Τετάρτη 26 Νοεμβρίου 2014

Εθνική και Alpha bank αποχωρούν απ' την αλβανική αγορά

Προχωρούν σε μείωση της παρουσίας τους στη Νοτιοανατολική Ευρώπη οι ελληνικές τράπεζες, όπως απορρέει από τα σχέδια αναδιάρθρωσης που έχουν συμφωνηθεί με τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμούτης Ε.Ε.Ακόμα και αν οι οικονομικές συνθήκες βελτιωθούν τα πλάνα θα πρέπει να υλοποιηθούν, ακολουθώντας μία τελείως αντίθετη πορεία από εκείνη της επεκτατικής που υπήρχε μέχρι και το 2008, όπου δαπανήθηκαν μεγάλα κεφάλαια.
Ενδεικτικά, το 2006 οι ελληνικές τράπεζες απέκτησαν επτά ξένες τράπεζες σε Βουλγαρία, Ουκρανία, Ρουμανία, Σερβία και Τουρκία, δίκτυο περίπου 800 καταστημάτων, και διέθεσαν περί τα 3 δισ. ευρώ ενώ ως τις αρχές του 2008 είχαν τράπεζες σε 15 χώρες με δίκτυο 3.500 καταστημάτων και με συνολικό ενεργητικό 90 δισ. ευρώ.
Σχετικά με την Εθνική Τράπεζα, λοιπόν, αναμένεται να διατηρήσει το 60% της Finansbank και να περιορίσει την παρουσία της σε Βουλγαρία, Σερβία, Σκόπια, Ρουμανία και Αλβανία. Η Τουρκία συνεισφέρει 83% στα οργανικά έσοδα από τις δραστηριότητες στο εξωτερικό.
Η Alpha Bank επιλέγει να παραμείνει σε Ρουμανία και Κύπρο ενώ έχει ήδη αποχωρήσει από τις αγορές της Τουρκίας και της Ουκρανίας και θα ακολουθήσουν οι αγορές της Βουλγαρίας, της Σερβίας, της Αλβανίας και των Σκοπίων. Σύμφωνα με τα στοιχεία του εννεαμήνου η Alpha είχε χορηγήσει δάνεια 5,15 δισ. ευρώ στην κυπριακή αγορά και 2,9 δισ. ευρώ στην αγορά της Ρουμανίας, άλλα 668 εκατ. στη Βουλγαρία, 767 εκατ. ευρώ στη Σερβία και 373 εκατ. ευρώ στην Αλβανία.
Η Πειραιώς αναμένεται να επιλέξει τις αγορές της Ρουμανίας, της Βουλγαρίας και της Κύπρου και να αποχωρήσει από Ουκρανία και Αίγυπτο. Ήδη έχει προχωρήσει σε μείωση της παρουσίας της στο εξωτερικό, καθώς από 12,1 δισ. ευρώ ενεργητικό το 2008, στο πρώτο εξάμηνο του 2014 ήταν στα 9 δισ. ευρώ. Το δίκτυο καταστημάτων της Πειραιώς έχει 1.374 σημεία (Μάρτιος 2014), εκ των οποίων τα 964 ήταν στην Ελλάδα και τα 410 σε 9 άλλες χώρες.
Η Eurobank έχει προχωρήσει τα τελευταία χρόνια σε μείωση της παρουσίας και έχει αποχωρήσει από τις αγορές της Πολωνίας και της Τουρκίας και έπεται η Ουκρανία. Το ενεργητικό του ομίλου στο εξωτερικό στα τέλη του 2008 ήταν 21,2 δισ. ευρώ ενώ βρέθηκε στα 12,5 δισ. ευρώ το Σεπτέμβριο του 2014 και αναμένεται συρρίκνωση κατά 30% περίπου. Θα διατηρήσει, ίσως, μία παρουσία σε Βουλγαρία, Ρουμανία, Σερβία και Κύπρο, με παράλληλη μείωση των ενεργητικών.
Πηγή: bankwars.gr

Η ιστορία μαρτυράει την Ελληνικότητα της Βορ. Ηπείρου!

 ➤  Γράφει ο ΝΙΚΟΣ Θ. ΥΦΑΝΤΗΣ
  Ολόκληρη την περιοχή από τον Αμβρακικό κόλπο, πέρα από την Ακροκεραύνια και την Αχρίδα, κατά τους αρχαίους χρόνους την κατοικούσαν ελληνικοί πληθυσμοί, μιλούσαν την ελληνική γλώσσα και είχαν αναπτύξει ελληνικό πολιτισμό. 
Από το Μαντείο της Δωδώνης, που βρισκόταν στο πιο κεντρικό σημείο της περιοχής, εκπέμπονταν δεήσεις προς τους θεούς. Στα Ακροκεραύνια οι αρχαίοι ελληνικοί πληθυσμοί υπερασπίζονταν  τα ιερά των πατέρων τους από τους ξένους λαούς.
Την ελληνικότητα της Βορείου Ηπείρου ενισχύουν πολλά εθνολογικά στοιχεία, όπως είναι τα τοπωνύμια, η γλώσσα, η θρησκεία, η ενδυμασία, οι παραδόσεις, η λαϊκή τέχνη και άλλες κοινωνικές εκδηλώσεις.  Τα χωριά της Βορείου Ηπείρου έχουν όλα ονόματα που φανερώνουν ελληνική γλώσσα σε όλες τις εκδηλώσεις των κατοίκων. Παρ’ όλες τις πιέσεις και τους αναγκαστικούς εξισλαμισμούς και το επιφανειακό φαινόμενο της προτίμησης πολλών στα «αρβανίτικα», στο βάθος επικρατεί η ελληνική γλώσσα, η οποία έχει βαθιές ρίζες στον τόπο. Η γλώσσα της επιστήμης και του εμπορίου είναι ελληνική. Στα χρόνια της Τουρκοκρατίας η ελληνική ήταν η επίσημη γλώσσα και σ’ αυτή εκδίδονταν οι αποφάσεις. Στις ιδιωτικές σχέσεις και στα συμβόλαια η μόνη γλώσσα  που χρησιμοποιούνταν ήταν η ελληνική, ως τα μέσα του 15ου αιώνα. Στις περιοχές της Βορείου Ηπείρου ο ελληνισμός υπήρξε τόσο έντονος, ώστε να αφομοιώσει γλωσσικά τους μουσουλμάνους.
Ένα άλλο βασικό στοιχείο είναι η πίστη στην ορθοδοξία, στη θρησκεία των προγόνων. Οι Έλληνες της Βορείου Ηπείρου, παρ’ όλες τις πιέσεις των Τούρκων κατακτητών να αλλαξοπιστήσουν, παρέμειναν πιστοί στη θρησκεία τους. Και εκείνοι που από την ανάγκη της επιβίωσης αναγκάστηκαν να αλλαξοπιστήσουν, στο βάθος παρέμειναν γνήσιοι χριστιανοί. Επίσης, η ενδυμασία των Βορειοηπειρωτών σχετίζεται με την ενδυμασία των υπόλοιπων κατοίκων της Ηπείρου.
Μετά η λαϊκή τέχνη στην Βόρειο Ήπειρο διατηρεί την παλιά της εμφάνιση. Ο απλός χτίστης, ο απλός λαϊκός δημιουργός άφησε να εκδηλωθεί στις εκκλησίες και στα χωριατόσπιτα το καλλιτεχνικό του ταλέντο.
Εκτός αυτών, άλλα στοιχεία απόδειξης της ελληνικής συνείδησης των κατοίκων είναι οι κοινωνικές εκδηλώσεις, τα ήθη και τα έθιμα, που είναι συνέχεια των αρχαίων ελληνικών και βυζαντινών συνηθειών. Οι τελετές του γάμου και τα γαμήλια τραγούδια των προγόνων διατηρούνται ανόθευτα ως σήμερα. Τα μοιρολόγια στους νεκρούς συναγωνίζονται τα μανιάτικα μοιρολόγια. Η Ηπειρωτική μουσική και οι λεβέντικοι ηπειρωτικοί χοροί εκφράζουν την περήφανη ελληνική ψυχή.
Η διαχρονική παρουσία της Ηπείρου στον Ελλαδικό χώρο είναι δεδομένη και αποκαλυπτική από πολλές επιστημονικές πλευρές. Ο Στράβων, που έζησε στα χρόνια του Χριστού, τοποθετεί τα όρια της Ηπείρου βορειότερα της Εγνατίας οδού (Via Egnatia) και ο Πτολεμαίος υπογραμμίζει: «Αρχαί Ελλάδος και Ωρικίας και  Αρχέγονος Ελλάς Ήπειρος». Η γραμμή ασφαλείας είναι εκείνη του Γενούσιου (Σκύψιτη) ποταμού, που διαγράφεται, όχι μόνο από την μορφολογία του εδάφους, αλλά και από τα εθνολογικά,  λαογραφικά και ανθρωπολογικά στοιχεία. 
Τα κυριότερα έθνη που επικράτησαν στην Ήπειρο κατά την αρχαιότητα ήταν: Παλιότερα των Θεσπρωτών (8ος -7ος  αι.), αργότερα των Χαόνων (6ος-5ος αι.). Και τελευταίοι (4ος-3ος αι.) οι Μολοσσοί. Από την επικράτηση των Μολοσσών (375 π.χ.) συμπτύχθηκαν στη «Συμμαχία των Ηπειρωτών» και τέθηκε στα νομίσματα η λέξη «ΑΠΕΙΡΩΤΑΝ». Έτσι ολοκληρώθηκε η εθνική συνείδηση και ο εθνολογικός χαρακτήρας των Ηπειρωτών. 
Η Βόρειος Ήπειρος, στην εσχατιά της ελληνικής γης, στέκεται φρουρός της Ρωμιοσύνης στα βόρεια σύνορα, συνέχεια του Ηπειρωτικού χώρου και με παρόμοιες γεωμορφολογικές και ανθρωπογεωγραφικές συνθήκες. Το Ηπειρωτικό αυτό τμήμα δεν μπορεί να θεωρηθεί ανεξάρτητο και αποκομμένο από τον Ηπειρωτικό κορμό. Ο ηπειρωτικός χώρος είναι ενιαίος και αδιάσπαστος, με ενιαία εθνολογική σύνθεση.
Άγνωστη, ξεχασμένη πατρίδα, με την πανάρχαια ιστορία της. Όσο και αν επιθυμούν κάποιοι να την λησμονήσουμε, αυτή αντιστέκεται και θα αντιστέκεται, στέλνοντας μηνύματα από την ψυχή της μνημοσύνης.

Κυριακή 23 Νοεμβρίου 2014

Τζαμί σε κάθε δημόσιο Πανεπιστήμιο στην Τουρκία. - Xhami në çdo universitet shtetëror në Turqi!

TURQI-Drejtoria për çështje religjioze pranë Qeverisë turke paralajmëroi se do të ndërtojë xhami në kampusin e secilit universitet shtetëror në vend.
“Në proces të ndërtimit janë xhamitë në mbi 80 universitete. Pesëmbëdhjetë prej tyre tashmë janë të hapura për besimtarët dhe do të hapim 50 të tjera gjatë vitit 2015″, deklaroi Mehmet Gurmez, shef i Drejtorisë për çështje të religjionit.
“Ka 20 milionë të rinj në vendin tonë dhe ne dëshirojmë të mund të arrijmë tek secili prej tyre”, sqaroi Gurmez, cituar nga Anadollia.
Sipas tij, imamët të cilët marrin rroga nga qeveria në pajtim me ligjet në Turqi, do të jenë përgjegjës që në çdo xhami t’u ofrojnë ndihmë të rinjve të cilët janë në gjendje të rëndë.
“Ne u kushtojmë rëndësi të madhe xhamive nëpër universitete. Kjo është mënyra e vetme që xhamitë të kthehen në jetën, qytetet dhe zemrat e njerëzve tanë”, potencoi Gurmez.
(d.b/BalkanWeb)

Τουρκία – Η Διεύθυνση για τις θρησκευτικές υποθέσεις στην Τουρκική Κυβέρνηση προειδοποίησε ως θα κτίσει τζαμί στο περιβάλλοντα χώρο όλων των Πανεπιστημίων της χώρας.   Στην διαδικασία ανέγερσης είναι περίπου 80  πανεπιστήμια. Δεκαπέντε από αυτά τώρα έχουν ανοίξει για τους πιστούς και θα ανοίξουν άλλα 50 μέχρι το τέλος του έτους» δήλωσε ο Μεχμέτ Γιουρμές υπεύθυνος της Διεύθυνσης για θρησκευτικές υποθέσεις.


«Υπάρχουν 20 εκατομμύρια νέοι στην χώρα μας και επιθυμούμε ότι μπορούμε να φτάσουμε στον καθένα από αυτά» ξεκαθάρισε ο Γιουρμέζ.
Σύμφωνα  με τον ίδιο οι ιμάμηδες οι οποίοι πληρώνονται από την κυβέρνηση σύμφωνα με τους νόμους στην Τουρκία, είναι υπεύθυνη ώστε σε κάθε Τζαμί να βοηθούν τους νέους που βρίσκονται σε δύσκολη θέση.
« Εμείς δίνουμε μεγάλη σημασία στα τζαμιά των πανεπιστημίων. Αυτός είναι ο μοναδικός τρόπος τα τζαμιά να έρθουν στην ζωή, στις πόλεις και στις καρδιές των ανθρώπων» ανέφερε.  

Τα επτά "εγχειρίδια" ευτυχίας τριών Ελλήνων φιλοσόφων

Κάθε λογικός άνθρωπος, θα μας συμβούλευε πως για να φτάσουμε στον επιθυμητό προορισμό- εφόσον δεν είμαστε βέβαιοι για τη διαδρομή- θα πρέπει να χρησιμοποιήσουμε, πυξίδα ή…ένα GPS ή έστω τις αναλυτικές οδηγίες κάποιου γνώστη. Σε διαφορετική περίπτωση κινδυνεύουμε να περιφερόμαστε άσκοπα και επί μακρόν, με αμφίβολο αποτέλεσμα.
Ποια όμως θα μπορούσαν να είναι τα εργαλεία για να ικανοποιήσουμε την κοινή για όλους τους ανθρώπους επιθυμία που δεν είναι άλλη από το να οδηγηθούμε στην ευτυχία; Οι μεγάλοι Έλληνες φιλόσοφοι προσέφεραν, μια ευρεία γκάμα απαντήσεων και παρείχαν όλα τα εργαλεία, ανάλογα με τη προσέγγισή του καθενός εξ αυτών, στο μείζον ερώτημα «τι συνιστά την ευτυχία και πως επιτυγχάνεται».
Έννοιες όπως γνώση και αυτογνωσία, αυτοβελτίωση, ηθική αρετή, καλοσύνη και καλή συμπεριφορά, αρμονία, αποδοχή της φυσικής τάξης πραγμάτων, ελευθερία αλλά και αυτοέλεγχος, αποτέλεσαν μέρος των δικών τους απαντήσεων στο μεγάλο ερώτημα που θέτουμε όλοι στους εαυτούς μας.
Φιλόσοφοι όπως ο Επίκτητος, ο Επίκουρος και ο Αριστοτέλης μας έχουν παράσχει όλα τα εργαλεία για την πραγμάτωση του σκοπού μας και η φύση μας έχει προίκισε με τη Λογική. Στα σωζόμενα έργα των μεγάλων αυτών φιλοσόφων, ο καθένας από εμάς μπορεί να βρει έναν οδικό χάρτη για την ευτυχία.
Ο οδηγός επιβίωσης του Επίκτητου (Εγχειρίδιο)
epictitus
Ο Επίκτητος (55μΧ-135μΧ) θα μπορούσε να μπορούσε να είναι ο “πατέρας” της ρήσης που χρησιμοποιείται ευρέως στα προγράμματα των 12 βημάτων: “Θεέ μου δώσε μου τη δύναμη να αλλάξω αυτά που μπορώ, την υπομονή να αντέξω αυτά που δεν μπορώ, και την σοφία για να γνωρίζω την διαφορά μεταξύ τους”.
«Όρισε στον εαυτό σου ένα χαρακτήρα και έναν τρόπο ζωής που θα τον κρατάς είτε είσαι μόνος σου είτε με άλλους».Ο φιλόσοφος προτρέπει τον άνθρωπο να κατανοήσει τη διαφορά ανάμεσα στα πράγματα που μπορεί να εξουσιάσει και σε όσα αδυνατεί. Μόλις συνειδητοποιήσει ότι μια σειρά καταστάσεων είναι πέρα από τον έλεγχό του, θα πρέπει να εκπαιδεύσει και το μυαλό του να μην αναλώνεται σε αυτά, αλλά να αποδεχθεί τη φυσική τάξη πραγμάτων.
Εξάλλου ο Επίκτητος πίστευε με πάθος πως οι σκέψεις μας εξαρτώνται απόλυτα από εμάς και οι στοχασμοί του αποτελούν ένας είδος πρακτικών συμβουλών για το πως θα πρέπει να αντιμετωπίζει κανείς την οδύνη. Ένας από τους πιο γνωστούς μάλιστα «μαθητές» του, φαίνεται πως ήταν ο παρασημοφορημένος με μετάλλιο Ανδρείας, Αμερικανός πιλότος, Τζέιμς Στόκντέιλ. Όπως έχει αποκαλύψει, κατάφερε να επιβιώσει σωματικά και πνευματικά της τετραετούς αιχμαλωσίας του στο Β.Βιετνάμ εφαρμόζοντας τη διδασκαλία του Επίκτητου.
«Κανείς δεν μπορεί να είναι ελεύθερος, αν δεν είναι κύριος του εαυτού του».
«Φρόντιζε να τιμωρείς τα ελαττώματα σου, για να μην τιμωρείσαι από αυτά».
«Οι άνθρωποι ταράζονται όχι από αυτά που συμβαίνουν αλλά από την άποψή τους για αυτά που συμβαίνουν».
Ουσιαστικά, ο όψιμος στωικός “επιβάλλει” τη φιλοσοφία στην ψυχολογία, συμβουλεύοντας όσους δοκιμάζονται από αρνητικά συναισθήματα σε δύσκολες καταστάσεις: “Φιλοσόφησέ το!”. Μια συμβουλή που κατάφερε να επιβιώσει στην Ελλάδα χιλιάδες χρόνια…
Σε αυτό το πλαίσιο επιτυγχάνεται κατά τον Επίκτητο η γαλήνη και η αταραξία της ψυχής που για τον ίδιο αποτελούσε προϋπόθεση αρετής και ευτυχίας ενώ η αυτοβελτίωση και η αυτογνωσία αποτελούν σημαντικό μέρος της της φιλοσοφίας του.
Ο Κήπος του Επίκουρου (Άπαντα- συλλογή σωζόμενων αποσπασμάτων των συγγραμμάτων του και Για τη Φύση των Πραγμάτων του Ρωμαίου φιλοσόφου και ποιητή Λουκρήτιου)
epicurus
Ο Επίκουρος (341π.Χ.-270π.Χ.) έχει χαρακτηριστεί ως ο «φιλόσοφος της ηδονής» κυρίως εξαιτίας της διάδοσης φημών από σύγχρονούς του περί οργίων στον περίφημο Κήπο, όπου στέγαζε τη σχολή του. Εξ ου και η σημερινή αλλοιωμένη χρήση του χαρακτηρισμού «επικούρειος».
"Είναι αδύνατον να ζεις ευχάριστα χωρίς να ζεις σοφά, έντιμα και δίκαια και είναι αδύνατον να ζεις σοφά έντιμα και δίκαια χωρίς να ζεις ευχάριστα".
Στην πραγματικότητα όμως ο φιλόσοφος εστίαζε στην ψυχική-πνευματική ηδονή η οποία οδηγεί στον απώτερο στόχο: την ευτυχία. Απλά σε αντίθεση με άλλους φιλοσόφους δεν απέρριπτε πλήρως τα υλικά αγαθά. Την ευτυχία την αντιλαμβανόταν ως ένα ανεξάντλητο “κεφάλαιο” που ξοδεύεται μόνο σε στιγμές ευτυχίες, αφού η αναπόληση αυτών συνιστά θεραπεία για τις δύσκολες ή επώδυνες στιγμές που θα έρθουν. Από τους πλέον μάλιστα επιφανείς «οπαδούς» του ήταν ο πρόεδρος των ΗΠΑ, Τόμας Τζέφερσον ο οποίος σε προσωπική του επιστολή χαρακτηρίζει εαυτόν «επικούρειο», με την πραγματική έννοια όμως του όρου.
Προς επίτευξη της ευτυχίας πρότεινε έναν απλό τρόπο ζωής, που διακρίνεται για την καλοσύνη στον συνάνθρωπο ενώ απαραίτητα συστατικά στοιχεία είναι η φιλία, η ελευθερία και η σκέψη.
«Θα πρέπει να βρούμε με ποιον θα φάμε και θα πιούμε, πριν βρούμε τι θα φάμε και θα πιούμε».
«Μια φορά υπάρχουμε, δεν υπάρχει τρόπος να υπάρξουμε δυο φορές και μάλλον δεν θα υπάρξουμε ξανά ποτέ. Κι εσύ που δεν εξουσιάζεις το αύριο, αναβάλλεις τη χαρά. Και η ζωή πάει χαμένη με τις αναβολές και ο καθένας πεθαίνει απασχολημένος».
«Αν θέλεις να κάνεις κάποιον πλούσιο, μην του προσθέτεις χρήματα, να του αφαιρείς επιθυμίες».
Για τους φίλους υποστήριζε πως από όσα προσφέρει η σοφία, για την ευτυχία της ζωής συνολικά, το σημαντικότερο είναι η απόκτηση φίλων και χωρίς αυτούς ακόμη και ο πιο πλούσιος άνθρωπος δεν θα μπορούσε να ευτυχήσει. Επέμενε στο ιδανικό της ατομικής ελευθερίας και ο Κήπος του δεν ήταν παρά ένα κοινόβιο της εποχής στο οποίο ζούσε με τους μαθητές του, με ένα λιτό τρόπο, χωρίς πολλά αγαθά αλλά απελευθερωμένοι από τα «δεσμά» μορφών εργασίας που δεν τους ικανοποιούσαν.
Τέλος η σκέψη αποτελούσε γι’ αυτόν την υπέρτατη θεραπεία για μια σειρά επιβαρυντικών συναισθημάτων ενώ ο στοχασμός, κατά μόνας ή σε μορφή διαλόγου με φίλους ήταν κατά τον Επίκουρο, η ενδεδειγμένη μέθοδος για την κατανόηση του κάθε προβλήματος και την απελευθέρωση από τα “δεσμά” του.
Η «ευδαιμονία» του Αριστοτέλη (Ηθικά Νικομάχεια, Ηθικά Ευδήμεια, Μεγάλα Ηθικά, Πολιτικά)
aristotel
Ο Αριστοτέλης (384π.Χ.-322π.Χ.) προέτρεπε στην αναζήτηση τη ευτυχίας αν και η λέξη που χρησιμοποιούσε ήταν “ευδαιμονία” και υπερβαίνει τα συγκεκριμένα συναισθήματα ή αισθήματα που βιώνει ο άνθρωπος σε συγκεκριμένες στιγμές. Γι’ αυτό και η λέξη μεταφράζεται συχνά ως «ευδοκίμηση» ή «ευημερία».
"Η ευδαιμονία είναι μια ευχάριστη ψυχική κατάσταση που προκύπτει από τη δραστηριότητα της ψυχής, εφόσον αυτή η δραστηριότητα είναι σύμφωνη με την τέλεια αρετή"
Όπως και στη θεώρησή του για τη φύση, εκτιμούσε ότι κάθε άνθρωπος έχει μια συγκεκριμένη λειτουργία αλλά και έναν σκοπό ενώ για όλους υπάρχει ένα συγκεκριμένο μοντέλο ζωής που ταιριάζει καλύτερα στη φύση του.
Όπως υπερθεμάτιζε, οφείλουμε να υποβάλλουμε τον εαυτό μας σε μια διαδικασία αυτοβελτίωσης αλλά δεν θα πρέπει να εστιάζουμε μόνο σε ατομικό επίπεδο καθώς η ευτυχία επιτυγχάνεται μέσα από την αλληλεπίδραση στο πλαίσιο ενός καλά οργανωμένου πολιτεύματος. Γι' αυτό και οι στοχασμοί του περί ευδαιμονίας δεν θα πρέπει να ερμηνευθούν αποκομμένοι από τις θέσεις του για την κοινωνία, το κράτος και τη δημόσια ζωή.
Η σωστή συμπεριφορά, απασχολεί επίσης τον Αριστοτέλη και προτρέπει στην ανάπτυξη καλών προτύπων συμπεριφοράς αλλά και στην καλλιέργεια των σωστών συναισθημάτων την κατάλληλη στιγμή. Η ηθική αρετή έχει κεντρικό ρόλο στη φιλοσοφία του ενώ και ο ίδιος ήταν οπαδός της ρήσης του Κλεόβουλου «μέτρον άριστον».
«Η ευτυχία είναι το νόημα και ο σκοπός της ζωής»
«Kαμιά ηθική αρετή δεν την έχουμε έμφυτη, δοσμένη από τη φύση, αλλά διαμορφώνεται στον άνθρωπο με τη συνήθεια, με την επανάληψη τέτοιας συμπεριφοράς».
«Αρετή του ανθρώπου μπορεί να είναι η επαναλαμβανόμενη καλή συνήθεια με την οποία ο άνθρωπος γίνεται αγαθός, ενάρετος».
«Ουκ εν τω πολλώ το ευ, αλλ’ εν τω ευ το πολύ».
Εστιάζει όμως ιδιαίτερα και στη χρήση της λογικής, ως ένα επιπλέον εργαλείο που οδηγεί στην ευτυχία η οποία εν τέλει για τον ίδιο δεν αποτελεί παρά το σύνολο των επιτευγμάτων μας, αποδίδοντας όμως πάντα σημαντικό ρόλο στον παράγοντα τύχη.

Τούρκοι οπαδοί υποδέχθηκαν τους Σέρβους με Αλβανικές σημαίες, συνθήματα για το Κόσοβο και μαχαιριές


Bunkeri anti-bërthamor i Enver
Hoxhës

TIRANE - Pas 36 vjetësh nga inaugurimi në qershor të 1978-ës, u hap këtë të shtunë tuneli antibërthamor i komunizmit, por këtë radhë i shëndërruar në një qendër historiko-artistike të quajtur “BUNK’ART”. Hapësirat e parashikuara për mbledhjet e Byrosë Politike, dhomat ku mendohej të flinin ish-diktatori i komunizmit Enver Hoxha dhe ish-kryeministri Mehmet Shehu në rast rreziku, janë transformuar në art.

Kryeministri Edi Rama, ministrja e Mbrojtjes Mimi Kodheli, e Kulturës, Mirela Kumbaro, shoqëruar nga ambasadori amerikan Alexander Arvizu, ambasadori italian Masimo Gajani, hapën dyert e këtij bunkeri që tashmë është shndërruar në një video-muzeale.

Nga salla ku ishte parashikuar të mbaheshin mbledhjet e Kuvendit të Shqipërinë në rast sulmi bërthamor, Rama tha se pas çeljes së këtij bunkeri për mbarë publikun, do të hapet çdo varr i së shkuarës siç u shpreh ai, duke vecuar edhe hapjen e dosjeve të Sigurimit të Shtetit.

“Një varr i hapur i një kohe të shkuar për të na kujtuar se ne nuk e kemi arritur dot të varrosim në paqe tundimin që përmes të shkuarës të marrim peng të ardhmen. Kjo është arsyeja pse ne do t’i hapim të gjitha varret e të shkuarës, në formë tunelesh, edhe ato në formë dosjsesh. Për të kuptuar se nga vjinë prindërit, gjyshërit, e shkuara e tyre” , tha Rama.

E organizuar nga kryeministria, Ministria e Kulturës dhe Ministria e Mbrojtjes, kjo veprimtari e pazakontë zbulon përmes shumë formave shprehëse, mesazhet që janë përcjëllë brenda këtij bunkeri që simbolizon izolimin e Shqipërisë komuniste, por edhe përballjet e vazhdueshme mes bllokut komunist e perëndimit gjatë luftës së ftohtë.
 
Aktiviteti organizohet në përkujtim të 70-vjetorit të Çlirimit të Shqipërisë nga nazifashistët dhe 25-vjetorit të rënies së murit të Berlinit.

“Ky 70- vjetor i çlirimit të Shqipërisë nuk është momenti për të nxituar se kush del më shumë partizan apo kolaboracionist nga ne të gjallët, por koha e një reflektimi dhe bashkimi për një ta ardhme më të mirë për të gjithë ne, - ka theksuar kryeministri Rama.
 
Bunkeri është në pesë kate nën tokë, ka mbi 106 dhoma, një sallë të madhe mbledhjesh që ishte parashikuar edhe si sallë për Kuvendin e Popullor të asaj kohe etj. Në shumë nga këto ambjente janë ekspozuar armatime, uniforma, dokumente, harta të ndryshme dhe detaje të tjera që shërbenin në atë kohë.
 
 Nga kjo e shtunë deri në fund të dhjetorit, kushdo mund të shuajë kureshjen për këtë periudhë të historisë së Shqipërisë, duke vizituar falas bunkerin e kthyer në ekspozitë-muze, nga ora 09:00 deri në 16:00. Linja historike, muzeale dhe artistike, bëhen bashkë për të përcjellë tek vizitorët mesazhe të qarta për dy periudhat më të diskutuara të historisë tonë, periudhën e Luftës së Dytë Botërore dhe atë të regjimit komunist në Shqipëri
Në ceremoninë e organizuar me këtë rast ishte i pranishëm: kryeministri i Republikës së Shqipërisë, Edi Rama, ministrja e Mbrojtjes, Mimi Kodheli, ministrja e Kulturës, Mirela Kumbaro, shefi i Shtabit të Përgjithshëm i FA-së, gjeneralmajor Jeronim Bazo, ministra të tjerë të kabinetit qeveritarë, deputetë të Kuvendit të Shqipërisë, ambasadorë dhe përfaqësues të tjerë të trupit diplomatik të akredituar në Tiranë, qytetarë, të rinj e të reja të kryqytetit dhe të ftuar të tjerë

Άνοιγμα τεράστιου καταφυγίου του Ψυχρού Πολέμου στην Αλβανία
Ένα μυστικό καταφύγιο μεγάλων διαστάσεων, το οποίο είχε κατασκευάσει το κομμουνιστικό καθεστώς της Αλβανίας κατά τη δεκαετία του 1970 για να επιβιώσει επίθεσης με πυρηνικά όπλα, άνοιξε στο κοινό η κυβέρνηση της χώρας.
Σύμφωνα με σχετικό δημοσίευμα του BBC, ο τότε δικτάτορας, Ενβέρ Χότζα, ήθελε το καταφύγιο κοντά στα Τίρανα για το ενδεχόμενο επίθεσης από τις ΗΠΑ ή την ΕΣΣΔ.
Ο πρωθυπουργός της χώρας, Έντι Ράμα, ξενάγησε πρέσβεις δυτικών χωρών στο 106 δωματίων και πέντε ορόφων καταφύγιο το Σάββατο. Σύμφωνα με το BBC, το φιλοκινεζικό καθεστώς του Χότζα, το οποίο κατέρρευσε το 1990, κατασκεύασε περίπου 700.000 καταφύγια μέχρι τον θάνατό του το 1985.
«Ανοίξαμε σήμερα έναν θησαυρό συλλογικής μνήμης ο οποίος παρουσιάζει χιλιάδες εκθέματα από τα λυπηρά γεγονότα και τη ζωή υπό τον κομμουνισμό» δήλωσε ο κ. Ράμα σε ομιλία του στην 200 θέσεων κεντρική αίθουσα του καταφυγίου.
Σημειώνεται πως το εν λόγω «μπούνκερ» άνοιξε για το κοινό εν όψει των αλβανικών εθνικών εορτασμών στις 29 Νοεμβρίου. Η κυβέρνηση σχεδιάζει να το χρησιμοποιήσει ως αξιοθέατο τουριστικού ενδιαφέροντος και χώρο καλλιτεχνικών εκθέσεων.

Άνοιγμα τεράστιου καταφυγίου του Ψυχρού Πολέμου στην Αλβανία -Bunkeri anti-bërthamor i Enver Hoxhës




Bunkeri anti-bërthamor i Enver
Hoxhës

TIRANE - Pas 36 vjetësh nga inaugurimi në qershor të 1978-ës, u hap këtë të shtunë tuneli antibërthamor i komunizmit, por këtë radhë i shëndërruar në një qendër historiko-artistike të quajtur “BUNK’ART”. Hapësirat e parashikuara për mbledhjet e Byrosë Politike, dhomat ku mendohej të flinin ish-diktatori i komunizmit Enver Hoxha dhe ish-kryeministri Mehmet Shehu në rast rreziku, janë transformuar në art.

Kryeministri Edi Rama, ministrja e Mbrojtjes Mimi Kodheli, e Kulturës, Mirela Kumbaro, shoqëruar nga ambasadori amerikan Alexander Arvizu, ambasadori italian Masimo Gajani, hapën dyert e këtij bunkeri që tashmë është shndërruar në një video-muzeale.

Nga salla ku ishte parashikuar të mbaheshin mbledhjet e Kuvendit të Shqipërinë në rast sulmi bërthamor, Rama tha se pas çeljes së këtij bunkeri për mbarë publikun, do të hapet çdo varr i së shkuarës siç u shpreh ai, duke vecuar edhe hapjen e dosjeve të Sigurimit të Shtetit.

“Një varr i hapur i një kohe të shkuar për të na kujtuar se ne nuk e kemi arritur dot të varrosim në paqe tundimin që përmes të shkuarës të marrim peng të ardhmen. Kjo është arsyeja pse ne do t’i hapim të gjitha varret e të shkuarës, në formë tunelesh, edhe ato në formë dosjsesh. Për të kuptuar se nga vjinë prindërit, gjyshërit, e shkuara e tyre” , tha Rama.

E organizuar nga kryeministria, Ministria e Kulturës dhe Ministria e Mbrojtjes, kjo veprimtari e pazakontë zbulon përmes shumë formave shprehëse, mesazhet që janë përcjëllë brenda këtij bunkeri që simbolizon izolimin e Shqipërisë komuniste, por edhe përballjet e vazhdueshme mes bllokut komunist e perëndimit gjatë luftës së ftohtë.
 
Aktiviteti organizohet në përkujtim të 70-vjetorit të Çlirimit të Shqipërisë nga nazifashistët dhe 25-vjetorit të rënies së murit të Berlinit.

“Ky 70- vjetor i çlirimit të Shqipërisë nuk është momenti për të nxituar se kush del më shumë partizan apo kolaboracionist nga ne të gjallët, por koha e një reflektimi dhe bashkimi për një ta ardhme më të mirë për të gjithë ne, - ka theksuar kryeministri Rama.
 
Bunkeri është në pesë kate nën tokë, ka mbi 106 dhoma, një sallë të madhe mbledhjesh që ishte parashikuar edhe si sallë për Kuvendin e Popullor të asaj kohe etj. Në shumë nga këto ambjente janë ekspozuar armatime, uniforma, dokumente, harta të ndryshme dhe detaje të tjera që shërbenin në atë kohë.
 
 Nga kjo e shtunë deri në fund të dhjetorit, kushdo mund të shuajë kureshjen për këtë periudhë të historisë së Shqipërisë, duke vizituar falas bunkerin e kthyer në ekspozitë-muze, nga ora 09:00 deri në 16:00. Linja historike, muzeale dhe artistike, bëhen bashkë për të përcjellë tek vizitorët mesazhe të qarta për dy periudhat më të diskutuara të historisë tonë, periudhën e Luftës së Dytë Botërore dhe atë të regjimit komunist në Shqipëri
Në ceremoninë e organizuar me këtë rast ishte i pranishëm: kryeministri i Republikës së Shqipërisë, Edi Rama, ministrja e Mbrojtjes, Mimi Kodheli, ministrja e Kulturës, Mirela Kumbaro, shefi i Shtabit të Përgjithshëm i FA-së, gjeneralmajor Jeronim Bazo, ministra të tjerë të kabinetit qeveritarë, deputetë të Kuvendit të Shqipërisë, ambasadorë dhe përfaqësues të tjerë të trupit diplomatik të akredituar në Tiranë, qytetarë, të rinj e të reja të kryqytetit dhe të ftuar të tjerë

Άνοιγμα τεράστιου καταφυγίου του Ψυχρού Πολέμου στην Αλβανία
Ένα μυστικό καταφύγιο μεγάλων διαστάσεων, το οποίο είχε κατασκευάσει το κομμουνιστικό καθεστώς της Αλβανίας κατά τη δεκαετία του 1970 για να επιβιώσει επίθεσης με πυρηνικά όπλα, άνοιξε στο κοινό η κυβέρνηση της χώρας.
Σύμφωνα με σχετικό δημοσίευμα του BBC, ο τότε δικτάτορας, Ενβέρ Χότζα, ήθελε το καταφύγιο κοντά στα Τίρανα για το ενδεχόμενο επίθεσης από τις ΗΠΑ ή την ΕΣΣΔ.
Ο πρωθυπουργός της χώρας, Έντι Ράμα, ξενάγησε πρέσβεις δυτικών χωρών στο 106 δωματίων και πέντε ορόφων καταφύγιο το Σάββατο. Σύμφωνα με το BBC, το φιλοκινεζικό καθεστώς του Χότζα, το οποίο κατέρρευσε το 1990, κατασκεύασε περίπου 700.000 καταφύγια μέχρι τον θάνατό του το 1985.
«Ανοίξαμε σήμερα έναν θησαυρό συλλογικής μνήμης ο οποίος παρουσιάζει χιλιάδες εκθέματα από τα λυπηρά γεγονότα και τη ζωή υπό τον κομμουνισμό» δήλωσε ο κ. Ράμα σε ομιλία του στην 200 θέσεων κεντρική αίθουσα του καταφυγίου.
Σημειώνεται πως το εν λόγω «μπούνκερ» άνοιξε για το κοινό εν όψει των αλβανικών εθνικών εορτασμών στις 29 Νοεμβρίου. Η κυβέρνηση σχεδιάζει να το χρησιμοποιήσει ως αξιοθέατο τουριστικού ενδιαφέροντος και χώρο καλλιτεχνικών εκθέσεων.
bunkeri i enver hoxhes me logo
bunkeri i enver hoxhes me logo
bunkeri i enver hoxhes me logo

bunkeri i enver hoxhes

bunk art
bunkeri i enver hoxhes me logo


bunkeri i enver hoxhes - 

Η προπαγάνδα της Μεγάλης Αλβανίας καλά κρατά!

Στα πλαίσια της βρόμικης και άνανδρης  προπαγάνδας  για την Μεγάλη Αλβανία, είδαμε ξανά, σήμερα 23 11 2014  και ώρα 20:00 Αλβανίας,  μια χυδαία εκπομπή από τον Μαρίν Μεμα (μέσα από τα Αλβανικά Σύνορα γιατί είναι ανεπιθύμητο πρόσωπο στην Ελλάδα)  στο εθνικιστικό κανάλι Top Channel. Σαν να ήταν χτες , ο ίδιος δημοσιογράφος επανέλαβε τα κατορθώματα του,   έστειλε άτομα  με κρυφές κάμερες, όργωσαν όλοι την Θεσπρωτία και ρωτούσαν τους λιγοστούς γέρους οι οποίοι του απαντούσαν Αλβανικά σε μια ερώτηση που γινόταν στα αλβανικά. Πάνω σ΄ αυτό έχτισε μια ολόκληρη εκπομπή για να αποδείξει πως τα ψέματα είναι η αλήθεια.  Εκμεταλλευόμενες άσχετες προς το θέμα συζητήσεις με την μέθοδο κόψε και ράψε ο Μέμα μας είπε πάλη το ίδιο παραμύθι.  Δίδαξε ως καλοπληρωμένο όργανο των τσάμηδων, την ιστορία που θέλουν αυτοί και μαθαίνουν στα σχολεία. Χωρίς κανένας ίχνος ντροπής  μας είπε μεροληπτικά πως «σκότωσαν» «κατακρεούργησαν»  οι Έλληνες τους τσάμηδες, πως οι ορθόδοξοι τσάμηδες την γλίτωσαν και αυτό μόνο λόγο του σχεδίου που στόχευε στο διχασμό των αλβανών με την βοήθεια της θρησκείας  και πως μετά, όσους  δεν άγγιξαν,  τους υποχρέωσαν να ξεχάσουν την γλώσσα, τα ήθη και τα έθιμα  και ότι μέχρι τώρα ζούνε μέσα στο φόβο και δεν μιλάνε αλβανικά γιατί είναι τρομοκρατημένοι. Φυσικά εξέθεσε γερόντια και γερόντισσες που άλλα είπαν και άλλα επέλεξε ο Μέμα και αυτοί που παραγγέλνουν τις εκπομπές  του, να ακούσει ο κόσμος. Ούτε για μία στιγμή δεν αναφέρθηκε στα πραγματικά ιστορικά στοιχεία και όσα έκαναν οι τσάμιδες στις περιοχές αυτές και ούτε γιατί έφυγαν και την μεγάλη διαφορά που έχουν οι ντόπιοι πληθυσμοί ,  που μιλούν αρβανίτικα με τους τουρκαλβανούς όπως είναι και ο ίδιος. Γιατί δεν τους  ρώτησε τι είναι αυτοί που του απάντησαν ;  Διαστρέβλωσε την αλήθεια σκόπιμα για να φανούν οι τσάμηδες τα θύματα και να βρει έδαφος το εθνικιστικό παραλήρημα που βιώνει η χώρα σε όλα τα επίπεδα και σ’ όλες τις ηλικίες. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία πως  βρισκόμαστε σε ένα σημείο δύσκολο και θέλει σοφή αντιμετώπιση.  
Ενώ αυτοί,  τι δεν κάνουν για να δείξουν το ψέμα για αλήθεια εμείς συμπεριφερόμαστε χωρίς να καταλαβαίνουμε τι ζημιά κάνουμε στον εαυτό μας.
Από τις πρόσφατες δηλώσεις του Υπουργού Παιδείας  για την αλβανική γλώσσα, καταλαβαίνει κανείς πόσο μπερδεμένοι είμαστε.  
Αν παραμείνουμε αδιάφοροι και μπερδεμένοι σίγουρα τα πράματα θα χειροτερέψουν και κάποια στιγμή η Ελλάδα θα βρεθεί μπροστά από μια αλβανική μειονότητα που θα ζητά τα δικαιώματα της.

Η ασφάλεια στην περίπτωση αυτή είναι η διασφάλιση  των δικαιωμάτων των Ελλήνων στην Αλβανία και η σωστή εσωτερική και  εξωτερική πολιτική απέναντι σε  μια χώρα που την υπομονή την αντιλαμβάνεται ως αδυναμία.

Συνοπτικά το βίντεο για όσους ξέρουν Αλβανικά. 

Λοβέρδος: «Υπό συζήτηση η εισαγωγή της αλβανικής γλώσσας στα ελληνικά σχολεία»


Το σχόλιο μας: Συγχαρητήρια στον κ Λοβέρδο που ενώ οι αλβανοί θέλουν να μας κλείσουν τα Σχολεία και δεν μας αναγνωρίζουν ως μειονότητα εμάς τους Έλληνες της Κορυτσάς αυτός λέει θα τους διδάξει την αλβανική στα Ελληνικά Σχολειά. Αυτοί δεν μας τιμούν εμείς τους ανοίγουμε σχολεία. Σε λίγο θα τους αναγνωρίσουμε ως μειονότητα και μετά δώστε τους και την μισή Ελλάδα για να νιώθετε ψευτοπολιτισμένοι και ευρωπαίοι. Ντροπή!!! Μόνο αυτό λέμε! Υποχωρούμε σε ανθρώπους που έχουν εθνικό σπορ και μέρος του χαρακτήρα την αχαριστία και το μίσος προς τους Έλληνες. Άσε από πολιτισμό, έχει 20 χρόνια που η Ελλάδα το γνωρίζει....

Είναι μια σκέψη που ακόμη βρίσκεται σε προπαρασκευαστικό στάδιο. Εντούτοις το γεγονός ότι εκφράστηκε δημόσια από τον υπουργό Παιδείας Ανδρέα Λοβέρδο, δείχνει πως μπορεί στο μέλλον να γίνει πραγματικότητα.
Στο πλαίσιο επίσημης επίσκεψης του κ. Λοβέρδου στην Αλβανία, μπήκε και αυτό το θέμα στο τραπέζι των συζητήσεων. Στην κοινή συνέντευξη Τύπου που δόθηκε ανάμεσα στον Έλληνα υπουργό παιδείας και την Λιντίτα Νικόλα (υπουργός παιδείας της Αλβανίας), ο κ. Λοβέρδος επισήμανε: «είναι θέμα της μεικτής επιτροπής διαλόγου, η οποία και θα το συζητήσει».
Από την πλευρά της, η κ. Νικόλα ανέφερε «συνεργαζόμαστε και με τους εκπαιδευτικούς που αναπτύσσουν τη δραστηριότητά τους στην Ελλάδα, σε συντονισμό και με το ελληνικό υπουργείο Παιδείας, όχι μόνο για την εκπαίδευσή τους, αλλά και για τον εφοδιασμό τους από το αλβανικό ΥΠΕΞ με σχολικά βιβλία της αλβανικής γλώσσας. Ασφαλώς, έχουμε ακόμα πολλά να κάνουμε, γι’ αυτό και βρισκόμαστε σήμερα εδώ σε αυτή την κοινή συνάντηση, για να καθορίσουμε και να αναζωογονήσουμε το έργο της κοινής επιτροπής. Μιας επιτροπής που αποτελείται από ειδικούς, οι οποίοι θα γνωμοδοτήσουν μετά εξέταση των κειμένων της ιστορίας, της γεωγραφίας, του πολιτισμού και της οικονομίας, κατά πόσον τα σχολικά βιβλία των χωρών μας είναι σύμφωνα με το πνεύμα της UNESCO και του Συμβουλίου της Ευρώπης». «Ο,τι θέτει η μία πλευρά, η επιτροπή είναι εδώ για να το συζητήσει. Αλλά η επιτροπή αποφασίζει όταν και τα δύο μέρη ταυτίζονται και συμφωνούν. Κανένας δεν θα επιβληθεί στον άλλο. Για να υπάρχει απόφαση απαιτείται συναίνεση», είπε ο κ. Λοβέρδος.
Παράλληλα, στον χώρο της επαγγελματικής εκπαίδευσης, το υπ. Παιδείας ανακοίνωσε χθες την έναρξη της πιλοτικής λειτουργίας 21 από τις συνολικά 96 Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΕΚ). Οι 21 ΣΕΚ θα επιλεγούν με κριτήρια την κατά το μέγιστο δυνατή γεωγραφική διασπορά και τη δυνατότητα απορρόφησης των σπουδαστών στην αγορά εργασίας μετά την ολοκλήρωση της κατάρτισης και της μαθητείας.
Στις ΣΕΚ προσφέρονται οι ειδικότητες τεχνιτών Γαλακτοκομίας – Τυροκομίας, Ζωικής και Φυτικής Παραγωγής, Ηλεκτρολογικών Εγκαταστάσεων, Τουριστικών Μονάδων και Επιχειρήσεων Φιλοξενίας (Υπηρεσία Υποδοχής – Υπηρεσία Ορόφων – Εμπορευματογνωσία), Ανθοκομίας – Φυτοτεχνίας, Αρδεύσεων, Κομμωτικής, Καλλωπισμού Νυχιών και Ονυχοπλαστικής, Αισθητικής Τέχνης και Μακιγιάζ, Γραφικών Τεχνών, Εργαλειομηχανών, Φρεζαδόρου, Τορναδόρου, Ζαχαροπλαστικής και Αρτοποιίας, Μαγειρικής, Υδραυλικών και Θερμοϋδραυλικών Εγκαταστάσεων, Εργαστηρίου Φωτογραφίας, Εστιατορίου (σερβιτόρος), Ηλεκτρονικών Συσκευών, Μηχανικού Αυτοκινήτων, Μοτοσικλετών και Μηχανών Θαλάσσης, Ποτών και Οινολογίας (μπαρίστας), Μηχανικού Μηχανημάτων Εργων (Γερανών, Κλαρκ και Γεωτρύπανων), Ηλεκτρολόγου Αυτοκινήτων, Μελισσοκομίας, Αλιείας και Ιχθυοκαλλιέργειας, Συντήρησης Μουσικών Οργάνων, Αμπελουργίας – Οινοτεχνίας – Ποτοποιίας, Θερμοκηπιακών Καλλιεργειών και Κατασκευών, Κατασκευής Εγχόρδων Μουσικών Οργάνων, Λιθοξόου – Μαρμαρά και Λιθοχαράκτη, Πτηνοτροφίας, Αργυροχρυσοχοΐας, Κεραμικής Αγγειοπλαστικής, Ραπτικής, Μηχανικού Γεωργικών Μηχανημάτων, Φανοποιού και Βαφέα Οχημάτων, Ξυλουργικής και Επιπλοποιίας. Οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να είναι τουλάχιστον απόφοιτοι Γυμνασίου και για εγγραφή να απευθυνθούν στα Δημόσια ΙΕΚ που αντιστοιχούν με τις ΣΕΚ έως τις 30 Νοεμβρίου (από 1 μ.μ. έως τις 6 μ.μ.).




Πηγή: www.himara.gr

Σάββατο 22 Νοεμβρίου 2014

Απελευθέρωση της Κορυτσάς (22 Νοε 1940)

Μετά τη λήξη της πρώτης περιόδου του Ελληνοϊταλικού Πολέμου (13 Νοε. 1940) και την επιτυχή απόκρουση της ιταλικής εισβολής άρχισε η συνεχώς εντεινόμενη ελληνική αντεπίθεση για την απελευθέρωση των πόλεων της Βόρειας Ηπείρου.
Κατά την έναρξη της ελληνικής αντεπίθεσης εναντίον των Ιταλών στις 14 Νοεμβρίου 1940 το 65ο Σύνταγμα Πεζικού, ανήκε στη Χ Μεραρχία Πεζικού, η οποία υπό το Γ΄ Σώμα Στρατού συμμετείχε στην επιθετική ενέργεια προς Μοράβα – Κορυτσά. Στις 0630 της 14ης Νοεμβρίου, το 65ο Σύνταγμα  Πεζικού (μείον τάγμα), σε σύνδεσμο με τα τμήματα της ΙΧ Μεραρχίας που ενεργούσαν βορειότερα, επιτέθηκε αιφνιδιαστικά στο βόρειο τομέα της Χ Μεραρχίας. Μέχρι τις 0800, κατέλαβε το χ. Βόζιγραδ εντός του βορειοηπειρωτικού εδάφους και μέχρι το μεσημέρι έφθασε μπροστά από το ύψ. 1259, όπου και καθηλώθηκε από τη σθεναρή αντίσταση των Ιταλών.
Τη νύκτα 14/15 Νοεμβρίου, το 65ο Σύνταγμα Πεζικού υπήχθη στη δύναμη του Αποσπάσματος, Συνταγματάρχη Μπεγέτη Ιωάννη, Διοικητή Πεζικού της ΙΧ Μεραρχίας. Το Απόσπασμα Μπεγέτη αποτελούσαν ως τότε τα Ι/53, Ι/65 και Ι/27 Τάγματα Πεζικού και ανήκε στην ΙΧ Μεραρχία, η οποία ενεργούσε αμέσως βορειότερα από τη Χ Μεραρχία. Το Απόσπασμα Μπεγέτη, τη βάση του οποίου αποτελούσε πλέον το 65ο Σύνταγμα Πεζικού, συνέχισε την επίθεση του το πρωί της 15ης Νοεμβρίου 1940. Μετά από σκληρό αγώνα κατέλαβε περίπου στις 1100 το ύψ. 1271 και τις απογευματινές ώρες το ύψ. 1259. Συνελήφθησαν αιχμάλωτοι 11 αξιωματικοί και 250 οπλίτες Ιταλοί και κυριεύθηκε άφθονο πολεμικό υλικό. Στις 16 Νοεμβρίου 1940 συνεχίστηκε η επίθεση από το Απόσπασμα Μπεγέτη και καταλήφθηκε το ορεινό συγκρότημα Χήπετς, το ύψ. 1500 και το χ. Ρέσνιτσε. Συνελήφθησαν αιχμάλωτοι 11 αξιωματικοί και 120 οπλίτες Ιταλοί ενώ κυριεύθηκε άφθονο πολεμικό υλικό. Την επομένη, 17 Νοεμβρίου, ολοκληρώθηκε η κατάληψη της κορυφογραμμής Πρόπας (ύψ. 1710) – ύψ. 1779 – Σβέτι Ατανάς (ύψ. 1700), μετά από σκληρούς αγώνες, κυρίως στο ύψ. 1779 όπου οι Ιταλοί εξαπέλυσαν επανειλημμένες αντεπιθέσεις, οι οποίες αποκρούσθηκαν. Στις 18 Νοεμβρίου, το Απόσπασμα Μπεγέτη επιτέθηκε από Πρόπας προς Ντάρζα για να διευκολύνει τον αγώνα της Χ Μεραρχίας και με προωθημένα τμήματα κατέλαβε το ύψ. Μπίγκλα (ύψ. 1435). Από το πρωί αυτής της ημέρας βρέθηκαν κάτω από τα πυρά πυροβολικού του αποσπάσματος, τόσο η οδός Ερσέκας – Κορυτσάς, όσο και το αεροδρόμιο Κορυτσάς.
Την επομένη, το Απόσπασμα Μπεγέτη συνέχισε την επίθεσή του στην κατεύθυνση Πρόπας – ύψ.  1720 για να διευκολύνει την προέλαση της Χ Μεραρχίας και κατέλαβε τις απογευματινές ώρες, μετά από σκληρό αγώνα, το δασώδες ύψωμα, δύο χιλιόμετρα βορειοδυτικά της Ντάρζας. Συνελήφθησαν αιχμάλωτοι 2 αξιωματικοί και 18 οπλίτες Ιταλοί.
Στις 20 Νοεμβρίου, δεν έγινε καμιά σοβαρή επιθετική ενέργεια λόγω πυκνής ομίχλης. Την επομένη, παρά τις συνεχιζόμενες δυσμενείς καιρικές συνθήκες, το Απόσπασμα συνέχισε την πίεσή του προς τη διάβαση της Ντάρζας για υποβοήθηση της προσπάθειας της Χ ΜΠ, η οποία μέχρι το απόγευμα κατέλαβε το ύψ. Λότο, καθώς και το ύψωμα 1.000 μ. νότια του υψ. 1435 (Μπίγκλα) και το ύψωμα 2.000 μέτρα δυτικά του Σβέτι Ατανάς (1700). Στις 22 Νοεμβρίου, το Απόσπασμα Μπεγέτη συνέχισε την επίθεσή του και κατέλαβε τα υψώματα νότια του χ. Ντρενόβου και το ύψ. 1405 ενώ προώθησε και αναγνωρίσεις προς την Κορυτσά. Στις 1500 κατέλαβε το χ. Μπόριγια και στις 1745 το Ι/53 Τάγμα Πεζικού με λόχο του Ι/27 Τάγματος Πεζικού εισήλθαν στην Κορυτσά χωρίς αντίσταση, μέσα σε μεγάλο ενθουσιασμό του ελληνικού πληθυσμού.
Το Απόσπασμα του Συνταγματάρχη Μπεγέτη Ιωάννη, του οποίου τη βάση αποτε­λούσε το 65ο Σύνταγμα Πεζικού συντέλεσε αποφασιστικά στη διάσπαση της αμυντικής τοποθεσίας στο όρος Μοράβα και είχε ως αποτέλεσμα την απελευθέρωση της Κορυτσάς.

Πέμπτη 20 Νοεμβρίου 2014

Κοινή επιτροπή Αλβανίας Ελλάδας για την αναθεώρηση των σχολικών βιβλίων


Η Αλβανία και η Ελλάδα αποφάσισαν την επανενεργοποίηση της κοινής επιτροπής για την αναθεώρηση των σχολικών βιβλίων στον τομέα της ιστορίας, της γεωγραφίας, του πολιτισμού και της οικονομίας, με βάση τις αρχές της UNESCO και του Συμβουλίου της Ευρώπης.
Σε κοινή συνέντευξη Τύπου οι δύο υπουργοί Παιδείας, Λιντίτα Νικόλα και Ανδρέας Λοβέρδος τόνισαν τη σημασία της αναθεώρησης των εγχειρδίων.
Η κυρία Νικόλα είπε ότι "για πρώτη φορά τα παιδιά στα ελληνικά μειονοτικά σχολεία στην Αλβανία, εφοδιάστηκαν με τα σχολικά βιβλία στην ελληνική γλώσσα πριν από την έναρξη του σχολικού έτους. Η ελληνική γλώσσα είναι επίσης μέρος των εξετάσεων, στα πλαίσια των δικαιωμάτων της μειονότητας ενώ ο προϋπολογισμός του 2015 προβλέπει, έργα και επενδύσεις σε σχολεία όπου οι μαθητές σπουδάζουν ελληνικά".
Η κυρία Νικόλα, δήλωσε ότι η Αλβανία έχει μια θετική εικόνα διεθνώς, ως μία από τις χώρες που πληρούν τα διεθνή πρότυπα όσον αφορά τα δικαιώματα των μειονοτήτων, και αυτό - όπως είπε - αποδεικνύεται και σε διεθνείς αναφορές.
Ο κ. Λοβέρδος τόνισε ότι "τα παιδιά της εθνικής ελληνικής μειονότητας στην Αλβανία θα πρέπει να έχουν την καλύτερη δυνατή εκπαίδευση και εμείς θα κάνουμε το καθήκον μας". Πρόσθεσε δε ότι ελπίζει ότι όλα θα πάνε καλά και ότι οποιαδήποτε απόφαση της μικτής επιτροπής θα λαμβάνεται με συναίνεση.
Η Αλβανίδα υπουργός δήλωσε ότι "η αλβανική κοινότητα στην Ελλάδα και η ελληνική μειονότητα στην Αλβανία αποτελούν γέφυρα συνεργασίας μεταξύ των χωρών μας, και ιδίως η συνεργασία στους τομείς της εκπαίδευσης και του αθλητισμού, παγιώνει αυτές τις γέφυρες".
Ο κ. Λοβέρδος είπε ότι μεταξύ της Αλβανίας και της Ελλάδας, υπάρχει ένα πολύ καλό πολιτικό πλαίσιο. Κάλεσε την κυρία Νικόλα να επισκεφτεί τον Ιανουάριο την Αθήνα, και είπε ότι θα συζητήσουμε σημαντικά θέματα και την έγκριση των προτάσεων για τα κείμενα που η αλβανική πλευρά έχει θέση.
Και οι δύο υπουργοί επισήμαναν ότι η συναίνεση θα είναι στο επίκεντρο στα πλαίσια της αναθεώρησης των σχολικών βιβλίων.

Dorothy King για την Μακεδονία τους μακεδόνες και τους Σκοπιανούς - Dorothy King mbi Maqdoninë, Makedonasit dhe sllavët e FYROM ! - Dorothy King about Macedonia & Ancient Macedonians and FYROM


Προκάλεσαν και στη Γένοβα οι Αλβανοί -Εβγαλαν ξανά σημαίες της «Μεγάλης Αλβανίας» [εικόνες & βίντεο]

Περισσότεροι από 20.000 Αλβανοί βρέθηκαν στο στάδιο «Λουίτζι Φεράρις» της Γένοβας για τη φιλική αναμέτρηση της Ιταλίας με την Αλβανία, ωστόσο οι διαθέσεις τους κάθε άλλο παρά φιλικές ήταν. Τρεις φορές διέκοψαν τον αγώνα, εμφάνισαν ξανά σημαίες της «Μεγάλης Αλβανίας», με τους παίκτες της ομάδας τους να τους αγκαλιάζουν και να τους φιλούν.
Η ισχυρή αστυνομική δύναμη που υπήρχε από νωρίς το μεσημέρι έξω από το γήπεδο δεν δυσκόλεψε τους Αλβανούς οπαδούς να προκαλέσουν ξανά, λίγες μόνο εβδομάδες μετά το επεισόδιο στη Σερβία. Αυτή τη φορά δεν υπήρχε κάποιο... ελικοπτεράκι, αλλά με την παρουσία τους κατάφεραν να μεταφέρουν τα δικά τους μηνύματα, προκαλώντας ξανά.
Οι οπαδοί των Αλβανών σήκωσαν ξανά σημαίες της «Μεγάλης Αλβανίας», εκτόξευσαν καπνογόνα στον αγωνιστικό χώρο και εισέβαλαν σε αυτόν τρεις φορές, αγκαλιάζοντας τους παίκτες τους. Από την πλευρά τους, οι ποδοσφαιριστές του Τζιάνι Ντε Μπιάσι, και συγκεκριμένα ο αρχηγός Τσάνα αλλά και ο Λίλα (που αγωνίζεται στον ΠΑΣ Γιάννινα) αγκάλιασαν και φίλησαν σαν ήρωες τους οπαδούς, προστατεύοντάς τους μάλιστα από τους άνδρες ασφαλείας του γηπέδου.
Κάποια από τα πανό αναφέρονταν στα όσα συνέβησαν στη Σερβία, ενώ κάποια άλλα είχαν ως στόχο τον Μισέλ Πλατινί, τον οποίο χαρακτήριζαν «ιδιοκτησία της Gazprom».
Το μισό γήπεδο και παραπάνω, στο οποίο είχαν πάρει τις θέσεις τους οι περίπου 20.000 Αλβανοί οπαδοί, ήταν γεμάτο πανό με μηνύματα εθνικιστικού περιεχομένου.












Πηγή: Προκάλεσαν και στη Γένοβα οι Αλβανοί -Εβγαλαν ξανά σημαίες της «Μεγάλης Αλβανίας» [εικόνες & βίντεο] | iefimerida.gr http://www.iefimerida.gr/news/179058/prokalesan-kai-sti-genova-oi-alvanoi-evgalan-xana-simaies-tis-megalis-alvanias-eikones#ixzz3JYXAcSyq

Τετάρτη 19 Νοεμβρίου 2014

O μεγαλοϊδεατισμός στα Βαλκάνια - Mega-ideatizmi në Ballkan

O μεγαλοϊδεατισμός στα Βαλκάνια είναι μια παλιά και μάλλον βαριά ασθένεια που υποτροπίασε στο ποδοσφαιρικό παιχνίδι ανάμεσα στη Σερβία και την Αλβανία, όπου εμφανίσθηκε η «σημαία» της λεγόμενης Μεγάλης Αλβανίας. Σε αυτή την υποτιθέμενη σημαία η γειτονική μας χώρα φθάνει μέχρι τη Θεσπρωτία.
Όσον αφορά στις διεκδικήσεις σε βάρος της χώρας μας αυτές δεν προκύπτουν μόνο από το «θέμα των Τσάμηδων», αλλά και από την προσπάθεια να παρουσιάσουν τους Αρβανίτες της Ελλάδας ως μειονότητα με αλβανική εθνική συνείδηση. Ποιοι είναι όμως οι Αρβανίτες; Για να απαντήσουμε στο θέμα αυτό πρέπει να επιστρέψουμε στον 11ο αιώνα. Τότε οι Αρβανίτες πρωτοεμφανίζονται στις βυζαντινές πηγές από τον Μιχαήλ Ατταλειάτη και αργότερα ως Αρβανίτες από το Άρβανον (περιοχή της Βορείου Ηπείρου) στο βιβλίο της Άννας Κομνηνής «Αλεξιάδα».
Τον 13ο αιώνα ένα μεγάλο μέρος των κατοίκων της Αλβανίας ζει στις πεδιάδες και στις ακτές, μαζί με Έλληνες και Λατίνους. Όταν οι Φράγκοι κατέλαβαν τις ακτές, αρκετοί απ’ αυτούς τους χωρικούς απωθήθηκαν στις ορεινές περιοχές της χώρας όπου διατηρούνταν ισχυρές παραδοσιακές κοινότητες. Η δημιουργία του Δεσποτάτου της Ηπείρου και η συμπαράταξη των ορεσίβιων Αλβανών στις συγκρούσεις εναντίον Σλάβων και Βενετών επιβεβαιώνει τις στενές σχέσεις των πρώτων με το ελληνικό στοιχείο.
Οι Αλβανοί φύλαρχοι ανταμείφθηκαν για τις πολεμικές τους υπηρεσίες στον βυζαντινό αυτοκράτορα με απονομή τίτλων και απόδοση εκτεταμένων περιοχών. Με αυτό τον τρόπο όμως, από παραδοσιακοί αρχηγοί φατριών μεταλλάχθηκαν σε άρχοντες οι οποίοι στις σχέσεις με τους «ανθρώπους» τους, αψηφούσαν το πατροπαράδοτο εθιμικό δίκαιο και την αρχή της ισονομίας.
Προσπαθώντας να ξεφύγουν από το νέο αυτό γαιοκτητικό καθεστώς των αρχόντων και αποκτώντας σιγά-σιγά νομαδικές συνήθειες (αφού οι άρχοντες άρπαζαν τη γη τους), πολλοί Ηπειρώτες και Αλβανοί άρχισαν να μετακινούνται προς τον ελλαδικό χώρο, συντασσόμενοι γύρω από τους αρχηγούς των φατριών τους, οι οποίοι για τον έναν ή τον άλλο λόγο δεν είχαν κατορθώσει να αποκτήσουν τον τίτλο του άρχοντα-γαιοκτήμονα.
Οι φατρίες αυτές ήταν πιστές στην Ορθοδοξία χαράσσοντας ακόμη μια διαχωριστική γραμμή με τους άρχοντες, κυρίως των παράκτιων περιοχών, οι οποίοι πρόθυμα ασπάστηκαν το καθολικό δόγμα. Αρχικός τόπος εγκατάστασής τους ήταν η Θεσσαλία. Αργότερα, η οθωμανική εισβολή στην Αλβανία και στη βόρεια και κεντρική Ελλάδα προκάλεσε νέα κύματα καθόδου προς τον νότο. Σχεδόν όλες αυτές οι φατρίες τάχθηκαν κατά καιρούς στη στρατιωτική υπηρεσία των Καταλανών, των Βενετών και των Παλαιολόγων. Στις πηγές ωστόσο, η επωνυμία Αρβανίτης (Αρναβούτ) κατέληξε να σημαίνει τον μισθοφόρο πολεμιστή από τα Βαλκάνια ανεξάρτητα από την εθνική του καταγωγή.
Η ανάμειξη των Αρβανιτών με τους πολυπληθέστερους ελληνικούς πληθυσμούς είχε ως αποτέλεσμα με το πέρασμα των αιώνων, το μεγαλύτερο μέρος τους να αφομοιωθεί πλήρως γενετικά και πολιτισμικά. Κάποιοι ελάχιστοι πληθυσμοί διατηρήθηκαν με ενδογαμίες κυρίως σε απομονωμένα χωριά. Αυτοί διατήρησαν τα έθιμα και το γλωσσικό ιδίωμα που προέρχεται από την αλβανική γλώσσα με μεγάλες επιρροές από τρεις γλώσσες. Την ελληνική, τα σλάβικα και τα λατινικά. Πάντως, έχει παρατηρηθεί πως σε πολλά μέρη εγκατάστασής τους, οι Αρβανίτες μετέδωσαν τη γλώσσα τους και στους ελληνόφωνους κατοίκους της περιοχής για τις καθημερινές συνδιαλλαγές τους. Το κοινό θρησκευτικό δόγμα, η κοινή καταγωγή (όσον αφορά στους Ηπειρώτες) και η όσμωση τόσων αιώνων με το ελληνικό στοιχείο κατέστησε τους Αρβανίτες «πιο Έλληνες από τους Έλληνες». Φυσικό επακόλουθο λοιπόν ήταν η ταύτιση με τους αγώνες του ελληνικού έθνους (Ελληνική Επανάσταση, Μακεδονικός Αγώνας, Βαλκανικοί πόλεμοι). Η ελληνικότητα τους δεν αμφισβητήθηκε ποτέ.
Κατά τη διάρκεια αυτών των αγώνων μάλιστα, ήρθαν αντιμέτωποι με μουσουλμάνους Αλβανούς, τους λεγόμενους «Τουρκαλβανούς». Αμέσως μετά την πτώση του κομμουνιστικού καθεστώτος στην Αλβανία ωστόσο, οι κυβερνήσεις της γείτονος έθεσαν «αρβανίτικο» θέμα. Τη δεκαετία του ΄90 ο Σαλί Μπερίσα δήλωσε ότι οι Αρβανίτες είναι αλβανική μειονότητα στην Ελλάδα. Οι οργισμένες αντιδράσεις των τελευταίων ήταν μια ηχηρή απάντηση στον νεόκοπο αυτό μεγαλοϊδεατισμό.

Mega-ideatizmi në Ballkan është një sëmundje e vjetër por dhe e rëndë e cila degjeneroi në ndeshjen ndërmjet Serbisë dhe Shqipërisë, ku u shfaq dhe “flamuri i të ashtuquajturës Shqipëri e Madhe. Në këtë flamur të supozuar fqinji i Greqisë, Shqipëria arrin deri në Thesproti.
Përsa iu përket pretendimeve në kurriz të Greqisë ato nuk rrjedhojnë vetëm në saj të “çështjes Çame”, por dhe nga përpjekja për të paraqitur Arvanitët e Greqisë si njëminoritet me ndrëgjegjie kombëtare shqiptare. Por çfarë janë Arvanitët? Që ti përgjigjemi kësaj çështjeje duhet të kthehemi në shek e 11-të. Atëhere Arvanitët shfaqen për herë të parë në burimet bizantine nga Mihail Ataliati dhe më vonë si Arvanitë nga Arvanon ( zonë e Epirit të Veriut) në librin e Ana Komninisë “Aleksiada”.
Në shek e 13-të një pjesë e madhe e banorëve të Shqipërisë jeton në fushat dhe në bregdetet së bashku me Grekët dhe Latinës. Kur frangët pushtuan bregdetin, mjaft prej këtyre banorëve të fshatrave depërtuan në zonat malore të vendit ku dhe rueshin komunitetet e forta tradicionale. Krijimi i Dhespotatit të Epirit dhe i rënditjes së Shqiptarëve malësorë në përplasjet kundër Sllavëve dhe Venetikasve vërteton dhe marrdhëniet e ngushta të të parëve me elementin helen.
Udhëheqësit Shqiptarë për shërbimet e tyre luftarake tek perandori bizantin me ndarjen e titujve dhe dhënien në dorëzim të zonave të mëdha. Por në këtë mënyrë, nga udhëheqës tradicionalë familjesh u shndërruan në udhëheqës  të cilët në marrdhëniet me “njerëzit” e tyre, anashkalonin të drejtën tradicionale të dorëzuar nga të parët dhe principin e trajtimit të barabartë.
Duke u përpjekur të rrëshqasin nga ky pushtet i ri i pronarit  dhe duke fituar ngadalë-ngadalë zakone nomade (pasi këta feudalë rrëmbenin tokën e tyre) shumë Epirotë dhe Shqiptarë filluan të lëvizin drejt ambjentit helen, duke u rënditur rreth udhëheqësve të vatrave të tyre, të cilët për një ose tjetër arsye nuk ja kishin dalë mbanë që të marrin titullin e pronarit-feudal.
Këto vatra ishin besimtare në Orthodhoksi duke vijëzuar akoma dhe vijat ndarëse me feudalët, kryesisht të zonave bregdetare të cilët me kënaqësi pranuan dogmën katolike.
Vend kryesor i instalimit të tyre ishte Thessalia. Më vonë, pushtimi osman në Shqipëri dhe në veri dhe Greqinë qëndrore shkakëtoi të tjera dallgë zbritjeje për në jug. Pothuajse të gjitha këto vatra u vendosën kohë pas kohësh në shërbimin ushtarak të Katalanëve, Venecianëve dhe Paleologëve. Në burimet ndërkaq, mbiemri Arvanit (Arnavut) përfundoi të ketë kuptimin e një luftëtari mercenar nga Ballkani pavarësisht nga prejardhja e tij kombëtare. Ngatërrimi i Arvanitëve me popullata të shumta në numër greke kishte si rezultat me kalimin e shekujve pjesa më e madhe e tyre të asimilohet plotësisht si nga ana gjenetike po ashtu dhe nga ana kulturore. Disa pakica të vogla u rojtën kryesisht me martesa të brendshme kryesisht në fshatra të izoluara. Këta mbrojtën zakonet dhe dialektin gjuhor që vjen nga gjuha shqiper me ndikime të mëdha nga të treja gjuhët. Atë greke, sllave dhe latine. Mgjth atë, është vënë re se në shumë vende të instalimit të tyre, Arvanitët transmetuan gjuhën e tyre dhe tek popullatat grekëfolëse të zonës me marrdhënien e tyr të përditëshme.
Besimi i tyre i përbashkët, prejardhja e tyre e përbashkët  (përsa ju përket Epirotëve)  dhe frymëmarrja e përbashkët e kaq shekujve me elementin grek i bëri Arvanitët “më Grekë se Grekët”. Rrjedhim natyral pra ishte përputhja me betejat e kombit helen (Kryengritja Greke, beteja Maqedonase, Lufta Ballkanike). Fakti i të qënurit ata Helenë nuk u vendos kurrë në diskutim apo në dyshim.
Gjatë këtyre betejav, bile, erdhën prëballë dhe me Shqiptarët Myslymanë, të quajturit “Turkoshqiptarë”. Menjëherë pas rënies së komunizmit në Shqipëri, ndërkaq, qeveritë e vëndit fqinj ngritën çështje “arvanite”. Gjatë dhjetëvjeçarit të ’90 Sali Berisha deklaroi se Arvanitët janë minoritet shqiptar në Greqi. Reagimi i ashpër i këtyre të fundit kundrejt tij ishte një përgjigje e fortë kundër këtij  megaloideatizmi të ri të tej lodhur.

Ενισχύστε οικονομικά την προσπάθεια μας!

Ετικέτες

ενημέρωση (2161) ενημέρωση-informacion (1419) Αλβανία (904) ορθοδοξία (422) ιστορία-historia (373) Εθνική Ελληνική Μειονότητα (366) ελληνοαλβανικές σχέσεις (311) ορθόδοξη πίστη - besimi orthodhoks (277) Εθνική Ελληνική Μειονότητα - Minoriteti Etnik Grek (253) Β Ήπειρος (238) ορθοδοξία-orthodhoksia (232) ορθόδοξη πίστη (222) εθνικισμός (195) διωγμοί (162) τσάμηδες (122) shqip (119) Κορυτσά-Korçë (118) Κορυτσά Β Ήπειρος (103) informacion (100) Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος (97) ορθόδοξη ζωή (96) ορθόδοξη ζωή- jeta orthodhokse (75) διωγμοί - përndjekje (61) ορθόδοξο βίωμα (59) εθνικισμός-nacionalizmi (56) ορθόδοξη εκκλησία της Αλβανίας (55) Ελλάδα-Αλβανία (48) ανθελληνισμός (44) Ελληνικό Σχολείο Όμηρος (43) Ι.Μ Κορυτσάς - Mitropolia e Shenjtë Korçë (43) πολιτισμός - kulturë (43) besimi orthodhoks (40) Γενικό Προξενείο Ελλάδος Κορυτσά (39) Ορθόδοξη Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Αλβανίας - Kisha Orthodhokse Autoqefale Shqiptare (37) ιστορία ορθοδοξίας (36) βίντεο (34) Shqipëria (32) ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ 1821 (32) κομμουνισμός- komunizmi (30) πνευματικά (27) Μητρόπολη Κορυτσάς - MItropolia e Korçës (23) απόδημος ελληνισμός-helenizmi i diasporës (22) πολιτική-politikë (22) αλβανικά (21) εκπαίδευση (21) Αρχαία Ελλάδα (20) helenët-Έλληνες (19) κομμουνισμός (19) Greqia (17) Βλαχόφωνοι Έλληνες (15)