Δευτέρα 25 Ιουνίου 2018

Γιατί δεν κατέβηκαν οι τσάμηδες στο Μαυρομάτι;

Διαδήλωση για την επέτειο της ανύπαρκτης γενοκτονίας των τσάμηδων πραγματοποίησαν εθνικιστικές αλβανικές οργανώσεις το Σάββατο 23 Ιουνίου στο Καλογέρι της επαρχίας Τζάρας, όπου έχει στηθεί το σχετικό μνημείο.

Εκπρόσωπος των αλβανών του Κοσσυφοπεδίου κάλεσαν τους τσάμηδες να φύγουν από όλα τα άλλα αλβανικά κόμματα να ενωθούν στην οργάνωση "Τσαμουριά".
Συγκεκριμένα το Κόσοβο εκπροσωπήθηκε κι από το κόμμα του άλμπιν κουρτη, vetevendosje, ενώ το παρόν έδωσε και η βουλευτής του δημοκρατικού κόμματος του Μπάσα Αλμπάνα Βόξη.

Εκτός από τον Δήμο Κονίσπολης, με την παρουσία του δημάρχου Σουαίπ Μπεκίρι, επίσημη συμμετοχή είχε και ο Δήμος Αγίων Σαράντα με τον αντιδήμαρχο Ραμίζ Χούσι, αλλά και την φιλαρμονική του ορχήστρα.

Το παράδοξο με την φετινή εκδήλωση είναι ότι δεν πραγματοποιήθηκε πορεία προς την Κονίσπολη και τον μεθοριακό σταθμό στο Μαυρομάτι, όπως γινόταν κάθε χρόνο.

Γιατί άραγε;
Μήπως επειδή δεν ήταν η συμμετοχή τόσο μαζική όπως τα προηγούμενα χρόνια;
Μήπως επειδή λόγω της συμμετοχής τοπικών αρχόντων έπρεπε η η εκδήλωση να ήταν περισσότερο "πολιτικά ορθή" και "σεμνή";
Ή μήπως επειδή είχε πέσει σήμα ότι η συμφωνία Κοτζιά - Μπουσάτι είναι ευνοϊκή για το ψευτο-τσάμικο ζήτημα;

Θα δείξει η νεκροψία...




 

Οι κρυφοί όροι της συμφωνίας Ελλάδας - Αλβανίας και οι «περιουσίες των Τσάμηδων»


 

Άρθρο στο Himara.gr
Του Αντώνη Μπέζα (*)
Μετά την απαράδεκτη και επιζήμια για τα εθνικά συμφέροντα συμφωνία με τα Σκόπια έρχεται η σειρά της Αλβανίας, αφού ο Νίκος Κοτζιάς μας «απείλησε» ότι πριν πάει για διακοπές θα έχει «λύσει» και τα ζητήματα που εκκρεμούν με τη γειτονική χώρα. Ήδη, απ’ ότι φαίνεται, στην 3η Διάσκεψη για την Ασφάλεια και τη Σταθερότητα στη Ρόδο, μπήκαν οι τελευταίες «πινελιές» στη μυστική διαπραγμάτευση των προηγούμενων μηνών.
Εκτός από το ζήτημα του καθορισμού των θαλάσσιων ζωνών σε σύγκριση με την αρχική συμφωνία Ελλάδας - Αλβανίας και παρά τα όσα αντίθετα διαδίδονται από το ελληνικό Υπουργείο Εξωτερικών, οι Αλβανοί με τις δημόσιες τουλάχιστον δηλώσεις τους εγείρουν αξιώσεις και για το λεγόμενο τσάμικο ζήτημα.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ο πρωθυπουργός Έντι Ράμα έχει θέσει ευθέως θέμα ανθρωπίνων δικαιωμάτων των Τσάμηδων και αναγνώρισης της γενοκτονίας τους από τους Έλληνες (δικαίωμα στη μνήμη), όπως και τη δυνατότητας ελεύθερης διακίνησης και δικαστικής διεκδίκησης περιουσιών για τους απόγονους της τσάμικης κοινότητας (δικαίωμα στην περιουσία).
Παράλληλα, έχει θεωρήσει ως «παραλογισμό τη διατήρηση του εμπολέμου Ελλάδος- Αλβανίας και ζωντανό φάντασμα που αιωρείται με νομικές συνέπειες και αφόρητα εμπόδια στους πολίτες», γεγονός που έχει αποδεχθεί και ο έλληνας υπουργός Εξωτερικών, δηλώνοντας ότι «αυτές είναι ανοησίες ιστορικές τις οποίες πρέπει να τις τελειώνουμε».
Δικαιώματα στη μνήμη και την περιουσία
Σε σχέση με τα υποτιθέμενα δικαιώματα στη μνήμη και την περιουσία, είναι ιστορικά αποδεδειγμένο ότι όχι μόνο δεν έγινε γενοκτονία των Τσάμηδων από τους Έλληνες, αλλά oι Τσάμηδες, ως συνεργάτες των Ιταλών και των Γερμανών, επιχείρησαν την εκκαθάριση του ελληνικού πληθυσμού, είτε μέσω του φυσικού του αφανισμού, είτε μέσω της τρομοκράτησης και φυγής του, και έχοντας ως αποδεδειγμένο σκοπό την ενσωμάτωση περιοχών της Ηπείρου στο αλβανικό κράτος.
Απέναντι στη φασιστική βαρβαρότητα, το ελληνικό στοιχείο κράτησε στάση άμυνας και νομιμότητας. Η εκκένωση της Θεσπρωτίας από τον αλβανομουσουλμανικό πληθυσμό το Νοέμβριο του 1944 - μετά από απόφαση της ηγεσίας τους για αποχώρηση υπό το βάρος των εγκλημάτων τους - υπήρξε συντεταγμένη και δε συνοδεύτηκε από ενέργειες στρατιωτικών μονάδων.
Για τους Τσάμηδες, μάλιστα, που είχαν εμπλακεί σε εγκλήματα έγιναν δίκες από το Ειδικό Δικαστήριο Δωσιλόγων Ιωαννίνων.Εκδόθηκαν περίπου 1.700 αποφάσεις και 1.930 από αυτούς καταδικάστηκαν ως εγκληματίες πολέμου και συνεργάτες των κατακτητών. Ταυτόχρονα, τους αφαιρέθηκε μαζικά η ελληνική ιθαγένεια με αποφάσεις δικαστηρίων και με επικουρικές διοικητικές πράξεις και δημεύθηκαν οι περιουσίες τους με δεδομένο ότι έφυγαν από την Ελλάδα εκούσια και χωρίς πρόθεση να επανέλθουν σ’ αυτή.
Αξίζει να σημειωθεί, ότι με βάση την υφιστάμενη ελληνική και ευρωπαϊκή νομολογία, η διεκδίκηση από τους Τσάμηδες αυτών των δημευθέντων περιουσιών δεν μπορεί να σταθεί, αφού η ευρωπαϊκή προστασία περιουσιακών δικαιωμάτων δεν εκτείνεται σε γεγονότα προ του 1950 (γνωμοδοτήσεις και σχετική απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων για τους Σουδήτες της Τσεχοσλοβακίας, αποφάσεις Δικαστηρίου Ευρωπαϊκής Ένωσης και Αρείου Πάγου σε προσφυγές κατοίκων Φλώρινας που είχαν καταδικασθεί για δωσιλογισμό κλπ).
H άρση του εμπολέμου
Ποιο είναι όμως το «ζωντανό φάντασμα» του εμπολέμου (ή των εμπολέμων, γιατί υπάρχει «αλβανικό» και «ελληνικό» εμπόλεμο), που τίθεται επίσης στο τραπέζι της διαπραγμάτευσης και πως δημιουργήθηκε;
Τον Απρίλιο του 1939, επί βασιλείας Αχμέτ Ζώγου, η αλβανική Βουλή αποφάσισε ότι όποια χώρα βρίσκεται σε εμπόλεμη κατάσταση με την Ιταλία, θεωρείται εχθρική για την Αλβανία. Η απόφαση αυτή, της κήρυξης δηλαδή της εμπολέμου καταστάσεως με την Ελλάδα, συνοδεύτηκε από την ενίσχυση των ιταλικών μεραρχιών που εισέβαλλαν στην Ελλάδα με επτά τάγματα του αλβανικού στρατού. Το Νοέμβριο του 1940, με τον Α.Ν. 2636/1940, αμέσως μετά την εισβολή της Ιταλίας διαμέσου της Αλβανίας, και η Ελλάδα κήρυξε με τη σειρά της εμπόλεμη κατάσταση με την Αλβανία.
Το 1944 ο Ενβέρ Χότζα, στο συνέδριο της Πρεμετής, όπου έθεσε τις βάσεις του κομμουνιστικού αλβανικού κράτους, διακήρυξε την ακύρωση όλων των αποφάσεων των προηγούμενων κυβερνήσεων. Τον Ιούλιο του 1992, η κυβέρνηση Μπερίσα ακύρωσε με τη σειρά της όλες τις αποφάσεις του κομμουνιστικού καθεστώτος και επανέφερε σε ισχύ εκείνες των κυβερνήσεων του βασιλιά Ζώγου. Έτσι, έχουμε μέχρι σήμερα το «αλβανικό εμπόλεμο», που θέσπισε η αλβανική βουλή το 1939, το οποίο δεν καταργήθηκε με νόμο, ούτε από το κομμουνιστικό καθεστώς, ούτε από τις μετέπειτα δημοκρατικές κυβερνήσεις.
Από ελληνικής πλευράς, επί κυβερνήσεως Ανδρέα Παπανδρέου, στις 28.8.1987, με απόφαση του υπουργικού συμβουλίου για άρση της εμπολέμου καταστάσεως με την Αλβανία, ο χαρακτήρας της Αλβανίας ως εχθρικού κράτους έπαψε να υφίσταται. Το 1996 μάλιστα, εκτός από την άρση του «ελληνικού εμπολέμου», με νέα πράξη του υπουργικού συμβουλίου, η Ελλάδα προχώρησε και στην υπογραφή Συμφώνου Φιλίας με την Αλβανία (Ν.2568/1998).
Παρόλα αυτά, η αλβανική πλευρά δεν αρκείται στην απόφαση του υπουργικού συμβουλίου του 1987 για την άρση του εμπολέμου και επιμένει ότι πρέπει να υπάρξει κύρωση μέσω του ελληνικού Κοινοβουλίου. Η υποκρισία είναι ότι ενώ ζητούν από την Ελλάδα την τυπική ολοκλήρωση της διαδικασίας, οι ίδιοι με τη σειρά τους δεν έχουν προωθήσει νομοθετική ρύθμιση ακύρωσης της απόφασης του «αλβανικού εμπολέμου» του 1939.
Το εμπόλεμο, όμως, εκτός από τη διεκδίκηση των περιουσιών της τσάμικης κοινότητας σχετίζεται και με τις περιουσίες αλβανών υπηκόων (οι Τσάμηδες τότε είχαν ελληνική υπηκοότητα) που βρίσκονταν εκείνη την περίοδο στο ελληνικό έδαφος και χαρακτηρίστηκαν ως «εχθρικές» με τον Α.Ν. 2636/1940. Αυτές τέθηκαν σε καθεστώς μεσεγγύησης έως, θεωρητικά, το τέλος των εχθροπραξιών (περίπου 200 στον αριθμό) και το ελληνικό κράτος έκτοτε τις διαχειρίζεται μέσω της ενοικίασης σε ιδιώτες.
Σ’ ένα ευρωπαϊκό περιβάλλον ειρήνης και συνεργασίας, είναι φυσικό να μην υπάρχει εμπόλεμη κατάσταση και θα πρέπει προφανώς και τυπικά να καταργηθεί. Η ελληνική κυβέρνηση οφείλει όμως να καταστήσει σαφές στην αλβανική πλευρά, και να το αποτυπώσει ρητά στην επικειμένη συμφωνία, ότι οι περιουσιακές διεκδικήσεις και τα υποτιθέμενα δικαιώματα των παλιών συνεργατών του φασισμού, είναι αξιώσεις ανυπόστατες επί της ουσίας και δε βασίζονται, όπως αναφέρθηκε προηγουμένως, στο διεθνές και ευρωπαϊκό δίκαιο. Επίσης, με δεδομένο ότι η Αλβανία κήρυξε πρώτη το εμπόλεμο προς την Ελλάδα, θα πρέπει να υπάρξει επωφελής για την ελληνική πλευρά μέριμνα και για τις «εχθρικές» περιουσίες. Σχετικές πρακτικές έχουν εφαρμοστεί σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Δυστυχώς, η καταστροφική συμφωνία των Πρεσπών και οι τυχοδιωκτικοί χειρισμοί τετελεσμένων του κ. Κοτζιά, αποτελούν το χειρότερο προηγούμενο.
(*) Ο Αντώνης Μπέζας είναι πρώην υπουργός και βουλευτής Θεσπρωτίας της ΝΔ

Αλβανία: «Οι Έλληνες παίρνουν τα εδάφη μας»

Αυτοκίνητο που εχει πατήσει «γκάζι» στο αντίθετο ρεύμα θυμίζει η τακτική ακραίων Αλβανών. Μέχρι τώρα μας θύμιζαν τις αλυτρωτικές τους διαθέσεις είτε μέσα απο ντοκιμαντέρ…
Είναι η Πάργα μια από τις πιο όμορφες περιοχές της Τσαμουριάς. Πόλεις , χωριά ..όλα εδάφη της Τσαμουριάς, που το 1913 στη διάσκεψη του Λονδίνου «ξεριζώθηκαν » από την Αλβανία και δόθηκαν στην Ελλάδα .
Είτε απειλώντας μας μέσω τραγουδιών με την «Ενωμένη Αλβανία» που είναι ο μεγάλος τους καημός….
Τώρα το πήγαν ένα βήμα παραπέρα φτάνοντας μέχρι τα ελληνοαλβανικά σύνορα.
Τσάμηδες συγκεντρώθηκαν σήμερα στο μνημείο που εχουν ανεγείρει στους Αγίους Σαραντα για τα θύματα της γενοκτόνιας απο τους Ελληνες ,οπως ισχυρίζονται , και στη συνέχεια με σημαίες και συνθήματα κατευθύνθηκαν προς το Μαυρομάτι Θεσπρωτίας (χαρτης που βρίσκεται)
ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΑIΡΝΟΥΝ ΤΑ ΕΔAΦΗ ΜΑΣ

Το παιχνίδι των υποτιθέμενων χαμένων εδαφών φαίνεται πως παίζει και ο πρώην πρωθυπουργός Σαλί Μπερίσα.
Όλα αυτά με τη συμφωνία μεταξύ των δυο χωρών να είναι κοντά και με τον Ραμα να κάνει περιοδείες στη Βόρεια Ήπειρο μιλώντας ελληνικά όπως έκανε χθες στου Αγίους Σαράντα .
ΚΟΚΚΙΝΟΜΑΥΡΗ ΑΠΕΙΛΗ ΣΤΟ ΜΟΥΝΤΙΑΛ
Οι Αλβανοί δεν έχασαν πάντως ευκαιρία να μας δείξουν τις διαθέσεις τους ούτε στο μουντιαλ.Οι αλβανικής καταγωγής παίχτες της Ελβετίας Τζάκα και Σακίρι πανηγύρισαν τη νίκη τους σχηματίζοντας προκλητικά με τα χέρια τους τον αλβανικό αετό μπροστα στους σέρβους φιλάθλους.
Δείτε το βίντεο
Πηγή: star.gr

Σάββατο 23 Ιουνίου 2018

Οι θρησκευτικοί ηγέτες της Αλβανίας απευθύνουν έκκληση σε Μέρκελ και Μακρόν για την έναρξη των ενταξιακών διαπραγματεύσεων με την Ε.Ε

 
Σε κοινή τους επιστολή που απευθύνεται στη γερμανίδα Καγκελάριο, Άγγελα Μέρκελ και στο γάλλο Πρόεδρο, Εμμανουήλ Μακρόν, οι επικεφαλείς των θρησκευτικών Κοινοτήτων στην Αλβανία, ο πρόεδρος της Μουσουλμανικής Κοινότητας, ο Α Σκεντέρ Μπρούτσαϊ, ο Αρχιεπίσκοπος Τιράνων, Δυρραχίου και Πάσης Αλβανίας, Αναστάσιος, ο Γενικός Γραμματέας της Επισκοπικής Συνδιάσκεψης κι Αρχιεπίσκοπος του Ρεσέν, Γκιέργκι Μέτα, ο Παγκόσμιος Αρχιμπαμπάς των Μπεκτασήδων, Χατζί Ντεντέ Εντμόντ Μπραχίμαϊ, ο Πάστορας Ύλι Ντότσι, απευθύνουν έκκληση για θετική απόφαση για την έναρξη των διαπραγματεύσεων ένταξης της Αλβανίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Η επιστολή παραδόθηκε σήμερα στον Υπουργό Ντιτμίρ Μπουσάτι από τους επικεφαλείς αυτών των κοινοτήτων, μετά από συνάντηση που είχαν στο Υπουργείο για την Ευρώπη κι Εξωτερικών. Την παράδοση της επιστολής, ως ο αρχαιότερος στο καθήκον και μεγαλύτερος σε ηλικία έκανε ο Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος, που συνοδεύονταν από τον Επίσκοπο Βύλιδος, Άστιο.
«Εσείς έχετε δώσει το πιο σωστό παράδειγμα ότι εμείς είμαστε Ευρωπαίοι και τώρα είναι η στιγμή ώστε ο καθένας από μας να ακολουθήσουμε το παράδειγμά σας», - είπε ο υπουργός Μπουσάτι.
Στην ανακοίνωση αναφέρεται:
«Αυτές τις στιγμές ιδιαίτερης σημασίας, επιθυμούμε να επισημάνουμε γι άλλη μια φορά όσα έχουμε εκφράσει τελευταία στην κοινή ανακοίνωσή μας, στις 21 Απριλίου 2018: εμείς οι Αλβανοί είμαστε κομμάτι της Ευρώπης. Πρόκειται για ιστορία με χιλιόχρονες ρίζες. Μας συνδέουν κοινές πολιτιστικές και κοινωνικές ρίζες. Είμαστε πεπεισμένοι ότι ο δρόμος προς την Ευρωπαϊκή Ένωση ενσαρκώνει την μόνιμη επιθυμία των ανθρώπων μας, καθώς και τις αξίες μιας ελεύθερης κοινωνίας όπου ο καθένας μπορεί να ασκεί τα δικαιώματά του και, ανάμεσά τους, το δικαίωμα το δικαίωμα της ελευθερίας και της θρησκευτικής πίστης είναι θεμελιώδες δικαίωμα. Εμείς ευγνωμονούμε το Θεό για το γεγονός ότι η ιστορία του αλβανικού λαού έχει αποδείξει μια σταθερή μακροζωία της αξίας του σεβασμού της ιδιαιτερότητας της θρησκείας, ζώντας μαζί και σε αρμονία ως μια οικογένεια.
«Η πορεία προς την Ευρωπαϊκή Ένωση είναι ιδιαίτερα κρίσιμη για τη νεολαία μας. Οι αλβανοί νέοι συγκαταλέγονται μεταξύ των πιο ισχυρών ευρω-ενθουσιασμένων και, μολαταύτα, νιώθουν πιο απογοητευμένοι, διότι, αν και ζουν κοντά με τους ευρωπαίους συνομήλικούς τους, νιώθουν περιθωριοποιημένοι στις ίσες ευκαιρίες. Η υποστήριξη σας για την Αλβανία κατά τη διαδικασία ένταξης, αυτή την κρίσιμη στιγμή, όπου οι αξίες της ανοχής, της αλληλεγγύης και των δικαιωμάτων του ανθρώπου απειλούνται από τις ακρότητες, τον φανατισμό και παρόμοια ιδεολογήματα, σας απευθύνουμε, κρίνεται αναγκαία. Σας απευθύνουμε έκκληση όπως αποδεχτείτε την ειλικρινή προθυμία όλων των Αλβανών και να μας στηρίξετε στην ανεπιστρεπτί δέσμευσή μας για την Αλβανία ως κομμάτι της Ευρώπης.
Μέσα από τη θερμή μας παράκληση, εμείς διατρανώνουμε τη δέσμευσή μας όπως παραμείνουμε ακλόνητοι υποστηρικτές των ευρωπαϊκών αξιών μιας κοινωνίας με ελευθερία, δικαιοσύνη και ακεραιότητα για όλους».

Π. Θεμιστοκλής Μουρτζανός : Νεο-Αθεΐα Και Νέοι

 Î— αθεΐα σήμερα είναι λαίλαπα
Οι νεο-άθεοι προβάλλουν ως βάση του αγνωστικισμού τους, της άρνησής τους να αποδεχθούν ότι υπάρχει Θεός, την επιστήμη, την λογική, τον υποκειμενισμό, τον πλουραλισμό των θρησκειών που δείχνει ότι κανείς δεν μπορεί να είναι σίγουρος για το ποιος θεός είναι αληθινός και επομένως η ενασχόληση με την θρησκεία θεωρείται απώλεια χρόνου.
Οι νεο-άθεοι πάλι παραπλανούν, διότι αρνούνται την ωφελιμιστική θέαση της Εκκλησίας. Καλό είναι να υπάρχει, για να κάνει φιλανθρωπίες ή να τηρεί έθιμα και παραδόσεις, αλλά η πίστη είναι προσωπική υπόθεση και δεν χρειάζεται να υπεισερχόμαστε σε λεπτομέρειες που δεν μας αφορούν.
Οι νεο-άθεοι δεν πιστεύουν ότι υπάρχει μία αλήθεια και επομένως η απαίτηση της θρησκείας να θεωρεί ότι ο θεός της είναι ο μόνος αληθινός ξεπερνά τις δυνατότητες αποδοχής του ανθρώπινου νου. Άλλοι πάλι ειρωνεύονται όσους πιστεύουν ότι ακολουθούν έναν δρόμο οπισθοδρομικό, που δεν επιτρέπει την χαρά, την ευχαρίστηση, το να ζήσει κάποιος την ζωή του ελεύθερα.
Η αθεΐα σήμερα δεν είναι ιδεολογική. Ο νεο-άθεος δεν είναι κατ’ ανάγκην οργανωμένος σε κοινότητες με γνώμονα την άρνηση του Θεού.
Δεν είναι απαραίτητα στρατευμένος σε υλιστικές θεωρήσεις. Μπορεί κιόλας να είναι σκεπτόμενος.
Να αγαπά τη τέχνη και τον πολιτισμό. Να είναι δηλαδή ένας σχετικά καλλιεργημένος άνθρωπος.
Η παρουσία του Θεού όμως στην ζωή του κόσμου παραμένει γι’ αυτόν κόλαφος. Δεν του χρειάζεται ο Θεός και επομένως δεν Τον θέλει να υπάρχει.
Η νεο-αθεΐα εμφανίζεται τελικά με την έμπρακτη αδιαφορία για την θρησκευτική χρησιμοθηρία.
Οι νέοι γοητεύονται από την στάση ζωής που περιλαμβάνει την άρνηση σε κάθε μορφής αυθεντία. Απλώς η αντίσταση δεν γίνεται με μαχητικότητα, προβληματισμό, κατάθεση γνώμης με επιχειρήματα.
Ο νέος δεν ασχολείται με υπαρξιακά ερωτήματα, κορυφαίο εκ των οποίων είναι ο Θεός που υπάρχει προσωπικά για τον καθέναν.
Το πολιτισμικό σύστημα, με τα ΜΜΕ και το Διαδίκτυο, καθώς και με την χρήση συσκευών που απορροφούν και τον χρόνο και τον νου, έχει καταφέρει τους πολλούς να κλείνονται στο εγώ τους και στους λίγους με τους οποίους μοιράζονται την ζωή τους.
Όμως η έν-θεη ζωή περιλαμβάνει τόσο τη εμπιστοσύνη στην ύπαρξη του Θεού, όσο και την επίγνωση Ποιος είναι Αυτός.
Ταυτόχρονα, η έν-θεη ζωή προϋποθέτει το άνοιγμα του ανθρώπου στην ζωή της Εκκλησίας, δηλαδή στον πλησίον, στην αγάπη, στο μοίρασμα.
Αυτοί οι τρόποι δεν συγκινούν τους πολλούς, οι οποίοι αρκούνται στο να είναι καταναλωτές των όσων ο κόσμος προβάλλει ως προϋποθέσεις ευχαρίστησης.
Η έν-θεη ζωή προϋποθέτει κόπο, αγάπη, σκέψη, άποψη, εμπειρία ευχαριστίας σε έναν κόσμο που ολοένα και περισσότερο γίνεται αγνώμων.
Δεν είναι εύκολη η αντίσταση στην νεο-αθεΐα, η οποία κάποτε κάνει θόρυβο. Δεν είναι καν θέμα επιχειρημάτων από την πλευρά της Εκκλησίας, παρότι υπάρχουν.
Το «ου με πείσεις καν με πείσεις» ισχύει. Δεν ωφελεί όμως και η σιωπή. Η παθητική αποδοχή ότι έτσι είναι ο κόσμος.
Η Εκκλησία καλείται να καταθέτει την μαρτυρία της και να γεννά εστίες αντίστασης στο νεοαθεΐστικο κλίμα. Ας προβληματίζει, χωρίς να αδιαφορεί, και ας αγκαλιάζει τους νέους με την μαρτυρία της Αλήθειας που είναι Πρόσωπο και όχι ιδέα. Και ας κάνει και υπομονή, αφού όμως έχει μιλήσει!

Ish-ambasadori grek Mallias: Faktori shqiptar nxiti marrëveshjen e Prespës


Ish-ambasadori grek në Shqipëri dhe në Maqedoni, Alexandros Mallias vlerëson se faktori shqiptar në Maqedoni është shumë i rëndësishëm dhe ishte pikërisht ai që shtyu qeverinë Zaev drejt kërkimit të një zgjedhjeje dhe marrëveshjeje me Greqinë. Në një intervistë për “TemA TV”, Mallias shprehet se Greqia dhe Shqipëria janë në një fazë të pjekur të bisedimeve mes tyre, por zgjidhjet që duhen bërë janë kompromise të vështira.
"Ekzistojnë zgjidhje të vështira kompromisi dhe ky kompromis duhet përkrahur. Unë besoj dhe veproj, nxis promovimin e marrëdhënieve të Greqisë me Shqipërinë, ashtu dhe me Kosovën. Po Greqia për 25 vjet ka marrëdhënie të ngushta me partitë shqiptare të ish-Republikës Jugosllave të Maqedonisë, dhe së shpejti shpresoj Maqedonisë Veriore. Është shumë i rëndësishëm bashkëpunimi midis Shqipërisë dhe Greqisë, shqiptarëve dhe grekëve, është një faktor vendimtar", deklaroi Alexandros Mallias ish-ambasadori grek në Tiranë.
Mallias flet edhe për njohjen e Kosovës nga shteti grek. Sipas tij marrëdhëniet e Greqisë me Kosovës janë të mira dhe janë kryesisht komerciale dhe financiare, por sipas tij kjo nuk është e mjaftueshme.
"Marrëdhëniet tona me Kosovën janë të mira, ato tregtare, financiare në apsketin e lëvizjes së shtetasve por për mua kjo nuk mjafton. Unë jam sinqerisht pro njohjes së Kosovës, dhe kjo të jetë rezultat jo i një deklarate të Ministrisë, por i një pakti dypalësh. Besoj në atë që thoshte Gandi i Ballkanit, udhëheqësi i Kosovës, Ibrahim Rugova, se Kosovën dhe Greqinë nuk i ndan as etnia, as historia dhe as gjeografia. Kjo është shumë e rëndësishme pasi zakonisht problemet mes vendeve i kanë rrënjët te historia dhe Gjeografia", tha Mallias për "TemA Tv".
Mallias shpjegon se marrëveshja e Prespës ishte një marrëveshje e vështirë, për të dyja vendet dhe që ka krijuar shumë tension në Maqedoni. Ai rithekson se pas kësaj marrëveshje ka shumë tension në të dy vendet, por se duhet parë me realizëm se si mund të rregullohet aq sa është e mundur situata dhe më pas të fillojnë bisedimet për Kosovën.
TemaTv

Τετάρτη 20 Ιουνίου 2018

Προκήρυξη υποτροφιών του Υπουργείου Εξωτερικών για προπτυχιακές ή μεταπτυχιακές σπουδές στην Ελλάδα

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ - Η Ελλάδα στην Αλβανία
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
Η Ελλάδα στην ΑλβανίαΠρεσβεία της Ελλάδος στα Τίρανα
Η Πρεσβεία της Ελλάδας στα Τίρανα ενημερώνει ως προς την προκήρυξη υποτροφιών, από το ελληνικό Υπουργείο Εξωτερικών, οι οποίες δύναται χορηγηθούν και σε Αλβανούς υπηκόους, για σπουδές (σε προπτυχιακό, μεταπτυχιακό και διδακτορικό επίπεδο), σε ελληνικά Α.Ε.Ι. και Τ.Ε.Ι., για το ακαδημαϊκό έτος 2018-2019.
Η προθεσμία υποβολής αιτήσεων των ενδιαφερομένων, οποίες πρέπει να κατατεθούν στην Πρεσβεία της Ελλάδος στα Τίρανα, στο Γενικό Προξενείο Αργυροκάστρου ή στο Γενικό Προξενείο Κορυτσάς, λήγει στις 25.7.2018.
Οι αιτήσεις των υποψηφίων δεν θα γίνονται δεκτές, εάν δεν είναι πλήρως συμπληρωμένες ή δεν συνοδεύονται από πλήρη δικαιολογητικά.
Για περισσότερες πληροφορίες παρακαλούμε ανοίξτε τα κατωτέρω αρχεία:

Ενισχύστε οικονομικά την προσπάθεια μας!

Ετικέτες

ενημέρωση (2161) ενημέρωση-informacion (1427) Αλβανία (904) ορθοδοξία (422) ιστορία-historia (374) Εθνική Ελληνική Μειονότητα (366) ελληνοαλβανικές σχέσεις (311) ορθόδοξη πίστη - besimi orthodhoks (277) Εθνική Ελληνική Μειονότητα - Minoriteti Etnik Grek (253) Β Ήπειρος (239) ορθοδοξία-orthodhoksia (234) ορθόδοξη πίστη (222) εθνικισμός (195) διωγμοί (162) τσάμηδες (122) shqip (119) Κορυτσά-Korçë (118) Κορυτσά Β Ήπειρος (103) informacion (100) Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος (97) ορθόδοξη ζωή (96) ορθόδοξη ζωή- jeta orthodhokse (76) διωγμοί - përndjekje (61) ορθόδοξο βίωμα (59) εθνικισμός-nacionalizmi (56) ορθόδοξη εκκλησία της Αλβανίας (55) Ελλάδα-Αλβανία (48) Ι.Μ Κορυτσάς - Mitropolia e Shenjtë Korçë (45) ανθελληνισμός (44) Ελληνικό Σχολείο Όμηρος (43) πολιτισμός - kulturë (43) besimi orthodhoks (40) Γενικό Προξενείο Ελλάδος Κορυτσά (39) Ορθόδοξη Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Αλβανίας - Kisha Orthodhokse Autoqefale Shqiptare (37) ιστορία ορθοδοξίας (36) βίντεο (34) Shqipëria (32) ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ 1821 (32) κομμουνισμός- komunizmi (30) πνευματικά (27) Μητρόπολη Κορυτσάς - MItropolia e Korçës (24) πολιτική-politikë (23) απόδημος ελληνισμός-helenizmi i diasporës (22) αλβανικά (21) εκπαίδευση (21) Αρχαία Ελλάδα (20) helenët-Έλληνες (19) κομμουνισμός (19) Greqia (17) Βλαχόφωνοι Έλληνες (15)