Πέμπτη 30 Απριλίου 2015

Ένα καταπληκτικό βίντεο με την Κέρκυρα!- Një video e mrekullueshme me Korfuzin!


Freedom House: Οι μεγάλες επιχειρήσεις ελέγχουν την αγορά των ΜΜΕ στην Αλβανία

Η κατάσταση των μέσων ενημέρωσης στον κόσμο, επιδεινώθηκε σημαντικά κατά τη διάρκεια του 2014, φθάνοντας στο χαμηλότερο σημείο τα τελευταία 10 χρόνια, αναφέρει η τελευταία έκθεση σχετικά με την ελευθερία του Τύπου, που δημοσιεύθηκε από το Freedom House.
Elaine Aghekyan, αναλυτής της οργάνωσης, αναφέρει ότι όσον αφορά τα Δυτικά Βαλκάνια, η περιοχή έχει καταγράψει απώλειες από πολλές απόψεις στην ελευθερία του τύπου.
Σε συνέντευξη που παραχώρησε στο αλβανικό τμήμα της Φωνής της Αμερικής, η κα. Aghekyan δήλωσε ότι πρέπει να αναζητηθούν τα αίτια σε διάφορους παράγοντες, όπως η διαδεδομένη χρήση των νόμων περί δυσφήμισης από κυβερνητικούς αξιωματούχους ή άλλα δημόσια πρόσωπα κατά δημοσιογράφων.
Σύμφωνα με την ίδια, η ιδιοκτησία των μέσων ενημέρωσης σε όλες αυτές τις χώρες είναι αρκετά ασαφής και άγνωστη στο ευρύ κοινό, κάτι που οδηγεί σε πολλές συγκρούσεις με τα συμφέροντα των διαφόρων πολιτικών και εμπορικών παραγόντων.
Συγκεκριμένα για την Αλβανία, η κα. Aghekyan αναφέρει οτι πολλοί από τους νόμους της χωρας, ταυτίζονται με τα καλύτερα ευρωπαϊκά πρότυπα, αλλά συνήθως δεν εφαρμόζονται.
"Οι διαρθρωτικές δεξιότητες λείπουν για την εφαρμογή αυτών των νόμων, όπως η ελευθερία της πληροφόρησης. Το πραγματικό πρόβλημα είναι το νομικό σύστημα, το οποίο δεν είναι αρκετά ισχυρό. Οι μεγάλες επιχειρήσεις ελέγχουν την αγορά των μέσων ενημέρωσης, η οποία είναι πολύ μικρή. Πολλά ιδρύματα ΜΜΕ είναι ακόμα αρκετά νέα και χωρίς ισχυρή ανεξαρτησία" δήλωσε η κα. Αghekyan
Η αναλυτής της Freedom House λέει ότι η συγκέντρωση των μέσων ενημέρωσης στα χέρια των επιχειρήσεων στην Αλβανία αποτελεί ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα. Για να αντιμετωπιστεί αυτό το φαινόμενο, χρειάζεται ισχυρή νομοθεσία και ισχυρά μέτρα κατα της συγκέντρωσης των μέσων ενημέρωσης σε λίγα χέρια μεγιστάνων καταλήγει.




Πηγή: www.himara.gr

Απάντηση Καμμένου σε ερώτηση βουλευτών για την εκταφή, ταυτοποίηση και ταφή των Ελλήνων στρατιωτών που έπεσαν στα βουνά της Β. Ηπείρου

Απάντηση στην σχετική ερώτηση που κατέθεσαν βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ – μεταξύ αυτών και της βουλευτή Χανίων κα Βαγιωνάκη – με θέμα την: «Εφαρμογή της Ελληνοαλβανικής Συμφωνίας για την έρευνα, εκταφή, ταυτοποίηση και ταφή των Ελλήνων πεσόντων στρατιωτών στην Αλβανία κατά τον ελληνοϊταλικό πόλεμο 1940-41» εξέδωσε ο υπουργός Άμυνας κ. Καμμένος.
Ο Υπουργός στην απάντηση του σημειώνει μεταξύ άλλων πως «η ελληνική πλευρά, δια της παρούσης πολιτικής ηγεσίας του ΥΠ.ΕΘ.Α καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια με βασικό στόχο την αποκατάσταση της υπόψη εθνικής και ιστορικής εκκρεμότητας και την απότιση φόρου τιμής στους πεσόντες ήρωες του Έπους του 1940-41. Στο πλαίσιο των ανωτέρω προσπαθειών, η χώρα μας […} έχει ενεργοποιήσει και εκπληρώσει τα απαιτούμενα από την ισχύουσα διακρατική συμφωνία. Ταυτοχρόνως δε, έχει προχωρήσει έγκαιρα στο σχεδιασμό για την κατά το δυνατό ταχύτερη εκκίνηση και εκτέλεση του συνόλου των απαιτούμενων εργασιών, τόσο για την εκταφή των πεσόντων στρατιωτικών, όσο και για την κατασκευή των δύο στρατιωτικών κοιμητηρίων».
Σε άλλα σημείο η απαντητική επιστολή αναφέρει: «Δυστυχώς, παρά την άμεση ανταπόκριση της ελληνικής πλευράς, υφίστανται σημαντικές καθυστερήσεις και κωλυσιεργίες από την κυβέρνηση της γείτονος χώρας, οι οποίες έχουν οδηγήσει στην επιβράδυνση των ανωτέρων διαδικασιών […] το ΥΠ.ΕΘ.Α στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του, θα θέσει το θέμα ως βασικό ζήτημα σε όλες τις διμερείς επαφές των δύο Υπουργείων Άμυνας».
Επιπρόσθετα, το υπουργείο Άμυνας ενημερώνει τους βουλευτές πως επίκειται «νέα συνεδρίαση της Μικρής Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων (ΜΕΕ) που θα λάβει χώρα στην Ελλάδα σε χρόνο που θα καθορισθεί κατόπιν συνεννοήσεως με την Αλβανική πλευρά».
Η σχετική ερώτηση των βουλευτών
«Πέρασαν 74 χρόνια από τότε που ο ελληνικός λαός με τα στρατευμένα παιδιά του έδωσε τη μάχη στα βουνά της Αλβανίας εναντίον των επίδοξων φασιστών κατακτητών δημιουργώντας το περίφημο Έπος του 40. Και όμως 74 χρόνια μετά οι πεσόντες στρατιώτες παραμένουν άταφοι ή προσωρινά θαμμένοι.
Στις 23.03.2010 η Αλβανική Βουλή κύρωσε τη συμφωνία με την Ελλάδα για την έρευνα, εκταφή, ταυτοποίηση και ταφή των Ελλήνων πεσόντων στρατιωτών στην Αλβανία κατά τη διάρκεια του ελληνοϊταλικού πολέμου το 1940-41. Η συμφωνία προβλέπει την κατασκευή στρατιωτικών νεκροταφείων στην Αλβανία (Βουλιαράτες-Κλεισούρα). Ωστόσο, μέχρι σήμερα δεν έχουν ανοίξει οι ομαδικοί τάφοι και δεν έχει γίνει ο ενταφιασμός.
Αρμόδια για την υλοποίηση της ανωτέρω συμφωνίας ορίστηκε η Μικτή Επιτροπή Ελλάδας-Αλβανίας, η οποία συνήλθε μόνο μια φορά (23.04.2012). Η μεγάλη καθυστέρηση εφαρμογής της συμφωνίας δυσχεραίνει τις διαδικασίες εύρεσης και ταυτοποίησης των οστών υπενθυμίζοντας, ότι τα χρονικά περιθώρια στενεύουν.
Ήρθε η ώρα να αποδοθεί η τιμή σε αυτούς, που έδωσαν τη ζωή τους σε σημαντικές μάχες εναντίον του φασισμού. Σε ένα καιρό, που ο φασισμός στην Ευρώπη ξυπνάει, η απότιση φόρου τιμής στους νεκρούς του αντιφασιστικού αγώνα, γίνεται πιο επιτακτική. Η ικανοποίηση του αιτήματος των συγγενών και φίλων των πεσόντων αποτελεί τόσο πατριωτικό, όσο και ανθρωπιστικό χρέος.
Ερωτώνται οι κύριοι Υπουργοί:
Πώς προτίθεται να κινηθεί η Κυβέρνηση, προκειμένου η εν λόγω συμφωνία να εφαρμοστεί και να ικανοποιηθεί το δίκαιο αίτημα περισυλλογής και του ενταφιασμού των πεσόντων του 1940-41, ώστε να εκπληρωθεί ένα ιστορικό και ανθρωπιστικό χρέος».
Οι ερωτώντες βουλευτές:
Βάλια Βαγιωνάκη, Κωνσταντίνος Δελημήτρος, Κωνσταντίνος Ζαχαριάς, Ζήσης Ζάννας, Ηλίας Ιωαννίδης, Ιωάννης Καραγιάννης, Μάριος Κατσής, Κωνσταντίνος Μπάρκας, Δημήτριος Ρίζος, Γιάννης Σταθάς, Βασίλειος Τσίρκας

Τετάρτη 29 Απριλίου 2015

Απόσπασμα από την διαθήκη του Αβδούλ Μπέη Σελίμη του Δελβίνου! - Pjesë nga Testamenti i Abdul Bej Selimi e Delvinës

Απόσπασμα από την διαθήκη του Αβδούλ Μπέη Σελίμη του Δελβίνου: «Ποτέ Αλβανοί να μη πολεμήσετε κατά της Ελλάδος` αν θελήση ο Σουλτάνος, ας πολεμήση` αν έλθη στρατός ελληνικός εις τα μέρη μας, σεις να προσκυνήσετε και να μείνητε με τους Έλληνας. Αν σας δώση ο Σουλτάνος όπλα και πολεμοφόδια δια να πολεμήσετε κατά των Ελλήνων, να μη το δεχθήτε, διότι θα πάθητε ό,τι έπαθαν οι Βόσνιοι με την Αυστρίαν. Θα σκοτωθήτε, θα σκλαβωθούν τα γυναικόπαιδά σας, και θα δημευθή η περιουσία σας. Οι Έλληνες έχουν καλούς νόμους και να μείνητε με αυτούς. Ελπίζω δε να ζήσετε (…) Την ευχήν μου να έχητε όλοι να μη πολεμήσετε κατά των Ελλήνων»
Pjesë nga Testamenti i Abdul Bej Selimi e Delvinës: "Kur ju shqiptarë tëmos luftoni kundër Greqisë, nëse do Sulltani, le të luftojë, nëse vjen ushtria greke në vendin tonë, ju të faleni dhe të qëndroni me Grekët. Nëse ju jep Sulltani armë dhe armatime që të luftoni kundër Greqisë, të mos pranoni, sepse do të pësoni ato sa pësuan Boshnjakët me Austrinë. Do të vriteni do të skllavërohen fëmijët dhe gratë tuaja dhe do t'iu merret pasuria. Grekët kanë ligje të mira dhe të qëndroni me ta. shpresoj që të jetoni(..) Bekimin tim të keni të gjithë dhe të mos luftoni kundër Grekëve.

Τα αγάλματα για την μάχη του Τσανακαλέ με αλβανικές στολές, ενδυμασίες - Skulpturat në “Betejën e Çanakkalasë” me karakteristika luftëtarësh shqiptarë (foto)

Πριν από λίγο καιρό δεκάδες αρχιτέκτονες από Τουρκία, Γαλλία και Αγγλία έχουν δημιουργήσει το πάρκο μνημείο στην περιοχή του Τσανακαλέ στην Τουρκία όπου και έχει εξελιχθεί μία από τις πιο αιματηρές Μάχες του Α' Παγκοσμίου Πολέμου. Και σε μερικά από αυτά τα πρόσωπα διακρίνουμε ανθρώπους με ιδιαίτερο παραδοσιακό καπέλο. Οι ιστορικοί λένε πως πάνω από 25 χιλιάδες αλβανοί πολέμησαν στην μάχη αυτή. Η συμμετοχή των αλβανών στην πιο αιματηρή μάχη του Α Παγκοσμίου Πολέμου που έλαβε χώρα στην περιοχή του Τσανακαλά μπορεί να αποδειχθεί μέσω "του αναμνηστικού πάρκου". Εκεί έχουν δημιουργηθεί σε μπρούντζο σύμφωνα με το ιστορικό αρχείο και εμφανίζονται άνθρωποι με παραδοσιακές αλβανικές ενδυμασίας και συγκεκριμένο ένα ιδιαίτερο καπέλο, και αυτό αποδεικνύει την μεγάλη συμμετοχή των αλβανών μαχητών στην μάχη αυτή. Η συγκεκριμένη μάχη έγινε μεταξύ των άνισων στρατιωτικών δυνάμεων σε αριθμό και όπλα. Από την μία πλευρά η ΑΝΤΑΝΤ και από την άλλη η Αυστροουγαρία και η Οθωμανική Αυτοκρατορία. Σύμφωνα με τους ιστορικούς οι αλβανοί ήταν στην 19 Μεραρχία του Τουρκικού Στρατού, οι περισσότεροι εκ των οποίων πήγαν εθελοντικά. Αυτή η μεραρχία θεωρείται πως ήταν και ο άξονας της μεγάλης νίκης των Οθωμανών στην μάχη αυτή όπου σκοτώθηκαν συνολικά 500000 άνθρωποι. η μάχη σχεδιάστηκε αφού η Αγγλία θέλησε να αποτελειώσει την οθωμανική Αυτοκρατορία. Βλέπετε οι αλβανοί πάντα πολεμούσαν στο πλευρό των αδερφών τους.
Para pak kohësh dhjetëra skulptor nga Turqia, Franca dhe Anglia, kanë përfunduar projektin e parkut memorial në zonën e Çanakkalasë në Turqi ku është zhvilluar një ndër betejat me të përgjakshme në Luftën e Parë Botërore. Në disa nga këto skulptura hasen figura “njerëzish me plis”. Historianët thonë se mbi 25 mijë shqiptarë luftuan në këtë betejë… Përgatiti: Bekim Salihu Ankara, Prishtinë 25 prill 2015 – Pjesëmarrja e luftëtarëve shqiptarë në betejën me të përgjakshme të Luftës së Parë Botërore që është zhvilluar në rajonin e quajtur Çanakkala dokumentohet edhe përmes ‘parkut memorial’ të ngritur nga dhjetëra skulptor nga Turqia, Franca dhe Anglia.Aty janë shkrirë në bronz figurat sipas dokumentimeve arkivore dhe nga aty shihen ‘njerëzit me plis’ që tregon për një pjesëmarrje të madhe të luftëtareve shqiptarë ne atë betejë. Betejës e përgjakshme të Çanakkalasë, u zhvillua në mes ushtrive jo të barabartë në numër dhe armatime, që u zhvillua në njërën anë armata e bashkuar të Antantës (Anglia, Rusia, Franca, Zelanda, Australia, etj), në anën tjetër Perandoria Osmane dhe Austro-Hungaria. Sipas historiografisë shqiptarët kryesuan divizionin e 19 të ushtrisë turke, shumica prej tyre ju kanë bashkangjitur kësaj beteje vullnetarisht, por ka pasur edhe mobilizim me forcë të shqiptarëve. Divizioni është komanduar nga Mustafa Qemali. Ky divizion vlerësohet nga historianet të ketë qenë shtylla kryesore e fitores osmane në ketë betejë ku besohet se nga të dy palët kanë humbur jetën mbi 500 mijë luftëtarë. Beteja u planifikua dhe nisi pasi Anglia kërkonte t’i jepte fund Perandorisë Osmane dhe të merrnin ngushticat dhe Stambollin. Çanakkalaja, në buzë të veriperëndimit të Turqisë, me detin e kaltër dhe të thellë që kalon brenda saj, është një korridor strategjik natyror që bashkon Detin Egje dhe Detin Marmara. Për shkak të kësaj rëndësie strategjike, prej mijëra vjetësh aty zhvilluar konfrontime të përgjakshme.

Ο Ισμαήλ Κεμαλ ο μεγάλος φιλέλληνας και η εφημερίδα του! - DOKUMENT HISTORIK: ISMAIL QEMALI, GAZETA E TIJ GREKO-SHQIPTARE DHE ARTIKULLI I TIJ MBI HELENIZMIN

Faqja e parë e Gazetës Greko- Shqiptare SOTIRIA-SHPËTIMI, të botuar nga Ismail Qemali. Pjesë nga artikulli i dytë mbi Destinacionin e Helenizmit do ta gjeni më poshtë. 






Faqja e fundit e Gazetës në Shqip. 
Ισμαήλ Κεμάλ, ο μέγας φιλέλληνας

Ο Ισμαήλ Κεμάλ, ο οποίος υπήρξε ο πρώτος πρωθυπουργός του Αλβανικού κράτους, ήταν μέγας φιλέλληνας και ήθελε την ένωση της Αλβανίας με την Ελλάδα ως μια Ελληνοαλβανική Ομοσπονδία και υπέγραψε μάλιστα και Ειδικό Πρωτόκολλο για Ελληνοαλβανική Ομοσπονδία με Έλληνες στις 22 Μαρτίου του 1907.

Ο Ισμαήλ Κεμάλ είχε αποφοιτήσει από τη Ζωσιμαία Σχολή Ιωαννίνων και ομιλούσε και έγραφε απταίστως τα Ελληνικά. Έτρεφε φιλικά αισθήματα προς τους Έλληνες και τον Ελληνικό πολιτισμό.

Το 1901 στις Βρυξέλλες εξέδωσε μια αλβανική εφημερίδα, αλλά σε ελληνικά γλώσσα, που την έγραφε ο ίδιος και μόνο η τελευταία της σελίδα, από το δεύτερο φύλλο που κυκλοφόρησε ήταν γραμμένη στην αλβανική γλώσσα. Ο τίτλος αυτής της εφημερίδας ήταν: ΣΩΤΗΡΙΑ-ΑΛΒΑΝΙΑ (ΕΛΛΗΝΟ-ΑΛΒΑΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΕΚΔΙΔΟΜΕΝΗ ΔΥΟ ΦΟΡΕΣ ΤΟ ΜΗΝΑ). Συνολικά εξέδωσε μόνο πέντε φύλλα. Χαρακτηριστικό των φιλελληνικών του αισθημάτων είναι το άρθρο που δημοσιεύει στην πρώτη σελίδα του δεύτερου φύλλου της εφημερίδας ΣΩΤΗΡΙΑ-ΑΛΒΑΝΙΑ με τίτλο Ο ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ, το οποίο είναι ένας πραγματικός ύμνος για την Ελλάδα. 

Όλα τα τεύχη της εφημερίδας του έχουν δημοσιευθεί στο βιβλίο ‘Ελλάς και Αλβανία στις αρχές του εικοστού αιώνα’ του Θάνου Αναγνωστόπουλου- Παλαιολόγου, εκδοτικός οίκος Κυρομάνος.

Ας δούμε τι ο Ισμαήλ Κεμάλ γράφει για την Ελλάδα, τους Έλληνες και τον Ελληνικό πολιτισμό.

ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ
Έθνος έχον αναμφισβήτητον μεγαλείον παρελθόν και δικαίωμα προσδοκίας μεγάλου μέλλοντος εν Ανατολή είναι το Ελληνικό. Αφίνομεν κατά μέρος τας υπηρεσίας, τας οποίας το μέγα τούτο έθνος έκαμεν εις όλην εν γένει την ανθρωπότητα, διαδίδον εις τα απώτερα μέρη της υφηλίου τον πολιτισμόν και την επιστήμην ως ουσίαν ευεργετικήν και δικαίως αποκτών τίτλους διά την ευγνωμοσύνην της ανθρωπότητος. Αλλά τοιούτον ως υπάρχει την σήμερον, το Ελληνικόν έθνος αποτελεί το κυριώτερον και σπουδαιότερον στοιχείον της Ανατολής. Εν πρώτοις ως πληθυσμός η Ελληνική φυλή μετά τους Τούρκους και Άραβας υπερτερεί όλας τας άλλας της Ανατολής φυλάς. Γεωγραφικώς δε κατέχει την πρώτην και πρωτίστην θέσιν εν Ανατολή. Το ωραιότερον μέρος της Μεσογείου είναι θάλασσα Ελληνική. Η Προποντίς είναι σχεδόν όλη Ελληνική. Όλαι αι νήσοι του Αρχιπελάγους, του Αιγαίου, του Ιονικού κόλπου, της Προποντίδος είναι Ελληνικαί. Όλαι σχεδόν αι παραλίαι της Μικράς Ασίας από των προπόδων του Ταύρου μέχρι της Ηρακλείας του Πόντου είναι Ελληνικαί. Η Ιλλυρική χερσόννησος, υφ’ όλας τας εισβολάς των ξένων εθνών και ορδών διετήρησεν όλας τας προς τας δύο θάλασσας χώρας, από του στομίου του Δουνάβεως μέχρι του Αμβρακικού κόλπου Ελληνικάς.

Έθνος ως το Ελληνικόν, έχον ένδοξον μέλλον, κατέχον τας σπουδαιοτέρας χώρας της Ανατολής, δικαιούται ενεργώς να μεριμνά περί της τύχης της Ανατολής, ης είναι ιστορικώς και γεωγραφικώς ο πολυτιμότερος συγκύριος. Είμεθα βέβαιοι ότι πας Έλλην έχει συνείδησιν του δικαιώματος τούτου, όπερ αποτελεί τον προορισμόν του Ελληνισμού, και εν ταυτώ της συνεπαγομένης υποχρεώσεώς του.

Όταν λέγομεν Ελληνισμόν δεν εννοούμεν τους εν τω Ελληνικώ κράτει ευρισκομένους Έλληνας, εννοούμεν όλους τους Έλληνας, ων ο πληθυσμός υπερβαίνειν τους εν Ανατολή ευρισκομένους λαούς, των Τούρκων και των Αράβων εξαιρουμένων. Ημείς, οι μη Έλληνες, επιθυμούμεν και από καρδίας ευχόμεθα να ίδωμεν τον Ελληνισμόν ως τον ισχυρότερον παράγοντα της Ανατολής.

Τι εξετάζομεν ημείς; Ποίος ο προορισμός του Ελληνισμού. Ο Έλλην έχει συνείδησιν του προορισμού του; Ποία τα μέσα διά την πραγματοποίησιν αυτού; Κατά τόσον δε μάλλον μας ενδιαφέρει το ζήτημα, καθ όσον είμεθα πεπεισμένοι ότι ο προορισμός του Έλληνος είναι και προορισμός του ομαίμου Αλβανού και ότι η τύχη του ενός εξαρτάται εκ της τύχης του άλλου.

Δεν έχομεν την απαίτησιν να δώσωμεν ψυχολογικήν ανάλυσιν έθνους ως το ελληνικόν ούτε τολμώμεν ν’ αποφανθώμεν περί τούτου. Εκείνο όμως, όπερ μετά πεποιθήσεως δυνάμεθα να κηρύξωμεν εκ των προτέρων είναι ότι ποτέ ο Έλλην δεν θα υποπέση εις τον εκφυλισμόν. Η ιστορία τους ήτις είναι και η ιστορία της ανθρωπότητος παρουσιάζει όλα τα εχέγγυα της διασώσεως της ελληνικής φύσεως και πάσης ηθικής διαφθοράς και εκφυλισμού. Η ιστορία της ανθρωπότητος μας παρουσιάζει πολλά έθνη άπερ συρόμενα παρά της ορμής των μεγάλων εισβολών ηδυνήθησαν να διασώσωσι την εθνικήν των ατομικότητα. Κανέν όμως τούτων δεν δύναται να παραβληθή με το ελληνικόν έθνος.

Ο Έλλην, κατά πρώτον, είναι ο τύπος της τελειότητος και της μορφής και της ψυχής του ανθρώπου. Ουδέν έθνος προ αυτού ηδυνήθη να σχηματίση ιδέαν περί του ωραίου και του καλού. Ουδέν έθνος προ αυτού ηδυνήθη να καθέξη και εκτιμήση το αίσθημα της ελευθερίας. Οι διαδεχθέντες τους Μακεδόνας Ρωμαίοι κατέκτησαν μεν την Ελλάδα, εκηρύχθησαν δε προστάται του ελληνικού πολιτισμού, και διά της υλικής ισχύος των κατώρθωασν να πραγματοποιήσουν ό, τι η ηθική των Ελλήνων δύναμις δεν είχε κατορθώσει. Οι Ρωμαίοι δεν ήσαν εχθροί του Ελληνισμού, ήσαν μάλλον οι συμπληρωταί του. Εις όλας τας ρωμαϊκάς κτήσεις η ελληνική γλώσσα, τα ελληνικά γράμματα ήσαν σεβαστά, οι Έλληνες καίτοι υποτελείς εθεωρούντο ως ανώτεροι των Ρωμαίων. Ρήτορες, φιλόσοφοι, ποιηταί, στρατηγοί και αυτοί οι αυτοκράτορες δεν εθήρευον άλλην δόξαν παρά την παρομοίωσιν μετά τινος των Ελλήνων και δεν εθεωρούντο ικαναποιημένοι παρά ότε η αρετή των επεβεβαιούτο παρά των Ελλήνων.

Η Βυζαντινή αυτοκρατορία κατήντησεν επί τέλους Ελληνική Αυτοκρατορία.

Έθνος λοιπόν μη εκφυλιζόμενον απέναντι τόσων συμφορών και περιπετειών δεν δύναται να εκφυλισθή ούτε να θεωρηθή υποκείμενον εις εκφυλισμόν.

Ο Έλλην και ο ομαίμων αυτού Αλβανός διετήρησαν, ο εις μετά περισσοτέρας λεπτότητος, ο άλλος μετά κάποιας τραχύτητος, την ψυχικήν υπεροχήν και την ιδιότητα του συζήν μεθ΄όλων των εθνών και εγκλιματίζεσθαι εις όλους τους τόπους και εις όλα τα κλίματα. Υπάρχουν έθνη μεγάλα τα οποία διά της υπεροχής και της καρτερίας επεβλήθησαν εις όλα τα μέρη της υφηλίου και εσχημάτισαν κολοσσιαία κράτη, όπως οι Αγγλο-Σάξωνες. Κανέν όμως έθνος δεν ομοιάζει τους Έλληνας. Ο Έλλην το πάλαι και την σήμερον μεταβαίνει εις όλας τας ζώνας, εις όλα τα κλίματα του κόσμου, όπου αποκαθίσταται όχι ως ξένος αλλά ως οικείος. 


ΜΑΡΙΟΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ
 Të tjera burime këtu, këtu këtu,
Ismail Qemali, Filogreku i Madh.


Ismail Qemali i cili ishte dhe kryeministri i parë i shtetit Shqiptar, ishte një filogrek i madh dhe donte bashkimin e Shqipërisë në një Federatë Greko-Shqiptare. Ai nënshkroi një Protokoll të Posatshëm me Grekët më 22 Mars të 1907.


Ismail Qemali kishte mbaruar studimet në Shkolla Zosimea e Janinës . Fliste dhe shkruante në mënyrë të përsosur Greqisht. Ushqente ndjenja miqësore kundrejt Helenëve  dhe kulturës Helene.




Më 1901 në Bruksel publikoi një gazetë shqiptare, por në gjuhën greke, që e shkruante ai vetë  dhe vetëm faqja e fundit nga gazeta e dytë që qarkulloi ishte e shkruar në shqip. Titulli i kësaj gazete ishte: SHPËTIMI-SHQIPËRI =ΣΩΤΗΡΙΑ-ΑΛΒΑΝΙΑ (GAZETË GREKO-SHQIPTARE QË BOTOHET DY HERË NË MUAJ). Në total publikoi vetëm pesë numra. Shprehje karakteristike e ndjenjave të tij filogreke ishte artikulli që publikon në faqen e parë të numërit të dytë të gazetës Shpëtimi-Shqipëri me titullin “DESTINACIONI I HELENIZMIT”, i cili përbënte një himn të vërtetë për Greqinë.



Të gjithë numrat e gazetës të tij janë të publikuara në librin “Greqia dhe Shqipëria në fillimet e shek të 20-të” të Thano Anagnostopoulo-Palaiologu, shtëpia e botimit Kiramanos




Le të shohim se çfarë Ismail Qemali shkruan për Greqinë, grekët dhe Kulturën Greke.

DESTINACIONI I HELENIZMIT

(Po ju prezantojmë disa nga pjesët kryesore të artikullit i cili më lart në fotografi ndodhet i gjithi)

Një komb që ka një të kaluar madhështore  të padiskutueshme dhe të drejtën për pritshëmri të një të ardhme madhështore është ai Grek. Lemë mënjanë shërbimet që ky komb i madh i ka bërë të gjithë njerëzimit, duke përhapur në pikat më të largëta të globit kulturën dhe shkencën si esencë të dobishme dhe me të drejtë marrin tituj nëpërmjet mirënjohjes së njerëzimit. Por kjo është prezente dhe sot, kur kombi Grek përbën elementin më kryesor dhe më të vlefshëm të Lindjes. Si fillim si popullatë raca Greke me Turqit dhe Arabët i tejkalon të gjitha racat e tjera të Lindjes. Ndërsa Gjeografikisht mban vendin e parë dhe parësor në Lindje. Vendi më i bukur i Mesdheut është det Grek. Proponti është pothuajse i gjithi Grek. Të gjithë ishujt e Detit Egje, të gjirit Jonik të Propondidhës (Emërtimi i Detit Marmara hyrja për në Evksino Ponto) janë pothuajse të gjitha Greke.
Të gjitha pothuajse  brigjet e Azisë së vogël nga këmbët e Tavrut deri në Heraklia të Pontit janë Greke. Gadishulli Ilirik, me gjithë invazionet e kombeve dhe ordhive ruajti të gjitha vendet në të dyja detet që nga gryka e Danubit deri në Gjirin Ambrakik, Greke.

Komb si helenët duke pasur një të ardhme të ndritshme duke pasur vendet më të mira të Lindjes, i takon në mënyrë aktive të kujdeset mbi fatin e Lindjes, mqs është historikisht dhe gjeografikisht bashkëzotëruesi më i çmuar.
Jemi të sigurt që çdo Helen ka në ndërgjegjie këtë të drejtë e cila përbën dhe destinacionin e Helenizmit, dhe si rrjedhim të kësaj dhe të detyrimeve të tij.



Kur themi Helenizëm nuk kuptojmë Grekët që ndodhen brena shtetit Helen, nënkuptojmë të gjithë Helenët,  të cilët si popull i tejkalojnë popujt që gjenden në Lindje, duke përjashtuar Turqit dhe Arabët.  Ne, jo helenët, dëshirojmë me zemër të shohim Helenizmin si faktorin më të fortë të Lindjes.


Çfarë analizojmë ne? Cili është destinacioni i Helenizmit. Çdo Helen e ka në ndërgjegjie destinacionin e tij? Por cilat janë mjetet për realizimin e këtij qëllimi? Kaq shumë na intereson çështja pasi jemi të bindur se destinacioni i Helenit është destinacion i Shqiptarit që ka të njejtin gjak me të dhe fati i njërit varet nga tjetri.


Nuk kërkojmë që të japim një analizë psikologjike të një kombi si ai helen, as guxojmë që të nxjerrim rezultate mbi këtë. Por atë, të cilën me bindje mund të shpallim më përpara është se Heleni nuk do të degjenerojë. Historia e tyre e cila është dhe historia e njerëzimit paraqet të gjitha garancitë e shpëtimit të natyrës helene  dhe të çdo korruptimi moral dhe degjenerim. Historia e njerëzimit na paraqet shumë kombe të cilat të tërhequra nga vrulli i invazioneve të mëdha mundën të shpëtojnë personalitetin e tyre kombëtar. Por asnjë nga këto nuk mund të krahasohet me kombin helen.

Heleni, pikë së pari, është tipi i  përsosmërisë si i formës ashtu dhe i shpirtit të njeriut. Asnjë komb para tij nuk mundi të krijonte idenë mbi të bukurën dhe të mirën.

Asnjë komb para tij nuk mundi të lindë dhe të vlerësojë ndjenjën e lirisë. Trashëguesit e tyre Maqedonas dhe Romakë vërtet e pushtuan Greqinë, por u shpallën mbrojtës së kulturës helene, dhe nëpërmjet forcës materiale të tyre ja dolën mbanë që të realizojnë atë që morali i forcës Greke nuk kishte arritur.

Romakët nuk ishin armiq të Helenizmit, ishin më tepër plotësues të tij. Në të gjtiha zonat e pushtuara nga romakët, gjuha greke, shkronjat greke, ishin të respektuara, Helenët mgjth se të nënshtruar konsideroheshin më të ngritur se Romakët. Oratorët, filozofët, poetët, gjeneralët dhe vetë Perandorët nuk ndoqën tjetër lavdi përveç asaj që do të ti bënte të ngjashëm me Helenët dhe nuk do të konsideroheshin të kënaqur përveç se kur virtyti i tyre do të konfirmohej nga vetë Helenët.



Perandoria Bizantine u katandis  më në fund Perandori Helene.

Komb pra që nuk degjeneroi para të gjitha këtyre të këqijave dhe aventurave nuk mundet të degjenerojë as të konsiderohet objekt degjenrimi/tjetërsimi.  




Heleni dhe Shqiptari që është me të njejtin gjak me atë, rujatën, me hollësitë më të shumta, i dyti me një farë trashësie, superioritetin shpirtëror dhe cilësinë e bashkëjetesës me të gjithë kombet dhe familjarizohet  në të gjitha vendet dhe në të gjitha klimat.
Ekzistojnë kombe të mëdha të cilat nëpërmjet superioritetit dhe durimit mbizotëruan dhe u imponuan në të gjitha vendet e globit dhe krijuan shtete kolosale si Anglo – Saksonët. Por asnjë komb nuk ngjan me Helenët. Helenët si më parë dhe tani shkon në të gjitha zonat, në të gjitha llojet e klimave të botës, ku vendoset si i huaj por dhe si vendas...

Τρίτη 28 Απριλίου 2015

Διασπασμένοι ξανά οι Β/Ηπειρώτες στις δημοτικές εκλογές της 21ης Ιουνίου

✔ Άκαρπη για κοινή κάθοδο και η τελευταία σύσκεψη στους Αγ. Σαράντα

EKLOGES MEIONOTHTA
 • Παρά τις προσπάθειες που έγιναν εκ μέρους της Ομόνοιας, την οργάνωση όλων των Ελλήνων της Αλβανίας,  για μια κοινή υποψηφιότητα και την υποστήριξή της από τα δύο κόμματα  ΚΕΑΔ και ΜΕΓΚΑ, η Εθνική Ελληνική Μειονότητα κατεβαίνει διασπασμένη και διχασμένη στις εκλογές της 21ης Ιουνίου.
Αυτό οριστικοποιήθηκε τελικά στην τελευταία σύσκεψη του Γενικού Συμβουλίου, που έλαβε χώρα το Σάββατο στους Αγίους Σαράντα.
Το Γενικό Συμβούλιο, ύστερα από έντονες συζητήσεις, γιατί όχι και προστριβές,  οριστικοποίησε τις υποψηφιότητες  για τους Δήμους, που πρωταρχικό ρόλο έχει η Ελληνική Κοινότητα, αλλά και στους Δήμους που υπάρχει ένα έντονο ελληνικό στοιχείο και άλλοι υποστηριχτές και καλοθελητές της.

Οι υποψήφιοι
Στο Δήμο της Δρόπολης εγκρίθηκε η μοναδική υποψηφιότητα του Κώστα Ζήσου. Στο Δήμο των Αγίων Σαράντα, μεταξύ των τεσσάρων υποψηφίων, επικράτησε το όνομα του Υφυπουργού Γεωργίας Γιάννη Μπάμπη που κέρδισε των άλλων αντιπάλων: Χαράλαμπου Παντέχη, Ηρώδη Δαλιάνη και  Σωκράτη Σπύρου.
Στο Δήμο της Χιμάρας θα δώσει τη μάχη με τον συμπατριώτη του σοσιαλιστή  Γ. Γκόρο  ο Φρέντης Μπελέρης. Στο Δήμο της Κονίσπολης, όπου συμπεριλαμβάνεται και η επαρχία του Μουρσιού, με έντονο ορθόδοξο και ελληνικό στοιχείο, εγκρίθηκε η υποψηφιότητα του Αναστάση Γκούντα, ενώ στο Δήμο του Δελβίνου ο Λαέρτης Στεφανίδης. 
Το άλλο κόμμα της Ελληνικής Κοινότητας, το ΜΕΓΚΑ, ανακοίνωσε τους δικούς του υποψηφίους: Τον Βαγγέλη Γκέλιο στο Δήμο της Δρόπολης, τον Χριστάκη Κίτσιο στο Δήμο της Φοινίκης και τον  γιατρό Νίκο Κούρη στο Δήμο των Αγίων Σαράντα. Στους άλλους Δήμους, σύμφωνα με πληροφορίες του κόμματος, θα υποστηριχτούν οι υποψήφιοι που εκπροσωπούν τον Ελληνισμό.

Η απάρνηση του ΣΚ
Η Ελληνική Κοινότητα ζούσε με τον παλμό των γεγονότων και μέχρι την τελευταία στιγμή ήλπιζε σε μια κοινή υποψηφιότητα των δύο κομμάτων. Το σοσιαλιστικό κόμμα, με το οποίο συνεργάζεται και συγκυβερνά το ΚΕΑΔ, μολονότι υποσχέθηκε την στήριξή του σε δύο Δήμους,  Δρόπολης και Φοινίκης, απαρνήθηκε την υπόσχεση αυτή και κατεβάζει δικούς του υποψηφίους.  Διαφορετική στάση κράτησε με το κόμμα των «Τσάμηδων» που τους υποστηρίζει και τους παραχώρησε τρεις Δήμους.
Καλά έκανε κι απαρνήθηκε για να καταλάβει ο Βορειοηπειρωτικός Ελληνισμός πως όλα τα αλβανικά κόμματα την ίδια πολιτική ακολουθούν απέναντί του, περισσότερο δε ο Ράμα που ονειρεύεται μια μεγάλη Αλβανία, και πως είναι καιρός όλοι μαζί να ενωθούν και να υποστηρίξουν τον δικό τους υποψήφιο.

Η πρόταση του ΜΕΓΚΑ
Όπως ανάφερε ο εκπρόσωπος τύπου του ΜΕΓΚΑ έγιναν οι απαιτούμενες ενέργειες για κοινή υποψηφιότητα με την επιστολή της 31η Μαρτίου, όπου ανάμεσα στ’ άλλα αναφέρεται: «Στο ψηφοδέλτιο της Συμμαχίας των Ελλήνων το όνομα του υποψηφίου Δημάρχου να φέρει την επωνυμία των δύο κομμάτων ΚΕΑΔ-ΜΕΓΚΑ. Τα δύο κόμματα να παρουσιάσουν στους Δήμους Φοινίκης, Δρόπολης, Χιμάρας, Αγ. Σαράντα, Κονίσπολης, το καθένα το δικό του συνδυασμό για τα Δημοτικά Συμβούλια. Στην υπόλοιπη επικράτεια οφείλουν να καταλήξουν σε κοινό συνδυασμό. 
Τα δύο κόμματα δεσμεύονται ώστε μετά τις δημοτικές εκλογές να προωθήσουν από κοινού στην κυβέρνηση της χώρας τα σχέδια ανάπτυξης των Δήμων, την εφαρμογή στην πράξη των αυτοδιοίκητων δικαιωμάτων που απορρέουν από το Χάρτη Τοπικής Αυτονομίας του Συμβουλίου της Ευρώπης και κυρίως των συνταγματικών δικαιωμάτων για την προβολή, διατήρηση και ανάπτυξη της εθνικής κληρονομιάς και ταυτότητας».

Αποτέλεσμα
Η λέξη αποτέλεσμα με δύο έννοιες: Σαν αποτέλεσμα: Όλες οι προσπάθειες και οι ελπίδες του εδώ Ελληνισμού για να υπάρχει μια κατανόηση και να πάνε ομαδικά και ενωτικά στις τοπικές εκλογές δεν βρήκαν ανταπόκριση. 
Περιμένουμε και ελπίζουμε στα θετικά αποτελέσματα αυτής της διάσπασης.
Όπως και να ’χει το πράγμα, οι αίτιοι κάποτε πρέπει να λογοδοτήσουν σ’ αυτόν το λαό…

Ενισχύστε οικονομικά την προσπάθεια μας!

Ετικέτες

ενημέρωση (2161) ενημέρωση-informacion (1419) Αλβανία (904) ορθοδοξία (422) ιστορία-historia (373) Εθνική Ελληνική Μειονότητα (366) ελληνοαλβανικές σχέσεις (311) ορθόδοξη πίστη - besimi orthodhoks (277) Εθνική Ελληνική Μειονότητα - Minoriteti Etnik Grek (253) Β Ήπειρος (238) ορθοδοξία-orthodhoksia (232) ορθόδοξη πίστη (222) εθνικισμός (195) διωγμοί (162) τσάμηδες (122) shqip (119) Κορυτσά-Korçë (118) Κορυτσά Β Ήπειρος (103) informacion (100) Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος (97) ορθόδοξη ζωή (96) ορθόδοξη ζωή- jeta orthodhokse (75) διωγμοί - përndjekje (61) ορθόδοξο βίωμα (59) εθνικισμός-nacionalizmi (56) ορθόδοξη εκκλησία της Αλβανίας (55) Ελλάδα-Αλβανία (48) ανθελληνισμός (44) Ελληνικό Σχολείο Όμηρος (43) Ι.Μ Κορυτσάς - Mitropolia e Shenjtë Korçë (43) πολιτισμός - kulturë (43) besimi orthodhoks (40) Γενικό Προξενείο Ελλάδος Κορυτσά (39) Ορθόδοξη Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Αλβανίας - Kisha Orthodhokse Autoqefale Shqiptare (37) ιστορία ορθοδοξίας (36) βίντεο (34) Shqipëria (32) ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ 1821 (32) κομμουνισμός- komunizmi (30) πνευματικά (27) Μητρόπολη Κορυτσάς - MItropolia e Korçës (23) απόδημος ελληνισμός-helenizmi i diasporës (22) πολιτική-politikë (22) αλβανικά (21) εκπαίδευση (21) Αρχαία Ελλάδα (20) helenët-Έλληνες (19) κομμουνισμός (19) Greqia (17) Βλαχόφωνοι Έλληνες (15)