Ενίσχυση του έργου!

Ενίσχυση του έργου!

Τετάρτη 14 Αυγούστου 2019

Ιστορικά βίντεο από το αρχείο του Αλβανικού Κράτους για τις σχέσεις ΚΚΑ-ΚΚΕ!

Αγαπητοί φίλοι, σας παρουσιάζουμε δύο σπάνια βίντεο από το αρχείο του αλβανικού κράτους τα οποία αποδεικνύουν περίτρανα την στενή συνεργασία των κομμουνιστών της Ελλάδας με το ποιο άγριο κομμουνιστικό καθεστώς που γνώρισε ποτέ ο κόσμος, αυτό του Ενβέρ Χότζα.

Το πρώτο βίντεο είναι στα γαλλικά, από το αρχείο αλβανικού κράτους  και έχει τίτλο:

"Επαναπατρισμός των Ελλήνων στρατιωτών που φιλοξενήθηκαν στην Αλβανία.

Περιγραφή: Η περιοχή που στεγάστηκαν οι Έλληνες στρατιώτες κατά τα έτη 1947-1949. Το πρωί έκαναν γυμναστική. Το στρατόπεδο τους είχε νοσηλευτές και γιατρό. Κατά την συνεδρίαση ένας σύντροφος κάνει την ημερήσια αναφορά για τα τρέχοντα γεγονότα. Οι στρατιωτικοί διαβάζουν εφημερίδες. Κάθε μέρα έρχεται το ταχυδρομείο που φέρνει επιστολές από τις οικογένειες τους και τους συγγενείς. Ο μάγειρας ειδοποιεί πως το γεύμα είναι έτοιμο. Το απόγευμα παίζουν ποδόσφαιρο ενάντια σε μια αλβανική ομάδα. Στο στρατόπεδο έχουν και την δική τους ορχήστρα. Το βράδυ εκείνοι διοργανώνουν χορούς. Εκεί παρευρίσκεται και μια αντιπροσωπεία της ελληνικής κυβέρνησης που έχει έρθει για την διαδικασία του επαναπατρισμού. Ο αρχηγός της ελληνικής αποστολής εκφράζει την ευχαρίστηση του για την υποδοχή.
Έτος 1956,
Διάρκεια 8 λεπτά. "
Εκείνη την χρονιά στην ουσία ομαλοποιήθηκαν και οι σχέσεις μεταξύ των δύο χωρών της Ελλάδας και της Αλβανίας.
.....................
Το δεύτερο βίντεο είναι αφηρημένο στο Α' Συνέδριο του ΚΚΑ.
Το συνέδριο χαιρετούν εκπρόσωποι κομμουνιστικών κομμάτων άλλων χωρών του ανατολικού μπλόκ μεταξύ των οποίων βρίσκεται και ο Βασίλης Μπαρτζιώτας τον οποίο ένθερμα υποδέχονται οι σύνεδροι και τον χαιρετούν φωνάζοντας "Ζαχαριάδης-Ζαχαριάδης". Ο Βασίλης Μπαρτζιώτας απευθύνει αδερφικό χαιρετισμό έχοντας στο βάθος τον Ε Χότζα.

Έτος 1948


Δεν θα μπορούσαμε να αφήσουμε έξω και τον Μανώλη Γλέζο  ο οποίος βρέθηκε στην κηδεία του Ε Χότζα και τιμά τον δικτάτορα κατά την κηδεία του ως μόνος εκπρόσωπος από το δυτικό κόσμο δηλαδή από μια χώρα που δεν άνηκε στο Ανατολικό μπλόκ. 


...........


  Απολαύστε τους συντρόφους και σκεφτείτε πως ομοϊδεάτες και απόγονοι τους  κυβέρνησαν, αδέρφια, τα τελευταία 5 χρόνια.  Πούλησαν τα πάντα, έκαναν ζημιές που χρειάζονται χρόνια να διορθωθούν και συνεχίζουν με αυθάδεια να σας κοροϊδεύουν. Άνθρωποι με ψεύτικες αρχές και ιδανικά, χωρίς Θεό που κατάντησαν την Αλβανία μια πελώρια φυλακή και φρενοκομείο τα αποτελέσματα των οποίων φαίνονται ξεκάθαρα σε όλα τα επίπεδα έως σήμερα και που ο καθένας από μας γνωρίζει καλά. Αυτό θέλουν να κάνουν και με την Ελλάδα να την καταντήσουν μια  Κομμουνιστική Αλβανία, ένα αποτυχημένο πείραμα που κατέστρεψε αμέτρητες ζωές. 
Αντισταθείτε στην τρέλα του κομμουνισμού. 
Ετοίμασε Μ.Θ για το Πελασγός Κορυτσάς. 

Άξιόν εστιν ως αληθώς Β΄ - Αρχιμ. Επιφάνιος Χατζηγιάγκου .


Γερμανική βόμβα στον Ράμα : Στα πρόθυρα χρεοκοπίας η Αλβανία! -“Nuk hapen negociatat”| Martin Henze: Ekonomia si me piramidat e 97, buxheti s’do ketë para për rrogat e administratës

«Η οικονομία βρίσκεται σε κατάσταση παρόμοια με τις πυραμίδες του 1997 και το κράτος στα πρόθυρα της χρεοκοπίας» τόνισε ο ανώτατος σύμβουλος του γερμανικού κυβερνητικού χριστιανοδημοκρατικού κόμματος CDU, Μάρτιν Χέντζε.
«Η οικονομία βρίσκεται σε κατάσταση παρόμοια με τις πυραμίδες του 1997 και το κράτος στα πρόθυρα της χρεοκοπίας» τόνισε ο ανώτατος σύμβουλος του γερμανικού κυβερνητικού χριστιανοδημοκρατικού κόμματος CDU, Μάρτιν Χέντζε.

«Δεν θα λάβει έγκριση»

«Η Αλβανία δεν θα λάβει έγκριση για την έναρξη των διαπραγματεύσεων (με την ΕΕ) στις 18 Οκτωβρίου, σε αντίθεση με τα Σκόπια που έχουν διεκπεραιώσει τις υποχρεώσεις» πρόσθεσε ο Χέντζε.
Ο ίδιος έκρινε, επίσης, ότι «η Αλβανία δεν πληροί τις υποχρεώσεις της ΕΕ και ο τρόπος διακυβέρνησης καθώς και η πολιτική που ακολουθεί ο πρωθυπουργός Εντι Ράμα δεν υπόσχεται τίποτε για την εν λόγω ημερομηνία».
Ο Χένζε προειδοποιεί την Αλβανία ότι σύντομα δεν θα έχει την ικανότητα να πληρώσει τους μισθούς στο δημόσιο και, όπως είπε, θα επέλθει οικονομική καταστροφή.
Ο ανώτατος σύμβουλος του CDU, του κόμματος της καγκελαρίου Ανγκελα Μέρκελ, επιρρίπτει τις ευθύνες για την κατάσταση αυτή στον πρωθυπουργό της Αλβανίας, ο οποίος ακολουθεί ναρκο-κρατική πολιτική.

«Εχουν αδειάσει τα κρατικά ταμεία»

Τα κρατικά ταμεία έχουν αδειάσει και ο συνεχής δανεισμός για την εξόφληση του χρέους θα οδηγήσει την οικονομία σε κατάρρευση.
Στη Γερμανία δεν υπάρχουν εξωφρενικές τιμές των 20 εκατομμυρίων ευρώ ανά χιλιόμετρο, αν και οι δρόμοι έχουν τις καλύτερες προδιαγραφές, με πολλές επαγγελματικές ρυθμίσεις και το κόστος είναι αρκετές φορές φθηνότερο τόσο για την οδοποιία όσο και για συναφή έργα, τόνισε ο Χένζε.
Σε τηλεοπτική συνέντευξή του, ο Μάρτιν Χένζε, είπε ότι το CDU και η γερμανική κυβέρνηση είναι πολύ προσεκτικοί όσον αφορά τις εξελίξεις στην Αλβανία.

Υποστήριξη στο Δημοκρατικό Κόμμα

Ο ίδιος δήλωσε, μάλιστα, ότι υποστηρίζει τον επικεφαλής του Δημοκρατικού Κόμματος, Λουλζίμ Μπάσα, ο οποίος έχει τη στήριξη του Βερολίνου για το πρόγραμμά του που αναφέρεται στην καταπολέμηση των παράνομων περιουσιακών στοιχείων, στον εντοπισμό των κρυμμένων λογαριασμών και στην υπόσχεση για την τιμωρία των υπευθύνων της διαφθοράς στη χώρα.
Πηγή: boldnews.al και echedoros-a.gr

.....................................
Ekonomia shqiptare është në një situatë të ngjashme me piramidat e vitit 1997, shteti është në prag falimenti. Shqipqria nuk do të marrë miratim për hapje negociatash me 18 tetor, ndryshe nga Maqedonia që ka bërë detyrat e shtëpisë. Ajo nuk ka përmbushur detyrimet e BE dhe mënyra e qeverisjes dhe sjelljes me ligjin e Ramës nuk premton asgjë për këtë datë.
Martin Henze këshilltar i CDU, njëherësh i kujton kryeministerit se ai e di mmirë kush është Henze. Mustafa është emir I vëretë I Ramës pasi emri Edvin është thjesht një emër artistik thotë këshiltari gjerman.
Henze paralajmëron se Shqipëria rrezikon së shpejti të mos ketë aftësi paguese për rrogat e administratës, kjo do të sjellë një katastrofe ekonomike dhe përgjgës kryesor është Kryeminsitri që ka hapur shtegun e një narkoshteti. Arkam e shtetit do të jetë boshe dhe borxhet për të paguar borxhe po e rrënojnë ekonominë. Në Gjermani pohon ai investimet e rrugëve,. Nuk kanë cmime strtaosferike 20 milionë euro për një kilometër. Ndonëse janë në standartë shumë herë më cilësore, në parametra shumë herë më profesionalë dhe kushtojnë disa herë më lirë, për terrene dhe vepra të përafërta sigurisht.
Në një intervistë për shijka tv, Martin Henze thekson se CDU dhe qeveria gjermnae janë shumë të vëmendsjhëm me zhvillimet në vendin tonë. Nëse kollitet Gjermania atëherë Shqipëria do të ketë temepraturë thotë ai. Dhe Berlini do të kollitet sigurisht së paku politikisht. Ne nuk mund të pranojmë në familjenh evropiane një vend ku nuk sundon ligji por paligjshmëia.
Gjithashtu Henze thoptë se po e mbështesin PD dhe Lulzim Bashën jo thjesht në bërjen e një program ekonomik. Mbështetje lideri opozitës Lulzim Basha, sipas Henze, po merr nga Berlini dhe në projektin e tij për luftuar pasurinë e paligjshmë për të gjurmuar llogaritë e fshehura dhe për të ndëshkuar aferat korruptive. Kjo qevveri ka rënë pohon këshilltar kristiandemokratëve gjermnaë dhe vendi do të qeveriset nga një forcë tjetër që pas qeverisë traqnzitore do të dalë prej zgjedhjeve të rejka parlamantare dhe vendore.

Αμερικανός καθηγητής Φίλιππς: Ο Ράμα είναι σκυλάκι του Ερντογάν!- Profesori Amerikan: "Rama qenushi i Erdoganit"



Δευτέρα 12 Αυγούστου 2019

12 Αυγούστου 2010, Αλβανοί δολοφονούν τον Αριστοτέλη Γκούμα επειδή μιλούσε ελληνικά

Μαύρη επέτειος για την Χιμάρα, καθώς σαν σήμερα το 2010 ο Αριστοτέλης Γκούμας άφησε την τελευταία του πνοή στην άσφαλτο λίγα μέτρα μακριά από το σπίτι του στην Χιμάρα. Δολοφονήθηκε από αλβανούς εξτρεμιστές επειδή μιλούσε την μητρική του γλώσσα, τα ελληνικά.
Ο Αριστοτέλης έφυγε βίαια και νωρίς από κοντά μας, όμως έγινε μια ιδέα, ένα σύμβολο που δεν θα ξεθωριάσει ποτέ.
Η γλώσσα μας, η ψυχή μας, τα ιδανικά μας δεν δολοφονούνται, δεν υποτάσσονται, δεν διαπραγματεύονται.
Πηγή: Himara.gr | Ειδήσεις απ' την Βόρειο Ήπειρο



Πηγή: Himara.gr | Ειδήσεις απ' την Βόρειο Ήπειρο

Χιλιάδες Αλβανοί μουσουλμάνοι κατέκλυσαν την πλατεία Τιράνων για να προσευχηθούν





Τίρανα.


Οι πιστοί μουσουλμάνοι συγκεντρώθηκαν σήμερα το πρωί στο κέντρο των Τιράνων και προσευχήθηκαν για το κουρμπάν μπαϊράμ.


Η πλατεία ‘Σκεντέρμπεη’ γέμισε από τους Αλβανούς πιστούς του Ισλάμ που προσευχήθηκαν στον Αλλάχ για ειρήνη και αρμονία.

Ο πρόεδρος της Μουσουλμανικής Κοινότητας της Αλβανίας, Μπουγιάρ Σπαχίου, δήλωσε ότι ο συμβολισμός αυτής της ημέρας είναι η Θυσία, ως ένδειξη ευγνωμοσύνης προς τον Αλλάχ.


«Ο Αλλάχ (Allahut) ενδιαφέρεται για την αφοσίωσή μας σε αυτόν. Στον Αλλάχ δεν αρκεί η σάρκα, ούτε το αίμα του κουρμπάν (της θυσίας), αλλά η υπακοή σε αυτόν. Σήμερα, είναι η μέρα των πιστών του μπαϊράμ. Η μαρτυρία του κουρμπάν μας κάνει ευγνώμονες στον Κύριο.


» Αυτό μας ενθαρρύνει να είμαστε πάντα έτοιμοι να κάνουμε θυσίες για την θρησκεία και την πατρίδα μας. Κουρμπάν σημαίνει να φέρνεις έναν άνθρωπο πιο κοντά στον Δημιουργό. Οι άνθρωποι δεν πρέπει να εγκαταλείψουν τις ελπίδες τους στον Αλλάχ», είπε μεταξύ άλλων στους πιστούς, σύμφωνα με τα αλβανικά μέσα ενημέρωσης.

--



Επιτρέπεται η αναδημοσίευση μόνον με αναφορά της ενεργής ηλεκτρονικής διεύθυνσης τουιστολογίου παραγωγής- https://www.echedoros-a.gr

«Η αλβανική κυβέρνηση είναι εργαλείο του Ερντογάν» -Αμερικανός αναλυτής



Ο πολιτικός αναλυτής των ΗΠΑ, Αλόν Μπεν Μέιρ, μελετητής της περιοχής, επέκρινε την αλβανική κυβέρνηση για τη δημιουργία του μνημείου αφιερωμένου στα θύματα του πραξικοπήματος στην Τουρκία, σημειώνει το αλβανικό Politiko.


Ο αναλυτής γράφει ότι είναι ντροπή για την Αλβανία να σκύβει και να υποκύπτει στον πρόεδρο της Τουρκίας, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν.


«Τώρα τα Τίρανα έχουν αναγείρει ένα μνημείο για τα θύματα του ανελέητου δικτάτορα Ερντογάν, ο οποίος έχει φυλακίσει εκατοντάδες χιλιάδες αθώους ανθρώπους. Είναι ντροπή για την Αλβανία που εξακολουθεί να παίζεται (σαν κομπολόι) στα χέρια του Ερντογάν», σημειώνει ο Αμερικανός αναλυτής.


Πως είναι δυνατόν σε μια ανεξάρτητη χώρα να ανεγείρονται μνημεία για γεγονότα που συμβαίνουν σε ένα ξένο κράτος, του οποίου οι αρχές κατηγόρησαν τον Τούρκο κληρικό Φετουλάχ Γκιουλέν, και χαρακτηρίζουν την οργάνωση του ως τρομοκρατική;


Μετά τις διαμαρτυρίες πολιτών, ο αντιδήμαρχος των Τιράνων, Αρμπιάν Μαζνίκου, που συμμετείχε στα αποκαλυπτήρια, έριξε το ‘μπαλάκι’ στο υπουργείο Εσωτερικών, το οποίο στην «Φωνή της Αμερικής» είχε αρνηθεί τη συμμετοχή του στις δραστηριότητες για την ανέγερση του τουρκικού μνημείου και τις μετονομασίες – οδού και πλατείας- στην επέτειο του αποτυχημένου πραξικοπήματος.




Επιτρέπεται η αναδημοσίευση μόνον με αναφορά της ενεργής ηλεκτρονικής διεύθυνσης τουιστολογίου παραγωγής- https://www.echedoros-a.gr

«Επίσημα» Τουρκική επαρχία η Αλβανία;




Ως «μνημείο αίνιγμα» αναφέρει η Φωνή της Αμερικής στην αλβανική γλώσσα, την αποκάλυψη στην αλβανική πρωτεύουσα, Τίρανα, μνημείου (φωτό) για τα θύματα του τουρκικού πραξικοπήματος της 15ηςΙουλίου 2016 στην Τουρκία.

«Στα Τίρανα, με την ευκαιρία της τρίτης επετείου από το αποτυχημένο πραξικόπημα στην Τουρκία, στις 15 Ιουλίου 2016, αποκαλύφθηκε μνημείο αφιερωμένο στα θύματα της απόπειρας.

»Το γεγονός αυτό δημοσιοποιήθηκε μόλις σήμερα από τα αλβανικά μέσα ενημέρωσης, αν και το γεγονός έλαβε χώρα στις 15 Ιουλίου με την παρουσία του αναπληρωτή δημάρχου των Τιράνων Αρμπιάν Μαζνίκου.




Μάλιστα, η τουρκική πρεσβεία που συμμετείχε στην εκδήλωση ανακοίνωσε ότι με τους «αδελφούς Σκιπτάρους με επιτυχία και υπερηφάνεια εγκαινιάσαμε τον ‘Δρόμο των Μαρτύρων της 15ης Ιουλίου’ και το ‘Πάρκο της Δημοκρατίας της 15ης Ιουλίου’», σημειώνει η Φωνή της Αμερικής.


Το δημοσίευμα σημειώνει ότι «είναι ένα ασυνήθιστο γεγονός (για μια ανεξάρτητη χώρα) όπως η Αλβανία, να αποκαλύπτει μνημεία αφιερωμένα σε γεγονότα που συμβαίνουν σε μια ξένη χώρα, όπως είναι η περίπτωση του αποτυχημένου πραξικοπήματος, για το οποίο οι τουρκικές αρχές κατηγόρησαν τον Μουσουλμάνο κληρικό Φετουλάχ Γκιουλέν».


Η Φωνή της Αμερικής αναφέρει την πρόσφατη επίσκεψη του Αλβανού πρωθυπουργού στη θερινή κατοικία του Τούρκου προέδρου Ερντογάν στη Μαρμαρίς και λίγες μέρες αργότερα την επίσκεψη στα Τίρανα του Τούρκου υπουργού Εσωτερικών, Σουλεϊμάν Σόιλου, «όπου συζήτησαν για θέματα τρομοκρατίας»…


gazetamapo.al, zeriamerikes.com



Επιτρέπεται η αναδημοσίευση μόνον με αναφορά της ενεργής ηλεκτρονικής διεύθυνσης τουιστολογίου παραγωγής- https://www.echedoros-a.gr

Τίρανα: Οι Αλβανοί 'έντυσαν' με χαρτί τουαλέτας το τουρκικό μνημείο




Τίρανα.

Μετά από συζητήσεις και κριτικές για το μνημείο στην Τεχνητή Λίμνη,  που στήθηκε προς τιμήν των 251 Τούρκων θυμάτων του αποτυχημένου πραξικοπήματος στην Τουρκία, άγνωστοι κόλλησαν σε αυτό χαρτί υγείας και άλλα αντικείμενα , εκφράζοντας την αντίθεσή τους για την ανέγερση αυτού του μνημείου στην Αλβανία.



Πάνω σε αυτό τοποθέτησαν ένα χαρτί που έγραφε «σεβασμός για όλους που δεν ζουν, αλλά αυτό το μνημείο δεν μας ανήκει, ανήκει στους πρώην κατακτητές μας. Έγινε την 11/8/2019 ειρηνικά σε μια δημοκρατική χώρα».


Η δημοσιοποίηση της τελετής των εγκαινίων του μνημείου αυτού έγινε πριν από μερικές ημέρες. 

Η ανέγερση του τουρκικού  μνημείου  δεν έγινε αποδεκτή από διανοούμενους και αναλυτές στη χώρα, τονίζοντας ότι τα μνημεία στήνονται για τους  Αλβανούς ήρωες  και όχι  σε ξένους προς τη χώρα.


politiko.al
--
               

Επιτρέπεται η αναδημοσίευση μόνον με αναφορά  της ενεργής ηλεκτρονικής διεύθυνσης  τουιστολογίου παραγωγήςhttps://www.echedoros-a.gr

Άξιόν εστιν ως αληθώς (Α΄) Αρχιμ Επιφάνιος Χατζηγιάγκου, Φλώρινα.


Πέμπτη 8 Αυγούστου 2019

Αποθρασύνθηκαν οι Αλβανοί

δημοκρατία
Εννέα και πλέον μήνες έχουν περάσει από την εν ψυχρώ δολοφονία του Κωνσταντίνου Κατσίφα και οι Αλβανοί παραμένουν όχι μόνο αμετανόητοι, αλλά γίνονται ακόμη πιο προκλητικοί. Φαίνεται ότι δεν αρκεί το γεγονός πως συνεχίζουν να είναι άγνωστες, από τον περασμένο Οκτώβριο έως σήμερα, οι συνθήκες υπό τις οποίες ο Ελληνας ομογενής έχασε τη ζωή του από τα πυρά των ειδικών δυνάμεων της αλβανικής αστυνομίας. Εκμεταλλευόμενη προφανώς την παθητική και υποχωρητική στάση της ελληνικής πλευράς, η Αλβανία αποθρασύνεται διαρκώς.
Η αναίτια απαγόρευση εισόδου σε Ελληνα πολίτη ο οποίος πήγαινε οικογενειακώς στη Χειμάρρα για ολιγοήμερες καλοκαιρινές διακοπές και χαρακτηρίζεται «απειλή για τη Δημοκρατία της Αλβανίας» δεν πρέπει να θεωρηθεί ένα αμελητέο κρούσμα. Είναι νωπές ακόμη οι μνήμες (ή τουλάχιστον οφείλουν να παραμένουν νωπές) από το «μπλόκο» που είχαν στήσει οι Αλβανοί στα σύνορα και όταν έγινε η κηδεία του Κατσίφα. Ούτε πρέπει να ξεχνάμε τις λίστες με τους «ανεπιθύμητους» Ελληνες που κατάρτισαν στο πλαίσιο της ίδιας τακτικής τους.
Υστερα από εννέα και πλέον μήνες η προκλητικότητα επανέρχεται εν μέσω μιας γενικότερης ιταμής πολιτικής της Αλβανίας απέναντι στην ελληνική εθνική μειονότητα της Βορείου Ηπείρου. Η προσπάθεια υφαρπαγής και δήμευσης των περιουσιών Ελλήνων στη Χειμάρρα συνεχίζει να αποτελεί μια ανοικτή πληγή και βεβαίως ουδεμία επανάπαυση επιτρέπεται, όπως και καμιά εμπιστοσύνη δεν πρέπει να υπάρχει προς την αλβανική ηγεσία.
Δυστυχώς, η ελληνική Πολιτεία άφησε -κατά τρόπο απαράδεκτο- το θέμα της δολοφονίας του Κ. Κατσίφα να ξεχαστεί, να παρασυρθεί κι αυτό από τη λήθη του χρόνου. Υστερα από όποιες αντιδράσεις υπήρξαν στην αρχή, υπό το βάρος της καθολικής κοινωνικής απαίτησης, το ενδιαφέρον στη συνέχεια ατόνησε. Ακόμη και οι διαμαρτυρίες προς την Ευρωπαϊκή Ενωση και το Ευρωκοινοβούλιο, προκειμένου να υποχρεωθεί η Αλβανία να δώσει εξηγήσεις για το πώς και από ποιους έγινε η δολοφονία, παρέμειναν κενό γράμμα. Το στοιχειώδες ιερό καθήκον προς το παλικάρι που έδωσε τη ζωή του για την ελληνική σημαία είναι μέχρι σήμερα ανεκπλήρωτο. Ενώ όμως η πολιτική τάξη της Ελλάδας βολεύεται με αυτές τις αντιλήψεις, η γειτονική χώρα φροντίζει να μην «ξεχνά», αλλά προς την εντελώς αντίθετη κατεύθυνση. Με θράσος συνεχίζει να ζητάει τα ρέστα και να ασχημονεί. Ποια; Η Αλβανία...
Εμείς πότε, επιτέλους, θα σηκώσουμε το ανάστημά μας;

Κυριακή 4 Αυγούστου 2019

Κύριε πρωθυπουργέ θυμηθείτε την παρακαταθήκη του πατέρα σας για την Βόρειο Ήπειρο


«Η Ελληνική κυβέρνηση δεν θα δεχθεί να ισχύσουν για την Ελληνική Μειονότητα που ζει στην Αλβανία άλλα μέτρα από εκείνα που θα ισχύσουν για τις αλβανικές κοινότητες εκτός Αλβανίας».

Αλβανία: Προωθείται η κατάργηση του διαβατηρίου Κοσσυφοπεδίου

 
Τίρανα.
Κατά τη συνεδρίαση του Συμβουλίου Υπουργών στις 31 Ιουλίου 2019, εγκρίθηκε το νέο σχέδιο νόμου «περί Ιθαγένειας».



Στο σχέδιο που υποβλήθηκε στο Κοινοβούλιο υπάρχουν ορισμένες θεμελιώδεις αλλαγές, όπως  το άρθρο 6, το οποίο προβλέπει «Απόκτηση της ιδιότητας του πολίτη με καταγωγή».


Α. Η αλβανική υπηκοότητα αποκτάται από έναν αλλοδαπό, των οποίων οι πρόγονοι έχουν αλβανική καταγωγή, υπό την προϋπόθεση ότι αποδεικνύουν τη συγγένεια σε ευθεία γραμμή, μέχρι τρεις βαθμούς, του αιτούντος με τον πρόγονο.



Β. Στην περίπτωση αυτή ο πολίτης υποβάλλει αίτηση για απόκτηση αλβανικής υπηκοότητας με βάση την καταγωγή και πληροί τα κριτήρια που ορίζονται στις υποπαραγράφους “dh” και “ë”  στην παράγραφο 1 του άρθρου 8 του παρόντος νόμου.


Γ. Η απαραίτητη τεκμηρίωση   για την αλβανική καταγωγή του αιτούντος καθορίζεται από τις οδηγίες του Υπουργού.


Το άρθρο αυτό δίνει την ευκαιρία σε όλους τους Αλβανούς που γεννήθηκαν σε άλλες χώρες, αλλά αδυνατούν να αποδείξουν την αλβανική καταγωγή τους για να αποκτήσουν την αλβανική υπηκοότητα.


Οι πολίτες της Δημοκρατίας  του Κοσσυφοπεδίου είχαν αποκλεισθεί από την απόκτηση της αλβανικής υπηκοότητας με απόφαση του Ιουλίου του 2013, αν και είχαν τη δυνατότητα να αποδείξουν την αλβανική εθνικότητά τους. 


Τώρα, η απόφαση αυτή καταργείται με το νέο σχέδιο νόμου.


top-channel.tv


               

Επιτρέπεται η αναδημοσίευση μόνον με αναφορά  της ενεργής ηλεκτρονικής διεύθυνσης  τουιστολογίου παραγωγήςhttps://www.echedoros-a.gr

Ακόμη ένας Έλληνας πολίτης στην λίστα ανεπιθύμητων της Αλβανίας

Ο Αλβανός τουρίστας δεν είναι (πια) ανέκδοτο. Πρωταθλητές σε τρεις ελληνικές περιφέρειες- Studimi/ “Turist shqiptar” në Greqi nuk është më anekdodë

Ο Αλβανός τουρίστας δεν είναι (πια) ανέκδοτο. Πρωταθλητές σε τρεις ελληνικές περιφέρειες

«Σκοτώσαμε τον Θεό και ορφανέψαμε» -“Zoti ka vdekur. E vramë Ne dhe tashmë kemi mbetur jetim!”



«Σκοτώσαμε τον Θεό και ορφανέψαμε»

Του Νικου Παπαχρηστου

«Ο Θεός είναι νεκρός. Τον έχουμε σκοτώσει και είμαστε ορφανοί». Με τα λόγια αυτά που καταρχήν ξαφνιάζουν, σοκάρουν, ο 78χρονος ιερέας π. Φιλόθεος Φάρος αποτιμά τη σημερινή σχέση μεγάλης μερίδας πιστών με το Θείο, μια σχέση «καταναλωτική» την οποία όπως υποστηρίζει ενισχύουν με τη στάση ζωής τους πολλοί κληρικοί. Με λόγο τολμηρό, ενίοτε καυστικό αλλά και αυτοκριτικό ο π. Φιλόθεος είναι ο πρώτος ιερέας που δεν διστάζει να χαρακτηρίσει σωστή την απόφαση για το «σύμφωνο ελεύθερης συμβίωσης» αφού η Πολιτεία απευθύνεται σε πολίτες και όχι σε πιστούς. Χαρακτηρίζει «φαρισαίους» και «υποκριτές» ιεράρχες και κληρικούς που έσπευσαν να μιλήσουν για «πορνεία» και «κουσούρια», υποστηρίζοντας ότι όσοι εμφανίζονται αυστηροί στην πραγματικότητα αναζητούν «άλλοθι» για να αποπροσανατολίσουν από δικές τους «αμαρτωλές» πράξεις. Αυτούς μάλιστα θεωρεί υπεύθυνους για το γεγονός ότι πολλοί νέοι άνθρωποι καταλήγουν σε ψυχιάτρους φορτωμένοι ενοχικά σύνδρομα. «Μακάρι να ενδιαφερόντουσαν για την ελληνική οικογένεια αλλά αδιαφορούν πλήρως», επισημαίνει. Οσο για εκείνους που βλέπουν μια νέα επίθεση κατά της Εκκλησίας απαντά με νόημα: «Η Εκκλησία του Χριστού δεν κινδυνεύει από εξωτερικούς εχθρούς». Οι θέσεις του πατρός Φιλόθεου Φάρου, όπως τις αναπτύσσει σήμερα στην «Κ», που θίγουν και το πλαίσιο σχέσεων Πολιτείας-Εκκλησίας, σίγουρα θα αποτελέσουν αφορμή διαλόγου, αφού πολλοί θα συμφωνήσουν πολλοί θα διαφωνήσουν, άλλοι θα συνυπογράψουν, άλλοι θα θυμώσουν...
«Η Πολιτεία ορθώς πράττει και προωθεί το Σύμφωνο. Το ερώτημα όμως είναι αν η Ελλάδα είναι μια κοινοβουλευτική δημοκρατία ή μια θεοκρατία τύπου «Χομεϊνί». Φαίνεται πως σε ένα πολύ μεγάλο ποσοστό η Ελλάδα είναι θεοκρατία. Είναι χαρακτηριστικό πως υποψήφιοι βουλευτές, δήμαρχοι και άλλοι πολιτευόμενοι πριν ξεκινήσουν την προεκλογική τους εκστρατεία πρέπει να περάσουν να φιλήσουν το χέρι του Δεσπότη. Και θα φροντίσουν οι κάμερες να το απαθανατίσουν αυτό, για να τους δουν οι ψηφοφόροι τους γιατί αλλιώς δεν έχουν ελπίδες...», λέει ο π. Φιλόθεος Φάρος.
Χωρίς περιστροφές δηλώνει στην «Κ» αντίθετος με το πνεύμα της πρόσφατης αυστηρής απόφασης της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου που χαρακτήριζε «πορνεία» κάθε συζυγική σχέση εκτός του ορθοδόξου γάμου. «Δείχνει την ουσιαστική απομάκρυνση από το πνεύμα του Ευαγγελίου. Κατά την γνώμη μου διαστρέφεται το πνεύμα της διδασκαλίας του Ιησού Χριστού. Οι κανόνες, σύμφωνα με την Πενθέκτη Οικουμενική Σύνοδο, είναι φάρμακα και παιδαγωγικά μέτρα που χρησιμοποιούνται κατά την κρίση του πνευματικού. Δεν είναι νόμοι. Ο Χριστός άλλωστε ήρθε για να αλλάξει το καθεστώς της ιουδαϊκής παράδοσης και ιδιαίτερα της φαρισαϊκής. Και ζητάει την επιδίωξη της εσωτερικής αναπτύξεως. Οχι την αντιμετώπιση του κακού με μια νομική και αστυνομική αντίληψη. Ομως μέσα στη ζωή της Εκκλησίας το ιουδαϊκό φαρισαϊκό πνεύμα έχει εισχωρήσει από πολύ νωρίς» σημειώνει και προσθέτει: «Ο Χριστός λέει ότι πορνεία και άλλα κακά πράγματα έρχονται από την καρδιά του ανθρώπου. Δεν καταδικάζει κανέναν αμαρτωλό. Μόνο τον υποκριτή. Το πνεύμα του Χριστού δεν είναι νομικό, αλλά προσπαθεί να δείξει ποια είναι η ουσία της αμαρτίας. Δεν είναι μια εξωτερική συμπεριφορά. Για παράδειγμα φόνος για τον Χριστό είναι η απόρριψη του άλλου. Συνεπώς στη διδασκαλία του δεν χωράει η «αυτοδικαίωση». Κανείς δεν μπορεί να λέει εγώ είμαι ενάρετος και να κατηγορεί κάποιον άλλο σαν αμαρτωλό»...
«Υποκριτές και Φαρισαίοι»
Πολλοί μητροπολίτες αφήνουν να εννοηθεί πως θα πρέπει να επιβληθούν πνευματικές κυρώσεις σε βάρος όσων προχωρήσουν στη σύναψη «Συμφώνου Συμβίωσης». Τι λέει για αυτό ο πατέρας Φιλόθεος;
«Ο Χριστός ήταν σαφής όταν είπε πως δεν ήρθε να κρίνει αλλά να σώσει τον κόσμο. Μην κρίνετε ίνα μην κριθείτε. Αντιθέτως, καταδικάζει ξεκάθαρα συγκεκριμένες συμπεριφορές όπως την υποκρισία. Μιλώντας στους Φαρισαίους, οι οποίοι έκαναν όσα κάνουμε εμείς οι κληρικοί σήμερα, στηλίτευσε το ενδιαφέρον τους για τα περίτεχνα κοσμήματα, τα περίλαμπρα άμφια, την επιδίωξή τους να κάθονται στις πρώτες θέσεις των δείπνων αλλά και την εκμετάλλευση φτωχών ανθρώπων. Ο Χριστός συνεχώς καταδικάζει την υποδούλωση στα υλικά αγαθά, τη χλιδή και την πολυτέλεια. Ολα αυτά αφορούν εμάς τους παπάδες. Ζούμε ζωή πριγκιπική, μετακινούμεθα με τις κράισλερ και τις μερσεντές, μας υπηρετεί ένα σωρό κόσμος, φορτωνόμαστε όλα αυτά τα χρυσά και έχουμε και την απόλυτη εξουσία στην ψυχή των ανθρώπων. Είναι ανατριχιαστικά πράγματα αν σκεφτείτε ότι γίνονται στο όνομα του Χριστού που περπατούσε ξυπόλητος και δεν είχε πού την κεφαλήν κλίναι. Ε, λοιπόν, είμαστε ανακόλουθοι με όσα δίδαξε ο Χριστός. Και επομένως το λιγότερο που θα περίμενε κάποιος από εμάς είναι να μην πετάμε πέτρες στους άλλους. Οι δικές μας αμαρτίες είναι εκείνες που κυρίως καταδίκασε ο Ιησούς Χριστός. Πώς να το κάνουμε· δεν μίλησε για τις προγαμιαίες σχέσεις, αλλά είπε ξεκάθαρα πως δεν γίνεται να υπηρετεί κάποιος δύο Κυρίους, τον Θεό και τον Μαμωνά. Είπε επίσης πως όποιος έχει δύο χιτώνες να δίνει τον ένα».
«Εμείς οι παπάδες έχουμε πολλές νευρώσεις σχετικά με τον ερωτισμό. Και πολλά από αυτά που λέμε μπορεί να είναι συνέπεια των νευρώσεών μας», υποστηρίζει μιλώντας στην «Κ» ο π. Φιλόθεος. «Πιστεύω ότι οι αυστηρότεροι από εμάς τους κληρικούς στα θέματα της σεξουαλικής ηθικής είναι είτε πιο νευρωτικοί σε σχέση με τον ερωτισμό είτε κρύβουν τα περισσότερα και θέλουν να έχουν ένα άλλοθι. Εμφανίζονται δηλαδή αυστηροί για να μην επιτρέψουν στον απλό άνθρωπο να σκεφθεί πως αυτοί μπορεί να έχουν μια έντονη προσωπική ζωή, σχετική με αυτό που εξίσου έντονα καταδικάζουν. Αναμφισβήτητα, πάντως, όταν κάποιος ελέγχει τον ανθρώπινο ερωτισμό έχει στα χέρια του αλυσοδεμένους τους ανθρώπους».
Το χάσμα
Τη στιγμή που η Ιεραρχία υποστηρίζει πως το «Σύμφωνο» στρέφεται εναντίον του θεσμού της οικογένειας, ο π. Φιλόθεος κάνει λόγο για πλήρες χάσμα με την κοινωνία. «Ακούω κάποιους μητροπολίτες να λένε ότι ενδιαφέρονται για την ελληνική οικογένεια. Μακάρι να ενδιαφέρονταν, αλλά αδιαφορούν πλήρως και είναι και ανίκανοι να κάνουν κάτι για να αντιμετωπίσουν την κρίση στην οικογένεια. Οι περισσότεροι δεσποτάδες και παπάδες είναι ποιμαντικά ανύπαρκτοι και δεν έχουν σταθεί ποτέ στο πλευρό ενός ανθρώπου που έχει ανάγκη. Οχι να του δώσουμε ρετσέτες, αλλά απλά να σταθούμε πλάι του. Γιατί πολλές φορές αυτό που χρειάζεται ο άνθρωπος που έχει μια δυσκολία δεν είναι να του δώσουμε μια λύση, αλλά να δει ότι νοιαζόμαστε γι' αυτόν.
Αυτήν τη στιγμή η ελληνική οικογένεια βρίσκεται σε τρομερή κρίση. Σήμερα, ένα τεράστιο ποσοστό νέων είναι παροπλισμένοι με ψυχικές διαταραχές· πολλές από τις οποίες οφείλονται σε κάποιους παπάδες που είναι λαύροι κατά των σαρκικών αμαρτημάτων. Εμείς οι παπάδες οδηγούμε τα παιδιά στους ψυχιάτρους. Οταν ακούω ψυχίατρο παπά να λέει ότι έχει θεραπεύσει ομοφυλοφίλους ξέρω ότι έχει αποπειραθεί να τους κάνει ψυχολογική λοβοτομή. Και τους έχει παραδώσει σε τρομερά βασανιστήρια και ενοχικά σύνδρομα. Ο διεθνούς κύρους κατάλογος της ψυχοπαθολογίας που εκδίδει η Αμερικανική Ψυχιατρική Εταιρεία εδώ και 50 χρόνια δεν θεωρεί την ομοφυλοφιλία αρρώστια. Υπάρχουν όμως Ελληνες παπάδες που τη θεωρούν αρρώστια. Και πιστεύω πως εκείνος που προσπαθεί να θεραπεύσει έναν ομοφυλόφιλο είναι ο ίδιος άρρωστος που χρησιμοποιεί ταλαίπωρους ανθρώπους για να δώσει τη δική του νευρωτική μάχη».
Με έντονη αυτοκριτική διάθεση, ο π. Φιλόθεος καταδικάζει την εξουσιαστική συμπεριφορά ορισμένων κληρικών. «Κοιτάξτε, εμείς οι κληρικοί στο μεγάλο μας ποσοστό εσωτερικά είμαστε τενεκέδες ξεγάνωτοι. Και προσπαθούμε να καλύψουμε την αίσθηση της εσωτερικής μας ανεπάρκειας. Γιατί πολλοί από εμάς, αν μας βγάλετε τα γένια και τα ράσα, δεν είμαστε τίποτα. Θα ήμασταν σκέτα μηδενικά. Ομως με αυτά τα συμπράγαλα που φοράμε αποκτάμε κύρος, μπορούμε να καθορίζουμε τις ζωές των άλλων, κρέμονται οι άλλοι από το στόμα μας, αποκτάμε εξουσία. Και έτσι νομίζουμε ότι θα αυξήσουμε την αυτοεκτίμησή μας. Κούνια που μας κούναγε. Δεν αφορά βέβαια τους πολλούς ότι δεν αυξάνουμε την αυτοεκτίμησή μας. Τους αφορά όμως ότι τους βασανίζουμε και τους οδηγούμε στον Καιάδα των ψυχοφαρμάκων που είναι ένας δρόμος χωρίς επιστροφή. Επίσης, πολλοί κληρικοί θέλουμε να βρούμε κάποιον άλλο τρόπο να δείξουμε ότι έχουμε λόγο υπάρξεως. Ασχολούμαστε με το Σκοπιανό ή με άλλα παρεμφερή πράγματα -άσχετα με την αποστολή μας- για να δείχνουμε ότι κάτι έχουμε κάνει. Εχουν καμία σχέση αυτά με όσα δίδαξε ο Χριστός;».
Για τον π. Φιλόθεο η απάντηση της Εκκλησίας στο «Σύμφωνο» δεν πρέπει να είναι η τιμωρία όσων το επιλέξουν, αλλά η πρόταση ζωής που κάνει ο Χριστός. «Οι βασικές αρχές του Χριστού είναι η αγάπη του ανθρώπου για τον Θεό και η αγάπη για τον συνάνθρωπο. Η σχέση με τον άλλο είναι βασική πηγή ζωής για τον άνθρωπο. Αλλά οι σχέσεις είναι περίπλοκες και χρειάζεται αγώνας για να είναι όσο γίνεται περισσότερο υγιείς. Η ερωτική πλευρά τους είναι η πιο καίρια. Και εκεί εύκολα γίνονται πολλές εκτροπές. Οσες περισσότερες τόσο λιγότερη πληρότητα ζωής υπάρχει. Και η πληρότητα στη ζωή έρχεται μέσα σε σχέσεις ουσιαστικές, που παίρνουν χρόνο, κόπο, θέλουν αγώνα. Αν ζητούν οι νέοι κάποιο συγχωροχάρτι δεν είναι πολύ διαφορετικοί από τους παπάδες που τους το αρνούνται», επισημαίνει. «Στις μέρες μας ο Θεός είναι νεκρός. Τον έχουμε σκοτώσει και είμαστε ορφανοί. Τα λόγια που λέμε, τα μεγάλα, τα επουράνια, τα πνευματικά όχι μόνο δεν ακτινοβολούν πίστη, αλλά φανερώνουν την αγωνία μας να καλύψουμε την έλλειψη της πίστεώς μας. Γιατί η πίστη δεν μεταδίδεται με μπλα μπλα, αλλά ακτινοβολεί. Δεν λες εγώ πιστεύω, αλλά ο τρόπος που ζεις δείχνει ότι πιστεύεις. Σήμερα ο τρόπος ζωής όλων μας δείχνει ότι δεν πιστεύουμε. Προσεγγίζουμε την πίστη σαν ένα καταναλωτικό αγαθό. Εχουμε από αυτό, από εκείνο, τα έχουμε όλα και λέμε άντε τώρα να εξασφαλίσουμε και ένα οικοπεδάκι στον παράδεισο».
Ποιος είναι
Ο π. Φιλόθεος Φάρος σπούδασε πολιτικές επιστήμες στην Πάντειο Σχολή, Νομικά στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Θεολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και Ποιμαντική Ψυχολογία στις ΗΠΑ. Χειροτονήθηκε διάκονος και ιερέας το 1962 στην Ελλάδα. Στη συνέχεια υπηρέτησε ως εφημέριος στις ΗΠΑ. Δίδαξε Ποιμαντική Ψυχολογία στην Ορθόδοξη Θεολογική Σχολή του Τιμίου Σταυρού στη Βοστώνη από το 1969 έως το 1976. Υπηρέτησε ως ιερέας-σύμβουλος στο νοσοκομείο J.B. Thomas Day Care παρέχοντας ποιμαντική υποστήριξη σε νεαρά ζευγάρια που τα παιδιά τους αντιμετώπιζαν σοβαρές ασθένειες καθώς επίσης και ως προϊστάμενος του τμήματος Οικογενειακής Στήριξης στην πρότυπη ψυχιατρική κλινική Human Resource Institute στη Βοστώνη από το 1970 μέχρι το 1976.
Μετά την επιστροφή του στην Ελλάδα το 1976, ασχολήθηκε συστηματικά με το συγγραφικό έργο καθώς επίσης, μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του '90, με το Συμβουλευτικό Κέντρο Νεότητας της Αρχιεπισκοπής Αθηνών. Σήμερα, συνταξιούχος πλέον, λειτουργεί κάθε Κυριακή στον Αγιο Νικόλαο Ραγκαβά της Πλάκας. Πάντοτε μετά τη λειτουργία συζητάει με νέα ζευγάρια και νέους για τα θέματα που αντιμετωπίζουν στην καθημερινότητά τους.

Intervistoi: Nikos Papachristou

Zoti ka vdekur. E vramë ne dhe tashmë kemi mbetur jetim!
Me këto fjalë surprizuese që trondisin, kleriku 78-vjeçar (sot 89 vjeç), At Filotheos Faros, analizon marrëdhënien e sotme të besimtarëve me të Shenjtën. Një marrëdhënie ‘konsumi’, të cilën, siç thotë, e forcojnë me qëndrimin e tyre publik dhe mënyrën e jetesës pjesa më e madhe e klerikëve.
Me një stil të guximshëm të fjalës, deri diku thumbues, por edhe autokritik, At Filothei është kleriku i parë që nuk nguron të karakterizojë si të duhur ‘Paktin e Bashkëjetesës së Lirë’, për vetë faktin se Republika në këtë rast u drejtohet qytetarëve dhe jo besimtarëve. I quan ‘farisej’ e ‘hipokritë’ ata hierarkë dhe klerikë që nxitojnë të flasin për ‘prostitucion’ apo ‘mëkate’, duke shtuar se ashpërsia e tyre në të vërtetë përkthehet në kërkimin e një ‘alibie’ për t’u çorientuar ndaj veprimeve personale ‘jo të drejta’. Madje i konsideron përgjegjës për faktin se shumë njerëz të rinj në moshë përfundojnë në psikiatri të ngarkuar me sindromet e fajit. Sa për ata që e shohin këtë si një sulm ndaj Kishës, u përgjigjet në mënyrë kuptimplotë: “Kisha e Krishtit nuk rrezikohet prej armiqve të jashtëm”.
Qëndrimet e At Filotheos Faros, të cilat botohen në gazetën ‘Kathimerini’ dhe prekin kuadrin e marrëdhënieve të Shtetit me Kishën, do të nxisin dialogun publik; shumë vetë do të bien dakord dhe po aq do t’i kundërshtojnë ato, madje do të provokohen personalisht prej qëndrimeve në fjalë.
Është më se e drejtë që Republika promovon dhe zbaton Paktin e Bashkëjetesës. Pyetja që lind këtu është nëse Greqia përbën republikë parlamentare apo regjim teokratik të tipit ‘Khomeini’? Duket që në pjesën më të madhe të saj Greqia është një teokraci. Karakteristik është fakti që kandidatë për deputetw, kryetarë bashkie dhe të politizuar të tjerë duhet të shkojnë të puthin dorën e Dhespotit përpara se të nisin fushatën elektorale. Dhe për më tepër, janë kamerat ato që kujdesen të ruajnë këtë moment në memorjen e publikut dhe për tu parë më pas nga votuesit, sepse në rast të kundërt të politizuarit nuk do të kishin më asnjë shpresë
thotë At Filotheos Faros.
Pa asnjë mëdyshje deklaron kundërshtinë e tij me frymën e vendimit të ashpër që u dha së fundmi nga Sinodi i Shenjtë i Përhershëm dhe sipas të cilit çdo marrëdhënie bashkëshortore jashtë martesës ortodokse quhet ‘prostitucion’.
Ky qëndrim i Sinodit shpreh një largim thelbësor nga fryma e Ungjillit. Për mendimin tim shtrembërohen mësimet e Jezu Krishtit dhe fryma e tyre. Rregullat, sipas Sinodit Ekumenik Penthekt, janë ilaçe dhe masa pedagogjike që përdoren sipas gjykimit shpirtëror. Por nuk janë ligje. Mbi të gjitha, Krishti erdhi në Tokë për të ndryshuar regjimin e traditës judaike dhe kryesisht asaj fariseje. Kërkoi si synim zhvillimin e brendshëm spiritual dhe jo menaxhimin e së keqes nëpërmjet perceptimit ligjor e policor. Megjithatë, fryma judaike-fariseje arriti të penetrojë prej kohësh në jetën e Kishës. Krishti thotë se prostitucioni dhe fenomene të tjera të ngjashme burojnë nga trupi i njeriut, por nuk gjykon asnjë mëkatar, përveç se hipokritin. Fryma e Krishtit nuk ka karakter konstitucional e ligjor, por përpiqet të tregojë se cili është thelbi i mëkatit. Pra, nuk bëhet fjalë për ndonjë sjellje të jashtme. Për shembull, vrasja perceptohet nga Krishti si refuzim i tjetrit dhe rrjedhimisht në mësimet e tij nuk mund të tolerohet koncepti i ‘vetë-justifikimit’. Asnjë nuk mund të thotë që unë jam imun dhe më pas të akuzojë të tjerët si mëkatarë
‘Hipokritë dhe Farisej’
Jo pak mitropolitë lwnë të kuptohet se duhet të vendosen sanksione spirituale kundër atyre që bëhen pjesë e ‘Paktit të Bashkëjetesës’. Çfarë thotë për këtë At Filothei?
Krishti ishte i qartë kur deklaroi se erdhi të shpëtojë botën dhe jo të gjykojë njerëzit. ‘Mos gjykoni që të mos gjykoheni!’ Përkundrazi, dënoi hapur sjellje të tilla si hipokrizia. Duke u folur Farisejve – të cilët bënin atëherë të gjitha ato që bëjmë ne klerikët në ditët e sotme – i ekspozoi publikisht për shkak të bizhuterive zbukuruese dhe jelekëve vezullues që vishnin, këmbënguljen e tyre për t’u ulur në radhët e para të ceremonive të shtrimit të darkave, si dhe për faktin e shfrytëzimit të fukarenjve. Vazhdimisht Krishti dënoi nënshtrimin ndaj të mirave materiale, ndaj jetës të rehatshme dhe luksit. Të gjitha këto i shohim sot te priftërinjtë. Jetojmë si Princër, qarkullojmë me kraisler dhe mercedez, na shërben gjithë ai popull, mbulohemi me florinj dhe kemi pushtet absolut mbi shpirtin e njerëzve. Janë gjëra rënqethëse nëse mendoni se të gjitha këto bëhen në emër të Krishtit, i cili nuk kishte as strehë dhe bariste këmbëzbathur. E pra, jemi devijantë ndaj të gjitha mësimeve të Krishtit dhe më e pakta që mund të presë dikush prej nesh është të mos hedhim gurë kundër të tjerëve. Ishin kryesisht mëkatet tona ato që dënoi Jezu Krishti. Nuk foli për marrëdhëniet paramartesore, por tha qartë se nuk mundet dikush t’i shërbejë dy Zotave: Zotit dhe Mamonit. Tha gjithashtu që kush ka dy palë veshje, njërën duhet ta falë.
Ne priftërinjtë kemi shumë neuroza që lidhen me erotizmin. Dhe shumë nga ato që themi në jetën e përditshme mund të jenë rrjedhojë e neurozave që ne bartim. Mendoj se pjesa më radikale e klerikëve në çështjet e etikës seksuale janë edhe më neurotikët e erotizmit, ose ata që fshihen përmes krijimit të alibive. Aplikojnë radikalizmin për të mos i lejuar të tjerët, njerëzit e thjeshtë, të mendojnë se tek ata fshihet një jetë personale intensive, e cila ka lidhje me atë që nuk ngurohet të dënohet po intensivisht. Pa asnjë dyshim që kur dikush ka në kontroll erotizmin e njerëzve, atëherë ai është në gjëndje t’i mbajë në zinxhir këta njerëz

Hendeku
At Filothei flet për përçarje në shoqëri pasi Hierarkia e Kishës e konsideron ‘Paktin e Bashkëjetesës’ si një akt kundër familjes.
Dëgjoj disa mitropolitë të thonë se u intereson shëndeti i familjes greke. Ah sikur t’u interesonte, por në të vërtetë ata janë plotësisht indiferentë dhe të paaftë të kontribuojnë në menaxhimin e krizës së familjes. Pjesa më e madhe e Dhespotëve dhe priftërinjve janë grigjërisht të padukshëm dhe kurrë nuk kanë qëndruar pranë një njeriu në nevojë. Jo t’i japim recetë veprimi, por t’i qëndrojmë afër. Sepse, shumë herë, ajo që ka nevojë njeriu në vështirësi nuk është t’i ofrojmë zgjidhje, por të shohë se ne kujdesemi për të.
Në këtë moment familja greke ndodhet në një krizë të frikshme. Një pjesë e konsiderueshme e të rinjve sot bartin çrregullime psiqike, shumë prej të cilave kanë si shkak priftërinjtë e dhunshëm ndaj mëkateve trupore. Jemi ne priftërinjtë ata që i çojmë fëmijët drejt psikiatrive. Kur dëgjoj prift psikiatër të thotë se ka arritur të shërojë homoseksualë, menjëherë kuptoj se është përpjekur të aplikojë lobotomi psikologjike, duke i shtyrë ata drejt torturave të tmerrshme dhe sindromave të fajit. Katalogu i psikopatologjisë që gëzon prestigj ndërkombëtar dhe që publikohet këtu e 50 vite nga Shoqëria Amerikane e Psikiatrëve nuk e konsideron homoseksualizmin sëmundje. Nga ana tjetër, ekzistojnë priftërinj Grekë që e konsiderojnë sëmundje. Dhe besoj se ai që përpiqet të shërojë një homoseksual është vetë një i sëmurë i cili përdor njerëz të vuajtur në betejën e tij neurotike
Me autokritikë të thellë At Filothei dënon sjelljet autoritare të disa klerikëve:
Shikoni, ne klerikët, në pjesën më të madhe, jemi brendshmërisht ‘kazanë të ndryshkur’. Pra, përpiqemi të mbulojmë ndjenjën e insufiçiencës së brendshme. Sepse shumë nga ne, nëse u heq mjekrën dhe rasën, nuk jemi ndonjë gjë. Do të ishim thjesht një asgjë. Por, këto petraile dhe sende personale që veshim, na bëjnë të fitojmë prestigj, na japin mundësinë të përcaktojmë jetën e të tjerëve, të tjerët varen nga fjalët tona, pra ne fitojmë pushtet. Dhe kështu gënjehemi se disponojmë kapacitetin të rrisim vetëbesimin tonë. Pika që s’na bie! Kur them kështu nuk e kam fjalën vetëm për vetëbesimin, por për përgjegjësinë që ne kemi kur i shtymë të tjerët në gjirin e ilaçeve psikotrope, e cila është në vetvete një rrugë pa kthim. Gjithashtu, shumë prej nesh përpiqen të gjejnë mënyra të tjera për të vënë në dukje faktin që ekzistojmë edhe ne klerikët. Për shembull, merremi me çështjen e emrit të Shkupit ose me gjëra të tjera të ngjashme – që nuk lidhen me misionin tonë – për të thënë se diçka vlejmë dhe bëjmë. Por a kanë këto ndonjë lidhje me mësimet e Krishtit?!

Sipas At Filotheit, qëndrimi i Kishës për ‘Paktin e Bashkëjetesës’ nuk duhet të ketë formën e dënimit dhe marxhinalizimit të atyre që bëhen pjesë e tij, por fjalën e Jetës që ofron Jezu Krishti.
Parimet themelore të Krishtit janë dashuria e njeriut për Zotin dhe dashuria e njeriut për njerëzit e tjerë. Marrëdhënia me tjetrin përbën burim themelor jete për njeriun. Por marrëdhëniet në vetvete nuk janë të thjeshta dhe duhen përpjekje të mëdha për ti bërë ato sa më të shëndetshme. Dimensioni erotik është edhe më i rëndësishmi i këtyre marrëdhënieve. Dhe këtu është e lehtë të bëhen devijime. Sa më shumë devijime, aq më pak plotmëri ka jeta. Dhe plotësimi i jetës vjen brenda marrëdhënieve substanciale, të cilat duan kohë, mund dhe përpjekje të vërteta. Nëse ajo që u duhet të rinjve është ndonjë indulgjencë, atëherë ata nuk ndryshojnë aspak nga priftërinjtë të cilat ua privojnë atë të rinjve. Në ditët e sotme Zoti ka vdekur. E kemi vrarë ne dhe kemi mbetur jetimë. Llafet që shpesh themi, të mëdha, qiellore dhe hynore, jo vetëm që nuk rezatojnë besim, por pasyrojmë ankthin që na karakterizon kur përpiqemi të mbulojmë mungesën e besimit. Sepse besimi nuk transmetohet me llafe, por rezatohet. Nuk mjafton të thuash se ‘Unë besoj’, por është mënyra e jetesës ajo që dëshmon besimin. Sot, mënyra e jetesës të të gjithëve ne vetëm besim nuk mund të dëshmojë. Besimin e perceptojmë si të ishte një e mirë materiale dhe konsumi. Themi: kemi nga kjo, kemi dhe nga ajo, pra i kemi të gjitha dhe kështu nuk ngurojmë të pretendojmë: ‘Është koha të sigurojmë pronën tonë edhe në Parajsë’!”
***
Publikimi i intervistës 11 vite më parë në gazetën "Kathimerini" u bë me rastin e diskutimit asokohe të ligjit që lejonte dhe rregullonte bashkëjetesën e homoseksualëve. Ky ligj shkaktoi debat publik dhe reagime të mëdha në shoqërinë greke, kryesisht në gjirin e Kishës Ortodokse dhe ndikimit që ajo ruan ndaj sferës politike dhe shoqërore. At Filotheos Faros ishte një nga zërat e vetëm dhe të izoluar që u shprehën publikisht pro ligjit dhe kundër reagimit të spektrit fetar. Impakti i mendimeve origjinale të At Filotheit nuk qëndron vetëm te problemi në fjalë, por shtrihet në aspektin e organizimit shoqëror, moral dhe politik edhe të shoqërive të tjera. Pikërisht për këtë arsye, po e përkthejmë intervistën për auditorin shqiptar.
Kush është At Filotheos Faros?
Lindi në 1930 në Pire. Studioi Shkenca Politike pranë Universitetit Panteio të Athinës; Juridik në Universitetin Aristoteli të Selanikut; Teologji në Universitetin e Athinës; dhe Psikologji Baritore në Shtetet e Bashkuara të Amerikës. U shugurua dhjak dhe më pas prift në vitin 1962 në Athinë. Në vazhdim shërbeu si klerik në SHBA. Gjatë viteve 1969-1976 ishte pedagog i Psikologjisë Baritore në Fakultetin e Teologjisë të Oksfordit në Boston. Paralelisht, gjatë periudhës 1970-1976, shërbeu si konsulent-klerik pranë spitalit J. B. Thomas Day Care, ku ofroi mbështetje baritore për çiftet e reja, fëmijët e të cilëve ndesheshin me probleme shëndetësore serioze, si dhe përgjegjës i departamentit të Mbështetjes Familjare në Klinikën Psikiatrike të Human Resource Institute në Boston. Pas kthimit në Greqi në vitin 1976, u mor sistematikisht me punë kërkimore-shkencore dhe shërbeu në Qendrën e Konsulencës së të Rinjve të Argjipeshkvisë së Athinës. Pas daljes në pension, kreu shërbesat fetare në Kishën e Shën Kollit të Rangavasë në Plaka të Athinës, ku nuk nguroi të bisedojë çdo ditë për probleme me të cilat ndesheshin të rinjtë dhe çiftet e reja.
Përkthimi shqip: Jordan Jorgji, pedagog i studimeve politike në Universitetin Fan S. Noli, Korçë
PS: Falenderojmë z. Jorgji për përkthimin dhe dërgimin e materialit për ResPublica