Δευτέρα 3 Ιουνίου 2019

Ποιοι νόμοι, ποια δίκαια;

Ποιοι νόμοι, ποια δίκαια;
«Με νομοθετικές διατάξεις υπερασπίζουμε τα δίκαια των ατόμων και των μειονοτήτων…», αναφέρει στην απάντησή του το ΥΠΕΞ Αλβανίας  προς την Δήλωση του ΥΠΕΞ Ελλάδος  για την προστασία των δικαιωμάτων της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας στην Αλβανία, με αφορμή την άρνηση της Κεντρικής Εφορευτικής Επιτροπής (Κυβέρνησης),  για την υποψηφιότητα του Προέδρου  της Χιμάρας Φρέντυ Μπελέρη για το Δήμο της Χιμάρας.
Και αναρωτιόμαστε: Ποιοι νόμοι, ποια δίκαια;
Είναι αλήθεια πως η Αλβανία έχει υπογράψει τη Σύβαση Πλαίσιο για την προστασία των δικαιωμάτων του ατόμου και των μειονοτήτων, αλλά μόνον στα χαρτιά. Δε γνωρίζουμε ποιος είναι ο χειρισμός προς τις άλλες μειονότητες που ζουν στην Αλβανία, αλλά για την δική μας μειονότητα την Ελληνική, την Εθνική οι νόμοι περί προστασίας είναι στερεοτυπικοί. Αμαύρωσαν και μούχλιασαν από την μην χρήση τους και συρρικνώθηκαν από τις πιέσεις του παρακράτους και των εθνικιστών.
Για ποιους νόμους και ποια δίκαια κάνει λόγο το ΥΠΕΞ όταν κάνει το παν να τελειώσει μια και καλή με την Ελληνική Μειονότητα, ν’ αδειάσει ο χώρος, να αλβανοποιηθεί από άκρη σε άκρη η χώρα και να μην υπάρχουν μειονοτικά προβλήματα, τώρα που προετοιμάζονται κιόλας να φτιάξουν ένα ενιαίο κράτος με το Κόσσοβο, με απώτερο σκοπό την μεγάλη Αλβανία;
Μήπως για την ανασφάλεια που επικρατεί σε όλη την Ελληνική Κοινότητα, τις κλοπές και τις καταστροφές, μέρα μεσημέρι, με την «ευλογία» της αστυνομίας;  Μόνον σε έξι μήνες στην πρώην επαρχία του Αλύκου σημειώθηκαν 70 περιπτώσεις. Όταν στη Δρόπολη οι κάτοικοι αποφάσισαν να περιπολούν με το δίκαννο στο χέρι, για να τις γλυτώσουν από τους κακοποιούς;
Μήπως το περιουσιακό, που αν και πέρασαν τρεις δεκαετίες αρνούνται να δώσουν τα πιστοποιητικά που αναγνωρίζουν ως μόνιμους ιδιοκτήτες τους Βορειοηπειρώτες, με τους υπόκωφους νόμους της άρνησης;
Μήπως με την υφαρπαγή εκατοντάδων στρεμμάτων βοσκοτόπων, τουριστικών φέρετρων, καλλιεργήσιμης γης, ακόμα και οικοπέδων, μέχρι την κίτρινη γραμμή να φτάνει η συρρίκνωση;
Μήπως με την αφαίρεση των δίγλωσσων πινακίδων και την άρνηση της μεταχείρισης της μητρικής γλώσσας;
Μήπως με την κατάρτιση λίστας με δεκάδες ονόματα Βορειοηπειρωτών ανεπιθύμητων, να τους απαγορεύουν να  ‘ρθουν στη γενέτειρά τους και άλλους να τους ταλαιπωρούν ώρες ολόκληρες στις συνοριακές διαβάσεις;
Μήπως με τον αφοπλισμό των Βορειοηπειρωτών και από το μόνο μέσο προστασίας, το δίκαννο, χωρίς να εξηγούν τους λόγους και χωρίς ν’ απολογούνται  κάπου για τις παράνομες πράξεις τους;
Μήπως με την άρνηση ν’ απαντήσουν στις διαμαρτυρίες των Βορειοηπειρωτών, να μην τους δέχονται ούτε σε ακρόαση;
Μήπως με το κλίμα φοβίας, ανασκαλεύοντας παλιές δεκαετιών υποθέσεις και ανακρίνοντας τον απλό κοσμάκη; 
Μήπως δολοφονώντας εν ψυχρώ και να μην λογοδοτούν για την πράξη τους όπως συνέβη με το Βουλιαρατινό παλικάρι Κωνσταντίνο Κατσίφα;
Αυτές είναι οι νομοθετικές διατάξεις για την προστασία των μελών της Ε. Ε. Μειονότητας που διατυμπανίζει η αλβανική κυβέρνηση;
Αν η Ευρώπη συμφωνεί με τέτοιου είδους νομοθετικές διατάξεις… καλώς.
(από συνεργάτη στην Β. Ήπειρο)
http://www.sfeva.gr/

Ένας νέος μεγάλος σταυρός τοποθετήθηκε στον Άγιο Κωνσταντίνο Δρενόβου! – Një kryq i ri, i madh, u vendos në Kishën e Shën Konstandinit në Drenovë.

Ένας νέος τεράστιος σταυρός τοποθετήθηκε στον Άγιο Κωνσταντίνο που βρίσκεται στο βουνό πίσω από το χωριό Δρένοβο. Ο ναός του Αγίου Κωνσταντίνου βρίσκεται σε δύσκολο  σημείο, ψηλά στο βουνό, αλλά οι πιστοί δεν πτοούνται. Με δωρεά του Κωνσταντίνου Γιώργη Τόνα ο σταυρός τοποθετήθηκε πριν από την εορτή του Αγίου Κωνσταντίνου όπου πλήθος κόσμου από την Κορυτσά και την γύρω περιοχή συρρέει για να προσκυνήσει.  Δίπλα στο σταυρό τοποθετήθηκαν και οι εικόνες του Αγίου Κωνσταντίνου και της Αγίας Ελένης ενώ ο δρόμος από το χωριό μέχρι και το ναό φωτίζεται ολόκληρο με φώτα καθ’ όλη την νύχτα.

Një kryq i madh u vendos tek Shën Konstandini i cili ndodhet në malin mbi fshatin Drenovë. Kisha e Shën Konstandinit gjendet në një pikë të vështirë, lart në mal, por besimtarët nuk demoralizohen. Me dhuratë të Konstandi Jorgji Tonës kryqi u vendos para festës së Shën Konstandinit  ku gjithë besimtarët e zonës shkojnë për tu falur. Pranë kryqit u vendosën dhe ikonat e Shën Konstandinit dhe Shën Elenës ndërsa e gjithë rruga nga fshati tek kisha ndriçohet me drita gjatë gjithë natës.

https://romiosko.wordpress.com/

Όταν η Παναγία συνάντησε την μητέρα του Ιούδα!- Kur e Tërëshenjta takoi nënën e Judës!

Çasti kur e Tërëshenjta takon nënën e Judës është tronditës. Nëna Shën Mari vajton për birin e saj Perëndinjeri dhe nëna e Judës vajton për djalin e saj tradhëtar.
Dhimbja është e njejtë, është dhimbja e madhe e nënës që kishte humbur fëmijën e saj, qan dhe lëngon për shpirtin e saj.
Me hap të ngadaltë e Tërëshenjta, me një dhimbje të pamatëshme zbriste vetëm me Joanin pranë saj . Në atë errësirë dhe gurët rrënqetheshin në vajtimin e saj mistik.
Pranë, rreth e rrotull qetësi, rruga ishte e heshtur thua se botën e  vrau  një tmerr i madh.
Për sa kohë ecin si hije në ato vënde të vështira, vaje thotë Shën Maria, nga më të bukurat që di dhe jehona kudo që kalon çdo lule të butë që takon e vyshk.
Si mund të mos qajë ajo që për të u bë drita errësirë?
Dhe nëse Ai është Perëndinjeri, ajo është e ëma. Dhe ja një zë tjetër trondit shkrretëtirën. Ah, çfarë zëri i mërzitur. Kush dhe pse vallë lëngon?
Kush si ajo tjetër ka dhimbje dhe me kuje vjaton, mos vallë humbjen e djalit të saj dhe një tjetër nënë qan?
Po, një nënë është dhe ajo, që e vetme në një kënd e pangushëlluar vajton dhe derdh lot të zi. Dhe ajo si Mariami, djalin e saj ka humbur dhe nuk mundet kurrë që gjë të tillë të keqe ta harrojë. Mariami Jesuin e pa të kryqëzuar dhe kjo pa birin e saj të varur në pemë. Qan, por qarja e saj nuk mallëngjen askënd, por e ndjen dhimbjen e saj e Tërëshenjtëa e Virgjër, që e dëgjon dhe shkon që ta njohë dhe ti thotë fjalë dashurie, ta ngushëllojë.
Me një buzëqeshje të ëmbël të mbushur me dhembshuri nëne i thërret, e mjerë mos u hiq zvarrë këtu poshtë.
Nuk je e vetmja që humbi dritën e syve tënd, jam dhe unë. Mos godit gjoksin, kush ishte, më thuaj, djali tënd?
Dhe ajo me ngurrim, si fajtore i përgjigjet:
Motra ime, Judha quhet biri im i vyer. Vetëm një nënë, vetëm ajo, në të gjithë botën e di se çfarë thike të mprehtë ndjen thellë në trupin e saj. Në pesë rrugët u hodha, biri im si lipsare. Ah i miri im mos kisha arritur o Zot që të bëhesha nënë.
E Tërëshenjta kuptoi, djalin e saj e njihte, por si nënë e Krishtit, nuk ikën nuk ankohet.
Dhimbjen e saj e harron në atë çast dhe për këtë nënë tani ajo lotët e saj i derdh.
Ulet dhe puth, i përkëdhel flokët dhe e mban me ngorhtësi në kraharorin e saj. I thotë vetëm fjalë zemre dhe i flet ëmbël, i jep kurajo, fuqi dhe e ngre më këmbë.
Hajde dhe rri me mua sonte në shtëpinë time që të kalosh natën, të flasim për dhimbjen e nënës, të bashkojmë lotët dhe të lutemi. Njëra në kraharorin e tjetrës, të krusura e të menduara dy nënat ecin të përqafuara si motra. Jesui që në Golgotha është varrur dha këtë urdhër: Të doni njëri-tjetrin!!
……………..
Η στιγμή που η Παναγία συναντά την μάνα του Ιούδα είναι συγκλονιστική. Η μάνα Παναγία πενθεί για τον Θεάνθρωπο γιο της κι η μάνα του Ιούδα πενθεί για τον προδότη γιο της. Ο πόνος είναι ο ίδιος, είναι ο μεγάλος πόνος της μάνας που έχει χάσει το παιδί της, θρηνεί και σπαράζει για το σπλάχνο της.

Με αργό το βήμα η Παναγιά, με αμέτρητο τον πόνο, την νύχτα από τον Γολγοθά κατέβαινε με μόνο, τον Ιωάννη πλάι της μες στο σκοτάδι εκείνο και οι πέτρες ανατρίχιαζαν στον μυστικό της θρήνο.

Γύρω, τριγύρω σιγαλιά, βουβός είναι ο δρόμος, θαρρείς τον κόσμο νέκρωσε κάποιος μεγάλος τρόμος.

Και όσο βαδίζουν σαν σκιές στα άχαρα εκείνα μέρη, και μοιρολόγια η Παναγιά τα πιο όμορφα που ξέρει τα λέει και ο αντίλαλος από όπου και αν διαβαίνει κάθε λουλούδι τρυφερό που βρίσκεται μαραίνει.

Πώς να μην κλάψει που ‘γινε για αυτήν σκοτάδι η μέρα;

Κ’ αν είναι Αυτός θεάνθρωπος, εκείνη είναι μητέρα. Και να που ακόμη μια φωνή την ερημιά ταράζει. Αχ,τι φωνή λυπητερή. Ποιος και γιατί στενάζει;

Ποιος σαν Αυτή άλλος πονεί και μοιρολόγια λέγει, μη του παιδιού της το χαμό και άλλη μανούλα κλαίει;

Ναι, κάποια μάνα είναι αυτή, που μονάχη στην άκρη απαρηγόρητα θρηνεί και χύνει μαύρο δάκρυ

Και τούτη σαν τη Μαριάμ, τον γιό της έχει χάσει και δεν μπορεί τέτοιο κακό ποτέ να το ξεχάσει. Η Μαριάμ τον Ιησού τον είδε σταυρωμένο και τούτη είδε τον γιόκα της στο δέντρο κρεμασμένο Και κλαίει, μα το κλάμα της δεν συγκινεί κανέναν, νιώθει όμως τον πόνο της η Παναγιά η Παρθένα, που την ακούει τραβά και πάει να την γνωρίσει λόγια αγάπης να της πεί, να την παρηγορήσει.
Με ένα γλυκό χαμόγελο συμπόνοια γεμάτο μάνα της κράζει, δύστυχη μη σέρνεται εδώ κάτω.

Δεν είσαι μόνη που έχασες το φώς των ματιών σου, είμαι κ’εγώ, Μην δέρνεσαι ποιος ήταν πες μου ο γιός σου;

Και αυτή δειλά, σαν ένοχος της απαντά:
Αδελφή μου, Ιούδας ονομάζεται το σπλάχνο το παιδί μου. Μόνο μια μάνα μόνο αυτή, σε όλο τον κόσμο ξέρει ποιο κοφτερό νιώθει βαθιά στα σπλάχνα της μαχαίρι, Στους πέντε δρόμους ρίχτηκα, παιδί μου σαν ζητιάνα, Αχ κάλλιο να μην έσωνα Θεέ να γίνω μάνα

Η Παναγιά κατάλαβε, τον γιό της τον γνωρίζει μα σαν μητέρα του Χριστού, δεν φεύγει, δεν γογγύζει.

Τον δικό της τον καημό ξεχνά την ώρα εκείνη και για τη μάνα τώρα αυτή τα δάκρυά της χύνει

Σκύβει και την ασπάζεται, χαιδεύει τα μαλλιά της, και την κρατάει με στοργή πιστά στην αγκαλιά της
Της λέει λόγια της καρδιάς και την γλυκομερώνει, της δίνει θάρρος, δύναμη και απάνω την σηκώνει

Κυριακή 2 Ιουνίου 2019

La Charente - O Χίτλερ είχε ετοιμαστεί να χαρίσει το στέμμα του Σκεντερμπέι στο Ζώγκου αλλά ο Μουσολίνι δεν ήθελε!! La Charente/ Hitleri kishte planifikuar t’i dhuronte kurorën e Skënderbeut mbretit Zog, por Musolini i kërkoi që ta shtyjë këtë operacion

letra-hitleri-skenderbeu

"La Charente" έχει δημοσιεύσει την δευτέρα της 19ης Ιουνίου του 1939,  ένα άρθρο που είχε σχέση με την τύχη του στέμματος του Σκεντερμπέι, το οποίο ο Αουρέντς Μπέμπια μέσο της σελίδας  “Dars (Klos), Mat – Albania” το έχει δημοσιεύσει.
"Μέσα στα πολλά στολίδια που οι ναζιστές, μετά το Anschluss-it,  βρήκαν στην Βιέννη, ήταν και ένα μέρος από το μοναδικό πραγματικό στέμμα της Αλβανίας, την οποία ο Χίτλερ το έχει μεταφέρει τώρα πια στην Γερμανία.
Το περασμένο έτος, με την ευκαιρία της επετείου  (ιωβηλαίου) των 10 ετών από την ενθρόνιση του Ζώγκου, ο Χίτλερ είχε προετοιμάσει τα πάντα για να "κάνει δώρο" αυτό το στέμμα.
Αλλά ο Μουσολίνι, ο οποίος χωρίς αμφιβολία είχε την δική του ιδέα, ζήτησε να αναβληθεί αυτή η επιχείρηση, και ο Ζώγκου δεν πήρε το πραγματικό στέμμα. Μερικές εβδομάδες νωρίτερα, η Ιταλία ζήτησε από τον Χίτλερ ώστε να του στείλει τα αλβανικά σύμβολα στον βασιλιά Βίκτωρα Εμμαουήλ   ώστε η στέψη να γίνει με όλη την απαιτούμενη λαμπρότητα."- αναφέρεται στο άρθρο.
Άλλη μια ιστορική απόδειξη που δείχνει την άψογη συνεργασία των ναζιστικών δυνάμεων με την Αλβανία και τους αλβανούς.  
“La Charente” ka botuar, të hënën e 19 qershorit 1939, një shkrim në lidhje me fatin e kurorës së Skënderbeut, të cilin, Aurenc Bebja, nëpërmjet Blogut “Dars (Klos), Mat – Albania”, e ka sjellë për publikun shqiptar.
Mes shumë bizhuterive që nazistët, pas Anschluss-it, gjetën në Vjenë, bën pjesë edhe kurora unike dhe e vërtetë e Shqipërisë, të cilën Hitleri e ka transportuar tashmë në Gjermani.
Vitin e kaluar, me rastin dhjetë vjetorit (jubileut) të mbretit Zog, Hitleri kishte përgatitur gjithçka, për t’i “dhuruar” këtë kurorë.
Por Musolini, i cili padyshim kishte idenë e tij, kërkoi të shtyjë këtë operacion, dhe Zogu nuk e mori kurorën e tij të vërtetë. Disa javë më parë, Italia kërkoi nga Fyhreri që t’i dërgonte emblemat shqiptare mbretit Viktor Emanuel, në mënyrë që kurorëzimi të bëhej me të gjithë shkëlqimin e dëshiruar.”, shkruhet në artikull./ darsiani.com
Ja pra dhe një vërtetim tjetër që tregon bashkëpunimin e ngushtë e të thellë të forcave naziste me Shqipërinë dhe shqiptarët.


letra-hitleri-skenderbeu1

Οι σεισμοί στην Κορυτσά, το Υπουργείο Άμυνας ανακοινώνει: 184 σπίτια που έχουν υποστεί ζημιές, 60% εξ αυτών ακατοίκητες.- TËRMETET NË KORÇË, MINISTRIA E MBROJTJES JEP INFORMACION: 184 BANESA TË DËMTUARA, 60% TË PABANUARA




Ministria e Mbrojtjes jap informacion lidhur me pasojat e tërmeteve në Korçë.

Kështu ministria bën të ditur se janë evidentuar 184 banesa të demtuara, 60% e të cilave të pabanuara.
Sakaq, 230 banorë janë strehuar në çadrat kolektive te ngritura nga Emergjencat Civile dhe Forcat e Armatosura: 160 ne Floq, 40 ne Vidove dhe 30 në Qafzes .
Në Floq funksionon shërbimi shëndetesor 24 orë. Ministria e Mbrojtjes thekson se janë furnizuar me ushqime dhe ujë banorët, ndërsa janë siguruar zonat e prekura me forca policore. Po ashtu deri më tani raportohet për 8 kabina elektrike te demtuara nga termetet, 7 te cilave te riparuara.

Το Υπουργείο Άμυνας δίνει πληροφορίες σχετικά με τις ζημιές που προκλήθηκαν από τους σεισμούς στην Κορυτσά.


Ενημερώνει πως έχουν υποστεί ζημιές 184 κατοικίες, 60% των οποίων είναι ακατοίκητες.

Επίσης 230 κάτοικοι έχουν στεγαστεί σε σκηνές που έχουν ετοιμαστεί από το στρατό και την Πολιτική Προστασία: 160 στο Φλώκι, 40 στο Βιντοχόβα και 30 στο Κιαφζέζι.

Στο Φλώκι λειτουργεί 24ώρο Κέντρο Υγείας. Το Υπουργείο Άμυνας τονίζει πως έχουν όλοι οι κάτοικοι τροφοί και νερό, ενώ σε όλες τις περιοχές υπάρχει ενισχυμένη αστυνομική παρουσία. Επίσης μέχρι τώρα αναφέρονται πως 8 κέντρα ηλεκτροδότησης έχουν υποστεί ζημιές.
Σε όλα τα χωριά τις περιοχής υπάρχουν ζημιές στα σπίτια. Και στην Μπομποστίτσα υπάρχουν τουλάχιστον 7 κατοικίες που έχουν υποστεί ζημιές.
Κλιμάκια του Υπουργείου ελέγχουν για ζημιές σε όλα τα χωριά της εποχής.




Χάρτης σεισμών στην Κορυτσά κατά τις τελευταίες 36 ώρες. -Harta me tërmetet që goditën zonën e Korçës gjatë 36-orëve të fundit.

Η Αθήνα να επιστρατεύσει όλα τα μέσα για να κατανοήσει ο Ράμα ότι δεν παίζει μόνος του στο γήπεδο

Αλλαγή τακτικής στην αντιμετώπιση του ανθελληνισμού και της προσπάθειας φίμωσης και εξόντωσης της Ελληνικής Εθνικής Μειονότητας στην Αλβανία επιβάλλει στην Αθήνα η πλήρης εκτροπή στις διμερείς σχέσεις, στην οποία οδηγεί ο Εντι Ράμα, τη στιγμή που και η χώρα του βουλιάζει στην πολιτική κρίση.

Του Νίκου Μελέτη

Μια πολιτική επιλογή που δεν είναι άσχετη με την προσπάθεια του κ. Ράμα να κεντρίσει τον αλβανικό εθνικισμό και μεγαλοϊδεατισμό, προκειμένου να βρει σανίδα σωτηρίας.

Συγχρόνως δεν θα πρέπει να δοθεί στον κ. Ράμα το λάθος μήνυμα ότι η προεκλογική περίοδος στην Ελλάδα και η ρευστή πολιτική κατάσταση του λύνουν τα χέρια και αφήνουν το πεδίο ελεύθερο για τετελεσμένα.

Η Αλβανία, έχοντας απολέσει οριστικά, όπως όλα δείχνουν, την απόφαση για έναρξη ενταξιακών διαπραγματεύσεων με την Ε.Ε., τουλάχιστον στις δυο επόμενες Συνόδους Κορυφής, θεωρεί ότι δεν έχει πια «ανάγκη» την Ελλάδα και συνεπώς μπορεί να ολοκληρώσει την «αποστολή» εξόντωσης της Ελληνικής Εθνικής Μειονότητας, χωρίς σοβαρές συνέπειες.

Η Αθήνα οφείλει να επιστρατεύσει όλα τα μέσα που έχει στην διάθεσή της για να αποκαταστήσει την ομαλότητα στις ελληνοαλβανικές σχέσεις και να προστατεύσει αποτελεσματικά την Ελληνική Μειονότητα. Το βέτο στις ενταξιακές συνομιλίες δεν αρκεί πλέον.

Η διακοπή κάθε είδους κοινοτικής χρηματοδότησης, η αυστηροποίηση των ελέγχων στα σύνορα με τήρηση όλων των προϋποθέσεων για τη διακίνηση προϊόντων και μετακίνηση ανθρώπων, οι περιορισμοί στην αποστολή εμβασμάτων στην Αλβανία μέσω της εφαρμογής όλων των κανονισμών που προβλέπονται είναι μερικές από τις δυνατότητες που έχει η Αθήνα για να κατανοήσει ο κ. Ράμα ότι δεν παίζει μόνος του στο γήπεδο.

Το τελευταίο επεισόδιο είναι η προσπάθεια της αλβανικής κυβέρνησης να εκφοβίσει τη μειονότητα και κυρίως να εμποδίσει με κάθε τρόπο να επιστρέψει σε μειονοτικά χέρια ο Δήμος Χιμάρας, για λόγους και συμβολικούς αλλά και «πρακτικούς», καθώς η παραθαλάσσια περιοχή αποτελεί τουριστικό φιλέτο, το οποίο διεκδικούν εταιρείες που ελέγχονται από φίλους του κ. Ράμα.

Το ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών, μετά τις επαφές που είχε ο κ. Κατρούγκαλος με σειρά στελεχών της μειονότητας, προειδοποίησε ότι η πρόσφατη απόφαση της αλβανικής Κεντρικής Εκλογικής Επιτροπής (που έκοψε την υποψηφιότητα του προέδρου της Ομόνοιας Χιμάρας Φ. Μπελέρη για τη θέση του δημάρχου στη Χιμάρα) δεν έχει νομικό έρεισμα, καθώς επίσης ότι θα πρέπει να διασφαλισθεί η πολιτική εκπροσώπηση Χιμάρα.

Συμβολισμός

Η Χιμάρα έχει συμβολική σημασία, όχι μόνο γιατί οι Χιμαριώτες ήταν από τα πιο δυναμικά κομμάτια της ελληνικής μειονότητας, που διώχθηκαν και ποτέ δεν αναγνωρίστηκε η περιοχή του ως μειονοτική ζώνη από το καθεστώς Χότζα, αλλά και γιατί είναι ίσως η μόνη περιοχή της Αλβανίας όπου μέλος της μειονότητας που προέρχεται από την Ομόνοια, και όχι από κάποιο αλβανικό κόμμα, μπορεί να διεκδικήσει με αξιώσεις τον Δήμο.

Τις τελευταίες ημέρες και ενώ ο πρόεδρος της Ομόνοιας Χιμάρας Φρέντυ Μπελέρης θα είναι υποψήφιος δήμαρχος (παρά το γεγονός ότι η αντιπολίτευση, ακόμη και το μειονοτικό κόμμα ΚΕΑΔ, έχουν δηλώσει αποχή από τις εκλογές) διεξάγεται μια πρωτοφανής επιχείρηση (πολιτική, τουλάχιστον σε αυτή τη φάση) εξόντωσής του από το αλβανικό κράτος.
Έτσι, οι αλβανικές αρχές ανακοίνωσαν ότι κόβεται η υποψηφιότητά του...

Με στημένες κατηγορίες ο Φ. Μπελέρης είχε κατηγορηθεί ότι συμμετείχε στις διαμαρτυρίες έξω από εκλογικό κέντρο της Χιμάρας το 2003 και είχε προσβάλει την Αλβανική Δημοκρατία με άρθρο που είχε γράψει σε έντυπο που εκδιδόταν στην Αθήνα. Στην ίδια υπόθεση είχε υπάρξει καταδίκη μέλους της μειονότητας επειδή κράταγε ελληνική σημαία έξω από το εκλογικό κέντρο το 2003, όταν είχε επιχειρηθεί νοθεία εις βάρος της Ομόνοιας.

Ο κ. Μπελέρης, πάντως, ούτε έχει εντοπισθεί στα πλάνα των αλβανικών και των ελληνικών καναλιών να βρίσκεται στο συγκεκριμένο περιστατικό ούτε είχε γράψει κάτι το προσβλητικό για την Αλβανία. Αλλά ακόμη κι αν η καταδίκη του είχε βάση, ο νόμος είναι σαφής, καθώς ορίζει ότι κάποιος δεν μπορεί να είναι υποψήφιος εάν δεν έχουν περάσει τουλάχιστον 10 χρόνια από την έκτιση της ποινής του και στην περίπτωση του Φ. Μπελέρη η ποινή ήταν μη εκτελεστέα και έχουν παρέλθει ήδη 16 χρόνια. Είναι μάλιστα τόσο χοντροκομμένο το στήσιμο της υπόθεσης, που οι αλβανικές αρχές θεωρούν ότι η περίοδος που δεν μπορεί να είναι υποψήφιος ξεκινά από το 2009 και συνεπώς μπορεί να είναι υποψήφιος από τον Ιούλιο του 2019 και μετά, έναν μήνα δηλαδή μετά τις δημοτικές εκλογές!

Όμως η προσπάθεια να μην έχει υποψήφιο η Μειονότητα στη Χιμάρα είναι μόνο το ένα μέρος του σχεδίου, καθώς ταυτόχρονα οι αλβανικές αρχές ανέσυραν από τα αρχεία τους την υπόθεση της Επισκοπής, του επεισοδίου με τους δύο νεκρούς Αλβανούς αξιωματικούς σε φυλάκιο κοντά στην ελληνική μεθόριο. Είναι ο γνωστός φάκελος «Lotus», που οδήγησε σε αστυνομικό πογκρόμ και στοχοποίηση των εκατοντάδων μελών της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας και τη δίκη-παρωδία κατά των πέντε ηγετών της Ομόνοιας.

Όπως κατήγγειλε και δημοσίως ο πρόεδρος του ΚΕΑΔ, Βαγγέλης Ντούλες: «Τις τελευταίες μέρες η Εισαγγελία Βαρέων Εγκλημάτων καλεί δεκάδες πολίτες, μέλη της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας, ως υπόπτους για τα αδικήματα που περιγράφονται στον συγκεκριμένο φάκελο του 1994, ο οποίος φάκελος είχε καταρρεύσει τόσο στο Αλβανικό Κοινοβούλιο όσο και στο Δικαστήριο».

Ο κ. Ντούλες υπενθύμισε ότι είχε υπάρξει απεσταλμένος του Λευκού Οίκου για την ομαλοποίηση της κατάστασης
και ότι η ανακίνηση της υπόθεσης δείχνει πως υπάρχουν στα Τίρανα κύκλοι που «στοχεύουν να διατηρήσουν ζωντανά στερεότυπα και προκαταλήψεις - υπολείμματα του ολοκληρωτικού καθεστώτος έναντι των μελών της ΕΕΜ, να δημιουργήσουν κλίμα διώξεων και ανασφάλειας στις γραμμές της, να καλλιεργούν τεχνητά πνοή εθνικής αντιπαλότητας, πλήττοντας την αρμονική συμβίωση».

Στα έγγραφα κλήτευσης που έχουν λάβει μέλη της μειονότητας υπάρχει αναφορά στο άρθρο 50 του Ποινικού Κώδικα, το οποίο αφορά αδικήματα για αντικρατική δράση, αντεθνική προπαγάνδα, οργανωμένες ενέργειες για την εδαφική ακεραιότητα της χώρας κ.ά.

Αναδημοσίευση από τον Φιλελεύθερο Παρασκευής 31 Μαΐου

Κυριακή του Τυφλού, Αρχιμ. Επιφάνιος Χατζηγιάγκου, Φλώρινα!


Αλβανοτσάμηδες: Τα σύνορα της Αλβανίας φτάνουν κάτω από τα Ιωάννινα - ΧΑΡΤΗΣ


Freepen.gr - Ο Σύνδεσμος της Τσαμουριάς πραγματοποίησε εκδήλωση στα πλαίσια της υποτιθέμενης 75ης επετείου της Γενοκτονίας των Τσάμηδων στη μνήμη του Ιταλού στρατηγού Enrico Tellini, ο οποίος υπεράσπισε τα σύνορα της Αλβανίας το 1922-1923 προτού σκοτωθεί κοντά στα Ιωάννινα, αναφέρει η αλβανική ιστοσελίδα gazetamapo.al. Στην εκδήλωση συμμετείχε ο Πρόεδρος του PDIU, Shpethim Idrizi. 
"Μην ενοχλείτε την Ελλάδα όταν λέμε ότι η Τσαμουριά είναι μια αλβανική γη, είναι, είναι και θα είναι αλβανική γη. Η Τσαμουριά είναι μια αλβανική γη, ληφθείσα από ιστορική αδικία, που δεν ξέρει να διαβάζει τα αρχαία ελληνικά βιβλία" ανέφερε ο Idrizi αναρωτώμενος γιατί οι Τσάμηδες δεν πρέπει να μιλούν για τα δικαιώματά τους και την επιστροφή στις εστίες τους
Επίσης έκανε ειδική αναφορά στον Tellini. Ο Αλβανός πολιτικός ηγέτης ανέφερε ότι τα σύνορα της Αλβανίας εκτείνονται μέχρι τα Ιωάννινα και μίλησε για καθαρή γενοκτονία και εθνοκάθαρση. Επιπλέον κατηγόρησε την αλβανική ελίτ και την Ακαδημία Επιστημών πως οδηγούν την αλβανική κοινωνία στη λήθη όσον αφορά το θέμα αυτό.

Έτσι εξηγείται η στάση της ΕΛ.ΑΣ. στη δολοφονία του Κατσίφα

Στην πρόσφατη προεκλογική περίοδο εντύπωση προκάλεσε, μεταξύ άλλων, και η παρουσία του Αρχηγού της Ελληνικής Αστυνομίας (ΕΛ.ΑΣ.) Αριστείδη Ανδρικόπουλου σε προεκλογικές συγκεντρώσεις του ΣΥΡΙΖΑ και ομιλίες του Αλέξη Τσίπρα παραβιάζοντας το Προεδρικό Διάταγμα που απαγορεύει σε εν ενεργεία ανώτατους αξιωματικούς να συμμετέχουν σε δημόσιες εκδηλώσεις υπέρ η κατά πολιτικών κομμάτων.
της Αθηνάς Κρεμμύδα*

Κανείς δεν αμφιβάλει πλέον για την κομματική ταυτότητα του Αρχηγού της ΕΛ.ΑΣ. την οποία ο ίδιος φρόντισε να αποκαλύψει όχι μόνο τώρα, δια της παρουσίας του, αλλά και στο παρελθόν.

Στις 28 Οκτωβρίου 2018 δολοφονήθηκε από τις ειδικές δυνάμεις της Αλβανικής αστυνομίας ο Κωνσταντίνος Κατσίφας. Λίγες ώρες αργότερα τα ελληνικά ΜΜΕ παρουσίαζαν «διαρροές» από πηγές της ΕΛ.ΑΣ. σύμφωνα με τις οποίες ο Κωνσταντίνος Κατσίφας είχε συλληφθεί το 2009 στο Χαλάνδρι, κατά τη διάρκεια επιχείρησης που διεξήγαγε η Δίωξη Ναρκωτικών, ως κατηγορούμενος σε μεγάλο κύκλωμα διακίνησης ναρκωτικών. Αυτές οι «πηγές» δεν φρόντισαν όμως ποτέ να ενημερώσουν τους δημοσιογράφους και την κοινή γνώμη ότι η εμπλοκή αυτή του Κατσίφα ήταν παντελώς άδικη και αθωώθηκε τελεσίδικα από την Ελληνική Δικαιοσύνη.

Η στάση της ΕΛ.ΑΣ. προκάλεσε τότε δικαίως την έντονη αντίδραση των Βορειοηπειρωτικών σωματείων, που ακόμα περιμένουν εξηγήσεις για την επαίσχυντη αυτή πράξη, αλλά και την οργή της οικογένειας.

Ποιος όμως ήταν ο λόγος που η ΕΛ.ΑΣ. παρενέβει με παραπλανητικές πληροφορίες σπεύδοντας να υποβαθμίσει το γεγονός της δολοφονίας ενός Έλληνα Βορειοηπειρώτη, προσβάλλοντας την μνήμη του άταφου ακόμα νεκρού, και ποιους σκοπούς εξυπηρετούσε;

Ήταν φανερός ο ζήλος και το άγχος της ελληνικής πλευράς να αποτραπεί το ενδεχόμενο το θέμα να πάρει τις Εθνικές διαστάσεις που τελικά δικαίως πήρε.

Κρίνοντας από τις μετέπειτα δηλώσεις και τοποθετήσεις για το Βορειοηπειρωτικό στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ και άλλων αριστερών συντρόφων τους, καταλαβαίνει κανείς ότι οι ιδεολογικές τους καταβολές δεν τους επιτρέπουν να αναγνωρίζουν και να χειρίζονται κρίσιμα Εθνικά θέματα. Άρα ήταν πολύ βολικό γι' αυτούς, και κατ' επέκταση για την κυβέρνηση, να αποπροσανατολίσουν την κοινή γνώμη διοχετεύοντας fake news από «πηγές» της αστυνομίας οι οποίες εκτιμούσαν μεταξύ άλλων ότι δήθεν δεν υπήρχαν στοιχεία ή μαρτυρίες που να συνδέουν τη φονική συμπλοκή στην Αλβανία με την προσπάθεια του 35χρονου Βορειοηπειρώτη να υψώσει την Ελληνική σημαία, υιοθετώντας έτσι τις απόψεις της αλβανικής πλευράς.

Έτσι εξηγείται και το γεγονός ότι η ΕΛ.ΑΣ. δεν πίεσε να συμμετάσχει στις έρευνες που ακολούθησαν, ούτε πιέζει τις αλβανικές Αρχές να εκδώσουν το πόρισμα της δολοφονίας Κατσίφα, ιδιαίτερα όταν είναι γνωστό ότι κωλυσιεργούν και το «μαγειρεύουν».

Η δολοφονία του Κατσίφα απεκάλυψε την πραγματική διάσταση του Βορειοηπειρωτικού ζητήματος την οποία δυστυχώς, τα τελευταία χρόνια, αγνοούν όλες οι κυβερνήσεις στην Ελλάδα. Η Εθνική Ελληνική Μειονότητα (ΕΕΜ) στην Αλβανία προσπαθεί να επιβιώσει στης πατρογονικές της εστίες, υπό το καθεστώς φόβου, τρομοκρατίας και διώξεων από το Αλβανικό κράτος, αλλά και ξεχασμένη από της Ελληνικές κυβερνήσεις η οποίες φαίνεται ότι πιο πολύ νοιάζονται για την Ευρωπαϊκή προοπτική της Αλβανίας παρά για τους Έλληνες της Βορείου Ηπείρου. 

Δυστυχώς, η ΕΛ.ΑΣ. μετά την δολοφονία του Κατσίφα λειτούργησε ως φερέφωνο των πολιτικών θέσεων και προθέσεων της κυβερνήσεως ΣΥΡΙΖΑ η οποία επιθυμούσε πάση θυσία να κλείσει όλα τα ζητήματα με την Αλβανία από το καλοκαίρι του 2018 χωρίς καμία ουσιαστική εγγύηση για το μέλλον της ΕΕΜ στην Αλβανία. 

Το εύλογο ερώτημα πάντως που προκύπτει σ' αυτή την κρίσιμη συγκυρία στα Βαλκάνια είναι ως πότε θα αντέξουν οι Βορειοηπειρώτες να είναι έρμαιο των ιδεολογικών, κομματικών πρακτικών και μηχανισμών της εκάστοτε κυβέρνησης; Μήπως ήρθε η ώρα να χαράξει επιτέλους η Ελλάδα Εθνική πολιτική για όλα τα κρίσιμα Εθνικά μας θέματα; 

Η παρουσία του Αρχηγού της ΕΛ.ΑΣ. Αριστείδη Ανδρικόπουλου στις κομματικές συγκεντρώσεις του ΣΥΡΙΖΑ αποδεικνύουν ότι η προσβλητική για την ιστορία της ΕΛ.ΑΣ. στάση της στην δολοφονία Κατσίφα και η ντροπιαστική για την Τιμή της αντιμετώπιση των Ελλήνων πολιτών που διαμαρτύρονταν κατά της Συμφωνίας των Πρεσπών, ήταν αποτέλεσμα της αναπάντεχης συνεργασίας -τουλάχιστον- της ηγεσίας της ΕΛ.ΑΣ. με την αντεθνική Αριστερά του ΣΥΡΙΖΑ, που κλόνισε έτσι την εμπιστοσύνη των πολιτών στα Σώματα Ασφαλείας. 

* Γ.Γ. της Κίνησης για την Αναγέννηση της Βορείου Ηπείρου – Κ.Α.Β.Η.
Πηγή: Himara.gr | Ειδήσεις απ' την Βόρειο Ήπειρο

Πηγή: Himara.gr | Ειδήσεις απ' την Βόρειο Ήπειρο

Σάββατο 25 Μαΐου 2019

Masakrat e Kriminelit Mehmet Fatih në zonën e Shqipërisë së sotme dhe përreth saj. Fakte nga Kronikat e Tursun Beut! - Οι σφαγές του εγκληματία Μεχμετ Φατιχ στην περιοχή της σημερινής Αλβανίας και τα περίχωρα. Δεδομένα από τα χρονικά του Τουρσούν Μπει χρονικογράφος του Μουάμεθ Β

 
Τα Χρονικά του Τουρσούν Μπέη - Χρονικογράφος τους Μουάμεθ  Β' του Πορθητή κατακτητή της Κωνσταντινούπολης, Βαλκανίων και Αλβανίας.
Masakrat e Kriminelit Mehmet Fatih  në zonën e Shqipërisë së sotme dhe përreth saj. Fakte nga Kronikat e Tursun Beut
 
 Në pranverën e vitit tetëqind e shtatëdhjetë (1466), kur në mes të kuvendit të lëndinës lauresha psalte me zë melodioz vargun: "E vështro në gjurmët e mëshirës së Zotit, si Ai i jep jetë tokës së vdekur (Kurani 30:50)", pas shpalljes së nisjes së luftës kundër Shqipërisë, çdo gazi ngjeshi me dëshirë shpatën.  Flamujt-emblema të pushtimit - u vunë në lëvizje nga Edreneja.
Kur tendat e fushimit të Sulltanit shtrinë hijen e tyre mbi fushën e qytetit të Manastirit, aty rendën nga të gjitha anët luftëtarët - të prirë prej fitores - për t'iu bashkuar ushtrisë perandorake, si ca lumenj të mëdhenj që lëshohen në det dhe, si dallgët e detit që venë e përplasen, u derdhën mbi Shqipëri. Aradhe të tilla secila me një mijë luftëtarë. Ku secili nga këta guximtarë, sa një mijë heronj vlen. Kasneci i gjendjes bëri të mbërrijë në veshët e mëkatarëve të pafe jehona e kërcënimit: "O milingona! Futuni nëpër shtëpi që të mos ju shkelë Solomoni me trupat e tij! (Kurani 27:18)".
 
Të pafetë e mallkuar mbetën të hutuar e të çoroditur nga njoftimi i llahtarshëm i këtij sulmi të afërt dhe vajtën u strehuan nëpër malet e rrëpira e luginat e thella, duke bllokuar shtigjet. Bënë gjithë ç'mundën për t'u mbrojtur dhe kështu dëshmuan tërë kryeneçësinë e tyre për të rezistuar, duke këmbëngulur në prapësinë e tyre më të skajshme.  Por luftëtarët e Sulltanit, të nxitur prej mendimit të shpërblesës hyjnore të luftës së shenjtë, si dhe të shpresës për të bërë plaçkë të madhe, përparuan në të atillë mënyrë sa që çdo mal i pakapërcyeshëm dhe çdo luginë e thellë u dukej rrafshinë e lehtë "ku nuk do të mund të shihje as ultësirë, as lartësi (Kurani 20:107)".
Me ndihmën e Zotit, më të Lartit pushtuan çdo strehë që mësynë dhe grabitën e plaçkitën kaq shumë pasuri të frymore e jofrymore, saqë djelmosha me tipare engjëllore dhe vasha me pamje hyrish, që vlenin tre a katër mijë aspra, krijesa të këndshme me tipare të tilla që mjaft që t’i shihje në fytyrë që të të ikte mendja, shiteshin veç për vetëm tre apo katërqind aspra. Të tilla hyri që kushdo që i sheh në tendë kujton se është përnjëmend në Parajsë. T'i shihje kur mbi gjoksin tim dergjej, do besoje se në një trup dy shpirtra qenë. Te tillë djelmosha që, për atë Zot, në thonë Se ka dhe më të bukur, gënjeshtra thonë.
Veç kësaj, buaj me lëkurë "në ngjyrë të verdhë të ndezur që kënaq shikimin (Kurani 2:69)" mund t'i blije për tri a katër aspra, ndërsa edhe për më pak se dy aspra shitej një dash përçor i kopesë që është bërë gati për t'iu flijuar Zotit. Çdo çadër ishte e mbushur përplot me plaçkë të rrëmbyer. Atëherë u dha urdhri të shtroheshin në bindje ata harbutë të pafe. Për këtë arsye, në çdo vendqëndrim sillnin para Sovranit fitimtar meshkujt e lidhur me zinxhirë që luftëtarët guximtarë e të shkathët të islamit me një të rënë të shpatës, fap-fap - i ekzekutonin. I bënë kështu ata njerëz që aq të etur e të dëshiruar qenë pas vdekjes, të shijonin verën e rrënimit që derdhej prej shpatës së shndritshme.Pati ndalesa ku u shkuan në shpatë deri në tre mijë, katër mijë, shtatë mijë nga të pafetë. Prej kufomave të shumta, lugina të thella tanimë ngjasoni si të ishin kodra. Prej gjakut të derdhur, rrafshina të gjera tani ngjasonin si Amudarja (Xhejhun: Oksusi i lashtë, që bashkë me Sirdarjen formonin Transoksianën, territor që sot përkon pjesërisht me Uzebkistanin . Aludohet për ujërat e bollshme të këtij lumi) që rridhte. Pas tërë këtij shkatërrimi, u mor vendimi i mëposhtëm: në fushën e Jundit që është kërthiza e atij vendi, do të ndërtohej një fortesë e pathyeshme.
Sakaq mëkëmbësit fisnikë, hodhën themelet e një fortese të qëndrueshme katërkëndëshe, siç qenë urdhëruar, dhe brenda një kohe të shkurtër e kryen ndërtimin. Katërkëndëshi në është thënë të jetë me ogurzeza formë, s'ka dyshim se do të ketë qene e tillë për të pafetë. Në pastë diçka që të përqaset me yllin e Shahut te gjithësisë, s' ka dyshim se kjo është më e mbara e formave. 
Një kështjellë që s'mund te dallohet prej reve, kullë e saj është mur a re e zezë?
Ai vend ishte i rrethuar nga të gjitha anët me male të pakalueshme e gryka, por të pafetë që jetonin në ato lartësi s'bënin dot pa fushën ku rrjedh uji i bollshëm dhe ku tokat e bukës janë pjellore e të pasura. Meqë mes njerëzve u përhap fjala dhe zuri vend bindja se ishte një tokë pjellore, aty u dynd nga të katër anët ku ndodhej popullsia islame. Emrin ia vunë Elbasan, që i përshtatej natyrës së tij (Është fjala për një lojë të mundshme fjalësh mes emrit të fortesës dhe shprehjes “el basan”, që mund të përkthehet me shprehjen “të vësh dorën në zjarr”.
Sulltan pushtuesi-shpirti i tij u prehtë në paqe, herën e parë e kish nënshtruar atë me një goditje të vetme dhe siç e treguam,e kish asgjesuar armikun, duke ndërtuar aty një fortesë të fuqishme me qëllim të përforconte pushtimin. Kurse arsyeja e fushatës së dytë në Shqipëri qe se raca shqiptare është bërë e tillë që në karakterin e saj kanë hedhur rrënjë mosbindja, këmbëngulja, rebelimi e arrogance. Dhe, ajo çka e ke për natyrë nuk zhduket kurrë nga peripecitë e jetës! Ata derra qenë nënshtruar dhe kishin pranuar zinxhirin thjehst nga tmerri I kordhës gjakderdhëse të Sovranit. 
Skënderbe tradhëtari qysh në fëmijërinë e hershme ishte ushqyer me pluhurin e Fronit, por më pas kishte parapëlqyer rebelimin. Kështu, kishte mbështjellë qafën me robën e mohimit të fesë, që është më e keqja e veshjeve, për tu bërë komandant i një bande mëkatarsh të pafe. U arratis prej fronit fatlum duke u vënë në krye të atyre të cilëve iu tha: “Unë jam biri i beut tuaj”. Me tiu larguar sysh shkëlqimi i shpatës së Sulltanit, njerëzit e prapë të kësaj province ngritën në krye në vende të ndryshme të nxitur nga ky djall tundues dhe, me të në krye, me qëllim që të hidheshin kundër fortesës së Elbasanit, nuse e qiellit… 
 
Ushtria u lëshua mbi krahinën e Shqipërisë si vërshimi i një armate të stërmadhe. Një vërshim që mbuloi majat e maleve, kodrat dhe hapësirat me pluhur, si të bëhej fjalë për përmbytjen e përbotshme, duke mbuluar krejt atë vend të mbushur plot me njerëz të ligj. 
—— 
Kur pamë se skishte më asnjë mundësi as për armëpushim e as për të rezistuar, të pafetë, duke përfituar nga nata, u sulën kundër ushtrisë së Anadollit. Me ta u morën gazinjtë, të cilët vranë aq shumë saqë ishte e pamundur të numëroheshin. Djelmoshat, vajzat dhe gratë e tyre u zunë robër. Kalorësia, strehë e fitores, shtiu në dorë edhe plot lugina e skuta të tjera si kjo,..Në këtë mëntyrë Sulltani e pushtoi të gjithë vendin e Shqipërisë. 
“…të gjithë djemtë e vajzat e tyre u kapën dhe u bënë robër, ndërsa meshkujt e rritur u mblodhën dhe i lidhën me zinxhirë. Në çdo vendqëndrim, në prani të Sundimtarit, u ekzekutuan me një të rënë shpate aq shumë të pafe saqë ishte e pamundur të llogariteshin. Të shtyrë nga kjo frikë të pafetë që kishin mbijetuar pranuan të bëheshin shtetas të shtruar osmanë dhe të paguanin xhizjen e përcaktuar nga Sheriati, si edhe taksat e zakonshme. Pasi sundimtari i gjithësisë dha shah mat në lojën e shahut të pabesisë së armikut, ai kaloi lumin mat, me qëllim që të niste rrugën e kthimit. Mahmut Pashain e dërgoi që të bënte pretime kundër fortesës së Shkodrës, që ishte e lidhur e me frëngjtë…”. 
Rebeli Skënderbe, duke ia mbathur porsi bretkosë prej gositjes gjëmëmadhe të ushtrisë osmane, shkoi në bregdet. Edhe atij kordha e zellit të sundimtarit i dha lejen të shkonte në Mbretërinë e të vdekurve. Atë kohë kur ky ndëshkim pllakosi mbi shqiptarët dhe shejtani i tyre shkoi direkt e në ferr, njerëzit që jetonin në malet e ashpra që rrethojnë fortesën e Elbasanit, u dhanë lamtumirën atyre vendeve dhe zbritën në rrafshnaltën e fortesës. Ajo tokë u mbulua me fshatra e toka të mbjella dhe u bë truall i populluar e i sigurt osman… 
fq 149-155
Οι σφαγές του εγκληματία Μεχμετ Φατιχ στην περιοχή της σημερινής  Αλβανίας και τα περίχωρα. Δεδομένα από τα χρονικά του Τουρσούν Μπει χρονικογράφος του Μουάμεθ Β΄.
 
Κατά την άνοιξη του 1466 όταν στην μέση της πεδιάδας ο κορυδαλλός έψελνε μελωδικά το στίχο : « Δες στα ίχνη του ελέους του Θεού, γιατί αυτός δίνει ζωή στην πεθαμένη γη (Κουράνιο 30:50» , μετά την κήρυξη του πολέμου εναντίων της Αλβανίας, κάθε στρατιώτης ζώθηκε με χαρά το σπαθί. Τις σημαίες- σύμβολα της κατάκτησης – ξεκίνησαν από τον Εντρενέ.
 
 
Όταν οι σκηνές της εκστρατείας του   Σουλτάνου άπλωσαν την σκιά τους στην μεγάλη πεδιάδα του Μοναστηριού, εκεί έτρεξαν από όλες τις μεριές πολεμιστές- έτοιμοι για την νίκη- για να ενωθούν με το αυτοκρατορικό στρατό, όπως κάποια μεγάλα ποτάμια  που απλώνονται στην θάλασσα  και, όπως τα κύματα της θάλασσας που συγκρούονται έτσι   και αυτοί ξεχύθηκαν στην Αλβανία. Τέτοιες ορδές που η κάθε μία είχε 1000 πολεμιστές. Οπού ο καθένας  από αυτούς τους θαρραλέους, αξίζει όσο χίλιους ήρωες. Ο προάγγελος της δύναμης έκανε να φτάσει στα αφτιά των άπιστων αμαρτωλών η ηχώ της απειλής: « Μυρμήγκια! Κρυφτείτε στα σπίτια σας για να μην σας πατήσει ο Σολομών με τις δυνάμεις του! (Κουράνιο 27:18).
Οι καταραμένοι άπιστοι έμειναν αποβλακωμένοι και αποπροσανατολισμένοι  από την τρομερή είδηση  αυτής της επικείμενης είδησης και πήγαν να κρυφτούν στα απότομα βουνά και στις βαθιές πεδιάδες , κλείνοντας τα στενά. Έκαναν ότι μπορούσαν για να προστατευτούν και έτσι μαρτύρησαν όλοι την αλαζονεία τους για να αντισταθούν, επιμένοντας στην ακραία τους αναποδιά. Για τους πολεμιστές του Σουλτάνου,  υποκινούμενοι από την σκέψη της θεϊκής αμοιβής του ιερού πολέμου, όπως και της ελπίδας πως θα κάνουν μεγάλο πλιάτσικο προχώρησαν με τέτοιο τρόπο  που κάθε απροσπέλαστο βουνό, και βαθιά πεδιάδα τους φαινόταν ως πανεύκολο πεδίο «που δεν μπορούσες να δεις  ούτε βαθουλώματα ούτε υψώματα» (Κουράνιο 20:107).
Με την βοήθεια του Θεού, οι`` πιο Μεγάλοι κατέκτησαν κάθε σπίτι και όρμισαν και πήραν τόσο πλιάτσικο  τόσο  πλούτο ζωντανό και υλικό που νέοι με αγγελικά χαρακτηριστικά και νέες με χαρακτηριστικά θεϊκά, που άξιζαν 4000 άσπρα,  γλυκές υπάρξεις με χαρακτηριστικά που αρκούσε να τα δεις στο πρόσωπο και σου φεύγει το μυαλό, πουλιόνταν για μόνο     τριακόσια η τετρακόσα άσπρα. Τέτοιες θεές που αν τα έβλεπες μέσα στην σκηνή θα νόμιζες πως βρίσκεσαι στο Παράδεισο.  Να τα έβλεπες όταν έλειωνε πάνω στο στήθος μου και σε έκανε να πιστεύεις πως σ’ ένα σώμα ήταν δύο ψυχές. Τέτοια αγόρια που , μα το Θεό αν πουν πως υπάρχουν πιο ωραίοι ψέματα λένε. 
Εκτός από αυτό, βόδια με δέρμα «χρώματος κίτρινο που ευχαριστεί το βλέμμα» (Κουράνι 2:69)  μπορούσες να τα αγοράσεις με τρία η τέσσερα άσπρα, ενώ κάτι λιγότερο από δύο άσπρα πουλιούνταν ένα κριάρι που οδηγεί το κοπάδι και είναι έτοιμο προς σφαγή στο Θεό.
Κάθε σκηνή ήταν γεμάτο πλιάτσικο. Τότε δόθηκε η διαταγή να γίνουν υπάκουα εκείνα τα άπιστα ρεμάλια.  Για το λόγο αυτό, σε κάθε στάση έφερναν στο νικητή Αρχηγό, άντρες δεμένους με τις αλυσίδες που οι θαρραλέοι και ευκίνητοι  πολεμιστές  του Ισλάμ  τα εκτελούσαν φαπ-φαπ με ένα κόψιμο του σπαθιού. Τους έκαναν έτσι αυτούς τους ανθρώπους που τόσο διψασμένοι και επιθυμητοί ήταν για το θάνατο, να απολάμβαναν το κρασί της καταστροφής που χυνόταν από το σπαθί που γυάλιζε. Υπήρχαν στάσεις που πέρασαν στο σπαθί μέχρι και 3000, 4000, 7000 από τους άπιστους. Από τα πολλά κουφάρια, οι βαθιές πεδιάδες τώρα πια έμοιαζαν με λόφους. Από το αίμα που χύθηκε, μεγάλες πεδιάδες τώρα έμοιαζαν με Αμουδάρια (Τζειχούν: η Αρχαία Όξους που μαζί με την Σιρντάριεν δημιουργούσαν την Τρανσοκσιάνεν, περιοχή  που σήμερα ανήκει στο Ουζμπεκιστάν, συγκρίνετε με τα πολλά νερά αυτού του ποταμού) που κυλούσε. Μετά απ’ όλη αυτή την καταστροφή, πήραν την παρακάτω απόφαση: στην πεδιάδα της Ιούνδης που είναι και ο αφαλός αυτού του μέρους, θα κτιζόταν ένα φρούριο απροσπέλαστο. Εντωμεταξύ οι άρχοντες , ξεκίνησαν τα θεμέλια ενός  φρουρίου σταθερούς τετράποδου, όπως είχε διαταχθεί, και μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα έγινε και το χτίσιμο.    Το τετράποδο μας έχουν πει να είναι στην πιο δυσοίωνη μορφή, δεν υπάρχει αμφιβολία  ότι τέτοιο θα ήταν για τους άπιστους. Εάν υπήρχε κάτι που θα πλησίαζε με το αστέρι του Σκακιού του σύμπαν, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι  αυτό είναι το πιο τυχερό από τα σχέδια.
 
 
Ένα κάστρο που δεν μπορεί να αναγνωρισθεί από τα σύννεφα,  ο πύργος της είναι τοίχος η μαύρο σύννεφο;
 
 
 
Αυτό το μέρος  ήταν περικυκλωμένο από όλες τις πλευρές με απροσπέλαστα βουνά και στενά, αλλά οι άπιστοι που ζούσαν  σ’ εκείνα τα ύψη δεν μπορούσαν χωρίς την πεδιάδα που χύνετε το μπόλικο νερό και όπου τα χωράφια είναι εύφορα και πλούσια. Μια και ανάμεσα στους ανθρώπους διαδόθηκε και έπιασε τόπο η πεποίθηση  ότι ήταν μία εύφορη γη, εκεί συγκεντρώθηκε όλος ο ισλαμικός πληθυσμός. Το όνομα το έβαλαν Ελμπασάν, που ταίριαζε στην φύση του, (Γίνετε λόγος για ένα λογοπαίγνιο  μεταξύ του ονόματος του κάστρου και της έκφρασης «Ελ Μπασά» που θα μπορούσε να μεταφραστεί με την έκφραση «να βάλεις το χέρι στην φωτιά».
Ο κατακτητής Σουλτάνος, που η ψυχή του να αναπαυτεί εν ειρήνη, την πρώτη φορά το είχε κατακτήσει αυτό με ένα μοναδικό χτύπημα και όπως και διηγηθήκαμε, το είχε εξαφανίσει τον εχθρό, κτίζοντας εκεί  ένα δυνατό κάστρο με σκοπό να ενδυναμώσει την κατάκτηση. Ενώ ο λόγος της δεύτερης εκστρατείας  στην Αλβανία που η ράτσα των αλβανών είναι τέτοια που στο χαρακτήρα της  έχουν ριζώσει η απείθεια, η επιμονή, η εξέγερση και η αλαζονεία. Και αυτό που έχει γίνει φύση δεν εξαφανίσετε από τις περιπέτειες της ζωής!
Αυτά τα γουρούνια είχαν υποκύψει και είχαν δεχτεί αλυσίδα απλώς από το τρόμο του σπαθιού του  Σουλτάνου που αιματοκυλούσε.
Ο προδότης Σκεντερμπέ, από την πρώιμη παιδική του ηλικία είχε ανατραφεί με την σκόνη του Θρόνου, αλλά αργότερα είχε προτιμήσει την  εξέγερση. Έτσι, είχε τυλίξει το λαιμό το μανδύα της απάρνησης της θρησκείας , που είναι το χειρότερο από τους μανδύες  για να γίνει αρχηγός μίας συμμορίας αμαρτωλών, άπιστων. Είχε φύγει από το τυχερό θρόνο πηγαίνοντας στην αρχηγία αυτών των οποίων τους είπε: «Εγώ είμαι ο υιός του μπέη  σας». Με το που απομακρύνθηκε από τα μάτια του το γυάλισμα του σπαθιού του Σουλτάνου, οι ανάποδοι άνθρωποι αυτής της περιοχής σήκωσαν κεφάλι σε διάφορα μέρη υποκινούμενοι από αυτόν τον προκλητικό διάβολο ,  και με αυτόν ως αρχηγό, με σκοπό να εναντιωθούν εναντίων του Κάστρου του Ελμπασάν, νύφη του ουρανού….
____
 
Ο στρατός ξεχύθηκε στην περιοχή της Αλβανίας, ως μία ορμή μεγάλης στρατιωτικής δύναμης. Μία ορμή που κάλυψε τις κορυφές των βουνών, των λόφων  και των διαστημάτων με σκόνη, σαν να επρόκειτο για το κατακλυσμό, καλύπτοντας πλήρως αυτή την χώρα γεμάτο από κακούς ανθρώπους .
__
 Όταν είδαμε πως δεν είχε καμία πιθανότητα ούτε για την κατάπαυση πηρός και ούτε για να αντισταθούν, οι άπιστοι, επωφελούμενοι από την νύχτα, ξεχύθηκαν εναντίων του στρατού της Ανατολής.  Με αυτούς ασχολήθηκαν οι γαζοί, οι οποίοι σκότωσαν όσους μπορούσαν περισσότερο , τόσους που ήταν αδύνατων  να τους μετρήσεις .
Οι νέοι, οι νέες και οι γυναίκες τους πιάστηκαν όμηροι. Οι ιππείς, σκέπη της νίκης, έριξαν στο χέρι τους  πολλές πεδιάδες και περιοχές όπως αυτό.. με τον τρόπο αυτό ο Σουλτάνος κατέκτησε όλο το μέρος της Αλβανίας.
«όλα τα αγόρια και τα κορίτσια τους πιάστηκαν και έγιναν όμηροι ενώ τους ενήληκες άντρες τους μάζεψαν και τους έδεσαν με αλυσίδες. Σε κάθε τόπο συγκέντρωσης, στην παρουσία του Σουλτάνου, εκτελέστηκαν με σπαθί τόσοι άπιστοι που ήταν αδύνατον να τους μετρήσεις. Υποκινούμενοι από το φόβο αυτό οι άπιστοι που είχαν επιβιώσει είχαν δεχτεί να γίνουν σωστοί  Οθωμανοί υπήκοοι   και να πληρώσουν το τζιζιέ (φόρο υποτελείας) καθορισμένο από την Σαριά, όπως και τους συνηθισμένους φόρους. Αφού ο κατακτητής του σύμπαν έπιασε ματ το παιχνίδι απιστίας του εχθρού, πέρασε το ποταμό Μάτι, με σκοπό να ξεκινήσει το ταξίδι της επιστροφής. Το Μαχμούτ Πασά τον έστειλε με υποσχέσεις προς το Κάστρο της Σκόδρας, που είχε συμμαχία με τους γάλλους…».
Ο  επαναστάτης Σκεντερμπέι, τρέχοντας ως βάτραχος μετά την μεγάλη φήμης νίκη του Οθωμανικού Στρατού, πήγε στην παραλία. Και σ’ αυτόν η κόψη της θέλησης του ηγεμόνα έδωσε την άδεια να πάει στο Βασίλειο των πεθαμένων.  Εκείνο τον καιρό που αυτή η τιμωρία ξέσπασε πάνω στους αλβανούς και ο διάβολος τους πήγε κατευθείαν στην κόλαση , οι άνθρωποι που ζούσαν στα άγρια βουνά που περικυκλώνουν  το κάστρο του Ελμπασάν, χαιρέτισαν αυτά τα μέρη και κατέβηκαν στην πεδιάδα του κάστρου. Αυτή η γη καλύφτηκε από χωριά και φυτεμένα χωράφια και έγινε ένα οθωμανικό μέρος ασφαλές και κατοικημένο.
 
Το σύντομο σχόλιο μας: Μετά από όλα αυτά δεν είναι ευνόητο να αναρωτηθεί κανείς υπάρχουν «αλβανοί» η απλώς υπάρχουν  μόνο Οθωμανοί που το παίζουν αλβανοί? 
σελ 149-155  

Romios-Ko

Ενισχύστε οικονομικά την προσπάθεια μας!

Ετικέτες

ενημέρωση (2161) ενημέρωση-informacion (1419) Αλβανία (904) ορθοδοξία (422) ιστορία-historia (373) Εθνική Ελληνική Μειονότητα (366) ελληνοαλβανικές σχέσεις (311) ορθόδοξη πίστη - besimi orthodhoks (277) Εθνική Ελληνική Μειονότητα - Minoriteti Etnik Grek (253) Β Ήπειρος (238) ορθοδοξία-orthodhoksia (232) ορθόδοξη πίστη (222) εθνικισμός (195) διωγμοί (162) τσάμηδες (122) shqip (119) Κορυτσά-Korçë (118) Κορυτσά Β Ήπειρος (103) informacion (100) Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος (97) ορθόδοξη ζωή (96) ορθόδοξη ζωή- jeta orthodhokse (75) διωγμοί - përndjekje (61) ορθόδοξο βίωμα (59) εθνικισμός-nacionalizmi (56) ορθόδοξη εκκλησία της Αλβανίας (55) Ελλάδα-Αλβανία (48) ανθελληνισμός (44) Ελληνικό Σχολείο Όμηρος (43) Ι.Μ Κορυτσάς - Mitropolia e Shenjtë Korçë (43) πολιτισμός - kulturë (43) besimi orthodhoks (40) Γενικό Προξενείο Ελλάδος Κορυτσά (39) Ορθόδοξη Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Αλβανίας - Kisha Orthodhokse Autoqefale Shqiptare (37) ιστορία ορθοδοξίας (36) βίντεο (34) Shqipëria (32) ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ 1821 (32) κομμουνισμός- komunizmi (30) πνευματικά (27) Μητρόπολη Κορυτσάς - MItropolia e Korçës (23) απόδημος ελληνισμός-helenizmi i diasporës (22) πολιτική-politikë (22) αλβανικά (21) εκπαίδευση (21) Αρχαία Ελλάδα (20) helenët-Έλληνες (19) κομμουνισμός (19) Greqia (17) Βλαχόφωνοι Έλληνες (15)