Παρασκευή 8 Νοεμβρίου 2019

Πάνω από μισό εκατ. οι Αλβανοί μετανάστες σε χώρες της ΕΕ την τελευταία δεκαετία

Η Ιταλία αποτελεί τον προορισμό που προτίμησαν οι περισσότεροι Αλβανοί μετανάστες από το 2008 ως το 2018 - Ακολουθούν η Ελλάδα, η Γερμανία, η Βρετανία και η Γαλλία

albaniaΠερισσότεροι από 500.000 Αλβανοί ή τουλάχιστον μισό εκατομμύριο πολίτες μετανάστευσαν σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης την τελευταία δεκαετία αναζητώντας καλύτερο εργασιακό μέλλον, σύμφωνα με όσα προκύπτουν από τα στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα από την Ευρωπαϊκή Στατιστική Υπηρεσία (Eurostat).

Την περίοδο 2008-2018, 622.000 Αλβανοί απέκτησαν άδεια διαμονής σε ευρωπαϊκές χώρες. Την πρώτη θέση στη «λίστα» των ευρωπαϊκών χωρών, όπου μετανάστευσαν Αλβανοί πολίτες την προαναφερόμενη περίοδο (2008-2018), έχει η Ιταλία (308.000 άδειες διαμονής ή το 50% του συνόλου).

Στη δεύτερη θέση κατατάσσεται η Ελλάδα, στην τρίτη η Γερμανία και ακολουθούν η Βρετανία και η Γαλλία.

Πέμπτη 7 Νοεμβρίου 2019

Η Πρέσβυς της Ελλάδος στην Αλβανία, κα Σοφία Φιλιππίδου, συναντήθηκε με τον Πρόεδρο της Αλβανικής Βουλής! - Ambasadorja e Greqisë në Shqipëri, znj Sophia Philippidou u takua me Kryetarin e Kuvendit të Shqipërisë z. Gramos Ruçi.

Η εικόνα ίσως περιέχει: 3 άτομα, άτομα κάθονται, παπούτσια και εσωτερικός χώρος
Η Πρέσβυς της Ελλάδος στην Αλβανία, κα Σοφία Φιλιππίδου, συναντήθηκε σήμερα με τον Πρόεδρο της Αλβανικής Βουλής, κ. Γκραμός Ρούτσι, στο γραφείο του.
Ο κ. Ρούτσι ευχήθηκε στην νέα Πρέσβυ της Ελλάδος επιτυχία στο έργο της και εξέφρασε τη βούληση της Αλβανικής Βουλής για ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών.
Η κα Φιλιππίδου εξέφρασε προς τον κ. Ρούτσι την επιθυμία για εμβάθυνση και διεύρυνση της ήδη στενής και πολύπλευρης συνεργασίας μεταξύ Ελλάδος και Αλβανίας.
**********************************************************Η εικόνα ίσως περιέχει: 2 άτομα, , τα οποία χαμογελούν
Ambasadorja e Greqisë në Shqipëri, znj Sophia Philippidou u takua sot në zyrën e tij, me Kryetarin e Kuvendit të Shqipërisë z. Gramos Ruçi.
Zoti Ruçi i uroi Ambasadores së re të Greqisë suksese në punën e saj dhe shprehu vullnetin e Kuvendit të Shqipërisë për forcimin e bashkëpunimit midis dy vendeve.
Zonja Philippidou i shprehu zotit Ruçi dëshirën e saj për thellimin dhe zgjerimin e bashkëpunimit tashmë të ngushtë dhe të shumanshëm midis Greqisë dhe Shqipërisë.

Pas kontrollit të vetes!

 
Pasi ta kesh ekzaminuar mirë ndërgjegjen tënde,do të ndiesh thellë në shpirt pikëllim dhe shtrëngim,sepse e hidhërove Perëndinë me mëkatet e tua.Ti,njeriu i vogël Perëndinë e madh.Ti,njeriu mëkatar Perëndinë e Shenjtë.Ti krijesa,Krijuesin e saj.Atë që mban në duart e Tij jetën dhe ekzistencën tënde.Atë që me një shenjë i nënshtrohet mbarë bota.Dhe jo vetëm kaq,por u tregove mosmirënjohës ndaj Mirëbërësit tënd të madh,ndaj atij që të duron dhe nuk të dënon për mëkatet e tua.Atij që nuk e kurseu Birin e Tij,por e dorëzoi në vdekjen e ashpër të Kryqit për shpëtimin tënd.
Për të gjitha këto të pikëllohesh e të mërzitesh.Atëherë do të jetë i vërtetë pendimi yt.Atëherë Perëndia do të pranoj rrëfimin tënd.
“Therore ndaj Perëndisë është shpirti i dërrmuar, zemrën e dërrmuar e të përulur Perëndia nuk do ta përbuzë”.
Të gjithë ata që u penduan vërtetë, këtë bënë.
Davidi thoshte:”Laj ç’do natë shtratin tim, me lotët e mi lag shtrojën time”.
Gruaja mëkatare lau me lotët e saj këmbët e Jesuit.
Apostull Pjetri e mohoi Krishtin por kur e kuptoi gabimin e tij,”doli jashtë dhe qau hidhur”.
Me pikëllim e pendim shkon të rrëfehesh.


Marrë nga libri :”BANJA E SHPIRTIT”
Manastiri i Hershëm i Paraklitit (Ngushëllimtarit)
Oropos-Atikë, Greqi

Ομιλία Γ Καραμέλου στην Αλβανική Βουλή στις 28 Οκτωβρίου 2019!- Fjala e mbajtur nga z Ligoraq Karamelo në parlament në dt 28.10.2019

Image result for ligoraq karamelo

( Η ομιλία αυτή εκφωνήθηκε κατά την ολομέλεια της βουλής στις 28 10 2019)

Αξιότιμη κυρία πρόεδρος της βουλής, αξιότιμοι κύριοι βουλευτές!

Σήμερα συμπληρώνεται ένας χρόνος από τον φόνο του Αλβανού υπηκόου με ελληνική εθνικότητα, του Κωνσταντίνου Κατσίφα στης Βουλιαράτες της Δρόπολης. Όλα τα μέλη της εθνικής ελληνικής μειονότητας όπου και να βρίσκονται αισθάνονται αγανακτισμένοι και ανήσυχοι για το γεγονός πως μέχρι και σήμερα δεν έχει αποκαλυφθεί η αλήθεια και πως δεν υπάρχει  μια επίσημη εκδοχή για αυτό το μακάβριο φόνο.
Αποτελεί ανθρώπινο δικαίωμα και το ΆΛΦΑ της ύπαρξης ενός κράτους δικαίου, ώστε η οικογένεια, οι συγγενείς, οι φίλοι, η κοινότητα, η κοινή γνώμη να λάβουν απάντηση στο ερώτημα: Γιατί σκοτώθηκε ο Κωνσταντίνος Κατσίφας, στις 28 Οκτωβρίου, την ημέρα της Εθνικής Εορτής της Ελλάδος, σε ύποπτες, αινιγματικές, και όχι ξεκάθαρες περιστάσεις; Γιατί ο φόνος αυτός δεν εμποδίστηκε; Τα ερωτήματα είναι πολλά, οι  καμουφλαρισμένες εικασίες και η εθνικιστική προπαγάνδα ανεξέλεγκτη.
 Από τις δύο πλευρές των συνόρων ο Κωνσταντίνος Κατσίφας αντιμετωπίζεται στα άκρα, του προσάπτονται βιαστικά επίθετα και ετικέτες: Έλληνας εξτρεμιστής και ήρωας!
Ο πρώτος χαρακτηρισμός στην Αλβανία από τα ΜΜΕ, την προπαγάνδα, την πολιτική κ.α είναι  εξευτελιστικός, διχαστικός και προσβλητικός για όλα τα μέλη της Ε.Ε.Μ. Κανένας δεν αναφέρει των Κωνσταντίνο Κατσίφα ως Αλβανό πολίτη, ανεξάρτητα από την εθνικότητα του, και θα πρέπει να αντιμετωπιστεί κατ’ αυτό το τρόπο διότι η διαφοροποίηση αποτελεί διάκριση, είναι λεκτική βία της πλειοψηφίας κατά της ελληνικής μειονότητας, είναι εκρηκτικό κατά της εθνικής συμβίωσης και οπισθοχώρηση σε σχέση με τις  βασικές αρχές μίας δημοκρατικής κοινωνίας. Είναι σημαντικό να τονίσω εδώ πως οι περιστάσεις που οδήγησαν στο περιστατικό στις Βουλιαράτες και τα υπόλοιπα γεγονότα στην συνέχεια θα μπορούσαν να είχαν προληφθεί, αποφευχθεί με πολλή προσοχή. 
Στην πραγματικότητα εδώ έχουμε να κάνουμε με αυτό που ένας Γάλλος κοινωνιολόγος το ονομάζει «τυραννία της πλειοψηφίας» πράγμα που είναι και η μεγαλύτερη απειλεί της δημοκρατίας.
Αυτό το γεγονός σίγουρα όξυνε την είδη τεταμένη κατάσταση των σχέσεων στην χώρα και αντί να τις βελτιώσει τις όξυνε περισσότερα.
Η Ε.Ε.Μ επιθυμεί οι ελληνοαλβανικές σχέσεις να είναι εξαιρετικές, αλλά δυστυχώς η πραγματικότητα τους  είναι σκιώδης διότι δέχεται περισσότερες επιδράσεις από  το περιστατικό της σειράς, παρά από τις ισχυρές πολυετείς βάσεις και την επιθυμία της ΕΕΜ. Αυτό επιβεβαιώθηκε έντονα από την έκρηξη μίσους για την άλλη πλευρά και συγκεκριμένα κατά την επικήδεια ακολουθία του  συγχωρεμένου στις Βουλιαράτες από κάποιες φωνές (όχι από όλους) που φώναξαν συνθήματα μίσους για τους Αλβανούς, αλλά και στην Αλβανία η υστερία των εκατοντάδων, χιλιάδων σχόλιων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που ήθελαν αίμα.  Το πανό που εκτέθηκε σε αγώνα ποδοσφαίρου από τους οπαδούς της ομάδας Παρτιζάνι (όχι από όλους) στον αγώνα με το Σκεντερμπέι της Κορυτσάς, ή οι ανούσιες εθνικιστικές συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας  κ.α συμπληρώνουν αυτό το αυξανόμενο αμοιβαίο μίσος.
Βοηθάει άραγε στην βελτίωση των σχέσεων ή μήπως τις οξύνει περεταίρω αυτές, η μαζική κήρυξη ανεπιθύμητων προσώπων (non grata) 54 Ελλήνων πολιτών (μάλιστα αναφέρεται πως υπάρχουν και αλβανοί πολίτες!!!!!), όταν εκείνοι είναι προσωπικότητες, ευρωβουλευτές, πολιτικοί, δημοσιογράφοι, εκλεγμένοι κ.α; Εξυψώνει ή καθηλώνει την εικόνα υποψήφιας ευρωπαϊκής χώρας? Μήπως δημιουργεί μια νέα εστία διακρατικής σύγκρουσης; Δυστυχώς όμως η κυβέρνηση με τον πρωθυπουργό Έντι Ράμα έχουν δημιουργήσει κλίμα σύγκρουσης με την ΕΕΜ,  σε πολλά θέματα και το χειρότερο είναι πως ο ίδιος ακόμη δεν έχει αντιδράσει για να βοηθήσει, ηρεμήσει την τεταμένη κατάσταση με την ΕΕΜ και για την περίπτωση Κατσίφα να βγει να πει την αλήθεια η οποία θα ηρεμούσε την Ε.Ε.Μ από το άγχος της ανασφάλειας.
Γεννάται το ερώτημα για το πως θα πρέπει να αντιδράσει η κυβέρνηση του Έντι Ράμα, ώστε η επιθυμητή εποικοδομητική λογική να μην μείνει στα χαρτιά αλλά να εφαρμοσθεί πρακτικά και οι διακρατικές σχέσεις να βελτιωθούν;
Μια ισχυρή βάση γι’ αυτό είναι αντίστοιχα το Σύμφωνο Φιλίας Αλβανίας Ελλάδας, το οποίο υπεγράφη κατά την περίοδο του πρώην Προέδρου της Δημοκρατίας, Σαλί Μπερίσα – και νομικά ακόμη σε ισχύ- όπως και οι προσπάθειες των δύο πρώην πρωθυπουργών του Ντ Μπουσάτη και Νίκου Κοτζιά για την επίλυση των περισσότερων διμερών προβλημάτων στα πλαίσια ενός νέου συμφώνου φιλίας.
Μια άλλη απαραίτητη επένδυση είναι οι πολιτικές που τα Τίρανα πρέπει να εφαρμόσουν σχετικά με την ΕΕΜ. Να αυξήσει τις επενδύσεις στις υποδομές, να ενισχύσει την διατήρηση και την αύξηση του πληθυσμού και όχι το άδειασμα των χωριών της μειονότητας, να εφαρμόσει στην πράξη το νόμο που αφορά τις μειονότητες,  να παραιτηθεί από την αλλοτρίωση των  ακίνητων περιουσιών, να επιτρέψει την έκφραση του αυτοπροσδιορισμού  κατά την απογραφή του πληθυσμού, να υποκινήσει τα μέλη της ΕΕΜ με στόχο την συμμετοχή τους στην διαχείριση  των δημόσιων αγαθών και υπηρεσιών. Με το τρόπο αυτό να μην αισθάνονται πιά απομακρυσμένοι, απομονωμένοι  από το αλβανικό εθνικό στοιχείο.
Εάν ακολουθηθούν πολιτικές και εφαρμοσθούν προς όφελος της ΕΕΜ όχι μόνο πραγματοποιείται η εκδημοκράτιση της χώρας αλλά και αυξάνεται η ροπή  της χώρας προς την ένταξη.
Τέλος, ένας άλλος σημαντικός παράγοντας που θα μπορούσε να προσφέρει στην βελτίωση των διμερών σχέσεων είναι τα ΜΜΕ των δύο χωρών. Έχοντας ένα ουσιαστικό ρόλο στην δημιουργία της κοινής γνώμης τα ΜΜΕ χρειάζεται να βοηθήσουν ώστε να αποφευχθούν οι επιτήδειοι χρωματισμοί που πολλές φορές οδηγούν στην έκρηξη του μίσους, ενός μίσους που συνεχίζει να υποβόσκει και στις δυο πλευρές των συνόρων.
Ανέφερα κάποιες ανησυχίες της ΕΕΜ για να τα μεταφέρετε στον πρωθυπουργό , στην κυβέρνηση του, στην πολιτική, στην κοινή γνώμη, όχι με κακή διάθεση, αλλά για να βοηθήσω και να μαρτυρήσω πως η επίλυση τους είναι όχι μόνο εις όφελος της ΕΕΜ, αλλά και όλης της χώρας και πως τίποτα το κακό δεν έχει προέλθει και ούτε πρόκειται να προέλθει στην χώρα μας από την ΕΕΜ. Προσωπικά, η πολιτική μου σταδιοδρομία ήταν και θα είναι στην υπηρεσία αυτού του ζητήματος. Ό, τι ταπεινά έχω προσφέρει τα έχω προσφέρει αθόρυβα και τώρα πρόσφατα σε σχέση με την θετική στάση για την έναρξη των διαπραγματεύσεων, αφού πιστεύω πως η ένταξη στην ΕΕ εξυπηρετεί όλους εμάς, κυβέρνηση και αντιπολίτευση και ιδιαίτερα στην ΕΕΜ. Εμείς δεν πρέπει να χάσουμε το θάρρος μας με αυτό που συνέβη τελευταία και ούτε να αντικαταστήσουμε την ένταξη με την απομόνωση επιστρέφοντας στον εθνικισμό ως ένα τρόπο διαφύλαξης ψήφων για τις επόμενες εκλογές ή γυρίζοντας τα μάτια μας αλλού. Ο μοναδικός δρόμος για μας είναι αυτό προς την Ευρώπη, όπου θα πρέπει να φτάσουμε με οποιοδήποτε κόστος.
Ευχαριστώ. 

Γρηγόρης Καραμέλος

(Fjala ne séance plenare te kuvendit, dt.28.10.2019)

E nderuar zonja drejtuese e séances, te nderuar kolege deputete!

Sot mbushet plot nje vit nga vrasja e shtetasit shqiptar me kombesi greke, Kostandin Kacifa ne Bularat te Dropullit. Te gjithe pjesetaret e minoritetit etnik grek kudo ku ata ndodhen ndjehen te shqetesuar e te indinjuar edhe per faktin se ende sot nuk eshte zbuluar e verteta dhe nuk ka nje version zyrtar per kete vrasje makabre.
 Eshte e drejta njerezore dhe alfa e egzistences te shtetit te se drejtes, qe familja, te afermit, shoket, fisi, komuniteti, opinion te njihen me te e me pergjigjen e pyetjes: Perse u vra Konstantin Kacifa, me 28 tetor, diten e festes kombetare te Greqise, ne rrethana te dyshimta, enigmatike e te pasqaruara? Pse kjo vrasje nuk u parandalua? Pikepyetjet jane te shumta, hamendesimet kamufluese dhe propaganda nacionaliste e shfrenuar. Nga te dy anet e kufirit Konstandin Kacifa  trajtohet ne ekstreme, etikohet me epitete te nxituara: Grek ekstremist dhe  hero! Emertimi i pare ne Shqiperi nga media, propaganda, politika etj eshte diskriminues, percares e ofendues per te gjithe pjesetaret e minoritetit etnik grek. Askush nuk e permend se Konstantin Kacifa ishte nje shtetas shqiptar, pavaresisht kombesise e duhet trajtuar si i tille, diferencimi eshte diskriminim, eshte dhune verbale e shumices ndaj pakices greke, eshte mine ndaj bashkejeteses etnike e regres ndaj parimeve te nje shoqerie demokratike. Eshte e rendesishme te theksoj  se kushtet që çuan drejt incidentit të Bularatit dhe ngjarjeve që pasuan atë mund të ishin parandaluar me më tepër kujdes. Ne fakt, ketu kemi te bejme me ate qe nje sociolog francez e quan ”tirania e shumices” dhe qe eshte kercenimi me i madh i demokracise. Kjo ngjarje padyshim acaroi gjendjen e marredheniet ne vend te permiresoheshin, u acaruan ndjeshem pas incidentit. Minoriteti etnik grek deshiron qe, marredheniet shqiptare –greke te jene te shkelqyera, por  fatkeqësisht,  realiteti i tyre eshte i zymte sepse   ato  ndikohen më shumë prej incidentit të radhës, se sa nga themelet e shëndosha shumë-vjeçare dhe deshira e minoritetit. Dhe kjo u vërtetua katërcipërisht nga shpërthimi i urrejtjes për palën tjetër, konkretisht në ceremoninë e varrimit të të ndjerit në Bularat nga disa zëra (jo nga të gjithë) që hodhën parulla urrejtje për Shqiptarët, por edhe në Shqipëri nga histeria e qindra e mijëra komenteve nëpër rrjetet sociale që kërkonin gjak. Banderola e turpshme e shfaqur nga disa tifozë të Partizanit (jo nga të gjithë) në ndeshjen me Skënderbeun, apo tubimet e pakuptimta nacionaliste etj plotësojne këtë urrejtje reciproke.
A  ndihmon ne permiresimin e marredhenieve apo I acaron me tej ato, shpallja masivisht “non grata” e 54 shtetasve greke, (bile thuhet qe ka edhe shtetas shqiptare???), kur ata jane personalitete eurodeputete, politikane, gazetare, te zgjedhur etj? E ngre apo e ul imazhin eurointegrues te vendit? A nuk krijon nje vater te re konflikti ndershteteror? Per fat te keq qeveria e kryeministri Edi Rama ka krijuar  klime konfliktuale me MEG, ne shume aspekte dhe ceshte me e keqja, ende nuk ka reaguar per te ndihmuar, sheshuar situaten e acaruar me minoritetin etnik grek  edhe per rastin Kacifa per te thene te verteten, qe do te clironte M nga ankthi i pasigurise.
Dhe shtrohet  pyetja se si duhet të veprojë qeveria e Edi Rames, në mënyrë që logjika e dëshiruar konstruktive të mos mbetet thjesht në letër por të zbatohet praktikisht dhe marredheniet ndershteterore te permiresohen? Një bazë e shëndoshë për këtë janë respektivisht Traktati i Miqësisë Shqipëri-Greqi, i firmosur në periudhën e ish-Presidentit Sali Berisha – dhe juridikisht akoma në fuqi – si dhe përpjekjet e ish ministrave të jashtëm Ditmir Bushati e Nikos Kotzias për zgjidhjen e pjesës më të madhe të problemeve dypalëshe në kuadrin e një traktati të ri miqësie.
. Një tjetër investim i nevojshëm janë politikat që Tirana duhet të ndërmarrë me minoritetin grek, te rrise investimet ne infrastructure , te stimuloje mbushjen e jo zbrazjen e fshatrave te minoritetit, te zbatoje ne praktike ligjin per minoritetet, te heqe dore nga tjetersimi i pronave, te lejoje vetedeklarimin ne regjistrimin e popullsise, te motivoje  pjesetaret e MEG me qëllim  përfshirjen e tyre në menaxhimin e të mirave dhe shërbimeve publike, dhe në këtë mënyrë të mos ndjehen më të distancuar nga identiteti kombëtar shqiptar.
Nëse ndërmerren politika e veprime në të mirë të minoritetit, jo vetëm që demokratizohet shteti dhe shoqëria shqiptare, por  rritet edhe moduli integrues i vendit.
 Së fundi, një aktor tjetër i rëndësishëm që mund të kontribuojë në përmirësimin e marrëdhënieve dypalëshe është media tek të dy vendet. Duke pasur një rol thelbësor në formimin e opinionit publik është e nevojshme që media të ndihmojë në shmangien e ngjyrimeve të qëllimshme që shpesh herë nxisin shpërthimin e urrejtjes, urrejtje e cila vazhdon të flejë gjysmë-zgjuar në të dy anët e kufirit.
 Trajtova disa  nga  shqetesimet e MEG, per ti percjelle ato tek KM e qeveria e tij, tek politika, tek opinioni, jo me keqdashje,  por per te ndihmuar e deshmuar se zgjidhja e tyre eshte jo vetem ne te mire te M,por edhe te gjithe vendit dhe se asgje e keqe nuk i ka ardhur, nuk i vjen e nuk do ti vije vendit tone nga MEG. Personalisht, karriera ime politike ka qene e eshte ne sherbim te kesaj kauze, kontributet e mia modeste i dhashe pa zhurme edhe se fundi per qendrimin pozitiv ndaj hapjes se negociatave, sepse besoj se integrimi ne BE na sherben te gjitheve, pozite-opozite, ju sherben vecanerisht minoriteteve e sidomos MEG. Ne nuk duhet te dekurajohemi me ate cka ndodhi se fundi dhe as te zevendosojme integrimin me izolimin, duke iu rikthyer nacionalizmit, si menyre per te ruajtur pushtetin e fituar vota ne zgjedhje apo duke kthyer shikimin diku gjetke. Rruga jone e vetme eshte drejt Europes, ne duhet te arrijme aty me cfare do lloj kostoje.
Faleminderit.
Ligoraq Karamelo


Τρίτη 5 Νοεμβρίου 2019

ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ τοῦ ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΓΑΒΡΙΗΛ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ

Αποτέλεσμα εικόνας για Μοναχός Γ. Γαβριήλ  Ἱ. Κουτλουμουσιανόν Κελλίον Ὁσίου Χριστοδούλου τῆς Πάτμου
ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ
τοῦ ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΓΑΒΡΙΗΛ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ
Καρυαί, 24 Ὀκτωβρίου 2019 (π.ἡμ.)
Παναγιώτατε,
Ἤθελα πολύ, κατά τήν πρόσφατη ἐπίσκεψή σας στό Ἅγιον Ὄρος τῆς Παναγίας Μητρός μας, τῆς Θεοτόκου, νά λάβω τήν εὐχή σας, καί νά σᾶς φιλήσω τά πόδια, ἀλλά δέν μπορῶ νά τό κάνω, διότι ἀπό μακροῦ χρόνου αὐτό εἶναι πιά ἐφάμαρτο. Μήπως θέλετε νά ἀκούσετε τό γιατί ;
1. Στούς ἀκάρπους καί πονηρούς διαλόγους μέ τούς αἱρετικούς ἔχετε προδώσει ἐσεῖς καί οἱ δικοί σας τήν Μόνη Ἐκκλησία, τήν Ὀρθοδοξία, παραδεχόμενοι πολλές φορές «ποικιλία» στά ἱερά Δόγματα τῆς Ἐκκλησίας μας καί ἐκκλησιαστικό χαρακτῆρα στίς αἱρετικές παρασυναγωγές τῶν Μονοφυσιτῶν, τοῦ Πάπα, καί τῶν Θεοτοκομάχων καί Εἰκονομάχων Προτεσταντῶν· ἔχετε πρωτύτερα καθυβρίσει ἐπισήμως καί ἀμετακλήτως τούς Ἁγίους Πατέρες ὡς «ἀτυχῆ θύματα τοῦ ἀρχεκάκου ὄφεως», ὥστε νά φαίνεσθε ἀπαλλαγμένος ἀπό τήν ἀνάγκη ὑπακοῆς στά θεόπνευστα κελεύσματά τους.


2. Εἶστε ἐχθρός τοῦ Τριαδικοῦ μας Θεοῦ καί τῆς Παναγίας μας, διότι ἔχετε θεσμική φιλία μέ τούς συνειδητούς καί ἀμετανοήτους αἱρετικούς καί ἀλλοθρήσκους, τούς «ἐξεστραμμένους καί αὐτοκατακρίτους» προεστῶτες τῶν αἱρέσεων (Τίτον 3, 11), τούς προμάχους τῆς ἀσεβείας, καί θά ἔχετε τό ἴδιο μέ ἐκείνους ἀτελεύτητο μέλλον, μακράν τῆς Χώρας τῶν Ζώντων, ἄν δέν ἐπανέλθετε στήν Πίστη. Διότι λέγει ὁ ἱερός Χρυσόστομος: «Ὁ τοῖς ἐχθροῖς τοῦ Βασιλέως συμφιλιάζων, οὐ δύναται φίλος τοῦ Βασιλέως εἶναι, οὐδέ ζωῆς ἀξιοῦται, ἀλλά σύν τοῖς ἐχθροῖς ἀπολεῖται, καί τά χείρονα ὑπομενεῖ» καί ὅτι «τῆς φιλίας τῆς διά τόν Χριστόν τό μῖσος τό δι’ Αὐτόν πολλῷ βέλτιον». Δέν ἐνθυμεῖσθε, τόν θεόπνευστο λόγο τῆς Ἁγίας Γραφῆς, «ἐν ἴσῳ μισητά Θεῷ καί ὁ ἀσεβῶν καί ἡ ἀσέβεια αὐτοῦ»; (Σοφία Σολομῶντος 14, 9).
3. Ὑπό τήν πατριαρχική νοσσιά καί προστασία σας, ἔχει εὕρει καταφύγιο κάθε αἵρεση καί νεωτερισμός, ὄχι μόνο στίς ἐπαρχίες τοῦ Θρόνου, ἀλλά καί στήν Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος καί ἀλλοῦ. Οἱ Κληρικοί σας, καί οἱ βραβευμένοι ἀπό σᾶς μέ ὀφφίκια καί τιμητικά συνέδρια καί ἐκδόσεις θεολόγοι καί διανοητές, οἱ ἐπαινέτες τῆς «πεφωτισμένης Πατριαρχίας» σας, ὅλοι αὐτοί εἶναι οἱ πρωτουργοί καί ἔξαρχοι πασῶν τῶν νέων θεολογικῶν πλανῶν καί τῶν θεσμικῶν νεωτερισμῶν, ἀπό τήν μεταπατερική θεολογία καί τήν οἰκολογική καί παγανιστική λατρεία τῆς Γῆς, μέχρι τήν χωρίς μετάνοια ἀποκατάσταση τῶν σχισματικῶν τῆς Οὐκρανίας. Πλησίον σας βρίσκουν καταφυγή καί δικαίωση ἀπό τήν κατακραυγή τοῦ Ὀρθοδόξου Κλήρου καί τοῦ Ποιμνίου ὅλοι αὐτοί οἱ πνευματικοί λύκοι, καί ἐσεῖς εἶστε ὁ ποιμήν καί Μαικήνας τους· κατά τήν πατερική διατύπωση εἶστε τελείως ὁμόφρων καί ἔνοχος μέ αὐτούς: «Πῶς οὐχί τῆς ἴσης ἐκείνοις δυσσεβείας εἰσίν, οἱ μή κατά τῆς ἐκείνων ψηφισάμενοι δυσσεβείας, μηδέ δικαιώσαντες τούς ἀντιταττομένους τῇ αὐτῶν δυσσεβείᾳ, διωκομένους παρά τοῦθ’ ὑπ’ ἐκείνων;».
4. Ὡς ἄλλος Πάπας ἔχετε καλλιέργήσει ἐπί τρεῖς δεκαετίες τώρα στό ἐκκλησιαστικό πλήρωμα τήν ἀντίληψη, πώς ὅ,τι θέλει αὐθαιρέτως ὁ ἑκασταχοῦ Ἐπίσκοπος, πολύ περισσότερο ὁ Οἰκουμενικός Πατριάρχης, συνιστᾷ νόμο τῆς Ἐκκλησίας. Πόσο σᾶς ἐπικρίνουν, ὅπως καί τόν Πάπα, ὅλοι οἱ Ἅγιοι, τούς ὁποίους διά τοῦτο ὑβρίσατε ! Πόσο ταιριάζει σέ σᾶς ἡ μομφή τοῦ Ἁγίου Παλαμᾶ πρός τόν καταδικασμένο αἱρετικό προκάτοχό σας, Πατριάρχη Ἰωάννη Καλέκα «μόνος αὐτός ὑπῆρχεν ἡ Σύνοδος, ἐπεί καί μόνον ἑαυτόν πολλάκις καί τήν Ἐκκλησίαν εἶναί φησι καί ὅ,τι ἄν αὐτῷ δόξῃ καί ὅ,τι ἄν αὐτός εἴπῃ τῇ Ἐκκλησίᾳ, φησί δοκεῖν καί τήν Ἐκκλησίαν ἀποφαίνεσθαι πᾶσαν».
5. Μέ αὐτά πού κάνετε καί διδάσκετε, ἀσεβεῖτε πρός τούς ἀποστολικούς Κανόνες, πρός ἐκείνους τῶν ἱερῶν Τοπικῶν καί Οἰκουμενικῶν Συνόδων καί τήν διδασκαλία τῶν Πατέρων, τά ὁποῖα ἀπαγορεύουν αὐστηρῶς τίς συμπροσευχές, τίς φιλίες καί τά συλλείτουργα μέ τούς αἱρετικούς, ἐνῷ ἡ Ἐκκλησία πιστεύει «μή τέλειον εἶναι ὀρθόδοξον, ἀλλ’ ἐξ ἡμισείας, τόν τοῖς θείοις Κανόσι μή ἀπευθυνόμενον». Δείχνετε ἔτσι, ὅτι δέν πιστεύετε σέ Θεό, σέ ἀθανασία ψυχῆς, σέ ἀόρατο κόσμο, σέ Παράδεισο καί Κόλαση, σέ Μέλλουσα Κρίση καί ἀνταπόδοση. Μήπως λοιπόν, Παναγιώτατε, οἱ πυκνές συναντήσεις σας μέ παράγοντες καί δωρητές ἀπό μασονικά καί ἄλλα συναφῆ τάγματα μαρτυροῦν γιά σᾶς καί κάποια ἀνομολόγητη καί ὑψηλή ἰδιότητα καί θέση, ἀσυμβίβαστη καί ἐχθρική πρός τήν Ὀρθόδοξο Πίστη ;
6. Δυστυχῶς, ὅπως καλῶς γνωρίζουν ὅσοι ἔλαβαν πεῖρα, μέ διακριτικές ὁδηγίες δικές σας καί τῶν συνεργατῶν σας καί ὄχι μέ τίς θεμιτές ἐκκλησιαστικές διαδικασίες, ἐκεῖνοι πού ἀντιστέκονται στίς μεθοδεύσεις σας πρός ἐπέλαση τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, ἀπομονώνονται ἐκκλησιαστικά μέσα στό ἴδιο τό περιβάλλον τους καί ἐξαναγκάζονται εἴτε σέ ἀποχώρηση εἴτε σέ σιωπή. Ἐκεῖ πού εἶναι δυνατόν, χρησιμοποιεῖτε καί τήν πολιτική παρέμβαση, ὅπως ἔχει γίνει καί στό Ἅγιον Ὄρος, καί ἐφαρμόζεται σέ σᾶς, αὐτό πού ὁ Μ. Ἀθανάσιος θεωρεῖ ἐπικριτικῶς χαρακτηριστικό τῶν αἱρετικῶν Ἀρειανοφρόνων: «Οὐ γάρ ξίφεσιν ἤ βέλεσιν οὐδέ διά στρατιωτῶν ἡ ἀλήθεια καταγγέλλεται, ἀλλά πειθοῖ καί συμβουλίᾳ. Ποία οὖν πειθώ, ἔνθα βασιλέως φόβος; Ἤ ποία συμβουλία, ἐν ᾗ ὁ ἀντιλέγων τό τέλος ἐξορισμόν ἔχει καί θάνατον;».
Πολλές φορές, βεβαίως, προσποιεῖσθε, Παναγιώτατε, τήν Ὀρθοδοξία, σέ δηλώσεις σας ἀντίθετες πρός τίς πράξεις σας καί πρός τό κυρίως φρόνημά σας. Ἀλλά κατά τόν ἅγιον Γρηγόριον τόν Παλαμᾶν, ἀκόμη καί ἄν μόνον ἀμφιταλεντευόσασταν περί τήν Ὀρθοδοξία, θά ἤσασταν ἀνάξιος τῆς Ἱερωσύνης: «Παρά τῶν ἱερῶν Κανόνων ὁρίζεται τόν μέν πολλάκις συγκαταθέμενον εὐσεβεῖν καί πολλάκις αὖ ἠρνημένον, “ἀβέβαιον εἶναι περί τό σέβας”· εἰ δέ πάλιν τῆς αὐτῆς κακοφροσύνης ἀνερυθριάστως ἔχοιτο, παρά τίνων ἱερῶν Κανόνων τῆς ἱερωσύνης ἐπειλῆφθαι δικαιωθήσεται;».
Ἔχετε ὁδηγήσει τήν ψυχή κάθε Ὀρθοδόξου Ἕλληνος νά ἀντιμετωπίσει τό δίλημμα: «Νά ταχθῶ μέ τήν ἀγάπη τοῦ Θεανθρώπου Χριστοῦ ἤ μέ τοῦ αἱρεσιαρχοῦντος Πατριάρχου τοῦ Γένους;». Ἔτσι ἀκριβῶς γράφει καί ὁ Ἅγιος Κύριλλος τῆς Ἀλεξανδρείας στόν αἱρετικό Προκαθήμενο τῆς Κωνσταντινουπόλεως καί προκάτοχό σας, τόν Νεστόριο, πρίν ἀπό 1600 χρόνια: «Τί πάθωμεν ἡμεῖς, οἱ παρά τῆς σῆς εὐλαβείας ἀπαιτούμενοι τό ὑπεραγαπᾶν σε τοῦ πάντων ἡμῶν Σωτῆρος Χριστοῦ; Τίς ἡμᾶς ἐν ἡμέρᾳ κρίσεως ὀνῆσαι δυνήσεται ἤ ποίαν εὑρήσομεν ἀπολογίαν, σιωπήν οὕτω τιμήσαντες τήν μακράν, ἐπί ταῖς παρά σοῦ γενομέναις κατ’ Αὐτοῦ δυσφημίαις;». Καί βέβαια, Παναγιώτατε, ἡ βλάβη πού προξενήσατε στό Σῶμα τοῦ Χριστοῦ, τήν Ἐκκλησία, εἶναι ἐπανάσταση κατά τοῦ Ἰδίου τοῦ Σωτῆρος.
Στά 28 χρόνια τῆς Πατριαρχίας σας δέν ἔχετε ἀναπαύσει οὔτε μία φορά τίς καρδιές τῶν ἀληθινῶν Ὀρθοδόξων· μόνον τούς κοσμικά φρονοῦντες ἀναπαύετε, χάρη στήν εὔκλεια καί τίς τιμητικές διακρίσεις πού σᾶς ἔχουν ἀπονείμει οἱ ἄρχοντες τοῦ «ἐν τῷ πονηρῷ κειμένου κόσμου» (Α΄ Ἰω. 5, 19), ὄχι πρός δόξαν τῆς σωστικῆς Ὀρθοδοξίας, ἀλλά γιά νά ἐπαινέσουν τήν ἀπό σᾶς παντοιότροπο καθαίρεσή της.
Παναγιώτατε,
Μετανοῆστε ἀπό τήν εὐρεῖα καί ψυχώλεθρο ὁδό ἐπί τῆς ὁποίας σταθερῶς προχωρεῖτε, ἡ ὁποία βλάπτει τό ἀκραιφνές ὀρθόδοξο φρόνημα καί τήν διορθόδοξη ἑνότητα ἑκατομμυρίων βαπτισμένων ψυχῶν, περί τῶν ὁποίων θά δώσετε φοβερό, «οἰκουμενικό», λόγο ἐπί τοῦ ἀδεκάστου κριτηρίου. Φοβηθεῖτε, ὅτι ἡ ἄκτιστη καί ἀτελεύτητη κόλαση εἶναι γεμάτη ἀπό ἀμετανοήτους Ἀρχιερεῖς καί Πατριάρχες, ὅπως καλῶς γνωρίζει ἡ ἐκκλησιαστική Ἱστορία περί τῶν καταδικασμένων αἱρεσιαρχῶν Πατριαρχῶν καί τῆς ὑψηλῆς συνοδίας τους, μέ πρῶτο τόν πεπτωκότα Ἀπόστολο καί προδότη Ἰούδα τόν Ἰσκαριώτη· διότι ἡ θεία δίκη πρῶτα ξεκινᾶ ἀπό ἐμᾶς τούς ἐκκλησιαστικούς: «Καιρός τοῦ ἄρξασθαι τό κρίμα ἀπό τοῦ Οἴκου τοῦ Θεοῦ» (Α΄ Πετρ. 4, 17). «Περιπατεῖτε», λοιπόν Παναγιώτατε, «ἕως τό Φῶς ἔχετε, ἵνα μή σκοτία ὑμᾶς καταλάβῃ, ὅτε οὐδείς δύναται ἐργάζεσθαι» (Ἰω. 12, 35. 9, 4)

Ενισχύστε οικονομικά την προσπάθεια μας!

Ετικέτες

ενημέρωση (2161) ενημέρωση-informacion (1428) Αλβανία (904) ορθοδοξία (422) ιστορία-historia (374) Εθνική Ελληνική Μειονότητα (366) ελληνοαλβανικές σχέσεις (311) ορθόδοξη πίστη - besimi orthodhoks (277) Εθνική Ελληνική Μειονότητα - Minoriteti Etnik Grek (253) Β Ήπειρος (239) ορθοδοξία-orthodhoksia (234) ορθόδοξη πίστη (222) εθνικισμός (195) διωγμοί (162) τσάμηδες (122) shqip (119) Κορυτσά-Korçë (118) Κορυτσά Β Ήπειρος (103) informacion (100) Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος (97) ορθόδοξη ζωή (96) ορθόδοξη ζωή- jeta orthodhokse (76) διωγμοί - përndjekje (61) ορθόδοξο βίωμα (59) εθνικισμός-nacionalizmi (56) ορθόδοξη εκκλησία της Αλβανίας (55) Ελλάδα-Αλβανία (48) Ι.Μ Κορυτσάς - Mitropolia e Shenjtë Korçë (45) ανθελληνισμός (44) Ελληνικό Σχολείο Όμηρος (43) πολιτισμός - kulturë (43) besimi orthodhoks (40) Γενικό Προξενείο Ελλάδος Κορυτσά (39) Ορθόδοξη Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Αλβανίας - Kisha Orthodhokse Autoqefale Shqiptare (37) ιστορία ορθοδοξίας (36) βίντεο (34) Shqipëria (32) ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ 1821 (32) κομμουνισμός- komunizmi (30) πνευματικά (27) Μητρόπολη Κορυτσάς - MItropolia e Korçës (24) πολιτική-politikë (23) απόδημος ελληνισμός-helenizmi i diasporës (22) αλβανικά (21) εκπαίδευση (21) Αρχαία Ελλάδα (20) helenët-Έλληνες (19) κομμουνισμός (19) Greqia (17) Βλαχόφωνοι Έλληνες (15)