Δευτέρα 8 Μαΐου 2017

Σε δοκιμασία η ομαλότητα στην Αλβανία


Aποκορύφωμα των κινητοποιήσεων της αντιπολίτευσης ήταν, πριν από λίγες ημέρες, ο αποκλεισμός όλων των μεγάλων οδικών αρτηριών της Αλβανίας επί μία ώρα.
ΕΤΙΚΕΤΕΣ:
Σε μια μικρή πόλη λίγα χιλιόμετρα μακριά από τα Τίρανα δοκιμάζεται σήμερα η πολιτική ομαλότητα στην Αλβανία. Η Καβάγια, με τους 40.000 κατοίκους της, πιστούς στη συντριπτική τους πλειονότητα στο Δημοκρατικό Κόμμα του πρώην πρωθυπουργού Σάλι Μπερίσα, επελέγη από την κεντροδεξιά αντιπολίτευση ως το πεδίο δυναμικής σύγκρουσης με την κυβέρνηση του σοσιαλιστή Εντι Ράμα, ενόψει των βουλευτικών εκλογών του Ιουνίου, από τις οποίες τα κόμματα του αντιπολιτευτικού τόξου έχουν δηλώσει ότι θα απόσχουν.
Στην Καβάγια –ο φίλα προσκείμενος στον Ράμα δήμαρχος της οποίας είχε καθαιρεθεί λόγω καταδικαστικών αποφάσεων στην Ιταλία και την Ελβετία για βιασμούς– αναμένονται χιλιάδες οπαδοί της αντιπολίτευσης απ’ όλη την Αλβανία για να εμποδίσουν δυναμικά τη διεξαγωγή επαναληπτικών εκλογών στη δημοτική αρχή. Θα λειτουργήσει η κωμόπολη αυτή με τους αψίκορους και «ανυπότακτους» ανθρώπους της, από την οποία ξεκίνησαν οι πρώτες συγκεντρώσεις κατά του καθεστώτος Χότζα, ως πυροκροτητής που θα ενεργοποιήσει επικίνδυνες για τη δημοκρατική τάξη πραγμάτων εξελίξεις; Η αντιπολίτευση, πάντως, εμφανίζεται αποφασισμένη να μετατρέψει την Καβάγια σε αφετηρία δυναμικών κινητοποιήσεων, που σύμφωνα με τον πρόεδρο του Δημοκρατικού Κόμματος, Λουίζλιμ Μπάσα, θα φτάσουν μέχρι και στο κάλεσμα προς τους πολίτες σε πολιτική ανυπακοή, ακόμα και να μην πληρώνουν τους φόρους.
Μπορεί τον τελευταίο καιρό οι δραματικές εξελίξεις στην ΠΓΔΜ να αποσπούν το διεθνές ενδιαφέρον, όμως (και) η Αλβανία με τις πολιτικές οξύτητες αλλά και την εθνικιστική ρητορική του πρωθυπουργού της εξελίσσεται σε δυνάμει πηγή έντασης για την ευρύτερη περιοχή. Με τη χώρα να οδεύει προς τις προγραμματισμένες για τις 18 Ιουνίου βουλευτικές εκλογές, το πολιτικό θερμόμετρο έχει ανέβει ήδη στα ύψη και δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι αυτές θα διεξαχθούν ή θα γίνουν χωρίς τη συμμετοχή όλων των κομμάτων.
Η αντιπολίτευση έχει θέσει θέμα διενέργειας των εκλογών από υπηρεσιακή κυβέρνηση, μη εμπιστευόμενη τη σημερινή του Εντι Ράμα, την οποία κατηγορεί, όπως και τον ίδιο, ότι με χρήματα από το... εμπόριο ναρκωτικών θα εξαγοράσει ψήφους αλλοιώνοντας το αποτέλεσμα. Μάλιστα τα κόμματά της, με πρώτο το Δημοκρατικό, απέχουν από το Κοινοβούλιο και με «στρατηγείο» μια τέντα στο κέντρο των Τιράνων οργανώνουν καθημερινά συγκεντρώσεις και πορείες σε όλη τη χώρα με αποκορύφωμα, πριν από λίγες ημέρες, τον αποκλεισμό όλων των μεγάλων οδικών αρτηριών επί μία ώρα.
Επιπλέον, κανένα εξ αυτών δεν δήλωσε συμμετοχή στις εκλογές στο πλαίσιο της προθεσμίας που έληξε στις αρχές της εβδομάδας και έτσι θα γίνουν με τη συμμετοχή μόνο των κομμάτων του κυβερνητικού συνασπισμού, του οποίου ηγείται ο Ράμα. Οι μέχρι τώρα προσπάθειες Ευρωπαίων και Αμερικανών να φέρουν κυβέρνηση και αντιπολίτευση στο τραπέζι των συζητήσεων δεν απέδωσαν.

Η «Μεγάλη Αλβανία» δεν είναι στην ατζέντα των ελίτ μας

Ο υπουργός Εξωτερικών του Κοσόβου κ. Ενβέρ Χοτζάι, με τον Ελληνα ομόλογό του κ. Ν. Κοτζιά.
ΕΤΙΚΕΤΕΣ:
Η «Μεγάλη Αλβανία» δεν είναι στην ατζέντα των ελίτ του Κοσόβου, λέει, μεταξύ άλλων, στην «Κ» ο υπουργός Εξωτερικών της χώρας κ. Ενβέρ Χοτζάι, που βρέθηκε την Παρασκευή στην Αθήνα για επαφές με τον Ελληνα ομόλογό του κ. Ν. Κοτζιά. Ο κ. Χοτζάι ευχαριστεί τους Ελληνες στρατιώτες και διπλωμάτες που υπηρετούν στο Κόσοβο και εγγυώνται την ασφάλεια της χώρας, ενώ τονίζει πως ευελπιστεί σε σύσφιγξη των οικονομικών και πολιτικών σχέσεων ανάμεσα σε Αθήνα και Πρίστινα.
– Υπάρχει ανησυχία πως ό,τι άρχισε με τη διακήρυξη της ανεξαρτησίας του Κοσόβου, ίσως αποδειχθεί το πρώτο βήμα στην πορεία δημιουργίας μιας «Μεγάλης Αλβανίας». Είναι αιτιολογημένες αυτές οι ανησυχίες;
– Τα τελευταία χρόνια έχουμε ένα νέο πολιτικό τοπίο. Υπάρχει ένας νέος χάρτης των Βαλκανίων, μετά την ανεξαρτησία του Κοσόβου το 2008 και του Μαυροβουνίου το 2006, που σηματοδότησαν τα τελευταία κεφάλαια της διάλυσης της Γιουγκοσλαβίας. Το Κόσοβο είναι μέρος του νέου χάρτη και θα υπάρχει ως ανεξάρτητο κράτος για πάντα. Το αφήγημα της «Μεγάλης Αλβανίας» δεν είναι στην ατζέντα των ελίτ του Κοσόβου αλλά και των Αλβανών γενικά. Πρόκειται για αφήγημα φόβου, το οποίο διαδίδεται κυρίως από κάποιους στη Σερβία. Οι συνάδελφοί μας στο Βελιγράδι μιλούν γι’ αυτό το αφήγημα περισσότερο από οποιονδήποτε άλλο στην περιοχή.
– Η Πρίστινα εφαρμόζει τη Συμφωνία των Βρυξελλών του 2013;
– Από το 2011 έχουμε έναν διάλογο με τη Σερβία για όλα τα εκκρεμή μεταξύ μας θέματα. Δεν πρόκειται για διάλογο που αφορά την κυριαρχία του Κοσόβου. Η πιο σημαντική συμφωνία μεταξύ μας είναι αυτή που υπογράφηκε τον Απρίλιο του 2013 στις Βρυξέλλες. Αρκετές πτυχές της έχουν ήδη εφαρμοστεί. Μέρος της συμφωνίας είναι η δημιουργία μιας ένωσης δήμων της σερβικής κοινότητας.
Ο ρόλος της Αθήνας
Οι 10 νέοι δήμοι θα κυβερνώνται από τους ίδιους τους Σέρβους του Κοσόβου. Επίσης, 11 από τα 120 μέλη του Κοινοβουλίου μας προέρχονται από τη σερβική κοινότητα. Εχουν γίνει μέρος της πολιτικής, της οικονομικής και της κοινωνικής ζωής. Ωστόσο, ορισμένες φορές εκπρόσωποι της σερβικής κοινότητας έχουν χρησιμοποιηθεί από τη Σερβία για να υπονομευθεί η κρατική οντότητα του Κοσόβου.
– Η Ελλάδα δεν έχει αναγνωρίσει το Κόσοβο, ωστόσο έχει στηρίξει τη συμμετοχή της χώρας σε μια σειρά διεθνών οργανισμών. Πώς βλέπετε τις σχέσεις σας με την Αθήνα στα επόμενα χρόνια;
– Η Ελλάδα είναι μία από τις πιο σημαντικές χώρες στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, μέρος της περιοχής μας. Εχει στηρίξει την ειρήνη και τη σταθερότητα ως μέλος της Ε.Ε. αλλά και γενικότερα. Ευχαριστούμε την Ελλάδα για τη στήριξή της συνολικά. Εχουμε Ελληνες στρατιώτες στην KFOR, οι οποίοι κάνουν εξαιρετική δουλειά στη διαφύλαξη της ειρήνης και της ασφάλειας στο Κόσοβο. Επίσης, έχουμε Ελληνες διπλωμάτες σε αποστολές της Ε.Ε. και άλλους οργανισμούς. Θα ήθελα να αναφερθώ στην πολύ ενεργό πρέσβειρα Αλεξάνδρα Παπαδοπούλου, η οποία είναι επικεφαλής της μη στρατιωτικής αποστολής της Ε.Ε. στο Κόσοβο (EULEX). Αυτά είναι λίγα παραδείγματα για να εξηγήσω στο κοινό σας πόσο σημαντική είναι η εμπλοκή της Ελλάδας στη διαδικασία οικοδόμησης του κράτους μας. Θα θέλαμε η Ελλάδα να αναγνωρίσει το Κόσοβο και να ξεκινήσει μια νέα περίοδος πολιτικής φιλίας ανάμεσα στις δύο χώρες. Χάρις στην Ελλάδα γίναμε μέλη σε ορισμένους διεθνείς οργανισμούς και αναγνωρίζουμε την υποστήριξη στην προσπάθειά μας να γίνουμε υποψήφιοι προς ένταξη στην Ε.Ε. Επιτρέψτε μου τον προσωπικό τόνο, καθώς έχω σπουδάσει αρχαία ελληνικά και ελληνική ιστορία στο Πανεπιστήμιο της Βιέννης και αισθάνομαι ότι έχουμε αρκετά κοινά.
– Το Κόσοβο έχει ευρωπαϊκή προοπτική; Επισκεφθήκατε πριν από λίγες μέρες τις Βρυξέλλες. Τι μηνύματα λάβατε;
– Η σχέση με την Ε.Ε. είναι η πλέον σημαντική. Αντιλαμβανόμαστε την ενσωμάτωσή μας ως επιστροφή στην Ευρώπη. Συνάντησα την κ. Μογκερίνι, τον επίτροπο Χαν και μέλη του Ευρωκοινοβουλίου. Προσπαθούμε να λάβουμε στήριξη ώστε η φιλελευθεροποίηση της βίζας να ισχύσει και για τους Κοσοβάρους. Επίσης, με την Ε.Ε. έχουμε την πολύ σημαντική Συμφωνία Σύνδεσης και Σταθεροποίησης. Το Κόσοβο είναι η μόνη χώρα στην περιοχή που δεν είναι υποψήφια προς ένταξη και αυτό ελπίζουμε να αλλάξει. Στις Βρυξέλλες συζητήσαμε, επίσης, για την περιοχή και το μέλλον του διαλόγου ανάμεσα σε Σερβία και Κόσοβο.

Ο «Κινέζος» που έσβησε τη φωτιά στα Βαλκάνια

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:
Ο Χόιτ Μπράιαν Γι, κινεζικής καταγωγής αναπληρωτής βοηθός ΥΠΕΞ των ΗΠΑ, είναι ένας έμπειρος διπλωμάτης, που υπηρέτησε σε δύσκολα πόστα. Από το Ζάγκρεμπ της Κροατίας, ήρθε ως γενικός πρόξενος στη Θεσσαλονίκη σε μια εποχή που τα Βαλκάνια έβραζαν ακόμα και από εκεί εστάλη να υπηρετήσει για ένα διάστημα στην Καμπούλ, προτού αναρριχηθεί στα υψηλά κλιμάκια της αμερικανικής εξωτερικής πολιτικής.
Τον «Κινέζο» με τα άπταιστα ελληνικά επιστράτευσε το Στέιτ Ντιπάρτμεντ, για να σβήσει τη φωτιά που πήγε να ανάψει στα Σκόπια και όπως δείχνουν τα πράγματα μάλλον τα κατάφερε – έστω προσωρινά. Από τη Δευτέρα που έφυγε από τα Σκόπια, αφού είδε την πολιτική και πολιτειακή ηγεσία, οι τόνοι έπεσαν, η ρητορική της όξυνσης αμβλύνθηκε κάπως και κατά πώς δείχνουν τα πράγματα η κατάσταση οδεύει προς εκτόνωση. Το τι ακριβώς διημείφθη στις συναντήσεις και αν υπάρχει παρασκήνιο δεν έχει γίνει ακόμα γνωστό. Ξέρουμε μόνο τι δήλωσε ο ίδιος αμέσως μετά και τι είπαν και οι πρωταγωνιστές της κρίσης συνομιλητές του.
Ο Χόιτ Μπράιαν Γι μπορεί να μην είναι... Χόλμπρουκ και θιασώτης της διπλωματίας του «οδοστρωτήρα», κατέστησε όμως, με τον ήρεμο και μειλίχιο λόγο του, σαφές στους αντιμαχομένους ότι οι ΗΠΑ δεν θα επιτρέψουν να εξελιχθεί η κρίση από πολιτική σε εθνοτική και να καταλήξουν Αλβανοί και Σλαβομακεδόνες στα όπλα, όπως την άνοιξη του 2001.
Μέχρι και την περασμένη Κυριακή, ο αμερικανικός παράγοντας έδειχνε να απουσιάζει από την πιο επικίνδυνη, τούτη την περίοδο, εστία έντασης των Βαλκανίων, την ΠΓΔΜ. Υπήρχε η εντύπωση ότι οι ΗΠΑ, μετά την αλλαγή φρουράς στον Λευκό Οίκο, έχουν πάψει να ενδιαφέρονται για τα Βαλκάνια και αποτέλεσμα αυτού του «κενού ισχύος» ήταν η συνεχής κλιμάκωση της κρίσης που απειλούσε να αποσταθεροποιήσει την ίδια τη χώρα και να εξαπλωθεί στις άλλες γύρω εύφλεκτες ζώνες.
Ηταν τέτοια η απαξίωση προς την αμερικανική πλευρά από τον Γκρούεφσκι, που ο ίδιος και ο πρόεδρος Ιβανόφ όχι μόνο αγνοούσαν τις συστάσεις και παραινέσεις του πρέσβη των ΗΠΑ στα Σκόπια, αλλά ενίοτε του κουνούσαν και το δάχτυλο, ενώ αγνοούσαν παντελώς τις ευρωπαϊκές παρεμβάσεις της Φεντερίκα Μογκερίνι. Ο Χόιτ Μπράιαν Γι, όμως, φαίνεται ότι ήρθε και έβαλε τα πράγματα στη θέση τους, αξιώνοντας να τηρηθούν οι συνταγματικές διαδικασίες με τον σχηματισμό «μεταρρυθμιστικής κυβέρνησης», του συνασπισμού Σοσιαλδημοκρατών και αλβανικών κομμάτων, ενώ προέβαλε και το καρότο της ένταξης στις ευρωατλαντικές δομές. Οι δυτικοί δεν μπορούσαν να αφήσουν να εξελιχθεί άλλο η κρίση. Πολύ περισσότερο, μάλιστα, όταν στο παιγνίδι έχει εμπλακεί και η Ρωσία, παίρνοντας ανοικτά το μέρος του εθνικιστή Γκρούεφσκι και καλώντας, διά του Πατριάρχη Κυρίλλου, στη Μόσχα τον πρόεδρο Ιβανόφ προκειμένου να τον παρασημοφορήσει για την προσφορά του στην... Ορθοδοξία.
Ποιος μπορούσε να πιέσει τους εμπλεκομένους στην αντιπαράθεση ώστε να αποκατασταθεί η συνταγματική ομαλότητα, να λειτουργήσει το δημοκρατικό πολίτευμα και, κυρίως, να μη διαταραχθεί η αρμονική συμβίωση των δύο κοινοτήτων; Αποδείχθηκε πως οι Αμερικανοί εξακολουθούν να έχουν τον πρώτο λόγο στη διατήρηση της αρχιτεκτονικής ασφάλειας και του συνοριακού status, που οικοδομήθηκε μετά τη διάλυση της Γιουγκοσλαβίας στα Δυτικά Βαλκάνια, και πολύ δύσκολα θα την εμπιστευθούν στους Ευρωπαίους.
Η λύση
Οι εξελίξεις τρέχουν στα Σκόπια και εκτός απροόπτου ο Ζάεφ και τα αλβανικά κόμματα θα σχηματίσουν τελικά κυβέρνηση. Η αίσθηση, ωστόσο, που κυριαρχεί είναι ότι με την αμερικανική παρέμβαση αποσοβήθηκαν τα χειρότερα και η πολιτική ομαλότητα θα αποκατασταθεί βήμα βήμα. Οι πάντες, ωστόσο, γνωρίζουν ότι όσο παραμένει στο πολιτικό παιγνίδι ο Γκρούεφσκι, τα πράγματα δεν πρόκειται να ηρεμήσουν. Η σημερινή κρίση φέρει ξεκάθαρα το όνομά του. Ως πρωθυπουργός, επί τρεις θητείες, με την πολιτική του εξαρχαϊσμού και το αφήγημα του «μακεδονισμού», αλλά και τη συνεχή υπονόμευση, διά της απονεύρωσης της Συμφωνίας της Αχρίδας, έσπρωξε στην απέναντι πλευρά, αντί να φέρει κοντά το ισχυρό αλβανικό στοιχείο (πλησιάζει το 30% του πληθυσμού), το οποίο συσπειρώθηκε σε εθνικιστική βάση αφήνοντας περιθώρια σε οράματα τύπου Μεγάλης Αλβανίας. Δεν δίχασε, όμως, μόνο τις δύο εθνότητες, αλλά και την ίδια τη σλαβομακεδονική κοινωνία, κυβερνώντας με «εργαλεία» το κομματικό και διεφθαρμένο κράτος, χειραγωγημένη δικαιοσύνη, φιμωμένα ΜΜΕ και ένα απίστευτο δίκτυο μυστικών υπηρεσιών που έφτασε σε σημείο, όπως αποκαλύφθηκε με ντοκουμέντα, να παρακολουθεί για λογαριασμό τους τις τηλεφωνικές συνδιαλέξεις 30.000 πολιτών.
Ηταν αυτοί οι λόγοι για τους οποίους ακόμα και ο δυτικός παράγοντας ήθελε να απαλλαγεί από τον πρώην εκλεκτό του, εκτιμώντας πως αποτελεί παράγοντα ανωμαλίας και τροχοπέδη για την ευρωατλαντική πολιτική της ΠΓΔΜ. Και έτσι έγιναν οι πρόωρες εκλογές, με τον εθνικιστή ηγέτη να μην αποδέχεται την τήρηση του συντάγματος και να επιμένει σε εκ νέου προσφυγή στην κάλπη προσδοκώντας στην υφαρπαγή της ψήφου των Σλαβομακεδόνων διά της διχαστικής επίκλησης «κίνδυνου» αλβανοποίησης του κράτους. Φοβάται ενδεχομένως πως εάν δεν κυβερνήσει, κινδυνεύει να πάει φυλακή, δεδομένου ότι η ανεξάρτητη εισαγγελέας που τοποθετήθηκε από τη Βουλή για να διερευνήσει τα έργα και τις ημέρες της διακυβέρνησής του, έχει ασκήσει εναντίον του διώξεις για βαρύτατα αδικήματα.
http://www.kathimerini.gr/

Απευθείας Μετάδοση - Ελληνορθόδοξη Παιδεία ή Άθεα Γράμματα;



Κυριακή 7 Μαΐου 2017

Δείτε τους υποψήφιους του ΜΕΓΚΑ για τις εκλογές


Σας παρουσιάζουμε τους υποψήφιους βουλευτές του κόμματος Εθνική Ελληνική Μειονότητα για το Μέλλον (ΕΕΜΜ-ΜΕΓΚΑ) για τις εκλογές της 18ης Ιουνίου 2017, ανά Περιφέρεια.

Και στις 12 Περιφέρειες της χώρας δήλωσε υποψήφιους.


(Σε παρένθεση η ηλικία)

Περιφέρεια Αυλώνας
1. Χρήστος Κίτσιος (48)
2. Νίκος Κουρής (49)
3. Μελίνα Μητσιώνη (27)
4. Περικλής Νάτσης (48)
5. Σπύρος Καρκασίνας (63)
6. Αλεξάνδρα Τσιάβου (45)
7. Τίμος Γκίνης (59)
8. Ιρένα Καλογερη (34)
9. Θοδωρής Παππάς (61)
10. Ανετα Γκούντη (34)
11. Χριστίνα Καλυβιώτη (23)
12. Άννα-Μαρία Σέντη (25)

Περιφέρεια Αργυροκάστρου
1. Κωνσταντίνος Ζάρος (61)
2. Στέφανος Σεντης (52)
3. Κλεοπάτρα Κουρη (44)
4. Λεονώρα Τόλη (55)
5. Χριστίνα Γκίνη (51)

Περιφέρεια Κορυτσάς
1. Πετρικας Τανούσης (48)
2. Στέλλα Κιτσιου (39)
3. Στέφανος Παρτάλης (62)
4. Λευτέρης Παππάς (52)
5. Ανθοκλής Μπιντας (27)
6. Χριστίνα Θοδωρή (27)
7. Θεοδώρα Μητσωνη (29)
8. Πέτρος Σκέυης (31)
9. Άγγελος Τσέκος (22)
10. Αμαλία Νίκα (34)
11. Γρηγόρης Μπάχος (58)

Περιφέρεια Μπερατιού
1. Χρήστος Νάστος (41)
2. Γκεντιαν Ασανο (32)
3. Μαρίκα Μίχα (34)
4. Μήτρος Κότσκος (75)
5. Φωτείνη Λουψατη (33)
6. Αρεστης Τσάβος (29)
7. Γαριφαλιά Τζαφέρη (26)

Περιφέρεια Δυρραχίου
1. Γρηγόρης Ζαφείρης (61)
2. Βιολέτα Λούτση (53)
3. Λευτέρης Μπουζούκας (40)
4. Βαγγέλης Πύλιος (54)
5. Σταύρος Χρήστος (47)
6. Κλεοπάτρα Ζήση (65)
7. Γιώργος Γκάζγκας (69)
8. Θωμάς Μπουζούκας (65)
9. Βασιλική Μπουζούκα (61)
10. Βασίλης Τσάβος (58)
11. Αχιλλέας Παππάς (59)
12. Τζουλιάνα Μπόλη (35)
13. Ηλίας Κίτσιος (43)
14. Ελένη Παππά (50)

Περιφέρεια Ελμπασάν
1. Βασίλης Στούκας (53)
2. Θωμάς Κόκαλης (72)
3. Αθηνά Λούτση (26)
4. Ευανθία Μπουζούκα (67)
5. Αριστείδης Μπουζούκας (43)
6. Σπύρος Κόλιας (49)
7. Αθηνά Μπόλη (60)
8. Ιωάννης Μπουζούκας (46)
9. Κώστας Καλογερης (77)
10. Θύμιος Νταγιακας (55)
11. Θωμάς Κυριάκος (68)
12. Ευδοξία Παππά (37)
13. Τιμολέων Παππάς (46)
14. Βιολέτα Μπουζούκα (52)

Περιφέρεια Φιέρι
1. Ζήσος Λούτσης (54)
2. Παναγιώτης Κίτσιος (20)
3. Χριστίνα Γκάζγκα (36)
4. Μιχάλης Βίτος (43)
5. Σταύρος Στούκας (74)
6. Κατερίνα Μπουζούκα (36)
7. Θωμάς Θωμάς (54)
8. Δήμος Καλης (62)
9. Χριστίνα Σιέντη (22)
10. Αριστοτέλης Χαρίζης (43)
11. Άλκης Κωνσταντίνης (48)
12. Αγγελική Πέτση (52)
13. Στυλιανός Λουψάτης (29)
14. Κατερίνα Καλυβιώτη (25)
15. Βασιλης Χρήστου (30)
16. Βασιλική Τσαβίδη (63)

Περιφέρεια Τιράνων
1. Κώστας Παππάς (58)
2. Χριστίνα Τζαφέρη (26)
3. Κυριάκος Βασίλης (20)
4. Πέτρος Μπουζούκας (57)
5. Μιλτιάδης Κώστας (56)
6. Μαρία Κολέτση (35)
7. Ζώτος Κορακας (57)
8. Γιάννης Μαστακουλης (39)
9. Μαρία Τσαβίδη (66)
10. Χρήστος Παππάς (58)
11. Αντώνης Καλογερης (44)
12. Ζανέτα Καλυβιώτη (55)
13. Αλεξάνδρα Κάλη (54)
14. Λάμπης Μπουζούκας (63)
15. Οδυσσέας Παππάς (54)
16. Ηλίας Σουλιώτης (60)
17. Θανάσης Ντάλας (60)
18. Πολυξένη Τσάβο (48)
19. Σταύρος Μούκας (56)
20. Γιώργος Παππάς (62)
21. Αλεξάνδρα Πυλιο (22)
22. Γρηγόρης Λέζος (57)
23. Βαγγέλης Θοδωρής (55)
24. Μαρία Παππά (23)
25. Νίκος Πιλαφας (53)
26. Γιώργος Σκέυης (65)
27. Αναστασία Μπιντα (23)
28. Νικόλαος Τσάβος (46)
29. Μητροδωρα Δήμου (50)
30. Σπύρος Μιτσιούλης (41)
31. Μαρία Μπουζούκα (62)
32. Χρήστος Σιαρρας (39)
33. Άλκης Παππάς (48)
34. Μαρικα Κορακα (53)

Περιφέρεια Ντίμπρας
1. Ζήσος Καρκασίνας (52)
2. Ηρακλής Μπουζούκας (53)
3. Χριστίνα Χρήστου (39)
4. Θωμάς Βασίλης (52)
5. Βασιλική Μπόλη (32)
6. Θωμάς Τσέφος (58)

Περιφέρεια Κούκεσι
1. Μίρα Ζαφείρη (58)
2. Πέτρος Ζαφείρης (30)
3. Γιάννης Μπουζούκας (75)

Περιφέρεια Λέζας
1. Κατερίνα Θοδωρή (41)
2. Σπύρος Μιτσιώνης (55)
3. Θωμάς Μήτρος (58)
4. Κωνσταντίνα Κίτσιου (45)
5. Γιώργος Τσάβος (33)
6. Άγγελος Καλυβιώτης (27)
7. Βαρβάρα Μπουζούκα (66)

Περιφέρεια Σκόδρας
1. Έρβις Πέτσης (31)
2. Ελένη Τσάτη (56)
3. Βαγγέλης Παππάς (63)
4. Φίλιππος Τσαβίδης (45)
5. Βασίλης Παππάς (53)
6. Νατάσα Τσέκου (78)
7. Λευτέρης Τολης (61)
8. Μίλος Καλυβιώτης (26)
9. Θανάσης Μητσιώνης (24)
10. Δημήτρης Μπουζούκας (70)
11. Κωνστάντω Γκαζγκα (67)

Απειλές ‘Ισλαμικού κράτους’ για επιθέσεις σε Αλβανία

 Echedoros

Ο Αλβανός Λαβντρίμ Μουχατζέρι από το Κατσάνικ του Κοσσυφοπεδίου, γνωστός εκφραστής του ISIS  και βάρβαρος εκτελεστής πολλών ανθρώπων στη Συρία, απείλησε με επιθέσεις με μαχαίρια και παγιδευμένα με εκρηκτικά αυτοκίνητα στην Αλβανία.


Η αλβανική “Gazeta  Dita”,  δημοσιεύει διαλόγους, που πραγματοποιήθηκαν μέσω των κοινωνικών δικτύων,  μεταξύ του δημοσιογράφου  των Τιράνων, Μουχάμεντ Βέλιου, με Αλβανό εκπρόσωπο του ISIS, τον Αμπού Μουσάμπ αλ-Αλμπάνι,  που όπως λέει εργάζεται στο «υπουργείο των media του ISIS».

Σκοπός του Αλβανού δημοσιογράφου ήταν να πάρει συνέντευξη από τον  Λαβντρίμ  Μουχατζέρι, δεξί χέρι του  επικεφαλής του ‘ισλαμικού κράτους’, Αμπού Μπακρ αλ Μπαγκντάντι.

Ορισμένοι διάλογοι από τις επαφές αυτές του δημοσιογράφου Βέλιου και του Αμπού Μουσάμπ αλ-Αλμπάνι,   θα δημοσιευθούν σε βρετανική εφημερίδα, όπως λέει το αλβανικό δημοσίευμα,  με στόχο να καταδείξει ότι τα κοινωνικά δίκτυα όπως το Facebook, το Twitter και το Telegram Messenger αποτελούν τα ισχυρότερα όπλα προπαγάνδας και από οποία δίνονται εντολές για επιθέσεις στην Ευρώπη αλλά και προσλήψεις νέων μαχητών στο ‘ισλαμικό κράτος’.

Οι επαφές αυτές του δημοσιογράφου και του εκπροσώπου του ISIS γίνονται στην αλβανική γλώσσα. Σημειώνεται, μάλιστα, ότι αρκετοί είναι, ακόμη, οι Αλβανοί που έχουν στρατευθεί στο πλευρό του τρομοκράτη Αμπού Μπακρ αλ Μπαγκντάντι.

Η πρώτη επικοινωνία του Αλβανού δημοσιογράφου έγινε στις 7 Απριλίου του 2017, όταν έστειλε πρόσκληση φιλίας στο Facebook σε λογαριασμό που χρησιμοποιείται από τον Λαβντρίμ Μουχατζέρι, ο οποίος δημοσιεύει καθημερινά ειδήσεις για μάχες του ‘ισλαμικού κράτους’ στη Συρία και άλλες χώρες.

Πρόκειται για πληροφορίες ‘από πρώτο χέρι’ που προέρχονται από τη Ράκα, τη λεγόμενη πρωτεύουσα του ‘ισλαμικού κράτους’.

Στο μακροσκελές δημοσίευμα σημειώνεται χαρακτηριστικά ότι κατά τη διάρκεια των συζητήσεων ο Αλβανός δημοσιογράφος  ζητά από τον εκπρόσωπο του ISIS, Αμπού Μουσάμπ αλ-Αλμπάνι, να του πει πως είναι η κατάσταση στην Ράκα.

Αυτός θα απαντήσει: «βρισκόμαστε κάτω από πολιορκία απίστων και πολυθεϊστών, αλλά με τη χάρη του Αλλάχ θα παραμείνουμε όρθιοι. Για εμάς δεν υπάρχει τίποτε άλλο από δύο πράγματα: Νίκη ή Μαρτύριο».

Ο ίδιος θα τονίσει σε ανάλογη ερώτηση ότι  οι Αλβανοί στο ISIS έχουν μειωθεί, αλλά αλβανικής καταγωγής άτομα υπάρχουν και από άλλες χώρες εκτός από την Αλβανία.

Κατά τη διάρκεια των συνομιλιών αυτών ο Αμπού Μουσάμπ αλ-Αλμπάνι έστειλε προειδοποίηση προς την αλβανική κυβέρνηση.

«Η αλβανική κυβέρνηση είναι αποστάτης και καλά θα κάνει να μην συνεχίσει να εργάζεται ως μαριονέτα των Σταυροφόρων. Γνωρίζουμε ότι σχεδιάζει να στείλει μονάδες στρατού εναντίον του ισλαμικού κράτος», έγραψε.

Σε συνομιλία που έγινε στις 28 Απριλίου του 2017,  ο αλ-Αλμπάνι έστειλε απειλητικό μήνυμα για την Αλβανία:

 «Πολύ σύντομα θα αισθανθείτε τον ίδιο πόνο που νοιώθουν οι μουσουλμάνοι στο Ιράκ και τη Συρία… δεν θα υπάρξει κανένα έλεος για εσάς. Ή θα ασπασθείτε το  Ισλάμ και θα ζήσετε με τη Σαρία του Αλλάχ ή θα ζήσετε μέσα στα μαχαίρια και στα αυτοκίνητα – βόμβες», έγραψε.

Τελικά, ο Αλβανός δημοσιογράφος, παρά τις επίμονες προσπάθειές του να ανταλλάξει απόψεις με τον Λαβντρίμ Μουχατζέρι, δεν τα κατάφερε. Ο αρχιτρομοκράτης αρνήθηκε οποιαδήποτε συνομιλία – μέσω των κοινωνικών δικτύων- μαζί του.

(gazetadita.al)

ΟΜΟΝΟΙΑ Χιμάρας: Κακοστημένη φιέστα Μπουγιάρ Νισάνι και Γκόρου στην Χιμάρα

Ανακοίνωση

Την ώρα που η Χιμάρα βρίσκεται σε αναβρασμό λόγω της αδιάλειπτης προσπάθειας εθνοκάθαρσης που συντελείται από την τοπική και την κεντρική εξουσία μέσω της αρπαγής των περιουσιών, μία περίεργη εκδήλωση έλαβε χώρα σήμερα στην πόλη της Χιμάρας.
Ο απερχόμενος πρόεδρος της Δημοκρατίας της Αλβανίας, Μπουγιάρ Νισάνι βρέθηκε στο πλευρό του δημάρχου Γιώργου Γκόρου σε μια κακοστημένη φιέστα όπου απέμεινε τον τίτλο «Καμάρι του έθνους» στην «Περιοχή της Χιμάρας».
Η εκδήλωση είχε μικρή συμμετοχή κυρίως από δημοτικούς υπαλλήλους και τοπικά στελέχη του Σοσιαλιστικού Κόμματος. Κατά περίεργο τρόπο σε εκδήλωση που υποτίθεται πως αφορά το σύνολο της Χιμάρας δεν κλήθηκαν επίσημοι φορείς και άλλα κόμματα.
Με την νέα διοικητική διαίρεση, ο δήμος Χιμάρας, περιλαμβάνει πλέον δύο κοινότητες την ελληνική και την αλβανική. Στην εκδήλωση αυτή τιμήθηκε η αλβανική κοινότητα του νέου δήμου, ενώ η ελληνική αγνοήθηκε πλήρως, γεγονός απαράδεκτο για πρόεδρο της δημοκρατίας.
Η στάση αυτή του προέδρου της Αλβανικής Δημοκρατίας λίγο πριν λήξει και επίσημα η θητεία του ίσως σχετίζεται με την φιλία που τον δένει με τον Γ. Γκόρο από τα χρόνια που φοιτούσαν στην ίδια στρατιωτική σχολή.
Η Χιμάρα αποτελεί μια κοινότητα με ιστορία, αρετές και στοιχεία που πολλά έθνη θα ήθελαν να τιμήσουν αλλά εμείς ανήκουμε στο ελληνικό.
ΟΜΟΝΟΙΑ Χιμάρας
Εκ του γραφείου τύπου

Το γαϊτανάκι των αυτονομιστικών κινημάτων στις βαλκανικές χώρες

Η «σύγκρουση» μεταξύ Αλβανών και Σλάβων - Σέρβων μπορεί τους τελευταίους μήνες να αναβιώνει με πεδίο το πολιτικό χάος στα Σκόπια, έχει ωστόσο «έδρα» και σε πολλές άλλες περιοχές των Βαλκανίων.
Υποστηρικτές της «Ενωμένης Μακεδονίας» διαδηλώνουν στο κέντρο των Σκοπίων απαιτώντας να πέσουν οι μάσκες αναφορικά με την πιθανότητα σχηματισμού κυβέρνησης συνεργασίας υπό τον σοσιαλιστή Ζόραν Ζάεφ, σ
Υποστηρικτές της «Ενωμένης Μακεδονίας» διαδηλώνουν στο κέντρο των Σκοπίων απαιτώντας να πέσουν οι μάσκες αναφορικά με την πιθανότητα σχηματισμού κυβέρνησης συνεργασίας υπό τον σοσιαλιστή Ζόραν Ζάεφ, στην οποία θα συμμετέχουν και τρία αλβανικά κόμματα
Πρόκειται, άλλωστε, για μια περιοχή (εκείνη της πρώην Γιουγκοσλαβίας) με βαρύ παρελθόν συγκρούσεων και ροπή στις... εθνοτικές εντάσεις. Είναι ενδεικτικό ότι κάθε χώρα της περιοχής έχει τους δικούς της... αυτονομιστές, με τους οποίους μάλιστα φλερτάρει ο «κακός γείτονας-αντί-παλος».
Μετά τις τελευταίες εκλογές του Δεκεμβρίου στην ΠΓΔΜ, τα αλβανικά κόμματα των Σκοπίων έσπευσαν στα Τίρανα για να συνδιαμορφώσουν μαζί με τον Αλβανό πρωθυπουργό Εντι Ράμα μια αλβανική πλατφόρμα αιτημάτων, με στόχο την «πλήρη ισότητα» μεταξύ Αλβανών και Σλαβομακεδόνων στα Σκόπια.
Αλλά και στη νότια Σερβία, στην κοιλάδα του Πρέσεβο, το αλβανικό στοιχείο διεκδικεί μεγαλύτερη αυτονομία από το Βελιγράδι. Σχετικά πρόσφατα ο (πρώην πλέον) πρόεδρος της Αλβανίας Μπουγιάρ Νισάνι πραγματοποίησε επίσκεψη εκεί, την πρώτη που πραγματοποιεί Αλβανός πρόεδρος στην περιοχή μετά το... 1948.
Διαθέσεις «χειραφέτησης» εκδηλώνουν από την πλευρά τους και οι Αλβανοί του Μαυροβουνίου, το οποίο επίσης διανύει περίοδο πολιτικής κρίσης.

Το αλβανικό Κόσοβο, από την άλλη, προκάλεσε κι αυτό πρόσφατα σάλο αντιδράσεων όταν ανακοίνωσε σχέδια για τη μετατροπή των δυνάμεων ασφαλείας του σε κανονικό «εθνικό» στρατό με βαρύ οπλισμό. Οι πρώτοι που αντέδρασαν ήταν φυσικοί οι Σέρβοι. Στο βόρειο Κόσοβο υπάρχει άλλωστε σερβική μειονότητα με τάσεις αυτονόμησης, τάσεις που εκδηλώνουν παράλληλα και οι Σέρβοι της Βοσνίας.
Μέσα σε όλα αυτά έρχεται και στη Βουλγαρία ο συντηρητικός κεντροδεξιός πρωθυπουργός Μπόικο Μπορίσοφ να σχηματίσει κυβέρνηση με αντιπροέδρους και υπουργούς προερχόμενους από την... εθνικιστική άκρα Δεξιά.
Είναι προφανές ότι τα δεδομένα όπως διαμορφώνονται στην περιοχή δείχνουν προς την κατεύθυνση ακόμη μεγαλύτερης έντασης, εν απουσία μάλιστα και της ευρωπαϊκής προοπτικής η οποία λειτουργούσε μέχρι πρότινος ως... κίνητρο εξυγίανσης για τις χώρες των Βαλκανίων.
Εν έτει 2017 η κατάσταση δεν επιτρέπει αισιοδοξία. Πολλά θα μπορούσαν, ωστόσο, να κριθούν από τις εξελίξεις εντός των Σκοπίων. Ενδεχόμενη πολιτική λύση στον σκοπιανό γόρδιο δεσμό θα λειτουργούσε εκτονωτικά, χωρίς φυσικά να εξαλείφει πλήρως τις εστίες της έντασης. Ακόμη κι αυτό το ενδεχόμενο, όμως, φαντάζει πλέον μάλλον μακρινό. 
Ο ΙΒΑΝΟΦ, Ο ΖΑΕΦ ΚΑΙ Η ΕΝΤΟΛΗ
Ο Σκοπιανός πρόεδρος Γκιόργκε Ιβάνοφ καλείται πλέον και πάλι να κάνει ό,τι δεν έκανε όλο το προηγούμενο διάστημα, να δώσει δηλαδή εντολή σχηματισμού κυβέρνησης στον Ζόραν Ζάεφ. Θα το πράξει; Μένει να φανεί μέσα στις επόμενες ημέρες.
http://www.ethnos.gr/

“Πολεμώντας για τον τουρκισμό έμαθε ότι είναι Έλληνας”! Μια εκπληκτική ιστορία

Του Μεχμέτ Γκιοτσεκλί
Από τις εκδόσεις ΠΟΙΟΤΗΤΑ
Ήταν ένας νέος από τον Πόντο που πίστευε ότι «πρέπει να υπερασπιστεί την πατρίδα απέναντι στην τρομοκρατία». Όμως η ζωή τα έφερε έτσι που πρώτα έγινε ακτιβιστής της ειρήνης και στη συνέχεια εγκαταστάθηκε στο μαρτυρικό Ρομπόσκι.
Ο νέος που πήγε στο στρατό εθελοντής, που πήγε εθελοντής καταδρομέας, που αντί της Κύπρου όπου θα περνούσε μια καλή και ξεκούραστη θητεία, προτίμησε να πάει στο Κουρδιστάν όπου γίνεται πόλεμος, τώρα προσέφυγε στο αρμόδιο δικαστήριο για να αλλάξει το όνομά του από Ιμπραχίμ Γιαϊλαλί σε Γιάννης Βασίλης Γιαϊλαλί.
Ο Ιμπραχίμ Γιαϊλαλί τραυματίστηκε το 1994 σε μια μάχη με τους αντάρτες του ΡΚΚ και αιχμαλωτίστηκε. Έμεινε αιχμάλωτος στα χέρια των ανταρτών δύο χρόνια και τρεις μήνες. Από τον όγδοο μήνα της αιχμαλωσίας του άρχισε να μετατρέπεται σε αρνητή του πολέμου και ακτιβιστή της ειρήνης.
Μετά την απελευθέρωσή του από τους αντάρτες του ΡΚΚ πέρασε από δίκη και καταδικάστηκε, με αποτέλεσμα να παραμείνει στις τουρκικές φυλακές επί 3,5 μήνες. Όσο ήταν αιχμάλωτος στα χέρια του ΡΚΚ, το τουρκικό κράτος πήγε στην οικογένειά του και είπε: «Μην μιλάτε πολύ γι’ αυτό το γεγονός, γιατί γνωρίζουμε ότι είστε Έλληνες»!
Πήγε στον πόλεμο για να υπερασπιστεί τον τουρκισμό και τραυματίστηκε. Αν πέθαινε, θα τον ανακήρυσσαν ιερομάρτυρα (σεχίτ). Μόλις έπεσε τραυματισμένος στα χέρια των ανταρτών, είπαν στην οικογένειά του ότι είναι Έλληνες και ότι δεν θα πρέπει να μιλούν δημοσίως για το γεγονός, για να μην διαπομπευθούν με τη δημοσιοποίηση της καταγωγής τους. Αυτή είναι η Τουρκία.
Βρήκαμε και μιλήσαμε με τον Ιμπραχίμ Γιαϊλαλί, ο οποίος συμμετείχε στην πορεία ειρήνης που κράτησε 50 ημέρες, από το Ρομπόσκι (όπου έχει εγκατασταθεί μόνιμα) στην Άγκυρα, και τώρα θέλει να πάρει το όνομα Γιάννης Βασίλης Γιαϊλαλί.
Η οικογένειά σας ήξερε ότι είστε ελληνικής καταγωγής;
Η μητέρα μου χρησιμοποιούσε με τον πατέρα μου τη λέξη «ντονμέ», όμως εγώ δεν έψαξα ποτέ να μάθω τι σημαίνει αυτή η λέξη. Η μάνα μου έλεγε τον πατέρα μου «ντονμέ», όμως ποτέ δεν μας είπε τι είναι αυτό το πράγμα. Πιο μετά έμαθα ότι η αδελφή του πατέρα μου είχε πει στη μητέρα μου την ιστορία της οικογένειας. Στη συνέχεια όμως αυτή η ιστορία έμεινε κρυφή. Όταν τα αδέλφια δόθηκαν σε τουρκική οικογένεια, το θέμα τελείωσε. Εμείς δεν γνωρίζαμε τίποτα. Το γεγονός ίσως να έμεινε κρυφό από φόβο, ίσως από απόρριψη. Γιατί για μας εκεί το να μην είσαι μουσουλμάνος είναι ισοδύναμο με βρισιά. Γι’ αυτό δεν συζητήθηκε ποτέ τίποτα μέσα στην οικογένεια για το θέμα της καταγωγής μας.
Και πώς έμαθες εσύ ότι είσαι Έλληνας;
Όταν έπεσα αιχμάλωτος στα χέρια του ΡΚΚ, τον Σεπτέμβριο του 1994. Πήγα στο στρατό τον Απρίλιο. Παρουσιάστηκα στη Σπάρτη (της Πισιδίας) και μετατέθηκα στη Διοίκηση Στρατοχωροφυλακής του Μαρντίν. Μετά από 25 μέρες μας στείλανε στα όρη Γκαμπάρ. Ήταν μεγάλη ανάγκη, γι’ αυτό έστειλαν στρατιώτες με μόλις 25 ημέρες στη μονάδα. Όταν πήγαμε στην περιοχή Γκαμπάρ, τα περισσότερα χωριά είχαν εκκενωθεί. Τότε ήταν η περίοδος που ο στρατός εισέβαλλε στα χωριά και τα έκαιγε. Τότε το κράτος ασκούσε πίεση στους χωρικούς, για να αποδείξει και να επιβάλει τη δύναμή του. Όταν πήγα στην περιοχή, έγινα μάρτυρας τέτοιων καταστάσεων.
Μετά από 45 μέρες έγινε μια μάχη στην περιοχή Κέλα Μεχμέτ. Υπήρχαν τριάντα νεκροί στρατιώτες. Ζήτησαν ενίσχυση και έστειλαν τη μονάδα μας, που ήταν πολύ φημισμένη, αφού ζούσαμε συνεχώς στα βουνά, όπως οι αντάρτες.
Πήγαμε στην περιοχή Κέλα Μεχμέτ και κάναμε αναγνωρίσεις για δύο μέρες. Ήμουν στην ομάδα αναγνωρίσεως. Την τρίτη μέρα οι (Κούρδοι) πολιτοφύλακες μας είπαν «εντοπίσαμε αντάρτες». Τότε δεν εμπιστευόμασταν τους πολιτοφύλακες, γιατί κι αυτοί αναγκάζονταν να πάρουν όπλα και να βοηθήσουν το κράτος, αφού προηγουμένως τους καίγαμε τα σπαρτά και τους τρομοκρατούσαμε. Έτσι οι πολιτοφύλακες απέφευγαν και δεν ήθελαν να συμμετέχουν στις μάχες.
«Ήμουν εχθρός των Κούρδων»
Εσύ τι στάση τηρούσες; Οι πολιτοφύλακες δεν ήθελαν να συμμετέχουν στη μάχη κι εσύ ήσουν στην εμπροσθοφυλακή, στην πρώτη γραμμή;
Η δική μου στάση καθοριζόταν από την ιδεολογία μου, η οποία ήταν η υπεράσπιση της τουρκικής σημαίας και του τουρκισμού. Γι’ αυτό πήγα εθελοντής στο στρατολογικό γραφείο και έγινα καταδρομέας. Όταν ήμουν νεοσύλλεκτος μας είπαν να δηλώσουμε να πάμε στην Κύπρο. Εγώ δεν δήλωσα και μου είπαν: «Μα τι κάνεις, εκεί θα περάσουμε καλά». Τότε εγώ είπα ότι θέλω να πάω στον πόλεμο εναντίον του ΡΚΚ. Ήμουν εχθρός των Κούρδων και υπέρ του έθνους και της πατρίδας.
Την τρίτη μέρα κάναμε αναγνωρίσεις στην περιοχή Κέλα Μεχμέτ. Δεν βρήκαμε τίποτα και αποφασίσαμε να επιστρέψουμε. Στο δρομολόγιο της επιστροφής, μόλις άρχισε να βραδιάζει, δεχτήκαμε ξαφνικά πυρά από τρεις κατευθύνσεις. Δεν πυροβολούσαν για να μας σκοτώσουν. Αυτό κατάλαβα. Οι αντάρτες χρησιμοποιούσαν τα όπλα για αυτοάμυνα και όχι για να σκοτώνουν. Ήξεραν ότι τα φέρετρα με τους νεκρούς στρατιώτες τροφοδοτούσαν με επιχειρήματα το σύστημα που ήθελε τον πόλεμο.
Κάποια στιγμή ένιωσα μια σφαίρα να καρφώνεται στο δεξί μου πόδι. Στην αρχή δεν με ενοχλούσε, όμως κάποια στιγμή κατάλαβα ότι δεν μπορώ να περπατήσω. Πέσαμε σε ενέδρα και προσπαθούσαμε να ξεφύγουμε. Σε κάποιο σημείο γλίστρησα και έπεσα σε μια χαράδρα. Με προστάτεψε το σακίδιό μου.
Είμαι ο Ιμπραχίμ Γιαϊλαλί. Είμαι θύμα του πολέμου που συνεχίζεται [στο Κουρδιστάν]. Το 1994, ενώ υπηρετούσα σε μια μονάδα κομάντο του τουρκικού στρατού στο Σίρνακ, σε μια μάχη τραυματίστηκα και έπεσα αιχμάλωτος στα χέρια του ΡΚΚ. Ενημέρωσα την οικογένειά μου ότι είμαι αιχμάλωτος και οι δικοί μου πήγαν στο στρατολογικό γραφείο [της Παύρας του Πόντου]. Εκεί οι αρμόδιοι τους είπαν «δεν υπάρχει τέτοιος στρατιώτης καταγεγραμμένος στις τάξεις του τουρκικού στρατού». Όταν άρχισε η οικογένειά μου να αναζητεί λύση για την επιστροφή μου στο σπίτι, κι όταν άρχισα να δηλώνω αντίθετος με τον πόλεμο, οι Δυνάμεις Ασφαλείας τους προειδοποίησαν λέγοντας: «Έχουμε ερευνήσει την οικογένειά σας και ξέρουμε ότι είστε Έλληνες. Αν συνεχίσετε να αναζητείτε τρόπους για την επιστροφή του γιου σας, θα έχετε προβλήματα».
Αν πέθαινα, θα παρέμενα Τούρκος. Όταν όμως η οικογένειά μου αναζητούσε τρόπους επιστροφής μου και άρχισε να ενοχλεί το κράτος, τότε ανακάλυψαν ότι είμαι «Έλληνας». Όταν επέστρεψα στο σπίτι μου, μετά από αιχμαλωσία δύο ετών και τριών μηνών, και όταν άρχισα να κάνω δηλώσεις εναντίον του πολέμου, βασανίστηκα και καταδικάστηκα, μένοντας σε στρατιωτική φυλακή για 3,5 μήνες. Μετά τη φυλακή ξαναπήγα στο στρατό και υπηρέτησα και πάλι σε μονάδα καταδρομών.
Όταν επέστρεψα στο σπίτι μου μετά το τέλος της θητείας μου, από όποια δουλειά κι αν δούλεψα εκδιώχτηκα κατόπιν εντολών των… αρμόδιων Αρχών, οι οποίες εισέβαλαν στο σπίτι μου αλλεπάλληλες φορές.
Όταν συνήλθα, δεν είδα κανέναν δίπλα μου. Το όπλο μου, ένα G3, ήταν δίπλα μου, αλλά δεν δούλευε. Έλεγξα τις χειροβομβίδες μου, εκείνες ήταν εντάξει. Τραβήχτηκα σε μια γωνιά και διαπίστωσα μέσα στο σκοτάδι ότι το δεξί μου πόδι είχε κομματιαστεί. Έβγαλα τη φανέλα μου και έδεσα όπως μπορούσα το πόδι μου. Ξεκουράστηκα και περίμενα τους στρατιώτες. Κάποια στιγμή, επειδή υπήρχε περίπτωση να αιχμαλωτιστώ, έσπασα το όπλο μου στα βράχια, για να μην πέσει στα χέρια του εχθρού. Ετοίμασα τις χειροβομβίδες, αν έρχονταν οι αντάρτες θα τις απελευθέρωνα και θα έπαιρνα όσους μπορούσα μαζί μου στον άλλο κόσμο.
Εμείς όταν πιάναμε αιχμαλώτους αντάρτες, αν δεν μας έδιναν χρήσιμες πληροφορίες, τους σκοτώναμε αμέσως. Είδα με τα μάτια μου στρατιώτες να σκοτώνουν αιχμαλώτους και να κομματιάζουν τα πτώματά τους. Κάποια στιγμή, όταν είδα μια τέτοια σκηνή, πήγα και έκανα εμετό. Τότε ήλθε ο λοχίας και μου είπε: «Εσύ είσαι άντρας, είσαι Τούρκος! Γιατί φοβάσαι, γιατί κάνεις εμετό;». Έκαναν βασανιστήρια ακόμα και στα πτώματα, για να μας κάνουν να χάσουμε κάθε αίσθηση και να σκεφτόμαστε μόνο τον πόλεμο. Με άλλα λόγια, όταν έπεφτε στα χέρια τους ένας αντάρτης, αν δεν γινόταν προδότης, τον σκότωναν στη στιγμή.
«Πήγαμε και κάψαμε ένα χωριό που μας έδινε ψωμί»
Έγινα μάρτυρας πυρπόλησης ενός χωριού στο Γκαμπάρ. Το ότι μας έδιναν ψωμί δεν ήταν αρκετό. Υπήρχαν ορισμένοι που δεν δέχονταν να γίνουν πολιτοφύλακες και παρέμεναν στο χωριό. Αυτά τα χωριά ήταν πάντα στόχος για το στρατό. Ο στόχος ήταν τα χωριά αυτά να εκκενωθούν.
Κάποια μέρα πήγαμε σε ένα τέτοιο χωριό με τη δική μου περίπολο και ζητήσαμε τρόφιμα. Ένα άτομο προχωρημένης ηλικίας μάς έδωσε μέλι, αμύγδαλα και μάλλινες κάλτσες, χωρίς να δεχτεί να πάρει λεφτά.
«Γιατί, τι σας κάναμε;»
Εκείνο το βράδυ έγινε σύσκεψη στη μονάδα μας. Το θέμα ήταν εκείνο το χωριό. Παρά τις συστάσεις και τις πιέσεις, οι άνθρωποι δεν εγκατέλειπαν το χωριό. Την άλλη μέρα πήγαμε στο χωριό και το κάψαμε. Οι άνθρωποι βγήκαν από τα σπίτια τους και μας παρακαλούσαν: «Γιατί, τι σας κάναμε;». Κανείς δεν τους άκουγε.
Εγώ έψαξα εκείνο τον γέρο που μας έδωσε τα τρόφιμα και τις κάλτσες, με σκοπό να τον προστατέψω. Δεν τον είδα. Είδα όμως το σπίτι του να καίγεται. Το χωριό όλο κάηκε και οι άνθρωποι αναγκαστικά το εγκατέλειψαν.
«Οι Γκρίζοι Λύκοι ήταν οι ήρωές μου»
Εγώ μεγάλωσα στην Παύρα της Αμισού. Εκεί εμείς θαυμάζαμε τους μεγάλους που χτυπούσαν και σκότωναν αριστερούς. Ήταν οι ήρωές μας. Ο Γιασάρ ήταν ο ήρωάς μας. Συγκρουόταν ακόμα και με την αστυνομία. Όταν ήμουν μικρός, βρέθηκα σε μια τέτοια συμπλοκή των Γκρίζων Λύκων με την αστυνομία. Ο Γιασάρ με έπιασε και με απομάκρυνε. Ήταν ο ήρωάς μου. Δεν καταλάβαινα τι γινόταν. Από τη μια σκότωναν αριστερούς και από την άλλη συγκρούονταν με την αστυνομία. Έτσι τους ακολουθούσα παντού, στο σχολείο, το τζαμί. Στα τζαμιά πάντα έβριζαν τους Κούρδους κι εμείς υπερηφανευόμασταν γι’ αυτό.
Τελικά τι έγινε εκεί που ήσουν τραυματισμένος;
Ξεκουράστηκα λίγο και μετά προσπάθησα να βγω σε ένα μέρος για να με βρουν οι συνάδελφοί μου. Δεν μπορούσα να ανεβώ στη χαράδρα και σύρθηκα στο ρέμα. Εκεί στο ρέμα υπήρχε ένα σπίτι. Οι ένοικοί του το είχαν εγκαταλείψει, όπως είχαν εγκαταλείψει και το χωριό. Εκεί ξεκουράστηκα. Μετά έφυγα και βρήκα μια σπηλιά. Εκεί πέρασε η δεύτερη βραδιά. Έχανα αίμα, και κάποια στιγμή έχασα τις αισθήσεις μου. Κάποια γυναίκα από τους αντάρτες με βρήκε λιπόθυμο ενώ μάζευε ξύλα για το φαγητό. Φώναξε τους αντάρτες. Εγώ προσπάθησα να πάρω στα χέρια μου τις χειροβομβίδες, όμως δεν είχα δύναμη. Ήλθαν οι αντάρτες και μου τις πήραν.
«Δεν δέχτηκα να μου θεραπεύσουν το τραύμα μου»
Εκείνοι που με έπιασαν αιχμάλωτο ήταν τρεις ομάδες ανταρτών, περί τα 60 άτομα. Ήμασταν κοντά στα σύνορα με το Ιράκ. Με μετέφεραν κάπου και μου πρότειναν να θεραπεύσουν το τραύμα μου. Δεν το δέχτηκα. Μου πρόσφεραν και φαγητό και δεν το δέχτηκα. Ήρθε ο γιατρός της μονάδας των ανταρτών. Και πάλι δεν δέχτηκα θεραπεία και επίδεση του τραύματός μου. Αυτά, μέχρι να καταλάβω τι πραγματικά γίνεται και ποιους πραγματικά εξυπηρετεί ο πόλεμος.
Πηγή: devrimci karadeniz.com, 14 Δεκεμβρίου 2014. Το άρθρο δημοσιεύτηκε στην εφ. Ποντιακή Γνώμη, Δεκ. 2014.

Ενισχύστε οικονομικά την προσπάθεια μας!

Ετικέτες

ενημέρωση (2161) ενημέρωση-informacion (1428) Αλβανία (904) ορθοδοξία (422) ιστορία-historia (374) Εθνική Ελληνική Μειονότητα (366) ελληνοαλβανικές σχέσεις (311) ορθόδοξη πίστη - besimi orthodhoks (277) Εθνική Ελληνική Μειονότητα - Minoriteti Etnik Grek (253) Β Ήπειρος (239) ορθοδοξία-orthodhoksia (234) ορθόδοξη πίστη (222) εθνικισμός (195) διωγμοί (162) τσάμηδες (122) shqip (119) Κορυτσά-Korçë (118) Κορυτσά Β Ήπειρος (103) informacion (100) Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος (97) ορθόδοξη ζωή (96) ορθόδοξη ζωή- jeta orthodhokse (76) διωγμοί - përndjekje (61) ορθόδοξο βίωμα (59) εθνικισμός-nacionalizmi (56) ορθόδοξη εκκλησία της Αλβανίας (55) Ελλάδα-Αλβανία (48) Ι.Μ Κορυτσάς - Mitropolia e Shenjtë Korçë (45) ανθελληνισμός (44) Ελληνικό Σχολείο Όμηρος (43) πολιτισμός - kulturë (43) besimi orthodhoks (40) Γενικό Προξενείο Ελλάδος Κορυτσά (39) Ορθόδοξη Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Αλβανίας - Kisha Orthodhokse Autoqefale Shqiptare (37) ιστορία ορθοδοξίας (36) βίντεο (34) Shqipëria (32) ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ 1821 (32) κομμουνισμός- komunizmi (30) πνευματικά (27) Μητρόπολη Κορυτσάς - MItropolia e Korçës (24) πολιτική-politikë (23) απόδημος ελληνισμός-helenizmi i diasporës (22) αλβανικά (21) εκπαίδευση (21) Αρχαία Ελλάδα (20) helenët-Έλληνες (19) κομμουνισμός (19) Greqia (17) Βλαχόφωνοι Έλληνες (15)