Τετάρτη 3 Φεβρουαρίου 2016

Με τον Πύρρο Σπυρομήλιο στους Αγίους Σαράντα


Του Κωνσταντίνου Γίγα
Το καλοκαιρι του 1958 πραγματοποίησα την τρίτη επίσημη αποστολή μου στους Αγίους Σαράντα στo πλαίσιο της Επιτροπής Καθαρισμού των στενών Κερκύρας απ’ τις νάρκες που είχαν βάλει οι Αλβανοί με συνέπεια την ανατίναξη των δύο αγγλικών αντιτορπιλικών, υπό τον πλοίαρχο (Β.Ν.*) Ε. Δημοτάκη, ως πρόεδρο, και τον αντιπλοίαρχο (Β.Ν.) Πύρρο Σπυρομήλιο, ως αντιπρόεδρο, όπως φαίνεται στο Φ/Α της έκθεσής μου της 4ης Αυγούστου 1958.
Στις 30 Ιουλίου το πρωί επιβιβαστήκαμε στην Κέρκυρα, επί του Βασιλικού Πλοίου, Πλωτάρχης «ΧΑΤΖΗΚΩΝΣΤΑΝΤΗΣ» μια 7μελής επιτροπή για την υπογραφή του Πρωτοκόλλου Καθαρισμού του στενού, και στις 10 π.μ. φθάσαμε στους Αγίους Σαράντα, γενέτειρά μου, και αγκυροβολήσαμε στο ιστορικό λιμάνι της Βορείου Ηπείρου. Μετά την αποβίβασή μας από το σκάφος, μας υπο¬δέχθηκαν ο πλοίαρχος «σύντροφος» Abdi Μati, αρχηγός του Αλβανικού Ναυτικού, που αργότερα εκτελέσθηκε ως κατάσκοπος της Ελλάδος (Τσάμης στην καταγωγή, από τη Θεσπρωτία) και ο δ/ντής του ΥΠΕΞ «σύντροφος» ΓΙΟΒΑΝΙ και άλλοι.
Στη συνέχεια επιβιβασθήκαμε σε αλβανικά αυτοκίνητα και μεταβήκαμε στην ανατολική πλευρά της πόλεως, στο ξενοδοχείο «ALBTURIST» επί της οδού Αγίων Σαράντα-Τσούκα, όπου και καταλύσαμε τα μέλη της Ελληνικής Επιτροπής.
Η επίσκεψη στον ιερό ναό Αγίου Χαράλαμπου
Το απόγευμα περί ώραν 7 επισκέφθηκα, μαζί με το Σημαιοφόρο του πλοίου, τον Ιερόν Ναόν του Αγίου Χαραλάμπους, όπου συνάντησα το.... Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ...

Τρίτη 2 Φεβρουαρίου 2016

ΚΟΜΜΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ: ΚΑΝΕΝΑΣ ΣΥΜΒΙΒΑΣΜΟΣ ΜΕ ΕΚΕΙΝΟΥΣ ΠΟΥ ΠΑΙΖΟΥΝ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΕΙΣ ΒΑΡΟΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

516Ορμώμενοι από τις  σημερινές αναφορές  που έγιναν σε μια διευρυμένη συνεδρίαση του Σοσιαλιστικού Κόμματος με τη συμμετοχή εκπροσώπων από τις Περιφέρειες του Νότου Αυλώνας και Αργυροκάστρου σχετικά με την  πολιτική κατάσταση στο χώρο της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας, προβαίνουμε στην ακόλουθη δήλωση για να εκφράσουμε την ανησυχία και ταυτόχρονα την αποχή μας από την ανούσια αντιπαράθεση μεταξύ του βουλευτή του Σοσιαλιστικού Κόμματος Κώτσιου Κοκεδήμα και του προέδρου του ΚΕΑΔ Βαγγέλη Ντούλε.
Το Κόμμα των Ελλήνων διασαφηνίζει εξ αρχής  την πάγια πολιτική θέση και φιλοσοφία του, η οποία έχει στη βάση της τους αγώνες για τη δόμηση μιας δημοκρατικής, ευρωπαϊκής κοινωνίας που να προστατεύει τα Δικαιώματα της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας  στις διατάξεις των νόμων και συμβάσεων που τα παρέχουν. Ταυτόχρονα δηλώνουμε απερίφραστα τη θέση του κόμματος ΕΕΜΜ-ΜΕΓΚΑ, ότι ποτέ στην πορεία του δεν έγινε και δεν πρόκειται να γίνει δορυφόρος καμίας άλλης πολιτικής δύναμης, αλλά πιστό στην αποστολή που ανέλαβε από την ίδρυσή του, θα εκφράζεται ξεκάθαρα, χωρίς  υστεροβουλίες και με σωστή στρατηγική που στοχεύει στην εφαρμογή των βασικών δικαιωμάτων και ελευθεριών της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας στην Αλβανία.
Τέτοιες δηλώσεις, σύμφωνα με τις οποίες  κάποιοι απαρνιούνται την ύπαρξη Ελληνικής Μειονότητας στη Χιμάρα, δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα και προσβάλλουν της ελληνική μειονότητα. Αυτές εξυπηρετούν ιδιοτελή πολιτικά συμφέροντα και στοχεύουν στην υπονόμευση της ισορροπίας και της συμβίωσης μεταξύ των δύο λαών.
Οι λόγοι που την περασμένη χρονιά οδήγησαν το Κόμμα μας σε συνεργασία με το Σοσιαλιστικό στο Δήμο Φοινίκης  δεν σχετιζόταν με τη διάλυση του Κόμματος Ντούλε, αλλά με την επιδίωξή μας να προσφέρουμε στους Έλληνες της περιοχής μια άλλη φιλοσοφία στη αυτοδιοίκηση που θα οδηγούσε στην ανάπτυξη και την επίλυση των πολύχρονων συσσωρευμένων προβλημάτων.
Ας λύσουμε πρώτα τα θέματα  υφαρπαγής των περιουσιών μας με πλαστά έγγραφα και με την έγνοια των κρατικών αρχών και των  οργάνων της δικαιοσύνης, ας  μεριμνήσουμε για την εξασφάλιση εκπαιδευτικών για την εκμάθηση της μητρικής γλώσσας των παιδιών μας, ας προμηθεύσουμε επιτέλους με πιστοποιητικά ιδιοκτησιών τους πολίτες μας, ας προσφέρουμε στους πολίτες μας τα ελάχιστα της επιβίωσης επενδύοντας στις υποδομές, για νερό, ηλεκτρική ενέργεια, ας τους προσφέρουμε ασφάλεια και αξιοπρέπεια τα οποία υπολείπονται.
Αυτοί είναι οι στόχοι και τα ιδεώδη μας  και δεν πρόκειται να συμβιβαστούμε ποτέ με εκείνους που  συνηθίζουν να παίζουν μικροπολιτικά παιχνίδια εις βάρος των Ελλήνων         σ’ αυτή τη χώρα.
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
'Αγιοι Σαράντα 29.01.2016

Ο Κ. Kokedhima για Ελλάδα - Αλβανία στο ITV - Koço Kokëdhima intervistë në kanalin e Janinës



Deputeti socialist i qarkut Vlorë, Koço Kokëdhima, i ka dhënë një intervistë televizionit lokal “Janina” në Greqi, përmes të cilës ka përcjellë disa qëndrime të Tiranës zyrtare në raportet me fqinjin e Jugut. Kokëdhima flet së pari për ekzistencën e Ligjit të Luftës, i cili është abroguar nga kryeministri në vitin 1987, por nuk është ratifikuar nga Parlamenti. Kokëdhima thotë se ekzistenca e këtij ligji pengon shumë shtetas shqiptarë që të kërkojnë të drejtat e tyre përmes teknikave ligjore në Greqi. Një interpretim arbitrar ky gjithsesi. Kur vjen puna te diskutimi mbi atë që njihet si çështja “Çame”, Kokëdhima ka nënvizuar se qëndrimi zyrtar duhej të përcillej nga Ministria e Jashtme. Duke dhënë opinionin e tij si deputet i Parlamentit, ai ka theksuar për këtë temë se: “Unë mendoj se çamët kanë të drejta jo pretendime. Që nuk duhen refuzuar apo paragjykuar politikisht dhe...atyre u duhet dhënë mundësi që këto të drejta t’i mbrojnë në mënyrë tekniko-ligjore. Si të gjithë qytetarët e tjerë, grekë ose jo grekë”. Ky moment ka rëndësi, pasi ai vjen ndesh me pikëpamjen e avancuar pak ditë më parë të kreut të PDIU-së, Shpëtim Idrizi se “çështja “Çame” është një çështje politike”. Më tej Kokëdhima ka deklaruar se minoriteti grek në Shqipëri gëzon të drejta të plota, se reforma e fundit territoriale i dha dy njësi administrative këtij komuniteti që mund të përmbushë kështu të drejtat e autonomisë lokale. Lidhur me marrëveshjen e detit, Kokëdhima deklaroi se ajo duhet rinegociuar.

πηγή

Προκλήσεις και προσβολές κατά των Χιμαραίων από Ράμα και Κοκδήμα




ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Συνεχίζονται οι προκλήσεις και η προσβολή των Χειμαρριωτών από την κυβέρνηση, τον Πρωθυπουργό και κυρίως από τον Κοκδήμα.
Στις 29/01/2016, πραγματοποιήθηκε συγκέντρωση του Σοσιαλιστικού Κόμματος στον Αυλώνα, παρουσία όλων των στελεχών του ΣΚ της περιφέρειας Αυλώνα, των βουλευτών αλλά και του ίδιου του Πρωθυπουργού.
Ο βουλευτής της περιοχής Κότσο Κοκδήμα, θέλοντας να απαντήσει στην ανακοίνωσή μας στις 24/01/2016 με την οποία του απευθύναμε συγκεκριμένες καταγγελίες σχετικά με τις πρακτικές της αλβανικής κυβέρνησης και της τοπικής αυτοδιοίκησης οι οποίες παραβιάζουν τόσο την αλβανική νομοθεσία όσο και τις διεθνείς συμβάσεις τρομοκρατώντας και ασκώντας πιέσεις σε βάρος της ελληνικής εθνικής μειονότητας της Χειμάρρας, υπέπεσε σε νέο και μεγαλύτερο ατόπημα. Αυτή τη φορά επιτέθηκε και προσέβαλλε με ανεπίτρεπτους χαρακτηρισμούς τον λαό της Χειμάρρας. Συγκεκριμένα, στην ομιλία του ανέφερε ότι στην Χιμάρα δεν ζει κανείς πολίτης ελληνικής καταγωγής. Το δικαίωμα του να προσδιορίζεται (ως υπερήφανος Αλβανός ο ίδιος), δεν το αναγνωρίζει στους υπόλοιπους πολίτες που υπερηφανεύονται για την ελληνική τους καταγωγή, ξεχνώντας ότι οι εποχές που το κόμμα αποφάσιζε για την εθνικότητα και την συνείδηση έκαστου πολίτη έχουν περάσει ανεπιστρεπτί.
Με τον προκλητικό του λόγο, προσπάθησε να θέσει απέναντι στην κοινότητά μας τον αλβανικό λαό ξεχνώντας ότι είμαστε Αλβανοί πολίτες ελληνικής καταγωγής, συνεπείς ως προς τις υποχρεώσεις μας στο αλβανικό κράτος (σεβόμενοι τον νόμο, φορολογούμενοι κτλ), κάτι που δεν συμβαίνει με τον ίδιο αφού είναι γνωστό ότι εκκρεμεί εις βάρος του υπόθεση στο Συνταγματικό Δικαστήριο για αποπομπή του από το βουλευτικό σώμα.
Οι εθνικιστικές του κραυγές έχουν ως μόνο στόχο, να υποκρύψουν και να δικαιολογήσουν στον αλβανικό λαό την διαφθορά, την αρπαγή περιουσιών, τις παρανομίες που διαπράττει στην περιοχή η αλβανική κυβέρνηση με πρωταγωνιστή τον ίδιο.
Στο σημείο αυτό θα θέλαμε να καταγγείλουμε την στάση των ελληνικής καταγωγής παρευρισκομένων βουλευτών, δημάρχων και στελεχών του Σοσιαλιστικού Κόμματος που όχι μόνο δεν αντέδρασαν αλλά και χειροκροτούσαν.
Προσπαθώντας να δικαιολόγηση τα αδικαιολόγητα σε αποστροφή του λόγου του ανέφερε: «Τα κτίρια που κατεδαφίσαμε ανήκουν σε τρις Αλβανικές οικογένειες, Gjicali, Γκιόκας και Μπένος» λες και του έχει δώσει κανείς το δικαίωμα να αυθαιρετεί εναντίον των αλβανικής καταγωγής πολιτών.
Είναι τιμή για την Οργάνωση μας που δυο από τις τρεις οικογένειες επέλεξαν εμάς για να ακουστεί η φωνή τους και απαντάνε στον κύριο Κοκδήμα με τα εξής: Είμαστε Αλβανοί και Έλληνες πολίτες που ασκούσαμε την οικονομική μας δραστηριότητα καθόλα νόμιμα τις τελευταίες δεκαετίες και υπερήφανοι που είμαστε Ελληνικής καταγωγής.
Οι προσπάθειες συκοφάντησης και τρομοκράτησης του λαού της Χειμάρρας όχι μόνο δεν θα πετύχουν τον στόχο τους, αλλά μας πεισμώνουν και μας κάνουν πιο ισχυρούς στον αγώνα για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων μας.
28/01/2016
ΟΜΟΝΟΙΑ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΧΕΙΜΑΡΡΑ




Η εκπομπή "Βόρειος Ήπειρος Σήμερα" με την συνέντευξη του προέδρου της Ομόνοιας Λεωνίδα Παππά


Ακούστε την εκπομπή "ΒΟΡΕΙΟΣ ΗΠΕΙΡΟΣ ΣΗΜΕΡΑ" που επιμελείται και παρουσιάζει ο Εθνικός Σύλλογος Βόρειος Ήπειρος 1914, της Δευτέρας 25 Ιανουαρίου 2016.

Στην δεύτερη ώρα της εκπομπής η εφ' όλης της ύλης συνέντευξη του προέδρου της Ομόνοιας Λεωνίδα Παππά.

Ο ναός της Παναγίας στο Λάμποβο του Σταυρού - Kisha e Shën Mërisë, Labovë e Kryqit

Ένας από τους παλαιότερους ναούς στη Β Ήπειρο. Κάποτε κρατούσε ιερό κειμήλιο που πιστεύεται πως ήταν ένα κομμάτι από το πραγματικό Σταυρό του Χριστού. Ο ναός είναι βυζαντινός με ψηλό τρούλο στο κέντρο,  με το κύριο ναό και τις κλίτες να δημιουργούν ένα εγγεγραμμένο σταυροειδές ναό. Έχει τουλάχιστον 9 ζώνες αγιογραφημένες στα εσωτερικά τοιχώματα. Ο ναός στην σημερινή του μορφή διαμορφώθηκε κατά το 13-το αιώνα κατά την εποχή του Δεσποτάτου της Ηπείρου, αν και τα παλαιότερα θεμέλια φτάνουμε μέχρι την εποχή του Αυτοκράτορα Ιουστινιανού κατά τα έτη 527-565 μ Χ
...........
Një nga më të vjetrat në Shqipëri. Dikur përmbante një relike të shenjtë që besohej se ishte pjesë e kryqit të vërtetë të Krishtit. Ndërtesa është tipike bizantine me një kupolë të lartë qendrore, me navën dhe aislet e ndërtuara në mënyrë që të krijojnë figurën e kryqit. Ka të paktën 9 nivele të dallueshme afreskesh të pikturuara në sipërfaqen e mureve të brendshme. Kisha, siç shihet sot, është kryesisht ndërtim i shekullit të 13-të dhe kohës së Despotatit të Epirit, megjithëse një themel fillestar mund të shkojë thellë në kohën e Perandorit Justinian në vitet 527-565 e.s..

Οι Τρεις Ιεράρχες και σύγχρονοι προβληματισμοί.

Δευτέρα 1 Φεβρουαρίου 2016

H φυλάκιση του Σπύρο Ξέρα, η απούσα δικαιοσύνη και η εθνική καταγωγή του. - Arrestimi i Spiro Kserës, drejtësia e munguar dhe përkatesia etnike e tij

barka

Του Παναγιώτη Μπάρκα, δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα ΤΕΜΑ 01.02.2016

Προχθές συνελήφθη ο Σπύρος Ξέρας αλβανικής και ελληνικής υπηκοότητας και ελληνικής εθνικότητας, τέως βουλευτής του Δημοκρατικού Κόμματος και πρώην Υπουργός στην τελευταία κυβέρνηση του Σαλί Μπερίσια. Σήμερα, (δλδ χθές) το πρωτοδικείο Τιράνων δέχτηκε την πρόταση της εισαγγελίας και αποφάσισε η εκδίκασή του Ξέρα να γίνει όντας εκείνος κρατούμενος στη φυλακή. 
Ναι, αληθεύει, ότι η φυλάκισή του είχε έντονο απόηχο και είναι πολύ λογικό. Μετά από 23 χρόνια, όταν φυλακίστηκε ο Φάτος Νάνο, (χωρίς να αναφερθούμε στα πρώην μέλη του Πολίτ Μπυρό), είναι το δεύτερο υψηλόβαθμο κρατικό στέλεχος που καταλήγει πίσω από τα κάγκελα. Εκ΄ πρώτης όψεως η πράξη αυτή φαίνεται ότι εξυπηρετεί στο μέγιστο τη δηλωμένη υπόθεση για την πάταξη της κρατικής διαφθοράς. Τα μηνύματα που φέρει η μέχρι τώρα εμπειρία μηνύουν ότι επιδιώκεται ώστε η υπόθεση να τραφεί με θύματα και με κρίκους που δεν αποτελούν μέρος του πραγματικού εγκεφάλου στο σύστημα διαφθοράς, (δηλαδή, να τραφεί με κρίκους που δεν μπορούν να προκαλέσουν το φαινόμενο ντόμινο, ή έκρηξη), με φαπτόμενες με το σύστημα αυτό και που δεν μπορεί να παράγουν αντίσταση λόγω της καταγωγής. Δύο στιγμές που απορρέουν από τη διαδικασία στην απόφαση του πρωτοδικείου Τιράνων για τη φυλάκιση του Ξέρα μέχρι την εκδίκαση της υπόθεσης, - το γεγονός ότι για περισσότερο από ένα χρόνο ανακρίσεων ο Ξέρας δεν εκλήθη στην εισαγγελέα για να καταθέσει ούτε μια φορά και ότι εκείνος είχε όλες τις δυνατότητες να απομακρύνονταν εκτός χώρας για να απόφευγε τη δυσμενή αυτή θέση, όπως έχουν πράξει πολλοί άλλοι κρατικοί λειτουργοί, αλλά τον συλλάβανε έξω από το σπίτι του όταν μόλις είχε επιστρέψει από την Ελλάδα, -δημιούργησαν προηγούμενο που προδικάζει και την έκβαση της δίκης, που μόλις άρχισε. 
Σε σχέση με την τελευταία διαπίστωση επιβεβαιώθηκε και μια φορά ότι το να είσαι Έλληνας μειονοτικός και σε υψηλές κρατικές θέσεις αποτελεί μεγάλο ρίσκο, διότι πληρώνεις για άλλους και για εκείνο που είσαι, περισσότερο απ΄ αυτό που κάνεις. Στην ιστορία του, αρχίζοντας από τις κυβερνήσεις του Ζώγκου, ιδιαίτερα κατά την κομμουνιστική περίοδο, αλλά και κατά την μεταπολίτευση, η ελληνική μειονότητα έχει δοκιμάσει σε δεκάδες περιπτώσεις, ότι οι υπηρεσίες των Ελλήνων στον κρατικό μηχανισμό αποτέλεσε ρίσκο θυσίας στην υπηρεσία της πολιτικής κυριαρχίας. Στη σκέψη έρχεται ο Λευτέρης Τάλλιος, ο Μανόλης Κονόμης, ο Μιχάλης Γιώργης, Ο Μιλτιάδης Παπάς και άλλα ονόματα υψηλού βεληνεκούς από την ελληνική μειονότητα. Εννοείται, από άποψη βεληνεκούς δεν μπορεί να συγκριθεί ο Σπύρος Ξέρας, λόγου χάρη με τον Μανόλη Κονόμη, αλλά οι ίδιες θέσεις του βουλευτή και υπουργούν τους εξισώνουν ιστορικά. Ασφαλώς, και η αιτία τιμωρίας τους διαφοροποιεί. Ο δικτάτορας Χότζα φυλάκισε 20 χρόνια τον Μανόλη Κονόμη, διότι εκείνος ως Υπουργός Δικαιοσύνης της Αλβανίας δεν παραδέχτηκε την πολιτικοποίηση της δικαιοσύνης. Ο Σπύρος Ξέρας κατηγορείται για διαφθορά από μια δικαιοσύνη για την οποία οι πάντες ζητούν την απαλλαγή από το έγκλημα και τη διαφθορά. 
Δεν επιδιώκω με τίποτε να είμαι ο υπερασπιστής της ενοχής του Ξέρα, αν υπάρχει. Αλλά από την άλλη πλευρά, όλοι καταλαβαίνουν ότι, και στην περίπτωση που η κατηγορία επιβεβαιωθεί, τις δημοπρασίες που αποτελούν το αντικείμενο κατηγορίας εις βάρος του έγιναν παράνομες με εντολή άλλων και για λογαριασμό της προεκλογικής εκστρατείας του Δημοκρατικού Κόμματος. Από την οπτική αυτή γωνία ο Ξέρας είναι θύμα και ηθικός αυτουργός αλλά με ποινικές ευθύνες. Δηλαδή θα του τεθεί το κεφάλι στο σινί , όπου το Δ. Κόμμα μπορεί να προσφέρει και το σινί. Η αντίδραση του Δ. Κόμματος βεβαιώνει την λογική αυτή. Καμιά θεσμική πολιτική υπεράσπιση από το κόμματου ανεξαρτήτως, που αυτός συνελήφθηκε ως πολιτικό πρόσωπο. Στην προκειμένη περίπτωση δεν τίθεται θέμα δικαιολογίας από μέρος του Δ. Κόμματος, ότι από τη στιγμή που οι διεθνείς φορείς ζητούν επίμονα την καταδίκη διεφθαρμένων υψηλόβαθμων κρατικών στελεχών, το Δ. Κόμμα δεν μπορεί να ενοχοποιηθεί υπερασπιζόμενο τον Ξέρα. (Στην ουσία το Δ. Κόμμα μέσω της επίσημης δήλωσής του δέχτηκε την ενοχή του Ξέρα και ζητάει δίκαιη ανάκριση και εκδίκαση της υπόθεσης;;;!!! Και το απαιτεί αυτό από μια δικαιοσύνη την οποία κατηγορεί για έλλειψη ή πληρωμένης δικαιοσύνης. Όλο αυτό το σκηνικό μοιάζει με φόρμουλα συμβιβασμού όπου η καταδίκη του Ξέρα να εξυπηρετήσει τη δυνατότητα να μη θιχτούν οι βασικοί ένοχοι της κρατικής διαφθοράς. Η διαφορετική στάση, ή στη δική του γραμμή, που τήρησε ο πρώην πρωθυπουργός Σαλί Μπερίσια, δεν αλλάζει τίποτε στη λογική της ευρείας συνεννόησης σε υπεράσπιση του πραγματικού συστήματος διαφθοράς.) 
Είναι πολύ εύκολο να κατανοηθεί, διότι είναι γνωστό, ότι η κρατική διαφθορά και κλοπή, τόσο στο παρελθόν όσο και στο παρόν είναι σε ασύλληπτα μεγέθη. Στο σκεπτικό αυτό, τα στοιχεία που αναφέρονται εις βάρος του Ξέρα είναι γελοία συγκριτικά με εκείνα των άλλων υψηλών κρατικών λειτουργών. Είναι επίσης, γνωστό ότι μηνύσεις και κατηγορίες στα κρατικά όργανα δικαιοσύνης και στα ΜΜΕ, έχουν γίνει για πολλά υψηλόβαθμα τέτοια στελέχη …. όμως το ψύχος των χειροπεδών της αστυνομίας δοκίμασε πρώτος ο έλληνας μειονοτικός Σπύρος Ξέρας. Αρκεί έστω και μόνο αυτό το στοιχείο ώστε και σάμπως πραγματική να είναι η κατηγορία εις βάρος του Ξέρα, ή αληθές το γεγονός ότι θα ακολουθήσουν συλλήψεις και άλλων υψηλόβαθμων στελεχών, η διαδικασία αυτή δεν μπορεί να άρχιζε με τον Ξέρα. 
Τα στοιχεία αυτά από κοινού με την πικρή εμπειρία της πολιτικής δικαιοσύνης στη χώρα, εξουδετερώνει την νομιμότητα της αγριότητας αυτής της δικαιοσύνης κατά του Ξέρα. Μουντότερη θα είναι η εικόνα της δικαιοσύνης, σε περίπτωση που δε θα ακολουθήσουν συλλήψεις άλλων ανώτατων στελεχών με πιο δραστική και πολλαπλή διαφθορά. (!) Τότε η υπόθεση Ξέρα θα αποτελεί μια επιλεκτική περίπτωση που θα μεταφέρει πολλά αρνητικά μηνύματα και θα προκαλέσει άλλες καταστάσεις. 
Το συμπέρασμα αυτό δεν στηρίζεται μόνο στη μέχρι τώρα εμπειρία, αλλά και στο στοιχείο «της Παρασκευής» που επέλεξε η εισαγγελία για την εφαρμογή από την αστυνομία του εντάλματος συλλήψεως του πρώην υπουργού. Στην περίπτωση του Ξέρα η επιλογή της Παρασκευής δε συμβαδίζει με τις άλλες περιπτώσεις, όπου η επιλογή της ημέρας αυτής για μια όποια θορυβώδη σύλληψη γινόταν με σκοπό να μεσολαβούσαν οι μέρες ανάπαυσης που ακολουθούν, για να αποφθεχτούν οι όποιες αντιδράσεις. (Δηλαδή δεν είχε σημασία η ταχτική αυτή, διότι για το Ξέρα δεν υπήρξαν αντιδράσεις) Ο Ξέρας πρέπει πλέον να έχει αντιληφτεί ότι η μάχη με τη δικαιοσύνη θα είναι μια προσωπική υπόθεση. (Το «λάθος» του Ξέρα έγκειται στο γεγονός ότι ενώ γνώριζε πως υπήρχε προ πολλού ανοιχτή μια ποινική υπόθεση εις βάρος του, ούτε τόσκασε, ούτε εξαγόρασε το κλείσιμό της) Η άρνηση του Ντούλε να τοποθετηθεί σχετικά, μάλιστα και όταν ρωτήθηκε από τους δημοσιογράφους είναι ένας επιπλέον κακός οιωνός για τον Ξέρα. Ο Ντούλες είναι πρόεδρος του Κόμματος για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα στην Αλβανία, είναι βουλευτής με κοινή καταγωγή από ένα γειτονικό χωριό με τον Ξέρα. (Όποιος γνωρίζει έστω και λίγο την ιστορία της εθνικής ελληνικής μειονότητας μια τέτοια στάση θυμίζει τις περιπτώσεις όταν ο κομμουνιστής δικτάτορας χρησιμοποιούσε έλληνες μειονοτικούς για να εξουδετερώσει τους αντιπάλους του επίσης έλληνες. Η μη τοποθέτηση του Ντούλε τον καθιστά υπεύθυνο σε έναν τέτοιο ρόλο, τον οποίο όμως αυτός τον αναλαμβάνει για χυδαίους και προσωπικούς λόγους και διόλου ξεκινώντας από κάποιες αρχές.)
Σε ένα τελευταίο σημείο της ανάλυσης, φαίνεται ότι κάποιοι έχουν υπολογίσει ότι η ίδια η ελληνική μειονότητα δε θα αντιδράσει, θα αδιαφορήσει προς την πράξη αυτή (η αυξημένη παρουσία της αστυνομίας κατά τη σύλληψη Ξέρα, μιλάει περί του αντιθέτου), ότι η ελληνική μειονότητα ξέρει να αποστασιοποιείται από τη διαφθορά και τους παραβάτες του νόμου, και όταν αυτοί είναι δικοί της άνθρωποι. Αληθές είναι ότι οι πολιτικοί εκπρόσωποι της ε. μειονότητας, περίπτωση Ντούλε, έχουν τους δικούς τους λόγους να μη αντιδράσουν. Αληθές είναι όμως και το γεγονός ότι στην προκειμένη περίπτωση η ελληνική μειονότητα αισθάνεται περιθωριοποιημένη. Και η περιθωριοποίηση αυτή δεν εκδηλώνεται με την αύξηση των μετοχών του Ξέρα μεταξύ τους, αλλά με την επανάκληση από τους έλληνες μειονοτικούς των δυσφημιστικών εμπειριών του παρελθόντος, λόγω εθνικότητας.
Τέλος Αργυρόκαστρο 31.01.2016

Nga Panajot Barka

Pardje u arrestua Spiro Kserën, me shtetësi shqiptare e greke dhe kombësi greke, ish deputet i PD-së dhe ish ministër i qeverisë së fundit të kryeministrit Sali Berisha. Sot gjykata e Tiranës pranoi kërkesën e prokurorisë dhe vendosi masën e sigurisë arrest me burg.
Po, është e vërtetë se arëstimi i Kserës bëri shumë bujë dhe është mëse e logjikshme. Pas 23 vjetesh, kur u arrëstua Fatos Nano, (pa zenë në gojë ish Byroistët), është zyrtari i dytë i lartë i nomeklaturës shtetërore që përfundon në pranga. Në pamje të parë ky akt duket se i shërbën maksimalisht kauzës së deklaruar të luftës kundër korrupsionit shtetëror. Mesazhet që vijnë nga përvoja e deritanishme flet se kauza synohet të ushqehet me koka turku dhe me hallka që nuk janë pjesë të sistemit të vërtetë kupolar, (pra, të ushqehet me hallka që nuk mund të prodhojnë efekte domino, apo fondanë) por tagente të këtij sistemi dhe që nuk mund të prodhojnë rezistencë për shkak edhe të origjinës së tij. Dy momente që rrjedhin nga procesi i vendimarrjës së gjykatës për masën e sigurisë, – ajo që për më shumë se një vit hetimesh Ksera nuk u thirr nga prokuroria asnjëherë për t’u pyetur dhe fakti se ai i kishte të gjitha mundësitë të largohej jashtë shtetit si shumë shtetarë të tjerë, por e arëstuan jashtë shtepisë dhe i sapo kthyer nga Greqia, krijuan handikapin edhe në aspektin procedurial të procesit të sapo nisur gjyqësor.
Në lidhje me këtë konstatim të fundit u vërtetua edhe një herë se fati i të qenit minoritar grek dhe në pozita të larta shtetërore është me një risk të lartë se paguan për të tjerët dhe për atë që je, më shumë se për atë që bën. Në historinë e vet, duke filluar nga qeveritë e Zogut, sidomos përgjatë diktaturës komuniste, por edhe në atë post komuniste, minoriteti grek ka provuar me dhjetra raste ku shërbimi i ofruar në strukturat shtetërore përbënte një risk flijimi në shërbim të sundimit politik.Në vëmendje vijnë Lefter Tallio, Manol Konomi, Mihal Jorgji, Miltiadh Papa e të tjerë emra të kalibrit të lartë nga minoriteti etnik grek. Kuptohet që nga pikëpamja e kalibrit, nuk mund të krahasohet Spiro Ksera, ta zemë me Manol Konomin, por funksionët e njejta, deputet e ministër, i barazojnë ata në aspektin historik. Edhe shkaku i denimit i diferencon. Diktatori Hoxha e rasi në burg për 20 vjet Manol Konomin se ai, si ministër i drejtësisë shqiptare, nuk pranoi politizimin e saj. Spiro Ksera akuzohet për korrupsion nga një drejtësi për të cilën të gjitha palët kërkojnë të dekriminalizohet dhe të pastrohet nga korrupsioni.
Nuk dua kursesi të bëhem mbrojtës i fajit të Kserës nëse ai egziston. Por nga ana tjetër, të gjithë e kuptojnë se, edhe nëse akuza është e vërtetë, tenderi apo tenderat që përbëjnë objekt akuze ndaj tij u zhvillua(n) me shkelje të ligjit me urdhër të tjetërkujt dhe për llogari të fushatës elektorale të PD-së. Në këtë kendvështrim Ksera është viktimë dhe fajtor moral, por me përgjegjesi penale. Pra të kthehet në kokë turku, ku PD-ja mund të ofrojë edhe sininë. Reagimi i PD-së vërteton analizën e mësipërme. Asnjë mbrojtje politike institucionale për Kserën nga partia e tij edhe pse ai u arrëstua si person politik. Dhe këtu nuk shtrohet çeshtja e shfajësimit nga ana e PD-së, se në kushtet kur nga faktorët ndërkombëtarë kërkohet dënimi i funksionarëve të lartë të korruptuar, PD-ja nuk mund të kompromentojë vetën me mbrojtjen e Kserës. (Në fakt PD-ja nëpërmjet deklaratës së vet e pranoi fajin e tij dhe kërkoi hetim dhe gjykim të drejtë ?!! Dhe e kërkon këtë nga një drejtësi që e akuzon për padrejtësi ose drejtësi të paguar. E gjithë kjo duket si një formulë kompromisi që denimi i Kserës të shërbëjë si një mundësi që të mos preken përgjegjesit kryesorë të sistemit të korrupsionit shtetëror. Qëndrimi ndryshe, ose në linjën e vet, i mbajtur nga ish kryeministri Sali Berisha nuk ndryshon asgjë në arsyetimin për një konsensus me hapje te gjerë në mbrojtje të sistemit )
Eshte fare e lehtë të kuptohet kjo, pasi dihet, se korrupsioni dhe vjedhja shtërore, si në të shkuarën dhe në të tashmën është galopan. Në këtë sens, shifrat e artikuluara në ngarkim të Kserës janë qesharake para atyre të zyrtarëve të tjerë të lartë. Eshtë gjithashtu e ditur se padi dhe akuza në organe shtetërore të drejtësisë, apo edhe në medja janë bërë për shumë syresh…. por ftohtësinë e byzilikëve të policisë e të drejtesise po i provon i pari, minoritari grek Spiro Ksera. Mjafonte vetem kjo, që edhe nëse është e vërtet akuza për Kserën, apo e vërtetë se do të ketë dhe arrestime të tjera funksionarësh të lartë, ky proces të mos fillohej me Kseren.
Pikërisht këto fakte bashkë me përvojën e hidhur të afërme dhe të largët të drejtësisë politike neutralizon lergjitimitetin e ashpërsisë së kësaj drejtësie ndaj Kserës. Aq me i rendë do të jetë imazhi për drejtësinë nëse në të ardhmen nuk do ketë arrëstime të tjera zyrtaresh të lartë me korrupsion shumë më drastik e të shumëfishtë. (!) Atëherë çeshtja Ksera do të përbëjë një rast selektiviteti që do të përcjellë shumë mesazhe negative dhe që do të provokonte situata të tjera).
Ky kongluzion nuk  mbështetet vetëm te përvoja e deri tanishme, por edhe te detaji i ditës së premte të zgjedhur nga prokuroria për zbatimin e urdhër arëstit të ish ministrit. Në rastin e Kserës zgjedhja e së premtes nuk shkon paralelisht me rastet e tjera, që pushimet e fund javës që pasojnë të premten të shfrytëzohen për të mënjanuar reagimet e ndryshme. Ksera duhet ta ketë kuptuar tanimë se beteja me drejtësinë do të jetë personale. (“Gabimi” i tij qendron tek fakti se e dinte padinë e dyfisht ndaj tij shumë kohë para vendimit të arëstit dhe as u arratis dhe as u përpoq të blinte pushimin e çeshtjës penale.) Mos prononcimi i Dulës ishte një ogur i keq për të. Dulja është kryetar i partisës së të drejtave të njeriut në Shqipëri, është deputet dhe me origjinë të përbashkët nga një fshat ngjitur me Kserën. (Kush njeh pak nga historia e minoritetit një qendrim i tillë të kujton rastet kur diktatori komunist përdorte minoriatrët për të eliminuar kundërshtarët e tij minoritarë grekë. Mosprononcimi i Dulës e ngarkon me një rol të tillë. Por që e ndërmerr për arsye banale e personale dhe aspak parimore)
Në një pikë të fundit, duket se është menduar se edhe vet minoriteti do të tregohet intiferent ndaj këtij akti, (prania e shtuar e policisë gjatë arëstimit tregoi të kundërtën), se minoriteti di të distancohet nga korrupsioni dhe nga shkelësit e ligjit, qofshin këta dhe njerez të tij. E vërteta është se përfaqësuesit politikë të minoritetit, si rasti i Dulës, kanë arsyet e tyre për të mos reaguar. Por është e sigurt  se minoriteti ndjehet sot i margjinalizuar. Dhe ky margjinalizim nuk është se shprehet me rritjen e aksioneve të Kserës, porse me vendosjen nga ana e minoritarëve të urave me të kaluarën diskriminuese për shkak të kombësisë.

Ενισχύστε οικονομικά την προσπάθεια μας!

Ετικέτες

ενημέρωση (2161) ενημέρωση-informacion (1427) Αλβανία (904) ορθοδοξία (422) ιστορία-historia (374) Εθνική Ελληνική Μειονότητα (366) ελληνοαλβανικές σχέσεις (311) ορθόδοξη πίστη - besimi orthodhoks (277) Εθνική Ελληνική Μειονότητα - Minoriteti Etnik Grek (253) Β Ήπειρος (239) ορθοδοξία-orthodhoksia (234) ορθόδοξη πίστη (222) εθνικισμός (195) διωγμοί (162) τσάμηδες (122) shqip (119) Κορυτσά-Korçë (118) Κορυτσά Β Ήπειρος (103) informacion (100) Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος (97) ορθόδοξη ζωή (96) ορθόδοξη ζωή- jeta orthodhokse (76) διωγμοί - përndjekje (61) ορθόδοξο βίωμα (59) εθνικισμός-nacionalizmi (56) ορθόδοξη εκκλησία της Αλβανίας (55) Ελλάδα-Αλβανία (48) Ι.Μ Κορυτσάς - Mitropolia e Shenjtë Korçë (45) ανθελληνισμός (44) Ελληνικό Σχολείο Όμηρος (43) πολιτισμός - kulturë (43) besimi orthodhoks (40) Γενικό Προξενείο Ελλάδος Κορυτσά (39) Ορθόδοξη Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Αλβανίας - Kisha Orthodhokse Autoqefale Shqiptare (37) ιστορία ορθοδοξίας (36) βίντεο (34) Shqipëria (32) ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ 1821 (32) κομμουνισμός- komunizmi (30) πνευματικά (27) Μητρόπολη Κορυτσάς - MItropolia e Korçës (24) πολιτική-politikë (23) απόδημος ελληνισμός-helenizmi i diasporës (22) αλβανικά (21) εκπαίδευση (21) Αρχαία Ελλάδα (20) helenët-Έλληνες (19) κομμουνισμός (19) Greqia (17) Βλαχόφωνοι Έλληνες (15)