Σάββατο 11 Οκτωβρίου 2014

Μια ομάδα νέων διεκδικεί τον δήμο Χιμάρας

ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ

Η Χειμάρρα, ένας ευλογημένος τόπος με υπερχιλιετή ένδοξη ιστορία, είχε την ατυχία να ζήσει 45 χρόνια μαρασμού και κομμουνιστικής βαρβαρότητας και παρ΄ όλες τις προσπάθειες πολλών δεν μπορεί ακόμη να ξεκολλήσει. Η προηγούμενη δημοτική διοίκηση έκανε πολλά και σημαντικά βήματα προς την σωστή κατεύθυνση και η Χειμάρρα εισήλθε και πάλι στη διεθνή σκηνή αποκτώντας μέρος από την αίγλη του παρελθόντος.
Η πρωτοφανής οικονομική κρίση με την οποία δοκιμάζεται η Ελλάδα έχει ως συνέπεια και την ανεπανόρθωτη βλάβη και περαιτέρω αποσύνθεση της άναρχης αλβανικής οικονομίας. Σ΄ ένα διεθνές περιβάλλον που αλλάζει ραγδαία η ιδιαίτερη μας πατρίδα η Χειμάρρα έχει την ατυχία να βρίσκεται υπό την διοίκηση μια ανάξιας δημοτικής αρχής σε κάθε επίπεδο. Τριάμισι χρόνια τώρα η πατρίδα μας βρίσκεται αμέτοχη και ανυπεράσπιστη στις προκλήσεις της νέας εποχής. 
- Οι επενδύσεις είναι ελάχιστες έως μηδαμινές. 
- Τα οικονομικά του δήμου σε άθλια κατάσταση, το χρέος έχει ήδη ξεπεράσει το 1.000.000 €. 
- Οι υπηρεσίες προς τον πολίτη σε πολύ χαμηλό επίπεδο, παρότι ο αριθμός των δημοτικών υπαλλήλων έχει τριπλασιαστεί. 
- Η καταστροφή του περιβάλλοντος, με την αυθαίρετη δόμηση κυρίως, γνωρίζει πρωτοφανή έξαρση. 
- Η καταπάτηση της γης τον προγόνων μας όχι μόνο δεν εμποδίζεται από τον σημερινό δήμαρχο αλλά σε πολλές περιπτώσεις υποστηρίζεται. 
- Η κατάληψη των παραλιών με ξαπλώστρες στο επίπεδο του 80% από ιδιώτες , εξαναγκάζει τους Χειμαρριώτες να μην μπορούν να απολαύσουν τη θάλασσα, το αγαθό που τους χάρισε ο θεός , χωρίς να βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη. 
- Το πόσιμο νερό το καλοκαίρι δεν επαρκεί για όλα τα σπίτια και τα λύματα χύνονται ανεξέλεγκτα στη θάλασσα απειλώντας να καταστρέψουν τον τουρισμό, την σημαντικότερη πηγή εσόδων για την χειμαρριώτικη οικονομία.

Αναφερόμαστε αναλυτικά σ΄ αυτά τα προβλήματα γιατί και εμείς, οι πιο δύσπιστοι και πολέμιοι του σημερινού δημάρχου, δεν περιμέναμε τόσο τραγικά αποτελέσματα. Θυμόμαστε όλοι τις προεκλογικές του εξαγγελίες, ότι δεν θα ασχοληθεί με την ευρύτερη πολιτική αλλά θα αναπτύξει την οικονομία του τόπου και δεν τον ενδιαφέρει η εθνικότητα του καθενός, αν είναι Έλληνας ή Αλβανός δηλαδή. Τριάμισι χρόνια μετά φαίνεται ξεκάθαρα ότι κάθε άλλο παρά αλήθεια έλεγε. Ενώ στην ανάπτυξη της περιοχής, στην βελτίωση της ποιότητας ζωής, στην διαχείριση των οικονομικών του δήμου ήταν αποτυχημένος, στα γενικότερα θέματα ήταν συνεπέστατος στην προώθηση της αλβανικής πολιτικής από την πρώτη στιγμή που ανέλαβε. 
- Κατήργησε από την ιστοσελίδα του δήμου την ελληνική γλώσσα και άλλαξε όλες της ιστορικές αναφορές που αναδείκνυαν την ελληνικότητα της περιοχής. 
- Πρότεινε την ανέγερση ανδριάντα του Ιουλίου Καίσαρα ο οποίος στην περιοχή μας ήρθε ως Ρωμαίος κατακτητής. 
- Κάθε χρόνο στην έναρξη της τουριστικής περιόδου καλεί συγκροτήματα από τον βορρά της Αλβανίας για να ακούγονται στο κέντρο της Χειμάρρας σωβινιστικά και ανθελληνικά τραγούδια. 
- Δεν εμπόδισε την επιλεκτική κατεδάφιση από το αλβανικό κράτος 11 κτιρίων Ελλήνων της Χειμάρρας, από τα 12 συνολικά, αλλά μην βγάζοντας ούτε μία ανακοίνωση διαμαρτυρίας επικρότησε ουσιαστικά την πράξη αυτή. 
- Στο μείζον θέμα της διοικητικής διαίρεσης της Αλβανίας, για να εξυπηρετήσει τους στόχους του αλβανικού εθνικισμού και τις εκλογικές σκοπιμότητες του Σοσιαλιστικού Κόμματος, στο οποίο ανήκει, δεν δίστασε να έρθει σε σύγκρουση με το 90% του χειμαρριώτικου λαού. Υποστήριξε το συγκεκριμένο σενάριο της συγχώνευσης του δήμου με τους μουσουλμάνους της Βράνιστας επιδιώκοντας την εθνοτική και πολιτιστική αλλοίωση της περιοχής.

Τα πεπραγμένα αυτά του δημάρχου, αλλά και πολλά άλλα αρνητικά που συμβαίνουν στην Χειμάρρα, σε συνδυασμό με την αγάπη για την γενέτειρά μας, είναι η αιτία αναλήψεως της πρωτοβουλίας διεκδικήσεως της δημοτικής αρχής από μια ομάδα νέων με όρεξη και μεράκι για δουλειά και δημιουργία.
Ο στόχος μας είναι διττός, αφ΄ ενός μεν η αναγέννηση της τοπικής οικονομίας της Χειμάρρας, όχι μόνο μέσω της τουριστικής ανάπτυξης αλλά και των παραδοσιακών κλάδων αυτής (γεωργία, κτηνοτροφία και αλιεία) και αφ΄ ετέρου η υπεράσπιση του πολιτισμού μας η διαφύλαξη δηλαδή της ελληνικότητας της περιοχής.
Η εποχή που ζούμε είναι γεμάτη προκλήσεις και ευκαιρίες που για να τις εκμεταλλευθείς απαιτείται θέληση, γνώση και επαγγελματισμός κάτι που πιστεύουμε ότι διαθέτει η ομάδα που συγκροτούμε.
Η προσπάθεια που ξεκινήσαμε είναι μια πράξη χρέους προς τον τόπο και στους προγόνους μας, με μόνο κίνητρο την ανιδιοτελή προσφορά μέσω της μεταφοράς των γνώσεων και τον εμπειριών που αποκτήσαμε στην μητέρα πατρίδα, προς όφελος όλου του λαού που ζει και επισκέπτεται την Χειμάρρα.
Στην εποχή μας όπου η ανάπτυξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης γίνεται μέσω των περιφερειών η Χειμάρρα δεν πρέπει να μείνει ουραγός, πρέπει να πάρουμε την τύχη της στα χέρια μας. Η ιστορία του τόπου μας δεν μας επιτρέπει να ταχθούμε στην γραμμή πίσω από την νομενκλατούρα του Χότζα, αυτής που διοικούσε την Χειμάρρα το 1985-1990 και μέρος της διοικεί και σήμερα το δήμο.

Η Χειμάρρα το αξίζει, εμείς θέλουμε, ξέρουμε, μπορούμε !

Πηγή: www.himara.gr

Ανακοίνωση Τύπου - Deklarate për shtyp

Partia Bashkimi për të Drejtat e NjeriutΚόμμα Ένωση Ανθρωπίνων δικαιωμάτων

Ο Πρόεδρος του Κόμματος Ένωσης Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων συναντήθηκε με τα μέλη του αμερικανικού Κογκρέσου, κ. Gus M. Bilirakis και κ. Gregory W. Meeks’, στο πλαίσιο της επίσκεψής τους στη χώρα μας.
Ο κ. Ντούλες εξέφρασε στα μέλη του Κογκρέσου την εκτίμηση για το υψηλό στρατηγικό επίπεδο των σχέσεων των δύο χωρών, της συστηματικής και πολύπλευρης υποστήριξης των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής για τη χώρα μας και ειδικότερα για την συστηματική εστίασή τους στον σεβασμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και των μειονοτήτων.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, ο κ. Ντούλες παρουσίασε στους κύριους Gus M. Bilirakis και  Gregory W. Meeks’  τις στάσεις του ΚΕΑΔ για την πολιτική κατάσταση στη χώρα, την αναγκαιότητα των ενταξιακών μεταρρυθμίσεων όπως και την ανάγκη ενσωμάτωσής  τους.
Συγκεκριμένα, παρουσίασε την υπάρχουσα κατάσταση σχετικά με τον σεβασμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων γενικότερα και εκείνων των μειονοτήτων ειδικότερα.
Μεταξύ άλλων εξέφρασε και την ανησυχία του ΚΕΑΔ, για τη νέα διοικητική διαίρεση και τις συνέπειες της παραβίασης των δικαιωμάτων των μελών της εθνικής ελληνικής μειονότητας στη Χιμάρας.

Kryetari  Partisë Bashkimi për të Drejtat e Njeriut zhvilloi një takim me Kongresmenet Amerikane z. Gus M. Bilirakis dhe z. Gregory W. Meeks’  në kuadrin e vizitës së tyre në vendin tonë.
Z. Dule u shprehu Kongresmeneve Amerikane vlerësimin për nivelin e larte strategjik të marrëdhënieve midis dy vendeve, mbështetjes sistematike dhe të gjithanshme të Shteteve të Bashkuara të Amerikës për vendin tonë dhe në mënyre të veçante për fokusin e tyre sistematik në respektimin e të drejtave të njeriut dhe të minoriteteve.
Gjate takimit, z. Dule u prezantoi z. Gus M. Bilirakis dhe z. Gregory W. Meeks’  qëndrimet e PBDNJ për situatën politike në vend, domosdoshmërinë e reformave integruese si edhe nevojën e gjithëpërfshirjes ne to.
Në mënyre të veçante, paraqiti situatën aktuale në lidhje me respektimin e të drejtave të njeriut në përgjithësi dhe atyre të minoriteteve në veçanti.
Ndërmjet heshtjeve të tjera prezantoi dhe shqetësimin e PBDNJ, për ndarjen e re administrative dhe pasojave të shkeljes së të drejtave të pjesëtareve të minoritetit etnik grek në Himarë.

Παρασκευή 10 Οκτωβρίου 2014

Αθάνατοι ήρωες


Έτσι αποχαιρετούν οι Έλληνες πεζοναύτες: Αδέρφια σας ζηλεύουμε. Καταφέρατε να φύγετε μέσα στην αγκαλιά της Γαλανόλευκης
Πως αποχαιρέτησαν τους αδικοχαμένους συναδέλφους τους , οι Έλληνες έφεδροι πεζοναύτες
Με το δικό τους τρόπο διάλεξαν οι Έλληνες έφεδροι πεζοναύτες να πουν το ύστατο χαίρε στα τρία παλικάρια που έχασαν τη ζωή τους κατά τη διάρκεια άσκησης σε στρατόπεδο του Βόλου.
Μ' ένα κείμενο που ανάρτησαν στην ιστοσελίδα τους και τίτλο για τα αδέρφια μας που έφυγαν νωρίς, οι Έλληνες πεζοναύτες  αναφέρουν ότι τους ζηλεύουν γιατί κατάφεραν να φύγουν στην αγκαλιά της γαλανόλευκης, θυσιαζόμενοι για την πατρίδα.
Αναλυτικά το κείμενο τους έχει ως εξής:
"Ήρθε η ώρα να πούμε το δικό μας αντίο, στα αδέρφια μας που έφυγαν. Έτσι όπως οι Πεζοναύτες ξέρουν να αποχαιρετούν Πεζοναύτες.
Σας ζηλεύουμε!!! Ναι,  σας ζηλεύουμε. Γιατί καταφέρατε κάτι, που οι “απέξω” δεν μπορούν να καταλάβουν.  Καταφέρατε να φύγετε μέσα στην αγκαλιά της Γαλανόλευκης.  Αλήθεια, υπάρχει πιο μεγάλη, πιο ιερή θυσία από το να φύγεις για την Πατρίδα; “Μέχρι τελευταίας ρανίδος του αίματος μου” έλεγε ο Όρκος που δώσαμε κι εσείς το κάνατε πράξη. Την υπηρετήσατε τη Σημαία μας και αυτή σας αγκάλιασε. Μας κάνατε όλους να νιώσουμε “μικροί” μπροστά σας.
Ο κόσμος δεν θα καταλάβει και θα μιλήσει για “άδικο χαμό”. Λογικό είναι. Δεν γνωρίζουν ότι εμείς, το Θάνατο τον κοροϊδεύουμε στα μούτρα.
Μάθαμε να είμαστε το “Πρώτο Κύμα”. Όταν θα ανοίξει η πόρτα του αποβατικού, ακόμα και εάν η σφαίρα έχει το όνομα μας θα βουτήξουμε στη Κόλαση για να υπερασπιστούμε, ότι έχουμε πιο Ιερό. Τα σπίτια μας, τις οικογένειες μας, και τη Θρησκεία μας. Έτσι μάθαμε. Είμαστε Τάγματα “Επιλέκτων”. Όπου οι λίγοι, θα κάνουν τη ζημιά που δεν μπορούν να  κάνουν οι πολλοί.
Και αν είναι να πεθάνουμε υπερασπίζοντας αυτά τα υψηλά ιδανικά θα είναι ένας έντιμος θάνατος. Ένας θάνατος που “άξιζε τον κόπο”. Γιατί δεν χαθήκατε σε ένα τροχαίο, δεν σας πήραν οι μάστιγες των χρόνων μας.  Επιλέξατε, όπως κι εμείς, να πάτε στα δύσκολα. Να ιδρώσετε, να φορέσετε το μπερέ του Πεζοναύτη. Στη Ζωή και στο Θάνατο. Κανένας δεν μπορεί να σας τον πάρει πια. Εμείς θα φύγουμε σαν Πεζοναύτες, αλλά, σε κόσμο πολιτών. Εσάς όμως σας συνόδευσαν, αδέρφια. Πεζοναύτες!!! Περπάτησαν μαζί σας, δίπλα σας, προς την Αιωνιότητα.  Τιμή την οποία εμείς δεν θα έχουμε ποτέ.
Οι γονείς σας θα κλάψουν, θα σπαράξουν. Ξέρουμε, γίναμε γονιοί κι εμείς πια. Και η ιδέα να φύγει το βλαστάρι σου πριν από σένα προκαλεί τρόμο και πανικό.  Το αγγελούδι σου, που ανέβαζε έναν απλό πυρετό, και ξενυχτούσες δίπλα του. Που σου έλεγε τους φόβους του, τα όνειρα του αναζητώντας μια αγκαλιά και ήσουν εκεί, δίπλα του, να το βλέπεις να γελάει, να κλαίει, να παίζει, να διαβάζει.  Δεν υπάρχουν λόγια να παρηγορήσεις αυτούς τους ανθρώπους. Κανένας μας δεν μπορεί να τους παρηγορήσει.  Το μόνο που μπορούμε να πούμε είναι ότι γέννησαν έναν μικρό Θεό. Και οι Θεοί πρέπει να είναι ψηλά. Για αυτό και φύγαν σύντομα από κοντά μας.
Και στις γυναίκες που άφησαν πίσω και στα παιδιά, που έμειναν ορφανά, πριν προλάβουν να καταλάβουν το «γιατί»; Τι μπορείς να πεις σε αυτούς;
Τίποτα. Απλά να τους φροντίσεις σαν να είναι δικοί σου άνθρωποι. Γιατί οι πεζοναύτες είναι οικογένεια. Και τα παιδιά μεγαλώνοντας θα καταλάβουν το μεγαλείο της Θυσίας του πατέρα τους. Ακόμα και αν δεν τον γνώρισαν. Ποιος πατέρας, μπορεί να ζήσει στην ιδέα ότι το παιδί του θα μεγαλώσει και δεν θα τον θυμάται; Κανένας. Και αυτό δεν πρέπει να αφήσουμε να γίνει. Δεν πρέπει να τον ξεχάσει, και με περηφάνια να λέει ότι τον έφερε στον κόσμο ένας Ήρωας.   
Γιατί όλοι εσείς είστε Ήρωες στα μάτια μας.  Και κάθε φορά που θα κοιτάμε ψηλά θα ξέρουμε ότι θα μας προσέχετε.  Και θα είμαστε ακόμα πιο δυνατοί . Γιατί έτσι κάνουν οι  Έλληνες Πεζοναύτες. Αντιμετωπίζουν τη ζωή αλλά και το θάνατο με θάρρος. Γιατί έτσι λέει το έμβλημα μας. «Χρειάζεται Θάρρος». 
Και δεν θα κλαίμε, αλλά θα τραγουδάμε.
 Έτσι κάνουμε εμείς….
“Δεν πεινάμε, δεν διψάμε.
Τρέχουμε και τραγουδάμε.”
Δεν σας αποχαιρετούμε αδέρφια.
Θα τα ξαναπούμε αδέρφια.
Αργά ή σύντομα, θα τα ξαναπούμε.
Και ελπίζουμε η ζωή που θα συνεχίσουμε να κάνουμε εμείς οι κοινοί θνητοί να είναι μια καλή, έντιμη  ζωή, άξια της υπέρτατης  θυσίας που κάνατε προστατεύοντας τον τρόπο που ζούμε και  να μας διασφαλίσει μια θέση δίπλα σας όταν θα ξαναβρεθούμε.
Καλή Αντάμωση  Αδέρφια
Συλλογος Ελλήνων Εφέδρων Πεζοναυτών."

Οι Εύζωνες κάνουν το γύρο του κόσμου μέσω Reuters - Εκπληκτικό φωτορεπορτάζ





Το αφιέρωμα στους Εύζωνες απο το πρακτορείο Reuters σήμερα εντυπωσιάζει! 

Οι φωτογραφίες των Ευζώνων σε στιγμές προσωπικές - όταν ντύνονται καθώς και στο διάλειμμα τους - ρίχνει λίγο φως στα παρασκήνια της προεδρικής φρουράς που η ιστορία της ξεκινά το 1867.

Οι Εύζωνες είναι παγκοσμίως γνωστοί για την ενδυμασία που φέρουν. Η φουστανέλα σχεδιάστηκε ως στολή για την Ανακτορική παλιότερα και σήμερα Προεδρική Φρουρά. 


Η ιστορία των ευζωνικών ταγμάτων (αργότερα συνταγμάτων) ξεκινά το 1867, με την ίδρυση τεσσάρων ταγμάτων, καθένα από τα οποία διέθετε οργανωτική δύναμη τεσσάρων λόχων. Κεντρική τους αποστολή ήταν η φύλαξη της μεθορίου. Το 1868 προστέθηκε σε κάθε τάγμα ευζώνων και πέμπτος λόχος. Η αρχική σύνθεση αυτών των ταγμάτων αποτελούνταν από εθελοντές, υπαξιωματικούς ή οπλίτες, οι οποίοι συνήθως κατάγονταν από ορεινές περιοχές.

Η ένδοξη δράση των ευζωνικών ταγμάτων κατά τη διάρκεια των Βαλκανικών Πολέμων υπήρξε καταλυτική με αποτέλεσμα οι εύζωνες να λάβουν στη συνείδηση του ελληνικού λαού την εικόνα ηρώων. Έντονη δράση είχαν τα ευζωνικά τάγματα και κατά τη διάρκεια των υπόλοιπων ένοπλων συγκρούσεων του 20ου αιώνα στις οποίες είχε εμπλακεί ο ελληνικός στρατός (Μικρασιατική Εκστρατεία, Πρώτος και Δεύτερος Παγκόσμιος Πόλεμος).


Από το 1914, ως ιδιαίτερη μονάδα ευζώνων συγκροτείται η Ανακτορική Φρουρά. Ο τίτλος της έχει μετατραπεί αρκετές φορές από τότε (Φρουρά Σημαίας, Φρουρά Μνημείου Αγνώστου Στρατιώτη, Βασιλική Φρουρά, Προεδρική Φρουρά). Η σημερινή της ονομασία είναι «Προεδρική Φρουρά», η οποία της αποδόθηκε το 1974, μετά τη κατάρρευση της δικτατορίας Παπαδόπουλου.

Ιδιαίτερα ξεχωριστή θέση στην ιστορία των ευζωνικών ταγμάτων κατέχει το 5/42 Σύνταγμα Ευζώνων, κυρίως λόγω της δράσης του κατά τη διάρκεια της Μικρασιατικής Εκστρατείας. Πέρα από την αποτελεσματικότητα του κατά τη διάρκεια των πρώτων στρατιωτικών επιχειρήσεων, το Σύνταγμα αυτό απέκτησε φήμη για τη δράση του μετά την κατάρρευση του ελληνικού μετώπου και την αποσύνθεση του ελληνικού στρατού, τον Αύγουστο του 1922). Πιο συγκεκριμένα, κάτω από την καθοδήγηση του διοικητή του Νικόλαου Πλαστήρα, το 5/42 Σύνταγμα Ευζώνων έφτασε απολύτως συντεταγμένο στον Τσεσμέ, από όπου και διαπεραιώθηκε στο νησί της Χίου.

Ο Συνταγματάρχης Δημήτριος Ψαρρός οργάνωσε το 5/42 Σύνταγμα το 1942 για να εναντιωθεί στον φασίστα κατακτητή. Έδωσε πολλές ηρωικές μάχες στα βουνά της Στερεάς Ελλάδος εναντίον του κατακτητή και το Σύνταγμα για ακόμη μια φορά έγινε το «Ασκέρι του Διαβόλου». 




Υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός συμβολισμών που αποδίδονται στα χαρακτηριστικά της ευζωνικής στολής. Για παράδειγμα, ο αριθμός των δίπλων της φουστανέλας φημολογείται πως είναι ίσος με τη διάρκεια (σε έτη) της περιόδου της Τουρκοκρατίας, δηλαδή 400. Παρόλ' αυτά, οι φουστανέλες που φέρουν στις μέρες μας οι Εύζωνες, σπάνια έχουν ακριβώς 400 δίπλες. 


Τα υπόλοιπα μέρη που συγκροτούν την ευζωνική στολή είναι:


  • Το φάριο (ή φάρεο). Είναι το καπέλο του εύζωνα. Το φάριο έχει κόκκινο χρώμα και είναι κατασκευασμένο από τσόχα. Στη θέση του μετώπου φέρει το ελληνικό εθνόσημο. Χαρακτηριστικό κομμάτι του φάριου αποτελεί η μακριά μαύρη φούντα, κατασκευασμένη από μετάξι. Το σχήμα της θεωρείται πως συμβολίζει το δάκρυ του Χριστού στη Σταύρωση.
  • Το πουκάμισο. Είναι λευκού χρώματος και έχει χαρακτηριστικά μεγάλο άνοιγμα μανικιών. Το λευκό χρώμα, το οποίο κυριαρχεί σε ολόκληρη την ευζωνική στολή, θεωρείται πως συμβολίζει την αγνότητα των εθνικών αγώνων.
  • Η φέρμελη. Είναι το γιλέκο του εύζωνα. Αποτελεί το δυσκολότερο, όσον αφορά την κατασκευή του, κομμάτι της ευζωνικής στολής. Διαθέτει λευκά και επίχρυσα νήματα, με τα οποία απεικονίζονται σχέδια λαογραφικής σημασίας. Ένα από αυτά αποτελούν τα αρχικά Χ και Ο, τα οποία θεωρείται ότι αντιστοιχούν στις λέξεις χριστιανός και ορθόδοξος.
Παράταξη ευζώνων: Διακρίνονται η φουστανέλα, οι ευζωνικές κάλτσες, οι καλτσοδέτες και τα τσαρούχια
  • Οι κάλτσες. Είναι λευκές και κατασκευασμένες από μαλλί. Κάθε εύζωνας φέρει από δύο κάλτσες σε κάθε πόδι. Οι κάλτσες στηρίζονται στη μέση του εύζωνα, κάτω από τη φουστανέλα, με τη βοήθεια μιας δερμάτινης ζώνης που ονόμάζεται ανάσπαστος.
  • Οι καλτσοδέτες. Είναι μαύρου χρώματος και κατασκευασμένες από μετάξι.
  • Τα τσαρούχια. Είναι τα υποδήματα του εύζωνα. Είναι κόκκινου χρώματος και κατασκευασμένα από δέρμα. Στη σόλα κάθε τσαρουχιού βρίσκονται καρφωμένα περίπου 60 καρφιά, τα οποία είναι υπεύθυνα για τον επιβλητικό ήχο που ακούγεται κατά το βηματισμό ενός εύζωνα. Κατά μέσο όρο, το κάθε τσαρούχι ζυγίζει τρία κιλά. Χαρακτηριστικό κομμάτι των τσαρουχιών αποτελούν οι μαύρες φούντες στις οποίες καταλήγουν οι μύτες τους. Θεωρείται πως η αρχική τους χρήση ήταν να κρύβονται σε αυτές μικρά κοφτερά αντικείμενα που θα μπορούσαν αιφνιδιαστικά να τραυματίσουν τον εχθρό σε μία «σώμα με σώμα» μάχη. Άλλη άποψη είναι ότι οι φούντες προστάτευαν τα δάχτυλα των ποδιών από το χιόνι και τα κρυοπαγήματα.
  • Οι δερμάτινες φυσιγγιοθήκες.




Η ευζωνική στολή που περιγράφεται παραπάνω αποτελεί την επίσημη εκδοχή. Οι εύζωνες που φυλάσσουν το Μνημείο του Αγνωστου Στρατιώτη φέρουν αυτή τη στόλη μόνο τις Κυριακές ή κατά τη διάρκεια εθνικών εορτών. Τις υπόλοιπες μέρες φέρουν την καθημερινή ευζωνική ενδυμασία. Σε αυτήν, το λευκό πουκάμισο, η φέρμελη και η φουστανέλα αντικαθίστανται από τον ντουλαμά, τη χαρακτηριστική στολή των αγωνιστών του Μακεδονικού Αγώνα, βασισμένη στην παραδοσιακή ενδυμασία του χωριού Άλωνα Φλώρινας. Ο χειμερινός ντουλαμάς είναι σκούρου μπλε χρώματος, ενώ ο θερινός ανοικτού καφέ. Σε εθιμοτυπικές εκδηλώσεις της Προεδρικής Φρουράς, ορισμένοι εύζωνες φέρουν τις παραδοσιακές στολές της Κρήτης και του Πόντου, ως αναγνώριση της συμβολής αυτών των περιοχών στους εθνικούς αγώνες. 













Οι σημερινοί εύζωνες εκτελούν μόνο αποστολές τελετουργικού χαρακτήρα. Η πλέον γνωστή είναι η συμβολική φύλαξη του Μνημείου του Άγνωστου Στρατιώτη, που βρίσκεται στην Πλατεία Συντάγματος, δίπλα στην Βουλή των Ελλήνων. Σκοπιές όμως ευζώνων υπάρχουν και στο Προεδρικό Μέγαρο και στην πύλη του στρατοπέδου της Προεδρικής Φρουράς, πρώην στρατόπεδο Βασιλέως Γεωργίου Β΄, που βρίσκεται στο ΒΑ. άκρο του Εθνικού Κήπου με είσοδο από την οδό Ηρώδου του Αττικού.


Πηγή: Wikipedia/Reuters

Είμαστε περήφανοι που είμαστε Έλληνες. 

Πέμπτη 9 Οκτωβρίου 2014

Αντιπροσωπεία του Κογκρέσου στην Αλβανία, η Χιμάρα στην ατζέντα των συζητήσεων

Το Σάββατο 11 Οκτωβρίου, μέλη του αμερικανικού Κογκρέσου θα επισκεφθούν την Αλβανία όπου θα συναντηθούν με τον πρωθυπουργό της χώρας Έντι Ράμα, τον πρόεδρο του κοινοβουλίου Ιλίρ Μέτα και τον Αρχιεπίσκοπο Τιράνων, Δυρραχίου και πάσης Αλβανίας Αναστάσιο.
Η ατζέντα των συζητήσεων έχει διαμορφωθεί απ' τον State Department και την Αμερικάνικη Πρεσβεία στην Αλβανία που παρακολουθεί στενά τα φλέγοντα ζητήματα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, επικεφαλής της αντιπροσωπείας θα είναι ο ελληνικοαμερικανός βουλευτής Gus Bilirakis και θα συνοδεύεται απ' τους βουλευτές Michele Bachmann, Jack Kingston και Gregory Meeks.
Ο κ. Bilirakis έχει ασχοληθεί αρκετές φορές στο παρελθόν με τα προβλήματα της Ελληνικής Μειονότητας στην Αλβανία τα οποία πάντα προωθούσε στο υπουργείο Εξωτερικών της Αμερικής. Η ενασχόληση του με τα δικαιώματα της ΕΕΜ στην Αλβανία, προέκυψε απ' την στενή συνεργασία του με την Χιμαρώτικη Κοινότητα Αμερικής και την φιλική του σχέση με τον πρόεδρό της, πάτερ Κοσμά Καραβέλα.
Όπως μας ενημέρωσαν τα μέλη της Χιμαριώτικης Κοινότητας Αμερικής, έχουν ενημερώσει τον κ. Biliraki για το ζήτημα της διοικητικής διαίρεσης στην περιοχή της Χιμάρας και τις προσπάθειες της αλβανικής κυβέρνησης για την αλλοίωση του ελληνικού στοιχείου στην περιοχή. Επίσης και η Αμερικανική πρεσβεία στην Αλβανία έχει θέσει το ίδιο ζήτημα στους Αμερικανούς βουλευτές για να συζητηθεί με τον πρωθυπουργό της χώρας Έντι Ράμα.

Τα Σκόπια κατοχυρώνουν τη «μακεδονική γλώσσα» στην ΕΕ - Η Ελλάδα και το ΥΠΕΞ τι κάνουν;

Την αναφορά σε «μακεδονική γλώσσα» στον επίσημο κατάλογο της ΕΕ πέτυχαν τα Σκόπια και οι υποστηρικτές τους στις Βρυξέλλες, μεθόδευση η οποία υπονομεύει την ελληνική θέση εν όψει και του νέου γύρου διαπραγματεύσεων για το θέμα της ονομασίας με τον Μάθιου Νίμιτς.
Όπως αποκαλύπτουμε σήμερα, ενώ στις 2 Ιουλίου ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς, απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου στο Στρασβούργο (με την ολοκλήρωση της ελληνικής προεδρίας), είχε απαντήσει ότι «δεν γνωρίζει ότι υπάρχει μακεδονική γλώσσα», λίγες ημέρες πριν, στην ανανεωμένη ιστοσελίδα της ΕΕ (http://publications.europa.eu/code/pdf/370000en.htm#langues) εμφανίσθηκε στον επίσημο κατάλογο των γλωσσών των υποψηφίων προς ένταξη χωρών η «μακεδονική» γλώσσα στη σλαβική εκφορά της ( ).

Η ελληνική πλευρά, επανειλημμένα τα προηγούμενα χρόνια, με παρεμβάσεις της είχε αποκρούσει τις προσπάθειες για αναφορά σε «μακεδονική» γλώσσα, καθώς το ζήτημα αυτό συνδέεται ευθέως με το θέμα της ταυτότητας και αποτελεί συστατικό στοιχείο του «μακεδονισμού». Οι άλλες αναφορές για τα Σκόπια στις επίσημες εκδόσεις της ΕΕ γίνονται στη βάση της προσωρινής ονομασίας «Former Yugoslav Republic of Macedonia, the» αν και γίνεται αποδεκτή επίσης η σύντμηση, που συμβολίζει το δηνάριο της ΠΓΔΜ, με το «MKD», που παραπέμπει και αυτό στο «Μακεδονία».

Τα Σκόπια έχουν επιδοθεί τώρα σε αγώνα, με την υποστήριξη του απερχόμενου φιλότουρκου και φιλοσκοπιανού Επιτρόπου Στέφαν Φούλε, ώστε στην έκθεση προόδου που θα δημοσιοποιηθεί από την Κομισιόν να υπάρχει και πάλι πρόταση για έναρξη ενταξιακών διαπραγματεύσεων, αλλά και αναφορά του όρου «Μακεδονία ή Μακεδονικός», κάτι το οποίο αποπειράθηκε να πράξει στο παρελθόν ο κ. Φούλε, αλλά αποτράπηκε από τα ελληνικά διαβήματα. Τώρα όμως που αποχωρεί, ίσως θελήσει να κληροδοτήσει στα Σκόπια ένα «διαπραγματευτικό κεκτημένο».

Τις προηγούμενες ημέρες υπήρξε και δημόσια αντιπαράθεση μεταξύ Αθήνας και Σκοπίων για το περιεχόμενο της συνάντησης Βενιζέλου-Πόποσκι στη Νέα Υόρκη, αλλά και για τις προοπτικές της διαπραγμάτευσης.

Η Αθήνα διεμήνυσε ότι είναι όχι μόνο σταθερή αλλά και ευρύτατα πλέον αποδεκτή στην Ελλάδα η θέση για λύση σύνθετης ονομασίας με γεωγραφικό προσδιορισμό για όλες τις χρήσεις (erga omnes). Το υπουργείο Εξωτερικών, μάλιστα, απέρριψε τις διαρροές της σκοπιανής πλευράς ότι η Ελλάδα ευθύνεται για το αδιέξοδο, καθώς δεν έχει κίνητρο για να συναινέσει σε λύση και συγχρόνως προειδοποίησε ότι κινήσεις σαν αυτές του πρώην ΥΠΕΞ και αντιπροέδρου της Βουλής Α. Μιλόσοσκι να ανέβει στον Όλυμπο για να ξεδιπλώσει τη σημαία με τον Ήλιο της Βεργίνας υπονομεύουν το κλίμα των συνομιλιών και την προσπάθεια εξεύρεσης λύσης.

Και οι δύο πλευρές τώρα περιμένουν την επίσκεψη του Μάθιου Νίμιτς στην περιοχή, καθώς δεν είναι γνωστό αν θα αποφασίσει να μεταφέρει νέες προτάσεις ή απλώς θα πραγματοποιήσει μια από τις τακτικές και τυπικές, πλέον, ανά εξάμηνο συναντήσεις με τους διαπραγματευτές των δύο χωρών.

Τα Σκόπια έχουν ορίσει ήδη νέο διαπραγματευτή τον νέο πρεσβευτή στην Ουάσινγκτον Βάσκο Ναουμόφσκι, ο οποίος, μιλώντας σε επιτροπή της Βουλής, έδειξε να παραπέμπει προς το τέλος του χρόνου τις συναντήσεις με τον Μ. Νίμιτς, ενώ και ο ίδιος ακολούθησε τη «γραμμή» δηλώνοντας ότι το πρόβλημα είναι ότι η Ελλάδα δεν έχει κίνητρο για λύση. Αυτή τη θέση επαναλαμβάνει σταθερά όλη η πολιτική ηγεσία της ΠΓΔΜ, θέλοντας έτσι να καλύψει τη δική της αδιαλλαξία πίσω από την υποτιθέμενη ανοχή που δείχνει η Ουάσιγκτον και το Βερολίνο προς την Αθήνα, προκειμένου να μη διαταραχθεί η κυβερνητική σταθερότητα σε μια κρίσιμη καμπή της προσπάθειας αντιμετώπισης της οικονομικής κρίσης.

Το σκοπιανό υπουργείο Εξωτερικών, μάλιστα, σε ανακοίνωση που εξέδωσε, επιμένει στο να απορρίπτει κατηγορηματικά τη χρήση της ονομασίας «erga omnes» και όχι μόνο στο σκέλος που αφορά το εσωτερικό. Επικαλούμενο την απόφαση του Διεθνούς Δικαστηρίου της Χάγης στις 5 Δεκεμβρίου 2011, υποστηρίζει ότι η «η χρήση του συνταγματικού ονόματος της Δημοκρατίας ''Μακεδονίας'', συμπεριλαμβανομένης της σύναψης διπλωματικών σχέσεων και το πώς θα αποκαλούν τη Δημοκρατία της ''Μακεδονίας'' άλλες χώρες, σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί παραβίαση του διεθνούς δικαίου». Ουσιαστικά, δηλαδή, υποστηρίζει ότι η νέα ονομασία, όταν συμφωνηθεί, θα πρέπει να αφορά μόνο τις διμερείς σχέσεις με την Ελλάδα και τους διεθνείς οργανισμούς, κάτι που είναι εκτός συζήτησης για την ελληνική πλευρά, καθώς απλώς θα καθιέρωνε τη διπλή ονομασία.

Κωνσταντίνος Τσάκαλος
Πηγή: Το Παρόν

Τετάρτη 8 Οκτωβρίου 2014

Η κρίση στην Ελλάδα και Ιταλία έφερε πίσω στην Αλβανία 133 000 μετανάστες.- Kriza në Greqi e Itali, 133 mijë emigrantë u kthyhen në Shqipëri për 4 vjet

INSTAT ka prezantuar të dhënat për emigracionin për periudhën 2009-2013. Sipas INSTAT gjatë viteve 2009- 2013 u kthyen në Shqipëri 133.544 emigrantë, ku në 94 % të rasteve që janë kthyer kanë qenë vullnetare. Emigrantët janë kthyer kryesisht nga shtetet fqinje si Greqia e Italia.
Sipas INSTAT, 73.7 % e emigrantëve të kthyer janë meshkuj, ndërsa 26.3 % janë femra. Ndërsa mosha mesatare e emigranteve të kthyer është 38.6 vjeç.
Gjithashtu INSTAT ka shtuar se se ritmi i kthimit të emigrantëve u shtua pas nisjes së krizës në vitin 2011
Η Στατιστική υπηρεσία της Αλβανίας έχει παρουσιάσει τα δεδομένα για την περίοδο 2009 – 2013. Σύμφωνα με αυτήν κατά την περίοδο αυτή επέστρεψαν στην Αλβανία 133 544 μετανάστες, οι οποίοι κατά το 94% των περιπτώσεων έχουν επιστρέψει από Ελλάδα και Ιταλία. Σύμφωνα με την Στατιστική Υπηρεσία 73,7 % των μεταναστών που έχουν επιστρέψει είναι άντρες, και 26,3  είναι γυναίκες. Ενώ το μέσο όρο ηλικίας των μεταναστών που έχουν επιστρέψει είναι 38,6 ετών. Επίσης η Αλβανική Στατιστική Υπηρεσία της Αλβανίας έχει αναφέρει πως ο ρυθμός επιστροφής των μεταναστών αυξήθηκε μετά την κρίση του 2011.

Τρίτη 7 Οκτωβρίου 2014

Αυλώνα, η απουσία των επενδύσεων οδηγεί προς κατάρρευση ναό 400 χρονών. - Vlorë, mungesa e investimeve kisha 400-vjeçare drejt degradimit






VLORE- Mungesa e investimeve ka bërë që kisha 400-vjeçare e Shën Spiridhonit në fshatin Mimfotë të Vlorës të shkojë drejt degradimit. Nga një vëzhgim i bërë me kamerën e “A1 Report” duken qarte plasaritjet në mure, çka tregon se nëse nuk ndërhyhet në kohë kisha rrezikon edhe shembjen.
 
 At Kostandini, prifti që kujdeset për kishën, teksa pohon se që prej vitit 1997 në këtë objekt kulti nuk është bërë asnjë rikonstruksion, thekson se problem përveç mungesës së investimeve janë edhe grabitjet në objektet e kultit.
 
“Nuk është vetëm ky problemi që kemi me këtë kishë dhe gjithë kishat e tjera. Vazhdojnë vidhen sistematikisht. I vodhën këmbanat, tani e saldojmë, mbyllim dyert. I shqyejnë dyert, dritaret, kanë shqyer kasafortat. Vidhet vazhdimisht, është njoftuar policia disa herë, kanë ardhur dhe deri tani asnjë gjë. Jo vetëm kjo kishë por edhe kisha të tjera të qytetit të Vlorës”, tha prifti që kujdeset për kishën.

 
At Konstandini shprehet se pre e grabitësve në një hark të shkurtër kohor kanë rënë katër kisha në rrethin e Vlorës, teksa ende nuk ka asnjë të ndaluar për këto ngjarje.



Καταστρέφεται η θρησκευτική , πολιτιστική εθνική κληρονομιά των  ορθοδόξων και των ελλήνων.

Αυλώνα: Οι απουσία των επενδύσεων για έργα συντήρησης οδηγεί το ναό  400 ετών του Αγίου Σπυρίδωνα στο χωριό Μυμφώτα στην Αυλώνα προς την καταστροφή. Από μια παρατήρηση που έκανε με την κάμερα το τηλεοπτικό αλβανικό κανάλι φαίνονται καθαρά τα σημάδια φθοράς που αποδεικνύουν τα παραπάνω .

Ο πατέρας Κωνσταντίνος, ο ιερέας της ενορίας, ομολογεί πως από το 1997 στο θρησκευτικό αυτό μνημείο δεν έχει γίνει κανένα έργο συντήρησης  και εκτός από την έλλειψη επενδύσεων είναι και οι λεηλασίες  που οδηγούν προς καταστροφή.

«Δεν είναι το μόνο το πρόβλημα που έχουμε με το ναό, γιατί λεηλατείτε συστηματικά. Έκλεψαν τις καμπάνες, τώρα φτιάχνουμε τις πόρτες τις καταστρέφουν, κλείνουμε τα παράθυρα τα καταστρέφουν. Συνέχεια λεηλατείται, έχουμε ειδοποιήσει την αστυνομία μερικές φορές, έχουν έρθει και μέχρι τώρα τίποτα. Όχι μόνο αυτός ο ναός αλλά και άλλοι ναοί της Αυλώνας» είπε ο ιερέας που είναι εφημέριος.
Ο παπά Κωνσταντίνος εκφράζεται πως σε μικρό χρονικό διάστημα έχουν λεηλατηθεί τουλάχιστον τέσσερεις ναοί της περιοχής, και κανένας δεν έχει βρεθεί ως ένοχος

Δευτέρα 6 Οκτωβρίου 2014

Ομαδική βάπτιση στην Κορυτσά




Ομαδική βάπτιση στην Κορυτσά
            Με τήν βοήθεια και την ευλογία του Θεού, στις 20 Σεπτεμβρίου του 2014, με πολλή χαρά παρεβρεθήκαμε στο μυστήριο  του βαπτίσματος  για  αδελφούς μας από το χωριό Πολένα της Κορυτσάς. Η ομαδική αυτή  βάπτιση  που πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία της ΣΦΕΒΑ και συνδρομή πολλών χριστιανικών αδελφοτήτων της πόλεως του Αγίου Δημητρίου, πραγματοποιήθηκε σε κλίμα συγκίνησης και κατάνυξης στην Κορυτσά και αφορούσε 22 κατοίκους του  χωριού Πολένα (από 5-35 ετών)  που για διάφορους λόγους δεν είχαν προσέλθει  ακόμη στο μυστήριο του Βαπτίσματος.
            Στο χωριό Πολένα που η ΣΦΕΒΑ με τη συμπαράσταση πολλών φορέων έχει ανεγείρει τον Ιερό Ναό της Μεταμορφώσεως , ο ιερέας του χωριού μας  είχε αναφέρει εδώ και  χρόνια τον προβληματισμό του για το γεγονός ότι αρκετοί κάτοικοι του χωριού (χριστιανικό στο σύνολό του) ήταν αβάπτιστοι, κάτι που παρατηρείται γενικότερα σχεδόν σε όλες τις περιοχές στη γειτονική χώρα. Γίναμε μέτοχοι στον προβληματισμό αυτό και προσπαθήσαμε με την κατάλληλη ενημέρωση να προτρέψουμε τους κατοίκους του χωριού να βαπτισθούν για να μπορούν να συμμετέχουν στα μυστήρια της εκκλησίας μας και να μη στερούνται την  χάρη  του Αγίου Πνεύματος. Στην προσπάθεια αυτή   πολύτιμη ήταν η συμβολή και των διδασκαλισσών που υπηρετούν στο σχολείο ΟΜΗΡΟΣ της Κορυτσάς, από την αδελφότητα Χριστιανική Ελπίς της Θεσσαλονίκης,  οι οποίες για  χρόνια  έκαναν κατηχητικά μαθήματα για τα παιδιά αλλά και τους μεγαλυτέρους  μεταδίδοντας με απλότητα τις βασικές αλήθειες της πίστεώς μας. Η προσπάθεια αυτή έφερε απτά και ευλογημένα αποτελέσματα πριν 3 χρόνια όταν τον Οκτώβριο του 2011 βαπτίστηκαν και μυρώθηκαν 18 αδελφοί μας ενώ άλλα 8 ζευγάρια νομιμοποίησαν την συζυγική τους σχέση ενώπιον του θεού  και δέχτηκαν την ευλογία της εκκλησίας στη ζωή τους .
            Συνέχεια αυτής της προσπάθειας υπήρξε και το  πρόσφατο μυστήριο  καθώς  άλλοι 22 αδελφοί μας  μικροί και μεγάλοι, μετά από κατάλληλη κατήχηση, εξέφρασαν την επιθυμία να γίνουν και αυτοί μέλη της εκκλησίας. Με τη συμμετοχή 3 ιερέων και πολλών πιστών από τη Θεσσαλονίκη τελέστηκε το μυστήριο  Στην Κορυτσά ενώ στη συνέχεια μεταβήκαμε στο χωριό Πολένα όπου μας παρετέθη εορταστικό γεύμα από τους νεοφώτιστους. Παρακολουθήσαμε επίσης μια μικρή γιορτή από τα παιδιά του φροντιστηρίου του χωριού με αφορμή την έναρξη της σχολικής χρονιάς  ενώ σε όλα τα παιδιά μοιράστηκε σχολικό υλικό και δώρα.
            Εκφράζουμε  την ευγνωμοσύνη μας  στον Άγιο Θεό αλλά και  τις θερμές μας ευχαριστίες σε όλους εκείνους που εργάστηκαν άοκνα και φιλότιμα όλο το καλοκαίρι για την σωστή προετοιμασία  του μυστηρίου αλλά και σέ όλους εκείνους που συμμετείχαν στην αποστολή, πήραν μέρος ως ανάδοχοι στη βάπτιση, και συνέδραμαν κατά το δυνατό στην επιτυχία της προσπάθειας. Ιδιαίτερα ευχαριστούμε την ιεραποστολική αδελφότητα Αγάπη Χριστού  αλλά και μέλη άλλων συλλόγων που συμμετείχαν στην αποστολή και βοήθησαν τα μέγιστα καθώς και τις εκπαιδευτικούς της αδελφότητας Χριστιανική Ελπίς από την Κορυτσά που ανέλαβαν το κομμάτι της προετοιμασίας των νεοφώτιστων μαζί με τον ιερέα του χωριού.
            Για τους νεοφώτιστους αδελφούς μας ευχόμαστε ολόψυχα να διατηρήσουν άσπιλο και αμόλυντο τον λευκό χιτώνα του  χιτώνα του βαπτίσματος και   η χάρη του Αγίου Πνεύματος την οποία  έλαβαν πλούσια την ώρα του μυστηρίου να φωτίζει τη ζωή τους . Είθε  η ευλογημένη αυτή ώρα να γίνει απαρχή μιας νέας ζωής με πλούσια πνευματική καρποφορία και αγιασμό τόσο για τους βαπτισθέντας όσο και για τους αναδόχους που τους συνόδευσαν στην είσοδό τους στο σώμα της Εκκλησίας αλλά και σε όλους εκείνους που συνέδραμαν στην ευλογημένη αυτή προσπάθεια.
Ομαδική βάπτιση στην Κορυτσά

ΣΦΕΒΑ sfeva.gr

Περισσότερες φωτογραφίες και βίντεο μπορείτε να δείτε εδώ

Κυριακή 5 Οκτωβρίου 2014

Δήλωση Πρόεδρου ΕΕΜΜ- MEGA Χριστάκη Κίτσιου

441Το απόγευμα της Παρασκευής, 3 Οκτωβρίου, παρευρεθήκαμε από κοινού με τον αντιπρόεδρο του κόμματος κ. Νικο Κούρη, σε εκδήλωση του Παραρτήματος Ομόνοιας Αγίων Σαράντα, έπειτα από πρόσκληση του προέδρου του κ. Χ. Παντέχη. Επειδή η συνάντηση αυτή πιθανώς να προκαλέσει παρεξηγήσεις και ανάμικτα συναισθήματα στα μέλη μας, θεωρώ απαραίτητο να κάνω τις εξής διευκρινιστικές δηλώσεις:

1. Παρά τις πικρίες και την έντονη κριτική που έχουμε δεχτεί από την ίδρυση του ΕΕΜΜ-MEGA, εμείς όχι μόνο δε θα υπομονεύσουμε αλλά δε θα σταματήσουμε να μιλούμε και να αγωνιζόμαστε για την ενότητα όλων των ελλήνων.

2. Είμαστε έτοιμοι να συμπράξουμε σε κάθε κίνηση που στόχο έχει την ανάδειξη και επίλυση των προβλημάτων του Βορειοηπειρωτικού ελληνισμού μακριά από ιδιοτελή συμφέροντα.

3. Οι προτάσεις από διάφορους «καλοθελητές» για συμμετοχή στη δημόσια διοίκηση και την κυβέρνηση μας αφήνουν εντελώς αδιάφορους. Οι αγώνες που δίνουμε σε αντίξοες συνθήκες πάνω από τέσσερα  χρόνια τώρα, δεν μπορούν να εξαργυρωθούν με κανένα αξίωμα.

4. Έφτασε η στιγμή που η Ομόνοια θα πρέπει να αποτελέσει το σπίτι όλων των Ελλήνων και σε μια τέτοια προσπάθεια δεν θα μπορούσαμε να μείνουμε αμέτοχοι.

Χριστάκης Κίτσιος
Πρόεδρος ΕΕΜΜ-MEGA           Άγιοι Σαράντα 03/10/2014

http://www.mega-eemm.com/

Συνεδρίασε η ΟΜΟΝΟΙΑ παράρτημα Κορυτσάς! (Με φόντο τις εκλογές)


Στις 04 10 2014 στις 11:00 συνεδρίασε υπό τον πρόεδρο της Γρηγοράκη Καραμέλο η ηγεσίας της ΟΜΟΝΟΙΑΣ παράρτημα Κορυτσάς  και αρκετά από τα μέλη της.
Στην συνεδρίαση παρευρέθηκαν: ο πρόεδρος της ΚΕΑΔ, παράρτημα Κορυτσάς, κ Αρμπέν Ηλία, ο κ Ναούμ Ντίσιο που ως τώρα είναι πρόεδρος μιας παράλληλης οργάνωσης με την ονομασία ΟΜΟΝΟΙΑ Περιφέρεια Κορυτσάς κ.α
Όπως ο ίδιος ο πρόεδρος κ Γ Καραμέλος  ανέφερε η ΟΜΟΝΟΙΑ χρειάζεται  αναδιοργάνωση και επανεκκίνηση των μηχανισμών της  και πάνω απ΄ όλα χρειάζεται την ενότητα. Αυτή η ενότητα πρέπει να είναι πάνω από τα πολιτικά πιστεύω των μελών της και πρέπει να έχει ως βάση της την κοινή καταγωγή των ελλήνων, την κοινή παράδοση, το κοινό παρελθόν και το κοινό μέλλων. Τώρα πιο πολύ από ποτέ τα μέλη της ΕΕΜ πρέπει να έχουν ως υπερκομματικό όργανο την ΟΜΟΝΟΙΑ και όλοι να συγκεντρώνονται σ΄ αυτήν και να την έχουν ως σημείο εκκίνησης για κάθε απόφαση που παίρνουν και σε οποιαδήποτε θέση και να βρίσκονται.  Φυσικά για την επανεκκίνηση αυτή είναι καλεσμένοι όλοι και ειδικά όσοι νέοι βρίσκονται ή νιώθουν, παραγκωνισμένοι και σε συνεργασία με τους παλαιότερους  που διαθέτουν την εμπειρία και έχουν προσφέρει έως τώρα, να αναδιοργανωθούν τα πάντα ξεκινώντας ο καθένας από την γειτονιά του και έπειτα σε κάθε χωριό και σπίτι ελληνικό στην περιοχή.  Οι έλληνες τις Κορυτσάς όπου και να βρίσκονται ακόμη και στην Ελλάδα πρέπει να οργανωθούν και να είναι ενωμένοι ξεχνώντας τα μικροσυμφέροντα, τους εγωισμούς, γιατί τίποτα δεν είναι πάνω από τα εθνικά συμφέροντα, τα υψηλά ιδανικά, την επιβίωση  των Ελλήνων και του Ελληνισμού.
Κατά την διαδρομή αυτή από την ίδρυση της οργάνωσης μέχρι και σήμερα έχουν γίνει λάθη για το λόγο αυτό χρειάζεται να κάνουμε μια βαθιά ανάλυση των λαθών και των δεδομένων και να διακρίνουμε που φταίξαμε πως καταντήσαμε την οργάνωση και να τα δούμε όλα από μηδενική βάση με στόχο την ηθική, εθνική,  θρησκευτική, κοινωνική, πολιτική  επιβίωση και αναβίωση των ελλήνων της Κορυτσάς, όλων των ελλήνων που ζουν στην Αλβανία.  
Το λόγο πήραν και τα άλλα μέλη τα οποία έκαναν την κριτική τους εξέφρασαν ελεύθερα την γνώμη τους, έκαναν τις προτάσεις τους και όλοι μαζί κατέληξαν πως το ζητούμενο είναι η ενότητα και η συμμετοχή  όλων των ελλήνων της περιοχής ο καθένας με τον τρόπο και τις δυνατότητες του.  Ο κ Ναούμ Ντίσιο εκφράστηκε υπέρ της ενότητας. Όμως δεν υπήρξε κάποια ξεκάθαρη θέση, ούτε κάποια δήλωση, για τον τρόπο που η ΟΜΟΝΟΙΑ δεν θα είναι σε δύο σώματα αλλά σ’ ένα και για πόσο θα συνεχιστεί αυτή η κατάσταση.  Η εκλογές που θα γίνουν το Νοέμβριο θα βασίζονται στην αναδιοργάνωση αυτή και φυσικά στόχος είναι η μεγαλύτερη συμμετοχή και περισσότερες υποψηφιότητες για την θέση του προέδρου και εννοείτε η ύπαρξη μίας μόνο οργάνωσης της ΕΕΜ Κορυτσάς που θα βασίζεται στην ιστορική οργάνωση ΟΜΟΝΟΙΑ που υπάρχει στην περιοχή από το 1992. Για να επιτευχθούν  όμως όλα τα παραπάνω χρειάζεται όλοι να συμμετέχουν και για το λόγο αυτό το κάθε μέλος της ΟΜΟΝΟΙΑΣ πρέπει να συμμετέχει ενεργά και να ενημερωθεί για τα πάντα ώστε να νοιώθει πως ανήκει σ’ ένα σώμα, έτσι το κάθε μέλος ανέλαβε συγκεκριμένα καθήκοντα που θα εκπληρωθούν πριν από τις εκλογές.
Εμείς ως Πελασγός Κορυτσάς στηρίζουμε την ενότητα της ΕΕΜ Κορυτσάς και φυσικά  της ιστορικής οργάνωσης ΟΜΟΝΟΙΑ, χωρίς όμως να στηρίζουμε κάποιο συγκεκριμένο πρόσωπο, γιατί τα ιδανικά μας ξεπερνούν τα πρόσωπα. Θέλουμε την ΕΕΜ να την δούμε ενωμένη και αυτό είναι το ζητούμενο. Ελπίζουμε με την βοήθεια του Θεού να βρούμε τα βήματα, έστω και την τελευταία στιγμή που θα μας αναγεννήσουν από τις στάχτες , εμάς και την ΟΜΌΝΟΙΑ μας.






Ενισχύστε οικονομικά την προσπάθεια μας!

Ετικέτες

ενημέρωση (2161) ενημέρωση-informacion (1419) Αλβανία (904) ορθοδοξία (422) ιστορία-historia (373) Εθνική Ελληνική Μειονότητα (366) ελληνοαλβανικές σχέσεις (311) ορθόδοξη πίστη - besimi orthodhoks (277) Εθνική Ελληνική Μειονότητα - Minoriteti Etnik Grek (253) Β Ήπειρος (238) ορθοδοξία-orthodhoksia (232) ορθόδοξη πίστη (222) εθνικισμός (195) διωγμοί (162) τσάμηδες (122) shqip (119) Κορυτσά-Korçë (118) Κορυτσά Β Ήπειρος (103) informacion (100) Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος (97) ορθόδοξη ζωή (96) ορθόδοξη ζωή- jeta orthodhokse (75) διωγμοί - përndjekje (61) ορθόδοξο βίωμα (59) εθνικισμός-nacionalizmi (56) ορθόδοξη εκκλησία της Αλβανίας (55) Ελλάδα-Αλβανία (48) ανθελληνισμός (44) Ελληνικό Σχολείο Όμηρος (43) Ι.Μ Κορυτσάς - Mitropolia e Shenjtë Korçë (43) πολιτισμός - kulturë (43) besimi orthodhoks (40) Γενικό Προξενείο Ελλάδος Κορυτσά (39) Ορθόδοξη Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Αλβανίας - Kisha Orthodhokse Autoqefale Shqiptare (37) ιστορία ορθοδοξίας (36) βίντεο (34) Shqipëria (32) ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ 1821 (32) κομμουνισμός- komunizmi (30) πνευματικά (27) Μητρόπολη Κορυτσάς - MItropolia e Korçës (23) απόδημος ελληνισμός-helenizmi i diasporës (22) πολιτική-politikë (22) αλβανικά (21) εκπαίδευση (21) Αρχαία Ελλάδα (20) helenët-Έλληνες (19) κομμουνισμός (19) Greqia (17) Βλαχόφωνοι Έλληνες (15)