Σάββατο 3 Φεβρουαρίου 2018

Ο Έντι Ράμα ταΐζει σανό τους Αλβανούς για τους τσάμηδες ενώ τα υπογράφει όλα – Μπράβο Έντι!

 Ο Έντι Ράμα ταΐζει σανό τους Αλβανούς για τους τσάμηδες ενώ τα υπογράφει όλα – Μπράβο Έντι!

 Αν και γνωρίζει, του έχει γίνει σαφές, ότι η ένταξη της Αλβανίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση περνά από την Ελλάδα, ενώ γνωρίζει ότι είναι απόφαση της Ουάσιγκτον η Ελλάδα να αναλάβει ηγεμονικό περιφερειακό γεωπολιτικό ρόλο από τον Δούναβη μέχρι τις ακτές της ανατολικής Μεσογείου, ο συνέταιρος του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν και τσιράκι του Τζορτζ Σόρος, Έντι Ράμα, προχώρησε σε νέα προκλητική δήλωση κατά της Ελλάδας, για εσωτερική κατανάλωση, μην ζυγίζοντας καλά τις ελληνικές αντιδράσεις και ενώ οι υποθέσεις με τα καρτέλ ναρκωτικών είναι ορθάνοιχτες.
Σε τηλεοπτική του συνέντευξη, ο πρωθυπουργός της Αλβανίας, Έντι Ράμα αξίωσε την ανέγερση μνημείου για τους συνεργάτες των ναζί Τσάμηδες στην Ήπειρο, υποστηρίζοντας ότι το «τσάμικο» ζήτημα είναι από τα πλέον προβληματικά ζητήματα στις διαπραγματεύσεις με την Ελλάδα.
Η Ελλάδα έχει κάνει σαφές ότι δεν υφίσταται τσάμικο ζήτημα και δεν το συζητά.
Ο Έντι Ράμα όμως, για λόγους εσωτερικής κατανάλωσης, υπονομεύει για μια ακόμη φορά τους ευρωατλαντικούς σχεδιασμούς, εξυπηρετώντας έτσι και τους σχεδιασμούς της Τουρκίας να μην ενταχθούν τα δυτικά Βαλκάνια στην Ε.Ε. Η Τουρκία επιδιώκει να κρατήσει Αλβανία και Βοσνία προτεκτοράτα της.
Ο Ράμα στη συνέντευξή του έκανε λόγο για διαπραγματεύσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη με την Ελλάδα και μίλησε για «κινήσεις σκακιού».
Ερωτηθείς, ειδικότερα, για τις δηλώσεις του υπουργού Εξωτερικών Νίκου Κοτζιά, σύμφωνα με τις οποίες δεν υφίσταται τσάμικο ζήτημα και ότι δεν αποτελεί αντικείμενο συζήτησης μεταξύ των δύο πλευρών, ο Ράμα, που κατηγορείται από την αντιπολίτευση της χώρας του ως η κεφαλή των καρτέλ ναρκωτικών, είπε ότι ο Έλληνας υπουργός «άκουσε λάθος».
«Ο Κοτζιάς έχει ακούσει λάθος. Η αλβανική πλευρά διεκδίκησε έντονα να τεθεί το θέμα των Τσάμηδων στο τραπέζι.
[σ.σ. Η αλήθεια: Διεκδίκησε να τεθεί και δεν τέθηκε διότι δεν το επέτρεψε ο Κοτζιάς. Η δήλωση του ελληνικού ΥΠΕΞ αναφέρει: «Διαψεύδουμε κατηγορηματικά τις δηλώσεις Αλβανών επισήμων περί δήθεν συμπερίληψης του «τσαμικού» ζητήματος στις συζητήσεις μεταξύ Ελλάδας και Αλβανίας. Άλλωστε, άλλο η θέληση της αλβανικής πλευράς να το θέσει και άλλο να γίνεται αυτό αποδεκτό για συζήτηση». Συμπέρασμα: Ο Κοτζιάς μια χαρά κατάλαβε, ο Ράμα προσπαθεί να παρουσιαστεί ως αγωνιστής στην αποχαυνωμένη κοινή γνώμη της χώρας του. Επίσης το ελληνικό ΥΠΕΞ προειδοποιεί: «Καλούμε την αλβανική πλευρά να μην εγείρει θέματα που αντιστρατεύονται τον υπό εξέλιξη ειλικρινή και εποικοδομητικό διάλογο. Διάλογο που βοηθά, χάρις στις προσπάθειες και των δύο πλευρών, στη σημαντική βελτίωση του κλίματος στις ελληνο-αλβανικές σχέσεις που έχει ήδη αποδώσει αποτελέσματα, προς αμοιβαίο όφελος των δύο χωρών και των πολιτών τους»].
Επιστροφή στις δηλώσεις Ράμα:
»Το γεγονός ότι τελειώνουμε με τη συζήτηση για όλα αυτά τα τρία πράγματα που ήταν αδιανόητα, είναι κατόρθωμα της κυβέρνησής μας, εργαζόμαστε για αυτά εδώ και τρεισήμισι χρόνια. Επιμένουμε στο δικαίωμα της ανάμνησης αλλά σε κινήσεις σκακιού.
[δηλ.: Κλείνει τα θέματα με την Ελλάδα, γιατί δεν τον παίρνει να μην τα κλείσει, δηλαδή τα υπογράφει όλα, αλλά ταΐζει και σανό του Αλβανούς ότι δήθεν κόπτεται για τους Τσάμηδες].
»Δεν θέλουμε να βλάψουμε τα άλλα (θέματα). Δεν θέλουμε τίποτε περισσότερο, τίποτε λιγότερο, αυτά που μας ανήκουν».
Μάλιστα, αναφέρθηκε και στο «δίκαιο αίτημα» των Τσάμηδων συνεργατών των ναζί για την τοποθέτηση ενός μνημείου στην Ήπειρο ως «ανάμνηση». Προφανώς αγνοεί ότι μνημεία για τους ναζί δεν ανεγείρονται στην Ελλάδα και σε καμία χώρα που πολέμησε τον άξονα. Βεβαίως η Αλβανία ήταν σύμμαχος των ναζί, ως ιταλικό προτεκτοράτο.
«Θα επιμείνουμε γιατί αυτό είναι ένα αλβανικό ζήτημα. Η Ελλάδα έχει μια παράνοια, μια αυτό-φαντασία για τους δικούς της λόγους, ότι οι Αλβανοί έχουν εδαφικές αξιώσεις και αυτή η αξίωση έχει το όνομα «Τσάμηδες».
»Δεν έχουμε τέτοια αξίωση. Μιλάμε για Αλβανούς πολίτες που στο παρελθόν είχαν περιουσία στο ελληνικό κράτος, μιλάμε για Αλβανούς πολίτες που έχουν πικρές μνήμες και δικαίως ζητούν να θυμούνται» πρόσθεσε ο πρωθυπουργός της Αλβανίας, αποκρύπτοντας ότι αυτοί απέδρασαν από την Ελλάδα για να μη συλληφθούν ως συνεργάτες των ναζί.

Τι είναι το «τσάμικο» (εκτός από ελληνικός παραδοσιακός χορός)

Μετά την ιταλική κατοχή της Αλβανίας το 1939, οι μουσουλμάνοι Τσάμηδες χρησιμοποιήθηκαν ως όργανο προπαγάνδας από τους Ιταλούς για να δικαιολογήσουν την εισβολή στην Ελλάδα.
Κατά τη διάρκεια της κατοχής (1941-1944), η πλειοψηφία συντάχθηκε με τις δυνάμεις του άξονα με αλυτρωτικούς σκοπούς, για τη δημιουργία της «Μεγάλης Αλβανίας».
Ως απόρροια των ακροτήτων που διαπράχθηκαν από Τσάμηδες εκείνο το διάστημα (1941-1943) σε συνεργασία με τις κατοχικές αρχές, ο τοπικός χριστιανικός πληθυσμός είτε μεταναστεύει, είτε αντιστέκεται με τη δημιουργία μικρών αντιστασιακών ομάδων, ή εντάσσεται στο ΕΑΜ και στον ΕΔΕΣ.
Προς το τέλος του πολέμου ένας πολύ περιορισμένος αριθμός πρώην δοσίλογων Τσάμηδων εντάσσεται στον ΕΛΑΣ.
Στις 17-18 Αυγούστου του 1944 διεξήχθη η μάχη της Μενίνας που ήταν η σημαντικότερη που δόθηκε από τις αντιστασιακές δυνάμεις κατά των Γερμανών κατακτητών στην Ήπειρο.
Εκεί οι ενωμένες δυνάμεις του ΕΔΕΣ νίκησαν τους Γερμανούς. Ανάμεσα στα θύματα καταμετρούνται και 86 νεκροί και αρκετοί αιχμάλωτοι ανάμεσα στους οποίους και 9 Τσάμηδες.
Μετά το τέλος του πολέμου, ολόκληρος ο πληθυσμός των μουσουλμάνων Τσάμηδων διέφυγε στην Αλβανία, λόγω της δοσιλογικής δραστηριότητας με αμφότερες τις ιταλικές και γερμανικές κατοχικές Αρχές.
Οι περισσότεροι εγκαταστάθηκαν στην Αλβανία και μικρότερος αριθμός στην Τουρκία και τις Ηνωμένες Πολιτείες.
Το σταλινικού τύπου καθεστώς της Λαϊκής Δημοκρατίας της Αλβανίας τους παραχώρησε σπίτια με σκοπό να διασπάσει τη συμπαγή παρουσία σε περιοχές που διαβιούσαν ελληνικοί πληθυσμοί (Βόρεια Ήπειρος).
Παράλληλα, περίπου 8.000 Έλληνες που ζούσαν στην Αλβανία, υπό καθεστώς πιέσεων, διέφυγαν στην Ελλάδα εκείνη την περίοδο (1945-1946).
Στην Ελλάδα, από τους περίπου 20.000 Τσάμηδες που υπήρχαν προπολεμικά στην Θεσπρωτία, σύμφωνα με την απογραφή του 1951 είχαν παραμείνει μόνο 127.
Στις 23 Μαΐου 1945 το Ειδικό Δικαστήριο Δοσιλόγων Ιωαννίνων καταδίκασε ερήμην ομαδικά 1.930 Τσάμηδες, κλείνοντας οριστικά τον δρόμο του επαναπατρισμού τους.
Για την Ελλάδα δεν υφίσταται «τσάμικο» ζήτημα.

Πέμπτη 1 Φεβρουαρίου 2018

Η χαρά του Τσάμη - ” Gëzohu Çamëri! Turqia po projekton “Shqipërinë e Madhe”




Η ενασχόληση με το Σκοπιανό, καθόλα σοβαρό εθνικό θέμα παρά τις προσπάθειες ορισμένων να το παρουσιάσουν ως έλασσον που πρέπει να κλείσει με συνοπτικές διαδικασίες, αφήνει στη σκιά ένα άλλο εξίσου σοβαρό: Τις ελληνοαλβανικές σχέσεις όπου και εκεί προωθείται μια fast track διαδικασία «επίλυσης» των «διαφορών».
Η ατζέντα ήδη διαμορφώνεται ετεροβαρώς, υπό την έννοια ότι η Αλβανία, τις απορρέουσες και από το διεθνές δίκαιο και τις διεθνείς συνθήκες υποχρεώσεις της, τις θέτει συμψηφιστικά με προκλητικές και χωρίς βάση διεκδικήσεις της.


Οι επίμονες δηλώσεις Αλβανών κυβερνητικών ότι οι δύο πλευρές συζητούν και θέμα «Τσάμηδων», παρά τις αλλεπάλληλες διαψεύσεις του ελληνικού υπουργείου Εξωτερικών, επιβεβαιώνει το προφανές. Ότι τα Τίρανα δεν είναι διατεθειμένα να αφήσουν εκτός διαπραγμάτευσης ένα θέμα το οποίο έχουν αναγάγει σε μείζον εθνικό και το οποίο αποτελεί μέρος της ευρύτερης στρατηγικής τους. Για όσους δεν κατάλαβαν ή δεν το παρατήρησαν, ο αλβανικός παράγων υλοποιεί, με την καθοδήγηση της Άγκυρας, μία μεγαλοϊδεατική πολιτική στα Βαλκάνια και μάλιστα με τρόπο συνεπή, μεθοδικό και συνεκτικό που καθιστά εμφανές το τουρκικό αποτύπωμα. Η Τουρκία επιδιώκει να επανακάμψει στα Βαλκάνια ως επικυρίαρχος στο πλαίσιο του γενικού οθωμανικού come back που ονειρεύεται - και για να λέμε την αλήθεια πραγματοποιεί σε μεγάλο βαθμό - ο Ερντογάν και οι Αλβανοί αποτελούν ένα από τα χρήσιμα και κρίσιμα εργαλεία στην επιδίωξη αυτού του σκοπού. Ο Τούρκος πρόεδρος επιχειρεί να μεταμορφώσει την Αλβανία σε μία δεύτερη Τουρκία στην περιοχή.

Το Κοσσυφοπέδιο, οι περιοχές των Σκοπίων με αλβανικό πληθυσμό, οι περιοχές στη νότια Σερβία (Πρέσεβο) επίσης με αλβανικό στοιχείο, αποτελούν τα βασικά κομμάτια που με επίκεντρο το αλβανικό κράτος συνθέτουν του παζλ της Μεγάλης Αλβανίας που συγκινεί και συστρατεύει όλο και μεγαλύτερο μέρος των Αλβανών οι οποίοι αισθάνονται ότι βρίσκονται σε διαδικασία «εθνικής ολοκλήρωσης».

Μαζί και διάφορα φαντασιακά τμήματα της «Φυσικής Αλβανίας», όπως αρέσκονται να την ονομάζουν οι Αλβανοί, πχ η «Τσαμουριά» την οποία «κατέχουν οι Έλληνες».

Για να μιλάμε ανοιχτά, το τζίνι βγήκε από το μπουκάλι και δεν ξαναμπαίνει μέσα έως ότου οι Αλβανοί θεωρήσουν ότι έχει εκπληρώσει την ευχή τους ή μέχρι να βγει από άλλο μπουκάλι ένα άλλο πιο δυνατό τζίνι που θα αναγκάσει το αλβανικό να μαζευτεί και θα ξαναβάλει το πώμα.

Ο ηγέτης των Αλβανών του Πρέσεβο, Φάτον Κλινάκου, πρόεδρος του συλλόγου βετεράνων του UCK, δήλωσε ότι «αν δεν λυθεί το θέμα των Αλβανών του Κοσσυφοπεδίου τότε εμείς στην Κοιλάδα του Πρέσεβο δεν αποκλείουμε το ενδεχόμενο μιας νέας ένοπλης σύγκρουσης».

Σύλλογος Αλβανίδων γυναικών στο Πρίζρεν του Κοσσυφοπεδίου πλέκουν μάλλινα κασκόλ για τους Τούρκους που έχουν εισβάλει στο Αφρίν της Συρίας, τα οποία έχουν επάνω τους κεντημένα έναν «κλάδο ελαίας» αναφορά στον ομώνυμο τίτλο της επιχείρησης του τουρκικού στρατού.

Ο ηγέτης των Σέρβων του Κοσσυφοπεδίου Όλιβερ Ιβάνοβιτς, θεωρούμενος μετριοπαθής, δολοφονήθηκε εν ψυχρώ προ ημερών με έξι σφαίρες χ στη Μιτρόβιτσα η οποία είναι διχοτομημένη μεταξύ Αλβανών και Σέρβων.

Ο Αλβανός υπουργός Εξωτερικών Ντιτμίρ Μπουσάτι μιλώντας στη Βουλή για τις συζητήσεις με την Ελλάδα επέμεινε ότι περιλαμβάνεται το «τσάμικο» και δήλωσε μάλιστα ότι «κάθε πολίτης τσάμικης καταγωγής θα χαίρεται την περιουσία του»… Ποιος ξέρει αν ο Μπουσάτι έχει λόγους να θεωρεί ότι η διαπραγμάτευση με την ελληνική κυβέρνηση είναι η χαρά των Τσάμηδων.

Ο Πρόεδρος της Αλβανίας, Ιλίρ Μέτα, υπέγραψε τη χορήγηση αλβανικού διαβατηρίου στον πρωθυπουργό του Κοσσυφοπεδίου, Ραμούς Χαραντινάι, πρώην διοικητή του UCK, ο οποίος έχει κατηγορηθεί για εγκλήματα πολέμου . Ο Χαραντινάι έγραψε στο Facebook: «Κατά τη διάρκεια της παραμονής μου στο Δικαστήριο του Στρασβούργου, με ειδικό διάταγμα από τον πρώην πρόεδρο της Δημοκρατίας της Αλβανίας, Μπουγιάρ Νισάνι, μου απενεμήθη η αλβανική ιθαγένεια καθώς και στη γυναίκα μου Ανίτα..

Ευχαριστώ το αλβανικό κράτος για την εξαιρετική τιμή που μου έκανε να γίνω πολίτης της Δημοκρατίας της Αλβανίας».
Αλβανία και Κοσσυφοπέδιο έχουν ανακοινώσει τη λεγόμενη «ενοποιητική πλατφόρμα» η οποία στην πλήρη υλοποίησή της προβλέπει την κανονική ένωση των δύο κρατών «εντός ΕΕ» όπως διευκρινίζει ο Αλβανός πρωθυπουργός Έντι Ράμα, επιχειρώντας να εκβιάσει την ευρωπαϊκή ένταξη αμφοτέρων.

Την ώρα, δε, που και η σημερινή αλβανική κυβέρνηση συνεχίζει και κλιμακώνει την πολιτική διωγμού των Ελλήνων της Βορείου Ηπείρου - και ως κινήσεις καλή θέλησης παρουσιάζει τη δημιουργία ελληνικών στρατιωτικών νεκροταφείων διότι δεν την πειράζουν τόσο οι νεκροί αλλά οι ζώντες που θέλει να ξεφορτωθεί - στην Ελλάδα λαμβάνουν χώρα διάφορα περίεργα, όπως η ίδρυση αλβανικού σχολείου στην Κρήτη. Την πρώτη ημέρα λειτουργίας εμφανίστηκε παιδάκι με μπλούζα που είχε επάνω χάρτη της «Μεγάλης Αλβανίας». Πολύ χαριτωμένο. Είχε προηγηθεί η υποστολή της ελληνικής σημαίας και η ανάρτηση της αλβανικής, κίνηση η οποία αποδόθηκε από Έλληνες γυμνοσάλιαγκες σε «παρεξήγηση».

Η Ελλάδα, εντωμεταξύ, ετοιμάζεται να δώσει το πράσινο φως για την έναρξη ενταξιακών διαπραγματεύσεων της Αλβανίας με την ΕΕ και γι’ αυτό η πρεμούρα για λύση -πακέτο εξπρές στα ελληνοαλβανικά ώστε να μην αναγκαστεί να βάλει και άλλο βέτο.

Η ελληνική πλευρά κάνει ένα λάθος, στρατηγικό, το οποίο θα στοιχίσει στη χώρα. Σε όλα τα θέματα με όλους τους γείτονες με τους οποίους υπάρχουν διαφορές, για την ακρίβεια διεκδικήσεις και προκλήσεις εκ μέρους τους, νομίζει ότι επειδή η ίδια μπαίνει σε λογική να «κλείσει» τα ζητήματα, το ίδιο σκέπτονται και οι άλλοι. Λάθος. Οι άλλοι έχουν στο μυαλό τους και στην πολιτική τους το ακριβώς αντίθετο. Να ανοίγουν θέματα. Γιατί έχουν εθνική ατζέντα, εθνικό όραμα, εθνική ιδέα, εθνικούς στόχους, διεκδικήσεις, Συμφωνεί, διαφωνεί κάποιος, μας συμφέρει, δεν μας συμφέρει, είναι άλλη συζήτηση. Πάντως έχουν και τα ζητήματά τους κοιτούν πως θα τα προωθήσουν και όχι πως θα τα κλείσουν. Οι δικοί μας κρίνουν εξ ίδιων τα αλλότρια. Διότι αν τους ρωτήσεις ποιο είναι – κατ’ αυτούς - το εθνικό όραμα της Ελλάδας θα δυσκολευθούν να στο περιγράψουν, διότι «δεν το ‘χουν».

Και σε αυτή την περιοχή του πλανήτη, όπως και σε αρκετές άλλες, αν «δεν το ‘χεις», έχουν οι άλλοι για σένα και αυτό κατά κανόνα δεν είναι καλό.
Δυστυχώς, μετά το «Αλβανός τουρίστας» που κάποτε αστειευόμασταν και τώρα είναι το λιγότερο που λουζόμαστε, κινδυνεύουμε να υποστούμε το «αλβανική Μεγάλη Ιδέα» με τουρκική πατέντα και αυτό δεν είναι καθόλου αστείο.



Në një opinion për parapolitika.gr, Lambros Kalarrytis ka shkruar për lëvizjet e fundit mes Shqipërisë dhe Greqisë, ku thekson e pala greke është ajo që do të humbasë në ç’do marrëveshje që mund të arrihet.

Artikulli

Për fat të keq, ne jemi në rrezik dhe vuajmë nga ideja e “Shqipërisë së Madhe”. Duke pasur para sysh çështjen e Shkupit, një çështje serioze kombëtare, pavarësisht nga përpjekjet e disa për ta paraqitur atë si të vogël, e cila duhet të mbyllet me procedura të sakta, lë një hije tjetër po aq të rëndë: marrëdhëniet greko-shqiptare që janë në proces për “zgjidhjen” e mosmarrëveshjeve, shkruan Tirana Today.

Deklaratat e vazhdueshme të qeverisë shqiptare që të dy palët janë duke diskutuar dhe për “Çamët”, përkundër mohimeve të vazhdueshme nga Ministria e Jashtme greke, konfirmon qartë. Tirana nuk është e gatshëm për të lënë jashtë saj atë që ajo e quan pjesë të vetën dhe të strategjisë së gjerë të saj, për krijimin e “Shqipërisë së Madhe”.

Për ata që nuk e kuptojnë apo nuk  vënë re, faktori shqiptar zbaton urdhrat e Ankarasë, një politikë irredentiste në Ballkan dhe në mënyrë konsistente, metodike dhe e qëndrueshme që i bën të dukshme gjurmë turke. Turqia kërkon një Ballkan të ri, dhe Erdogan po punon me shqiptarët, të cilët janë një nga mjetet e dobishme dhe të rëndësishme në ndjekjen e këtij qëllimi. Presidenti turk po përpiqet ta transformojë Shqipërinë në Turqinë e dytë në rajon.

Kosova, zonat maqedonase me popullsi shqiptare, zona në jug të Serbisë (Preshevë) me popullsi shqiptare, janë pjesë kyçe dhe në fokus të shtetit shqiptar për idenë e “Shqipërisë së Madhe”, një lëvizje mister, e cila mbledh së bashku shumë  shqiptarë të cilët mendojnë se janë në një proces të “integrimit kombëtar”.

Së bashku dhe pjesë të ndryshme imagjinare për idenë e “Shqipërisë së Madhe”, një ndër trojet që e përbën atë janë dhe ato “Çame”.

Ministri i Jashtëm shqiptar Ditmir Bushati duke folur në Parlament për diskutime me Greqinë këmbënguli se ka folur për “Çamërinë” dhe madje deklaroi se “çdo qytetar çam do të gëzohet në pronën e tij”.

Ndërsa, një lëvizje tjetër vjen nga udhëheqësi i shqiptarëve të Preshevës Faton Klinakou, president i Shoqatës së Veteranëve të UÇK-së, i cili është shprehur se: “në qoftë se ju nuk e zgjidhin çështjen e shqiptarëve të Kosovës atëherë ne në Luginën e Preshevës nuk e përjashton mundësinë e një konflikti të ri të armatosur.”

Ndërsa, nga ana tjetër Presidenti i Shqipërisë, Ilir Meta, administrata shqiptare i nënshkroi pasaportën Kryeministrit të Kosovës, Ramush Haradinaj, një ish-komandant i UÇK-së, i cili ka qenë i akuzuar për krime lufte.

“Shqipëria dhe Kosova kanë njoftuar të ashtuquajturën “platformë e unifikuar”, se zbatimi i plotë siguron bashkimin normal të dy shteteve “brenda BE-së”, siç tha kryeministri shqiptar Edi Rama, duke u përpjekur për t’i bërë shantazh për integrimin evropian të të dy vendeve.

Ndërsa, na ana e saj qeveria shqiptare vijon dhe i persekuton grekët, por vullneti i mirë i saj për të zhvarrosur ushtarët grekë, është sepse do të theksojë se nuk hyn në lojë me të vdekurit, por me të gjallët që dëshiron ti heqë qafe. Kështu në Kretë pak dit më parë u hap një shkollë shqipe.

Në ditën e parë të  çeljes së saj, një djalë u shfaq me një bluzë që kishte një hartë të “Shqipërisë së Madhe”.

Greqia, ndërkohë, është duke u përgatitur për të dhënë dritën e gjelbër për fillimin e negociatave të Shqipërisë me BE-në. Ana greke po bën një gabim strategjik, i cili do të kushtojë vendit. Në të gjitha çështjet me të gjithë fqinjët, pa dallim, po ndjek një logjikë “të ngushtë”.

Të tjerët kanë në mendje dhe politikën e tyre me tema të hapura. Pse kanë një agjendë kombëtare, vizion kombëtar, ide kombëtare, objektivat kombëtare? Pra ideja e “Shqipërisë së Madhe”, tani për tani duhet të jetë shqetësimi ynë.  TIRANA TODAY

Τετάρτη 31 Ιανουαρίου 2018

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ για την 27η Επέτειος της ΔΕΕΕΜ ΟΜΟΝΟΙΑ

 
Η Δημοκρατική Ένωση Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας «ΟΜΟΝΟΙΑ» πραγματοποίησε και φέτος την επετειακή εκδήλωση για τα 27 χρόνια από την ίδρυσή της.
Στον Ιερό Ναό Κοιμήσεως Θεοτόκου Δερβιτσάνης, τελέστηκε μνημόσυνο για τα στελέχη που απεβίωσαν και ευλογήθηκε η Βασιλόπιτα για το νέο έτος. Αμέσως μετά, επίσημοι προσκεκλημένοι και μέλη της οργάνωσης που είχαν έρθει από διάφορες περιοχές της Ελλάδος και της Αλβανίας κατευθύνθηκαν στο Πολιτιστικό Μέγαρο.
O  χορευτικός όμιλος Δρόπολης καλωσόρισε τους παρευρισκόμενους με κάποια πολυφωνικά τραγούδια.
Μετά την ανάγνωση της χαιρετιστήριας επιστολής του Προέδρου της Αλβανικής Δημοκρατίας  κ. Ιλίρ Μέτα , την εκδήλωση χαιρέτησαν  ο Γενικός Πρόξενος του Αργυροκάστρου κ. Βασίλειος Τόλιος, βουλευτής πρόεδρος του ΚΕΑΔ κΕυάγγελος Ντούλες, ο πρόεδρος του κόμματος ΕΕΜΜ – MEGA κ. Χρήστος Κίτσιος, ο περιφεριάρχης της Ηπέιρου κ. Αλέξανδρος Καχριμάνης, ο έκπροσωπος του κόμματος ΣΥΡΙΖΑ και βουλευτής Ιωαννίνων κ. Ιωάννης Στέφος, ο εκπρόσωπος της ΝΔ και βουλευτής Θεσπρωτίας κ. Βασίλειος Γιόγιακας , από τους Ανεξάρτητους Έλληνες ο πολιτευτής Ιωαννίνων κ. Αντώνης Βασιλείου, στρατηγός εν αποστρατεία.

Εκτός των προαναφερομένων , στην εκδήλωση ήταν παρόντες ο  εκπρόσωπος της ελληνικής πρεσβείας στα Τίρανα κ. Γρηγόριος Δελιαβέκουρας, ο βουλευτής της περιοχής κ. Βαγγέλης Τάβος, ο δήμαρχος της Δρόπολης κ. Αχιλλέας Ντέτσικας,
οι πρώην πρόεδροι της Ομόνοιας Γιάννης Γιάννης και Βασίλης Μπολάνος, οι πρώην βουλευτές της Ομόνοιας   Παναγιώτης Μπάρκας και Ζήσος Λούτσης, η Πρόεδρος της Κυβερνητικής Επιτροπής Μειονοτήτων κα. Κωνσταντίνα Βεζιάνη, οι πρώην υπουργοί  Κώστας Μπάρκας  και Σπύρος Ξέρας, ιδρυτές της Ομόνοιας , κ.α.

Όλες οι τοποθετήσεις στράφηκαν γύρω από την ανάγκη συστράτευσης του Βορειοηπειρωτικού Ελληνισμού, γύρω από την Ομόνοια. Ο Γενικός Πρόεδρος της ΔΕΕΕΜ ΟΜΟΝΟΙΑ κ. .Λεωνίδας Παππάς μίλησε για λαική απαίτηση και εθνική αναγκαιότητα.

Στο τέλος της εκδήλωσης ακολούθησε δεξίωση.
                                           Γραφείο Τύπου 29/1/2018

           Φωτογραφία του Βαγγέλης Παπαχρήστος.                              
                       Φωτογραφία του Βαγγέλης Παπαχρήστος.
                                  Φωτογραφία του Βαγγέλης Παπαχρήστος.       Φωτογραφία του Βαγγέλης Παπαχρήστος.


Φωτογραφία του Βαγγέλης Παπαχρήστος.Φωτογραφία του Βαγγέλης Παπαχρήστος.Φωτογραφία του Βαγγέλης Παπαχρήστος.Φωτογραφία του Βαγγέλης Παπαχρήστος.

Γραφειο Τύπου ΔΕΕΕΜ ΟΜΟΝΟΙΑ

Τρίτη 30 Ιανουαρίου 2018

Οδοιπορικό στον τάφο του Αγίου Κοσμά στο Κολικόντασι

tafos agiou kosma
Του π. Ηλία Μάκου για την Romfea.gr

Η Ιερά Μονή του Αγίου Κοσμά, όπου ο τάφος του, βρίσκεται βόρεια της Απολλωνίας, στην ανατολική όχθη του Άψου ποταμού, κοντά στο χωριό Κολικόντασι της Μεγάλης Μουζακιάς.
Απέχει μερικά χιλιόμετρα από την πόλη Φίερι. Χτίστηκε μεταξύ Αυγούστου 1813 και Ιουνίου 1814 από τον Αλή Πασά τον Τεπελενλή, όταν αυτός περιέλαβε στο πασαλίκι του το Μπεράτι και την περιοχή του.
Ό Αλής, μπαίνοντας στο Μπεράτι, θυμήθηκε τον Πατρο—Κοσμά και κάλεσε τον Μητροπολίτη Βελεγράδων Ίωάσαφ, Β', τον οποίον πρόσταξε να κόμη την ανακομιδήν του αγίου και να κτισθή και μοναστήριον έπ' ονόματι του αγίου τιμώμενον, επειδή τον γνώρισε ως αληθή άνθρωπο του Θεού».
Στο εξωτερικό της κόγχης του Ιερού γίνεται αναφορά στον Αλή Πασά.
"ΑΝΗΓΕΡΘΗ ΕΚ ΒΑΘΡΩΝ/ Ο ΘΕΙΟΣ ΚΑΙ ΙΕΡΟΣ ΟΥ/ΤΌΣ ΝΑΟΣ ΔΙΑ ΠΡΟΣΤΑ/ΓΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΡΟΠΗΣ ΤΟΥ ΥΨΗΛΟΤΑΤΟΥ ΒΕΖΥΡ / ΑΛΗ ΠΑΣΙΑ ΑΠΟ ΤΕΠΕΛΕ/ΝΗ"agios kosmas
Τα λείψανα του αγίου φυλάσσονται στην Αρχιεπισκοπή στα Τίρανα για λόγους ασφαλείας. Είναι τοποθετημένα σε μια απλή ξύλινη λάρνακα.
Από το σκελετό των λειψάνων λείπουν η κάρα, πού κλάπηκε το 1917 από Αυστροουγγαρούς και πιθανόν βρίσκεται σήμερα σε μουσείο της Βιέννης και μικρά τεμάχια, που βρίσκονται σε προσκυνηματικούς ναούς σε διάφορα μέρη της Ελλάδας.
Για το πώς σώθηκε ή Μονή του Αγίου Κοσμά και ο τάφος του από την καταστρεπτική μανία του αθεϊστικού καθεστώτος του Εμβέρ Χότζα, ό Χρήστος Μητρός από την πόλη Φίερι της Αλβανίας απεκάλυψε τα εξής: "Όταν το 1968 με νόμο του αλβανικού κράτους απαγορεύθηκε κάθε θρησκευτική εκδήλωση, ήρθε διαταγή από τα Τίρανα να γκρεμισθούν οι Εκκλησίες και να εξαφα­νισθούν οι σταυροί από τους χριστιανικούς τάφους. Ό αστυνομικός διοικητής του Φίερι πήρε μαζί του το αρμόδιο συνεργείο και πήγαν στο Μοναστήρι, προκειμένου να το εξαφανίσουν.
Γνωρίζοντας την ευλάβεια των Ελλήνων στον άγιο Κοσμά έδωσε εντολή να ξεκινήσει το έργο της κατεδαφίσεως από τον τάφο του αγίου. Όταν οι εργάτες έδωσαν το πρώτο χτύπημα στο Ιερό μνημείο, τότε μια δυνατή βοή έσπασε την ησυχία του χώρου και μια δυνατή φωτιά ξεπήδησε μέσα από τον τάφο του αγίου.
Έντρομοι οι παριστάμενοι ετράπησαν σε φυγή και δεν επανήλθαν παρά τις απειλές των Τιράνων και παρά την καθησυχαστική δήλωση του καθεστώτος ότι δήθεν, εξερράγη ξεχασμένη από τον Β' Παγκό­σμιο πόλεμο βόμβα".
Ωστόσο κάποιοι Αλβανoί, οι περισσότεροι ακραίοι, μεταξύ των οποίων και ο καθηγητής Πελούμπ Τζούφι, με κάθε ευκαιρία (παλαιότερα, αλλά και τώρα) επιτίθενται κατά του αγίου Κοσμά του Αιτωλού, στον οποίο ο αλβανικός λαός (Ορθόδοξοι και Μουσουλμάνοι) εκδηλώνει μεγάλο σεβασμό.
Κάνοντας διάφορες διαστρεβλώσεις και αναφορές, που δεν έχουν καμία σχέση με την επιστημονική έρευνα, φτάνουν στο σημείο, συκοφαντώντας τον άγιο να μιλήσουν για διετεταγμένη υπηρεσία του ιερομόναχου Κοσμά στην Αλβανία, "ως μέρος ενός σχεδίου, να κρατηθούν υπόδουλοι στην οθωμανική Αυτοκρατορία οι χριστιανικοί λαοί και να διαδοθεί η ελληνική γλώσσα στις αλβανικές περιοχές με την ίδρυση ελληνικών σχολείων με στόχο τον εξελληνισμό των Αλβανών".
Να αναφερθεί ότι την ίδια στιγμή ξεχνούν πως ο πρώτος, που τίμησε ως άγιο τον πατροΚοσμά στην Ελλάδα και στην Αλβανία, ήταν ένας καθαρόαιμος Αλβανός. Ο Αλή πασάς των Ιωαννίνων.
Ο Αλής, μέχρι το τέλος του με πολλές πράξεις έδειξε ότι θεωρούσε τον ιεραπόστολο Κοσμά πρόσωπο με αγιοσύνη και με ακτινοβολία, που ξεπερνούσε τα θρησκευτικά δόγματα. Ήταν αυτός που μετά τον απαγχονισμό του αγίου, έχτισε στο Καλικόντασι (χωριό κοντά στο Φίερι) μοναστήρι αφιερωμένο στον πατροΚοσμά με τον τάφο του, έκανε γι' αυτό το λόγο λαϊκούς εράνους στην Αλβανία και στην Ήπειρο, εξέδωσε φιρμάνια υπέρ του ιερομάρτυρα Κοσμά, οργάνωσε επίσημες τελετές προς τιμή του στα Γιάννινα, φρόντισε να συνταχθεί η ακολουθία του και γενικά αναβίωσε η μνήμη του.
Και όλα αυτά τα έπραξε ο Αλής, πολλά χρόνια προτού ανακηρυχθεί άγιος ο Κοσμάς ο Αιτωλός.
stauros agios kosmasΚαι προκύπτει το ερώτημα: Γιατί ο τύραννος των Ιωαννίνων έδειξε μια ξεχωριστή ευσέβεια στον Κοσμά τον Αιτωλό.
Μια μερίδα ιστορικών πιστεύει ότι το έκανε για να δημιουργήσει ιδεολογική γέφυρα με τον υπόδουλο χριστιανική λαό, στο πλαίσιο της γενικότερης επιθυμίας του να ανακηρυχθεί σε σουλτάνο, γνωρίζοντας ότι το πρόσωπο και το κήρυγμα του Κοσμά, είχε ιδιαίτερη λαϊκή απήχηση.
Άλλοι υποστηρίζουν ότι επέδρασαν τα λόγια του αγίου κατά την συνάντησή τους στο σπίτι του στο Τεπελένι, πολύ πριν γίνει πασάς στα Γιάννινα,: «Να θυμάσαι όμως σε όλη τη διάρκεια της εξουσίας σου να αγαπάς και να υπερασπίζεσαι ιδιαίτερα τους Χριστιανούς, αν θέλεις να μείνει η εξουσία αυτή στους διαδόχους σου».
Μερικοί σημειώνουν ότι ήθελε να λυτρωθεί από τις εσωτερικές αγωνίες και τύψεις του. Δεν μπορούμε να εκτιμήσουμε τι ισχύει ή τι δεν ισχύει από αυτά.
Το πιθανότερο πάντως είναι να συνέβη κάτι απλό. Ο Αλής, όσο σκληρός και αν ήταν, είχε την ευφυία να αντιληφθεί την αναμορφωτική σ' όλη την έκτασή της δράση του πατρο Κοσμά, να την αναγωνρίσει και να την αποδεχτεί.

Σύμφωνα με τον ερευνητή της ζωής και του έργου του εθνομάρτυρα Κοσμά του Αιτωλού Μιχάλη Παντούλα (φιλολόγου και πρώην βουλευτή) "η μελέτη των σωζόμενων επιστολών και διδαχών του πατροΚοσμά καταδεικνύει ότι το περιεχόμενο του βασικού μηνύματός του προς τους χειμαζόμενους ορθόδοξους πληθυσμούς των Βαλκανίων, ήταν η διατήρηση της ορθόδοξης χριστιανικής πίστης ως ιδεολογικού όπλου επιβίωσης των ραγιάδων απέναντι στον κυρίαρχο μωαμεθανισμό του Τούρκου κατακτητή".
Ακόμη σημειώνει ότι "ο σταυρός από θρησκευτικό σύμβολο έγινε το σύμβολο αποτίναξης του οθωμανικού ζυγού. Απέναντι στη θρησκεία του κατακτητή ο ιερομόναχος Κοσμάς ύψωσε με τη διδασκαλία του την ορθόδοξη πίστη των κατακτημένων, προσδίδοντας στις ιδέες του ευρύτερο περιεχόμενο".
Η προτροπή του αγίου Κοσμά προς τους ξενόφωνους ορθόδοξους πληθυσμούς (αλβανόφωνους, βλαχόφωνους, σλαβόφωνους, τουρκόφωνους) να σπουδάσουν ελληνικά, όπως εξηγεί ο κ.Παντούλας, πέρα από το ότι εξυπηρετούσε τη στερέωση της χριστιανικής πίστης και την αποτροπήτων εξιλαμισμών, "ικανοποιούσε την ανάγκη ενίσχυσης και ισότιμης συμμετοχής των ανθρώπων στο κοινωνικό, οικονομικό και πολιτιστικό γίγνεσθαι, καθόσον τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο η γνώση της ελληνικής γλώσσας αποτελούσε αναγκαία προϋπόθεση για κάτι τέτοιο".
Και υπογραμμίζει ότι "η λειτουργία σχολείων σε περιοχές με έντονα συντηρητικούς πληθυσμούς συνέβαλε καθοριστικά στη δημιουργία θετικού περιβάλλοντος παιδείας, ικανό να τους πείσει ότι η κατάκτηση της γνώσης αποτελεί το μοναδικό δρόμο, που οδηγεί τους ανθρώπους, τις κοινωνίες και τους λαούς στην ευημερία και στην πρόοδο".
0-fieri-1
0-fieri-2
0-fieri-3
0-fieri-4

Δευτέρα 29 Ιανουαρίου 2018

Γεώργιος Σούρλας: Aπόντες οι Έλληνες πολιτικοί από την περισυλλογή οστών των Ελλήνων στρατιωτών


Για την έναρξη της περισυλλογής των οστών των Ελλήνων στρατιωτών που έπεσαν ηρωικά μαχόμενοι στην Βόρειο Ήπειρο κατά τη διάρκεια του Ελληνο-ιταλικού Πολέμου, μίλησε στο Κανάλι Ένα ο Επίτιμος Πρόεδρος της Ένωσης Τέκνων, Συγγενών και Φίλων Άταφων Πεσόντων Έπους 1940-΄41 Γεώργιος Σούρλας.
«Άρχισε η διαδικασία της αποκατάστασης της θλιβερής ιστορίας για τα επιγενόμενα από το Έπος του ΄40, που αφήνουν όμως ανεξίτηλα τα θλιβερά συμπεράσματα γιατί και τα περισσότερα από τα παιδιά των Πεσόντων δεν είναι πια στη ζωή για να κάνουν το καθήκον τους, αλλά και γιατί οι Βορειοηπειρώτες  που γνώριζαν σε ποια σημεία ακριβώς είχαν γίνει οι προσωρινοί ενταφιασμοί ή υπήρχαν διάσπαρτα οστά έχουν φύγει και αυτοί σχεδόν όλοι από τη ζωή. Δεν αναπληρώνονται όλα αυτά», είπε ο κ. Σούρλας στην εκπομπή «Δύο Ρεπόρτερ», των δημοσιογράφων Νίκου Μπαρδούνια και Πέτρου Κασσιμάτη.
Παράλληλα εξέφρασε την πικρία του για την παντελή απουσία του ελληνικού πολιτικού κόσμου από αυτή την τόσο σημαντική στιγμή: «Από την Ελλάδα δεν παρέστη κανείς. Μόνο οι διπλωματικές Αρχές από Τίρανα και Αργυρόκαστρο έδωσαν το παρόν οι οποίοι όμως είναι κρατικοί υπάλληλοι, αλλά από την Ελλάδα δεν ήρθε κανένας εκπρόσωπος της κυβέρνησης ή της Βουλής. Και αυτή η μοναξιά είναι ανυπόφορη».
Το συναίσθημα αυτό όμως δεν ήταν πρωτόγνωρο για τον πρώην υπουργό.
«Είναι μία μοναξιά την οποία είχα και όταν ξεκίνησα πριν από δώδεκα χρόνια που μου λέγανε “Που πας;”, “Δημιουργείς προβλήματα”, “Θα φορτωθούμε και αυτό;”, “Εντάξει αυτό πέρασε και τελείωσε, τι ψάχνεις τώρα;”. Όλα αυτά με πλήγωσαν, με στεναχώρησαν αλλά ταυτόχρονα με χαλύβδωσαν και έλεγα ότι πρέπει να γίνει κάτι. Δεν ήταν σωστό να γιορτάζουμε και να καμαρώνουμε στην Ελλάδα και αυτοί τους οποίους τιμούσαμε να είναι πεταμένοι στα βουνά και στα λαγκάδια της Βορείου Ηπείρου», θυμάται ο Επίτιμος Πρόεδρος της Ένωσης Τέκνων, Συγγενών και Φίλων Άταφων Πεσόντων Έπους 1940-΄41.

«Τώρα πρέπει να ολοκληρωθεί αυτή η προσπάθεια, να γίνει η αναζήτηση και η περισυλλογή των 7.200 στρατιωτών που παραμένουν σε εκκρεμότητα και να γίνει ένας τιμητικός ενταφιασμός. Θα επιδιώξουμε σαν Ένωση να είναι παρών εκείνη την ημέρα ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας εκεί στην Κλεισούρα και να γίνει στον χώρο ένα Μνημείο στο οποίο θα αναγράφονται τα ονόματα των Πεσόντων», σημείωσε ο κ. Σούρλας.

Ενισχύστε οικονομικά την προσπάθεια μας!

Ετικέτες

ενημέρωση (2161) ενημέρωση-informacion (1427) Αλβανία (904) ορθοδοξία (422) ιστορία-historia (374) Εθνική Ελληνική Μειονότητα (366) ελληνοαλβανικές σχέσεις (311) ορθόδοξη πίστη - besimi orthodhoks (277) Εθνική Ελληνική Μειονότητα - Minoriteti Etnik Grek (253) Β Ήπειρος (239) ορθοδοξία-orthodhoksia (234) ορθόδοξη πίστη (222) εθνικισμός (195) διωγμοί (162) τσάμηδες (122) shqip (119) Κορυτσά-Korçë (118) Κορυτσά Β Ήπειρος (103) informacion (100) Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος (97) ορθόδοξη ζωή (96) ορθόδοξη ζωή- jeta orthodhokse (76) διωγμοί - përndjekje (61) ορθόδοξο βίωμα (59) εθνικισμός-nacionalizmi (56) ορθόδοξη εκκλησία της Αλβανίας (55) Ελλάδα-Αλβανία (48) Ι.Μ Κορυτσάς - Mitropolia e Shenjtë Korçë (45) ανθελληνισμός (44) Ελληνικό Σχολείο Όμηρος (43) πολιτισμός - kulturë (43) besimi orthodhoks (40) Γενικό Προξενείο Ελλάδος Κορυτσά (39) Ορθόδοξη Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Αλβανίας - Kisha Orthodhokse Autoqefale Shqiptare (37) ιστορία ορθοδοξίας (36) βίντεο (34) Shqipëria (32) ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ 1821 (32) κομμουνισμός- komunizmi (30) πνευματικά (27) Μητρόπολη Κορυτσάς - MItropolia e Korçës (24) πολιτική-politikë (23) απόδημος ελληνισμός-helenizmi i diasporës (22) αλβανικά (21) εκπαίδευση (21) Αρχαία Ελλάδα (20) helenët-Έλληνες (19) κομμουνισμός (19) Greqia (17) Βλαχόφωνοι Έλληνες (15)