Συντάκτης Γιάννης Κοτζάμπασης
Οἱ ἅγιοι πατέρες τῆς Ἁγίας
μας Ἐκκλησίας «καλῶς διαταξάμεν οι» ὅρισαν μία περίοδο πρὶνἀπὸ τὸ Πάσχα, περι συλλογῆς καὶ μετανοίας. Ἡ περίοδος αὐτὴ ἀρχίζει ἀπὸ τὴν
Κυριακὴ τοῦΤελώνου καὶ Φαρισαίου καὶ τελειώνει τὸ Μέγα Σάββατο. Ἀπὸ τὴν Κυριακὴ λοιπὸ ν τοῦ Τελώνου καὶ Φαρισαίου , ξεκινάει ἡ χρήση ἑνὸς βιβλίου ποὺ λέγεται Τριώδιο, τὸ ὁποῖο περιέχει κατανυκτικότατους ὕμνους, τροπάρια ποὺπροτρέπουν στὴν προσευχή, στὴν νηστεία στὴνμετ άνοια καὶ στὴν θεία ἐξομολόγησ η σὲπνευματικὸ ἱερέα. Ὁ ἐχθρός μας ὅμως ὁ διάβολος , βάλθηκε νὰδιαβάλει καὶ νὰ
διαστρέψει, αὐτὴ εἶναι ἄλλωστε ἡ δουλειά του, τὴν ἡσυχαστική, κατανυκτι κὴαὐτὴ περίοδο , σὲ περίοδο κραιπάλης, μασκαρέματος, σαρκολατρείας, κ αὶεἰδωλολατρίας. Ἀκούγεται στὴ ν σύγχρονη κοινωνία μας ἡ φράση "ἄνοιξε τὸ Τριώδιο„ καὶλανθασμ ένα ἔχει ἐπικρατήσει ἡ ἄποψη, ὅτι ἦρθεἡ περίοδος γιὰ γλέντια , φαγοπότι καὶ ἀκολασίες. Δὲν εἶ ναι τυχαῖο ὅτι μετὰ τὰ καρναβάλια γίνονται οἱ περισσότερες ἐκτρώ σεις. Ὁ πρῶτος καρνάβαλος εἶναι ὁ διάβολος, διότι μπορεῖ νὰ μετασχηματιστε
ῖ καὶ νὰ πάρει μορφὴκάποιου ζώου π.χ. φίδι, σκύλος, νὰ πάρει μορφὴἈγγέλου φωτός, μέχρι καὶ τὴν μορφὴ τοῦΧριστοῦ , τῆς Παναγίας καὶ τῶν Ἁγίων μ πορεῖ νὰπάρει, προκειμένου νὰ μᾶς ἐξαπατήσει! Γι’ αὐτὸδὲν ἐπιτρέπεται νὰ ντυνόμαστε καρναβάλια καὶνὰ συμμετέχουμε σὲ αὐτά. Ὅταν φορᾶμε κάποια μάσκα ἢ μεταμφιεζόμαστε σὲ καρναβάλι μιμούμαστε καὶ ὁμοιάζουμε τὸν διάβολο καὶ τὸνἀποδεχόμαστε ὡς ἀρχηγό μας. Ἡ ἀλήθεια εἶναι , ὅτι τὸ
καρναβάλι εἶναιεἰδωλολατρικὸ ἔ θιμο καὶ ἔφθασε μέχρι τὶς μέρες μας. Δυστυχῶς ὅμως γιὰ ἐμᾶς το ὺς Ὀρθόδοξουςχριστιανοὺς εἶναι ἀπαράδεκτο νὰ συμμετέχουμε σὲ τέτοιου εἴδους ἐκδηλώσεις, κι’ αὐτὸ διότι δώσαμε μιὰ ὑπόσχεση τὴν ὥρα το ῦ Ἁγίουβαπτίσματος. Ἀποτάσσομα ι τῷ σατανᾶ καὶ πάση τὴ πομπὴ αὐτοῦ». Πῶς εἶναι δυνατὸν μετὰ ἀπὸμιὰ τέτοια ὑπόσχεση νὰ τρέχουμε πίσω ἀπὸ τὸνσατανᾶ καὶ νὰ τὸν ἀκολουθοῦμε στὰ ὄργια ποὺἑτοιμ άζει; Ξεχνᾶμε ἀκόμη ὅτι εἴμαστε εἰκό
νες Θεοῦ καὶτὴν εἰκόνα αὐτὴ τὴ ν παρουσιάζουμε , ἐλαφρᾷ τῇκαρδίᾳ, μασκαρεμένη, μουντζουρωμένη, καὶγελοιοποιοῦ με μὲ ἐντολὴ τοῦ διαβόλου τὴνε ἰκόνα τοῦ Θεοῦ. Ἔχουμε ἄραγε α ὐτὸ τὸδικαίωμα; Πόσο κακὸ κάνουμε ἀλήθεια στὸν ἑαυτό μας. Θλίβεται ἡ Παναγία μας μὲ τὰ χάλια μας καὶ τὴν κατάντια μας. Πῶς νὰ μεσιτέψει στὸν Κύριό μας καὶ Υἱό της γιὰ τὴν σωτηρία μας ὅταν μᾶς βλέπει μασκαρεμένους καὶ σὰν τὰγουρού νια νὰ κυλιόμαστε στὴν λάσπη τ ῆςἁμαρτίας. Ἐδῶ καὶ ἀρκετὰ χρόνια ἡ πατρίδα μας περνάει μιὰ περίοδο κρίσης. Κρίσης πνευματικῆς ἀλλὰκαὶ οἰκ
ονομικῆς. Παρ’ ὅλα αὐτὰ τεράστια κονδύλια δαπανῶνται κάθε χρόνο γιὰ νὰὀργανώσουν ὅσο γίνεται καλύτερα τὸ καρναβάλι , γιὰ τὶς διασκεδάσεις , γιὰ τὴν ἁμαρτία. Τί λόγο θὰ δώσουμε ἐν ἡμέρᾳ κρίσεως γι’ αὐτὲς τὶςσυμπεριφορές μας. Ζοῦμε σὰν τὰ ἄλογα ζῶα ἢ καὶ χειρότερα ἀπὸ αὐτά. Ὁ ἅγιος Ἰωάννης ὁ Θεολόγος λέει : Τεκνία , φυλάξετε ἑαυτοὺς ἀπὸ τῶν εἰδώλ
ων (Α΄Ιωάννουε΄21) , ὁ ἅγιος Παῦλος ἐπίσης: Ἀποθώμε θα οὗντὰ ἔργα τοῦ σκότους καὶ ἐνδυσώμεθα τὰ ἔργατοῦ φωτός. Ὡ ς ἐν ἡμέρᾳ εὐσχημόνωςπεριπατήσ ωμεν , μὴ κώμοις καὶ μέθαις, μ ὴκοίτας καὶ ἀσελγείαις. (Ρωμαίους 13 , 12). Ὀρθόδοξος χριστιανὸς καὶ
καρναβάλι δὲνσυμβιβάζονται. Ὁ Χριστὸς μᾶς θέλει καθαρούς , ἁγνούς , ἀληθινούς, μὲ ταπει νὸ φρόνημα ὅπωςτοῦ τελώνη, νὰ ἔλθουμε εἷς ἑαυτόν , ὅπως ὁ ἄσ ωτος υἱός, μὲ φρόνημα ἀγωνιστι κὸ νὰ μποῦμεστὸ στάδιο τῶν ἀρε τῶν ποὺ ἀνοίγει τὴν μεγάλη τεσσαρακοστή. Ἂς μιμηθοῦμε τοὺ ς ἀθλητὲς ποὺπρὶν ἀπὸ τὸ ἄθλημ ά τους αὐτοσυγκεντρώνονταιγιὰ νὰ ἐπιτύχουν τὸν ἆθλο τους , ἔτσι καὶ ἐμεῖςνὰ κάνουμε τὴν περισυλλογή μας γιὰ νὰδιαβοῦμε τὸ πέλαγος τῆς νηστείας, νὰπροετοιμασθοῦμ ε γιὰ νὰ δεχθοῦμε μὲ τὴνπρέπου σα θρησκευτικὴ εὐλάβεια τὰ πάθη τοῦΚυρίου μας καὶ νὰ χαροῦμε μὲ τὴν ἀνάσ τασήΤου. Καλὴ καὶ εὐλογημένη
Τεσσαρακοστή.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου