Πέμπτη 24 Αυγούστου 2017

Nature: Οι σημερινοί Ελληνες είναι γενετικά παρόμοιοι με τους Μυκηναίους

 mykines
Οι σημερινοί Έλληνες είναι γενετικά παρόμοιοι σε μεγάλο βαθμό με τους Μυκηναίους σύμφωνα με τα κυριότερα ευρήματα μιας νέας πρωτοποριακής έρευνας Ελλήνων και ξένων επιστημόνων, οι οποίοι για πρώτοι φορά ανέλυσαν το αρχαίο DNA Μυκηναίων και Μινωιτών και το συνέκριναν με άλλους πληθυσμούς και με τους σύγχρονους Έλληνες.
Η αρχαιογενετική μελέτη, με επικεφαλής δύο Έλληνες γενετιστές του εξωτερικού, τον Ιωσήφ Λαζαρίδη του Τμήματος Γενετικής της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ της Βοστώνης και τον Γιώργο Σταματογιαννόπουλο του Πανεπιστημίου Ουάσιγκτον του Σιάτλ, η οποία δημοσιεύθηκε στο κορυφαίο επιστημονικό περιοδικό «Nature», εστίασε στην εποχή του Χαλκού (3η-2η χιλιετία π.Χ.).
Οι Μινωίτες και οι Μυκηναίοι είχαν μεγάλες γενετικές συγγένειες μεταξύ τους παρά τις όποιες διαφορές τους, κατάγονταν και οι δύο κυρίως από τους πρώτους νεολιθικούς γεωργούς στην περιοχή του Αιγαίου.
Η προέλευση των Μυκηναίων και των Μινωιτών απασχολεί τους αρχαιολόγους για πάνω από έναν αιώνα και οι σχετικές εκτιμήσεις βασίζονταν έως τώρα κυρίως σε αρχαιολογικά και γλωσσολογικά δεδομένα. Η νέα μελέτη ρίχνει πλέον νέο γενετικό φως στην καταγωγή τους, καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι οι Μινωίτες -οι δημιουργοί της πρώτης ευρωπαϊκής γραφής (της Γραμμικής Α, που δεν έχει ακόμη διαβασθεί)- είχαν βαθιές ρίζες στο Αιγαίο και δεν προέρχονταν από κάποιον άλλο μακρινό εξελιγμένο πολιτισμό εκτός αιγαιακού χώρου.
Η γενετική ανάλυση συμπεραίνει ότι οι αρχικοί πρόγονοι τόσο των Μινωιτών όσο και των Μυκηναίων ήσαν κατά βάση ντόπιοι γεωργικοί πληθυσμοί από τη νεολιθική Δυτική Ανατολία, την ηπειρωτική Ελλάδα και τα νησιά του Αιγαίου.
Για πρώτη φορά μελετήθηκαν δείγματα αρχαίου DNA από οστά και δόντια 19 ατόμων, μεταξύ των οποίων δέκα Μινωιτών από την Κρήτη, από τις τοποθεσίες της Ιεράς Μονής Οδηγήτριας στα νότια του νομού Ηρακλείου και του σπηλαίου του Αγίου Χαραλάμπους στο οροπέδιο του Λασιθίου (2900-1700 π.Χ.), τεσσάρων Μυκηναίων από την Αργολίδα της Πελοποννήσου και τη Σαλαμίνα (1700-1200 π.Χ.) και τριών κατοίκων της νοτιοδυτικής Ανατολίας στην Τουρκία (2800-1800 π.Χ.).
Αυτά τα αρχαία γονιδιώματα συγκρίθηκαν με το αρχαίο DNA 332 ανθρώπων από γειτονικές χώρες και 2.616 συγχρόνων (μεταξύ των οποίων δύο σημερινών Κρητών).
Όπως δήλωσε στο Αθηναϊκό και Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων (ΑΠΕ-ΜΠΕ) ο Ι. Λαζαρίδης, «οι πρώτοι Νεολιθικοί πληθυσμοί της δυτικής Ανατολίας και της Ελλάδας ήσαν εξαιρετικά ομοιογενείς, απόγονοι ενός κοινού πρωτο-γεωργικού πληθυσμού που εξαπλώθηκε από την 7η χιλιετία π.Χ. ανά την Ευρώπη.
Τα νέα δεδομένα της μελέτης μας αποδεικνύουν πως τόσο οι Μυκηναίοι όσο και Μινωίτες προέρχονται κατά βάση, σε ποσοστό 75% έως 85%, από αυτό τον πρωτο-γεωργικό πληθυσμό».


Η ανατολική και η βόρεια γενετική συνεισφορά

Η έρευνα δείχνει ότι τόσο στους Μυκηναίους όσο και στους Μινωίτες υπάρχει επίσης μια μικρότερη ανατολική γενετική επιρροή, σε ποσοστό 10% έως 15%, από τη Δυτική Ασία, η οποία σχετίζεται με τους αρχαίους κατοίκους του Καυκάσου, της Αρμενίας και του Ιράν. Όμως οι Μυκηναίοι διέφεραν από τους Μινωίτες, επειδή είχαν στο DNA τους και μια βόρεια γενετική «συνεισφορά» από κυνηγούς-τροφοσυλλέκτες της ανατολικής Ευρώπης και της Σιβηρίας.
Αντίθετα, οι Μινωίτες δεν εμφανίζουν τέτοια γενετική κληρονομιά από τους πληθυσμούς των βορείων στεππών. Αυτό, κατά τους ερευνητές, σημαίνει ότι οι μετανάστες-επιδρομείς από το Βορρά εξαπλώθηκαν στην ηπειρωτική Ελλάδα, αλλά δεν έφθασαν έως τη μινωική Κρήτη.
Σύμφωνα με τον κ. Λαζαρίδη, «οι Μυκηναίοι είναι γενετικά παρόμοιοι με τους Μινωίτες, αλλά έχουν κι ένα μικρό ποσοστό προέλευσης, της τάξης του 5% έως 15%, από βόρειους αρχαίους πληθυσμούς της ανατολικής Ευρώπης και Σιβηρίας, το οποίο δεν έχουν οι Μινωίτες. Αυτή η γενετική συνιστώσα φαίνεται πως εξαπλώθηκε μετά το 3.000 π.Χ. δυτικά σε όλη την Ευρώπη, μέσω ποιμενικών πληθυσμών από τις στέπες, που βρίσκονταν βόρεια από τον Εύξεινο Πόντο και την Κασπία».
Όπως αναφέρει ο Έλληνας επιστήμονας, «η ακριβής γεωγραφική προέλευση και η διαδρομή αυτών των βορείων και ανατολικών επιρροών θα διευκρινιστεί καλύτερα στο μέλλον, με δειγματοληψία περισσοτέρων γειτονικών αρχαίων πληθυσμών. Υποδεικνύει πάντως κάποιο βαθμό πληθυσμιακής μετακίνησης προς τον Αιγαιακό χώρο, ένα αρκετά εύλογο συμπέρασμα, αφού η Ελλάδα είναι η γεωγραφική γέφυρα ανάμεσα στην Ευρώπη και στην Ασία».
Η μελέτη δείχνει ότι «μετανάστες» από περιοχές βόρεια και ανατολικά του Αιγαίου μπορεί να συνέβαλαν στην ανάδυση των μεγάλων Αιγαιακών πολιτισμών της Εποχής του Χαλκού κατά τη δεύτερη και τρίτη χιλιετία π.Χ.
Όμως η έρευνα δεν διαπίστωσε κάποιο διακριτό γενετικό «αποτύπωμα» ούτε των Αιγυπτίων ούτε των Φοινίκων στο DNA των Μινωιτών ή των Μυκηναίων.
Σύμφωνα με τους ερευνητές, «αυτό οδηγεί σε απόρριψη της υπόθεσης ότι οι πολιτισμοί του Αιγαίου δημιουργήθηκαν από μετανάστες που προέρχονταν από παλαιούς πολιτισμούς εκείνων των περιοχών (Μέσης Ανατολής ή Αφρικής)».

Η γενετική συνέχεια των Ελλήνων

Όσον αφορά τους σημερινούς Έλληνες, η έρευνα δείχνει ότι είναι γενετικά παρόμοιοι με τους Μυκηναίους, οι οποίοι ήσαν οι πρώτοι που έγραψαν την Ελληνική γλώσσα με τη Γραμμική Β.
Όπως είναι αναμενόμενο, με το πέρασμα του χρόνου έχει σήμερα πια επέλθει μια επιπλέον μείωση της γενετικής επιρροής των πρωτο-γεωργών.
«Το κύριο συμπέρασμα από την μελέτη μας», υπογραμμίζει ο κ. Λαζαρίδης, «είναι πως η πληθυσμιακή ιστορία της Ελλάδας έχει χαρακτηριστικά σημαντικής γενετικής συνέχειας, αλλά όχι πλήρους απομόνωσης».
Οι ερευνητές τονίζουν ότι δυο βασικά ερωτήματα που πρέπει να απαντηθούν μελλοντικά, είναι πότε για πρώτη φορά οι κοινοί «ανατολικοί» πρόγονοι των Μινωιτών και των Μυκηναίων έφθασαν στο Αιγαίο και κατά πόσο οι «βόρειοι» πρόγονοι των Μυκηναίων έκαναν σποραδικές διεισδύσεις στην Ελλάδα για μεγάλο χρονικό διάστημα ή μία γρήγορη και μαζική μετανάστευση, όπως συνέβη στην Κεντρική Ευρώπη.
Άσχετα πάντως με τις απαντήσεις στα δύο αυτά ερωτήματα, οι ερευνητές επισημαίνουν ότι υπήρξαν δύο τουλάχιστον μεταναστευτικά ρεύματα προς το Αιγαίο, ένα από την Ανατολή και ένα από το Βορρά, τα οποία ήλθαν να προστεθούν στην αρχική μετανάστευση και διασπορά στον αιγαιακό και ελληνικό χώρο των εξ Ανατολής πρώτων γεωργών ήδη πολύ πριν την Εποχή του Χαλκού.
Σύμφωνα με τον κ. Λαζαρίδη, «είναι αξιοσημείωτο πόσο συνεχής έχει υπάρξει η κληρονομιά των πρώτων Ευρωπαίων γεωργών στην Ελλάδα και σε άλλες περιοχές της νότιας Ευρώπης, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι οι πληθυσμοί τους ήσαν πλήρως απομονωμένοι. Οι Έλληνες δεν αναδύθηκαν πλήρως σχηματισμένοι από τα βάθη της προϊστορίας, αλλά στην πραγματικότητα ήσαν πάντα ένας λαός στη διαδικασία του γίγνεσθαι, ένα «έργο σε εξέλιξη», καθώς μεταναστευτικά στρώματα δια μέσου των εποχών έρχονταν να προστεθούν, αλλά ποτέ δεν έσβησαν τη γενετική κληρονομιά των πληθυσμών της Εποχής του Χαλκού».
Στη μελέτη συμμετείχαν κορυφαίοι ξένοι επιστήμονες, όπως ο εξελικτικός γενετιστής Ντέηβιντ Ράιχ του Χάρβαρντ και ο Γιοχάνε Κράουζε, διευθυντής του Ινστιτούτου Μαξ Πλανκ για την Μελέτη της Ανθρώπινης Ιστορίας στην Ιένα της Γερμανίας.
Από ελληνικής πλευράς συμμετείχαν επίσης οι Γιάννης Σταματογιαννόπουλος και Δήμητρα Λοτάκη (Πανεπιστήμιο Ουάσιγκτον), Γιάννης Μανιάτης (Εργαστήριο Αρχαιομετρίας «Δημόκριτου»), Μανώλης Μιχαλοδημητράκης (Ιατρική Σχολή Πανεπιστημίου Κρήτης), Γιώργος Κορρές (Τμήμα Αρχαιολογίας Πανεπιστημίου Αθηνών) και οι αρχαιολόγοι Γιάννης Τζεδάκης, Αντώνης Βασιλάκης, Αναστασία Παπαθανασίου και Ελένη Κονσολάκη-Γιαννοπούλου.
(Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ)

Αλβανία 1961 (φωτογραφίες) - Shqipëria 1961 (fotografi)

                     

Τετάρτη 23 Αυγούστου 2017

16% των βουλευτών της νέας Αλβανικής Βουλής είναι ορθόδοξοι! - Vetëm 16 % e deputetëve të parlamentit të ri shqiptar janë orthodhoksë!



Τα στατιστικά στοιχεία για τους βουλευτές της νέας Αλβανικής Βουλής σύμφωνα με το Ίδρυμα των Πολιτικών Στατιστικών μέσα από το πρότζεκτ του  www.deputetim.al  μας δείχνουν τα ποσοστά των βουλευτών σύμφωνα με την δική τους πίστη τα οποία είναι διαφορετικά και δεν συμβαδίζουν με τα ευρήματα του Ιδρύματος Στατιστικών Μελετών το 2011. Ποιο συγκεκριμένα στην βουλή έχουμε 100 βουλευτές μωαμεθανούς δηλαδή το 72% της βουλής, 23 ορθοδόξους βουλευτές  δηλαδή το 16 %  της βουλής , 17 βουλευτές καθολικοί η το  11% της βουλής.
Με βάση τους νομούς, σχεδόν καμία εκλογική περιφέρεια δεν έχει τα ποσοστά που έπρεπε να έχει σύμφωνα με το Ίδρυμα Στατιστικών Μελετών, όμως προκύπτουν  ενδιαφέροντα στοιχεία, πχ στο Δυρράχιο ο Δήμαρχος είναι ορθόδοξος ενώ οι ορθόδοξοι βουλευτές της περιφέρειας είναι μόλις το 7%. Στην Αρχαία Λύσσο (Λέζα) και την Ντίπρα  το 100% των βουλευτών είναι καθολικοί, ενώ στην Σκόδρα ανατρέποντα τα ευρήματα του Ιδρύματος Στατιστικών.
Ενδιαφέρων έχουν και τα δεδομένα των κοινοβουλευτικών ομάδων των κομμάτων και ειδικά των νικητών. Το ΣΚ έχει περισσότερους μωαμεθανούς βουλευτές παρά ορθοδόξους από το μέσο εθνικό ποσοστό, μάλιστα έχει μεγαλύτερο ποσοστό ορθοδόξων από το ΔΚ. Το ΔΚ ( όπου συμπεριλαμβάνονται ο Ντόκα Χριστ.Δημ.Κομ ο Ντούλε του ΚΕΑΔ και ο Μεντίου του Ρεπ.Κ και ο Ζέγι του Κιν.Εθνι. Αναπ. ) μειονεκτεί στην εκπροσώπηση των ορθοδόξων και μεγάλο ποσοστό καθολικών, κυρίως λόγο των ψήφων στην Λύσσο και Σκόδρα.
Το τρίτο κόμμα, το  ΛΣΙ έχει ισορροπημένη εκπροσώπηση, έχει μόνο 19 βουλευτές, 12 μ-5 Ορ- 2 Καθ. Στο κόμμα τον τσάμηδων δεν υπάρχει είδηση μόνο μωαμεθανούς έχουν γιατί οι άλλοι δεν τους πλησιάζουν.
Η Κορυτσά κατέχει την πρώτη θέση όσο αφορά το ποσοστό των ορθοδόξων βουλευτών, ακολουθούν η περιφέρεια Αυλώνας και Φιέρι.
Με λίγα λόγια η εκπροσώπηση των ορθοδόξων στην βουλή είναι πολύ αδύναμη καθώς θα έπρεπε να ήταν τουλάχιστον διπλάσια έχοντας υπόψη πως αποτελούν το 35%+ του πληθυσμού. Το χειρότερο είναι πως η πλειοψηφία τους για να μην πούμε όλοι οι ορθόδοξοι βουλευτές, δεν έχουν συνείδηση της πίστης τους, ούτε το βάρος που έχει η ορθόδοξη πίστη. Μπορεί κάποιοι τυπικά να διατηρούν την πίστη τους αλλά εκτός από το Β Ντούλε κανένας τους δεν είναι βιωματικά ορθόδοξος. Ενώ τους ψηφίζουν ορθόδοξοι δεν είναι ικανοί να σκεφτούν και να προστατεύουν τα δικαιώματα της κοινότητας τους. Το ποιο απτό παράδειγμα είναι η καταστροφή του    ναού του Αγίου Αθανασίου στους Δρυμάδες. Πόσοι αντέδρασαν; Μόνο ο Β Ντούλε. Οι άλλοι υπό το βάρος της εξουσίας βουβοί  .
Όταν η Μητρόπολη της Κορυτσάς ζήτησε το χώρο του ναού του Αγίου Γεωργίου, που κατέστρεψε το κομμουνιστικό καθεστώς, πόσοι αντέδρασαν; Κανένας. Μάλιστα εργάστηκαν για το αντίθετο, πιστοί στην εξουσία ως θηρία αχόρταγα δεν χορταίνουν την πείνα τους για λεφτά χωρίς να έχουν ούτε αρχές, ούτε αρετές, ούτε ήθος, ούτε συνείδηση. Με λίγα λόγια τα παιδιά της ελληνορθόδοξης κοινότητας έχουν πουλήσει την συνείδηση τους γιατί πολλά θα ήταν διαφορετικά αν δεν ήταν έτσι. Εάν σέβονταν τον εαυτό τους, το παρελθόν τους, τους προγόνους τους δεν επέτρεπαν κάποιους σαν τον Ε Ραμα και παρόμοιους σαν και αυτόν να κάνουν ό, τι θέλουν, αλλά ως άλλοι Μοσχοπολήτες και έλληνες κατά την οθωμανική αυτοκρατορία θα τους είχαν τους «πασάδες»  σούζα και κανείς τους δεν θα τολμούσε να σκεφτεί να καταστρέψει εκκλησίες.
Και κάτι τελευταίο. Πόσοι από αυτούς έχουν αντιδράσει και έχουν υπερασπιστεί τον Αρχιεπίσκοπο Αναστάσιο όταν του έχουν επιτεθεί; Κανένας. Πόσοι ζήτησαν να δοθεί στον ευεργέτη αυτό της Αλβανίας και των ορθοδόξων να του δοθεί η αλβανική υπηκοότητα που θα αποτελούσε τιμή για την Αλβανία να την έχει; Κανένας
Δηλαδή είτε με τέτοιους ορθοδόξους είτε χωρίς το ίδιο είναι. Ίσως να είναι καλύτερα να μην ήταν καν  στην βουλή, γιατί έτσι νομιμοποιούν όσα κάνει η εξουσία εναντίων μας.
Προς χάρη όμως της αλήθειας οφείλουμε να αναγνωρίσουμε πως μονο η Ομόνοια, το ΚΕΑΔ και ο πρόεδρος της κ. Βαγγέλης Ντουλε είναι οι μόνοι που ανταποκρίθηκαν στο καθήκον με ήθος και αξιοπρέπεια απέναντι στην Ορθοδοξία. 
Të dhënat mbi deputetët realizuar nga Instituti i Studimeve Politike përmes projektit  www.deputetim.al tregojnë se raporti fetar në parlamentin e ri është dukshëm i devijuar nga të dhënat zyrtare të INSTAT (2011). Konkretisht në parlament do të kemi 100 deputetë të besimit mysliman ose 72% të parlamentit, 23 deputetë të besimit ortodoks ose 16% të parlamentit dhe 17 të besimit katolik ose 11% të parlamentit.

Referuar qarqeve, pothuajse asnjë qark nuk ka ndarje të përputhshme me shifrat e INSTAT, megjithatë bien në dy të dhëna interesante, – si p.sh, në Durrës me një kryebashkiak ortodoks ky komunitet zë vendin e tretë në përfaqësim, me vetëm 7%. Lezha dhe Dibra kanë 100% deputetë të së njëjtit besim fetar, në Shkodër raportet e INSTAT janë të përmbysura, kurse në disa qarqe të tjera raportet janë të përafërta.

Interesante janë edhe të dhënat e grupeve parlamentare dhe të partive politike fituese. PS ka më shumë deputetë myslimanë e ortodoks sesa mesatarja kombëtare, madje ka përqindje më të lartë të ortodoksëve sesa PD. PD (duke llogaritur brenda saj edhe Ndoka i PDK, Dule i PBDNJ, Mediu i PR dhe Shehi i LZHK) ka deficit në përfaqësimin e ortodoksëve dhe ka përqindjen më të lartë të përfaqësimit të katolikëve, kryesisht falë votave që merr në Shkodër e Lezhë.

Partia e tretë politike, LSI, ka përfaqësim të balancuar edhe bazuar në faktin se në llogari janë vetëm 19 deputetët e saj, nga të cilët 12-5-2 i korrespondojnë secilit besim fetar. Në PDIU me tre deputetë nuk ka lajm, – vetëm një komunitet fetar është i përfaqësuar.
Korça zë vendin e parë përsa i përket përqindjes së deputetëve orthodhoksë të cilën e ndjek Vlora dhe Fieri.
Me pak fjalë përfaqësimi i orthodhoksëve në parlament është shumë i dobët dhe ndërsa duhet të ishin dyfishi në numër, duke pasur parasysh se përbëjnë mbi 35% të popullatës, ata janë shumë pak. Më e keqja është se shumica e atyre, për të mos thënë të gjithë, deputetët orthodhoksë, nuk kanë ndërgjegjie as të besimit të tyre as të rëndësisë që ka orthodhoksia, ndoshta mund të ruajnë formalisht tradita familjare se përveç z Vangjel Dule asnjë nuk është praktikant. Ndërsa votohen nga orthodhoskë nuk janë të aftë as e mendojnë se duhet të mbrojnë interesat e komunitetit të tyre. Shembulli më i thjeshtë cili është? Kur u shkatërruar Kisha e Shën Athanasit në Dhërmi sa prej tyre reaguan? Vetëm njëri, z Dule. Të tjerët si kone të pushtetit nuk folën. Po kur erdhi puna që Mitropolia e Shenjtë kërkoi vendin dhe ndërtesën e ish Kishës së Shën Gjergjit në Korçë që u shkatërrua nga sistemi i egër komunist, sa prej tyre reaguan në dobi të kësaj kërkese? Askush bile mund të themi se punuan në të kundërt duke iu bindur pushtetit nga lart i cili si përbindësh i pangopur kërkon të lëvrojë sa më shumë fitime pa pasur asnjë princip, virtyt, moral, ndërgjegjie.  Me pak fjalë komuniteti orthodhoks fëmijët e tij i ka të shitur e pa ndërgjegjie se po të kishin shumë gjëra do të ishin ndryshe. Po të respektonin paraardhësit e tyre E Rama etj si punë e tij, ashtu si dikur pashallarët e dushmanit para Voskopojarëve e orthdhoksëve të tjerë, do të rinin sus para tyre dhe nuk do të guxonin të të mendonin të prishnin e jo më të prishnin kisha.
Edhe diçka të fundit. Sa prej tyre kanë mbrojtur Kryepiskopin Anastas, këtë bamirës të këtij vendi, të komunitetit orthodhoks? Sa kanë reaguar në parlamanet kur sulmohet dhe sa kanë kërkuar ti jepet shtetësia shqiptare hapur? Asnjë.
Pra si me tillë orthodhoksë si pa orthodhoksë e njejta gjë. Bile më mirë mos ishin në parlament se kështu ligjërojnë të gjitha shkeljet e pushtetit ndaj komunitetit të tyre.
PER HIR TE SE VERTETES VETEM OMONIA, PBDNJ ME KRYETARIN E SAJ VANGJEL DULE KANE KRYER DETYREN E TYRE ME DINJITET DHE MORAL NDAJ ORTHODHOKSISE. 

Τρίτη 22 Αυγούστου 2017

Ανατινάχτηκε στον αέρα το σπίτι του "πρωθυπουργού της Τσαμουριας"- Hidhet në erë shtëpia e "kryeministrit" të "Çamërisë"



 Σύμφωνα με διάφορα αλβανικά ΜΜΕ
Σήμερα στις πρωινές ώρες επίθεση δέχτηκε η οικία του προέδρου του τσάμικου συλλόγου και αποκηρυχθέν Πρωθυπουργός της «Τσαμουριάς» Φεστίμ Λάτο. Σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας Μετρό το σπίτι του ανατινάχτηκε στις πρώτες πρωινές ώρες.
Η υποψίες και διάφορες υποθέσεις που κυκλοφορούν αναφέρουν πως το σπίτι του ανατινάχτηκε από έλληνα ακραίο στην Ολλανδία. Δεν υπάρχουν πληροφορίες για το αν ο ίδιος ή η οικογένεια του έπαθε κάτι.
Ο Φεστίμα Λάτο έχει κηρύξει την αυτονομία της «Τσαμουριά» σε συνομοσπονδία με την Ελλάδα το προηγούμενο έτος, και τον εαυτό του πρωθυπουργό.
Το 2005 είχε κηρύξει την ίδρυση του Απελευθερωτικού Στρατού της Τσαμουριάς η οποία στα Ιωάννινα είχε μοιράσει φυλλάδια για την απελευθερώσει της Τσαμουριάς από την Ελλάδα. 
Sot në orët e hershme të mëngjesit është kryer një sulm ndaj kryetarit të shoqatës çame dhe i vetëshpalluri kryeministër në ekzil i Çamërisë, Festim Latos.
Sipas 
burimeve të gazetës Metro, shtëpia e tij është hedhur në ajër në orët e para të mëngjesit të sotëm.

Supozimet thonë se sulmi, sipas  burimeve  është kryer nga një ekstremist grek në Holandë. Nuk dihet nëse Lato ose persona të tjerë të familjes janë lënduar.

Ndryshe, Fesim 
Lato është personi që ka shpallur pavarësinë e Çamërisë në konfederatë me Greqinë një vit më parë, si dhe veten kryeministër.

Gjithashtu, në vitin 2005 kishte 
shpallur edhe Ushtrinë Çlirimtare të Çamërisë, e cila në qytetin e Janinës, asokohe i kishte shpërndarë disa fletushka për çlirimin e Çamërisë nga Greqia.

burimi

Ενισχύστε οικονομικά την προσπάθεια μας!

Ετικέτες

ενημέρωση (2161) ενημέρωση-informacion (1427) Αλβανία (904) ορθοδοξία (422) ιστορία-historia (374) Εθνική Ελληνική Μειονότητα (366) ελληνοαλβανικές σχέσεις (311) ορθόδοξη πίστη - besimi orthodhoks (277) Εθνική Ελληνική Μειονότητα - Minoriteti Etnik Grek (253) Β Ήπειρος (239) ορθοδοξία-orthodhoksia (234) ορθόδοξη πίστη (222) εθνικισμός (195) διωγμοί (162) τσάμηδες (122) shqip (119) Κορυτσά-Korçë (118) Κορυτσά Β Ήπειρος (103) informacion (100) Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος (97) ορθόδοξη ζωή (96) ορθόδοξη ζωή- jeta orthodhokse (76) διωγμοί - përndjekje (61) ορθόδοξο βίωμα (59) εθνικισμός-nacionalizmi (56) ορθόδοξη εκκλησία της Αλβανίας (55) Ελλάδα-Αλβανία (48) Ι.Μ Κορυτσάς - Mitropolia e Shenjtë Korçë (45) ανθελληνισμός (44) Ελληνικό Σχολείο Όμηρος (43) πολιτισμός - kulturë (43) besimi orthodhoks (40) Γενικό Προξενείο Ελλάδος Κορυτσά (39) Ορθόδοξη Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Αλβανίας - Kisha Orthodhokse Autoqefale Shqiptare (37) ιστορία ορθοδοξίας (36) βίντεο (34) Shqipëria (32) ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ 1821 (32) κομμουνισμός- komunizmi (30) πνευματικά (27) Μητρόπολη Κορυτσάς - MItropolia e Korçës (24) πολιτική-politikë (23) απόδημος ελληνισμός-helenizmi i diasporës (22) αλβανικά (21) εκπαίδευση (21) Αρχαία Ελλάδα (20) helenët-Έλληνες (19) κομμουνισμός (19) Greqia (17) Βλαχόφωνοι Έλληνες (15)