Τετάρτη 21 Νοεμβρίου 2018

Ο Αλβανός Λιουμπόνια και ο Έλληνας Γραμματικάκης για τον Κατσίφα



O Φατός Λιουμπόνια (Fatos Lubonja), ίσως η πιο αναγνωρίσιμη φιγούρα της μετακομμουνιστικής αλβανικής διανόησης, αποτελεί αναμφίβολα το πιο σταθερό και διαχρονικό σημείο αναφοράς στην ακανθώδη και βραδυκίνητη πορεία της χώρας προς τη δημοκρατία. Αν και υπήρξε γόνος υψηλόβαθμων αξιωματούχων της προνομιακής ελίτ του καθεστώτος Χότζα, καταδίκασε ήδη από τα φοιτητικά του χρόνια την προσωπολατρία και την υποκρισία του δικτάτορα, γεγονός για το οποίο διώχθηκε απηνώς και καταδικάστηκε σχεδόν ισόβια.
Αποφυλακίστηκε μαζί με τους τελευταίους πολιτικούς κατάδικους της κομμουνιστικής Αλβανίας έπειτα από δεκαεφτά χρόνια εγκλεισμού στα δύο πιο κακόφημα κάτεργα του χοτζικού καθεστώτος, το στρατόπεδο-ορυχείο εξόρυξης χαλκού του Σπατς και τη φυλακή του Μπουρρέλι. Αμέσως μετά την αποφυλάκισή του, εμπλέκεται ενεργά στο κίνημα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και ορίζεται εκπρόσωπος της Αλβανίας στην Διεθνή Επιτροπή του Ελσίνκι.
Το 1994, μαζί με μια ομάδα διανοουμένων και νέων καλλιτεχνών, μεταξύ των οποίων ήταν αρχικά και ο μετέπειτα πρωθυπουργός Έντι Ράμα, εκδίδει το περιοδικό Përpjekja (Προσπάθεια) το οποίο εστιάζει σε ζητήματα πολιτικής σκέψης, φιλοσοφίας, ιστορίας και κουλτούρας διαμορφώνοντας, για δύο και πλέον δεκαετίες, τις συνθήκες ανάδυσης μιας ρηξιγενούς αναθεώρησης της ταυτότητας της μετακομμουνιστικής Αλβανίας αποκαθαρμένης από τις συσσωρευμένες στρεβλώσεις του κομμουνιστικού παρελθόντος.
Οι λογοτεχνικές του μαρτυρίες γύρω από τις συνθήκες εγκλεισμού στα αλβανικά γκουλάγκ έχουν μεταφραστεί στα αγγλικά, τα γαλλικά, τα πολωνικά, τα γερμανικά και κυρίως στα ιταλικά όπου και τιμήθηκε με το μεγάλο λογοτεχνικό βραβείο «Alberto Moravia», το 2002. Είναι, επίσης, ευρύτερα γνωστός ως ακτιβιστής για τα ανθρώπινα δικαιώματα και ένας από τους εξέχοντες πολιτικούς αναλυτές της σύγχρονης Αλβανίας.
Μανιχαϊστική σχιζοφρένεια
Σε ένα πρόσφατο άρθρο του που δημοσιεύτηκε στη Γκαζέτα Πανοράμα (16/11/2018), ο Λιουμπόνια σχολίασε όσα συνέβησαν το τελευταίο διάστημα στη χώρα εξαιτίας της αδικαιολόγητης εκτέλεσης του Κωνσταντίνου Κατσίφα από τις δυνάμεις RENEA, περιστατικό το οποίο χαρακτηρίζει ενδεικτικό της «πολιτισμικής χρεοκοπίας» της χώρας και της αποτυχημένης μετακομμουνιστικής πορείας προς την κατάκτηση των ευρωπαϊκών ιδεωδών.
Θεωρεί επίσης ότι το περιστατικό στάθηκε αφορμή να εκδηλωθεί ένα είδος «μανιχαϊστικής σχιζοφρένειας» στην Αλβανία οι ρίζες της οποίας θα πρέπει να αναζητηθούν στην εκφυλιστική παράδοση του εθνικο-κομμουνιστικού παρελθόντος. Σχετικά με τις δηλώσεις Ράμα, τις χαρακτήρισε «πολύ χαμηλού επιπέδου» από τις οποίες μπορεί κανείς να διαπιστώσει ποια βήματα προόδου έχουν σημειωθεί γενικά στη χώρα.
Θεωρεί επίσης υποκριτικό το δεύτερο σχόλιο του Ράμα ότι «εμείς επιδείξαμε ανωτερότητα και δεν ενδώσαμε στις προκλήσεις των Ελλήνων κατά τη διάρκεια της κηδείας»: Γιατί δεν επέδειξαν ανωτερότητα οι αλβανικές αρχές και με το νεαρό Κατσίφα συλλαμβάνοντάς τον και όχι εκτελώντας τον; Ο Λιουμπόνια εξετάζει το περιστατικό εστιάζοντας σε τρία σημεία.
Η δολοφονία σημείο-σημείο
Κατά πρώτον, παροτρύνει τους συμπατριώτες του να αναρωτηθούν τι μπορεί να συνέβη στο μυαλό αυτού του νέου ανθρώπου που τον ώθησε να καταφύγει στη χρήση του όπλου, ποιες είναι οι πηγές ενός τέτοιου μίσους κατά της αλβανικής αστυνομίας, αν έχει υποστεί προηγουμένως κάποιου είδους ταπείνωση κτλ. Η επιθετική του ενέργεια αλλά και η συνολική υποστήριξη προς το πρόσωπό του από σύσσωμη την Ελληνική Μειονότητα, θα πρέπει να προβληματίσουν την αλβανική κοινωνία σχετικά με την ποιότητα του κράτους που έχουν δημιουργήσει τόσο για τους ίδιους τους Αλβανούς όσο και για τους Έλληνες Μειονοτικούς που είναι παράλληλα αλβανοί πολίτες.
Σε αυτό το σημείο υπενθυμίζει ότι πάνω από τους μισούς πολίτες της χώρας επιθυμούν διακαώς να την εγκαταλείψουν εξαιτίας ακριβώς της διαπλοκής του πολιτικού συστήματος με το οργανωμένο έγκλημα. Προτρέπει επομένως τους συμπατριώτες του να εκδηλώσουν τον πατριωτισμό τους μεριμνώντας για τη διαμόρφωση ενός σοβαρού και πολιτισμένου κράτους και όχι μισώντας τους εθνικά αλλογενείς.
Κατά δεύτερον, εστιάζοντας στο ίδιο το συμβάν και την τραγική του κατάληξη, καταδικάζει την απόπειρα τερατοποίησης του Κατσίφα από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό της χώρας και από τα αλβανικά μέσα ενημέρωσης που τον απογύμνωσαν από κάθε ανθρώπινο χαρακτηριστικό αντί να ασχοληθούν όχι μόνο με τα κίνητρα που τον ώθησαν σε μια τέτοια ακραία ενέργεια, αλλά ούτε ακόμη και με τις συνθήκες θανάτου του: Αν δηλαδή οι δυνάμεις RENEA πήραν κάποια εντολή «από πάνω» να τον σκοτώσουν ή αν τον σκότωσαν έτσι από μόνοι τους, «κάνοντας του κεφαλιού τους».
Καταδικάζει επίσης τη συνύφανση της εκτέλεσης Κατσίφα με ένα ακατανόητο αίσθημα εθνικής υπερηφάνειας διάχυτο στον αλβανικό τύπο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με αναφορές του τύπου «Δεν μπορούμε να αφήσουμε να μας προκαλεί ένας έλληνας», «Καλά του κάνανε του κ***έλληνα» κ.τ.λ. Εμμένοντας στην τραγική κατάληξη του συμβάντος, ο Λιουμπόνια αναρωτιέται το αυτονόητο: Γιατί δε συνελήφθη απλώς για να οδηγηθεί στη συνέχεια στη δικαιοσύνη εφόσον ήταν πασιφανές ότι δεν είχε καμία απολύτως πρόθεση να σκοτώσει τους αστυνομικούς;
Το τρίτο σημείο, κατά τον Λιουμπόνια, που πρέπει να προβληματίσει τους συμπατριώτες του, με αφορμή την υπόθεση Κατσίφα, είναι το γεγονός ότι όσο ένας λαός είναι ανεκτικός, στα όρια της συναίνεσης, με την άσκηση βίας και ταπεινωτικών συμπεριφορών κατά των μειονοτήτων από τις δυνάμεις κρατικής καταστολής -είτε αυτές οι μειονότητες είναι Εβραίοι, Τσιγγάνοι, Αλβανοί, Ελληνες, Σέρβοι, ομοφυλόφιλοι κ.τ.λ- τόσο πιο πολύ πιθανό είναι αυτή η κρατική βία να στραφεί το ίδιο αλύπητα και κατά των πλειονοτήτων.
Το ερώτημα Γραμματικάκης
Υπάρχουν ωστόσο σημεία τα οποία πρέπει να προβληματίσουν και την ελληνική κοινή γνώμη. Είναι απορίας άξιον αν οι εκπρόσωποι εκείνοι της εγχώριας μεταπολιτευτικής αριστεράς που τάχθηκαν με πρωτόγνωρη θέρμη στο πλευρό της αλβανικής αστυνομίας και θεώρησαν ότι οι δηλώσεις Ράμα ήταν ένα μάθημα πολιτισμού και πατριωτικής ανωτερότητας, καταφέρουν μέσα από τις θέσεις του πιο ευφυούς παρατηρητή της σύγχρονης Αλβανίας να συνειδητοποιήσουν το μέγεθος της αλαζονικής ιδεοληπτικής αστοχίας τους σχετικά με την υπόθεση Κατσίφα. Είναι η ίδια εκείνη «αριστερά» που με την ίδια θέρμη έπαιρνε κάποτε το μέρος του Ενβέρ Χότζα πιστεύοντας ότι οι «Έλληνόφωνοι Νοτιοαλβανοί» ζούσαν στο σοσιαλιστικό τους παράδεισο –και ίσως εξακολουθούν να το πιστεύουν.
Και κάτι ακόμη. Πριν από λίγες ημέρες η Ευρωβουλή απέρριψε την πρόταση του Έλληνα ευρωβουλευτή Νότη Μαριά για ειδική συζήτηση σχετικά με τη δολοφονία του Κωνσταντίνου Κατσίφα και την παραβίαση των δικαιωμάτων της ελληνικής μειονότητας στην Αλβανία. Μεταξύ των Ελλήνων ευρωβουλευτών που καταψήφισαν τη συγκεκριμένη πρόταση ήταν και ένας από τους πιο αξιόλογους εκπροσώπους της ελληνικής διανόησης, ο κ. Γιώργος Γραμματικάκης, συγγραφέας των βιβλίων ‘Η κόμη της Βερενίκης’, ‘Η αυτοβιογραφία του φωτός’, κ.α. Θα πρέπει και εμείς να αναρωτηθούμε τι συνέβη στο μυαλό του κ. Γραμματικάκη και τήρησε μια τέτοια επιθετική στάση απέναντι στη δολοφονία ενός νέου ανθρώπου, οι συνθήκες της οποίας ακόμα δεν έχουν διευκρινιστεί από την αλβανική αστυνομία.
Ακολούθησε απλώς την κομματική γραμμή ή «έκανε του κεφαλιού του»; Ποια ήταν τα στοιχεία εκείνα τα οποία υπέδειξαν στην επιστημονική αλλά και ανθρωπιστική του κρίση πως ο νεκρός δεν ήταν τίποτε άλλο παρά ένα ακραίο εθνικιστικό στοιχείο που πήγαινε γυρεύοντας; Δεν τον προβλημάτισε καθόλου πως μια ολόκληρη μειονότητα, που τυχαίνει να είναι και ελληνική, ταυτίστηκε μαζί του ζητώντας μόνο τη δικαίωση; Είχε υπόψη του πράγματι κάποια στοιχεία σχετικά με το περιστατικό ή ήταν απλώς το συνειδησιακό κριτήριο ενός αβυσσαλέου αριστερισμού που τον εμπόδισε να δει πέρα από «ένα οπλισμένο εθνίκι»;
Και πώς είναι δυνατόν, την ίδια στιγμή, ένας Αλβανός διανοούμενος (Φυσικός κι εκείνος) να δει στο πρόσωπο του νεαρού Κατσίφα πέρα από «έναν οπλισμένο κ***έλληνα» και να παροτρύνει και τους συμπατριώτες του να κάνουν το ίδιο; Μπορεί, είναι η απάντηση, γιατί ο συγκεκριμένος Αλβανός διανοούμενος ξέρει πόσο δύσκολη υπόθεση είναι η «αυτοβιογραφία του φωτός» μέσα στο απόλυτο σκοτάδι.
πηγη:slpress.gr / Αχιλλέας Σύρμος
Πηγή: Himara.gr | Ειδήσεις απ' την Βόρειο Ήπειρο

Τρίτη 20 Νοεμβρίου 2018

«Ο Αλβανικός Στρατός απαντά στην Ελλάδα: Είμαστε έτοιμοι για πόλεμο, η νίκη είναι δική μας σε κάθε περίπτωση!»





Οι ένοπλες δυνάμεις της Αλβανίας είναι έτοιμες να αντιμετωπίσουν πιθανή επίθεση από τον ελληνικό στρατό. 

Ενώ η Αθήνα έχει προσθέσει  δυνάμεις στα σύνορα με την Αλβανία και ο πρώην υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας, Νίκος Κοτζιάς, δήλωσε ότι ένα τμήμα του ελληνικού στρατού δεν αναγνωρίζει τα σύνορα με την Αλβανία, ο αλβανικός στρατός είναι ευέλικτος  να ανταποκριθεί σκληρά σε κάθε είδους πρόκληση ή συμβατική επίθεση, γράφει το αλβανικό δημοσίευμα.


Σε έγγραφο του (αλβανικού) υπουργείου Άμυνας παρουσιάζονται όλα τα δυνατά σημεία του στρατού των Σκιπτάρων (ushtrisë shqiptare) σε σχέση με τους στρατούς των χωρών της περιοχής.


Για απάντηση σε οποιαδήποτε απειλή που μπορεί να προέρχεται από την Ελλάδα ή ακόμη και από τη Σερβία, το Υπουργείο Άμυνας λέει ότι ο Στρατός των Σκιπτάρων (αλβανικός στρατός) είναι έτοιμος και με πολύ υψηλό ηθικό.


Σύμφωνα με το έγγραφο, οι ένοπλες δυνάμεις έχουν εξελιχθεί σε μια επαγγελματική δύναμη με στοιχεία μάχης και υποστήριξης μάχης, βάσει των προβλεπομένων σεναρίων.


Οι δυνάμεις έχουν εκσυγχρονισθεί  για να συμμετάσχουν σε ένα ευρύ φάσμα πολέμου και σε καθήκοντα μη πολέμου, τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό, σε άγνωστες περιοχές και δύσκολες καιρικές συνθήκες και συνθήκες εδάφους, όπως σημειώνεται.


Το έγγραφο αναφέρει ότι ο αλβανικός στρατός είναι εξοπλισμένος με μοντέρνους σχεδιασμούς και καταρτίσεις, σύμφωνα με τα σύγχρονα πρότυπα.


Το δημοσίευμα παρουσιάζει φωτό ορισμένων εγγράφων του υπουργείου Άμυνας με τη σχετική αναφορά.


Pamfleti.net, Korrieri.com. al,  Dardaniasacra.com

--
               


Η Κορυτσά το χειμώνα!!!- Korça në dimër!!!



Ο μετανάστης-προπαγανδιστής και οι «χρήσιμοι ηλίθιοι»

 Νεφέλη Λυγερού
Νεφέλη ΛυγερούΟ μετανάστης-προπαγανδιστής και οι

Στο κόκκινο παραμένουν οι ελληνοαλβανικές σχέσεις μετά την εκτέλεση του Κωνσταντίνου Κατσίφα, παρά το γεγονός ότι παρασκηνιακά διεξάγονται διαπραγματεύσεις μεταξύ των δύο χωρών με σκοπό πάντα την υπογραφή του διμερούς Συμφώνου. Το σχετικό σχέδιο είναι από τις αρχές του καλοκαιριού σε φάση ολοκλήρωσης, αλλά οι υπογραφές δεν μπήκαν. Κυρίως, λόγω της άρνησης του προέδρου της Αλβανίας Ιλίρ Μέτα, ο οποίος επικαλέσθηκε το γεγονός ότι δεν υφίσταται Συνταγματικό Δικαστήριο για να άρει την απόφαση ακύρωσης της συμφωνίας για την οριοθέτηση των θαλασσίων ζωνών που είχε λάβει προ δεκαετίας.


Σύμφωνα με πληροφορίες, εκτός από τη διαδικαστική ένσταση του προέδρου Μέτα, τα Τίρανα προσπάθησαν να παίξουν ένα παιχνίδι δυστοκίας, με σκοπό να αποσπάσουν ό,τι μπορούν πριν πέσουν οι υπογραφές. Τώρα, υποστηρίζουν πως με το Σύμφωνο πρέπει «να λυθεί το θέμα άπαξ διά παντός μεταξύ των δύο χωρών», αλλά δεν χαμηλώνουν τους τόνους. Εκτός του ότι Έλληνες πολίτες που πήγαν σε κηδεία συμπατριώτη τους συνελήφθησαν, κρατήθηκαν και δέχτηκαν ψυχολογική και σωματική βία από την αλβανική αστυνομία, το αλβανικό κράτος επί δύο εβδομάδες κατακρατούσε τη σορό του Κωνσταντίνου Κατσίφα, παραβιάζοντας κάθε ηθική αρχή.
Υπενθυμίζεται πως την επομένη της κηδείας του 35χρονου ομογενούς εκδόθηκε ανακοίνωση του υφυπουργού Εσωτερικών Σάντερ Λέσι, με την οποία χαρακτήρισε αναπιθύμητους 52 Έλληνες που παρευρέθηκαν στην κηδεία. Στην ανακοίνωση δεν κατονομάστηκαν οι 52 Έλληνες. Ωστόσο, τους καταλογίστηκαν εχθρικές και οργανωμένες ενέργειες σε βάρος της Αλβανίας και δηλώσεις ενάντια στη συνταγματική τάξη, την εθνική ασφάλεια και τη δημόσια ειρήνη.
Πιο συγκεκριμένα, το αλβανικό υπουργείο Εξωτερικών, υπερασπιζόμενο την απόφαση αυτή, έκανε λόγο για «απαράδεκτη, χυδαία και επικίνδυνη πρόκληση». «Αυτοί οι 52 αλλά και άλλοι που ακόμη εξετάζονται από στις δυνάμεις ασφαλείας σχετικά με τις εξτρεμιστικές ενέργειες στο χωριό Βουλιαράτες, δεν θα μπορέσουν να εισέλθουν στην Αλβανία για το χρονικό διάστημα που προβλέπεται από το νόμο», ανέφερε η ανακοίνωση, η οποία καταλήγει: «Κανείς δεν πρέπει να εκλάβει τη σοφία για αδυναμία και κανένας ξένος δεν μπορεί να παραβαίνει τον νόμο, χωρίς να αντιμετωπίζει στις συνέπειες του νόμου, αλλά και να μην σέβεται τις παραδόσεις της χώρας».

Χλιαρή στάση

Το ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών επέλεξε να μην ρίξει λάδι στη φωτιά. Απάντησε με μία χλιαρή ανακοίνωση: «Στην ευαίσθητη αυτή συγκυρία αναμένουμε η Αλβανία να απέχει από δηλώσεις και ενέργειες που επιβαρύνουν το κλίμα των σχέσεων μας. Προσβλέπουμε σε ουσιαστικές διευκρινίσεις για τη σημερινή απόφαση των αλβανικών αρχών να κηρύξουν, μαζικά, ανεπιθύμητους 52 Έλληνες πολίτες. Παραμένουμε προσηλωμένοι στην οικοδόμηση σχέσεων εμπιστοσύνης, αλλά περιμένουμε το ίδιο και από τους γείτονες», καταλήγει.
Ως ανταπάντηση, ο Αλβανός υπουργός Εξωτερικών δήλωσε ευθαρσώς πως τα Τίρανα θα ανακοινώσουν και νέο κατάλογο ανεπιθύμητων, καλώντας μάλιστα την Αθήνα να καταδικάσει όλα όσα έγιναν κατά τη διάρκεια της κηδείας του Κωνσταντίνου Κατσίφα. Εξάλλου, με συνεχείς παρεμβάσεις και προειδοποιήσεις προς την Ελλάδα, ο ίδιος ο Αλβανός πρωθυπουργός Έντι Ράμα επιχείρησε να κρατήσει ζωντανή την εθνικιστική ατζέντα του. Μία ατζέντα που στρέφεται κυρίως εναντίον στις χώρας μας, τη στιγμή που η Αθήνα επιχειρεί να ρίξει τους τόνους και να προωθήσει τις διαπραγματεύσεις για το Σύμφωνο, πριν έρθει η ώρα η ΕΕ να αποφασίσει για την έναρξη ενταξιακών διαπραγματεύσεων με την Αλβανία.
Όπως είναι γνωστό, μέσω των σόσιαλ μίντια, ο Αλβανός πρωθυπουργός είχε σπεύσει να χαρακτηρίσει γαϊδούρια, γουρούνια και ορεσίβιους όσους παραβρέθηκαν στην κηδεία του Κωνσταντίνου Κατσίφα. Το πιο αξιοπερίεργο στην όλη υπόθεση είναι ότι μερίδα των ελλαδικών ΜΜΕ έσπευσε να αντιστρέψει το νόημα των δηλώσεων και να αποδώσει στον Έντι Ράμα πρόθεση κατευνασμού μέσω «μαθημάτων αληθινού πατριωτισμού»(!), όπως γράφτηκε σε κάποια από αυτά.

Η παρέμβαση Καπλάνι

Αυτό τουλάχιστον προέκυψε μετά από μία αλλοιωμένη μετάφραση των δηλώσεων Ράμα από τον Αλβανό δημοσιογράφο Γκαζμέντ Καπλάνι, γνωστό και μη εξαιρετέο για τις δραστηριότητές του κατά τη διάρκεια της πολυετούς παραμονής του στην Ελλάδα. Ας σημειωθεί ότι παρενέβη από την Βοστώνη, που ζει και –σύμφωνα με τα λεγόμενά του– εργάζεται σαν καθηγητής.
Και επειδή ο συγκεκριμένος γνωρίζει άπταιστα την αλβανική, όσο και την ελληνική γλώσσα είναι πραγματικά απορίας άξιο η παράφραση ή ελεύθερη μετάφρασή του. Ενδεικτικά, τις βρωμερές υπάρξεις των Ελλήνων τις μεταφράζει μίζερες υπάρξεις, το φέρετρο σαν νεκρόφιλους, ενώ αυθαιρέτως ισχυρίζεται ότι οι χαρακτηρισμοί γαϊδούρια, γουρούνια κλπ αφορούν μόνο τα μέλη της Χρυσής Αυγής που ήταν στην κηδεία του Κατσίφα και όχι το σύνολο των παρευρισκομένων.
Αυτό δεν προκύπτει από την ανάρτηση του Αλβανού πρωθυπουργού, αλλά ο Γκαζμέντ Καπλάνι, ως άριστος προπαγανδιστής, φρόντισε να κάνει πιο εύπεπτο το εμπόρευμά του. Έφθασε, πάντως, στο σημείο να χαρακτηρίσει «αντιεθνικιστική» τη δήλωση Ράμα! Παρά την ομολογουμένως φιλότιμη προσπάθειά του, ο ίδιος ο Έντι Ράμα τον εξέθεσε. Το ίδιο βράδυ εμφανίστηκε σε τηλεοπτική εκπομπή όπου επανέλαβε την ίδια ακριβώς φρασεολογία.
Ο συγκεκριμένος δημοσιογράφος-συγγραφέας έχει πολλάκις εκφράσει την απέχθειά του για το ελληνικό κράτος, χαρακτηρίζοντάς το εκδικητικό, κυνικό και απεχθές. Ενδιαφέρον αν σκεφτεί κανείς ότι στο κράτος αυτό εισήλθε παράνομα, νομιμοποιήθηκε εκ των υστέρων, έκανε το διδακτορικό του στο Πάντειο, αρθρογραφούσε στα ΝΕΑ και κυρίως είχε δική του εκπομπή στο κρατικό ραδιόφωνο με παχυλό μισθό.

Ο μονομερής αντιεθνικισμός και οι «χρήσιμοι ηλίθιοι»

Ενώ δείχνει απέχθεια σε οποιαδήποτε έκφραση πατριωτικού αισθήματος εκ μέρους των Ελλήνων, μεταφράζοντάς το σαν εθνικισμό, έσπευσε να υπερασπιστεί τους Αλβανούς μαθητές, οι οποίοι κατά τη διάρκεια της πενθήμερης μαθητικής εκδρομής τους στην Κέρκυρα, τραγούδησαν εθνικιστικό τραγούδι για τη «Μεγάλη Αλβανία», στο οποίο αναφέρεται ότι η Κέρκυρα είναι αλβανική!
Ιδού το σχόλιο του Γκαζμέντ Καπλάνι: «Φυσικά, αν ήταν Βρετανοί τουρίστες που θα τους κατουρούσαν τα σκαλιά του ξενοδοχείου, ή θα τους κούναγαν στα μούτρα τα γενετικά τους όργανα δεν θα τολμούσαν ποτέ να τους διώξουν. Ο ραγιάς Βαλκάνιος ενοχλείται μόνο από το τσακίρ κέφι του άλλου ραγιά Βαλκάνιου. Σε κάθε περίπτωση, σε αυτούς που έδιωξαν τα παιδιά εύχομαι να δουν στον ύπνο τους αετούς (προφανώς παραπέμπει στον αλβανικό αετό)να τους κλέβουν το ιμαμ μπαιλαντί από το στόμα…» .
Ο Καπλάνι ανήκει στην ομάδα εκείνη που υποστηρίζει ότι η εθνική ομοιογένεια των κρατών, όπως την γνωρίζαμε, πρέπει να πάψει να υπάρχει. Αυτό, βεβαίως, δεν ισχύει για την πατρίδα του την Αλβανία. Στο παρελθόν, άλλωστε, έχει υποστηρίξει ότι δεν υπάρχουν Έλληνες, αλλά απόγονοι Αλβανών και Σλάβων. Το αξιοσημείωτο είναι πως οι διάφοροι «χρήσιμοι ηλίθιοι» του εθνομηδενισμού τον έχουν βάλει κορώνα στο κεφάλι τους!
Μπορεί να πυροβολούν σε κάθε ευκαιρία όλα όσα θεωρούν ελληνικό εθνικισμό, αλλά είναι έτοιμοι να καταπιούν αμάσητα και να αναπαραγάγουν ακόμα και τον πιο χοντροκομμένο αλβανικό εθνικισμό-μεγαλοϊδεατισμό! Σύμφωνα με πληροφορίες, πάντως, οι ελληνικές αρχές είχαν αρνηθεί να του δώσουν την ελληνική υπηκοότητα, επειδή τον θεωρούσαν συνδεδεμένο με αλβανικές υπηρεσίες.

Το δώρο Κοτζιά στην Αλβανία

Όπως προαναφέραμε, οι διαπραγματεύσεις για την υπογραφή Συμφώνου συνεχίζονται και επί των ημερών του Αλέξη Τσίπρα στο υπουργείο Εξωτερικών. Χάρτες και πληροφορίες για τεχνικές λεπτομέρειες που αφορούν τη συμφωνία οριοθέτησης των θαλασσίων ζωνών μεταξύ Αλβανίας-Ελλάδας παρουσίασε τελευταία ο Αλβανός υπουργός Εξωτερικών Ντίτμιρ Μπουσάτι. «Η Ελλάδα συνειδητοποίησε πως έφτασε η ώρα για μια τέτοια συμφωνία», πρόσθεσε. Είναι η πρώτη φορά που Αλβανός αξιωματούχος μιλάει δημόσια τόσο καθαρά για συμφωνία. Σύμφωνα με πληροφορίες, τα Τίρανα δέχθηκαν υποδείξεις και από τις ΗΠΑ και από την ΕΕ.
Σύμφωνα με τους χάρτες του Αλβανού υπουργού, η νέα οριοθέτηση των θαλασσίων ζωνών, που έχει υπάρχει στο σχέδιο συμφωνίας, διαφέρει ουσιαστικά από την οριοθέτηση που είχε συμφωνηθεί και υπογραφεί προ δεκαετίας. Για την ακρίβεια, τώρα η Ελλάδα παραχωρεί μία αρκετά μεγάλη θαλάσσια έκταση στην Αλβανία. Τότε, είχε παρέμβει παρασκηνιακά η Άγκυρα και με μερικά εκατομμύρια ευρώ είχε οδηγήσει το Συνταγματικό Δικαστήριο της Αλβανίας να ακυρώσει την υπογεγραμμένη από τις δύο κυβερνήσεις συμφωνία. Κεντρικό ρόλο στο να τορπιλιστεί η συμφωνία είχε παίξει ο τότε αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης Έντι Ράμα, ο οποίος είχε αναπτύξει προνομιακές σχέσεις με τον Ταγίπ Ερντογάν.
Η προ δεκαετίας συμφωνία οριοθέτησης στηρίχθηκε στην αρχή της μέσης γραμμής και βέβαια αναγνώρισε ότι τα κατοικημένα ελληνικά νησιά βορείως της Κέρκυρας έχουν πλήρη επήρεια, όπως προβλέπει η διεθνής Σύμβαση για το Δίκαιο της Θάλασσας. Δεδομένου ότι η ελληνική κυβέρνηση δεν διέψευσε τον αλβανικό χάρτη, η προς υπογραφή νέα οριοθέτηση περιέχει σοβαρή έκπτωση εκ μέρους της Ελλάδας. Την έκπτωση είχε κάνει ο Νίκος Κοτζιάς και όλα δείχνουν πως θα συνεχίσει στον ίδιο δρόμο και ο Αλέξης Τσίπρας. Κι αυτό παρά την εκτέλεση του Κωνσταντίνου Κατσίφα και παρά τις προκλητικές δηλώσεις του Έντι Ράμα.

Βούλιαξε το ελληνικό κύρος στους Βουλιαράτες

 Αλέξανδρος Μαλλιάς
Βούλιαξε το ελληνικό κύρος στους Βουλιαράτες Αλέξανδρος Μαλλιάς
Δεν ήμουν παρών στους Βουλιαράτες. Δεν γνωρίζω αν υπάρχουν άλλοι αυτόπτες μάρτυρες του φονικού πέραν των ειδικών δυνάμεων της αλβανικής αστυνομίας, που ήλθαν ειδικά από τα Τίρανα. Ούτε μπορώ να γνωρίζω ποιός έδωσε την διαταγή. Γνωρίζοντας όμως την δομή της διοίκησης και την αλυσίδα των εντολών, ειδικά την Κυριακή 28 Οκτωβρίου στα Τίρανα, πιθανολογώ ότι η απόφαση ήταν πολιτική. Ολόκληρη η Αλβανία, πολιτικός κόσμος, ΜΜΕ και απλοί πολίτες, επικρότησαν ομόθυμα την πολιτική έκφραση της εκ των υστέρων επικρότησης του φονικού, όπως διατυπώθηκε γραπτώς από τον πρωθυπουργό κύριο Έντι Ράμα στις 28 Οκτωβρίου 2018.


Χρειάστηκαν δέκα μέρες για δοθεί η σορός του φονευθέντος ομογενή στην οικογένειά του. Όπως συμβαίνει και με τους νεκρούς Έλληνες του Έπους του 1940-41, η Αλβανία ακόμα και σήμερα δείχνει να φοβάται τους νεκρούς Έλληνες. Μου έκανε αρνητική εντύπωση το γεγονός ότι στην Ελλάδα δεν υπήρξε ομόθυμη καταδίκη του φονικού, ανεξαρτήτως τού πορίσματος της δικαστικής έρευνας (στην Αλβανία) για το περιεχόμενο του οποίου δεν πρέπει να έχουμε αυταπάτες.
Η εικόνα της Ελλάδος ήταν απογοητευτική μεν, αντιπροσωπευτική δε της σημερινής μας κατάστασης. Το πρώτο στοιχείο που αναδείχθηκε μέσα από τις αντιδράσεις μας ήταν η διαφωνία με την διαφορετική ιδεολογία, νοοτροπία και ίσως τον παράτολμο χαρακτήρα του νεκρού. Τα Τίρανα αδυνατούν να αντιληφθούν ότι πολλοί στην Ελλάδα προτίμησαν να λάβουν θέση με βάση την ιδεολογία, την ιδεοληψία και την κομματική ταυτότητα. Η στάση αυτή που στην Ελλάδα προφανώς κάποιοι την θεωρούν ως «ένδειξη ανωτερότητας και ιδεολογικο-πολιτισμικής υπεροχής» στην Αλβανία ερμηνεύεται ως αδυναμία.
Σε περίπτωση που ό μη γένοιτο είχαμε ένα ανάλογο φονικό στην Ελλάδα με θύμα Αλβανό πολίτη, καμιά κυβέρνηση της Αλβανίας και κανένας πολιτικός της γειτονικής μας χώρας δεν θα επέτρεπε στον εαυτό του να κρίνει το θύμα προτάσσοντας την ιδεολογία και την κομματική του ταυτότητα. Για την Αλβανία είναι πρώτα από όλα Αλβανός. Ανεξάρτητα τυχόν εγκληματικών ενεργειών του στην Ελλάδα, θα είχε από την Αλβανία διαφορετική μεταχείριση.
Αυτή είναι μία θεμελιώδης διαφορά μεταξύ των δύο γειτονικών χωρών. Η διαφορά αυτή αντιδράσεων αντανακλά όσο και αν φαίνεται περίεργο την περί ισχύος πεποίθηση των γειτόνων μας που στηρίζεται στο μέτρο της αποφασιστικότητας. Δεν συμμερίζομαι τις οξύτατες λεκτικές συναισθηματικές και συνθηματικές αντιδράσεις στην Ελλάδα που κατά κανόνα κρατούν μερικές ώρες ή έστω ημέρες. Αποστρέφομαι επίσης τις ανεδαφικές και επιπόλαιες συνθηματικές κραυγές -δυστυχώς ακούστηκαν και τέτοιες – για «δυναμική» αντίδραση. Ακριβώς διότι αντιλαμβάνομαι τι εννοούν. Μόνο δειλοί και ανεύθυνοι προτάσσουν τα συνθήματα και τις ανεξέλεγκτες κραυγές μέσα στα ασφαλή τείχη της Αθήνας.

Το ανησυχητικό τρίπτυχο

Το αντίτιμο της δικής τους ανευθυνότητας καταβάλλουν πάντοτε κάποιοι στην Μειονότητα και στις Δομές της. Οι ωσεί παρόντες είναι οι μόνιμοι απόντες. Εκείνο που λείπει στην Ελλάδα διαχρονικά σε σχέση με την γειτονική Αλβανία είναι η σταθερότητα πολιτικής, η αποφασιστικότητα και η συνέπεια. Αντίθετα περισσεύουν οι κραυγές, τα συνθήματα και τα πυροτεχνήματα. Ανάβουν λάμπουν για λίγο και μετά σβήνουν. Μένει μόνο το σκοτάδι. Τίποτε άλλο.
Η Αλβανία, μια χώρα που βγήκε από το καθεστώς του Ενβέρ Χότζα πριν τρείς δεκαετίες περίπου και αυτοκαταστράφηκε εκ νέου το 1997, μπορεί να αντλήσει θετικά συμπεράσματα ακόμη μία φορά για την διαχείριση εκ μέρους των κυβερνητών της μίας κρίσης με την Ελλάδα. Υπάρχουν όμως και ένα ανησυχητικό τρίπτυχο το οποίο θα ήθελα να αναδείξω:
  1. Η Ελλάδα έδειξε πάλι ότι στερείται μηχανισμού έγκαιρης και έγκυρης πληροφόρησης ακόμη και σε ευαίσθητες εκτός συνόρων μας περιοχές.
  2. Στερείται θεσμικού μηχανισμού διαχείρισης κρίσεων αλλά και της προς τούτο βούλησης.
  3. Η συμπεριφορά μας έχει τα αντίστροφα του επιδιωκομένου αποτελέσματα ειδικά στις σχέσεις μας με την γειτονική Αλβανία. Αυτό θα φανεί πάλι σε πρώτη ευκαιρία.

Χοροί Και Τραγούδια Από Αλβανία, Αρμενία, Γεωργία, Ισπανία, Κύπρο, Συρία Και Ιράκ Στο Δημαρχείο

Η Β’ Δημοτική Κοινότητα του Δήμου Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο των πολιτιστικών της δραστηριοτήτων, διοργανώνει Μουσικοχορευτική εκδήλωση με τίτλο “3η Συνάντηση πολιτισμών-Γιορτή φιλίας”, την Παρασκευή 30 Νοεμβρίου 2018, στις 19.00΄, στο Φουαγιέ του Δημαρχιακού Μεγάρου Θεσσαλονίκης (Βασ. ΓεωργίουΑ΄ 1).
Η εκδήλωση περιλαμβάνει παραδοσιακούς χορούς από Συλλόγους πολιτών και ομάδα προσφύγων διαφόρων εθνοτήτων (Αλβανία, Αρμενία, Γεωργία, Ισπανία, Κύπρο και Συρία/Ιράκ), οι οποίοι ζουν ή/και εργάζονται στην πόλη μας και γενικότερα στην περιοχή.
Είσοδος ελεύθερη

Ο Ράμα τίμησε Αλβανό συνεργάτη των Ναζί

Μεγαλοπρεπής τελετή στα Τίρανα για αδίστακτο δολοφόνο Ελλήνων
Την ώρα που ο αλβανικός σοβινισμός του καθεστώτος Ράμα επιτίθεται στους Ελληνες καλλιεργώντας το μίσος απέναντι σε καθετί ελληνικό και με νωπό ακόμα το αίμα του Κωνσταντίνου Κατσίφα στη γη της Βορείου Ηπείρου, ο Αλβανός πρωθυπουργός συνεχίζει το κτίσιμο του παναλβανικού ονείρου, τιμώντας ακόμα και Αλβανούς δωσιλόγους, συνεργάτες των Γερμανών στη διάρκεια της γερμανικής επικυριαρχίας στα Βαλκάνια που έδρασαν κατά των Ελλήνων κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.
Οπως πληροφορείται η «δημοκρατία», προτού ακόμα συμπληρωθούν 40 ημέρες από τη δολοφονία του ομογενούς μας, ο ψευτοσοσιαλιστής πρωθυπουργός της γειτονικής χώρας προκαλεί την ελληνική συνείδηση με τελετές μίσους, στο όνομα του ανθελληνικού του παραληρήματος.

Το καθεστώς Ράμα προ ημερών διοργάνωσε τελετή ενταφιασμού των οστών του Αλβανού ναζιστή και συνεργάτη των Γερμανών Μιτ’χάτ Φρασέρι (Mit’hat Frasheri) στο κεντρικό πάρκο που περιβάλλει την τεχνητή λίμνη των Τιράνων (liqemi I Tiranes), στο κέντρο της αλβανικής πρωτεύουσας. Τα οστά μεταφέρθηκαν από τις ΗΠΑ και μαζί με την προτομή του το «έργο» κόστισε στο αλβανικό δημόσιο 30.000 ευρώ!
Ο Μιτ’χάτ Φρασέρι ήταν αρχηγός της εγκληματικής φασιστικής οργάνωσης Balli Kombetar (Εθνικό Μέτωπο) που έδρασε την περίοδο 1940-1944 στην αλβανική ύπαιθρο κατασφάζοντας Ελληνες και Αλβανούς αντιφασίστες μέχρι που διέφυγε ακολουθώντας τους Γερμανούς κατά την κατάρρευση. Βαρύνεται για θηριωδίες και σφαγές στις μειονοτικές περιοχές (στα χωριά Κακοδίκι και Γλύνα, κοντά στους Βουλιαράτες) με εκατοντάδες θύματα.

Ο ίδιος ο Ράμα εκφώνησε «πανηγυρικό» επαναφέροντας στην ομιλία του και το θέμα των Τσάμηδων, ενώ στην επίσημη ταφή παρέστη ολόκληρο το υπουργικό συμβούλιο του Αλβανού πρωθυπουργού, υποχρεώνοντας την κυβέρνηση και την κρατική μηχανή η τελετή να έχει τιμές αρχηγού κράτους. Επίσης σύμφωνος φέρεται ότι είναι και ο προηγούμενος πρωθυπουργός Σαλί Μπερίσα.

Η φιέστα συνιστά προσβολή όχι μόνο της Ελλάδας αλλά και όλων των δημοκρατικών λαών για τους αγώνες τους ενάντια στον φασισμό-ναζισμό. Και ενώ η εθνοκάθαρση του Ράμα συνεχίζεται με επιχειρήσεις εκφοβισμού ακόμα και στα σπίτια των μειονοτικών στα ελληνικά χωριά, η ελληνική πρεσβεία στα Τίρανα «παπαγαλίζει» την καταλλαγή, σε μια προσπάθεια να κατευνάσει την οργή και τη θλίψη των Ελλήνων… Επ’ αυτών θα επανέλθουμε με περισσότερα…

https://www.dimokratianews.gr/

Κοτζιάς: Διπλωμάτες έδιναν βίζες σε ασυνόδευτα παιδιά. - Deklaratë shokuese e Koztias

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:
Στην αποκάλυψη ότι έστειλε στον εισαγγελέα υποθέσεις Ελλήνων διπλωματών που φέρονται να εμπλέκονταν σε παράνομο κύκλωμα έκδοσης βίζας για ασυνόδευτα παιδιά προχώρησε ο πρώην υπουργός Εξωτερικών Νίκος Κοτζιάς. 
Κατά τη διάρκεια συνέντευξής του στα γραφεία της ΕΣΗΕΑ έκανε λόγο για 93 τέτοιες υποθέσεις και για διπλωμάτες που κατέληξαν στη φυλακή.
«Δεν συμφωνώ ότι δεν κάναμε τίποτα. Και 93 υποθέσεις που έστειλα στον εισαγγελέα για παραβίαση του ποινικού κανόνα και μερικούς διπλωμάτες που έφτασαν στη φυλακή επειδή έδιναν βίζες σε ασυνόδευτα μικρά. Ξέρετε τι σημαίνει βίζες σε ασυνόδευτα παιδιά; Σημαίνει εμπόριο οργάνων. Και μόνο αυτό ότι έσωσα μερικές ψυχές θα κοιμηθώ ήσυχα όταν τελειώσει η ζωή μου» είπε χαρακτηριστικά ο πρώην υπουργός Εξωτερικών.
............................
Ish-ministri i Jashtëm grek Nikos Kotzias ka bërë një tjetër deklaratë shokuese lidhur me implikimin e zyrtarëve grekë në një rrjet të trafikimit të organeve të fëmijëve.
Gjatë një interviste ai foli për 93 raste të tilla dhe diplomatë të cilët përfunduan në burg pas denoncimit nga Ministria e Jashtme. 
Nuk pajtohem se nuk kemi bërë asgjë. 93 raste i kam dërguar prokurorit për shkelje të kodit penal për disa diplomatë që tani kanë përfunduar në burg sepse lëshuan viza për të mitur të pashoqëruar. A e dini se çfarë do të thotë viza për fëmijët e pashoqëruar? Do të thotë trafikim organesh. Vetëm se shpëtova disa shpirtra fëmijësh do fle i qetë deri në fund të jetës.


http://www.respublica.al/ 

Σ. Μπερίσα: Να καταργηθεί ο εορτασμός του «Όχι» στη Β. Ήπειρο!

Σ. Μπερίσα: Να καταργηθεί ο εορτασμός του «Όχι» στη Β. Ήπειρο
Να καταργηθεί ο εορτασμός της ελληνικής εθνικής επετείου της 28ης Οκτωβρίου στα ελληνικά στρατιωτικά κοιμητήρια της Βορείου Ηπείρου, ζήτησε ο Σαλί Μπερίσα σε τηλεοπτική συνέντευξή του στο Report tv.
Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με τη δολοφονία του 35χρονου Κωνσταντίνου Κατσίφα στους Βουλιαράτες, ο πρώην πρωθυπουργός της Αλβανίας χαρακτήρισε τον εορτασμό του «Όχι» ως μια σοβινιστική εορτή (festime shoviniste) που έχει ως σαφή στόχο την Βόρεια Ήπειρο (Vorio Epirin).
Ο Σ. Μπερίσα συνέδεσε τον Κατσίφα με παραστρατιωτικές ελληνικές οργανώσεις, λέγοντας πως πίσω από το περιστατικό κρύβονται ελληνικές μυστικές υπηρεσίες.
«Ο Κατσίφας χρησιμοποιήθηκε σε ένα οργανωμένο σχέδιο από τους γείτονές μας ως βορά των όπλων. Ήταν στρατιωτικός, μέρος των πιο ρατσιστικών εξτρεμιστικών κύκλων εναντίον των Αλβανών. Ήταν ένα σενάριο για να αναδειχθεί η Βόρειος Ήπειρος (Vorio Epirin). Αυτό συνέβη τώρα επειδή η χώρα δεν έχει κυβέρνηση», δήλωσε ο Μπερίσα επιτιθέμενος στον πρωθυπουργό Έντι Ράμα.
Ο Α. Μπερίσα επανέλαβε επιτακτικά τη θέση του ότι πρέπει να καταργηθεί ο εορτασμός της ελληνικής εθνικής επέτειου στις μειονοτικές περιοχές.
«Ο εορτασμός του Όχι δεν πρέπει να γιορτάζεται στην Αλβανία», είπε με νόημα τονίζοντας ότι επί πρωθυπουργίας του δεν επιτρεπόταν να εορταστεί στα κοιμητήρια της Β. Ηπείρου.

https://www.liberal.gr/

Δευτέρα 19 Νοεμβρίου 2018

Η ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΗ ΕΣΤΙΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΤΙΜΗΣΕ ΤΗΝ 78η ΕΠΕΤΕΙΟ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗΣ ΤΗΣ ΚΟΡΥΤΣΑΣ ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΟΪΤΑΛΙΚΟ ΠΟΛΕΜΟ ΤΟΥ 1940






Η Ηπειρωτική Εστία Θεσσαλονίκης ιδρύθηκε το 1940, από τον εκ Χλωμού Πωγωνίου Βορείου Ηπείρου,αείμνηστο Πρύτανη του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Περικλή Βιζουκίδη και αποτελεί το μοναδικό Σωματείο στην Βόρειο Ελλάδα που επί 78 συναπτά έτη έχει στους κόλπους του ενωμένους τους Ηπειρώτες της ενιαίας Ηπείρου.
Από το έτος 1940 μέχρι σήμερα , ανελλιπώς , οι εκάστοτε διοικήσεις με την εθελοντική συνδρομή και με την επί 55 χρόνια καθημερινή παρουσία του ευεργέτη της αλησμόνητου Βασίλη Γκέλη προσπάθησαν ώστε η Ηπειρωτική Εστία με την εθνικοκοινωνική δράση της να αποτελέσει το προκεχωρημένο φυλάκιο της ηπειρωτικής διασποράς στον χώρο της Μακεδονίας.
Την Κυριακή 18 Νοεμβρίου 2018, ούτε η βροχή ,ούτε ο ψυχρός αέρας στάθηκαν εμπόδιο στην προσέλευση μελών της Ηπειρωτικής Κοινότητας Θεσσαλονίκης στις τρεις εκδηλώσεις που διοργάνωσε όπως κάθε χρόνο η Ηπειρωτική Εστία Θεσσαλονίκης ,επ΄ ευκαιρία της 78ης επετείου απελευθέρωσης της Κορυτσάς κατά τον Ελληνοϊταλικό πόλεμο .
Την επιμνημόσυνη δέηση και την Δοξολογία που εψάλησαν στον κατάμεστο Ιερό Ναό της Νέας Παναγίας ιερουργούντος του Πρωτοπρεσβύτερου π.Μηνά Βασάκου προέδρου ΔΣ ΗΕΘ και εκπροσώπου του Παναγιωτάτου Μητροπολίτου Θεσσαλονίκης κ.κ. Ανθίμου τίμησε με την παρουσία του ο συνταγματάρχης Νομικού Βαδιάκας Αλέξανδρος ως εκπρόσωπος του Στρατηγού Διοικητή του Γ΄ΣΣ NRDC-GR Δημητρίου Μπίκου .
Με επικεφαλής το λάβαρο της Ηπειρωτικής Εστίας Θεσσαλονίκης που έφεραν οι κορυφαίες του χορού Δέσποινα Καλόσογλου και Λίτσα Καρρά η πομπή κατευθύνθηκε προς το Άγαλμα της Ηπειρώτισσας Γυναίκας της Πίνδου του 1940, έργο του γλύπτη Κωνσταντίνου Δομπούλα, το οποίο ανεγέρθηκε από την Ηπειρωτική Εστία Θεσσαλονίκης το 1990 με τη συμπλήρωση 50 χρόνων από τον πόλεμο και την ίδρυση της Ηπειρωτικής Εστίας Θεσσαλονίκης στον χώρο που παραχωρήθηκε επί δημαρχίας Σωτήρη Κούβελα μεταξύ των οδών Παύλου Μελά και Δημητρίου Γούναρη κοντά στον Λευκό Πύργο και αποκαλύφθηκε από τον Δήμαρχο Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνο Κοσμόπουλο.
Το δάφνινο στεφάνι της ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ κατέθεσε ο Δημήτρης Σωτ. Κούβελας Δημοτικός Σύμβουλος του Δήμου Θεσσαλονίκης εκπροσωπώντας τον πρόεδρο της Κυριάκο Μητσοτάκη , λόγω ατυχήματος που υπέστη ο εκ του κόμματος ορισμένος Βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Γκιουλέκας. Πρώτη φορά κατατέθηκε δάφνινο στεφάνι εκ μέρους της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών επί προεδρίας Βασιλείου Πάππα δια χειρός του ΓΓ ΔΣ ΕΜΣ καθηγητού ΑΠΘ Κωνσταντίνου Χρήστου. Εκ μέρους των οργανώσειων που ίδρυσε ο Κυρός Σεβαστιανός ΣΦΕΒΑ -ΠΑΣΥΒΑ το στεφάνι κατέθεσε ο Πρόεδρος της ΣΦΕΒΑ Θεσσαλονίκης Φιλόθεος Κεμεντζετζίδης .Τέλος το στεφάνι της Ηπειρωτικής Εστίας Θεσσαλονίκης κατέθεσε ο πρόεδρος της Πρωτοπρεσβύτερος π.Μηνάς Βασάκος . Τηρήθηκε ενός λεπτού σιγή και εψάλη ο Εθνικός Ύμνος με το κλιμάκιο του Α.Τ. Λευκού Πύργου να διακόπτει την κυκλοφορία των οχημάτων στις οδούς Μητροπόλεως , Δημητρίου Γούναρη και Παύλου Μελά .
Οι εκδηλώσεις ολοκληρώθηκαν στην αίθουσα της Ηπειρωτικής Εστίας Θεσσαλονίκης στην οδό Στρατηγού Καλλάρη 2 στην παραλιακή Λεωφόρο με την ομιλία του Διδάκτορα Κοινωνιολογίας Ιωάννη Νασιούλα και θέμα: “ Η Απελευθέρωση της Βορείου Ηπείρου το 1940 : Όψεις στρατιωτικής και πολιτικής Ιστορίας”, ο οποίος συγκίνησε και κράτησε αμείωτο το ενδιαφέρον του πολυπληθούς ακροατηρίου, αποσπώντας τις καλύτερες κριτικές.
Ευχαρίστησαν για την πρόσκληση , συνεχάρησαν για τη πρωτοβουλία διοργάνωσης της εκδήλωσης και ευχήθηκαν καλή επιτυχία ο Βουλευτής Ν. Πρεβέζης ΝΔ Στέργιος Γιαννάκης, η Αντιπεριφερειάρχης Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης η Βούλα Πατουλίδου, οι Δήμαρχοι Αμπελοκήπων -Μενεμένης Λάζαρος Κυρίζογλου και Πυλαίας -Χορτιάτη Ιγνάτιος Καϊτετζίδης .
Παρέστησαν : ο π.υπουργός Γιώργος Ορφανός, ο βουλευτής Θεσσαλονίκης της Ένωσης Κεντρώων Γιάννης Σαρίδης εγγονός άταφου ήρωα του 1940, οι Δημοτικοί Σύμβουλοι Δ.Θ. Δημήτρης Κούβελας και Στέφανος Γωγάκος ,ο Πρόεδρος της Λέσχης Θεσσαλών “Ρήγας Φεραίος” Δημήτρης Νάκος, ο Πρόεδρος της ΜΚΟ Αρχαία Ελλάδα -Ευ αγωνίζεσθαι Χρήστος Στάγγος, ο Αντιπρόεδρος της Εταιρείας Παθολογίας Ελλάδος Δρ. Απόστολος Χατζητόλιος , η Αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας Δυτικομακεδονικών Σωματείων Ελένη Αδάμου ,η Αντιπρόεδρος του Συλλόγου Μεσσηνίων “Καπετάν Άγρας" Βασιλική Παραμάνα, ο Ταμίας της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Θρακικών Σωματείων ,ο Γενικός Γραμματέας και ο Ταμίας της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών Κωνσταντίνος Χρήστου και Αθανάσιος Μιχαηλίδης, η Γενική Γραμματέας της Ελληνικής Επιτροπής για την Επιστροφή των Γλυπτών της Ακρόπολης Ελένη Μπάρμπα , η εκπρόσωπος του Τομέα Επιστημόνων του Συλλόγου “ΜΕΓΑ Σ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ” Ευθαλία Γούναρη , ο εκπρόσωπος της Φιλοπτώχου Αδελφότητος Ανδρών Θεσσαλονίκης Ηλίας Κουλούρης, ο εκπρόσωπος του Συλλόγων Πελοποννησίων ''Ο Κολοκοτρώνης'' Φώτιος Σταυρόπουλος, η εκπρόσωπος των Βλάχων Κορυτσάς Έλντα Κότσα , η π.Δημ. Σύμβουλος πολιτευτής Θεσσαλονίκης Άννα Ευθυμίου, ο υποψήφιος περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας “Αδέσμευτος Συνδυασμός” Δημήτρης Βάνης με την, υπ.περ.συμβ.Σοφία Δίγκα, η δημοσιογράφος των Αυστραλιανών και Καναδικών B.C.I. Λένα Κυρόπουλος, ο διευθυντής προγράμματος και ενημέρωσης στο Radio 1d.gr και εκδότης ''ΑΡΧΥΤΑΣ''  Ανδρέας Σταματόπουλος, οι δημοσιογράφοι Δήμητρα Ρετσινά, Αθανάσιος Μανουσάκης,
Βασιλική Κουτρουμπέλη , η Παναγιώτα Ζαφειρίου κόρη του ήρωα της Κύπρου Θανάση Ζαφειρίου του μοναδικού επιζώντα καταδρομέα σε ένα από τα Noratlas που συμμετείχαν στην επιχείρηση ΝΙΚΗ στην Κύπρο το 1974,οι ε.α. ανώτατοι αξιωματικοί της Ελληνικής Αστυνομίας Παύλος Αντωνίου και Δημήτριος Μπουραζάνας.
Επίσημοι προσκεκλημμένοι, Ηπειρώτες , Κορυτσαίοι της Θεσσαλονίκης και φίλοι της Ηπείρου οι οποίοι τίμησαν με την παρουσία τους την θυσία των ηρωϊκώς πεσόντων και την μνήμη των πρωτεργατών της Απελευθερώσεως της πόλεως της Κορυτσάς κατά τον Ελληνοϊταλικό πόλεμο του 1940 ( 22.11.1940 ) συνεχάρησαν την διοίκηση της ΗΕΘ για την πατριωτική πρωτοβουλία της .
Τελετάρχης η ΓΓ ΔΣ ΗΕΘ Αθηνά Τοτοκώτση .

========================================================



Από
Ο Δρ. Ιωάννης Νασιούλας, 
Ομιλητής στην Επετειακή Τελετή 
για την Απελευθέρωση της Κορυτσάς από τον Ελληνικό Στρατό το 1940.
18 Νοεμβρίου 2018, ώρα 11:00, Ηπειρωτική Εστία Θεσσαλονίκης
θέμα: «Η απελευθέρωση της Κορυτσάς το 1940 – 
Όψεις στρατιωτικής και πολιτικής ιστορίας»

Η απελευθέρωση της Κορυτσάς από τον Ελληνικό Στρατό στις 22 Νοεμβρίου του 1940 έχει ποικίλες και εξίσου σημαντικές πολιτικές και στρατιωτικές όψεις. Σήμερα, ενώπιών σας, με την αφορμή των εορτασμών της 78ης επετείου, θα προσεγγίσουμε καθοριστικές αλλά και αποσιωπημένες όψεις αυτής της μεγάλης στιγμής για την Βόρειο Ήπειρο και την μαχόμενη Ελλάδα.
Στις αρχές του 1939, η Ελλάς ήδη βρισκόταν υπ ατμόν για την κατασκευή των εμβληματικών οχυρωματικών έργων της Γραμμής Μεταξά, αναμένοντας ορθώς επίθεση από την πλευρά της Βουλγαρίας στον επικείμενο πόλεμο των δύο συγκροτημάτων. Η ιταλική απόβαση στην Αλβανία τον Απρίλιο του 1939 επέφερε μείζονα προσαρμογή στην ελληνική αµυντική πολιτική. Τον Μάιο, καταρτίστηκε Σχέδιο Εκστρατείας που πήρε την ονοµασία ΙΒ και λάµβανε υπόψη του τις νέες συνθήκες και την πιθανότητα να χρειαστεί η Ελλάδα να αγωνιστεί σε δύο διαφορετικά µέτωπα ταυτόχρονα. Ως πιθανότερο σενάριο αντιµετωπιζόταν η ιταλική επίθεση από την Κορυτσά προς τη Θεσσαλονίκη και κατόπιν.
Η φυσικά οχυρή θέση της Πίνδου επέβαλε να δοθεί έμφαση στην οχύρωση της ∆υτικής Μακεδονίας. Τον Σεπτέµβριο του ίδιου έτους επήλθε η πρώτη µεταβολή του σχεδίου ΙΒ λαµβάνοντας την ονοµασία ΙΒα. Με το νέο σχέδιο αποφασίστηκε ότι η κύρια γραµµή αντιστάσεως στην ∆υτική Μακεδονία θα ήταν περίπου η συνοριακή γραµµή, ενώ στον τοµέα της Ηπείρου ορίστηκε ως βασική τοποθεσία άµυνας ο ποταµός Καλαµάς 20-25 χιλιόµετρα από τα σύνορα.
Στον βορειοδυτικό τοµέα του θεάτρου επιχειρήσεων, υπήρχε για τους εισβολείς Ιταλούς και Αλβανούς µια οδός από την Κορυτσά που έβγαζε στην Φλώρινα ή την Καστοριά. Από μέρους των αμυνομένων Ελλήνων, στην περιοχή της ∆υτικής Μακεδονίας, ήταν ανεπτυγµένες οι δυνάµεις του Τµήµατος Στρατιάς ∆υτικής Μακεδονίας υπό τον Αντιστράτηγο Ιωάννη Πιτσίκα µε έδρα την Κοζάνη. Στο ΤΣ∆Μ υπαγόταν το Β΄ Σώµα Στρατού, υπό τον Αντιστράτηγο Παπαδόπουλο και Γ΄ Σώµα Στρατού υπό τον Αντιστράτηγο Τσολάκογλου. Όλοι τους πολέμησαν γενναία, απωθώντας τον εχθρό πέρα από τα ελληνικά σύνορα.
Η πολιτική και στρατιωτική ηγεσία των Ελλήνων είχε ορθώς εκτιμήσει πως κύριος αντικειμενικός σκοπός όφειλε να είναι η αποτροπή της ιταλικής προέλασης από την Κορυτσά στην Θεσσαλονίκη και την Αθήνα. Έτσι, ενώ οι Ιταλοί είχαν υπεροπλία στην Πίνδο και την Ήπειρο, στην Βορειοδυτική Μακεδονία, τα ελληνικά τµήµατα υπερτερούσαν ελαφρώς: 22 τάγµατα πεζικού και 22 πυροβολαρχίες έναντι 17 ταγµάτων πεζικού και 24 πυροβολαρχιών.
Αρχικά, ο ∆ιοικητής των ιταλικών δυνάµεων στην Αλβανία, Στρατηγός Βισκόντι Πράσκα, εξασφάλισε, σε συνεργασία µε την Αλβανική Κυβέρνηση και διάφορους Αρχηγούς αλβανικών φυλών, τη δυνατότητα συγκρότησης 10 έως 12 αλβανικών Ταγµάτων συνολικής δύναµης 6 έως 7 χιλιάδων ανδρών. Προέβλεπε µάλιστα την επιλογή των στρατιωτών από φυλές που είχαν σχέση µε την αλβανική µειονότητα της Θεσπρωτίας (Τσαµουριά). Ένα µήνα πριν την έναρξη του πολέµου, το ιταλικό Υπουργείο Στρατιωτικών διέταξε τον περιορισµό της συστάσεως των αλβανικών Ταγµάτων σε έξι τα οποία θα συγκροτούνταν µόνο από πληθυσµούς που διέµεναν στις νότιες περιοχές της Αλβανίας, χωρίς µάλιστα να λάβει υπόψη του ότι εκεί διέµεναν και ελληνικοί πληθυσµοί. Τελικά συγκροτήθηκαν µόνο πέντε αλβανικά Τάγµατα ενώ υλικό του πρώην Αλβανικού Στρατού χρησιµοποιήθηκε για τη σύσταση επιπλέον Πυροβολαρχιών. Παράλληλα, ιδρύθηκαν και δύο Τάγµατα Φασιστικής Πολιτοφυλακής συγκροτηµένα µόνο µε Αλβανούς.
Τα πρώτα εικοσιτετράωρα της επίθεσης των Ιταλών, ο πόλεμος για την Ελλάδα κόντεψε να χαθεί. Η Ιταλοί αλπινιστές της Μεραρχίας Τζούλια διέσπασαν το μέτωπο και δημιούργησαν μια εξαιρετικά επικίνδυνη εσοχή προς Μέτσοβο. Εισβάλοντας το βράδυ της 28ης Οκτωβρίου 1940 από την περιοχή της Σαμαρίνας και του διπλανού χωριού, του χωριού μου, των Φιλιππαίων στα Γρεβενά, κατάφεραν να καταστήσουν μερικώς ατελέσφορη την κινητοποίηση του Συνταγματάρχη Δαβάκη. Μόνον με την επέμβαση της Μεραρχίας Ιππικού και του Αντιστρατήγου Βασιλείου Βραχνού σώθηκε η μάχη των πρώτων ημερών, ο πόλεμος για την Ελλάδα και όλο τον κόσμο.
Οι Ιταλοί ήθελαν να υπερκεράσουν την όποια ελληνική παρατακτή δύναμη στην δυτική Μακεδονία από τα δυτικά. Για αυτό, στην βορειοδυτική Μακεδονία δεν εκδηλώθηκε κάποια επιθετική ενέργεια των Ιταλών κατά τις πρώτες ημέρες του πολέμου. Η εισβολή με αλπινιστές συγκρατήθηκε επιτυχώς και έτσι οι Έλληνες είχαν την ευκαιρία να πολεμήσουν για την επίτευξη του αντικειμενικού σκοπού που ήταν να συγκρατήσουν όσο το δυνατόν περισσότερες ιταλικές δυνάµεις στην περιοχή της Κορυτσάς, ώστε να ανακουφίσουν τα άλλα δύο µέτωπα στην Πίνδο και στην Ήπειρο που πιέζονταν τις πρώτες µέρες της εισβολής.
Μετά τη λήξη της πρώτης περιόδου του Ελληνοϊταλικού Πολέμου στις 13 Νοεμβρίου του 1940 και την επιτυχή απόκρουση της ιταλικής εισβολής, άρχισε η συνεχώς εντεινόμενη ελληνική αντεπίθεση για την απελευθέρωση των πόλεων της Βόρειας Ηπείρου. Αποκορύφωμά της ήταν η απελευθέρωση της Κορυτσάς.
Θα παραθέσω στην κρίση σας τέσσερα προκαταρτικά συμπεράσματα σε σχέση με την Κορυτσά και ένα κεντρικό σε σχέση με τον Ελληνισμό, με βάση την ως τώρα μελέτη μου για την κρίσιμη σελίδα της ιστορίας μας – τον πόλεμο υπέρ βωμών και εστιών, τον πόλεμο του ΟΧΙ της 28ης Οκτωβρίου 1940.
1. Η Κορυτσά είχε στρατηγική σημασία για την τελική έκβαση του πολέμου. Δεν ήταν ακόμη μια πόλη της Βορείου Ηπείρου που απελευθερωνόταν ενδόξως από τον Ελληνικό Στρατό. Ήταν το σημείο στήριξης των Ιταλικών δυνάμεων, χωρίς το οποίο, καμία επιθετική ενέργεια εις βάρος της Ελλάδος από Βορράν δεν θα μπορούσε να επιτύχει.
2. Η κατάληψη της Κορυτσάς από τον Ελληνικό Στρατό αφαιρούσε το δυτικό έρεισμα των δυνάμεων του Άξονα εις βάρος της Ελλάδος. Η συγκεντρωμένη παρατακτή δύναμη των Ελλήνων μπορούσε να αποτελέσει θανάσιμη απειλή για το τμήμα των εισβολέων που θα επέδραμε από την Γιουγκοσλαβία και την Βουλγαρία. Τα οχυρωματικά έργα της Γραμμής Μεταξά είχαν σκοπό να καθυστερήσουν ουσιωδώς μια τέτοια επίθεση, δρώντας ως εξίσου καθοριστικό τεχνητό ανάχωμα, αντίστοιχα με τα βουνά της Πίνδου στα δυτικά. Το στοίχημα για τους Έλληνες στην περίπτωση αυτής της διμέτωπης μάχης θα ήταν να μεταφέρουν σε ικανό χρόνο τμήμα των δυνάμεών τους από την Βόρειο Ήπειρο στην Ανατολική Μακεδονία και τα σύνορα με την Βουλγαρία.
3. Η μεταφορά ικανής στρατιωτικής δύναμης από την Πίνδο στα ελληνοβουλγαρικά σύνορα ήταν εφικτή και ασφαλής μόνον με την προϋπόθεση κατάληψης της Κορυτσάς από τους Έλληνες. Δεν υφίστατο συγκοινωνιακή δυνατότητα εγκαρσίως των υψιπέδων της Πίνδου από τα δυτικά προς ανατολάς. Η πορεία των ελληνικών δυνάμεων που θα προσέτρεχαν προς ενίσχυση της άμυνας στην Γραμμή Μεταξά θα ήταν αυτή που σχεδίαζαν αρχικώς και οι Ιταλοί, δηλαδή με ορμητήριο και σημείο στήριξης την Κορυτσά.
4. Είναι χαρακτηριστικό το ότι ο Χίτλερ απέδιδε έµµεσα την ευθύνη της αποτυχίας των διαπραγµατεύσεων µε τους Γιουγκοσλάβους στον Μουσολίνι, ενηµερώνοντάς τον, στις 20 Νοέµβριου του 1940, ότι δεν µπορεί να συνεχίσει τις προσπάθειές του «πριν η ψυχολογική κατάσταση βελτιωθεί από στρατιωτικές επιτυχίες». Την 1η ∆εκεµβρίου η Daily Telegraph υπογράµµιζε: «Ο Νοέµβριος έφερε µεταβολή στη διπλωµατική µας κατάσταση. Ο Χίτλερ γύριζε δεξιά και αριστερά στην Ευρώπη, προσπαθώντας µάταια να βρει νέους συµµάχους… ο κύριος λόγος της αποτυχίας αυτής υπήρξαν οι ελληνικές επιτυχίες εναντίον της Ιταλίας». Ταυτόχρονα, η ιταλική υποχώρηση ενθάρρυνε και αλβανικούς κύκλους που είχαν καταφύγει το 1939 στη Γιουγκοσλαβία και να ζητήσουν τη συνεργασία της Ελλάδος ώστε να οργανώσουν εξέγερση στα νώτα του Ιταλικού Στρατού.
Στρατηγικό Συμπέρασμα
Ο πόλεμος της 28ης Οκτωβρίου 1940 εναντίον των Ιταλών, Αλβανών, Βουλγάρων και Γερμανών μπορούσε να νικηθεί από τους Έλληνες. Η πολιτειακή, πολιτική και στρατιωτική ηγεσία έκανε ό,τι ήταν δυνατόν και ακόμη περισσότερα για να μην ατιμωθεί η τιμή των Ελλήνων. Οι Ελληνίδες και οι Έλληνες τίμησαν αυτήν την προεργασία, αυτήν την απόφαση και αυτήν την εθνική επιλογή, χύνοντας το αίμα τους κατά ξηράν, θάλασσα και αέραν.
Οι μόνοι που οφείλουν να απολογηθούν στην ιστορία είναι οι σύμμαχοι των Ελλήνων και κυρίως οι Βρετανοί. Δεν έδωσαν όπλα στην Ελλάδα. Η Ελλάδα πολέμησε με γερμανικά όπλα. Επέτρεψαν την διαπεραίωση μισού εκατομμυρίου Ιταλών στρατιωτών στην Αλβανία χωρίς τελεσφόρα ή πειστική αντιμετώπιση. Πίεζαν ανήθικα και φαύλα να δεχθεί η Ελλάδα στο έδαφός της ισχνές βρετανικές δυνάμεις, ενόσω ακόμα η Γερμανία δεν είχε κινηθεί από την Ρουμανία στην Βουλγαρία και ενόσω κατέρρεαν και απωθούντο οι Ιταλοί και Αλβανοί.
Σκοπός τους δεν ήταν να αποτρέψουν την Ιταλία. Ήταν να τραβήξουν τους Γερμανούς το νωρίτερο δυνατόν στην Ελλάδα, ώστε να αδυνατίσει το ανατολικό μέτωπό τους με την Σοβιετική Ένωση. Ήθελαν την Ελλάδα θύμα της επιθετικότητας του Άξονα.
Η Ελλάδα όμως αντέστη. Και αντί οι Βρετανοί να κινήσουν επαρκείς δυνάμεις για την στήριξη του μακεδονικού μετώπου, ακόμα και μετά την κατάληψη της Βορείου Ηπείρου με αποκορύφωμα την απελευθέρωση της Κορυτσάς, πίεζαν μέχρι και την τελευταία στιγμή να δεχθεί η Ελλάδα εξοργιστικά ισχνές στρατιωτικές τους δυνάμεις, ώστε να είναι σίγουρο πως οι Γερμανοί εν τέλει θα εισβάλουν.
Οι Έλληνες είχαν ηγεσία. Οι Ελληνίδες και οι Έλληνες πολίτες τίμησαν την εθνική πολιτική και την αξιοπρέπειά τους. Ο αγώνας του ΟΧΙ ήταν έναντι όλων. Η απελευθέρωση της Κορυτσάς χάλασε τους στρατηγικούς σχεδιασμούς τόσο του Άξονα όσο και των Συμμάχων μας. Δεν μας το συγχώρησαν ούτε οι μεν, ούτε οι δε. Όμως, η Βόρειος Ήπειρος απελευθερώθηκε με νόμιμο τρόπο και αυτό δεν αλλάζει. Ούτε και το ξεχνούμε. Η Βόρειος Ήπειρος είναι αναπόσπαστο τμήμα του Ελληνισμού.
Κυρίες και κύριοι
Αφιερώνω την σημερινή επετειακή μου ομιλία στους άνδρες και τις γυναίκες του χωριού μου, στις Ελληνίδες και στους Έλληνες των ορεινών Φιλιππαίων στα Γρεβενά, στους ηρωικούς συγχωριανούς μου, των οποίων τα ονόματα χαράχτηκαν με γράμματα χρυσά στην εθνική συλλογική μας μνήμη. Ιδίως, δε, θέλω να αφιερώσω την σημερινή μου ομιλία στις άγνωστες πεσούσες και πεσόντες του Βορειοηπειρωτικού μετώπου του 1940 ανακαλώντας τους στίχους του αρχαίου ποιητή: «μία κλίνη κενή φέρεται εστρωμμένη των αφανών – ανδρών επιφανών πάσα γη τάφος».
Ζήτω η 28η Οκτωβρίου 1940! Ζήτω η Κορυτσά! Ζήτω η Βόρειος Ήπειρος ως αναπόσπαστο μέλος του Ελληνισμού! Ζήτω η Ελλάς!

Ο Ιωάννης Νασιούλας είναι Διδάκτωρ Κοινωνιολογίας, Εμπειρογνώμων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και Διευθυντής του Ινστιτούτου Κοινωνικής Οικονομίας. Είναι ανεξάρτητος υποψήφιος Δήμαρχος Θεσσαλονίκης με την δημοτική παράταξη «Νέα Αρχή για την Θεσσαλονίκη» (www.thessaloniki.plus)
========================================================
φωτογραφίες
























Ενισχύστε οικονομικά την προσπάθεια μας!

Ετικέτες

ενημέρωση (2161) ενημέρωση-informacion (1427) Αλβανία (904) ορθοδοξία (422) ιστορία-historia (374) Εθνική Ελληνική Μειονότητα (366) ελληνοαλβανικές σχέσεις (311) ορθόδοξη πίστη - besimi orthodhoks (277) Εθνική Ελληνική Μειονότητα - Minoriteti Etnik Grek (253) Β Ήπειρος (239) ορθοδοξία-orthodhoksia (234) ορθόδοξη πίστη (222) εθνικισμός (195) διωγμοί (162) τσάμηδες (122) shqip (119) Κορυτσά-Korçë (118) Κορυτσά Β Ήπειρος (103) informacion (100) Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος (97) ορθόδοξη ζωή (96) ορθόδοξη ζωή- jeta orthodhokse (76) διωγμοί - përndjekje (61) ορθόδοξο βίωμα (59) εθνικισμός-nacionalizmi (56) ορθόδοξη εκκλησία της Αλβανίας (55) Ελλάδα-Αλβανία (48) Ι.Μ Κορυτσάς - Mitropolia e Shenjtë Korçë (45) ανθελληνισμός (44) Ελληνικό Σχολείο Όμηρος (43) πολιτισμός - kulturë (43) besimi orthodhoks (40) Γενικό Προξενείο Ελλάδος Κορυτσά (39) Ορθόδοξη Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Αλβανίας - Kisha Orthodhokse Autoqefale Shqiptare (37) ιστορία ορθοδοξίας (36) βίντεο (34) Shqipëria (32) ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ 1821 (32) κομμουνισμός- komunizmi (30) πνευματικά (27) Μητρόπολη Κορυτσάς - MItropolia e Korçës (24) πολιτική-politikë (23) απόδημος ελληνισμός-helenizmi i diasporës (22) αλβανικά (21) εκπαίδευση (21) Αρχαία Ελλάδα (20) helenët-Έλληνες (19) κομμουνισμός (19) Greqia (17) Βλαχόφωνοι Έλληνες (15)