Γράφει ο Νίκος Χειλαδάκης«Οι κληρικοί θα γίνουν οι χειρότεροι και ασεβέστεροι των όλων».Άγιος Κοσμάς ο ΑιτωλόςΜε οδυνηρή έκπληξη διαβάσαμε την «άχρωμη», (το λιγότερο που θα μπορούσαμε να την χαρακτηρίσουμε), ανακοίνωση της ιεράς συνόδου για το αντιρατσιστικό νομοσχέδιο. Ειλικρινά το πολιτικό κατεστημένο που κατέστρεψε αυτή την δύσμοιρη χώρα δεν θα έβρισκε καλύτερο «σπόνσορα» από την σημερινή ιεραρχία της εκκλησίας της Ελλάδας, στον ανελέητο πόλεμο που έχει εδώ και καιρό εξαπολύσει κατά της Ορθοδοξίας υπακούοντας στις εντολές των αφεντάδων του της Νέας Τάξης,. Έκπληξη βέβαια για την ανακοίνωση όχι για όλους, γιατί πολλοί δεν περίμεναν κάτι καλύτερο από ένα αρχιεπίσκοπο που έχει ταυτιστεί απόλυτα με την κατοχική κυβέρνηση, που αδιαφορεί σκανδαλωδώς για την καταστροφή της χωράς, την διάλυση της ελληνικής κοινωνίας και την αποορθοδοξοποίηση του ελληνικού λαού που επιχειρείται με κάθε μέσο από τους κυβερνώντες.Στην «χλιαρή» αυτή ανακοίνωση για το αντιρατσιστικό, η ιερά σύνοδος επαναλαμβάνει τα αυτονόητα και μάλιστα με «ευγενικό» τρόπο μήπως και «ενοχληθούν» οι εθνοκτόνοι και ορθοδοξοκτόνοι κυβερνώντες, για την αναγνώριση της γενοκτονίας των χριστιανών της Μικράς Ασίας. Το «δόλωμα» που έχουν βάλει με πονηρό τρόπο αυτοί που συνέταξαν το αντιρατσιστικό νομοσχέδιο, έσπευσε να το αρπάξει και να το προβάλλει σαν κύριο θέμα του νομοσχεδίου η ίδια η ιερά σύνοδος. Έδωσε έμφαση με πολύ πονηρό τρόπο σε αυτό στο σημείο για να μην αναφερθεί καθόλου για όλα τα άλλα που προβλέπονται με αυτό το νομοσχέδιο που αν επαληθευτούν, (ω μη γένοιτο), αύριο θα κλείνουν στην φυλακή όσους πάσχουν από ομοφοβία, δηλαδή όσους… διαβάζουν και κηρύττουν την Αγία Γραφή. Αλήθεια κύριοι ιεράρχες, όταν ψηφιστεί το αντιρατσιστικό νομοσχέδιο θα καταργήσετε το κεφάλαιο της Βίβλου που αναφέρεται π.χ. στα… Σόδομα και στα Γόμορρα, γιατί θα είναι παράνομο ; Θα πάψετε να αναφέρεστε στις δαιμονικές διαστροφές της ανθρώπινης φύσης που έχει καταδικάσει η διδασκαλία που υποτίθεται πως πρέπει να κηρύττετε ; Θα συναινέσετε να κλεινονται στην φυλακή όσοι αναφέρονται στην υπεράσπιση της ελληνορθόδοξης ταυτότητας μας, όσοι ακόμα χαρακτηρίζουν λαθρομετανάστες τους χιλιάδες μουσουλμάνους που εισβάλουν καθημερινά στην χώρα μας βάσει οργανωμένου σχεδίου καταστροφής του ελληνισμού και της ορθόδοξης παράδοσης μας ;Από πού να αρχίσει και απο που να τελειώσει κανείς. Η θρησκευτική ιεραρχία, (πλην κάποιων φωτεινών και αξιοθαύμαστων εξαιρέσεων), χέρι χέρι με το διεφθαρμένο πολιτικό κατεστημένο, βαδίζουν πλέον μαζί σφιχταγκαλιασμένοι για την ολοκληρωτική καταστροφή του Ελληνισμού και της Ορθοδοξίας. «Οι κληρικοί θα γίνουν οι χειρότεροι και ασεβέστεροι των όλων», είχε πει προφητικά πριν από δυόμισι αιώνες περίπου ο Κοσμάς ο Αιτωλός, που αυτές τις μέρες γιορτάσαμε την μνήμη του και σήμερα επαληθεύεται με τόσο τραγικό τρόπο τα λόγια του. Ιεράρχες που επιδίδονται σε ανίερες συνάξεις, σε σκανδαλώδεις συμπροσευχές, συμπράττουν με ένα νεοταξικό καθεστώς κατά του Ελληνισμού και της Ορθοδοξίας στο μεγάλο έγκλημα με το αντιρατσιστικό νομοσχέδιο που δεν έχει παρόμοιο του στην ιστορία αυτού του τόπου.Αλήθεια τι έχουμε πια να περιμένουμε από όλους αυτούς που με «ένδυμα ποιμένος» έχουν γίνει ένα και το αυτό με την μασονία της Νέας Τάξης που κυβερνά με δικτατορικό τρόπο την χώρα, κουρελιάζοντας το σύνταγμα, καταπατώντας με δικτατορικό τρόπο όλα τα στοιχειώδη δικαιώματα αυτού του λαού, πυρπολώντας τον κοινωνικό ιστό, στέλλοντας την νεολαία σε οδυνηρή εξορία σε άλλες χώρες και κατεδαφίζοντας ότι ιερό και όσιο κράτησε τον ελληνισμό εν ζωή επί τόσους αιώνες! Το επόμενο βήμα τους θα είναι αύριο να ευλογούν γάμους ομοφυλοφίλων, κατάργηση του μυστηρίου του γάμου, ανοχή στις εκτρώσεις και ότι άλλο μπορεί κανείς να φανταστεί χάριν της «προόδου» και της «εξέλιξης» τους!«Ἴδετε ὅτι ἐκτετύφλωνται πάντες, οὐκ ἔγνωσαν φρονῆσαι, πάντες κύνες ἐνεοί, οὐδυνήσονται ὑλακτεῖν, ἐνυπνιαζόμενοι κοίτην, φιλοῦντες νυστάξαι» (Ἡσ. νστ´ 10).ΝΙΚΟΣ ΧΕΙΛΑΔΑΚΗΣΔημοσιογράφος-Συγγραφέας-Τουρκολόγος
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΉ ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΉ ΙΣΤΟΡΙΚΉ ΟΡΘΌΔΟΞΗ ΤΩΝ ΚΟΡΥΤΣΑΙΩΝ ΗΠΕΙΡΩΤΏΝ - GAZETË ELEKTRONIKE, KULTURORE, HISTORIKE, ORTHODHOKSE E KORÇARËVE EPIROTË
Τετάρτη 27 Αυγούστου 2014
«ΙΕΡΑ» ΣΥΝΟΔΟΣ ΑΝΙΕΡΗΣ ΣΥΜΠΡΑΞΗΣ
«Νὰ δώσουν οἱ πολιτικοί μας ὅραμα πνευματικό. Νὰ μιλήσουν γιὰ Χριστὸ καὶ Ἑλλάδα...
«Νὰ δώσουν οἱ πολιτικοί μας ὅραμα πνευματικό. Νὰ μιλήσουν γιὰ Χριστὸ καὶ Ἑλλάδα. Νὰ τονώσουν τὴν πίστη καὶ ἰδιαίτερα στὶς καρδιὲς τῶν νέων μας».
(Σύντομη ὁμιλία Μητροπολίτου Δρυϊνουπόλεως Ἀνδρέου κατὰ τὴν Λιτανεὶα τοῦ Ἁγίου Κοσμᾶ στὴν Πλατεῖα τῆς Κονίτσης (23.8.2014)
Τὰ λόγια τοῦ Ἁγίου Κοσμᾶ ἀντηχοῦν στ’ αὐτιά μας ἄν καὶ πέρασαν περισσότερα ἀπὸ 200 χρόνια ποὺ πρωτοελέχθησαν καὶ πρωτοακούστηκαν. Μιλοῦσε ὁ Ἅγιος γιὰ «τὸ ποθούμενο». Κι’ αὐτὸ πότε ; Ὅταν ἤδη εἶχαν γίνει τὰ περιβόητα Ὀρλοφικά μὲ τὶς φοβερὲς σφαγὲς τῶν Ἑλλήνων τὸ 1770. Κι’ ὅμως ὁ Ἅγιος Κοσμᾶς ἔδινε κουράγιο στὸν κατατρομαγμένο λαὸ καὶ θέριευε τὴν ἀποσταμένη ἐλπίδα.
Ἔτσι ἀκριβῶς καὶ σήμερα πρέπει νὰ γίνει. Νὰ δώσουν οἱ πολιτικοί μας ὅραμα πνευματικό. Νὰ μιλήσουν γιὰ Χριστὸ καὶ Ἑλλάδα. Νὰ τονώσουν τὴν πίστη καὶ ἰδιαίτερα στὶς καρδιὲς τῶν νέων μας, ποὺ συνεχίζουν νὰ φεύγουν πρὸς τὸ ἐξωτερικὸ γιὰ τὴν ἀναζήτηση μιᾶς καλύτερης ζωῆς καὶ μιᾶς ἐπιστημονικῆς καταξιώσεως. Ἄν τὰ νέα ἑλληνόπουλα ἔχουν θεμελιώσει τὴν ζωή τους στὸν Χριστὸ καὶ στὴν Ἑλλάδα, τότε ὅπου κι ἄν πᾶνε θὰ δοξάζεται τὸ ὄνομα τῆς Ὀρθόδοξης Ἑλλάδος. Διαφορετικὰ θὰ γίνουν κοσμοπολίτες καὶ θὰ ντρέπονται νὰ λέγονται ὅτι εἶναι Ἕλληνες. Γιατὶ εἶναι δίδαγμα τῆς Ἱστορίας ὅτι ὁ Ἕλληνας ἄν χάσει τὴν Ὀρθόδοξη πίστη του θὰ χάσει καὶ τὸν Ἑλληνισμό του.
Ἄς ἔχουμε καὶ κάτι ἄλλο ὑπ’ ὄψιν μας. Ὁ Ἅγιος Κοσμᾶς ἐργάστηκε ἐθνικὰ καὶ ἐκκλησιαστικά ἰδίως στὴν περιοχὴ τῆς Βορείου Ἠπείρου καὶ ὑπέστη ἐκεῖ μαρτυρικὸ θάνατο. Χρέος μας εἶναι ἐμεῖς οἱ νεοέλληνες νὰ μὴν λησμονοῦμε τὴν Βόρειο Ἤπειρό μας τὴν Ἑλληνική, ποὺ 100 χρόνια ἀπὸ τὸν περίφημο Αὐτονομιακὸ Ἀγῶνα ἐξακολουθεῖ νὰ βρίσκεται στὸ Γολγοθᾶ τῆς δοκιμασίας της. Εἶναι ὀδυνηρὴ ἡ διάσπαση τῆς Ἡγεσίας «μέσα» σὲ τόσους κρίσιμους καιρούς.
Καὶ ἐπειδὴ τὸ φέρνει ὁ λόγος, πρέπει νὰ ποῦμε κάτι καὶ γιὰ τὴν ἑλληνικότατη Θράκη, ἡ ὁποία κινδυνεύει τὰ ἔσχατα εἴτε ἀπὸ τὴν ἀδιαφορία μας εἴτε ἀπὸ τὴν κοντόφθαλμη πολιτική μας. Γιὰ τὰ δύο αὐτὰ κορυφαία ἐθνικὰ θέματα μίλησα ἐκτενῶς κατὰ τὴν Ἱερὰ Ἀγρυπνία στὴ Μονὴ Μολυβδοσκέπαστης ἀργὰ τὸ βράδυ τῆς 14ης Αὐγούστου φέτος. Καὶ μίλησα μὲ τὴν πεποίθηση ὅτι ἀκούει ὁ Θεός. Ὅμως πρέπει νὰ ἀκούσουν καὶ νὰ ἀκοῦνε καὶ «οἱ ὑπὸ τοῦ Θεοῦ τεταγμέναι ἐξουσίαι» (Ρωμ. ΙΓ΄, 1). Ἐν τῷ μεταξὺ ἐμεῖς ἄς μένουμε ἑνωμένοι καὶ μονοιασμένοι ὥστε νὰ πραγματοποιεῖται τὸ σοφὸν λόγιον : «Ἡ ἰσχὺς ἐν τῇ ἑνώσει». Καὶ ἡ Χάρις τοῦ Θεοῦ διὰ πρεσβειῶν τοῦ Ἁγίου Κοσμᾶ τοῦ Αἰτωλοῦ νὰ σκέπει καὶ νὰ εὐλογεῖ ὅλους. Ἀμήν.
Το οθωμανικό όραμα του κ.Μπουτάρη!!!
Ο κ. Μπουτάρης εξήγγειλε την ίδρυση μουσείου ισλαμικής τέχνης σε πρώην τζαμί της Θεσσαλονίκης, καθώς και την πρόθεσή του «να στηρίξει την δημιουργία τμήματος ισλαμικών σπουδών στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο». Επίσης ο κ. Μπουτάρης, μιλώντας σε δείπνο Ιφτάρ (έναρξη Ραμαζανιού) το οποίο παρέθεσαν οι τουρκικές αερογραμμές, είπε ότι «είναι ντροπή να μην υπάρχει ένα ανοιχτό τζαμί στην Θεσσαλονίκη» γιά να προσεύχονται οι μουσουλμάνοι. Παρουσία μάλιστα του Τούρκου υπουργού Υγείας Μουεζίνογλου, ο κ. Μπουτάρης είπε το εξής ασύλληπτο: «Οι Τούρκοι είναι αδέφια μας, ενώ οι Ευρωπαίοι είναι συνεταίροι μας»! Ο κ. Μπουτάρης ανέφερε τέλος ότι με αυτον τον τρόπο «θα αναδειχθεί η οθωμανική κληρονομιά της Θεσσαλονίκης, που άλλωστε είναι η πόλη που έζησε ο Κεμάλ Ατατούρκ»!!!!
Από τις βαθειά ανθελληνικές και φιλοτουρκικές αυτές απόψεις του κ.Μπουτάρη, ας συγκρατήσουμε το «επιχείρημά» του ότι η πόλη του είναι η γενέτειρα του Κεμάλ (του ανθρώπου που πραγματοποίησε την γενοκτονία των Μικρασιατών Ελλήνων). Επίσης ας συγκρατήσουμε ότι θεωρεί πως οι Τούρκοι (με τους οποίους μας χωρίζει μία χιλιετία αλληλοσφαγών και πολέμων, και οι οποίοι σήμερα κατέχουν παρανόμως και διά της βίας την βόρεια Κύπρο, απειλούν με casus beli στο Αιγαίο και ορέγονται την Θράκη) είναι….αδέλφια μας.
Ενώ ταυτόχρονα είναι ενδιαφέρουσα η ψυχρή στάση του κ.Μπουτάρη έναντι της Ευρώπης, στην οποία η Ελλάδα οφείλει την ανεξαρτησία της και την ευημερία της.
Κάποτε, σε μία συνάντησή μας στο ξενοδοχείο της Μεγάλης Βρεταννίας το καλοκαίρι του 2009 , παρουσία κοινών φίλων (οπότε υπάρχουν και μάρτυρες), είχα ρωτήσει τον κ.Μπουτάρη ποιό είναι το όραμά του γιά την Θεσσαλονίκη. Άναυδος τον άκουσα να λέει ότι το όραμά του είναι η οθωμανική Θεσσαλονίκη. Σκέφτηκα ότι μάλλον πρόκειται περί παραληρήματος λόγω θερινού καύσωνος, ευγενώς εσιώπησα και διέκοψα έκτοτε κάθε επαφή. Πού να φανταζόμουν ότι, εκλεγόμενος δήμαρχος, ο κ.Μπουτάρης θα έθετε σε εφαρμογή το σχέδιό του, δηλαδή εν ολίγοις η Θεσσαλονίκη να επιστρέψει στην κατάσταση που βρισκόταν πριν την Απελευθέρωσή της από τον Ελληνικό Στρατό το 1912.
Το ζήτημα του τι αισθάνεται, τι εθνική συνείδηση έχει και τι οραματίζεται ο κ.Μπουτάρης αφορά ασφαλώς τον ίδιον. Η πρόθεσή του όμως να αναστήσει την περίοδο της Τουρκοκρατίας στην συμπρωτεύουσα αφορά όλους μας, και ιδίως τους Θεσσαλονικείς που τον ψήφισαν.
Από τις βαθειά ανθελληνικές και φιλοτουρκικές αυτές απόψεις του κ.Μπουτάρη, ας συγκρατήσουμε το «επιχείρημά» του ότι η πόλη του είναι η γενέτειρα του Κεμάλ (του ανθρώπου που πραγματοποίησε την γενοκτονία των Μικρασιατών Ελλήνων). Επίσης ας συγκρατήσουμε ότι θεωρεί πως οι Τούρκοι (με τους οποίους μας χωρίζει μία χιλιετία αλληλοσφαγών και πολέμων, και οι οποίοι σήμερα κατέχουν παρανόμως και διά της βίας την βόρεια Κύπρο, απειλούν με casus beli στο Αιγαίο και ορέγονται την Θράκη) είναι….αδέλφια μας.
Ενώ ταυτόχρονα είναι ενδιαφέρουσα η ψυχρή στάση του κ.Μπουτάρη έναντι της Ευρώπης, στην οποία η Ελλάδα οφείλει την ανεξαρτησία της και την ευημερία της.
Κάποτε, σε μία συνάντησή μας στο ξενοδοχείο της Μεγάλης Βρεταννίας το καλοκαίρι του 2009 , παρουσία κοινών φίλων (οπότε υπάρχουν και μάρτυρες), είχα ρωτήσει τον κ.Μπουτάρη ποιό είναι το όραμά του γιά την Θεσσαλονίκη. Άναυδος τον άκουσα να λέει ότι το όραμά του είναι η οθωμανική Θεσσαλονίκη. Σκέφτηκα ότι μάλλον πρόκειται περί παραληρήματος λόγω θερινού καύσωνος, ευγενώς εσιώπησα και διέκοψα έκτοτε κάθε επαφή. Πού να φανταζόμουν ότι, εκλεγόμενος δήμαρχος, ο κ.Μπουτάρης θα έθετε σε εφαρμογή το σχέδιό του, δηλαδή εν ολίγοις η Θεσσαλονίκη να επιστρέψει στην κατάσταση που βρισκόταν πριν την Απελευθέρωσή της από τον Ελληνικό Στρατό το 1912.
Το ζήτημα του τι αισθάνεται, τι εθνική συνείδηση έχει και τι οραματίζεται ο κ.Μπουτάρης αφορά ασφαλώς τον ίδιον. Η πρόθεσή του όμως να αναστήσει την περίοδο της Τουρκοκρατίας στην συμπρωτεύουσα αφορά όλους μας, και ιδίως τους Θεσσαλονικείς που τον ψήφισαν.
*Ο Μελέτης Η. Μελετόπουλος είναι Διδάκτωρ Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών Πανεπιστημίου Γενεύης.
Τρίτη 26 Αυγούστου 2014
Η Θράκη βρίσκεται σε περίοδο προ 1974 Του Φαήλου Μ. Κρανιδιώτη
Στο πέρασμα της Ιστορίας, η κρίση και όσα έφερε είναι ασήμαντα γεγονότα μπροστά σε άλλα που πέρασαν και άλλα που θα 'ρθουν, αν δεν προσέξουμε.
Εχουμε περάσει πολύ χειρότερα: αληθινές χρεοκοπίες, φτώχεια, εμφύλιους σπαραγμούς, πολέμους, γενοκτονία και προσφυγιά.
Οσο εμείς ανακατεύουμε τον ΕΝΦΙΑ και ψάχνουμε τον ανόητο που τα έκανε ρόιδο -ε, κάνας σημιτάνθρωπος, ως συνήθως-, ο ένοχος της γενοκτονίας των χριστιανών της Μικράς Ασίας και της Αν. Θράκης είναι δίπλα μας και ατιμώρητος, ετοιμάζοντας νέες «δράσεις». Ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν ανήκει στην ίδια εγκληματική οργάνωση με τον Ταλαάτ, τον Μπεχαεντίν Σακίρ, τον Ενβέρ Πασά, τον Κεμάλ και τους άλλους μακελάρηδες του σωματείου «Ενωση και Πρόοδος», που κανονικά θα έπρεπε να λέγεται «Φόνος, Βιασμός και Πλιάτσικο».
Οι αρμενικές οργανώσεις μετά τον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο, με την επιχείρηση «Νέμεση», κυνήγησαν σε όλη την Ευρώπη και σκότωσαν τους περισσότερους ηγέτες των Νεότουρκων γενοκτόνων του λαού τους, προσφέροντας και σ' εμάς δικαιοσύνη. Στις 21 Μαρτίου 1921, στο Βερολίνο, ο Σολομών Τεχλιριάν σκοτώνει τον Ταλαάτ, το κτήνος που είχε στείλει στις αρχές όλης της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας το τηλεγράφημα-εντολή εξόντωσης που ξεκινούσε με τη μνημειώδους κυνικής διαστροφής φράση: «Οι Αρμένιοι υπήκοοι απώλεσαν το δικαίωμα ζωής, τιμής και περιουσίας.»
Διαβάστε το βιβλίο «Ο τιμωρός», τη συγκλονιστική αυτοβιογραφία ενός από αυτούς τους εκδικητές, του Αρσαβίρ Σιρακιάν, του νεαρού Αρμένη αγωνιστή από την Πόλη. Ο Σιρακιάν στις 6 Δεκεμβρίου 1921 σκότωσε στη Ρώμη τον Σαΐντ Χαλίμ. Οι Μπεντρός Ντερμπογοσιάν, Μισάκ Ντορλακιάν, Αράμ Περγκανιάν, Στεπάν Τσαλικιάν, όπως και ο Σιρακιάν, είναι όλοι τους αγωνιστές του θρυλικού «Ντασνάκ», της Αρμενικής Επαναστατικής Ομοσπονδίας, οι λέοντες εκδικητές του έθνους τους.
Εμείς; Εμείς, λίγα χρόνια μετά τη γενοκτονία του Ελληνισμού στη Μ. Ασία διά του «σπασμένου» και ηττημένου Ελευθερίου Βενιζέλου, προτείναμε τον Κεμάλ για. Νόμπελ Ειρήνης. Δεν θα σας πω για τα πιο πρόσφατα. Οι φονιάδες του Τάσου Ισαάκ και του Σολωμού Σολωμού γυρίζουν ελεύθεροι, όπως και οι εμπρηστές του 2007.
Ο Ερντογάν συνεχίζει την τουρκική παράδοση των εγκλημάτων κατά της ανθρωπότητας. Η ISIS και οι κατσαπλιάδες αντάρτες στη Συρία εξοπλίστηκαν με την ανοχή και τη στήριξη της κυβέρνησης Ομπάμα, με σκοπό να ανατραπεί ο Ασαντ. Τώρα τρέχουν να βομβαρδίσουν τους προελαύνοντες ισλαμιστές και βάζουν μπροστά τους Κούρδους πεσμπέργκα για να τιθασεύσουν τη λυσσασμένη τίγρη την οποία ανέθρεψαν, κόντρα στη θέση των Ισραηλινών, οι οποίοι, παρά τους συνωμοσιολογικούς αντισημιτικούς μύθους, ήταν αντίθετοι, είχαν βρει modus vivendi με τον Ασαντ. Οπως μου είχε πει κάποιος: «We prefer the devil we know». (Προτιμούμε τον διάβολο που γνωρίζουμε.)
Στη Μοσούλη δεν υπάρχει πια ούτε ρουθούνι χριστιανού, με συνεργό την Αγκυρα. Μόνο τις τελευταίες εβδομάδες, 45 χριστιανικές εκκλησίες έγιναν τζαμιά, σε 500 νέους έγινε υποχρεωτική περιτομή, ενώ οι εκτελέσεις, οι βιασμοί και ο εξανδραποδισμός κοριτσιών και οι βιασμοί είναι στην ημερήσια διάταξη. Μάλιστα, όλα αυτά βγήκε και τα δικαιολόγησε δημοσίως ο Νταβούτογλου, ως ατζέντης και συνήγορος υπεράσπισης του ISIS.
Ο Ερντογάν και όλες οι υπηρεσίες του αυταρχικού κράτους του είναι σφιχταγκαλιασμένοι με την ISIS, τη Χαμάς και τους τρομοκράτες στη μαρτυρική Συρία. Ο επίδοξος σουλτάνος ξεδιπλώνει την πιο πρωτόγονη πλευρά του, την αληθινή: αυτήν ενός φανατικού ηγέτη του μεσαιωνικού επεκτατικού Ισλάμ. Ολα όσα συμβαίνουν στη Μέση Ανατολή, σε βάρος κυρίως των χριστιανών αλλά και των αλαουιτών, των Γεζίντι και των σιιτών, γίνονται με τη συναυτουργία του Ερντογάν.
Ο δε Ερντογάν και όλο το σύστημα εξουσίας στην Τουρκία έχουν χωνέψει την ήττα στο Κουρδιστάν. Ξέρουν ότι δεν πρόκειται να νικήσουν ποτέ. Ηδη περιγράφουν τον μεγάλο συμβιβασμό και την απόδοση εξουσιών και δικαιωμάτων που θα οδηγήσουν σε διαμελισμό της Τουρκίας. Προσδοκούν να γίνουν συνεργάτες με το κουρδικό κράτος που θα προκύψει.
Αρθρα στην Τουρκία με παράδοξους τίτλους, όπως «Πρέπει να μικρύνουμε για να μεγαλώσουμε», δίνουν το στίγμα. Προς τα πού θα μεγαλώσουν, αφού χάσουν το Κουρδιστάν; Μα, μόνο προς τα εδώ, προς την Ελλάδα, που περνά κρίση και είναι απορροφημένη με τις δόσεις, τον ΕΝΦΙΑ και την όψιμη ευλάβεια του Αλέξη.
Στρατηγική των Τούρκων, με τοπικό εργαλείο το DEB, είναι η κλιμάκωση της έντασης στη Θράκη μέσα από την πρόθεση διενέργειας δημοψηφίσματος με αίτημα ίσως και την αυτονομία, και στη συνέχεια η επέμβαση των τουρκικών ενόπλων δυνάμεων στη Θράκη -συγκεκριμένα, στη Ροδόπη- με κάθετη υπερκέραση του Εβρου, της ελληνικής προκάλυψης. Γι' αυτό η Τουρκία έχει επενδύσει σε τόσο μεγάλο στόλο ελικοπτέρων, ενώ οι τουρκικές ειδικές δυνάμεις εκπαιδεύονται επί 30 χρόνια στη μέθοδο αυτήν, σε πραγματικές συνθήκες στο Κουρδιστάν. Αυτό θα συμβεί αν το επιτρέψουμε, αν απορροφηθούμε από το «τρεις το λάδι, τρεις το ξίδι, τόσο ο ΕΝΦΙΑ» και δεν δούμε τη μεγάλη εικόνα από τη βίγλα της Ιστορίας. Ο Ερντογάν, που δεν διστάζει να εξοπλίζει και τροφοδοτεί επιχαίροντας αυτούς που αποκεφαλίζουν αιχμαλώτους και βιάζουν παιδιά, νομίζετε ότι θα διστάσει να μας δημιουργήσει τετελεσμένα, αν μας βρει μπόσικους; Ηδη το σχεδιάζει.
Η Θράκη βρίσκεται, όπως η Κύπρος, σε περίοδο προ του 1974. Και, όπως τότε, οι Τούρκοι δεν κρύβονται - τα λένε φόρα παρτίδα. Ας ξυπνήσουμε, κάνοντας τους φόβους τους πραγματικότητα. Η κρίση δεν μας δίνει άλλοθι...
Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης
Προβληματισμοί για την ίδρυση προγράμματος Ισλαμικών Σπουδών στο τμήμα Θεολογίας Θεσσαλονίκης
Κωνσταντῖνος Χολέβας –Πολιτικός Ἐπιστήμων
- ἩἙλλάς ἀναγνωρίζει μουσουλμανική μειονότητα στή Θράκη καί σέβεται τά δικαιώματά της. Προστατεύει τή θρησκευτική καί ἐκπαιδευτική ἐλευθερία τῶν Μουσουλμάνων Ἑλλήνων πολιτῶν καί καλῶς πράττει. Ἐξ ἄλλου πέρσυ διορίσθηκαν 90 περίπου ἱεροδιδάσκαλοι τοῦἸσλάμ στή Θράκη, οἱὁποῖοι πληρώνονται ἀπό τό Ὑπουργεῖο Παιδείας καί ὑπηρετοῦν ὡς ἰμάμηδες ἀφ’ ἑνός καί ὡς δάσκαλοι Θρησκευτικῶν γιά τούς μουσουλμανόπαιδες στά δημόσια ἑλληνικά σχολεῖα ἀφ’ ἑτέρου. Δέν ὑπῆρξε μέχρι τώρα αἰσθητή ἀνάγκη οὔτε ἔντονο αἴτημα ἐκ μέρους τῆς μειονότητος γιά τήν παροχή τριτοβάθμιας ἐκπαιδεύσεως μέ ἀντικείμενο τή Θεολογία τοῦἸσλάμ γι’ αὐτό καί μέ ξενίζει ἡἀπόφαση τοῦ Τμήματος Θεολογίας τοῦ ΑΠΘ γιά τήν ἵδρυση Προγράμματος Ἰσλαμικῶν Σπουδῶν στό Τμῆμα αὐτό.
- Ἀκόμη κι ἄν δεχθοῦμε καλόπιστα τήν ἀνάγκη λειτουργίας ἑνός τέτοιου προγράμματος ἤ Τμήματος τότε ἡ μόνη ἀκατάλληλη εἶναι ἡ Θεολογική Σχολή Θεσσαλονίκης. Θά μποροῦσε νά ἐνταχθεῖ τό Πρόγραμμα στή Φιλοσοφική τοῦ ΑΠΘ ὅπου ἤδη λειτουργεῖ καί Ἕδρα Ἑβραϊκῶν Σπουδῶν, ἤ στό Τμῆμα Παρευξεινίων Γλωσσῶν καί Πολιτισμοῦ τῆς Κομοτηνῆς ἤ στό Παιδαγωγικό Τμῆμα τῆς Ἀλεξανδρούπολης. Προσωπικά πιστεύω ὅτι ἡἰδανική λύση θά ῆταν ἡἐπαναλειτουργία τῆς Εἰδικῆς Παιδαγωγικῆς Ἀκαδημίας Θεσσαλονίκης, ἡὁποία ἐκπαίδευε ἐπί δεκαετίες μουσουλμάνους δασκάλους γιά τή μειονότητα. Μέ Προεδρικό Διάταγμα θά μποροῦσε νά ἀναβαθμισθεῖ σέ ΑΕΙ τετραετοῦς φοιτήσεως, διότι εἶχε τρία ἔτη, καί ἔτσι τό πρόβλημα θά λυθεῖ. Ἄλλωστε καί οἱ διορισθέντες τό 2013 ἱεροδιδάσκαλοι εἶναι ὅλοι ἀπόφοιτοι τῆς ΕΠΑΘ.
- Οἱ Θεολογικές Σχολές σέ ὅλη τήν Εὐρώπη εἶναι Ὅμολογιακές, διδάσκουν μόνο μία θρησκεία ἤἕνα δόγμα. Στήν ἕδρα τοῦ Εὐρωπαϊκοῦ Κοινοβουλίου καί τοῦ Συμβουλίου τῆς Εὐρώπης, στό Στρασβοῦργο, λειτουργοῦν δύο Θεολογικές Σχολές. Μία Ρωμαιοκαθολικη καί μία Προτεσταντική. Εἴδατε πουθενά τίς Θεολογικές Σχολές τῶν Ρωμαιοκαθολικῶν νά ἔχουν Τμήματα ἤ Προγράμματα Ἱσλαμικῶν Σπουδῶν; Ἡἀπόφαση τοῦ Τμήματος Θεολογίας θά ἀνοίξει τόν ἀσκό τοῦ Αἰόλου γιά τή μετατροπή ὅλου τοῦ προγράμματος σπουδῶν σέ θρησκειολογικό καί στήν σταδιακή ἀποχριστιανοποίηση τοῦ μαθήματος τῶν Θρησκευτικῶν, τό ὁποῖο θά μετατραπεῖ σέ πολυθρησκευτικό, πολυπολιτισμικό καί ἀποκομμένο ἀπό τήν ἑλληνορθόδοξη παιδεία τοῦἉγίου Κοσμᾶ τοῦ Αἰτωλοῦ.
- Ἡ παρουσία Μουσουλμάνων φοιτητῶν ἐντός τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς Θεσσαλονίκης θά δημιουργήσει τριβές και προβλήματα. Ἐκεῖνοι θά ἐνοχλοῦνται βλέποντας τίς εἰκόνες τῶν Ἁγίων τῆς Ὀρθοδοξίας καί θά ζητήσουν τήν ἀπόσυρσή τους. Θά αἰσθάνονται ἄβολα μέσα σέ ἕνα χῶρο ὅπου κυκλοφοροῦν -καί καλῶς κάνουν- Ὀρθόδοξοι κληρικοί καί μοναχοί.
- Ἡἵδρυση Ἰσλαμικοῦ Προγράμματος ἐντός Ὀρθοδόξου Θεολογικῆς Σχολῆς ἀποτελεῖ κακό προηγούμενο γιά τή Θεολογική Σχολή τῆς Χάλκης καί γιά τά δικαιώματα τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου. Οἱ Τοῦρκοι θά προτείνουν νά λειτουργήσει ἕνα Τμῆμα ἤ Πρόγραμμα Ὀρθοδόξων Σπουδῶν μέσα σέ Ἱσλαμική Θεολογική Σχολή, δηλαδή μία ἱστορική Σχολή τῆς Μεγάλης Ἐκκλησίας, θά μετατραπεῖἀπό δικά μας λάθη σέ τμῆμα διοικούμενο ἀπό Μουσουλμάνους!
- Ἄν στους ἁπανταχοῦ τῆς Οἰκουμένης Ὀρθοδόξους φοιτητές καί μελετητές, λαϊκούς καί κληρικούς, δοθεῖ τό μήνυμα ὅτι ἡἙλλάς θολώνει τά νερά καί ἀναμιγνύει Ὀρθόδοξες σπουδές μέ Ἰσλάμ, τότε θά παύσουν οἱ φοιτητές αὐτοί νά ἔρχονται στίς δύο Θεολογικές Σχολές μας καί θά κατευθύνονται στή Ρωσία ἤ σέ Πανεπιστήμια ἄλλων χωρῶν, οἱὁποῖες θά ἐκμεταλλευθοῦν τό γεγονός καί θά διαφημίσουν τή δική τους ἐμμονή στίς γνήσιες Ὀρθόδοξες σπουδές. Τοῦτο θά ἀποτελέσει πλῆγμα γιά τήν Ἑλλάδα, ἡὁποία μέχρι σήμερα εἶχε ἑκατοντάδες πρεσβευτές τοῦ πολιτισμοῦ καί τῆς γλώσσας μας, δηλαδή τούς Σλάβους, Ἀφρικανούς, Ἄραβες κ.ἄ πτυχιούχους τῶν Θεολογικῶν Σχολῶν Ἀθηνῶν καί Θεσσαλονίκης.
- Εἶναι ὑπερβολική καί ἄκαιρη ὑποχώρηση μπροστά στήν ἐπιθετικότητα τοῦ διεθνοῦς Ἰσλάμ ἡἀπόφαση αὐτή. Θά ἔπρεπε νά δείχνουμε μέ κάθε τρόπο τή συμπαράστασή μας στούς Ὀρθοδόξους τῆς Μέσης Ἀνατολῆς πού διώκονται καί σφάζονται ἀπό ἀκραίους Ἰσλαμιστές. Σκεφθῆτε πῶς θά ἀντιδράσουν στήν ἀπόφαση τοῦ Τμήματος Θεολογίας τοῦ ΑΠΘ οἱ δύο ἀπαχθέντες Ἐπίσκοποι τῆς Συρίας, γιά τούς ὁποίους προσεύχομαι νά βρίσκονται ἐν ζωῇ!
- Δέν εὐσταθεῖ τό ἐπιχείρημα ὅτι ἄν δέν ἐκπαιδεύσουμε ἐμεῖς Μουσουλμάνους θεολόγους σε ΑΕΙ, τότε θά ἔλθουν πτυχιοῦχοι Μουσουλμάνοι ἀπό τήν Τουρκία ἤἀπό ἄλλες ἰσλαμικές χῶρες. ἩἙλλάς ἔχει δικαίωμα νά ἐγκρίνει ἤ νἀἀπορρίπτει τήν εἴσοδο θρησκευτικῶν λειτουργῶν ἤ διδασκάλων ἀλλοδαπῆς ὑπηκοοότητος. Ἄλλωστε τό μορφωτικό ἐπίπεδο τῆς μειονότητος στή Θράκη δέν εἶναι τόσο ὑψηλό ὥστε νἀἀπαιτοῦνται ἰμάμηδες ἀπαραιτήτως πτυχιοῦχοι Πανεπιστημίου.
- Ἄς σεβασθοῦμε, τέλος, τούς Ἁγίους τῆς Θεσσαλονίκης καί ἰδιαιτέρως τή μνήμη τοῦἉγίου Γρηγορίου Παλαμᾶ. Ὁ μέγας Ἡσυχαστής καί Ἀρχιεπίσκοπος τῆς πόλης μας ( εἶμαι γεννημένος στή Θεσσαλονίκη) Γρηγόριος Παλαμᾶς ἔχει γράψει πολλά καί ἐνδιαφέροντα γιά τίς διαφορές μας μέ τό Ἰσλάμ ὅπως καταγράφονται στούς διαλόγους κατά τήν αἰχμαλωσία του ἀπό τούς Τούρκους καί ὅπως ἀναλύονται ἀπό τόν Σεβ. Μητροπολίτη Ναυπάκτου κ. Ἱερόθεο.
- Δηλώνω ὅτι σέβομαι τό κῦρος, τίς γνώσεις, τήν προσφορά καί τήν καλή προαίρεση ὅλων τῶν καθηγητῶν τοῦ Τμήματος Θεολογίας τοῦἈριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης καί κάνω ἔκκληση νά ξανασκεφθοῦν τό ζήτημα καί νά τροποποιήσουν τήν ἀρχική ἀπόφασή τους.
Δευτέρα 25 Αυγούστου 2014
ΜΕΓΑΛΟΠΡΕΠΗΣ ΠΑΝΗΓΥΡΗ ΣΤΟ ΚΟΛΙΚΟΝΤΑΣΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΚΟΣΜΑ - PANAIR MADHESHTOR NË KOLKONDAS PER TE KREMTEN E SHEN KOZMAIT
Kryepiskopi
Anastas: Shën Kozmai u nderua në trevat e Shqpërisë dhe kur jetoi, por edhe menjëherë
pas fjetjes së tij martirike...
Sot, më 24 gusht 2014, Kisha Orthodhokse Autoqefale
e Shqipërisë kremtoi me madhështi kujtimin e Shën Kozma etolosit. Në manastirin
që mban emrin e tij, në Kolkondas, u krye Liturgja Hyjnore Sinodike, që u kryesua
nga Kryepiskopi i Tiranës, Durrësit dhe i Gjithë Shqipërisë, Fortlumturia e Tij
Anastasi, me pjesëmarrjen e të gjithë anëtarëve të Sinodit të Shenjtë: të Hirësive
Mitropolitë, të Beratit Ignatit, të Korçës Joanit, të Gjrokastrës Dhimitrit, dhe
Episkopëve, të Apolonisë Nikolla, të Krujës Andoni, të Amantias Nathanaili dhe
Bylisit Asti, së bashku edhe me shumë priftërinj e dhjakonë. Qindra besimtarë
orthodhoksë dhe jo vetëm, kryesisht nga zona e Fierit, por edhe nga i gjithë vendi,
si dhe pelegrinë nga Greqia, mbushën kishën qendrore (katholikonin)të Manastirit
dhe mjediset përreth, duke marrë pjesë në gjithë atmosferën adhuruese të ditës.
Shumëprej tyre e
kishin kaluar natën me lutje nëmanastirin e shenjtorit, siç është tradita shekullore.
Për personin
dhe veprimtarinë shpirtërore të Shën Kozmait foli Hirësia e tij Episkopi i Apolonisë, Nikolla, i cili theksoi përkushtimin
ndaj besimit dhe veprën e jashtëzakonshme të shenjtorit, që në një kohë të errët
e të vështirë ktheu shpresën tek të krishterët orthodhoksë.
Në mbarim të Liturgjisë Hyjnore besimtarëve iu drejtua
edhe Fortlumturia e Tij Anastasi, i cili në fjalën e tij iu referua veçanërisht
kushteve historike në të cilat Shën Kozmai zhvilloi veprën e tij hierapostolike,
rrjedhojë e së cilës ishte frenimi i valës të islamizimeve masive dhe shpëtimi
i Orthodhoksisë në këto treva, një realitet i bukur për të cilin të krishterët
e sotëm kaq shumë i detyrohen shenjtorit.
Ditët e fundit
pati artikuj në gazeta të ndryshme, me firma pseudohistorianësh dhe analistë shtrembërues,
që arritën deri sa ta cilësojnë shenjtin “djall” dhe “antishqiptar”, duke tentuar,
sikundër tha Kryepiskopi, ta varin përsëri shenjtorin në laqe prej letrash. Ata,
tha ai, frymëzohen nga formimi ateist dhe duan të vazhdojnë t’i mbajnë të nënshtruar
besimtarët orthodhoksë.
Por këto kohë
kanë kaluar dhe kur ofendojnë shenjtorët e Kishës, ose kur duan të imponojnë mënyrat
sesi orthodhoksët do t’i nderojnë ata shenjtorë, mund të arrijnë vetëm të trondisin
tolerancën dhe bashkëjetesën fetare, qëështënjë realitet, nga të paktët, që Shqipëria
e paraqet me mburrje në familjen bashkëkohore europiane.
Shën Kozmai
ishte jo thjesht një klerik i përkushtuar orthodhoks dhe hierapostull i ndriçuar,
por ishte edhe një faktor i progresit dhe për kushtet e epokës së tij synonte
epancipimin shoqëror. I nxiste besimtarët të mësojnë greqisht jo si shprehje e
nacionalizmit apo si përpjekje për helenizim, po si një mjet që ata të njiheshin
me të vërtetën e Ungjillit dhe misteret e Kishës. Në atë kohë ende nuk kishte
asgjë të shkruar apo përkthyer në shqip, ndërsa edhe vetë Ungjilli i Shenjtë u
përkthye disa dhjetëvjeçarë më vonë. Me predikimin e tij Shën Kozmai emocionoi
turmat e besimtarëve në trevat e Shqipërisë së sotme dhe besimtarët e vlerësuan
dhe e deshën edhe për të gjthë veprën e tij për përparim shoqëror dhe arsimim
të masave.
Fortlumturia
e Tij Anastasi foli me emocione edhe për vizitën që pati ditët e fundit në vendin
e martirizimit me varje të Shën Kozmait (Kolkondasi është vendi ku u gjet dhe
u varros lipsani i Shën Kozmait pas ekzekutimit të tij). Fjala është për fshatin
Mujalli, në krah të lumit Seman, në bregun jugor të tij, ku në vendin e martirizimit ekziston një pemë si ajo ku ishte vendosur laku.
Në fund, besimtarët
dhe klerikët morën pjesë edhe në litaninë me lipsanin e shenjtorit.
Më pas, në
kompleksin manastirial të rindërtuar plotësisht, Kryepiskopi dhe të gjithë kryepriftërinjtë
pritën besimtarët dhe pelegrinët.
***
Manastiri i
Shën Kozmait është rikonstruktuar plotësisht me kujdesin dhe fondet e siguruara
nga Kryepiskopi Anastas. Punimet e gërmimit dhe largimit të dherave nxorrën në
dritë varrin e shenjtorit me pikturë murale të asaj kohe që mbi dy shekuj më parë,
si dhe elemente të tjerë arkitekturorë me mjaft interes, që ishin mbuluar nga
lymi i sjelle nga përmbytjet e lumit Seman. Gjithashtu, janë ngritur edhe katër
kisha të reja në zona të ndryshme, që i dedikohenkujtimittëShenjtorit.
***
Kohët e fundit
ka pasur një fushatë të orkestruar shpifjesh kundër shenjtorit, me qëllim denigrimin
e veprës së Kryepiskopit Anastas dhe të gjithë Kishës sonë Orthodhokse Autoqefale.
P.sh.Një nga
sajesat që përdoren, është ajo se nderimi i këtij martiri të madh nuk ka ekzistuar
mes të krishterëve orthodhoksë shqiptarë; edhe n.q.s. ka filluar, ka filluar pas
vitit 1961, kur me vendim të Patriarkanës Ekumenike u vu në listën e shenjtorëve
të nderuar nga të gjitha Kishat Orthodhokse. Këto nuk janë vërteta, nderimi i
tij si shenjtor lokal nisi nëshek. XVIII, në të gjitha ato zona ku ai dha një
kontribut të jashtëzakonshëm për të zgjuar ndërgjegjen e shtypur të orthodhoksëve
nga nata e gjatë osmane, duke frenuar dukshëm islamizimin e këtyre trevave. Këtë
e dëshmojnë ndërgjegjja e popullit orthodhoks shqiptar, afresket e ikonat, shërbesa
kishtare për shenjtorin, Manastiri i tij dhe kisha e ndërtuar me kujdesin e Ali
PashëTepelenës (1814-1815) dhe mbitë gjitha, e dëshmon nderimi i madh i gjithë
popullit edhe atij jo orthodhoks, kudo ku ai predikoi.
Dëshmi e këtij
nderimi para vitit 1961, që hedh poshtë ato që pretendojnë antiorthodhoksët, mes
shumë të tjerave është ajo që kanë shkruar e botuar dy nga personalitet më të
mëdha të Kishës sonë: Imzot Theofan Noli dhe Kryepiskopi i parë kanonik, Fortlumturia
e Tij Kristofor Kisi.
Imzot Theofan
Noli, në vitin 1947, në Boston, botoi Kremtoren (Tëkremtet) e Kishës Orthodokse.
Në parathënien e tij thotë se: “Përkthimin... e kemi bërë nga Gerqishtja, me përjashtimin
e këndimeve të Shën Kozmait të Beratit, të cilin e parafrazuam nga versioni shqip
i KryeHirësisë Tij, Imzot Kristofor Kisi, Kryepeshkopit të Shqipërisë”. Dhe në
faqet 754-763 jep shërbesën kishtare të këtij shenjtori.
Pra, Imzot Theofan
Noli, që në 1947 (pra për para vitit 1961) e quan Shën Kozmai i Beratit dhe shërbesën
e shenjtorit e merr nga botimi i vitit 1931 të Imzot Kristofor Kisit, i cili ka
shkruar mjaft për Shën Kozmain.
Pra, për Imzot
Theofan Nolin dhe Imzot Kristoforin, si dhe për gjithë besimtarët orthodhoksë
dhe më gjerë në shekuj, Shën Kozmai nuk ishte as antishqiptar e as "joshenjtor",
siç trumbetojnë zotërinjtë antiorthodhoksë.
Po kështu, i
pa parecedent dhe i pa imagjinueshëm për arrogancen dhe frymën antiorthodhokse
ishte dhe një deklaratë e disa shoqatave pa lidhje me besimin, e cila krijoi revoltë
mes besimtarëve orthodhoks edhe shqetësim per frymën perçarëse që kërkontë të
mbillte e tëpër hapte.
|
Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος: Ο Άγιος
Κοσμάς τιμήθηκε στο χώρο της Αλβανίας και όταν έζησε αλλά και αμέσως μετά την
μαρτυρική κοίμηση του…
Με μεγαλοπρέπεια
γιορτάστηκε σήμερα, απ’ την Ορθόδοξη Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Αλβανίας, η Μνήμη του Αγίου Κοσμά του Αιτωλού. Στην ομόνυμη
ι. Μονή στο Κολικόντασι τελέστηκε Συνοδική Θεία Λειτουργία προεξάχοντος του Αρχιεπισκόπου
Τιράνων, Δυρραχίου και πάσης Αλβανίας κ. κ. Αναστασίου και μετεχόντων όλων των
μελών της Ι Συνόδου: των Σεβασμιωτάτων Μητροπολιτών Βερατίου κ. Ιγνατίου, Κορυτσάς
κ. Ιωάννη, Αργυροκάστρου κ. Δημητρίου καθώς και των Θεοφλεστάτων Επισκόπων: Απολλωνίας
κ. Νικολάου, Κρούγιας κ. Αντωνίου, Αμαντείας κ. Ναθαναήλ και Βύλλιδος κ. Αστίου
μαζί και πολλοι ιερείς και διακόνοι. Εκατοντάδες Ορθόδοξοι πιστοί και όχι μόνο,
κυρίως απ’ την περιοχή του Φίερι αλλά και ευρύτερα απ’ την Αλβανία και προσκυνητές
απ’ την Ελλάδα γέμησαν τόσο το Καθολικό της Μονής όσο και τον ευρύτερο χώρο μετέχοντας
στην όλη λατρευτική ατμόσφαιρα της ημέρας.
Για το πρόσωπο και το πνευματικό έργο του εορταζόμενου
Αγίου Κοσμά μίλησε ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Απολλωνίας κ. Νικόλαος.
Ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος στο
λόγο του αναφέρθηκε ειδικά στις ιστορικές συνθήκες υπό τις οποίες ο Άγιος Κοσμάς
ανέπτυξε την ιεραποστολική του δράση, συνέπεια της οποίας ήταν η αναχαίτηση του
κύματος μαζικών εξισλαμισμών και η διάσωση της Ορθοδοξίας στα μέρη αυτά, μια όμορφη
πραγματικότητα για την οποία οι σημερινοί Χριστιανοί τόσα οφείλουν στον Άγιο.
Τις τελευταίες ημέρες υπήρξαν δημοσιεύματα
στον αλβανικό τύπο που έφτασαν να αποκαλούν τον Άγιο Κοσμά «διάβολο» και «αντιαλβανό»,
επιχειρώντας όπως είπε ο Αρχιεπίσκοπος να «απαγχονίσουν με χάρτινες αγχόνες και
πάλι τον Άγιο». Εμπνέονται από αθεϊστικά κίνητρα και θέλουν να συνεχίσουν να κρατούν
ακόμη υπόδουλους τους Ορθοδόξους.
Οι καιροί αυτοί όμως έχουν περάσει και όταν
προσβάλουν τους Αγίους της Εκκλησίας μας, ή όταν θέλουν να υποδείξουν τον τρόπο
με τον οποίο οι Ορθόδοξοι θα τους τιμούν το μόνο που μπορούν να κατορθώσουν είναι
να διαταράξουν την ανεκτικότητα κα τη διαθρησκευτική συμβίωση, μια πραγματικότητα
απ’ τα ελλάχιστα που έχει με κάυχημα να παρουσιάζει η Αλβανία στη σημερινή ευρωπαϊκή
οικογένεια. Ο Άγιος Κοσμάς ήταν όχι απλά ένας αφοσιωμένος Ορθόδοξος κληρικός και
φωτισμένος ιεραπόστολος, ήταν και ένας παράγοντας προόδου και επιδίωκε για τα
δεδομένα της εποχής του την κοινωνική χειραφέτηση. Παρότρυνε τους πιστούς Ορθοδόξους
στην εκμάθηση της Ελληνικής ως μέσο για να γνωρίσουν την αλήθεια του Ευαγγελίου
και τα μυστήρια της Εκκλησίας. Την εποχή εκείνη ακόμη στην αλβανική δεν είχε τίποτε
γραπτό ή που να είχε μεταφραστεί, ενώ ακόμη και το ι. Ευαγγέλιο μεταφράστηκε αρκετές
δεκαετίες αργότερα. Με το κήρυγμα του συνήγειρε τα πλήθη που τον άκουγαν σε όλη
τη γεωγραφία της σημερινής Αλβανίας, ενώ αγαπήθηκε και για όλο του το φιλοπρόοδο
και φιλεκπαιδευτικό έργο.
Συγκινημένος ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος
μίλησε για την επίσκεψη που είχε τις τελευταίες μέρες στο σημείο του δι' απαγχονισμού
μαρτυρίου του Αγίου Κοσμά (στο Κολικόντασι βρέθηκε και ενταφιάστηκε το Λείψανο
του Αγίου Κοσμά, τρεις μέρες μετά την εκτέλεση του). Πρόκειται για το χωριό Μούγιαλι,
δίπλα στον ποταμό Αψώ (Σέμαν) στη νότια ακτή του, και στη θέση του μαρτυρίου υπάρχει
και πάλι ένα δέντρο όπως εκείνο της αγχόνης.
Στο ανακαινισμένο μοναστικό συγκρότημα ο Αρχιεπίσκοπος
και όλοι οι αρχιερείς δέχτηκαν τους πιστούς και τους προσκυνητές που είχαν έρθει
από μακριά και προσφέρηκε κέρασμα.
***
Να αναφερθεί ότι το Μοναστήρι του Αγίου Κοσμά
έχει πλήρως αναστηλωθεί με τη φροντίδα του Αρχιεπισκόπου Αναστασίου. Εργασίες
ανασκαφής έχουν αναδείξει τον τάφο του Αγίου με τοιχογραφία της εποχής καθώς επίσης
και άλλα ενδιαφέροντα αρχιτεκτονικά στοιχεία. Επίσης έχουν ανεγερθεί τέσσερεις
νέοι μεγαλοπρεπείς ναοί σε διάφορα σημεία
αφιερωμένοι στη μνήμη του.
|
Φωτογραφίες: Thoma Dhima και Aleksandria Ritsi
Κυριακή 24 Αυγούστου 2014
Προσπάθησαν να κάψουν την Μονή της Κοιμήσεως της Θεοτόκου και το Μνημείο των Ελλήνων Πεσόντων του 40' στην Μπομποστίτσα Κορυτσάς. - Të panjohur përpoqën të djegin Manastirin e Shën Marisë në Boboshticë
Όπως ενημερωθήκαμε
από τον μόνο μάρτυρα τον φύλακα και συντηρητή της Μονής της Κοιμήσεως της Θεοτόκου
στην Μπομποστίτσα, αλλά και είδαμε με τα μάτια μας και αποθανατίσαμε με το
φακό μας στις 21 – 08/2014 άγνωστα άτομα προσπάθησαν με εμπρησμό να κάψουν
την Μονή αυτή.
Ο ίδιος ο Θ. Γ
(βάζουμε τα αρχικά για ευνόητους λόγους) χτες μετά την Θεία Λειτουργία
ενημέρωσε του συγχωριανούς του και εμάς πως πριν δύο μέρες στις 21 08 κατά
την ώρα που εργαζόταν για να αφαιρέσει τα ξερόχορτα η κόσα του έσπασε και
καθώς ανέβηκε κοντά στο ναό, είδε δύο
άτομα νεαρής ηλικίας οι οποίοι έρχονταν προς τα εκεί. Τον χαιρέτισαν και
ζήτησαν να δουν το ναό, αφού άναψαν κεριά, χωρίς να κάνουν σταυρό και φυσικά
με πρόθεση να ελέγξουν το χώρο και τα άτομα που ήταν εκεί, έφυγαν. Ο Θ. Γ
συνέχισε να διορθώνει την κόσα του χωρίς να δίνει σημασία όταν μετά από πέντε
λεπτά από την αποχώρηση τους ξέσπασε
φωτιά κοντά με την είσοδο της Μονής η οποία δεν φαίνεται από το ναό. Σε μήκος
δύο και παραπάνω μέτρων είχαν ρίξει εύφλεκτο υλικό με στόχο να πάρουν τα
πολλά ξερόχορτα γύρω από την Μονή με αποτέλεσμα να καεί η Μονή, ο ναός της Κοιμήσεως
της Θεοτόκου αλλά και το μνημείο τον Ελλήνων Πεσόντων που βρίσκεται στο ίδιο
χώρο (πριν από κάποια χρόνια έκαψαν τα στεφάνια που κατατέθηκαν
για την επέτειο της 28 Οκτωβρίου). Ίσως κανείς να πει πως το μνημείο είναι
από τσιμέντο, αλλά εδώ πρόκειται για μια πράξη που από μόνη της και χωρίς
ζημιές αποτελεί δήλωση απειλής προς όλους τους ορθοδόξους, τους έλληνες και τους
κατοίκους του χωριού.
Η συγκεκριμένη
πράξη κατά την γνώμη μας αποτελεί φυσικό επακόλουθο της προπαγάνδας των
Αλβανικών ΜΜΕ και ακραίων ατόμων, που προβάλλονται
και επιτίθενται συνεχώς, και τελευταία
άγρια, προς την Ορθοδοξία των Αρχιεπίσκοπο Αναστάσιο αλλά και οτιδήποτε
ελληνικό δείχνοντας μεγάλη αχαριστία και ξεχνώντας όσα προσέφερε και
προσφέρει η Ορθοδοξία και ο Ελληνισμός στην Αλβανία και τους κατοίκους της. Επίσης
πρέπει να κατανοήσουμε πως ο πόλεμος γίνεται όχι μόνο με τα ΜΜΕ αλλά και στην
πράξη. Ακραίοι ισλαμιστές ( που δεν έχουν καμία σχέση με τους μουσουλμάνους της Κορυτσάς
οι οποίοι συμβιώνουν με τους ορθοδόξους αρμονικά εδώ και εκατοντάδες χρόνια ) προσπαθούν με κάθε τρόπο να δημιουργήσουν προβλήματα και εχθρικό κλήμα μεταξύ των διάφορων θρησκευτικών κοινοτήτων στην Κορυτσά και σε ολόκληρη την Αλβανία
Η αυθάδεια των ΜΜΕ
προς οτιδήποτε ορθόδοξο και σαφής παρέμβαση όλων, αυθαίρετα στις υποθέσεις της
ορθόδοξης εκκλησίας, ετοιμάζει χέρια για να βάλουν φωτιά και ίσως αργότερα να
σκοτώσουν.
Ο εμπρησμός αυτός είναι
ξεκάθαρη απειλή και εκφοβισμός προς όλους τους ορθοδόξους και τους έλληνες
ειδικά στην Μπομποστίτσα και την Κορυτσά. Ευχόμαστε όμως να είναι κάτι μεμονωμένο
και να μην έχουμε αργότερα πράξεις που θα προκαλέσουν προβλήματα και ακραίες
αντιδράσεις από μας. Θα περιμέναμε από την αστυνομία να ρίξει φως στην
υπόθεση αλλά δεν πρόκειται να συμβεί.
|
Ashtu siç u informuam nga i vetmi dëshmitar, rojen dhe mirëmbajtsësin e
Manastirit të Fjetjes së Shën Marisë në Boboshticë, por dhe pamë me sytë tanë
dhe nxorrëm fotografi më 21 08 2014 persona të panjohur u përpoqën me zjarr
të qëllimshëm të djegin këtë Manastir.
Ai vetë Th G (Vendosim inicialet për të ruajtur personin) dje më datën 23
informoi bashkëfshatarët e tij dhe ne se para dy ditësh më datën 21 08 2014
gjatë çastit që punonte për të hequr barin e thatë rreth manastirit ju thye
kosa dhe për këtë arsye u ngjit pranë tempullit ku vuri re dy persona të rinj
në moshë që po afroheshin. I priti, pasi e përshëndetën i kërkuan t’iu
tregonte Kishën ku hynë dhe ndezën disa qirinj pa kryer asnjë veprim
orthodhoks, me sa duket me qëllim të kontrollonin ambjentin përreth por dhe
personat që ndodheshin atje. Më pas u larguan, roja vazhdoi punën për të
korrigjuar kosën dhe pas disa minutash nga largimi i këtyre personave një
zjarr që kishte filluar pak më poshtë nga hyrja e Manastirit , pozicion i
cili nuk duket nga tempulli. Në një distancë prej dy ose më shumë metrosh
kishin hedhur material ndezës me
qëllim që të merrnin zjarr barishtet e thata dhe të digjej Manastiri ,
Tempulli, por dhe memoriali i Ushtarëve Greke të rënë në luftën e dytë
botërore, që prehen në të njejtin ambjent. Dikush mund të thotë që shumica e
objekteve janë prej çimentoje por në këtë rast vetë veprimi dhe pa pasur dëme
materiale përbën deklaratë kërcënimi kundrejt orthodhoksëve grekë por dhe
banorëve të fshatit.
Ky veprim sipas opinionit tonë përbën një rrjedhim natyral të propagandës
së paheshtur anti-orthodhokse të Mediave Shqiptare por dhe individëve ekstrem
që ato ushqejnë dhe sulmojnë vazhdimisht, kohët e fundit më ashpër,
orthodhoksinë dhe Kryepiskopin Anastas por dhe gjithçka që ka lidhje me
Greqinë duke harruar se çfarë ka ofruar orthodhoksia por dhe helenizmi për
Shqipërinë dhe njerëzit e saj (sot e kësaj dite me miliona jetojnë, edukohen,
zhvillohen, bëhen pronarë dhe në vitet e vështira me mijëra u kuruan falas si
nga institucionet që ndërtoi Kryepiskopi si nga ato që ndodheshin në Greqi si
një shprehje maksimale e dashurisë pa paragjykime). Natyrisht beteja kryhet
si me mjete mediatike si në teren ku persona ekstremistë që nuk kanë asnjë
lidhje me besimtarët myslymanë të vendit e sidomos të Korçës të cilët
bashkëjetojnë me orthodhoksët në mënyrë të shkëlqyer për qindra vjet, po përpiqen
me para të cilat vijnë nga vendet e lindjes të mbjellin urrejtje me qëllim krijimin konflikteve të ndryshme
Arroganca pra e Mediave në Shqipëri kundrejt çdo gjëje orthodhokse por
dhe ndërhyrja e jashtëligjshme në çështjet e Kishës Orthodhokse, përgatit me
ngadalë duar që vënë zjarr dhe ndoshta më vonë aq të dhunshme sa të çojnë në
vdekje.
Kjo zjarrvenie është një kërcënim i pastër kundrejt të gjithë orthodhoksëve
dhe jo vetëm e në veçanti përbën kërcënim për komunitetin orthodhoks të
Korçës e në veçanti atë të Boboshticës. Urojmë që jetë një veprim i izoluar
dhe të mos kemi në vazhdim asnjë veprim të ngjashëm i cili do të sillte probleme dhe do të
ngjallte reagimin e ashpër nga ana e orthodhoksëve. Do të prisnim që ky rast
të shqyrtohej nga policia por në këtë vend nuk ka për të ndodhur e sidomos
kur ka lidhje me orthodhoksët.
|
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)
Ενισχύστε οικονομικά την προσπάθεια μας!
-
1 Απριλίου 1955: Όταν οι μαθητές έδιναν την ζωή τους για την πατρίδα Αγαπητοί συνάδελφοι, οφείλουμε όλοι να κ...
-
Εκδήλωση ποὺ διοργάνωσε ἡ Μητρόπολη Φλωρίνης σὲ συνεργασία μὲ τὸν ΦΣΦ "¨Ο Ἀριστοτέλης" καὶ τὴν Ἕνωση Κυπρίων Φλώρινας και πραγματ...
-
Συμπατριώτισσες και συμπατριώτες από τη Βόρεια Ήπειρο, την Ελλάδα και την απανταχού Ομογένεια
-
Viennese researchers upset traditionally minded Albanians by pouring cold water on the theory that the Albanian language has its roots in ...
Ετικέτες
ενημέρωση
(2161)
ενημέρωση-informacion
(1479)
Αλβανία
(907)
ορθοδοξία
(422)
ιστορία-historia
(396)
Εθνική Ελληνική Μειονότητα
(366)
ελληνοαλβανικές σχέσεις
(312)
ορθόδοξη πίστη - besimi orthodhoks
(280)
Εθνική Ελληνική Μειονότητα - Minoriteti Etnik Grek
(258)
Β Ήπειρος
(240)
ορθοδοξία-orthodhoksia
(239)
ορθόδοξη πίστη
(222)
εθνικισμός
(195)
διωγμοί
(162)
τσάμηδες
(122)
Κορυτσά-Korçë
(121)
shqip
(119)
Κορυτσά Β Ήπειρος
(109)
informacion
(100)
Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος
(97)
ορθόδοξη ζωή
(96)
ορθόδοξη ζωή- jeta orthodhokse
(76)
διωγμοί - përndjekje
(62)
ορθόδοξο βίωμα
(59)
εθνικισμός-nacionalizmi
(58)
ορθόδοξη εκκλησία της Αλβανίας
(55)
Ελλάδα-Αλβανία
(48)
Ι.Μ Κορυτσάς - Mitropolia e Shenjtë Korçë
(47)
ανθελληνισμός
(44)
πολιτισμός - kulturë
(44)
Ελληνικό Σχολείο Όμηρος
(43)
besimi orthodhoks
(40)
Γενικό Προξενείο Ελλάδος Κορυτσά
(40)
Ορθόδοξη Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Αλβανίας - Kisha Orthodhokse Autoqefale Shqiptare
(39)
ιστορία ορθοδοξίας
(36)
βίντεο
(35)
Shqipëria
(32)
ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ 1821
(32)
κομμουνισμός- komunizmi
(30)
πνευματικά
(27)
Μητρόπολη Κορυτσάς - MItropolia e Korçës
(24)
πολιτική-politikë
(24)
απόδημος ελληνισμός-helenizmi i diasporës
(22)
αλβανικά
(21)
εκπαίδευση
(21)
Αρχαία Ελλάδα
(20)
helenët-Έλληνες
(19)
κομμουνισμός
(19)
Greqia
(17)
Βλαχόφωνοι Έλληνες
(15)