Δευτέρα 5 Ιανουαρίου 2015

Μηχανή του Χρόνου: Γιατί η ελληνική σημαία είναι κυανόλευκη και έχει 9 λωρίδες;

Καθ’ όλη τη διάρκεια της Τουρκοκρατίας δεν έλειψαν τα επαναστατικά κινήματα των υπόδουλων Ελλήνων. Σε όλες αυτές τις εξεγέρσεις υψωνόταν και από μια σημαία, «εν πανίον», αυτοσχέδια επινόηση του κάθε αρχηγού, γεγονός φυσιολογικό εφόσον δεν υπήρχε ενιαία κρατική υπόσταση να επιβάλλει ένα κοινό έμβλημα. Οι περισσότερες σημαίες είχαν μερικά κοινά χαρακτηριστικά (βυζαντινή πορφύρα, δικέφαλος ή μονοκέφαλος αετός κ.α.), με κυριότερο όλων τον σταυρό επειδή η Εκκλησία αποτελούσε τον κυριότερο παράγοντα συσπείρωσης των Ελλήνων επί Τουρκοκρατίας.
Πολύ γρήγορα ο σταυρός επιβλήθηκε ως θρησκευτικό και πολιτικό έμβλημα του υποταγμένου έθνους, σε τέτοιο μάλιστα βαθμό ώστε κληρικοί ετίθεντο επικεφαλής εξεγέρσεων χρησιμοποιώντας ως σημαίες τα ιερά λάβαρα των εκκλησιών τους. Στις αρχές της Επανάστασης του 1821 εμφανίστηκαν πολλές σημαίες με διάφορες παραστάσεις, σύμφωνα με τη φαντασία καθενός αρχηγού, με βάση το μίσος που είχε κατά των Τούρκων, τις ιστορικές γνώσεις, τις οικογενειακές παραδόσεις και τη θρησκευτική του ευλάβεια. Αμέσως μετά την κατάληψη της Τριπολιτσάς (Σεπτέμβριος 1821), ο Παπαφλέσσας έκοψε ένα κομμάτι από την εσωτερική πλευρά του ράσου του και ταυτόχρονα ζήτησε από τον οπλαρχηγό Παναγιώτη Κεφάλα να σχίσει δύο λωρίδες από τη λευκή του φουστανέλα.
Με αυτά τα κομμάτια κατασκευάστηκε μια αυτοσχέδια σημαία (γαλάζια με λευκό σταυρό) η οποία υψώθηκε, κάτω από τις ιαχές των Ελλήνων πολεμιστών, στο πρώην τουρκικό διοικητήριο της πόλης. Αυτή αποτέλεσε το πρώτο σχέδιο της επίσημης σημαίας του ελληνικού κράτους μετά την απελευθέρωση. Η ιστοριογραφία των πρώτων μετεπαναστατικών χρόνων έδωσε και μια ρομαντική διάσταση στη σημαία, αποτέλεσμα συνεργασίας ενός στρατιώτη και ενός ιερέα, αναφέροντας πως η γενναιότητα του κλέφταρματολού στήριξε τις ελπίδες της στη χριστιανική πίστη.
Την 1η Ιανουαρίου 1822 συνήλθε στην Πιάδα της Επιδαύρου η Α΄Εθνοσυνέλευση. Ανάμεσα στα πολλά που συζητήθηκαν τέθηκε και το ζήτημα της καθιέρωσης ενιαίας επαναστατικής σημαίας, ώστε να σταματήσει η σύγχυση που επικρατούσε μέχρι τότε από την εμφάνιση δεκάδων σημαιών. Με το ΡΔ΄άρθρο του Προσωρινού Πολιτεύματος της Ελλάδας ορίστηκε η ενιαία σημαία να συμβολίζει «την Πάρεδρον του Θεού Σοφίαν, την Ελευθερίαν και την Πατρίδα» και καθιερώθηκε να φέρει ως σύμβολο τον σταυρό και ως χρώματα το κυανό και το λευκό. Στις 15 Μαρτίου 1822 στην Κόρινθο, το Εκτελεστικό Σώμα με το Διάταγμα 540 προσδιόρισε τις λεπτομέρειες της παραπάνω απόφασης.
Η σημαία «των κατά γην δυνάμεων» θα ήταν τετράγωνη, κυανού χρώματος, με έναν λευκό σταυρό στη μέση. Η ναυτική σημαία διακρινόταν σε πολεμική και εμπορική. Η πολεμική διαιρέθηκε σε εννέα οριζόντια παραλληλόγραμμα. Στην άνω εσωτερική γωνία της υπήρχε κυανό τετράγωνο με λευκό σταυρό στη μέση. Τα παραπάνω ενέκρινε και επικύρωσε και το Πολιτικό Σύνταγμα της Ελλάδας στην Τροιζήνα (Μάιος 1827), ορίζοντας να μη μεταχειρίζονται οι Έλληνες άλλες σημαίες τόσο στην ξηρά όσο και στη θάλασσα. Η παραπάνω διαταγή εφαρμόστηκε καθολικά στην αρχή, καθώς προσέκρουσε στο έντονο τοπικιστικό πνεύμα των επαναστατών.
Πίνακας του Πέτερ φον Ες με θέμα την άλωση της Τριπολιτσάς. Ο Παναγιώτης Κεφάλας υψώνει την επαναστατική σημαία στις επάλξεις των τειχών της πόλης. Αν δεχθούμε τη συνεργασία του Παπαφλέσσα με τον Κεφάλα για την κατασκευή της σημαίας ως γεγονός, τότε ο Γερμανός καλλιτέχνης δεν απέδωσε στη σωστή θέση τα χρώματα.
Βαθμιαία όμως η κυανόλευκη επικράτησε, με συνέπεια να τερματιστεί η σύγχυση λόγω των ποικίλων χρωμάτων και σχημάτων. Στις 30 Ιουλίου 1828, ο κυβερνήτης Ιωάννης Καποδίστριας εξέδωσε ένα ψήφισμα σύμφωνα με το οποίο «τα πολεμικά και εμπορικά πλοία της Ελλάδος θέλουν φέρει μιαν και την αυτήν σημαίαν, την μέχρι σήμερον πολεμικήν», αποκαθιστώντας έτσι μια μεγάλη αδικία σε βάρος του ελληνικού εμπορικού στόλου ο οποίος είχε σηκώσει το βάρος του Αγώνα της Ανεξαρτησίας.
Όσον αφορά στο σκεπτικό της επιλογής των χρωμάτων (λευκού και κυανού), τις σειρές και τους συμβολισμούς που επιδιώχθηκαν υπάρχουν ποικίλες απόψεις, οι οποίες ακόμη και σήμερα οδηγούν σε διχογνωμία μεταξύ των ιστορικών.
Συγκεκριμένα υποστηρίχθηκαν οι ακόλουθες απόψεις και εκδοχές αν και οι περισσότερες αποτελούν ρομαντικές θεωρήσεις και στερούνται αποδεικτικών στοιχείων.
Οι εκδοχές που έχουν ακουστεί
*Ο κυανόλευκος συνδυασμός προέρχεται από τα χρώματα του πέπλου της θεάς Αθηνάς.
*Τα συγκεκριμένα χρώματα επελέγησαν από τις κυανόλευκες σημαίες του στρατού του Μεγάλου Αλεξάνδρου ή την κυανόλευκη επίσημη ενδυμασία των Βυζαντινών αξιωματούχων ή από την αυτοκρατορική σημαία των Παλαιολόγων.
*Τα χρώματα και το σχήμα είναι δανεισμένα από τη σημαία του φημισμένου οπλαρχηγού  Ιωάννη Σταθά.
*Το λευκό χρώμα συμβολίζει την αγνότητα και τον καλό σκοπό των Ελλήνων που επιδίωκαν την ανεξαρτησία. Το κυανό χρώμα συμβολίζει τον ουρανό της Ελλάδας, την ουράνια δύναμη η οποία βοήθησε τον άνισο αυτό Αγώνα να τελειώσει ευνοϊκά για το ελληνικό έθνος (αυτή είναι και η επικρατούσα άποψη).
*Τα χρώματα συμβολίζουν τον ουρανό (κυανό) και τον αφρό των κυμάτων της θάλασσας (λευκό).
*Τα χρώματα είναι ο συνδυασμό της κυανής ναυτικής βράκας και της λευκής φουστανέλας.
*Οι εννέα κυανές-λευκές οριζόντιες λωρίδες περιέχονταν στην αυτοκρατορική σημαία του Νικηφόρου Φωκά, τις οποίες διατήρησε στο οικόσημο της και στη σημαία της η οικογένεια των Καλλέργηδων πιστεύοντας ότι αντλούσε την καταγωγή της από τον εν λόγω αυτοκράτορα.
*Οι εννέα οριζόντιες λωρίδες συμβολίζουν τις εννέα Μούσες.
*Οι παράλληλες επαναλαμβανόμενες λωρίδες συμβολίζουν τη θάλασσα και τους κυματισμούς της.
*Οι οριζόντιες λωρίδες επιλέχθηκαν με βάση τα πρότυπα της αμερικανικής σημαίας (πρόκειται για μια άποψη η οποία δεν στερείται σοβαρότητας).
*οι  εννέα λωρίδες είναι μια, για κάθε συλλαβή της φράσης «ελευθερία η θάνατος»
Στο βιβλίο με τίτλο «Ιστορία του Ελληνικού Στρατού 1821-1997», εκδόσεις ΓΕΣ/ΔΙΣ, αναφέρεται: «Με την επιλογή του κυανού, του χρώματος του ουρανού, υποδηλώνεται η θεότητα του Αγώνα, αφού ο Θεός ενέπνευσε στο έθνος τη μεγαλουργή ιδέα, παρότι αδύνατο και άοπλο, να αναλάβει και να φέρει σε αίσιο πέρας τον άνισο εκείνο αγώνα.
Με το λευκό υποδηλώνεται ο καθαρός, άμωμος και αγνός σκοπός των Ελλήνων που μοναδική τους επιδίωξη ήταν η απελευθέρωση και η ανεξαρτησία του έθνους και η απαλλαγή του από την πολύχρονη σκληρή τυραννία. Εξάλλου, σύμφωνα με την επικρατέστερη εκδοχή, οι εννέα κυανόλευκες ταινίες αντιπροσωπεύουν τις εννέα συλλαβές της φράσης «Ελευθερία ή Θάνατος», που ήταν και ο όρκος των παλικαριών της Επαναστάσεως».
Το βέβαιο είναι ότι σε κανένα από τα επίσημα κυβερνητικά έγγραφα, μέσω των οποίων καθιερώθηκε η εν λόγω σημαία, δεν υπάρχει η αιτιολόγηση για τη συγκεκριμένη χρωματική επιλογή και το σχήμα. Φαίνεται ότι η κυανόλευκη κρατά ακόμα καλά κρυμμένα τα μυστικά της. Ωστόσο, συνεχίζει να εμπνέει.

Εκπληκτικές εικόνες που γελοιοποιούν τα σύγχρονα ήθη - Pamje të mrekullueshme që ironizojnë zakonet moderne!

Ο Βρετανός εικονογράφος John Holcroft από την ηλικία των 19 ετών δημιουργεί οπτικές σάτιρες που αναδεικνύουν τα κουσούρια της κοινωνίας μας.Με ένα ρετρό στιλ που θυμίζει τις χαρακτηριστικές διαφημίσεις του '50 και του '60, ο Holcroft καταπιάνεται με θέματα όπως η δουλειά, η τεχνολογία και το αέναο κυνήγι της ευτυχίας που παραδοσιακά σαμποτάρουν ο εγωισμός, η απληστία και η τεμπελιά."Εικονογραφώ πράγματα που είναι σημαντικά για μένα. Απλά τυχαίνει πολλά από αυτά που με απασχολούν να έχουν να κάνουν με την πολιτική" λέει ο ίδιος ο καλλιτέχνης, που έχει υπογράψει συνεργασίες με εκδόσεις όπως αυτές των Guardian, Economist και Financial Times.
Skicuesi britanik John Holcroft që prej 19 vjeç krijon satirë vizive që vërtetojnë kusuret e shoqërisë sonë 
Me një stil retro që kujton reklamat e viteve 50 dhe 60, Holocroft-i kapet pas çështjesh si puna teknologjia, kërkimi i lumturisë që tradicionalisht sabotohen nga egoizmi, pangopësia dhe dembelizmi. 
"Pikturoj gjëra që janë të rëndësishme për mua. Por thjesht ndodh që shumë prej atyre që merrem të kenë lidhje me politikën" thotë vetë artisti që nënshkruar marrveshme me botime si Guardian, Economist dhe Financial Times




Ανακάλυψαν υπόγεια πόλη 5.000 ετών στην Καππαδοκία - Zbuluan qytet të nëndheshëm 5000 vjeçar në Kapadoki

Εντυπωσιάζει η ανακάλυψη στην Καππαδοκία. Ερευνητές βρήκαν μια τεράστια υπόγεια πόλη, 5.000 ετών η οποία σύμφωνα με τους επικεφαλής είναι η μεγαλύτερη στον κόσμο.
Η υπόγεια πόλη βρέθηκε στην ιστορική Καππαδοκία, στην περιοχή Νεβσεχίρ. Ο δήμαρχος της πόλης, Hasan Ünver, χαρακτήρισε τις υπόλοιπες υπόγειες πόλεις που έχουν βρεθεί ως "κουζίνες" σε σχέση με το μέγεθος αυτής που ήρθε τώρα στο φως.
Ο επικεφαλής της διοίκησης της οικιστικής ανάπτυξης της χώρας, Mehmet Ergün Turan δήλωσε ότι η ανακάλυψη έγινε κατά τη διάρκεια υπόγειων διεργασιών.


"Δεν είναι κάποια γνωστή υπόγεια πόλη. Οι διάδρομοι των τούνελ φτάνουν τα 7 χιλιόμετρα! Σταματήσαμε όλες τις εργασίες που κάναμε στην περιοχή όταν τη βρήκαμε", είπε στην Hurriyet ο Turan. Πριν έρθει στο φως η υπόγεια πόλη, οι αρχές είχαν δώσει μέχρι τώρα για τις εργασίες που  έκαναν 90 εκατ. λίρες. Ο υπεύθυνος σημείωσε πως η εν λόγω χασούρα δεν είναι σημαντική απώλεια δεδομένου της ιστορικής ανακάλυψης που έγινε.
Αν και το άνω τμήμα της πόλης είχε γίνει αντιληπτό από πέρυσι, ωστόσο μέχρι τώρα δεν είχε γίνει γνωστό το μέγεθος της ανακάλυψης. Μάλιστα, μέχρι τώρα έχουν ανασκαφεί και μελετούνται 44 ιστορικά αντικείμενα.
Μέχρι σήμερα, η πιο γνωστή υπόγεια πόλη στην περιοχή ήταν εκείνη που βρέθηκε στην πόλη Ντερινκούγιου το 1963. Τότε ένας τοίχος σπηλαίου γκρεμίστηκε και αποκάλυψε μια υπόγεια πόλη βάθους πάνω από 90 μέτρα.

Impresionon zbulimi në Kapadoki, Kërkues gjetën një qytet të tërë të nëndheshëm, 5000 vjeçar i cili sipas udhëheqësve është më i madhi në botë.
Qyteti i nëndheshëm u gjend në Kapadokinë Historike në zonën Nevsehir. Kryebashkiaku i qytetit Hasan Unver, i karakterizoi qytetet e tjera të nëndheshme që janë gjendur si “kuzhina” krahasuar me atë që tashmë erdhi në dritë.
Udhëheqësi i administratës të zhvillimit arkitekturor shtëpiak të vendit,  Mehmet Ergun Turan deklaroi që zbulimi u bë gjatë disa gërmimeve të nëndheshme.
“ Nuk është një qytet i njohur i nëndheshëm. Rrugicat e tuneleve arrijnë në 7 kilometro! Ndaluam të gjitha punimet që bëmë në zonë kur e gjetëm” tha në gazetën Hurriyet, Turani. Para se të vinte në dritë qyteti i nëndheshëm, autoritet kishin deri tani për punimet që bënë 90 milion lira. Përgjegjësi nënvizoi se vonesa në fjalë nuk është një humbje e rëndësishme të dhënash të zbulimit historik që u bë.
Mgjth se pjesa e sipërme e qytetit ishte vënë re që vjet, deri tani nuk ishte bërë e njohuar madhësia e zbulimit. Bile deri tani janë gërrmuar dhe studiuar 44 objekte historike.
Deri më sot në atë zonë që u gjend qyteti Derinkuju më 1963.
Atëhere një murr shpelle u rrëzua dhe zbuloi një qytet të nëndheshëm me thellësi mbi 90 metra.

Πέμπτη 1 Ιανουαρίου 2015

Κυπαρίσσι 200 ετών έπεσε σε μοναστήρι των Ιωαννίνων! ΦΩΤΟ & ΒΙΝΤΕΟ

Το μεγάλο κυπαρίσσι έπεσε χθες στις 18.00 το απόγευμα στην Ιερά Μονή Δουραχάνης!

Το δέντρο ύψους 20 μέτρων που μετρά 200 χρόνια όπως λένε οι άνθρωποι του μοναστηριού,
έπεσε πάνω στο χώρο όπου στεγάζεται η κουζίνα και η τραπεζαρία, προκαλώντας σοβαρές υλικές ζημιές

Ευτυχώς, δε βρισκόταν κανείς τόσο στο εσωτερικό όσο και στον αύλειο χώρο της Μονής, την ώρα που έπεσε το δέντρο.
ΦΩΤΟ από το epirus-tv
ΦΩΤΟ από το epirus-tv

Νωρίς το πρωί, άνδρες της Πυροσβεστικής, φρόντισαν για την κοπή και την απομάκρυνσή του, επιχειρώντας στο σημείο για αρκετές ώρες .

 

Πηγή: epirus-tv

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ! - GËZUAR PËR SHUMË VJET NJË VIT TË MBARË PËR TË GJITHË!






Ενισχύστε οικονομικά την προσπάθεια μας!

Ετικέτες

ενημέρωση (2161) ενημέρωση-informacion (1427) Αλβανία (904) ορθοδοξία (422) ιστορία-historia (374) Εθνική Ελληνική Μειονότητα (366) ελληνοαλβανικές σχέσεις (311) ορθόδοξη πίστη - besimi orthodhoks (277) Εθνική Ελληνική Μειονότητα - Minoriteti Etnik Grek (253) Β Ήπειρος (239) ορθοδοξία-orthodhoksia (234) ορθόδοξη πίστη (222) εθνικισμός (195) διωγμοί (162) τσάμηδες (122) shqip (119) Κορυτσά-Korçë (118) Κορυτσά Β Ήπειρος (103) informacion (100) Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος (97) ορθόδοξη ζωή (96) ορθόδοξη ζωή- jeta orthodhokse (76) διωγμοί - përndjekje (61) ορθόδοξο βίωμα (59) εθνικισμός-nacionalizmi (56) ορθόδοξη εκκλησία της Αλβανίας (55) Ελλάδα-Αλβανία (48) Ι.Μ Κορυτσάς - Mitropolia e Shenjtë Korçë (45) ανθελληνισμός (44) Ελληνικό Σχολείο Όμηρος (43) πολιτισμός - kulturë (43) besimi orthodhoks (40) Γενικό Προξενείο Ελλάδος Κορυτσά (39) Ορθόδοξη Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Αλβανίας - Kisha Orthodhokse Autoqefale Shqiptare (37) ιστορία ορθοδοξίας (36) βίντεο (34) Shqipëria (32) ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ 1821 (32) κομμουνισμός- komunizmi (30) πνευματικά (27) Μητρόπολη Κορυτσάς - MItropolia e Korçës (24) πολιτική-politikë (23) απόδημος ελληνισμός-helenizmi i diasporës (22) αλβανικά (21) εκπαίδευση (21) Αρχαία Ελλάδα (20) helenët-Έλληνες (19) κομμουνισμός (19) Greqia (17) Βλαχόφωνοι Έλληνες (15)