Τρίτη 16 Ιουνίου 2015

Εκδήλωση για τη Λήξη του Σχολικού Έτους 2014-15 από το Ελληνοαλβανικό Σχολείο Όμηρος!

Ξαναζωντάνεψε ξανά με την βοήθεια των παιδιών το κτίριο όπου διέμενε ο Νομπελίστας μας Γιώργος Σεφέρης στην Κορυτσά κατά την περίοδο που ήταν Πρόξενος εδώ και που τώρα πια ανήκει στην Ελληνική Πολιτεία. Υπό την μέριμνα  του ΓΠ της Ελλάδας κ Ιωάννη Πεδιώτη η εκδήλωση για την λήξη του Σχολικού Έτους 2014-2015 του Ελληνοαλβανικού Σχολείο Όμηρος στη Κορυτσά πραγματοποιήθηκε και φέτος στο χώρο αυτό που περιμένει υπομονετικά να ανακαινιστεί ενώ κάθε μέρα που περνά κινδυνεύει με πλήρη κατάρρευση συμβολίζοντας έτσι κατά κάποιο τρόπο και την «κατάρρευση» πολλών άλλων «πραγμάτων» στην καρδιά των ομογενών και των άλλων ανθρώπων που ατενίζουν αυτό το θέαμα για χρόνια.
Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους ο ΓΠ της Ελλάδας κ Ιωάννης Πεδιώτης, ο εκπρόσωπος της Ι Μ Κορυτσάς π Μιχαήλ Σανελλάρη,  ο Συντονιστής Εκπαίδευσης κ Γιώργος Χρονόπουλος, η Περιφερειάρχης της Κορυτσάς κ Ιρένα Νίκαϊ, η εκπρόσωπος του Δήμου Κορυτσάς κ Μπελίντα Τερόβα γονείς και παιδιά.
Την έναρξη της εκδήλωσης ανήγγειλε ο Διευθυντής του Σχολείου κ Ζαφείρης Γεωργιάδης ο οποίος καλωσόρισε τους παρευρισκομένους.
Οι μαθητές με τη βοήθεια των δασκάλων τους παρουσίασαν ένα πρόγραμμα διασκεδαστικό το οποίο περιείχε τραγούδια και σκετσάκια, αποδεικνύοντας ξανά την ιδιαίτερη, ποικιλόμορφη, ποιοτική, μοναδική μόρφωση που λαμβάνουν στο Ελληνοαλβανικό Σχολείο Όμηρος, όπως επίσης και την μεγάλη σημασία που έχει το Σχολείο αυτό για την περιοχή μας όχι μόνο για την ελληνική κοινότητα αλλά και για το κάθε γονέα που επιλέγει το παιδί του να σπουδάσει σ’ αυτό.   
Στη συνέχεια οι επίσημοι έδωσαν τα αριστεία στα παιδιά από την 6 έως την 9 τάξη δηλαδή από την Στ’ δημοτικού μέχρι Γ’ γυμνασίου.
Μεγάλη η χαρά των γονέων και όλων μας για τα πολλά παιδιά που έλαβαν αριστεία. Αυτοί αποτελούν την ελπίδα μας για το μέλλον. Είναι ότι πιο σημαντικό έχουμε και για αυτούς αξίζει να κάνουμε τα πάντα χωρίς να υπολογίζουμε τίποτα.    
Η εκδήλωση τελείωσε με τους χαιρετισμούς του κ Γιώργου Χρονόπουλο και του ΓΠ της Ελλάδας κ Ιωάννη Πεδιώτη.
Ευχόμαστε Καλές Διακοπές σε παιδιά και δασκάλους οι οποίοι αξίζουν συγχαρητήρια για όσα κάνουν.

Ακολουθούν φωτογραφίες και βίντεο για καλύτερη ενημέρωση.































Ετοίμασε η Ι.

Στο στόχαστρο του αλβανικού παρακράτους ο Έλληνας υποψήφιος για τον δήμο Χιμάρας

Συντονισμένες προσπάθειες των Αλβανών ενάντια στον Έλληνα υποψήφιο για τον δήμο της Χιμάρας, Φρέντη Μπελέρη.
Μια εβδομάδα μας χωρίζει από τις τοπικές εκλογές στην Αλβανία και το εχθρικό κλήμα του κράτος και του παρακράτους μέρα με την μέρα εκδηλώνεται ποικιλοτρόπως.
Μετά από τα εθνικιστικά παραληρήματα του Αλβανού Πρωθυπουργού, εχθές, στην περιοχή του Βράνισας και του Λουκόβου, "άγνωστοι" με βιαιότητα και πράξεις βανδαλισμού, εισέβαλαν στο εκλογικό κέντρο στο Λούκοβο, προκάλεσαν υλικές ζημιές και αφαίρεσαν τις προεκλογικές αφίσες του υποψηφίου για τον Δήμο της Χιμάρας, του Φρέντη Μπελέρη.
Μέσα από το Δελτίου Τύπου, το Κόμμα Ένωσης Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων - ΚΕΑΔ, κατήγγειλε ως πράξεις βανδαλισμού τις πράξεις αυτές και καλεί όλους τους εκλογικούς υποψηφίους να αποστασιοποιηθούν από τέτοιες άσχημες πράξεις που επηρεάζουν την εκλογική ατμοσφαίρα και τα ευρωπαϊκά πρότυπα, καλώντας τους, η προεκλογική εκστρατεία να διεξαχθεί σε ένα περιβάλουν δίκαιο και ειρηνικό.
Ο παρακινητής των ακραίων πράξεων Έντι Ράμα, στο βίντεο καταριέται τους πολιτικούς του αντιπάλους.


Πηγή: www.himara.gr

Κυριακή 14 Ιουνίου 2015

«Η Παρακολούθηση» , Τα ΜΜΕ Αλβανίας δεν υποκινούν τις θετικές σχέσεις μεταξύ Αλβανίας και Ελλάδας.- “Monitorimi”, Media nuk motivon marrëdhëniet pozitive mes Shqipërisë dhe Greqisë



“Monitorimi”, Media nuk motivon marrëdhëniet pozitive mes Shqipërisë dhe Greqisë

TIRANË, /ATSH-Arbi Fortuzi/-. Mediat shqiptare dhe ato greke mund të jenë një katalizator pozitiv për përmirësimin e marrëdhënieve të mira mes shqiptarëve dhe grekëve. Frank Hantke, Drejtor i Fondacionit “Friedrich Ebert” tha se shqiptarët dhe grekët kanë krijuar divergjenca të mëdha mes tyre për shkak të medias.
Kjo, u vu në dukje gjatë prezantimit të “monitorimit” të realizuar nga Instituti Shqiptar i Studimeve Ndërkombëtare me temë, “Greqia dhe marrëdhëniet greko-shqiptare në median e shkruar shqiptare dhe atë greke”.
Studimi nuk është gjë tjetër, por një monitorim 7-mujor i disa prej mediave kryesore shqiptare dhe greke. “Shqipëria dhe Greqia janë dy vende partnere, por marrëdhëniet i kanë mjaft të lëkundshme”, tha Albert Rakipi, Drejtori i Institutit Shqiptar për Studime Ndërkombëtare, në nisje të prezantimit të studimit në fjalë.
Sipas tij, në 20 vitet e fundit, marrëdhëniet mes dy vendeve janë intensifikuar, por kanë pasur dhe divegjencat përkatëse. “Shqipëria dhe Greqia ka qenë gjithnjë një dashuri e vështirë dhe një bashkëpunim i domosdoshëm për të ardhmen rajonale, prandaj dhe analiza se si këto dy vende e vlerësojnë njëra-tjetrën përmes medias, ishte një pikë mbi të cilën mund të nisë kthimi pozitiv i kësaj marrëdhënie”, nënvizoi Rakipi.
Frank Hantke, Drejtor i Fondacionit “Friedrich Ebert” tha se shqiptarët dhe grekët kanë krijuar divergjenca të mëdha mes tyre për shkak të medias. Sipas tij, media në vendin tonë nuk shërben si urë lidhëse mes dy kulturave, por hedh gjithnjë shashka për të nxehur gjakrat. Hantke tha se në media thuhen gjithnjë lajmet negative, dhe në rast se publiku ushqehet vetëm me lajme negative dhe imazhi për vendin nga ku burojnë këto lajme errësohet.
“Media duhet të jetë një pushtet i katërt, por në Shqipëri fatkeqësisht nuk është kështu. Në vendin tuaj media ushqehet dhe nis frymëmarrjen e saj nga politika dhe përfundon aty ku politika zgjat hapin e saj. Po të vesh re lajmet që mediat shqiptare japin për Greqinë janë vetëm “skandalet”, siç i cilësojnë mediat në dëm të shqiptarëve, pasi është materiali më i konsumueshëm. Ndërkohë, shtoi ai, harrohet fakti se në Greqi ka shumë sipërmarrje greko-shqiptare. Ka shumë nisma rinore që jetësohen pikërisht nga shqiptarët në bashkëpunim me grekët. Pra, mediat duhet të nisen nga eksperiencat e qytetarëve dhe jo nga interesat politike”, nënvizoi Hantke.
Andi Balla, Drejtor i Qendrës së Gazetarisë Ekselente Shqiptare tha se situata nuk është kaq e errët. “Gjatë 20-viteve të fundit mendimi që shqiptarët kanë për grekët dhe anasjelltas ka evoluar dhe kjo falë medias, e cila pasqyron jo vetëm lajme negative për fqinjët tanë dhe anasjelltas”, tha Balla.
Gjetjet e studimit:
Studimi i realizuar nga Instituti Shqiptar i Studimeve Ndërkombëtare është i ndarë në dy pjesë; mediat shqiptare dhe lajmet për Greqinë dhe mediat helene dhe lajmet për Shqipërinë. Sa i takon mediave të vendit tonë drejtuesit e studimit janë bazuar nga katër dritare mediatike kryesore: MAPO, PANORAMA, GAZETA SHQIP dhe gazeta javore TIRANA TIMES. Studimi është shtrirë në harkun kohor të shtatë muajve dhe janë përcaktuar disa fjalë kyçe si bazë për të gjetur lajmet që lidhen me vendin helen. Sipas studimit, gjatë periudhës 7-mujore është vënë re se ka pasur një fluks të lartë lajmesh për vendin grek, 225 të tilla, 213 në gazetat e përditshme, teksa 12 të tjerat tek javorja “Tirana Times”. Majat e raportimit janë shënuar në janar, prill dhe qershor dhe kishin të bënin me tre çështje të veçanta. A) Presidenca greke në Këshillin e Europës dhe vizitat dypalëshe në vendin tonë. B) Çështja Kareli dhe C) Reforma Administrative me vëmendja tek çështja çame dhe Himara.
Sipas gjetjeve të studimit, mediat kryesisht mbulojnë çështjet politiko-sociale dhe shumë pak ekonomike, 62% me 30% të kampionit, duke dëshmuar dëshirën për të gjetur skupin (çështja Kareli).
Ndër gjetjet kryesore të studimit ishte fakti se lajmet janë raportuar me konotacion negativ 35% të kampionit, 28% konotacioni neutral, ndërsa artikujt quasi negativ dhe pozitiv përbënin 24% dhe 13% të lajmeve. Risi dhe përshtypje ishte fakti se po të hiqeshin lajmet që lidheshin me çështjen e Ilia Karelit (që është një ngjarje e izoluar dhe që nuk ndikon në marrëdhëniet afatgjata mes vendeve), vihet re se shumica e lajmeve ishte me konotacion neutral me 35% të shumës totale.
Ndërsa në rastin e presidencës greke lajmet pozitive mbizotëronin, duke kapur vlerën e 47% të shumës totale. Pra, sipas Sashenka Lleshaj, eksperte e Institutit për Studime Ndërkombëtare, një gjetje thelbësore e këtij studimi është fakti se lajmet lidhur me Greqinë ndryshojnë humor me një frekuencë mjaft të shpejtë, çka pasqyron dhe marrëdhëniet politike mes vendeve, por nuk përfaqëson kurrësesi interesin dhe marrëdhëniet afatgjata mes dy vendeve./m.m/
«Η Παρακολούθηση» , Τα ΜΜΕ δεν υποκινούν τις θετικές σχέσεις μεταξύ Αλβανίας και Ελλάδας.


Τίρανα: Τα αλβανικά και Ελληνικά ΜΜΕ θα μπορούσαν να παίξουν θετικό καταλυτικό ρόλο  για την βελτίωση των καλών σχέσεων μεταξύ αλβανών και ελλήνων. Ο Φραν Χάντκε, Διευθυντής του Ιδρύματος Friedrich Ebert” είπε πως αλβανοί και έλληνες έχουν δημιουργήσει μεγάλες διαφορές μεταξύ τους εξαιτίας των ΜΜΕ.
Αυτό, φάνηκε και κατά την παρουσίαση της «παρακολούθησης» που πραγματοποιήθηκε από το Αλβανικό Ίδρυμα Διεθνών  Μελετών με θέμα, «Η Ελλάδα και η ελληνοαλβανικές σχέσεις στο έντυπα ΜΜΕ  της Αλβανίας και της Ελλάδας»

Η μελέτη δεν είναι κάτι άλλο παρά η παρακολούθηση για 7 μήνες βασικών ΜΜΕ της Αλβανίας και Ελλάδας. «Η Αλβανία και η Ελλάδα είναι δύο χώρες που συνεργάζονται μεταξύ τους, αλλά οι σχέσεις τους είναι αρκετά αμφιταλαντευόμενες» είπε ο Αλμπέρτ Ρακίπι, Διευθυντής του Αλβανικού Ιδρύματος για τις Διεθνείς Μελέτες κατά την έναρξη της παρουσίασης της εν λόγο μελέτης. Σύμφωνα με αυτόν, τα τελευταία 20 χρόνια , οι σχέσεις μεταξύ των δύο χωρών έχουν εντατικοποιηθεί αλλά είχαν και τις αντίστοιχες διαφορές. «Η Αλβανία και η Ελλάδα ήταν πάντοτε μια δύσκολη αγάπη και μια απαραίτητη συνεργασία για το μέλλον της ευρύτερης περιοχής, για το λόγο αυτό και η ανάλυση πως αυτές οι δύο χώρες βλέπουν η μία την άλλη μέσω των ΜΜΕ, είναι ένα σημείο πάνω στο οποίο θα μπορούσε να ξεκινήσει και η θετική μεταστροφή αυτής της σχέσεις », υπογράμμισε ο Ρακίπη.
Ο  Φρανκ Χάντκε, Διευθυντής του Ιδρύματος “Friedrich Ebert” είπε πως οι αλβανοί και οι έλληνες έχουν δημιουργήσει μεγάλες διαφορές εξαιτίας των ΜΜΕ. Σύμφωνα μ’ αυτόν  τα ΜΜΕ στην Αλβανία δεν λειτουργούν ως γέφυρες συμφιλίωσης μεταξύ των δύο πολιτισμών, αλλά ρίχνει πάντοτε κροτίδες για ν’ ανάψουν τα αίματα. Ο Χάντκε είπε πως τα ΜΜΕ μεταδίδονται πάντοτε αρνητικές  ειδήσεις και σε περίπτωση που το κοινό τρέφεται μόνο με αρνητικές ειδήσεις και η εικόνα της χώρας από πού προέρχονται αυτές οι ειδήσεις σκοτεινιάζει.
«Τα ΜΜΕ πρέπει να είναι η τέταρτη εξουσία, αλλά στην Αλβανία δυστυχώς δεν σημαίνει αυτό. Στη χώρα  σας (την Αλβανία) τα ΜΜΕ τρέφονται και αναπνέουν εκεί που η πολιτική εκτείνει το βήμα της. Αν προσέξεις τις ειδήσεις  και τα αλβανικά ΜΜΕ μεταδίδουν για την Ελλάδα μόνο «τα σκάνδαλα», όπως τα βαπτίζουν τα ΜΜΕ , εις βάρος των αλβανών, αφού είναι το υλικό που καταναλώνεται περισσότερο.
Εντωμεταξύ, πρόσθεσε, ξεχνάμε το γεγονός πως στην Ελλάδα υπάρχουν πολλές ελληνοαλβανικές επιχειρήσεις. Υπάρχουν πολλές νεανικές πρωτοβουλίες ακριβώς από τους αλβανούς σε συνεργασία με τους έλληνες. Άρα, τα ΜΜΕ πρέπει να ξεκινήσουν από τις εμπειρίες των πολιτών και όχι από τα πολιτικά συμφέροντα» τόνισε ο Χάντκε.
Ο Άντι Μπάλλα, Διευθυντής του Κέντρου   Εξαιρετικής Αλβανικής Δημοσιογραφίας  είπε πως η κατάσταση δεν είναι και τόσο σκοτεινή. « Κατά τα τελευταία 20 χρόνια η άποψη των αλβανών προς τους έλληνες και αντίθετα έχει εξελιχθεί και αυτό με την βοήθεια τον ΜΜΕ, η οποία δεν παρουσιάζει μόνο αρνητικές ειδήσεις για τους γείτονες μας και αντίστροφα», είπε ο Μπάλλα.
Τα ευρήματα της Μελέτης:
Η μελέτη πραγματοποιήθηκε από το Ίδρυμα Αλβανικών Διεθνών Μελετών  και χωρίστηκε σε δύο μέρη, τα αλβανικά ΜΜΕ και οι ειδήσεις για την Ελλάδα και τα Ελληνικά ΜΜΕ και οι ειδήσεις για την Αλβανία. Για τα αλβανικά ΜΜΕ οι μελετητές έχουν λάβει υπόψη τέσσερα βασικά μέσα ενημέρωσης: Mapo, Panorama, Gazeta Shqip, και η εβδομαδιαία εφημερίδα Tirana Times. Η έρευνα έχει επεκταθεί στην χρονική περίοδο των 7 μηνών και έχουν καθοριστεί μερικές λέξεις κλειδιά ως βάση για να βρεθούν οι ειδήσεις που συνδέονται με την Ελλάδα. Σύμφωνα με την μελέτη κατά την περίοδο αυτή έχει παρατηρηθεί πως υπήρχε πλίθος δημοσιεύσεων για την Ελλάδα, 225 τον αριθμό, 213 στις καθημερινές εφημερίδες, ενώ 12 στην εβδομαδιαία. Το αποκορύφωμα οι ειδήσεις που μεταδόθηκαν το έφτασαν κατά το Ιανουάριο, τον Απρίλιο και Ιούνιο,  με τρία βασικά θέματα. Α) η Προεδρεία της Ελλάδας στο Συμβούλιο της Ευρώπης και η διμερής επισκέψεις στην χώρα μας,(Αλβανία), Β) Η υπόθεση Καρέλη και Γ) η Διοικητική Μεταρρύθμιση με τα βλέμματα στο τσάμικο και την Χιμάρα. Σύμφωνα με τα ευρήματα, τα μέσα ενημέρωσης κυρίως καλύπτουν τα πολιτικό-κοινωνικά θέματα και λιγότερα τα οικονομικά, 62% με 30% του δείγματος, εκφράζοντας έτσι την επιθυμία να βρουν την αφορμή (υπόθεση Καρέλη).
Από τα βασικά ευρήματα τις μελέτης ήταν και το γεγονός  πως οι ειδήσεις έχουν μεταδοθεί με αρνητικό περιεχόμενο    35% του δείγματος, 28% με ουδέτερο περιεχόμενο, ενώ τα άρθρα ίδιο αρνητικό και θετικό περιεχόμενο  αποτελούσαν το 24% και 13% των ειδήσεων. Καινοτομία και κάτι εντυπωσιακό αποτελεί το γεγονός πως αν αφαιρούνταν οι ειδήσεις που συνδέονταν με την υπόθεση Καρέλη (που είναι απομονωμένο γεγονός και δεν επιδρά στις μακροπρόθεσμες  σχέσεις μεταξύ των χωρών) διακρίνεται πως το μεγαλύτερο μέρος των ειδήσεων ήταν με ουδέτερο περιεχόμενο και 35% των συνολικών ειδήσεων.
Ενώ στην περίπτωση της Ελληνική Προεδρίας οι θετικές ειδήσεις επικρατούσαν φτάνοντας το 47% του συνόλου.  Δηλαδή, σύμφωνα με την Σασένκα Λέσαϊ, ειδική στο Ίδρυμα Διεθνών Μελετών, βασικό εύρημα της μελέτης είναι το γεγονός πως οι ειδήσεις σε σχέση με την Ελλάδα αλλάζουν με μεγάλη συχνότητα χιούμορ, πράγμα που καθρεπτίζει και τις πολιτικές σχέσεις μεταξύ των δύο χωρών, αλλά δεν εκπροσωπεί σε καμία   περίπτωση το συμφέρων και τις μακροπρόθεσμες σχέσεις μεταξύ των δύο χωρών.

Δημοτικές εκλογές στην Αλβανία την άλλη Κυριακή Στο στόχαστρο του Έντι Ράμα οι ψήφοι της Ελλην. Μειονότητας

-  Ενδεχόμενο νοθείας σε κρίσιμους Δήμους
-  Πώς κινούνται οι ομογενείς υποψήφιοι

Untitled 1
• Στοίχημα για τη Δημοκρατία, αλλά και για την Ελληνική Εθνική Μειονότητα της Αλβανίας, αποτελούν οι Δημοτικές Εκλογές που θα γίνουν σε μία ακριβώς εβδομάδα στην Αλβανία. Εκλογές που διεξάγονται για πρώτη φορά με τη νέα διοικητική δομή της χώρας, που είχε ξεσηκώσει έντονες αντιδράσεις, κυρίως για τις σκοπιμότητες που υποκρύπτονταν σε βάρος της Ελληνικής Μειονότητας. 
Το θετικό μέχρι τώρα, είναι ότι δεν υπάρχουν εντάσεις, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν έχουν τεθεί σε λειτουργία μηχανισμοί, ώστε να αποτρέψουν την εκλογή "μη αρεστών" δημάρχων σε Δήμους, που έχουν ιδιαίτερη πολιτική σημασία για το σημερινό  Αλβανικό  κατεστημένο, με πρώτο και κύριο το Δήμο της Χιμάρας, όπου έχει κηρύξει "ανένδοτο" αγώνα κατά του υποψηφίου της "ΟΜΟΝΟΙΑΣ" και του ΚΕΑΔ Φρέντη Μπιλέρη προσωπικά ο ίδιος ο Αλβανός Πρωθυπουργός Έντι Ράμα!

Φόβοι για νοθεία...
Όσο πλησιάζει η ημέρα των εκλογών, τόσο εντείνεται η φημολογία για το ενδεχόμενο νοθείας σε "κρίσιμους" Δήμους, όπως άλλωστε  έχει σημείωσει σε έκθεσή του ο ΟΗΕ, η οποία επισημαίνει και φαινόμενα εξαγοράς ψήφων! 
Παράλληλα η Κυβέρνηση Ράμα έχει εντείνει την προεκλογική της εκστρατεία, καταφεύγοντας ακόμη και σε εθνικιστικά παραληρήματα σε μια προσπάθεια να αποσπάσει τα μεγαλύτερα δυνατά οφέλη και κυρίως να μη δώσει την αίσθηση απώλειας δυνάμεων από το αντίπαλο δέος το Δημοκρατικό Κόμμα, που θα οδηγήσει σε ένα ασταθές για την ίδια πολιτικό πεδίο. 
 Για την Ελληνική Μειονότητα τα πράγματα για τις εκλογές της 21ης Ιουνίου, είναι ξεκαθαρισμένα, όσον αφορά  τους Δήμους Δρόπολης (που περιλαμβάνει και την μέχρι πρόσφατα ξεχωριστή επαρχία Πωγωνίου) και Φοινίκης (στην οποία έχει ενταχθεί και η επαρχία Λιβαδιάς). Οι υποψήφιοι είναι όλοι Έλληνες, έστω και αν στηρίζονται από διαφορετικά κόμματα ή και προσωπικότητες του χώρου.

Με ισχυρή στήριξη...
Στο Δήμο Δρόπολης, η "μάχη" δίνεται μεταξύ του νυν Επάρχου Άνω Δρόπολης Χρήστου Ντούτση (που είχε εκλεγεί με το ΚΕΑΔ - Ομόνοια) στις προηγούμενες εκλογές, του Κώστα Ζήσου (που υποστηρίζεται τώρα από το ΚΕΑΔ - Ομόνοια) και του  Αχιλλέα Ντέτσικα που φαίνεται να έχει την πιο πλατιά στήριξη! Σύμφωνα με εκτιμήσεις παραγόντων του Βορειοηπειρωτικού χώρου, ο τελευταίος εμφανίζεται να έχει προβάδισμα στις εκλογές, καθώς φαίνεται ότι έχει καταφέρει να συγκεράσει  "αντίρροπες" πολιτικές δυνάμεις.  Στηρίζεται επίσημα από το Δημοκρατικό Κόμμα, αλλά και από τον συντοπίτη του βουλευτή του κόμματος Μέτα (με ισχυρή πολιτική δύναμη στη Δρόπολη) Βαγγέλη Τάβο, αλλά και του πρώην Υπουργού Σπύρου Ξέρρα. Στο πλευρό του έχει επίσης και άλλα στελέχη της Μειονότητας, όπως του κ. Π. Μάντη, ο οποίος ήταν υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος Ιωαννίνων. 
Οι Χρήστος Ντούτσης - Κώστας Ζήσος, δίνουν το δικό τους αγώνα, προς το παρόν όμως, τα προγνωστικά φαίνεται ότι δεν τους ευνοούν, ώστε να αποκτήσουν δυναμική ανατροπής του "επικοινωνιακού" προβαδίσματος του Αχ. Ντέτσικα. Αξίζει να σημειωθεί ότι αρχικά υπήρξε και τέταρτος υποψήφιος, ο Βαγγέλης Γκέλιος (που είχε τη στήριξη του MEGA), αλλά αποσύρθηκε για προσωπικούς λόγους. 
Στο Δήμο  Φοινίκης, η εκλογική "μάχη" είναι ανοικτή, καθώς "συγκρούονται" τρείς Ελληνικής καταγωγής και συνείδησης υποψήφιοι: ο Γιάννης Μπάμπης, με τη στήριξη της "Ομόνοιας" και του κόμματος Μέτα (που δείχνει να έχει ένα μικρό προβάδισμα)  ο Λεωνίδας Χρήστος με τη στήριξη του MEGA και το Σοσιαλιστικό Κόμμα και ο Λευτέρης Καραγιάννης με τη στήριξη του Δημοκρατικού Κόμματος.

Η μεγάλη μάχη στη Χιμάρα
Στη Χιμάρα, όπως προαναφέραμε, δίνεται "μάχη μέχρι εσχάτων". Αν και οι τέσσερις υποψήφιοι έχουν ελληνική καταγωγή, στην πραγματικότητα όπως λέγεται μόνο ο υποψήφιος της "Ομόνοιας" και του ΚΕΑΔ Φρέντη Μπιλέρης, δηλώνει υπέρμαχος των δικαιωμάτων του Ελληνισμού. Ο σημερινός δήμαρχος Γιώργος Γκόρος, στηρίζεται από το Σοσιαλιστικό Κόμμα και υπέρ του έχει τεθεί ολόκληρος ο κυβερνητικός μηχανισμός, ενώ οι άλλοι δύο, η Ελευθερία Πρίφτη (του Δημοκρατικού Κόμματος) και ο Βλαδίμηρος Κουμής που κατέρχεται ως ανεξάρτητος,  έχουν περιοριστεί μέχρι στιγμής σε δευτερεύοντα ρόλο. Η εκλογική αναμέτρηση δείχνει αμφίρροπη, η έκβασή της - όπως όλοι συμφωνούν- θα κριθεί από το ενδιαφέρον και τη δυνατότητα που θα έχει η "Ομόνοια" να μετακινήσει ψηφοφόρους από τη Χιμάρα που διαμένουν στην Ελλάδα. Σαφή ένδειξη θα υπάρξει από την αυριανή κεντρική εκδήλωση που πραγματοποιεί στην Αθήνα ο υποψήφιος Δήμαρχος Φρέντη Μπιλέρης.

Στόχος επιθέσεων... 
Ξεχωριστό ενδιαφέρον προκαλεί και η εκλογική αναμέτρηση στο Δήμο Κονίσπολης, το Δήμο που συνορεύει με τη Θεσπρωτία. Η υποψηφιότητα του Αναστάση Γκούντα (με την "ΟΜΟΝΟΙΑ" και του ΚΕΑΔ) αρχικά αιφνιδίασε το Αλβανικό κατεστημένο, που δεν πίστευε ότι μπορούσε να θέσει υποψηφιότητα Ελληνικής καταγωγής πρόσωπο. Με την πάροδο του χρόνου και όσο ο Αναστάσης Γκούντας (ο οποίος κατάγεται από το Μουρσί και χαίρει ευρύτατης εκτίμησης στην περιοχή, αλλά και ανάμεσα στο Αλβανικό στοιχείο) αποκτούσε δυναμική εκλογής, άρχισε να γίνεται στόχος εθνικιστικών επιθέσεων, ακόμη και από Μέσα Ενημέρωσης των Τιράνων. 
Το αποτέλεσμα θεωρείται πάντως ανοικτό και καθοριστικό ρόλο θα παίξει και στην περίπτωση αυτή η μετακίνηση των αποδήμων και εγκατεστημένων στην Ελλάδα.

Νίκος Κοτζιάς: Τα Σκόπια να ξεπεράσουν το όνειρο της «Μεγάλης Μακεδονίας»



Το κλειδί είναι  να ξεπερασθούν τα αλυτρωτικά και σοβινιστικά σχέδια της Μεγάλης Μακεδονίας. Τέτοια έργα είναι παραπλήσια και πανομοιότυπα με εκείνα που ονειρεύονται μια Μεγάλη Αλβανία και εκδίδουν  χάρτες που περιλαμβάνουν  τμήματα της βόρειας Ελλάδας και νησιών του Αιγαίου, είπε ο υπουργός των Εξωτερικών της Ελλάδας, Νίκος Κοτζιάς, στους παρευρισκόμενους Έλληνες του Εξωτερικού.


Ο Έλληνας υπουργός Εξωτερικών, σε διάλεξή του στο Κολλέγιο ‘Αγ. Αντώνιος’ της Οξφόρδης κατηγόρησε για άλλη μια φορά  τα Σκόπια για αλυτρωτισμό. Υποστήριξε ότι η Ελλάδα εργάζεται για τη σταθερότητα και την ειρήνη  στην πΓΔΜ και δεν παρέλειψε να υπενθυμίσει ότι η Ελλάδα έχει κάνει συμβιβασμούς στην επίλυση της διαφωνίας του ονόματος και άρχισε τα μέτρα οικοδόμηση εμπιστοσύνης, ως μια διαδικασία που μπορεί να επιλύσει τη διαφορά του ονόματος.

«Αλλά στην ομιλία του», γράφει το σλαβικό δημοσίευμα των Σκοπίων, «δεν υπήρξε καμία λέξη για το Διεθνές Δικαστήριο υπέρ των Σκοπίων, αν και ο Κοτζιάς υποστήριξε για τη χώρα του ότι είναι μια ειρηνική δύναμη που προσπαθεί σε καλές και σε δύσκολες εποχές να προστατεύσει  και να υπερασπισθεί το διεθνές δίκαιο, τη λειτουργία του κράτους δικαίου και του ευρωπαϊκού πολιτισμού με το συμβιβασμό».

Αυτή η στάση δεν έχει την ανάλογη αντιμετώπιση από την κυβέρνησης της πΓΔΜ και όπως θεωρεί ο Κοτζιάς –συνεχίζει το σλαβικό δημοσίευμα- αυτό είναι ευθύνη των δυτικών δυνάμεων για τη στάση τους προς την πρώην γιουγκοσλαβική δημοκρατία των Σκοπίων που χαϊδεύουν την κυβέρνηση της.

Σύμφωνα με τον ίδιο, η λανθασμένη στάση της διεθνούς κοινότητας,  για εσπευσμένη προσπάθεια εισόδου των Σκοπίων  στην ΕΕ και το ΝΑΤΟ,  οδήγησε σε επιδείνωση των σχέσεων με την Ελλάδα και έκανε αδιάλλακτη την κυβέρνηση της πΓΔΜ προς την Αθήνα.

Μία εικόνα 1000 λέξεις: Έλληνες αιχμάλωτοι επιστρέφουν το 1956 από την Αλβανία

Μετά από επτά χρόνια αιχμαλωσίας και καταναγκαστικών έργων στην Αλβανία οι Έλληνες φιλούν το χώμα της πατρίδας μετά την απελευθέρωση τους. Αυτή είναι η άγνωστη ιστορία τους
Μία από τις πιο άγνωστες και μαύρες ιστορίες του εμφυλίου είναι το κεφάλαιο που έκλεισε ακριβώς επτά χρόνια μετά την ολοκλήρωση του. Αφορά τις συνθήκες σκλαβιάς που έζησαν οι όμηροι που πήραν μαζί τους κατά την άτακτη υποχώρηση τους στην Αλβανία μετά την ήττα στον Γράμμο οι δυνάμεις του ΔΣΕ. Ένα μείγμα από αιχμαλώτους του τακτικού στρατού, ανδρών και γυναικών από γύρω χωριά αλλά και ανθρώπων που ακολούθησαν τις δυνάμεις του ΔΣΕ και πίστεψαν ότι στην γειτονική χώρα θα ζήσουν την ζωή που ονειρεύτηκαν σε μία σοσιαλιστική χώρα και τελικά αναγκάστηκαν να δουλεύουν κάτω από άθλιες συνθήκες σχεδόν σαν αιχμάλωτοι πολέμου.
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή: Πριν μπει το καλοκαίρι του 1949 και γείρει οριστικά η πλάστιγγα υπέρ του τακτικού στρατού ο Δημοκρατικός Στρατός (ΔΣ) είχε καταφέρει καίρια πλήγματα κυρίως στην 75η ταξιαρχία όπου πέρα από τις ανθρώπινες απώλειες που προκάλεσε κατάφερε να αιχμαλωτίσει τόσο αξιωματικούς όσο και οπλίτες του Ελληνικού Στρατού. Προσπάθησε να τους εντάξει στις δυνάμεις του ΔΣΕ – ανεπιτυχώς, καθώς οι τελευταίοι γνώριζαν ότι ουσιαστικά ο πόλεμος είχε κριθεί –  παρέμεναν όμως αιχμάλωτοι και ακολουθούσαν τις κινήσεις του ΔΣ στα βουνά της Δυτικής Μακεδονίας και την Ηπείρου.
Μετά την κατάρρευση του ΔΣΕ τον Αύγουστο του 1949, οι αντάρτες περνούσαν στην Αλβανία και εκεί κατέθεταν τον οπλισμό τους στους Αλβανούς. Στην σύγχυση της υποχώρησης όσοι από τους αιχμαλώτους μπόρεσαν κατέφυγαν στον ΕΣ πολλοί όμως ακολούθησαν τους αντάρτες στην γειτονική χώρα και εγκλωβίστηκαν εκεί.
Οι μαχητές του ΔΣΕ στις επόμενες εβδομάδες που ακολούθησαν μοιράστηκαν στα κράτη του Ανατολικού μπλοκ, κανένα όμως ανατολικό κράτος δεν ήθελε να πάρει τους αιχμαλώτους που πέρασαν στην Αλβανία για να μη δημιουργηθούν διπλωματικές προστριβές με την Ελλάδα, έτσι οι αιχμάλωτοι αυτοί έμειναν στην Αλβανία, αιχμάλωτοι ενός στρατού (του ΔΣΕ) που πλέον δεν υπήρχε.
Οι μαρτυρίες
Ανάμεσα στους αιχμαλώτους ήταν και ο νεαρός τότε γιατρός – και μετέπειτα γνωστός χειρούργος στην Αθήνα – Νικήτας Αγαπητίδης ο οποίος κατέγραψε ψύχραιμα δεκαετίες αργότερα την εμπειρία του στο βιβλίο «Το Χρονικό της Αιχμαλωσίας (1949 – 1956). Εθελοντής οπλίτης από τα Δωδεκάνησα θα πιαστεί αιχμάλωτος από τους αντάρτες έξω από την Πυρσόγιαννη, την ώρα που χειρουργούσε. Θα τους ακολουθήσει έως τα τέλη Αυγούστου και θα περάσει «μέσα», όπως αποκαλούνταν η Αλβανία, μετά την τελική εκκαθάριση. Εκεί,  αρχικά θα φιλοξενηθεί αρχικά σε ένα νοσοκομείο ανταρτών στην Κορυτσά και στην συνέχεια πιστεύοντας η τύχη τους θα περάσει στα χέρια των Αλβανών. Όπως αφηγείται αρχικά θεωρούσαν την συγκεκριμένη εξέλιξη θετική καθώς πίστευαν ότι πλέον είχαν να κάνουν με ένα κράτος μέλος του ΟΗΕ το οποίο μέσα από τις τυπικές διαδικασίες θα φρόντιζε για τον επαναπατρισμό τόσο τον δικό του όσο και των εκατοντάδων άλλων που βρέθηκαν στην ίδια δυσχερή θέση.
Στο βιβλίο αναφέρονται οι άθλιες συνθήκες κράτησης τους σε στρατόπεδα συγκεντρώσεων χωρίς τις ελάχιστες συνθήκες υγιεινής και τις μηδαμινές μερίδες φαγητού καθώς και την εξοντωτική εργασία από την ανατολή έως την δύση του ήλιου που οδήγησε αρκετούς συμπατριώτες μας στον θάνατο. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά υπήρχαν περιπτώσεις όπου «τους κρατούμενους, εκτός από τις τιμωρίες, τους στέλνουν να κάνουν και βαριές δουλειές , πολλές φορές άσκοπες. Τους βάζουν να μπουν σε βάλτους για να κόψουν βούρλα, άλλα οι βάλτοι είναι γεμάτοι βδέλλες και σε λίγο από τα πόδια τους αρχίζουν να τρέχουν από πολλά σημεία αιματα. Το αίμα δεν σταματάει και οι κρατούμενοι σοφίζονται τους κόσμου τους τρόπους για να το σταματήσουν».
Γίνονται αναφορές για προσπάθειες απόδρασης, οι οποίες μεταφράστηκαν σε αρκετά χρόνια φυλάκισης, για σαδιστές επικεφαλής οι οποίοι τους αντιμετώπιζαν ως «σαμποτέρ στο όραμα του σοσιαλισμού» και άλλες κωμικοτραγικές ιστορίες. Και όλα αυτά με τα χρόνια να περνούν να αλλάζουν στρατόπεδα και εργασίες (γεωργικές, διάνοιξη δρόμων, αποστραγγιστικά, οικοδομικά κ.α.) χωρίς να υπάρχει φως στον ορίζοντα.
Η ελληνική πλευρά δεν επιθυμούσε να ανοίξει διάλογο με την Αλβανία – με την οποία να μην ξεχνάμε ήταν σε εμπόλεμη κατάσταση και αμφισβητούσε την εδαφική της υπόσταση – αλλά ταυτόχρονα φοβόταν να αγγίξει το θέμα άμεσα αν δεν ξεκαθάριζε την «εθνικοφροσύνη» των συμπολιτών μας που επέστρεφαν.
Το 1956 βρέθηκε τελικά μία φόρμουλα επαναπατρισμού με το σόφιμα ότι εισήλθαν παράνομα στο έδαφος της Αλβανίας και ως τέτοιους οι Αλβανοί τους απέλασαν.
Η επιστροφή
Τον Αύγουστο του 1956 η Ελλάδα θα στείλει στο λιμάνι του Δυρραχίου το πλοίο «Αλιάκμων» να παραλάβει 217 αιχμαλώτους από ένα σύνολο που ξεπερνούσε τους 500. Πρόκειται ουσιαστικά για την πρώτη φουρνιά που είχαν «λευκό μητρώο πολιτικών φρονημάτων» και οι οποίοι μεταφέρθηκαν στον Πειραιά στις 24 Αυγούστου 1956 από όπου και η κεντρική φωτογραφία με τους απελευθερωθέντες αιχμάλωτους να φιλούν το ελληνικό έδαφος με το που έδεσε το «Αλιάκμων».
Το επόμενο διάστημα υπήρξε απελευθέρωση και άλλων μικρότερων ομάδων. Τι έγιναν όλοι αυτοί οι άνθρωποι μετά; Οργανώθηκαν σε ένα σύλλογο επαναπατρισθέντων, "Η Ανάσταση" με σκοπό να τύχουν μίας χαμηλή αποζημίωση ώστε να ξεκινήσουν ξανά την ζωή τους. Η μόνη βοήθεια που έτυχαν ήταν 300 δραχμές από τον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό και μία ...κουβέρτα από το Κράτος. Αντίστοιχα οι στρατιώτες που είχαν αιχμαλωτισθεί απόζημίωθηκαν με 20 δραχμές και οι αξιωματικοί με 1.200.
"Ούτε μία ηθική επβράβευση για ορισμένους που δεινοπάθησαν, δεν κατορθώθηκε... Η Πατρίδα φάνηκε πολύ φειδωλή. Έδωσε μόνο το δικαίωμα σε όλους όσουν ήσαν άρρωστοι ή ανάπηροι να παρουσιαστούν σε Επιτροπές για να νοσηλευτούν ή να συνταξιοδοτηθούν. Πράγμα βέβαια που έγινε. Στους 'υγιείς', για τα τόσα χρόνια, μόνο ο μισθός των δεκαπέντε ημερών από τον επαναπατρισμό μέχρι την απόλυση. Τίποτ' άλλο"

Τετάρτη 10 Ιουνίου 2015

Σε εθνικιστική… υπερδιέγερση λόγω εκλογών η Αλβανία!

Γράφει ο ΝΙΚΟΣ Θ. ΥΦΑΝΤΗΣ

•  Η Αλβανία, λόγω των αυτοδιοικητικών εκλογών της 21ης Ιουνίου, βρίσκεται σε συνεχή εθνικιστική υπερδιέγερση. Ο Αλβανός Πρωθυπουργός Έντι Ράμα και η ηγετική ομάδα, σε καθημερινή βάση, παραληρούν, φλυαρούν χωρίς νόημα, κυρίως, για εσωτερική κατανάλωση, με έναν και μοναδικό σκοπό: Να πείσουν τους ψηφοφόρους να ψηφίσουν τους  «εκλεκτούς»  υποψήφιους  του  Σοσιαλιστικού Κόμματος.
Καταγράφονται συνεχή παραληρήματα, φανατική εξύμνηση της εθνικής ζωής, ένας τυφλός εθνικισμός, απόρροια κάποιου παρωχημένου συμπτώματος, γιατί διαφορετικά δεν εξηγούνται οι ακατάπαυστες ανθελληνικές θέσεις και δηλώσεις του ίδιου του πρωθυπουργού και στελεχών του κόμματός του. Οι διατελέσαντες πρωθυπουργοί στην Αλβανία ωχριούν μπροστά στις ανοίκιες και εμπρηστικές δηλώσεις του τωρινού πρωθυπουργού.
Το Σοσιαλιστικό Κόμμα συνεργάζεται με το κόμμα των Τσάμηδων, του προέδρου Σεπτίμ Ιντρίζι, τον οποίο αναβάθμισε ο πρωθυπουργός ορίζοντάς τον Γ’ Αντιπρόεδρο της Αλβανικής Βουλής, γεγονός που συνέτεινε στην παραίτηση από Αντιπρόεδρο της Βουλής, του Βαγγέλη Ντούλες, προέδρου του ελληνικού κόμματος ΚΕΑΔ (Κόμμα Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων). Ο κ. Ντούλες ορθώς έπραξε, μάλιστα, σε μια δύσκολη καμπή για τον μειονοτικό ελληνισμό.
Καταδικαστέο είναι το γεγονός ότι τα δύο ελληνικά κόμματα δεν συμφιλιώθηκαν, δεν μόνιασαν, για να κατεβάσουν κοινούς υποψήφιους στις εκλογές. Έτσι παρατηρείται το φαινόμενο η «Ομόνοια» και τα δύο κόμματα να υποστηρίζουν δικούς τους υποψήφιους προς μεγάλη ζημιά του τόπου. Για την «Ομόνοια», ανώτατο γνωμοδοτικό όργανο της ελληνικής μειονότητας, έχουμε αναφερθεί πολλές φορές και παρέλκει κάθε αναφορά στον ρόλο της και στους σκοπούς, που δεν είναι άλλοι από την πραγμάτωση της πραγματικής ομόνοιας και ομοψυχίας του Βορειοηπειρωτικού κόσμου. Είθε ο νέος πρόεδρος, νέος στην ηλικία, με σύγχρονες ιδέες, άνθρωπος καλλιεργημένος, μορφωμένος, με συγκρότηση πνευματική, να συντελέσει ώστε ο πονεμένος ελληνισμός της Βορείου Ηπείρου να έχει μια φωνή και στο εσωτερικό και στο εξωτερικό και, επιτέλους, να σταματήσουν οι διχαστικές κινήσεις και οι μικροφιλοδοξίες.
Όμως, εκείνο που προξενεί αλγεινή εντύπωση είναι οι δηλώσεις του Τσάμη Γ’ Αντιπροέδρου της Βουλής. Έφτασε στο σημείο, χωρίς αιδώ, να δίνει συμβουλές στην ελληνική κυβέρνηση για το τι πρέπει να πράξει, ώστε οι Τσάμηδες να… δικαιωθούν. Ο άνθρωπος «καβάλησε το καλάμι» και από το ύψος του θρόνου του και του παραλογισμού, με θράσος ανήγγειλλε ότι θα έρθει ώρα που θα υπάρχει Τσιάμης αντιπρόεδρος στο Ελληνικό Κοινοβούλιο. Έλεος πια! Οι Αλβανοτσάμηδες έχουν καταδικαστεί από την ιστορία και κάθε άλλη άποψη αποτελεί ιστορική παραχάραξη και διαστρέβλωση της αλήθειας. Με το τέλος του πολέμου το Ειδικό Δικαστήριο Δωσιλόγων Ιωαννίνων, με απόφασή του (αριθ. 344/25-5-1945) καταδίκασε ερήμην τους μουσουλμάνους Τσάμηδες, αρκετούς με την ποινή του θανάτου. Για την Ελλάδα το ανύπαρκτο θέμα των Τσάμηδων έχει κλείσει οριστικά και αμετάκλητα.
Από την άλλη μεριά, οι δηλώσεις του Αλβανού πρωθυπουργού για υδρογονάνθρακες, για υφαλοκρηπίδα, όρια κρατών και άλλα συναφή, αναζωπυρώνουν τον αλβανικό αλυτρωτισμό για την δημιουργία… «Μεγάλης Αλβανίας». Ο μεγαλοϊδεατισμός πυροδοτείται από την αλβανική κυβέρνηση και από αλβανικούς σοβινιστικούς κύκλους. Ο μισελληνισμός διογκώνεται επικίνδυνα, «σαρώνει» την αλβανική κοινωνία. Σιγοβράζει άκρατος εθνικισμός που εξωτερικεύεται με ακραίες αντιδράσεις σε βάρος των Ελλήνων. Ο ίδιος ο πρωθυπουργός με τις δηλώσεις του «ρίχνει λάδι στη φωτιά».
Ο μεγαλοϊδεατισμός διδάσκεται στα παιδιά από την τρυφερή τους ηλικία στα σχολεία, ενώ η συνεχής «πλύση εγκεφάλου» από τα Μέσα Ενημέρωσης πολλαπλασιάζουν και γιγαντώνουν το μίσος κατά των Ελλήνων. Και βέβαια η διολίσθηση της πολιτικής ηγεσίας της γειτονικής χώρας δεν βοηθάει την ευρωπαϊκή πολιτική της Αλβανίας.
Οι συνεχείς προκλήσεις ενισχύονται και από την ατολμία της ελληνικής κυβέρνησης. Οι μετριοπαθείς κυβερνητικές δηλώσεις δεν νομίζουμε ότι θα συνετίσουν τους ταγούς της Αλβανίας.
Είναι γεγονός ότι ενόψει των τοπικών εκλογών ο πρωθυπουργός και η κυβέρνησή του ανεβάζουν τους τόνους, ασκώντας εκφοβισμό και ψυχολογική βία στην Μειονότητα, ώστε να μην ψηφιστούν Έλληνες υποψήφιοι. Το έργο αυτό το είδαμε να παίζεται πολλές φορές και σε προηγούμενες δημοτικές και εθνικές εκλογές. Σκοπός της αλβανικής ηγεσίας δεν είναι απλώς η συρρίκνωση του ελληνικού στοιχείου, αλλά ο εξαλβανισμός και τελικά ο αφανισμός του.
Γι’ αυτούς τους σοβαρούς λόγους χρειάζεται από μέρους των στελεχών της μειονότητας ψυχραιμία, ανάλυση των αλβανικών επιδιώξεων και αντιμετώπιση των εχθρικών βελών με σύνεση, με νηφαλιότητα και με τεκμηριωμένα επιχειρήματα.
Επιβάλλεται όλα τα στελέχη και οι μειονοτικοί υποψήφιοι να βρίσκονται σε συνεχή επαφή και επικοινωνία με τους Βορειοηπειρώτες, να τους ενθαρρύνουν και να τους εμψυχώνουν, παροτρύνοντάς τους να αναδείξουν Έλληνες δημοτικούς άρχοντες.
Θα πρέπει να γνωρίζουν όλοι ότι όσο θα περνούν οι μέρες και θα πλησιάζει ο χρόνος των εκλογών τόσο και θα εντείνεται ο φανατισμός, οι ανθελληνικές κραυγές, οι εκβιασμοί και, ίσως, που το απευχόμαστε, η βία εις βάρος του Ελληνισμού.

Πάνος Καμμένος στο Σούλι: Όσες επιθέσεις και αν δεχθήκαμε, αυτά τα χώματα ποτισμένα με αίμα, παρέμειναν ελεύθερα


«Το μήνυμα της επετείου είναι ότι αυτός εδώ ο λαός, ο οποίος στη διάρκεια της ιστορίας του δέχτηκε πολλές φορές επιθέσεις, δεν μπορεί να μείνει σκλαβωμένος. Η εθνική κυριαρχία αυτής της χώρας δεν παραδίδεται. Τα χώματα εδώ είναι ποτισμένα με αίμα και με αγώνες ανθρώπων που δεν παρέδωσαν τα κλειδιά της πατρίδας. Και όταν ήρθε η ώρα, την ύστατη στιγμή, απέδειξαν ότι προτιμούν το θάνατο από τη σκλαβιά» .
Αυτά επεσήμανε μεταξύ άλλων, ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας Πάνος Καμμένος, από το Σούλι, όπου παρέστη στις επετειακές εκδηλώσεις τιμής και μνήμης.
Ο κ. Καμμένος ήταν συνοδευόμενος από τον Αρχηγό ΓΕΣ Αντιστράτηγο Βασίλειο Τελλίδη, παρέστη στις επετειακές εκδηλώσεις τιμής και μνήμης στο Σούλι. Εγινε επιμνημόσυνη δέηση, ακολούθησε προσκλητήριο πεσόντων Σουλιωτών και κατάθεση στεφάνου.
«Θα πρέπει να καταλάβουν ότι η Ελλάδα είναι μία σύγχρονη ευρωπαϊκή χώρα που θέλει τη συνεργασία με όλους, αλλά η Ελλάδα δεν παραδίδει την εθνική της κυριαρχία και κυρίως δεν παραδίδει την αξιοπρέπειά της. Αν έχουν στόχο να παραδώσουμε την αξιοπρέπειά μας με ανταλλάγματα έχουν χτυπήσει πόρτα σε λάθος λαό και σε λάθος χώρα. Ο ελληνικός λαός ενωμένος θα ξαναπεί όταν χρειαστεί το μεγάλο «όχι».

Δευτέρα 8 Ιουνίου 2015

Η γυναίκα της αμαρτίας και ο Ερημίτης........ - Gruaja e mëkatit dhe Heremiti...

Η γυναίκα της αμαρτίας και ο Ερημίτης............

Έβαλε κάποτε στο νου της μια γυναίκα της αμαρτίας καί στοιχημάτισε με τους φίλους της, πως θα το πετύχαινε να παρασύρει στα δίχτυα της τον Ερημίτη, που ζούσε στο βουνό, μακριά από την πόλη καί που όλοι έλεγαν γι’ αυτόν πως ήταν άγιος άνθρωπος.
Φόρεσε ένα πυκνό πέπλο, που έκρυβε την ομορφιά της κι’ ανέβηκε στο βουνό. Οι φίλοι της την περίμεναν στα μισά του δρόμου. Όταν βράδιασε, χτύπησε την πόρτα της σπηλιάς του Ερημίτη. Εκείνος όταν την είδε, ταράχτηκε…
Πώς βρέθηκε τάχα γυναίκα τέτοια ώρα σ’ αυτή την έρημο;
Πλάνη σου είναι τούτη, διάβολε, συλλογίστηκε.
Τη ρώτησε ποια ήταν καί τί γύρευε. Εκείνη έβαλε τα κλάματα.
— Ώρες ολόκληρες πλανιέμαι σ’ αυτές τις ερημιές, Αββά. Έχασα το δρόμο καί τη συντροφιά μου κι’ ούτε κατάλαβα πώς βρέθηκα εδώ. Μα για τ’ όνομα του Θεού, μη με αφήσεις να με φάνε τα θηρία.

Ο Ερημίτης βρέθηκε σε δίλημμα. Να βάλει γυναίκα στην κατοικία του; Τέτοιο πράγμα δεν του είχε συμβεί ποτέ. Μα ν’ αφήσει πάλι το πλάσμα του Θεού να φαγωθεί από τα θηρία; Αυτό θα ήταν απάνθρωπο, σχεδόν έγκλημα. Νικήθηκε, τέλος, από την συμπάθεια καί την έβαλε μέσα. Εκείνη τότε τράβηξε δήθεν με αφέλεια το πέπλο της καί του φανέρωσε τα θέλγητρά της. Ο πειρασμός άρχιζε να φλογίζει τον αγωνιστή, αφού η πράξη δεν ήταν πια δύσκολη. Έριξε κατά γης μερικά ξερά φύλλα κι’ είπε στη γυναίκα να πλαγιάσει, ενώ αυτός τράβηξε στο βάθος της σπηλιάς. Γονάτισε κι’ έκανε θερμή προσευχή. Απόψε συλλογίστηκε, έχω να δώσω την πιο σκληρή μάχη εναντίον του ορατού καί αόρατου εχθρού. Ή θα νικήσω ή θα χάσω όλους μου τους κόπους.

Όσο προχωρούσε ή νύχτα τόσο η φλόγα της επιθυμίας τον έκαιγε. Για μια στιγμή ένοιωσε να λυγίζει η αντίστασή του καί τρόμαξε.
Αυτοί, πού μολύνουν το σώμα με αμαρτωλές πράξεις, πηγαίνουν στην κόλαση, είπε σχεδόν φωναχτά. Για κάνε δοκιμή, αν θα αντέχεις στη βασανιστική φωτιά. Άναψε το λυχνάρι του κι’ έβαλε το δάχτυλό του στη φλόγα. Μα η άλλη φλόγα δεν τον άφηνε να νοιώσει τον πόνο από το κάψιμο. Αφού αχρηστεύθηκε το πρώτο δάχτυλο, έβαλε στη φλόγα του λυχναριού το δεύτερο, το τρίτο… Μέχρι να ξημερώσει έκαψε καί τα πέντε δάχτυλα του χεριού του.

Εκείνη παρακολουθούσε κρυφά τον υπεράνθρωπο αγώνα του δούλου του Θεού καί, βλέποντας τον να καίει με πείσμα όλα του τα δάχτυλα το ένα πίσω από το άλλο, τόσο πολύ ταράχτηκε, που από τον τρόμο της ξεψύχησε. Οι φίλοι της στό μεταξύ έκαναν αιφνιδιασμό στη σπηλιά του ερημίτη για να γελάσουν σε βάρος του. Τον βρήκαν όμως απ’ έξω να προσεύχεται.
— Μήπως φάνηκε από δω χτες βράδυ καμιά γυναίκα; τον ρώτησαν.
— Μέσα είναι καί κοιμάται, τους αποκρίθηκε εκείνος. Μπήκαν μέσα καί τη βρήκαν νεκρή.
—Αββά, πέθανε, φώναξαν τρομαγμένοι. Εκείνος τότε ξεσκέπασε το χέρι του καί τους έδειξε τα
δάχτυλά του.
— Για δέστε δω, τί μου έκανε... Η εντολή του Χριστού όμως με προστάζει να κάνω καλό αντί κακού. Στάθηκε καί προσευχήθηκε πάνω από το άψυχο σώμα καί την επανέφερε στη ζωή.
Gruaja e mëkatit dhe Heremiti....

Nguliti dikur në mendje gruaja e mëkatit dhe vuri bast me shokët e saj, që do t’ia dilte  që të shtinte në rrjetën e saj Heremitin, që jetonte në mal, larg qytetit dhe që të gjithë thoshin për këtë se ishte një njeri i shenjtë.
Veshi një veshje të rëndë, që fshente bukurinë e saj dhe u ngjit në mal. Miqtë e saj e prisnin në gjysma e rrugës. Kur ra nata, trokiti në derën e Heremitin. Ai kur e pa, u trondit...
Si u gjend vallë një grua në këtë orë në shkrretëtirë?
Mashtrimi yt, është ky e djall, mendoi. E pyeti cila ishte dhe çfarë kërkonte. Ajo filloi të qante.
-Me orë të tëra po vërtitem  në këto shkrretëtira Abba. Humba rrugën dhe shoqëruesit e mi dhe as e kuptova si u gjenda këtu. Po, në emër të Zotit mos lejo që të më hanë egërsirat.
Heremiti u gjend në dilemë. Të futëte një grua në shtëpinë e tij. Kjo gjë nuk kishte ndodhur kurrë. Por ta linte sërish krijesën e Zotit që ta hanin egërsirat? Kjo do të ishte çnjerëzore, pothuajse krim. Në fund u mund nga simpatia dhe u futi brenda. Ajo atëhere hoqi gjoja me mendjelehtësi mbulesën e saj dhe i tregoi pjesët e saj të trupit. Ngacmimi filloi që të digjte luftëtarin, pasi veprimi nuk ishte më i vështirë. Hodhi në tokë disa fletë të thata dhe i tha gruas që të shtrihej, ndërsa ai u tërhoq në fund të shpellës. U ul më gjunjë dhe bëri një lutje të flaktë. Sonte u mendua do të jap një betejë të egër kundër armikut të dukshëm dhe të padukshëm. Ose do të fitoj  ose do ti humbas të gjitha mundimet.
Sa më shumë ecte nata aq dhe flaka e dëshirës e digjte. Për një çast ndjeu që u përkul rrezitenca e tij dhe u tremb.
Ata që infektojnë trupin me veprime mëkatare shkojnë në ferr, tha pothujse me zë të fortë. Pa provo nëse do të durosh në zjarrin torturues. Ndezi kandilin dhe vendosi gishtin në zjarr. Po flaka tjetër nuk e linte që të ndjente dhimbjen nga përvëlimi. Pasi u përvëlua gishti i parë, vendosi të dytin, të tretin... deri sa u gëdhi dogji pesë gishtat e dorës së tij. Ajo ndiqte fshehur betejën mbinjerëzore të shërbëtorit të Perëndisë dhe duke parë që digjte me këmbëngulje të gjitha gishtat e dorës njëri pas tjetërit, kaq shumë u trodnit, sa nga tmerri i saj dha shpirt. Miqtë e saj ndëkohë hynë pa pritur në shpellën e heremitit që të qeshnin me të. E gjetën jashtë duke u lutur.
-          Mos vallë erdhi dje në mbremje ndonjë grua? Pyetën.
-          Brenda është dhe po fle, u përgjigj ai. Hynë brenda dhe e gjetën të vdekur.
-          Abba vdiq, thirrën të tmerruar. Ai atëhere zbuloi dorën e tij dhe ju tregoi gishtat.
-          Pa  shikoni këtu se çfarë më bëri.. Por urdhëri i Zotit më mëson që të bëj mirë në vend të së keqes. Qëndroi mbi të u lut mbi trupin e pajetë dhe e ktheu sërish në jetë.

"Οι Ρουμάνοι για τον Ζάππα"

Ελληνική έκδοση
Εκδόσεις Ομόνοια Βουκουρέστι, 2015, 128 σελ.+16 σελ. με έγχρωμες εικόνες
Πρόλογος Γεώργιος  ΙΔολιανίτης
Μετάφραση στα ελληνικά : Αλεξάνδρα Λουίζου, Ştefan Petrescu


 ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΖΑΠΠΑΣ
Στις Εκδόσεις Ομόνοια κυκλοφόρησε πρόσφατα ένας τόμος αφιερωμένος στη μνήμη του ευεργέτη Ευαγγέλη Ζάππα (1800-1865), από το θάνατο του οποίου συμπληρώνονται τις 19 Ιουνίου 150 χρόνια. Γεννήθηκε στην ´Ηπειρο και μετά το ξέσπασμα της Επανάστασης, συμμετείχε στις μάχες που πραγματοποιήθηκαν στην Πελοπόννησο. Το 1824 του απονεμήθηκε η διάκριση του Αρχάγγελου Μιχαήλ. Γύρω στο 1831 ήρθε στη Βλαχία, όπου ασχολήθηκε με το εμπόριο δημητριακών και με την εκμίσθωση μοναστηριακών κτημάτων. Χάριν στο επιχειρηματικό πνεύμα και στην εργατικότητά του επιτυγχάνει σε σύντομο χρονικό διάστημα να συγκεντρώσει μια τεράστια για εκείνη την εποχή περιουσία. Ο Ζάππας ανήκει – μαζί με τον Απόστολο Αρσάκη και Παναγή Χαροκόπο -  στη χρυσή  «στοά» των Ελλήνων ευεργετών που έζησαν και διακρίθηκαν στη ρουμανική γη, η γενναιδωρία των οποίων στράφηκε τόσο προς τη θετή, όσο και προς τη μητέρα πατρίδα.
Ο τόμος περιλαμβάνει μια επιλογή μελετών των Ρουμάνων ειδικών, που επισημαίνουν τις κύριες συντεταγμένες της δραστηριότητας του Ζάππα: α)ιδρυτής των  «Ολυμπίων» (που έγιναν στην Αθήνα το 1859, 1870, 1875, 1888-1889), β) η σχέση του με την Ρουμανική Ακαδημία (ιδρυτικό μέλος της Ρουμανικής Λογοτεχνικής Εταιρείας, 1866, που μετονομάστηκε σε  Ρουμανική Ακαδημαϊκή Εταιρεία και έπειτα σε Ρουμανική Ακαδημία), γ) η πολλαπλή φιλανθρωπική δράση του. Τα κείμενα που ανήκουν στον Dan Popper (πρ. Γενικό γραμματέα της Ρουμανικής Ολυμπιακής Επιτροπής), στον αείμνηστο ακαδημαϊκό Virgil Cândea, στην ολυμπιονίκη Mihaela Peneş-Lipetz, καθώς και στον δημοσιογράφο Horia Alexandrescu  επιμένουν στη συμβολή του Ζάππα στην αναβίωση των Διεθνών Ολυμπιακών Αγώνων του 1896. Η μελέτη της Dorina NRusu  σκιαγραφεί το πορτρέτο του Ζάππα ως πρωτεργάτη και χορηγού μερικών σημαντικών πολιτιστικών σχεδίων όπως η σύνταξη της γραμματικής και του λεξικού της ρουμανικής γλώσσας,  η στήριξη των μεταφράσεων των κλασικών της Αρχαιότητας. Μνημονεύεται η πρώιμη ιστορία της Ρουμανικής Ακαδημίας, που έφερε φόρο τιμής στον «αείμνηστο και αξιόλογο Ευαγγέλη Ζάππα», στον οποίο έφτιαξε και προτομή. Η πρωτοβουλία του Ζάππα για τη σύσταση των «Ολυμπίων» καθώς και τα διαβήματα που έγιναν πριν από την διοργάνωσή τους, αλλά και η πορεία από τη Ρουμανική Λογοτεχνική Εταιρεία στη Ρουμανική Ακαδημαϊκή Εταιρεία αποτελούν το κύριο θέμα των κειμένων που υπογράφει ο Nicolae Postolache, συγγραφέας δύο σημαντικών έργων αφιερωμένων στον Ευαγγέλη Ζάππα το 1996 και το 2004. Η φιλανθρωπική δραστηριότητα (ιδρυτής σχολείων, κτήτορας εκκλησιών κ.ά.) παρουσιάζεται από το πρ. καθηγητή  Gheorghe I.Drăgulin.
Η πλούσια βιβλιογραφία, αν και επιλεκτική, δείχνει το σταθερό ενδιαφέρον των Ρουμάνων ειδικών για τον Ευαγγέλη Ζάππα, εμβληματική προσωπικότητα των δύο πατρίδων του.
Στον πρόλογο, ο κ. Γεώργιος Ι. Δολιανίτης, ιδρυτής και διευθυντής της ομώνυμης Βιβλιοθήκης στην Αθήνα, παρουσίαζει το ιστορικό των «Ολυμπίων», από τον Ρήγα Βελεστινλή, τον πρώτο που χρησιμοποίησε τον όρο σε μετάφρασή του από τονMetastasio, στον Ευαγγέλη Ζάππα. Παράλληλα, υπογραμμίζεται η στήριξη του Ζάππα και η καθοριστική συμβολή των «Ολυμπίων» που ίδρυσε, στην αναβίωση των Διεθνών Ολυμπιακών Αγώνων του 1896.
Η έκδοση έγινε με την ευγενική χορηγία του κ. Γεωργίου Ι. Δολιανίτη, Εκπαιδευτικό και πρ. Σχολάρχη.  Ο τόμος θα παρουσιαστεί Σάββατο, 30 Μαίου, ώρα 18:30 στο Μουσείο της πόλης του Βουκουρεστίου (Μεγάρο Σούτσου), όπου θα γίνουν τα εγκαίνια της ´Εκθεσής Τεκμηρίων από τη Βιβλιοθήκη Γ. Ι. Δολιανίτη για τα «Ολύμπια» του Ευαγγέλη Ζάππα.


Οι Ρουμάνοι για τον Ζάππα:

«Ο Ευαγγέλης Ζάππας, τον οποίο η Ρουμανική Ακαδημία διατηρεί στην προνομιακή στοά των ευεργετών της, ... είναι  μια εξέχουσα προσωπικότητα στη σύγχρονη αναγέννηση του ύψιστου θεσμού αδελφοσύνης και επικοινωνίας του ευρωπαϊκού Κόσμου από την Αρχαιότητα μέχρι σήμερα: τους Ολυμπιακούς Αγώνες.»
 Ακαδ.Virgil Cândea               

«Ο Ευαγγέλης Ζάππας ανήκει και στις δύο ‘πατρίδες’ του, την Ελλάδα και τη Ρουμανία, τις οποίες αγάπησε εξίσου, αλλά και σε ολόκληρο τον βαλκανικό χώρο, τον οποίο σημάδεψε με την παρουσία και το έργο του.»
Dan Popper                   

Το όνομα του Ευαγγέλη Ζάππα «θα μείνει για πάντα χαραγμένο με χρυσά γράμματα στην Ιστορία της Ρουμανικής Ακαδημίας.»
Dorina Ν. Rusu                   

«Ο Ζάππας υπήρξε αγγελιοφόρος της ειρήνης και της φιλίας όλων των λαών του κόσμου.»
 Nicolae Postolache              
Βιογραφικά στοιχεία του Ευάγγελου Ζάππα
Το εξώφυλλο του βιβλίου 

πηγή 

Ενισχύστε οικονομικά την προσπάθεια μας!

Ετικέτες

ενημέρωση (2161) ενημέρωση-informacion (1427) Αλβανία (904) ορθοδοξία (422) ιστορία-historia (374) Εθνική Ελληνική Μειονότητα (366) ελληνοαλβανικές σχέσεις (311) ορθόδοξη πίστη - besimi orthodhoks (277) Εθνική Ελληνική Μειονότητα - Minoriteti Etnik Grek (253) Β Ήπειρος (239) ορθοδοξία-orthodhoksia (234) ορθόδοξη πίστη (222) εθνικισμός (195) διωγμοί (162) τσάμηδες (122) shqip (119) Κορυτσά-Korçë (118) Κορυτσά Β Ήπειρος (103) informacion (100) Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος (97) ορθόδοξη ζωή (96) ορθόδοξη ζωή- jeta orthodhokse (76) διωγμοί - përndjekje (61) ορθόδοξο βίωμα (59) εθνικισμός-nacionalizmi (56) ορθόδοξη εκκλησία της Αλβανίας (55) Ελλάδα-Αλβανία (48) Ι.Μ Κορυτσάς - Mitropolia e Shenjtë Korçë (45) ανθελληνισμός (44) Ελληνικό Σχολείο Όμηρος (43) πολιτισμός - kulturë (43) besimi orthodhoks (40) Γενικό Προξενείο Ελλάδος Κορυτσά (39) Ορθόδοξη Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Αλβανίας - Kisha Orthodhokse Autoqefale Shqiptare (37) ιστορία ορθοδοξίας (36) βίντεο (34) Shqipëria (32) ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ 1821 (32) κομμουνισμός- komunizmi (30) πνευματικά (27) Μητρόπολη Κορυτσάς - MItropolia e Korçës (24) πολιτική-politikë (23) απόδημος ελληνισμός-helenizmi i diasporës (22) αλβανικά (21) εκπαίδευση (21) Αρχαία Ελλάδα (20) helenët-Έλληνες (19) κομμουνισμός (19) Greqia (17) Βλαχόφωνοι Έλληνες (15)