Τρίτη 4 Δεκεμβρίου 2018

ΑΣ ΧΑΘΟΥΝ ΜΑΘΗΜΑΤΑ. Η ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΘΕΙ!!


«Και ήρθαν τα παλληκάρια, χίλια, μύρια
ήρθαν από τα σχολεία κι από τα εργαστήρια»
Κωστής Παλαμάς

            Στην σελίδα 85 του βιβλίου Γλώσσας της Στ΄ Δημοτικού γ΄ τεύχος, φιλοξενείται μια αφίσα.  Με κόκκινα, πηχυαία γράμματα, καλείται, ο λαός, να πάρει μέρος, στις 15 Φλεβάρη, σε αντιπολεμικό συλλαλητήριο.  Στην επόμενη σελίδα, διαβάζουμε «Περπατώντας σε κάποιον κεντρικό δρόμο διαβάζετε αυτή την αφίσα.  Θα θέλατε να πάρετε μέρος σ’ αυτό το συλλαλητήριο;  Δικαιολογήστε την απάντησή σας».
Βεβαίως, όλα τα παιδιά, επειδή το ερώτημα είναι υποβολιμαίο, καθοδηγούμενο, απαντούν, ναι.  Ο σκοπός είναι «ιερός», η ειρήνη, το σταμάτημα του πολέμου. Και αν πέσουμε και σε κανένα δάσκαλο προοδευτικό, αντιφασίστα, αριστερόστροφο ντενεκέ, ο οποίος θα επιδοθεί σε κατήχηση και προσηλυτισμό, τότε αλλοίμονό μας.  Σε λίγα χρόνια το 11χρονο παιδί της Στ΄ Δημοτικού, θα φορέσει κουκούλα, θα ενταχθεί στις αναρχικές συλλογικότητες θα φοιτήσει στις παραγωγικές δομές του «Ρουβικώνα» και θα κάνει μεταπτυχιακές σπουδές στην κατασκευή και ρίψη «μολότωφ».  Οι δε γονείς του, οι καημένοι, αν είναι του ιδίου φυράματος, θα καμαρώνουν για την «επαναστατικότητα» του βλασταριού τους.  Θα νοσταλγούν τα νιάτα τους, τις πορείες, τα αμφιθέατρα, τα σφυροδρέπανα, τα ταγάρια και τις συναφείς αμφιέσεις, το ΠΑΣΟΚ, τον διορισμό.  Προοδευτικά πράγματα…  (Μέσα τους, ενδόμυχα, θα εύχονται να έχει το παιδί τους την τύχη του Αλέξη.  Από πρόεδρος του δεκαπενταμελούς, πρόεδρος της κυβερνήσεως).
Αν είναι, οι γονιοί, διαφορετικού φυράματος, συντηρητικής κοπής, καλοί, καθωσπρέπει άνθρωποι, θα αλληλοπετροβολούνται, αναζητώντας το τι πήγε στραβά σ’ αυτό το παιδί. 
Αν είναι σκέτο φύραμα, θα συνεχίσουν να αγωνιούν για το ποια καλλίπυγος οδαλίσκη θα αναδειχθεί το επόμενο «topmodel».
Επιστροφή στο σχολείο.  Καταλήψεις και πορείες μαθητών είχαμε για χρόνια.  Και επαναλαμβάνω: Η αφίσα για συμμετοχή στο αντιπολεμικό συλλαλητήριο, τον Φλεβάρη-όχι τον Φεβρουάριο- είναι το τελευταίο, το αποχαιρετιστήριο μάθημα για τα παιδιά του Δημοτικού, πριν διαβούν το κατώφλι του Γυμνασίου.  Το υπουργείο και τα σαϊνια του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, δεν ξεπροβοδίζουν τα παιδιά μ’ ένα κείμενο ή ποίημα ενός μεγάλου μας λογοτέχνη, για τα αγαθά της παιδείας, αλλά με ευχές και παροτρύνσεις για καλά… συλλαλητήρια (κάτι που να έχει σχέση με “αντί”-αντιφασιστικό, αντιρατσιστικό) και επιτυχημένες καταλήψεις. 
Παρένθεση: Ένας γνήσιος αριστερός ποτέ δεν λέει “Φεβρουάριος”. Για να μην στιγματιστεί σαν αντιδραστικός αυτολογοκρίνεται, θεωρεί καθήκον του αγωνιστικό να αποστειρώνει αυστηρά τη «γλώσσα του λαού» από κάθε λογιότροπο στοιχείο.   Έτσι φαγώθηκε και η κατάληξη-έως, π.χ. της πόλεως, και ακούμε κάτι συριγμούς-από το ρήμα “συρίζω” και γιατί όχι …συρρίζω-του τύπου η ψύξη, της ψύξης.  Θυμάμαι μια αφίσα που καλούσε για συλλαλητήριο στις 12 Ιούνη.  Διαβάζεται και στις 12… οι Ούννοι.
Εξάλλου ένα από τα συνθήματα που σφυροκόπησαν την εκπαίδευση τα τελευταία χρόνια είναι και το «σχολείο ανοιχτό στη ζωή».  Ο κάθε κολοκύθας, “υπεύθυνος” για την Παιδεία, υπουργοί, γραμματείς, σύμβουλοι, επιμορφωτές και λοιποί ηχηροί, με νεανική ευδιαθεσία, έλεγαν και λένε: «σχολείο ανοιχτό στη ζωή».  Τι εννοούν;  Σε ποια ζωή αναφέρονται;  Τι είναι η ζωή;  Κοκκινοσκουφίτσες που μαζεύουν χαζοχαρούμενες αγριολούλουδα;  Στην πραγματική ζωή το παιδί συναντά δόλο, χυδαιότητα, απάτη, βία και βλακεία.
Μήπως εννοούν τις καταλήψεις;  Ναι, αυτό το άνοιγμα έγινε.  (Ένα από τα … μεγάλα ανοίγματα του σχολείου είναι και ο εξοβελισμός από τις αίθουσες διδασκαλίας των κάδρων με ήρωες ή με ρητά αρχαίων φιλοσόφων-θα θυμούνται οι παλαιότεροι και το απαραίτητο βάθρο με την προτομή του Μ. Αλεξάνδρου-και αντικατάστασή τους με αφίσες ηθοποιών, τραγουδιστών, με γατάκια και σκυλάκια, αυτοκίνητα.  Αίθουσα διδασκαλίας, προέκταση, δηλαδή, του παιδικού ή εφηβικού δωματίου).  Το σχολείο, επί ποινή αυτοκαταργήσεώς του ως παιδευτικού θεσμού πρέπει να κλείσει στη «ζωή», σ’ αυτήν την ζωή».  (Και τα βιβλία «άνοιξαν στη ζωή» και κατάντησαν «περιοδικά ποικίλης ύλης».  Από τότε που ανοίχθηκαν τα σχολεία, έκλεισαν οι θύρες της Παιδείας.  Οι εκλογές, για παράδειγμα, για το λεγόμενο «δεκαπενταμελές» δεν φύτευσαν τους σπόρους του κομματισμού στα σχολεία;  Έτσι δεν ξεκίνησαν και οι καταλήψεις;  «Είναι απόφαση του δεκαπενταμελούς» λένε οι μαθητές, πράγμα που ισοδυναμεί με θέση ανώτατου συνδικαλιστικού οργάνου. Όλα αυτά ξεκίνησαν την δεκαετία του ΄80, την δεκαετία της φρίκης). 
Στα τωρινά…..
Σήμερα, για πρώτη φορά, γίνονται καταλήψεις και πορείες μαθητών όχι για κάτι «αντί», βαμμένο «κόκκινο», έναν «Φλεβάρη» ή «Ιούνη», αλλά πορείες «γαλανόλευκες», υπερασπιζόμενοι την πατρίδα τους, καταδικάζοντας τους προδότες της Μακεδονίας.  Ποτάμια ζωής ξεχύθηκαν στους δρόμους των πόλεων, ξυπνώντας ναρκωμένους είλωτες, προκαλώντας κατεστημένες λωποδυσίες, ελέγχοντας ποικιλώνυμες ξεσκονίστρες της εξουσίας, όπως κάποιους-ες διευθυντές σχολείων και διευθύνσεων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Μετά τα συλλαλητήρια είναι το δεύτερο μεγάλο γεγονός που μας θυμίζει ότι υπάρχει ακόμη «η μαγιά του Μακρυγιάννη» στον λαό μας.  Βλέποντας, προχτές, τους μαθητές να περνούν μπροστά από το σχολείο μας εδώ στο Κιλκίς κρατώντας ελληνικές σημαίες, παιδιά που κάποτε κάποια απ’ αυτά υπήρξαν μαθητές μου, χάρηκα χαράν μεγάλη.  Δόξα τω Θεώ, υπάρχει ακόμη πατρίδα και ελπίδα. 
Θυμήθηκα ένα κείμενο του Γ. Θεοτοκά, για την ημέρα που κηρύχτηκε ο πόλεμος του ΄40, τότε που λαός μας, δεν “έτρεχε να κρυφτεί στα υπόγεια”, όπως γράφει το τρισάθλιο ρυπαρογράφημα της Ε΄ Δημοτικού, αλλά που εν μια νυκτί, μεταβαλλόταν σε έθνος, ανίκητο.

«Σιγά σιγά η Αθηνά παίρνει το ύφος των μεγάλων εθνικών εορτών, κάτι που θυμίζει λ.χ. τα εκατόχρονα της Ελληνικής Επανάστασης, αλλά πιο αυθόρμητα και πιο νεανικά.  Καιρός θαυμάσιος, καταγάλανος ουρανός.  Πλήθη νέων […] έχουν χυθεί στους κεντρικούς δρόμους, λάβαρα, σημαίες, δάφνες, μουσικές […]  Ο κόσμος συμμετέχει σ’ αυτές τις εκδηλώσεις, χειροκροτεί ζητωκραυγάζει.  Είχα πολλά, πάρα πολλά χρόνια να δω τέτοιον ενθουσιασμό στην Αθήνα.  Αισθάνεται κανείς ένα πάθος μες στον αέρα, ένα φανατισμό, μία λεβεντιά.  Ξύπνησε το ελληνικό φιλότιμο, είναι κάτι ωραίο.  Και μία τέλεια εθνική ενότητα.  Είναι η πρώτη φορά στη ζωή μου που αισθάνομαι τέτοιαν ομόνοια να βασιλεύει στον τόπο.  (Γ. Θεοτοκάς,  Τετράδια Ημερολογίου 1939-1953, Βιβλιοπωλείον της Εστίας)
Οι αντιδράσεις επιβεβαίωσαν την γνησιότητα και τον αυθορμητισμό των παιδιών. Κυβέρνηση, κανάλια, η «εφημερίδα των συντακτών, οι «αντίφα» και λοιπές… συλλογικότητες και συνιστώσες λύσσαξαν και, ως συνήθως, ανέμισαν το βολικό μορμολύκειο:  «Χρυσή Αυγή». Τα συλλαλητήρια των κουκουλοφλώρων είναι δημοκρατικά. Τα συλλαλητήρια για τα δίκαια της πατρίδας είναι χρυσαυγίτικα, φασιστικά.  Κάποιοι, “ρεβόμενοι αστακομακαρονάδες” που λέει και ο ποιητής, θρηνούν για την απώλεια μαθημάτων.  Απάντηση:  Ας χαθούν μαθήματα, η Μακεδονία να μην χαθεί…

Δημήτρης Νατσιός
δάσκαλος-Κιλκίς

Η Ελλάδα να προστατέψει επιτέλους τους Έλληνες της Βορείου Ηπείρου



Τριάντα έξι μέρες μετά την δολοφονία του Κωνσταντίνου Κατσίφα η αλβανική πλευρά συνεχίζει να προκαλεί και να τρομοκρατεί τον Ελληνισμό της Βορείου Ηπείρου.

Το απόγευμα της Δευτέρας 3 Δεκεμβρίου άγνωστοι κατέστρεψαν το Μνημείο του Εξαίρετου Οπλαρχηγού της Ηπείρου Θύμιου Λιώλη και έσκισαν την Ελληνική Σημαία στην πλατεία του χωριού Κρανιά του Δήμου Φοινικαίων στην περιοχή Αγίων Σαράντα - Δελβίνου.

Οι δράστες ετράπησαν σε φυγή όταν έγιναν αντιληπτοί και έως το βράδυ της Δευτέρας αναζητούνται τόσο από την αστυνομία όσο και από τους κατοίκους της Κρανιάς.

Η άνανδρη και εγκληματική αυτή πράξη, ήταν θέμα χρόνου να συμβεί, αφού το κλίμα φρόντισε να οξύνει ο δημοσιογράφος του τηλεοπτικού σταθμού TOP CHANNEL Μαρίν Μέμα ο οποίος πριν λίγες ημέρες ετοίμασε ένα ανιστόριτο και ανθελληνικό ντοκιμαντέρ με θέμα "Όταν τιμούν τους φονιάδες Αλβανών". Στην συγκεκριμένη εκπομπή οι εθνικοί αγωνιστές της Βορείου Ηπείρου Θύμιος Λιώλης και Σπύρος Σπυρομήλιος παρουσιάζονταν ούτε λίγο ούτε πολύ ως ανθρωπόμορφα τέρατα. 

Για τις ανάγκες του ρεπορτάζ μάλιστα ο ανθέλληνας δημοσιογράφος πήγε στην κεντρική πλατεία της Κρανιάς και δείχνοντας το Μνημείο του Καπετάνιου του Βούρκου Θύμιου Λιώλη έλεγε "στη νότια Αλβανία κατασκευάζονται μνημεία για τους σφαγείς του αλβανικού λαού".

Η καταστροφή του Μνημείου έρχεται ενώ είναι σε εξέλιξη η τρομοκράτηση των κατοίκων του χωριού Βουλιαράτες ενόψει της τέλεσης του 40ήμερου μνημοσύνου του Κωνσταντίνου Κατσίφα το Σάββατο 8 Δεκεμβρίου.

Η αποθράσυνση των αλβανών οφείλεται και στο γεγονός ότι η ελληνική κυβέρνηση δεν έχει καταστήσει σαφές στα Τίρανα ότι δεν θα γίνει ανεκτή οποιαδήποτε παραβίαση των δικαιωμάτων του Βορειοηπειρωτικού Ελληνισμού.

Καλούμε την Αθήνα να λάβει τα απαραίτητα μέτρα ώστε να σταματήσει ο νέος γύρος διωγμών που υφίστανται οι Έλληνες της Βορείου Ηπείρου.


Κίνηση για την Αναγέννηση της Βορείου Ηπείρου




Έκκληση για διαδήλωση στο Αργυρόκαστρο «Κατά του ελληνικού εθνικισμού»…





Στην πλατεία «Τσερσίζ Τοπούλι» του Αργυρόκαστρου  διοργανώνεται συλλαλητήριο από όλη την Εθνική Αλβανία, κατά του ελληνικού εθνικισμού.



Οι Αληθινοί Πατριώτες χωρίς κομματική υποστήριξη θα διαδηλώσουν στις 8 Δεκεμβρίου ώρα 11:00.


Το σύνθημα του συλλαλητηρίου είναι «να σώσουμε την Αλβανία».


«Θα είμαστε εκεί, έλα και εσύ αν αγαπάς την Αλβανία και τη νεολαία χωρίς κομματική υποστήριξη», γράφει ή έκκληση αυτής της πρωτοβουλίας, όπως μας ενημερώνουν από το Αργυρόκαστρο.


--
               

Χρ. Κίτσιος: Ξεκάθαρη πρόκληση προς την Ελληνική Εθνική Μειονότητα το περιστατικό στην Κρανιά.


Δήλωση για το σκίσιμο της Ελληνικής σημαίας και την ταυτόχρονη βεβήλωση του μνημείου που είναι αφιερωμένο στον Θύμιο Λώλη, στην Κρανια του Δήμου Φοινικαίων, έκανε ο πρόεδρος του κόμματος Εθνική Ελληνική Μειονότητα για το Μέλλον (ΕΕΜΜ-ΜΕΓΚΑ), Χρήστος Κίτσιος, που βρέθηκε στο σημείο.

Ο κύριος Κίτσιος χαρακτήρισε ως μια ξεκάθαρη πρόκληση προς την Εθνική Ελληνική Μειονότητα την ενέργεια και συνέχισε λέγοντας πως:

"ζητάμε από τις αρμόδιες αρχές να εντοπίσουν τους δράστες το συντομότερο δυνατόν και να φανεί η αλήθεια. Ταυτόχρονα, απαιτούμε την άμεση παρέμβαση του κράτους για την προστασία, την τάξη και την ασφάλεια στις μειονοτικές περιοχές και παράλληλα την κοινή προσπάθεια για να σταματήσει η εθνικιστική ρητορική, η οποία προκαλεί αποσταθεροποίηση και μίσος που καταστρέφουν τη σχέση, την αρμονία και τη συνύπαρξη μεταξύ των δύο λαών"


https://apenadi.blogspot.com/

Δημοκρατική Ένωση Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας «ΟΜΟΝΟΙΑ» - ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΥΠΟΥ

Δημοκρατική Ένωση Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας «ΟΜΟΝΟΙΑ»
Αγ. Σαράντα, 4 Δεκεμβρίου 2018
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΥΠΟΥ
Θέμα: Βαριά ανθελληνική πρόκληση η πράξη βεβήλωσης της αναμνηστικής πλάκας του Θύμιου Λιώλη στην Κρανιά. Οι ρατσιστικές εκπομπές των ΜΜΕ ηθικοί αυτουργοί.
Είναι από κάθε άποψη καταδικαστέα η πράξη «άγνωστων» που χθες το νωρίς το απόγευμα (Δευτέρα, 3 Δεκεμβρίου 2018) κινούμενοι από ανθελληνικά και ρατσιστικά κίνητρα στην κεντρική πλατεία της Κρανιάς, αφαίρεσαν βίαια και στη συνέχεια έσπασαν την αναμνηστική πλακέτα με το πορτρέτο του αγωνιστή της ΕΕΜ, Θύμιο Λιώλη.
Η ΔΕΕΕΜ ΟΜΟΝΟΙΑ καταγγέλλει ότι το συμβάν είναι συνέχεια ανθελληνικής εκπομπής του τηλεοπτικού σταθμού Top Channel, λίγες μέρες νωρίτερα όπου διαστρεβλώνοντας τα ιστορικά γεγονότα αναφέρθηκε στη δράση του θρυλικού ήρωα του Βούρκου. Δεν είναι μεμονωμένη εκπομπή αλλά συνέχεια πολλών ανάλογων για τις οποίες έχουμε διαρκώς εκφράσει την ανησυχία και προειδοποιήσει για τις αρνητικές συνέπειες.
Φαίνεται ότι οι εποχές όπου η ΕΕΜ είχε ανάγκη από προστασία ηρώων όπως ο Θύμιος Λιώλης και άλλοι δεν έχουν παρέλθει ή κάποιοι θέλουν να τις επαναφέρουν.
Οι κρατικοί μηχανισμοί που επιβλέπουν τόσο τα ΜΜΕ, το περιεχόμενο των τηλεοπτικών προγραμμάτων όπως και ανεξάρτητες αρχές για την προστασία από φαινόμενα καλλιέργειας ρατσισμοί και ξενοφοβίας πρέπει να κινηθούν άμεσα.
Η ΕΕΜ έχει αναφαίρετο δικαίωμα να τιμά τη δική της ιστορία και τους ήρωες που η κοινότητα ανέδειξε στη διαχρονική της παρουσία και πορεία στα πάτρια εδάφη.
Οι τοπικές αρχές και το Δημοτικό Συμβούλιο της περιοχής οφείλει όχι απλώς στο να επιμείνει ώστε να καταδικαστεί η πράξη αυτή βεβήλωσης που μπορεί να είχε επιφέρει πολύ χειρότερες συνέπειες εάν οι δράστες είχαν πέσει στα χέρια των κατοίκων του χωριού, αλλά να προβεί άμεσα στις ενέργειες αποκατάστασης του μνημείου με καθαρή νομική κατοχύρωση. 
Εκ του Γραφείου Τύπου και Επικοινωνίας

"Ο Βενιζέλος και το ζήτημα της Κορυτσάς" - Νέο ιστορικό βιβλίο από τον Βασίλη Κόντη! - "Venizelosi dhe çështja e Korçës" - Një libër i ri nga Vasil Kondi!

Image may contain: 4 people, people sitting and indoor
Μεγάλο ενδιαφέρον και πλήθος κόσμου χτες την 3η Δεκεμβρίου 2018 στην παρουσίαση του βιβλίου του ομότιμου καθηγητή Ιστορίας του ΑΠΘ Βασιλείου Κόντη: «Ο Βενιζέλος και το ζήτημα της Κορυτσάς» από τις εκδόσεις Literatus στο Ίδρυμα Μελετών Χερσονήσου του Αίμου στη Θεσσαλονίκη. Για το βιβλίο μίλησαν: ο ομότιμος καθηγητής ιστορίας του ΑΠΘ Ιωάννης Χασιώτης, η επίκουρη καθηγήτρια Ιστορίας του ΑΠΘ Ελευθερία Μαντά και ο υποψήφιος διδάκτωρ Ιστορίας του ΠαΜακ Σάββας Ιακωβίδης. Χαιρέτισαν την εκδήλωση και ο Πρόεδρος του ΙΜΧΑ κ. Τσεκούρας. Την παρουσίαση συντόνισε ο καταξιωμένος δημοσιογράφος Παντελής Σαββίδη

...................

U prezantua në Thessaloniki libri i ri i profesorit të Historisë në Universiteti Aristoteli z Vasil Kondi me titullin "Venizelosi dhe çështja e Korçës" dhe botues Shtëpinë Botuese Literatus. Një libër interesant që shpresojmë të hedhë dritë mbi krijimin e shtetit shqiptar dhe caktimin e kufijve. 

Κατρούγκαλος: Εθνική προτεραιότητα η προστασία της ελληνικής μειονότητας στην Αλβανία

«Περιμένουμε να δούμε την εκτελεστική νομοθεσία επί του νόμου για τις μειονότητες που έχει ψηφίσει η γειτονική Δημοκρατία, που και για μας είναι καθοριστικό στοιχείο, τόσο γι’ αυτό που αποτελεί εθνική προτεραιότητα, την προστασία της μειονότητας μας, αλλά και για τις ευρωπαϊκές προοπτικές της Αλβανίας» διαμήνυσε ο αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών,Γιώργος Κατρούγκαλος, απαντώντας σε ερώτηση του Αθηναϊκού -Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων.
Σε ό,τι αφορά την πορεία των διαπραγματεύσεων των δύο χωρών, ο κ. Κατρούγκαλος ανέφερε πως «είχαν φτάσει πολύ κοντά στην ολοκλήρωσή τους μέχρι την αποχώρηση του Νίκου Κοτζιά από τη θέση του υπουργού Εξωτερικών και μετά είχαμε δυστυχώς συμβάν Κατσίφα».
«Έχουμε σκοπό να διατηρήσουμε αυτό το κεκτημένο των συζητήσεων» επισήμανε ο κ. Κατρούγκαλος, παρατηρώντας ότι υπάρχει μια κοινή βούληση και των δύο χωρών να προωθήσουν αυτά τα θέματα.
Σε ερώτηση για τις δηλώσεις του πρωθυπουργού της Αλβανίας Έντι Ράμα στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ότι αναμένεται να συναντηθεί σύντομα με τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, ο κ. Κατρούγκαλος απάντησε πως δεν έχει προσδιοριστεί μέχρι στιγμής ούτε ο τόπος ούτε ο χρόνος της συνάντησης και προσέθεσε: «Είναι πρόωρο αυτή τη στιγμή να οριοθετήσουμε το περιεχόμενο (της συνάντησης) αν θα ολοκληρώσει ή θα προωθήσει τις συζητήσεις γιατί εμείς περιμένουμε από την αλβανική πλευρά μια κίνηση σε ό,τι αφορά τον νόμο για τις μειονότητες».
Σε άλλο σημείο της ομιλίας του είπε πως «είναι λογικό από ένα σημείο και μετά να συναντηθούν οι ηγέτες των δύο χωρών για να μπορέσουν να ξεπεράσουν και τα προβλήματα που δημιούργησε ο θάνατος Κατσίφα».

Δευτέρα 3 Δεκεμβρίου 2018

Μεγάλη Αλβανία και Βόρειος Ήπειρος

Όταν η Αλ Κάιντα χτύπησε τους Δίδυμους Πύργους στη Νέα Υόρκη, οι αρμόδιες υπηρεσίες των ΗΠΑ, για να αποκλείσουν το ενδεχόμενο να δεχτούν στο μέλλον μια ανάλογης βαρύτητας και έκτασης τρομοκρατική επίθεση, δεν αρκέστηκαν να κάνουν οι ίδιες διάφορα σενάρια, αλλά παρήγγειλαν ακόμα και σε σεναριογράφους ταινιών και τηλεοπτικών σειρών του Χόλιγουντ να γράψουν και να φανταστούν σενάρια που θα μπορούσαν να συμβούν.
Τι σημαίνει αυτό; Ότι τα σύγχρονα κράτη που θέλουν να επιβιώσουν, κάνουν σενάρια για τις πιθανές εξελίξεις σε ζητήματα που τα αφορούν.
Όσον αφορά την πατρίδα μας, ένα σενάριο που είναι πολύ πιθανό να πραγματοποιηθεί τα επόμενα χρόνια, είναι αυτό της Μεγάλης Αλβανίας. Και λέμε ότι είναι πολύ πιθανό, γιατί υπάρχουν ενδείξεις και στοιχεία που δείχνουν ότι το κράτος της Αλβανίας, αλλά και σύσσωμο το πολιτικό σύστημα, έχουν εθνικό σχέδιο για τη δημιουργία της Μεγάλης Αλβανίας.
Σε τι συνίσταται αυτό το σχέδιο; Στη συνένωση σε πρώτη φάση της Αλβανίας με το Κοσσυφοπέδιο, και σε δεύτερη φάση με το Τέτοβο της πΓΔΜ. Μάλιστα, για να μην υπάρχουν μειονοτικά προβλήματα όταν γίνει αυτό, ήδη έχουν αρχίσει διεργασίες και επαφές για «διευθέτηση» των συνόρων μεταξύ Σερβίας και Κοσσυφοπεδίου, ούτως ώστε τα εδάφη της αποσχισθείσας περιοχής που κατοικούνται από Σέρβους να περάσουν στην κυριαρχία της Σερβίας, και το αντίστροφο, δηλαδή περιοχές της Σερβίας που κατοικούνται από Αλβανούς να περάσουν στο Κοσσυφοπέδιο.
Ενδεικτική της κατάστασης που επικρατεί στο ζήτημα αυτό είναι η δήλωση που έκανε πολύ πρόσφατα ο σύμβουλος Εθνικής Ασφαλείας της προεδρίας των ΗΠΑ Τζον Μπόλτον, μετά τη συνάντηση που είχε με τον πρόεδρο της αποσχισθείσας περιοχής Χασίμ Θάτσι: «Τώρα είναι η ώρα το Κόσοβο και η Σερβία να καταλήξουν σε μια συμφωνία», ενώ λίγο αργότερα ανέφερε μέσω του προσωπικού του λογαριασμού στο twitter:
«Οι ΗΠΑ είναι έτοιμες να βοηθήσουν αμφότερα τα μέρη να επιτύχουν αυτόν τον ιστορικό στόχο».
Ο Θάτσι με τη σειρά του έγραψε: «Συμφωνήσαμε ότι υπάρχει μια ιστορική ευκαιρία στο διάλογο, που δεν πρέπει να χάσει καμία από τις δύο χώρες [Κόσοβο και Σερβία]. Αυτό θα βοηθήσει την προσπάθεια της πρώην επαρχίας της Σερβίας να ενταχθεί στο NATO, στην ΕΕ και στον ΟΗΕ».
Να σημειωθεί ότι η εκπρόσωπος του Στέιτ Ντιπάρτμεντ Χέδερ Νάουερτ, μετά τη συνάντηση του Θάτσι με τον υπουργό Εξωτερικών των ΗΠΑ Μάικ Πομπέο, που είχε γίνει την προηγούμενη ημέρα, τόνισε ότι ο επικεφαλής της αμερικανικής διπλωματίας ενθάρρυνε το Κόσοβο να «εκμεταλλευτεί αυτήν τη μοναδική ευκαιρία για να καταλήξει σε μια ιστορική, ολοκληρωμένη συμφωνία εξομάλυνσης των σχέσεών του με τη Σερβία» βάσει της διαδικασίας διαλόγου στην οποία μεσολαβεί η ΕΕ, σημειώνοντας την ανάγκη ενσωμάτωσης των δυο χωρών στην κοινότητα των εθνών της Δύσης.
Δεν πρέπει να θεωρείται δε τυχαίο το γεγονός ότι αμέσως μετά ακολούθησε συνάντηση του πρωθυπουργού της Αλβανίας Έντι Ράμα με τον Κοσοβάρο «ομόλογό» του, Χαραντινάι, στην πόλη Πέζα του Κοσσυφοπεδίου, στην οποία ενέκριναν την απόφαση για τη σύνταξη ενός κοινού στρατηγικού κειμένου για την ενοποίηση των Αλβανών μέχρι το 2025.
Φυσικά να σημειώσουμε ότι έχουν γίνει και άλλα πολλά βήματα, που όλα δείχνουν ότι σταδιακά θα δούμε το Κοσσυφοπέδιο να ενσωματώνεται στην Αλβανία, για να ακολουθήσει μια αντίστοιχη διαδικασία με το Τέτοβο. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε ότι έχει αρχίσει η οδική ένωσή τους με τον σύγχρονο αυτοκινητόδρομο Δυρράχιο-Κούκες R7, συνολικού μήκους 307 χλμ, η ενοποίηση του ηλεκτρικού δικτύου, του εκπαιδευτικού συστήματος κτλ.
Ο Ράμα στην ως άνω συνάντηση δήλωσε ότι το 2019 θα προχωρήσει η συμφωνία τελωνειακής ένωσης Αλβανίας-Κοσσυφοπεδίου, καθώς και έκδοση κοινών αδειών οδήγησης και άλλων επίσημων εγγράφων το πρώτο εξάμηνο του 2019.
Αυτά όσον αφορά τα σχέδια ένωσης Αλβανίας-Κοσσυφοπεδίου.
Όσον αφορά το Τέτοβο, την επαρχία της πΓΔΜ όπου οι Αλβανοί αποτελούν πλειονότητα, η «προάσκηση» της ανεξαρτητοποίησης έγινε στα τέλη Ιανουαρίου του 2001, με την ένοπλη εξέγερση που διήρκεσε περίπου δύο μήνες, η οποία απέδωσε πολιτικούς καρπούς με την αύξηση της επιρροής των δύο αλβανικών κομμάτων στην πολιτική πραγματικότητα της γειτονικής χώρας.
Στο πλαίσιο ενός σεναρίου, θα μπορούσαμε να πούμε ότι το επόμενο βήμα μετά την ένωση Αλβανίας-Κοσσυφοπεδίου είναι η ενσωμάτωση του Τέτοβου και η δημιουργία της Μεγάλης Αλβανίας, που θα ξεπερνά σε πληθυσμό τα πέντε εκατομμύρια.
Το τι σημαίνει αυτό για τις ισορροπίες στην περιοχή, είναι αντικείμενο άλλου σημειώματος. Πριν όμως δούμε αυτό, υπάρχει κάτι πιο επείγον, που ζητεί επειγόντως απαντήσεις.
Οι Αλβανοί διεκδικούν και επικαλούνται το δικαίωμα να ενώσουν τις περιοχές που βρίσκονται εκτός της αλβανικής επικράτειας με κύριο ίσως και μοναδικό επιχείρημα ότι στις περιοχές αυτές οι Αλβανοί αποτελούν πλειονότητα. Σε μια τέτοια περίπτωση, όμως, υπάρχει το ενδεχόμενο ακριβώς το ίδιο επιχείρημα να επικαλεστούν και οι Έλληνες της Βορείου Ηπείρου, οι οποίοι έχουν και ένα επιπλέον επιχείρημα, ότι εκτός από πλειονότητα είναι και ιστορικός λαός της περιοχής αυτής, κάτι που δεν μπορούν να επικαλεστούν οι Αλβανοί για το Κοσσυφοπέδιο και το Τέτοβο.
Επειδή οι Αλβανοί έχουν εθνικό σχέδιο, εν αντιθέσει με την Ελλάδα, για να αποφύγουν αυτό το ενδεχόμενο έχουν αρχίσει εδώ και χρόνια να εφαρμόζουν πολιτική εξαλβανισμού κρίσιμων πόλεων και περιοχών, δήμευσης και οικειοποίησης περιουσιών που ανήκουν σε παραδοσιακά ελληνικές περιοχές, και άσκησης τρομοκρατίας στους Έλληνες της Β. Ηπείρου σε άτομα που θα μπορούσαν να πρωτοστατήσουν στη διεκδίκηση αυτονομίας ή ένωσης με την Ελλάδα.
Οι δολοφονίες Γκούμα και Κατσίφα γι’ αυτό έγιναν. Αποτελούν έργο του αλβανικού βαθέος κράτος και έχουν ως στόχο να κάμψουν το εθνικό φρόνημα των Ελλήνων της Βορείου Ηπείρου.
Να το ξαναγράψω: αυτό είναι ένα σενάριο, πάνω στο οποίο πάντως αξίζει να εργαστούν οι εγκέφαλοι των υπουργείων Εξωτερικών και Άμυνας, για να μην βρεθούμε για άλλη μια φορά πίσω από τα γεγονότα.

Τώρα προσπαθούν να «δολοφονήσουν» και την ιστορία μας

Τώρα προσπαθούν να «δολοφονήσουν» και την ιστορία μας
Σαν να μην έφτανε η εν ψυχρώ δολοφονία του Κωνσταντίνου Κατσίφα  από τους Βουλιαράτες την ημέρα της εθνικής μας εορτής, που την βάψανε με αίμα, σαν να μην έφταναν οι λασπολογίες και οι ανιστόρητες δηλώσεις, η εθνικιστική τους ρητορική και η αγριότητα κατά των μελών της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας,  δημιουργώντας ένα  κλίμα ανασφάλειας, φόβου και βίας, τώρα βάλανε στο στόχαστρο την ίδια την ιστορία μας. Μια ιστορία χαρακωμένη με αγώνες και ανδραγαθήματα, βαμμένη με αίμα. Κι όταν ένας λαός δεν έχει ιστορία, σημαίνει ότι δεν έχει οντότητα, δεν έχει παρελθόν και μέλλον.
Αυτό προσπαθούν να κατορθώσουν οι Αλβανοί. Ν’ αφανίσουν με τον ένα ή τον άλλο τρόπο την Ε.Ε. Μειονότητα, να καταργηθεί ο όρος «Βόρειος Ήπειρος» και να υλοποιήσουν τα δικά τους σχέδια, στηριζόμενοι, βέβαια, από ύπουλες «φιλικές» δυνάμεις.
Η προβολή, τελευταία, του ντοκιμαντέρ για τον Θύμιο Λιώλη, μια παραγωγή του εθνικιστή Μέμα, από το μεγαλύτερο σε ακροαματικότητα κανάλι της Αλβανίας, το top chanel, εξόργισε και τον τελευταίο πολίτη της Ελληνικής μας Κοινότητας.
Πώς μπορείς να μην οργίζεσαι όταν προβάλλουν στον απλό τηλεθεατή ψεύδη και ανιστόρητα γεγονότα, εθνικισμό και παραλληλισμό, με σκοπό να τον εμπλουτίσουν με μίσος και να εμπεδώσουν την ιδέα πως όλα τα κακά τους προέρχονται από την Ελλάδα που έχει απαιτητικούς σκοπούς και εδαφικές διεκδικήσεις;
Ας μάθει όμως ο κ. Μέμα, ο Τζούφι και η παρέα του, πως ο Θύμιος Λιώλης ήταν ένα παλικάρι που υπερασπίστηκε με σθένος τους κατοίκους του Βούρκου από την λυσσαλέα οργή των μπέηδων και των αγάδων, των εθνικιστών Αλβανών και τις ληστοσυμμορίες τους που είχαν κάνει τη ζωή των χωρικών μαύρη και ανυπόφορη.
Πώς αναγκάστηκε να δολοφονήσει τον αγά της Κρανιάς διότι εξαιτίας αυτού έκαμε τρεις μήνες φυλακή στα τούρκικα μποντρούμια, αλλά το κυριότερο διότι ο αγάς  ήθελε να ατιμάσει νύφη από την Κρανιά και δολοφόνησε το σύζυγό της. Αυτά εκδικήθηκε ο ατρόμητος αετός.
Δεν ήταν ο Θύμιος Λιώλης που το ‘βαζε στα πόδια, αλλά οι αρχηγοί των ληστοσυμμοριτών των Λιάπηδων, ο Βρανίστι, ο Ν. Μπέλο, ο Μπινιέρι κ. ά., διότι ο Θύμιος είχε το «Τίμιο ξύλο» συνοδοιπόρο του, όπως του βγήκε το όνομα και βούλωνε την κάννη του αντιπάλου.
Δεν μας ανάφερε ο κ. Μέμα την θηριωδία του Μπέλου στο Αλύκο που έσφαξαν πέντε άτομα στην τοποθεσία «Παλιουριά», ανάμεσα τους κι ένα νιόγαμπρο  ζευγάρι.
Δεν μας ανάφερε τα 36 χωριά της Κοινότητάς μας που καταστράφηκαν από εμπρησμό, τα 55 που λεηλατήθηκαν, τους 123 κατοίκους που σφαγιάστηκαν: γερόντοι, γριές, γυναικόπαιδα, που δεν μπόρεσα να φύγουν στην Κέρκυρα το 1912, τους δεκάδες χιλιάδες  που υποχρεώθηκαν να ξεριζωθούν και που όλη τους η περιουσία λεηλατήθηκε από τις άγριες επιθέσεις των Τούρκων σε συνεργασία με τους εθνικιστές μπασιμπουζούκους Αλβανούς,  και που μπήκε στην ιστορία ως «χαλασμός» του 1912.
Δεν αναφέρει ο κ. Μεμα πως ήταν οι Τσάμηδες αυτοί που κατακρεούργησαν κατά δεκάδες και εκατοντάδες αθώους πολίτες στη Θεσπρωτία και πως ήταν αυτοί που συνεργάστηκαν με τους Γερμανούς και ήταν αυτοί που συμβάλλανε ξανά στο ολοκαύτωμα πάρα πολλών κοινοτήτων μας το 1944. Για δεύτερη φορά. Πως ο Θύμιος Λιώλης πολέμησε δίπλα στο Λευτέρη Τάλιο και το Μιλτιάδη τον Παππά, βγήκε παρτιζάνος, άλλο που καταπατήθηκαν τα συμφωνηθέντα μεταξύ μειονοτικών και αλβανικών  ταγμάτων προτού ξεκινήσει το Κίνημα, μια συμφωνία που μιλούσε για την αυτοδιάθεση των λαών μετά τη λήξη του πολέμου.  Ο Θύμιος Λιώλης με τους αντάρτες του πάει στα στενά της Αβαρίτσας για να εμποδίσει τους 300 Τουρκαλβανούς που κατέβαιναν απ’ τη Δρόβιανη- ερχόμενοι από το Αργυρόκαστρο- να χτυπήσουν από τα νότια τους Έλληνες.
Ζητά ακόμα ο Μέμα να καταργηθούν τα τέτοιου είδους μνημεία και προτομές και να λογοδοτήσουν στη δικαιοσύνη αυτοί που συμβάλλανε στην  ανέγερσή τους και αυτοί που υμνούν το έργο του.
Ας έρθει να τα καταργήσει. «Μολών λαβέ», είπαν οι ανδρείοι Έλληνες, αυτά είπαν και οι εναπομείναντες Κρανιώτες στην ερώτηση για τον Θύμιο: «Ήταν παλικάρι, γενναίος και αγωνίστηκε να υπερασπίσει τους κατοίκους του Βούρκου από τους ληστοσυμμορίτες».
(από συνεργάτη της ΣΦΕΒΑ στη Β. Ήπειρο)

Ράμα: Θα έχω σύντομα συνάντηση με τον Τσίπρα για να λυθούν «πολλά ζητήματα, που καλύπτουν αρκετά χρόνια» - Rama flet për raportet me Greqinë dhe takimin me Tsipras: S’ka urrejtje mes popujve

«Υπάρχουν ορισμένες φορές κάποια πράγματα που είναι ατυχή» είπε ο Αλβανός πρωθυπουργός για τις σχέσεις με την Ελλάδα

ama
«Ιστορική και παραδοσιακή», χαρακτήρισε τη σχέση γειτονίας μεταξύ της χώρας του και της Ελλάδας, ο πρωθυπουργός τηςΑλβανίας, Έντι Ράμα, μιλώντας στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, στο περιθώριο του συνεδρίου για τα «πρακτορεία ειδήσεων και τα fake news», που διοργανώνει στα Τίρανα το αλβανικό πρακτορείο ειδήσεων ΑΤΑ.
«Είναι μια ιστορική και παραδοσιακή σχέση γειτονίας και όπως πάντα συμβαίνει με τους γείτονες, δεν πάνε πάντα όλα τέλεια. Το γνωρίζουμε αυτό από τη γειτονιά μας, με κάθε γείτονα, είτε είναι στο χωριό, είτε στην πόλη, είτε μεταξύ των χωρών είναι πάντα το ίδιο», σημείωσε ο κ. Ράμα.
 
«Μπορείς να το κατανοήσεις πλήρως αυτό αν παρακολουθήσεις έναν αγώνα ποδοσφαίρου μεταξύ γειτόνων, είναι σαν... πόλεμος», είπε γελώντας.
 
Υπογράμμισε, ωστόσο, πως «είμαστε πάρα πολύ πρόθυμοι να βελτιώσουμε αυτή τη σχέση σε καθημερινή βάση και το κάνουμε αυτό».

Ο κ. Ράμα τόνισε, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, πως «υπάρχουν ορισμένες φορές κάποια πράγματα που είναι ατυχή, συμβαίνουν και πρέπει να τα αντιμετωπίσουμε», αλλά, όπως είπε, «τώρα είναι καλή (η σχέση) και το πιο σημαντικό είναι πως δεν υπάρχει εχθρότητα μεταξύ των λαών».
 
«Οι Έλληνες αγαπούν την Αλβανία, οι Αλβανοί την Ελλάδα. Τα υπόλοιπα είναι απλώς πολιτική», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Ράμα.
 
Ερωτηθείς αν προγραμματίζεται συνάντηση μεταξύ του ιδίου και του Έλληνα πρωθυπουργού, Αλέξη Τσίπρα, ο κ. Ράμα απάντησε: «Αναμένεται να συναντηθούμε σύντομα. Δεν ξέρω πού, στα Τίρανα ή στην Αθήνα, αλλά αναμένεται να συναντηθούμε σύντομα. Βρισκόμαστε σε μια διαδικασία πολύ εντατικού διαλόγου και συζητήσεων για πολλά ζητήματα, που καλύπτουν αρκετά χρόνια και άλλα που δεν έχουν τεθεί ποτέ με πλήρη βούληση και θάρρος και αποφασιστικότητα να επιλυθούν».
 
«Νομίζω πως είμαστε πολύ κοντά να τα λύσουμε όλα αυτά κι αυτό θα ήταν σπουδαίο», πρόσθεσε ο κ. Ράμα.
https://www.protothema.gr/

................................

“Historike dhe tradicionale”, i ka përshkruar marrëdhëniet fqinjësore mes Shqiperise dhe Greqisë, Kryeministri i Shqipërisë, Edi Rama, duke folur per mediat greke, ku ka theksuar se se shpejti do te kete nje takim me krtyeministrin grek, Tsipras.
“Kjo dihet nga vetë eksperienca me çdo fqinj, si në një fshat, në një qytet apo akoma dhe mes vendeve, janë gjithmonë njësoj” theksoi në intervistë kryeministri Rama duke shtuar me humor “këtë e koncepton më mirë në një ndeshje futbolli mes fqinjëve, qe duket sikur është luftë”.
Megjithate Rama ka deklaruar se “ne jemi shumë të gatshëm të përmirësojmë këtë marrëdhënie dhe ne e bëjmë këtë”.
Duke folur per ANA-MPA se “Ndodhin disa herë edhe incidente, duhet t’i përballojmë sepse ndodhin, por tashmë marrëdhëniet janë pozitive dhe çfarë është më e rëndësishme, nuk ka urrejtje mes dy popujve. “Grekët e duan Shqipërinë dhe shqiptarët e duan Greqinë, pjesa tjetër është thjesht politikë” deklaroi Edi Rama.
I pyetur nëse ka planifikuar takim mes tij dhe ministrit grek kryeministrit, Aleksis Tsipras, Rama u përgjigj: “Pritet te takohemi së shpejti. Nuk e di se ku, në Tiranë apo në Athinë, por ne presim që të takohemi së shpejti. Ne jemi në një proces të dialogut dhe diskutimeve për shumë çështje, qe ne vite nuk eshte pasur vullneti i plotë dhe kurajo dhe vendosmëri për tu zgjidhur. Unë mendoj se ne jemi shumë afër zgjidhjes së gjithë kësaj dhe kjo do të ishte e mrekullueshme”, shtoi Rama.

Κυριακή 2 Δεκεμβρίου 2018

ΙΔ΄ Λουκά. Η θεραπεία του τυφλού και περί προσευχής Αρχιμ. Επιφάνιος Χατζηγιάγκου Φλώρινα - E Diela e 14-të e Llukait Predikon Mitropoliti i Korçës Hirësia e Tij imzot † Joani

180.000 Βορειοηπειρώτες απαντούν σε Φίλη και ΣΥΡΙΖΑ: «Εσάς θα σας κρίνει η ελληνική δικαιοσύνη»

Διαβάστε ολόκληρη την επιστολή των Βορειοηπειρωτών, τόσο κατά του κ. Φίλη, όσο και γενικότερα κατά των στελεχών και της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ
Από το πρωί της 28ης Οκτωβρίου 2018 γινόμαστε μάρτυρες μίας συντονισμένης προσπάθειας δολοφονίας του χαρακτήρα του Κωνσταντίνου Κατσίφα. Η προσπάθεια αυτή εκδηλώθηκε αρχικά από τα αλβανικά ΜΜΕ και καθώς οι κατηγορίες κατέρρεαν μία προς μία, ήραν οι διαρροές της Ελληνικής Αστυνομίας μετά από τηλεφωνική επικοινωνία του αρχηγού της με τον Αλβανό ομόλογό του. Όλη αυτή η προσπάθεια δολοφονίας της προσωπικότητας του Κωνσταντίνου και στην συνέχεια προσβολής της μνήμης του, έγινε για αποστρέψει τα βλέμματα από την εν ψυχρώ δολοφονία του.
Η αλβανική πολιτεία, οι δομές και τα ΜΜΕ της χώρας συνετάχθησαν από την πρώτη στιγμή κάτω από μία και μοναδική ρητορική σχετικά με την υπόθεση, αυτήν που αποτυπώθηκε με την δήλωση του Αλβανού πρωθυπουργού κατά την οποία προχώρησε σε ανήκουστες προσβολές κατά του αείμνηστου Κωνσταντίνου Κατσίφα οι οποίες έμειναν αναπάντητες από το Υπουργείο Εξωτερικών. Χωρίς να έχουν γίνει γνωστά ούτε τα αίτια ούτε οι συνθήκες των δύο περιστατικών που σημειώθηκαν στους Βουλιαράτες στις 28 Οκτωβρίου και οδήγησαν στον φόνο του Κωνσταντίνου Κατσίφα, οι εκπρόσωποι της Ελληνικής Πολιτείας έτρεξαν να δικάσουν την υπόθεση και να βγάλουν τις αποφάσεις τους με βάση το κομματικό τους αφήγημα και τις προσωπικές τους ιδεοληψίες.
Επί δέκα μέρες, ολόκληρος ο Βορειοηπειρωτικός Ελληνισμός σε ρόλο Αντιγόνης περίμενε την άδεια να θάψει τον αδερφό του. Και πάνω στον θρήνο του πρέπει να βρει φωνή να απαντήσει σε ανιστόρητες ιδεοληψίες, ανυπόστατες κατηγορίες και γκεμπελική προπαγάνδα προερχόμενη ακόμα και από το γραφείο του Αρχηγού της Ελληνικής Αστυνομίας κυρίου Ανδρικόπουλου.
Επειδή κάθε φορά που υπάρχει ένταση εμείς είμαστε οι μόνοι που αντιμετωπίζουμε στο πετσί μας τις επιπτώσεις τέτοιων επεισοδίων, επειδή θεωρούμε πως το ελληνικό κράτος έχει συντεταγμένη πολιτική και επειδή πάγια τακτική μας είναι να μην καλλιεργούμε την ένταση, όλες αυτές τις ημέρες παρά τον πόνο και την αγανάκτηση σταθήκαμε ψύχραιμοι απέναντι στα γεγονότα.
Περίπου πενήντα Βορειοηπειρωτικά σωματεία, εκπροσωπώντας αθροιστικά 180.000 Βορειοηπειρώτες που διαμένουν στην Ελλάδα, ορίσαμε ολιγομελή επιτροπή για να διευκολύνουμε την κατάσταση και ζητήσαμε επίσημη ενημέρωση από το Υπουργείο Εξωτερικών, την Υπουργό Προστασίας του Πολίτη, την Υφυπουργό Προστασίας του Πολίτη και το αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας.
Κανείς δεν δέχθηκε να μας μιλήσει επίσημα, να μας ενημερώσει για τις ενέργειές του ή να ενημερωθεί από εμάς.
Στον αρχηγό της Ελληνικής Αστυνομίας μοναδικό υπεύθυνο για τις διαρροές οι οποίες προσέβαλλαν την μνήμη του Κωνσταντίνου Κατσίφα στείλαμε επιστολή ζητώντας απαντήσεις για τον λόγο που αυτές έγιναν. Πλέον είμαστε πεπεισμένοι πως στόχευαν να καλύψουν την μη επιτέλεση του έργου του στην υπόθεση. Η Ελλάδα και η Αλβανία έχουν υπογράψει συμφωνία που επιτρέπει στην ΕΛΑΣ να στείλει υψηλόβαθμο αξιωματικό να συμμετέχει εξ’ ίσου στις έρευνες. Αυτό δεν έγινε ποτέ παρά μόνο αφού είχε ολοκληρωθεί η έρευνα από την αλβανική πλευρά, μετέβη αξιωματικός της ΕΛΑΣ για να παραλάβει το σχετικό πόρισμα.
Γιατί κύριε Ανδρικόπουλε;
-Γιατί ψευδώς διαρρεύσατε ότι το συμβάν δεν σχετίζεται με σημαίες;
-Γιατί ψευδώς εμπλέξατε τον Κωνσταντίνο Κατσίφα με διακίνηση ναρκωτικών;
-Γιατί δεν απαιτήσατε από τον Αλβανό ομόλογό σας να γίνουν όσα προβλέπονται στην μεταξύ σας συμφωνία όπως έχει γίνει και στο παρελθόν σε αντίστοιχες περιπτώσεις;
-Γιατί οικειοποιηθήκατε την θέση της Αλβανικής Αστυνομίας ενώ η σωρός του Κωνσταντίνου παρέμενε δέσμια;
Υπήρχαν Έλληνες αξιωματικοί στους Βουλιαράτες την 28η Οκτωβρίου οι οποίοι μπορούσαν να επέμβουν από την πρώτη στιγμή για την αποσόβηση του επεισοδίου και δεν το έκαναν;
-Ζητήσατε να διερευνηθούν οι απειλές κατά του Κωνσταντίνου Κατσίφα από Αλβανό αστυνομικό ο οποίος μετά το περιστατικό έχει εξαφανιστεί από την περιοχή;
-Ζητήσατε να μάθετε αν ο συγκεκριμένος αστυνομικός έχει καταδικαστεί για εμπόριο ναρκωτικών πριν ξαναβρεθεί στο αλβανικό αστυνομικό σώμα;
-Ζητήσατε να γίνει αυτοψία από στελέχος της ΕΛΑΣ στο σημείο του φόνου;
-Λάβατε καταθέσεις από αυτόπτες μάρτυρες;
-Ζητήσατε να εξετάσετε το όπλο του Κωνσταντίνου;
-Ζητήσατε να εξεταστεί το ιστορικό των επικοινωνιών του Κωνσταντίνου;
-Ζητήσατε να εξεταστεί το ιστορικό των επικοινωνιών του αστυνομικού που προκάλεσε το περιστατικό;
Όσο τίποτα από τα παραπάνω δεν γίνεται, για εμάς είστε ένοχος συγκάλυψης και προσβολής της μνήμης του νεκρού με τις ντροπιαστικές διαρροές. Να είστε σίγουρος ότι δεν θα μείνουμε με σταυρωμένα τα χέρια καθώς σε αντίθεση με εσάς που εμπιστεύεστε την αλβανική δικαιοσύνη εμείς εμπιστευόμαστε την ελληνική και ευτυχώς αυτή θα σας κρίνει.
Παράλληλα ζητήσαμε συνάντηση τόσο με την Υπουργό κα. Γεροβασίλη όσο και με την Υφυπουργό Προστασίας του Πολίτη κα. Παπακώστα ως πολιτικά προϊστάμενες του κυρίου Ανδρικόπουλου. Μέχρι στιγμής, δεν έχει υπάρξει καμία απάντηση. Ας αντιληφθούν ότι δεν θα επιτρέψουμε ο χρόνος να δράσει υπέρ της συγκάλυψης. Όποια σκοπιμότητα και αν κρύβεται πίσω απ’ αυτήν, για εμάς η αποκατάσταση της μνήμης του Κωνσταντίνου Κατσίφα προέχει.
Στις 6/11 την ώρα που ακόμη θρηνούσαμε τον άταφο Κωνσταντίνο χωρίς να γνωρίζουμε πότε η σορός θα αποδοθεί στην οικογένειά του, ενημερωθήκαμε για τις δηλώσεις του κυρίου Φίλη στο CRETATV. Ενώ σήμερα 7/11 μάθαμε ότι ομάδα βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ με επικεφαλής τον κύριο Καραγιαννίδη κατέθεσαν επίκαιρη ερώτηση κατηγορώντας ελληνικό τηλεοπτικό σταθμό για διασπορά ψευδών ειδήσεων υπέρ του Κωνσταντίνου Κατσίφα.
Πραγματικά είναι από τις περιπτώσεις που δεν γνωρίζεις αν αξίζει να απαντήσεις ή να τους αφήσεις στην χλεύη της ιστορίας. Μας θυμίζουν άλλες εποχές που μέρος του πολιτικού προσωπικού της χώρας έγραφε διθυράμβους για τον σοσιαλιστικό παράδεισο της Αλβανίας και διοργάνωνε στην Αθήνα εκδηλώσεις τιμής του πιο ανελεύθερου καθεστώτος που γνώρισε η Ευρώπη. Θλιβόμαστε για την στελέχωση του ελληνικού κοινοβουλίου το οποίο το 1916 φιλοξένησε Βορειοηπειρώτες Βουλευτές. Δεν μπορούμε να προχωρήσουμε σε χαρακτηρισμούς αλλά αναρωτιόμαστε αν είναι απλώς «χρήσιμοι ηλίθιοι» ή εξυπηρετούν την πολιτική Ράμα – Ερντογάν έναντι κάποιου οφέλους; Διότι δεν αντιλαμβανόμαστε πως οι κυβερνητικοί βουλευτές καίτοι αριστεροί, συντάσσονται με τις μυστικές υπηρεσίες και το διεφθαρμένο ναρκο-κράτος της Αλβανίας το οποίο τελευταία χρόνια γίνεται παγκοσμίως γνωστό ως Κολομβία της Ευρώπης με τον πρωθυπουργό της σε ρόλο αρχηγού της μαφίας και τον λαό στην χειρότερη κατάσταση από το 1997.
Δικαίωμα ανάρτησης σημαίας:
Ο πρώην Υπουργός παιδείας της χώρας μας, δεν γνωρίζει ότι στην Αλβανία υπάρχει διεθνώς αναγνωρισμένη Εθνική Ελληνική Μειονότητα της οποίας το δικαίωμα να αναρτά ελληνικές σημαίες προστατεύεται από την αλβανική νομοθεσία. Αγνοεί ότι επί χρόνια στους «αναγνωρισμένους» (από το κομμουνιστικό καθεστώς) μειονοτικούς δήμους η ελληνική σημαία αναρτάται ακόμη και σε δημόσια κτήρια. Αλλά ακόμη και αν τα αγνοεί όλα αυτά, ο κύριος Φίλης, θεωρεί ότι σε οποιαδήποτε χώρα μπορεί να απαγορεύεται σε πολίτες να αναρτούν σημαίες άλλης χώρας.
Νότια Αλβανία – Βόρειος Ήπειρος
Όταν πολιτεύεσαι με ιδεοληψίες δεν μπορεί παρά να καταθέτεις ιδεοληπτικές ασυναρτησίες. Ο όρος Βόρειος Ήπειρος είναι απόλυτα δόκιμος, γεωγραφικός προσδιορισμός αποδεκτός στις δύο πλευρές των συνόρων μέχρι πριν λίγες δεκαετίες. Κανένα αλυτρωτικό στοιχείο δεν περιέχει. Μέχρι το 1945 και την τελευταία φορά που το ζήτημα της Βορείου Ηπείρου τέθηκε σε διεθνές συνέδριο (Παρίσι), η ορολογία αυτή γινόταν αποδεκτή επισήμως από όλες τις πλευρές. Στην Ελλάδα, εξοστρακίστηκε κατά την περίοδο της χούντας των συνταγματαρχών με την οποία χρόνια τώρα προσπαθούμε να κατανοήσουμε γιατί συντάσσεται η αριστερά. Ο ίδιος ο Ζαχαριάδης, τον Ιούνιο του 1945 είχε δηλώσει πως αν η πλειοψηφία το απεφάσιζε, θα υποστήριζε την «στρατιωτική κατάληψη της Βορείου Ηπείρου» και όχι της Νότιας Αλβανίας.
Σύγκριση με άλλες μειονότητες
Για άλλη μια φορά η σύγκριση ανάμεσα στην Ελληνική Εθνική Μειονότητα με θρησκευτικές μειονότητες της χώρας μας έρχεται να αναδείξει την παντελή άγνοια για την Εθνική Ελληνική Μειονότητα της Βορείου Ηπείρου. Να το γράψουμε άλλη μία φορά μήπως γίνει κατανοητό, Εθνική όχι θρησκευτική, βάσει διεθνών και διμερών συμφωνιών και όχι βάσει απόψεων.
Το περιστατικό
Και όσον αφορά το περιστατικό αυτό καθαυτό, ενώ αγνοεί κάθε στοιχείο, με βάση μόνο την επίσημη ενημέρωση από την αλβανική πλευρά ο κύριος Φίλης μέσα σε μια φράση μας λέει ότι, ο Κωνσταντίνος Κατσίφας είναι εγκληματίας, αυτόκλητος σωτήρας και η αλβανική αστυνομία είναι η συντεταγμένη εξουσία με δικαίωμα βίας, «δεν είναι εγκληματίες η αστυνομία, αυτός είναι» καταλήγει. Ο κύριος Φίλης αγνοεί την καταδίκη του αστυνομικού με τον οποίο ξεκίνησε το περιστατικό και αυτό είναι λογικό. Πως είναι δυνατόν όμως ένας άνθρωπος που θέλει να σχολιάσει ένα περιστατικό ανάμεσα σε έναν πολίτη και τις ειδικές δυνάμεις της αλβανικής αστυνομίας, να αγνοεί τις διεθνείς εκθέσεις που έχουν αναδείξει την Αλβανία σε Κολομβία της Ευρώπης και τα εκατοντάδες περιστατικά διαφθοράς στην χώρα αυτή; Ποιος προστατεύει την αλβανική μαφία κύριε Φίλη;
Κύριε Φίλη, ονομάζετε εγκληματία ένα παιδί για το οποίο δεν γνωρίζετε τίποτα άλλο πέραν των διαρροών επίσημων και ανεπίσημων από τις μυστικές υπηρεσίες της Αλβανίας. Εσείς όπως και όλοι οι υποκριτές σύντροφοί σας, κρίνετε με βάση την κομματική ταυτότητά σας και τοποθετείστε ανάλογα με το αφήγημα που θέλετε να αναπτύξετε.
Κύριε Φίλη, το ευτύχημα είναι ότι και εσάς θα σας κρίνει η ελληνική δικαιοσύνη και όχι η αλβανική. Ευτύχημα για εμάς καθώς ξέρουμε ότι θα κριθείτε δίκαια, ευτύχημα και για εσάς για τον ίδιο ακριβώς λόγο.
Ο Κύριος Καραγιαννίδης, δεν έχει καμία ευαισθησία απέναντι στα fakenewsτης Ελληνικής Αστυνομίας, δεν επέδειξε καμία ευαισθησία απέναντι στην πολιτική εθνοκάθαρσης, ούτε καν της Ελληνικής Εθνικής Μειονότητας της Νοτίου Αλβανίας, δεν επέδειξε καμία ευαισθησία όταν η σορός του Κωνσταντίνου Κατσίφα κρατείτο για 11 ημέρες σε ομηρεία καθ’ υπέρβασιν κάθε νόμου και δικαίου, δεν επέδειξε καμία ευαισθησία όταν ο πρωθυπουργός της γείτονος πριν ξεκινήσει οποιαδήποτε έρευνα, έτρεξε να ειρωνευτεί τον νεκρό και να δώσει την γραμμή της αλβανικής πλευράς. Δεν έδειξε καμία ευαισθησία όσα χρόνια πολιτεύεται απέναντι στις διώξεις του ελληνισμού στην Αλβανία. Ίσως να μην έφτασαν στα αυτιά του αλλά προκαλεί μεγάλη εντύπωση ότι ξαφνικά ευαισθητοποιήθηκε ο κύριος Καραγιαννίδης και οι 13 σύντροφοί του σχετικά με τις ευαίσθητες ελληνο-αλβανικές σχέσεις. Ενώ δεν έχουμε κανέναν λόγο να υπερασπιστούμε τα ελλαδικά ΜΜΕ αφού όλα σχεδόν έπεσαν στην παγίδα αναπαραγωγής των αλβανικών μέσων, αναγκαζόμαστε καταθέτοντας την αλήθεια να μαρτυρούμε υπέρ του STARκαι κάθε άλλου μέσου που πρόβαλλε τα ίδια ακριβώς πλάνα.
Στις 14.30 περίπου, η αλβανική αστυνομία μέσω διαρροών έκανε γνωστό ότι ο Κωνσταντίνος Κατσίφας έχει συλληφθεί. Η είδηση αναπαρήχθη από όλα τα αλβανικά ΜΜΕ. Μία ώρα αργότερα, τα αλβανικά ΜΜΕ ανέφεραν ότι ο Κωνσταντίνος Κατσίφας σκοτώθηκε σε ανταλλαγή πυροβολισμών με τις ειδικές δυνάμεις της αλβανικής αστυνομίας.
Η είδηση της σύλληψης, έχει πλέον σβηστεί από όλες τις ιστοσελίδες των αλβανικών ΜΜΕ αλλά τα ίχνη στο διαδίκτυο παραμένουν. Αν αυτό δεν είναι στοιχείο που δημιουργεί υποψίες συγκάλυψης τότε ποιο είναι; (μπορεί κάποιοι να υποστηρίξουν ότι στην Αλβανία τα ΜΜΕ είναι ανεξάρτητα. Σε αυτό δεν θα καταφέρουμε να απαντήσουμε, αλλά μπορούμε να τους παραπέμψουμε).
Κύριε Καραγιαννίδη, γιατί δεν καταθέτετε επίκαιρη ερώτηση σχετικά με τις ενέργειες που έχουν γίνει για την διαλεύκανση της υπόθεσης; Πιο πάνω θα βρείτε αρκετά στοιχεία για να καταρτίσετε το κείμενό σας
Μπορείτε ακόμα να καταθέσετε μία ερώτηση για τις απόψεις του κυρίου Φίλη οι οποίες επίσης δεδομένης της αναγνωσιμότητάς του και εφόσον απέχουν από την επίσημη ελληνική πολιτική δημιουργούν πραγματικά προβλήματα στις σχέσεις μεταξύ των δύο χωρών.
Εκ της Συντονιστικής Επιτροπής Βορειοηπειρωτικών Σωματείων Ελλάδος, εκπροσωπώντας τα παρακάτω σωματεία:
1.Σύλλογος Αγίου Αθανασίου Βουλιαρατίου για το ΔΣ ο Πρόεδρος, Ηλίας Τζούμπας
2.Σύλλογος Βορειοηπειρωτών (έτος ιδρύσεως 1920 Αθήνα), για το ΔΣ ο Πρόεδρος Χαράλαμπος Καραθάνος
3.Νεολαία Βορειοηπειρωτών Αθήνα, για το ΔΣ ο Πρόεδρος Τιμολέων Ντάσης
4.Νεολαία Δήμου Φοινικαίων, για το ΔΣ ο Πρόεδρος Ιωάννης Μπάρης
5.Νεολαία Βορειοηπειρωτών Αχαϊας, για το ΔΣ ο Πρόεδρος Γιάννης Τοπάλης
6.Σύλλογος Νεολαίας Βορειοηπειρωτών Λευκάδας, για το ΔΣ ο Πρόεδρος Χαράλαμπος Κώστας
7.Επιτροπή Νεολαίας Γλύνας, για το ΔΣ ο Πρόεδρος Παύλος Τσέλιος
8.Σύνδεσμος Πωγωνήσιων Βορείου Ηπείρου, για το ΔΣ ο Πρόεδρος Κωνσταντίνος Πάνος
9.Ένωση Χειμαρριωτών, για το ΔΣ ο Πρόεδρος Σπύρος Κούτουλας
10.Σύνδεσμος Βορειοηπειρωτών Θεσσαλίας «Ο ΠΥΡΡΟΣ», για το ΔΣ ο Πρόερδος Γιάννης Νταγιάκας
11.Ένωση Βορειοηπειρωτών Κέρκυρας, για το ΔΣ ο Πρόεδρος Βασίλης Δημητρίου
12.Ένωση Βορειοηπειρωτών Κρήτης, για το ΔΣ ο Πρόεδρος Σπύρος Μπόκολος
13.Ένωση Επιστημόμων & Διανοουμένων Βορείας Ηπείρου, για το ΔΣ ο Πρόεδρος Δρ.Χρήστος Παππάς
14.Ενωση Καλλιτεχνών Βορείου Ηπείρου, για το ΔΣ ο Πρόεδρος Κωνσταντίνος Νούσιας
15.Αδελφότητα «Παναγία η Κωσταρίτισσα», για το ΔΣ ο Πρόεδρος Αντώνης Καλογέρης
16.Αδελφότητα Αγ. Ανδρέα Βορείου Ηπείρου, για το ΔΣ ο Πρόεδρος Ορέστης Ζαφείρης
17.Αδελφότητα Λύβενας, για το ΔΣ ο Πρόεδρος Αριστείδης Μπουζούκας
18.Αδελφότητα Δρυμαδιωτών Χιμάρας «Η Μεγάλη Χώρα», για το ΔΣ ο Πρόεδρος Αντώνιος Νέτσος
19.Αδελφότητα Αλυκιωτών, για το ΔΣ ο Πρόεδρος Μιχάλης Γιώτης
20.Αδελφότητα Καλυβιωτών Βορείου Ηπείρου, για το ΔΣ ο Πρόεδρος Αχιλλέας Αναγνώστης
21.Αδελφότητα Πλακιωτών Βορείου Ηπείρου, για το ΔΣ ο Πρόεδρος Γρηγόριος Γκιζέλης
22.Αδελφότητα Σχωριαδιτών, για το ΔΣ ο Πρόεδρος Αλκιβιάδης Ντάλες
23.Αδελφότητα Τσερκοβίτσας- Θεολόγου, για το ΔΣ ο Πρόεδρος Σπύρος Κοτέφας
24.Αδελφότητα Τσουκιωτών Βορείου Ηπείρου, για το ΔΣ ο Πρόεδρος Νικόλαος Νταής
25.Αδελφότητα Πέπελιωτών «η Αγία Τριάδα», για το ΔΣ ο Πρόεδρος Θεοφάνης Τσάμης
26.Αδελφότητα Δρυϊνουπόλεως ,Βόδριστα, για το ΔΣ ο Πρόεδρος Παντελής Εξαρχος
27.Αδελφότητα «Άγιος Γεώργιος, Κοσσοβίτσας ,για το ΔΣ η Πρόεδρος Κατερίνα Γκόνη Γάτσιου
28.Αδελφότητα Λογγιωτών «Αγ. Νικόλαος», για το ΔΣ ο Πρόεδρος Νίκος Γκέργκης
29.Αδελφότητα Σελλειωτών «ο Αγ. Αθανάσιος» για το ΔΣ ο Πρόεδρος Γιώργος Καλλης
30.Κίνηση για την Αναγέννηση της Βορείου Ηπείρου, για το ΔΣ ο Πρόεδρος Δημήτριος Περδίκης
31.Λαογραφικός Σύλλογος Χάονες, για το ΔΣ ο Πρόεδρος Γιάννης Παναγιώτου
32.Πολιτιστικη Ένωση Βουθρωτό, πρόεδρος Αλέξανδρος Νταγιάκας
33.Χορευτικός και Πολιτιστικός Σύλλογος Δερόπολης ,για το ΔΣ ο Πρόεδρος Οδυσσέας Λιάζος
34.Σύλλογος Γεωργουτσατινών, «Αγ. Γεώργιος», για το ΔΣ ο Πρόεδρος Φώτης Φράγκος
35.Σύλλογος Βορειοηπειρωτών Ηλιούπολης, για το ΔΣ ο Πρόεδρος Δήμος Γιάννης
36.Σύλλογος Βορειοηπειρωτών Νομού Κορινθίας, για το ΔΣ ο Πρόεδρος Βασίλης Μπάρης
37.Σύλλογος Φοινικαίων Βορείου Ηπείρου, για το ΔΣ ο Πρόεδρος Περικλής Νάτσης
38.Σύλλογος Βοδινού Αγία Παρασκευή, για το ΔΣ ο Πρόεδρος Δημήτρης Μαγκλάρας
39.Σύλλογος Άνω Επισκοπής» η Αγία Παρασκευή» , για το ΔΣ ο Πρόεδρος, Φίλιππος Τζιάμος
40.Σύλλογος Σωτηρας « Μεταμόρφωση Σωτήρος», για το ΔΣ ο Πρόεδρος, Κωστας Γιώτης
41.Σύλλογος «Αγιος Νικόλαος» Κρα, για το ΔΣ ο Πρόεδρος Βαγγέλης Ζιώγκας
42.Σύλλογος Χλωμιωτών, για το ΔΣ ο Πρόεδρος Κώστας Ταγαρης
43.Σύλλογος Σωπικής Πωγωνίου «Μεταμόρφωση Σωτήρος», για το ΔΣ ο Πρόεδρος Αριστοτέλης Ρίζος
44.Σύλλογος Κακαβιάς, για το ΔΣ ο Πρόεδρος Παναγιώτης Πανταζής
45.Κοινότητα Χάσκοβου, ο Πρόεδρος Βαγγέλης Κουγκουλης
46.Κοινότητα Σωφρατίκων, ο Πρόεδρος Λάμπης Κατσής
47.Κοινότητα Δοξατίου , ο πρόεδρος Λευτέρης Τσομπος

Ενισχύστε οικονομικά την προσπάθεια μας!

Ετικέτες

ενημέρωση (2161) ενημέρωση-informacion (1420) Αλβανία (904) ορθοδοξία (422) ιστορία-historia (373) Εθνική Ελληνική Μειονότητα (366) ελληνοαλβανικές σχέσεις (311) ορθόδοξη πίστη - besimi orthodhoks (277) Εθνική Ελληνική Μειονότητα - Minoriteti Etnik Grek (253) Β Ήπειρος (239) ορθοδοξία-orthodhoksia (232) ορθόδοξη πίστη (222) εθνικισμός (195) διωγμοί (162) τσάμηδες (122) shqip (119) Κορυτσά-Korçë (118) Κορυτσά Β Ήπειρος (103) informacion (100) Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος (97) ορθόδοξη ζωή (96) ορθόδοξη ζωή- jeta orthodhokse (75) διωγμοί - përndjekje (61) ορθόδοξο βίωμα (59) εθνικισμός-nacionalizmi (56) ορθόδοξη εκκλησία της Αλβανίας (55) Ελλάδα-Αλβανία (48) Ι.Μ Κορυτσάς - Mitropolia e Shenjtë Korçë (44) ανθελληνισμός (44) Ελληνικό Σχολείο Όμηρος (43) πολιτισμός - kulturë (43) besimi orthodhoks (40) Γενικό Προξενείο Ελλάδος Κορυτσά (39) Ορθόδοξη Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Αλβανίας - Kisha Orthodhokse Autoqefale Shqiptare (37) ιστορία ορθοδοξίας (36) βίντεο (34) Shqipëria (32) ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ 1821 (32) κομμουνισμός- komunizmi (30) πνευματικά (27) Μητρόπολη Κορυτσάς - MItropolia e Korçës (23) πολιτική-politikë (23) απόδημος ελληνισμός-helenizmi i diasporës (22) αλβανικά (21) εκπαίδευση (21) Αρχαία Ελλάδα (20) helenët-Έλληνες (19) κομμουνισμός (19) Greqia (17) Βλαχόφωνοι Έλληνες (15)