Κυριακή 24 Μαΐου 2015

Η ελληνοαλβανική κρίση, οι χάρτες και το οικόπεδο 5 - Cipras do të bojkotojë takimin e 27 Majit në Tiranë.

Η συσσώρευση προβλημάτων στις ελληνοαλβανικές σχέσεις, με την κατάρρευση της συμφωνίας του 2009 για τις θαλάσσιες ζώνες, με την απαίτηση για τροποποίηση των ερευνών για υδρογονάνθρακες σε Ιόνιο και νομό Ιωαννίνων, το ζήτημα των Τσάμηδων, τα προβλήματα της μειονότητας και γενικότερα το θέμα της Μεγάλης Αλβανίας, αποσυντόνισαν ώς ένα βαθμό τη νέα κυβέρνηση που αναζητεί τρόπους διπλωματικής ανασυγκρότησης των σχέσεων με τα Τίρανα.
Ετσι, ούτε ο υπουργός Εξωτερικών Νίκος Κοτζιάς, πήγε στη σύνοδο των υπουργών Εξωτερικών της Διαδικασίας ΝA Ευρώπης την περασμένη Παρασκευή στα Τίρανα, ούτε ο πρωθυπουργός θα μεταβεί την Τρίτη στην αλβανική πρωτεύουσα στη Σύνοδο Κορυφής. Η πίεση των διαπραγματεύσεων με τους πιστωτές είναι τεράστια, ενώ και άλλοι ηγέτες δεν θα μεταβούν στα Τίρανα.
Υπάρχει όμως ζήτημα αντιμετώπισης των προβλημάτων και σύμφωνα με πληροφορίες, η κυβέρνηση θα επιχειρήσει μια συνολική προσέγγιση στα Βαλκάνια τον επόμενο μήνα, όμως η Αλβανία απαιτεί ειδική στρατηγική. Αυτό γιατί, στα άμεσης προτεραιότητας θέματα είναι τι θα γίνει με τη συμφωνία του 2009. Η Αλβανία ισχυρίζεται ότι η Ελλάδα με το πρόγραμμα ερευνών που έχει αναγγείλει στο Ιόνιο, έχει παραβιάσει τα χωρικά της ύδατα στο δικό της οικόπεδο 5, όπου τα Τίρανα προγραμματίζουν δικές τους έρευνες πιθανότατα εντός των επόμενων εβδομάδων. Αυτό σημαίνει ότι θα εκδηλωθεί κρίση και ότι η διαφορά, υπαρκτή ή ανύπαρκτη πρέπει να λυθεί με κάποιο τρόπο. Είτε με διάλογο, είτε με προσφυγή, είτε με διαιτησία, είτε μέσω Χάγης. Πριν φθάσουμε εκεί όμως υπάρχουν στοιχεία που καταδεικνύουν το αβάσιμο των αλβανικών επιχειρημάτων.

Οι συντεταγμένες

Η άποψη που διατυπώνεται τις τελευταίες ημέρες ότι υπάρχει λάθος στις συντεταγμένες των ερευνών και κατά κάποιο τρόπο η Αλβανία έχει δίκιο δεν ευσταθεί. Σύμφωνα με αρμόδιες επιστημονικές πηγές που μίλησαν στην «Κ» υπό την προϋπόθεση της ανωνυμίας, οι χάρτες που δόθηκαν στη δημοσιότητα από τον πρώην υπουργό Ενέργειας Γ. Μανιάτη και επικαλούνται τα Τίρανα, είναι Διαγραμματικοί, δηλαδή ενδεικτικοί και κατά συνέπεια είναι αδύνατον οι Αλβανοί να βγάλουν συμπεράσματα για την περιοχή ερευνών, επομένως το αλβανικό διάβημα έχει πολιτική και όχι επιστημονική βάση. Ωστόσο, ταυτόχρονα, τα Τίρανα ζήτησαν τους ψηφιακούς χάρτες ερευνών από την Ελλάδα, που δείχνουν με ακρίβεια την περιοχή των οικοπέδων. Οπως επισημαίνει η ίδια πηγή οι ψηφιακοί χάρτες ταυτίζονται απόλυτα με τους χάρτες που συμφώνησαν, υπέγραψαν και αντάλλαξαν η Ελλάδα και η Αλβανία με τη συμφωνία του 2009, κατά συνέπεια, δεν υπάρχει κανένα θέμα παραβίασης αλβανικών χωρικών υδάτων και ότι τα Τίρανα, προσχηματικά θέτουν θέμα χαρτών προκειμένου να διακηρύξουν την πολιτική τους απαίτηση για αλλαγή της συμφωνίας του 2009.

Η ίδια επιστημονική πηγή υπογραμμίζει ότι με τη συμφωνία του 1992 μεταξύ Αλβανίας-Ιταλίας, οι θαλάσσιες ζώνες οριοθετήθηκαν με τη μέθοδο της μέσης γραμμής και ότι το νησάκι Σάσων της Αλβανίας έχει πλήρη επίδραση και χάρις σε αυτήν, η γειτονική χώρα κέρδισε περίπου 70 τετραγωνικά χιλιόμετρα υφαλοκρηπίδα, αλλά δεν αναγνωρίζει τα ίδια δικαιώματα στα ελληνικά νησιά που οριοθετήθηκαν και πάλι με τη μέθοδο της μέσης γραμμής.

Η ελληνική κυβέρνηση προσπαθεί τώρα να ανασυγκροτήσει την εξωτερική πολιτική στα Βαλκάνια και στο πλαίσιο αυτό εξετάζει τρόπους συνολικής αντιμετώπισης των διμερών προβλημάτων με την Αλβανία, καθώς είναι θέμα χρόνου το κλίμα να ενταθεί και παράλληλα με τις τάσεις αποσταθεροποίησης που αυξάνονται στα Δυτικά Βαλκάνια. Ο κ. Κοτζιάς έχει συζητήσει πολλές φορές το «αλβανικό ζήτημα» και με τη γερμανική κυβέρνηση και με την ύπατη εκπρόσωπο για την εξωτερική πολιτική και την ασφάλεια της Ε.Ε. Φεντερίκα Μογκερίνι.

..................................
Nuk ka më asnjë dyshim se marrëdhëniet mes Tiranës e Athinës janë në kuotën më të ulët që prej viteve ’90. Këto raporte morën një kurs të ri që pas rrëzimit nga Gjykata Kushtetuese  të marrëveshjes për kufirin detar në vitin 2009. Tensionet kanë kulmuar dy vitet e fundit dhe sidomos periudhën e parë të 2015 me hapjen nga qeveria shqiptare të çështjes së kërkimit të hidrokarbureve në detin Jon dhe Greqinë e Veriut. Gazeta “Kathimerini” shkruan se kjo çështje, por edhe një sër problemesh që lidhen me pretendimet shqiptare për çështjen çame, respektimin e pakicave dhe shfaqjen e ideve të Shqipërisë së Madhe kanë çorientuar Athinën që kërkon të ndërtojë një strategji të veçantë për rindërtimin e marrëdhënieve diplomatike me Tiranën. Muaji që vjen do të jetë vendimtar për politikën e jashtme greke në Ballkan. Duke iu referuar burimeve diplomatike gazeta shkruan se ashtu si ministri Jashtëm grek, Nikos Kotzias bojkotoi takimin e ministrave të jashtëm të Procesit të Europës Juglindore që u mbajt në Tiranë më 22 dhe 23 Maj, edhe kryeministri grek Aleksis Tsipras nuk do të udhëtojë drejt kryeqytetit shqiptar në 27 Maj për të marrë pjesë në samitin e nivelit të lartë të kryeministrave të rajonit në kuadër të SCEEP. Kathimerini shkruan se zgjidhja e mosmarrëveshjeve për kufirin detar mund të arrihet përmes disa opsioneve, ku nuk përjashtohet padia në Gjyqin e Hagës. “Shqipëria pretendon se Greqia me programin e kërkimeve për naftë në detin Jon, të shpallur në qershor ka cenuar ujërat territorial shqiptare në bllokun 5 ku Tirana planifikon kërkime gjatë javëve të ardhshme. Kjo do të thotë se do të shpaloset një krizë që me një mënyrë ose tjetër duhet të zgjidhet. Ose nëpërmjet dialogut, ose nëpërmjet arbitrazhit ose nëpërmjet Gjyqit të Hagës. Para se të mbërrijmë këtu ka prova e fakte që vërtetojnë se argumentet e palës shqiptare janë të pabazuara”-shkruan Kathimerini. Sipas gazetës pretendimet e palës shqiptare për cënim të integritetit territorial të ujërave shqiptare nga kërkimet për naftë në detin Jon  janë politike dhe jo shkencore. Burime zyrtare thanë për “Kathimerini” se hartat mbi të cilat është bërë plani i kërkimeve janë të njëjtat me ato që palët paraqitën gjatë negociatave për marrëveshjen e detit në vitin 2009 dhe se ngritja e kësaj çështje lidhet me qëllimin e qeverisë shqiptare për të kërkuar politikisht ndryshimin e marrëveshjes së vitit 2009. Të njëjtat burime i thanë gazetës së në marrëveshjen e vitit 1992 mes Shqipërisë, Italisë dhe Greqisë  kufijtë u caktuan me parimin e vijës së baraslarguar dhe se falë ndikimit të  ishullit të Sazanit në këtë ndarje Shqipëria përfitoi rreth 70 kilometër katror të shelfit kontinental, parim që nuk e njeh në rastin e ishulljve grekë në detin Jon. Në fund të artikullit thuhet se ministri Jashtëm grek Nikos Kotzias shqetësimet lidhur me qëndrimet e Shqipërisë ia ka përcjellë edhe qeverisë gjermane dhe Përfaqësues së Lartë për Politikën e Jashtme dhe të Sigurisë në BE, Federika Mogerini.

Αναχαιτόντας τον ανθελληνισμό…

Μπορεί τακτικά ο Βαγγέλης Ντούλες να έθεσε το ζήτημα της προσάρτησης στον κυβερνητικό συνασπισμό του Έντ Ράμα και της ακραίας εθνικηστικής παράταξης των Τσάμηδων του PDIU, ως ζήτημα ηθικής τάξης. Δεν είναι προφανώς μόνο τέτοιο. Για τον ίδιο πολιτικό, του οποίου εχθροί και φίλοι το ομολογούν ότι τον χαρακτηρίζει η ηθική διάσταση κάθε πολιτικής απόφασης έχει σπουδαία σημασία έστω και ως τέτοια. Δεν είναι δυνατό να υπήρχαν δύο μέτρα και δύο σταθμά. Το 2009 το ΚΕΑΔ – ΟΜΟΝΟΙΑ με τεράστιο πολιτικό κόστος έφυγαν από το συνασπισμό με το Σαλί Μπερίσα καθώς εκείνος προσέγγισε δυνάμεις του ανθελληνικού φάσματος. Η προσέγγιση αυτή είχε αποτελέσματα όπως το βαρύ συμβάν στη Χιμάρα (Αριστοτέλης Γκούμας), την επειδύνωση του κλίματος στα ΜΜΕ, την Απόγραφή φάρσα του πληθυσμού και επρρέασε προφανώς τον προσανατολισμό στην υποβάθμιση των σχέσεων της Αλβανίας με την Ελλάδα εφόσον αποτελεί πλέον αμάρτημα για την πρώτη κάθε συζήτηση που να αφορά τα θαλάσσια σύνορα στο Ιόνιο.

Προφανώς η σπουδη του Ράμα και των Σοσιαλιστών καθώς και του Ιλίρ Μέτα της Σοσιαλιστικής Ένταξης για να ανοίξουν το συνασπισμό τους και προς τον Ιντρίζι συμαίνει ότι τους συμφέρει και η πολιτική ατζέντα την οποία κομίζει. Είναι γνωστό ότι βάση της πλατφόρμας του Ιντρίζι είναι ο ανθελληνισμός. Στις πολιτικές του πράξεις πέραν απ’ τη δηλητηριώδη ρητορία είναι δύο νομοθετικές πρωτοβουλίες τις οποίες κατάφερε να επιβάλει χάρη και στην αδυναμία των ελληνικής καταγωγής βουλευτών να προβάλουν αναχαιτική συσπείρωση. Η τροποποίηση του νόμου περί απογραφών που στην ουσία φωτογράφιζε τους ελληνικής καταγωγής πολίτες που τους ποινικοποιεί εάν ασκήσουν το δικαίωμα αυτοπροσδιορισμού καθώς επίσης και η ανάμειξη του PDIU στην κατάρτιση της εδαφικής μεταρρύθμισης με την ίδρυση προληματικού δήμου στα σύνορα με την Ελλάδα, αποτελούν σοβαρές αποδείξεις για την επικυνδηνότητα του σχήματος αυτού.
Έτσι η παραίτηση του Ντούλε που αποτέλεσε την σημαντικότερη πολιτική είδηση της περασμένης εβδομάδας είναι ένα ισχυρός κώδωνας κινδύνουν για το τι προμυνείει αυτός ο στενότερος πολιτικός εναγκαλισμός του ΣΚ με μια ατζέντα που θέλει ταραχές με τους γείτονες και καθυστέρηση της Ευρωπαϊκής ατζέντας της χώρας.
Δεν πρόκειται ούτε για ζητήματα μικροπολιτικής άλλο τόσο λιγότερο για την πολιτική σταδιοδρομία του Ντούλε. Έχει εξάλου αποδείξει εκείνος ότι προέχει η ηθική του ακεραιότητα και κυρίως η πλήρη εκπλήρωση των υποχρεώσεων για τις οποίες είναι στην πολιτική και τα κοινά. Η ολοληρωμένη πολιτική θέση που έλαβε το Υπουργείο Εξωτερικών της Ελλάδας (αιφνιδίασε γιατί δεν είναι μια συνηθισμένη διαδικασία) επιβεβαιώνει ότι έρχονται δυσκολότερες μέρες. Στο βαθμό που δύναται ο Ντούλες και το ΚΕΑΔ έδωσε το δικό του σήμα ώστε να υπάρξει αφύπνιση της κοινότητας. Κατανοεί κανείς ότι κουρασμένη η κοινότητα μας απ’ την απαξιωτική προπαγάνδα της «ρωμιοσύνης» και των ηλεκτρονικών της εναλλακτικών, θέλει το χρόνο της να καταλάβει ότι δεν είναι όλοι οι ίδιοι σε ότι αφορά την ευαισθησία στα εθνικά. Μόνο που τώρα χρειάζεται εγρήγορση. Ίσως να μην έχουμε το χρόνο να καταλάβουμε και πρέπει να μην δωθούμε στη νάρκη που προσπαθούν να προκαλέσουν οι καθηγητές των νανουρισμάτων.

Τροχιά επιδείνωσης των αλβανο – ελληνικών σχέσεων


Μπορεί να μην υπάρχει τρόπος προσέγγισης για τους λόγους και τα κίνητρα που οδηγούν τον Πρωθυπουργός της Αλβανίας κ. Έντι Ράμα στην επιλογή ολικής ρήξης των σχέσεων με την Αθήνα, είναι όμως ορατές οι συνέπειες. Απολύτως λογικά η Ελληνική κυβέρνηση μην έχοντας ουσιαστικά και άλλο τρόπο αντίδρασης αναμένει βήματα εκδήλωσης της πρόθεσης των Τιράνων για έναρξη των επαφών όμως αντί όμως αυτών των προθέσεων το αντίθετο διαπιστώνεται. Κρεσέντο ανθελληνικής προπαγάνδας και ρητορείας από πολιτικά πρόσωπα αλλά και ενέργειες στο πεδίο της κρατικής πολιτικής που στην ουσία αποτελούν άρνηση για βελτίωση του κλήματος. Πρόκειται προφανώς για ενέργειες της Αλβανικής κυβέρνησης που εντάσσονται στα πλαίσια εκούσιας επιλογής της για ολική ρήξη με όλο το Βαλκανικό περίγυρο.
Υπήρχε μέχρι σήμερα μια ερμηνεία σε ότι αφορά στην προπαγάνδα και το κλίμα στα ΜΜΕ που καθημερινά έχει βασικό γνώρισμα την καλλιέργεια της καχυποψίας έναντι της Ελλάδας. Ο εφησυχασμός των Ελλήνων διπλωματικών κύκλων ότι μάλλον είναι για εσωτερική κατανάλωση και εξυπηρετεί εκλογικές μικροπολιτικές σκοπιμότητες είναι εξ άλλου ανεδαφικές, απλουστευτικές και μη λογικές. Η μονιμότητα των δημοσιευμάτων, η ποικιλία των αρθρογραφούντων στο ίδιο μοτίβο, η όλου του φάσματος των ΜΜΕ και η διαχρονικότητα ανεξαρτήτως των κομμάτων που κυβερνούν καταρρίπτει την αναπαυτική αυτή ανάλυση.
Η προσέγγιση ότι η συντήρηση ενός ανθελληνικού κλίματος σε επίπεδο ΜΜΕ αφορά στην χειραγώγηση της κοινωνίας προκειμένου να συγκρατείται η επιρροή της μάζας εκείνης των Αλβανών που είναι στην Ελλάδα προς τα ενδότερα της Αλβανίας συνάδει με τη λογική ότι διαμορφώνεται όλο αυτό το πλαίσιο από κέντρα μουσουλμανικής έμπνευσης και τουρκικό δάκτυλο. Είναι λογικό διότι συντηρώντας ένα κλίμα συνεχούς απειλής απ’ την Ελλάδα παρεμποδίζεται στην ουσία η διαδικασία παραπέρα ζύμωσης μεταξύ των δύο λαών στην ουσία δηλαδή αφήνεται ελεύθερο έδαφος για τη δραστηριοποίηση φανατικών ισλαμιστών που προφανώς εχθρεύονται την επιστροφή στις χριστιανικές ρίζες πληθυσμιακών ομάδων στην Αλβανία. Επωφελείται ουσιαστικά σε ζητήματα περιφερειακής στρατηγικής η Τουρκία η οποία μέσα σε ένα τέτοιο κλίμα δικαιολογεί τη διείσδυση της ως εγγυήτριας συμμάχου για την Αλβανία.
Τούτα μοιάζουν πιο λογικά έχουν όμως με τη βοήθεια του Ράμα και των επιλογών του στην περιφερειακή πολιτική, ξεπεραστεί και αυτά. Οι επιλογές αυτές έχουν πλέον μεταφέρει τα οποιαδήποτε φύσης εμπόδια στην κανονική ροή των σχέσεων μεταξύ των δύο χωρών, απ’ το πεδίο δράσης διαφόρων κύκλων της πολιτικής, στα άκρα των εθνικιστικών προσεγγίσεων ή των μη θεσμικών μηχανισμών, στο πεδίο της επίσημης πολιτικής.
Η εξέλιξη στο ζήτημα των θαλασσίων συνόρων αποδεικνύει ότι τα Τίρανα δεν θέλουν σχέσεις με την Αθήνα καθώς με την ανάληψη των καθηκόντων ο Πρωθυπουργός της Ελλάδας κ. Τσίπρας ξεκαθάρισε ότι οποιοδήποτε βήμα στις ελληνοαλβανικές σχέσεις προϋπόθεση έχει την επικύρωση της συμφωνίας για το Ιόνιο. Άλλη μια ξεκάθαρη προϋπόθεση είχε θέσει ο Τσίπρας: να απαληφθούν απ’ το τραπέζι των συζητήσεων ζητήματα που να προσβάλουν την ιστορική μνήμη και εμμέσως να αποτελούν εδαφικές διεκδικήσεις. Και εκεί τα Τίρανα κάνουν σαν να μην ακούν και προσκαλούν στο επίκεντρο της πολιτικής πολιτικά σχήματα με ιστορικό υπόβαθρο στο ναζισμό και το φασισμό.
Μέσα στο κλίμα αυτό προφανώς δύο άλλες επιτροπές μεγάλου ενδιαφέροντος για την Ελληνική πλευρά δεν γίνεται λόγος να ενεργοποιηθούν. Η μία είναι και κάπως παράλογος που συγκροτήθηκε και αφορά στα σχολικά εγχειρίδια. Είναι παράλογο να παραδέχεται ένα κράτος όπως η Ελλάδα να συζητά σε επιτροπή εάν ο Νομός Φλωρίνης ή Άρτας ακόμη περισσότερο ανήκει στην Ελλάδα ή όχι. Δεν χρειάζεται επιτροπή για να καταλάβει κανείς ότι η συντήρηση στα σχολικά εγχειρίδια τέτοιων εδαφικών διεκδικήσεων δεν αφορά παρά στη θεωρητική κατάρτιση του μελλοντικού στρατολογήσουμε υλικού για τον UCC.
Η άλλη επιτροπή σχετίζεται με τα οστά των Ελλήνων πεσόντων στον πόλεμο με τους Ιταλούς. Εκεί αποδεικνύεται τόσο η απανθρωπιά και έλλειψη ευαισθησίας από την αλβανική πολιτεία όσο και η ολιγωρία της ελληνικής πολιτείας που δεν καταφέρνει από δεκαετίας σχεδόν να θέσει σε εφαρμογή μια συμφωνία επικυρωμένη στα κοινοβούλια και των δύο χωρών.
Φαίνεται ότι τα Τίρανα έχουν σαν πολιτεία και κυβέρνηση υιοθετήσει ανθελληνική ατζέντα. Η Αθήνα μέχρι σήμερα έχει συνηθίσει να παραβλέπει το ανθελληνικό κλίμα που διαχέεται στην κοινή γνώμη θεωρώντας εσφαλμένα ότι αυτό είναι προς εσωτερική κατανάλωση και αποπροσανατολισμό της κοινής γνώμης από προβλήματα καθημερινότητας. Μάλλον η ανθελληνική προπαγάνδα, ρητορική και «θεωρητική τεκμηρίωση» αφορά στην αποδοχή απ’την κοινή γνώμη της κρατικής ατζέντας για ρήξη με την Αθήνα. Τι σκοπιμότητες κρύβει αυτή η επιλογή θα φανεί στην εξέλιξη που τα Τίρανα την καθιστούν μάλλον μη ανατρέψιμη.
πηγή

Τζόναθαν Τζάκσον: ”Τι σημαίνει για μένα η Ορθοδοξία” (μέρος β’)

«Πάγο» στην Αλβανία από την Ε.Ε. για τις προκλήσεις σε βάρος της Ελλάδος

RAMA TSAMHDES
• Οι πολιτικές εξελίξεις στην Αλβανία, με τις συνεχείς προκλήσεις σε βάρος της Ελλάδος και της Ελληνικής Μειονότητας, που εκπορεύονται από τον ίδιο τον Αλβανό Πρωθυπουργό Έντι Ράμα, δημιουργούν πλέον ένα ευρύτερο προβληματισμό στους κόλπους της Ευρωπαϊκής Ένωσης. 
Ταυτόχρονα η τελευταία πρόκληση, με την εκλογή του Προέδρου του κόμματος των «Τσάμηδων» Σπετίμ Ιντρίζι ως Γ’  Αντιπροέδρου της Βουλής, που οδήγησε σε παραίτηση τον Βαγγέλη Ντούλε από τη θέση του Α’  Αντιπροέδρου της Βουλής, ενεργοποίησε και το Ελληνικό Υπουργείο Εξωτερικών, που χθες έστειλε προειδοποιητικό μήνυμα κατά των εθνικιστικών επιδιώξεων που υπηρετούν τέτοιου είδους κινήσεις και αποφάσεις. 
 Ο νέος Γ’  Αντιπρόεδρος με το «καλημέρα» και πριν καλά- καλά καθίσει στη θέση του φρόντισε να κάνει σαφείς τις προθέσεις του για το τι σκοπό εξυπηρετεί η συνεργασία του με το Σοσιαλιστικό κόμμα και προσωπικά με τον Έντι Ράμα: Χαρακτήρισε θετικό το γεγονός για το κόμμα του και την υπόθεση που... υπηρετεί την εκλογή του στο συγκεκριμένο αξίωμα, για να προσθέσει ότι «όταν οι Αλβανοί της τσαμουριάς στην Ελλάδα θα κερδίσουν τα δικαιώματά τους, σύντομα θα έχουμε και τσάμη αντιπρόεδρο στην Βουλή της Ελλάδος»!!! Δήλωση που προκάλεσε την ενόχληση  ακόμη και  μετριοπαθών πολιτικών της Αλβανίας, αλλά και την αντίδραση του εκπροσώπου του Ελληνικού Υπουργείου Εξωτερικών Κ. Κούτρα, ο οποίος δήλωσε:  
«Η επιλογή προσώπων, που είναι φορείς αλυτρωτικών αντιλήψεων και συνδέονται άμεσα με το αποκρουστικό φασιστικό και ναζιστικό παρελθόν της Ευρώπης, σε υψηλές θέσεις στα ανώτατα θεσμικά όργανα του κράτους, δεν προάγει την φιλία, τη συνεργασία, την σταθερότητα και τις σχέσεις καλής γειτονίας μεταξύ των χωρών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, ούτε, βεβαίως, συμβάλλει στην ευρωπαϊκή προοπτική της Αλβανίας».
Η τοποθέτηση του Ελληνικού Υπουργείου Εξωτερικών - ωστόσο όπως έχει αποδείξει η σύγχρονη ιστορία -  δεν μπορεί από μόνη της, αν δεν συνδυάζεται και με άλλες ενέργειες, να «συνετίσει» την Αλβανική πλευρά και να κάμψει τον ανθελληνισμό και τον εθνικισμό που καλλιεργείται και εντείνεται ενόψει των επικείμενων δημοτικών εκλογών...  

«Πάγος» από Ε.Ε.
«Πάγο» όμως στην Αλβανική τακτική, με αφορμή το διάβημα που επέδωσε η Κυβέρνηση Ράμα στην Ελλάδα, με τις παράλογες απαιτήσεις της για τις έρευνες που σχεδιάζει  η χώρα μας  για υδρογονάθρακες σε Ήπειρο και Ιόνιο, έβαλε χθες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Συγκεκριμένα δια της εκπροσώπου Τύπου της Ύπατης Εκπροσώπου για την Εξωτερική Πολιτική Μάγια Κοτσίγιαντσιτς, κάλεσε την Αλβανία να ακολουθήσει το δρόμο της Περιφερειακής συνεργασίας, κάνοντας μάλιστα σαφή αναφορά στην ευρωπαϊκή της πορεία. 
 «Η ΕΕ – τόνισε- προωθεί την πλήρη εξομάλυνση των σχέσεων στο πλαίσιο της ένταξης στην ΕΕ. Αυτό που κάνει η ΕΕ είναι να στηρίζει τα Δυτικά Βαλκάνια  να προχωρήσουν στην ευρωπαϊκή πορεία. Στο πλαίσιο αυτό, η περιφερειακή συνεργασία και συμφιλίωση είναι υψίστης σημασίας. Ελπίζουμε ότι η περιφερειακή συνεργασία θα συνεχιστεί απρόσκοπτα. Υπενθυμίζουμε τη σημασία της περιφερειακής συνεργασίας και ενθαρρύνουμε τις αρχές να εντείνουν τις προσπάθειες για την επίτευξη αυτού του στόχου, μεταξύ άλλων και μέσω μέτρων οικοδόμησης εμπιστοσύνης και διαλόγου»  ανέφερε, τονίζοντας μάλιστα τρεις φορές τη σημασία της περιφερειακής συνεργασίας.

Το παιχνίδι της Άγκυρας σε βάρος της Ελλάδας

Του Τάσου Παπαδόπουλου 

Την ώρα που τα βλέμματα όλων είναι στραμμένα στις διαπραγματεύσεις και στο αναμενόμενο με αγωνία αποτέλεσμά τους, στον περίγυρό μας συμβαίνουν πράγματα και θάματα. Όχι ακριβώς θαύματα , αλλά εξελίξεις, που δείχνουν ότι οι εξ ανατολών γείτονές μας, στήνουν ένα μουσουλμανικό τόξο, γύρω από την χώρα μας προσεγγίζοντας ποικιλοτρόπως τους βόρειους γείτονές μας.

Στην Αλβανία χρηματοδότησαν την κατασκευή του μεγαλύτερου τζαμιού των Βαλκανίων. Στα εγκαίνια παραβρέθηκε ο Τούρκος Πρόεδρος Ταγίπ Ερντογάν. Η επίσκεψη του σηματοδότησε μια σειρά εξελίξεων στις σχέσεις Ελλάδας-Αλβανίας, που κάθε άλλο μπορούν να θεωρηθούν φιλικές προς τη χώρα μας.

Προ της άφιξης Ερντογάν στα Τίρανα, ο Πρόεδρος της Αλβανίας Έντι Ράμα έστειλε ρηματική διακοίνωση προς το Ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών με την οποία έθετε θέμα για τις περιοχές ερευνών για υδρογονάνθρακες, που διεξάγει η χώρα μας στην περιοχή του Ιονίου. Σύμφωνα με την πλευρά των Τιράνων παραβιάζεται η αλβανική υφαλοκρηπίδα.

Το ερώτημα που προκύπτει είναι, γιατί το θέμα το θυμήθηκαν τώρα οι Αλβανοί, όταν οι χάρτες των ελληνικών ερευνών κυκλοφορούν εδώ και ένα και πλέον χρόνο στην αγορά των ασχολουμένων με την αναζήτηση υδρογονανθράκων. Αλλά και σε πολιτικό επίπεδο έχουμε κινήσεις που δείχνουν όχι προσέγγιση, αλλά πολιτική πατρωνία των αλβανών από την Τουρκία.

Ο Ερντογάν είδε στην διάρκεια της παρουσίας του στα Τίρανα εκτός από τον Έντι Ράμα και τον αρχηγό του κόμματος των τσάμηδων (PDIU) και την επομένη η κυβέρνηση των σοσιαλιστών της Αλβανίας αποφάσισε να συνεργαστεί με το κόμμα αυτό σε κυβερνητικό επίπεδο, αναγκάζοντας το κόμμα της ελληνικής μειονότητας να αποχωρήσει από τον κυβερνητικό συνασπισμό.

Παράλληλα, όπως ήδη ανακοινώθηκε, τα δύο κόμματα, το σοσιαλιστικό του Έντι Ράμα και το εθνικιστικό και ανθελληνικό των τσάμηδων θα συνεργαστούν στις προσεχείς δημοτικές εκλογές, που θα διεξαχθούν στις 21 Ιουνίου, με σκοπό να εξοβελίσουν τους Έλληνες μειονοτικούς από την Χειμάρα που συνένωσαν με το μουσουλμανικό χωριό Βράνιτσα και να εκλέξουν από το κόμμα PDIUΔήμαρχο στην Κονίσπολη που συνορεύει με την Θεσπρωτία.

Το γεγονός ότι σήμερα στην Ελλάδα ζουν παρά την αποχώρηση 100.000 περίπου χιλιάδων, λόγω της κρίσης, πάνω από 350.000 Αλβανοί που τροφοδοτούν αδιάλειπτα τη χώρα τους με εκατομμύρια ευρώ συμβάλλοντας έτσι στην οικονομική ανάπτυξη της γειτονικής αυτής χώρας, δεν φαίνεται να λέει τίποτα στον κ. Έντι Ράμα.

Γίνεται φανερό ότι η Άγκυρα μεθοδικά έχει καταφέρει να προσεγγίσει τα Τίρανα, σε μια σχέση, που μέσω θρησκείας επιδιώκει να φέρει την χώρα αυτή, σε αντιπαράθεση με την Ελλάδα.

Με άλλο τρόπο προσεγγίζει η Τουρκία τα Σκόπια. Από τη μια ενισχύει την φρενίτιδα τους γύρω από την δήθεν μακεδονική καταγωγή τους, κι από την άλλη δεν λέει όχι στη νέα εξέγερση των αλβανόφωνων που επιχειρούν να αναβιώσουν τον UCK.

Αλλά και στη Βουλγαρία με το 10% και πλέον των τουρκογενών μουσουλμάνων, η Άγκυρα επιδιώκει να έχει λόγο στα συμβαίνοντα στην γειτονική μας αυτή χώρα.

Έτσι στήνουν έναν πολιορκητικό κλοιό γύρω από την Ελλάδα και με αιχμή του δόρατος το μουσουλμανικό στοιχείο με σκοπό να το χρησιμοποιήσουν στην κατάλληλα στιγμή.

Στη ν Κύπρο η εκλογή του Μ. Ακιντζί στην ηγεσία των τουρκοκυπρίων αναπτέρωσε τις ελπίδες κάποιων κύκλων στη Μεγαλόνησο, ότι μπορούν να ελπίζουν σε μια επίλυση του προβλήματος. Όμως η Άγκυρα έσπευσε να βάλει τα πράγματα στη δική της ρότα. Και βεβαίως όπως όλα δείχνουν η κατεύθυνση παραμένει λύση, δύο κρατών με την επικυριαρχία της Τουρκίας σε Βορά και Νότο.

Στο Αιγαίο οι συνομιλίες για το θέμα του καθορισμού της υφαλοκρηπίδας, για ΑΟΖ ούτε λόγος, είναι ατέρμονες, μια και συνεχίζονται εδώ και αρκετές δεκαετίες χωρίς αποτέλεσμα. Αυτό σημαίνει ότι η χώρα μας δεν μπορεί καμιά έρευνα πέραν των έξι μιλίων μια και απειλείται με casus belli, αν ξεμυτίσει πέρα από αυτό το όριο.

Είναι προφανές ότι η Άγκυρα δεν έχει εγκαταλείψει του επεκτατικούς της στόχους και σε αυτούς συμπεριλαμβάνεται και το κλείσιμο του ματιού στους δουλεμπόρους, που προωθούν στα ελληνικά νησιά τους χιλιάδες των μουσουλμάνων της Μέσης Ανατολής και της Αφρικής.

Όλα αυτά δεν καταγράφονται στο βαθμό που τους ταιριάζει από τα εγχώρια ΜΜΕ, ενώ αν τα δει κανείς σε συνδυασμό με το οξύτατο δημογραφικό που αντιμετωπίζει η χώρα μας, κινδυνεύει να χαρακτηρισθεί από τους δήθεν προοδευτικούς ως συντηρητικός . Τα θέματα που αφορούν την επιβίωση των κατοίκων αυτής της χώρας δεν έχουν γαλάζιο, πράσινο, φούξια ή κόκκινο χρώμα.

Καιρός είναι να απαλλαγούμε από τις πάσης φύσεως ιδεοληψίες και να μας ενώσει ο κοινός αγώνας για την επιβίωση μας στο δυσμενές οικονομικό αλλά και εθνικό περιβάλλον…

Επικοινωνία με τον συντάκτη
tpapadopoulos@aol.com



Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου
πηγή

Ποιοι επιδιώκουν το "Ordo Ab Chao": Αλβανοί σήκωσαν ανενόχλητοι στο διαγωνισμό της Eurovision τη σημαία της "Μεγάλης Αλβανίας"! (vid)

Ακόμα και στο διαγωνισμό της Eurovision οι Αλβανοί πραγματοποίησαν ανενόχλητοι προπαγάνδα για τη "Μεγάλη Αλβανία" μπροστά σε χιλιάδες θεατές και επισκέπτες, στέλνοντα έτσι το μήνυμα ότι είναι αποφασισμένοι και έχουν την ανάλογη στήριξη από "κάποιους" (στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, αλλά και εντός της ΕΕ) για να βάλουν "φωτιά" στα Βαλκάνια προκειμένου η Νέα Τάξη Πραγμάτων να επικρατήσει από την Αδριατική μέχρι τη Μαύρη Θάλασσα.
 
Η πασίγνωστη νεοταξική λατινική φράση "Ordo Ab Chao"  που σημαίνει "Order Out Of Chaos" (τάξη που προέρχεται από το Χάος, στην προκειμένη περίπτωση προκληθέν Χάος) έχει μπει σε πλήρη εφαρμογή.
 
Εκνευρισμός δημιουργήθηκε στο σερβικό κοινό που παρακολουθούσε στην τηλεόραση τη διαδικασία του διαγωνισμού τραγουδιών στη «Eurovision», όταν εμφανίστηκαν στις οθόνες Αλβανοί να κυματίζουν  τη σημαία της «Μεγάλης Αλβανίας».
 
Το περιστατικό σημειώνεται από το σερβικό πρακτορείο Tanjug, που αναφέρει ότι μπροστά από το Δημαρχείο της Βιέννης, όπου οργανώθηκε το χωριό της «Eurovision» και σε γιγαντοοθόνη  προβάλλονταν ο διαγωνισμός.
 
Τη στιγμή κατά τη οποία εμφανίστηκε η σερβική συμμετοχή, Αλβανοί  ανέβηκαν σε ένα υψηλό σημείο και άρχιζαν να κυματίζουν σημαίες της Αλβανίας, της Μεγάλης Αλβανίας και του Κοσσυφοπεδίου.
 
Σημειώνεται ότι η "Μεγάλη Αλβανία" για τους Αλβανούς "περιλαμβάνει" τις εξής περιοχές: Την τωρινή Αλβανία, το Κόσοβο, μέρος του Μαυροβουνίου, Τέτοβο και Κουμάνοβο από τα Σκόπια, την κοιλάδα του Πρέσεβο της Σερβίας, και την Ν.Ήπειρο από την Ελλάδα. 
 
Δηλαδή οι νομάδες που κάποτε ήρθαν από την λίμνη Άλμπαν στην Ουκρανία και απέκτησαν κρατική οντότητα τις αρχές του 20ου αιώνα έχουν την απαίτηση να ιδρύσουν μια "αυτοκρατορία" χαοτικού μεγέθους.
 
Φυσικά όλο αυτό δεν το σκέφτηκαν μόνοι τους, υπάρχουν προτροπές από την άλλη άκρη του Ατλαντικού αλλά και από την ΕΕ, όπου είναι διάχυτο το μίσος για την Ορθοδοξία και φοβούνται ότι εξαιτίας του θρησκεύματος οι λαοί των Βαλκανίων είναι πιο κοντά στη Μόσχα παρά σε Βερολίνο, Βρυξέλλες και Ουάσιγκτον.
 
Ακόμα και στη Βουλγαρία υπάρχει διάχυτη λαϊκή δυσαρέσκεια απέναντι στις φιλοαμερικανικές τάσεις της κυβέρνησης Μπορίσοφ.
 
Προκειμένου να μην πραγματοποιηθεί ο αγωγός που θα φέρει το ρωσικό φυσικό αέριο στην Κ.Ευρώπη, είναι έτοιμοι στην Δύση να ανάψουν μια ακόμα "πυριτιδαποθήκη" όπως το έκαναν και στη Μέση Ανατολή με εκατοντάδες χιλιάδες νεκρούς και με εκκαθαρίσεις ορθόδοξων χριστιανών και αλεβιτών-αλαουϊτών.
 
Άλλωστε το αναγράφει πάνω του και το πλήρες αποκρυφιστικών συμβόλων αμερικανικό δολάριο: novus ordo seclorum (Νέα Τάξη στους Αιώνες) 
 
Ακολουθεί το σχετικό βίντεο από το Tanjug.
 
 
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Η πραγματική δόξα- Κυριακή των Αγίων Πατέρων της Α’ Οικουμενικής Συνόδου - Lavdia e Vërtetë- E Djela e Etërve të Shenjtë të Sinodhit të 1-rë Ekumenik!


Η πραγματική δόξα 
Στο ιερό Ευαγγέλιο της Κυριακής των Αγίων Πατέρων της Α’ Οικουμενικής Συνόδου ακούμε ένα τμήμα της λεγομένης αρχιερατικής προσευχής του Κυρίου μας· μιας προσευχής συγκλονιστικής που έκανε ο Κύριος μπροστά στους μαθητές του τη Μεγάλη Πέμπτη το βράδυ. Εκεί στο υπερώο της Ιερουσαλήμ μετά το Μυστικό Δείπνο ο Κύριος, αφού ύψωσε τα μάτια του στον ουρανό, είπε: Πάτερ, ήλθε η ώρα να θυσιασθώ για τη σωτηρία του κόσμου. Δέξου τη θυσία μου αυτή και δόξασε τον Υιό σου, για να Σε δοξάσει και ο Υιός σου· για να λυτρώσει όσους πίστεψαν σ’ Αυτόν και να τους προσφέρει την αιώνια ζωή. Και αυτή είναι η αιώνια ζωή, το να γνωρίζουν οι πιστοί Εσένα τον μόνο αληθινό Θεό και εμένα που με έστειλες στον κόσμο. Εγώ Σε δόξασα πάνω στη γη. Και με τη θυσία που θα προσφέρω σε λίγο πάνω στο σταυρό, ολοκλήρωσα τελείως το έργο που μου έδωσες να επιτελέσω. Και τώρα που θα φύγω από τον κόσμο αυτό, δόξασέ με και ως άνθρωπο εσύ, Πάτερ, με την δόξα την οποία είχα κοντά σου πριν να δημιουργηθεί ο κόσμος. Μέσα στη συγκλονιστική αυτή αρχιερατική προσευχή ακούμε τον Κύριο πολλές φορές να μιλάει για τη δόξα του. Σε ποια όμως δόξα αναφέρεται; Όσο κι αν μας φαίνεται παράξενο, ο Κύριος αναφέρεται στη δόξα της σταυρικής του θυσίας που θα ακολουθήσει. Βέβαια ο Κύριος δοξάστηκε και με τα εκπληκτικά θαύματά του, με την αγία ζωή του, με την απαράμιλλη διδασκαλία του, με την Ανάστασή του και την Ανάληψή του. Όμως η μεγαλύτερη δόξα του Κυρίου μας δεν πραγματοποιήθηκε σ’ αυτές τις στιγμές του θριάμβου, αλλά στις τραγικότερες και πιο ταπεινωτικές στιγμές της ζωής του. Ο Κύριός μας ανήλθε στην κορυφή του μεγαλείου του όταν ανυψώθηκε στην κορυφή του Γολγοθά και αποκάλυψε στους ανθρώπους το ανυπέρβλητο ύψος της αρετής του. Μιας αρετής που ακτινοβόλησε στον ουρανό, στη γη και τα καταχθόνια. Διότι ο Κύριός μας πάνω στο σταυρό αποκάλυψε στο μεγαλύτερο βαθμό την τέλεια αγάπη του για τα πλάσματά του. Εκεί στην τρομερή αγωνία του Πάθους έδειξε τη βασιλική του μεγαλειότητα. Με ανεξικακία και υπομονή δοκίμασε όχι μόνο τους αφόρητους πόνους του μαρτυρίου, αλλά και σήκωσε με εγκαρτέρηση το αβάστακτο βάρος των αμαρτιών μας. Ο σταυρός του έγινε το υψηλότερο βήμα της ανθρωπότητας, που διακηρύττει μία δόξα άφθαστη. Σε τέτοιου είδους δόξα όμως ο Κύριος καλεί και όλους εμάς. Διότι όλοι οι άνθρωποι είμαστε πλασμένοι για τη δόξα. Δυστυχώς όμως αναζητούμε την καταξίωσή μας σε λάθος δρόμο: στη ματαιότητα, στα τάλαντα, στην εξουσία, στην αναγνώριση. Αυτή όμως η κοσμική καταξίωση είναι ψεύτικη, φευγαλέα. Η αληθινή δόξα βρίσκεται στο δρόμο της θυσίας, στην κοινωνία των παθημάτων του Κυρίου μας. Υψωνόμαστε όταν θυσιαζόμαστε· όταν υπομένουμε πειρασμούς, περιφρονήσεις, συκοφαντίες, αδικίες· όταν ξέρουμε να συγχωρούμε και να ευεργετούμε· όταν σταυρώνουμε καθημερινά τον εαυτό μας και τα πάθη του. Στην συνέχεια της αρχιερατικής του προσευχής ο Κύριος προσεύχεται για τους μαθητές του και για όλους του πιστούς. Πάτερ άγιε, λέει, εγώ φανέρωσα το όνομά σου στους ανθρώπους που μου εμπιστεύθηκες. Απεκάλυψα σ’ αυτούς τις αλήθειες που μου έδωσες. Και αυτοί δέχθηκαν τον λόγο σου και πίστεψαν ότι όλα όσα έχω από Σένα προέρχονται και ότι εγώ από Σένα γεννήθηκα. Τη στιγμή αυτή Σε παρακαλώ για εκείνους που μου έδωσες. Εγώ δεν θα είμαι πλέον σωματικώς στον κόσμο. Αυτοί όμως θα είναι. Όσο ήμουν μαζί τους τους φύλαξα. Πάτερ άγιε, φύλαξέ τους με την πατρική σου δύναμη, ώστε να παραμείνουν ενωμένοι μαζί μου και μεταξύ τους. Να είναι ενωμένοι, όπως κι εμείς είμαστε ένα. Στο δεύτερο αυτό τμήμα της αρχιερατικής προσευχής του ο Κύριος προσεύχεται για όλους τους μαθητές του, ώστε να έχουν μεταξύ τους ενότητα. Αυτή είναι η μεγαλύτερη επιθυμία του Κυρίου κατά τη συγκλονιστική αυτή ώρα. Να μένουμε όλοι οι πιστοί ενωμένοι μαζί του και μεταξύ μας μέσα στην αγία του Εκκλησία. Και γιατί το επιθυμεί αυτό ο Κύριος τόσο πολύ; Διότι γνώριζε ότι οι αιρετικοί ως λύκοι άγριοι θα ορμήσουν να καταπληγώσουν το σώμα της και θα το κομματιάσουν. Και προσεύχεται για την ενότητα των πιστών, διότι γνωρίζει ότι όταν οι Χριστιανοί χάσουν την ενότητα της πίστεως, χάνουν και τη Χάρη του Θεού, συγκεκριμένα ότι όλοι οι αιρετικοί, Παπικοί, Προτεστάντες και τόσοι άλλοι, δεν είναι μέλη της μίας αγίας Εκκλησίας, και γι’ αυτό δεν έχουν τη Χάρη του Θεού, δεν έχουν πραγματικά Μυστήρια, δεν ανήκουν στην Εκκλησία, αλλά είναι αιρετικές ομάδες. Όλοι αυτοί έχουν απομακρυνθεί από τον Χριστό και την αλήθεια του. Και δεν μπορούν να φθάσουν στον αγιασμό και στη θέωση έξω από τη μία αληθινή Ορθόδοξη Εκκλησία. Την αλήθεια αυτή τη γνώριζαν πολύ καλά οι άγιοι θεοφόροι Πατέρες της Α’ Οικουμενικής Συνόδου. Γι’ αυτό και πολέμησαν δυναμικά τον αιρεσιάρχη Άρειο. Διότι κατανοούσαν ότι όποιος δεν είναι ενωμένος με την Εκκλησία, είναι στην πλάνη, είναι στο σκοτάδι, είναι επικίνδυνος. Αυτή την παρακαταθήκη άφησαν και σε μας: να μένουμε άρρηκτα ενωμένοι με τον Χριστό μας και την Εκκλησία του. Διότι ή είσαι ενωμένος με τον Χριστό και ανήκεις στη μία αληθινή Ορθόδοξη Εκκλησία ή είσαι αιρετικός, οπότε είσαι εκτός της Εκκλησίας. Ξεκάθαρα πράγματα!
πηγή
Lavdia e Vërtetë
 Në Ungjillin e së Djelës së Etërve të Shenjtë të Sinodhit të parë Ekumenik dëgjojmë një pjesë të ashtuquajturës lutje kryepriftërore të Zotit tonë, një lutje tronditëse që bëri Zoti para nxënësve të tij Të Enjten e Madhe në mbrëmje. Atje në katin e sipërm në Jerusalem pas Darkës Mistike Zoti pasi ngriti sytë e tij në qiell, tha: Atë, erdhi çasti që të sakrifikohem për shpëtimin e botës. Pranoje këtë sakrificë timen dhe lavdëroje Birin tënd, që të Të lavdërojë dhe Biri yt, që të shpëtojë të gjithë ata sa besuan tek Ai dhe t’iu ofrojë jetën e përjetëshme. Kjo është jeta e përjetëshme, që të të njohin Ty besimtarët, të vetmin Zot dhe mua që më dërgove në botë. Unë të lavdërova mbi tokë. Dhe me sakrificën që të ofroj pas pak në kryq, plotësova tërësisht veprën që më ngarkove të kryej. Dhe tani që do të iki nga kjo botë, lavdëromë dhe si njeri Ti, o Atë, me lavdinë të cilën kisha pranë teje para se të krijohej bota. Në këtë lutje tronditëse dhe impresionuese kryepriftërore dëgjojmë Zotin shumë herë të flasë për lavdinë e tij. Por cilës lavdi i rreferohet? Sado që të na duket e çuditëshme , Zoti i rreferohet lavdisë së sakrificës së tij kryqëzuese që do të pasonte. Sigurisht Zoti u lavdërua dhe me mrekullitë e tij të mëdha, me jetën e tij të shenjtë, me doktrinën e tij të padiskutueshme, me Ngjalljen e tij dhe Ngjitjen e Tij në qiell. Por lavdia më e madhe e Zotit tonë nuk u realizua në këto çaste të triumfit, por në çastet më tragjike dhe më përulëse të jetës së tij. Zoti ynë u ngjit në majën e madhështisë së tij kur u ngjit në majë të Golgothasë dhe zbuloi tek njerëzit lartësinë e pakapërcyeshme të virtytit të tij. Një virtyt që rrezatonte në qiell, në tokë dhe në thellësinë e errësirës. Sepse Zoti ynë mbi kryq zbuloi në nivelin më të lartë dashurinë e tij të përsosur për krijesat e tij. Atje në agoninë e tmerrshme të Pësimit tregoi madhështinë e tij mbretërore. Pa asnjë ligësi dhe durim provoi jo vetëm dhimbjet e padurueshme të martirizimit, por dhe ngriti me durim peshën e padurueshme të mëkateve tona. Kryqi i tij u bë podiumi më i lartë i njerëzimit, i cili shpall një lavdi të paaritëshme. Por në të tillë lloj lavdie Zoti na thërret dhe të gjithëve ne. Sepse të gjithë njerëzti jemi të krijuar për lavdinë. Fatkeqësisht kërkojmë vetëaktualizimin tonë në rrugë të gabuar: tek kotësia, tek paraja, tek pushteti, tek dëshira për tu qënë të njohur nga të gjithë. Por ky vetaktualizim është i gënjeshtër, i përkohëshëm. Lavdia e vërtetë gjendet në rrugën e sakrificës, në shoqërinë e pasimeve të Zotit tonë. Ngjitemi kur sakrifikohemi, kur durojmë ngasjet, përbuzjet, shpifjet, padrejtësitë, kur dimë të falim dhe të bëjmë mirë, kur kryqëzojmë çdo ditë veten tonë dhe pasionet tona. Në vazhdim të lutjes kryepriftërore Zoti lutet për nxënësit e tij dhe për të gjithë besimtarët. O Atë i Shenjtë thotë, unë tregova emrin tënd tek njerëzit që më besove. Ju zbulova atyre të vërtetat që më dhe. Dhe ata pranuan fjalën tënde dhe besuan se të gjitha sa kam nga Ty vijnë dhe se unë nga Ty u linda. Në këtë çast Të lutem për ata që më dhe. Unë nuk do të jem më me trup në botë. Por këta do të jenë. Për sa kohë isha me ata i mbrojta. O Atë i Shenjtë, ruaji ata me fuqinë tënde etërore, në mënyrë që të mbeten të bashkuar së bashku dhe ndëmjet tyre. Të jenë të bashkuar ashtu si ne që jemi një. Në pjesën e dytë të lutjes kryepriftërore të tij, Zoti lutet për të gjithë nxënësit e tij, në mënyrë që të kenë ndërmjet tyre unitet. Kjo është dëshira më e madhe e Zotit gjatë këtij çasti shumë tronditës. Të qëndrojmë të gjithë besimtarët të bashkuar me atë dhe ndërmjet nesh në Kishën e tij të Shenjtë. Por përse vallë e dëshiron këtë gjë Zoti kaq shumë? Sepse e di që heretikët si ujqër të egër do të sulmojnë që të lëndojnë me plagë të shumta trupin e saj dhe do ta coptojnë. Lutej për unitetin e besimtarëve sepse e di që kur të Krishterët do të humbasin unitetin e besimit, humbasin Hirin e Zotit, konkretisht të gjithë heretikët, Papikët (katolikët), protestantët, dhe të gjithë të tjerët, nuk janë anëtarë të Kishës së vetme të Shenjtë, dhe për këtë arsye nuk kanë Hirin e Zotit, nuk kanë Mistere të Vërteta, nuk i përkasin Kishës, por janë grupime heretike. Të gjithë ata janë larguar nga Krishti dhe e vërteta e tij. Nuk munden që të arrijnë në shenjtërim dhe në hyjnëzim jashtë nga Kisha e Vetme Orthodhokse . Këtë të vërtetë e njihnin shumë mirë Etërit e Shenjtë perëndimbajtës të Sinodhit të 1-rë Ekumenik. Për këtë dhe luftuan në mënyrë dinamike kryeheretikun Ario. Sepse kuptonin shumë mirë se ai i cili nuk është i bashkuar me Kishën , jeton në mashtrim, ndodhet në errësirë, është i rrezikshëm. Këtë porosi lanë dhe tek ne: të qëndrojmë në mënyrë të pandashme të bashkuar me Krishtin tonë dhe Kishën e tij. Sepse ose je i bashkuar me Krishtin dhe i përket Kishës Orthodhokse së vetme të vërtetë ose je heretik, dhe si rrjedhim ndodhesh jashtë Kishës. Gjërat pra janë të qarta. Të gjithë së bashku për të mirën tonë duhet të qëndrojmë dhe jetojmë brenda trupit të Krishtit që është Kisha duke ndjekur gjithmonë shembullin e Zotit tonë të mishëruar dhe të etërve të cilët jetuan sipas këtij shembulli dhe na treguan rrugën e jetës së vërtetë. Amin

Σάββατο 23 Μαΐου 2015

Η τοποθέτηση Ιντρίζι στην Αντιπροεδρία, δεν δείχνει εικόνα σύγχρονου κράτους.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


Η ένταξη του κόμματος PDIU στην κυβερνητική συμμαχία και η ανάδειξη του κ. Ιντρίζι στη θέση του αντιπροέδρου της Αλβανικής Βουλής, σπιλώνει την  εικόνα του σύγχρονου και αναγεννημένου κράτους που πασχίζει να προβάλει ο πρωθυπουργός της Αλβανίας.

Τη στιγμή που όλη Ευρώπη παρακολουθεί ανήσυχη την έξαρση του ακραίου εθνικισμού και οι υγιείς δημοκρατικές δυνάμεις προσπαθούν να αντισταθούν απομονώνοντας αυτά τα φαινόμενα, ο κ. Ράμα με τις ενέργειες και τις δημόσιες τοποθετήσεις του ακολουθεί την αντίθετη κατεύθυνση. 

Αποκορύφωμα αυτής της επικίνδυνης πολιτικής αποτελεί η ένταξη στο κυβερνητικό του σχήμα ενός κόμματος που δεν έχει άλλο λόγο ύπαρξης από την καλλιέργεια μίσους προς την Ελλάδα και τον ελληνισμό γενικότερα.

Η παραίτηση του βουλευτή της Ομόνοιας κ. Βαγγέλη Ντούλε από την αντιπροεδρία της Βουλής και η αποχώρηση του ΚΕΑΔ από την συγκυβέρνηση με το Σοσιαλιστικό Κόμμα αναδεικνύει την ορθή πολιτική στάση της Ομόνοιας και της Ελληνικής Μειονότητας στην Αλβανία.


Τα σύννεφα αβεβαιότητας και μίσους που περιβάλουν τα Βαλκάνια πρέπει να διαλυθούν με τη σύμπραξη όλων των υγιών πολιτικών δυνάμεων. Με αυτό το πνεύμα η Ομόνοια θα συνεχίζει να πορεύεται, εκπροσωπώντας επάξια τον Βορειοηπειρωτικό Ελληνισμό και συμβάλλοντας στον εκδημοκρατισμό της χώρας.  
      
                                                                 Γραφείο Τύπου και Επικοινωνίας

Παραίτηση Ντούλε -Η αράχνη υφαίνει ιστούς , για ακόμη μια φορά,ο ανθελληνικός ‘’κόσμος’’ παραληρεί εναντίον της Ελλάδος και της ΕΕΜ



Η αράχνη υφαίνει ιστούς , για ακόμη μια φορά,ο   ανθελληνικός ‘’κόσμος’’ παραληρεί  εναντίον της Ελλάδος και της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας  μετά την πρόσφατη ένταξη κόμματος στην  συμμαχία και την  παραίτηση του πρόεδρου του ΚΕΑΔ Βαγγέλη Ντούλε από το θώκο του Αντιπρόεδρου της Αλβανικής βουλής.

Παραίτηση η οποία ξεσήκωσε κύμα λασπολογίας από την αντιπέρα όχθη, παρομοιάζοντας ακόμη  τον κ.Ντούλε ως τον νέο  ‘’Ναπολέων Ζερβά’’ .Τιμητικό μεν για εμάς ,τους Έλληνες πολίτες της Αλβανίας, αλλά συνάμα μας κατέστη και σκεπτικούς για τον αλυτρωτισμό , τον μαρξισμό ,σωβινισμό ,όροι , που αρχίζουν και καρπώνονται  για τα καλά στα θεμέλια της νέας κυβέρνησης και κατατρώγουν  καθημερινά τα Ανθρώπινα Δικαιώματα των πολιτών αυτής.

Η αντίδραση της Ελληνικής Κυβέρνησης ήταν άμεση ,με τον  Εκπρόσωπο του Υπουργείου Εξωτερικών, Κωνσταντίνο Κούτρα, να δηλώνει  τα εξής :

«Η επιλογή προσώπων που είναι φορείς αλυτρωτικών αντιλήψεων και συνδέονται άμεσα με το αποκρουστικό φασιστικό και ναζιστικό παρελθόν της Ευρώπης, σε υψηλές θέσεις στα ανώτατα θεσμικά όργανα του κράτους, δεν προάγει την φιλία, τη συνεργασία, την σταθερότητα και τις σχέσεις καλής γειτονίας μεταξύ των χωρών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, ούτε, βεβαίως, συμβάλλει στην ευρωπαϊκή προοπτική της Αλβανίας».


 Ωστόσο , λυπούμαστε  να παρατηρούμαι  ότι και ‘’εκλεκτοί φίλοι’’ της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας , οι οποίοι απαίδευτοι και ανεπαρκείς  σ’ αυτά, λόγω της ύπαρξης του δύσμοιρου μας τόπου  και έχουν λόγο ύπαρξης  ,την ‘’Πατρίδα’’. Δυστυχώς, δεν προστατεύουν όσο πρέπει  την ‘’ιδεολογία’’ τους ,αντιθέτως , προωθούν τον ανθόσπαρτων δρόμο του αλυτρωτισμού  .

Μήπως, κύριοι   λασπολόγοι και παράγοντες της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας , θέλετε την ΟΜΟΝΟΙΑ και το ΚΕΑΔ να μετατραπούν σε θεραπαινίδες των σκοπιμοτήτων, σε εφαλτήρια της βρομιάς και της διαπλοκής, να μετατραπούν σε άλαλους θεατές των όσων κηλιδώνουν την ίδια  την ύπαρξη μας- την Πατρίδα μας . Όχι κύριοι, δεν είναι αυτό το χρέος μας και ο ρόλος μας. Αντίθετα, οφείλουμε να παραδεχτούμε, όλοι εμείς , ότι είμαστε ήδη υπόλογοι στον κόσμο γιατί  για πολλά χρόνια ξέραμε και σιωπούσαμε, για όσα οι διάφοροι, όπως αποκαλούνται «παράγοντες», έπρατταν και συνεχίζουν να διαπράττουν σε βάρος του πονεμένου τόπου μας.

Ο  εγωισμός είναι αρρώστια θεόσταλτη..Ήρθε η ώρα ,να αποτινάξομε από πάνω μας αυτήν την αρρώστια, του εγωισμού και του πατριδοκαπιλισμού .Με την ένωση ,συμπατριώτες ,με την ιερή θρησκεία μας , με τους νόμους του καλού,με την ευτολμία και σταθερότητα , η νίκη είναι βέβαιη και αναπόφευκτη εάν είμαστε ενωμένοι.Η Πατρίδα θέλει να  ανταμείψει  τα ευπειθή της τέκνα και τα δε απειθή και κωφά στην τωρινή πρόσκληση θα τα ανακηρύξει ως νόθα ,ως άλλων προδοτών...

Καλούμεθα , να αντιμετωπίσουμε  έγκαιρα την ηδονή του καταγγελτισμού αφενός, την υπεροψία αφετέρου ορισμένων στελεχών της Ε.Ε.Μ , ιδίως της κατηγορίας των  ΥΠΕΡΠΑΤΡΙΩΤΏΝ..

Η Πατρίδα μας είναι μια ,το αίμα που κυλά στις φλέβες μας όμως είναι  Πατριώτες  (;).Οι πράξεις μιλούν περισσότερο από τα παχιά μας λόγια ! Ο φιλόδοξος φτιάχνει κυβερνήτες και σκλάβους ..Ο αλτρουισμός ..πάλι,  ανθρωπιστές και  ...προδότες .

Στο χέρι μας είναι να αντιστρέψουμε την υπάρχουσα θλιβερή κατάσταση, καταπάτησης των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων μας  ,πρίν να είναι αργά .

Προσβλητικό Δελτίο Τύπου από τους Τσάμηδες μετά από τις δηλώσεις του ΥΠ ΕΞ Ελλάδος! - Reagimi i PDIU-së: Zgjedhja e Idrizit, akt i brendshëm sovran i institucioneve shqiptare

Partia Drejtësi, Integrim dhe Unitet reagoi sot lidhur me deklaratën e zëdhënësit të Ministrisë së Jashtme greke, Kostandinos Kutras, për zgjedhjen e kryetarit të PDIU, Shpëtim Idrizi, si zëvendëskryetar i Kuvendit të Shqipërisë. Në një njoftim për shtyp të PDIU-së, theksohet se “votimi i kryetarit tonë, deputet prej disa legjislaturave në Kuvendin e Shqipërisë, në përputhje me Kushtetutën e Shqipërisë, Rregulloren e Kuvendit dhe një marrëveshje politike qeverisëse, është një akt i brendshëm  sovran i institucioneve tona më të larta”. “Na duket e çuditshme sesi një zyrtar i lartë i një shteti fqinj që ka probleme të mëdha, me pasoja të rënda për gjithë Europën, gjen kohën të komentojë aktet tona të brendshme, rutinë e veprimtarisë së parlamentit. Është fakt se shumica e re, me një shkallë shumë të lartë pavarësie në vendimmarrjen e vet, e ka bërë të qartë njëkohësisht se është në favor të marrëdhënieve miqësore me Greqinë, në respekt të parimeve të njohura të sovranitetit, mosndërhyrjes në punët e brendshme të njeri tjetrit,  të sanksionuara mes të tjerave dhe në Traktatin e Miqësisë midis dy vendeve tona”, thuhet ne njoftim. Sipas PDIU-së, edhe votimi i Idrizit është brenda kësaj fryme miqësie dhe bashkëpunimi me Greqinë, me fqinjët tanë, me gjithë aleatët tanë strategjikë. Në lidhje me cilësimet politike, vijon njoftimi, ne do donim të thoshim se programi i PDIU-së, pozicionimet e saj politike, nuk kanë kurrfarë «perceptimi irredentist, të lidhur direkt me të kaluarën e tmerrshme fashiste dhe naziste të Europës». “Përkufizime të tilla kanë në bazë një falsifikim historik, prej të cilit ne kujtonim se Greqia e sotme e qeverisur nga e majta, me histori të përbashkët lufte me partizanët tanë, do të ishte e çliruar. Po e ndihmojmë pak zyrtarin grek ta kuptojë këtë falsifikim
burimi
Το Κόμμα των Τσάμηδων αντέδρασε μετά από την δήλωση του Γραφείου Τύπου του  Υπουργείου Εξωτερικών της Ελλάδας και συγκεκριμένα του κ Κωνσταντίνου Κούτρα  για την εκλογή του προέδρου τους Shpëtim Idrizi ως αντιπρόεδρο της Αλβανικής Βουλής. Με ένα δελτίο τύπου το PDIU αναφέρει πως « η εκλογή του προέδρου μας, βουλευτής για αρκετά χρόνια στην Αλβανική Βουλή,  σύμφωνα με το Αλβανικό Σύνταγμα, το καταστατικό της Βουλής και μια πολιτική συμφωνία για την διακυβέρνηση, είναι μια εσωτερική ανεξάρτητη πράξη των ανώτατων  μας θεσμών» . «Μας κάνει εντύπωση πως ένας υψηλόβαθμος στέλεχος μιας γειτονικής χώρας που έχει μεγάλα προβλήματα, με σοβαρές συνέπειες για όλη την Ευρώπη, βρίσκει το χρόνο για να σχολιάσει τις εσωτερικές μας πράξεις ρουτίνας της βουλής. Είναι γεγονός πως η νέα πλειοψηφία με ένα υψηλό βαθμό ανεξαρτησίας στις αποφάσεις της, έχει ξεκαθαρίσει συγχρόνως πως είναι  υπέρ φιλικών σχέσεων με την Ελλάδα σεβόμενη τις αρχές της ανεξαρτησίας, μη επεμβατικότητας  στις εσωτερικές υποθέσεις του καθενός, επικυρωμένα μεταξύ άλλων και από τα Σύμφωνο Φιλίας μεταξύ των δύο χωρών μας»  αναφέρετε στο δελτίο τύπου. Σύμφωνα με αυτό το Κόμμα και ο Ιντρίζη εμπνέεται από το ίδιο πνεύμα φιλίας και συνεργασίας με την Ελλάδα, με τους γείτονες μας, με όλους τους στρατηγικούς μας εταίρους. Σε σχέση με τους πολιτικούς χαρακτηρισμούς, συνεχίζει το δελτίο, θα θέλαμε να πούμε πως το πρόγραμμα του Κόμματος μας, οι πολιτικές της θέσεις δεν έχουν κανένα ίχνος «αλυτρωτικής αντίληψης, συνδεδεμένη άμεσα με το τρομακτικό παρελθόν της ναζιστικής και φασιστικής Ευρώπης. Τέτοιου είδους ορισμών έχουν ως βάση μία ιστορική πλαστογραφία, από την οποία θεωρούσαμε πως η σημερινή Ελλάδα που κυβερνάτε από την αριστερά, η οποία έχει κοινή πολεμική ιστορία με τους αντάρτες, παρτιζάνους μας, θα ήταν απελευθερωμένη. Τον βοηθάμε λίγο των επίσημα έλληνα εκπρόσωπο να καταλάβει την πλαστογραφία αυτή»


Σχόλιο: Τελικά μας δουλεύουν, μας κοροϊδεύουν, μας προσβάλλουν και οι τσάμηδες θεωρώντας πως είμαστε χαζοί και περιμένουμε τα φώτα τους να γνωρίσουμε την ιστορία μας και   όσα αυτοί τόσα χρόνια λένε και πράττουν εναντίων των  ελλήνων της Αλβανίας και της Ελλάδας.
Επιπλέον αποτελεί προσβολή προς όλους τους έλληνες και  το Ελληνικό Υπουργείο Εξωτερικών  το γεγονός που οι τσάμηδες θεωρούν αμόρφωτο και ανιστόρητο τον εκπρόσωπο της, τον εκπρόσωπο μας και φυσικά όλους εμάς φαντασιόπληκτους.   

Συμπλοκή Βορειοηπειρωτών με Αλβανούς υποστηρικτές του UCK στη Πάτρα - Προκαλούσαν μιλώντας για «Μεγάλη Αλβανία»!

Εκτεταμένες συγκρούσεις εκτυλίχθηκαν το βράδυ της περασμένης Τετάρτης προς Πέμπτη στο Ψαροφαϊ της Πάτρας όταν συνεπλάκησαν ομάδες Βορειοηπειρωτών με Αλβανούς.
Όπως γράφει το τοπικό PatrasTimes, όλα άρχισαν όταν μέσα σε καφενείο της περιοχής έγινε αναφορά για την ιδέα της Μεγάλης Αλβανίας της οποίας τα σύνορα φτάνουν μέχρι την Πρέβεζα.
Η σπίθα που άναψε το φιτίλι ήταν τα όσα αποτυπώνονται στο βιβλίο ιστορίας που διδάσκεται στα Αλβανικά σχολεία, το περιεχόμενο του οποίου υπερασπίστηκαν δέκα περίπου άτομα που κατάγονται από τη γειτονική χώρα.
Στο χώρο υπήρχαν και δώδεκα περίπου Βορειοηπειρώτες οι οποίοι αναφερόμενοι στα όσα έζησαν στην Αλβανία σε συνδυασμό με τις επεκτατικές βλέψεις της γειτονικής χώρας σε σχέση με την Ελλάδα ήρθαν στα χέρια αρχικά μέσα στο καφενείο με τους αλλοδαπούς.
Τα πνεύματα ηρέμησαν για λίγο αλλά όταν οι δύο ομάδες Βορειοηπειρωτών και Αλβανών αποχώρησαν από το μαγαζί το φιτίλι της αντιπαράθεσης άναψε ξανά με το δεύτερο γύρο συμπλοκής – αυτή τη φορά εκτός από μπουνιές και κλωτσιές επιστρατεύθηκαν και καδρόνια – να εκτυλίσσεται στο ποταμάκι που διασχίζει την περιοχή.
Το ξύλο διήρκεσε αρκετά λεπτά με τα θύματα και από τις δύο πλευρές να μετράνε ματωμένα πρόσωπα και μύτες αλλά και μελανιασμένα μάτια.
Η κατάσταση θεωρείται έκρυθμη καθώς δεν είναι λίγοι αυτοί που υποστηρίζουν πως στην περιοχή πλέον υπάρχει βεντέτα μεταξύ Βορειοηπειρωτών και Αλβανών φοβούμενοι πιο ακραίες καταστάσεις.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Ενισχύστε οικονομικά την προσπάθεια μας!

Ετικέτες

ενημέρωση (2161) ενημέρωση-informacion (1418) Αλβανία (904) ορθοδοξία (422) ιστορία-historia (373) Εθνική Ελληνική Μειονότητα (366) ελληνοαλβανικές σχέσεις (311) ορθόδοξη πίστη - besimi orthodhoks (277) Εθνική Ελληνική Μειονότητα - Minoriteti Etnik Grek (252) Β Ήπειρος (238) ορθοδοξία-orthodhoksia (232) ορθόδοξη πίστη (222) εθνικισμός (195) διωγμοί (162) τσάμηδες (122) shqip (119) Κορυτσά-Korçë (118) Κορυτσά Β Ήπειρος (103) informacion (100) Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος (97) ορθόδοξη ζωή (96) ορθόδοξη ζωή- jeta orthodhokse (75) διωγμοί - përndjekje (60) ορθόδοξο βίωμα (59) εθνικισμός-nacionalizmi (56) ορθόδοξη εκκλησία της Αλβανίας (55) Ελλάδα-Αλβανία (48) ανθελληνισμός (44) Ελληνικό Σχολείο Όμηρος (43) πολιτισμός - kulturë (43) Ι.Μ Κορυτσάς - Mitropolia e Shenjtë Korçë (42) besimi orthodhoks (40) Γενικό Προξενείο Ελλάδος Κορυτσά (39) Ορθόδοξη Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Αλβανίας - Kisha Orthodhokse Autoqefale Shqiptare (37) ιστορία ορθοδοξίας (36) βίντεο (34) Shqipëria (32) ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ 1821 (32) κομμουνισμός- komunizmi (30) πνευματικά (27) Μητρόπολη Κορυτσάς - MItropolia e Korçës (23) απόδημος ελληνισμός-helenizmi i diasporës (22) πολιτική-politikë (22) αλβανικά (21) εκπαίδευση (21) Αρχαία Ελλάδα (20) helenët-Έλληνες (19) κομμουνισμός (19) Greqia (17) Βλαχόφωνοι Έλληνες (15)