ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΉ ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΉ ΙΣΤΟΡΙΚΉ ΟΡΘΌΔΟΞΗ ΤΩΝ ΚΟΡΥΤΣΑΙΩΝ ΗΠΕΙΡΩΤΏΝ - GAZETË ELEKTRONIKE, KULTURORE, HISTORIKE, ORTHODHOKSE E KORÇARËVE EPIROTË
Πέμπτη 29 Ιανουαρίου 2015
Η Ελληνική Πρεσβεία: Ιδού γιατί ακυρώθηκε η επίσκεψη του Τσίπρα στα Τίρανα - Ambasada greke: Ja pse u anullua vizita e Tsipras në Tiranë
Kishte zëra se ishte Edi Rama që anulloi vizitën e
Aleksis Tsipras në Tiranë dhjetorin e kaluar me kërkesë të kancelares
gjermane, Angela Merkel. Por ambasada greke në Tiranë, e cila kishte
përgatitur të gjitha detajet e vizitës së Aleksis Tsipras në kryeqytetin
shqiptrar dhjetorin e kaluar, konfirmoi për ResPublica se ishin zhvillimet
politike në Greqi që ndryshuan axhendën e kreut të SYRYZA-s.
E kontaktuar nga ResPublica zyra për shtyp e ambasadës
greke në Tiranë sqaroi se gjithçka flitet për një ndërhyrje të zonjës Merkel
është spekullim dhe se axhenda e kreut të SYRYZA-s u ndikua nga zhvillimet
politike në Greqi që kishin të bënin me zgjedhjen e presidentit të vendit.
Pak ditë më parë edhe kryeministri Rama në emisionin
“Shqip” dha të njëjtat arsye për anullimin e vizitës së Cipras duke thënë se
kreu i SYRYZA-s spostoi ardhjen në Tiranës pas krizës politike për
zgjedhjen e presidentit të Greqisë.
|
Υπήρχαν φήμες που
ήθελαν τον Έντι Ράμα να έχει ακυρώσει την επίσκεψη του κ Αλέξη Τσίπρα στα
Τίρανα κατά το Δεκέμβριο που μας πέρασε, μετά από αίτημα της γερμανίδας
καγκελάριου Άγγελα Μέρκελ. Αλλά η Ελληνική Πρεσβεία στα Τίρανα, οι οποία είχε
προετοιμάσει όλες τις λεπτομέρειες της επίσκεψης του Αλέξη Τσίπρα στην
Αλβανική πρωτεύουσα κατά το Δεκέμβριο, επιβεβαίωσε για την ResPublica πως οι πολιτικές εξελίξεις στην Ελλάδα άλλαξαν την ατζέντα του πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ.
Μετά από
επικοινωνία της παραπάνω εφημερίδας , το γραφείο τύπου της Πρεσβείας στα
Τίρανα διευκρίνισε πως όλα όσα αναφέρονται γύρω από την παρέμβαση Μέρκελ
είναι εικασίες και ότι η ατζέντα του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ επηρεάστηκε
από τις πολιτικές εξελίξεις στην
Ελλάδα που είχαν σχέση με τις εκλογές του Προέδρου της Δημοκρατίας.
|
Στην «Ομόνοια» χωρούν όλοι οι Έλληνες μειονοτικοί!
➤ Γράφει ο ΝΙΚΟΣ Θ. ΥΦΑΝΤΗΣ
Ο δεύτερος γύρος των εκλογών της βορειοηπειρωτικής οργάνωσης «Ομόνοια», που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στην πόλη των Αγίων Σαράντα, ανέδειξε νικητή τον κ. Λεωνίδα Παππά, πολιτικό μηχανικό του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, από το ηρωικό χωριό Αλύκο των Αγίων Σαράντα.
Οι εκλογές για την ανάδειξη της νέας ηγεσίας της «Ομόνοιας», όπως μας πληροφορούν, διεξήχθησαν σε κλίμα ήρεμο, χωρίς ακρότητες και διχασμούς, όπως αρμόζει σε πολιτισμένους και καλλιεργημένους ανθρώπους. Αναμετρήθηκαν οι: Λεωνίδας Παππάς και Βασίλης Κάγιος και ο μεν πρώτος υποψήφιος έλαβε 190 ψήφους και εξελέγη Πρόεδρος της «Ομόνοιας», ο δε δεύτερος έλαβε 170 ψήφους.
Μετά την εκλογή του ο νέος Πρόεδρος, που επαγγέλλεται την αλλαγή στην οργάνωση, απήυθυνε ενωτικό μήνυμα, τονίζοντας ότι η «Ομόνοια» είναι το «Κοινό σπίτι» όλων των Βορειοηπειρωτών, έχουν όλοι τη θέση τους στην οργάνωση και από κοινού, είπε, θα εργαστούμε για την αναδιάρθρωση, την ανασύνθεση και την αναβάθμισή της. Οι πληροφορίες για αλλαγή στην πορεία της «Ομόνοιας» και την άνθησή της «προς τα εμπρός» είναι ενθαρρυντικές και ελπιδοφόρες.
Εκείνο που προέχει, στους δύσκολους καιρούς που περνούμε, είναι η νέα ηγεσία να αφήσει πίσω τις όποιες αντιπαραθέσεις και διχοστασίες και με πνεύμα σύμπνοιας, ομοψυχίας και ενότητας, να επιδιώξει να συσπειρώσει τον Βορειοηπειρωτικό κόσμο και, ανεξαρτήτως κοινωνικής προέλευσης, πολιτικής και ιδεολογικής τοποθέτησης, όλοι μαζί να αγωνιστούν για την επούλωση των πληγών και την επίλυση των ποικίλων προβλημάτων του μειονοτικού κόσμου.
Δεν υπάρχουν νικητές και ηττημένοι. Όλοι να δώσουν τα χέρια και να εργαστούν για την αναδιάταξη και δραστηριοποίηση της «Ομόνοιας» και να ακολουθήσουν τον δρόμο της ευθύνης, του καθήκοντος και της αγάπης προς τους χειμαζόμενους Βορειοηπειρώτες.
Γράφαμε σε προηγούμενο σημείωμά μας ότι «η νέα ηγεσία να μείνει μακριά από φατριασμούς, μικροφιλοδοξίες και μικροκομματισμούς και να επιδιώξει η «Ομόνοια» να παραμείνει, πράγματι, ανεξάρτητη, ώστε να επιτύχει την πραγμάτωση των καταστατικών της σκοπών, για τους οποίους και ιδρύθηκε».
Είναι ανάγκη να πρυτανεύσει πνεύμα συνδιαλλαγής, ομοψυχίας και ενότητας, για να καταστεί η οργάνωση ουσιαστική κυψέλη, που θα συγκεντρώσει γύρω της όλα τα στοιχεία εκείνα, τα οποία αφιλοκερδώς θα προσφέρουν τις υπηρεσίες τους, με μόνον γνώμονα την ανάπτυξη του τόπου και την προστασία του κόσμου από κακοποιά και άλλα στοιχεία που υπονομεύουν και δολιεύονται την μειονότητα με κάθε τρόπο και ακόμη που μηχανεύονται την συρρίκνωση, διάλυση και καταστροφή της.
Θέλουμε να πιστεύουμε ότι ο νέος Πρόεδρός της, μορφωμένος και καλλιεργημένος άνθρωπος, με ανοιχτές τις κεραίες, θα εργαστεί για την πρόοδο και προκοπή του τόπου και θα καταβάλλει προσπάθειες να λειτουργήσει η «Ομόνοια» πραγματικά ανεξάρτητη, χωρίς κομματικούς ή άλλους εναγκαλισμούς. Τα οποία ελληνικά κόμματα υπάρχουν ή εκείνα που, ίσως, θα ιδρυθούν να λειτουργήσουν σύμφωνα με τα καταστατικά τους, αφήνοντας την «Ομόνοια» έξω από κομματικές αντιπαλότητες και προσωπικές φιλοδοξίες. Με έναν λόγο, άλλη να είναι η λειτουργική και καταστατική κατεύθυνση της «Ομόνοιας» και άλλη των κομματικών σχηματισμών.
Στην «Ομόνοια» χωράνε όλοι οι Έλληνες μειονοτικοί, ανεξαρτήτως πολιτικής ή ιδεολογικής τοποθέτησης, ενώ τα κόμματα έχουν τους οπαδούς ψηφοφόρους τους και, βέβαια, ανταγωνίζονται για την καθιέρωση και επικράτησή τους στον μειονοτικό χώρο. Επομένως, οι όποιοι ανταγωνισμοί ανήκουν στα κόμματα, ενώ η ανεξάρτητη «Ομόνοια» είναι πάνω και πέρα από κόμματα, συγκεντρώνει στους κόλπους της όλον τον βορειοηπειρωτικό κόσμο.
Έχουμε την γνώμη ότι είχε ωριμάσει ο χρόνος για αναθεώρηση και επανεξέταση της λειτουργίας της οργάνωσης, η οποία, από λόγους άγνωστους, είχε αδρανοποιηθεί και δεν εξέπεμπε εμπιστοσύνη και σεβασμό, απαραίτητα στοιχεία ενός ζωντανού οργανισμού. Έδινε εικόνα αποτυχίας στο εσωτερικό και στο εξωτερικό, χωρίς να καταφέρει να προωθήσει αιτήματα που απαιτούσαν λύσεις.
Τον απελθόντα πρόεδρο, τον κ. Μπολάνο, δεν είχα την τύχη να τον γνωρίσω, αλλά από τη θητεία του ως Πρόεδρος της «Ομόνοιας» και από τις ενέργειές του, διεπίστωνε κανείς ότι πρόκειται για Βορειοηπειρώτη εγνωσμένων πατριωτικών αισθημάτων, σοβαρό, συνετό και αφιερωμένο στην κατοχύρωση των μειονοτικών δικαιωμάτων. Ίσως, η πολύχρονη παραμονή του στη θέση του Προέδρου ανέκοψε τις όποιες αγωνιστικές του προσπάθειες, και δημιουργήθηκε, άθελά του, κενό λειτουργίας της «Ομόνοιας».
Είμαστε βέβαιοι ότι ο κ. Μπολάνος με την πείρα του και την αγάπη για τον πολύπαθο τόπο του θα βοηθήσει την νέα ηγεσία στο δύσκολο έργο της, ώστε να επιτύχει για το καλό και μόνο των συμπατριωτών μας.
Η νέα ηγεσία σταθερά, χωρίς αποκλεισμούς και αμφιταλαντεύσεις να προβάλει τα προβλήματα που ταλανίζουν τον τόπο, οικονομικά, πολιτιστικά, μειονοτικά, προς κάθε κατεύθυνση και προς την αλβανική και προς την ελληνική κυβέρνηση και να επιζητεί τη λύση τους.
Να το γράψουμε για πολλοστή φορά ότι η «Ομόνοια», απελευθερωμένη και ανεξάρτητη από τα κόμματα, μπορεί να επιτελέσει ουσιαστικό έργο και να ανακουφίσει το ελληνικό στοιχείο που βάλλεται από παντού...
Ο νέος αέρας που έπνευσε στην «Ομόνοια» ελπίζουμε ότι θα διώξει την αδράνεια, τον μικροκομματισμό και την πνιγηρή ατμόσφαιρα και θα αλλάξει η μοίρα των Βορειοηπειρωτών. Από καρδιάς ευχόμαστε κάθε επιτυχία στη νέα ηγεσία.
πρωινός λόγος
πρωινός λόγος
Τῶν Τριῶν Ἱεραρχῶν - Ὁμιλία τοῦ Μητροπολίτου Φλωρίνης π. Αυγουστίνου Καντιώτου
Τῶν Τριῶν Ἱεραρχῶν (Ἑβρ. 13,7-16)
30 Ἰανουαρίου
Ὁμιλία τοῦ Μητροπολίτου Φλωρίνης
π. Αυγουστίνου Καντιώτου
O BΡΑΧΟΣ ΤΩΝ ΑΙΩΝΩΝ
«Ἰησοῦς Χριστὸς χθὲς καὶ σήμερον ὁ αὐτὸς καὶ εἰς τοὺς αἰῶνας» (Ἑβρ. 13,8).
ΜΙΛΗΣΑΜΕ ἄλλοτε γιὰ τὸ βίο, τοὺς ἀγῶνες καὶ τὰ ἔργα τῶν Τριῶν Ἱεραρχῶν, ποὺ ἑορτάζουν σήμερα. Ἰδιαιτέρως κάναμε λόγο γιὰ τὴν ἐπίδρασι ποὺ ἤσκησαν οἱ μορφές τους στὴν ἑλληνικὴ παιδεία. Τώρα ἀφορμὴ γιὰ διδασκαλία θὰ μᾶς δώσῃ ἕνα ῥητὸ ἀπὸ τὸ ἀποστολικὸ ἀνάγνωσμα ποὺ ἀκούσαμε. Τὸ ῥητὸ αὐτὸ λέει· «Ἰησοῦς Χριστὸς χθὲς καὶ σήμερον ὁ αὐτὸς καὶ εἰς τοὺς αἰῶνας» (Ἑβρ. 13,8)
Χθές, σήμερα, αὔριο. Σ’ αὐτὰ τὰ τρία διακρίνεται, ἀγαπητοί μου, ὁ χρόνος. Καὶ πόσο γρήγορα φεύγει ὁ χρόνος! Τὸ σήμερα γίνεται χθὲς καὶ τὸ αὔριο γίνεται σήμερα. Ὁ χρόνος μοιάζει σὰν τὸν ποταμό, ποὺ μέρα – νύχτα τρέχει. Τρέχει ὅλο τὸ χρόνο. Ἀλλὰ τὸ νερό του δὲν εἶνε τὸ ἴδιο. Ἐὰν κανεὶς μπῇ στὸ ποτάμι καὶ σταματήσῃ κάπου, τὸ νερό, ποὺ λούζει τὸ κορμί του, δὲν εἶνε τὸ ἴδιο. Τὸ νερὸ μιὰ στιγμὴ τὸν ἀγγίζει καὶ ἀμέσως φεύγει καὶ ἔρχεται ἄλλο νερό, καὶ αὐτὸ φεύγει καὶ ἔρχεται ἄλλο, καὶ οὕτω καθεξῆς. Καὶ ἔτσι, ἂν μείνῃ μιὰ ὥρα μέσα στὸ νερό, χιλιάδες φορὲς θὰ ἔχῃ ἀλλάξει τὸ νερό, ἐνῷ ὁ ποταμὸς φαίνεται ὅτι εἶνε ὁ ἴδιος. Αὐτὸ συμβαίνει καὶ μὲ τὸ χρόνο. Σὰν ἕνα ποτάμι τρέχει διαρκῶς. Τὸ ἕνα λεπτὸ διαδέχεται τὸ ἄλλο, ἡ ὥρα τὴν ὥρα, ἡ ἑβδομάδα τὴν ἑβδομάδα, ὁ μήνας τὸ μῆνα, τὸ ἔτος τὸ ἔτος· καὶ ἔτσι περνοῦν τὰ χρόνια, καὶ τὸ νήπιο γίνεται παιδί, τὸ παιδὶ νέος, ὁ νέος ἄντρας, ὁ ἄντρας γέρος ἀσπρομάλλης. Καὶ ἐνῷ ὅλα φεύγουν καὶ ἀλλάζουν, ὁ χρόνος συνεχίζει τὸ δρόμο του. Μέχρι πότε; Ὁ Θεὸς ξέρει.
Χθές, σήμερα, αὔριο! Τὸ χθὲς εἶνε τὸ παρελθόν, τὰ περασμένα χρόνια. Εἶνε τὸ ἔτος ποὺ πρὶν ἕνα μῆνα μᾶς ἀποχαιρέτισε. Χθὲς εἶνε τὸ περσινό, τὸ προπέρσινο ἔτος… Καὶ συνεχῶς πηγαίνοντας πρὸς τὰ πίσω φθάνουμε σὲ διάφορες χρονολογίες, ποὺ μερικὲς ἀπ᾿ αὐτὲς ἄφησαν στὴν καρδιά μας ζωηρὲς ἀναμνήσεις, εὐχάριστες ἢ δυσάρεστες. Ἔτσι φθάνουμε στὸ δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο, σὲ μία ἱστορικὴ ἡμερομηνία, τὴν 28η Ὀκτωβρίου 1940, ὅταν ἡ μικρά μας πατρίδα εἶπε τὸ «ὄχι» καὶ ἀγωνίστηκε στὴ Βόρειο Ἤπειρο γιὰ τὴν ἐλευθερία. Προχωρώντας ἀκόμη φθάνουμε στὸ 1914, στὸν πρῶτο παγκόσμιο πόλεμο. Κατόπιν στὸ 1912, ὅταν οἱ ὀρθόδοξοι λαοὶ τῶν Βαλκανίων ἑνωμένοι νίκησαν τοὺς ὀθωμανοὺς καὶ ἐλευθέρωσαν τὰ μέρη τους ἀπὸ τὴ σκλαβιά. Ἐὰν προχωρήσουμε ἀκόμη πρὸς τὰ πίσω, θὰ βρεθοῦμε μπροστὰ σὲ ἄλλα γεγονότα, ὅπως εἶνε ἡ Ἑλληνικὴ Ἐπανάστασι τοῦ 1821, ἡ ἐμφάνισι τοῦ Ναπολέοντος, ἡ Γαλλικὴ Ἐπανάστασι, ἡ ἀνεξαρτησία τῆς Ἀμερικῆς, ἡ ἅλωσι τῆς Κω᾿σταντινουπόλεως καὶ τόσα ἄλλα, ποὺ ἀναφέρει ἡ ἱστορία. Πηγαίνοντας συνεχῶς πρὸς τὰ πίσω θὰ φθάσουμε στὸ 1 μετὰ Χριστόν. Στὸ χρόνο δηλαδὴ πού, μέσα στὸ βαθὺ σκοτάδι τοῦ ἀρχαίου κόσμου, ἀνέτειλε τὸ ἄστρο τῆς Βηθλεέμ, γεννήθηκε ὁ Χριστός, ὁ Σωτὴρ τοῦ κόσμου. Καὶ ἂν θελήσουμε νὰ συνεχίσουμε τὴν πορεία στὰ χρόνια πρὸ Χριστοῦ, θὰ συναντήσουμε ἄλλα γεγονότα καὶ πρόσωπα· θὰ δοῦμε ὅτι τριακόσια καὶ περισσότερα χρόνια μιὰ σημαία κυμάτιζε σ᾿ ὅλο τὸν κόσμο, ἡ σημαία τῆς Ῥωμαϊκῆς αὐτοκρατορίας. Θὰ δοῦμε ὅτι, πρὸ τῆς Ῥωμαϊκῆς, ἄλλη σημαία κυμάτιζε· ἡ σημαία τῆς αὐτοκρατορίας ποὺ ἵδρυσε ὁ Μέγας Ἀλέξανδρος ὁ Μακεδών. Πρὸ τοῦ Μεγάλου Ἀλεξάνδρου θὰ δοῦμε τὶς βασιλεῖες τῶν Περσῶν, τῶν Βαβυλωνίων, τῶν Αἰγυπτίων. Κι ὅσο πᾶμε πρὸς τὰ πίσω, θὰ συναντήσουμε τοὺς πιὸ ἀρχαίους λαοὺς τοῦ κόσμου. Θὰ συναντήσουμε τὸν πρῶτο ἄνθρωπο, τὸν Ἀδὰμ καὶ τὴν Εὔα. Σταματᾷ ἐκεῖ ὁ χρόνος; Ὄχι. Πρὸ τοῦ Ἀδὰμ καὶ τῆς Εὔας ἔγιναν ἄλλα γεγονότα, ὅπως εἶνε ἡ δημιουργία τῶν πλανητῶν, τοῦ ἡλίου, τῆς σελήνης καὶ τῶν δισεκατομμυρίων ἀστέρων. Μέσα στὸ χρόνο ἔγιναν ὅλα αὐτά. Πότε ἀκριβῶς δὲν ξέρουμε. Ἡ ἐπιστήμη δὲν μπορεῖ νὰ καθορίσῃ ἀκριβῶς τὴ χρονολογία. Ὅλα δὲ αὐτά, ποὺ συνέβησαν ἀπὸ τὸν περασμένο χρόνο μέχρι τὸν πιὸ ἀπομακρυσμένο ἀπὸ μᾶς χρόνο, ἀποτελοῦν τὸ χθές. Μὲ τὸ χθὲς ἀσχολεῖται ἡ ἱστορία.Ἀλλὰ δὲν εἶνε μόνο τὸ χθές. Εἶνε καὶ τὸ σήμερα. Τὸ τί συμβαίνει σήμερα τὸ μαθαίνει ὁ ἄνθρωπος ἀπὸ τὶς ἐφημερίδες, τὰ ῥαδιόφωνα καὶ τὶς τηλεοράσεις. Μὲ τί δίψα οἱ ἄνθρωποι παρακολουθοῦν αὐτὰ ποὺ γίνονται σήμερα! Τὸ χθές, τὰ περασμένα, δὲν τοὺς ἐνδιαφέρουν. Ἀλλὰ πρέπει νὰ εἶνε βέβαιοι, ὅτι κ᾿ ἐκείνους ποὺ θὰ ζήσουν ὕστερα ἀπὸ 100 – 200 χρόνια δὲν θὰ τοὺς ἐνδιαφέρει τί κάνουν αὐτοὶ σήμερα. Λίγοι εἶνε αὐτοὶ ποὺ δὲν ἀπορροφῶνται ἀπὸ τὸ σήμερα, ἀλλὰ στρέφουν τὸ βλέμμα τους πρὸς τὸ παρελθὸν κι ἀνοίγουν τὴν ἱστορία καὶ διαβάζουν τί ἔκαναν οἱ ἄνθρωποι στὰ περασμένα χρόνια. Οἱ ἄλλοι ἄνθρωποι τὸ μυαλό τους τὸ ἔχουν στὸ σήμερα. Σήμερα τί θὰ φᾶνε, τί θὰ πιοῦνε. Σήμερα τί θὰ δοῦνε στὸν κινηματογράφο καὶ στὴν τηλεόρασι. Σήμερα… Ὅλο τὸ σήμερα. Τὸ χθὲς τὸ ἔχουν ξεχάσει. Ἔχουν ξεχάσει οἱ ἄνθρωποι αὐτοὶ καὶ τὸν πατέρα ἢ τὴ μητέρα τους, ποὺ χθὲς μόλις πέθαναν. Δὲν πᾶνε ποτέ στὸν τάφο τους νὰ κάνουν ἕνα τρισάγιο, ν᾿ ἀφήσουν λίγα λουλούδια. Οἱ πεθαμένοι, λένε, μὲ τοὺς πεθαμένους καὶ οἱ ζωντανοὶ μὲ τοὺς ζωντανούς. Τὸ σήμερα τοὺς ἐνδιαφέρει. Οὔτε ἀπὸ ποῦ ἔρχονται οὔτε ποῦ πηγαίνουν ἐξετάζουν.Οἱ πιὸ πολλοὶ ζοῦν τὸ σήμερα. Ὄχι σὰν πνευματικοὶ ἄνθρωποι, ἀλλὰ σὰν ὑλισταὶ μὲ σύνθημα· «Φάγωμεν καὶ πίωμεν, αὔριον γὰρ ἀποθνῄσκομεν» (Ἠσ. 22,13· Α΄ Κορ. 15,32).Χθές, σήμερα, αὔριο! Ὑπάρχουν καὶ ἄλλοι ποὺ ἀφήνουν τὸ παρελθὸν καὶ τὸ παρόν, τὸ χθὲς καὶ τὸ σήμερα, καὶ στρέφονται μὲ ἀγωνία πρὸς τὸ αὔριο. Τί θὰ γίνῃ; Θὰ ἔχουμε εἰρήνη ἢ πόλεμο; Θὰ εἴμαστε καλὰ ἢ θὰ πέσουμε βαρειὰ ἄρρωστοι; Θὰ ζήσουμε μὲ εὐτυχία ἢ μὲ δυστυχία; Τί θὰ γίνουν τὰ παιδιά μας; … Ὅλο ἀνησυχίες εἶνε. Τὸ μέλλον τοὺς ἀπασχολεῖ. Καὶ ἔτσι βρίσκουν κατάλληλη τὴ στιγμὴ οἱ μάγοι καὶ οἱ μάγισσες, οἱ ἀστρολόγοι καὶ τώρα τελευταῖα τὰ μέντιουμ, γιὰ νὰ ποῦν στοὺς ἀνθρώπους αὐτοὺς τί θὰ συμβῇ στὸ μέλλον.Ἀλλὰ γιατί τὰ λέμε ὅλα αὐτά; Γιατί κάνουμε λόγο γιὰ τὰ περασμένα; Γιατί μιλᾶμε γιὰ τὸ σήμερα καὶ γιὰ τὸ αὔριο; Γιατί, ὅπως επαμε, μᾶς δίνει ἀφορμὴ ὁ ἀπόστολος ποὺ διαβάζεται σήμερα, ἑορτὴ τῶν Τριῶν Ἱεραρχῶν. Ὁ ἀπόστολος μᾶς μιλάει γιὰ ΕΝΑΝ, ποὺ καὶ χθὲς ὑπῆρχε, καὶ σήμερα ὑπάρχει, καὶ αὔριο θὰ ὑπάρχῃ, καὶ θὰ ὑπάρχῃ αἰώνια. Οἱ ἄλλοι ἄνθρωποι, τὰ δισεκατομμύρια τῶν ἀνθρώπων, ἄλλοι ἀπὸ αὐτοὺς ἔζησαν χθές, δηλαδὴ στὸ παρελθόν. Μερικοὶ ἀπ᾿ αὐτοὺς δοξάστηκαν, ἀλλὰ ἔπειτα κι αὐτοὶ ἔσβησαν, πέθαναν, λησμονήθηκαν. Ἄλλοι πάλι ζοῦμε σήμερα, ἀλλὰ αὔριο δὲν θὰ ζοῦμε. Ἕνας τάφος μᾶς περιμένει. Ἄλλοι τέλος εἶνε ἀκόμη ἀγέννητοι. Θὰ γεννηθοῦν αὔριο, δηλαδὴ στὸ μέλλον, καὶ θὰ ζήσουν ὡρισμένα χρόνια, γιὰ νὰ πεθάνουν κι αὐτοὶ καὶ νὰ γίνουν χθές.
* * *
Ὦ ἀδελφοί μου! Μέσα σ᾿ αὐτὸ τὸ ἀδιάκοπο ῥεῦμα τοῦ χρόνου, ποὺ κυλάει καὶ παρασύρει τοὺς ἀνθρώπους σὰν τὰ κιτρινισμένα φύλλα ποὺ πέφτουν τὸ φθινόπωρο ἀπὸ τὰ δέντρα, μέσα σ᾿ αὐτὸ τὸ κανάλι τοῦ χρόνου, ΕΝΑΣ παραμένει. Μένει σὰν τὸ βράχο ποὺ χτυπιέται ἀπ᾿ ὅλες τὶς μεριές, ἀπ᾿ ὅλα τὰ κύματα, ἀλλ᾿ αὐτὸς μένει ἀκλόνητος αἰῶνες αἰώνων. Ὁ χρόνος, ποὺ οἱ ἀρχαῖοι πρόγονοί μας τὸν ὠνόμασαν πανδαμάτορα, γιατὶ τὰ πάντα νικᾷ καὶ καταστρέφει, ὁ χρόνος δὲν μπορεῖ νὰ κάνῃ τίποτα σ᾿ αὐτόν. Χθὲς καὶ σήμερα καὶ εἰς τοὺς αἰῶνας εἶνε ὁ ἴδιος. Καὶ αὐτὸς εἶνε ὁ Ἰησοῦς Χριστός.
Ἄνθρωποι, πέσετε καὶ προσκυνῆστε τον! Εἶνε ὁ Θεός μας. Στὸ Χριστὸ πίστευαν οἱ πατέρες μας. Στὸ Χριστὸ πίστευαν οἱ Τρεῖς Ἱεράρχαι, οἱ μεγάλοι αὐτοὶ πατέρες τῆς Ἐκκλησίας τοὺς ὁποίους τιμοῦμε σήμερα, καὶ τὸ Χριστὸ κήρυξαν μὲ ὅλη τὴ δύναμί τους καὶ ἔφεραν στὴ θεογνωσία τὸν κόσμο. Καὶ σήμερα, ποὺ εἶνε ἡ ἑορτή τους, οἱ Τρεῖς Ἱεράρχαι μᾶς φωνάζουν· Πιστεύετε στὸ Χριστό!Στὸ Χριστὸ πιστεύουμε κ᾿ ἐμεῖς σήμερα. Στὸ Χριστὸ θὰ πιστέψουν αὔριο καὶ οἱ νέες γενεὲς ποὺ θ᾿ ἀκολουθήσουν.Ὁ Χριστὸς εἶνε ὁ βράχος τῶν αἰώνων. Ὅποιος πιστεύει στὸ Χριστὸ μὲ ὅλη του τὴν καρδιά, εἶνε σὰ᾿ νὰ ἔχῃ τὸ σπίτι του χτισμένο πάνω στὸ βράχο. Ἂς πέσουν πάνω του ὅλα τὰ ποτάμια. Ἂς ὁρμήσουν πάνω του ὅλα τὰ κύματα. Ἂς τὸν πολεμήσουν ὅλοι οἱ δαίμονες. Ὁ ἄνθρωπος ποὺ πιστεύει στὸ Χριστὸ εἶνε ἀσφαλής. Ὁ Χριστὸς «χθὲς καὶ σήμερον ὁ αὐτὸς καὶ εἰς τοὺς αἰῶνας» (Ἑβρ. 13,8).
† ἐπίσκοπος Αὐγουστῖνος
Ὁμιλία ληφθεῖσα ἀπὸ τὴν Α΄ ἔκδοσι τοῦ βιβλίου Ἀπόστολος (Ἀθῆναι 1973). Μικρὰ συμπλήρωσις 30-1-2003.
Τετάρτη 28 Ιανουαρίου 2015
Freedom House: Η Αλβανία μερικός ελεύθερη - Freedom House: Shqipëria, vend pjesërisht i lirë.
Το Freedom House έχει αξιολογήσει για ακόμη μια φορά την Αλβανία, "μερικός ελεύθερη". Ο βαθμός 3 σε κλίμακα από το 1 μέχρι το 7, μαρτυρά την στασιμότητα, ενώ στην Αλβανία έγινε υποψήφια χώρα προς ένταξη στην ΕΕ. " Η χώρα συνέχισε να υποφέρει τις συνέπειες και τις πολιτικές διαφορές, μαζί με την έλλειψη της αντιπολίτευσης από την βουλή, την ατιμωρησία των διοικούντων που κατηγορήθηκαν για διαφθορά και μια κληρονομιά πολιτικών διορισμών στο δικαστικό σύστημα"
Freedom House ka vlerësuar sërish si “pjesërisht të lirë” Shqipërinë. Nota 3 në një shkallë vlerësimi nga 1 në 7, dëshmon për mbetje në vend, ndonëse Shqipërisë iu dha statusi i vendit kandidat. “Vendi vazhdoi të vuante pasojat e mosmarrëveshjeve politike, përfshirë bojkotimin e parlamentit nga opozita, mosndëshkimin e zyrtarëve dhe ish-zyrtarëve të lartë të akuzuar për korrupsion dhe një trashëgimi emërimesh politike në postet e gjyqtarëve”, vlerëson raporti.
Τρίτη 27 Ιανουαρίου 2015
Ο Αρχιεπίσκοπος Αλβανίας κοντά στα παιδιά (ΦΩΤΟ) - Kryepiskopi Anastas pranë fëmijëve (fotografi)
Ο Αρχιεπίσκοπος Αλβανίας κοντά στα
παιδιά (ΦΩΤΟ)
Του Θάνου Θανόπουλου
Επίσκεψη στο Σπίτι της Ελπίδας και στην Θεολογική Ακαδημία
"Ανάσταση του Χριστού" πραγματοποίησε ο Αρχιεπίσκοπος Τιράνων και
πάσης Αλβανίας κ. Αναστάσιος.
Τον Αρχιεπίσκοπο Αλβανίας συνόδευαν οι Θεοφ. Επίσκοποι
Απολλωνίας κ. Νικόλαος και Βύλιδος κ. Άστι.
Στο Σπίτι της Ελπίδας τα παιδιά υποδέχθηκαν με ιδιαίτερο
ενθουσιασμό τον Μακαριώτατο, ενώ είχαν την ευκαιρία να συνομιλήσουν μαζί του
για το σχολείο και τα αγαπημένα τους θέματα.
Στην συνέχεια ο κ. Αναστάσιος μετέβη στην Θεολογική
Ακαδημία, όπου μίλησε στους μαθητές, αναπτύσσοντας το σημαντικό και
πολυσχιδές έργο που επιτελεί η Ορθόδοξη Εκκλησία τα τελευταία 20 χρόνια στην
Αλβανία, εκπαιδεύοντας πάνω από 10.000 παιδιά, μία προσπάθεια για την οποία η
Εκκλησία δαπανά πάνω από 1,1 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο.
Τέλος ο Αρχιεπίσκοπος Αλβανίας κ. Αναστάσιος έκοψε την
Βασιλόπιτα και ευχήθηκε σε όλους καλή δύναμη για το νέο έτος.
|
Kryepiskopi Anastas
pranë fëmijëve (fotografi)
Nga Thano Thanopoulo
Vizitë në Shtëpinë e Shpresës dhe në Akademinë Teologjike “Ngjallja e
Krishtit” realizoi Kryepiskopi i Tiranës dhe gjithë Shqipërisë z Anastas.
Kryepiskopin e Shqipërisë shoqërohej nga Episkopët e Apollonisë imzot
Nikollas dhe Bylisit imzot Asti.
Në Shtëpinë e Shpresës fëmijët e pritën me entuziazëm Fortlumturinë,
ndërsa kishin mundësinë të flasin me të për shkollën dhe çështjet e tyre të
dashura.
Në vazhdimësi Kryepsikopi Anastas shkoi në Akademinë Teologjike, ku foli tek
fëmijët, duke zhvilluar veprën e rëndësishme dhe shumëllojshme që kryen Kisha
Orthodhokse këto 20 viteve të fundit në Shqipëri, duke arsimuar mbi 10000
fëmijë, një përpjekje për të cilat Kisha harxhon nga 1,1 milion euro në vit.
Në fund Kryepiskopi Anastas preu Vasilopitën (bukën e Shën Vasilit) dhe i
uroi të gjithë që të kenë bekime në vitin e ri.
|
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)
Ενισχύστε οικονομικά την προσπάθεια μας!
Ετικέτες
ενημέρωση
(2161)
ενημέρωση-informacion
(1419)
Αλβανία
(904)
ορθοδοξία
(422)
ιστορία-historia
(373)
Εθνική Ελληνική Μειονότητα
(366)
ελληνοαλβανικές σχέσεις
(311)
ορθόδοξη πίστη - besimi orthodhoks
(277)
Εθνική Ελληνική Μειονότητα - Minoriteti Etnik Grek
(253)
Β Ήπειρος
(238)
ορθοδοξία-orthodhoksia
(232)
ορθόδοξη πίστη
(222)
εθνικισμός
(195)
διωγμοί
(162)
τσάμηδες
(122)
shqip
(119)
Κορυτσά-Korçë
(118)
Κορυτσά Β Ήπειρος
(103)
informacion
(100)
Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος
(97)
ορθόδοξη ζωή
(96)
ορθόδοξη ζωή- jeta orthodhokse
(75)
διωγμοί - përndjekje
(61)
ορθόδοξο βίωμα
(59)
εθνικισμός-nacionalizmi
(56)
ορθόδοξη εκκλησία της Αλβανίας
(55)
Ελλάδα-Αλβανία
(48)
ανθελληνισμός
(44)
Ελληνικό Σχολείο Όμηρος
(43)
Ι.Μ Κορυτσάς - Mitropolia e Shenjtë Korçë
(43)
πολιτισμός - kulturë
(43)
besimi orthodhoks
(40)
Γενικό Προξενείο Ελλάδος Κορυτσά
(39)
Ορθόδοξη Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Αλβανίας - Kisha Orthodhokse Autoqefale Shqiptare
(37)
ιστορία ορθοδοξίας
(36)
βίντεο
(34)
Shqipëria
(32)
ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ 1821
(32)
κομμουνισμός- komunizmi
(30)
πνευματικά
(27)
Μητρόπολη Κορυτσάς - MItropolia e Korçës
(23)
απόδημος ελληνισμός-helenizmi i diasporës
(22)
πολιτική-politikë
(22)
αλβανικά
(21)
εκπαίδευση
(21)
Αρχαία Ελλάδα
(20)
helenët-Έλληνες
(19)
κομμουνισμός
(19)
Greqia
(17)
Βλαχόφωνοι Έλληνες
(15)