Δευτέρα 6 Ιουνίου 2016

Η επίσκεψη του Έλληνα ΥΠΕΞ κ. Κοτζιά στα Τίρανα – Γράφει ο Δημήτρης Περδίκης

 
Ο Έλληνας ΥΠΕΞ αναμένεται να επισκεφθεί τα Τίρανα στις 6 και 7 Ιουνίου σε μια προσπάθεια να βρούνε λύση προβλήματα – αγκάθια στις ελληνο-αλβανικές σχέσεις. Η ελληνική πλευρά έχει φαίνεται ενστερνισθεί την προταθείσα λύση – πακέτο όλων των θεμάτων, όμως η πρόσκληση του κ. Κοτζιά προς το Αλβανό ομόλογό κ. Μπουσάτι, πριν λίγες εβδομάδες, να επισκεφθεί την Αθήνα αντιμετωπίστηκε αρνητικά από την αλβανική πλευρά.
Αυτές τις μέρες έχουμε διάφορες ανακοινώσεις, άρθρα, σχόλια, «διαρροές» και μια τηλεοπτική συνέντευξη (του Αλβανού ΥΠΕΞ Ντιτμίρ Μπουσάτι) στο Top Channel. Αυτά όλα δείχνουν εισηγήσεις, προβολή «κόκκινων γραμμών», τακτικισμούς και γενικά τις διεργασίες πριν από τις συναντήσεις.
Η αλβανική πλευρά προσπαθεί να γεμίσει την ατζέντα με πλήθος αξιώσεων ώστε η πλάστιγγα των διαπραγματεύσεων να γύρει προς την πλευρά της. Κοιτώντας στο παρελθόν στις διμερείς συναντήσεις των δυο χωρών, βλέπουμε πως η Αλβανία αρκετές φορές έστησε περίτεχνες παγίδες στις οποίες η ελληνική πλευρά έπεσε ατέχνως μέσα. Έχουμε ακόμα και πολλές συμφωνίες που όμως έμειναν μετέωρες, να μην έχουν υλοποιηθεί παρά την παρέλευση πολλών ετών. Αυτό σημαίνει απλά πως μπορεί να υπάρξει συμφωνία εφ’ όλης της ύλης, την οποία η ελληνική πλευρά να σπεύδει να υλοποιήσει, η δε αλβανική πλευρά να μην υλοποιεί τα δικά της συμφωνηθέντα. Παραδείγματα, οι συμφωνίες για τα θαλάσσια σύνορα και για τα στρατιωτικά κοιμητήρια, και άλλες ακόμα πολλές. Σαν γενικό συμπέρασμα των μέχρι σήμερα επαφών είναι πως η Αλβανία προσπαθεί να εξασφαλίσει τα μέγιστα από την Ελλάδα χωρίς να αποδώσει ούτε τα ελάχιστα. Άλλη παρατήρηση είναι πως η Ελλάδα ήδη έχει δώσει προς την Αλβανία πάρα πολλά χωρίς να ζητήσει ποτέ τίποτα (πχ εισδοχή της Αλβανίας στο ΝΑΤΟ και απόδοση στην Αλβανία καθεστώτος προς ένταξη στην ΕΕ χώρας). Ένα άλλο χρήσιμο στοιχείο είναι πως οι αλβανικές κυβερνήσεις όταν διαπραγματεύονται έχουν κάτι άλλο στο μυαλό τους για το αντικείμενο της διαπραγμάτευσης από αυτό που πραγματικά είναι. Αν για παράδειγμα το θέμα είναι τα δικαιώματα της Ελληνικής Εθνικής Μειονότητας ο μεν Έλληνας διαπραγματευτής θεωρεί ότι μιλάει για το σύνολο της ΕΕΜ, ο Αλβανός ομόλογός του δεν του φανερώνει πως για αυτόν ΕΕΜ είναι μόνο οι καλούμενες μειονοτικές ζώνες ή το αποτέλεσμα της κραυγαλέας αλβανικής απογραφής που ποινικοποιούσε την δήλωση ελληνικής εθνικής καταγωγής.
Αυτή η συνάντηση πραγματοποιείται σε χρονική στιγμή που η αλβανική κυβέρνηση πραγματοποιεί τέτοιες μεθοδεύσεις κατά του βορειοηπειρωτικού ελληνισμού που φτάνουν στα όρια του πόγκρομ και της εθνοκάθαρσης.
Την στιγμή που τα μέλη της Ελληνικής Εθνικής Μειονότητας, διεθνώς αναγνωρισμένης από την Αλβανία, αντιμετωπίζουν διαρπαγή των περιουσιών τους, προσπάθεια μείωσης μέχρι μηδενισμού της εκπαίδευσης στα ελληνικά, τα απαράδεκτα και ανιστόρητα σχολικά εγχειρίδια, αμφισβήτηση της ελληνικής πολιτιστικής τους κληρονομιάς, προσπάθεια μείωσης της ορθοδόξου εκκλησίας και υφαρπαγή ή και καταστροφή των εκκλησιαστικών μνημείων, εκλογική νοθεία και άλλες ανεπίτρεπτες μεθοδεύσεις αλλοίωσης της βούλησης της ΕΕΜ, απαγόρευση χρήσης της γλώσσας της ΕΕΜ στην δημόσια διοίκηση, στις οδικές επιγραφές και αλλού, και τόσα τόσα άλλα. Την ίδια στιγμή άρθρο που θεωρείται πως περιέχει εισηγήσεις προς τον Έλληνα ΥΠΕΞ αναφέρει: «… η Αθήνα κινδυνεύει να διαπραγματεύεται με την Αλβανία το περιουσιακό της Ελληνικής Μειονότητας, το οποίο πρωτίστως όμως και πέραν του προφανούς ενδιαφέροντος της Ελλάδας, αφορά βασικές και θεμελιώδεις υποχρεώσεις της Αλβανίας έναντι Αλβανών πολιτών – μελών της ελληνικής μειονότητας , που προστατεύονται από το Διεθνές Δίκαιο, τις Διεθνείς Συμβάσεις και το ευρωπαϊκό κεκτημένο».
Το άρθρο αυτό λοιπόν συνιστά στον Έλληνα ΥΠΕΞ να μην ασχοληθεί με την ΕΕΜ γιατί αυτή είναι δουλειά άλλων!! Τι να θαυμάσω λοιπόν, την… εθνική ευαισθησία του γράψαντος; Την… γνώση του πάνω στα ζητήματα της ΕΕΜ; Την γνώση του… πάνω σε πρακτικές και μεθοδεύσεις των Τιράνων; Την άγνοια του ότι παρά την προστασία διεθνών συμβάσεων από το 1914, το 1920 κλπ δακτυλάκι ποτέ δεν κινήθηκε για την προστασία της ΕΕΜ βάσει των διεθνών συμβάσεων, του διεθνούς δικαίου, από τον διεθνή παράγοντα.
Η Ελληνική Εθνική Μειονότητα στην Αλβανία ή αλλιώς ο Βορειοηπειρωτικός Ελληνισμός, είναι  Εθνική Ελληνική Μειονότητα διεθνώς αποδεκτή και αναγνωρισμένη. Τα μέλη της είναι βέβαια Αλβανοί πολίτες (και οι Πόντιοι Τούρκοι πολίτες ήσαν), οι περισσότεροι είναι και Έλληνες πολίτες που κατοικούν στις αρχέγονες εστίες τους από χιλιετιών, και η Ελλάδα έχει καθήκον και υποχρέωση να τους συμπαρασταθεί έμπρακτα ως μητρόπολη χώρα την εθνική αυτής μειονότητας.

Κυριακή Τυφλού. Η δύναμη της προσευχής (17-5-2015) Αρχιμ Επιφάνιος Χατζηγιάγκου - E Djela e të Verbërit Predikon Mitropoliti i Korçës Hirësia e Tij + Joani 5 6 2016


Κυριακή 5 Ιουνίου 2016

Ανακοίνωση Υπουργείου Εξωτερικών σχετικά με απαράδεκτες δηλώσεις αλβανικής πολιτικής ηγεσίας- Athina paralajmëron: Respektoni faktet historike dhe pakicat greke -


H Αλβανία θα πρέπει να αντιληφθεί ότι η ευρωπαϊκή της πορεία εξαρτάται από την πιστή εφαρμογή των πέντε αρχών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μεταξύ των οποίων είναι και ο σεβασμός της δικαιοσύνης και του κράτους δικαίου. Αυτό προϋποθέτει ότι θα σέβεται τις αποφάσεις των δικαστηρίων, ειδικά όταν πρόκειται για εγκλήματα πολέμου, και αντί να ανακινεί ανύπαρκτα ζητήματα να εφαρμόζει τα προαπαιτούμενα και τις δεσμεύσεις της όσον αφορά την προστασία των δικαιωμάτων της γηγενούς Ελληνικής Εθνικής Μειονότητας.

Ο απαιτούμενος πολιτικός πολιτισμός μεταξύ γειτόνων προϋποθέτει σοβαρότητα, σεβασμό στα ακριβή γεγονότα της ιστορίας και όραμα για σχέσεις που δεν θα επηρεάζονται, βέβαια, από την κατάφωρη, ηθελημένη ή μη, διαστρέβλωση της ιστορικής πραγματικότητας αλλά θα βασίζονται στην οικοδόμηση επάνω σε ισχυρά θεμέλια ενός μέλλοντος που θα διασφαλίζει ουσιαστική πρόοδο στις διμερείς σχέσεις και θα συμβάλει στη σταθερότητα και ασφάλεια της ευρύτερης περιοχής.
..............................................

Deklaratave dhe batutave të Kryeministrit Edi Rama në Kongresin e PDIU në lidhje me marrëdhëniet Shqipëri-Greqi dhe sidomos çështjen çame iu është përgjigjur qeveria greke.

Në një reagim të sajin Ministria e Jashtme greke i cilëson këto deklarata si të papranueshme duke kërkuar këtu respektim të fakteve historike.
“Shqipëria duhet të kuptojë se kursi i saj evropian varet nga zbatimi strikt i pesë parimeve të BE-së, ndër të cilat janë respekti për drejtësinë dhe shtetin e së drejtës. Kjo nënkupton se duhet të respektojë vendimet e Gjykatave, sidomos kur bëhet fjalë për krimet e luftës, dhe në vend që të ngrihen pretendime për çështje inekzistente, duhet të zbatohen kushtet për të drejtat e pakicës greke në Shqipëri. Kultura politike mes fqinjëve kërkon seriozitet, të respektohen faktet historike, mos të shtrembërohet realiteti historik, por të ndërtohet një themel i fortë për një të ardhme që siguron përparimin në marrëdhëniet dypalëshe që të kontribuojë në stabilitetin dhe sigurinë e rajonit”, thuhet në reagimin e Ministrisë së Jashtme të Greqisë”,

Διάλεξη του ΥΠΕΞ Ελλάδος Ν. Κοτζιά στο Πανεπιστήμιο Τιράνων με θέμα τις ελληνοαλβανικές σχέσεις

ομονοια κοτζιας αλβανια
Η Πρεσβεία της Ελλάδος στην Αλβανία σας ενημερώνει σχετικά με τις λεπτομέρειες της εκδήλωσης την οποία οργανώνει το Υπουργείο Εξωτερικών της Αλβανίας στο πλαίσιο της επίσκεψης στα Τίρανα της Α.Ε. του Υπουργού των Εξωτερικών της Ελλάδος κου Νικόλαου Κοτζιά (6-7 Ιουνίου 2016), ως κάτωθι:
Τρίτη, 7 Ιουνίου 2016
10:00 Εκδήλωση με θέμα «The importance of Albanian – Greek relations for the European future of the region»
Χώρος: Αίθουσα «ILIRIA” του Πανεπιστημίου Τιράνων (Οδ. Elbasanit, Πανεπιστημιούπολη)
Γλώσσα: Ελληνική – Αλβανική (ταυτόχρονη διερμηνεία, μέσω θαλάμου)
Λεπτομέρειες για την εκδήλωση:
Εκδήλωση αποτελείται από δύο σκέλη (ακολουθήσει χωριστό σχετικό αναλυτικό πρόγραμμα):
10:00 -11:30
Ι. Παρεμβάσεις κ.κ. Υπουργών: Μετά σύντομο καλωσόρισμα νέου Πρυτάνεως Παν/μίου Τιράνων κ. Mynyr Koni και εισαγωγή συντονιστού κ. Sokol Balla (έγκριτου δημοσιογράφου αλβανικού τ/σ «Top Channel»), ακολουθήσουν:
(α) Εναρκτήριος χαιρετισμός Αλβανού Υπουργού Εξωτερικών κ. Ditmir Bushati στην Αλβανική (διάρκειας 10 λεπτών),
(β) Διάλεξη κ. Υπουργού στη Ελληνική (διάρκειας 20 λεπτών),
(γ) Απαντήσεις κ.κ. Υπουργών σε ερωτήσεις συντονιστού κ. Balla (διάρκεια 30 λεπτά),
(δ) Απαντήσεις κ.κ. Υπουργών σε ερωτήσεις κοινού (Q&A session, διάρκειας 30 λεπτών).
Μετά πέρας ανωτέρω σκέλους εκδηλώσεως κ.κ. Υπουργοί αποχωρούν.
11:30-13:00
ΙΙ. Πάνελ Καθηγητών: Κατά διάρκεια β΄ σκέλους εκδηλώσεως, συντονιστής θα είναι Επικεφαλής Τμήματος Πολιτικών Επιστημών Παν/μίου Τιράνων Καθηγητής κ. Blendi Ceka. Καθηγητές αμφότερων πλευρών θα εκφωνήσουν σύντομες παρεμβάσεις (διαρκείας 10 λεπτών, περίπου, η κάθε μία) και θα ακολουθήσει ανοικτή συζήτηση μεταξύ των, καθώς και απαντήσεις σε ερωτήσεις κοινού.
Από ελληνικής πλευράς, συμμετέχουν Επ. Καθηγητές Παν/μίου Πειραιώς κ.κ. Ανδρέας Λιαρόπουλους και Σπύρος Ρουκανάς.
Από αλβανικής πλευράς, συμμετέχουν Πρύτανης Νομικής Σχολής Παν/μίου Τιράνων, Καθηγητής κ. Ksenofon Krisafi και Καθηγητής κ. Pellumb Xhufi
Πρεσβεία της Ελλάδας στα Τίρανα

Σάββατο 4 Ιουνίου 2016

Προκλητικές εθνικιστικές κορώνες του Ράμα στο Συνέδριο των Τσάμηδων- Ulërima Nacionaliste të Ramës në Kongresin e Çamëve!



“Shpresoj që fqinjët mos ankohen se e bëmë edhe Zeusin çam. Ajo që desha të them është që gara me mitet nuk i ka sjellë asgjë të mirë fqinjësisë mes shteteve apo komuniteteve. Javën që vjen ulemi në tavolinë me grekët për te diksutuar për ligjin absurd të luftës dhe zgjidhjen e çeshtjes çame se tani grekët nuk ikin më nga tavolina”.
Në fjalën e tij, Rama i është referuar historisë së padrejtësive që janë bërë me popullsinë çame por edhe përpjekjeve të shqiptarëve për ta zgjidhur këtë padrejtësi të popullsisë shqiptare çame. E ka nisur me batuta fjalimin e tij kur evidentoi se deputetja e PDIU-së Mesila Doda ishte veshur hijshëm me ngjyrat e Rilindjes, për të kaluar më pas me të pranishëm të tjerë, pinjollë të dinastive të mëdha shqiptare që kanë kontribuar ndër shekuj për zgjidhjen e çështjes çame. Një prej tyre ishte pinjolli i familjes së famshme mirditore Gjonmarkaj.
“Nuk kam se si të mos e nis me Prengë Gjokën, pinjollin e Gjonamarkajve të Mirditës i cili në vitin 1883, kryesonte një komitet qëndror të Korfuzit i përbetuar të mbronte midis të tjerash pacënueshmërinë e trojeve çame si trashëgimi e një populli autokton. Ky katolik malsorë Preng Gjoka, më 7 nëntor 1883, doli me një proglamatë publike drejtuar fuqive të mëdha në emër të këtij komiteti, ose të një partie gege e toske shqiptare e cila vibron edhe sot në dejet e kombit tonë si një klithëm që kërkon drejtësi dhe jo hakmarrje. Proklamata fillon kështu: shqiptarëte  shqipërisë së epërme të epirit dhe Maqedonisë i drejtohet qeverive shpirtmira dhe humane të Evropës, … e kjo thirrje  përfundon me një klithëm që vazhdon edhe sot që është udhërrëfyesi juaj dhe brenga jonë e përbashkët kombëtare. Ky është zëri i atyre që urrejnë të jetojnë në shtypje. Me zemrat të coptuara nga hidhërimi i bëjnë thirrje qeverive të evropës, ju përgjerohen me thirrjen e shpirtit të tyre: ndal, edhe këta janë bij të zotit, lereni të qetë të jetojnë jetën e tyre. Jam i lumtur që jam sot mes jush”, tha Rama.
Ai i referohet historisë e personaliteteve të famshme që kanë shkrua për çamërinë. “Sipas artistes së paharruar botërore, orakullit të Dodonës, se olimpi e ka fillin në çamëri, për ti dhënë peshën e duhur çështjes çame. Altarin e parë zoti e pati në çamëri…. Por kjo e sotmja nuk është koha dhe kjo e juaja nuk është partia që duhet të mbërthehet pas të shkuarës. Por shpresoj që fqinjët mos ankohen se e bëmë edhe Zeusin çam. Ajo që desha të them është që gara me mitet nuk i ka sjellë asgjë të mirë fqinjësisë mes shteteve apo komuniteteve. Gara se kush është më i madh e kush ka më shumë heronj, është një garë që i takon të shkuarës. Prandaj këtë shëmbëlltyre përbashkuuese, nën kurorën e ullirit, e shikoj si kurorë të fqinjësisë së mirë dhe zëdhënësi të domosdoshme për reciprocitet të shqiptarëve mes vedi dhe me fqinjët.
Ethet e nacionalizimit etnik nuk i shërbejnë vendit tonë. I duhet një patriotizëm modern që vjen nga poshte që merr energji nga shqiptarët e ndarë në shumë teritore e shumë vende të botës, në trojhet amë apo në emigracion, që merr energji nga vepra të njohura e të panjohura njerzish të mëdhenj apo të zakonshëm, që merr energji nga kombëtarja jonë e futbollit, që shumëfishohet në riprodhimin e energjisë për hqjen e barrierave në hapësirën shqiptare, është patriotizmi I shëndetshëm për kohën tonë, që nxit passion për ti shërbuyer emrit të mirë të familjes dhe perms tij emrit të vndit tënd por që nuk ka yryshe e nuk ushqen urrejtje”, ka thënë sot Rama.
Kryministri komentoi edhe kritikat e kryetarit të PDIU-së për qeverisjen, duke e shoqëruar me batuta për basketbollin, referuar faktit se kongresi i PDIU-së zhvillohet pikërisht në pallatin e sportit, ku Rama ka lujatur basketboll. “Gjuajtjet e Shpëtimit janë të mirëseardhura dhe kanë efektin e duhur. Shpëtim të falenderoj dhe ju falenederoj shumë që më ftuar në këtë kongres rrënjëlëshues se për mua rrënjët janë të rëndësishme…Falenderoj Shëtimin që foli aq gjatë se nuk ankohen për mua që flas më gjatë se të gjithë…
Rritjen e PDIU e shoh dhe është shqetësim se janë vota që mund t’i merrnim ne dhe me besoni se ka edhe të tjerë që shqetësohen për këtë rrijte”, tha Rama./27.al


 «Ελπίζω οι γείτονες να μην παραπονεθούν πως κάναμε τον Δία τσάμη. Αυτό που ήθελα να πω είναι πως ο ανταγωνισμός με τους μύθους δεν φέρνει τίποτα το καλό στην ειρηνική συνύπαρξη  μεταξύ των εθνών και κοινοτήτων. Κατά την επόμενη εβδομάδα θα καθίσουμε στο  τραπέζι  με τους έλληνες  για να συζητήσουμε για το «εμπόλεμο» , αυτό το ακατανόητο νόμο της εμπόλεμης κατάστασης, και την επίλυση του τσάμικου ζητήματος γιατί οι έλληνες τώρα δεν φεύγουν από το τραπέζι».
Στο λόγο του ο Ράμα έχει αναφερθεί στην ιστορία των αδικιών που έχουν γίνει στους τσάμηδες αλλά και για τις προσπάθειες των αλβανών για να λύσουν  αυτή την αδικία προς το τσάμικο αλβανικό πληθυσμό. Έχει ξεκινήσει το λόγο του με διάφορα αστεία βλέποντας την βουλευτή του τσάμικου κόμματος Μεσίλα Ντόντα ντυμένη με ρούχα που είχαν χρώματα που χρησιμοποιεί το Σοσιαλιστικό Κόμμα, έπειτα πέρασε στους άλλους συμμετέχοντες, απόγονοι των μεγάλων αλβανικών δυναστειών που έχουν προσφέρει ανά τους αιώνες για την επίλυση του τσάμικου ζητήματος. Ένας εξ αυτών απόγονος της γνωστής οικογένειας Μυρδιτών Γκιονμάρκαϊ « Δεν μπορώ να μην ξεκινήσω με τον Πρέγκα Γκιόκα, τον απόγονο των Γκιονμάρκαϊ της Μυρδίτας, ο οποίος κατά το 1883, διοικούσε μια κεντρική επιτροπή στην Κέρκυρα που είχε ορκιστεί μεταξύ άλλον να προστατεύσει την ακεραιότητα των τσάμικων εδαφών  ως κληρονομιά ενός αυτόχθονου λαού . Αυτός ο καθολικός, βουνίσιος, ο Πρένγκ Γκιόκα, στις 7 Νοεμβρίου του 1883, έκανε μια δημόσια δήλωση προς τις μεγάλες δυνάμεις στο όνομα αυτής της επιτροπής, ή ενός αλβανικού κόμματος Γκέγκηδων ή Τόσκιδων που δονείτε σήμερα στις φλέβες του έθνους μας ως μία κραυγή που θέλει δικαιοσύνη και όχι εκδίκηση. Η δήλωση ξεκινά έτσι: οι αλβανοί της μέσης Αλβανίας, της Ηπείρου και της Μακεδονίας απευθύνονται στις καλόψυχες και φιλάνθρωπες  κυβερνήσεις  της Ευρώπης …. αυτό το κάλεσμα  τελειώνει με μια κραυγή και συνεχίζετε και σήμερα που αποτελεί τον καθοδηγητή σας και το κοινό μας εθνικό πόνο. Αυτή είναι η φωνή αυτών που μισούν να ζουν υπό την καταπίεση. Με κομματιασμένες καρδιές, από την πίκρα καλούσαν τις κυβερνήσεις της Ευρώπης, τις ικετεύουν με το κάλεσμα της ψυχής τους: σταματήστε, και αυτοί είναι παιδιά του Θεού, αφήστε τους ήσυχους να ζήσουν την ζωή τους. Είμαι ευτυχισμένος που είμαι σήμερα κοντά σας», είπε ο Ράμα.
Αυτός αναφέρεται στις γνωστές προσωπικότητες που έχουν γράψει για την τσαμουριά. «Σύμφωνα με την παγκόσμια γνωστή καλλιτέχνη, την μάντισσα της   Δωδώνης, πως ο Όλυμπος έχει την αρχή του στην Τσαμουριά για να δώσει την σοβαρότητα που αρμόζει στην υπόθεση της τσαμουριάς. Το πρώτο ιερό ο Θεός το είχε στην Τσαμουριά…. Αλλά αυτή η σημερινή δεν είναι η στιγμή και αυτό εδώ δεν είναι το κόμμα που πρέπει να παραμείνει κολλημένο στο παρελθόν. Ελπίζω, όμως, ώστε οι γείτονες να μην παραπονιούνται γιατί κάναμε τον Ζεύς τσάμη. Αυτό που ήθελα να πω είναι πως ο ανταγωνισμός με τους μύθους δεν έχει φέρει τίποτα καλό στην καλή γειτνίαση μεταξύ κρατών και κοινοτήτων.  Ο αγώνας για το ποιος είναι μεγαλύτερος και ποιος έχει περισσότερους ήρωες είναι ένας αγώνας που ανήκει στο παρελθόν. Για το λόγο αυτό αυτή την ενωτική παραβολή, υπό το στεφάνι της ελιάς, το βλέπω ως στεφάνι της καλής γειτνίασης και μιας απαραίτητης ειδοποίησης για   αμοιβαιότητα των αλβανών μεταξύ τους και με τους γείτονες.
Ο εθνικιστικός πυρετός δεν εξυπηρετεί την χώρα μας. Χρειάζεται ένα σύγχρονο πατριωτισμό που έρχεται από κάτω και λαμβάνει ενέργεια από τους διχασμένους αλβανούς σε πολλές περιοχές και χώρες του κόσμου, στα πατρώα εδάφη ή στην μετανάστευση, που λαμβάνει ενέργεια από γνωστά και άγνωστα έργα μεγάλων ανθρώπων η απλών ανθρώπων όπως είναι η εθνική  ποδοσφαίρου της χώρας μας, που πολλαπλασιάζεται την αναπαραγωγή της ενέργειας για την αφαίρεση των εμποδίων στην αλβανική έκταση, είναι ο υγιής πατριωτισμός  για την εποχή μας, δίνει κίνητρα στο πάθος για να εξυπηρετήσει το όνομα της οικογένειας του και  μέσα από αυτό να εξυπηρετήσει την χώρα του αλλά που δεν έχει κακία και δεν τρέφει μίσος», είπε ο Ράμα.
Ο Πρωθυπουργός σχολίασε και τις κριτικές του προέδρου του κόμματος των τσάμηδων για την διακυβέρνηση της χώρας, συνοδεύοντας το με αστεία για το μπάσκετ και αναφερόμενος  έτσι στο γεγονός πως το κόμμα αυτό οργανώνει την εκδήλωση στο Αθλητικό Μέγαρο, όπου ο Ράμα έχει παίξει μπάσκετ. « Τα σουτ του Σπετίμ είναι καλοδεχούμενα και έχουν την σωστή επίδραση. Σπετίμ σ’ ευχαριστώ πολύ που με καλέσατε στο εντυπωσιακό αυτό συνέδριο γιατί για μένα οι ρίζες είναι σημαντικές… Ευχαριστώ των Σπετίμ που μίλησε τόσο πολύ και  δεν παραπονιέται για μένα που μιλώ  περισσότερο από όλους …
Την αύξηση του Κόμματος των Τσάμηδων PDIU, την βλέπω και είναι κάτι που με ανησυχεί γιατί είναι ψήφοι που μπορούμε να τα πάρουμε εμείς και πιστεύω πως υπάρχουν και άλλοι που ανησυχούν για την αύξηση αυτή», είπε ο Ράμα  


Μετάφραση Πελασγός

Ενισχύστε οικονομικά την προσπάθεια μας!

Ετικέτες

ενημέρωση (2161) ενημέρωση-informacion (1428) Αλβανία (904) ορθοδοξία (422) ιστορία-historia (374) Εθνική Ελληνική Μειονότητα (366) ελληνοαλβανικές σχέσεις (311) ορθόδοξη πίστη - besimi orthodhoks (277) Εθνική Ελληνική Μειονότητα - Minoriteti Etnik Grek (253) Β Ήπειρος (239) ορθοδοξία-orthodhoksia (234) ορθόδοξη πίστη (222) εθνικισμός (195) διωγμοί (162) τσάμηδες (122) shqip (119) Κορυτσά-Korçë (118) Κορυτσά Β Ήπειρος (103) informacion (100) Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος (97) ορθόδοξη ζωή (96) ορθόδοξη ζωή- jeta orthodhokse (76) διωγμοί - përndjekje (61) ορθόδοξο βίωμα (59) εθνικισμός-nacionalizmi (56) ορθόδοξη εκκλησία της Αλβανίας (55) Ελλάδα-Αλβανία (48) Ι.Μ Κορυτσάς - Mitropolia e Shenjtë Korçë (45) ανθελληνισμός (44) Ελληνικό Σχολείο Όμηρος (43) πολιτισμός - kulturë (43) besimi orthodhoks (40) Γενικό Προξενείο Ελλάδος Κορυτσά (39) Ορθόδοξη Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Αλβανίας - Kisha Orthodhokse Autoqefale Shqiptare (37) ιστορία ορθοδοξίας (36) βίντεο (34) Shqipëria (32) ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ 1821 (32) κομμουνισμός- komunizmi (30) πνευματικά (27) Μητρόπολη Κορυτσάς - MItropolia e Korçës (24) πολιτική-politikë (23) απόδημος ελληνισμός-helenizmi i diasporës (22) αλβανικά (21) εκπαίδευση (21) Αρχαία Ελλάδα (20) helenët-Έλληνες (19) κομμουνισμός (19) Greqia (17) Βλαχόφωνοι Έλληνες (15)