Παρασκευή 7 Ιουλίου 2017

Παπουλάκος. Ο κρεοπώλης που έγινε μοναχός και ξεσήκωνε τους πιστούς κατά της επίσημης εκκλησίας. Χαρακτήριζε τον βασιλιά Όθωνα, Εωσφόρο και τους επισκόπους κατασκόπους. Γιατί κάποιοι τον θεωρούσαν άγιο...


ΠΑΠΟΥΛΑΚΟΣ1


μοναχος


Λίγο πριν το 1850, επί βασιλείας Όθωνα, έκανε την εμφάνισή του στην Πελοπόννησο ο καλόγερος Χριστόφορος Παπουλάκος. Ήταν ένας μεσήλικας από τον Άρμπουνα Καλαβρύτων ο οποίος κατάφερε μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα να αποκτήσει αμέτρητους πιστούς οπαδούς και να διχάσει με τα κηρύγματά του. Ο Παπουλάκος, κατά κόσμον Χρήστος Παναγιωτόπουλος, ήταν ένας αμόρφωτος κρεοπώλης και σφαγέας ζώων, όταν τον χτύπησε μια ασθένεια και αναγκάστηκε να εγκαταλείψει τη δουλειά του. Ήταν ήδη μεσήλικας και δεν μπορούσε να μάθει άλλη εργασία. Έχοντας πια πολύ ελεύθερο χρόνο, έμαθε να διαβάζει και αφιερώθηκε στη μελέτη θρησκευτικών συγγραμμάτων. Τότε πήρε την απόφαση να «αυτοχειροτονηθεί» καλόγηρος και να κηρύξει τον λόγο του Θεού στους ανθρώπους. Άλλοι υποστηρίζουν ότι έγινε μοναχός στο Μέγα Σπήλαιο. Η ευγλωττία και η ευστροφία ήταν σύμμαχοί του στο νέο ξεκίνημα που έκανε. Ο λαός τον υποδέχτηκε θερμά και μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα, ο Παπουλάκος είχε αποκτήσει φανατικούς οπαδούς σε όλα τα χωριά των Καλαβρύτων. Ο Παπουλάκος κύρηττε για όλα τα δεινά, τα υπάρχοντα αλλά και τα μελλοντικά, υπεύθυνοι ήταν ο Όθωνας, οι Άγγλοι και η Ιερά Σύνοδος. Ο Άννινος γράφει ότι κυρίως έπειθε τις γυναίκες που ήταν και οι πιο φανατικές του πιστές. Η φήμη του απλώθηκε σε όλη την Πελοπόννησο και οι αντιδράσεις του κόσμου άγγιζαν τα όρια του παροξυσμού. Σε όποιο χωριό επισκεπτόταν το διψασμένο, για τον λόγο του Θεού, πλήθος, του επιφύλασσε υποδοχή Αγίου. Οι πιστοί φιλούσαν το χώμα που πατούσε, έκοβαν κομμάτια από τα ράσα του και τα φύλαγαν μαζί με τα εικονίσματα, ενώ κρατούσαν ακόμα και τα κουταλοπίρουνα που χρησιμοποιούσε, σαν φυλακτά. Ο μικρός παππούς, ο Παπουλάκος λοιπόν, παρηγορούσε τον λαό και έκανε προφητείες, όπως ότι τα άθεα γράμματα θα καταστρέψουν τον τόπο. Εννοούσε όλα τα κείμενα που δεν ήταν στη Αγία Γραφή. Επίσης, έλεγε ότι θα έρθει καιρός που όλη η Ευρώπη θα γίνει ένα. Ο Βαυαρός βασιλιάς της Ελλάδας, ο Όθωνας , ήταν νοητός εωσφόρος, τα πλοία ήταν καρότσες του διαβόλου, η πρωτεύουσα – πορνεύουσα, οι διορισμένοι επίσκοποι – κατάσκοποι, κ.ο.κ. 
Τα λόγια του άγγιζαν τον κόσμο που συμφωνούσε με τις καταγγελίες του σε βάρος της κρατικής εξουσίας. Ο Παπουλάκος «όργανο» των Ρώσων Σύντομα, η φήμη του Παπουλάκου έφτασε και στους ομόδοξους Ρώσους, οι οποίοι έσπευσαν να εκμεταλλευτούν τη δημοτικότητά του για πολιτικούς σκοπούς. Μέσω του Ρώσου πρεσβευτή στην Αθήνα, Κατακάζη, ιδρύθηκε το 1833 μια συνωμοτική οργάνωση, η «Φιλορθόδοξος Εταιρία». Επίσημος σκοπός της οργάνωσης ήταν να εμποδίσει τον Όθωνα να χωρίσει την ελληνική εκκλησία από το Πατριαρχείο. Στην ουσία όμως, η «εταιρία» απέβλεπε στην εξαφάνιση της αγγλικής επιρροής στη χώρα και στη στροφή της προς της Ρωσία. Οι επικεφαλής της οργάνωσης προσέγγισαν τον Παπουλάκο και, μετά από «πλύση εγκεφάλου», τον έπεισαν να κηρύττει, μαζί με τον λόγο του Θεού και τα συνθήματα της εταιρίας. Η επιρροή τους στο γέροντα ήταν τέτοια, που σύντομα ο Παπουλάκος μετατράπηκε σε μεγάλο εχθρό του Όθωνα και της Ιεράς Συνόδου. Άθελά του, είχε γίνει όργανο της ρωσικής προπαγάνδας. Στα κηρύγματά του αποκαλούσε τον βασιλιά «Ψωριάρικο γίδι» και έλεγε ότι πρέπει να «βαπτισθεί ή να εξοριστεί». Με τον λόγο του έπειθε τον κόσμο πως για όλα τα δεινά, τα υπάρχοντα αλλά και τα μελλοντικά, υπεύθυνοι ήταν ο Όθωνας, οι Άγγλοι και η Ιερά Σύνοδος. Οι μάταιες προσπάθειες σύλληψης του Παπουλάκου Εκτός από το φανατισμένο πλήθος, τα κηρύγματα του Παπουλάκου έτυχε να ακούσουν και κάποιοι λειτουργοί του κράτους, όπως νομάρχες, δάσκαλοι και αστυνομικοί, που έσπευσαν να ενημερώσουν την κυβέρνηση για την επικίνδυνη δράση του γέροντα. Στις επιστολές που έστελναν, περιέγραφαν αναλυτικά τα όσα «κήρυττε» ο Παπουλάκος και ποιες ήταν οι αντιδράσεις του κόσμου. Μάταια καλούσαν τον καλόγερο οι άνθρωποι του Όθωνα να παρουσιαστεί στην Ιερά Σύνοδο. Εκείνος αδιαφορούσε και συνέχιζε ανενόχλητος το έργο του. 
Όταν η κατάσταση έφτασε στο απροχώρητο, άρχισαν οι προσπάθειες σύλληψής του. Όποιος επιχειρούσε, μετά από εντολή ή οικειοθελώς, να τον συλλάβει, έπεφτε πάνω στο μαινόμενο πλήθος που τον υποστήριζε. Οι πιστοί ήταν τόσο φανατισμένοι που δε θα δίσταζαν να θυσιάσουν ακόμα και την ίδια τους τη ζωή για να σώσουν τον «Άγιό» τους. Ο Γενναίος Κολοκοτρώνης αναλαμβάνει δράση Μετά από αρκετές αποτυχημένες προσπάθειες, η δύσκολη αποστολή της σύλληψης του Παπουλάκου ανατέθηκε στον στρατηγό Γενναίο Κολοκοτρώνη, γιο του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη. Μάλιστα, στον Γενναίο Κολοκοτρώνη δόθηκε το δικαίωμα να στρατολογήσει και άντρες της πολιτοφυλακής ώστε να μπορούν οι άντρες του στρατού και της χωροφυλακής να αφοσιωθούν στη σύλληψη του γέροντα. Ο στρατηγός Γενναίος Κολοκοτρώνης  ανέλαβε τη δύσκολη αποστολή της σύλληψης του Παπουλάκου. Σύντομα όμως, ο έμπειρος στρατηγός διαπίστωσε πόσο δύσκολο ήταν να συλληφθεί ο Παπουλάκος, χωρίς να επικρατήσει «εμφύλιος» στην Πελοπόννησο. Τότε αποφάσισε να κινηθεί στρατηγικά. Προσέγγισε τους έμπιστους του καλόγερου και προσπάθησε να τους πείσει ότι ο «Άγιος» ήταν απατεώνας. Αρχικά «αλλαξοπίστησε» ο επίσκοπος Ασίνης Μακάριος, που μέχρι τότε ακολουθούσε πιστά τον Παπουλάκο στις περιοδείες του και τον υποστήριζε φανατικά. Η δωροδοκία του παπά Ο άνθρωπος, όμως, που οδήγησε τον Γενναίο Κολοκοτρώνη στον καλόγερο, ήταν ο παπα- Βασίλαρος, που ήξερε την κρυψώνα του. Λέγεται ότι ο παπά- Βασίλαρος δεν πείστηκε με τα λόγια για την απάτη του Παπουλάκου και χρειάστηκε να τον δωροδοκήσουν για να τον προδώσει. Τελικά, όταν οι άντρες πλησίασαν την κρυψώνα, ο Παπουλάκος παραδόθηκε. Με αυστηρά μέτρα ασφαλείας μεταφέρθηκε στην Πάτρα με το πολεμικό πλοίο «Όθων». Αν και παραπέμφθηκε στη δικαιοσύνη, ο καλόγερος δεν δικάστηκε ποτέ. Οι αρχές φοβήθηκαν εξέγερση του πλήθους, σε ενδεχόμενη καταδίκη του και του έδωσαν αμνηστία. Τον κράτησαν, όμως, σε απομόνωση στη μονή Παναχράντου στην Άνδρο, όπου έζησε τα τελευταία χρόνια της ζωής του έως τον θάνατό του, τον Ιανουάριο του 1863. Εκεί, τον επισκέπτονταν πιστοί από τα νησιά και κυρίως την Πελοπόννησο. 
Η «αγιότητα» του Παπουλάκου αμφισβητείται μέχρι σήμερα. Οι μελετητές του αναφέρουν ότι πρόκειται για έναν αγράμματο απατεώνα ο οποίος εκμεταλλεύτηκε την ανάγκη του λαού για την πίστη. Υπάρχουν όμως και σήμερα πολλοί, ειδικά στην Πελοπόννησο, που μνημονεύουν τον καλόγερο και τον θεωρούν «Άγιο», που έκανε σημαντικές προφητείες και επαληθεύτηκε. Κατά καιρούς έχουν γίνει εισηγήσεις από ανθρώπους της εκκλησίας για επίσημη αγιοποίηση του Παπουλάκου. Οι πιο πρόσφατες αιτήσεις ήταν αυτές του μητροπολίτη Καλαβρύτων και Αιγιαλείας Αμβρόσιου και του αρχιεπισκόπου Χριστόδουλου, οι οποίες ακόμη εκκρεμούν. Ωστόσο, η μορφή του βρίσκεται αγιογραφημένη σε κάποιους από του ναούς της χώρας. Λίγο πριν το 1850, επί βασιλείας Όθωνα, έκανε την εμφάνισή του στην Πελοπόννησο ο καλόγερος Χριστόφορος Παπουλάκος. Ήταν ένας μεσήλικας από τον Άρμπουνα Καλαβρύτων ο οποίος κατάφερε μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα να αποκτήσει αμέτρητους πιστούς οπαδούς και να διχάσει με τα κηρύγματά του. Ο Παπουλάκος, κατά κόσμον Χρήστος Παναγιωτόπουλος, ήταν ένας αμόρφωτος κρεοπώλης και σφαγέας ζώων, όταν τον χτύπησε μια ασθένεια και αναγκάστηκε να εγκαταλείψει τη δουλειά του. Ήταν ήδη μεσήλικας και δεν μπορούσε να μάθει άλλη εργασία. Έχοντας πια πολύ ελεύθερο χρόνο, έμαθε να διαβάζει και αφιερώθηκε στη μελέτη θρησκευτικών συγγραμμάτων. Τότε πήρε την απόφαση να «αυτοχειροτονηθεί» καλόγηρος και να κηρύξει τον λόγο του Θεού στους ανθρώπους. Άλλοι υποστηρίζουν ότι έγινε μοναχός στο Μέγα Σπήλαιο. Η ευγλωττία και η ευστροφία ήταν σύμμαχοί του στο νέο ξεκίνημα που έκανε. Ο λαός τον υποδέχτηκε θερμά και μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα, ο Παπουλάκος είχε αποκτήσει φανατικούς οπαδούς σε όλα τα χωριά των Καλαβρύτων. Ο Παπουλάκος κύρηττε για όλα τα δεινά, τα υπάρχοντα αλλά και τα μελλοντικά, υπεύθυνοι ήταν ο Όθωνας, οι Άγγλοι και η Ιερά Σύνοδος. Ο Άννινος γράφει ότι κυρίως έπειθε τις γυναίκες που ήταν και οι πιο φανατικές του πιστές. Η φήμη του απλώθηκε σε όλη την Πελοπόννησο και οι αντιδράσεις του κόσμου άγγιζαν τα όρια του παροξυσμού. Σε όποιο χωριό επισκεπτόταν το διψασμένο, για τον λόγο του Θεού, πλήθος, του επιφύλασσε υποδοχή Αγίου. Οι πιστοί φιλούσαν το χώμα που πατούσε, έκοβαν κομμάτια από τα ράσα του και τα φύλαγαν μαζί με τα εικονίσματα, ενώ κρατούσαν ακόμα και τα κουταλοπίρουνα που χρησιμοποιούσε, σαν φυλακτά. Ο μικρός παππούς, ο Παπουλάκος λοιπόν, παρηγορούσε τον λαό και έκανε προφητείες, όπως ότι τα άθεα γράμματα θα καταστρέψουν τον τόπο. Εννοούσε όλα τα κείμενα που δεν ήταν στη Αγία Γραφή. Επίσης, έλεγε ότι θα έρθει καιρός που όλη η Ευρώπη θα γίνει ένα. Ο Βαυαρός βασιλιάς της Ελλάδας, ο Όθωνας , ήταν νοητός εωσφόρος, τα πλοία ήταν καρότσες του διαβόλου, η πρωτεύουσα – πορνεύουσα, οι διορισμένοι επίσκοποι – κατάσκοποι, κ.ο.κ. Τα λόγια του άγγιζαν τον κόσμο που συμφωνούσε με τις καταγγελίες του σε βάρος της κρατικής εξουσίας. Ο Παπουλάκος «όργανο» των Ρώσων Σύντομα, η φήμη του Παπουλάκου έφτασε και στους ομόδοξους Ρώσους, οι οποίοι έσπευσαν να εκμεταλλευτούν τη δημοτικότητά του για πολιτικούς σκοπούς. Μέσω του Ρώσου πρεσβευτή στην Αθήνα, Κατακάζη, ιδρύθηκε το 1833 μια συνωμοτική οργάνωση, η «Φιλορθόδοξος Εταιρία». Επίσημος σκοπός της οργάνωσης ήταν να εμποδίσει τον Όθωνα να χωρίσει την ελληνική εκκλησία από το Πατριαρχείο. Στην ουσία όμως, η «εταιρία» απέβλεπε στην εξαφάνιση της αγγλικής επιρροής στη χώρα και στη στροφή της προς της Ρωσία. Οι επικεφαλής της οργάνωσης προσέγγισαν τον Παπουλάκο και, μετά από «πλύση εγκεφάλου», τον έπεισαν να κηρύττει, μαζί με τον λόγο του Θεού και τα συνθήματα της εταιρίας. Η επιρροή τους στο γέροντα ήταν τέτοια, που σύντομα ο Παπουλάκος μετατράπηκε σε μεγάλο εχθρό του Όθωνα και της Ιεράς Συνόδου. Άθελά του, είχε γίνει όργανο της ρωσικής προπαγάνδας. Στα κηρύγματά του αποκαλούσε τον βασιλιά «Ψωριάρικο γίδι» και έλεγε ότι πρέπει να «βαπτισθεί ή να εξοριστεί». Με τον λόγο του έπειθε τον κόσμο πως για όλα τα δεινά, τα υπάρχοντα αλλά και τα μελλοντικά, υπεύθυνοι ήταν ο Όθωνας, οι Άγγλοι και η Ιερά Σύνοδος. Οι μάταιες προσπάθειες σύλληψης του Παπουλάκου Εκτός από το φανατισμένο πλήθος, τα κηρύγματα του Παπουλάκου έτυχε να ακούσουν κ... 

Pse ndodhin dhe tolerohen me kaq lehtësi sakrilegje ndaj kishës ortodokse?! Rasti i Eda Zarit


Nga Prof.Asoc. Panajot Barka
Këngëtarja Eda Zari e muzikës Jazz, organizon me datë 7 dhe 8 korrik një festival  ndërkombëtar Jazz & Wine në Palermo të Himarës dhe është ky festivali i dytë i organizuar prej saj. Deri këtu nuk ka asnjë gjë të keqe. Madje është një lajm i mirë.
Problemi është se këngëtarja me origjinë nga Përmeti, për të promovuar sa më “shndritshëm” suksesin e saj të pritshëm i serviri publikut një video kushtuar performacës së repertorit të saj, regjistruar në një kishë ortodokse. Pamjet tregojnë se bëhet fjalë për një kishë monument kulture në Berat, atje ku kjo këngëtare organizoi edhe festivalin e saj të parë Jazz në Shqipëri. Po ashtu ajo që vihet re është popullariteti që i jepet në media “eventit” të “Jazz-it në një kishë ortokse. (Foto egzistojnë dhe në profilin e saj në FB)
Ajo që dua të them unë që në fillim, është se kjo ngarje përbën një incident shumë të rëndë dhe nuk mund të përmblidhet thjesht me termin e njohur, “provokim”, i cili fatkeqësisht nuk përbën më, as lajm.
Po, është një sakrilegj, por shumë dimensional. Përbën një provokim për dinjitetin fetar të çdo njeriu. Ndodh akti i patolerueshëm si nga pikëpamja institucionale edhe morale, siç është ai i poshtërimit të një objekti kulti fetar, për më tej, i shpallur monument kulture. Përbën një provokim për vetë identitetin kulturor e civilizues të çdo individi. Ku është parë që në mjediset e një objekti kulti fetar, i shpallur monument kulture, të luhet muzikë dhe aq më keq, muzikë Jazz-i, muzikë provokuese për natyrën e fesë ortodokse. 
Pak kohë më parë “stilistët” e bukurisë femërore në mënyrën më të patolerueshme të mundshme, sfiduan po prap institucionin e kishës ortodokse duke futur Miss-et të pozojnë gjysëm lakuriq në vendet më të shenjta të objekteve të kultit ortodoks. 
Rasti i fundit përbën një akt tjetër, më kulmor, që vërteton se bashkëjetesa fetare në Shqipëri, një realitet aq shumë i referuar si vlerë sfiduese me karakter ndërkombëtar, ngrihet me bazë ateizmin dhe me vlerë në ngritje përçmimin dhe poshtërimin, të paktën e fesë ortodokse.
Nuk vërtetohet asnjë rast që të ketë ndodhur ndonjë akt i tillë me objektet fetare të ndonjë komuniteti tjetër fetar në vend, aq më tepër nga njerëzit e besimit ortodoks. Përkundrazi! Ka me dhjetra raste që vërtetojnë se feja ortodokse në Shqipëri edhe pas 30 vjet tranzicioni, po vuan kalvarin e saj të rehabilitimit, i shprehur në formën e vet më të keq, atë të përndjekjes.
Ajo së pari, është kthyer në objekt sulmi (pretenduar si marrje në mbrojtje nga synimet e vendeve ortodokse fqinje). Ky zell tregohet nga individë të përkatësive fetare jo ortodokse ose dhe ateiste dhe zhvillohet në emër të forcimit të nacionalizmit  shqiptar, të vënë sipas tyre, në rrezik nga fqinjët, duke përdorur për këtë kishën ortodokse. Kishat dhe objektet e tjera të kultit ortodoks, si të asnjë komuniteti  tjetër fetar në vend, janë pre e përdhosjes, grabitja e vlerave kulturore të trashëgimisë fetare ortodokse përbën një monolog pa fund. Shkatërrimi i këtyre objekteve apo dhe vlerave të tjera kulturore fetare, afreskët, ikonat është kthyer në një sakrilegj identifikues të antivlerave. Përpjekjet për të devijuar identitetin e vet (ngjarjet në kishën e Dhërmiut), përdorimi i dhunës nga segmentë privatë në emër të ligjit, (ngjarjet në kishën e Përmetit), tendecioziteti minimizues në regjistrimin e popullsisë, statusi i dyshimtë në marrëdhëniet shtet – KOASH përsa u përket objekteve të kultit monumente kulture të fesë ortodokse e plotë akte të tjera, tregojnë për një presion në vijimësi mbi ortodoksët në Shqipëri, saqë ata preferojnë të heshtin, të distancohen nga kisha e tyre që të mos i identifikojnë me armiqtë e Shqipërisë etj. Kështu shpjegohet edhe heshtja fajësuese ndaj ngjarjes së fundit ierosilite, si të KOASH-it zyrtar, të shtetit si garant i mbrojtjës dhe respektimit të së drejtës fetare, të autoriteteve të tjera me besimin ortodoks, “të intelektualeve” apo dhe të përfaqësuesve të besimeve të tjera.
Unë besoj shumë se nëse një diçka e ngjashme do të ndodhte me ndonjë besim tjetër fetar në Shqipëri, do të ishte bërë nami dhe politikanët dhe medjat do të kishin harruar edhe vet zgjedhjet.(!)    
Në Shqipëri duhet kuptuar qartë se nëse sot vendi ka një vlerë diakronike dhe njëkohësisht të gjallë, një vlerë që vjen nga e shkuara dhe ruan aftësinë funksionale  për të tashmën dhe të ardhmën, ajo eshte kultura fetare ortodokse. Por kjo kulturë mund të rrezatojë vlerë dhe për çdo fushë tjetër të spektrit shoqëror, vetëm brenda funksionit të vet  shpirtëror që është misioni fetar, ai i fesë ortodokse.
Çdo përpjekje tjetër, promovuese (turistike, muzeale, artistike), apo shkatërruese (pasojë e identifikimit me vend armik), përbën antivlerë. Përbën mungesë kulturecivile, (si respekt për vlerat e tjetrit), madje në një segment shumë delikat siç është feja. Përpjekja për të përdorur një objekt i kultit të fesë ortodokse për të promovuar “vlerat” muzikore të një këngëtareje, ciladoqoftë ajo, aq më keq kur akuzohet se ka dhunuar edhe nënën e vet, tejkalon edhe nivelin kulturor më të zakonshëm. Tejkalon madje edhe qëndrimet e sistemit komunist ndaj fesë në përgjithësi dhe asaj ortodokse në veçanti…. Vetëm sistemi komunist kishte guxuar t’i kthente kishat në vatra kulture….
Ose, akte të kësaj natyre në dëm të ndjeshmerive publike sublime, tregon se në Shqipëri nuk tentohet për të krijuar një model të ri vlerash. Rimerret modeli i vlerave të sistemit komunist që kërkonte evidentimin “e vlerave” të veta duke shkatërruar, mohuar e përdhosur vlerat që kishin krijuar breza të tëra në shekuj. Ndërkohë që përsa i përket marrëdhënieve me fenë ortodokse, tejkaluam për nga guximi edhe perandorinë Otomane./SHUPLAKA
Artistja Eda Zari duke kënduar në kishë

Τετάρτη 5 Ιουλίου 2017

Οι Έλληνες επένδυσαν 1,2 δισ. ευρώ στην Αλβανία το πρώτο 3μηνο του 2017


Κορυφαίοι επενδυτές στην Αλβανία οι Έλληνες και για το 2017. Ποιος είναι ο λόγος που αυξάνονται οι επενδύσεις μας στην γειτονική χώρα

Η Ελλάδα παραμένει να είναι ο μεγαλύτερος επενδυτής στην Αλβανία, αφήνοντας πίσω χώρες με μεγαλύτερο οικονομικό αποτύπωμα αναφέρει η Τράπεζα της Αλβανία σε έκθεση της που δημοσιοποιήθηκε την Τρίτη.
AdTech Ad
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Τράπεζας της Αλβανίας οι άμεσες ξένες επενδύσεις που πραγματοποιήθηκαν από την Ελλάδα στην γειτονική χώρα ανέρχονται σε 1,22 δισ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2017 αυξημένες σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2016 όταν είχαν διαμορφωθεί σε 1,17 δισ. ευρώ.
Σύμφωνα με οικονομικούς αναλυτές οι ελληνικές επενδύσεις θα συνεχίσουν να αυξάνονται τα επόμενα χρόνια καθώς όσο οι εδώ επιχειρήσεις βλέπουν την Αλβανία σαν μία χώρα όπου μπορούν να επεκτείνουν τις δραστηριότητες τους.
Πίσω από την Ελλάδα, σε επίπεδο επενδύσεων βρίσκεται η Ολλανδία με επενδύσεις ύψους 869 εκατ. ευρώ (688 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2016) και ο Καναδάς με τα κεφάλαια που έχουν επενδυθεί να φθάνουν τα 839 εκατ. ευρώ.

Η απάντηση Κοτζιά στην ερώτηση της Ένωσης Κεντρώων για την Προστασία των Δικαιωμάτων της ΕΕΜ


Απάντηση στην υπ' αριθ. 5955 από 30.05.2017 Ερώτηση των Βουλευτών κ.κ. Αναστάσιου Μεγαλομύστακα, Ιωάννης Σαρίδη και Γιώργιος Κατσιαντώνη

Τσάμηδων προκλήσεις… Ο «πρωθυπουργός» τους αναγγέλλει επισκέψεις στην Ήπειρο για καταγραφή της «γενοκτονίας»

HAGH TSAM
Περίεργες και άκρως ανησυχητικές είναι οι τελευταίες κινήσεις στις οποίες προχωρούν οι Τσάμηδες, μέσω των οργανώσεων που δραστηριοποιούνται κυρίως στην Ευρώπη και του λόμπι που έχουν καταφέρει να δημιουργήσουν.
Πρωτεργάτης αυτών φέρεται ο Festim Lato, ο αυτοαποκαλούμενος «πρωθυπουργός» της Τσαμουριάς, ο οποίος δραστηριοποιείται στην Ευρώπη και είναι ο ίδιος που κίνησε τις διαδικασίες για την προσφυγή στο Δικαστήριο της Χάγης.
Αυτή την φορά, οι Τσάμηδες προσέφυγαν στον Οργανισμό μη εκπροσωπούμενων λαών και εθνών, έγιναν δεκτοί και φαίνεται ότι απέκτησαν έναν ακόμη σύμμαχο, στην προπαγάνδα την οποία εντείνουν τα τελευταία χρόνια.
Ο συγκεκριμένος Οργανισμός, είναι στην ουσία μία Μη Κυβερνητική Οργάνωση η οποία στην παρούσα φάση αποτέλεσε ένα ακόμη καταφύγιο για τους Τσάμηδες, καθώς έγιναν επίσημο μέλος και πλέον σχεδιάζουν νέες προσφυγές και ζητούν εξεταστική επιτροπή για τα «εγκλήματα των Ελλήνων».
Από τον «πρωθυπουργό» των Τσάμηδων, η εξέλιξη παρουσιάζεται ως μία μεγάλη νίκη στον αγώνα τους.
Όμως το πιο ανησυχητικό, που θα πρέπει να σημάνει συναγερμό στις ελληνικές αρχές είναι ότι ετοιμάζουν πλήρη καταγραφή των «εγκλημάτων» με επιτόπιες επισκέψεις ειδικής επιτροπής στην Ήπειρο!!!
Μάλιστα βάζουν στο ίδιο κάδρο και τους Αρβανίτες που ζουν σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας.
Όπως αναφέρουν η καταγραφή ολοκληρώθηκε στις Αλβανικές περιοχές της Τσαμουριάς και άμεσα θα ακολουθήσει η Ήπειρος, ώστε να τεκμηριωθεί η γενοκτονία!!!
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι πρωτεργάτες της κίνησης αυτής, θα χρησιμοποιήσουν σε πρώτη φάση, στοχευμένα μετανάστες από την γείτονα χώρα που εργάζονται στην Ήπειρο, όπως έπραξαν και παλιότερα για τα γυρίσματα διαφόρων τηλεοπτικών εκπομπών με ακραίο, προπαγανδιστικό περιεχόμενο!
Συνάμα όμως, έγκυρες πηγές, δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο μιας καλοστημένης προβοκάτσιας, ώστε να πάρουν αυτό ακριβώς που θέλουν... Ως εκ τούτου οι ελληνικές αρχές οφείλουν να βρίσκονται σε υψηλή ετοιμότητα.
Σημειώνεται ότι ο συγκεκριμένος Οργανισμός, ανά τακτά χρονικά διαστήματα, προχωρά σε διάφορες ενέργειες, διαθέτοντας πρόθυμους στο ευρωκοινοβούλιο αλλά και σε άλλα διεθνή φόρα, ώστε να προωθεί ζητήματα των «εθνών και λαών» που υποτίθεται ότι εκπροσωπεί.
Σημειώνεται ότι πρόσφατα, υπό τον «πρωθυπουργό» έκαναν πορεία έξω από το Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης, όπου κρατούσαν πανό του «Απελευθερωτικού Στρατού Τσαμουριάς»!!!
Η υπόθεση των Τσάμηδων, η οποία μέχρι πριν μερικά χρόνια, μπορεί να έδειχνε γραφική και ήταν σίγουρα ακίνδυνη, σήμερα έχει πάρει άλλη τροπή και μετατρέπεται σε ένα σοβαρό πρόβλημα, με δεδομένη την έκρηξη του εθνικισμού στην Αλβανία αλλά και τις λεπτές ισορροπίες στα Δυτικά Βαλκάνια.
http://www.epiruspost.gr/

Grekët dhe shqiptarët në një ekspozitë


Jo për cilësitë artistike, por për mesazhin që përmban, Muzeu Historik Kombëtar i hap dyert një ekspozite me protagonistë fëmijët shqiptarë dhe grekë. Ideja e mësuesit të tyre të pikturës, Kristo Dëfrim Hasës, emigrantit që pas shume vitesh si marangoz i është rikthyer profesionit të tij të parë, pikturimit, është të mbjellë tek këta fëmijë farat e të jetuarit mirë në komunitet edhe kur ai është i përbërë nga kombësi të ndryshme.

Bashkëveprimi me fëmijët dhe bashkitë e Amaliadas dhe Ilidas në Greqi, i ka dhënë rezultatet e para. Njëri nga nxënësit e tij grek, artistikisht e shpreh dashurinë për shokun e tij të ekipit në futboll me mbishkrimin “Paqe dhe mirëkuptim”.

Fantazinë e 47 fëmijëve, 5 deri në 11 vjeç e gjeni në Muzeun Historik Kombëtar, aty ku nuk duhet të harroni të mbani me vete një erashkë ose në rastin më të mirë të gjeni një vend sa më afër këtij ventilatori, që mundëson pakëz ajër të freskët në mungesë të ajrit të kondicionuar në një institucion, ku luhatja e temperaturës si në të ftohtë e në të ngrohtë është një nga vrasësit e heshtur të objekteve të çmuara të trashëgimisë tonë kulturore.

TV KLAN

«Τα χρώματα της Ελλάδας στα Τίρανα», υπό τον Κρίστο Χάσα-ΦΩΤΟ

«Τα χρώματα της Ελλάδας στα Τίρανα», υπό τον Κρίστο Χάσα-ΦΩΤΟ
Εγκαινιάστηκε η έκθεση ζωγραφικής μικρών ζωγράφων της Παπαχριστοπούλειου Βιβλιοθήκης Αμαλιάδας στην Αλβανία
Με μεγάλη επιτυχία διεξήχθη στην Αλβανική πρωτεύουσα –τα Τίρανα– η έκθεση ζωγραφικής του εικαστικού τμήματος ανηλίκων της Παπαχριστοπουλείου Βιβλιοθήκης Αμαλιάδας. Για την πραγματοποίηση της έκθεσης συνέβαλε καθοριστικά ο ζωγράφος και δάσκαλος των εικαστικών τμημάτων της βιβλιοθήκης, κ. Κρίστο Χάσα.
Τον Δήμο Ήλιδας, ο οποίος ήταν συνδιοργανωτής της έκθεσης μαζί με τους δήμους Τιράνων και Γκράμς Αλβανίας, εκπροσώπησε ο πρόεδρος του ΝΠΔΔ «Ο Ηλείος» κ. Αλέξανδρος Μανωλόπουλος. Μάλιστα, ο κύριος Μανωλόπουλος μετά τον χαιρετισμό του παρέδωσε τιμητικό έπαινο στον κύριο Χάσα, για την πολυετή προσφορά του στην Αμαλιάδα και την πρωτοβουλία του να μεταφέρει την έκθεση μετά έργα των μικρών ζωγράφων στην γείτονα χώρα.
Συγκεκριμένα, στην έκθεση στο Εθνικό Μουσείο Τιράνων παρουσιάζονται 120 έργα ζωγραφικής φτιαγμένα από 47 παιδιά, ηλικίας 5 έως 11 ετών της Ομάδας Ζωγραφικής της Παπαχριστοπούλειου Βιβλιοθήκης, ενώ τελεί υπό την αιγίδα της Ελληνικής Πρεσβείας στην Αλβανία.
Η θεματολογία των έργων είναι πλούσια με θέματα κυρίως από τον πολιτισμό, την ιστορία και την καθημερινότητα της ζωής στην Ελλάδα, έτσι όπως μοναδικά τα συλλαμβάνει με την φαντασία του το κάθε παιδί.
Στην ομάδα συμμετέχουν άτομα από διάφορες γωνιές του Νομού που ως κοινό τους έχουν την αγάπη τους για την τέχνη της ζωγραφικής. Η έκθεση είναι αφιερωμένη στην Ειρήνη και την Συμφιλίωση των δύο λαών, κάτι που πρεσβεύει με το έργο του στην χώρα μας και ο ίδιος ο καλλιτέχνης και καθηγητής εικαστικών, Κρίστο Χάσα.

Πηγή:ilia24.gr

Τρίτη 4 Ιουλίου 2017

QUO VADIS ALBANIA?

Γράφει ο Τηλέμαχος Κώτσιας*
Η Αλβανία οδεύει προς μια μονοκρατορία, όχι μόνο εξαιτίας του εκλογικού νόμου αλλά κυρίως χάριν της προσωπικότητας του Εντι Ράμα
Θα έπρεπε να έχει κανείς γνώση της σύντομης ομιλίας του τελευταίου κομμουνιστή ηγέτη της Αλβανίας Ραμίζ Αλία το έτος 1990 στην τελευταία μυστική σύσκεψη της Κεντρικής Επιτροπής του Κόμματος, σύμφωνα με την οποία ο σοσιαλισμός απέτυχε και θα επέστρεφαν στον καπιταλισμό και γι' αυτό θα έπρεπε να φροντίσουν να είναι αυτοί οι νέοι καπιταλιστές της Αλβανίας, για να κατανοήσει τι συμβαίνει σήμερα σε αυτή τη χώρα.
Η πτώση της δικτατορίας, παρά τον ενθουσιασμό του αλβανικού λαού, παρά το γκρέμισμα του ανδριάντα του Εμβέρ Χότζα, έγινε σχετικά ομαλά. Ο ηγέτης του νεοσύστατου Δημοκρατικού Κόμματος Σαλί Μπερίσα, στις πραγματικά ελεύθερες εκλογές, πήρε το 70% των ψήφων. Τον καταψήφισαν μόνο οι συνένοχοι του παλιού καθεστώτος που φοβούνταν την εκδίκηση.
Ο Μπερίσα αν και πρώην κομμουνιστής, πόνταρε στο παιχνίδι της εκδίκησης και έχασε. Το παλιό κόμμα, τα μέλη του οποίου νύχτωσαν μια μέρα κομμουνιστές και ξημέρωσαν σοσιαλιστές, είχε τεράστια πείρα στην άσκηση της εξουσίας. Είχε στη διάθεσή του ολόκληρη την κρατική υποδομή και τις δυνάμεις καταστολής και έναν ενοχοποιημένο λαό, τόσο που το 1997 προκάλεσε εμφύλιο για να ξαναπάρει την εξουσία, αν και δεν πέτυχε. Ενώ το Δημοκρατικό Κόμμα είχε πλαισιωθεί εκτός από μια ομάδα διανοουμένων, από τους κατατρεγμένους του παλιού καθεστώτος, στην πλειονότητά τους αχρηστευμένους από τις πολυετείς φυλακίσεις, τις εξορίες και τους διωγμούς, αλλά και από πάσης φύσεως οπορτουνιστές που έψαχναν να μεταπηδήσουν για δικό τους προσωπικό συμφέρον. Επιπλέον το παλιό καθεστώς έχοντας προνοήσει για το ενδεχόμενο μιας τέτοιας καθεστωτικής αλλαγής, είχε φροντίσει να αμαυρώσει την ηθική εικόνα της πλειοψηφίας των εχθρών του, ως μυστικών συνεργατών του καθεστώτος. Έτσι το Σοσιαλιστικό Κόμμα έμεινε στο προσκήνιο ως κόμμα είτε εξουσίας είτε αξιωματικής αντιπολίτευσης. Η Αλβανία είναι η μοναδική χώρα του πρώην ανατολικού μπλοκ που δεν καταδίκασε κανέναν υπεύθυνο για τα δεινά που προκάλεσε η δικτατορία στον αλβανικό λαό, που δεν αποζημίωσε τα θύματά της (και πού να βρεθούν χρήματα για τόσα πολλά θύματα από μια φτωχή χώρα!).
Σήμερα, που έχει περάσει περισσότερο από ένα τέταρτο του αιώνα, η γενιά των παλιών δυναστών αλλά και των κατατρεγμένων σχεδόν έχει αποχωρήσει από τη ζωή. Ασχέτως αν ακόμα στην Αλβανία συνηθίζουν να αποκαλούν αυτή την περίοδο μεταβατική, η νέα πλουτοπαραγωγική τάξη προέρχεται από τους πρώην κομμουνιστές ή τους απογόνους τους, συνασπισμένους στο Σοσιαλιστικό Κόμμα. Το Δημοκρατικό Κόμμα εφθάρη από την εξουσία μέσα σε λίγα χρόνια, δεν στάθηκε ικανό να την κρατήσει και κυρίως δεν κατάφερε να φτιάξει ένα σύγχρονο κράτος, το οποίο υπόσχεται πλέον να φτιάξει το Σοσιαλιστικό Κόμμα υπό τον Εντι Ράμα, που όπως έδειξαν και οι κάλπες υπερτερεί εμφανώς. Από την άλλη, οι εργαζόμενοι των ιδιωτικών αφεντικών σοσιαλιστών, οι δημόσιοι υπάλληλοι, ψηφίζουν εκβιαστικά το κόμμα αυτό για να μη χάσουν τις δουλειές τους.
Το Σοσιαλιστικό Κόμμα Ενταξης ξεκίνησε ως ένα σχίσμα από το Σοσιαλιστικό Κόμμα λόγω ιδιωτικών οικονομικών συμφερόντων και απείλησε σοβαρά την εξουσία του Σοσιαλιστικού Κόμματος. Συνασπισμένο ευκαιριακά με οποιοδήποτε πρώτο κόμμα, κατάφερνε μέχρι σήμερα να βρίσκεται πάντα στο πλευρό της εξουσίας.
Σήμερα ο Εντι Ράμα παίζει χωρίς αντίπαλο: ο αρχηγός του Δημοκρατικού Κόμματος Λουλζίμ Μπάσα αποδείχτηκε ολίγος και το Δημοκρατικό Κόμμα έχασε έδαφος. Ο αρχηγός του Σοσιαλιστικού Κινήματος Ενταξης Ιλίρ Μέτα παραμερίστηκε στο αξίωμα του προέδρου της Δημοκρατίας και πολλοί αντίπαλοι του Ράμα προτίμησαν να απέχουν από τις εκλογές αναγνωρίζοντάς του την υπεροχή. Από την άλλη, σύμφωνα με τον εκλογικό νόμο της Αλβανίας, ο ψηφοφόρος ψηφίζει μόνο το κόμμα το οποίο παρουσιάζει μια κομματική λίστα χωρίς να έχει δικαίωμα επιλογής του υποψηφίου. Συνεπώς η εκλογή ενός βουλευτή εξαρτάται από το αν βρίσκεται σε εκλόγιμη θέση, καθιστώντας τον απλό πιόνι του κόμματος. Η Αλβανία οδεύει προς μια μονοκρατορία, όχι μόνο εξαιτίας του εκλογικού νόμου αλλά κυρίως χάριν της προσωπικότητας του Ράμα, που είναι ο απόλυτος χαρισματικός ηγέτης στη χώρα. Είναι ευφυής, θρασύς και ο πιο κατάλληλος άνθρωπος να ενώσει χριστιανούς και μουσουλμάνους. Ως χριστιανός ορθόδοξος, είναι ταυτόχρονα και ο καλύτερος γενίτσαρος της τουρκικής πολιτικής στα Βαλκάνια, χαϊδεύει τα αφτιά όλων των εθνικιστών μεγαλοϊδεατών Αλβανών και πάσης φύσεως λαϊκιστών, κλείνει το μάτι στους χασισοπαραγωγούς που έχουν μετατρέψει την Αλβανία σε Κολομβία της Ευρώπης, με τα χρήματα των οποίων αγοράζονται οι ψήφοι στη χώρα. Το όραμά του για την ένωση της Αλβανίας με το Κοσσυφοπέδιο και με άλλες αλβανικές περιοχές βλέπει την ένταξη της χώρας στην Ευρώπη. Θα τα καταφέρει όμως να θέλει και τον σκύλο χορτάτο και την πίτα ολόκληρη;
Τα πολιτικά προγράμματα όλων των κομμάτων είναι πανοµοιότυπα, προσανατολισµένα στην ιδεολογία της ελεύθερης αγοράς. Οι πολιτικοί είναι διεφθαρμένοι και στο απυρόβλητο, υπάρχουν μόνο για το δικό τους συμφέρον και ποιος ο λόγος να πάει κανείς να τους ψηφίσει, αν δεν συνδέεται ο ίδιος με προσωπικά συμφέροντα. Οσο για την ελληνική μειονότητα, την έχει διαλύσει ο άδικος εκλογικός νόμος που δεν βοηθάει καθόλου τα μικρά κόμματα και οι ηγέτες της ακροβατούν πότε στο ένα κόμμα και πότε στο άλλο. Ελληνικής καταγωγής βουλευτές σίγουρα θα εκλεγούν στην αλβανική Βουλή, όχι όμως ως εκπρόσωποι του λαού της μειονότητας. Η κάποτε ισχυρή οργάνωση της ελληνικής μειονότητας, η Ομόνοια, φθαρμένη και αυτή από το μονοπώλιο της εκπροσώπησης του Ελληνισμού της Αλβανίας και κυρίως, χειραγωγημένη και διασπασμένη από τα πολιτικά και κομματικά συμφέροντα της Ελλάδας, όπως και το Κόμμα Ενωση για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα στο οποίο συμμετείχε η Ομόνοια, είναι πια σκιές του εαυτού τους. Μια νέα προσπάθεια δημιουργίας ελληνικού κόμματος, του ΜΕΓΚΑ, είναι καταδικασμένη κι αυτή να αποτύχει λόγω επίσης του εκλογικού νόμου.
*Ο Τηλέμαχος Κώτσιας είναι συγγραφέας. Γεννήθηκε στο χωριό Βρυσερά του Αργυροκάστρου Αλβανίας. Ζει στην Αθήνα. Το τελευταίο του βιβλίο, «Οι δεινόσαυροι των Αθηνών», κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Πατάκη
πηγή:tanea.gr

Η υπόθεση της ελληνικής μειονότητας “πουλήθηκε”

Είναι απερίγραπτα όσα συνέβησαν την περασμένη εβδομάδα στην Αλβανία, ακόμη πιο ασύλληπτες όμως η ελληνική απάθεια και η διεθνής ανοχή
Δεν ξέρω πόσοι Ελληνες βουλευτές ή ευρωβουλευτές παρακολούθησαν ως παρατηρητές την εκλογική παρωδία στη γειτονική Αλβανία, αλλά θα έπρεπε να το έχουν επιδιώξει πλείστοι όσοι, ως εκπρόσωποι διεθνών φορέων, όπως ο ΟΑΣΕ, ή ακόμη και ως μεμονωμένοι επισκέπτες. Λέω «δεν ξέρω», γιατί δεν είδα σχετικές μαρτυρίες, παρότι, ομολογουμένως, η ιστορία είχε πολύ «ψωμί».
Για τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ τι να λέμε τώρα… Είχε και καύσωνα εκείνες τις ημέρες στη γειτονική χώρα… Αλλά τα στελέχη της αξιωματικής αντιπολίτευσης, που κόπτονται θεωρητικώς για τα εθνικά θέματα, έπρεπε να βρίσκονται μαζικά εκεί. Οχι φυσικά για να εξασφαλίσουν την ελεύθερη άσκηση του εκλογικού δικαιώματος της ελληνικής μειονότητας, η πολιτική εκπροσώπηση της οποίας έχει «πουληθεί» εδώ και χρόνια από ασυνείδητους ομογενείς και διαδοχικές ελληνικές κυβερνήσεις μειοδοτών. Αλλά για να καταγράψoυν και να καταγγείλουν διεθνώς το απίστευτο όργιο παρατυπίας και εκφοβισμού, που στην πράξη ακυρώνει το αποτέλεσμα κάθε εκλογικής διαδικασίας σε ένα πολιτισμένο κράτος.
Είναι απερίγραπτα όσα συνέβησαν την περασμένη Κυριακή στην Αλβανία και ακόμη πιο ασύλληπτη η διεθνής ανοχή σε αυτού του είδους τις τριτοκοσμικές συμπεριφορές, που έχουν μετατρέψει τη γειτονική χώρα σε ένα ιδιότυπο βιλαέτι: Εναν μικρό παράδεισο πάσης φύσεως ανομίας, όπου βασιλεύουν το μπραβιλίκι, η εξαγορά ψήφων και συνειδήσεων, ο νόμος της μαφίας και, φυσικά, το εμπόριο ναρκωτικών.
Αυτή τη μικρή βαλκανική Κολομβία διαφημίζει ο επανεκλεγείς πρωθυπουργός της ως κράτος σύγχρονο και δημοκρατικό, έτοιμο να περάσει στα ευρωπαϊκά σαλόνια. Και αναρωτιέται, μάλιστα, γιατί αυτό δεν έχει συμβεί μέχρι τώρα!
Εκλεκτός του διεθνούς συστήματος είναι, βέβαια, ο Εντι Ράμα και μπορεί να λέει ό,τι του κατεβαίνει στο κεφάλι χωρίς να δίνει λογαριασμό σε κανέναν. Υπότροφος της «έδρας Κόκκαλη» στο Χάρβαρντ, παιδί του Σόρος και των Κλίντον, ομοτράπεζος του εκάστοτε Αμερικανού πρέσβη, αλλά και του «σουλτάνου» της διπλανής πόρτας. Γι’ αυτό και κάνει ό,τι θέλει στην Αλβανία. Πουλάει τρέλα, πουλάει κι έναν ιδιότυπο εθνικισμό, αλλά και ένα «σταριλίκι» στους συμπατριώτες του, οι οποίοι τον βλέπουν άνετο να φιλοξενείται ως ηγέτης «πρώτης εθνικής» σε ελληνικά τηλεοπτικά κανάλια και να κυκλοφορεί σαν χίπστερ, με ένα τσαλακωμένο πουκάμισο, μοδάτο t-shirt και ελβιέλες μπροστά από τις κάλπες, την ημέρα της εκλογικής αναμέτρησης. Το ζήτημα δεν είναι, όμως, τι πουλάει στους Αλβανούς, αλλά ότι επιμένει να εξάγει τις μαγκιές και την πληθωρικότητά του χωρίς να βρίσκεται κανείς στο διεθνές στερέωμα για να τον βάλει στη θέση του.
Και, ασφαλώς, οι τσιριμόνιες του Αλβανού πρωθυπουργού δεν αφορούν την κυβέρνηση ή τους πολίτες του Λουξεμβούργου ούτε διαταράσσουν τη γαλήνη των Γερμανών, που μπορεί να τον κάνουν και… χάζι ως έναν ευπειθέστερο Βαρουφάκη. Θίγουν, όμως, την Ελλάδα και τους Ελληνες, που βλέπουν αδιαμαρτύρητα να υφαρπάζονται περιουσίες ομογενών, να καίγονται on camera τα εθνικά σύμβολα, να μεταφέρονται χάρτες με την…προσάρτηση της Πρέβεζας από Αλβανούς «ΚΥΠατζήδες» και στο τέλος ο… Εντι να μας κουνάει και το δάχτυλο! Κάτι πάει να μουρμουρίσει μέσα στα νεύρα του με τον κατσαπλιά ο Κοτζιάς, βγάζει μια ανακοίνωση (της πλάκας) ο Κουμουτσάκος και, από κει και πέρα, άκρα του τάφου σιωπή… Μόνο που έτσι στέλνουμε το λάθος μήνυμα και στο τέλος ο Εντι θα ζητεί δικαιώματα ονομασίας προέλευσης στο κρασί της Ζίτσας και στις γαρίδες Αμβρακικού!
Είπαμε ότι η υπόθεση της ελληνικής μειονότητας «πουλήθηκε» από τότε που διαδοχικές ελληνικές κυβερνήσεις υιοθέτησαν το δόγμα Παπούλια, σύμφωνα με το οποίο η πολιτική εκπροσώπηση των Βορειοηπειρωτών «εξυπηρετείται καλύτερα από τη συμμετοχή τους στα μεγάλα αλβανικά κόμματα»! Αλλά όχι να ανεχόμαστε σήμερα υποδείξεις από ένα κράτος-λησταρχείο, που διακωμωδεί κάθε εχέγγυο εκλογικής διαδικασίας. Θα βρεθεί, επιτέλους, ένας Ελληνας να βάλει «φρένο» στην αλβανική αναίδεια, λέγοντας στους γείτονες «ως εδώ η πλάκα! Φιμώσατε, εκτοπίσατε και κατατρομοκρατήσατε μια ζωντανή μειονότητα, μας φλομώσατε με παραμύθια για τσάμηδες και διεκδικήσεις ανύπαρκτων περιουσιών, έχετε γεμίσει τη χώρα μας, την Ιταλία και όλη την κεντρική Ευρώπη με χασίς και πρέζα, ε, όχι να μας προκαλείτε κι από πάνω, γιατί δεν θα δείτε χαΐρι ούτε σε έναν αιώνα»; Τόσο δύσκολο είναι το εθνικά αυτονόητο; Νισάφι πια με τον Εντι…
Γιώργος Χαρβαλιάς
πηγη: Εφημεριδα Δημοκρατια

Παρασκευή 30 Ιουνίου 2017

Αυτοί είναι οι τέσσερις Αλβανοί δράστες… Διασυνδέσεις με ακραίες οργανώσεις…

alvanoi lis dikastiko 650x450
Στον εισαγγελέα Ιωαννίνων οδηγήθηκαν με μία σειρά κατηγοριών, κακουργηματικού χαρακτήρα, οι τέσσερις Αλβανοί, που συνελήφθησαν μετά την ένοπλη ληστεία σε βενζινάδικο. Πρόκειται για τέσσερα άτομα νεαρής ηλικίας, η δράση των οποίων βρίσκεται στο μικροσκόπιο της αστυνομίας.
Οι δράστες, μετά την προθεσμία που ζήτησαν, την ερχόμενη Τρίτη θα απολογηθούν στον ανακριτή, οπότε θα αποφασιστεί η προφυλάκισή τους ή όχι.
Οι τέσσερις Αλβανοί, σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει η Αστυνομία, κινήθηκαν πεζοί από τα σύνορα και είχαν φτάσει μέχρι την Περίβλεπτο, όπου στοχοποίησαν ένα θερμοκήπιο, αλλά δεν προχώρησαν σε καμία ενέργεια. «Ήταν θρασείς, έφτασαν έξω από τα Γιάννινα νομίζοντας ότι έκαναν περίπατο στην περιοχή», σημείωσε χαρακτηριστικά ο Αστυνομικός Διευθυντής Ιωαννίνων Γιάννης Βασιλάκος.
Από τα στοιχεία που διαθέτει η αστυνομία, προκύπτει ότι είχαν ξανάρθει στην περιοχή, μάλιστα γνώριζαν καλά πολλά σημεία αλλά και τις διόδους.
«Ο τρόπος δράσης τους, ο οπλισμός που έφεραν, ο τρόπος που λειτούργησαν στο πρατήριο υγρών καυσίμων, καταδεικνύουν την επικινδυνότητά τους», τόνισε χαρακτηριστικά ο Γενικός Αστυνομικός Διευθυντής Ηπείρου Κώστας Σκούμας και συμπλήρωσε ότι διερευνάται η συμμετοχή τους και σε άλλες παράνομες πράξεις.
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, η αστυνομία έχει σοβαρές ενδείξεις για διασυνδέσεις της ομάδας των τεσσάρων με ακραίες οργανώσεις στην Αλβανία, γεγονός που μπορεί να δικαιολογήσει και την έλευση στα Γιάννινα του Επιθεωρητή Βορείου Ελλάδος.
Η δήλωση άλλωστε του κ. Δραγατάκη, ότι «είναι πολύ σημαντικό ότι εξαρθρώθηκαν στην αρχής της δράσης τους, γιατί θα μπορούσαν να μας βάλουν σε μία σοβαρή κρίση», αποτυπώνει ότι η ομάδα των τεσσάρων δεν είναι απλά μία από τις ομάδες των κακοποιών που δρουν στην ελληνοαλβανική μεθόριο....

Τα αποτελέσματα των εκλογών στην Κορυτσά ως μέσω ανάδειξης ανθελληνισμού με ψήφους ελλήνων! - Votimet në Korçë si mjet i votimit të antihelenëve nga helenët!


Τελείωσαν και οι εκλογές στην χώρα αυτή που ζούμε. Εκλογές φορτισμένες συναισθηματικά, γεμάτα από εθνικά και ηθικά διλήμματα. Ο διχασμός, ως γνωστών, τεράστιος. Οι αλληλοκατηγορίες, οι συκοφαντίες, οι προκαταλήψεις έγιναν στοιχεία που εκδηλώθηκαν έντονα. Πριν διχασμός, μετά διχασμός και οι μόνοι νικητές τα αλβανικά κόμματα. Δεν είναι μόνο αυτό όμως γιατί το πρόβλημα είναι βαθύτερο, αν δεν ταπεινώσουμε τον εαυτό μας, και αφήσουμε στην άκρη εγωισμούς και πολλά άλλα πάθη και αν δεν στραφούμε στην ορθόδοξη πίστη μας, γρήγορα θα επέλθει και η αφομοίωση. Θα είμαστε ένα φολκλορικό στοιχείο που  κάποτε υπήρχαμε.
Ας δούμε όμως λίγο την Κορυτσά και να κάνουμε κάποιες σκέψεις.
Νικητές στην Περιφέρεια Κορυτσάς που συμπεριλαμβάνει το Δεβόλιο την Ερσέκα , το Μαλίκ, το Πουστέτς, το Πογραδετς, βγήκαν το ΣΚ με 6 βουλευτές, το ΔΚ με 4 βουλευτές, το ΛΣΙ με έναν βουλευτή.
Το Κόμμα των Τσάμηδων πήρε 2000 ψήφους στην περιοχή, στην Κορυτσά πήρε 200 ψήφους, στο Δεβόλιο 1400 και τα υπόλοιπα στις άλλες περιοχές, σύμφωνα με τις πηγές μας ψήφισαν και οι δικοί μας αφού τους είχαν υποσχεθεί θέσεις εργασίας μια και θεωρούσαν πως θα ήταν σίγουρα στην κυβέρνηση.
Το Κόμμα των Ελλήνων ΜΕΓΑ έλαβε 83 ψήφους συνολικά δηλαδή χειρότερα δεν γίνεται αλλά βασίστηκε σε πρόσωπα χωρίς ιδιαίτερο κύρος στην κοινότητα.
Πως βοηθήσαμε και ποιους βοηθήσαμε εμείς με την διχόνοια.
1.        Το ΣΚ το βοηθήσαμε γιατί : α) πολλοί έλληνες της περιοχής (υπήκοοι) είναι μέλη του κόμματος , β) ένα μέρος της Ομόνοιας και του ΚΕΑΔ εντάχθηκε από τις δημοτικές εκλογές με το ΣΚ γιατί πήραν θέσεις στο Δήμο. Ο πρώτος που πήγε εκεί μετά από «απογοήτευση»  είναι  ο Αρμπέν Ηλία πρόεδρος ΚΕΑΔ παράρτημα Κορυτσάς. Έτσι με όσους ψήφους δώσαμε αναδείξαμε άχρηστους βουλευτές και ενισχύσαμε την εξουσία του ανθέλληνα και αντ-ορθόδοξου Ε Ραμα, το μακρύ χέρι του Ερντογάν
2.        Το ΔΚ έκανε μια συμφωνία με το ΚΕΑΔ οπότε όσοι ψήφοι ήταν για το ΚΕΑΔ+Ομόνοια πήγαν εκεί. Με αξιοπρέπεια και διακριτικότητα ο έκτος στην λίστα του ΔΚ, κ Γρηγόρης Καραμέλος (έκτος στην λίστα ΔΚ) έδωσε μια μάχη πάρα πολύ δύσκολη λόγο και των ιδιαιτεροτήτων που προέκυψαν από την συνεργασία, αλλά το αποτέλεσμα βοήθησε το ΔΚ  στην ουσία. Το κόμμα αυτό με  την βοήθεια  μας έβγαλε βουλευτή τον τέταρτο στην λίστα, τον υιό του ανθέλληνα και αντι-ορθόδοξου Φαχρί Μπαλλίου  (ιδιόκτητης της εφημερίδας 55 στην Αλβανία) και δεξή χέρι του Μπερίσα.  Όμως ελπίζουμε ο νέος αυτός που έχει σπουδάσει στο εξωτερικό να μην μοιάζει στον πατέρα του.
3.        Το ΛΣΙ, το κόμμα του Ιλλύρ Μέτα. Έχει βασίσει όλο το εκλογικό της σώμα στους ελληνόβλαχους της Κορυτσάς. Τους απέσπασε από το σώμα της κοινότητας, προσφέροντας τους διάφορα ανταλλάγματα και εξουσία, έτσι κατάφερε να βγάλει προ τετραετίας τον Πύρρο Καπουράνη, ελληνόβλαχο επιχειρηματία,  ο οποίος εξυπηρέτησε μόνο τα συμφέροντά του και ενός  στενού κύκλου  επιχειρηματιών, κυρίως ελληνόβλαχων της περιοχής. Για ελληνισμός και ορθοδοξία όμως  δεν έκανε τίποτα. Επιπλέον φέτος ο ίδιος ήταν δεύτερος στην λίστα του κόμματος, ένταξε στο δυναμικό του και τον Θανάση Πότση , πρώην υποψήφιο του ΚΕΑΔ στην Κορυτσά και πολλούς άλλους που απομακρύνθηκαν από την ΟΜΟΝΟΙΑ γιατί την θέλανε να είναι μαγαζί τους και μάλλον θέλησαν και αυτοί ένα κομμάτι από την πίτα. 
Εδώ να πούμε κάτι παραπάνω.  Πολλοί ελληνόβλαχοι έχουν συνείδηση και το δείχνουν αυτό με πολλούς τρόπους. Οι περισσότεροι όμως αν και είναι ελληνικής καταγωγής και έλληνες πολίτες, αν και έχουν αντιμετωπιστεί από τις διπλωματικές αρχές της πατρίδας μας με τους καλύτερους δυνατούς τρόπους, πήραν συντάξεις, ποικίλα  προνόμια και ειδική μεταχείριση,   όχι μόνο δεν ανταπέδωσαν στο ελάχιστο όσα κέρδισαν, ηθικά και υλικά, αλλά  το χειρότερο είναι πως με όσα δεν πράττουν,  κάνουν κακό  ζημιώνουν τις κοινές μας υποθέσεις, αδιαφορώντας και για τις ευθύνες που προκύπτουν μόνο και μόνο επειδή έχουν ελληνική υπηκοότητα. Μάλιστα, η γνώμη μας,  είναι πως το ελληνικό κράτος θα πρέπει να λάβει αυστηρά μέτρα για τις περιπτώσεις που έλληνες πολίτες ζημιώνουν τους συμπατριώτες τους , τα συμφέροντα τους και της πατρίδας και ιδιαίτερα  όταν λειτουργούν ως πιόνια για τα συμφέροντα άλλων χωρών όπως αυτά της Αλβανίας και  της Ρουμανίας. Δεν μπορεί να επωφελούνται  από παντού, να αλλάξουν τις σημαίες όπως θέλουν, και να μην προκύπτει καμία ευθύνη.
Να επανέλθουμε όμως στο θέμα. Με τις ψήφους των ελληνόλβαχων τελικά εκλέγει μόνο ο Εντμόντ Παναρίτη ο οποίος όσο ήταν Υπουργός Εξωτερικών, τι δεν έκανε για να δείξει τον ανθελληνισμό του, μάλιστα στο χωριό απ’ όπου και κατάγεται το Παναρίτη Κορυτσάς έστησε μνημείο για τους πεσόντες που «σφαγιάστηκαν από τους έλληνες σωβινιστές» , μια ιστορία παραμύθι.
Εν κατακλείδι, ψηφίσαμε για να ενισχύσουμε με τον τρόπο μας τον ανθελληνισμό. Βέβαια όλο αυτό προέρχεται από την κρίση των ιδανικών, των αρχών, των αρετών που έχει καταστρέψει την κοινότητα μας. Εάν δεν επανέλθουμε, όπως αναφέραμε και στην αρχή,  σε ένα τρόπο ζωής ελληνορθόδοξο που χαρακτηρίζεται και εμπεριέχει  μόνο την αγάπη πέρα από κάθε προσωπικό συμφέρων, δεν θα καταφέρουμε τίποτα. Με το πνεύμα αυτό οι πρόγονοι μας μεγαλούργησαν και κατά την περίοδο της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, με μεγαλύτερη απόδειξη την Μοσχόπολη, την Ακαδημία και το τυπογραφείο της, με τους μεγαλοπρεπείς της ορθόδοξους ναούς.
Η ΙΣΧΥΣ ΕΝ ΤΗ ΕΝΩΣΕΙ, με διάθεση αυτοκριτικής, αυτογνωσίας και με πνεύμα αγάπης όλοι πρέπει να προχωρήσουμε  μαζί σε μια πορεία νίκης έχοντας επίγνωση των ευθυνών μας προς τους προγόνους και τους απογόνους μας, που σίγουρα θα μας δικάσουν με αυτό που τους κάνουμε. 
Ας κάνουμε όλοι το καθήκον μας με στόχο την ενότητα και την κοινή πορεία που θα μας δώσει την δύναμη να προασπίσουμε τα δικαιώματα μας με αξιοπρέπεια. 
Përfunduan dhe votimet në këtë vend ku ne jetojmë. Votime të ngarkuara emocionalisht, të mbushura me dilema kombëtare dhe morale. Përçarja siç dihet ishte në nivele tepër të mëdha. Akuzat, shpifjet, paragjykimet ndaj njëri-tjetrit u bënë elementë të cilët u shprehën shumë fort. Përçarje më parë por dhe më pas me të vetmit fitues partitë shqiptare. Por nuk është vetëm ky aspekt për tu shqyrtuar sepse problemi është akoma më i madh. Nëse ne nuk vendosim të përulim veten  dhe të lemë mënjanë të gjitha egoizmat dhe pasionet tona taë shumta duke u kthyer njëkohësisht në besimin orthodhoks, shpejt do të vijë dhe asimilimi i plotë. Do të jemi në ardhmen vetëm një aspekt folklorik i cili ekzistonte dikur.  Por le të flasim pak për Korçën dhe të bëjmë disa mendime.
Fituesit e zonës së  Korçës e cila përfshin Devollin, Ersekën, Maliqin, Pucestin dhe Pogradecin, janë : PS me 6 deputetë, PD me 4 deputetë, LSI me 1 deputet.
Partia e çamëve mori 2000 vota në gjithë këtë zonë, në  Korçë 200 në Devoll 1400 dhe të çmbeti nga zonat e tjera. Sipas burimeve tona votuan dhe njerëzit tanë pasi ju ishin premtuar vende punë duke menduar që e kishin të sigurt pjesmarrjen në qeveri.

Partia e Helenëve MEGA mori veçse 83 vota në total, dmth më keq nuk bëhet por dhe kjo si parti u bazua tek persona pa ndonjë reputacion të veçantë në komunitetin tonë.
Por cilët dhe si i ndihmuam ne me përçarjen.

1.     PS-e e ndihmuam sepse: a) shumë nga grekët e zonës (dhe nënshtetas) janë anëtarë të partisë, b) një pjesë e Omonias dhe PBDNJ-së mori pjesë në që në votimet për pushtetin lokal në krah të PS sepse morën vende në Bashki. I pari që u largua drejt kësaj partie pas një “zhgënjimi” ishte Arben Ilia kryetar i PBDNJ-së zona Korçë. Kështu me votat që ne dhamë ndihmuam të shkojnë në parlament deputetë të padobishëm dhe forcuam pushtetin e anti-orthodhoksit dhe mikut të ngushtë të T Erdogan,  E Rama.
2.     PD bëri një marrveshje me PBDNJ kështu që votat që ishin për atë parti së bashku me ato të Omonias shkuan atje. Me dinjitet, kujdes dhe dallueshmëri z Ligoraq Karamelo (i 6-ti në listën e PD) dha një betejë shumë të vështirë për shkak dhe të çështjeve që lindën që në momentin që u shfaq kjo marrveshje, por rezultati ndihmoi në esencë vetëm PD-në. Në këtë Parti me votat tona u fut në parlamentë djali i antihelenit dhe antiorthodhoksit të thekur Fahri Balliut (pronar i gazetës 55 në Shqipëri) dhe dora e djathtë e Berishës. Por shpresojmë që ky djalë i ri i studiuar jashtë të mos i ngjasë të atit, gjë shumë e vështirë.
3.     LSI, partia e Ilir Metës. Ka bazuar të gjithë trupin e saj elektoral tek vllahohelenët e zonës së Korçës. I shkëputi nga trupi i komunitetit të tyre helen duke ju ofruar këmbime të llojeve të ndryshme si dhe pushtet,   kështu ja doli që të nxjerrë për deputet për një mandat z Pirro Kapurani, një biznesmen helenovllah, i cili thjesht ju shërbeu interesave të tij dhe të një grupi biznesmenësh të rrethit të tij të ngushtë, po me origjinë helenovllahe.  Për më tepër sivjet ai vetë ishte i dyti në listën e partisë, shtoi në forcën e tij dhe Thanas Poçin, kandidatin kundërshtar të PBDNJ-së kur mori mandatin e tij të parë, dhe shumë të tjerë që u larguan nga Omonia sepse e donin ta kthenin atë në dyqanin e tyre personal.
Këtu do të themi diçka më tepër. Shumë prej helenovllahëve kanë ndërgjegjie dhe e tregojnë këtë në shumë mënyra. Por shumica e tyre mgjth se janë me origjinë helene dhe qytetarë helenë, mgjth se u trajtuan në mënyrën më të mirë të mundshme si nga atdheu Greqi , si nga instancat dipllomatike në Shqipëri, me të gjitha mënyrat e mundshme (morën pensione, privilegje të ndryshme) jo vetëm që nuk e kthyhen minimalisht këtë trajtim të privilegjuar, për të gjitha ato sa përfituan, materiale apo morale, jo vetëm që nuk i shpërblyen në asnjë formë, por  dhe me ato sa bënë e bëjnë shkakëtuan dëme tek të gjitha çështjet e përbashkëta të komunitetit duke mos u interesuar fare për përgjegjësitë që lindin qoftë dhe vetëm e vetëm nga fakti që janë tashmë qytetarë helenë.
Opinioni ynë është që shteti Helen duhet të marrë masa të rrepta për rastet kur qytetarë helenë dëmtojnë bashkatdhetarët e tyre, interesat e atdheut të tyre  dhe në veçanti kur kthehen në vegla të vendeve të tjera (Shqipërisë dhe Rumanisë). Nuk mund të luajnë me të gjithë, ta kthejnë flamurin nga të duan, e të mos pësojnë asgjë.
Por, le të kthehemi sërish në tema që lamë në mes.
 Me votat e helenovllehëve në fund i zgjodh vetëm Edmond Panariti i cili për sa kohë ishte Ministër i Jashtëm, çfarë nuk bëri për treguar antihelenizmin e tij, bile në fshatin nga ku ka prejardhjen ndërtoi një lapidar për të rënët  “që u masakruan nga shovinistët grekë” një histori përrallë me bisht.
Si përfundim, votuam për të përforëcuar me mënyrën tonë antihelenizmin. Sigurisht e gjithë kjo, vjen nga mungesa e idealeve, e principeve, e virtyteve, pra për shkak  të krizës morale që ka kapur komunitetin tonë.  Nëse nuk rikthehemi , e përsërisim,  në një mënyrë jetese heleno-orthodhokse e cila karakterizohet dhe ka në vetvete vetëm dashuri përtej çdo interesi të ngushtë personal, nuk do të arrijmë diçka. Më këtë frymë paraardhësit tanë arritën të kryenin madhështi dhe gjatë Perandorisë Osmane, me vërtetimin më të madh Voskopojën, me Akademinë dhe shtypshkronjën e saj, me tempujt e saj madhështorë.
FORCA GJENDET TEK UNITETI, me dëshirë autokritike, vetënjohjeje të thellë dhe frymën e dashurisë të gjithë duhet të ecim sëbashku në një rrugëtim fitues duke pasur vetëdijen e përgjegjësive që lindin ndaj paraardhësve dhe pasaardhësve tanë të cilët do të na dënojnë një ditë, me ato sa ju bëjmë.
Pra le të bëjmë të gjithë së bashku detyrën tonë me qëllim unitetin  dhe rrugëtimin e përbashkët që do të na falë forcën të mbrojmë të drejtat tona me dinjitet.

Πέμπτη 29 Ιουνίου 2017

Ο Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος θα επισκεφτεί την Πρέβεζα!- Kryepiskopi Anastas do të vizitojë Prevezën!

Αποτέλεσμα εικόνας 

Το Τρίτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου αναμένεται να επισκεφθεί την Πρέβεζα ο Αρχιεπίσκοπος Τιράνων, Δυρραχίου και Πάσης Αλβανίας Αναστάσιος. Η επίσκεψη οριστικοποιήθηκε-σύμφωνα με πληροφορίες από τον ίδιο- σε επικοινωνία που πραγματοποίησε με το Δήμαρχο Πρέβεζας Χρήστο Μπαΐλη.Την πρόσκληση προς τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο είχε απευθύνει πριν από λίγο καιρό προσωπικά ο κ. Μπαΐλης ο οποίος τον επισκέφθηκε στην ... γείτονα χώρα.
Ο κ.κ. Αναστάσιος αποδέχθηκε με χαρά την πρόσκληση να επισκεφθεί την Πρέβεζα (τόπο καταγωγής της μητέρας του ) ωστόσο έμεινε «ανοιχτή» η οριστικοποίηση της ημερομηνίας.
Η επίσκεψη του Μακαριώτατου Αρχιεπισκόπου Τιράνων, Δυρραχίου και πάσης Αλβανίας θα είναι ένα σημαντικό γεγονός για την Πρέβεζα και η υποδοχή του θα είναι ανάλογη.
 Dhjetëditëshinë e fundit të Shtatorit pritet që Kryepiskopi Anastas të vizitojë Prevezën.
Vizitat tashmë u konfirmua pas telefonatës që pati me atë personalisht kryetari i Bashkisë së Prevezës Kristo Bajli. Ftesën dërguar Kryepiskopit ja kishte drejtuar pak më parë z Bajli i cili vizitoi vendin fqinj.

 Fortlumturia e Tij Anastasi pranoi me kënaqësi ftesën për të vizituar Prevezën  (nga ka prejardhjen dhe nëna e tij)  por kjo mbeti e hapur për të caktuar datën e mundshme.
Vizita e Fortlumturisë së Tij Kryepiskopit Anastas do të jetë një ngjarje e rëndësishme për Prevezën dhe pritja e tij duhet të jetë respektive.

Ενισχύστε οικονομικά την προσπάθεια μας!

Ετικέτες

ενημέρωση (2161) ενημέρωση-informacion (1423) Αλβανία (904) ορθοδοξία (422) ιστορία-historia (373) Εθνική Ελληνική Μειονότητα (366) ελληνοαλβανικές σχέσεις (311) ορθόδοξη πίστη - besimi orthodhoks (277) Εθνική Ελληνική Μειονότητα - Minoriteti Etnik Grek (253) Β Ήπειρος (239) ορθοδοξία-orthodhoksia (232) ορθόδοξη πίστη (222) εθνικισμός (195) διωγμοί (162) τσάμηδες (122) shqip (119) Κορυτσά-Korçë (118) Κορυτσά Β Ήπειρος (103) informacion (100) Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος (97) ορθόδοξη ζωή (96) ορθόδοξη ζωή- jeta orthodhokse (75) διωγμοί - përndjekje (61) ορθόδοξο βίωμα (59) εθνικισμός-nacionalizmi (56) ορθόδοξη εκκλησία της Αλβανίας (55) Ελλάδα-Αλβανία (48) Ι.Μ Κορυτσάς - Mitropolia e Shenjtë Korçë (45) ανθελληνισμός (44) Ελληνικό Σχολείο Όμηρος (43) πολιτισμός - kulturë (43) besimi orthodhoks (40) Γενικό Προξενείο Ελλάδος Κορυτσά (39) Ορθόδοξη Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Αλβανίας - Kisha Orthodhokse Autoqefale Shqiptare (37) ιστορία ορθοδοξίας (36) βίντεο (34) Shqipëria (32) ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ 1821 (32) κομμουνισμός- komunizmi (30) πνευματικά (27) Μητρόπολη Κορυτσάς - MItropolia e Korçës (24) πολιτική-politikë (23) απόδημος ελληνισμός-helenizmi i diasporës (22) αλβανικά (21) εκπαίδευση (21) Αρχαία Ελλάδα (20) helenët-Έλληνες (19) κομμουνισμός (19) Greqia (17) Βλαχόφωνοι Έλληνες (15)