεργεία.
Και φθάνουμε στο 1974, όταν στην δίκη των πρωτεργατών της 21ης Απριλίου του 1967, ένας αντιναύαρχος μάρτυρας κατηγορίας, κραυγάζει στο δικαστήριο ότι η Μ.Ι. πέθανε. Δεν μας είπε βέβαια, αν είχε εξουσιοδοτηθεί να πει κάτι τέτοιο, από τους χιλιάδες Ποντίους ή Βορειοηπειρώτες. Λίγο αργότερα μεγάλος πολιτικός θα διακηρύξει, χωρίς κανένας να του το ζητήσει, ότι «δεν διεκδικούμε τίποτα», χωρίς και αυτός να διευκρινίσει αν έχει σχετική εξουσιοδότηση προς τούτο από χιλιάδες Έλληνες, που στέναζαν και ακόμα στενάζουν κάτω από τυραννικά καθεστώτα. Η δήλωση αυτή, είναι η αφορμή για να ενταφιασθεί οποιαδήποτε σκέψη για την Μ.Ι. 
Ακολουθούν ενέργειες που θλίβουν κάθε σωστό Έλληνα, όπως απαγόρευση της χρήσεως του όρου «Βόρειος Ήπειρος» και αντ’ αυτού την χρησιμοποίηση του «Νότιος Αλβανία». Απαγόρευση δήθεν εθνικιστικών τραγουδιών («Έχω μια αδελφή») ενώ τιμωρούνται Ευέλπιδες και στρατιώτες επιλέκτων μονάδων του Στρατού μας, όταν τραγουδούν το «Μακεδονία μας» στις παρελάσεις.
Όλα αυτά θα ήταν ίσως ανεκτά, αν και από την άλλη πλευρά υπήρχε η ίδια ή έστω ανάλογη στάση. Δεν είναι όμως έτσι.
Σταχυολογώντας από την ειδησεογραφία ΜΟΝΟ μιάς ημέρας (της 28ης Μαΐου) της «δημοκρατίας», διαβάζουμε ότι:
- Η τουρκικής υπηκοότητας Ευθαλία Ψευτέλη, χρειάστηκε να κάνει πολύχρονο δικαστικό αγώνα, φθάνοντας μέχρι το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων δικαιωμάτων για να αποκτήσει πρόσβαση στη πατρική περιουσία της στην Ίμβρο, από όπου κατάγεται.
- Οι Σκοπιανοί προτείνουν ονομασία για το κρατίδιό τους που θα περιέχει τον όρο «Μακεδονία» εντός… παρενθέσεως(!), η οποία βεβαίως σε λίγα χρόνια θα εξαφανισθεί.
- Ο Αμερικανός πρέσβης στην Κύπρο δήλωσε ότι η παρουσία των Τούρκων εκεί από το 1974 «δεν μπορεί να αντιμετωπισθεί ως ένα πρόβλημα εισβολής και κατοχής» (άλλος… συνωστισμός εν όψει).
- Ο Πρόεδρος του Πανελληνίου Συλλόγου Πομάκων κ. Αχμέτ Ιμάμ ξεσκέπασε τον ρόλο των ψευδομουφτήδων αλλά και της Τουρκιάς γενικότερα κατά το Συνέδριο της Ομοσπονδιακής Ένωσης Εθνικοτήτων Ευρώπης (FUEN), που έγινε στην Κομοτηνή.
Όλα αυτά μέσα σε μόνον μία ημέρα.
Όπως αντιλαμβάνεται και ο έχων νουν μεγέθους κόκκου σινάπεως, η Πατρίδα μας βρίσκεται στο στόχαστρο κι’ εμείς ανεχόμαστε τα πάντα. Μέχρι και τον… Κάτσε, τον ποδοσφαιριστή του ΠΑΟΚ, να φοράει μπλουζάκι με το έμβλημα UCK και αντί να τον ξαποστείλουμε, τον ανακηρύσσουμε τον καλύτερο ξένο ποδοσφαιριστή. Από κοντά και ο αλβανικός μεγαλοϊδεατισμός για την Μεγάλη (τρομάρα τους) Αλβανία, με τους Ουτσεκάδες να οραματίζονται αντιπρόεδρο από την Τσαμουριά.
Και ποια είναι η αντίδρασή μας; Την περιγράφει θαυμάσια ο Σάββας Καλεντερίδης σε άρθρο του στην «Κυριακάτικη δημοκρατία». Δεν χρειάζεται να το διαβάσει κανείς. Ο τίτλος αρκεί: «Περίγελως και των Τιράνων».
Ευτυχώς που βρίσκεται κάποιος πομάκος ή κάποιος βορειοηπειρώτης ή κάποια δασκάλα, για να υψώσουν το ανάστημά τους, διότι οι υπεύθυνοι πολιτικοί μας (μη ξεχνάμε άλλωστε, ότι πρώτη φορά αριστερά) περί άλλα τυρβάζουν. Αυτούς τους ενδιαφέρουν το μαύρισμα των λαθρομεταναστών, το βόλεμα των ημετέρων, η διάλυση των Πανεπιστημίων και γενικώς, ότι μπορεί να συνεπάγεται το «πρώτη φορά αριστερά».
Και η «μεγάλη φιλελεύθερη παράταξη», τι κάνει; Πώς αντιδρά; Αυτή σχεδιάζει, για πολλοστή φορά και πάντα χωρίς επιτυχία, το ιδεολογικό της μέλλον, έτσι ώστε να περιλαμβάνει από την Δεξιά έως τις παρυφές της Αριστεράς. Δηλαδή θα ψηφίζω την Κυριακή Ν.Δ. και θα ξυπνάω την Δευτέρα μάγουλο με μάγουλο με τον Ρούντι Ρινάλντι…

Ο Χρήστος Μπολώσης είναι Υποστράτηγος ε.α

Μάνα μου Ελλάς !!! Τα σχόλια δικά σας !

Δεν έχω σπίτι πίσω για να ρθω
ούτε κρεβάτι για να κοιμηθώ
δεν έχω δρόμο ούτε γειτονιά
να περπατήσω μια Πρωτομαγιά

Τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα
μου τα 'πες με το πρώτο σου το γάλα

Μα τώρα που ξυπνήσανε τα φίδια
εσύ φοράς τα αρχαία σου στολίδια
και δε δακρύζεις ποτέ σου μάνα μου Ελλάς
που τα παιδιά σου σκλάβους ξεπουλάς

Τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα
μου τα 'πες με το πρώτο σου το γάλα

Μα τότε που στη μοίρα μου μιλούσα
είχες ντυθεί τα αρχαία σου τα λούσα
και στο παζάρι με πήρες γύφτισα μαϊμού
Ελλάδα Ελλάδα μάνα του καημού

Τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα
μου τα 'πες με το πρώτο σου το γάλα

Μα τώρα που η φωτιά φουντώνει πάλι
εσύ κοιτάς τα αρχαία σου τα κάλλη
και στις αρενες του κόσμου μάνα μου Ελλάς
το ίδιο ψέμα πάντα κουβαλάς.



Κυρiακή Πεντηκοστής. Περί της καθόδου του Αγ. Πνεύματος (31-5-2015) Αρχιμ Επιφάνιος Χατζηγιάγκου -Mbi Pentikostinë predikon Mitropoliti i Korçës, Hirësia e Tij imzot Joani 31 05 2015


Ενισχύστε οικονομικά την προσπάθεια μας!

Ετικέτες

ενημέρωση (2161) ενημέρωση-informacion (1417) Αλβανία (904) ορθοδοξία (422) ιστορία-historia (373) Εθνική Ελληνική Μειονότητα (366) ελληνοαλβανικές σχέσεις (311) ορθόδοξη πίστη - besimi orthodhoks (277) Εθνική Ελληνική Μειονότητα - Minoriteti Etnik Grek (251) Β Ήπειρος (238) ορθοδοξία-orthodhoksia (231) ορθόδοξη πίστη (222) εθνικισμός (195) διωγμοί (162) τσάμηδες (122) shqip (119) Κορυτσά-Korçë (118) Κορυτσά Β Ήπειρος (103) informacion (100) Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος (97) ορθόδοξη ζωή (96) ορθόδοξη ζωή- jeta orthodhokse (75) διωγμοί - përndjekje (60) ορθόδοξο βίωμα (59) εθνικισμός-nacionalizmi (56) ορθόδοξη εκκλησία της Αλβανίας (55) Ελλάδα-Αλβανία (48) ανθελληνισμός (44) Ελληνικό Σχολείο Όμηρος (43) πολιτισμός - kulturë (43) Ι.Μ Κορυτσάς - Mitropolia e Shenjtë Korçë (42) besimi orthodhoks (40) Γενικό Προξενείο Ελλάδος Κορυτσά (39) Ορθόδοξη Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Αλβανίας - Kisha Orthodhokse Autoqefale Shqiptare (37) ιστορία ορθοδοξίας (36) βίντεο (34) Shqipëria (32) ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ 1821 (32) κομμουνισμός- komunizmi (30) πνευματικά (27) Μητρόπολη Κορυτσάς - MItropolia e Korçës (23) απόδημος ελληνισμός-helenizmi i diasporës (22) πολιτική-politikë (22) αλβανικά (21) εκπαίδευση (21) Αρχαία Ελλάδα (20) helenët-Έλληνες (19) κομμουνισμός (19) Greqia (17) Βλαχόφωνοι Έλληνες (15)