Δευτέρα 22 Δεκεμβρίου 2014

Το χρονικό των χθεσινών εκλογών της ΟΜΟΝΟΙΑΣ

Με την συγκέντρωση των 500 Βορειοηπειρωτών, ξεκίνησε η 9η γενική συνδιάσκεψη της Δ.Ε.Ε.Ε.Μ – ΟΜΟΝΟΙΑ. Στην αρχή της συνδιάσκεψης, διαβάστηκε ο χαιρετισμός του πρωθυπουργού της Ελλάδας, Αντώνη Σαμαρά, μέσω γραπτής επιστολής του. Αμέσως μετά τον λόγο πήρε ο Βασίλης Μπολάνος, γενικός πρόεδρος της ΟΜΟΝΟΙΑΣ, όπου ανέφερε την απόφαση του να μην κατέβει ξανά υποψήφιος για γενικός πρόεδρος, καθώς έκανε και την αυτοκριτική του για τα λάθη και τις παραλείψεις που έκανε όλα αυτά τα χρόνια που βρισκόταν στην ηγεσία της ΟΜΟΝΟΙΑΣ.
Στην συνέχεια τον λόγο πήρε ο Βαγγέλης Ντούλες, πρόεδρος του ΚΕΑΔ, ο οποίος ευχαρίστησε τον κόσμο που βρέθηκε χθες στους Αγίους Σαράντα για την συνδιάσκεψη, τόνισε και αυτός λάθη στην πορεία του ΚΕΑΔ – ΟΜΟΝΟΙΑΣ αυτά τα χρόνια, αλλά έδωσε και μήνυμα συσπείρωσης για την συνέχεια, στηρίζοντας όλους του υποψήφιους.
Πριν προχωρήσει η συνδιάσκεψη στην ανοιχτή συζήτηση και στην ανακοίνωση των υποψηφίων, τον λόγο πήραν οι επίσημοι προσκεκλημένοι: ο γενικός πρόξενος της Ελλάδος στο Αργυρόκαστρο κ. Νίκος Κοτροκόης και ο βουλευτής της Ν.Δ στην Α’ Θεσσαλονίκης κ. Κωνσταντίνος Γκιουλέκας. Ο πρώτος, διάβασε τις επιστολές των Ευάγγελου Βενιζέλου, υπουργού εξωτερικών, Καρόλου Παπούλια, πρόεδρου της δημοκρατίας και του Κυριάκου Γεροντόπουλου, υφυπουργού εξωτερικών.
Οι κύριοι Ν. Κοτροκόης και Κ. Γκιουλέκας, εκτός από την στήριξη τους στην ΟΜΟΝΟΙΑ για όλα αυτά τα χρόνια διατήρησης της ζωντανής Ελληνικής Μειονότητας στην Βόρειο Ήπειρο, μίλησαν εμφανώς συγκινημένοι, πέρα από κάθε πολιτική συσχέτιση και εξέφρασαν την αγάπη τους για την Ελληνισμό της Βορείου Ηπείρου.
Η συνέχεια περιελάμβανε τον λόγο του Φρέντυ Διονύση Μπελέρη, προέδρου ΟΜΟΝΟΙΑΣ Χιμάρας, του Γιάννη Μπάμπη υφυπουργού Γεωργίας της Αλβανίας με το ΚΕΑΔ καθώς και άλλων εκπροσώπων φορέων των Βορειοηπειρωτών. Στην αίθουσα παρευρισκόταν και ο ελληνικής καταγωγής βουλευτής του Σοσιαλιστικού Κόμματος, Ανδρέας Μάρτος, ο οποίος δεν έγινε αντιληπτός από πολλούς, αλλά υπήρξαν και στιγμές που δυσανασχέτησαν μερικοί με την παρουσία του κυρίως λίγο πριν την έναρξη της συνδιάσκεψης.
Στην συνέχεια οι υποψήφιοι, παρουσιάστηκαν στο κοινό, δίνοντας έναν ολιγόλεπτο λόγο ο καθένας. Οι ομιλίες όμως είχαν και εκπλήξεις καθώς 2 από τους 5 υποψηφίους, απέσυραν την υποψηφιότητα τους τελευταία στιγμή. Οι κύριοι Ηρώδης Νταλιάνης και Χρήστος Καίσης απέσυραν τις υποψηφιότητες τους, κατά την διάρκεια των ομιλιών τους, στηρίζοντας και τους 3 νέους υποψηφίους. Στην συνέχεια, τον λόγο πήρε η Ελένη Δήμου, πρόεδρος της Νεολαίας Βορειοηπειρωτών. Η κα. Δήμου, ύστερα από ανοιχτή επίθεση της προς τον κ. Ντούλε (αφού είχε προηγηθεί δυσαρέσκεια από μέρους της για τους υποψήφιους και την επιλογή τους) ξεκίνησαν οι εντάσεις στην αίθουσα και η κατάσταση βγήκε εκτός ελέγχου. Άλλοι στήριξαν την κα. Δήμου, άλλοι την κατηγόρησαν, αλλά γενικά επικρατούσε για 10 λεπτά ένας αναβρασμός στην αίθουσα.
Στην συνέχεια την σκυτάλη πήρε ο δημοσιογράφος Βασίλης Ιατρού όπου είπε ανοιχτά πως όταν πήγε στα Τίρανα για να να ζητήσει κάτι για μια εφημερίδα σε Βορειοηπειρώτη βουλευτή, αυτός του το αρνήθηκε, και απολογήθηκε λέγοντας πως περιορίζει τις κινήσεις του η Νεολαία Βορειοηπειρωτών. Η αναστάτωση στην αίθουσα, επανήλθε. Μέσα στις φωνές, ρωτήθηκε ποιος ήταν ο βουλευτής και είπε ανοιχτά από το βήμα πως αυτός ήταν ο Σπύρος Ξέρας.
Οι αποδοκιμασίες συνεχίστηκαν, με τον Βασίλη Μπολάνο να προσπαθήσει να ηρεμήσει την κατάσταση αλλά μάταια. Αφού τα πνεύματα κατευνάστηκαν, ο Βασίλης Μπολάνος, εξήγησε την διαδικασία της ψηφοφορίας βάση του καταστατικού και η διαδικασία ξεκίνησε με τους Κορυτσαίους να ξεκινούν πρώτοι. Ανάμεσα τους και ο κατηγορούμενος από την αλβανική κυβέρνηση, Ναούμ Ντίσιος. Στην συνέχεια, ψήφισαν τα παραρτήματα Αυλώνας και των Τιράνων και στην συνέχεια η Χιμάρα.
Η διαδικασία διήρκεσε αρκετή ώρα, καθώς υπήρξαν πολλοί ψηφοφόροι από Αγίους Σαράντα και Αργυρόκαστρο. Αφού σκοτείνιασε, το κοινό μαζεύτηκε εκ νέου στην αίθουσα, όπου ολοκληρώθηκε η διαδικασία και άρχισε η καταμέτρηση.
Λόγω της απουσίας αρκετού κόσμου, καθώς αρκετοί είχαν φύγει και δεν επέστρεψαν, καταμετρήθηκαν μόνο τα αποτελέσματα για την θέση του γενικού Προέδρου και όχι για το Γενικό Συμβούλιο.
Ο Άλκης Πούλης συγκέντρωσε 67 ψήφους, ο Λεωνίδας Παππάς 148 και ο Βασίλης Κάγιος 152. Από την εν λόγω ψηφοφορία προέκυψε 2ος γύρος ο οποίος σύμφωνα με την ανακοίνωση του Προέδρου Βασίλη Μπολάνου, θα γίνει στις 11 Ιανουαρίου ώρα 13:00 μετά την γιορτή για τα 24 χρόνια ΟΜΟΝΟΙΑΣ στους Αγίους Σαράντα.
Από απεσταλμένο - συνεργάτη μας στους Αγίους Σαράντα




Πηγή: www.himara.gr

Κυριακή 21 Δεκεμβρίου 2014

Έτσι μας έμαθαν να γιορτάζουμε τα Χριστούγεννα οι γονείς μας

ellhnida-mana
Σε μια επαρχιακή πόλη της Μακεδονίας, στη μαύρη και φοβερή Κατοχή του ’41 με ’42, όπου οι εκτελέσεις και οι σφαγές των αθώων ανθρώπων ήσαν ανελέητες και αθρόες, οι φυλακίσεις και οι εξορίες φοβερές, το ξύλο και τα βασανιστήρια τρομακτικά, και η πείνα ως γνωστόν θέριζε τους πάντες. Σε όλα αυτά δυστυχώς έχω και γω προσωπική πείρα διότι πολλά είδαν τότε τα παιδικά μου μάτια.
Η οικογένεια της κυρίας αυτής όταν ήτο παιδούλα, ήτο πολύ ευσεβής και ακόμα ευσεβέστεροι ο παππούς και η γιαγιά. Άνθρωποι της πολλής προσευχής και της πολλής ελεημοσύνης.
Το βράδυ που ξημέρωνε Χριστούγεννα, η πεντάχρονη αδελφή της ξύπνησε και της ζήτησε να βγουν έξω στην αυλή, για να πάει στην τουαλέτα. Δυστυχώς εκείνη την εποχή οι τουαλέτες ήσαν έξω στις αυλές. Έξι παιδιά κοιμόντουσαν όλα κάτω στο πάτωμα, στρωματσάδα, – δεν υπήρχαν κρεβάτια και πούπουλα και παπλώματα σαν τα σημερινά.
Σιγά σιγά βγήκαν έξω στο μικρό διάδρομο. Απέναντί τους ήταν το δωμάτιο του παππού και της γιαγιάς.
Ξαφνιάστηκαν όμως γιατί είδαν, έντονο φως να βγαίνει από τις χαραμάδες και από τα πολλά ανοίγματα της σαραβαλιασμένης πόρτας. Πλησίασαν πιο κοντά και είδαν έντρομοι τη γιαγιά τους τυλιγμένη στις φλόγες. Άρχισαν να τσιρίζουν δυνατά, και η μεγάλη να φωνάζει:
- Φωτιά, φωτιά, η γιαγιά καίγεται!
Ξύπνησαν βέβαια όπως ήταν επόμενο όλοι, και πρώτοι έτρεξαν οι γονείς, οι οποίοι άνοιξαν την πόρτα, κοίταξαν μέσα, και ύστερα την έκλεισαν απαλά και σιγά σιγά. Γύρισαν στα παιδιά και τους είπαν:
- Μη φοβάστε, δεν είναι φωτιά.
Και με σιγανή φωνή είπε ο πατέρας στα παιδιά του:
- Αυτό που είδατε παιδιά μου, δεν είναι φωτιές. Είναι οι φλόγες του Αγίου Πνεύματος που μοιάζουν με φωτιές. Για κοιτάξτε τώρα… Σιγά σιγά σβήνουν. Έτσι γίνεται πάντοτε. Όταν η γιαγιά και ο παππούς προσεύχονται και μάλιστα τις πιο πολλές φορές όλη τη νύχτα. Διότι αν δεν ηπροσηύχονταν τόσο πολύ, ο παππούς και η γιαγιά, όπως και ποιος ξέρει, πόσοι άλλοι άγνωστοι χριστιανοί, δεν θα μας είχαν πετσοκόψει όλους τα Βουλγαρικά τότε στρατεύματα κατοχής. Από τέτοιες προσευχές και αγρυπνίες δεν θα αφήσει να χαθεί ποτέ η Ελλάδα η πατρίδα μας, ούτε και η Ορθοδοξία.
«Αυτά ήσαν τα λόγια του πατέρα μας, την αξέχαστη εκείνη νύχτα των Χριστουγέννων», μου είπε η κυρία και συνέχισε λέγοντας:
«Πολλές φορές από τότε, είδα τον παππού και τη γιαγιά να προσεύχονται όλη την νύχτα. Και όσες φορές επέτρεψε ο Θεός, στην παιδική μου τότε αθωότητα, έβλεπα να καίγονται σαν λαμπάδες από τις φλόγες της Πεντηκοστής. Έτσι μας έμαθαν να γιορτάζουμε τα Χριστούγεννα οι γονείς μας. Με προσευχή και με Δοξολογία. Με εκκλησιασμό και Θεία Κοινωνία».

Ευχαριστίες στην Έλλη Π
- See more at: 
http://istologio.org/?p=5951&utm_source=feedburner&utm_medium=email&utm_campaign=Feed%3A+istologio+%28Alive+blog%29#sthash.oM23U6x6.dpuf

Γράμμα στο Χριστούλη και στην Παναγίτσα

Ήταν χειμώνας του 1947 και πλησίαζαν οι εορτές των Χριστουγέννων κι ένα μικρό παιδάκι, 6 περίπου ετών, ρακένδυτο, προσπαθεί να ρίξει έναν λιγδιασμένο φάκελο μέσα στο γραμματοκιβώτιο. Προσπαθούσε αρκετή ώρα, αλλά, επειδή ήταν κοντούλης, δεν τα κατάφερνε. Την ώρα εκείνη περνούσε ο πατήρ Γεώργιος Ασλάνογλου, πολύτεκνος και βασανισμένος από τη μαύρη Κατοχή που περνούσαμε στη Δράμα. Το πρόσεξε ο ιερεύς το παιδί, το πλησίασε και το ρωτά:
- Τι προσπαθείς να κάνης, αγοράκι μου;
- Να, θέλω να στείλω αυτό το γράμμα.
- Δως το μου να το ρίξω εγώ.
Το παίρνει από τα χεράκια του παιδιού και το μάτι του πέφτει στο όνομα του παραλήπτη: «Στο Χριστούλη και στη Παναγίτσα»! «Ο Νικολάκης».
Συγκινήθηκε ο ιερεύς και το ρώτησε:
-Τι ζητάς, παιδάκι μου, μέσα σ’ αυτό το γράμμα από το Θεούλη;
Κι εκείνο, αρχίζοντας να κλαίει, απάντησε:
- Να μου ξαναστείλει πίσω από τον ουρανό τη μανούλα μου και τον πατερούλη μου, που τους σκοτώσανε οι κακοί Βούλγαροι. Θέλω κι εγώ τη μανούλα μου, να έχω και παιχνιδάκια! Πεινάω…, κρυώνω…, είμαι μόνος!... Την περασμένη εβδομάδα πέθανε και η αδελφούλα μου που με προστάτευε. Τώρα είμαι μόνος!... Μόνος!...
Και συνέχισε να κλαίει με λυγμούς.
Ενδιαφέρθηκε ο παπά Γιώργης για το παιδί και διαπίστωσε πράγματι ότι ήταν ορφανό και μόνο, και ότι κούρνιαζε και ζούσε μέσα σε κάτι χαλάσματα. Ο ιερεύς, παρ’ όλο που είχε επτά παιδιά, με συνοπτικές διαδικασίες και μέσω του Εισαγγελέως της Δράμας, πήρε το παιδί υπό την προστασία του. Ύστερα από τριάντα χρόνια, δηλαδή το 1977, ο Νικολάκης ήταν πλέον ένας καταξιωμένος Λειτουργός του Υψίστου, άξιος ακόμη να γίνει και επίσκοπος, διότι διάλεξε τη μοναχική ζωή.

Του Νικολάου Βοϊνέσκου

Από το βιβλίο: «ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΣΤΟΥΣ ΜΑΚΑΡΙΣΜΟΥΣ» του Π.ΣΤΕΦΑΝΟΥ Κ.ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ.

Ο Υπουργός οικονομικών της Τουρκίας δήλωσε σε αλβανικό ΜΜΕ: Η Αλβανία και η Τουρκία συμπληρώνουν η μία την άλλη. - Ministri turk i ekonomisë për News 24: Shqipëria dhe Turqia plotësojnë njëra-tjetrën






Nga: ERION KACORRI

TIRANE- Ministri turk i ekonomisë Nihat Zeybekçi, ne nje intervistë për televizionin News 24 deklaron se së shpejti do të krijohet një grup teknik mes Turqisë dhe Shqipërisë që do të takohet çdo muaj për të përmirësuar tregtinë dhe investimet në Shqipëri ndërsa si ministra do të takohemi çdo tre muaj. “Sa i përket pyetjes suaj në Shqipëri kemi pothuajse 300 investitorë turq, ose mbi një miliard dollarë investime turke në vendin tuaj. Volumi tregtar është rreth 300 milion dollarë amerikanë mes dy vendeve. Nuk është keq, por duke e krahasuar me kapacitetin që kanë dy vendeve tona, nuk është mjaftueshëm. Sa më shpejt duhet ta çojmë në 500 milion dollarë amerikane. Me synimin qe ta çojmë me vonë në një miliard dollarë amerikane. Nevojitet që ta rrisim volumin tregtar. Nga ana tjetër, Shqipëria për Turqinë zë një vend te rëndësishëm.
Sipas ministrit Zeybekçi Shqipëria është partner strategjik i Turqisë.
“Ne e shikojmë Shqipërinë si një vend strategjik për transportin, për logjistikën, për prodhimin, energjinë, për të gjithë rajonin është shumë i rëndësishëm. Siç e dini Turqia është duke u bërë një qendër e re për energjinë për rajonin e euroazisë. Nga ana tjetër sa i përket energjisë për në Europë, Turqia dhe Shqipëria janë korridor strategjik dhe në të njëjtën kohë për transportin, Shqipëria është shumë e rëndësishme.
Duke u ndalur në marrëdhëniet historike mes dy vendeve tona, ministri i ekonomisë Turke shprehet nuk kanë pasur kurrë ndonjë aspekt negativ. “Kemi lidhje shumë të forta mes dy vendeve. Popullata Shqiptare në Turqi mendoj se është më e madhe se vetë popullata në Shqipëri


Αφού αναφέρθηκε στις άριστες οικονομικές σχέσεις των δύο χωρών. Αφού μίλησε για τους πολλούς τούρκους επιχειρηματίες στην Αλβανία και τα μεγάλα ποσά που κυκλοφορούν ο Υπουργός Οικονομικών της Τουρκίας ο Νιχατ Ζεϊμπεκτσή αναφέρθηκε και στο γεγονός πως Η Αλβανία για την Τουρκία είναι μία από της σημαντικότερες χώρες, αποτελεί και ένα στρατηγικό έτερο. «Εμείς βλέπουμε την Αλβανία ως μία στρατηγική χώρα για την μεταφορά, για την λογιστική, κ.α….
Εμείς έχουμε δυνατές ιστορικές σχέσεις και μεταξύ μας ποτέ δεν υπήρχε κάποια αρνητική όψη στην ιστορική μας πορεία. Ο αλβανικός πληθυσμός στην Τουρκία ίσως να είναι και μεγαλύτερος από το ίδιο το πληθυσμό στην Αλβανία»
  
 Αυτά για να τα ακούσουν και οι δικοί μας στην Αθήνα.

Συνέλαβαν αλβανό μεγαλέμπορο ναρκωτικών! - Arrestohet “mbreti” shqiptar i kokainës në Europë, njihej si “Messi i Shqipërisë”

ROME-Një shqiptar i akuzuar si një prej narkotrafikantëve më të rëndësishëm të tregut europian të kokainës me një xhiro vjetore prej 100 milionë eurosh, është arrestuar në aeroportin e Holandës, Eindovhen.
Sipas mediave italiane, Bledar Pajana, 38 vjeç, blinte drogën në Amerikën Jugore. Më pas me anije apo avionë e transportonte nga Madrid e Lizbonë drejt Italisë.
Në pritje të ekstradimit në Itali, trafikanti ndodhet i arrestuar në burg. Faktet që e tradhëtuan ishin jeta luksoze, shpenzimet e çmendura, gratë dhe kazinotë. E quanin me nofkën “Messi i Shqipërisë”. Mediat italiane shkruajnë se Pajana drejtonte një organizatë e cila arrinte të dërgonte në Itali rreth 200 kg kokainë në muaj, gati 2 ton e gjysëm drogë çdo vit.
Nga shitja e kësaj lënde narkotike xhiroja vjetore shkonte në 100 milionë euro në vit.
Pajana kishte ngritur bazën logjistike në Brescia, ku çdo muaj arrinte të sillte rreth 200 kg kokainë, dhe më pas droga shpërndahej nëpër Itali me korrierë.
Bledar Pajana ndodhej në Holandë që prej tetorit të kaluar kur në Itali u ndaluan dy korrierë të tij të cilët po transportonin 20 kile drogë.
Që prej atij momentit Pajani fshihej mes Holandës dhe Belgjikës. Pajana i cili përdorte tre emra të ndryshëm, u ndalua pranë aeroportit të Eindovhen teksa po shoqëronte një mik. Arrestimi i Bledar Pajanit i cilësuar dhe si “Messi shqiptar”, ndodhi falë bashkëpunimit mes Guardia di Financa e Brescia dhe policisë hollandeze.

Ρώμη- Ένας αλβανός αρχιμαφιόζος και ένας εκ των μεγαλύτερων εμπόρων της κοκαΐνης στην Ευρώπη, αλβανικής καταγωγής, συνελήφθη στο αεροδρόμιο του Αϊντχόφεν. Σύμφωνα με τα ιταλικά ΜΜΕ, ο Μπλεντάρ Πανάγια, 38 χρονών αγόραζε τα ναρκωτικά στην Νότια Αμερική. Η ακριβή ζωή που έκανε τον πρόδωσε. Το παρατσούκλι που είχε ήταν ο «Μέσση της Αλβανίας». Κυκλοφορούσε 200    κοκαΐνης το μήνα, σχεδόν 2 ½ ναρκωτικών το χρόνο.
Από την πώληση αυτή το ποσό που κυκλοφορούσε ήταν  100 εκατομμύρια ευρώ.
Και ένα «Μέσση» που έβγαλαν οι αλβανοί ήταν εγκληματίας. ..

Σάββατο 20 Δεκεμβρίου 2014

Βγήκαν τα εκλογικά αποτελέσματα….θα διεξαχθεί και δεύτερος γύρος στις 11 Ιανουαρίου.

Μόλις τελείωσε η καταμέτρηση των ψήφων.και τα αποτελέσματα έχουν ως εξής:
1) Βασίλης Κάγιος 152 ψήφους
2 Λεωνίδας Παππάς 148 ψήφους
3) Άλκης Πούλης 67 ψήφους
Τρία ψηφοδέλτια βγήκαν άκυρα (;)
Με αυτό το αποτέλεσμα ο Βασίλης Κάγιος και ο Λεωνίδας Παππάς πάνε σε δεύτερο γύρο στις 11 Ιανουαρίου στις 13:00 η ώρα με τους ίδιους εκλέκτορες
Παρά τις παρατεταμένες προσπάθειες που κάνανε όλοι τους να πετάξουν απ’έξω τον Λεωνίδα Παππά,δεν τα κατάφεραν.
Η μάχη συνεχίζεται στις 11 Ιανουαρίου λοιπόν.
Κατά την γνώμη μας χωρίς να θέλουμε να αδικήσουμε κάποιον ο κ Λεωνίδας Παππάς είναι ένας εξαιρετικός άνθρωπος και η ΟΜΟΝΟΙΑ αξίζει κάποιων σαν και αυτών ως Πρόεδρο. 

Το ντοκουμέντο του Ομήρου για τους 29 ισχυρούς του αρχαίου ελληνικού κόσμου

Ο κατάλογος με τις πόλεις και τα πλοία που πήραν μέρος στον τρωικό πόλεμο.
 
Ο “νηών κατάλογος” (ο κατάλογος των πλοίων) είναι από τα πιο πολυσυζητημένα εδάφια της Ιλιάδας. Είναι κατά τον Όμηρο ο κατάλογος των πλοίων και των στρατευμάτων ανά ελληνική πόλη, που παίρνουν μέρος στον τρωικό πόλεμο (γύρω στο 1250 π.Χ.), με ιδιαίτερη αναφορά στα ονόματα των αρχηγών των στρατευμάτων ανά πόλη.
 
Πολλοί υποστηρίζουν ότι βασίζεται σε προγενέστερο ποίημα της μυκηναϊκής εποχής που ο Όμηρος χρησιμοποίησε αυτούσιο ενσωματώνοντάς το στο έπος. Άλλοι υποστηρίζουν ότι ο Όμηρος περιγράφει στον κατάλογο τις μεγάλες πόλεις της εποχής του (8ος αι. π.Χ.) και τις τοποθετεί αναχρονιστικά πίσω στη μυκηναϊκή εποχή. Είτε πρόκειται για έναν κατάλογο των ελληνικών πόλεων του 13ου αι. είτε του 8ου αι. π.Χ., η σημασία του είναι ανεκτίμητη.
 
Ο κατάλογος είναι μέρος της Β ραψωδίας της Ιλιάδας και ακολουθείται από έναν κατάλογο της δύναμης των Τρώων και των συμμάχων τους, ο οποίος είναι αρκετά μικρότερος σε έκταση.
 
Στον κατάλογο αναφέρονται 29 βασίλεια και ο συνολικός τους στόλος φτάνει το 1.186 πλοία. Τα περισσότερα τοπωνύμια έχουν εξακριβωθεί ότι πράγματι ήταν οικισμοί της εποχής εκείνης.
 
 
 
 
 
 
Έχει υποστηριχθεί από ερευνητές η άποψη ότι ο συγκεκριμένος κατάλογος αποτελούσε αρχικά ξεχωριστό κομμάτι, το οποίο εντάχθηκε αργότερα στο σώμα της Ιλιάδας. Αυτή η προσέγγιση υποστηρίζει πως ο πυρήνας του καταλόγου των πλοίων διασώθηκε από τα μυκηναϊκά χρόνια, την υποτιθέμενη εποχή δηλαδή που διεξήχθη ο Τρωικός πόλεμος (13ος-12ος αιώνας π.Χ.) και δια μέσου της προφορικής παράδοσης έγινε γνωστή στον Όμηρο (9ος-8ος αι. π.Χ.).
 
Αν ληφθεί υπόψη ότι αποτελεί μια αξιόπιστη πηγή μυκηναϊκής ή υπο-μυκηναϊκής εποχής, τότε ο κατάλογος μας προσφέρει με μοναδική λεπτομέρεια την πολιτική κατάσταση που επικρατούσε στον ελληνικό κόσμο κατά τον 13ο-12ο αιώνα π.Χ.
 
Το ότι αναφέρονται τοποθεσίες που την εποχή του τρωικού πολέμου υπήρξαν σπουδαία πολιτικά και πολιτιστικά κέντρα, αλλά την εποχή του Ομήρου είτε ήταν στην αφάνεια ή είχαν καταστραφεί ολοσχερώς (όπως η Πύλος στην Μεσσηνία), είναι μια ισχυρή απόδειξη ότι ο συγκεκριμένος κατάλογος δεν χρησιμοποίησε αναχρονιστικά στοιχεία. Γενικά απεικονίζει τον ελληνικό κόσμο σε μια εποχή αρκετά πιο παλαιότερη από αυτή του Ομήρου. Περιοχές όπως οι Μακεδονία, η Ήπειρος και μέρος της Θεσσαλίας δεν φαίνονται να συμμετείχαν στον τρωικό πόλεμο, προφανώς αυτές οι περιοχές βρίσκονταν υπό των έλεγχο των Δωριέων, οι οποίοι θα πραγματοποιούσαν την κάθοδό τους προς την Πελοπόννησο ορισμένες δεκαετίες αργότερα.
 
Όμως ο «νεών κατάλογος», με τα επίθετα με τα οποία διανθίζει τα πρόσωπα και τα τοπωνύμια και γενικά με τον τρόπο που έχει ενταχθεί στο έπος αποτελεί ένα συμβατό κομμάτι στο όλο έργο. Έχει υποστηριχθεί ακόμη και η άποψη πως ο κατάλογος αποτελεί μείγμα πολλών μικρότερων καταλόγων που χρησιμοποιούσαν ποιητές (ραψωδοί) με σκοπό να εντυπωσιάσουν το κοινό τους με τις ιστορικές τους γνώσεις. Ένα ακόμη ιστορικό στοιχείο που μας προσφέρεται είναι ότι τα βασίλεια των Αχαιών (τουλάχιστον εκείνη την εποχή) αποτελούσαν ένα σύνολο συνομοσπονδίας και όχι ανατολικού τύπου Αυτοκρατορίας, που υπάγονται στον άνακτα των Μυκηνών. Επίσης, οι Αχαιοί (αναφέρονται στην Ιλιάδα ως Δαναοί, Αργείτες αλλά και ‘Έλληνες (Ραψωδία β’ στ.529 και 683)) απουσίαζαν από τις ακτές τις Μικράς Ασίας.
 
Το ερώτημα που γεννάται είναι κατά πόσο ο συγκεκριμένος κατάλογος απεικονίζει την πραγματική ιστορική κατάσταση της εποχής του χαλκού στην Ελλάδα.
 

10 Δεκεμβρίου - Παγκόσμια ημέρα Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων

Όπως κάθε χρόνο, σε κεντρικό ξενοδοχείο των Τιράνων, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα (10 Δεκεμβρίου), το ΚΕΑΔ πραγματοποίησε εκδήλωση για τα δικαιώματα των μειονοτήτων στην Αλβανία. Παρουσία ξένων αντιπροσωπειών και πολλών πρεσβειών οι εκπρόσωποι των μειονοτήτων παρουσίασαν σύντομη έκθεση για τα προβλήματα που τους απασχολούν. Εκ μέρους της Ελληνικής Μειονότητας, μίλησε ο κ. Λεωνίδας Παππάς, εκπροσωπώντας τον Γενικό Πρόεδρο της Ομόνοιας κ. Βασίλη Μπολάνο.
Στη συνέχεια η ομιλία: 
Κατ’ αρχήν θα ήθελα να ευχαριστήσω τον Κόμμα Ένωση για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα για την πρόσκληση σε αυτήν την εκδήλωση και τη δυνατότητα που μας δίνει ως εκπρόσωποι των μειονοτήτων  να εκφράσουμε κάποιες σκέψεις.
Η Παγκόσμια  Διακήρυξη των  Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων που πραγματοποιήθηκε σαν σήμερα το 1948 περιλαμβάνει 30 άρθρα. Τα 28 πρώτα μιλούν για τα δικαιώματα ενώ το άρθρο 29ο  και το 30ο  κάνουν λόγο για τις υποχρεώσεις έναντι των συνανθρώπων μας και της πολιτείας.
Και επιτρέψτε μου να ξεκινήσω με τις υποχρεώσεις. Το είπαμε πολλές φορές και δεν είναι κακό να το επαναλαμβάνουμε πως όλες οι μειονότητες στην Αλβανία, είτε εθνικές, είτε γλωσσικές, είτε κοινωνικές, ως προς τις υποχρεώσεις τους έναντι του κράτους και του νόμου θα λέγαμε πως είναι πιο συνεπείς σε σχέση με το σύνολο των υπολοίπων  πολιτών.  Σε κάποιους αυτό μπορεί να ακούγεται ρατσιστικό αλλά προσωπικά και όλοι όσοι είμαστε εδώ δεν έχουμε καμία τέτοια διάθεση. Είναι όμως μια πραγματικότητα που δεν πρέπει να την προβάλεις με οπαδική η ρατσιστική διάθεση αλλά ως ένα κοινωνικό φαινόμενο χρήσιμο για να βγουν κάποια συμπεράσματα.
Πριν από κάποιους μήνες ένας αξιόλογος επιστήμονας  και άνθρωπος του πνεύματος ο Μαξ Βέλιο είπε κάποιες αλήθειες όπως εκείνος τις έκρινε. Όπως για παράδειγμα πως η Ελληνική Μειονότητα στην Αλβανία ήταν και είναι μόνο θύμα της εγκληματικότητας και ποτέ θύτης. Ή ότι το φαινόμενο όπου οι πολίτες δεν πληρώνουν το ρεύμα και τις άλλες υποχρεώσεις στο κράτος δε θα το συναντήσεις σε αυτές τις περιοχές.  Είπε και άλλα τα οποία στην Αλβανία πολλοί τα σκέπτονται αλλά δεν τολμάει κανείς να τα πει. Θέλω να πιστεύω ότι δεν είχε πρόθεση να προκαλέσει μέρος της κοινωνίας αλλά ως μια υποχρέωση που αισθάνεται κάθε μορφωμένος άνθρωπος για να αλλάξει προς το καλύτερο την κοινωνία. Και η αρχή κάθε αλλαγής ξεκινά από την επίγνωση. Το γεγονός ότι υπήρχαν καταιγιστικές αντιδράσεις σε σημείο που αναγκάστηκε να πει συγγνώμη, δείχνει πως έχουμε να κάνουμε με μια ανώριμη κοινωνία που δεν μπορεί ή δεν έμαθε να δέχεται εύκολα την άλλη άποψη και ακόμα χειρότερα  το δίκιο του άλλου.
Αν ρωτήσεις οποιονδήποτε αλβανό, από την Κονίσπολη μέχρι το Τροπόγια, για τα δικαιώματα των μειονοτικών στην Αλβανία, θα ακούσεις την ίδια απάντηση, ότι δηλαδή «Η Αλβανία είναι χώρα πρότυπο ως προς τον σεβασμό των δικαιωμάτων των μειονοτήτων», το είπε άλλωστε και ο πρωθυπουργός κ. Ράμα στην επίσκεψη του στη Σερβία και το επανέλαβε πολλές φορές στο κοινοβούλιο. Ακόμα και οι άνθρωποι που ζουν καθημερινά με μειονοτικούς όπως είναι οι κάτοικοι του νότου που συμβιώνουν καθημερινά με έλληνες ή οι κάτοικοι της Σκόδρας που ζουν με Μαυροβούνιους κλπ, έχουν ακριβώς την ίδια άποψη. Δυστυχώς υπάρχει ακόμα μερίδα ανθρώπων και από τις δικές μας κοινότητες που έχουν την ίδια άποψη!!! Και αυτό γιατί;;; Γιατί όλοι εμείς κληρονομήσαμε μία κατάσταση και μία νοοτροπία από το κομουνιστικό καθεστώς την οποία δεν προσπαθήσαμε ή δεν καταφέραμε να αλλάξουμε. Και επιτρέψτε να πω πως όλοι εμείς που είμαστε σήμερα εδώ ότι η μεγαλύτερη υποχρέωση που έχουμε έναντι των κοινοτήτων που εκπροσωπούμε και τις κοινωνίας γενικότερα είναι να αναπτύξουμε έναν ειλικρινή διάλογο με την αλβανική πολιτεία και κοινωνία. Κάτι που δεν έγινε μέχρι σήμερα παρόλο που πέρασαν 24 χρόνια από την πτώση του κομουνιστικού καθεστώτος από το οποίο δεν κληρονομήσαμε μόνο την άποψη και νοοτροπία που προανέφερα αλλά και την τακτική που έχει το αλβανικό κράτος. Μία τακτική που την ιδιαιτερότητα μιας κοινωνίας που μπορεί να  είναι η γλώσσα, τα έθιμα ή η θρησκεία δεν τα βλέπει ως κοινωνικό πλούτο αλλά εμπόδια σε μια πολτοποιημένη και «ομοιογενή» κοινωνία που επιθυμεί!!!   Ακριβώς με αυτή τη νοοτροπία αγαπητοί φίλοι είμαστε αντιμέτωποι. Μία νοοτροπία που δεν θέλει να κάνει μια ρεαλιστική απογραφή για να δει τέλος πάντων ποιος είναι ο πραγματικός αριθμός των μειονοτήτων. Το 2011 βιώσαμε όλοι μια παρωδία που. Η τότε αλβανική κυβέρνηση δεν μπόρεσε να κρατήσει ούτε τα προσχήματα βγάζοντας νόμο λίγες μέρες πριν την έναρξη της απογραφή πως αν δηλώσεις στοιχεία διαφορετικά από αυτά που αναφέρονται στο ληξιαρχείο θα τιμωρείσαι!!! Μα τι νόημα έχει τότε η απογραφή;;;
Η σημερινή αλβανική κυβέρνηση επιδίδεται και αυτή στο εθνικό σπορ που δεν είναι άλλο από τον φολκλορικό εθνικισμό που μπορείς να δεις παντού, στη δημόσια διοίκηση, στην εκπαίδευση, στον αθλητισμό παντού… Τα αποτελέσματα αυτής της ανώμαλης κατάστασης τα είδαμε και αμέσως μετά τον ποδοσφαιρικό αγώνα Σερβίας – Αλβανίας όπου κάποιοι ανεγκέφαλοι, θεώρησαν πως θα ξεθυμάνουν, σπάζοντας τζαμαρίες και αυτοκίνητα κατοίκων της ελληνικής μειονότητας.  
Σεβόμενος και το χρονικό όριο που μου έθεσαν οι διοργανωτές, επιτρέψτε στα επόμενα 3-4 λεπτά να αναφερθώ εν συντομία στα πιο ζωτικά προβλήματα που έχει η ελληνική μειονότητα στην Αλβανία σήμερα.     
1ον ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ
α) Η δημόσια εκπαίδευση στη μητρική μας γλώσσα επιτρέπεται μόνο στις αναγνωρισμένες από το κράτος ως μειονοτικές περιοχές ενώ σε άλλες περιοχές, παρόλο που συμπληρώνεται ο απαιτούμενος αριθμός (όπως προβλέπει η νομοθεσία του κράτους) δεν επιτρέπετε το άνοιγμα δημόσιων  σχολείων στη μητρική μας γλώσσα.
β) Παρόλο που με το εκπαιδευτικό νόμο του 1996 για τα μέλη των μειονοτήτων προβλέπεται ώστε η διδασκαλία να γίνεται 75% στη μητρική γλώσσα και το 25% στα αλβανικά, η αναλογία αυτή δεν τηρήθηκε ποτέ. Εξάλλου στη μητρική γλώσσα δηλώνονται δευτερεύοντα μαθήματα –αν μπορούμε να τα πούμε έτσι - όπως, γυμναστική, χειροτεχνία, μουσική κλπ, οπότε στην ουσία τα περισσότερα μαθήματα γίνονται στα αλβανικά.
γ) Στην δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση δεν υπάρχει εκπαίδευση στη μητρική  γλώσσα.
δ) Στα βιβλία Ιστορίας και Γεωγραφίας υπάρχουν κεφάλαια αλυτρωτισμού προς την Ελλάδα και αυτά διδάσκονται με προκλητικό τρόπο στις τάξεις όπου φοιτούν τα ελληνόπουλα.
ε) Η διορισμοί των εκπαιδευτικών γίνονται με πολιτικά και άλλα κριτήρια και όχι με αξιοκρατικά  εκπαιδευτικά
2ον ΠΕΡΟΥΣΙΑΚΟ
Τα αλβανικά δικαστήρια παραχωρούν μαζικά  τα τελευταία χρόνια σε υποτιθέμενους απογόνους Αλβανών τσιφλικάδων , οι οποίοι με ύπουλες μεθοδεύσεις και πλαστά  έγγραφα διεκδικούν  τεράστιες εκτάσεις γης σε όλες τις περιοχές – επαρχίες της Ελληνικής Μειονότητας. Χιλιάδες στρέμματα γης έχουν υφαρπαγεί παράνομου από πολίτες που δεν έχουν καμία σχέση με την περιοχή μας.  Οι καταπατήσεις  αυτές συνεχίζονται ακόμα με την εύνοια του Αλβανικού κράτους , εφ’ όσον δεκάδες τέτοιες διεκδικήσεις  εκκρεμούν δικαστικά και όλο και αυξάνεται ο αριθμός εκείνων που δικαιώνονται.
3ον Διοικητική μεταρρύθμιση
Νομίζω πως δεν θα ήταν κανείς αντίθετος ότι η διοικητική μεταρρύθμιση ήταν αναγκαία στον τόπο. Δυστυχώς όμως όπως και με την απογραφή του 2011 την τελευταία στιγμή έγιναν εις βάρος της ελληνικής μειονότητας προκλητικές αλλαγές.  Νομίζω πως είναι πολύ γνωστό το θέμα της Χιμάρας και θα αναφερθώ σε ένα άλλο παράδειγμα.   Ενώ στα κριτήρια της διαίρεσης δεν προβλέπονταν αλλαγές στις υπάρχουσες διοικητικές μονάδες, μόνο στην Ελληνική Μειονότητα και συγκεκριμένα στο νέο όπως ονομάστηκε δήμο της Φοινίκης αφαιρέθηκαν οκτώ χωριά για να τα ενώσουν με τους δήμους Αγίους Σαράντα, Δελβίνου  και Κονίσπολης. Μετά από πολλές πιέσεις και συγκέντρωση υπογραφών επέστρεψαν τα εφτά χωριά στο νέο δήμο Φοινίκης,  δεν επέστρεψε όμως ένα χωριό της Επαρχίας Αλύκου, η Τσούκα. Και αυτό γιατί; Για να αποκλειστεί ο νέος δήμος από τη θάλασσα. Εάν δείτε το χάρτη της νέας διοικητικής, τα σύνορα του δήμου των Αγίων Σαράντα και του αμιγώς ελληνικού δήμου της Φοινίκης μοιάζουν με τα σύνορα της Κροατίας με την Βοσνία, όπου η πρώτη με μία στενή παραλιακή λωρίδα αποκλείεει την έξοδο της δέυτερης στην Αδριατική.
Τέλος μια και άρχισα από τα τελευταία άρθρα της Παγκόσμιας Διακήρυξης  των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, θα κλείσω με το πρώτο που λέει ότι «Όλοι οι άνθρωποι γεννιούνται ελεύθεροι και ίσοι στην αξιοπρέπεια και τα δικαιώματα».
Αγαπητοί φίλοι ζούμε σε μία χώρα που τα δικαιώματα και την αξιοπρέπεια δεν την στερούμαστε μόνο εμείς που ανήκουμε σε άλλες εθνότητες αλλά το σύνολο των πολιτών αυτής της χώρας. Ζούμε σε ένα κράτος που κυριαρχεί η πολική διαφθορά και το πελατειακό κομματικό κράτος. Και για να το πολεμήσεις όλα αυτά, όπως λέει ένας σπουδαίος έλληνας ποιητής, ο Ανδρέας Κάλβος «Θέλει αρετή και τόλμη η ελευθερία». Η στάση του προέδρου του ΚΕΑΔ στις τελευταίες εμφανίσεις στο αλβανικό κοινοβούλιο είχε και αρετή και τόλμη και νομίζω πως αυτή η προσπάθεια πρέπει να στηριχθεί από όλες τις μειονότητες αλλά και γιατί όχι και του υπόλοιπους αλβανούς πολίτες που επιθυμούν την πραγματική ελευθερία.
Σας ευχαριστώ!      
Λ. Παππάς, 10/12/2014

Πολυαρχιερατικὸ Μνημόσυνο Μητροπολίτου Κονίτσης Σεβαστιανοῦ, γιὰ τὴν συμπλήρωση 20 χρόνων ἀπὸ τὴν κοίμησή του στὴν Κόνιτσα


Τελέστηκε σήμερα 14 Δεκεμβρίου 2014, πολυαρχιερατικὴ Θεία Λειτουργία καὶ Μνημόσυνο στὸν ἱερὸ ναὸ τοῦ Ἁγίου Κοσμᾶ τοῦ Αἰτωλοῦ στὴν Κόνιτσα, γιὰ τὰ εἴκοσι (20) χρόνια ἀπὸ τὴν μακαρία κοίμηση τοῦ ἀειμνήστου Μητροπολίτου Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανῆς καὶ Κονίτσης κυροῦ Σεβαστιανοῦ (1994-2014).
Οἱ ἀρχιερεῖς ποὺ ἔλαβαν μέρος ἦταν: ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανῆς καὶ Κονίτσης κ. Ἀνδρέας, ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Καστορίας κ. Σεραφείμ, ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Μεσογαίας καὶ Λαυρεωτικὴς κ. Νικόλαος, ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Αἰτωλίας καὶ Ἀκαρνανίας κ. Κοσμᾶς καὶ ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ἰωαννίνων κ. Μάξιμος.
Μετὰ τὸ πέρας τῆς Θείας Λειτουργίας καὶ τοῦ Μνημοσύνου, πραγματοποιήθηκε ἐκδήλωση ὑπὸ τὴν αἰγίδα τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλως Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανῆς καὶ Κονίτσης στὴν αἴθουσα τοῦ Δημαρχιακοῦ Μεγάρου τῆς πόλεως. Ἡ Δημοτικὴ ἀρχή, τοπικοὶ φορεῖς, κλῆρος καὶ πλήθους λαοῦ τῆς Κονίτσης, τῆς Βορείου Ἠπείρου ἀλλὰ καὶ ἀπὸ ἀλλοῦ, συμμετεῖχαν στὶς ἐκδηλώσεις πρὸς τιμὴν τοῦ Μητροπολίτου Σεβαστιανοῦ.
Μπορεῖ νὰ πέρασαν 20 χρόνια ἀπὸ τὴν κοίμηση τοῦ μακαριστοῦ, ὅμως ἡ παρουσία τόσου κόσμου σὲ διαδοχικὲς ἐκδηλώσεις (βλέπε ἐδῶ) ἀποδεικνύει περίτρανα ὅτι ὁ Σεβαστιανὸς ΖΕΙ στὶς καρδιὲς τῶν ἀνθρώπων τῆς Ἑλλάδος καὶ τῆς Βορείου Ἠπείρου, ἀλλὰ καὶ ὅτι ὁ σύγχρονος ἀγώνας γιὰ τὸ μεῖζον ἐνεργὸ Ἐθνικὸ θέμα τῆς Βορείου Ἠπείρου δὲν τελείωσε μὲ τὸν Σεβαστιανό. Μὲ τὸν Σεβαστιανὸ ἄρχισε, μέχρι νὰ ὁδηγηθεῖ στὴν τελικὴ πραγματοποίησή του ποὺ δὲν εἶναι ἄλλος ἀπὸ τὴν ἕνωση τῆς Βορείου Ἠπείρου μὲ τὴν μητέρα Ἑλλάδα.
Νὰ ἔχουμε τὴν εὐχὴ τοῦ μακαριστοῦ Ἱεράρχου Σεβαστιανοῦ.

Ευχές Προέδρου της Δημοκρατίας προς την Ομογένεια επ' ευκαιρία των εορτών

Αγαπητοί Ομογενείς,
Με την ευκαιρία των εορτών των Χριστουγέννων και του Νέου Έτους, έχω τη χαρά να απευθυνθώ για μια ακόμη φορά σε όλους τους ομογενείς μας, τους Έλληνες της διασποράς που ζουν, δημιουργούν και διαπρέπουν στο εξωτερικό.

Η οργανωμένη παρουσία σας στις χώρες που ζείτε συμβάλλει τα μέγιστα, σε μια ιδιαίτερα δύσκολη συγκυρία για την πατρίδα μας, στην προώθηση των στόχων του Ελληνισμού, προωθώντας τα εθνικά μας δίκαια, συνεισφέροντας στην ανάδειξη της παιδείας, του πολιτισμού και της ιστορικής μας διαδρομής, αναδεικνύοντας τις αρετές μας.

Η χρονιά που πέρασε, το γνωρίζετε, ήταν μια ακόμη περίοδος σκληρής δοκιμασίας για την χώρα και την ελληνική κοινωνία, η οποία υπερβαίνοντας τα όρια αντοχής της, εξακολουθεί να προσπαθεί και να αγωνίζεται για ένα καλύτερο αύριο, για την επιστροφή της πατρίδας μας σε τροχιά ανάπτυξης και προόδου.

Χάρις στην προσπάθεια αυτή καθώς και με την πολύτιμη, όπως πάντοτε, δική σας συμβολή, σε πνεύμα εθνικής ενότητας και αλληλεγγύης, είμαι βέβαιος ότι θα αντιμετωπίσουμε με επιτυχία όλες τις μεγάλες επερχόμενες προκλήσεις και το 2015 θα αποδειχθεί μία χρονιά εθνικής ανάτασης.

Σας εύχομαι από καρδιάς Καλά Χριστούγεννα, υγεία και προσωπική ευτυχία για τη νέα χρονιά.

Σοκάρει και πάλι η ISIS: Δημόσιοι ακρωτηριασμοί και σταύρωση υπόπτων (εικόνες) - ISIS vijon me tmerre, në Aleppo kryqëzohet një ‘spiun’

Οι πρόσφατες βίαιες και απάνθρωπες πρακτικές της ISIS που ήρθαν στο φώς στη δημοσιότητα και απεικονίζουν ακρωτηριασμό και σταύρωση ενόχων σε δημόσια θέα, πραγματικά σοκάρουν.
Ενας άνδρας στη Συρία έχασε το χέρι του, όταν το δικαστήριο του Ισλαμικού Κράτους τον έκρινε ένοχο για διάπραξη κλοπής.
Η είδηση της συγκλονιστικής αυτής πρακτικής έρχεται στο φως παράλληλα με τις φωτογραφίες ενός άνδρα που σταυρώθηκε δημόσια επειδή κατηγορήθηκε για κατασκοπεία για λογαριασμό του Ασαντ.
Και οι δύο σοκαριστικές ποινές εκτελέστηκαν σύμφωνα με τη ριζική ερμηνεία του νόμου της Σαρία από τους εξτρεμιστές.
Παράλληλα στην επαρχία Κιρκούκ του Ιρακ, τρεις άνδρες μαστιγώθηκαν δημόσια επειδή ήπιαν κρασί.
 .....................
ISIS vijon të shokojë. Një burrë i akuzuar për spiunazh kryqëzohet në mes të Aleppo-s, në Siri. Imazhet po bëjnë xhiron e botës ku xhihadistët e quajtur si ‘ndëshkuesit ekzemplarë” ndëshkojnë me kryqëzim një burrë që sipas tyre i spiunonte në Perëndim. Sipas tyre, personi në foto e bënte këtë me mikrocipe.
(d.b/BalkanWeb)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Γιορτή Χριστουγέννων στο Ελληνοαλβανικό Σχολείο Κορυτσάς 2014 - Festa e Krishtlindjes në shkollën greko- shqiptare Korçë 2014.






Τετάρτη 17 Δεκεμβρίου 2014

Η επικίνδυνη δημογραφική αλλοίωση του πληθυσμού στη Βόρειο Ήπειρο



Η εθνολογική αλλοίωση πληθυσμού είναι μια πάγια τακτική κατάκτησης η εξαφάνισης εθνοτήτων με βαθιές ρίζες στην ιστορία και εφαρμόστηκε με ιδιαίτερη έμφαση την περίοδο της οθωμανικής αυτοκρατορίας στα Βαλκάνια. Η τακτική αυτή εφαρμόζεται ακόμα και σήμερα απέναντι σε εθνικές μειονότητες όπως η διεθνώς αναγνωρισμένη Ελληνική Εθνική Μειονότητα της Αλβανίας όταν το αλβανικό κράτος αγνοεί, καταπιέζει και προσπαθεί να εξαφανίσει τους Έλληνες.

Της Αθηνάς Κρεμμύδα* 

Όταν μετά το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο η Βόρειος Ήπειρος προσαρτήθηκε στο αλβανικό κράτος, το κομμουνιστικό δικτατορικό καθεστώς Χότζα ακολούθησε μία πολιτική συρρίκνωσης της Ελληνικής μειονότητας αναγνωρίζοντάς ως Ελληνικά μόνο 99 χωριά αφήνοντας απ’ έξω τις μεγάλες πόλεις αλλά και στρατηγικής σημασίας περιοχές όπως η Χιμάρα, δημιουργώντας έτσι την μειονοτική ζώνη η οποία δυστυχώς ισχύει ακόμα και σήμερα. Στα πλαίσια αυτής της πολιτικής εκτός των άλλων προέβη και σε μία επιχείρηση μετακίνησης αλβανικού πληθυσμού στο νότο της χώρας στις μεγάλες πόλεις με πρόσχημα την ανάπτυξη και σκοπό την αλλοίωση του πληθυσμιακού συσχετισμού. Παρ’ όλα αυτά οι Βορειοηπειρώτες στην πλειοψηφία τους αντιστάθηκαν, κράτησαν αλώβητη την Ελληνική τους συνείδηση, την γλώσσα, τον πολιτισμό τα ήθη τα έθιμα ακόμα και την θρησκεία τους σε ένα αθεϊστικό καθεστώς.

Το 1990 το κομμουνιστικό καθεστώς πέφτει, τα σύνορα ανοίγουν, στην Αλβανία επικρατεί χάος και υπό αυτές τις συνθήκες  με οδηγό την νοσταλγία για την Ελλάδα, ακολουθεί μαζική φυγή Βορειοηπειρωτών από τις πατρογονικές τους εστίες. Η ανασφάλεια και η άθλια οικονομική, πολιτική και κοινωνική κατάσταση στην Αλβανία, αλλά και η παντελής έλλειψη σχεδίου προστασίας και επαναπατρισμού της Ελληνικής μειονότητας από την Ελλάδα, είχε ως αποτέλεσμα σχεδόν την ερήμωση της Βορείου Ηπείρου δημιουργώντας ταυτόχρονα τις κατάλληλές προϋποθέσεις για των εποικισμό της. Την ίδια περίοδο η φτώχεια μαστίζει την Αλβανία με αποτέλεσμα την κατά περιόδους οργανωμένη ή μη κάθοδο πληθυσμού σε ποιο εύπορες και τουριστικές περιοχές, όπως στους Αγίους Σαράντα, στο Δέλβινο, στη Χιμάρα. Το 1997 ακολουθεί δεύτερη κρίση στην Αλβανία με την πτώση των οικονομικών «πυραμίδων» η οποία περιέργως εντοπίζεται σε μεγάλο βαθμό στο νότο της χώρας, δηλαδή στην περιοχή της Βορείου Ηπείρου. Οι ένοπλες εξεγέρσεις και τα εγκλήματα καλλιεργούν έντονα τον φόβο και την ανασφάλεια στους Βορειοηπειρώτες η οποίοι αναγκάζονται σε δεύτερο μαζικό κύμα φυγής από τα χωριά τους το οποίο θα είναι και καθοριστικό για τις μετέπειτα συνθήκες που διαμορφώνονται στην περιοχή. Και σε αυτή την περίπτωση η Ελλάδα ήταν απούσα και ανίκανη να προλάβει τις εξελίξεις αλλά και τις νέες συνθήκες που διαμορφώνονται στο χώρο.

Από το 1990 έως σήμερα έχει αλλάξει δραματικά ο συσχετισμός πληθυσμών στις μεγάλες πόλεις η οποίες έχουν επεκταθεί πολλαπλάσια σε σύγκριση με πριν το 1990, έχουν δημιουργηθεί καινούρια αλβανικά χωριά ανάμεσα στα Ελληνικά όπως επίσης έχει αλλοιωθεί και το επίπεδο των κατοίκων, αφού οι καινούριοι «κάτοικοι» είναι κυρίως χαμηλής κοινωνικής τάξης και εκπαιδευτικής μορφώσεως, εύκολα διαχειρίσιμοι από διάφορους εθνικιστικούς κύκλους που ακμάζουν τελευταία στην Αλβανία. Ευτυχώς τα ακριτικά χωριά κρατούν ακόμα ψηλά την Ελληνικότητα τους.

Επίσημα και αληθή στοιχεία για τον πληθυσμό της Αλβανίας δεν υπάρχουν, καθώς ακόμα και σήμερα η χώρα δεν κατάφερε να διεξάγει μια σωστή και δημοκρατική απογραφή πληθυσμού, με αποτέλεσμα το Συμβούλιο της Ευρώπης να μην αναγνωρίζει ούτε τα αποτελέσματα της τελευταίας απογραφής του 2011 κατόπιν πιέσεων βέβαια και από τους εκπροσώπους της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας για παρατυπίες και αλλοίωση αποτελεσμάτων.

Να υπενθυμίσουμε ότι η Αλβανία είναι πλέον υποψήφια προς ένταξη χώρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, και έχει επίσης υπογράψει και την Σύμβαση Πλαίσιο για την προστασία των Εθνικών Μειονοτήτων η οποία έχει απόλυτα νομικά δεσμευτικό χαρακτήρα και η οποία στο άρθρο 16 αναφέρει ότι «τα κράτη-μέλη δεν επιτρέπεται να μεταβάλλουν την πληθυσμιακή αναλογία σε περιοχές με συγκεντρώσεις μειονοτήτων όταν αυτά τα μέτρα αποσκοπούν στον περιορισμό των δικαιωμάτων που καλύπτονται από την Σύμβαση».  

Η αλλοίωση πληθυσμού στην περιοχή της Βορείου Ηπείρου εξυπηρετεί πλήρως την πολιτική εξαφάνισης της Ελληνικής μειονότητας η οποία ακολουθείται από όλες τις αλβανικές κυβερνήσεις τα τελευταία χρόνια. Τρανή απόδειξη το τελευταίο νομοσχέδιο που ψηφίστηκε το καλοκαίρι από την αλβανική Βουλή για την νέα διοικητική μεταρρύθμιση που ενέταξε την Χιμάρα μαζί με άλλους αλβανικούς δήμους καθιστώντας τους Έλληνες μειοψηφία στην συγκεκριμένη εκλογική περιφέρεια. Αντιλαμβανόμαστε, λοιπόν, ότι η αλλοίωση πληθυσμού των Ελλήνων στην Αλβανία περιορίζει κατά πολύ τις πιθανότητες της πολιτικής τους εκπροσώπησης στο αλβανικό κράτος, όπως επίσης και την δυνατότητα διεκδίκησης των δικαιωμάτων τους όπως απορρέουν από την Σύμβαση Πλαίσιο για την προστασία των Εθνικών Μειονοτήτων.

Η αλλοίωση-μείωση του Ελληνικού πληθυσμού στην Αλβανία σε συνδυασμό με το τεράστιο πρόβλημα της μη αναγνώρισης και μη απόδοσης των περιουσιών στους δικαιούχους 25 χρόνια μετά την πτώση του κομμουνισμού, οδηγεί όχι απλώς στον περιορισμό των δικαιωμάτων των Βορειοηπειρωτών αλλά και στην ολοκληρωτική εξαφάνιση μετά από κάποια χρόνια ενός πληθυσμού που αριθμεί 3000 χρόνια στην περιοχή. Το αποτέλεσμα αυτού είναι, εκτός όλων των άλλων, η απώλεια από μέρους της Ελλάδας ενός φοβερά σημαντικού γεωπολιτικού και αναπτυξιακού «εργαλείου» για την περιοχή των δυτικών Βαλκανίων, που άλλες χώρες θα παρακαλούσαν να είχαν… 
        
Ραδιοφωνικής παραγωγού της εκπομπής «Βόρειος Ήπειρος.GR»

Τρίτη 16 Δεκεμβρίου 2014

Οι 35 εντυπωσιακές αφίσες της Κομμουνιστικής προπαγάνδας

Το καρκίνωμα που ζήσαμε για 45 χρόνια στην Αλβανία και δεν ευχόμαστε να το δοκιμάσει κανείς, ειδικά η πατρίδα μας η Ελλάδα.  Δεν υπάρχει κάτι χειρότερο από το ακραίο και ειδικά το αριστερό άκρο. Τερατούργημα της λογικής του πεσμένου ανθρώπου.

Οι αφίσες ως μέσο προπαγάνδας υπήρξαν το πιο σημαντικό όπλο για την επιρροή της κοινής γνώμης στη Σοβιετική Ένωση.
Το κείμενο, το οποίο την συνόδευε, ουσιαστικά αποτελούσε ένα σύνθημα σαφές και ευνόητο για το ευρύ κοινό, το οποίο με τις κατάλληλες τεχνικές (ρετούς, παραμόρφωση ή διεύρυνση) μετέδιδε εμμέσως και υποσυνείδητα το μήνυμα υπέρ ή κατά μίας άποψης, ενός προσώπου ή μίας πολιτικής επιλογής.
Στη Σοβιετική Ένωση της εποχής εκείνης , άνθισε το κίνημα του μοντερνισμού που ονομάστηκε “Ρωσική πρωτοπορία”. Παράλληλα με τις συνταρακτικές κοινωνικο-οικονομικές εξελίξεις των αρχών του 20ού αιώνα, οι καλλιτέχνες τείνουν να απορρίπτουν το παρελθόν και να αναζητούν καινοτόμες μορφές και μέσα έκφρασης στα διάφορα είδη της τέχνης και τη σύνδεση αυτών.
  • Sovfoto via Getty Images
    Αφίσα της δεκαετίας του 1920. "Όλη η εξουσία στα Σοβιέτ! Ειρήνη στο Λάο! Γη στους αγρότες".
  • Sovfoto via Getty Images
    Σοβιετική κονστρουκτιβιστική αφίσα από το 1930 του Gustav klutsis. "θα εκπληρωθεί το σχέδιο των μεγάλων προσπαθειών".
  • Sovfoto via Getty Images
    Σοβιετική προπαγανδιστική αφίσα της δεκαετίας του 1970. “Είμαστε αλληλέγγυοι μαζί σας, Βιετνάμ!”
  • Σοβιετική κονστρουκτιβιστική αφίσα από τη δεκαετία του 1920.
    Sovfoto via Getty Images
    Soviet constructivist poster from the 1920s, 'working people, everyone to the elections to the soviets!'. (Photo by: Sovfoto/UIG via Getty Images)
  • Sovfoto via Getty Images
    Προπαγανδιστική αφίσα της δεκαετίας του 1970 από τον Boris Parmeev. “Κάτω από τον ήλιο της πατρίδας μας μεγαλώνουμε
  • Sovfoto via Getty Images
    Αφίσα της δεκαετίας του 1920. “Ακολουθήστε το πραγματικό δρόμο, φίλοι!”
  • Sovfoto via Getty Images
    1920: "Οι οργάνωση των καταναλωτικών συνεταιρισμών κάνει το κόκκινο στρατό ισχυρότερο."
  • Sovfoto via Getty Images
    Αφίσα του 1897: “Ο Ρώσος διοικητής Vrangel είναι ο επόμενος που θα κρεμαστεί στο ξύλο από τη σοβιετική λόγχη”
  • Sovfoto via Getty Images
    Αφίσα Anti-nazi
  • Sovfoto via Getty Images
    1928: “Κάτω ο παγκόσμιος φασισμός”
  • Sovfoto via Getty Images
    "Ζήτω η σοσιαλιστική επανάσταση!"
  • Sovfoto via Getty Images
    Δεκαετία 1930: “ Για την ολοκλήρωση του πενταετούς σχεδίου σε τέσσερα χρόνια!”. Σε μαύρο χρώμα “Ενάντια της θρησκείας”
  • Sovfoto via Getty Images
    Δεκαετία του 1920: “Ζήτω η τρίτη Κομμουνιστική Διεθνής – από τον Κόκκινο Οκτώβρη για την παγκόσμια επανάσταση”
  • Sovfoto via Getty Images
    1931: “Εμπρός φίλοι, ελάτε στο κολχόζ”
  • Sovfoto via Getty Images
    Δεκαετία1930s: " Το Κομσομόλ είναι η ταξιαρχία σοκ του πενταετούς σχεδίου".
  • Sovfoto via Getty Images
    Λένιν, Ένγκελς και Μαρξ στο Λένινγκραντ σε αφίσα του 1960: " Εμπρός για τη νίκη του κουμουνισμού"
  • Sovfoto via Getty Images
    1919: "Θάνατος στον καπιταλισμό, ή θάνατος κάτω από το πόδι του καπιταλισμού".
  • Sovfoto via Getty Images
    1921: "Προλετάριοι όλων των χωρών ενωθείτε"
  • Sovfoto via Getty Images
    Αφίσα του 1950: "Στρατιώτες ! Η ιστορία απαιτεί άριστη γνώση της στρατιωτικής τεχνολογίας"
  • Sovfoto via Getty Images
    1930: "Οι Δέκα Εντολές του προλεταριάτου"
  • Sovfoto via Getty Images
    Η μητέρα Ρωσία σε καλεί. (Β' Παγκόσμιο Πόλεμο)
  • Sovfoto via Getty Images
    Αφίσα της δεκαετίας του 1930
  • Sovfoto via Getty Images
    Burov: "Πορεία μας η ένταξη"
  • Sovfoto via Getty Images
    Αφίσα της Ρωσικής Επανάστασης: "Έχετε υπογράψει με τους εθελοντές;"
  • Sovfoto via Getty Images
    Αφίσα της δεκαετίας του1920: « Με τα όπλα μας θα νικήσεουμε τον εχθρό, με σκληρή δουλειά θα έχουμε ψωμί"
  • Sovfoto via Getty Images
    Αφίσα από το τέταρτο κομμουνιστικό συνέδριο του κόμματος , το 1922
  • Sovfoto via Getty Images
    1928: Πολιτική αφίσα από τον Deni Dolgorukov
  • Sovfoto via Getty Images
    Β' Παγκόσμιος Πόλεμος: "Θα υπερασπιστούμε τη Μόσχα!"
  • Sovfoto via Getty Images
    Β' Παγκόσμιος Πόλεμος
  • Sovfoto via Getty Images
    Αφίσα από τη δεκαετία του 1950: "Είμαστε ειρηνικοί άνθρωποι, αλλά θα θωρακιστούμε για να είμαστε σε ετοιμότητα!".
  • Sovfoto via Getty Images
    Πρώιμη σοβιετική αφίσα καλεί τους αγρότες να ενταχθούν στα συλλογικά αγροκτήματα
  • Sovfoto via Getty Images
    Αφίσα της δεκαετίας του 1930 για το πενταετές πρόγραμμα
  • Sovfoto via Getty Images
    Β' Παγκόσμιος Πόλεμος : “Πρέπει να υψώσουμε την σημαία της νίκης στο Βερολίνο”
  • A soviet wold war 2 poster from 1941, 'forward! victory is near!'.
    Sovfoto via Getty Images
    Αφίσα του 1941: "Εμπρός για τη νίκη"
  • Sovfoto via Getty Images
    Αντιαμερικανική αφίσα του 1970: "Σταματήστε τους δολοφόνους"
"Αυτό το άρθρο βασίστηκε στο κείμενο ( 旧ソ連のプロパガンダポスターはどこかモダンだ【画像】) που δημοσιεύτηκε στην Huffington Post JP"

Ενισχύστε οικονομικά την προσπάθεια μας!

Ετικέτες

ενημέρωση (2161) ενημέρωση-informacion (1419) Αλβανία (904) ορθοδοξία (422) ιστορία-historia (373) Εθνική Ελληνική Μειονότητα (366) ελληνοαλβανικές σχέσεις (311) ορθόδοξη πίστη - besimi orthodhoks (277) Εθνική Ελληνική Μειονότητα - Minoriteti Etnik Grek (253) Β Ήπειρος (238) ορθοδοξία-orthodhoksia (232) ορθόδοξη πίστη (222) εθνικισμός (195) διωγμοί (162) τσάμηδες (122) shqip (119) Κορυτσά-Korçë (118) Κορυτσά Β Ήπειρος (103) informacion (100) Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος (97) ορθόδοξη ζωή (96) ορθόδοξη ζωή- jeta orthodhokse (75) διωγμοί - përndjekje (61) ορθόδοξο βίωμα (59) εθνικισμός-nacionalizmi (56) ορθόδοξη εκκλησία της Αλβανίας (55) Ελλάδα-Αλβανία (48) ανθελληνισμός (44) Ελληνικό Σχολείο Όμηρος (43) Ι.Μ Κορυτσάς - Mitropolia e Shenjtë Korçë (43) πολιτισμός - kulturë (43) besimi orthodhoks (40) Γενικό Προξενείο Ελλάδος Κορυτσά (39) Ορθόδοξη Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Αλβανίας - Kisha Orthodhokse Autoqefale Shqiptare (37) ιστορία ορθοδοξίας (36) βίντεο (34) Shqipëria (32) ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ 1821 (32) κομμουνισμός- komunizmi (30) πνευματικά (27) Μητρόπολη Κορυτσάς - MItropolia e Korçës (23) απόδημος ελληνισμός-helenizmi i diasporës (22) πολιτική-politikë (22) αλβανικά (21) εκπαίδευση (21) Αρχαία Ελλάδα (20) helenët-Έλληνες (19) κομμουνισμός (19) Greqia (17) Βλαχόφωνοι Έλληνες (15)