Παρασκευή 3 Ιουλίου 2020

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ - ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΓΓ ΜΕ ΤΟ ΔΣ ΤΟΥ ΔΙΙΚ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΕΔΡΟ UNESCO ΕΛΛΑΔΟΣ – 3/7/2020


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ - ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΓΓ ΜΕ ΤΟ ΔΣ ΤΟΥ ΔΙΙΚ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΕΔΡΟ UNESCO ΕΛΛΑΔΟΣ – 3/7/2020

 

Την Παρασκευή, 3 Ιουλίου, στο πλαίσιο των συστηματικών προσπαθειών της Γενικής Γραμματείας Απόδημου Ελληνισμού για τη δημιουργία πανομογενειακού δικτύου των Ελλήνων ομογενών ιατρών από όλον τον κόσμο, ο Γενικός Γραμματέας, Ομότ. Καθ. Ιω. Χρυσουλάκης, πραγματοποίησε συνάντηση εργασίας με μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του Διεθνούς Ιπποκρατικού Ιδρύματος Κω (ΔΙΙΚ) και συγκεκριμένα, τον Αναπληρωτή Πρόεδρο, καθ. Στέφανο Γερουλάνο, τον Γραμματέα, καθ. Νικόλαο Παπαντωνίου, και τον Ταμία, κ. Φίλιππο Καλούδη. Στη συζήτηση συμμετείχε και η Πρόεδρος της Ελληνικής Εθνικής Επιτροπής για την UNESCO και του Κέντρου UNESCO για τις Γυναίκες και την Ειρήνη στα Βαλκάνια, κυρία Αικατερίνη Τζιτζικώστα.

 

Στη διάρκεια της συνάντησης τονίστηκε πως ο Ιπποκράτης, ως ιστορικό πρόσωπο παγκόσμιας εμβέλειας και πατέρας της σύγχρονης Ιατρικής Επιστήμης και η Ιπποκρατική Ηθική και Δεοντολογία πρέπει να αποτελέσουν τον θεμέλιο λίθο πάνω στον οποίο θα ενώσουν τις δυνάμεις τους όλοι οι ομογενείς γιατροί. Το ίδιο ισχύει και για ολόκληρη την ιατρική κοινότητα παγκοσμίως. Κατά τη συζήτηση αναδείχθηκαν επίσης στοιχεία με ξεχωριστή πολιτιστική και επιστημονική αξία, όπως ο Ιπποκράτειος Βοτανικός Κήπος του Διεθνούς Ιδρύματος και ο Όρκος του Ιπποκράτη που είναι και αυτά σημεία αναφοράς και ένωσης για όλους τους γιατρούς, ομογενείς και μη. Ήδη, με τη μέριμνα και τον συντονισμό της Γενικής Γραμματείας Απόδημου Ελληνισμού, η πανομογενειακή ιατρική κοινότητα ενεργοποιήθηκε προς την κατεύθυνση της δημιουργίας δικτύου με πρώτη δράση τη διεθνή τηλεδιάσκεψη 100 ομογενών ιατρών από 25 κράτη που πραγματοποιήθηκε στις 20 Ιουνίου.

 

Στο ίδιο αυτό πλαίσιο, ο Γενικός Γραμματέας Χρυσουλάκης, οι εκπρόσωποι του ΔΙΙΚ και η Πρόεδρος κα Τζιτζικώστα συζήτησαν την προοπτική οργάνωσης πανομογενειακού ιατρικού συνεδρίου με συμμετοχή και της Κω για το έτος 2021. Η πρωτοβουλία αυτή έχει την αμέριστη στήριξη και του Περιφερειάρχη Αττικής,  Προέδρου του Ιατρικού Συλλόγου Αθηνών και του Παγκοσμίου Συμβουλίου Ελλήνων Ιατρών, κου Γιώργου Πατούλη, ο οποίος θα συμμετέχει στη συνεργασία. Σύντομα θα ανακοινωθούν τα αποτελέσματα των παραπάνω σχεδιασμών με τις αντίστοιχες κοινές δράσεις.

 

 

 


Τετάρτη 1 Ιουλίου 2020

Τζον Μπόλτον: «Όταν άκουγα τον Ερντογάν νόμιζα ότι μιλούσε ο Μουσολίνι»!

Σκίτσο από τη ρωσική ιστοσελίδα regnum.




«Η συνάντηση με τον Ερντογάν είναι μια ξεχωριστή εμπειρία», γράφει ο Μπόλτον στα απομνημονεύματά του.

 « Όταν τον άκουσα, και ήταν πάντα με μεταφραστή, μου φάνηκε ότι άκουγα τον Μουσολίνι να μιλάει από το μπαλκόνι του στη Ρώμη. Η μόνη διαφορά ήταν ότι δεν ήταν ο Μουσολίνι που μίλησε στο τηλέφωνο, αλλά ο Ερντογάν».



Ο πρώην Σύμβουλος Εθνικής Ασφάλειας του Προέδρου των Ηνωμένων Πολιτειών, Τζον Μπόλτον, δημοσίευσε το βιβλίο «The Room Where it Happened», στο οποίο μιλά για τους 17 μήνες που πέρασε υπό την καθοδήγηση του Ντόναλντ Τραμπ. 


Ο Λευκός Οίκος προσπάθησε να εμποδίσει τη δημοσίευσή του, με βάση το γεγονός ότι δεν είχε ακόμη ολοκληρώσει τον έλεγχο και αποκάλυπτε μεγάλο αριθμό διαβαθμισμένων πληροφοριών. Ωστόσο, τα δικαστήρια απέρριψαν την ένσταση.


Τα απομνημονεύματα δημοσιεύθηκαν και κατέκτησαν την πρώτη θέση στη λίστα των best-seller της Amazon σε πολλές χώρες όσον αφορά τον αριθμό των παραγγελιών που ελήφθησαν πριν από την κυκλοφορία.


 Οι ειδήσεις που εμφανίστηκαν στα αμερικανικά μέσα ενημέρωσης πριν από τη δημοσίευση του βιβλίου κάλυψαν ευρέως τις συνομιλίες μεταξύ του Τραμπ και του Τούρκου προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν για το θέμα της τουρκικής κρατικής τράπεζας Halkbank


Το βιβλίο του Μπόλτον περιέχει αξιολογήσεις της αγωγής εναντίον της Halkbank και ορισμένων άλλων διαπραγματεύσεων μεταξύ Τραμπ και Ερντογάν.


 Αναφέρει επίσης τις δικές του μαρτυρίες και δηλώσεις σχετικά με τη σύλληψη στην Τουρκία του Αμερικανού πολίτη Πάστορα Άντριου Μπράνσον, τον εμφύλιο πόλεμο στη Συρία και του ρωσικού συστήματος S-400.


Ο Μπόλτον προτείνει ότι ο Ερντογάν ήθελε να χρησιμοποιήσει τον Μπράνσον ως «κάρτα ατού». 
Το βιβλίο σημειώνει ότι ο Ερντογάν κάλεσε τον Τραμπ να συζητήσει πιθανές κυρώσεις για τη Halkbank και την αγορά του S-400 μετά τη σύνοδο κορυφής του ΝΑΤΟ στο Ελσίνκι της Φινλανδίας, τον Αύγουστο του 2018.


 Αναφέρεται: 
«Η τρέχουσα έρευνα είχε στενή σχέση με τον Ερντογάν λόγω ισχυρισμών ότι αυτός και η οικογένειά του χρησιμοποίησαν τη Halkbank για τα προσωπικά τους συμφέροντα.  Όταν ο γαμπρός του Ερντογάν διορίστηκε Υπουργός Οικονομικών, η υποψία ενισχύθηκε. Σύμφωνα με τον ίδιο τον Ερντογάν, πίσω από τις κατηγορίες εναντίον της Halkbank είναι ο  Φετιουλάχ Γκιουλέν και το «κίνημά του». 
Πίστευε ότι όλα αυτά ήταν συνωμοσία εναντίον του. Ο Ερντογάν ζήτησε από τους Αμερικανούς εισαγγελείς να κλείσουν την υπόθεση Halkbank. Αλλά η πιθανότητα να ικανοποιηθεί η απαίτησή του είναι εξαιρετικά μικρή ...

Ο Ερντογάν ανησυχούσε για το νομοσχέδιο που είχε υποβληθεί για τη διακοπή πώλησης των F-35, το οποίο αναμενόταν στο Κογκρέσο των ΗΠΑ, λόγω της αγοράς της Άγκυρας από τη Ρωσία  των S-400.


 Γενικά, η Τουρκία είχε ανησυχίες.
Ωστόσο, τα αιτήματα του Τραμπ ήταν ελάχιστα: όπως πίστευε, ο Ερντογάν του υποσχέθηκε ότι ο Μπράνσον θα απελευθερωθεί και θα μπορέσει να επιστρέψει στην Αμερική. Ο ίδιος ο Τούρκος πρόεδρος είπε μόνο ότι «η δίκη βρίσκεται σε εξέλιξη και ότι ο Μπράνσον δεν βρίσκεται στη φυλακή, αλλά βρίσκεται υπό κατ 'οίκον περιορισμό».


Ο Μπόλτον έφτασε στην Τουρκία τον Ιανουάριο του 2019 λίγες εβδομάδες μετά από αυτήν τη συνάντηση. Στο βιβλίο του, σημείωσε ότι ο Ερντογάν ακύρωσε μια συνάντηση μαζί του με το επιχείρημα ότι μιλούσε στην Τουρκική Μεγάλη Εθνοσυνέλευση.


 «Στο δρόμο της επιστροφής, ενημέρωσα τον Πομπέο για τις επαφές μου με την Τουρκία. Συμφωνήσαμε ότι δεν μπορούμε να συμφωνήσουμε τις απόψεις μας με την Τουρκία για το κουρδικό ζήτημα και ότι η Τουρκία πρέπει να ενεργήσει «πολύ προσεκτικά», έγραψε ο προεδρικός σύμβουλος.


Αρνητικές κριτικές για τον Ερντογάν


Ο Μπόλτον χρησιμοποιεί αρνητικά επίθετα, μιλώντας για τον Ερντογάν, τον αποκαλεί «ριζοσπάστη ισλαμιστή». 

Ο Μπόλτον ήταν ο κύριος μεσολαβητής μεταξύ του Τραμπ και του Ερντογάν στο τηλέφωνο αμέσως μετά την ανάληψη των καθηκόντων τους. 


«Η συνάντηση με τον Ερντογάν είναι μια ξεχωριστή εμπειρία», σημειώνει ο σύμβουλος του προέδρου των ΗΠΑ.
« Όταν τον άκουσα, και ήταν πάντα με μεταφραστή, μου φάνηκε ότι άκουσα τον Μουσολίνι να μιλάει από το μπαλκόνι του στη Ρώμη. Η μόνη διαφορά ήταν ότι δεν ήταν ο Μουσολίνι που μίλησε στο τηλέφωνο, αλλά ο Ερντογάν».


Ο Μπόλτον ανέφερε ότι ορισμένοι ανώτεροι αξιωματούχοι του Λευκού Οίκου, ηγέτες των συμμάχων των ΗΠΑ στην Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή προειδοποίησαν τον Τραμπ για τον Ερντογάν, αλλά ο πρόεδρος των ΗΠΑ δεν έλαβε σοβαρά τα λόγια τους.

« Είναι ενδιαφέρον ότι τα μέσα ενημέρωσης περιγράφουν τον Τραμπ ως ισλαμοφάγο, γιατί τότε δεν μπορούσε να καταλάβει ότι ο Ερντογάν είναι ένας ριζοσπάστης ισλαμιστής, αν και πολλοί ηγέτες των συμμαχικών χωρών και οι δικοί του σύμβουλοι του είπαν για αυτό.


 Ο Ερντογάν προσπάθησε να μετατρέψει την Τουρκία από ένα κοσμικό κράτος που δημιουργήθηκε από τον  Κεμάλ Ατατούρκ σε ένα ισλαμικό κράτος. 

Υποστηρίζει τη Μουσουλμανική Αδελφότητα και άλλες ριζοσπάστες στη Μέση Ανατολή, παρέχει οικονομική υποστήριξη στη Χαμάς και τη Χεζμπολάχ, εξαιρετικά εχθρικό προς το Ισραήλ και βοηθά το Ιράν να σπάσει τις αμερικανικές κυρώσεις. 
Αλλά κανένα από αυτά δεν επηρέασε τον Τραμπ », σημειώνει ο Μπόλτον.


Regnum.ru


--
               

Δευτέρα 29 Ιουνίου 2020

Οι αγώνες και οι θυσίες του απ. Παύλου Αρχιμ Επιφάνιος Χατζηγιαγκου !


Διατριβή περί της κακής διευθύνσεως των κοινών εν Κοριτσᾴ. 1866 - Trajtesë për drejtimin e keq të punëve në Korçë. 1866,



Διατριβή περί της κακής διευθύνσεως των κοινών εν Κοριτσᾴ. 1866, Μάιος 31, εν τῷ Νείλῳ ταξειδεύων. Περιοδεύων εν τῇ Ευρωπαϊκῇ Τουρκίᾳ (Μακεδονίᾳ) χάριν υποθέσεών μου

εισήλθον την Μακεδονίαν όπου επεσκέφθην και την Κοριτσάν, ίνα ίδω φίλους μου τινάς, γνω-

στούς μου από Κ/πολιν. Εύρον λοιπόν τον τόπον αρκετά καλόν, μίαν κοιλάδα ωραίαν και την

πόλιν αρκετά καλλωπισμένην, την αγοράν ωραιοτέραν, καθαροτέραν και ενεργηκοτέραν παρά  εις τα άλλα πλησίον μέρη. Παρθεναγωγείον, Σχολαρχείον και Αλληλοδι[δα]κτικόν. Πέντε Εκ-

κλησίας, αλλά παλαιάς, την δε Μητρόπολιν καλήν, αρχιερατεύοντος του Κυρίου Νεοφύτου,

Αργυροκαστρίτου. Άπαντες ανεξαιρέτως οι Χριστιανοί της εν καλῇ καταστάσει ενώ οι Τούρκοι  δυστυχούν. […].

Το μόνον όπερ κυρίως με δυσηρέστησεν είναι η ημιβάρβαρος ηθική των κατάστασις.

Το πλείστον μέρος των κατοίκων (αν όχι όλον) ευρίσκονται απλοί και αμαθείς , πνευματώδεις

όμως ουχ ήττον οι άπαντες, έξυπνοι και δραστήριοι. Τινές δε ως οι μαθόντες δύο ή τρία γράμματα, εποτίσθησαν από την κακοήθειαν της ημιμαθείας και ωφελούμενοι της καλότητος των

άλλων πολιτών αποκατεστάθησαν τυραννίσκοι και φοβερή μάστιξ του τόπου.

Ας παύσουν λοιπόν οι αδελφοί Κοριτσαίοι την επάρατον διχόνοιαν, κι ας λάβουν παράδειγμα την ομόνοιαν και τον φιλόμαθον ζήλον των Σμυρναίων, Ιωαννιτών, ή κάλλιον ειπείν των γειτόνων των Κοζανιτών, οίτινες και με πτωχικά μέσα ακόμη ανεπτύχθησαν πολύ καλώς, και κατέχουν μίαν αξιέπαινον κοινωνικήν θέσιν. Η δε Κοριτσά με τοσαύτα μέσα να οπισθοδρομῇ, είναι μέγα αίσχος! Ουχ ήττον δε ας παύσουν και την ανυπόφορον αριστοκρατίαν, εξ ης αναπόφευκτη είναι η διχόνοια. Βλέπομε ότι ουχί εις την Ευρώπην μόνον, αλλά και η Α.Μ. ο Σουλτάνος, άφησεν ελευθέραν την ψήφον του πολίτη εν γένει προς την διεύθυνσιν των κοινωνικών συμφερόντων του. Ο πολίτης, ως έχων υποχρέωσην, έχει φυσικῷ τῷ λόγῳ και δικαίωμα μεταξύ της κοινωνίας αναφαίρετον. Άμα δε ο ισχυρότερος του αφαιρέσῃ αυτό, και θελήση να τον διευθύνει ως μωρόν, ως ανήλικα, υπό την κηδεμονίαν αυτού, αποκαθίσταται ένοχος αισχροκερδείας και της μεγίστης αδικίας του να αφαιρεί το στάδιον του να μορφώνονται καλοί και ικανοί πολίτες διά το μέλλον. 

… αλλ’ είναι εξάλλου χρέος ιερόν οι καλοί και ευσυνείδητοι πατριώτες καταδιώκοντες αυστηρώς την κακοήθειαν μερικών διά κοινού συνασπισμού να μη φεισθώσιν ουδέ πόνου ουδ’ εξόδων, προκειμένου διά το καλόν της πατρίδος.

Φιλτάτη μου νεολαία της Κοριτσάς! Η ελπίς της αναγεννωμένης πατρίδος! Προσέχετε μήποτε ποτισθείτε το ολέθριον της αισχροκερδείας και της φιλαρχίας ποτόν των αριστοκρατών.

Έστε υπερήφανοι και γενναίοι υπέρ της πατρίδος, ώσπερ όλοι οι Ηπειρώτες οίτινες όλην των την κατάστασιν επρόσφεραν προς αυτήν, ισότιμοι και ισάδελφοι, καθό οπαδοί του Ευαγγελίου και του πολιτισμού. Υποστηρίξατε παντί σθένει την πρόοδον των σχολείων, αποστρέφεσθε την άλογον κενοδοξίαν, διότι προς υμάς εναπόκειται να βελτιώσετε την τύχην της πατρίδος, και προς υμάς ανήκουν τα χρήματα του Ταμείου και των Εκκλησιών. Δείξατε ευσεβάστως την ευγνωμοσύνην σας προς τους αειμνήστους αφιερωτάς και ευεργέτας σας, και φανείτε αντάξιοι της ευεργεσίας τους.

Ευθύμιος Μήτκος

Trajtesë për drejtimin e keq të punëve në Korçë. 1866, maj 31, [shkruar] gjatë udhëtimit nëpër Nil.

Gjatë udhëtimit në Turqinë evropiane (Maqedoni) për shkak të punëve të mia hyra edhe në Maqedoni ku vizitova Korçën, për të takuar disa miq të mitë, që i pata njohur në Stamboll. Vendi pra mu duk mjaft i mirë, një luginë e bukur dhe qyteti mjaft i stolisur, tregu më i hijshëm, më i pastër e më i gjallë sesa në vendet e tjera përreth.

Shkollë për vajzat, Skolarqíon dhe Alilodidaktikó. Pesë kisha, por të vjetra, Mitropolia në gjendje të mirë, me në krye Z. Neofit, prej Gjirokastre. Gjithë të krishterët e saj pa përjashtim [janë] në gjendje të mirë ndërsa myslimanët ndodhen në pikë të hallit.

[…]

E vetmja gjë që ma prishi qejfin është gjendja e tyre morale gjysmëbarbare. Pjesa më e madhe e banorëve (në mos të tërë) janë të padalë e të pamësuar, veçse të gjithë jo pak mendjemprehtë, të zgjuar e të gjallë. Disa syresh, siç ndodh me ata që mësojnë pesë gramë shkollë, janë mbrujtur me shprehitë e këqia të gjysminjorancës dhe duke përfituar nga mirësia e qytetarëve të tjerë u bënë tiranë të vegjël dhe plagë e tmerrshme e vendit.

Le t’i japin fund pra vëllezërit korçarë përçarjes së mallkuar, dhe le të marrin si shembull harmoninë dhe zellin dijedashës të banorëve të Izmirit, të Janinës, a më mirë të themi të fqinjëve kozanitë, të cilët edhe pse me mjete të varfra, ia dolën të përparojnë më së miri, dhe kanë një pozitë shoqërore të lëvdueshme. Korça, me aq shumë mjete, është turp i madh të mbetet prapa! Për më tepër, le të heqin dorë edhe prej aristokracisë së padurueshme, që duam s’duam sjell përçarjen. Shohim se jo vetëm në Europë, por edhe L.T. Sulltani, e la të lirë votën e qytetarit përgjithësisht për mbarëvajtjen e interesave të tij shoqërore. Qytetari, sikurse ka detyrime, ka në mënyrë të natyrshme edhe të drejta të pacenueshme në raport me shoqërinë. Nëse megjithatë më i forti ia mohon ato [të drejtat], dhe kërkon ta drejtojë si të ishte çilimi, i mitur, [ta vërë] nën kontrollin e vet, ai mban barrën e përfitimit të pacipë dhe të më të madhes padrejtësi ngaqë iu heq mundësinë të edukohen si qytetarë të mirë e të aftë për të ardhmen.

… por është ndërkaq detyrë e shenjtë që qytetarët e virtytshëm dhe të ndërgjegjshëm, duke qëndruar përkrah shoqishoqit e duke luftuar me rreptësi veset e këqia të disave, të mos kursejnë mundin dhe harxhet për të mirën e vendlindjes.

Fort e dashura rini e Korçës! Ti shpresë e dheut të rilindur atëror! Hapni sytë dhe mos u tundoni kurrë nga pija shkatërruese e përfitimit të pacipë dhe e etjes për pushtet të aristokratëve. Jini krenarë e trima për dheun mëmë, sikurse gjithë epirotët që ia kushtuan atij tërë pasurinë, duke mbetur mes sosh të barabartë e vëllezër, ithtarë të Ungjillit e të qytetësimit. Mbështetni me gjithë shpirt mbrothësinë e shkollave, kthejini krahët vanitetit të pakuptimtë, sepse është në dorën tuaj të mbarësoni fatin e dheut që ju lindi, dhe juve ju takojnë paratë e Llasos e të kishave. Shfaqni me nderim të thellë  mirënjohjen ndaj dedikuesve dhe bamirësve tuaj, tregohuni të denjë ndaj bamirësisë së tyre.

Efthim Mitko.


Αλβανία: Προκλητική εκδήλωση Τσάμηδων - Ρητορική μίσους κατά της ελληνικής μειονότητας

Εκδηλώσεις που ξεκίνησαν στα Τίρανα και ολοκληρώθηκαν κοντά στα ελληνοαλβανικά σύνορα με ρεσιτάλ ανθελληνισμού και προκλήσεων.

Το επίσημο κόμμα των Τσάμηδων αλλά και πολλές άλλες οργανώσεις κάθε χρόνο διοργανώνουν βδομάδα αφιερωμένη στη «Γενοκτονία» προβάλλοντας τα αιτήματα για επιστροφή των περιουσιών τους και ελεύθερης κίνησης στην Ελλάδα.

Αιτήματα που συνοδεύονται από παραχάραξη των ιστορικών γεγονότων και ένα κύμα προπαγάνδας που γίνεται κυρίως μέσω των κοινωνικών δικτύων και δεκάδων ιστοτόπων που λειτουργούν από οργανώσεις ανά τον κόσμο.

Το τελευταίο διήμερο οι εκδηλώσεις μεταφέρθηκαν στην Κονίσπολη, κοντά στα ελληνοαλβανικά σύνορα.


Αν κάτι πραγματικά ξεχώρισε μέσα σ' ένα πλήθος δρώμενων που θα μπορούσαν να ανήκουν στο χώρο της γραφικότητας, είναι οι εμπρηστικοί λόγοι του Σεπτίμ Ιντρίζι, προέδρου του κόμματος των Τσάμηδων που κατά το παρελθόν συμμετείχε στον κυβερνητικό συνασπισμό του Έντι Ράμα.

Ο Ιντρίζι δεν περιορίστηκε αυτή την φορά στα «αιτήματα των Τσάμηδων» περί διεθνούς αναγνώρισης της «γενοκτονίας», επιστροφής περιουσιών, ανέγερση μνημείου και λειτουργία νεκροταφείου στην Ελλάδα αλλά καταφέρθηκε με μένος εναντίον της Ελληνικής Μειονότητας στην Αλβανία ειδικά για το ζήτημα της επικείμενης απογραφής πληθυσμού με βάση τον ελεύθερο αυτοπροσδιορισμό.

Προειδοποίησε μάλιστα ότι θα επόμενα χρόνια θα αναλάβει διεθνή εκστρατεία ώστε να ακυρωθεί μια τέτοια απογραφή.

Επίθεση εξαπέλυσε και για την λειτουργία των Ελληνικών στρατιωτικών νεκροταφείων υποστηρίζοντας ότι σκοπός είναι «να οριοθετηθεί η Βόρειος Ήπειρος η οποία όμως βρίσκεται βόρεια της Τσαμουριάς»!

Αξιοσημείωτο είναι ότι οι εκδηλώσεις των Τσάμηδων προβάλλονται εκτενώς σε μέρος του Τουρκικού τύπου με τίτλους όπως «ελληνική γενοκτονία» και φράσεις όπως «οι Έλληνες όπου βρέθηκαν κακοποίησαν τους μουσουλμάνους».

Τα άρθρα του τουρκικού τύπου έχουν αναδημοσιευθεί ακόμη και από έγκυρους και αξιόπιστους ιστοτόπους της Αλβανίας, γεγονός καθόλου τυχαίο.

Πηγή: epiruspost.gr


Παρασκευή 26 Ιουνίου 2020

Γρηγόρης Καραμέλος, βουλευτής Κορυτσάς: Δεν θέλουμε η Αλβανία να καταντήσει προτεκτοράτο της Τουρκίας. Θέλουμε να έχει καλές σχέσεις με την Ελλάδα!

Γρηγόρης Καραμέλος, βουλευτής Κορυτσάς: Δεν θέλουμε η Αλβανία να καταντήσει προτεκτοράτο της Τουρκίας. Θέλουμε να έχει καλές σχέσεις με την Ελλάδα!
Συνέντευξη στον Σάββα Καλεντερίδη

Ερώτηση: Κύριε Καραμέλο, κατ’ αρχάς πείτε μας την γενική σας εντύπωση από την ενασχόλησή σας επί τριάντα χρόνια με την πολιτική στην Αλβανία.

Απάντηση: Είναι μια περίοδος της ζωής μου γεμάτη εντάσεις και οδυνηρές εμπειρίες, κυρίως γιατί η περιοχή της Κορυτσάς, στην οποία εκλέγομαι, δεν αναγνωρίζεται από το αλβανικό κράτος ως μειονοτική. Γι’ αυτό όλα ήταν πολύ δύσκολα. Όπως ξέρετε, η περιοχή Κορυτσάς έχει μεγάλη παράδοση και ο Ελληνισμός έχει εκεί βαθιές ρίζες. Στην περιοχή άνθισαν μεγάλα κέντρα πολιτισμού και εμπορίου, με πρώτο την Μοσχόπολη, όπου λειτούργησε το δεύτερο τυπογραφείο στα Βαλκάνια και η φημισμένη Ακαδημία της Μοσχόπολης. Επίσης από την περιοχή κατάγονταν πολλοί ευεργέτες του Ελληνισμού, απόδειξη της βαθιάς ελληνικότητας του τόπου.

 
Ερώτηση: Ποια είναι η κατάσταση του Ελληνισμού σήμερα στην περιοχή;

Απάντηση: Η περιοχή έχει μακρά χριστιανική παράδοση, η Ορθοδοξία είναι ριζωμένη στον τόπο, με απόδειξη τους δεκάδες βυζαντινούς ναούς. Παρότι επί καθεστώτος Χότζα, η Ορθοδοξία ήταν υπό διωγμό, απόδειξη ότι γκρέμισαν τη μεγαλύτερη εκκλησία της Κορυτσάς, του Αγίου Γεωργίου, ο κόσμος δεν έχασε την πίστη του. Σήμερα δε η ορθόδοξη κοινότητα είναι πολύ καλά οργανωμένη και ο Ελληνισμός τιμά τις χριστιανικές παραδόσεις με ευλάβεια.

Ερώτηση: Με το περιουσιακό τι γίνεται;

Απάντηση: Τις εκκλησιές τις είχε κρατικοποιήσει το καθεστώς Χότζα και ορισμένες τις είχε κάνει μουσεία. Μερικές παραμένουν μέχρι σήμερα μουσεία και δεν τις αποδίδει το κράτος σ’εκείνους που τις έχτισαν. Επίσης, όλες οι περιουσίες των μοναστηριών είχαν κρατικοποιηθεί επί Χότζα και τώρα δεν αποδίδονται στα μοναστήρια και την εκκλησία. Είναι αυτό ένα σοβαρό ζήτημα που μας απασχολεί. Επίσης, οι περιουσίες των πολιτών, που είχαν κρατικοποιηθεί επί Χότζα, όταν έπεσε το καθεστώς, δεν αποδόθηκαν στους ιδιοκτήτες τους αλλά μοιράστηκαν σε άλλους. Εμείς δεν έχουμε σοβαρά προβλήματα με το ιδιοκτησιακό, γιατί η γη δεν έχει μεγάλη αξία στην περιοχή μας. Τα μεγάλα προβλήματα είναι στο θαλάσσιο μέτωπο, κυρίως στην περιοχή της Χιμάρας, που είναι μια καθαρά ελληνική περιοχή και με την απόδοση ελληνικών περιουσιών στους μεγάλους επιχειρηματίες, προσπαθούν να δημιουργήσουν ρήγμα στην αδιάσπαστη ενότητά της.

Δεν είναι καθόλου τυχαίο το γεγονός ότι ο πρωθυπουργός Ράμα ετοιμάζεται να περάσει νόμο στη βουλή, για να αμνηστεύσει τους κατόχους μαύρου χρήματος. Όλο αυτό το χρήμα το ρίχνουν σε τουριστικές επενδύσεις στην περιοχή της Χιμάρας.

 
Ερώτηση: Τι προβλήματα αντιμετωπίζετε στην άσκηση των καθηκόντων σας ως βουλευτής στην εκλογική σας περιφέρεια αλλά και στην πρωτεύουσα, στα Τίρανα;

 
Απάντηση: Στην αρχή, από το 1992 μέχρι το 1996, ήταν πολύ δύσκολα. Το αλβανικό κράτος και οι αρμόδιες υπηρεσίες, θεωρούσαν μεγάλη πρόκληση να μιλά κανείς για τον Ελληνισμό στην Κορυτσά. Την θεωρούσαν αλβανική πόλη και το νομό αλβανική περιοχή. Δεχόμασταν ασφυκτικές πιέσεις από το κράτος και από τις μυστικές υπηρεσίες. Τότε ήταν που έβαλαν στη φυλακή τα πέντε στελέχη της Ομόνοιας, ενώ και οι πιέσεις σ’ εμάς τους βουλευτές ήταν αφόρητες. Είχαμε αρχίσει να λειτουργούμε κρυφά τα ελληνικά φροντιστήρια και μας κυνηγούσαν. Βλέπετε, εκτός από τα 98 αναγνωρισμένα μειονοτικά χωριά, στις περιοχές Κορυτσάς, Πρεμετής, Χειμάρας και Λεσκοβικίου, είχε απαγορευθεί η διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας. Και διψούσαμε να τη μάθουμε και να τη διδάξουμε στα παιδιά μας.

 
Ερώτηση: Ποια ήταν η αντίδραση του κόσμου στις προσπάθειές σας;

Απάντηση: Ο κόσμος στήριξε τον αγώνα μας. Ήθελε να ξαναβρεί τις ρίζες του, γι’ αυτό στήριξε τις προσπάθειες που κάναμε για την ελληνική εκπαίδευση. Μετά από αγώνες, λειτούργησε ξανά το Ελληνικό Προξενείο στην Κορυτσά, το 1998, ιδρύθηκαν και λειτούργησαν τα Εκπαιδευτήρια «Όμηρος», το 2002 και λειτουργούν ακόμα. Πριν λίγα χρόνια άνοιξε και λειτουργεί και το Λύκειο «Πλάτων». Και στα δύο εκπαιδευτήρια φοιτούν περίπου 650 μαθητές. Απόδειξη της στήριξης του κόσμου, είναι η εκλογή μου στην περιφέρεια Κορυτσάς από το 1994 μέχρι και σήμερα.

 
Ερώτηση: Σήμερα αντιμετωπίζετε προβλήματα στην άσκηση των καθηκόντων σας ως βουλευτής;

Απάντηση: Το όποια προβλήματα προέρχονται από τους εθνικιστικούς κύκλους. Δεν υπάρχουν πιέσεις από τις υπηρεσίες του κράτους, όπως γινόταν παλιά.

Ερώτηση: Ποιο είναι κατά την άποψή σας το πιο σοβαρό πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο Ελληνισμός της Αλβανίας σήμερα;

Απάντηση: Τα προβλήματα είναι τα εξής: Πρώτο, το περιουσιακό, γιατί αν σου αφαιρέσουν τη γη, σε κόβουν από τον τόπο σου. Δεύτερο, η αναγνώριση των Ελλήνων που κατοικούν εκτός των 98 αναγνωρισμένων μειονοτικών χωριών. Το αλβανικό κράτος θα πρέπει να επιτρέψει σε όλους τους πολίτες κατά την απογραφή, να δηλώσουν ελεύθερα την εθνική του ταυτότητα. Αυτό επιβάλλει το διεθνές δίκαιο αλλά και το ισχύον Σύνταγμα της Αλβανίας. Ευτυχώς, αυτό είναι από τους όρους που έχει θέσει η Ε.Ε., για να προχωρήσουν οι ενταξιακές διαδικασίες.

 
Ερώτηση: Τι σας ανησυχεί περισσότερο σήμερα στην Αλβανία;

Απάντηση: Η Αλβανία είναι μια χώρα που γεωγραφικά ανήκει στην Ευρώπη και πιστεύω ότι πρέπει να προσαρμόσει τις πολιτικές της, για να ενταχθεί στην Ε.Ε. Δεν ταιριάζουν στην ιστορία της Αλβανίας οι ισλαμιστικές οργανώσεις που δρουν ανεξέλεγκτα τα τελευταία χρόνια και τείνουν να αλλάξουν την πολιτισμική της φυσιογνωμία. Επίσης, μας ανησυχεί η έντονη παρουσία της Τουρκίας. Δεν θέλουμε να μετατραπεί η Αλβανία σε προτεκτοράτο της Τουρκίας. Θέλουμε να έχει άριστες σχέσεις με την Ελλάδα, για το συμφέρον της ελληνικής μειονότητας, των Αλβανών που ζουν στην Ελλάδα, αλλά και των δύο λαών γενικότερα. Κλείνοντας, θέλω να εκφράσω τις ανησυχίες μου για τις ανθελληνικές εκπομπές των δύο μεγαλύτερων τηλεοπτικών σταθμών της Αλβανίας τον τελευταίο καιρό. Θέλουν να αλλάξουν την Ιστορία. Για παράδειγμα, θέλουν να παρουσιάσουν τη Μοσχόπολη. Προσπαθούν να παρουσιάσουν τα ελληνικά χωριά ως αλβανικά. Πιστεύω ότι όλα αυτά είναι υποκινούμενα από την κυβέρνηση Ράμα, που αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα και θέλει να αποπροσανατολίσει τον κόσμο, με εθνικιστικές εκπομπές κυρίως εναντίον των Ελλήνων.

Γρηγόρης Καραμέλος

Γεννήθηκε το 1953 στο χωριό Σινίτσα Κορυτσάς.

Σπούδασε στο Πανεπιστήμιο των Τιράνων, στη Σχολή Φυσικών Επιστημών. Έλαβε το πτυχίο της Φυσικής και κατέχει μεταπτυχιακό τίτλο και πάλι από το Πανεπιστήμιο των Τιράνων.

Υπηρέτησε ως καθηγητής μέσης εκπαίδευσης σε λύκεια της περιοχής Κορυτσάς, ενώ δίδαξε επίσης και στο Πανεπιστήμιο Κορυτσάς.

Ασχολήθηκε με την πολιτική με την πτώση του καθεστώτος, το 1991, και εκλέχτηκε Αντιδήμαρχος Κορυτσάς από το 1994 μέχρι το 1996.

Στη συνέχεια πολιτεύθηκε με το κόμμα Ομόνοια και εκλέχτηκε βουλευτής Κορυτσάς από το 1997 μέχρι το 2005.

Το 2018 εκλέχτηκε και πάλι βουλευτής Κορυτσάς με το Κόμμα Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.

Διετέλεσε Γενικός Γραμματέας στο Υπουργείο Εργασίας από το 2009 μέχρι το 2010.

Από το 2010 μέχρι το 2011, διετέλεσε Διευθυντής στην Επιτροπή Πυρηνικής Ενέργειας του Υπουργείου Ενέργειας της Αλβανίας.

Ενισχύστε οικονομικά την προσπάθεια μας!

Ετικέτες

ενημέρωση (2161) ενημέρωση-informacion (1428) Αλβανία (904) ορθοδοξία (422) ιστορία-historia (374) Εθνική Ελληνική Μειονότητα (366) ελληνοαλβανικές σχέσεις (311) ορθόδοξη πίστη - besimi orthodhoks (277) Εθνική Ελληνική Μειονότητα - Minoriteti Etnik Grek (253) Β Ήπειρος (239) ορθοδοξία-orthodhoksia (234) ορθόδοξη πίστη (222) εθνικισμός (195) διωγμοί (162) τσάμηδες (122) shqip (119) Κορυτσά-Korçë (118) Κορυτσά Β Ήπειρος (103) informacion (100) Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος (97) ορθόδοξη ζωή (96) ορθόδοξη ζωή- jeta orthodhokse (76) διωγμοί - përndjekje (61) ορθόδοξο βίωμα (59) εθνικισμός-nacionalizmi (56) ορθόδοξη εκκλησία της Αλβανίας (55) Ελλάδα-Αλβανία (48) Ι.Μ Κορυτσάς - Mitropolia e Shenjtë Korçë (45) ανθελληνισμός (44) Ελληνικό Σχολείο Όμηρος (43) πολιτισμός - kulturë (43) besimi orthodhoks (40) Γενικό Προξενείο Ελλάδος Κορυτσά (39) Ορθόδοξη Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Αλβανίας - Kisha Orthodhokse Autoqefale Shqiptare (37) ιστορία ορθοδοξίας (36) βίντεο (34) Shqipëria (32) ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ 1821 (32) κομμουνισμός- komunizmi (30) πνευματικά (27) Μητρόπολη Κορυτσάς - MItropolia e Korçës (24) πολιτική-politikë (23) απόδημος ελληνισμός-helenizmi i diasporës (22) αλβανικά (21) εκπαίδευση (21) Αρχαία Ελλάδα (20) helenët-Έλληνες (19) κομμουνισμός (19) Greqia (17) Βλαχόφωνοι Έλληνες (15)