ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΉ ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΉ ΙΣΤΟΡΙΚΉ ΟΡΘΌΔΟΞΗ ΤΩΝ ΚΟΡΥΤΣΑΙΩΝ ΗΠΕΙΡΩΤΏΝ - GAZETË ELEKTRONIKE, KULTURORE, HISTORIKE, ORTHODHOKSE E KORÇARËVE EPIROTË
Κυριακή 3 Φεβρουαρίου 2019
Σάββατο 2 Φεβρουαρίου 2019
ΦΟΡEΣΙEΣ ΚΟΡΥΤΣΑΣ - Veshjet e Korçës
Nxënësit e shkollës Qytetare të Korçës |
ΦΟΡEΣΙEΣ ΚΟΡΥΤΣΑΣ
`H Κορυτσά έχτίστηχε, άγνωστο
πότε, στά χρόνια τής Τουρκοκρατίας καί λίγο - λίγο,
όπως όλα τά άστικα κέντρα άπό κατοίκους χριστιανούς, πού έφεύγαν τίς καταδρομές τών γειτονικών εχθρών
τους Τουρκαλβανών, Πρόσφυγες ισως τών ερημωμένων
μεγαλοπόλεων, τής 'Εμπορίας (Μπόριας) Μπαρτσίον,
Σελασφόρου (Σβέσδας) Βυθικουκίου, Μοσχοπόλεως, Σίπισκας, Λινοτόπου, Νιχολίτσας Μπομποστίτσας, όπου δέ βλέπει
κανείς παρά ή ερείπια ή λίγες δεκάδες οικογενειών.
Μέσα
σέ μιά κοιλάδα μήκους δέκα ώρών
κα πλάτους δύο ωρών (άποστάσεις πεζοδράμου βέβαια) έχει άνατολικά κλάδους τής
Πίνδου, δυτικά τά βουνά τής Γχόρας καί
Μοσχοπόλεως καί στό βοριά τό Ξηροβούνε. 'Αναπτύχθηκε γρήγορα, ώστε στά 1859 νά έχη πληθυσμό
10.000 κατοίκους άπό τούς όποίους 1000
Τουρκαλβανοί 1.
Στήν έλληνική έπανάστασι
έλαβε μέρος ή Κορυτσά μέ θυσίες τών τέκνων της.
Μόνο
άπό τήν πόλε τής Κορυτσάς συμμετειχαν 20 νέοι- άλλοι έπεσαν, άλλοι γύρισαν πίσω κι άλλοι έμειναν στήν Ελλάδα :
Φίλιππος Γάρος, Σταύρος Υρίας, Χατζή 'Αδάμοc,
Ντάσχης Μήτρος Ζαγραντίστης, Χρ. 'Ιωάν. Μήτχος Χα.
Βελής τού Τζεμπελή, Τέρπος Ταντσιόλης, Μπάζης Καραμέτας, Λάμπρος
Νούχος, Πρεβεζάρης, Κώστα Κόκες, Γρίζης, Βάσος Γιάρης, Κώτσιος Χα.
Μπάνης, Κολιοπότσης, Κοτόρης, Κ. Συτόσης, Στήργος, Ντούμης.
'Εξ άλλου άπό τήν
επαρχία τής Κορυτσάς πολέμησαν στήν 'Επανάστασι περί τούς πεντακοσίους.
Στις 1822 (19
'Ιουνίου) μεγάλη πυρκαϊά αποτέφρωσε όλη τήν αγορά καί ή πυρκαϊά δέν ήταν τυχαία.
Οί
τουρκαλβανοί γείτονες τήν ύπέβαλαν σέ φορολογία, άγγαρεία, στρατιωτική στάθμευσι καί σέ πρόστιμο, τιμωρία γιά τή συμμετοχή της
στόν ελληνικό 'Αγώνα
καί δότι εϊχε έξαγοράσει τη λεία από τά χέρια τους 500
άθλιούς πρόσφυγες άπό τή νότιο Ελλάδα.
Τό Φεβρουάριο τού
1824 οί έπαρχιώται Τουρκαλβανοί τήν διήρπασαν καί πάλι.
Κάτω άπό τό φόβο τών καθημερινών καταδρομών
πολλοί φεύγουν γιά τήν Αίγυπτο κατ τή Μολδοβλαχία
καί δέν ξαναγυρίζουν.
Μέ
τίς συνδρομές τούς καί τίς συνεισφορές τών κατοίκων άνεγείρεται στα 1849 ή Μητρόπολις, διορθώνεται τό ύδραγωγείο καί
γίνονται τό Ελληνικό Σχολείο, τό
άλληλοδιδαχτικό και τό Παρθεναγωγείο.
Στις
12 'Απριλίού 1858 νέα πυρκαϊά άπετέφρωσε τήν άγοράν καί κατέστρεψε τά συμφέροντα τών χριστιανών εμπόρων
άξίας 500.000 άγγλικών λιρών. Ο διοικητής της
'Ισέν Βέης απέτρεψε τήν κατάσβεσι τού πυρός άπό αντιπάθεια
πρός τούς Χριστιανούς.
Όμως
η Κορυτσά μέσα απο τις πυρχαϊες και τους σεισμούς (γιατι και άπό τούς σεισμούς έχει δοκιμασθή) άναγεννάται
σαν τόν φοίνικα, χάρις στή φιλεργία τών κατοίκων της
πού δούλεύαν σ' δλη τή Βαλκανική.
Τό αρχαίο Σχολείο
τής Κορυτσάς έχτισε στις αρχές τού περασμένου αιώνος ό
βαθύπλούτος στήν Πολωνία Κορυτσαίος Παύλος 'Ατζιάς.
Στις
8 Αύγούσαου 1859 άπέθνησχε στήν "Ανω Αϊγυπτο ό Γεώργιος Μπάγκας Κορυτσαίος. 'Από τήν περιουσία του άφηκε
50.000 γρόσια γιά τά σχολεία τής πατρίδος του καί
25.000 εις 'Αθήνας.
Τή δωρεά συμπληρώνει
αργότερα ό 'Ιωάννης Μπάγκας (1885, 1889).
*
*
α) 'Ανδρική φορεσιά άίρχοντα -
βαροσλή .
Ντονλαμάς μακρύς άπό σιαμέζικο ϋφασμα.
Τζονμπές μέ καμηλό γούνα (κιούρκ).
Ζώνη μεταξωτή. Σελεάχι επάνω άπό τή ζώνη. Σ' αυτό έμπαιναν ασημένια πιστόλια, μακρύ τσιμπούκι και κρεμιόταν άπό
λουρί μαχαίρι (μπιτσάκ).
Κάλτσες πλεχτές μαύρες. Τσαρούχια τελατίνι μέ φούντες μεγάλες. Φέσι κόκκινο μέ φούντα γεμάτη μαύρη.
'Ωρολόγι κρεμασμένο άπό άσημένια
χιοστέχια πού πιανόταν στούς ώμους. Μακρύ κομπολόγι.
Οί Κορυτσαίοι
άρχοντες διατηρούσαν μακρυά μαλλιά, πού έβγαιναν έξω άπό τό φέσι καί μεγάλα μουστάκια (κ α π α ν τ α
ή δ ε ς) 3.
β) 'Ανδρική άστο (δάσκαλοι κλπ.)
Ντονλαμάς (τσεμπούνι) μακρύς άπό λεπτό
σαγιάκι σέ χρώμα καρυδιού.
Φερμελές (ζακέττα) άπό καλή τσόχα μέ
μαύρα σούμπουλα (κουμπιά ντυμένα στρογγυλά — κόκκούς) .
Ζώνη μάλλινη σέ σκούρες αποχρώσεις.
Σελιάχι έπάνω στή ζώνη.
Τσιμπούκι μακρύ περασμένο στό σελιάχι άπ'
όπου κρέμεται ένα μεγάλο μαντήλι καί
τό μαχαιράκι δεμένο μέ ψιλό λουρί.
Τουζλούκια (κάλτσες) άπό τσόχα ή
σαγιάκι σέ χρώμα λιλά. Παπούτσια γιαννιώτικα ή μέ χαμηλό λαιμό
(παντοφλέ).
Φέσι κοντό μέ χοντρή φούντα.
γ) Νέον παλληκαριο.
Φονστανέλλα μέχρι τό γόνατο.
Τουζλούκια (κάλτσες) άσπρα.
Τζαμαντάνι (γελέκι) μέ χρυσοκέντητες
τσέπες.
ΙΙοκάμισο φαρδομάνιχο.
Σελιάχι μέ πιστόλι.
Παλάσκες δυό.
`Ωρολόγι κρεμασμένο άπό κιοστέκεα.
Κομπολόγι κόκκινο στό χέρι.
Τσαρούχια μέ φούντες.
Φέσι κοντό μέ φούντα πλατειά
δ) Γυναικεία.
Φουστάνι απο εκλεχτο υφασμα φερμένο συχνά
απο τη Ρωσσία (στο Βυθικούκι ώνομάζονταν μαλεκωφ,) όλοπράσινο.
Γελέκι σερμαχέζικο, δηλ. άσημοχέντητο
μέ άσημένια σούμπουλα.
Μπεντένι (μπλούζα) χωρίς μανίκια.
Ποκάμισο φαρδομάνικο.
Ποδιά άπό σαγιάκι πράσινο.
Ζώνη (κολάν) πλατείά σερμακέζικη
πάνω άπό τή φούστα καί πάνω άπ' αύτήν παυτες μέ άλυσσιδίτσες.
Τσουράπια άσπρα.
Παπούτσια (μέστια) πράσινα μέ μύτη πρός
τά πάνω γυρισμένη, μέ γραμμές χρωματιστές τού ουράνιου
τόξου (άλιβέρε).
Φέσι κόκκινο κοντό μέ φλωριά. Η
φούντα τόυ άπό μεταξωτό μπρισίμι,
λιλά, δεμένη άπό τό φέσι μέ χρυσαφένιο κορδόνι.,
Κάτω απο το φέσι
βγαίνει μεταξωτό μαντήλι, πού πέφτει πίσω στο λαιμό.
Από το βιβλίο: Αλεξ. Χ Μαμμόππουλου- Ήπειρος Αθήνα 1964, Τόμος Β' σελ 233,234,235
Αποκλειστικά για το Πελασγός Κορυτσάς
Μ. Θ
|
Veshjet e Korçës
Korça u ndërtua, nuk dihet kur ekzaktësisht, në vitet e
Perandorisë Osmane dhe pak e nga pak ashtu si të gjitha qëndrat qytetare nga
banorët e krishterë, të cilët iknin nga fushatat e armiqëve të afërm,
tukoshqiptarëve, refugjatë ndoshta të qyteteve të mëdha të shkatërruara si
Mborja, Barçi, Selasfori (Zvezda e sotme), Vithkuqi, Moskopoli (Voskopoja),
Shipska, Linotopi, Nikolica, Boboshtica, ku nuk shikon dikush asgjë përveç
gërmadhave dhe disa dhjetra familje.
Në një fushë prej dhjetë orëve gjatësi dhe dy orëve
gjërsi (distanca rruge më këmbë natyrisht) në degëzimin lindor të Pindit, në
perëndim malet e Gorës dhe Voskopojës dhe në veri Mali i Thatë, u zhvillua
shpejt, në mënyrë të tillë që në vitin 1859 kishte 10.000 banorë nga të cilët
1000 turkoshqiptarë.
Gjatë kryengritjes helene mori pjesë Korça me
sakrificat e bijëve të saj.
Vetëm nga qyteti i Korçës merrnin pjesë 20 të rinj disa
ranë në fushën e betejës disa u kthyen prapa dhe të tjerë qëndruan në Greqi:
Filip Garo, Stavro Iria, Haxhi Adhamo, Daskë Mitro Zagradishti, Kr. Joani,
Mitko Ha. Veliu i Xhembelit, Terpo Tanciolli, Bazi Karameta, Lambro Nuho,
Prevezari, Kosta Koka, Grizi, Vaso Jari, Koço Ha. Bani, Kolipoçi, Kotori, K
Sitosi, Stirgoja, Dumi.
Përveç kësaj nga zona e Korçës luftuan në kryengritje
rreth 500 persona.
Në vitin 1822 (19 Qershor) një zjarr i madh dogji
gjithë tregun dhe zjarri nuk ishte i rastësishëm. Fqinjët turkoshqiptarë i imponuan
taksa, punë të rëndomta (angari), stacion ushtark dhe gjoba, ndëshkimi për
pjesmarrjen në kryengritjen Helene dhe sepse kishin blerë nga duart e tyre
500 emigrantë të mjerë nga Greqia e jugut.
Në shkurt të viti 1824 turkoshqipëtarët e fshatrave e
plaçkitën sërish. Nën frikën e sulmeve të përditëshme shumë ikën për në
Egjipt në Moldovllahi dhe nuk u kthyen.
Me kontributet e tyre dhe ndihmat e banorëve u ngrit në
vitin 1849 Mitropolia dhe u rikonstrukturua ujësjellsi si dhe u krijua Shkolla Greke, alilodidaktikja
dhe Shkolla e Vashave.
Në 12 Prill 1858 një zjarr i ri bëri hi tregun dhe
shkatërroi interesat e tregëtarëve të krishterë në një vlerë prej 500.000
lirave angleze. Komandanti Hysen Beu, nuk lejoi që të shuhej zjarri nga
antipatia ndaj të Krishterëve.
Por Korça nëpërmjet zjarreve dhe tërmeteve (sepse
kishte kaluar dhe tërmete) ringjallet
si Finiksi, falë dashapunësisë së banorëve të saj të cilët punonin në të
gjithë Ballkanin.
Shkollën e lashtë të Korçës e ndërtoi në fillimet e
shekullit të 19-të pasaniku i madh në Poloni, Korçari Pavlos Axhias.
Në 8 Gusht të vitit 1859 Vdiq në Egjiptin e Epërm Gjeorgjios
Bangas korçari. Nga pasuria e tij la 50.000 grosh për shkollat e vendlindjes
së tij (Korçës) dhe 25.000 në Athinë. Dhuratën e plotësoi më vonë Joan Banga
(1885-1889).
a) Veshja e
burave fisnikut-varoshliut (ai që banonte në Varosh në qëndër të qytetit)
Dulama e gjatë me copë siameze.
Xhonbesh me gunë gamileje (qyrk)
Brez prej mëndafshi shallak mbi brez. Në këtë hynin koburet
prej argjendi, çibuku i gjatë dhe varej me një ripkë thika (biçaku).
Çorape të thurrura të zeza. Caruhia (opinga) lëkure me xhufka të mëdha. Fesi të kuq me xhufkë të zezë e të plotë.
Orë të varur me një zinxhir prej argjendi që kapej mbi supe. Një tespie të
gjatë.
Fisnikët Korçarë mbanin flokë të gjata, që dilnin
jashtë fesit dhe mustaqe të mëdha (kapadainj).
b)
Veshja qytetare (mësues etj)
Dulama
(cibun) i gjatë prej një shajaku ngjyrë are.
Fermelesh
(zhaqetë) prej cope të mirë me sumbulla të zeza (kopsa
të veshura rrethore - si fara).
Brez prej leshi me ngjyra të errëta.
Shallak mbi brez.
Çibuku
i gjatë dhe i kaluar në shallak nga ku varej një shami
e madhe dhe me thikën e vogël të lidhur me një ripkë të hollë.
Xhuzluke (çorape) prej cope ose prej shajaku në ngjyrë lila.
Këpucë janjiote ose me qafë të ulët (pandofle).
Fesi
të shkurtër me fundë të trashë.
c)
Djemtë e rinj.
Fustanellë deri në gjuri.
Tuzlluke
(çorape) të bardha.
Xhamadan
(jelek) me xhepe të qepura me flori.
Këmishë me mëngë të gjëra.
Shallak me kobure
Pallaska dy.
Orë të varur nga qiostekët.
Tespie
të kuqe në dorë.
Caruhia (opinga) me xhufkë.
Fesi të shkurtër me një xhufkë të gjërë.
d)
Gratë
Fustan nga copë e zgjedhur e sjellë nga Rusia ( në Vithkuq quhej malekof) e
gjitha me ngjyrë jeshile.
Jeleku sermankez dmth i qëndisur me argjënd me sumbulla të argjënda.
Benten (bluza pa mëngë.
Këmishë me mëngë të gjëra.
Mësallë prej shajaku jeshil.
Brez (kolan) të gjërë sermakez mbi
fustanin dhe mbi të pafta me zinxhirka.
Çorape të bardha.
Këpucë ( mesatare) jeshile me hunë të kthyer për lart, me vija me ngjyra si të
ylberti (alibere).
Fesi të kuq të shkurtër me monedha. Xhufka e tij ishte prej brisimi (fije
mëndafshi) ngjyrë lila, të lidhur nga fesi me kordon të artë.
Nën fesin del shamia prej mëndafshi, e cila bie prapa
qafës.
Libri, Aleks. K Mammopoulou, Epiri, Vëllimi B', Athinë 1964
fq 233,234,235
Përktheu Pelasgos Koritsas
Nuk lejohet ripublikimi apo kopjimi pa vendosur burimin.
|
Η απαγόρευση Για την απόφαση του Πολεμικού Μουσείου
Το είδαμε και αυτό: Εκδήλωση με τίτλο «Μακεδονία μια και Ελληνική» απαγορεύτηκε αιφνιδιαστικά με ένα άκομψο τρόπο που θυμίζει άλλες, πολύ θλιβερές για την δημοκρατία, εποχές. Το ιστορικό:
Το InternationalHellenicAssociation, ένας μη κερδοσκοπικός, μη κομματικός, μη κυβερνητικός οργανισμός με έδρα το Delaware των Ηνωμένων Πολιτειών και μέλη 4.000 περίπου Έλληνες ακαδημαϊκούς, καθηγητές διαφόρων ειδικοτήτων και διανοούμενους από ολόκληρο τον κόσμο (μεταξύ των οποίων και η ταπεινότητα μου), σε συνεργασία με τρείς Ενώσεις Απόστρατων Αξιωματικών (Στρατού, Ναυτικού, Αεροπορίας) αποφάσισαν, στις αρχές Ιανουαρίου 2019, να συν-διοργανώσουν μια εκδήλωση με θέμα «Μακεδονία μια και ελληνική».
Το Σκοπιανό, εν όψει της επικείμενης συζήτησης του στο Ελληνικό Κοινοβούλιο ήταν στην πρώτη γραμμή της επικαιρότητας και για τον λόγο αυτό αποφασίστηκε, ανεξάρτητα από την τελική του έκβαση, να γίνει μια εκδήλωση στις 29 Ιανουαρίου ώστε να καταγραφεί το παρόν και το μέλλον του Σκοπιανού προβλήματος.
Η συν-διοργανώτρια Ένωση Απόστρατων Αξιωματικών Στρατού, έκλεισε την μεγάλη αίθουσα του Πολεμικού Μουσείου για την εκδήλωση αυτή, όπως έχει κάνει για δεκάδες άλλες εκδηλώσεις τις οποίες έχει οργανώσει κατά το παρελθόν στον ίδιο χώρο.
Προετοιμάστηκε ειδικό βίντεο διάρκειας δέκα λεπτών με δηλώσεις επώνυμων τα τελευταία 25 χρόνια σχετικά με το Σκοπιανό. Ορίστηκαν οι ομιλητές - ο ιστορικός ερευνητής Γιώργος Ρωμανός και ο Πρέσβης ε.τ. Περικλής Νεάρχου. Η εκδήλωση τέθηκε υπό την αιγίδα των Παμμακεδονικών Ενώσεων Υφηλίου και η συντονίστρια τους Κυρία Νίνα Γκατζούλη απέστειλε ειδικό μήνυμα, το οποίο έγραψε αμέσως μετά την κύρωση της «Συμφωνίας των Πρεσπών». Τέλος, απεστάλη εγκαίρως ένας μεγάλος αριθμός προσκλήσεων.
Εν τω μεταξύ το Σκοπιανό συνέχιζε να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της επικαιρότητας. Ο Έλληνας πρωθυπουργός (13/1/2018) συνέχισε να χαρακτηρίζει «γνωστούς ακροδεξιούς» και «εθνικιστικούς κύκλους» όσους παρέμειναν αντίθετοι στην συμφωνία (σχετικό άρθρο 18/1/2018 Ο ακροδεξιός Μίκης και ο εθνικιστής Ελύτης), στις 20 Ιανουαρίου 2019 πραγματοποιήθηκε το μεγαλειώδες συλλαλητήριο της Αθήνας το οποίο διαλύθηκε από μυστηριώδεις αλλά πολύ καλά οργανωμένες ομάδες που δρούσαν ανενόχλητες (η Αμερικανική Πρεσβεία προανήγγειλε τα επεισόδια με μια προειδοποίηση που συνήθως εκδίδει μόνο τις παραμονές της 17ης Νοεμβρίου Demonstration Alert – U. S. Embassy Athens, Greece - January 18, 2019).
Η «Συμφωνία των Πρεσπών» ψηφίστηκε στο Ελληνικό Κοινοβούλιο, την Παρασκευή 25 Ιανουαρίου 2019. Την ίδια μέρα, με μια ταχύτητα που θα ζήλευαν και τα πιο προηγμένα κοινοβούλια σε ολόκληρο τον κόσμο, η «Συμφωνία των Πρεσπών» απεστάλη στο Προεδρικό Μέγαρο, υπεγράφη από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και δημοσιεύτηκε αυθημερόν, άρον-άρον, σε Φύλο Εφημερίδας της Κυβέρνησης (Ν. 4588, Τεύχος Πρώτο, Αριθμός 9, 25 Ιανουαρίου 2019)!
Το απόγευμα της 28ης Ιανουαρίου 2019, μόλις 24 ώρες πριν από την προγραμματισμένη εκδήλωση «Μακεδονία μια και ελληνική», η συν - διοργανώτρια Ένωση Απόστρατων Αξιωματικών Στρατού δέχτηκε ένα τηλεφώνημα από το Πολεμικό Μουσείο, το οποίο υπάγεται στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, με το οποίο ενημερώθηκε ότι ακυρώνεται η κράτηση της αίθουσας και ότι η εκδήλωση δεν θα πραγματοποιηθεί. Έτσι απλά, κοφτά και «στρατιωτικά».
Ακολούθησε πραγματικός σάλος. Η ουσιαστική απαγόρευση της εκδήλωσης με εντολή που έφθασε στο Πολεμικό Μουσείο από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, θυμίζει έντονα τους αυλικούς που είναι βασιλικότεροι του βασιλιά και δεν διστάζουν να υιοθετούν πρακτικές «αποφασίζω – διατάζω» παλαιών και σκοτεινών εποχών.
Υπάρχει βέβαια και το άρθρο 6, παράγραφος 3 της «Συμφωνίας των Πρεσπών» το οποίο απαγορεύει ακόμα και ιδιωτικές εκδηλώσεις, αρκεί κάποιος να κρίνει εντελώς αυθαίρετα πως «πιθανόν υποδαυλίζουν τον σωβινισμό, την εχθρότητα, τον αλυτρωτισμό και τον αναθεωρητισμό ενάντια στο άλλο Μέρος».
Όλα αυτά όμως φαίνεται πως εφαρμόζονται αποκλειστικά και μόνον εναντίον των Ελλήνων. Οι Σκοπιανοί απαλλάσσονται από κάθε υποχρέωση, αφού ο πρωθυπουργός τους μιλάει ασταμάτητα για (ψευτο) «Μακεδονία» και όχι για «Βόρειο Μακεδονία» που υπέγραψε ο ίδιος!
Δεν του φτάνουν τα ανέλπιστα κέρδη από την «βάφτιση» μιας σλαβοβουλγαρικής διαλέκτου σαν «μακεδονικής» γλώσσας και την «απονομή» σε Τούρκους, Ρομά, Αλβανούς και Σλάβους «μακεδονικής» εθνότητας, θέλει να μονοπωλήσει και την λέξη «Μακεδονία» κατ΄ αποκλειστικότητα! Και το δηλώνει συνεχώς απροκάλυπτα – με πιο «φρέσκο» παράδειγμα (31/1/2019) τις δηλώσεις του στον τηλεοπτικό σταθμό «H1» της Βοσνίας – Ερζεγοβίνης («Κανείς δεν μπορεί πλέον να μας αρνηθεί το δικαίωμά μας να είμαστε ‘Μακεδόνες’ που μιλούν τη ‘μακεδονική’ γλώσσα σε αυτό το έδαφος!». Όλα αυτά χωρίς βεβαίως, κατά την Συμφωνία των Πρεσπών, να «υποδαυλίζει σωβινισμό, εχθρότητα, αλυτρωτισμό ή αναθεωρητισμό»!
Και άντε ο Σκοπιανός πρωθυπουργός βρίσκεται στα Σκόπια και λέει ότι θέλει. Τα τυφλά προπαγανδιστικά του όργανα όμως βρίσκονται μέσα στην Ελλάδα και απολαμβάνουν απεριόριστη ασυλία και απαλλαγή από τις υποχρεώσεις της «Συμφωνίας των Πρεσπών»: Το «Ουράνιο Τόξο», το επίσημο όργανο της Σκοπιανής προπαγάνδας με έδρα την Φλώρινα στις 29/1/2019 ανακοίνωσε με απύθμενος θράσος, πως «Είναι καιρός η ελληνική Πολιτεία να ζητήσει συγγνώμη για τα οργανωμένα εγκλήματα που διέπραξε εναντίον του μακεδονικού λαού». Είχαν προηγηθεί άλλες δηλώσεις περί «μακεδονικής μειονότητας στην Ελλάδα» - η Ελληνική μειονότητα των Σκοπίων που κατατρομοκρατείται είναι σαν να μην υπάρχει! Ούτε φυσικά, όλες αυτές οι εμπρηστικές δηλώσεις υποδαυλίζουν, σύμφωνα με την «Συμφωνία των Πρεσπών», «σωβινισμό, εχθρότητα, αλυτρωτισμό ή αναθεωρητισμό»! Μπα τέτοιο πράγμα!
Μέσα στο ειδυλλιακό αυτό πολιτικό τοπίο, ο Έλληνας πρωθυπουργός συνεχίζει να ζει μέσα στον δικό του κόσμο: Σε σύντομο διάλογο με τον Γάλλο Πρόεδρο Εμμανουέλ Μακρόν, στα πλαίσια 5ης Συνόδου των Χωρών του Νότου της ΕΕ που πραγματοποιήθηκε στην Λευκωσία (30 Ιανουαρίου 2019), τον διαβεβαίωσε με απόλυτη φυσικότητα πως οι διαδηλωτές που ήταν αντίθετοι στην συμφωνία των Πρεσπών ήταν «ακροδεξιοί λαϊκιστές» (όπως π.χ. ο Γ.Γ. του ΚΚΕ και οι οπαδοί του κόμματος, οι οποίοι, στις 24/1, διαδήλωσαν κατά της συμφωνίας των Πρεσπών). Πως ήταν μόλις 70.000 άνθρωποι στο συλλαλητήριο της Κυριακής 20 Ιανουαρίου 2019 (και ας ανέφερε το Reuters σε ανταπόκριση του από την Αθήνα «… το συλλαλητήριο εκτιμάται σαν το μεγαλύτερο της τελευταίας δεκαετίας…»). Πως η πλειοψηφία των ανθρώπων είναι υπέρ της συμφωνίας, χωρίς να σκεφτεί καθόλου την πιθανότητα να ερωτηθεί «Αφού η πλειοψηφία είναι υπέρ, γιατί δεν έκανες ένα δημοψήφισμα και έψαχνες απελπισμένα να αποσπάσεις βουλευτές από άλλα κόμματα;»
Συμπέρασμα: Δυστυχώς πολλά στραβά, ανορθόδοξα και αντιδημοκρατικά συμμάχησαν προκειμένου η «Συμφωνία των Πρεσπών» να φθάσει έως εδώ. Και πολλά ψέματα. Απροκάλυπτα, χωρίς ίχνος ενός στοιχειώδους φύλου συκής.
Πολλοί πιστεύουν πως η «Συμφωνία των Πρεσπών» άνοιξε περισσότερες πληγές από αυτές που έκλεισε. Πληγές που θα επιδεινωθούν και θα κακοφορμίσουν στο μέλλον από την δράση αδίστακτων φανατικών της άλλης πλευράς -ουράνιου ή υπόγειου τόξου ή άλλων ευφάνταστων ομάδων που υπηρετούν πιστά τον ίδιο στόχο, με πλουσιοπάροχη χρηματοδότηση από σκοτεινά αλλά πολύ πλούσια και ισχυρά κέντρα.
Όμως, το χειρότερο όλων είναι η απροκάλυπτη παραβίαση των δημοκρατικών μας κανόνων. Η σταδιακή απαξίωση απαράβατων αξιών της δημοκρατίας και της Ελλάδος. Η πλήρης αδυναμία μας να πούμε «Συμφωνούμε ότι διαφωνούμε, ας δούμε πώς θα βάλουμε από πάνω μας το εθνικό συμφέρον της Ελλάδας προκειμένου να συγκλίνουμε». Η υιοθέτηση αντιδημοκρατικών, επιεικώς ύποπτων, μεθόδων για την κατεπείγουσα κύρωση της Συμφωνίας των Πρεσπών και ας καταγράφεται στο σύνολο όλων ανεξαιρέτως των δημοσκοπήσεων η καθολική αντίθεση των Ελλήνων στην συμφωνία αυτή.
Είναι γνωστό και πολλαπλά αποδεδειγμένο, ότι όσοι ηγέτες φθάνουν στο σημείο να πιστέψουν πως διαθέτουν «το αλάθητο του Πάπα» δεν καταστρέφουν μόνο τον εαυτό τους αλλά και την χώρα τους.
Μέχρι σήμερα το βλέπαμε πολύ καθαρά δίπλα μας και στην γειτονιά μας, τώρα το διακρίνουμε όλο και πιο έντονα, μέσα στο ίδιο μας το σπίτι…
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)
Ενισχύστε οικονομικά την προσπάθεια μας!
Ετικέτες
ενημέρωση
(2161)
ενημέρωση-informacion
(1427)
Αλβανία
(904)
ορθοδοξία
(422)
ιστορία-historia
(374)
Εθνική Ελληνική Μειονότητα
(366)
ελληνοαλβανικές σχέσεις
(311)
ορθόδοξη πίστη - besimi orthodhoks
(277)
Εθνική Ελληνική Μειονότητα - Minoriteti Etnik Grek
(253)
Β Ήπειρος
(239)
ορθοδοξία-orthodhoksia
(234)
ορθόδοξη πίστη
(222)
εθνικισμός
(195)
διωγμοί
(162)
τσάμηδες
(122)
shqip
(119)
Κορυτσά-Korçë
(118)
Κορυτσά Β Ήπειρος
(103)
informacion
(100)
Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος
(97)
ορθόδοξη ζωή
(96)
ορθόδοξη ζωή- jeta orthodhokse
(76)
διωγμοί - përndjekje
(61)
ορθόδοξο βίωμα
(59)
εθνικισμός-nacionalizmi
(56)
ορθόδοξη εκκλησία της Αλβανίας
(55)
Ελλάδα-Αλβανία
(48)
Ι.Μ Κορυτσάς - Mitropolia e Shenjtë Korçë
(45)
ανθελληνισμός
(44)
Ελληνικό Σχολείο Όμηρος
(43)
πολιτισμός - kulturë
(43)
besimi orthodhoks
(40)
Γενικό Προξενείο Ελλάδος Κορυτσά
(39)
Ορθόδοξη Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Αλβανίας - Kisha Orthodhokse Autoqefale Shqiptare
(37)
ιστορία ορθοδοξίας
(36)
βίντεο
(34)
Shqipëria
(32)
ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ 1821
(32)
κομμουνισμός- komunizmi
(30)
πνευματικά
(27)
Μητρόπολη Κορυτσάς - MItropolia e Korçës
(24)
πολιτική-politikë
(23)
απόδημος ελληνισμός-helenizmi i diasporës
(22)
αλβανικά
(21)
εκπαίδευση
(21)
Αρχαία Ελλάδα
(20)
helenët-Έλληνες
(19)
κομμουνισμός
(19)
Greqia
(17)
Βλαχόφωνοι Έλληνες
(15)