Πέμπτη 20 Νοεμβρίου 2014

Dorothy King για την Μακεδονία τους μακεδόνες και τους Σκοπιανούς - Dorothy King mbi Maqdoninë, Makedonasit dhe sllavët e FYROM ! - Dorothy King about Macedonia & Ancient Macedonians and FYROM


Προκάλεσαν και στη Γένοβα οι Αλβανοί -Εβγαλαν ξανά σημαίες της «Μεγάλης Αλβανίας» [εικόνες & βίντεο]

Περισσότεροι από 20.000 Αλβανοί βρέθηκαν στο στάδιο «Λουίτζι Φεράρις» της Γένοβας για τη φιλική αναμέτρηση της Ιταλίας με την Αλβανία, ωστόσο οι διαθέσεις τους κάθε άλλο παρά φιλικές ήταν. Τρεις φορές διέκοψαν τον αγώνα, εμφάνισαν ξανά σημαίες της «Μεγάλης Αλβανίας», με τους παίκτες της ομάδας τους να τους αγκαλιάζουν και να τους φιλούν.
Η ισχυρή αστυνομική δύναμη που υπήρχε από νωρίς το μεσημέρι έξω από το γήπεδο δεν δυσκόλεψε τους Αλβανούς οπαδούς να προκαλέσουν ξανά, λίγες μόνο εβδομάδες μετά το επεισόδιο στη Σερβία. Αυτή τη φορά δεν υπήρχε κάποιο... ελικοπτεράκι, αλλά με την παρουσία τους κατάφεραν να μεταφέρουν τα δικά τους μηνύματα, προκαλώντας ξανά.
Οι οπαδοί των Αλβανών σήκωσαν ξανά σημαίες της «Μεγάλης Αλβανίας», εκτόξευσαν καπνογόνα στον αγωνιστικό χώρο και εισέβαλαν σε αυτόν τρεις φορές, αγκαλιάζοντας τους παίκτες τους. Από την πλευρά τους, οι ποδοσφαιριστές του Τζιάνι Ντε Μπιάσι, και συγκεκριμένα ο αρχηγός Τσάνα αλλά και ο Λίλα (που αγωνίζεται στον ΠΑΣ Γιάννινα) αγκάλιασαν και φίλησαν σαν ήρωες τους οπαδούς, προστατεύοντάς τους μάλιστα από τους άνδρες ασφαλείας του γηπέδου.
Κάποια από τα πανό αναφέρονταν στα όσα συνέβησαν στη Σερβία, ενώ κάποια άλλα είχαν ως στόχο τον Μισέλ Πλατινί, τον οποίο χαρακτήριζαν «ιδιοκτησία της Gazprom».
Το μισό γήπεδο και παραπάνω, στο οποίο είχαν πάρει τις θέσεις τους οι περίπου 20.000 Αλβανοί οπαδοί, ήταν γεμάτο πανό με μηνύματα εθνικιστικού περιεχομένου.












Πηγή: Προκάλεσαν και στη Γένοβα οι Αλβανοί -Εβγαλαν ξανά σημαίες της «Μεγάλης Αλβανίας» [εικόνες & βίντεο] | iefimerida.gr http://www.iefimerida.gr/news/179058/prokalesan-kai-sti-genova-oi-alvanoi-evgalan-xana-simaies-tis-megalis-alvanias-eikones#ixzz3JYXAcSyq

Τετάρτη 19 Νοεμβρίου 2014

O μεγαλοϊδεατισμός στα Βαλκάνια - Mega-ideatizmi në Ballkan

O μεγαλοϊδεατισμός στα Βαλκάνια είναι μια παλιά και μάλλον βαριά ασθένεια που υποτροπίασε στο ποδοσφαιρικό παιχνίδι ανάμεσα στη Σερβία και την Αλβανία, όπου εμφανίσθηκε η «σημαία» της λεγόμενης Μεγάλης Αλβανίας. Σε αυτή την υποτιθέμενη σημαία η γειτονική μας χώρα φθάνει μέχρι τη Θεσπρωτία.
Όσον αφορά στις διεκδικήσεις σε βάρος της χώρας μας αυτές δεν προκύπτουν μόνο από το «θέμα των Τσάμηδων», αλλά και από την προσπάθεια να παρουσιάσουν τους Αρβανίτες της Ελλάδας ως μειονότητα με αλβανική εθνική συνείδηση. Ποιοι είναι όμως οι Αρβανίτες; Για να απαντήσουμε στο θέμα αυτό πρέπει να επιστρέψουμε στον 11ο αιώνα. Τότε οι Αρβανίτες πρωτοεμφανίζονται στις βυζαντινές πηγές από τον Μιχαήλ Ατταλειάτη και αργότερα ως Αρβανίτες από το Άρβανον (περιοχή της Βορείου Ηπείρου) στο βιβλίο της Άννας Κομνηνής «Αλεξιάδα».
Τον 13ο αιώνα ένα μεγάλο μέρος των κατοίκων της Αλβανίας ζει στις πεδιάδες και στις ακτές, μαζί με Έλληνες και Λατίνους. Όταν οι Φράγκοι κατέλαβαν τις ακτές, αρκετοί απ’ αυτούς τους χωρικούς απωθήθηκαν στις ορεινές περιοχές της χώρας όπου διατηρούνταν ισχυρές παραδοσιακές κοινότητες. Η δημιουργία του Δεσποτάτου της Ηπείρου και η συμπαράταξη των ορεσίβιων Αλβανών στις συγκρούσεις εναντίον Σλάβων και Βενετών επιβεβαιώνει τις στενές σχέσεις των πρώτων με το ελληνικό στοιχείο.
Οι Αλβανοί φύλαρχοι ανταμείφθηκαν για τις πολεμικές τους υπηρεσίες στον βυζαντινό αυτοκράτορα με απονομή τίτλων και απόδοση εκτεταμένων περιοχών. Με αυτό τον τρόπο όμως, από παραδοσιακοί αρχηγοί φατριών μεταλλάχθηκαν σε άρχοντες οι οποίοι στις σχέσεις με τους «ανθρώπους» τους, αψηφούσαν το πατροπαράδοτο εθιμικό δίκαιο και την αρχή της ισονομίας.
Προσπαθώντας να ξεφύγουν από το νέο αυτό γαιοκτητικό καθεστώς των αρχόντων και αποκτώντας σιγά-σιγά νομαδικές συνήθειες (αφού οι άρχοντες άρπαζαν τη γη τους), πολλοί Ηπειρώτες και Αλβανοί άρχισαν να μετακινούνται προς τον ελλαδικό χώρο, συντασσόμενοι γύρω από τους αρχηγούς των φατριών τους, οι οποίοι για τον έναν ή τον άλλο λόγο δεν είχαν κατορθώσει να αποκτήσουν τον τίτλο του άρχοντα-γαιοκτήμονα.
Οι φατρίες αυτές ήταν πιστές στην Ορθοδοξία χαράσσοντας ακόμη μια διαχωριστική γραμμή με τους άρχοντες, κυρίως των παράκτιων περιοχών, οι οποίοι πρόθυμα ασπάστηκαν το καθολικό δόγμα. Αρχικός τόπος εγκατάστασής τους ήταν η Θεσσαλία. Αργότερα, η οθωμανική εισβολή στην Αλβανία και στη βόρεια και κεντρική Ελλάδα προκάλεσε νέα κύματα καθόδου προς τον νότο. Σχεδόν όλες αυτές οι φατρίες τάχθηκαν κατά καιρούς στη στρατιωτική υπηρεσία των Καταλανών, των Βενετών και των Παλαιολόγων. Στις πηγές ωστόσο, η επωνυμία Αρβανίτης (Αρναβούτ) κατέληξε να σημαίνει τον μισθοφόρο πολεμιστή από τα Βαλκάνια ανεξάρτητα από την εθνική του καταγωγή.
Η ανάμειξη των Αρβανιτών με τους πολυπληθέστερους ελληνικούς πληθυσμούς είχε ως αποτέλεσμα με το πέρασμα των αιώνων, το μεγαλύτερο μέρος τους να αφομοιωθεί πλήρως γενετικά και πολιτισμικά. Κάποιοι ελάχιστοι πληθυσμοί διατηρήθηκαν με ενδογαμίες κυρίως σε απομονωμένα χωριά. Αυτοί διατήρησαν τα έθιμα και το γλωσσικό ιδίωμα που προέρχεται από την αλβανική γλώσσα με μεγάλες επιρροές από τρεις γλώσσες. Την ελληνική, τα σλάβικα και τα λατινικά. Πάντως, έχει παρατηρηθεί πως σε πολλά μέρη εγκατάστασής τους, οι Αρβανίτες μετέδωσαν τη γλώσσα τους και στους ελληνόφωνους κατοίκους της περιοχής για τις καθημερινές συνδιαλλαγές τους. Το κοινό θρησκευτικό δόγμα, η κοινή καταγωγή (όσον αφορά στους Ηπειρώτες) και η όσμωση τόσων αιώνων με το ελληνικό στοιχείο κατέστησε τους Αρβανίτες «πιο Έλληνες από τους Έλληνες». Φυσικό επακόλουθο λοιπόν ήταν η ταύτιση με τους αγώνες του ελληνικού έθνους (Ελληνική Επανάσταση, Μακεδονικός Αγώνας, Βαλκανικοί πόλεμοι). Η ελληνικότητα τους δεν αμφισβητήθηκε ποτέ.
Κατά τη διάρκεια αυτών των αγώνων μάλιστα, ήρθαν αντιμέτωποι με μουσουλμάνους Αλβανούς, τους λεγόμενους «Τουρκαλβανούς». Αμέσως μετά την πτώση του κομμουνιστικού καθεστώτος στην Αλβανία ωστόσο, οι κυβερνήσεις της γείτονος έθεσαν «αρβανίτικο» θέμα. Τη δεκαετία του ΄90 ο Σαλί Μπερίσα δήλωσε ότι οι Αρβανίτες είναι αλβανική μειονότητα στην Ελλάδα. Οι οργισμένες αντιδράσεις των τελευταίων ήταν μια ηχηρή απάντηση στον νεόκοπο αυτό μεγαλοϊδεατισμό.

Mega-ideatizmi në Ballkan është një sëmundje e vjetër por dhe e rëndë e cila degjeneroi në ndeshjen ndërmjet Serbisë dhe Shqipërisë, ku u shfaq dhe “flamuri i të ashtuquajturës Shqipëri e Madhe. Në këtë flamur të supozuar fqinji i Greqisë, Shqipëria arrin deri në Thesproti.
Përsa iu përket pretendimeve në kurriz të Greqisë ato nuk rrjedhojnë vetëm në saj të “çështjes Çame”, por dhe nga përpjekja për të paraqitur Arvanitët e Greqisë si njëminoritet me ndrëgjegjie kombëtare shqiptare. Por çfarë janë Arvanitët? Që ti përgjigjemi kësaj çështjeje duhet të kthehemi në shek e 11-të. Atëhere Arvanitët shfaqen për herë të parë në burimet bizantine nga Mihail Ataliati dhe më vonë si Arvanitë nga Arvanon ( zonë e Epirit të Veriut) në librin e Ana Komninisë “Aleksiada”.
Në shek e 13-të një pjesë e madhe e banorëve të Shqipërisë jeton në fushat dhe në bregdetet së bashku me Grekët dhe Latinës. Kur frangët pushtuan bregdetin, mjaft prej këtyre banorëve të fshatrave depërtuan në zonat malore të vendit ku dhe rueshin komunitetet e forta tradicionale. Krijimi i Dhespotatit të Epirit dhe i rënditjes së Shqiptarëve malësorë në përplasjet kundër Sllavëve dhe Venetikasve vërteton dhe marrdhëniet e ngushta të të parëve me elementin helen.
Udhëheqësit Shqiptarë për shërbimet e tyre luftarake tek perandori bizantin me ndarjen e titujve dhe dhënien në dorëzim të zonave të mëdha. Por në këtë mënyrë, nga udhëheqës tradicionalë familjesh u shndërruan në udhëheqës  të cilët në marrdhëniet me “njerëzit” e tyre, anashkalonin të drejtën tradicionale të dorëzuar nga të parët dhe principin e trajtimit të barabartë.
Duke u përpjekur të rrëshqasin nga ky pushtet i ri i pronarit  dhe duke fituar ngadalë-ngadalë zakone nomade (pasi këta feudalë rrëmbenin tokën e tyre) shumë Epirotë dhe Shqiptarë filluan të lëvizin drejt ambjentit helen, duke u rënditur rreth udhëheqësve të vatrave të tyre, të cilët për një ose tjetër arsye nuk ja kishin dalë mbanë që të marrin titullin e pronarit-feudal.
Këto vatra ishin besimtare në Orthodhoksi duke vijëzuar akoma dhe vijat ndarëse me feudalët, kryesisht të zonave bregdetare të cilët me kënaqësi pranuan dogmën katolike.
Vend kryesor i instalimit të tyre ishte Thessalia. Më vonë, pushtimi osman në Shqipëri dhe në veri dhe Greqinë qëndrore shkakëtoi të tjera dallgë zbritjeje për në jug. Pothuajse të gjitha këto vatra u vendosën kohë pas kohësh në shërbimin ushtarak të Katalanëve, Venecianëve dhe Paleologëve. Në burimet ndërkaq, mbiemri Arvanit (Arnavut) përfundoi të ketë kuptimin e një luftëtari mercenar nga Ballkani pavarësisht nga prejardhja e tij kombëtare. Ngatërrimi i Arvanitëve me popullata të shumta në numër greke kishte si rezultat me kalimin e shekujve pjesa më e madhe e tyre të asimilohet plotësisht si nga ana gjenetike po ashtu dhe nga ana kulturore. Disa pakica të vogla u rojtën kryesisht me martesa të brendshme kryesisht në fshatra të izoluara. Këta mbrojtën zakonet dhe dialektin gjuhor që vjen nga gjuha shqiper me ndikime të mëdha nga të treja gjuhët. Atë greke, sllave dhe latine. Mgjth atë, është vënë re se në shumë vende të instalimit të tyre, Arvanitët transmetuan gjuhën e tyre dhe tek popullatat grekëfolëse të zonës me marrdhënien e tyr të përditëshme.
Besimi i tyre i përbashkët, prejardhja e tyre e përbashkët  (përsa ju përket Epirotëve)  dhe frymëmarrja e përbashkët e kaq shekujve me elementin grek i bëri Arvanitët “më Grekë se Grekët”. Rrjedhim natyral pra ishte përputhja me betejat e kombit helen (Kryengritja Greke, beteja Maqedonase, Lufta Ballkanike). Fakti i të qënurit ata Helenë nuk u vendos kurrë në diskutim apo në dyshim.
Gjatë këtyre betejav, bile, erdhën prëballë dhe me Shqiptarët Myslymanë, të quajturit “Turkoshqiptarë”. Menjëherë pas rënies së komunizmit në Shqipëri, ndërkaq, qeveritë e vëndit fqinj ngritën çështje “arvanite”. Gjatë dhjetëvjeçarit të ’90 Sali Berisha deklaroi se Arvanitët janë minoritet shqiptar në Greqi. Reagimi i ashpër i këtyre të fundit kundrejt tij ishte një përgjigje e fortë kundër këtij  megaloideatizmi të ri të tej lodhur.

Δευτέρα 17 Νοεμβρίου 2014

Γέροντας Εφραίμ Αριζόνας: η αμαρτία στην Ελλάδα θα φέρει δεινά.

Η Ελλάδα κοιμάται στην αμαρτία, όπως τα ζώα στην κοπριά τους!
Η χάρις του Κυρίου έχει φύγει από την Ελλάδα κι η Παναγιά μας οδεύει μακριά μας!
Τα δεινά έρχονται και όχι αργά-αργά! Έρχονται καλπάζοντας! Επισκέπτρια της μονής στην Αριζόνα μεταφέρει τα λόγια του.Διηγείται και δύο θαυμαστά περιστατικά.

Ο ΚΥΒΟΣ ΕΡΡΙΦΘΗ, ALEA JACTA EST



Γράφει ο Νίκος Χειλαδάκης
Φαίνεται πως τα ψέματα τελειώνουν για όσους είχαν ακόμα την ελπίδα ότι θα αποφεύγονταν το μοιραίο, για όσους ακόμα έλπιζαν πως θα συνεχίσουν να τηρούνται οι Ιεροί Κανόνες, για όσους ακόμα έτρεφαν την προσδοκία πως η Ορθοδοξία θα παραμείνει Ορθοδοξία, όπως παρέμεινε επί τόσους αιώνες. Ενώ η χώρα αυτή υποφέρει τραυματισμένη από τα μαρτύρια της ξένης μνημονικιακής κατοχής, ενώ ο εκκλησιασμός διώκεται με κάθε μέσο, ο προκαθήμενος της Κωνσταντινούπολης έχει πάρει την οριστική του απόφαση.
Βαρθολομαίος: «H επανένωση Ορθόδοξης και Καθολικής Εκκλησίας συνιστά καθήκον της εποχής μας». Χωρίς πλέον κανένα δισταγμό, χωρίς πλέον κανένα πρόσχημα, χωρίς καμία αμφιβολία, σε μια σημαντική συνέντευξη σε αυστριακή εφημερίδα ο κ. Βαρθολομαίος σημειώνει πως, «η αποκατάσταση της διάσπασης της και η επανένωση της Εκκλησίας συνιστά μεγάλο καθήκον της εποχής μας, και παραπέμπει στα πρώτα βήματα που ξεκίνησαν σε αυτή την κατεύθυνση πριν από 50 χρόνια ο Πάπας Παύλος ο Έκτος και ο Οικουμενικός Πατριάρχης Αθηναγόρας», ενώ, όπως παρατηρεί, «ο επίσημος Θεολογικός Διάλογος ανάμεσα στις Εκκλησίες βοήθησε να εξαλειφθούν παρεξηγήσεις και διαφορές απόψεων» (;;;).
Μετά από όλα αυτά θα αναρωτηθεί κανείς, θα αναρωτηθεί κάθε καλόπιστος, κάθε ευσεβής, μέλος της ελληνορθόδοξης εκκλησίας, κάθε σκεπτόμενος, (γιατί υπάρχουν δυστυχώς και οι μη σκεπτόμενοι), τι δέον γενέσθαι. Πολλοί θα υποστηρίξουν πως μη δέον γενέσθαι οτιδήποτε. Δηλαδή να μην αντιδρούμε, να μην πούμε τίποτα, να μην αναφερόμαστε καν σε αυτή τη εξέλιξη, να μην βλέπουμε, και να μην ακούμε. Δηλαδή να είμαστε πρόβατα ενός ποιμνίου που το καθηγηθούν λύκοι για να το κατασπαράξουν.
Για όσους όμως ακόμα έχουν συνείδηση και θέλουν να κρατήσουν την Μια, Αγία, Καθολική, Αποστολική, και Ορθόδοξη Εκκλησία, το πρόβλημα είναι πως θα αντιδράσουν, πως θα εκκλησιάζονται όταν οι ιερείς θα είναι Οικουμενιστές, πως θα λάβουν την Θεια Κοινωνία όταν αυτή δεν θα έχει καμία Χάρη γιατί οι Ιερουργοί θα έχουν αποστατήσει, όταν το μίασμα του Οικουμενισμού θα έχει μολύνει τα Ιερά και τα Όσια, όταν αυτά που μας κράτησαν επί τόσους αιώνες θα έχουν καταρρεύσει μετά από μια πολύχρονη προετοιμασία αποδόμησης κάθε ορθόδοξης αγάπης, κάθε ορθόδοξης θεραπευτικής λειτουργίας. Κάποιοι πιστοί λίγο-πολύ λέγουν, «μα το τάδε μοναστήρι, ο τάδε μοναχός έχει αγάπη, έχει ελεημοσύνη, έχει άσκηση, έχει αυταπάρνηση, έχει προσευχή, έχει τόσα καλά…πως είναι δυνατόν να σφάλλει ; Μήπως από κάποια πλευρά έχει κάποιο δίκαιο ; Μήπως εδώ επιβάλλεται να κάνουμε οικονομία ;». Εδώ θα πρέπει να καταλάβουμε, να αντιληφτούμε πως οι Νεοεποχίτες δεν επιδιώκουν να κλείσουν οι εκκλησίες αλλά να συνεχίσουν να υπάρχουν, να λειτουργούν γεμάτες εκκλησίασμα αλλά με αλιωμένο-κοσμικό και οικουμενιστικό φρόνημα. Αντίθετα τις όποιες εκκλησίες θα παραμείνουν στην Ορθοδοξία θα τις απομονώσουν και θα της χαρακτηρίσουν αναχρονιστικές και απομεινάρια ενός σκοταδιστικού παρελθόντος.
Πριν από λίγα χρόνια ένας πασίγνωστος γέροντας στο Άγιο Ορός αναφερόμενος στους παπικούς μου είχε πει : «Δεν μπορούμε να τους αποδεχτούμε γιατί έτσι αλλοιώνουμε την θεραπευτική χάρη της Ορθοδοξίας και χάνουμε την αγάπη που θα μπορούσαμε να τους προσφέρουμε για να μετανοήσουν». Σήμερα όχι μόνο τους αποδεχόμαστε αλλά οι προκαθήμενοι βάσει συνωμοτικού σχεδίου που εξυφαίνονταν εδώ και δεκαετίες, έφτασαν στο σημείο να επιδιώκουν πλέον ανοιχτά και χωρίς κανένα πρόσχημα την λεγομένη «ένωση των εκκλησιών», δηλαδή την ένωση με τον «Έξω από εδώ». Αλλά το πιο τραγικό είναι πως ο ίδιος αυτός ο γέροντας, στον οποίο πηγαίνουν να τον επισκεφτούν χιλιάδες από όλο τον κόσμο θεωρώντας τον σαν πάτερ Παΐσιο νούμερο 2, (και ο όποιος καθοδηγεί ένα από τα μεγαλύτερα ιδρύματα Ρωμιοσύνης του οποίου υπήρξα ιδρυτικό μέλος), μου συνέστησε με αυστηρό τρόπο να σταματήσω να γράφω για όσα σήμερα γίνονται σε βάρος της Ορθοδοξίας παρά την ευλογία που έχω από τον πνευματικό μου. Μάλιστα έφτασε στο σημείο να με συστήσει να εξομολογηθώ για όσα έγραψα τους τελευταίους μήνες. Αλλοίμονο!
Ο πατήρ Ρωμανιδης είχε προφητέψει από την δεκαετία του ογδόντα ότι θα έρθει η μέρα που δεν θα υπάρχει πλέον τίποτα στην ορατή εκκλησία που θα μαρτυρά την Ορθοδοξία, καθώς αυτή θα έχει εγκαταλειφτεί από τους ίδιους τους ιερείς της. Τώρα διαφαίνεται πως όλα είχαν σχεδιαστεί με τον καλύτερο τρόπο και οι ανύποπτοι ευλαβείς σύμφωνα με τα σχέδια τους θα έπεφταν σαν «ώριμα φρούτα» στον λάκκο της καταστροφής. Από την μια η πολιτική προδοσία και από την άλλη η θρησκευτική αποστασία και στη μέση ένα ζαλισμένο ποίμνιο. Όλα ωραία και άριστα σχεδιασμένα και καθορισμένα.
Ο προφήτης Ησαΐας ως αυθεντικός κήρυκας του λόγου του Θεού ελέγχει κατά τρόπο αληθινά προφητικό τους ανάξιους άρχοντες των Ιουδαίων. Η αγανάκτηση του Προφήτη φτάνει σε τέτοιο βαθμό που καλεί τους βαρβάρους ειδωλολάτρες, οι οποίοι λόγω της βαρβαρότητας τους μοιάζουν με άγρια θηρία, να έρθουν να κατασπαράξουν τους κακούς άρχοντες. Είναι χαρακτηριστικός ο λόγος του Προφήτη : «Πάντα τα θηρία τα άγρια, δεύτε φάγετε, πάντα τα θηρία του δρυμού» (Ης. νστ΄9). Αλλά ο προφητικός λόγος δεν εξαντλείται στο σημείο αυτό. Συνεχίζει με την ίδια και περισσότερο δριμύτητα και ελέγχει τώρα, «τους αναιδείς τη ψυχή», λέγοντας, «Και οι κύνες αναιδείς τη ψυχή, ουκ ειδότες πλησμονήν, και εισί πονηροί ουκ ειδότες σύνεσιν, πάντες εν ταις οδοίς αυτών εξηκολούθησαν, έκαστος κατά το εαυτού» (Ης. νστ΄10).
Τι μας λέγει η Αγία Γραφή : «Μέγα εστί το της ευσεβείας μυστήριον!», αναφωνεί ο Απόστολος Παύλος, (Α΄Τιμόθ. γ΄16). Και πιο κάτω τι λέγει ; Να είμαστε απλώς καλοί άνθρωποι ; Όχι! Αλλά, : «Θεός εφανερώθη εν σαρκί, εδικαιώθη εν Πνεύματι, ώφθη αγγέλοις εκηρύχθη εν ένθεσι, επιστεύθη εν κόσμω, ανελλήφθη εν δόξη». Και η προσωπική Θεία αποκάλυψις γίνεται μόνο εν Πνεύματι Αγίω. « Ούτως ο άνθρωπος αυτοπροαιρέτως, είτε γίνεται σκώληξ και δεν διαμαρτύρεται επειδή τον πατούν, είτε γίνεται υψιπέτης αετός της Χάριτος και ίπταται εις τους Ουρανούς».
Στην εποχή που ζούμε όλα τα προσωπεία έχουν πέσει και έχουν αποκαλυφθεί τα πάντα. Στη συνείδηση του κάθε πιστού επαφίεται αν θα αγωνιστεί, ή αν θα παραδοθεί στα επερχόμενα. Στην συνειδητή ευθύνη του κάθε ιεράρχη είναι να πάψει να κρύβεται πίσω από την «σκιά» του και να πάρει ξεκάθαρη θέση στα τελούμενα.
ΝΙΚΟΣ ΧΕΙΛΑΔΑΚΗΣ
Δημοσιογράφος-Συγγραφέας-Τουρκολόγος

BBC Αλβανία η πιο διεφθαρμένη χώρα στην Ευρώπη - BBC: Shqipëria më e korruptuara në Evropë, Rama sfida të vështira!

Korrupsioni dhe papunësia mbeten dy nga problemet më të mëdha që ka Shqipëria”. Këto janë disa nga problemet më të mëdha që evidentohen nga BBC, në profilin e saj për Shqipërinë, të ndryshuar së fundmi.

Në faqen e saj zyrtare, BBC, në profilin për vendin tonë, bën një përmbledhje të zhvillimeve më politike dhe ekonomike në vendin tonë pas rënies së komunizmit, ku theksohet se Shqipëria është vendi më i korruptuar, si dhe një nga vendet më të varfra në Evropë.

“Papunësia mbetet e lartë, dhe infrastruktura dhe korrupsioni vazhdojnë të pengojnë futjen më shumë të investimeve të huaja. Sipas një raporti të publikuar nga mbikëqyrësi i korrupsionit, Transparency International, në vitin 2012, Shqipëria është aktualisht vendi më i korruptuar në Evropë”, thuhet nga BBC në profilin për Shqipërinë. 

Sipas analizës së bërë nga BBC edhe pse ka shenja progresi ekonomik, duke mbajtur nën kontroll të rreptë inflacionin me pak rritje, vendi mbetet një nga më të varfrit në Evropë. 

“Shqipëria është shndërruar në një ekonomi tregu, por është larg nga standardet e Evropës Perëndimore. Bujqësia është një sektor i rëndësishëm dhe një vend punësimi i madh. Vendi mbetet një nga më të varfrit në Evropë, ku në 2013 borxhi publik arriti në 60% të GDP”, thuhet në analizë. 

Më tej, analiza e BBC, ndalet edhe tek aspirata e Shqipërisë për tu bërë pjesë e Bashkimit Evropian. Lidhur me këtë në analizë thuhet se Shqipëria aplikoi për statusin e vendit kandidat në BE në vitin 2009, dhe e mori statusin në qershor të vitit 2014. 

Η διαφθορά και η ανεργία παραμένουν δύο από τα μεγάλα προβλήματα που έχει η Αλβανία». Αυτά είναι μερικά από τα μεγάλα προβλήματα που διακρίνει  το BBC , στο δικό της προφίλ για την Αλβανία, που έχει ενημερωθεί πρόσφατα.
Στην επίσημη ιστοσελίδα το μεγάλο αυτό ενημερωτικό δίκτυο, αναφέρεται συνοπτικά για τις οικονομικές και πολιτικές εξελίξεις στην χώρα αυτή μετά την πτώση του κομμουνισμού, όπου τονίζεται ότι η Αλβανία είναι μία από τις πιο διεφθαρμένες και φτωχές χώρες στην Ευρώπη.
« Η ανεργία παραμένει υψηλή, και η υποδομή μαζί με την διαφθορά εμποδίσουν τις ξένες επενδύσεις. Σύμφωνα με την αναφορά που δημοσιεύτηκε από το όργανο που επιτηρεί την διαφθορά το Transparency International το 2012, η Αλβανία ήταν η πιο διεφθαρμένη χώρα στην Ευρώπη.
Σύμφωνα δηλαδή με την ανάλυση του BBC αν και τα σημάδια οικονομικής ανάπτυξης, κρατώντας υπό αυστηρό έλεγχο το πληθωρισμό με μικρή αύξηση, η χώρα παραμένει μία από τις πιο φτωχές στην Ευρώπη.
« Η Αλβανία έχει μετατραπεί σε οικονομική αγορά αλλά είναι πολύ μακριά από τα δεδομένα της Δυτικής Ευρώπης. Η Γεωργία είναι ένας κλάδος σημαντικός στην χώρα και για την εργασία. Η χώρα παραμένει μία από της πιο φτωχές στην Ευρώπη, όπου το 2013 το δημόσιο χρέος έφτασε το 60% του GDP.
Πέρα από αυτό στην ανάλυση αναφέρεται και οι φιλοδοξίες της Αλβανίας για να γίνει μέλος της ΕΕ.

Τρισδιάστατη απεικόνιση του μεγαλείου της Αμφίπολης


Πέμπτη 13 Νοεμβρίου 2014

Σκόπια: «Αυτή είναι η στολή της «Φρουράς της Δημοκρατίας της Ιλλυρίδας»

Στην ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδα Lajm των Σκοπίων παρουσιάζεται ο επικεφαλής της "Φρουράς της Δημοκρατίας της Ιλλυρίδας", που επιβεβαιώνει την ύπαρξη της

Νοέμβριος 8, 2014.

Ο Χαμντί Ντρετσάι, γνωστός ως ‘Πάνθηρ’ , ο ποίος εμφανίζεται ως Γενικός Διοικητής της προεδρικής "Φρουράς της Δημοκρατίας της  Ιλλυρίδας", παρουσίασε την στολή της ‘φρουράς’ αυτής.


«Σήμερα παρουσιάζουμε τη στολή , προς τιμήν του πεσόντα ήρωα Ιμέρ Γκαβάζι- Imer Gavazi, που σκοτώθηκε στο Βόροντετς του Τέτοβο πριν από επτά χρόνια», δήλωσε ο ‘Πάνθηρ’.

Ο ίδιος σε δελτίο τύπου, ανέφερε ότι 250 μέλη της Φρουράς της Δημοκρατίας της Ιλλυρίδας, φρουρούν, ήδη,  διάφορες πόλεις στο νοτιοσλαβικό κράτος-FYROM.

Σύμφωνα με τον ίδιο, μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν  καταγραφεί περιστατικά, αλλά, τα μέλη της Φρουράς έχουν μαζί τους ελαφρύ οπλισμό και διατηρούν επαφές με κατοίκους των ορεινών περιοχών, γράφει η αλβανική Λάιμ των Σκοπίων.



Απάντηση Ντούλε στις δηλώσεις Ράμα για την ελληνική μειονότητα

O πρόεδρος του Κόμματος Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και αντιπρόεδρος της αλβανικής βουλής Βαγγέλης Ντούλες, απέρριψε τη δήλωση του πρωθυπουργού Ράμα, ο οποίος είπε ότι «Στην Αλβανία, υπάρχει μια ελληνική μειονότητα που δεν αισθάνεται απολύτως καμία διάκριση, σε σχέση με τους υπόλοιπους Αλβανούς πολίτες και γι 'αυτό πρέπει να είμαστε υπερήφανοι».
Ο κ. Ντούλες είπε ότι «Ο κ. Ράμα δεν μπορεί να προσποιείται ότι είναι ένα παράδειγμα στο χώρο των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, την ώρα που η Αλβανία είναι η μόνη χώρα που ακόμα δεν έχει σαφή στατιστικά στοιχεία για τις μειονότητες, που είναι η βάση του ζητήματος του σεβασμού των δικαιωμάτων των μειονοτήτων σε μια χώρα.
Υπάρχει έλλειψη ενός ειδικού νόμου για τα δικαιώματα των μειονοτήτων και η Αλβανία θα πρέπει να το εγκρίνει το συντομότερο», δήλωσε ο αντιπρόεδρος του ΚΕΑΔ και αντιπρόεδρος του Κοινοβουλίου, καλεσμένος στην εκπομπή "Tonight" στο τηλεοπτικό κανάλι Ora News
«Πώς μπορεί να επιδιώκεις να είσαι πρωθυπουργός μιας χώρας που σέβεται τα δικαιώματα των μειονοτήτων και να είσαι το παράδειγμα σε αυτή την κατεύθυνση, την στιγμή που δεν έχεις κάνει το άλφα. Στις αλβανικές ένοπλες δυνάμεις δεν υπάρχει ούτε ένας αξιωματικός μέλος των εθνοτικών μειονοτήτων, στα σώματα ασφαλείας για χρόνια μετριούνται στα δάχτυλα του ενός χεριού, στο διπλωματικό σώμα και στο δικαστικό σύστημα η ίδια κατάσταση» δήλωσε ο Βαγγέλης Ντούλες.

Ενισχύστε οικονομικά την προσπάθεια μας!

Ετικέτες

ενημέρωση (2161) ενημέρωση-informacion (1428) Αλβανία (904) ορθοδοξία (422) ιστορία-historia (374) Εθνική Ελληνική Μειονότητα (366) ελληνοαλβανικές σχέσεις (311) ορθόδοξη πίστη - besimi orthodhoks (277) Εθνική Ελληνική Μειονότητα - Minoriteti Etnik Grek (253) Β Ήπειρος (239) ορθοδοξία-orthodhoksia (234) ορθόδοξη πίστη (222) εθνικισμός (195) διωγμοί (162) τσάμηδες (122) shqip (119) Κορυτσά-Korçë (118) Κορυτσά Β Ήπειρος (103) informacion (100) Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος (97) ορθόδοξη ζωή (96) ορθόδοξη ζωή- jeta orthodhokse (76) διωγμοί - përndjekje (61) ορθόδοξο βίωμα (59) εθνικισμός-nacionalizmi (56) ορθόδοξη εκκλησία της Αλβανίας (55) Ελλάδα-Αλβανία (48) Ι.Μ Κορυτσάς - Mitropolia e Shenjtë Korçë (45) ανθελληνισμός (44) Ελληνικό Σχολείο Όμηρος (43) πολιτισμός - kulturë (43) besimi orthodhoks (40) Γενικό Προξενείο Ελλάδος Κορυτσά (39) Ορθόδοξη Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Αλβανίας - Kisha Orthodhokse Autoqefale Shqiptare (37) ιστορία ορθοδοξίας (36) βίντεο (34) Shqipëria (32) ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ 1821 (32) κομμουνισμός- komunizmi (30) πνευματικά (27) Μητρόπολη Κορυτσάς - MItropolia e Korçës (24) πολιτική-politikë (23) απόδημος ελληνισμός-helenizmi i diasporës (22) αλβανικά (21) εκπαίδευση (21) Αρχαία Ελλάδα (20) helenët-Έλληνες (19) κομμουνισμός (19) Greqia (17) Βλαχόφωνοι Έλληνες (15)