Τετάρτη 26 Νοεμβρίου 2014

Η σημαία της Μεγάλης Αλβανίας σε μπλουζάκια – ρεκόρ πωλήσεων ...



Τίρανα.

Η σημαία της Μεγάλης Αλβανίας, που αναδείχθηκε με ένα τηλεκατευθυνόμενο ελικόπτερο πάνω από το Βελιγράδι, στη διάρκεια του προκριματικού αγώνα ποδοσφαίρου του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος 2016, μεταξύ της Αλβανίας και της Σερβίας, έχει γίνει κορυφαίο αυτοκόλλητο σε φανέλες, που πωλούνται σε καταστήματα τουριστικών ειδών  στην αλβανική πρωτεύουσα.


Ο Vojllca Çela, ιδιοκτήτης ενός τέτοιου  καταστήματος στο κέντρο των Τιράνων,  αναφέρει ότι «παραμονές των εθνικών εορτασμών της 28ης και 29ης Νοεμβρίου, υπάρχει μια καινοτομία φέτος στο μαγαζί μου, πουλάμε μπλουζάκια με τυπωμένη την αλβανική σημαία που ‘πέταξε’ πάνω από το Βελιγράδι και είναι η πρώτη προτίμηση, κυρίως, στους νέους».

Στο μπλουζάκι αυτό  «έχει τυπωθεί και η φωτογραφία δύο μεγάλων πατριωτών του Ισμαήλ Κεμάλι και του Ίσα Μπολετίνι, καθώς και χάρτης των εθνικών αλβανικών εδαφών και το φανελάκι προσφέρεται σε διάφορα χρώματα».

Σύμφωνα με τον ίδιο το φανελάκι έχει τιμή από 1000 έως 1200 λεκ και κυρίως τα αγοράζουν Αλβανοί που ζουν στο εξωτερικό αλλά και αλλοδαποί.

«Αυτό που μου κάνει εντύπωση είναι η ζήτηση, συγκεκριμένα σε αυτό το μπλουζάκι από τη νεολαία», θα τονίσει ο Çela.

Ο Marseli ένας νέος 23 ετών, θα πει: Αγόρασα αυτό το μπλουζάκι επειδή αισθάνομαι περήφανος που είμαι Αλβανός».

Σύμφωνα με το δημοσίευμα της Lajmi Fundit πρώτο είδος στις πωλήσεις εν όψει της εθνικής εορτής της Σημαίας, είναι  η πώληση της αλβανικής σημαίας που τιμάται 300 λεκ (περίπου δύο ευρώ) και μετά έρχονται τα μπλουζάκια, τα καπέλα και τα φουλάρια, με τα εθνικά χρώματα, κόκκινο και μαύρο.

H αλβανική γλώσσα στα σχολεία

O ΛOBEPΔOΣ, H EΠIΣKEΨH ΣTH ΓEITONA KAI TA «KENA» ΠOY AΦHΣE
 
Τι οίστρο είχε να μπερδέψει τους, αναγνωρισμένους από διεθνείς συνθήκες Έλληνες ομογενείς της Αλβανίας με τους οικονομικούς μετανάστες στη χώρα μας;
O υπουργός Παιδείας, Aνδρέας Λοβέρδος, κάπου έχει μπερδέψει τα πράγματα ή αν παρασύρθηκε στον ρου της τακτικής των πολιτικών που διαρκώς δημιουργούν προβλήματα αντί να κάνουν το καθήκον τους βοηθώντας την κοινωνία και τη χώρα οφείλει να εξηγήσει πολλά και να αποσαφηνίσει ακόμα περισσότερα. Σήμερα είναι ο υπουργός της Παιδείας που νοσεί. O πολιτικός προϊστάμενος για την εκπαίδευση που έχει εγκαταλειφθεί στην τύχη της, που είναι πανάκριβη, «μπάζει» από παντού και πληρώνει τα λάθη των κυβερνώντων, και όχι μόνο, τα αποτελέσματα της κρίσης.
O Λοβέρδος που άφησε ερείπια και από το «πέρασμά» του από το Yγείας επισκέφθηκε -και πάρα πολύ καλά  έκανε- στο ταξίδι του στην Aλβανία τα μειονοτικά σχολεία της Bορείου Hπείρου.
Tι οίστρο είχε, όμως, να μπερδέψει τη μειονότητα και τα δικαιώματά της με τους Aλβανούς μετανάστες, που ζουν με τα παιδιά τους στη χώρα μας; Πώς ακριβώς εννοεί την εισαγωγή της αλβανικής γλώσσας στα σχολεία; Θα διδάσκεται ως δεύτερη γλώσσσα για το σύνολο των μαθητών; Θα την «προτιμήσουμε» έναντι των αγγλικών, των γαλλικών, των γερμανικών; Tο σχέδιο που επεξεργάζονται θα αφορά μόνο τα παιδιά των Aλβανών που ζουν στη χώρα μας. Oι δηλώσεις του υπουργού ενώπιον της Aλβανίδας ομολόγου του, Λιντίνα Nικόλα ήταν θολές και άμεσα έχει χρέο να τοποθετηθεί.
Tο ίδιο ισχύει και για το ρόλο και το στόχο της «μικτής Eπιτροπής» που έχει καταρτιστεί ανάμεσα στην Eλλάδα και την Aλβανία. Aν δεχθούμε τι είπε η κυρία Nικόλα, πέρα από το ζήτημα του εφοδιασμού από το αλβανικό YΠ.EΞ με σχολικά βιβλία της αλβανικής γλώσσας στη χώρας μας, η Eπιτροπή αυτή θα... γνωμοδοτήσει μετά από εξέταση των κειμένων της ιστορίας, της γεωγραφίας, του πολιτισμού και της οικονομίας είναι σύμφωνα με το πνεύμα της Oυνέσκο...
Θα αναθεωρηθούν, ως προς τι ακριβώς σε σχέση με την Aλβανία τα βιβλία των ελληνικών σχολείων. Tα αλβανικά μέσα ενημέρωσης ήδη έχουν αρχίσει να πανηγυρίζουν μεταδίδοντας την είδηση ότι το AΠΘ και έπειται ο δήμος Σταυρούπολης ξεκίνησαν τη διδασκαλία της αλβανικής γλώσσας. Mάλιστα, εξάρει και το έργο του Aλβανού προξένου στη Θεσσαλονίκη, ο οποίος δηλώνει ότι διαπραγματεύετι με το υπουργείο Παιδείας να διδαχθούν τα αλβανικά σε όλα τα δημοτικά και γυμνάσια της χώρας.
Tο λάθος του κ. Λοβέρδου, είναι ότι έκανε μια διπλωματική γκάφα: Γιατί συνέδεσε και σύγχυσε τα δικαιώματα της αναγνωρισμένης από διεθνείς συνθήκες και πανάρχαιης- ελληνικής μειονότητας της Aλβανίας, με τους Aλβανούς οικονομικούς μετανάστες που ζουν στη χώρα μας. Eίναι δύο διαφορετικά πράγματα. Mε ποια λογική τα συγχέει, σαν να πρόκειται για «ανταλλαγή» κατανόησης και δικαιωμάτων απέναντι σε μειονότητες;

H ιστορία
H κ. Nικόλα ανέφερε ότι«συνεργαζόμαστε και με τους εκπαιδευτικούς που αναπτύσσουν τη δραστηριότητά τους στην Eλλάδα, σε συντονισμό και με το ελληνικό υπουργείο Παιδείας, όχι μόνο για την εκπαίδευσή τους, αλλά και για τον εφοδιασμό τους από το αλβανικό YΠEΞ με σχολικά βιβλία της αλβανικής γλώσσας. Aσφαλώς, έχουμε ακόμα πολλά να κάνουμε, γι αυτό και βρισκόμαστε σήμερα εδώ σε αυτή την κοινή συνάντηση, για να καθορίσουμε και να αναζωογονήσουμε το έργο της κοινής επιτροπής. Mιας επιτροπής που αποτελείται από ειδικούς, οι οποίοι θα γνωμοδοτήσουν μετά εξέταση των κειμένων της ιστορίας, της γεωγραφίας, του πολιτισμού και της οικονομίας, κατά πόσον τα σχολικά βιβλία των χωρών μας είναι σύμφωνα με το πνεύμα της UNESCO και του Συμβουλίου της Eυρώπης». «O,τι θέτει η μία πλευρά, η επιτροπή είναι εδώ για να το συζητήσει. Aλλά η επιτροπή αποφασίζει όταν και τα δύο μέρη ταυτίζονται και συμφωνούν. Kανένας δεν θα επιβληθεί στον άλλο. Για να υπάρχει απόφαση απαιτείται συναίνεση», είπε ο κ. Λοβέρδος.
Όμως, εδώ υπάρχουν ανοιχτά ζητήματα.  Για παράδειγμα, στα αλβανικά σχολεία διδάσκεται πως η μισή Eλλάδα ανήκει στην Aλβανία. Διατυπώνονται θεωρίες περί «τσαμουριάς και τσάμηδων», ενώ η Ήπειρος, η Θεσπρωτία, αλλά και κομμάτια της Mακεδονίας, αναφέρονται ως «σκλαβωμένα αλβανικά εδάφη».  Πώς θα συνεχίσουν να διδάσκονται τα παιδιά της Aλβανίας αυτά τα πράγματα; Ποια βιβλία θα αλλάξουν και πώς;
Δεν είπε την αλήθεια για τη μειονότητα
Kατανοεί κανείς πως με την επίσκεψή του στην Aλβανία, ο κ. Λοβέρδος κόμισε δάφνες στους γείτονες και καλώς έκανε. Aπό την άλλη όμως, παρότι έγινε δεκτός με ενθουσιασμό από τους ομογενείς της Bορείου Hπείρου (που είχαν να δουν Έλληνα αξιωματούχο από τα αρχαία χρόνια) απέφυγε να αναφερθεί στις σκανδαλώδεις συνθήκες καταπίεσης και τις διώξεις που υπόκεινται οι Έλληνες μειονοτικοί. Aκόμα (και ιδιαίτερα) στα θέματα παιδείας.  Oι μειονοτικοί καταγγέλλουν ότι τα παιδιά τους  υπόκεινται έναν «ξεριζωμό». Kαι όχι μόνο. Aφού η διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας και ιστορίας, «αποφεύγεται» τεχνηέντως, ενώ η παραδοχή της εθνικής ταυτότητας και η χρήση της γλώσσας ή ποινικοποιείται, ή «τιμωρείται» από παρακρατικούς εθνικίστες.  Kαι σε ζητήματα καθαρά παιδείας: Για παράδειγμα, το Eλληνικό Σχολείο Kορυτσάς, επί δύο χρόνια δεν είχε χρήματα να πληρώσει τους εκπαιδευτικούς! Tα τελευταία χρόνια, οι Έλληνες της Kορυτσάς και το σχολείο τους, πέρασαν τα πάνδεινα από τα MME της Aλβανίας και την κυβέρνησή της. Tα Eλληνικά Φροντιστήρια στην Kορυτσά και την περιφέρειά της, ακόμη αντιμετωπίζουν προβλήματα οικονομικά. Tα ελληνικά σχολεία της EEM, το αλβανικό κράτος τα αφήνει χωρίς βιβλία στη μητρική τους γλώσσα και, αυτά που υπάρχουν στην αγορά, είναι πανάκριβαΊσως αυτά να έπρεπε να κοιτάξει ο κ. Λοβέρδος εν πρώτοις, στο ταξίδι του στην Aλβανία. Tην πικρή αλήθεια για την (παρατημένη) μειονότητα.

Αφίσα της «Μεγάλης Αλβανίας» και εθνικιστικά τραγούδια στα Αλβανικά σχολεία

Λίγες μόλις ώρες μετά την επίσκεψη του Έλληνα Υπουργού Παιδείας Ανδρέα Λοβέρδου στην Αλβανία, η εκπαίδευση στην γείτονα χώρα συνεχίζει σε ίδιους ρυθμούς. Κατά την επίσκεψη αυτή ακούστηκαν δεσμεύσεις και υποσχέσεις της Αλβανίδας Υπουργού Παιδείας για για κοινή επιτροπή σχετικά με την επίβλεψη του περιεχομένου των σχολικών βιβλίων που μέχρι πρότινος περιλάμβαναν αλυτρωτικό περιεχόμενο και αναφορές στην μεγάλη Αλβανία. Κάποια σχολεία αντιδρώντας σε όλα αυτά τοιχοκόλλησαν τον χάρτη της μεγάλης Αλβανίας στους εσωτερικούς χώρους των σχολείων.
Όπως μας μεταφέρει ο συντάκτης του himara.gr και ανταποκριτής του Αθηναικού-Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων στην Αλβανία, Ι. Πάτσο, η φωτογραφία του άρθρου είναι απ' τον εσωτερικό χώρο του αλβανικού κολεγίου "Turgut Ozal" στο Δυρράχιο και απεικονίζει τον χάρτη της μεγάλης Αλβανίας που περιλαμβάνει την Κέρκυρα και τα όριά της φτάνουν μέχρι την Θεσπρωτία, διάφορες προσωπικότητες της Αλβανικής ιστορίας καθώς και λέξη "Autokton", δηλαδή Αυτόχθονες.
Κατά την επικοινωνία μας ο κ Πάτσο μας ενημέρωσε επίσης πως τα σχολεία "Ahmet Gashi" και "28 Nentori" που εδρεύουν στα Τίρανα, το πρωί κατά την διάρκεια της προσέλευσης των μαθητών παίζουν στα μεγάφωνα εθνικιστικά τραγούδια.
Αφού λοιπόν μετά από χρόνια προβάλει ο κίνδυνος η μεγάλη Αλβανία να σβηστεί απ' τα αλβανικά βιβλία κάποιοι βρήκαν τον τρόπο να αναπληρώσουν το κενό και να δώσουν συνέχεια σε μια υπόθεση που προκαλεί ένταση όχι μόνο στις Ελληνοαλβανικές σχέσεις αλλά και αρκετές άλλες Βαλκανικές χώρες.

Εθνική και Alpha bank αποχωρούν απ' την αλβανική αγορά

Προχωρούν σε μείωση της παρουσίας τους στη Νοτιοανατολική Ευρώπη οι ελληνικές τράπεζες, όπως απορρέει από τα σχέδια αναδιάρθρωσης που έχουν συμφωνηθεί με τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμούτης Ε.Ε.Ακόμα και αν οι οικονομικές συνθήκες βελτιωθούν τα πλάνα θα πρέπει να υλοποιηθούν, ακολουθώντας μία τελείως αντίθετη πορεία από εκείνη της επεκτατικής που υπήρχε μέχρι και το 2008, όπου δαπανήθηκαν μεγάλα κεφάλαια.
Ενδεικτικά, το 2006 οι ελληνικές τράπεζες απέκτησαν επτά ξένες τράπεζες σε Βουλγαρία, Ουκρανία, Ρουμανία, Σερβία και Τουρκία, δίκτυο περίπου 800 καταστημάτων, και διέθεσαν περί τα 3 δισ. ευρώ ενώ ως τις αρχές του 2008 είχαν τράπεζες σε 15 χώρες με δίκτυο 3.500 καταστημάτων και με συνολικό ενεργητικό 90 δισ. ευρώ.
Σχετικά με την Εθνική Τράπεζα, λοιπόν, αναμένεται να διατηρήσει το 60% της Finansbank και να περιορίσει την παρουσία της σε Βουλγαρία, Σερβία, Σκόπια, Ρουμανία και Αλβανία. Η Τουρκία συνεισφέρει 83% στα οργανικά έσοδα από τις δραστηριότητες στο εξωτερικό.
Η Alpha Bank επιλέγει να παραμείνει σε Ρουμανία και Κύπρο ενώ έχει ήδη αποχωρήσει από τις αγορές της Τουρκίας και της Ουκρανίας και θα ακολουθήσουν οι αγορές της Βουλγαρίας, της Σερβίας, της Αλβανίας και των Σκοπίων. Σύμφωνα με τα στοιχεία του εννεαμήνου η Alpha είχε χορηγήσει δάνεια 5,15 δισ. ευρώ στην κυπριακή αγορά και 2,9 δισ. ευρώ στην αγορά της Ρουμανίας, άλλα 668 εκατ. στη Βουλγαρία, 767 εκατ. ευρώ στη Σερβία και 373 εκατ. ευρώ στην Αλβανία.
Η Πειραιώς αναμένεται να επιλέξει τις αγορές της Ρουμανίας, της Βουλγαρίας και της Κύπρου και να αποχωρήσει από Ουκρανία και Αίγυπτο. Ήδη έχει προχωρήσει σε μείωση της παρουσίας της στο εξωτερικό, καθώς από 12,1 δισ. ευρώ ενεργητικό το 2008, στο πρώτο εξάμηνο του 2014 ήταν στα 9 δισ. ευρώ. Το δίκτυο καταστημάτων της Πειραιώς έχει 1.374 σημεία (Μάρτιος 2014), εκ των οποίων τα 964 ήταν στην Ελλάδα και τα 410 σε 9 άλλες χώρες.
Η Eurobank έχει προχωρήσει τα τελευταία χρόνια σε μείωση της παρουσίας και έχει αποχωρήσει από τις αγορές της Πολωνίας και της Τουρκίας και έπεται η Ουκρανία. Το ενεργητικό του ομίλου στο εξωτερικό στα τέλη του 2008 ήταν 21,2 δισ. ευρώ ενώ βρέθηκε στα 12,5 δισ. ευρώ το Σεπτέμβριο του 2014 και αναμένεται συρρίκνωση κατά 30% περίπου. Θα διατηρήσει, ίσως, μία παρουσία σε Βουλγαρία, Ρουμανία, Σερβία και Κύπρο, με παράλληλη μείωση των ενεργητικών.
Πηγή: bankwars.gr

Η ιστορία μαρτυράει την Ελληνικότητα της Βορ. Ηπείρου!

 ➤  Γράφει ο ΝΙΚΟΣ Θ. ΥΦΑΝΤΗΣ
  Ολόκληρη την περιοχή από τον Αμβρακικό κόλπο, πέρα από την Ακροκεραύνια και την Αχρίδα, κατά τους αρχαίους χρόνους την κατοικούσαν ελληνικοί πληθυσμοί, μιλούσαν την ελληνική γλώσσα και είχαν αναπτύξει ελληνικό πολιτισμό. 
Από το Μαντείο της Δωδώνης, που βρισκόταν στο πιο κεντρικό σημείο της περιοχής, εκπέμπονταν δεήσεις προς τους θεούς. Στα Ακροκεραύνια οι αρχαίοι ελληνικοί πληθυσμοί υπερασπίζονταν  τα ιερά των πατέρων τους από τους ξένους λαούς.
Την ελληνικότητα της Βορείου Ηπείρου ενισχύουν πολλά εθνολογικά στοιχεία, όπως είναι τα τοπωνύμια, η γλώσσα, η θρησκεία, η ενδυμασία, οι παραδόσεις, η λαϊκή τέχνη και άλλες κοινωνικές εκδηλώσεις.  Τα χωριά της Βορείου Ηπείρου έχουν όλα ονόματα που φανερώνουν ελληνική γλώσσα σε όλες τις εκδηλώσεις των κατοίκων. Παρ’ όλες τις πιέσεις και τους αναγκαστικούς εξισλαμισμούς και το επιφανειακό φαινόμενο της προτίμησης πολλών στα «αρβανίτικα», στο βάθος επικρατεί η ελληνική γλώσσα, η οποία έχει βαθιές ρίζες στον τόπο. Η γλώσσα της επιστήμης και του εμπορίου είναι ελληνική. Στα χρόνια της Τουρκοκρατίας η ελληνική ήταν η επίσημη γλώσσα και σ’ αυτή εκδίδονταν οι αποφάσεις. Στις ιδιωτικές σχέσεις και στα συμβόλαια η μόνη γλώσσα  που χρησιμοποιούνταν ήταν η ελληνική, ως τα μέσα του 15ου αιώνα. Στις περιοχές της Βορείου Ηπείρου ο ελληνισμός υπήρξε τόσο έντονος, ώστε να αφομοιώσει γλωσσικά τους μουσουλμάνους.
Ένα άλλο βασικό στοιχείο είναι η πίστη στην ορθοδοξία, στη θρησκεία των προγόνων. Οι Έλληνες της Βορείου Ηπείρου, παρ’ όλες τις πιέσεις των Τούρκων κατακτητών να αλλαξοπιστήσουν, παρέμειναν πιστοί στη θρησκεία τους. Και εκείνοι που από την ανάγκη της επιβίωσης αναγκάστηκαν να αλλαξοπιστήσουν, στο βάθος παρέμειναν γνήσιοι χριστιανοί. Επίσης, η ενδυμασία των Βορειοηπειρωτών σχετίζεται με την ενδυμασία των υπόλοιπων κατοίκων της Ηπείρου.
Μετά η λαϊκή τέχνη στην Βόρειο Ήπειρο διατηρεί την παλιά της εμφάνιση. Ο απλός χτίστης, ο απλός λαϊκός δημιουργός άφησε να εκδηλωθεί στις εκκλησίες και στα χωριατόσπιτα το καλλιτεχνικό του ταλέντο.
Εκτός αυτών, άλλα στοιχεία απόδειξης της ελληνικής συνείδησης των κατοίκων είναι οι κοινωνικές εκδηλώσεις, τα ήθη και τα έθιμα, που είναι συνέχεια των αρχαίων ελληνικών και βυζαντινών συνηθειών. Οι τελετές του γάμου και τα γαμήλια τραγούδια των προγόνων διατηρούνται ανόθευτα ως σήμερα. Τα μοιρολόγια στους νεκρούς συναγωνίζονται τα μανιάτικα μοιρολόγια. Η Ηπειρωτική μουσική και οι λεβέντικοι ηπειρωτικοί χοροί εκφράζουν την περήφανη ελληνική ψυχή.
Η διαχρονική παρουσία της Ηπείρου στον Ελλαδικό χώρο είναι δεδομένη και αποκαλυπτική από πολλές επιστημονικές πλευρές. Ο Στράβων, που έζησε στα χρόνια του Χριστού, τοποθετεί τα όρια της Ηπείρου βορειότερα της Εγνατίας οδού (Via Egnatia) και ο Πτολεμαίος υπογραμμίζει: «Αρχαί Ελλάδος και Ωρικίας και  Αρχέγονος Ελλάς Ήπειρος». Η γραμμή ασφαλείας είναι εκείνη του Γενούσιου (Σκύψιτη) ποταμού, που διαγράφεται, όχι μόνο από την μορφολογία του εδάφους, αλλά και από τα εθνολογικά,  λαογραφικά και ανθρωπολογικά στοιχεία. 
Τα κυριότερα έθνη που επικράτησαν στην Ήπειρο κατά την αρχαιότητα ήταν: Παλιότερα των Θεσπρωτών (8ος -7ος  αι.), αργότερα των Χαόνων (6ος-5ος αι.). Και τελευταίοι (4ος-3ος αι.) οι Μολοσσοί. Από την επικράτηση των Μολοσσών (375 π.χ.) συμπτύχθηκαν στη «Συμμαχία των Ηπειρωτών» και τέθηκε στα νομίσματα η λέξη «ΑΠΕΙΡΩΤΑΝ». Έτσι ολοκληρώθηκε η εθνική συνείδηση και ο εθνολογικός χαρακτήρας των Ηπειρωτών. 
Η Βόρειος Ήπειρος, στην εσχατιά της ελληνικής γης, στέκεται φρουρός της Ρωμιοσύνης στα βόρεια σύνορα, συνέχεια του Ηπειρωτικού χώρου και με παρόμοιες γεωμορφολογικές και ανθρωπογεωγραφικές συνθήκες. Το Ηπειρωτικό αυτό τμήμα δεν μπορεί να θεωρηθεί ανεξάρτητο και αποκομμένο από τον Ηπειρωτικό κορμό. Ο ηπειρωτικός χώρος είναι ενιαίος και αδιάσπαστος, με ενιαία εθνολογική σύνθεση.
Άγνωστη, ξεχασμένη πατρίδα, με την πανάρχαια ιστορία της. Όσο και αν επιθυμούν κάποιοι να την λησμονήσουμε, αυτή αντιστέκεται και θα αντιστέκεται, στέλνοντας μηνύματα από την ψυχή της μνημοσύνης.

Κυριακή 23 Νοεμβρίου 2014

Τζαμί σε κάθε δημόσιο Πανεπιστήμιο στην Τουρκία. - Xhami në çdo universitet shtetëror në Turqi!

TURQI-Drejtoria për çështje religjioze pranë Qeverisë turke paralajmëroi se do të ndërtojë xhami në kampusin e secilit universitet shtetëror në vend.
“Në proces të ndërtimit janë xhamitë në mbi 80 universitete. Pesëmbëdhjetë prej tyre tashmë janë të hapura për besimtarët dhe do të hapim 50 të tjera gjatë vitit 2015″, deklaroi Mehmet Gurmez, shef i Drejtorisë për çështje të religjionit.
“Ka 20 milionë të rinj në vendin tonë dhe ne dëshirojmë të mund të arrijmë tek secili prej tyre”, sqaroi Gurmez, cituar nga Anadollia.
Sipas tij, imamët të cilët marrin rroga nga qeveria në pajtim me ligjet në Turqi, do të jenë përgjegjës që në çdo xhami t’u ofrojnë ndihmë të rinjve të cilët janë në gjendje të rëndë.
“Ne u kushtojmë rëndësi të madhe xhamive nëpër universitete. Kjo është mënyra e vetme që xhamitë të kthehen në jetën, qytetet dhe zemrat e njerëzve tanë”, potencoi Gurmez.
(d.b/BalkanWeb)

Τουρκία – Η Διεύθυνση για τις θρησκευτικές υποθέσεις στην Τουρκική Κυβέρνηση προειδοποίησε ως θα κτίσει τζαμί στο περιβάλλοντα χώρο όλων των Πανεπιστημίων της χώρας.   Στην διαδικασία ανέγερσης είναι περίπου 80  πανεπιστήμια. Δεκαπέντε από αυτά τώρα έχουν ανοίξει για τους πιστούς και θα ανοίξουν άλλα 50 μέχρι το τέλος του έτους» δήλωσε ο Μεχμέτ Γιουρμές υπεύθυνος της Διεύθυνσης για θρησκευτικές υποθέσεις.


«Υπάρχουν 20 εκατομμύρια νέοι στην χώρα μας και επιθυμούμε ότι μπορούμε να φτάσουμε στον καθένα από αυτά» ξεκαθάρισε ο Γιουρμέζ.
Σύμφωνα  με τον ίδιο οι ιμάμηδες οι οποίοι πληρώνονται από την κυβέρνηση σύμφωνα με τους νόμους στην Τουρκία, είναι υπεύθυνη ώστε σε κάθε Τζαμί να βοηθούν τους νέους που βρίσκονται σε δύσκολη θέση.
« Εμείς δίνουμε μεγάλη σημασία στα τζαμιά των πανεπιστημίων. Αυτός είναι ο μοναδικός τρόπος τα τζαμιά να έρθουν στην ζωή, στις πόλεις και στις καρδιές των ανθρώπων» ανέφερε.  

Τα επτά "εγχειρίδια" ευτυχίας τριών Ελλήνων φιλοσόφων

Κάθε λογικός άνθρωπος, θα μας συμβούλευε πως για να φτάσουμε στον επιθυμητό προορισμό- εφόσον δεν είμαστε βέβαιοι για τη διαδρομή- θα πρέπει να χρησιμοποιήσουμε, πυξίδα ή…ένα GPS ή έστω τις αναλυτικές οδηγίες κάποιου γνώστη. Σε διαφορετική περίπτωση κινδυνεύουμε να περιφερόμαστε άσκοπα και επί μακρόν, με αμφίβολο αποτέλεσμα.
Ποια όμως θα μπορούσαν να είναι τα εργαλεία για να ικανοποιήσουμε την κοινή για όλους τους ανθρώπους επιθυμία που δεν είναι άλλη από το να οδηγηθούμε στην ευτυχία; Οι μεγάλοι Έλληνες φιλόσοφοι προσέφεραν, μια ευρεία γκάμα απαντήσεων και παρείχαν όλα τα εργαλεία, ανάλογα με τη προσέγγισή του καθενός εξ αυτών, στο μείζον ερώτημα «τι συνιστά την ευτυχία και πως επιτυγχάνεται».
Έννοιες όπως γνώση και αυτογνωσία, αυτοβελτίωση, ηθική αρετή, καλοσύνη και καλή συμπεριφορά, αρμονία, αποδοχή της φυσικής τάξης πραγμάτων, ελευθερία αλλά και αυτοέλεγχος, αποτέλεσαν μέρος των δικών τους απαντήσεων στο μεγάλο ερώτημα που θέτουμε όλοι στους εαυτούς μας.
Φιλόσοφοι όπως ο Επίκτητος, ο Επίκουρος και ο Αριστοτέλης μας έχουν παράσχει όλα τα εργαλεία για την πραγμάτωση του σκοπού μας και η φύση μας έχει προίκισε με τη Λογική. Στα σωζόμενα έργα των μεγάλων αυτών φιλοσόφων, ο καθένας από εμάς μπορεί να βρει έναν οδικό χάρτη για την ευτυχία.
Ο οδηγός επιβίωσης του Επίκτητου (Εγχειρίδιο)
epictitus
Ο Επίκτητος (55μΧ-135μΧ) θα μπορούσε να μπορούσε να είναι ο “πατέρας” της ρήσης που χρησιμοποιείται ευρέως στα προγράμματα των 12 βημάτων: “Θεέ μου δώσε μου τη δύναμη να αλλάξω αυτά που μπορώ, την υπομονή να αντέξω αυτά που δεν μπορώ, και την σοφία για να γνωρίζω την διαφορά μεταξύ τους”.
«Όρισε στον εαυτό σου ένα χαρακτήρα και έναν τρόπο ζωής που θα τον κρατάς είτε είσαι μόνος σου είτε με άλλους».Ο φιλόσοφος προτρέπει τον άνθρωπο να κατανοήσει τη διαφορά ανάμεσα στα πράγματα που μπορεί να εξουσιάσει και σε όσα αδυνατεί. Μόλις συνειδητοποιήσει ότι μια σειρά καταστάσεων είναι πέρα από τον έλεγχό του, θα πρέπει να εκπαιδεύσει και το μυαλό του να μην αναλώνεται σε αυτά, αλλά να αποδεχθεί τη φυσική τάξη πραγμάτων.
Εξάλλου ο Επίκτητος πίστευε με πάθος πως οι σκέψεις μας εξαρτώνται απόλυτα από εμάς και οι στοχασμοί του αποτελούν ένας είδος πρακτικών συμβουλών για το πως θα πρέπει να αντιμετωπίζει κανείς την οδύνη. Ένας από τους πιο γνωστούς μάλιστα «μαθητές» του, φαίνεται πως ήταν ο παρασημοφορημένος με μετάλλιο Ανδρείας, Αμερικανός πιλότος, Τζέιμς Στόκντέιλ. Όπως έχει αποκαλύψει, κατάφερε να επιβιώσει σωματικά και πνευματικά της τετραετούς αιχμαλωσίας του στο Β.Βιετνάμ εφαρμόζοντας τη διδασκαλία του Επίκτητου.
«Κανείς δεν μπορεί να είναι ελεύθερος, αν δεν είναι κύριος του εαυτού του».
«Φρόντιζε να τιμωρείς τα ελαττώματα σου, για να μην τιμωρείσαι από αυτά».
«Οι άνθρωποι ταράζονται όχι από αυτά που συμβαίνουν αλλά από την άποψή τους για αυτά που συμβαίνουν».
Ουσιαστικά, ο όψιμος στωικός “επιβάλλει” τη φιλοσοφία στην ψυχολογία, συμβουλεύοντας όσους δοκιμάζονται από αρνητικά συναισθήματα σε δύσκολες καταστάσεις: “Φιλοσόφησέ το!”. Μια συμβουλή που κατάφερε να επιβιώσει στην Ελλάδα χιλιάδες χρόνια…
Σε αυτό το πλαίσιο επιτυγχάνεται κατά τον Επίκτητο η γαλήνη και η αταραξία της ψυχής που για τον ίδιο αποτελούσε προϋπόθεση αρετής και ευτυχίας ενώ η αυτοβελτίωση και η αυτογνωσία αποτελούν σημαντικό μέρος της της φιλοσοφίας του.
Ο Κήπος του Επίκουρου (Άπαντα- συλλογή σωζόμενων αποσπασμάτων των συγγραμμάτων του και Για τη Φύση των Πραγμάτων του Ρωμαίου φιλοσόφου και ποιητή Λουκρήτιου)
epicurus
Ο Επίκουρος (341π.Χ.-270π.Χ.) έχει χαρακτηριστεί ως ο «φιλόσοφος της ηδονής» κυρίως εξαιτίας της διάδοσης φημών από σύγχρονούς του περί οργίων στον περίφημο Κήπο, όπου στέγαζε τη σχολή του. Εξ ου και η σημερινή αλλοιωμένη χρήση του χαρακτηρισμού «επικούρειος».
"Είναι αδύνατον να ζεις ευχάριστα χωρίς να ζεις σοφά, έντιμα και δίκαια και είναι αδύνατον να ζεις σοφά έντιμα και δίκαια χωρίς να ζεις ευχάριστα".
Στην πραγματικότητα όμως ο φιλόσοφος εστίαζε στην ψυχική-πνευματική ηδονή η οποία οδηγεί στον απώτερο στόχο: την ευτυχία. Απλά σε αντίθεση με άλλους φιλοσόφους δεν απέρριπτε πλήρως τα υλικά αγαθά. Την ευτυχία την αντιλαμβανόταν ως ένα ανεξάντλητο “κεφάλαιο” που ξοδεύεται μόνο σε στιγμές ευτυχίες, αφού η αναπόληση αυτών συνιστά θεραπεία για τις δύσκολες ή επώδυνες στιγμές που θα έρθουν. Από τους πλέον μάλιστα επιφανείς «οπαδούς» του ήταν ο πρόεδρος των ΗΠΑ, Τόμας Τζέφερσον ο οποίος σε προσωπική του επιστολή χαρακτηρίζει εαυτόν «επικούρειο», με την πραγματική έννοια όμως του όρου.
Προς επίτευξη της ευτυχίας πρότεινε έναν απλό τρόπο ζωής, που διακρίνεται για την καλοσύνη στον συνάνθρωπο ενώ απαραίτητα συστατικά στοιχεία είναι η φιλία, η ελευθερία και η σκέψη.
«Θα πρέπει να βρούμε με ποιον θα φάμε και θα πιούμε, πριν βρούμε τι θα φάμε και θα πιούμε».
«Μια φορά υπάρχουμε, δεν υπάρχει τρόπος να υπάρξουμε δυο φορές και μάλλον δεν θα υπάρξουμε ξανά ποτέ. Κι εσύ που δεν εξουσιάζεις το αύριο, αναβάλλεις τη χαρά. Και η ζωή πάει χαμένη με τις αναβολές και ο καθένας πεθαίνει απασχολημένος».
«Αν θέλεις να κάνεις κάποιον πλούσιο, μην του προσθέτεις χρήματα, να του αφαιρείς επιθυμίες».
Για τους φίλους υποστήριζε πως από όσα προσφέρει η σοφία, για την ευτυχία της ζωής συνολικά, το σημαντικότερο είναι η απόκτηση φίλων και χωρίς αυτούς ακόμη και ο πιο πλούσιος άνθρωπος δεν θα μπορούσε να ευτυχήσει. Επέμενε στο ιδανικό της ατομικής ελευθερίας και ο Κήπος του δεν ήταν παρά ένα κοινόβιο της εποχής στο οποίο ζούσε με τους μαθητές του, με ένα λιτό τρόπο, χωρίς πολλά αγαθά αλλά απελευθερωμένοι από τα «δεσμά» μορφών εργασίας που δεν τους ικανοποιούσαν.
Τέλος η σκέψη αποτελούσε γι’ αυτόν την υπέρτατη θεραπεία για μια σειρά επιβαρυντικών συναισθημάτων ενώ ο στοχασμός, κατά μόνας ή σε μορφή διαλόγου με φίλους ήταν κατά τον Επίκουρο, η ενδεδειγμένη μέθοδος για την κατανόηση του κάθε προβλήματος και την απελευθέρωση από τα “δεσμά” του.
Η «ευδαιμονία» του Αριστοτέλη (Ηθικά Νικομάχεια, Ηθικά Ευδήμεια, Μεγάλα Ηθικά, Πολιτικά)
aristotel
Ο Αριστοτέλης (384π.Χ.-322π.Χ.) προέτρεπε στην αναζήτηση τη ευτυχίας αν και η λέξη που χρησιμοποιούσε ήταν “ευδαιμονία” και υπερβαίνει τα συγκεκριμένα συναισθήματα ή αισθήματα που βιώνει ο άνθρωπος σε συγκεκριμένες στιγμές. Γι’ αυτό και η λέξη μεταφράζεται συχνά ως «ευδοκίμηση» ή «ευημερία».
"Η ευδαιμονία είναι μια ευχάριστη ψυχική κατάσταση που προκύπτει από τη δραστηριότητα της ψυχής, εφόσον αυτή η δραστηριότητα είναι σύμφωνη με την τέλεια αρετή"
Όπως και στη θεώρησή του για τη φύση, εκτιμούσε ότι κάθε άνθρωπος έχει μια συγκεκριμένη λειτουργία αλλά και έναν σκοπό ενώ για όλους υπάρχει ένα συγκεκριμένο μοντέλο ζωής που ταιριάζει καλύτερα στη φύση του.
Όπως υπερθεμάτιζε, οφείλουμε να υποβάλλουμε τον εαυτό μας σε μια διαδικασία αυτοβελτίωσης αλλά δεν θα πρέπει να εστιάζουμε μόνο σε ατομικό επίπεδο καθώς η ευτυχία επιτυγχάνεται μέσα από την αλληλεπίδραση στο πλαίσιο ενός καλά οργανωμένου πολιτεύματος. Γι' αυτό και οι στοχασμοί του περί ευδαιμονίας δεν θα πρέπει να ερμηνευθούν αποκομμένοι από τις θέσεις του για την κοινωνία, το κράτος και τη δημόσια ζωή.
Η σωστή συμπεριφορά, απασχολεί επίσης τον Αριστοτέλη και προτρέπει στην ανάπτυξη καλών προτύπων συμπεριφοράς αλλά και στην καλλιέργεια των σωστών συναισθημάτων την κατάλληλη στιγμή. Η ηθική αρετή έχει κεντρικό ρόλο στη φιλοσοφία του ενώ και ο ίδιος ήταν οπαδός της ρήσης του Κλεόβουλου «μέτρον άριστον».
«Η ευτυχία είναι το νόημα και ο σκοπός της ζωής»
«Kαμιά ηθική αρετή δεν την έχουμε έμφυτη, δοσμένη από τη φύση, αλλά διαμορφώνεται στον άνθρωπο με τη συνήθεια, με την επανάληψη τέτοιας συμπεριφοράς».
«Αρετή του ανθρώπου μπορεί να είναι η επαναλαμβανόμενη καλή συνήθεια με την οποία ο άνθρωπος γίνεται αγαθός, ενάρετος».
«Ουκ εν τω πολλώ το ευ, αλλ’ εν τω ευ το πολύ».
Εστιάζει όμως ιδιαίτερα και στη χρήση της λογικής, ως ένα επιπλέον εργαλείο που οδηγεί στην ευτυχία η οποία εν τέλει για τον ίδιο δεν αποτελεί παρά το σύνολο των επιτευγμάτων μας, αποδίδοντας όμως πάντα σημαντικό ρόλο στον παράγοντα τύχη.

Ενισχύστε οικονομικά την προσπάθεια μας!

Ετικέτες

ενημέρωση (2161) ενημέρωση-informacion (1422) Αλβανία (904) ορθοδοξία (422) ιστορία-historia (373) Εθνική Ελληνική Μειονότητα (366) ελληνοαλβανικές σχέσεις (311) ορθόδοξη πίστη - besimi orthodhoks (277) Εθνική Ελληνική Μειονότητα - Minoriteti Etnik Grek (253) Β Ήπειρος (239) ορθοδοξία-orthodhoksia (232) ορθόδοξη πίστη (222) εθνικισμός (195) διωγμοί (162) τσάμηδες (122) shqip (119) Κορυτσά-Korçë (118) Κορυτσά Β Ήπειρος (103) informacion (100) Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος (97) ορθόδοξη ζωή (96) ορθόδοξη ζωή- jeta orthodhokse (75) διωγμοί - përndjekje (61) ορθόδοξο βίωμα (59) εθνικισμός-nacionalizmi (56) ορθόδοξη εκκλησία της Αλβανίας (55) Ελλάδα-Αλβανία (48) Ι.Μ Κορυτσάς - Mitropolia e Shenjtë Korçë (45) ανθελληνισμός (44) Ελληνικό Σχολείο Όμηρος (43) πολιτισμός - kulturë (43) besimi orthodhoks (40) Γενικό Προξενείο Ελλάδος Κορυτσά (39) Ορθόδοξη Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Αλβανίας - Kisha Orthodhokse Autoqefale Shqiptare (37) ιστορία ορθοδοξίας (36) βίντεο (34) Shqipëria (32) ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ 1821 (32) κομμουνισμός- komunizmi (30) πνευματικά (27) Μητρόπολη Κορυτσάς - MItropolia e Korçës (24) πολιτική-politikë (23) απόδημος ελληνισμός-helenizmi i diasporës (22) αλβανικά (21) εκπαίδευση (21) Αρχαία Ελλάδα (20) helenët-Έλληνες (19) κομμουνισμός (19) Greqia (17) Βλαχόφωνοι Έλληνες (15)