Τρίτη 22 Αυγούστου 2017

H «ΑΡΧΑΙΑ ΦΟΙΝΙΚΗ», ένα νέο βιβλίο για την ιστορία και την αρχαιότητα της Β. Ηπείρου

H «ΑΡΧΑΙΑ ΦΟΙΝΙΚΗ», ένα νέο βιβλίο για την ιστορία και την αρχαιότητα της Β. Ηπείρου
Άλλο ένα βιβλίο προστέθηκε στη σειρά των ιστορικών και τοπογραφικών κειμηλίων του χώρου μας, της Β. Ηπείρου. Πρόκειται για το νέο βιβλίο «Η αρχαία Φοινίκη» του Δόκτορα  Καθηγητή, Αθανασίου Νάτση.
Μια εργασία πολυετή και επιστημονική. Μια εργασία που έχει βασιστεί πάνω σε μελέτες, χειρόγραφα και ατράνταχτα τεκμήρια. Μα πάνω απ’ όλα στην σχολαστική, επίμονη, τεκμηριωμένη και επιστημονική, μελέτη του ιδίου.
Είναι η αγάπη για τον τόπο σου, είναι η αναγκαιότητα να προβάλεις τις αξίες του τόπου σου, που τόσο πολύ αμφισβητούνται από εθνικιστές, ακόμα και από επίσημα όργανα, είναι το ενδιαφέρον της εύρεσης καθετί του αρχαίου, μα και καθετί του νέου, που σχηματίζουν την καδένα  του Πολιτισμού μας, του Είναι μας, της Οντότητάς μας,  είναι το σαράκι που μας τρώει  επί πολλά έτη για την συλλογή στοιχείων και την προβολή του πανάρχαιου πολιτισμού μας.  
Το βιβλίο: «Η αρχαία Φοινίκη», είναι ένα ακόμα θησαύρισμα, που προσθέτετε στο μεγάλο Οικοδόμημα, που λέγεται ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ. Ένας Πολιτισμός, που αξίζει να τον ερευνήσεις, να τον  μελετήσεις και να τον προβάλεις. Έτσι όλα αυτά τα βιβλία θα μείνουν ένα κειμήλιο για τις επόμενες γενιές, που σίγουρα θα τα εμπλουτίσουν, και θα είναι υπερήφανοι για την κληρονομιά, την ιστορία μας, τις ρίζες και την προέλευσή μας. Θα είναι, ακόμα,  τα αταλάντευτα επιχειρήματα για να αποστομώσομε τους παραχαράκτες της δικής μας ιστορίας.
Ο συγγραφέας γνωρίζει καλά πως μια τέτοια εργασία, που συνθέτει όλες τις μορφές της ύπαρξης και αναβίωσης, της ιστορίας του δικού του χώρου, αλλά και την ιστορία όλης της Ελληνικής μας Κοινότητας, της πάλης και επίκρουσης των ανθρώπων μας στo διάβα της ιστορίας αλλά   και της διονυσιακής έκστασης αυτών, θα φέρει σε φως γεγονότα που μιλούν για την αρχαιότητα, την ελληνικότητα των κατοίκων και την ενιαία Πατρίδα.
Ο Αθανάσιος μπόρεσε να εισχωρέσει και να προχωρήσει στα απροχώρητα,  για να «ψαρέψει» με τον τρόπο του και να εμπλουτιστεί με όλα τα μέσα, για να παρουσιάσει τεκμήρια και να δώσει απάντηση στους ανιστόρητους εθνικιστές, που μας θέλουν  «εισερχόμενους» και «δουλοπάροικους» του Αλή Πασά, εμάς που σηματοδοτήσαμε την αληθινή ιστορία αυτού του τόπου.
Το βιβλίο είναι μια επισκόπηση ολοκληρωμένη, τεκμηριωμένη με στοιχεία, αριθμούς, χρονολογίες και με κατ’ ιδίαν  απάντηση των διάσημων  ιστορικών, αρχαιολόγων και μελετητών. Όλα αυτά απεικονίζονται κάλιστα στα δεκαοκτώ κεφάλαια,  της πολύπλευρης αυτής μελέτης και έρευνας, όπου ο αναγνώστης θα βρει τεκμηριωμένα στοιχεία, μαρτυρίες και αποδείξεις.
Η συνοδεία του περιεχομένου με τις άφθονες φωτογραφίες, επεξεργασμένες από τον καλλιτέχνη φωτογράφο Γιώργο Στέργιο, κάνει πιο ενδιαφέρον το βιβλίο, το αναβαθμίζει, γιατί κάθε εικόνα, όπως λέει και ο λαός, είναι χίλιες λέξεις.
Θα λέγαμε, ακόμα,  πως το βιβλιο αυτό είναι μια παρακαταθήκη, όχι μόνον για τους συγχωριανούς του, αλλά για όλους τους Βορειοηπειρώτες, οι οποίοι πρέπει να είναι υπερήφανοι για τέτοιους δωρητές και να καυχιόνται που έχουν στην βιβλιοθήκη τους το βιβλίο του Αθανάσιου Νάτση.
Με την μέριμνα της Αδελφότητας Φοινικαίων και του Πρόεδρο της Περικλή Νάτση,  έγινε και η παρουσίαση του βιβλίου στη Φοινίκη όπου πήραν μέρος πολλοί κάτοικοι του χωριού, που ήρθαν με διακοπές τον Δεκαπενταύγουστο, ο Δήμαρχος Φοινίκης Λεωνίδας Χρήστος, ο Γ, Πρόεδρος της Ομόνοιας Λεωνίδας Παππάς, το στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ Γιώργος Τρίχας κ. ά.
Για την αξία του βιβλίου μίλησαν οι κύριοι Ζήσος Λούτσης και Βαγγέλης Παπαχρήστος.
Η παρουσίαση συνοδεύτηκε με βιντεοφωτογραφικό υλικό.

Σάββατο 19 Αυγούστου 2017

«Ο Όμηρος έγραψε Ιλιάδα και Οδύσσεια στα… αλβανικά» ισχυρίζεται ο τσάμης Χικμέτ Ζάνε

«Ο Όμηρος έγραψε Ιλιάδα και Οδύσσεια στα… αλβανικά» ισχυρίζεται ο τσάμης Χικμέτ Ζάνε 
Ο Όμηρος έγραψε την Οδύσσεια και την Ιλιάδα στα… αλβανικά ισχυρίζεται σε άρθρο του στη μικρής κυκλοφορίας αλβανική εφημερίδα SOT, ο ανθέλληνας αλβανοτσάμης Χικμέτ Ζάνε (Hyqmet Zane).
Ο Ζάνε ισχυρίζεται ότι στηρίζει το γελοιοδέστατο άρθρο του στο έργο του Σαμί Φράσερι (1850-1904), του γεννήτορα του αλβανικού εθνικισμού που έζησε τον 19ο αιώνα.
Ο Σαμί Φράσερι υπήρξε καθηγητής πανεπιστημίου στην Τουρκία, θεωρείται πνευματικός ηγέτης του αλβανικού εθνικιστικού κινήματος, και σύμφωνα με τον αλβανοτσάμη Ζάνε το έργο που επικαλείται βρέθηκε σε οθωμανικά αρχεία.
Ο Σαμί Φράσερι ήταν επίσης υποστηρικτής των νεότουρκων και γενίτσαρος, αφού δεν ήταν Αλβανός αλλά Βλάχος και είχε σπουδάσει στη Ζωσιμαία Σχολή Ιωαννίνων.
Σύμφωνα με τον Ζάνε, ο Σαμί Φράσερι, στο τέλος του 19ου αιώνα, αρθρογραφώντας στην εφημερίδα του Terxhuman Shark «αντιτάχθηκε στις θέσεις της [σ.σ. ελληνικής] Μεγάλης Ιδέας που εκφράζονταν μέσω της εφημερίδας της Κωνσταντινούπολης Νέος Λόγος». Επικαλούμενος ψευδώς Πλούταρχο και Στράβωνα, ο Σαμί Φράσερι απέδειξε -σύμφωνα με τον Ζάνε- ότι «οι Αλβανοί είναι αυτόχθονες στην Ήπειρο, ότι το μισό έργο της Οδύσσειας και της Ιλιάδας, ο Όμηρος το έγραψε στην «αλβανική», ότι οι Ελληνικοί Θεοί έχουν αλβανικά- πελασγικά ονόματα, ότι ο Μέγας Αλέξανδρος, ο Αριστοτέλης, ο Πύρρος της Ηπείρου, ο Αλή Πασά του Τεπελενίου, ήταν Αλβανοί».
Το ανιστόρητο παραλήρημα του Χικμέτ Ζάνε σαφώς και δεν στηρίζεται σε κανέναν αρχαίο Έλληνα συγγραφέα.
Πουθενά Πλούταρχος και Στράβων δεν αναφέρονται σε Αλβανούς γιατί στην αρχαιότητα δεν υπήρχαν Αλβανοί.
Οι πρώτες αναφορές που έχουμε σε Αλβανούς είναι προς τα τέλη του μεσαίωνα-αρχές της Αναγέννησης.
Ο Όμηρος δεν έγραψε τίποτα, εξάλλου ήταν τυφλός, ή ακόμα κι εάν «έγραψε» υπαγορεύοντας, η συλλογή των σκόρπιων στίχων του και η συγγραφή των επών του που έχουμε σήμερα στη διάθεσή μας, έγινε επί Πεισιστράτου στην Αθήνα του 6ου αιώνα π.Χ. και φυσικά ήταν στα Ελληνικά.
Οι Πελασγοί είναι οι πρόγονοι των Ελλήνων. Ή, για να το θέσουμε ορθότερα, οι Πελασγοί της κυρίως Ελλάδας άλλαξαν αρχικά το όνομά τους σε Δαναοί ή Αχαιοί (Μυκηναίοι) και έτσι τους συναντάμε στον Όμηρο, και αργότερα οι Δαναοί ονομάστηκαν Έλληνες.
Είναι δηλαδή ο ίδιος λαός που άλλαξε εθνικό όνομα και κατέληξε να ονομάζεται Έλληνες, οι οποίοι Έλληνες είναι «το ευγενέστερο έθνος των Πελασγών», σύμφωνα με τον αυτοκράτορα Ιουλιανό.
Γνωρίζουμε από τα αρχαία κείμενα ότι δεν έγιναν Έλληνες όλοι οι Πελασγοί. Δημιουργήθηκαν κι άλλα έθνη, όπως οι Κάρες, οι Λέλεγες, οι Ιλλυριοί, οι Ετρούσκοι, οι Ρωμαίοι κ.α.
Στην αρχαιότητα υπήρχε συνείδηση ότι οι Έλληνες είναι πρωτοξάδελφα με τους προαναφερθέντες επειδή κρατούσαν από κοινή ομοεθνία.
Οι Αλβανοί προσπαθούν να αποδείξουν ότι είναι απόγονοι των Ιλλυριών.
Βεβαίως αυτό μπορεί μόνο το DNA να το φωτίσει και όχι οι εθνικιστικές μπούρδες περιθωριακών αγράμματων.
Να σημειώσουμε ότι η αυτοχθονία των Ελλήνων αποδείχτηκε με το DNA. Διαβάστε εδώ: Το DNA μίλησε: Οι Έλληνες ζούμε στην Ελλάδα από το 7.000 π.Χ. – Είμαστε παρόμοιοι με τους Μυκηναίους
Συνιστούμε στους Αλβανούς να αναζητήσουν με τη σειρά τους από που κρατά η σκούφια τους με το DNA και να πάψουν τις παλαβομάρες που απλά τους γελοιοποιούν.
Επιτέλους, η επιστήμη μπορεί να πιστοποιήσει εάν είναι απόγονοι των Πελασγών, ή ποιοι σημερινοί Αλβανοί έχουν συγγένεια με τους Πελασγούς.
Διότι άλλο οι Τόσκηδες (νότιοι Αλβανοί) και άλλο οι Γκέγκηδες (βόρειοι Αλβανοί).
Μάλιστα, σε ό,τι αφορά τις αλβανικές φυλές, έχει υποστηριχθεί ότι οι Βόρειοι Αλβανοί διαφέρουν χαρακτηριστικά από τους Νότιους Αλβανούς.
Οι βόρειοι Γκέγκηδες, οι Μαλισώροι και οι Μιρδίτες πιστεύεται ότι είναι απόγονοι των Ιλλυριών.
Αντίθετα οι νότιοι Τόσκηδες, οι Λιάπηδες και οι Τσάμηδες, θεωρούνται απόγονοι Ελλήνων, με εμφανή τα σημεία της επιμειξίας τους με τους Γκέγκηδες.
Στους Τόσκηδες, υπερέχουν τα ελληνικά χαρακτηριστικά, ενώ στους Λιάπηδες και τους Τσάμηδες υπερέχουν τα γκέγκικα χαρακτηριστικά.
Στη διαμόρφωση όλων των παραπάνω αλβανικών φυλών σημαντική επίδραση είχε και η επιμειξία των παλαιών Αλβανών με διάφορα ξένα φύλα ρωμαϊκά, βενετικά, σερβικά και τουρκικά.

Πέμπτη 17 Αυγούστου 2017

Μεγάλη διαδήλωση των Ελλήνων στη Χειμάρρα ενάντια στο καθεστώς Ράμα και τους μαφιόζους του


Το βράδυ της Δευτέρας πραγματοποιήθηκε μεγάλη διαμαρτυρία με συναυλία στη Χειμάρρα της βόρειας Ηπείρου, ενάντια στο σχέδιο της κυβέρνησης Ράμα για «ανάπλαση» της σημαντικής αυτής ελληνικής πόλης.
Οι Έλληνες μειονοτικοί αντιστέκονται στην υφαρπαγή των περιουσιών τους από κυκλώματα εργολάβων, που υποστηρίζονται από το καθεστώς του ελληνικής καταγωγής εξωμότη Έντι Ράμα.
Να σημειωθεί ότι στα κυκλώματα που καταπατούν ελληνικές περιουσίες συμμετέχουν απόστρατοι του αλβανικού στρατού και των αλβανικών υπηρεσιών ασφαλείας, καθώς και Έλληνες Βορειοηπειρώτες εξωμότες, τους οποίους η ελληνική κυβέρνηση έχει συμπεριλάβει σε λίστες για αφαίρεση της ελληνικής υπηκοότητας.
Μεταξύ των διοργανωτών της συναυλίας διαμαρτυρίας ήταν ο επιχειρηματίας και πρώην μειονοτικός βουλευτής Νικολάκης Νεράντζης, ο οποίος ανέφερε μεταξύ άλλων ότι:
«Τον ξεριζωμό και τον αφανισμό των ανθρώπων από μια περιοχή, η οποία έχει μια ταυτότητα, μια ιστορία και έναν πολιτισμό το κάνουν μόνο οι κομμουνιστές.
»Θέλω να πω στον Έντι Ράμα ότι εμείς είμαστε κατά της Αλβανίας που θέλεις εσύ, εσύ θέλεις μια Αλβανία που την έχεις κάψει, μια Αλβανία καλλιεργημένη με ναρκωτικά, ενώ εμείς οι κάτοικοι της Χειμάρρας θέλουμε την Ευρωπαϊκή Αλβανία».
Από την πλευρά του ο πρόεδρος του Παραρτήματος του Δημοκρατικού Κόμματος στη Χειμάρρα, Αντρέας Γκιόνης αναφέρθηκε στο ζήτημα των ιδιοκτησιών της Χειμάρρας, τονίζοντας ότι οι νέοι της Χειμάρρας φεύγουν και αναζητούν δουλειά εκτός Αλβανίας.
«Μιας και βρίσκομαι εδώ ως πρόεδρος του Παραρτήματος του Δημοκρατικού Κόμματος, θέλω να σας ενημερώσω την στάση του Δημοκρατικού Κόμματος για το θέμα για το οποίο έχουμε συγκεντρωθεί σήμερα εδώ.
»Το Δημοκρατικό Κόμμα αντιτίθεται σε κάθε αυθαίρετη και παράνομη ενέργεια για την υφαρπαγή των ιδιοκτησιών των κατοίκων της Χειμάρρας.
»Η στάση του Δημοκρατικού Κόμματος θα παρουσιαστεί και στις συνεδριάσεις της νέας Βουλής, έτσι όπως έχει γίνει και στην προηγούμενη Βουλή.
»Αδέρφια Χειμαρριώτες χαίρομαι πολύ που σας βλέπω εδώ, αλλά ταυτόχρονα θλίβομαι βλέποντας ότι δεν βρίσκονται εδώ όλοι οι Χειμαρριώτες.
»Ειδικά στεναχωριέμαι που η νέα γενιά, η πιο παραγωγική ηλικία της Χειμάρρας είναι αναγκασμένοι να χύνουν τον ιδρώτα τους σε χώρες του εξωτερικού.
»Αν είχε λυθεί το μεγάλο πρόβλημα των ιδιοκτησιών, όλοι αυτοί θα βρίσκονταν στην Χειμάρρα», ανέφερε ο κ. Γκιόνης.
«Μην ξεχνάτε ότι εμείς [σ.σ. οι Έλληνες] έχουμε δύο ψήφους στην Ευρωπαϊκή Ένωση και θα τις χρησιμοποιήσουμε εναντίον της Αλβανίας.
»Η Ελλάδα και η Κύπρος είναι με το μέρος μας, προστατεύουν τα δικαιώματα μας και θα σταθούν εμπόδιο στην ένταξη της Αλβανίας στην Ε.Ε.», δήλωσε ο Φρέντι Μπελέρης, πρόεδρος του Παραρτήματος της «ΟΜΟΝΟΙΑΣ» στη Χειμάρρα.
Ίδια γραμμή τήρησε και ο πρόεδρος του ΚΕΑΔ, νυν βουλευτής του Δημοκρατικού Κόμματος, Βαγγέλης Ντούλες.
Φέτος, οι διοργανωτές της διαμαρτυρίας έφεραν στην Χειμάρρα δύο Έλληνες καλλιτέχνες, οι οποίοι τραγούδησαν στη συναυλία που ακολούθησε.
Από τη διαμαρτυρία δεν απουσίασε και ο Επιτετραμμένος της Πρεσβείας της Ελλάδος, κ. Κωνσταντίνος Πιπερίγκος.

Μετά από την κατάληξη του ελληνικού Εμφυλίου Πολέμου (1949)..... -Pas mbarimit të Luftës Civile në Greqi (1949) në Shqipëri ..........

Φωτογραφία του Stavros Dagios.
Φωτογραφία του Stavros Dagios.
Μετά από την κατάληξη του ελληνικού Εμφυλίου Πολέμου (1949) στην Αλβανία βρέθηκαν χιλιάδες Ελλήνων πολιτικών προσφύγων (μερικοί οδηγούμενοι εκεί διά της βίας από τους Έλληνες κομουνιστές) οι οποίοι ζούσαν περιορισμένοι σε στρατόπεδα καταναγκαστικών έργων, σε στάβλους, σε εγκαταλελειμμένες αποθήκες ή και σε δάση. Σε ένα δωμάτιο 4Χ5 m2 είχαν στοιβάξει επτά οικογένειες μαζί με άλλους άγαμους. Οι Έλληνες εκλιπαρούσαν τις αλβανικές αρχές να τους απελευθερώσουν και να τους επιτρέψουν να επαναπατριστούν ή να τους αφήσουν ελεύθερους να συνενωθούνε με τις οικογένειές τους που ήταν διασπαρμένες σε άλλες ανατολικές χώρες. Αλλά πάντα η απάντηση ήταν αρνητική. Χαρακτηριστική η επιστολή μιας Ελληνίδας μάνας, εγκλωβισμένης στον Γεωργικό Συνεταιρισμό «Τσλιρίμι» Φιερ (1962).

.......................................
Pas mbarimit të Luftës Civile në Greqi (1949) në Shqipëri u gjendën mijëra refugjatë politikë grekë (disa shpërngulur me përdhunë nga komunistët grekë nga vatrat e tyre në Epir) të cilët jetonin të izoluar në kampet e punës së detyruar (internime), në stalla, në magazina të braktisura ose në pyje. Në një dhomë 4x5 m2 jetonin shtatë familje së bashku bashkë me beqarë të tjerë. Grekët u përgjëroheshin autoriteteve shqiptare për t’i çliruar dhe për t’i lejuar të riatdhesoheshin apo të urdhëronin lirimin e tyre për t'u bashkuar me familjet që ishin shpërndarë në vende të tjera lindore. Por përgjigja ishte gjithmonë negative. Letra karakteristikë e nënës greke, e izoluar në kooperativën bujqësore “Çlirimi” Fier (1962).


Stavros Dagios

Ο ΠΙΟ ΘΑΥΜΑΣΤΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ

Image result for παναγία
Ο ΠΙΟ ΘΑΥΜΑΣΤΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ
π. Δημητρίου Μπόκου
Ἡ Παναγία εἶναι ὁ πιὸ θαυμαστὸς ἄνθρωπος. Μᾶλλον τὸ πιὸ θαυμαστὸ δημιούργημα τοῦ Θεοῦ. Εἶναι ἡ ὡραιότερη, σεμνότερη, ταπεινότερη καὶ ἱερότερη γυναίκα τοῦ κόσμου (π. Μωυσῆς Ἁγιορείτης). Πόσο μεγάλο εἶναι τὸ πνευματικό της ἀνάστημα;
«Χαίροις μετὰ Θεὸν ἡ Θεός, τὰ δευτερεῖα τῆς Τριάδος ἡ ἔχουσα», ψάλλουμε. Δηλαδή; Μετὰ τὸν Θεὸ ἔρχεται σὲ ἁγιότητα ἡ Παναγία. Εἶναι «ἡ ὄντως ἁγνὴ μετὰ Θεὸν ὑπὲρ ἅπαντας». Ἡ Ἁγία Τριάδα -Πατήρ, Υἱὸς καὶ Ἅγιον Πνεῦμα- ἔχει τὰ πρωτεῖα σὲ ὅλα. Τὰ δευτερεῖα ὅμως τὰ ἔχει ἡ Παναγία. Ἀρχικὰ εἶχαν οἱ ἄγγελοι τὴ θέση αὐτή. Μὰ ἡ Παναγία τοὺς ξεπέρασε. Αὐτὴ τώρα δέχεται ἄμεσα ὅλες τὶς δωρεὲς ἀπὸ τὸ χέρι τοῦ Θεοῦ καὶ τὶς μεταβιβάζει στὰ ὑπόλοιπα δημιουργήματα, ἀγγέλους καὶ ἀνθρώπους. Εἶναι ὁ ὑπέρτατος σκοπὸς τῆς «δημιουργίας ἁπάσης, δι’ ἣν ὁ κόσμος ἐγένετο». Γι’ αὐτὴν δημιουργήθηκε ὁ ὑπόλοιπος κόσμος. Καὶ μὲ τὴ γέννησή της «ἡ αἰώνιος τοῦ Κτίστου βουλὴ πεπλήρωται». Μὲ τὴ γέννησή της πραγματοποιήθηκε τὸ προαιώνιο σχέδιο τοῦ Δημιουργοῦ (Ἅγ. Ἀνδρέας ὁ Κρήτης, Θεοτοκάριον).
Πῶς ὅμως κατάφερε νὰ κατακτήσει μιὰ τέτοια θέση μοναδικὴ ἡ Παναγία; Μήπως δημιουργήθηκε διαφορετικὴ ἀπὸ ἐμᾶς; Μήπως ὁ Θεὸς ἐνεργώντας μεροληπτικὰ τῆς ἔδωσε ἐπιπλέον χαρίσματα ἢ κάποια φύση ἀνώτερη ἀπὸ τὰ ἄλλα δημιουργήματα;
Ὄχι! Τουναντίον, ἦταν ὅπως ὅλοι μας. «Ἐκ γῆς ἔχει τὴν γένεσιν». Εἶναι «θυγάτηρ τοῦ πάλαι Ἀδάμ», ἀπόγονος καὶ αὐτὴ τῶν ἐκπεσόντων πρωτοπλάστων προπατόρων μας, βεβαρημένη ὅπως ὅλοι μὲ τὸ προπατορικὸ ἁμάρτημα, «φθαρτὸν ἐκ τοῦ Ἀδὰμ σῶμα κληρονομήσασα». Γεννήθηκε σὰν ὅλους τοὺς ἀνθρώπους, μὲ τὴ φυσικὴ συζυγικὴ συνάφεια τῶν ἁγίων γονέων της, ἀπὸ τὸ «πανάμωμον» σπέρμα τοῦ Ἰωακεὶμ καὶ ἀπὸ τὴ μήτρα τῆς Ἄννας. Δὲν γεννήθηκε ἔξω ἀπὸ τοὺς ὅρους τῆς ἀνθρώπινης φύσης, «ἀλλὰ καθὼς πάντες ἐκ σπέρματος ἀνδρὸς καὶ μήτρας γυναικὸς» (Ἅγ. Ἐπιφάνιος). Δὲν ἔχουμε «ἄσπιλο σύλληψη» τῆς Παναγίας, δηλαδὴ γέννησή της χωρὶς τὸ προπατορικὸ ἁμάρτημα, ὅπως διατείνεται ἡ Μαριολογία, ἡ ἐσφαλμένη περὶ τῆς Θεοτόκου δυτικὴ διδασκαλία.
Ἡ καθαρότητά της εἶναι καρπὸς τῆς δικῆς της θέλησης, τοῦ δικοῦ της ἀγώνα. Ἂν καὶ κληρονόμησε τὴ φθαρτὴ ἀδαμιαία φύση καὶ συνεπῶς καὶ τὸ προπατορικὸ ἁμάρτημα, ἐν τούτοις κρατήθηκε ἔξω ἀπὸ προσωπικὲς ἁμαρτίες. Ἐδῶ εἶναι τὸ ἀνυπέρβλητο μεγαλεῖο της. Ἔγινε «ὄντως ἁγία καὶ Παναγία», «ἀγγελικῶν ὑπερτέρα δυνάμεων». Ἀνέβηκε πάνω ἀπὸ τὰ Χερουβὶμ καὶ ὑψώθηκε πάνω ἀπὸ τὰ Σεραφὶμ» (Ἅγ. Ἰω. Δαμασκηνός). Ἡ κάθαρσή της ἀπὸ τὸ προπατορικὸ ἁμάρτημα ἔλαβε χώρα μὲ τὴν ἐπιφοίτηση τῆς ἁγιαστικῆς δύναμης τοῦ Ἁγίου Πνεύματος (Λουκ. 1, 35) μόλις κατὰ τὴ στιγμὴ (τοῦ Εὐαγγελισμοῦ) ποὺ ἔδωσε τὴ συγκατάθεσή της καὶ συνέλαβε μέσα της τὸν Υἱὸ τοῦ Θεοῦ καὶ ὄχι νωρίτερα. «Ἡ τοῦ Πνεύματος ἁγιαστικὴ δύναμις ἐπιφοιτήσασα ἐκάθηρέ τε καὶ ἡγίασε καὶ οἱονεὶ προήρδευσε». Ἡ ἐπιφοίτηση τοῦ Ἁγίου Πνεύματος στὴν Παναγία εἶναι τὸ ἀντίστοιχο μὲ τὸ μυστήριο τοῦ δικοῦ μας βαπτίσματος.
Ἐπειδὴ ὅμως διὰ τοῦ Ἀδὰμ «ἡ ἁμαρτία εἰσῆλθεν εἰς τὸν κόσμον καὶ διὰ τῆς ἁμαρτίας ὁ θάνατος», ἡ Παναγία, ὡς ἀπόγονος τοῦ Ἀδὰμ καὶ κληρονόμος τοῦ προπατορικοῦ ἁμαρτήματος, πέρασε καὶ αὐτὴ μέσα ἀπὸ τὴ διαδικασία τοῦ θανάτου, ὅπως ὅλοι οἱ «ἐν τῷ Ἀδὰμ ἀποθνήσκοντες». Δὲν μετατέθηκε κατευθείαν ζωντανή, χωρὶς θάνατο, στὸν οὐρανό, κατὰ τὴ σφαλερὴ πάλι ἄποψη τῆς δυτικῆς Μαριολογίας. Γεύθηκε καὶ αὐτή, ὅπως κάθε ἄνθρωπος, τὸν θάνατο. Ἡ ψυχή της χωρίστηκε πραγματικὰ ἀπὸ τὸ σῶμα της. Τὴν ὥρα τῆς ἱερᾶς της Κοιμήσεως, ὁ ἴδιος ὁ Υἱός ἔρχεται «πρὸς τὴν οἰκείαν λοχεύτριαν», τὴν παναγία μητέρα του, καὶ «δεσποτικαῖς παλάμαις… τὴν ἱερὰν ψυχὴν ὑποδέχεται» καὶ μὲ τὴν τιμητικὴ συνοδεία τῶν ἀγγέλων ὅλων καὶ τῶν ἁγίων τὴν ἀνεβάζει, ὄχι ἁπλῶς στὸν οὐρανό, ἀλλὰ «ἕως αὐτοῦ τοῦ βασιλικοῦ θρόνου» του, στὰ ἐπουράνια «Ἅγια τῶν Ἁγίων» (Ἀθανάσιος Γιέφτιτς).
Καὶ πάλι ὁ Υἱὸς της συνενώνει οὐρανὸ καὶ γῆ, συναθροίζει τοὺς πάντες «τοῦ κηδεῦσαι ἐνδόξως τὸ σῶμα τὸ ἄχραντον» τῆς Θεοτόκου. «Θεαρχίῳ νεύματι», μὲ τὸ θεϊκό του πρόσταγμα, ἀπὸ τὰ πέρατα τῆς οἰκουμένης «οἱ θεοφόροι ἀπόστολοι ὑπὸ νεφῶν μεταρσίως αἰρόμενοι», «πάντοθεν, θείᾳ δυνάμει περαιωθέντες, τὴν Σιὼν κατελάμβανον». Καὶ οἱ ὑπέρτατες «τῶν οὐρανῶν δυνάμεις σὺν τῷ οἰκείῳ Δεσπότῃ παραγενόμεναι», ἀλλὰ καὶ ὅλος ὁ ἅγιος λαὸς ἐν Ἱερουσαλήμ, «καταλαβόντες τὸ πανάχραντον καὶ ζωαρχικὸν σκῆνος» τῆς θεόπαιδος Μαριάμ, ὑπὸ τὸ κράτος ἀσυνήθους δέους, προπέμπουν σὲ θεοπρεπῆ ταφὴ «τὸ θεοδόχον καὶ ἀκραιφνέστατον σῶμα» της. Στὸ πάνσεπτο σκήνωμά της «προσπίπτουσι βασιλεῖς σὺν Ἀρχαγγέλοις καὶ Ἀγγέλοις…, Ἐξουσίαι, Θρόνοι, Ἀρχαί, Κυριότητες, Δυνάμεις καὶ Χερουβίμ καὶ τὰ φρικτὰ Σεραφίμ».
Ἡ Παναγία λοιπόν, ὅπως ὅλοι οἱ θνητοί, «τῇ νομίμῳ ταφῇ παραδίδοται». Τὸ πανάγιο, ἀλλὰ φθαρτὸ ἀκόμη σῶμα της κατατέθηκε στὸν τάφο. Ἐκεῖ ὅμως δὲν τὸ ἄγγιξε ἡ φθορὰ τοῦ θανάτου. Δὲν μπῆκε στὴ διαδικασία τῆς ἀποσύνθεσης. Συνέβη σ’ αὐτὴν «νέκρωσις ἄφθορος». Ἡ μητέρα τῆς Ζωῆς δὲν μποροῦσε νὰ μένει κάτω ἀπὸ τὴν κυριαρχία τοῦ θανάτου. Ἀπὸ τὸ μνῆμα τὸ σῶμα της «τριταῖον καὶ ἄφθαρτον πρὸς οὐρανίους δόμους μετεωρίζεται» (Ἅγ. Ἰω. Δαμασκηνός). Στὶς τρεῖς ἡμέρες ἀπὸ τὴν Κοίμησή της ὁ Υἱὸς καὶ Θεός της τὴν ἀνέστησε. Τῆς ἔδωσε ἀμέσως τὸ ἄφθαρτο, ἔνδοξο καὶ αἰώνιο σῶμα ποὺ θὰ τῆς ἔδινε κατὰ τὴ Δευτέρα Παρουσία του. Καὶ τὴν ἀνέβασε ὁλοζώντανη καὶ ὁλοφώτεινη στὸν οὐρανό, κάνοντάς την χαρὰ καὶ βασίλισσα ἀγγέλων καὶ ἀνθρώπων καὶ μητέρα τοῦ κόσμου.
Ἔτσι λοιπόν, ἂν καί, μιμούμενη τὸν Υἱό της, ὑποκύπτει στοὺς νόμους τῆς φύσης, ταυτόχρονα νικάει τὴ φύση. Ἂν καὶ ἀποθνήσκει, ὅμως «σὺν τῷ Υἱῷ ἐγείρεται διαιωνίζουσα». Δὲν ἔχουμε μόνο Κοίμηση, ἀλλὰ καὶ Μετάσταση. Καὶ τὸ γεγονὸς αὐτὸ εἶναι γιὰ μᾶς ὅ,τι καλύτερο θὰ μποροῦσε νὰ μᾶς συμβεῖ. Διότι δὲν θὰ ξεχάσει ποτὲ τοὺς οἰκείους της, ἐμᾶς, ἡ Παναγία. «Συγγενοῦς οἰκειότητος μὴ ἐπιλάθῃ, Δέσποινα»!
Ἂς χαροῦμε λοιπὸν ἀπέραντα ὅλοι γιὰ τὴ Μητέρα μας!
(ΛΥΧΝΙΑ ΝΙΚΟΠΟΛΕΩΣ, ἀρ. φ. 397, Αὔγ. 2016, ἐπηυξημένο)


Ἀ ν τ ι ύ λ η
Ἱ. Ναὸς Ἁγ. Βασιλείου, 481 00 Πρέβεζα
Τηλ. 26820 25861/23075/6980 898 504

Διαδίδω τὴν «Ἀ ν τ ι ύ λ η»

Ἐκτυπώνω/προωθῶ σὲ φιλικά μου e-mails

Δευτέρα 14 Αυγούστου 2017

Οι Αλβανοί του Κοσσυφοπεδίου στην τρίτη θέση των πιο θρησκευόμενων στον κόσμο



 " Κοσσυφοπέδιο η τρίτη πιο θρησκευόμενη χώρα στον κόσμο"


Οι κάτοικοι του Κοσσυφοπεδίου καταλαμβάνουν την τρίτη θέση παγκοσμίως ως οι πιο θρησκευόμενοι, μαζί με την Ινδία, την Ακτή του Ελεφαντοστού, την Γκάνα και την Παπούα της Νέας Γουινέας.


Αυτό αναφέρει η «Gallup International».
Η  έρευνα, εκτός των άλλων, δίνει και τη δυνατότητα να αντιληφθεί κανείς, τον θρησκευτικό φανατισμό των Αλβανών του Κοσσυφοπεδίου, καθώς οι Αλβανοί Κοσοβάροι πρωτοστατούν  στην ένταξη -των αλλοδαπών- στην τρομοκρατική οργάνωση των φανατικών ισλαμιστών μαχητών του  Ισλαμικού κράτους, στη Συρία και το Ιράκ.


 Σύμφωνα με την έκθεση για το τρέχον έτος, η πιο θρησκευόμενη χώρα στον κόσμο είναι η Ταϊλάνδη, όπου δηλώνουν ‘φανατικά πιστοί’ το  98%  του πληθυσμού.


Στη δεύτερη θέση είναι η Νιγηρία με 97%, ενώ στο Κοσσυφοπέδιο το 94% του πληθυσμού δηλώνει απόλυτα θρησκευόμενο.


Στην έρευνα συμμετείχαν 66.000 άνθρωποι από 68 χώρες από όλον τον κόσμο. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι 6 στους 10 ανθρώπους στον κόσμο (62%) θεωρούν τον εαυτό τους ως θρησκευόμενους, ενώ λιγότερο από το ένα τέταρτο (25%) θεωρούν ότι είναι μη θρησκευόμενοι και το 9% δηλώνουν άθεοι.


Οι λιγότερο θρησκευόμενες χώρες είναι η Κίνα,  με 7 στους 10 να δηλώνει άθεοι (67%), ενώ 23% δήλωσε ως μην θρησκευόμενοι και μόνο το 9% ως θρησκευόμενοι.

Ακολουθούν η Σουηδία, η Τσεχική Δημοκρατία και η Μεγάλη Βρετανία με επτά στους δέκα πολίτες να λένε ότι είναι άθεοι ή ότι δεν πιστεύουν σε οποιαδήποτε θρησκεία.


Οι θρησκευτικές πεποιθήσεις εκφράζονται με την πίστη στο Θεό, στην Ψυχή, στον Παράδεισο, στον Διάβολο και στη Ζωή μετά Θάνατο.


Πάντως, η πλειοψηφία των ανθρώπων σε όλον τον κόσμο πιστεύει στην ψυχή κατά 74%,  ενώ περίπου το ήμισυ από αυτούς πιστεύει στον παράδεισο (56%), στη ζωή μετά θάνατο (54%) και στον διάβολο (49%).

 (aktuale.mk)(Gallup International)
--

Το ευχαριστώ στην Ελλάδα μας



Με μια ανάσα απόσταση πλέον απ’ τη δοκομασία των πυρκαγιών που υπέστησε η περιοχή και οι κοινότητες μας, μπορεί να μην είναι και λόγω των ημερών σκόπιμο να γίνει ένας πλήρης απολογισμός του τι συνέβη, είναι όμως ακριβώς λόγω της πνευματικότητας της περιόδου, ενδεδειγμένο να εκφραστεί το ανάλογο ευχαριστώ. Όχι τυπικό, αλλά με το βάθος της Βορειηπειρώτικης ψυχής που αντέχει στις δοκιμασίες και ενέχει ευγένεια παρά τη σκληρότητα των συνθηκών που αντιμετωπίζει για να εξασφαλίζει την διαιώνιση της παρουσίας της...
Απ’ το θαύμα των δέκα λεπρών που θεράπευσε ο Κύριος μας Ιησούς Χριστός, το δίδαγμα που προκύπτει είναι απ’ τον ένα και όχι απ’ τους εννιά υπόλοιπους. Είναι αυτός που γύρισε να εκφράσει την ευγνωμοσύνη του που θεραπεύτηκε.
Έτσι λοιπόν, παραβλέποντας το γεγονός ότι μπορεί να λείπουν οι ευχαριστίες των δημοσίων προσώπων, ως κοινωνία όμως, μπορεί ο καθένας να διαπιστώσει εύκολα, ότι οι κάτοικοι των χωριών της Δρόπολης, και της Δρόβιανης και της Λεσινίτσας, έχουν πολύ σωστά αντιλφθεί από που και πως ήρθε η συνδρομή για την αντιμετώπιση της κατάστασης.
Μπορεί να επικράτησε η γκρίνια αρχικά με το τυπικό «που είναι η Ελλάδα». Δεν αποκλύεται και σκοπιμότητα πίσω απ’ τη διάχυση εντυπώσεων. Ενώ υπήρχαν τόσες δυσκολίες στο να δωθεί η απαιτούμενη αίτηση αρχών και η άδεια για τις πτήσεις εναερίων μέσων ή τη διέλευση χερσέων, η προπαγανδηστική μηχανή φρόντιζε (τη συνδρομή ημετέρων) να διαχέεται η αίσθηση ότι η Ελλάδα καθυστερεί να παρέμβει. Αντί λοιπόν να αναζητούνταν οι ευθύνες τόσο για την πρόκληση των πυρκαγιών όσο και την ανεπάρκεια των αλβανικών μηχανισμών άλλη μια φορά εκδηλώθηκε η προσπάθεια δημιουργίας στρεβλών εντυπώσεων ώστε να διατηρείται η επιφύλαξη των κατοίκων της περιοχής έναντι της Μητέρας Πατρίδας. Αλλά δεν είναι η ώρα για τις αναλύσεις αυτές...
Η Ελλάδα για άλλη μια φορά δεν απέδειξε απλά ότι διαθέτει πολλές δυνατότητες σε τεχνικό και ανθρώπινο δυναμικό αλλά ότι ουσιαστικά μπορεί να συνδράμει στην ανεπάρκεια της την Εθνική Ελληνική Μειονότητα και τις κοινότητες της, ώστε να ξεπερνούν δύσκολες καταστάσεις ωφειλόμενες σε έκτακτα φυσικά φαινόμενα ή σκόπιμες ενέργειες. Ο κρατικός μηχανισμός της Ελλάδας εγκαταλείποντας εξίσου αν όχι πολύ πιο δύσκολες καταστάσεις (τα τεκτενόμενα στην Αττική και τη Ζάκυνθο επιβεβαιώνουν τραγικά) στην ίδια την ελληνική επικράτεια έσπευσαν να βρεθούν δίπλα μας.
Δεν ήταν μόνο ψυχολογική ανακούφιση. Ήταν ουσιαστική συνδρομή στην αντιμετώπιση της κατάστασης και του κινδύνου να καούν ακόμη και κατοικίες όπως στο Λυκομήλι ή τη Δούβιανη, το Τεριαχάτες και Σωφράτικα.
Βασική παράμετρος η ουσιαστική ωφέλεια απ’ την παρουσία του Γενικού Προξένου της Ελλάδας στο Αργυρόκαστρο. Μπορεί τα αεροπλάνα να επιχειρούσαν από αέρα και το Πυροσβεστικό Σώμα χερσαία, αυτό όμως που χειροπιαστά έβλεπαν οι κάτοικοι ήταν η αδιάλειπτη φυσική παρουσία σε όλο το εύρος της πυρκαγιάς και σε όλες τις ημέρες και ώρες του προϊσταμένου Γενικού Προξένου της Ελλάδας. Συνέβαλε συν τις άλλοις και στην κινοτοποίηση όλου του δυναμικού της κοινότητας μας, ειδικά των νέων που είχαν έρθει απ’ την Ελλάδα.
Και όλα διεκπαιρεώθηκαν πολύ καλύτερα του αναμενώμενου. Δεν υπήρξαν ουσιαστικές οικονομικές απώλειες πλην του οποιουδήποτε φυσικού μας πλούτου. Δεν χάθηκαν σπίτια, ούτε μονές που είναι μέσα στην ζώνη που κάηκε και φυσικά δεν χάθηκαν ζωές. Ε για όλα αυτά μαζί με την ευγνωμοσύνη στο Κύριος μας και την Παναγία Μητέρα, ένα ακόμη ευχαριστώ και στην Πατρίδα και τους αρμοδίους της που κατάφεραν άλλη μια φορά (όχι σχήμα λόγου) να είναι δίπλα μας ώστε να αποθηθεί ο κίνδυνος...

http://tachydromos.org/

Συνταξιούχος Αμερικανός διπλωμάτης και Αλβανός φασίστας υποσχέθηκαν …συνεργασία





“Βελίου και Γουόκερ τίμησαν τον Σκερντέμπεη, υποσχέθηκαν για συνεργασία»

Αύγουστος 14, 2017. 21:23


Σήμερα, στην Πρίστινα, -γράφει το αλβανικό-φασιστικό- κίνημα στη σελίδα του- ο πρόεδρος του ‘Κινήματος για την Ενωμένη Αλβανία’, Ταχίρ Βελίου (Tahir Veliu) και οι συνεργάτες του, είχαν φιλική συνάντηση με τον (82χρονο) Γουίλιαμ Γουόκερ (William Walker ) –που διετέλεσε πρέσβης του ΟΑΣΕ κατά τη διάρκεια του πολέμου του Κοσσυφοπεδίου.



Κατά τη σημερινή συνάντηση, σύμφωνα με την ανακοίνωση ο συνταξιούχος διπλωμάτης ενημερώθηκε για το πρόγραμμα του αλβανικού (φασιστικού) κινήματος και την πλατφόρμα για τη λεγόμενη ‘Ενωμένη Αλβανία’ που περιλαμβάνει τμήματα από πέντε βαλκανικές χώρες καθώς και άλλες εθνικές δραστηριότητες.



Ο Γουόκερ και ο Βελίου επισκέφθηκαν το νέο μνημείο του Γκέργκι Καστριώτη στην Πρίστινα. Ο Γουόκερ εξέφρασε την εκτίμησή του για την αναμνηστική πλάκα υπέρ του εθνικού ήρωα των Αλβανών,  η οποία στήθηκε πριν από λίγες ημέρες από το επεκτατικό Κίνημα του Βελίου.


  "Σοβινιστική η πολιτική της Σερβίας και της Ελλάδας"


Ο πρώην πρέσβης του ΟΑΣΕ χαρακτήρισε την κήρυξή του ως «Persona non grata» από τις σερβικές και τις ελληνικές αρχές ως ένδειξη της σοβινιστικής πολιτικής τους έναντι των Αλβανών. Ο Βελίου και ο Γουόκερ συμφώνησαν να συνεχίσουν τις κοινές συναντήσεις για την ενοποίηση των Αλβανών.



Μάλιστα, ο επικεφαλής του φασιστικού αλβανικού κινήματος στη σελίδα του στο  Facebookχαρακτήρισε τον συνταξιούχο αμερικανό διπλωμάτη ως  ‘ζωντανό ήρωα των Αλβανών’.


Ο Γουόκερ κατά τη διάρκεια της θητείας του είχε δημοσιεύσει σειρά κειμένων για το θέμα του Κοσσυφοπεδίου, κατηγορώντας τους Σέρβους για γενοκτονία, προκαλώντας τη διεθνή κοινότητα για επέμβαση στο Κόσοβο.


--
               

Κυριακή 13 Αυγούστου 2017

Më në fund, tani rradha e atyre që janë në Korçë: Lista “e zezë” e himariotëve që do u hiqet shtetësia greke

Gazeta greke “Proto Thema” publikoi të shtunën një shkrim ku bën fjalë për një nismë të qeverisë greke për t’i hequr nënshtetësinë greke shumë himariotëve apo banorëve të bregut, të cilët punojnë ngushtë me autoritetet e Tiranës kundër minoritetit grek dhe  rrëmbimit të vazhdueshëm të pasurive të minoritarëve grekë që jetojnë në Tiranë.
Në duart e ministrit të brendshëm Panos Skourletis, është lista e gjatë e emrave që janë deklaruar si banorë të Himarës dhe që kanë marrë nënshtetësinë greke, por bashkëpunojnë me autoritetet shqiptare kundër të drejtave etnike dhe fetare të minoritetit grek në rajon. Kohët e fundit, ministri Skourletis nënshkroi heqjen e shtetësisë greke kryetarit të bashkisë së Himarës, Gjergji Goro, një bashkëpunëtor i ngushtë sipas gazetës i planeve të kryeministri shqiptar Edi Rama për dehelenizimit të zonës. Vendimi i ministrit të brendshëm u parapri nga një mendim i arsyetuar i Këshillit të Shtetësisë, i cila arsyetoi se kryetari i bashkisë Himarës “ndërmori shërbim publik jashtë vendit, në kundërshtim me interesat e Greqisë”, raporton Respublica.
 Në “listën e zezë” të ministrisë së Jashtme dhe të brendshme të Greqisë janë përfshirë këshilltarët e Bashkisë së Himarës, nëpunësit civil dhe anëtarët e Partisë Socialiste të cilët sipas gazetës kanë dorë në grabitjen e  pronave të minoritarëve dhe “brezin” e shtuquajtur Riviera shqiptare.
Disa emra të listës së zezë dhe përshkrimet sipas gazetës:
Fotis Karavelas: Kryetari iKëshillit Bashkiak të Himarës . Një bashkëpunëtor i ngushtë i kryetarit Gjergji Goro. Ka nënshkruar në mënyrë sistematike vendimet për ndryshimin e pronësinë në zonnën e Himarës, dhe ka një rol të madh në shkatërrimin e pronave të minoritarave me shtetësi greke.
Aleksi Marko: Kryeplak i Drimades. Ka një rol kryesor në prishjen e kishës së Shën Athanasit në vitin 2015 dhe është angazhuar në sekuestrimin e paligjshme të pronave homogjene.
Harallamb Ruçi. Anëtar i Partisë Socialiste me një retorikë të fortë anti-greke. Protagonist në pronat konfiskimin e pronave të minoritarëve.
Stefan Kokedhima: Keyeplak i fshatit Kiparo Himarës. I përfshirë në shkelje ilegale kundër pasurive të emigrantëve.
Kristo Kondili: Mësues në Dhërmi, udhëhoqi shembjen e kishës së Shën Athanasit. Shkruan në gazetat lokale me retorikë të fortë anti-greke, duke i paraqitur si shqiptarët grekët e  Epirit të Veriut.
Aleko Dede: Ish-oficeri i marinës shqiptare dhe kreu aktual i Departamentit të Planifikimit të Komunës së Himarës. Pranoi dhe nënshkroi prishjen e kishës së Shën Athanasit, dhe është angazhuar në prishjen e pasurive të patundshme të migrantëve.
Dhimitri Bifa: Bashkëpunon me autoritetet për grabitjen e pronave të minoritarëve,
Aleksandër Çipa: Presidenti i Unionit të Gazetarëve me prejardhje shqiptare nga Himara. I njohur për frymën anti-greke të shkrimeve të tij. Emri i tij është në listën e gazetarëve të financuara nga Instituti Gylen.
Koment: Rradha e Korçës tashmë ku shumë që kanë pashaporta hidhen sa andej këndej dhe shiten si të duan sidomos nga komuniteti helenovllah. Duhet me patjetër të dalin emrat e tyre dhe të hiqen pashaportat dhe shpejt do të vijë dita. 
Shkrimin origjinal në gjuhën greke mund ta lexoni duke klikuar KETU

Ενισχύστε οικονομικά την προσπάθεια μας!

Ετικέτες

ενημέρωση (2161) ενημέρωση-informacion (1427) Αλβανία (904) ορθοδοξία (422) ιστορία-historia (374) Εθνική Ελληνική Μειονότητα (366) ελληνοαλβανικές σχέσεις (311) ορθόδοξη πίστη - besimi orthodhoks (277) Εθνική Ελληνική Μειονότητα - Minoriteti Etnik Grek (253) Β Ήπειρος (239) ορθοδοξία-orthodhoksia (234) ορθόδοξη πίστη (222) εθνικισμός (195) διωγμοί (162) τσάμηδες (122) shqip (119) Κορυτσά-Korçë (118) Κορυτσά Β Ήπειρος (103) informacion (100) Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος (97) ορθόδοξη ζωή (96) ορθόδοξη ζωή- jeta orthodhokse (76) διωγμοί - përndjekje (61) ορθόδοξο βίωμα (59) εθνικισμός-nacionalizmi (56) ορθόδοξη εκκλησία της Αλβανίας (55) Ελλάδα-Αλβανία (48) Ι.Μ Κορυτσάς - Mitropolia e Shenjtë Korçë (45) ανθελληνισμός (44) Ελληνικό Σχολείο Όμηρος (43) πολιτισμός - kulturë (43) besimi orthodhoks (40) Γενικό Προξενείο Ελλάδος Κορυτσά (39) Ορθόδοξη Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Αλβανίας - Kisha Orthodhokse Autoqefale Shqiptare (37) ιστορία ορθοδοξίας (36) βίντεο (34) Shqipëria (32) ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ 1821 (32) κομμουνισμός- komunizmi (30) πνευματικά (27) Μητρόπολη Κορυτσάς - MItropolia e Korçës (24) πολιτική-politikë (23) απόδημος ελληνισμός-helenizmi i diasporës (22) αλβανικά (21) εκπαίδευση (21) Αρχαία Ελλάδα (20) helenët-Έλληνες (19) κομμουνισμός (19) Greqia (17) Βλαχόφωνοι Έλληνες (15)