Πέμπτη 20 Φεβρουαρίου 2020

Ιωάννης Μάζης: «Χωρίς την Ορθοδοξία η Ελλάδα θα καταρρεύσει»

Απόσπασμα από την συγκλονιστική και αποκαλυπτική ομιλία του κ. Ιωάννη Μάζη, καθηγητού Γεωπολιτικής ΕΚΠΑ, στο Βελλίδειο, στην δυναμική και πολυπληθή εκδήλωση “Εμείς δεν συμφωνήσαμε” των 22 Ορθόδοξων Χριστιανικών Σωματείων της Θεσσαλονίκης.

ΠΟΛΕΜΟΣ ή ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ; 
Ο κ. Ιωάννης Μάζης, καθηγητής Γεωπολιτικής ΕΚΠΑ με θέμα: «Γεωπολιτικές δυναμικές στη Ν.Α. Μεσόγειο και η παράνομη μετανάστευση»


ΨΗΦΙΣΜΑ

Ἡ Λαοσύναξη τῆς Ἐκδηλώσεως, πού διοργάνωσαν τά Ὀρθόδοξα Χριστιανικά Σωματεῖα τῆς Θεσσαλονίκης στό Βελλίδειο Συνεδριακό Κέντρο τῆς Θεσσαλονίκης, σήμερα Κυριακή 16 Φεβρουαρίου 2010, ἀφοῦ ἀκούσαμε τίς διεξοδικές καί ἀποκαλυπτικές ὁμιλίες τῶν ἐκλεκτῶν ὁμιλητῶν, κατά σειράν, π. Μαξίμου Ἰβηρίτη, Γεωργίου Ρωμανοῦ, Ἰωάννου Μάζη καί Δήμου Θανάσουλα σχετικά μέ τά καυτά θέματα:
Α) τῆς «Συμφωνίας τῶν Πρεσπῶν» Β) τῆς λαθρομετανάστευσης καί Γ) τοῦ δημογραφικοῦ, διατρανώνουμε τήν ἀπόφασή μας,
1) Νά μή συναινέσουμε στήν προδοσία τῆς Μακεδονίας μας, τῆς μιᾶς καί μοναδικῆς, πού ἔγινε μέ τήν «Συμφωνία τῶν Πρεσπῶν».
2) Νά μήν συναινέσουμε στό συντελούμενο ἔγκλημα σέ βάρος τοῦ ἑλληνικοῦ λαοῦ καί τοῦ ἔθνους, πού συνίσταται στόν παράνομο ἐποικισμό τῆς Ἑλλάδος ἀπό παράνομους μετανάστες.
3) Νά κρούσουμε τόν κώδωνα τοῦ κινδύνου γιά τήν βραδυφλεγῆ βόμβα τοῦ Δημογραφικοῦ. Σύμφωνα μέ τίς στατιστικές, μετά ἀπό 30 χρόνια οἱ Ἕλληνες τό γένος πιθανόν νά εἴμαστε μειοψηφία στόν τόπο μας καί μάλιστα μέ ἕνα πληθυσμό κατά πλειοψηφία ἡλικιωμένων.
Ζητοῦμε καί ἀπαιτοῦμε νά ληφθοῦν ἄμεσα τά ἀπαραίτητα μέτρα γιά νά ἀνακοποῦν καί τά τρία παραπάνω ἐγκλήματα.

"ΕΜΕΙΣ ΔΕΝ ΣΥΜΦΩΝΗΣΑΜΕ"
Σέ μία μεγαλειώδη ἐκδήλωση, πού διοργάνωσαν τά Ὀρθόδοξα Χριστιανικά Σωματεῖα τῆς Θεσσαλονίκης, μέ τήν εὐλογία τοῦ Παναγιωτάτου ποιμενάρχου μας κ. Ἀνθίμου- γιά τήν ὁποία τό Βελλίδειο Συνεδριακό Κέντρο στάθηκε πολύ μικρό γιά νά  χωρέσει τίς χιλιάδες τοῦ κόσμου- ὁ λαός τῆς Θεσσαλονίκης και τῆς Μακεδονίας ἔστειλε τό δικό του δυναμικό καί ξεκάθαρο μήνυμα πρός κάθε κατεύθυνση.
Α. Γιά τήν ἐπαίσχυντη συμφωνία τῶν Πρεσπῶν, πού ὑπογράφηκε ἐνάντια στή θέληση τῆς  συντριπτικῆς πλειοψηφίας τῶν Ἑλλήνων, ὁ λαός μας ἀπαιτεῖ ἀπό τήν πολιτική του ἡγεσία νά ἀνατρέψει τό ξεπούλημα  τριῶν χιλιάδων (3.000) καί πλέον ἐτῶν ἑλληνικῆς ἱστορίας. Δυστυχῶς ἐνῶ οἱ προκλήσεις καί ἡ καταπάτηση τῶν ὅρων  τῆς κατάπτυστης συμφωνίας ἀπό τήν πλευρά τοῦ γειτονικοῦ κράτους εἶναι καθημερινές, ἐμεῖς παραμένουμε  ἀδρανεῖς καί δέν ἀξιοποιοῦμε τά διπλωματικά ὅπλα, πού ἔχουμε στή διάθεσή μας, γιά νά καταγγείλουμε  τήν συμφωνία. Ἔσχατο ὅπλο στά χέρια τῆς ἑλληνικῆς πολιτείας παραμένει τό δημοψήφισμα γιά νά ἐκφράσει δημοκρατικά τή θέση του ὁ ἑλληνικός λαός.
Στο θέμα αὐτό, ὁ πρῶτος ὁμιλητής,   π. Μάξιμος Ἰβηρίτης, πρ. πρωτεπιστάτης τῆς Ἱερᾶς Κοινότητας τοῦ Ἁγίου Ὄρους, παρουσίασε στήν ἐμπνευσμένη ὁμιλία του τούς  στενούς δεσμούς τῆς Ἀθωνικῆς πολιτείας μέ τήν ἱστορία τῆς Μακεδονίας, εἰδικά στούς τελευταίους αἰῶνες τῆς τουρκοκρατίας, στήν ἐπανάσταση τοῦ 1821, ἀλλά καί στόν Μακεδονικό Ἀγῶνα.   Θύμισε μάλιστα τήν ρήση τοῦ μακαριστοῦ π. Γαβριήλ Διονυσιάτου ὅτι «…ὁ ἁγιορείτης μοναχός τά πάντα δύναται να ἀρνηθεῖ, πατέρα, μητέρα, ἀδελφούς, περιουσία, ἀλλά τό μόνο πού δέν μπορεῖ να ἀπαρνηθεῖ εἶναι ἡ ἀγάπη τῆς φιλτάτης μητρός Ἑλλάδος!», ἐνῶ τελείωσε τήν ὁμιλία του μέ προτροπή γιά ἀγωνιστικό φρόνημα τοῦ λαοῦ, βροντοφωνάζοντας «ἀντί λιβάνου, μπαρούτι εἰς τά θυμιατά»!
Ὁ δεύτερος ὁμιλητής, ἱστορικός καί ἐρευνητής κ. Γεώργιος Ρωμανός   ὑποστήριξε τεκμηριωμένα ὅτι ἡ Συμφωνία τῶν Πρεσπῶν εἶναι παράνομη και ὑπάρχουν τουλάχιστον 12 λόγοι ἀκυρότητάς της. Παράλληλα παραμένει ἀνολοκλήρωτη στόν ΟΗΕ, ἐνῶ ἀποκάλυψε ὅτι ἡ διαδικασία εἰσδοχῆς τῶν Σκοπίων στό ΝΑΤΟ ἔχει οὐσιαστικά «κολλήσει». Οἱ παραβιάσεις τῆς συμφωνίας ἀπό τήν πλευρά τῶν Σκοπίων ὑπερβαίνουν τίς 100, δίνοντάς μας πολλούς λόγους καταγγελίας τῆς συμφωνίας.   Ζήτησε μάλιστα νά τεθεῖ σέ δημοψήφισμα ἡ συμφωνία μέ  τό ἐρώτημα: «Θέλει ὁ ἑλληνικός λαός νά   τηρεῖ ἀπαρεγκλίτως μία συμφωνία πού δέν τηρεῖ στό ἐλάχιστο τό γειτονικό κράτος;»
Β. Στό φλέγον ζήτημα τῶν μεταναστευτικῶν ροῶν, πού κατακλύζουν τήν πατρίδα μας καί ἔχουν δημιουργήσει ἤδη συνθῆκες ἀσφυξίας στά νησιά τοῦ ἀνατολικοῦ Αἰγαίου, ζητοῦμε νά θωρακισθεῖ ἡ χώρα μας μέ τό σφράγισμα τῶν συνόρων, καί νά μήν ἐπιχειρηθεῖ μεταφορά τοῦ προβλήματος καί στήν ἠπειρωτική χώρα. Οἱ κίνδυνοι ἀπό τήν ἀνεξέλεγκτη, καί χωρίς ἐθνικό σχέδιο καί προοπτική, ἀντιμετώπιση τοῦ θέματος τῆς παράνομης μετανάστευσης εἶναι ἤδη ὁρατοί και ἀπειλοῦν  τήν κοινωνική καί ἐθνική συνοχή τῆς πατρίδας μας ἀλλά καί τήν ἀσφάλεια τοῦ κράτους μας, ἰδιαίτερα ὑπό τό φῶς τῶν τελευταίων προκλήσεων τῆς γείτονος Τουρκίας.
Ὁ καθηγητής τοῦ Ε.Κ.Π.Α. κ.  Ἰωάννης Μάζης ἐπεσήμανε τόν κίνδυνο διολίσθησης τῆς χώρας μας στή Χάγη «ὡς πρόβατον ἐπί σφαγῆ», χωρίς σαφές πλαίσιο συζήτησης, κάτι πού θά ὁδηγήσει σέ διαδοχικές ὑποχωρήσεις τῆς χώρας μας   καί  παραχώρηση ζωτικῶν κυριαρχικῶν  δικαιωμάτων. Τόνισε  τήν ἀνεξέλεγκτη δράση πολλῶν ΜΚΟ, πού ἐκμεταλλεύονται τήν πατροπαράδοτη  ἑλληνική φιλοξενία, χαρακτηρίζοντας ὡς πρόσφυγες ἀνθρώπους πού δέν προέρχονται ἀπό ἐμπόλεμες χῶρες, καί πού ἀπό τήν στιγμή πού φεύγουν ἀπό τήν Τουρκία χάνουν τό διεθνές καθεστώς τοῦ «πρόσφυγα».  Ἐπεσήμανε τή χαώδη διαφορά πού χωρίζει τόν ἰσλαμικό τρόπο σκέψης και ζωῆς μέ τόν δυτικό πολιτισμό, κάτι πού καθιστᾶ οὐσιαστικά ἀδύνατη  κάθε προσπάθεια ἐνσωματάτωσης τῶν μωαμεθανῶν σέ δυτικές κοινωνίες.
Γ. Στό σοβαρότατο  δημογραφικό ζήτημα φρονοῦμε ὅτι ἔφτασε ἡ ὥρα σύσσωμος ὁ πολιτικός κόσμος τῆς πατρίδας μας νά σταθεῖ στό πλευρό τῆς ἑλληνικῆς οἰκογένειας, δημιουργώντας τίς συνθῆκες, πρῶτον γιά παραμονή τῶν  νέων μας στόν τόπο μας, ὥστε νά ἀγωνισθοῦν γιά τήν προκοπή τῆς πατρίδας, καί δεύτερον  γιά αὔξηση τῶν γεννήσεων τῶν Ἑλλήνων, γιατί χωρίς αὐτές τό μέλλον τῆς   πατρίδας προβλέπεται ζοφερό, καθώς ὁ κίνδυνος γιά πληθυσμιακή, θρησκευτική  καί πολιτισμική ἀλλοίωση τοῦ πληθυσμοῦ προβάλλει πιό ὑπαρκτός ἀπό ποτέ. Ὁ ἑλληνικός λαός ἀπορρίπτει  ὡς ἀπαράδεκτες τίς ἀπόψεις περί ἐπικράτησης ἑνός μοντέλου πολυπολιτισμικότητας γιά τό μέλλον τῆς Ἑλλάδας.
Ὁ κ. Δῆμος Θανάσουλας, νομικός, στήν τελευταία ὁμιλία, κάλεσε τήν πολιτική ἡγεσία τῆς πατρίδας μας νά ἐφαρμόσει τήν συνταγματική διάταξη, πού ἐπιτάσσει νά ἐργάζεται ἀποκλειστικά ὑπέρ τοῦ  λαοῦ και τοῦ ἐθνικοῦ συμφέροντος.
Μέσα ἀπό τήν ἐκδήλωση,  τίς ἐμπεριστατωμένες εἰσηγήσεις τῶν ὁμιλητῶν καί τήν δυναμική παρουσία τοῦ λαοῦ τῆς Θεσσαλονίκης, ἔγινε φανερό ὅτι γιά ὅλα τά παραπάνω  ὁ ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΛΑΟΣ, ΟΥΤΕ ΡΩΤΗΘΗΚΕ ΟΥΤΕ ΣΥΜΦΩΝΗΣΕ ΠΟΤΕ!

22 ΟΡΘΟΔΟΞΑ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΑΔΕΛΦΟΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗΣ ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΗΣ
ΓΟΝΕΩΝ ΕΝΩΣΗ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ (Γ.Ε.Χ.Α.)
ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ "ΟΙ ΠΑΝΑΓΙΟΦΙΛΟΙ"
"ΕΝΩΜΕΝΗ ΡΩΜΟΣΥΝΗ"
ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ "ΑΓΙΟΣ ΚΟΣΜΑΣ Ο ΑΙΤΩΛΟΣ"      
ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΑΔΕΛΦΟΤΗΣ "ΑΓΑΠΗ ΧΡΙΣΤΟΥ"
ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΑΔΕΛΦΟΤΗΣ "ΑΓΙΑ ΦΟΙΒΗ"
ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΑΔΕΛΦΟΤΗΣ "ΑΠΟΛΥΤΡΩΣΙΣ"
ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΑΔΕΛΦΟΤΗΣ "ΟΣΙΑ ΞΕΝΗ"
ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ  ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΑΔΕΛΦΟΤΗΣ "ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΕΛΠΙΣ"
"ΠΑΡΑΚΑΤΑΘΗΚΗ"
ΠΑ.ΣΥ.ΒΑ. (ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΒΟΡΕΙΟΗΠΕΙΡΩΤΙΚΟΥ ΑΓΩΝΑ)
ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΓΟΝΕΩΝ ΒΟΡΕΙΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ
ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΠΟΛΙΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
ΣΥΛΛΟΓΟΣ "Ο ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ"
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΔΡΑΣΕΩΣ "Ο ΜΕΓΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ"
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΛΥΤΕΚΝΩΝ ΝΟΜΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ "ΑΓΙΟΙ ΠΑΝΤΕΣ"
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΦΙΛΩΝ Ι.Μ. ΠΑΝΤΟΚΡΑΤΟΡΟΣ ΜΕΛΙΣΣΟΧΩΡΙΟΥ "ΑΓ.ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ Ο ΠΑΛΑΜΑΣ"
Σ.Φ.Ε.Β.Α. (ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΦΟΙΤΗΤΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΒΟΡΕΙΟΗΠΕΙΡΩΤΙΚΟΥ ΑΓΩΝΑ)
ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΙΚΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ "ΜΕΡΙΜΝΑ ΠΤΩΧΩΝ"
ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Τετάρτη 19 Φεβρουαρίου 2020

Οι Βορειοηπειρώτες μεταξύ Σκύλλας και Χάρυβδης

Στην αυγή της 3ης δεκαετίας του 21ου αιώνα μια αποτίμηση της παρούσης κατάστασης και της μελλοντικής εξέλιξης και προοπτικής του «βορειοηπειρωτικου» θα προκαλέσει τρόμο στον επίδοξο αναλυτή.Τάχιστη πληθυσμιακή συρρίκνωση έως ερημοποίηση των περισσότερων εστιών του ιστόρικου μας χώρου,αποτέλεσμα των δυσμενών προβλέψεων για την οικονομική ανάπτυξη της περιοχής. Υπογεννητικοτητα και αστυφιλία σε συνδυασμό με την εξαιρετικά αναβαθμισμένη εχθρική στάση και συμπεριφορά του αλβανικού κράτους και παρακράτους θα οδηγήσουν στα επόμενα πολύ κοντινά χρόνια με μαθηματική ακρίβεια σε ακόμα μια χαμένη πατρίδα.
Όσον αφορά την συνάρτηση με το εθνικό κέντρο τα μηνύματα που ήδη έχουν σταλθεί θα προκαλέσουν κάτι παραπάνω από τρόμο.
Ένα μείγμα επιλογής «κλεισίματος» αυτού του μετώπου στα πλαίσια της ιδέας των μηδενικών προβλημάτων με τους υπόλοιπους γείτονες και αφοσίωσης στην αντιμετώπιση της δραματικά αυξημένης τουρκικής επιθετικότητας, της εκ των πραγμάτων παροιμιώδους ανικανότητας και απροθυμίας της πολιτικής ελίτ να ασχοληθεί πραγματικά με αυτό το θέμα έχοντας σίγουρα και στο πίσω μέρος του μυαλού της τους χιλιάδες μελλοντικούς ψηφοφόρους αλβανικής καταγωγής που κανείς δεν θα θέλει να τους «κάνει δώρο» στον εκάστοτε αντίπαλο.
Τοποθετοντας στην εξίσωση το μεταναστευτικό και το τεράστιο δημογραφικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει η πατρίδα, εύκολα γίνεται αντιληπτό ότι προβλήματα σαν και το δικό μας εκ των πραγμάτων πρέπει να κλείσουν όπως-όπως προς χαριν της «μεγάλης εικόνας».
Έχουμε περάσει χωρίς να το αντιληφθούμε ίσως στην εποχή που η πατρίδα θα δώσει έναν τεράστιο αγώνα για την ύπαρξη της όπως την ξέρουμε και όση είναι σήμερα, με την εκτίμηση του γράφοντος πως δεν θα τα καταφέρει!Η γεωγραφική της θέση που την τοποθετεί στο μάτι του κύκλωνα των μεγάλων μετακινήσεων πληθυσμών που πάντα γίνονταν και σήμερα είναι δραματικά αυξημένες, η μεγάλη υπογεννητικότητα, η «θερμή» γειτονιά με τους αναθεωρητικους γείτονες προμηνύουν ένα ζοφερό μέλλον όπου σίγουρα δεν θα υπάρχει «κεφάλαιο» να ξοδευτεί για «εξωτερικές» υποθέσεις, όταν θα υπάρχει ένας «εσωτερικός αγώνας» επιβίωσης.
Με δεδομένα λοιπόν τα προβλήματα και την αδιάφορη, στην καλύτερη περίπτωση, στάση της πολιτικής ηγεσίας του εθνικού κέντρου το μέλλον προβλέπεται εξαιρετικά ζοφερό και ίσως πια έχει εκλείψει και η δυνατότητα για μεγάλα πράγματα και πρέπει να αφοσιωθούμε στην επίτευξη μικρών και στοχευμένων παρεμβάσεων που θα λύσουν κάποια απ τα προβλήματα που ακόμη λύνονται.
Ο Δερβιτσώτης
 Πηγή: Himara.gr | Ειδήσεις απ' την Βόρειο Ήπειρο
 
Πηγή: Himara.gr | Ειδήσεις απ' την Βόρειο Ήπειρο

Η ντροπιαστική σιωπή 16 μηνών για το θάνατο του Κ. Κατσίφα!- Heshtja e turpshme 16 mujore për vdekjen e K Katsifas!


Παναγιώτης Στάθης.
Η υπόθεση του θανάτου του Κων/νου Κατσίφα, έχει διπλωματικές και πολιτικές διαστάσεις που σε κεντρικό επίπεδο είναι, προφανώς, καλύτερο να χειριστεί η Πολιτεία. Το ελληνικό κράτος δεν παρακολουθεί «αμέριμνο» την εξέλιξη της έρευνας, όπως πιθανόν να εκτιμά ένας παρατηρητής. Γιατί προφανώς σε αυτό το επίπεδο οι κραυγές δεν έχουν θέση, αλλά οι όποιες κινήσεις είναι ελεγμένες και ψύχραιμες. Αυτό λοιπόν είναι η εθνική διάσταση του θέματος. Γιατί υπάρχει και η προσωπική. Η οικογενειακή. Η στάση της μάνας, της αδελφής. Εκεί που το συναίσθημα περισσεύει.

Το σκέφτηκα όταν άκουσα χθες την αδελφή του Κατσίφα να ουρλιάζει στον Ant1 για «παρατεταμένη συγκάλυψη των δολοφόνων του αδελφού μου» .

Είχε προηγηθεί μια σειρά δημοσιευμάτων που αναφέρονταν σε πόρισμα της Εισαγγελίας περι … αυτοκτονίας του. Αυτοκτονία (άκουσον, άκουσον) με …δυο σφαίρες στην καρδιά. Η Εισαγγελία εξέδωσε ανακοίνωση πως δεν εχει εκδοθεί ακόμα πορισμα , πλην για τα περι «αυτοκτονίας» δεν είπε κουβέντα.

Κι εδώ τίθεται το ερώτημα: Πόσο ντροπιαστικό είναι για ένα κράτος να μην δίνει – επιτέλους- μια απάντηση σε αυτή τη μάνα που έχασε το παιδί της. Πόσο ευτελές να μην της απευθύνει έστω μια ενημέρωση για όσα έγιναν; Πόσο τελικά μακριά είναι όλα αυτά από μια χώρα που επιθυμεί να ενταχθεί στην Ευρωπαική Ενωση και να τηρεί το ευρωπαικό κεκτημένο των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Πόσο;
Panajoti Stathi
Çështja e vdekjes së Konstandin Katsifas ka dimensione diplomatike dhe politke, të cilat në nivel qëndror është më mirë që t’i menaxhojë Shteti. Shteti Helen nuk ndjek “i shkujdesur” zhvillimin e këtij hetimi, ashtu siç ka mundësi që ta ndjekë një vëzhgues. Pasi qartazi në këtë nivel klithmat nuk zënë vend, por disa lëvizje janë të kontrrolluara dhe të qeta. Ky pra është dimensioni kombëtar i çështjes. Pasi është dhe ai personal. Familjar. Pozicioni i nënës dhe motrës. Atje ku ndjenja tepron.

Më erdhi si mendim dje kur dëgjova motrën e Katsifas që ulërrinte në Ant1 për “mbulimin e zgjatur të vrasësve të vëllait tim”.

Më para pati një sërë artikujsh të cilët i referoheshin ekspertizës së prokurorit në lidhje me .... vetëvrasjen e tij.
Vetëvrasje (dëgjoni, dëgjoni) me .... dy plumba në zemër. Prokuroria doli me një deklarat se nuk ka dalë akoma ekspertiza, përveç se për “vetëvrasjen” nuk tha asgjë.


Këtu ngrihet pyetja: Sa e turpshme është për një shtet që të mos japë- në fund të fundit- një përgjigje në këtë nënë për birin e saj. Sa e vogël është që të mos i dërgojë të paktën një informim për ato sa ndodhën? Si përfundim sa larg janë të gjitha këto nga një vend që dëshiron të jetë pjesë e Bashkimit Europian dhe që aderon të ruajë arritjet europiane mbi të drejtat e njeriut. Sa? 
Përktheu Pelasgos Koritsas

Χρήστος Μάστορας: Η δραματική ιστορία από τον Χότζα μέχρι τη δικαίωση

mastoras2-arthrouΟ Χρήστος Μάστορας όχι μόνο δεν κρύβει την ελληνική καταγωγή του, αλλά είναι από τους λίγους Βορειοηπειρώτες που μιλούν δημόσια για θέματα που αφορούν την ιδιαίτερη πατρίδα του, τους Ελληνες κατοίκους της και την αντιμετώπισή τους τόσο από την Αλβανία όσο και από την Ελλάδα

Μια αιχμηρή ανάρτησή στα social media του frontman του συγκροτήματος Μέλισσες Χρήστου Μάστορα για το θέμα κατάργησης των άδικων ρυθμίσεων που είχαν θεσπιστεί από τον Γιώργο Κατρούγκαλο για την ασφάλιση χιλιάδων ομογενών από τη Βόρειο Ηπειρο ήταν αρκετή για να υπάρξει παρέμβαση του πρωθυπουργού και να δοθεί λύση.
«Τη στιγμή που σας γράφω, βράζω μέσα μου από θυμό. Με το ζόρι καταφέρνω να πληκτρολογήσω. Η λέξη “Βορειοηπειρώτης” δεν είναι συνώνυμη με τη λέξη “Νοτιοαλβανός”. Μιλάμε για τους Ελληνες που έχουν τη γλώσσα τους ελληνική και την κουλτούρα τους ηπειρώτικη». Ετσι ξεκίναγε την επίμαχη ανάρτησή του ο δημοφιλής καλλιτέχνης ζητώντας από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη να δώσει λύση.

Μετά τον θόρυβο που προκλήθηκε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας ανακοίνωσε την επίλυση του προβλήματος, ενώ και ο ίδιος ο πρωθυπουργός επικοινώνησε με τον δημοφιλή τραγουδιστή, τονίζοντάς του πως αντιλαμβάνεται πλήρως τον θυμό και την οργή που εξέφρασε με τη συγκεκριμένη ανάρτηση.
Η δημόσια παρέμβαση του Χρήστου Μάστορα προκάλεσε την επιδοκιμασία εκατοντάδων ακολούθων στα social media, ανάμεσά τους και πολλοί γνωστοί καλλιτέχνες.
Δεν είναι η πρώτη φορά που ο Χρήστος Μάστορας μίλησε δημόσια για ζητήματα και εξελίξεις που αφορούν τον βορειοηπειρωτικό Ελληνισμό. Το είχε πράξει και το 2019 μετά την εκτέλεση του Κωνσταντίνου Κατσίφα από τους επίλεκτους της RENEA, απαντώντας και στον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Νίκο Φίλη που είχε δηλώσει πως «δεν υπάρχει Βόρειος Ηπειρος» και πως «ο Κατσίφας μπήκε με καλάσνικοφ στο έδαφος μιας ξένης χώρας». Είχε γράψει μεταξύ άλλων: «Ξέρετε, κύριε Φίλη, για ποιον λόγο υψώνουμε ελληνικές σημαίες σ’ αυτό το έδαφος που εσείς ονομάζετε νότια Αλβανία κι εμείς Βόρειο Ηπειρο; Ξέρετε γιατί επιμένουμε να γιορτάζουμε βροντερά τις επετείους μας, να κρατάμε τις παραδόσεις μας ζωντανές και τη γλώσσα μας ελληνική πάνω σε αυτό το έδαφος, αγαπητέ κύριε Φίλη; Νομίζετε πως είμαστε τίποτα εκ γενετής φασίστες; Τίποτα ακροδεξιοί με επεκτατικές βλέψεις; Οχι, κύριε Φίλη. Είμαστε Ελληνες».
Στο πρόσωπο του νεαρού καλλιτέχνη οι συμπατριώτες του βλέπουν έναν άνθρωπο που με τις δημόσιες παρεμβάσεις του και χωρίς κανένα απολύτως κόμπλεξ στο να αποκαλεί την ιδιαίτερη πατρίδα του Βόρειο Ηπειρο πετυχαίνει και φέρνει στην πρώτη γραμμή της επικαιρότητας θέματα που τους απασχολούν.
F1

Περήφανος
Ο Χρήστος Μάστορας όχι μόνο δεν διανοήθηκε να κρύψει ποτέ την καταγωγή του από τη Βόρειο Ηπειρο, αλλά είναι από τους λίγους Βορειοηπειρώτες που μιλούν δημόσια για θέματα που αφορούν την ιδιαίτερη πατρίδα του, τους Ελληνες κατοίκους της και την αντιμετώπισή τους τόσο από την Αλβανία όσο και από την Ελλάδα.
«Είμαι Ελληνας Βορειοηπειρώτης και είμαι περήφανος για την καταγωγή μου. Εμαθα από την οικογένειά μου να μην κρύβω ή να διαπραγματεύομαι», δήλωσε ο ίδιος σε παλαιότερη συνέντευξή του απαντώντας σε... ψιθύρους lifestyle εντύπων και εκπομπών για την καταγωγή του, η οποία είναι από το Βοδίνο της Ανω Δρόπολης.

Ενα μικρό χωριό, εντός της αναγνωρισμένης από τα Τίρανα μειονοτικής περιοχής, που βρίσκεται σε απόσταση αναπνοής από τα ελληνοαλβανικά σύνορα και τον μεθοριακό σταθμό της Κακαβιάς. Λόγω θέσης το χωριό, που είναι χτισμένο με πέτρα με τη χαρακτηριστική ηπειρωτική αρχιτεκτονική, αποκαλείται και «μπαλκόνι της Δρόπολης» και έχει πανοραμική θέα προς την εύφορη πεδιάδα της περιοχής, αλλά και τα ελληνικά βουνά της Μουργκάνας, ακριβώς απέναντι. Πριν από το 1990 αριθμούσε περισσότερους από 500 κατοίκους, αλλά σήμερα ο μόνιμος πληθυσμός δεν ξεπερνάει τους 40, ηλικιωμένους στη συντριπτική πλειονότητα.
F6-
Ο Χρήστος Μάστορας ατενίζοντας από το Βοδίνο, το «μπαλκόνι της Δρόπολης», την πανοραμική θέα προςτην εύφορη πεδιάδα αλλά και τα ελληνικά βουνά της Μουργκάνας, ακριβώς απέναντι
«Οι παππούδες μας, που μας λένε ιστορίες γεμάτες σοφία και διδάγματα, είναι μηχανές του χρόνου», έγραψε σε μια παλαιότερη ανάρτησή του ο Χρήστος Μάστορας κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στις ρίζες του. Τους προ-παππούδες, παππού Βαγγέλη και η μάνα Τσάντα (Αλεξάνδρα), και στους παππούδες του, γιαγιά Αμαλία και παππού Χρήστο, που έχει και το όνομά του.
Ο προπάππους Βαγγέλης Κωτσιάς, που δεν είναι πλέον στη ζωή, γεννήθηκε στο Βοδίνο το 1916, τρία χρόνια αφότου το χωριό επιδικάστηκε με την υπόλοιπη Βόρειο Ηπειρο στο νεοσύστατο αλβανικό κράτος. Ολόκληρη η ζωή του στη συνέχεια ήταν ταυτόσημη με τη μοίρα του Βορειοηπειρωτικού Ελληνισμού, με λίγες χαρές και πολλές πίκρες. Παλικάρι 25 ετών ήταν το 1941, όταν με τους άλλους συγχωριανούς του υποδέχτηκαν στο χωριό τους ελευθερωτή τον Ελληνικό Στράτο κατά τον Ελληνοϊταλικό Πόλεμο. Δίπλα στην εκκλησία του χωριού, την Αγία Παρασκευή, έκλαψαν και έθαψαν τρεις Ελληνες στρατιώτες που έχασαν τη ζωή τους στη διάρκεια του πολέμου.

Τα πέτρινα χρόνια
Στα πέτρινα χρόνια του κομμουνιστικού καθεστώτος του Ενβέρ Χότζα που ακολούθησαν, μετά το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, ο μπαρμπα-Βαγγέλης στοχοποιήθηκε από το καθεστώς και μετά από συνοπτική δίκη καταδικάστηκε ως εχθρός του κόμματος σε ποινή φυλάκισης 15 ετών και οδηγήθηκε σιδηροδέσμιος στις άθλιες φυλακές του Σπατς στη Βόρεια Αλβανία. Για έντεκα χρόνια εργάστηκε κάτω από άθλιες συνθήκες στις σκοτεινές σήραγγες, βγάζοντας χρώμιο και νικέλιο σε υψόμετρο πάνω από 1.500 μ. Οι κρατούμενοι στο Σπατς ήταν στην πλειονότητά τους Ελληνες, πολλοί εκ των οποίων δεν άντεξαν και άφησαν εκεί την τελευταία τους πνοή. Ηταν μια δύσκολη εποχή για τον ίδιο αλλά και για τη γυναίκα του Αλεξάνδρα, που πήρε τα τρία τους παιδιά -Αμαλία, Δημήτρη και Βασίλη- και εγκαταστάθηκαν στο μακρινό Λάτσι, 55 χλμ. από τις φυλακές του Σπατς.

Κάτω από πολλές δυσκολίες η οικογένεια κατάφερε να επιβιώσει στον αλβανικό Βορρά. Στο Λάτσι η Αμαλία γνώρισε τον Χρήστο Μάστορα, παππού του καλλιτέχνη, και ένωσαν τις ζωές τους φέρνοντας στον κόσμο τα δύο παιδιά του, τον Αλφρεντ και την Αννίτα, που μεγάλωσαν με αγάπη και πολλές στερήσεις.
F4-
Mε τη λατρεμένη του γιαγιά Αμαλία
Ο Αλφρεντ, αν και άριστος μαθητής, δεν του επετράπη από το καθεστώς να σπουδάσει στο πανεπιστήμιο λόγω οικογενειακής «προϊστορίας». Αργότερα κατάφερε να ολοκληρώσει τις σπουδές του ως μηχανικός μεταλλειολόγος, επάγγελμα που άσκησε στην Αλβανία και μετά το 1990 στην Ελλάδα. Τα δύσκολα αυτά χρόνια μοναδική παρηγοριά είναι η παραδοσιακή ηπειρώτικη μουσική που το άκουσμά της λείαινε τις πίκρες και τις αγωνίες. Με την ηπειρώτικη μουσική μεγάλωσε και ο Χρήστος Μάστορας, που τη θεωρεί κομμάτι της κουλτούρας του, δίνοντας μεγάλη σημασία στην παράδοση.
Το 1971 ο μπαρμπα-Βαγγέλης αποφυλακίστηκε πρόωρα και επέστρεψε μόνιμα στο Βοδίνο, όπου έζησε έως τα βαθιά του γεράματα. Απεβίωσε το 2003 σε ηλικία 87 ετών. Ο Χρήστος Μάστορας μιλάει πάντα με νοσταλγία για τον προπάππου Βαγγέλη και τα όσα δύσκολα πέρασε τα πέτρινα χρόνια στη φυλακή-κολαστήριο του Σπατς - και όχι μόνο.

Στο Κουκάκι
Οι γονείς του καλλιτέχνη Αλφρεντ και Ντονίκα γνωρίστηκαν στο μακρινό Λάτσι και με τις ευλογίες το κόμματος ένωσαν τις ζωές τους, φέρνοντας το 1986 στον κόσμο το πρώτο τους παιδί. Ηταν μια εποχή όπου τα θεμέλια του καθεστώτος άρχισαν να τρίζουν. Λίγο αργότερα γεννήθηκε και η αδελφή του Αμαλία.

Σε ηλικία μόλις 2 ετών ο Χρήστος ήρθε αντιμέτωπος με ένα σοβαρό πρόβλημα υγείας. Ενα είδος λευχαιμίας που χρειαζόταν συνεχείς μεταγγίσεις αίματος αφού δεν είχε καθόλου ερυθρά αιμοσφαίρια. Οι γιατροί στο νοσοκομείο των Τιράνων όπου νοσηλευόταν τον είχαν ξεγράψει, ευελπιστώντας σε ένα θαύμα, που τελικά ήρθε από έναν ιδιοφυή αλλά παρεξηγημένο ιδιώτη γιατρό -με το όνομα Αχιλλέας- ο οποίος ζούσε σε διπλανό χωριό στη Δρόπολη.

Ο γιατρός αυτός ήταν περιζήτητος μέσα στη μειονότητα και ο πατέρας του Χρήστου ταξίδεψε χιλιόμετρα μακριά προκειμένου να τον συναντήσει και να του δείξει τις εξετάσεις. Ο Αχιλλέας κλείστηκε στο εργαστήριό του και παρασκεύασε ένα φάρμακο από βότανα, το οποίο έδωσε στον Αλφρεντ Μάστορα λέγοντάς του να το πίνει το παιδί κρυφά από τους γιατρούς. Οπως και έγινε, με αποτέλεσμα μέσα σε λίγες εβδομάδες το πρόσωπο του 2χρονου Χρήστου να κοκκινίσει και πάλι, κάνοντας τους γιατρούς του νοσοκομείου να μιλούν για θαύμα.

Η πτώση του καθεστώτος, το άνοιγμα των συνόρων και ο πόθος για έναν καλύτερο τρόπο ζωής οδήγησε την οικογένεια Μάστορα στην Ελλάδα. Ηταν μια ιδιαίτερη στιγμή για τον μικρό Χρήστο και την οικογένειά του όταν περνούσαν τα σύνορα της Κακαβιάς και πατούσαν για πρώτη φορά το ελληνικό έδαφος. Τελικά το Βοδίνο ήταν τόσο κοντά αλλά και τόσο μακριά από την Ελλάδα τα δύσκολα και πέτρινα χρόνια που προηγήθηκαν.
F2-
H ανάρτηση της... αγανάκτησης στα social media που προκάλεσε την παρέμβαση του ίδιου του πρωθυπουργού για να διορθωθεί η αδικία
F3-
Η οικογένεια εγκαταστάθηκε στο Κουκάκι, όπου έστησαν τη νέα τους ζωή. Δύσκολα αλλά με αξιοπρέπεια και μεγαλώνοντας με αγάπη τα δύο τους παιδιά.
Ο πατέρας του Αλφρεντ ήταν αυτός που του μετέδωσε την αγάπη για τη μουσική, και ειδικά για την κιθάρα, με την οποία τον νανούριζε μωρό. «Ημουν μωράκι και ο πατέρας μου από δίπλα κρατούσε μια ηλεκτρική κιθάρα, την οποία έμαθα αργότερα ότι την είχε φτιάξει μόνος του. Ημουν σχεδόν κρεμασμένος από το μπράτσο της κιθάρας. Ο ήχος της με τρέλαινε», εξομολογήθηκε ο Χρήστος σε παλαιότερη συνέντευξή του, τονίζοντας ότι από τότε που θυμάται τον εαυτό του ήξερε πως θα γίνει κιθαρίστας.

Συγγενείς θυμούνται τον Χρήστο μικρό παιδί ακόμη, με τα ξαδέλφια του στο δωμάτιό του, να δίνει μουσικές παραστάσεις ενώπιόν τους εισπράττοντας το χειροκρότημά τους. Στο Δημοτικό δημιουργεί με δύο φίλους του μουσικό γκρουπ γράφοντας και ερμηνεύοντας στίχους πάνω στις έτοιμες μελωδίες ενός αρμόνιου του πατέρα του. Την ίδια εποχή ξεκινάει μαθήματα κιθάρας και μεγαλώνοντας αρχίζει να τον συναρπάζει η μουσική metal, που στάθηκε καθοριστική στο να ασχοληθεί με την ηλεκτρική κιθάρα και τη μετέπειτα εξέλιξή του. Στο Γυμνάσιο κλειδώνεται με τις ώρες στο δωμάτιό του και πειραματίζεται ηχογραφώντας ελληνικές και ξένες επιτυχίες. Πνεύμα ανήσυχο, με μια ηλεκτρική κιθάρα θα ξεκινήσει να ηχογραφεί σε υπολογιστή δημιουργώντας δικά του τραγούδια, ενώ όταν έφτασε στο Λύκειο δημιούργησε την πρώτη του μπάντα, τους True Illusion.

Γράφοντας στίχους και ερμηνεύοντας τα τραγούδια του, ξεκινάει να εμφανίζεται σε μουσικές σκηνές για ροκ και έντεχνη μουσική, αρχικά Τετάρτες και μετά Σαββατοκύριακα, αφήνοντας τις καλύτερες εντυπώσεις για τις φωνητικές του ικανότητες αλλά και για το dress code του: άσπρο καπέλο και τιράντες. Ως τα 22 του ήταν στραμμένος κυρίως στο ξένο ρεπερτόριο. Ακόμη και όταν δημιουργήθηκαν τo 2008 οι Μέλισσες, τα πρώτα τραγούδια είχαν καθαρά ποπ μορφή. Ωστόσο στην πορεία οι έξωθεν επιρροές λειάνθηκαν και το σχήμα ακολούθησε τη θεαματική μουσική πορεία που γνωρίζουμε. 
 

Τρίτη 18 Φεβρουαρίου 2020

Κομισιόν: Πλήρης σεβασμός των δικαιωμάτων της Ελληνικής Εθνικής Μειονότητας στην Αλβανία

Φωτ. αρχείου: Τελετή μνήμης προς τιμήν Ελλήνων πεσόντων Στρατιωτικών κατά τον Ελληνο-Ιταλικό πόλεμο στο Στρατιωτικό Κοιμητήριο στου Βουλιαράτες Αλβανίας την Κυριακή, 28 Οκτωβρίου 2018. (EUROKINISSI/ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΜΠΑΚΟΛΑΣ)
ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ. «Η Επιτροπή παρακολουθεί εκ του σύνεγγυς τις προετοιμασίες για την απογραφή πληθυσμού και κατοικιών του 2020, που θα πραγματοποιηθεί στην Αλβανία, συμπεριλαμβανομένου του νομοθετικού έργου που σχετίζεται με το σχέδιο νόμου για την απογραφή. Η Επιτροπή αναμένει από την Αλβανία να διεξαγάγει την απογραφή του 2020 σύμφωνα με τα σχετικά διεθνή πρότυπα». Αυτό απάντησε ο αρμόδιος Ευρωπαίος επίτροπος για τη Διεύρυνση, Olivér Várhelyi, στον ευρωβουλευτή της ΝΔ, Μανώλη Κεφαλογιάννη, ο οποίος, με ερώτησή του, είχε ζητήσει να ενημερωθεί ενόψει τις επικείμενης απογραφής στην Αλβανία για τις ενέργειες της Κομισιόν για τη διασφάλιση των δικαιωμάτων αυτοπροσδιορισμού της Ελληνικής Εθνικής Μειονότητας στην Αλβανία και της αντικειμενικής προσέγγισης της θρησκευτικής διαστρωμάτωσης της αλβανικής κοινωνίας.
Στην απάντηση προς τον κ. Κεφαλογιάννη, ο οποίος είναι και πρόεδρος της Επιτροπής Σταθεροποίησης και Σύνδεσης ΕΕ-Αλβανίας, ο επίτροπος προσθέτει: «Ειδικότερα, συνιστάται στις αλβανικές Αρχές να διασφαλίσουν ότι οι συστάσεις του Συμβουλίου της Ευρώπης σχετικά με το σχέδιο νόμου για την απογραφή λαμβάνονται πλήρως υπόψη και να ακολουθούν τις κατευθυντήριες γραμμές της EUROSTAT και της συνδιάσκεψης των Ευρωπαίων στατιστικολόγων για την εκτέλεση της απογραφής του 2020. Η διαδικασία θα πρέπει να διεξάγεται με πλήρη σεβασμό των θεμελιωδών δικαιωμάτων. Η Ευρωπαϊκή Ένωση στηρίζει την Αλβανία στην εκτέλεση της επικείμενης απογραφής με χρηματοδοτική στήριξη ύψους 4,8 εκατ. ευρώ».

Κυριακή 16 Φεβρουαρίου 2020

Ακραίοι Αλβανοί επιχείρησαν να καταστρέψουν την προτομή του Σαχίνη στη Δερβιτσάνη

Ο μανιώδης τρόπος των αλβανικών Μ.Μ.Ε. και τα ασταμάτητες κλήσεις τους προς όλους τους Αλβανούς να καταστρέψουν οτιδήποτε θεωρούν εχθρικό για την εθνική τους ακεραιότητα, φαίνεται πως οδήγησε ομάδα ακραίων εθνικιστών της περιοχής του Αργυροκάστρου, προς τη Δερβιτσάνη. Σκοπός τους η καταστροφή της προτομής του Βασιλείου Σαχίνη, η οποία και βρίσκεται πλησίον της εκκλησίας τους χωριού.
Δημοσιεύματα βορειοηπειρωτικών μέσων ενημέρωσης, κάνουν λόγο για δέκα νεαρούς οι οποίοι και προσήχθησαν στην Αστυνομική Διεύθυνση Αργυροκάστρου, κατηγορούμενοι και για άλλες ακραίες ενέργειες προηγούμενων ετών. 
Απ' ότι έχουμε ενημερωθεί, δύο οχήματα της Αστυνομίας έχουν επιληφθεί του όλου γεγονότος και δεν έχει σημειωθεί μέχρι στιγμής καμία βεβήλωση στο μνημείο του εθνομάρτυρα.
Αξίζει να αναφερθεί πως σύμφωνα με τα μειονοτικά δικαιώματα των Ελλήνων στην Αλβανία, η ανέγερση ή και η τοποθέτηση μνημείων προς τιμήν προσωπικοτήτων της ιστορίας τους, επιτρέπεται από το κράτος και στην προκειμένη περίπτωση πληρούνται όλες οι νομικές προϋποθέσεις.

Η Αποχώρηση Του Ελληνικού Στρατού Από Την Β Ήπειρο Και Οι Προετοιμασίες Για Τον Αγώνα- Ελευθερία Μαντά

Στον Αρχιεπίσκοπο Αναστάσιο το διεθνές βραβείο «KlausHemmerle 2020»- Kryepiskopit Anastas iu dorëzua Çmimi Ndërkombëtar “Klaus Hemmerle 2020”

Αποτέλεσμα εικόνας για ααχεν καθεδρικοσ
Στον Αρχιεπίσκοπο Αναστάσιο το διεθνές βραβείο
«KlausHemmerle 2020»
για την συμβολή του στην προσέγγιση και ειρηνική συνύπαρξη
κοινοτήτων διαφορετικών παραδόσεων

Με το βραβείο KlausHemmerle 2020 θα τιμηθεί ο Αρχιεπίσκοπος Τιράνων, Δυρραχίου και πάσης Αλβανίας κ. Αναστάσιος, την Παρασκευή 14 Φεβρουαρίου 2020 στις 7μμ, στον ιστορικό Καθεδρικό Ναό του Aachen της Γερμανίας. Η τιμητική αυτή διάκριση απονέμεται ανά διετία από την Κίνηση Fokolare σε διεθνείς προσωπικότητες, οι οποίες έχουν συμβάλει στην προσέγγιση και κατανόηση κοινοτήτων με διαφορετικές πολιτιστικές και θρησκευτικές παραδόσεις. Τον Έπαινο του τιμωμένου (Laudatio) θα εκφωνήσει ο Καρδινάλιος KurtKoch, Πρόεδρος του «Ποντιφικού Συμβουλίου για την Προώθηση της Χριστιανικής Eνότητος» (PCPCU). Στην ευχαριστήρια αντιφώνησή του ο Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος θα αναφερθεί σύντομα στο θέμα «Ειρηνική συνύπαρξη σε ένα πολυθρησκευτικό κόσμο». Η τελετή θα κλείσει με πρόγραμμα κλασικής μουσικής.
Οι Fokolare είναι μια Ρωμαιοκαθολική «Κίνηση πνευματικής και κοινωνικής ανανεώσεως», που αποβλέπει στην επικράτηση της ειρήνης και την αρμονική συνύπαρξη των ανθρώπων και των λαών. Αριθμούν περίπου 140.000 μέλη και δραστηριοποιούνται σε 180 χώρες. Από το 2002 έχουν θεσπίσει το εν λόγω βραβείο προς τιμήν του πνευματικού «γεφυροποιού» KlausHemmerle (1929-1994), ο οποίος διετέλεσε Επίσκοπος Aachen (1975-1994) και Καθηγητής της Φιλοσοφίας της Θρησκείας.
Με την ευκαιρία της εκδηλώσεως αυτής θα είναι διαθέσιμη στους ενδιαφερόμενους η γερμανική μετάφραση του βιβλίου του Αρχιεπισκόπου Αναστασίου «Ιεραποστολή στα ίχνη του Χριστού», που πρόσφατα εκδόθηκε με τη φροντίδα του Πανεπιστημίου του Friburg, Ελβετίας.
(Γραφείο Τύπου) 12.2.2020

................................

Më 14 shkurt 2020, Kryepiskopi i Tiranës, Durrësit dhe i Gjithë Shqipërisë, Anastasi, u nderua me Çmimin “Klaus Hemmerle 2020”, Për kontributin e tij në përqasjen dhe bashkekzistencën paqësore të komuniteteve të traditave të ndryshme. Ceremonia e dorëzimit të Çmimit u bë në Kishën Katedrale historike të Aahenit, në Gjermani, ku morën pjesë më shumë se 300 të ftuar. Veprimtaria u hap me muzikë klasike.
Pastaj ipeshkvi i Aaheni, Dr. Helmut Dieser, bëri mirëseardhjen, duke e quajtur Kryepiskopin Anastas “pionier të besimit dhe ekumenizmit”.
Lavdërimin (Laudatio) për personin e nderuar me këtë çmim e mbajti kardinali Kurt Koh, President i “Këshillit Pontifik për Promovimin e Unitetit të Krishterë” (PCPCU), që kishte ardhur posaçërisht me këtë rast. Ai foli për rrugëtimin hierapostolik të Kryepiskopit Anastas, që e çoi në Afrikë e më pas në Shqipëri, duke ndërtuar gjithmonë marrëdhënie respekti të thellë me pjesëtarët e besimeve të tjera. Ai theksoi gjithashtu, se shembulli i Fortlumturisë së Tij është dëshmi se dialogu ndërfetar dhe angazhimi hierapostolik nuk janë në kontradiktë me njëri-tjetrin.
Gjithashtu, përshëndetën Presidentja e Lëvizjes së Fokolarëve, Maria Voce, Kryetari i Konferencë së Episkopëve Orthodhoksë të Gjermanisë, Mitropoliti Augustos Lambardakis dhe përfaqësues të Levizjes. Në ceremoni merrnin pjesë edhe episkopë orthodhoksë të kishave në Gjermani.
Në përshëndetjen e tij falënderuese, Kryepiskopi Anastas foli për temën “Bashkekzistenca paqësore në një botë multifetare”.
Me këtë rast u promovua edhe botimi në gjermanisht i librit të Kryepiskopit Anastas “Ierapostoli në gjurmët e Krishtit” “Mission auf dem Weg Jesu Christi”.
Ceremonia u mbyll me një program me muzikë klasike, me pjesë nga Bah.
Më parë, Kryepiskopi Anastas ishte pritur me këtë rast nga Kryetarja e Bashkisë së Ahahenit, Marianne Konradt.
Fokolarët janë një “Lëvizje për ripërtëritje shpirtërore dhe sociale” romano-katolike, që ka për qëllim arritjen e paqes dhe të bashkekzistencës paqësore midis njerëzve dhe popujve. Ata numërojnë reth 140.000 anëtarë dhe veprojnë në 180 vende. Prej vitit 2002 kanë themeluar çmimin në fjalë për nder të Klaus Hemmerle (1929-1994), “këtij ndërtuesi urash” shpirtërore, i cili ka qenë Episkop i Aahen (1975-1994) dhe profesor i Filozofisë së Fesë.

Η εικόνα ίσως περιέχει: 1 άτομο, πίνακαςΗ εικόνα ίσως περιέχει: 3 άτομα, άτομα στέκονται και κουστούμιΗ εικόνα ίσως περιέχει: 2 άτομα, εσωτερικός χώροςΗ εικόνα ίσως περιέχει: 12 άτομα, εσωτερικός χώρος
Η εικόνα ίσως περιέχει: 6 άτομα, άτομα στέκονται και εσωτερικός χώροςΗ εικόνα ίσως περιέχει: ένα ή περισσότερα άτομα και εσωτερικός χώρος
Η εικόνα ίσως περιέχει: 1 άτομο, εσωτερικός χώροςΗ εικόνα ίσως περιέχει: 1 άτομο, εσωτερικός χώροςΗ εικόνα ίσως περιέχει: ένα ή περισσότερα άτομα, πλήθος, εσωτερικός χώρος και υπαίθριες δραστηριότητες

Ενισχύστε οικονομικά την προσπάθεια μας!

Ετικέτες

ενημέρωση (2161) ενημέρωση-informacion (1422) Αλβανία (904) ορθοδοξία (422) ιστορία-historia (373) Εθνική Ελληνική Μειονότητα (366) ελληνοαλβανικές σχέσεις (311) ορθόδοξη πίστη - besimi orthodhoks (277) Εθνική Ελληνική Μειονότητα - Minoriteti Etnik Grek (253) Β Ήπειρος (239) ορθοδοξία-orthodhoksia (232) ορθόδοξη πίστη (222) εθνικισμός (195) διωγμοί (162) τσάμηδες (122) shqip (119) Κορυτσά-Korçë (118) Κορυτσά Β Ήπειρος (103) informacion (100) Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος (97) ορθόδοξη ζωή (96) ορθόδοξη ζωή- jeta orthodhokse (75) διωγμοί - përndjekje (61) ορθόδοξο βίωμα (59) εθνικισμός-nacionalizmi (56) ορθόδοξη εκκλησία της Αλβανίας (55) Ελλάδα-Αλβανία (48) Ι.Μ Κορυτσάς - Mitropolia e Shenjtë Korçë (45) ανθελληνισμός (44) Ελληνικό Σχολείο Όμηρος (43) πολιτισμός - kulturë (43) besimi orthodhoks (40) Γενικό Προξενείο Ελλάδος Κορυτσά (39) Ορθόδοξη Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Αλβανίας - Kisha Orthodhokse Autoqefale Shqiptare (37) ιστορία ορθοδοξίας (36) βίντεο (34) Shqipëria (32) ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ 1821 (32) κομμουνισμός- komunizmi (30) πνευματικά (27) Μητρόπολη Κορυτσάς - MItropolia e Korçës (24) πολιτική-politikë (23) απόδημος ελληνισμός-helenizmi i diasporës (22) αλβανικά (21) εκπαίδευση (21) Αρχαία Ελλάδα (20) helenët-Έλληνες (19) κομμουνισμός (19) Greqia (17) Βλαχόφωνοι Έλληνες (15)