Τετάρτη 17 Ιουλίου 2019

1990: Συνέντευξη του Ιβάν Μιχαήλωφ, τελευταίου ηγέτη του VMRO/IMRO το 1924: «Είμαστε Βούλγαροι»!

Αποκάλυψη!
Σπάνια συνέντευξη στη Ρώμη του Ιβάν Μιχαήλωφ το 1990. Πριν καν την απόσχιση των Σκοπίων από την Γιουγκοσλαβία, που έγινε τον Σεπτέμβριο του 1991.
Η οργάνωση αυτή ιδρύθηκε το 1893 από τον Γκότσε Ντέλτσεφ στη Θεσσαλονίκη και θεωρείται από τους Σκοπιανούς ορόσημο στην συγκρότηση της εθνικής τους ταυτότητας. Ο ίδιος ο Ντέλτσεφ έχει γράψει σε κείμενά του ότι είναι Βούλγαρος βέβαια. Έτσι, τον διεκδικούν και οι Βούλγαροι.
Εδώ έχουμε τον ηγέτη της ΕΜΕΟ (Εσωτερική Μακεδονική Αδριανοπουλίτικη Επαναστατική Οργάνωση), τον Ιβάν Μιχαήλωφ όπου σε λίγα λεπτά ξετινάζει το εφεύρημα του «μακεδονισμού».
Λέει ανοιχτά και απροκάλυπτα «είμαστε Βούλγαροι», λέει ότι αν αισθάνεται για κάποιο πράγμα ένοχος είναι ότι «δεν κατάφερε στη «Μακεδονία» να κυριαρχήσει το βουλγαρικό πνεύμα», λέει ότι «Μακεδονικό έθνος δεν υπάρχει», λέει ότι οι ιστορικοί της χώρας του δεν πηγαίνουν στις βιβλιοθήκες της Κωνσταντινούπολης όπου μπορούν να δουν τα Οθωμανικά αρχεία και ότι σε κανένα Οθωμανικό έγγραφο δεν υπάρχει πουθενά γραμμένο ότι κάποιος ήτανε «Μακεδόνας». Από τα πιο απλά, μέχρι τις απογραφές. Το μόνο που υπάρχει είναι «Βούλγαρος, Βούλγαρος, Βούλγαρος». Λέει ότι «η Βουλγαρία πολέμησε πολύ για να φέρει τα πράγματα σ’ αυτό το σημείο και σήμερα (το 1990) στα Σκόπια δεν μπορείς να δηλώσεις ελεύθερα ότι είσαι Βούλγαρος»
Πηγή – Αντίβαρο.

Τον Αρχιεπίσκοπο Αμερικής Ελπιδοφόρο υποδέχθηκε στον Λευκό Οίκο ο Ντόναλντ Τραμπ

67202353_10156438625593848_4438096943700246528_o
ΕΤΙΚΕΤΕΣ:
Στο Λευκό Οίκο πραγματοποιήθηκε χθες η συνάντηση του Αρχιεπισκόπου Αμερικής Ελπιδοφόρου και του Αμερικανού προέδρου, Ντόναλντ Τραμπ με τον δεύτερο να τον υποδέσχεται στο Οβάλ γραφείο.
Η συνάντηση τους έγινε παρουσία του Αντιπροέδρου της αμερικανικής κυβέρνησης, Μάικ Πενς, του υπουργού Υγείας Αλεξ Αζάρ και του Γενικού Αρχιερατικού Επιτρόπου της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αμερικής, Αλεξ Καρλούτσο. 
Αναφερόμενος στην επίσκεψη του Αρχιεπισκόπου Ελπιδοφόρου στην Ουάσινγκτον, ο Αμερικανός πρέσβης Τζέφρι Πάιατ σχολίασε με ανάρτησή του στο Twitter ότι πρόκειται «για μια μεγάλη εβδομάδα για τις σχέσεις ΗΠΑ - Ελλάδας». 

H «Οδύσσεια» του Ομήρου ανακηρύχθηκε ως «η κορυφαία ιστορία που διαμόρφωσε τον κόσμο» - Odiseja e Homerit u shpall historia e cila ndikoi më tepër nga çdo histori në krijimin e botës së sotme!.


Αποτέλεσμα εικόνας για οδύσσεια

Το αριστούργημα του επικού ποιητή βρέθηκε στην πρώτη θέση της λίστας του BBC σχετικά με τα έργα που στιγμάτισαν την ιστορία της ανθρωπότητας, διαμορφώνοντας κοσμοθεωρίες.
Η «Οδύσσεια του Ομήρου, το δεύτερο κατά σειρά έπος που δημιουργήθηκε στις απαρχές της ανθρώπινης ενασχόλησης με την συγγραφή κειμένων, ανακηρύχθηκε ως η κορυφαία ιστορία που διαμόρφωσε τον κόσμο, καταλαμβάνοντας την πρώτη θέση στην σχετική λίστα του BBC Culture.
Τον περασμένο Απρίλιο, το BBC Culture ζήτησε από δεκάδες ειδικούς ανά τον κόσμο να δημιουργήσουν την κορυφαία πεντάδα σχετικά με τις ιστορίες που συνέβαλαν στην ανάπτυξη και την εξέλιξη της παγκόμσιας κουλτούρας και σκέψης.Έτσι τουλάχιστον 108 συγγραφείς, δημοσιογράφοι, πανεπιστημικοί, κριτικοί και μεταφραστές από 35 κράτη, επέλεξαν τα βιβλία, τα μυθιστορήματα, τα ποιήματα και τα θεατρικά έργα που άφησαν ανεξίτηλο το στίγμα τους στην εξέλιξη του ανθρώπινου είδους.Στην κορυφή βρέθηκε η Οδύσσεια του Ομήρου και ακολουθεί στη δεύτερη θέση η «Καλύβα του μπαρμπα-Θωμά», ενώ η πρώτη δεκάδα κλείνει με το έτερο αριστούργημα του Ομήρου, την Ιλιάδα.
Αναλυτικά η πρώτη δεκάδα, που συμπεριλαμβάνει μοναδικά αριστουργήματα της ανθρώπινης έμπνευσης
1. Οδύσσεια (Όμηρος, 8ος αιώνας πΧ)
2. Η Καλύβα του μπαρμπα-Θωμά (Χάριετ Μπίτσερ Στόου, 1852)
3. Φρανκενστάιν (Μαίρη Σέλεϊ, 1818)
4. 1984 (Τζορτζ Όργουελ, 1949)
5. Τα πάντα γίνονται κομμάτια (Τσινούα Ατσέμπε, 1958)
6. Χίλιες και Μία Νύχτες (πολλαπλοί συγγραφείς, 8ος- 18ος αιώνας)
7.Δον Κιχώτης (Μιχαήλ Θερβάντες, 1605-1615)
8. Άμλετ (Σαίξπηρ, 1603)
9. 100 Χρόνια Μοναξιά (Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες, 1967)
10. Ιλιάδα (Όμηρος, 8ος αιώνας πΧ).


Kryevepra e poetit Epik u rëndit në vendin e parë të listës së BBC-së në lidhje me veprat që shënuan historinë e njerëzimit duke krijuar kozmoteori.

"Odiseja" e Homerit, eposi i dytë në radhë që u krijua në fillimet e angazhimit njerëzor me shkruajtjen e teksteve, u shpall si historia kulmore që ndikoi në krijimin e botës, duke zënë vendin e parë në listën e BBC Culture.

Gjatë Prillit që kaloi, BBC Culture kërkoi nga dhjetra specialistë nëpër botë që të krijojnë pesëshen më të mirë në lidhje me historitë që ndikuan në zhvillimin e pëparimin e kulturëse dhe mendimit global.
Kështu të paktën 108 shkrimtarë, gazetarë, profesorë universiteti, kritikë dhe përkthyes nga 35 shtete, zgjodhën librat, romanët, poezitë dhe veprat letrare që lanë gjurmë e tyre të pashueshme në zhvillimin e racës njerëzore.

Në krye të kësaj liste u gjend Odiseja e Homerit dhe në vendin e dytë vjen "Kasollja e xhaxha Thomait", ndërsa dhjetëshen e parë e mbyll veprat jetër e madhe e Homerit, Iliada.
Më konkrretisht dhjetëshja e parë që përfshin kryevepra të frymëzimit njerëzor:
1.      Odiseja (Homeri shek i 8-të para Krishtit)
2.      Kasollja e xhaxha-Thomait (Hariet Bicer Stou, 1852)
3.      Frankeshtain (Meri Selei, 1818)
4.      1984 (Xhorxh Oruell, 1949).
5.      Të gjitha bëhen copë. (Cinua Acebe, 1958).
6.      Një mijë e një net (shumë shkrimtarë, shek. i 8-të dhe i 18-të).
7.      Don Kishoti (Mihail Thervantes 1605-1615).
8.      Hamleti (Shekspir, 1603).
9.      100 vjet vetmi (Gabriel Garsia Markez 1967)
10.  Iliada (Homeri, shek. i 8-të para Krishtit).


Τρίτη 16 Ιουλίου 2019

Η συνωμοτική συνεργασία των ελλήνων κομμουνιστών με την Αλβανία του Ενβέρ Χότζα (1943-1974)


Του Χρ. Γ. Πετρίδη
Σταύρος Γ. ΝΤΑΓΙΟΣ, Νίκος Ζαχαριάδης, Ενβέρ Χότζα: Συνεργασία και μυστικές συμφωνίες του ΚΚΕ με την Αλβανία 1943-1974. Θεσσαλονίκη: Literatus, 2019. σ. 484.
Ο αλβανικός παράγοντας και η ευρύτερη κομουνιστική εμπλοκή της στα ελληνικά πράγματα, ιδίως κατά και μετά την κομμουνιστική ανταρσία (1946-1949), είναι ελάχιστα γνωστός, καθώς, λόγω έλλειψης ιστορικών τεκμηρίων από αρχειακές συλλογές της Ανατολικής Ευρώπης, αγνοήθηκε, ή, στην καλύτερη περίπτωση, υποβαθμίσθηκε από την ιστορική μελέτη. Το βιβλιογραφικό αυτό κενό ήρθε να καλύψει ο διδάκτωρ ιστορίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Σταύρος Γ. ΝΤΑΓΙΟΣ, ο οποίος με τα τρία σπουδαία βιβλία του, βασιζόμενα εξ ολοκλήρου σε πρωτογενές αρχειακό υλικό από ευαίσθητα αρχεία της Ελλάδας, Αλβανίας, πρώην Γιουγκοσλαβίας και Σοβιετικής Ένωσης αναδεικνύει σημαντικές πτυχές: Ελλάδα Αλβανία, 50 χρόνια αμοιβαίας δυσπιστίας: Οι ελληνοαλβανικές σχέσεις και η Ελληνική Μειονότητα της Αλβανίας, 1945-1990. Θεσσαλονίκη: Literatus, 2015. Ο Νίκος Ακριβογιάννης και η δίκη των αεροπόρων. Θεσσαλονίκη: Literatus 2017. Έλληνες πολιτικοί πρόσφυγες στην Αλβανία 1945-1990 Θεσσαλονίκη: Literatus, 2017.
Στο πρόσφατο βιβλίο ο συγγραφέας πραγματεύεται τις συνεργατικές σχέσεις του ΚΚΕ με την Αλβανία, κατά την Κατοχή και έως την πτώση της δικτατορικής εξουσίας των στρατιωτικών (1943-1974). Η συνεργασία αυτή και οι συνωμοτικές συμφωνίες των δύο κομμάτων βασίσθηκαν σε ένα οξύμωρο σχήμα: η συνεργατική σχέση, επαγγελλόμενη ότι βασιζόταν σε αμιγώς ιδεολογικό καθορισμό και αντιπαρερχόμενη τα εμπεδωμένα αλβανικά συμφέροντα -τα οποία δεν συνέπιπταν πάντα και αναγκαστικά με τα ελληνικά- δεδομένου ότι το ΚΚΕ υπερασπιζόταν μόνο τα ιδεολογικά όρια της μαρξιστικής-λενινιστικής ορθοφροσύνης, ενώ το Κομμουνιστικό Κόμμα Αλβανίας ως κόμμα-κράτος υπερασπιζόταν, πρωτίστως, τα εδαφικά όρια της χώρας του, την αυτοτέλεια και την εθνική της κυριαρχία, διαμόρφωνε μία ισορροπία ετεροβαρή και παρήγαγε συνομωσία, επιβουλή και υπονόμευση, ασχήμιες που η ιδεολογική ταύτιση δεν μπορούσε να απαλείψει ή, έστω, να εξισορροπήσει.
Από το βιβλίο συνάγεται αβίαστα το συμπέρασμα ότι η συναινετική και η συνεργατική συνείδηση ελάχιστες φορές υπερέβη την ιδιοτέλεια και τον ωφελιμισμό. Παρότι το Κομμουνιστικό Κόμμα Αλβανίας ιδρύθηκε μετά από 23 χρόνια ζωής του ΚΚΕ, κατάφερε να επιβληθεί και, έως ενός σημείου, να το υποσκελίσει, συμπεριφερόμενο με κατάδηλη έπαρση «ως ένα κόμμα μεγάλο προς ένα μικρό», πλέγμα που δεν δικαιολογείτο ούτε από τα αριθμητικά μεγέθη τους. Οι φρενοβλαβείς αυτές σχέσεις διαμορφώθηκαν υπό συγκεκριμένες συνθήκες, εύθετες για τους αλβανούς κομμουνιστές και αντίξοες για τους έλληνες όμαιμους.
Τα συμφέροντα των ελλήνων κομμουνιστών, όσο ιερά και εάν ήταν, δεν θα υπερίσχυαν ποτέ των προτεραιοτήτων του αλβανικού κράτους, όπως τις είχαν σταθμίσει οι αλβανοί κομμουνιστές. Απεναντίας, η ταύτιση του κομμουνιστικού κέρδους και του ιδεολογικού ιδεώδους με τον ιερό σκοπό του έθνους δεν ήταν πάντα δεδομένη για το ΚΚΕ.
Οι δύο βασικοί πρωταγωνιστές της θυελλώδους φιλίας ήταν ο Νίκος Ζαχαριάδης και ο Ενβέρ Χότζα, πρώτοι γραμματείς των αντίστοιχων κομμάτων, προερχόμενοι από διαφορετικές κομμουνιστικές σχολές: ο Ζαχαριάδης από τη σκληρή σοβιετική, ενώ ο Χότζα από μία ηπιότερη, τη γαλλική. Οι συνωμοτικές σχέσεις των δύο ανδρών βασίσθηκαν στο γεγονός ότι τον Ζαχαριάδη ενδιέφερε ο Χότζα στο βαθμό που θα τον στήριζε στην προσπάθειά του για την κατάκτηση της εξουσίας, ενώ τον Χότζα στη διατήρηση της εξουσίας, έχοντας έναν σίγουρο φίλο στα νότια σύνορά του. Οι συζητήσεις τους για το πολιτικό φρόνημα και την ιδεολογική καθαρότητα υπήρξαν απελπιστικά ελάχιστες και εμφανώς παραπειστικές. Ενώπιον των επιθετικών -και πολλές φορές αντιφατικών- παρορμήσεων και λεονταρισμών του Χότζα κατά της Ελλάδας, ο Ζαχαριάδης τηρούσε ενοχική σιγή, αισθανόμενος σίγουρα αβουλία, ενώ ο Χότζα συνδύαζε μία εμφανή δόση σνομπισμού και κατήφειας προς τους υφιστάμενούς του με ένα πλέγμα κατωτερότητας, έως και δουλείας, προς τους ανωτέρους του. Ο Χότζα εκδήλωνε ένα ύφος γεμάτο υποκριτική ταπεινοφροσύνη και, συγχρόνως, μετά το 1949, υπεροψία απέναντι στον συντετριμμένο Ζαχαριάδη, τον οποίο εγκατέλειψε την πιο κρίσιμη στιγμή: όταν χιλιάδες έλληνες μαχητές του ΔΣΕ κατέφυγαν ρακένδυτοι στην Αλβανία διωκόμενοι, στο έλεος της σταλινικής ελεημοσύνης.
Τα πρώτα κεφάλαια του βιβλίου πραγματεύονται τις σχέσεις του ΚΚΕ με τους αλβανούς κομμουνιστές την περίοδο της Κατοχής και του Εμφυλίου, όταν τίθεντο οι βάσεις της συνεργασίας, ύστερα από εντολές της Κομιντέρν και τη γιουγκοσλαβική κομμουνιστική υπερίσχυση.
Κατά τη διάρκεια του ελληνικού Εμφυλίου, ιδίως μετά την αποστασία του Τίτου (1948) η Αλβανία, ύστερα από πιεστικές προτροπές της Μόσχας, ανέλαβε τον κύριο ρόλο της διοχέτευσης της ανατολικής βοήθειας προς τον αγώνα των ελλήνων στασιαστών και παραχώρησε το έδαφός της στην υπηρεσία του ΔΣΕ. Συγχρόνως, προέκυψαν οι πρώτες διαφωνίες, λόγω του κινδύνου που διέτρεχε η Αλβανία εξ αιτίας της εμπλοκής. Η διακομματική ένταση κλιμακώθηκε και χρειάστηκε η κατευναστική διαιτησία του Στάλιν (Ιανουάριος 1950) στην κατ’ αντιπαράσταση εξέταση Ζαχαριάδη-Χότζα να αμβλυνθεί και να σιγάσει.
Στη συνέχεια, εξετάζονται οι σχέσεις των δύο κομμάτων μετά την κατάλυση της κομμουνιστικής εξέγερσης, το 1949, όταν το ήμισυ της ελληνικής Αριστεράς βρέθηκε εξωθημένο στην Ανατολική Ευρώπη, σε μία υπερορία ανεπιθύμητη, αλλά επιβεβλημένη από μία πολιτική ηγεσία που στερήθηκε την πολιτική ενόραση. Το βασικό στοιχείο της υπερορίας, εκτός από τη σκληρή πάλη της επιβίωσης, ήταν και μία ανόητη εμμονή διαχωρισμού φίλων και εχθρών από την ηγεσία του ιδίου του κόμματος, που διάβρωσε και κατέστρεψε σε μεγάλο βαθμό χιλιάδες ζωές ανθρώπων.
Μετά τη ρήξη στην 6η Πλατιά Ολομέλεια (1956) και τη διάλυση, μερικοί έλληνες πρόσφυγες στράφησαν προς τη Μόσχα, μερικοί προς το Πεκίνο και τα Τίρανα, μερικοί προς το Βελιγράδι, ενώ οι υπόλοιποι βίωσαν στωικά το μαρτύριο της άξενης «σοβιετικής πατρίδας», την περιθωριοποίηση, την αποξένωση και, εν τέλει, τον κοινωνικό εξοβελισμό και την εξορία. Οι φανατικοί οπαδοί του Ζαχαριάδη ζήτησαν πολιτική, ορισμένοι και εδαφική στέγη στην Αλβανία, διωκόμενοι από τη νέα πολιτική ηγεσία του ΚΚΕ, αλλά και τις μυστικές υπηρεσίες των ανατολικών χωρών, αλλά αυτό έφερνε σε αμηχανία την κομματική και κυβερνητική ηγεσία των Τιράνων. Η εικόνα του Ζαχαριάδη, όμως, δεν απέφερε πια οφέλη και οι Αλβανοί επιδίωκαν με περίτεχνα διανοήματα να τον απωθήσουν. Καμιά πολιτική ωφέλεια δεν επέφερε μια τέτοια στενότητα, απεναντίας, θα διατάρασσε τις σχέσεις της Αλβανίας με τις χώρες του ανατολικού συγκροτήματος αλλά και την νεοφυή ηγεσία του ΚΚΕ. Εν τούτοις, το Κόμμα Εργασίας Αλβανίας συνέχιζε να πρεσβεύει τη νομοτελειακή αναγκαιότητα και τον πολιτικό ευπρεπισμό, αλλά τα πραγματικά κίνητρα της συνέχισης των σχέσεων παρέμεναν οι σκοπιμότητες και ο ωφελιμισμός: οι έλληνες κομμουνιστές, φιλικά προσκείμενοι απέναντι στην Αλβανία, αποτελούσαν μια υπολογίσιμη πηγή πληροφόρησης για τις υπηρεσίες της σχετικά με τον ελληνικό κίνδυνο στα νότια σύνορά της.
Στο τρίτο μέρος εξετάζεται η αντίδραση του ΚΚΕ απέναντι στην εθνική πολιτική της Αλβανίας για το βορειοηπειρωτικό ζήτημα. Το ΚΚΕ, κατά τρόπο απολύτως ακατανόητο αποσιώπησε ή αποδέχθηκε ως ορθή την πολιτική των αλβανών κομμουνιστών για τον βορειοηπειρωτικό ελληνισμό, οι οποίοι αγνοούσαν συστηματικά την εθνολογική και γλωσσική σύσταση και την ιστορική προέλευση του λαού, ενώ προέκριναν την ιδεολογική ορθοδοξία ως την ύψιστη αξία του. Ο ιδεολογικός καθορισμός κάλυπτε την πολιτική χρήση του ΚΚΕ. Το ΚΚΕ παρέμεινε, έως το τέλος, ασυγκίνητο απέναντι στις κοπιώδεις επιζητήσεις των αλβανών κομμουνιστών να αποξενώσουν γλωσσικά και συνειδησιακά τους έλληνες βορειοηπειρώτες, με απώτερο στόχο τη βαθμιαία απεθνικοποίησή τους.
Παραδόξως, το ΚΚΕ δεν τήρησε την ίδια ακραιφνή στάση και για τους μουσουλμάνους Τσάμηδες της Θεσπρωτίας, τους οποίους, έως ενός σημείου, τους αποδέχθηκε ως μόνον θύματα της θηριωδίας του Ζέρβα, ενώ σχεδόν αποσιώπησε αδικαιολόγητα το συνεργατικό τους παρελθόν με τους κατακτητές και το μαζικό τους δοσιλογισμό.
Το ΚΚΕ καταδίκασε τον Νόμο Περί Εμπολέμου με την Αλβανία, τις εθνικές διεκδικήσεις του ελληνικού κράτους εις βάρος της ως ιμπεριαλιστικές βλέψεις που απειλούσαν την ασφάλεια της χώρας και την ειρήνη της ευρύτερης περιοχής. Καταδίκασε τα μεθοριακά επεισόδια ως μονομερή ελληνική παραβίαση, προέβαλε θετικά την αλβανική σοσιαλιστική πραγματικότητα με ερεθιστική πολλές φορές συσκότιση της αλήθειας μέσω του Ριζοσπάστη και των λοιπών μέσων ενημέρωσης που ήλεγχε και αγωνίσθηκε για την αναγνώριση της αλβανικής κυβέρνησης με υπέρμετρο ζήλο.
Τα τελευταία κεφάλαια πραγματεύονται τις σχέσεις της Αλβανίας με τις ομάδες και τις ομαδώσεις που επήλθαν από τη θραύση του ΚΚΕ, μετά το 1956, τα μάταια διλήμματα για τη συνέχιση της αέναης επανάστασης, τις παλινδρομήσεις, τις υποφερτές συνθήκες διαβίωσης και τις επώδυνες χορηγήσεις από την Αλβανία προς ξεχωριστές ομάδες στον βωμό της αδήριτης ανάγκης της κομματικής και βιολογικής επιβίωσης.
Στόχος του βιβλίου είναι η διακόνηση της ιστορικώς τεκμηριωμένης αληθείας των διακομματικών σχέσεων για την οποία η σχετική ελληνική επιστημονική βιβλιογραφία είναι παντελώς ανύπαρκτη, ενώ η κατεστημένη ιστοριογραφία στην Αλβανία κατακλύζεται από εμπεδωμένα μυθεύματα, επηρεασμένα κυρίως από ιδεολογικές σκοπιμότητες, πολιτική ιδιωφέλεια και εμφανή προσωποληψία και χειραγώγηση.
Το βιβλίο έχει διακριτική αρετή τη σχολαστική επιμέλεια και την επιστημονική πληρότητα, υπηρετεί την ιστορική αλήθεια με την αυθεντία της εξαντλητικής έρευνας αξιόπιστων πηγών και τη χρήση πρωτογενούς αρχειακού υλικού. Παρότι, ο συγγραφέας διεισδύει σε ένα περίπλοκο πλαίσιο συνεργασίας και συνομωσιών, καλυπτόμενο από ιδεολογικό και πολιτικό προπέτασμα, το βιβλίο του συνιστά ένα συναρπαστικό ανάγνωσμα· είναι καλογραμμένο με γλωσσική συνωνυμική ευφορία, σημασιολογική ευστοχία και αφηγηματική δεινότητα, με σαφήνεια, ακρίβεια, νηφαλιότητα, επιστημονική παρρησία και διεισδυτική δύναμη για τη συναγωγή ασφαλών συμπερασμάτων για θέματα τα οποία έως τώρα συνιστούσαν ερευνητικό ταμπού για τους ιστορικούς επιστήμονες. Η επιστημονική τεκμηρίωση εμπλουτίζεται με δηκτικές λεπτομέρειες από τη ζωή των πρωταγωνιστών, οι οποίες εργαλειοποιήθηκαν δολίως κατά καιρούς από της ηγεσίες των δύο πολιτικών κομμάτων για τον καθολικό πολιτικό έλεγχο των κομματικών μελών και την πολιτική και βιολογική εξόντωση των αντιπάλων της.

Δευτέρα 15 Ιουλίου 2019

Με ρίσκο και... ένσημα - Greqia e re dhe basti i Mitsotakis

Η κυβέρνηση που ανέλαβε τη διακυβέρνηση της χώρας είναι διαφορετική σε σχέση με το τι είχαμε συνηθίσει μέχρι τώρα. Πολύ διαφορετική και αρκετά κοντά σε αυτό που αναζητούσε ένα σημαντικό κομμάτι του πληθυσμού. Είναι μια κυβέρνηση που, όπως φαίνεται, έχει μπει στο γήπεδο καλά προετοιμασμένη και με σχέδιο. Οχι μόνο σε σύγκριση με την εντελώς απροετοίμαστη κυβέρνηση που πήρε το τιμόνι την πιο κρίσιμη στιγμή το 2015, αλλά και με προηγούμενες που υποτίθεται ότι είχαν έμπειρα στελέχη. Γνωρίζουμε όλοι πως τα σχέδια αναιρούνται γιατί σημασία στην πολιτική έχουν τα γεγονότα που μπορούν σε μια στιγμή να ανατρέψουν τα πάντα.
Είναι επίσης η πρώτη φορά στην εποχή της κρίσης που τα προαπαιτούμενα και το επιχειρησιακό σχέδιο καθορίζονται από το Μαξίμου, όχι από την τρόικα. Τα κυβερνητικά στελέχη λειτουργούν με προϋπολογισμούς, χρονοδιαγράμματα και προθεσμίες. Πράγματα άγνωστα μέχρι τα μνημόνια, με μια μικρή παρένθεση την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων. Και τα οποία ελπίζουμε ότι θα γίνουν κάποτε αυτονόητο και αναπόσπαστο κομμάτι του τρόπου διοίκησης της χώρας.
Ο κ. Μητσοτάκης έκανε όμως πράξη κάτι που ακουγόταν χρόνια ως αίτημα, όχι μόνο στα σαλόνια αλλά και στα καφενεία της χώρας. Επέλεξε για ορισμένες κρίσιμες θέσεις ικανά στελέχη από άλλους πολιτικούς χώρους. Και αυτό είναι πρωτόγνωρο, με εξαίρεση ίσως την τοποθέτηση του κ. Στουρνάρα στη θέση του υπουργού Οικονομικών. Ο στόχος ήταν να βρεθούν οι καλύτεροι, άσχετα από το πού ανήκαν. Γιατί και ο κ. Τσίπρας διόρισε προς το τέλος υπουργούς που ήταν πάλαι ποτέ ΠΑΣΟΚ ή ΑΝΕΛ, αλλά το κριτήριο ήταν αμιγώς πολιτικο-επικοινωνιακό.
Αισιόδοξο σημάδι είναι εξάλλου και η συμμετοχή στην κυβέρνηση ανθρώπων που προήλθαν απευθείας από τον ιδιωτικό τομέα. Προφανώς δεν επρόκειτο για μια εύκολη υπόθεση. Ο νυν πρωθυπουργός ζήτησε από πολλούς να αφήσουν τις δουλειές τους και να αναλάβουν κάποιο πόστο. Οι περισσότεροι αρνήθηκαν, για προφανείς λόγους. Το ότι βρέθηκαν αρκετοί που το έκαναν μόνο καλό μπορεί να φέρει. Κανείς δεν μπορεί να προβλέψει αν οι συμπολίτες μας αυτοί θα αντέξουν ή θα λιώσουν στο καμίνι της πολιτικής. Χρειαζόμαστε όμως επειγόντως μια μαγιά ανθρώπων που έχουν κολλήσει ένσημα, έχουν νιώσει τον κίνδυνο της απόλυσης και καταλαβαίνουν από αγορά.
Οι κυνικοί και αθεράπευτα απαισιόδοξοι ανησυχούν, όπως λένε, γιατί βλέπουν στοιχεία «ΓΑΠισμού» στις εξαγγελίες περί ηλεκτρονικής παρακολούθησης του κυβερνητικού έργου και πλήρους ψηφιοποίησης του Δημοσίου. Χωρίς αμφιβολία το παλιό, φαύλο και παλαιοκομματικό DNA της κυβερνώσας παράταξης δεν θα υποχωρήσει εύκολα. Το «παλιό» θα δώσει τη μάχη του, θα ειρωνευτεί και θα λοιδορήσει κάθε καινοτόμο προσπάθεια. Ετσι έχει καταφέρει να κρατήσει τη χώρα στα μέτρα του. Συγκρούσεις θα υπάρξουν. Μπορεί εύκολα να φανταστεί κανείς τον τεχνοκράτη υπουργό ή υφυπουργό να φωνάζει σε έναν πολιτικό-υπουργό για κάποιο ανεκτέλεστο έργο και εκείνος να απαντάει: «Ξέρεις ποιος είμαι εγώ; Εχω πάρει τόσες χιλιάδες σταυρούς...».
Αυτή η κυβέρνηση πρέπει όμως να πετύχει. Εχουμε μείνει πολύ πίσω ως χώρα τα τελευταία χρόνια. Μόνο με ρίσκο και άλματα μπορούμε να καλύψουμε τον χαμένο χρόνο.
............................................
Ekipi që ka marrë në dorë qeverisjen e vendit është i ndryshëm nga ai që ishim mësuar deri më tani. Shumë i ndryshëm dhe mjaft i afërt me atë që një pjesë e rëndësishme e popullsisë po kërkonte. Është një qeveri që duket se ka hyrë në fushë e përgatitur mirë dhe e planifikuar. Jo vetëm në krahasim me qeverinë krejtësisht të papërgatitur që mori timon e vendit në momentin më kritik të vitit 2015, por edhe me ato të mëparshmet që  presupozohej se kishin figura me përvojë. Ne të gjithë e dimë se si planet anulohen, sepse ajo që ka rëndësi në politikë janë faktet që në çdo moment mund të përmbysin gjithçka.
Është hera e parë në periudhën e krizës që parakushtet dhe plani i biznesit përcaktohen nga Maksimu, jo nga Trojka. Drejtuesit e qeverisë veprojnë me buxhete dhe afate. Gjërat të panjohura para dhe gjatë periudhës së memorandumeve, me një përjashtim të lehtë në kohën e Lojërave Olimpike. Shpresojmë se  këto do të bëhen përfundimisht një pjesë e vetëkuptueshme dhe integrale e administratës së vendit.
Por zoti Mitsotakis bëri diçka që dukej si një kërkesë e kahershme, jo vetëm në sallone por edhe në kafenetë e vendit. Ai zgjodhi në pozicionet kritike drejtues të aftë nga ambjente të tjera politike. Dhe kjo është e pashembullt, me përjashtim ndoshta të vendosjes së Z. Stournaras si Ministër i Financave. Qëllimi ishte gjetja e më të mirëve, pa marrë parasysh se kujt krahu politik i përkisnin. Sepse Z. Tsipras gjithashtu emëroi ministra që më parë ishin pjesë e PASOK ose ANEL, por kriteri ishte thjesht politik-komunikativ.
Një shenjë e shkëlqyer është edhe pjesëmarrja në qeveri e njerëzve që erdhën direkt nga sektori privat. Natyrisht kjo nuk ishte një detyrë e lehtë. Kryeministri aktual ka kërkuar që shumë të lënë punët e tyre në sektorin privat dhe të angazhohen në qeverisje. Shumica u mohuan, për arsye të kuptueshme. Fakti që shumë të tjerë e pranuan do të thotë se kjo vetëm të mira mund të sjellë.. Askush nuk mund të parashikojë nëse kjo pjesë e bashkëqytetarëve tanë do të durojnë ose do të shkrihen në furrën e politikës. Por ne kemi nevojë urgjente për një grup njerëzish që financuar vetë sigurimet e tyre, kanë ndier rrezikun e shkarkimit dhe e kuptojnë tregun.
Pesimistët cinikë dhe të sëmurë shqetësohen, teksa shohin njoftimet e monitorimit elektronik të qeverisë dhe digjitalizimin e plotë të saj. Pa dyshim, ADN-ja e vjetër, e zhurmshme dhe e zbehtë e partisë në pushtet nuk do të tërhiqet kollaj. "Të vjetrit" do të japë betejën e tyre, do të hedhin poshtë çdo përpjekje inovative. Kështu ia kanë dalë  të mbajnë vendin në këmbët e një status quoje. Konfliktet do të ekzistojnë. Nuk është e lehtë të imagjinohet  një ministër ose zëvendësministër teknokrat që i drejtohet një ministri politik për një detyrë të pakryer dhe ai i përgjigjet: "A e dini se kush jam unë? Kam marrë kaq shumë mijë vota ... ".
Por kjo qeveri duhet të ketë sukses. Ne kemi mbetur mbrapa për një kohë të gjatë vitet e fundit. Vetëm duke marrë përsipër riskun dhe duke bërë kapërcime të mëdha mund të rikuperojmë kohën e humbur.
Kathimerini

Οδηγίες, που αφορούν στις προϋποθέσεις υπαγωγής υποψηφίων στις κατηγορίες Ελλήνων του εξωτερικού & τέκνων Ελλήνων υπαλλήλων που υπηρετούν στο εξωτερικό

ekset400 px
Οδηγίες, που αφορούν στις προϋποθέσεις υπαγωγής υποψηφίων στις κατηγορίες  Ελλήνων του εξωτερικού & τέκνων Ελλήνων υπαλλήλων που υπηρετούν στο εξωτερικό
Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ανακοινώνει τις οδηγίες, που αφορούν στις προϋποθέσεις υπαγωγής υποψηφίων στις κατηγορίες  Ελλήνων του εξωτερικού και τέκνων Ελλήνων υπαλλήλων που υπηρετούν στο εξωτερικό, καθώς και στα προβλεπόμενα δικαιολογητικά, που απαιτούνται για την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση της Ελλάδας για το ακαδημαϊκό έτος 2019-2020.

mixanografiko 2016
Υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης συμμετοχής στις εξετάσεις και 
μηχανογραφικού δελτίου για την εισαγωγή Ελλήνων του 
εξωτερικού στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση έτους 2019.
Από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι  οι Έλληνες του εξωτερικού, που έχουν τις προϋποθέσεις υπαγωγής στις ειδικές κατηγορίες υποψηφίων για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, καλούνται να υποβάλουν ηλεκτρονικά (μέσω διαδικτύου) αίτηση συμμετοχής στις εξετάσεις, καθώς και μηχανογραφικό δελτίο με τις προτιμήσεις τμημάτων και σχολών που επιθυμούν να εισαχθούν, από Πέμπτη 11 Ιουλίου 2019 μέχρι και Τετάρτη 17  Ιουλίου 2019.
Η ηλεκτρονική πλατφόρμα, την οποία οι υποψήφιοι θα αναζητήσουν στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://exams-expatriate.it.minedu.gov.gr
θα είναι προσβάσιμη όλο το 24ωρο και οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να συμπληρώνουν την αίτηση συμμετοχής και το μηχανογραφικό δελτίο από τις χώρες του εξωτερικού, χωρίς κατ’ ανάγκη να μετακινηθούν στην Ελλάδα, για το σκοπό αυτό.
Οι υποψήφιοι πριν την υποβολή, οφείλουν να μελετήσουν τις «Οδηγίες για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση των Ελλήνων του εξωτερικού και τέκνων Ελλήνων υπαλλήλων που υπηρετούν στο εξωτερικό έτους 2019», οι οποίες έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας  και Θρησκευμάτων www.minedu.gov.gr (Ενότητα «ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ», υποενότητα «Έλληνες του Εξωτερικού»), στο σημείο «Ανακοινώσεις», προκειμένου να βεβαιωθούν ότι πληρούν τις προϋποθέσεις της κατηγορίας, όπου δηλώνουν ότι ανήκουν, και ότι διαθέτουν όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά που απαιτούνται για την κατηγορία τους.
Οι υποψήφιοι αφού συμπληρώσουν προσεκτικά στα πεδία της ηλεκτρονικής φόρμας τα στοιχεία που αφορούν την Αίτηση Συμμετοχής και το Μηχανογραφικό Δελτίο θα πρέπει να τα εκτυπώσουν σε δύο (2) αντίγραφα, να τα επανελέγξουν  και να τα υπογράψουν  σε όλες τις σελίδες. Ένα από τα δύο αντίγραφα το κρατούν οι ίδιοι.
Οι υποψήφιοι εκτυπώνουν σε δύο (2) αντίγραφα και την Υπεύθυνη Δήλωση του Ν.1599/1986, όπως εμφανίζεται στην Σύνοψη, και τα υπογράφουν. Ένα (1) από τα δύο αντίγραφα θα καταθέσουν  μαζί με τα υπόλοιπα δικαιολογητικά στη Γραμματεία της Σχολής επιτυχίας.
Οι υποψήφιοι  και των πέντε (5) κατηγοριών  πρέπει να γνωρίζουν ότι αμέσως μετά την ηλεκτρονική υποβολή και την οριστικοποίηση της αίτησης συμμετοχής και του μηχανογραφικού δελτίου: 
Α. Εκτυπώνουν απευθείας από την εφαρμογή και αποστέλλουν :
  • ένα (1) αντίγραφο  της αίτησης συμμετοχής
  • ένα (1) αντίγραφο  του μηχανογραφικού δελτίου καθώς και
  • την Υπεύθυνη Δήλωση που εμφανίζεται στην «ΣΥΝΟΨΗ-ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ»
Β. ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ τα ανωτέρω (3) έγγραφα (το μηχανογραφικό δελτίο σε όλες τις σελίδες).
Γ. Αποστέλλουν τα ανωτέρω έγγραφα μαζί με: 
  • ένα (1) φωτοαντίγραφο της ταυτότητας ή του διαβατηρίου (σε περίπτωση ξένου διαβατηρίου απαιτείται μετάφραση αυτού)
  • ένα (1) φωτοαντίγραφο του Απολυτηρίου τους συνοδευόμενο από φωτοαντίγραφο επίσημης μετάφρασής του στην ελληνική γλώσσα (αν πρόκειται για απολυτήριο ξένου σχολείου που λειτουργεί στο εξωτερικό ή στο εσωτερικό)
  • ένα (1) φωτοαντίγραφο Βεβαίωσης αντιστοιχίας του Απολυτηρίου (αν πρόκειται για απολυτήριο ξένου σχολείου που λειτουργεί στο εξωτερικό) από τη Διεύθυνση Παιδείας Ομογενών, Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, Eυρωπαϊκών και Μειονοτικών Σχολείων του Υπουργείου Παιδείας  και Θρησκευμάτων  ή από τις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της ημεδαπής ή από τους Συντονιστές Εκπαίδευσης των Ελληνικών διπλωματικών και προξενικών αρχών του εξωτερικού καθώς και βεβαίωση αναγωγής βαθμολογίας του Απολυτηρίου σε περίπτωση που ο βαθμός δεν είναι στην εικοσάβαθμη κλίμακα, Βεβαίωση ισοτιμίας και αντιστοιχίας (αν πρόκειται για απολυτήριο ξένου σχολείου που λειτουργεί στην ημεδαπή καθώς και βεβαίωση αναγωγής βαθμολογίας του Απολυτηρίου σε περίπτωση που ο βαθμός δεν είναι στην εικοσάβαθμη κλίμακα από τις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της ημεδαπή (ΑΦΟΡΑ ΜΟΝΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥΣ ΤΩΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΩΝ 3 ΚΑΙ 5).
  • Για τίτλους Δευτεροβάθμιας Τεχνικής Επαγγελματικής Κατάρτισης της αλλοδαπής απαιτείται η αντιστοιχία αυτών και η έκδοση βεβαίωσης ισοτιμίας από τον Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. (Εθνικός Οργανισμός Πιστοποίησης Προσόντων – Δ/νση Πιστοποίησης Προσόντων, Τμήμα Εθνικού Πλαισίου Προσόντων: Λεωφόρος Εθνικής Αντιστάσεως 41, 14234 Ν. Ιωνία. Τηλέφωνα επικοινωνίας: 210- 2709106, 2709109, 2709111, Fax: 210- 2709142) (ΑΦΟΡΑ ΤΟΥΣ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥΣ ΤΩΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΩΝ 3, 4 ΚΑΙ 5) και στη συνέχεια αναγωγή της βαθμολογίας αυτών από τη  Διεύθυνση Παιδείας Ομογενών, Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, Ευρωπαϊκών και Μειονοτικών Σχολείων του Υπουργείου Παιδείας και  Θρησκευμάτων ή από τις Διευθύνσεις  Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της ημεδαπής ή από τους Συντονιστές Εκπαίδευσης των Ελληνικών διπλωματικών και προξενικών αρχών του εξωτερικού (ΑΦΟΡΑ ΜΟΝΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥΣ ΤΩΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΩΝ 3 ΚΑΙ 5).
  • δύο (2) φωτογραφίες τύπου αστυνομικής ταυτότητας
  • ένα (1) φωτοαντίγραφο Βεβαίωσης της αρμόδιας εκπαιδευτικής ή διπλω­ματικής αρχής της οικείας χώρας, από την οποία να προκύπτει η χώρα, το πρόγραμμα σπουδών της οποίας ακολουθεί το σχολείο αποφοίτησης και ότι ο τίτλος δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που κατέχει ο υποψήφιος του παρέχει τη δυνατότητα εισαγωγής σε Πανεπιστήμια. Οι εν λόγω βεβαιώσεις δεν απαιτούνται  για τους κατόχους απολυτηρίου Λυκείου της Κυπριακής Δημοκρατίας.
  • Οι υποψήφιοι με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, οι οποίοι εξετάζονται προφορικά λόγω δυσλεξίας κ.λ.π. πρέπει να αποστείλουν στην ανωτέρω διεύθυνση και ευκρινές φωτοαντίγραφο πρωτότυπης βεβαίωσης ή ευκρινές φωτοαντίγραφο του ακριβούς αντιγράφου της από ΚΕΔΔΥ, ΚΕΣΥ ή Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα.
Η αποστολή των εγγράφων θα γίνει μ ό ν ο με  ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΑ (COURIER) προς το:  
 ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ  ΠΑΙΔΕΙΑΣ  ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
«ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΩΝ»
ΤΜΗΜΑ  B΄ γρ. 0085,
Ανδ. Παπανδρέου 37, Τ.Κ. 15180, Μαρούσι – Αθήνα, Ελλάδα
με την ένδειξη:
για την επιτροπή Συγκέντρωσης και Ελέγχου Αιτήσεων Συμμετοχής και Μηχανογραφικών Δελτίων Ελλήνων του Εξωτερικού για το έτος 2019.
Καταληκτική ημερομηνία της ταχυδρομικής σήμανσης η 18η Ιουλίου 2019.    
Μετά την παρέλευση της προθεσμίας υποβολής της ηλεκτρονικής αίτησης (17 Ιουλίου) δεν θα γίνονται δεκτές εκπρόθεσμες αιτήσεις συμμετοχής και μηχανογραφικά δελτία, καθώς κλειδώνει το σύστημα.
 Οι υποψήφιοι οφείλουν κατά την υποβολή της αίτησης και του μηχανογραφικού δελτίου να διαθέτουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά, τα οποία μετά την εισαγωγή τους θα καταθέσουν στη γραμματεία του τμήματος ή της σχολής επιτυχίας, η οποία και θα προβεί στον έλεγχο για την πληρότητα και τη νομιμότητά τους, προκειμένου να ολοκληρωθεί η εγγραφή τους στις ημερομηνίες που θα οριστούν. Σε περίπτωση που δεν διαθέτουν όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά, αλλά πληρούν τις προϋποθέσεις, οι υποψήφιοι, υποχρεούνται να τα καταθέσουν στο τμήμα ή στη σχολή επιτυχίας τους κατά την περίοδο εγγραφής, προκειμένου να γίνει ο έλεγχός τους.  Σε περίπτωση διαπίστωσης, είτε κατά τον έλεγχο, είτε μετά την εγγραφή κατά οποιονδήποτε τρόπο, ότι δεν συντρέχουν οι νόμιμες προϋποθέσεις υπαγωγής στις ειδικές κατηγορίες, λόγω υποβολής ψευδών ή μη νομίμων δικαιολογητικών, οι εισαχθέντες διαγράφονται με απόφαση του τμήματος ή της σχολής και αποκλείονται κατά τα δύο (2) επόμενα ακαδημαϊκά έτη από κάθε διαδικασία εισαγωγής σε όλα τα τμήματα και τις σχολές.
        Οι ημερομηνίες και το πρόγραμμα των εξετάσεων θα ανακοινωθούν σε επόμενο δελτίο τύπου.
        Οι υποψήφιοι θα παραλάβουν το δελτίο εξεταζομένου την 1η ημέρα των εξετάσεων από τα εξεταστικά κέντρα της πόλης που θα δηλώσουν ότι θα εξεταστούν (Αθήνα – Θεσσαλονίκη), τα οποία θα ανακοινωθούν το τελευταίο δεκαήμερο του Αυγούστου.

Οδηγίες για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση της Ελλάδας των κατηγοριών: Α) Αλλοδαπών-Αλλογενών (αποφοίτων λυκείων εκτός Ε.Ε.).-Udhëzime në lidhje me të drejtën e studimit në Arsimin e Lartë në Greqi të kategorive a) Të huaj (nxënës të gjimnazeve jashtë Komunitetit Europian.) 2019

2018 10 08 20 26 14
 Οδηγίες για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση της Ελλάδας των κατηγοριών: Α) Αλλοδαπών-Αλλογενών (αποφοίτων λυκείων εκτός Ε.Ε.) και Β) Αποφοίτων λυκείων ή αντίστοιχων σχολείων κρατών-μελών της Ε.Ε. έτους 2019.

Udhëzime në lidhje me të drejtën e studimit në Arsimin e Lartë në Greqi të kategorive a) Të huaj (nxënës të gjimnazeve jashtë Komunitetit Europian.) dhe b) Nxënës të gjimnazeve ose shkollave respektive të vendeve anëtare të K.E për vitin 2019.

Ενισχύστε οικονομικά την προσπάθεια μας!

Ετικέτες

ενημέρωση (2161) ενημέρωση-informacion (1418) Αλβανία (904) ορθοδοξία (422) ιστορία-historia (373) Εθνική Ελληνική Μειονότητα (366) ελληνοαλβανικές σχέσεις (311) ορθόδοξη πίστη - besimi orthodhoks (277) Εθνική Ελληνική Μειονότητα - Minoriteti Etnik Grek (252) Β Ήπειρος (238) ορθοδοξία-orthodhoksia (232) ορθόδοξη πίστη (222) εθνικισμός (195) διωγμοί (162) τσάμηδες (122) shqip (119) Κορυτσά-Korçë (118) Κορυτσά Β Ήπειρος (103) informacion (100) Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος (97) ορθόδοξη ζωή (96) ορθόδοξη ζωή- jeta orthodhokse (75) διωγμοί - përndjekje (60) ορθόδοξο βίωμα (59) εθνικισμός-nacionalizmi (56) ορθόδοξη εκκλησία της Αλβανίας (55) Ελλάδα-Αλβανία (48) ανθελληνισμός (44) Ελληνικό Σχολείο Όμηρος (43) πολιτισμός - kulturë (43) Ι.Μ Κορυτσάς - Mitropolia e Shenjtë Korçë (42) besimi orthodhoks (40) Γενικό Προξενείο Ελλάδος Κορυτσά (39) Ορθόδοξη Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Αλβανίας - Kisha Orthodhokse Autoqefale Shqiptare (37) ιστορία ορθοδοξίας (36) βίντεο (34) Shqipëria (32) ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ 1821 (32) κομμουνισμός- komunizmi (30) πνευματικά (27) Μητρόπολη Κορυτσάς - MItropolia e Korçës (23) απόδημος ελληνισμός-helenizmi i diasporës (22) πολιτική-politikë (22) αλβανικά (21) εκπαίδευση (21) Αρχαία Ελλάδα (20) helenët-Έλληνες (19) κομμουνισμός (19) Greqia (17) Βλαχόφωνοι Έλληνες (15)