Πότε θα αποσπάσουν οι εκπαιδευτικοί σε Χειμάρρα και Κορυτσά;
«Αντιλαμβανόμενοι ως αυτονόητο το ενδιαφέρον του εθνικού κέντρου στην παροχή ελληνικής παιδείας στους ομογενείς της Αλβανίας, θεωρούμε επιβεβλημένη -εφόσον τα δημοσιεύματα ευσταθούν- την επίσπευση των αποφάσεων για την απόσπαση των εκπαιδευτικών που χρειάζονται για την κάλυψη των υφιστάμενων εκπαιδευτικών κενών των εκπαιδευτηρίων στη Χειμάρρα και την Κορυτσά». Τα παραπάνω τονίζει ο Γενικός Γραμματέας της Διακοινοβουλευτικής Συνέλευσης Ορθοδοξίας (ΔΣΟ), βουλευτής Λαρίσης της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος σε ερώτησή του στην υπουργό Παιδείας κ. Νίκη Κεραμέως.
Ο Θεσσαλός πολιτικός στην κοινοβουλευτική του παρέμβαση υπογραμμίζει ότι «τα ελληνικά εκπαιδευτήρια "ΟΜΗΡΟΣ" στη Χειμάρρα και την Κορυτσά επιτελούν εδώ και χρόνια ένα τεράστιο έργο στην εκπαίδευση των Ελλήνων της Βορείου Ηπείρου, και όχι μόνον. Η έναρξη της λειτουργίας τους, μετά την κατάρρευση του καθεστώτος Χότζα, αποτέλεσε έναν σταθμό στην πλούσια ιστορία του τόπου και στη προαγωγή των ελληνικών γραμμάτων, σε ένα περιβάλλον στο οποίο οι αντιξοότητες για τον ελληνισμό είναι δεδομένες και γνωστές. Αξίζει να σημειωθεί, μάλιστα, ότι το σχολείο της Χειμάρρας είχε ιδρυθεί από τον ισαπόστολο Κοσμά τον Αιτωλό το 1775, έτος κατά το οποίο πέρασε και κήρυξε στην περιοχή, και καταργήθηκε από τον Ενβέρ Χότζα το 1946, για να ανοίξει και πάλι το 2006.
Η στελέχωση των σχολείων με εκπαιδευτικό προσωπικό είναι χρέος και της Ελληνικής Πολιτείας, που οφείλει να προβαίνει στις σχετικές αποσπάσεις εκπαιδευτικών. Όπως, όμως, διαμαρτύρονται φορείς της ομογένειας, σύμφωνα με δημοσιεύματα ομογενειακών μέσων ενημέρωσης (βορειοηπειρωτική ενημερωτική πύλη himara.gr, 08.10.21), αλλά και ΜΜΕ στην Ελλάδα (Πρώτο Θέμα, 11.10.21), η τρέχουσα σχολική χρονιά ξεκίνησε με σοβαρά προβλήματα, διότι ακόμη δεν έχουν πραγματοποιηθεί από το υπουργείο Παιδείας οι αναγκαίες αποσπάσεις εκπαιδευτικών. Το αποτέλεσμα είναι να υπολειτουργούν τα σχολικά συγκροτήματα με τους μαθητές και τις μαθήτριες να παρακολουθούν με ελλείψεις και κενά το ημερήσιο πρόγραμμα. Η κατάσταση αυτή έχει δημιουργήσει εύλογη απογοήτευση σε γονείς και μαθητές των περιοχών αυτών.
Μάλιστα, οι φορείς της ομογένειας υποστηρίζουν ότι έχουν θέσει το πρόβλημα υπόψη του υπουργείου Παιδείας χωρίς, όμως, έως τώρα κάποια ανταπόκριση, την ώρα που οι αποσπάσεις εκπαιδευτικών σε άλλες χώρες του εξωτερικού έχουν ολοκληρωθεί κανονικά».
Κατόπιν τούτων ο Μάξιμος Χαρακόπουλος ρωτά την αρμόδια υπουργό αν «ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα οι καταγγελίες φορέων των ομογενών μας -που είδαν το φως της δημοσιότητας- για καθυστερήσεις στις αποσπάσεις εκπαιδευτικών για τα Εκπαιδευτήρια "ΟΜΗΡΟΣ" σε Χειμάρρα και Κορυτσά; Αν ναι, για ποιον λόγο συμβαίνει αυτό, και πότε θα ολοκληρωθεί η διαδικασία των αποσπάσεων;».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η ιστοσελίδα μας προάγει τον πολιτισμένο διάλογο και τη γόνιμη ανταλλαγή απόψεων. Παρακαλούμε θερμά, πριν σχολιάσετε:
Να διατηρείτε ευγένεια και σεβασμό προς όλους τους συνομιλητές.
Να αποφεύγετε προσβλητικούς ή υποτιμητικούς χαρακτηρισμούς.
Να στηρίζετε τις απόψεις σας με επιχειρήματα και καλή διάθεση.
Να μην κάνετε χρήση λεκτικής βίας, ειρωνείας ή φανατισμού.
Τα σχόλια με υβριστικό, ρατσιστικό ή προσβλητικό περιεχόμενο δεν θα δημοσιεύονται.
📌 Θυμηθείτε: η ελεύθερη έκφραση είναι πολύτιμη όταν συνοδεύεται από σεβασμό, σοβαρότητα και αληθινό ενδιαφέρον για τον συνάνθρωπο και την αλήθεια.
Σας ευχαριστούμε που συμβάλλετε σε έναν πολιτισμένο και δημιουργικό διάλογο.
..........................
Komentet e lexuesve
Faqja jonë promovon dialogun e qytetëruar dhe shkëmbimin e frytshëm të mendimeve. Ju lutemi, para se të komentoni:
Tregoni mirësjellje dhe respekt ndaj çdo bashkëbiseduesi.
Shmangni fjalët fyese apo përçmuese.
Mbështetni mendimet tuaja me argumente dhe frymë bashkëpunimi.
Mos përdorni gjuhë të dhunshme, ironi poshtëruese apo fanatizëm.
Komentet me përmbajtje fyese, raciste apo përçarëse nuk do të publikohen.
📌 Mbani mend: liria e shprehjes është e vlefshme vetëm kur shoqërohet me respekt, maturi dhe dashamirësi ndaj të tjerëve dhe ndaj së vërtetës.
Ju falënderojmë që kontribuoni në një dialog të qytetëruar dhe konstruktiv