Πέμπτη 26 Δεκεμβρίου 2019

Πως να ξεπεράσουμε τις μικρότητες της καθημερινής ζωής; Προσπαθήστε να μην κατηγορείτε κανέναν, αλλά να προσεύχεσθε για τους άλλους. Άγιος Γέροντας Σωφρόνιος του Έσσεξ

Γέννηση του Ιησού Χριστού_ Рождество Христово_ Nativity of Christ-135533.pΆγιος Γέροντας Σωφρόνιος του Έσσεξ
Πως να ξεπεράσουμε τις μικρότητες της καθημερινής ζωής;
Ποιο είναι το όπλο του εχθρού κατά της σωτηρίας μας; Η ζήλια. Σύμφωνα με τα Ευαγγέλια, ο Πιλάτος γνωρίζει ότι από φθόνο ήθελαν να φονεύσουν τον Χριστό (Ματθ. 27, 18). Αυτή είναι η μεγαλύτερη δύναμη του εχθρού. Πρέπει λοιπόν να αποφεύγετε πάνω από όλα τον λογισμό της ζήλιας.
Υπάρχει η «καλή στάση» ζωής, όπως υπάρχει και η «κακή». Για παράδειγμα, ο Καίσαρ έλεγε: «Να προτιμάς να είσαι πρώτος μέσα σ’ ένα χωριό παρά δεύτερος στη Ρώμη». Αυτό το γνωρίζουμε όλοι· είναι αληθινά καθαρά εωσφορική υπερηφάνεια. Δεν υπάρχει φράση που να μπορεί να το εκφράσει αυτό με πιο καθαρό τρόπο.
Όταν βρισκόμαστε σ’ έναν χώρο, όπου ο καθένας από μας μπορεί να φανταστεί ότι είναι πρώτος, κανένας δεν μπορεί να προοδεύσει. Αλλά αν κάποιος είναι ο τελευταίος, βρίσκεται σε μια κατάσταση, όπου η συνάντηση με κάποιον άλλον του επιτρέπει να λάβει πνευματικό όφελος, να μάθει κάτι καινούργιο και, από το γεγονός αυτό και μόνο να προοδεύσει. Έτσι, «η καλή στάση» είναι να είσαι ο τελευταίος. Τι νομίζετε; Το να είσαι πρώτος για μένα είναι καταχθόνια ανία· αλλά να είσαι τελευταίος είναι συνεχής χαρά, διότι μαθαίνεις κάτι το νέο, το χρήσιμο…
Προσπαθήστε να μην κατηγορείτε κανέναν, αλλά να προσεύχεσθε για τους άλλους. Το να κρίνεις κάποιον για τις ελλείψεις του, σημαίνει ότι ξεχνάς ότι και εσύ έχεις κάποιες ελλείψεις. ..Δεν υπάρχουν προβλήματα που θα έπρεπε να λυθούν πρωτίστως με μεθόδους συμπεριφοράς ή οργάνωσης. Όχι, δεν πρόκειται για έλλειψη οργάνωσης. Αυτό που πρέπει να έχουμε είναι το θάρρος να υπομένουμε τα πάντα…. Γιατί αυτό που σας λέω τώρα είναι πολύ σημαντικό; Διότι, όπως ήδη σας το είπα, αν καταφέρουμε να ζούμε –ας πούμε- με την αδελφή Κ…., υπάρχουν χιλιάδες άλλα πρόσωπα όμοια με αυτήν…, ή μαζί με κάποιον που έχει έναν άλλο χαρακτήρα· καταλαβαίνετε; Αν καταφέρουμε να βρούμε τρόπο να ζούμε με ένα πρόσωπο, θα μπορέσουμε να το κάνουμε με πολλά εκατομμύρια προσώπων που είναι όμοια με αυτό. ….
“Κάθε φορά που σκέπτεσθε με έναν τρόπο υποτιμητικό για τους αδελφούς ή τις αδελφές σας, καταστρέφετε τη ζωή, και οι αδελφές και οι αδελφοί που κατηγορείτε το αισθάνονται και πληγώνονται. Πως συμβαίνει αυτό; Ακόμη και μεταξύ αυτών που δεν προσεύχονται, υπάρχει μια ψυχολογική ευαισθησία και αισθάνονται τα ψυχικά κύματα, την ψυχική ενέργεια που εκπέμπουν οι άλλοι. Κανείς δεν αντιλαμβάνεται τίποτε, δεν ακούει λόγια, δεν βλέπει χειρονομίες. ο,τι γίνεται, γίνεται μυστικά, η ζωή όμως καταστρέφεται.”
(από το βιβλίο «Οικοδομώντας τον ναό του Θεού μέσα μας και στους αδελφούς μας», Αρχιμανδρίτης Σωφρόνιος Σαχάρωφ, Τόμος Α, Απόσπασμα από την ομιλία 12, «Ξεπεράστε τις μικρότητες της καθημερινής ζωής στρέφοντας το πνεύμα σας εκεί που είναι ο Χριστός», Ιερά Σταυροπηγιακή Μονή Τιμίου Προδρόμου Έσσεξ Αγγλίας, 2014 )
***
Άννας προσευχή_ _ благовестие Анне _m7Wga0eh3pcΚαθετί που αποκτάται με τους εσωτερικούς σας αγώνες αντανακλάται στην εν Θεώ ζωή σας. Πολεμείστε ενάντια σε κάθε πάθος που εγείρει μέσα σας λογισμούς κατακρίσεως για τον πλησίον. Μη δέχεσθε αυτό που ο εχθρός σας υποβάλλει εναντίον εκείνου που είναι άδικος μαζί σας. Είτε είσθε μόνοι στο κελλί σας είτε με άλλους, κάθε λογισμός κατακρίσεως, κάθε αρνητική εσωτερική κίνηση δημιουργεί ρωγμή στο πνευματικό σας οχυρό και στο οχυρό της αδελφότητος. Κανένας λογισμός δεν γεννιέται και δεν παρέρχεται χωρίς συνέπειες. Με αγαθούς λογισμούς, θα μπορείτε να βλέπετε στον καθένα που συναντάτε ένα αγαπημένο πρόσωπο. Αντιθέτως, με αρνητικούς λογισμούς το πρόσωπό σας, οι ψυχικές σας ενέργειες θα διαταράξουν τις σχέσεις σας και θα επηρεάσουν το περιβάλλον σας. Όταν η χάρη είναι μαζί μας δεν βλέπουμε τα ελαττώματα των άλλων βλέπουμε μόνο τα παθήματα και την αγάπη των αδελφών.
Αν προσευχόμαστε συνεχώς για να αγαπούμε τους αδελφούς μας, για να διανύουμε την οδό της ζωής μας με το ίδιο πνεύμα και την ενότητα της πνευματικής αγάπης, η πραγματοποίηση της ομοιώσεως μας με τον Χριστό θα είναι ευκολότερη. Αντιθέτως, αν σταματούμε στις αναπόφευκτες λεπτομέρειες και τα ελαττώματα της εξωτερικής ζωής, τότε θα χάσουμε τη χάρη της θεωρίας του Αιωνίου.
Είναι προτιμότερο να μην κρίνουμε. Ζω με το φόβο του Θεού, σημαίνει φοβούμαι να κρίνω τον άλλο με τρόπο αμαρτωλό, και όχι όπως θα τον έκρινε ο Θεός.
Πηγή: Αρχιμανδρίτου Σοφρωνίου: “Περί Πνεύματος και ζωής πνευματικά κεφάλαια”)
***
π. Ζαχαρίας, Ι. Μ. Τιμίου Προδρόμου, Έσσεξ Αγγλίας
Ο κάθε ένας από τους εν Χριστώ αδελφούς μας, κάθε ένας από τους αδελφούς μας είναι ναός του Θεού, κατοικητήριον του Αγίου Πνεύματος. Αυτό είναι το καθήκον της ζωής μας : να χτίσουμε τον ναό του Θεού μέσα μας και να τον διαφυλάξουμε ακόμα και μέσα στους αδελφούς μας, με την ευγένεια, με την προσευχή, με την αγαθοεργία μας, ο,τιδήποτε προωθεί το χτίσιμο του ναού του Θεού μέσα στους αδελφούς μας, και κατά έναν παράδοξο τρόπο αυτό θα αντανακλάται και σε εμάς τους ίδιους.
Έτσι, όταν έχουμε μια αρνητική σκέψη για τους αδελφούς μας, αυτό είναι μία επίθεση – προσβολή κατά του ναού του Θεού που υπάρχει μέσα τους. Και όταν κρατάμε μνησικακία εναντίον του αδελφού μας, αυτό διατηρεί το πνεύμα της κακίας μέσα μας και διατηρεί την αντίσταση στην οικοδόμηση του ναού του Θεού. Είναι όμως φοβερό να ακούη κανείς τον λόγο του Κυρίου μέσω του Αποστόλου Παύλου «Ει τις τον ναόν του Θεού φθείρει, φθερεί τούτον ο Θεός» (Α’Κορ. γ’ 17). Καθώς δουλεύουμε μαζί, πρέπει να είμαστε προσεκτικοί μεταξύ μας, ώστε να κάνουμε τα πάντα για να χτίσουμε τον ναό του Θεού μέσα μας και επίσης αυτόν τον ναό να τον διαφυλάξουμε και ακόμη και να προωθήσουμε την οικοδομή του μέσα στους αδελφούς μας. Όταν μας έχουν προσβάλει με κάτι, δεν κερδίζουμε τίποτα με το να ανταποδώσουμε την προσβολή, εάν ακούσουμε έναν κακό λόγο για εμάς και ανταποδίδουμε άλλους πέντε κακούς λόγους ή όταν μας κάνουν κριτική και δικαιολογούμαστε, με αυτόν τον τρόπο δεν οικοδομούμε τον ναό του Θεού ούτε σε μας, αλλά ούτε και στους αδελφούς μας. Αλλά όταν μας προσβάλλουν και εμείς ταπεινωνόμαστε για χάρη της προστασίας του ναού του Θεού, τότε σίγουρα θα φέρουμε σε φιλότιμο τον αδελφό μας, ώστε να αρχίση και εκείνος να ταπεινώνη τον εαυτό του και να αναζητά συμφιλίωση – καταλλαγή με τον Θεό, να αναζητά μια καλύτερη σχέση με τον Θεό και με τους αδελφούς του και να μπορέση τελικά να οικοδομήση και αυτός τον ναό του Θεού μέσα του.
Υπάρχουν πολλοί τρόποι που μπορεί να γίνη αυτό. Ο πιο σημαντικός είναι το να προσευχόμαστε ο ένας για τον άλλον
Μέρα με τη μέρα πρέπει να κάνουμε καινούργια αρχή. Εάν βάζουμε καινούργια αρχή, οι Πατέρες μας μας διαβεβαιώνουν ότι βρισκόμαστε εις οδόν σωτηρίας. Μια νέα αρχή οικοδόμησης του ναού του Θεού μέσα μας, αλλά και διαφύλαξης της οικοδομής του ναού του Θεού μέσα στους αδελφούς μας. Όταν κάνουμε έτσι, εκπληρώνουμε τις δύο μεγάλες εντολές από τις οποίες κρέμονται τα πάντα: Το να αγαπούμε τον Θεό δίνοντάς Του όλον τον χώρο μέσα μας, και να αγαπούμε τους αδελφούς μας, συμβάλλοντας στο να γίνη το ίδιο μέσα τους ( δηλαδή να δώσουν και εκείνοι όλον τον χώρο στον Θεό).

https://iconandlight.wordpress.com 

Τετάρτη 25 Δεκεμβρίου 2019

Χρόνια Πολλά!

Καλήν εσπέραν άρχοντες αν είναι ορισμός σας Χριστού τη Θεία γέννηση να (μ)πω στ’αρχοντικό σας. Χριστός γεννάται σήμερον εν Βηθλεέμ τη πόλη οι ουρανοί αγάλλονται χαίρει η φύσις όλη. Εν τω σπηλαίω τίκτεται, εν φάτνη των αλόγων ο Βασιλεύς των ουρανών κι ο Ποιητής των όλων !

Ευχόμαστε ο Χριστός να γεννηθεί στις καρδιές όλων μας!
 Image result for γέννηση του χριστού

Σάββατο 21 Δεκεμβρίου 2019

Το δέντρο των Χριστουγέννω ως μια ορθόδοξη βυζαντινή παράδοση! -Pema e Krishtlindjes një traditë orthodhokse bizantine!



Related image
Γι τ χριστουγεννιάτικο δένδρο λίγοι ξέρουν τι δν εναι ερωπαϊκ λλ λληνικό, βυζαντιν θιμο. πάρχει να τροπάριο στν Προσκομιδ πο μιλ γι τ δένδρον τς ζως στν παράδεισο, πο εναι ησος Χριστός. Ο βυζαντινο βαζαν μέσα στν κκλησία να δένδρο γι ν δώσουν τν εκόνα το ησο Χριστο ς τ δένδρον τς ζως. Εναι κενο πο δν δοκίμασε δάμ. Επώθηκε π τν Θεόν ν διώξη τν δμ π τν παράδεισο γι ν μν φάγη π τ δένδρο τς ζως. Ατ τώρα τ δένδρο εναι φυτευμένο στν βασιλεία το Θεο. Τώρα δν εναι δένδρο! Τ δένδρο ταν εκόνα. Τ θιμο σιγ σιγ φυγε π τν λληνικ χρο, διότι ταν κατελήφθη π τος τούρκους Κωνσταντινούπολις πεσε μαύρη σκλαβιά, κα μόνον τέτοια δν εχαμε τν δυνατότητα ν κάνωμε, κα τότε πέρασε στν Ερώπη. Ατο πάντοτε εναι τ δεύτερο χέρι! μες εμαστε τ πρτο! Γι᾿ ατ μς ζηλεύουν κα δν μς φήνουν ν ναπτυχθομε, γιατ «ν ναπτυχθον ατοί» –λέγουν- «μες τί θ γίνουμε;! Πραν λοιπν ο ερωπαοι τ δένδρο ατό, τ στόλισαν, τ ξεχώρισαν π τν κκλησία κα τ καναν στολίδι το σπιτιο. Κα ξαναγύρισε στν λλάδα ς ερωπαϊκ θιμο. χι! εναι λληνικό!
–Ξέρετε πο διεσώθη ννοια το δένδρου;
-Στος πολυελαίους! κεντρικς πολυέλαιος στν κκλησία χει μορφ δένδρου, μις λάτης. ταν φυγε στν Ερώπη κα στολίσθηκε μες τ διατηρήσαμε στν κεντρικ πολυέλαιο τν Ναν μας. Μπορομε ν χωμε χριστουγεννιάτικο δένδρο, κα ν χωμε κα τν πληροφορία τι τ δένδρο τς ζως εναι Χριστός, τότε δν χουμε εδωλολατρικ περίπτωσι πως μερικο θ θελαν ν νομίζουν.

Γέροντας Αθανάσιος Μυτιληναίος
Për Pemën e Krishtlindjes shumë pak njerëz e dinë që nuk është një traditë europiane por greke-orthodhokse ose më mirë një traditë bizantine. Ka një tropar gjatë Proskomidhisë i cili flet për pemën e jetës në parajsë, që është Jesu Krishti. Bizantinët vendosnin brenda në Kishë një pemë për të dhënë imazhin e Jesu Krishtit si pema e jetës. Është ajo që nuk provoi Adhami. U tha nga Zoti që të dëbojë Adamin nga Parajsa që të mos hajë nga pema e jetës. Kjo pemë tashmë është e mbjellë në mbretërinë e Zotit. Tani nuk është pemë! Pema ishte ikonë. Kjo traditë ngadalë-ngadalë u përhap përtej ambientit helen, sepse kur u pushtua nga turqit Konstandinupoja, rra skllavëria e zezë dhe gjëra të tilla nuk ekzistonte mundësia që të bëheshin, kështu tradita kaloi në Europë. Ata janë gjithmonë dora e dytë! Ne jemi dora e parë! Për këtë arsye na kanë zili dhe nuk lejojnë zhvillimin tonë, sepse “nëse ata zhvillohen” – thonë-“ ne çdo të bëhemi!?”. Morën pra Europianët këtë pemë, e zbukuruan, e ndanë nga Kisha dhe e bënë stoli shtëpie. Në Greqi u kthye si një traditë Europiane. Jo! Është orthodhokse greke!
-         E dini se ku u ruajt kuptimi i pemës?
-         Në polieleot ( llambadarët)! Llambadari Kryesor në Kishë ka formën e pemës, të një bredhi. Kur iku në Europë dhe u zbukura ne e ruajtëm traditën në llambadarin kryesor të Kishave tona. Mund të kemi pemë Krishtlindjes, dhe të kemi dhe informacionin se pema e jetës është Krishti atëhere nuk kemi një rast idhujtarie ashtu si disa do të donin që të mendonin.

Jerond Athanas Mitilineos.
 

Ενισχύστε οικονομικά την προσπάθεια μας!

Ετικέτες

ενημέρωση (2161) ενημέρωση-informacion (1427) Αλβανία (904) ορθοδοξία (422) ιστορία-historia (374) Εθνική Ελληνική Μειονότητα (366) ελληνοαλβανικές σχέσεις (311) ορθόδοξη πίστη - besimi orthodhoks (277) Εθνική Ελληνική Μειονότητα - Minoriteti Etnik Grek (253) Β Ήπειρος (239) ορθοδοξία-orthodhoksia (234) ορθόδοξη πίστη (222) εθνικισμός (195) διωγμοί (162) τσάμηδες (122) shqip (119) Κορυτσά-Korçë (118) Κορυτσά Β Ήπειρος (103) informacion (100) Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος (97) ορθόδοξη ζωή (96) ορθόδοξη ζωή- jeta orthodhokse (76) διωγμοί - përndjekje (61) ορθόδοξο βίωμα (59) εθνικισμός-nacionalizmi (56) ορθόδοξη εκκλησία της Αλβανίας (55) Ελλάδα-Αλβανία (48) Ι.Μ Κορυτσάς - Mitropolia e Shenjtë Korçë (45) ανθελληνισμός (44) Ελληνικό Σχολείο Όμηρος (43) πολιτισμός - kulturë (43) besimi orthodhoks (40) Γενικό Προξενείο Ελλάδος Κορυτσά (39) Ορθόδοξη Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Αλβανίας - Kisha Orthodhokse Autoqefale Shqiptare (37) ιστορία ορθοδοξίας (36) βίντεο (34) Shqipëria (32) ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ 1821 (32) κομμουνισμός- komunizmi (30) πνευματικά (27) Μητρόπολη Κορυτσάς - MItropolia e Korçës (24) πολιτική-politikë (23) απόδημος ελληνισμός-helenizmi i diasporës (22) αλβανικά (21) εκπαίδευση (21) Αρχαία Ελλάδα (20) helenët-Έλληνες (19) κομμουνισμός (19) Greqia (17) Βλαχόφωνοι Έλληνες (15)