Παρασκευή 18 Σεπτεμβρίου 2020

Προσέξτε την πέμπτη φάλαγγα

 

. Για να δείτε πως γίνεται η «μάχη της ενημέρωσης» στην Ελλάδα, βγήκαν το Σαββατοκύριακο διάφορα ΜΜΕ με φωτογραφίες παιδιών λαθρομεταναστών να έχουν «εγκατασταθεί» σε νεκροταφεία γύρω από το Μόρια.

Με λεζάντες για «τα καημένα τα παιδάκια» που ταλαιπωρούνται γιατί δεν έχουν που να κοιμηθούν…

Εννοείται ότι και στο διεθνή τύπου κυκλοφόρησαν τέτοιες φωτογραφίες από το «δράμα» της Μόριας…

Υπήρξαν ακόμα και κάποια σχόλια για το πόσα γεύματα παιδιών ή σχολεία για παιδιά (λαθρομεταναστών) θα μπορούσαμε να προσφέρουμε με τα χρήματα που δόθηκαν για τα πολεμικά αεροσκάφη Ραφάλ, τις φρεγάτες και το υπόλοιπο εξοπλιστικό πρόγραμμα που ανακοίνωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στη Θεσσαλονίκη…

Μερικές διευκρινίσεις:

–Πρώτον, τα παιδάκια αυτά στις φωτογραφίες βρέθηκαν χωρίς καταλύματα όχι επειδή εμείς οι «άκαρδοι» τα εγκαταλείψαμε, αλλά επειδή οι γονείς τους ή οι λοιποί ενήλικοι των καταυλισμών έκαψαν τις εγκαταστάσεις όπου ζούσαν! Και τις οποίες εμείς τους είχαμε προφέρει…

–Δεν έκαψαν μόνο τις σκηνές. Έκαψαν και τις νοσοκομειακές εγκαταστάσεις του καταυλισμού που είχαν πρόσφατα εγκαινιαστεί.

–Και επειδή δεν τα κάηκαν όλα με τη μία, έβαλαν και δεύτερη και τρίτη και τέταρτη φορά πυρκαγιές μέχρι να γίνουν όλα στάχτη

–Και όχι μόνο έβαλαν φωτιές, αλλά είχαν φροντίσει ήδη να απομακρύνουν όλους όσους διέμεναν μέσα, μαζί με τα υπάρχοντά τους. Δηλαδή ήταν σχεδιασμένο και προμελετημένο.

Και φρόντισαν να εμποδίσουν την πυροσβεστική να πάει και να σβήσει τις φωτιές.

Δηλαδή ήταν εγκληματική πράξη – από την αρχή ως το τέλος!

Το έγραψε και ο διεθνής Τύπος: Ότι έβαλαν φωτιά στους καταυλισμούς τους, γιατί ήθελαν να εκβιάσουν την ελληνική κυβέρνηση να τους μεταφέρει στην ενδοχώρα.

–Κι ακόμα όπως αποκαλύπτεται από έρευνα των ελληνικών αρχών – από τα κινητά τους κλπ. – για την οργάνωση των εμπρησμών ήταν σε επαφή με τρείς τουλάχιστον ξένες ΜΚΟ, εκ των οποίων η μία δηλώνει ως έδρα την Αθήνα!

–Κι ύστερα απ’ όλα αυτά, αντί να ψάχνουμε να βρούμε ποιος διέπραξε το έγκλημα (γιατί ο εμπρησμός και η φθορά δημόσιας περιουσίας είναι έγκλημα), εμείς ασχολούμαστε με το πού θα μείνουν τα παιδάκια – που ο γονείς τους έκαψαν τις εγκαταστάσεις όπου διέμεναν.

Αντί να ψάχνουμε ποιοί οργάνωσαν και με ποιους διασυνδέονται όσοι διέπραξαν το έγκλημα, ασχολούμαστε πώς θα φροντίσουμε τα παιδάκια…

Για τα παιδάκια το πρόβλημα είναι πολύ απλό: Τα παίρνουμε από τους γονείς τους και τα φροντίζουμε σε ίδρυμα, να έχουν στέγαση, σίτιση, περίθαλψη κλπ.

Ασφάλεια και θαλπωρή! (Μιλάμε για αληθινλα παιδάκια όχι για…20αρηδες «ασυνόδευτους»!)

Καμία αντίρρηση.

Αλλά όσους έκαψαν τα πάντα,

όσους κατέστρεψαν την φιλοξενία που τους προσφέραμε,

όσους στράφηκαν ανοικτά κατά τους κράτους που τους φιλοξενεί,

ενώ οι ίδιοι μπήκαν παράνομα και με το έτσι θέλω,

γι’ αυτούς καμία επιείκεια και καμία ανοχή!

Αυτοί έχουν παραβιάσει πλέον το… μισό Ποινικό Κώδικα και θα έπρεπε ήδη να βρίσκονται υπό απέλαση.

Τίποτε λιγότερο και τίποτε περισσότερο…

Τα παιδιά δεν μας φταίνε σε τίποτε, ποτέ δεν αρνηθήκαμε να περιθάλψουμε αθώα παιδιά, αλλά οι ενήλικες είναι πολλαπλά εγκληματίες – και μια ακόμα φορά: γιατί χρησιμοποιούν ως «ασπίδα» τους ανήλικα παιδιά!

Και αυτούς δεν τους ανεχόμαστε πλέον.

Ούτε έχουμε κανενός είδους «υποχρέωση» να τους ανεχθούμε.

Αντίθετα έχουμε κάθε υποχρέωση να τους απομακρύνουμε

Σκεφτείτε να πάει κάποιος Έλληνας πολίτης να βάλει φωτιά στο σπίτι του κι ύστερα να επικαλείται ότι «πεινάνε τα παιδιά του» για να μην… διωχθεί ο ίδιος.   

Θα ήταν γελοίο αν το έκανε ένας Έλληνας. Είναι ακόμα πιο γελοίο και προκλητικό, όταν το κάνουν παράνομοι μετανάστες που δεν τίμησαν ποτέ τη φιλοξενία που τους προσφέρθηκε…

–Έχουμε ήδη καταγγείλει, ως κράτος, εργαλειοποίηση των λαθρομεταναστών. Κι όταν αρχίζουν κι εκδηλώνουν τις πραγματικές προθέσεις τους, εμείς ασχολούμαστε να τα… παιδάκια.

–Έχουμε ήδη καταγγείλει ότι η Τουρκία ετοιμάζει «υβριδική επίθεση» κατά των ακριτικών νησιών μας (και στον Έβρο). Κι όταν εκδηλώνεται πλέον η υβριδική επίθεση, εμείς μιλάμε για… «τα παιδάκια που υποφέρουν», χωρίς σκηνές (γιατί τις έκαψαν οι γονείς τους!)

–Έχουν ξαμοληθεί 12,5 χιλιάδες λαθρομετανάστες στα βουνά και τα λαγκάδια της Λέσβου, απέναντι από την Τουρκία, εκ των οποίων, αρκετοί φέρουν και «αγχέμαχα» όπλα πλέον, έχουν επαφή με τους «απέναντι» – συντονίζονται και καθοδηγούνται από ΜΚΟ που συνεργάζονται με τους «απέναντι» – κι εμείς μιλάμε …«για παιδάκια», που δεν έχουν που θα κοιμηθούν.

Τα παιδάκια αυτά δεν έπρεπε – εδώ και πολύ καιρό – να βρίσκονται σε καταυλισμούς όπως η Μόρια.

Υπάρχουν φήμες – που τις έχει δημοσιεύσει από καιρό και ο διεθνής τύπος – ότι τα παιδιά αυτά και βιάζονταν και κάποιες φορές εκδίδονταν! Κι όμως τα άφησαν να μένουν με τους βιαστές τους για χρόνια…

Και ενώ κανείς δεν τα νοιάστηκε, τώρα ξαφνικά τα «θυμήθηκαν».

Το πιο σωτήριο μέτρο – που έπρεπε να είχε ληφθεί από καιρό – είναι κλειστά κέντρα που σημαίνει τρία πράγματα:

–Πρώτον κλειστά δηλαδή φρουρούμενα κέντρα. Προαναχωρησιακές φυλακές…

–Δεύτερον, χωριστά για άνδρες και χωριστά για γυναικόπαιδα – όπως συμβαίνει σε κάθε φυλακή – για να προστατευθούν οι γυναίκες και τα παιδιά από τους βιασμούς, τους βιαστές και την εκμετάλλευση…

–Τρίτον, η ευθύνη για την εσωτερική τάξη και την εξωτερική φρούρηση αυτών των κέντρων στις ελληνικές αρχές – ΚΑΙ ΜΟΝΟ!

Δεν μπορεί να συμβαίνουν τέτοια αίσχη στο έδαφός μας και το ελληνικό κράτος να μην έχει κανένα έλεγχο – και καμία ευθύνη!

Όποιος ενδιαφέρεται λοιπόν, για τα «παιδάκια», ζητάει κλειστά, φρουρούμενα προαναχωρησιακά κέντρα αμέσως!

Όποιος ενδιαφέρεται να ακυρωθούν τα σχέδια «υβριδικής επίθεσης» – που έχει ήδη αρχίσει – από την πλευρά της Τουρκίας, απαιτεί κλειστά, χωριστά και προαναχωρησιακά κέντρα αμέσως.

Και άμεση απομάκρυνση όλων των ΜΚΟ από τα νησιά. Μετά απ’ όσα έγιναν στη Μόρια δεν δικαιολογείται – και δεν συγχωρείται – καμία καθυστέρηση.

Όποιος αυτά δεν τα βλέπει και δεν τα απαιτεί, παίζει το παιγνίδι των ΜΚΟ και εξυπηρετεί την «υβριδική επίθεση» της Τουρκίας.

Κι όποιος ζητά να πάψουμε να ξοδεύουμε για την άμυνά μας – που βρίσκεται υπό άμεση απειλή πλέον – για να «φροντίζουμε παιδάκια» που μας ήλθαν παράνομα και που οι γονείς τους καίνε και καταστρέφουν ό,τι τους έχουμε προσφέρει ως τώρα – αυτός δεν είναι απλά ηλίθιος!

«Κατευθυνόμενος» είναι… 

ΥΓ. Η Τουρκική επιθετικότητα δεν «πέρασε» επειδή απομακρύνθηκε το Όρουκ Ρέϊς από την ελληνική υφαλοκρηπίδα στην Ανατολική Μεσόγειο. Ελιγμός είναι για να αποφύγει η Τουρκία τις ευρωπαϊκές κυρώσεις στο επόμενο δεκαήμερο.

Έκλεισαν προσωρινά το ένα «μέτωπο», αλλά φρόντισαν να ανοίξουν άλλα: Στα νησιά μας!

Και στο μεταξύ απομάκρυναν το πολεμικό ναυτικό τους, αλλά επιστρατεύουν την «Πέμπτη φάλαγγα» των ΜΚΟ στα ελληνικά νησιά.

Προσέξτε την Πέμπτη φάλαγγα! Από αυτήν πλέον κινδυνεύουμε περισσότερο…



http://www.antibaro.gr/

Σάββατο 12 Σεπτεμβρίου 2020

ΥΛΟΤΟΜΟΙ, ΚΑΠΟΥ ΣΤΑ ΝΕΡΟΠΡΙΟΝΑ ΤΟΥ ΚΑΤΩ ΣΕΛΙΟΥ, ΣΤΟ ΒΟΥΝΟ ΒΕΡΜΙΟ - Druvarë diku në Neropriona (sharrat me ujë) të Selit të Poshtëm, në Malin Vermi

 Υλοτόμοι, κάπου στα νεροπρίονα του Κάτω Σελίου, στο βουνό Βέρμιο

Άγνωστοι υλοτόμοι, κάπου στα νεροπρίονα του Κάτω Σελίου, στο βουνό Βέρμιο. Πιστεύεται ότι ο πρώτος, από τα αριστερά, είναι ο Μήτης Σκέντες από το χωριό Ντάρδα Κορυτσάς και ο δεύτερος, ο Ιωάννης Τορορής από το χωριό Σινίτσα, επίσης, της Κορυτσάς. Τα λοιπά πρόσωπα δεν έχουν ταυτιστεί. Εκτιμάται ότι η φωτογραφία έχει τραβηχτεί μεταξύ των ετών 1920 – 1925.

Druvarë të panjohur diku në sharrat me ujë të Selit të Poshtëm në Malet e Vermiut. Besohet që i pari nga e majta është Miti Skendi nga fshati Dardhë i Korçës dhe i dyti Joan Torori nga fshati Sinicë e Korçës. Personat e tjerë nuk janë të identifikuar. Vlerësohet që fotografia të jetë bërë diku rreth viteve 1920-1925. 

Δευτέρα 7 Σεπτεμβρίου 2020

Σχόλιο του Μακαριότατου Αρχιεπισκόπου Τιράνων και πάσης Αλβανίας κ.κ. Αναστάσιο στον απόστολο της Κυριακής ΙΓ Ματθαίου!- Koment mbi apostullin e së dielës nga Fortlumturia e tij Kryepiskopi i Tiranës imzot Anastasi!


 

Οι Βορειοηπειρώτες είναι Έλληνες και όχι αλλοδαποί

 Η Εθνική Ελληνική Μειονότητα της   Αλβανίας γνώρισε την καταπίεση, τον διωγμό, τη βίαιη   και αλλαγή της πολιτιστικής της ταυτότητας στα πλαίσια της σκληρότητας του αθεϊστικού, δικτατορικού καθεστώτος που κυβέρνησε την Αλβανία επί πέντε δεκαετίες.

Ο φόβος κι ο τρόμος, η σκληρότητα και η καταπίεση, οι εξορίες, οι φυλακίσεις και οι θανατώσεις, είχαν, εκτός των άλλων, και τον «σύνδρομο» ΕΛΛΑΔΑ. Στο όνομα της Ελλάδας φυλακίστηκαν και εξορίστηκαν εκατοντάδες χιλιάδες. Με το όνομα της Ελλάδας εκτελέστηκαν  και διανοούμενοι παλικάρια.

Το όνομά της Ελλάδας «κλείνονταν» συχνά και «βαπτίζονταν» με τα πιο αισχρά λόγια. Τα σύνορά της κλείστηκαν ερμητικά και όχι απλά αλλά με ηλεκτροφόρα συρματοπλέγματα.

Δεν αρκέστηκαν με αυτά. Τα σχέδια των εκάστοτε αλβανικών κυβερνήσεων ήταν πιο βαθιά, πιο μελετημένα, πιο στοχευμένα. Ήταν η αλλοίωση και η αφομοίωση του μειονοτικού ελληνικού στοιχείου. Με την γλώσσα, την θρησκεία, την δημογραφική αλλοίωση, δημιουργία «γκέτου» ή μειονοτικών ζωνών, τις συνεδριάσεις, τις ομιλίες, τα έγγραφα στην αλβανική…

Η κομμουνιστική προπαγάνδα υπέρ της ανωτερότητας των Αλβανών, είχε και τον αντίποδα: την κατωτερότητα των μειονοτικών με τα παρατσούκλια: «μειονοτικοί», «ερχόμενοι», και σε κάθε «αμαρτία»  σκ..έλληνες.. Ψυχολογικά τερτίπια αυτά, για να μουδιάσουν το ελληνικό στοιχείο, να νοιώσουν υποβαθμισμένοι και υποχρεωμένοι που… τους ανέχονται και που απολαμβάνουν όλα τα δικαιώματα.

Άντεξαν οι Έλληνες της Αλβανίας.

Καταρρεύσανε τα συρματοπλέγματα, άνοιξαν τα σύνορα. Φύσηξε ένας καινούργιος άνεμος. Ο άνεμος της δημοκρατίας και των ελευθεριών, των ανθρωπίνων και μειονοτικών δικαιωμάτων.  

Δυστυχώς ο άνεμος αυτός δεν μπόρεσε να παρασύρει τις χρόνιες μεθοδεύσεις και την ταχτική προς την Ελληνική Μειονότητα. Δεν μπόρεσε ν’ αλλάξει την νοοτροπία των αλβανικών κυβερνήσεων προς την Ελλάδα και προς τους Βορειοηπειρώτες. Μάλλον ο άνεμος αυτός έφερε πιο πολύ εθνικισμό. Πιο πολύ μίσος. 

Τα μέτρα και οι ενέργειες των Αλβανικών  αρχών, σε βάρος της Εθνικής   Ελληνικής Μειονότητας στην Αλβανία, καλλιεργούν κλίμα ανασφάλειας στα μέλη της και οδηγούν στην περιθωριοποίηση, τον μαρασμό και τη μαζική φυγή τους. Ευρίσκονται σε πλήρη αντίθεση με τις κατά καιρούς υποσχέσεις της αλβανικής πολιτικής ηγεσίας για σεβασμό των δικαιωμάτων της μειονότητας καθώς επίσης και με τα διεθνή κείμενα για προστασία των μειονοτικών  και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

 

Νωχελική και η πολιτική της Ελλάδος.

Πολύ θερμά υποδέχτηκε ο ελληνικός λαός τους κατά εκατοντάδες Βορειοηπειρώτες τα πρώτα χρόνια της μαζικής φυγής, όταν έπεσαν τα ηλεκτροφόρα συρματοπλέγματα και το όνειρο της αγκάλης της Μητέρας Ελλάδος έγινε πραγματικότητα. Οι Βορειοηπειρώτες δεν θα το ξεχάσουν και θα τους είναι ευγνώμων.

Διαφορετική, όμως, ήταν η στάση των εκάστοτε ελληνικών κυβερνήσεων. «Να μην έχουμε προβλήματα με τους Αλβανούς, να τους μετακομίσομε σε κανένα ξερονήσι…» «Εδώ (Β. Ήπειρο) κατοικούν Αλβανοί πολίτες, που μιλούν Ελληνικά». «Αυτοί (Βορειοηπειρώτες) δεν δικαιούνται να γιορτάζουν τις εθνικές γιορτές (25η Μαρτίου & 28η Οκτωβρίου) και ν’ αναρτούν στα μπαλκόνια τους την ελληνική σημαία»… (Ωχ, τι έχουμε ν’ ακούσουμε άλλο!!!) ήταν στην πάροδο του χρόνου, δηλώσεις υψηλόβαθμων στελεχών του ΠΑΣΟΚ και του ΣΥΡΙΖΑ, κάνοντας την καρδιά μας θρύψαλα.

Δεν ήταν στο ύψος των περιστάσεων και η πολιτική της ΝΔ προς τον βορειοηπειρωτικό χώρο και τους Βορειοηπειρώτες.

Με πολλά ανακοινωθέντα, υπομνήματα και διαμαρτυρίες της οργάνωσης ΟΜΟΝΟΙΑ κατορθώθηκε η ελεύθερη επικοινωνία των Ελλήνων Βορειοηπειρωτών με τον εθνικό  κορμό. Με πολλές διαμάχες και εντριβές, κατορθώθηκε η απόκτηση της διπλής υπηκοότητας. Ν’ αναγνωριστεί ο Βορειοηπειρώτης Έλληνας de facto πως είναι Έλληνας.

Δεν άρκεσε αυτό. Η ρετσινιά του «Αλβανού», δεν θεραπεύτηκε ποτέ. Μόνον η λέξη «Αλβανία», χώρα προέλευσης, που αναγράφεται στην ταυτότητα, κεντρίζει υπαλλήλους και φαρισαίους, δημιουργώντας εμπόδια και ταλαιπωρίες στον κάτοχο Βορειοηπειρώτη, για την επίλυση κάποιου προβλήματος.

Για να επωφεληθείς κάποιο επίδομα, την σύνταξη του ΟΓΑ, κάποια βοήθεια αλληλεγγύης, πρέπει να είσαι κάτοικος της Ελλάδος, να έχεις μόνιμη κατοικία σε κάποιο μέρος της. Αλλιώς… 

Αλλά κι αυτά τα επιδόματα, όσοι κατόρθωσαν να τα απολαύσουν, με μια τσεκουριά ο κ. Σαμαράς τα πέταξε στο καλάθι των άχρηστων.

«Ήρθαν κυβερνήσεις και μεγάλες και μικρές και καμία δεν σου είπε τι έχεις, Δροπολίτισσα που κλαις», λέει ένα τραγούδι που τραγουδιέται στην Δρόπολη. Δυστυχώς οι στίχοι του τραγουδιού αυτού σήμερα ισχύουν για όλον τον Βορειοηπειρωτικό Ελληνισμό.

Ο κ. Βρούτσης ανήγγειλε κάποια ημερομηνία (το Μάρτιο της τρέχουσας χρονιάς), μπροστά στον Πρόεδρο της Βουλής πως θα δώσει μια λύση στο επίδομα των Βορειοηπειρωτών. Το έσπρωξε για τον Ιούνιο. Το δικαιολόγησε με την πανδημία του κορωνιού και τις οικονομικές δυσκολίες που υπάρχουν. Δεσμεύτηκε και ο Πρωθυπουργός κ. Μητσοτάκης ως απάντηση στον Βορειοηπειρώτη ταλαντούχο τραγουδιστή Χρήστο Μάστορα. Ακούγονται φωνές για τον Γενάρη!!!

Λόγια. Μόνον λόγια και εφαρμογή του ρητού «Τράβα και μη το κόβεις».

Δεν μπορούν να το χωνέψουν μερικοί πως οι Βορειοηπειρώτες είναι Έλληνες, είναι και Ευρωπαίοι και δεν είναι αλλοδαποί.

Έπρεπε από καιρό οι αστυνομικές διευθύνσεις να είχαν το γραφείο εξυπηρέτησης των ομογενών και όχι ένα κοινό γραφείο με το όνομα «Αλλοδαπών».

Έκλεισε το τελωνείο του Μαυροματίου. Μια διάβαση που εξυπηρετούσε άπταιστα τους ελληνικής καταγωγής πολίτες των νομών Δελβίνου και Αγίων Σαράντα. Ζητούν αρνητικό τεστ και καραντίνα οκτώ ημερών για να περάσεις τα σύνορα και να πας στην Ελλάδα. Κηδεύονται οι πατεράδες και οι μανάδες, χωρίς την παρουσία των παιδιών. Είναι τα μέτρα, είναι η καραντίνα. Χάνουν τις δουλειές τους. Και κάποιοι που έρχονται, λαθραία, από τα βουνά, όπως τα πρώτα χρόνια. 

Δικαιολογούμε  τα μέτρα του Υπουργείου Υγείας και της Κυβέρνησης γενικά, αλλά όχι σε βάρος των Βορειοηπειρωτών. Δεν είναι τα τεστ της κακαβιάς (που ένας Θεός ξέρει που γίνονται, πώς γίνονται και ποιοι πλουταίνουν, 100 ευρώ το τεστ), αλλά οι συναθροίσεις στα μπαρ και στα κέντρα διασκέδασης των νεών. Τα μέτρα αυτά είναι άλλο ένα «σήμα κινδύνου» της μη παραμονής στα πάτρια εδάφη, αλλά του ξεριζωμού.

Ο Βορειοηπειρωτικός Ελληνισμός θέλει έμπρακτες λύσεις, τόσο για την ασφάλεια και την παραμονή του εδώ στα πάτρια εδάφη, όσο και για την ίδια την επιβίωσή του.

Και μία από τις λύσεις είναι και η ξεκάθαρη αναγνώριση τους, όχι ως «μειονοτικοί» ή  «αλλοδαποί» αλλά ως Έλληνες.

Βαγγέλης Παπαχρήστος


https://www.sfeva.gr/

“Τρία πράγματα μας θυμίζουν τον χαμένο παράδεισο: το άρωμα των λουλουδιών, το κελάιδισμα των πουλιών και το γέλιο των παιδιών”.

 

“Διεγέλα τα πάντα, γέλωτος ορών άξια, τα τοις πολλοίς

σπουδαζόμενα”. 

άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος

Νομίζω είναι του Ντοστογιέφσκι η παρακάτω μυρίπνοος φράση: “Τρία πράγματα μας θυμίζουν τον χαμένο παράδεισο: το άρωμα των λουλουδιών, το κελάιδισμα των πουλιών και το γέλιο των παιδιών”. Και το γέλιο δεν ευφραίνει μόνον την ακοή, αλλά και την όραση, το βλέπεις, ζωγραφίζεται στο πρόσωπο, που λάμπει από χαρά.

Κατ’ εξοχήν χώρος γέλιου, παιδιάς και χαράς είναι η σχολική αίθουσα. Είναι φως η αίθουσα, έτσι ερμηνεύεται ετυμολογικώς η λέξη. Όποιος την επινόησε για τα σχολεία ήταν ποιητής ο άνθρωπος. Η λέξη πρωτοφανερώθηκε στις “αμμουδιές του Ομήρου”. Παράγεται από το ρήμα “αίθω” που σημαίνει καίω και φωτίζω και λάμπω. Ο αίθριος καιρός, ο αιθέριος, η αιθάλη (=καπνιά), ο Αιθίοπας (ο έχων καμένη όψη, ο μαύρος), όλες από το “αίθω”.

Και τα σχολεία παλιά, που οι άνθρωποι είχαν μεράκι και φιλοκαλία, τα έχτιζαν έτσι ώστε “απ’ τα πορτοπαράθυρα να έρχεται ο κυρ Ήλιος διαφεντευτής”. Και “απ’ της χώρας, ακάθαρτης, πολύβουης, αρρωστιάρας, μακριά, χτίστε τα σκολειά”, όπως όμορφα έγραφε ο Κωστής Παλαμάς.

Την Δευτέρα, 14 Σεπτεμβρίου, εορτή της “Παγκοσμίου Υψώσεως του τιμίου και ζωοποιού Σταυρού”, τα σχολεία ανοίγουν. Την ημέρα που η εκκλησία μας ψάλλει και υμνεί “τον φύλακα πάσης της οικουμένης…το αήττητον τρόπαιον ..τον ιατρό των ασθενούντων”, θα εμφανιστούμε στα σχολεία, αφύλακτοι και ηττημένοι. Θα αγιαστούν, όχι πρόσωπα, αλλά μασκοφόροι. Γέλωτος ορών άξια… 

Μόνο που το γέλιο των παιδιών δεν θα το βλέπουμε ούτε θα το ακούμε.

Το θέμα έχει διχάσει πολύ κόσμο. Σεβόμαστε σίγουρα τις απόψεις και την επιστημοσύνη των ειδικών ιατρών. Όσα σημειώνω, τα γράφω ως δάσκαλος, με τριαντάχρονη εμπειρία σχολικής αίθουσας και διδασκαλίας. Είναι, νομίζω, δημοκρατικό και λογικό να καταθέτουμε την γνώμη μας ως ειδικοί της σχολικής αγωγής και ζωής. Οι γιατροί επισημαίνουν τους κινδύνους μετάδοσης και διασποράς της νόσου και προτείνουν ως “φάρμακο” την μάσκα και την ώρα της διδασκαλίας. Σεβαστό. 

Ας μετρήσουμε όμως και ας σκεφτούμε κάποια πράγματα, που αφορούν την σχολική ζωή. Ένας μαθητής από τις οκτώ και τέταρτο το πρωί, που χτυπάει το κουδούνι “για μέσα” – προσευχή στο προαύλιο πια δεν επιτρέπεται και δύσκολα θα ξαναδούμε – μέχρι την μία και τέταρτο το μεσημέρι, που χτυπά το κουδούνι για σχόλασμα, θα φοράει στο πρόσωπό του, θα μιλάει, θα διαβάζει, θα γράφει στον πίνακα, “θα κινείται” μες στην αίθουσα με μάσκα. Τα τρία διαλείμματα κρατούν περίπου σαράντα πέντε λεπτά. Τότε θα βγάζει την μάσκα.  Άρα για τέσσερις ώρες και δεκαπέντε λεπτά τα παιδιά θα φορούν μάσκα. Το ίδιο βεβαίως ισχύει και για τους εκπαιδευτικούς.

Θέλω να ρωτήσω: Μπορεί ένα 5χρονο, ένα 6χρονο παιδάκι να αντέξει τόσες ώρες; Έχω παρατηρήσει ανθρώπους που βγαίνουν από πολυκαταστήματα και αγορές, να πετούν με ανακούφιση και αγανάκτηση πολλές φορές, την μάσκα. Μου θυμίζει κάποιους “λουόμενους” του καλοκαιριού, που κάνουν βουτιές στην θάλασσα, μακροβούτια, και μόλις βγαίνουν στην επιφάνεια ξεφυσούν ωσάν τις φάλαινες.

Τα παιδιά, ως γνωστόν, δεν περπατούν. Κινούνται περίπου με χαμηλή πτήση, τρέχουν, φωνάζουν, χοροπηδούν, τσιρίζουν, ιδρώνουν, λαχανιάζουν. Όταν θα επιστρέφουν στην αίθουσα, μούσκεμα στον ιδρώτα, η μάσκα δεν θα τα δυσκολεύει στην αναπνοή; Και αν μας λένε ότι δεν μπορούν και δεν αντέχουν τι θα κάνουμε; Θα απαγορεύουμε διά ροπάλου την…αποκάλυψη, θα κόβουμε πρόστιμα ή θα καταδίδουμε τους παραβάτες στον κύριο διευθυντή; (Του σχολείου, όχι της αστυνομίας).

Ζούμε σε χώρα με υψηλές θερμοκρασίες. Αν μας πιάσουν “σαραντάρια”, που σκάει ο τζίτζικας, κατά το κοινώς λεγόμενο, τι θα γίνει; Μπορούν να κρατηθούν οι μάσκες στο πρόσωπο των παιδιών; Οι γιατροί τι λένε γι’ αυτό; Τι είναι υγιεινότερο, η μάσκα στο πρόσωπο ή η καθαρή αναπνοή, η εισπνοή οξυγόνου, ιδίως σε μεγάλες πόλεις που είναι επιβαρημένες και με την ρύπανση του ατμοσφαιρικού αέρα; (Δίπλα σε σχολεία υπάρχουν “πολύβουοι” αυτοκινητόδρομοι).

Νομίζω ότι ίσως χειρότερα τα πράγματα να είναι για τους εκπαιδευτικούς. Δυστυχώς ο εκπαιδευτικός κλάδος είναι σχετικά γερασμένος. Αν θυμάμαι καλά ο μέσος όρος ηλικίας τους είναι κοντά στα πενήντα. Κερδίζουμε στο θέμα της εμπειρίας, όμως υστερούμε σε θέματα υγείας και αντοχής…

Η λέξη που εισήλθε εν είδει κατακλυσμού στο λεξιλόγιό μας είναι ο συγχρωτισμός. Πάση θυσία να αποφευχθεί ο συγχρωτισμός!! Στα μικρά παιδιά, στο διάλειμμα, αυτό είναι αδύνατον. Χρειάζεται να γίνουν διορισμοί δασκάλων ίσοι με τον αριθμό των μαθητών . Ένας για κάθε παιδί. 

Με θλίψη έβλεπα τους μαθητές, όταν ανοίξαμε λίγο μετά το Πάσχα, να περιφέρονται στην αυλή, με την απορία στα πρόσωπά τους. Δεν μπορούσαν να καταλάβουν τι συμβαίνει. Να σφύζουν από υγεία και να τα περιορίζουμε και να τα παρατηρούμε να αποφεύγουν τους φίλους τους και το παιχνίδι… για να μην κολλήσουν. Και ας έχουμε υπ’ όψιν ότι τα παιδιά μας σήμερα, τα περισσότερα, ζώντας μες στα υπέροχα παιδικά τους δωμάτια, διψούν για χώρο, για ανοιχτωσιά και παιχνίδι με συμμαθητές. Προσθέστε και την καθήλωση επί ώρες μπροστά στα ηλεκτρονικά καλούδια, τα οποία κυριολεκτικά τα αιχμαλώτισαν και ροκανίζουν ώρες πολύτιμες για την υγιή ανάπτυξή τους. Η καραντίνα επιδείνωσε την κατάσταση, το βιβλίο και η ευλογημένη μελέτη είναι πια σε “κωματώδη κατάσταση”. Μπορεί να επαίρεται το υπουργείο γιατί “δεν άφησε κανένα παιδί πίσω στην μάθηση”, όμως έμεινε πολύ πίσω η μελέτη και οι εξαρτήσεις από τις νέες τεχνολογίες ελλοχεύουν. Χωρίς παιχνίδι και διάβασμα τι παιδεία προσφέρουμε; (“Τέρπειν και διδάσκειν” συμβουλεύει ο Πλάτωνας). Και το παιχνίδι, ομόρριζη λέξη με το παιδί, το εξασφαλίζει εν πολλοίς, μόνο η σχολική αυλή. Τα παιδιά του δημοτικού περιμένουν με λαχτάρα να ανοίξουν τα σχολεία, για να ανταμώσουν και να παίξουν με τους συμμαθητές τους.

Δεν ξέρω, όμως κάποια ζημία γίνεται στην εύπλαστη και αθώα ψυχή τους. Το περιρρέον πνεύμα καχυποψίας και φόβου τίποτε το καλό δεν προοιωνίζεται για την εξέλιξή τους. Ως αντίλογος προβάλλεται η καλλιέργεια της υπευθυνότητας, του σεβασμού στον πλησίον και της αλληλεγγύης προς τον συνάνθρωπο. Συμφωνούμε. Ας γνωρίζουμε όμως ότι ο νους των μικρών νηπίων και μαθητών δεν χωράει το κακό, οπότε είναι σίγουρο, ας μην κρυβόμαστε υποκριτικά, ότι διαταράσσεται η πνευματική τους ισορροπία. 

Τέλος πάντων. Ας ανοίξουν τα σχολεία, ας δοκιμαστεί η οδηγία στην πράξη και βλέπουμε.

Δημήτρης Νατσιός

δάσκαλος-Κιλκίς – Μέλος του ΙΗΑ

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα του ΙΗΑ εκφράζουν αποκλειστικά τους συγγραφείς – μέλη του ΙΗΑ. Η ιστοσελίδα του ΙΗΑ δεν λογοκρίνει, ούτε επεμβαίνει σε άρθρα – κείμενα των μελών του ΙΗΑ.  

Πέμπτη 3 Σεπτεμβρίου 2020

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΑΣ ΚΑΙ ΑΠΟΔΗΜΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ, Γ. ΧΡΥΣΟΥΛΑΚΗ, ΜΕ ΤΗΝ ΕΥΑΝΘΙΑ ΡΕΜΠΟΥΤΣΙ

 




ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠOY

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΑΣ ΚΑΙ ΑΠΟΔΗΜΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ, Γ. ΧΡΥΣΟΥΛΑΚΗ, ΜΕ ΤΗΝ ΕΥΑΝΘΙΑ ΡΕΜΠΟΥΤΣΙ

Ο Γενικός Γραμματέας Δημόσιας Διπλωματίας και Απόδημου Ελληνισμού, Γιάννης Χρυσουλάκης, συναντήθηκε σήμερα, με τη συνθέτη Ευανθία Ρεμπούτσικα και τη ραδιοφωνική παραγωγό Ευαγγελία Πισκερ

Στο πλαίσιο της συζήτησης που είχαν διερευνήθηκαν οι δυνατότητες συνεργασίας τους με τη Γενική Γραμματεία Δημόσιας Διπλωματίας και Απόδημου Ελληνισμού.

Τρίτη 1 Σεπτεμβρίου 2020

Ο κ Χ Φούκης αντικατέστησε τον κ Β Σωτηρούδα στην θέση του Αναπληρωτή Συντονιστή Εκπαίδευσης στην Αλβανία!

Ο κ Χαράλαμπος Φούκης ως τελετάρχης κατά την κατάθεση στεφάνων, στο μνημείο πεσόντων στην Μπομποστίτσα, πίσω από το Πρόξενο Κορυτσάς κ. Γ. Αλαμάνο για την Εθνική Εορτή της 28ης Οκτωβρίου το 2015.

 

Αλλαγή σκυτάλης στην θέση του αναπληρωτή συντονιστή εκπαίδευσης στην Αλβανία. Σύμφωνα με απόφαση του Υπ. Παιδ. νέος Αναπληρωτής Συντονιστής  Εκπαίδευσης είναι ο εκπαιδευτικός κ.Χαράλαμπος Φούκης από τα Ιωάννινα.

Ο κ Χ Φούκης αντικατέστησε τον κ Β Σωτηρούδα, ο οποίος κατά την πενταετή του παρουσία στην ελληνόγλωσση εκπαίδευση, άφησε το ανεξάντιλο στίγμα του μέσα από ένα ποιοτικό και σημαντικό εκπαιδευτικό, συντονιστικό έργο που εμείς κρίνουμε πως είναι θετικότατο, άξιο μνημόνευσης και μίμησης. Δεν θα μπούμε σε λεπτομέρειες γιατί τα πέντε χρόνια δεν χωρούν σ’ ένα άρθρο και σίγουρα θα τα συναντήσουμε στις μελέτες του μέλλοντος για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση στην Αλβανία. Λίγες μέρες πριν ο κ Σωτηρούδας δημοσίευσε μια ευχαριστήρια επιστολή την οποία επισυνάπτουμε. Εμείς τον ευχαριστούμε για τον έργο του και του ευχόμαστε καλή σταδιοδρομία.

Όσο αφορά τον νέο συντονιστή, τον κ Χ Φούκη, είμαστε αισιόδοξοι πως θα συνεχίσει το θετικό έργο του προκατόχου του. Εμείς στην Κορυτσά τον γνωρίσαμε ως εκπαιδευτικό στα Εκπαιδευτήρια «Όμηρος» που διακρίθηκε για την συνέπειά του, την σοβαρότητά του, την αγάπη για τους μαθητές, την παιδαγωγικότητά του και τις γνώσεις του. Όλοι οι συνάδερφοι του χάρηκαν ιδιαίτερα για την επιστροφή του. Η παρουσία του στα διάφορα ελληνόγλωσσα σχολεία στην Αλβανία ως εκπαιδευτικός του έδωσε τα απαραίτητα εφόδια και γνώσεις να γνωρίζει από πρώτο χέρι τα μειονεκτήματα και τα πλεονεκτήματά τους, τα προβλήματά τους, τις ανάγκες τους κλπ.   Αυτό θεωρούμε πως θα τον βοηθήσει ώστε να κάνει το καλύτερο δυνατό για τα σχολεία μας και για τα παιδιά μας, αφού δεν του λείπει η θέληση, η βούληση και η ικανότητα.   

Του ευχόμαστε καλή επιτυχία και σιδεροκέφαλος.

 

Ακολουθεί η επιστολή του κ Σωτηρούδα.



Ευχαριστήρια Επιστολή Αποχώ... by Pelasgos Koritsas

Ευχαριστήρια Επιστολή Αποχώ... by Pelasgos Koritsas

Ενισχύστε οικονομικά την προσπάθεια μας!

Ετικέτες

ενημέρωση (2161) ενημέρωση-informacion (1418) Αλβανία (904) ορθοδοξία (422) ιστορία-historia (373) Εθνική Ελληνική Μειονότητα (366) ελληνοαλβανικές σχέσεις (311) ορθόδοξη πίστη - besimi orthodhoks (277) Εθνική Ελληνική Μειονότητα - Minoriteti Etnik Grek (252) Β Ήπειρος (238) ορθοδοξία-orthodhoksia (232) ορθόδοξη πίστη (222) εθνικισμός (195) διωγμοί (162) τσάμηδες (122) shqip (119) Κορυτσά-Korçë (118) Κορυτσά Β Ήπειρος (103) informacion (100) Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος (97) ορθόδοξη ζωή (96) ορθόδοξη ζωή- jeta orthodhokse (75) διωγμοί - përndjekje (60) ορθόδοξο βίωμα (59) εθνικισμός-nacionalizmi (56) ορθόδοξη εκκλησία της Αλβανίας (55) Ελλάδα-Αλβανία (48) ανθελληνισμός (44) Ελληνικό Σχολείο Όμηρος (43) πολιτισμός - kulturë (43) Ι.Μ Κορυτσάς - Mitropolia e Shenjtë Korçë (42) besimi orthodhoks (40) Γενικό Προξενείο Ελλάδος Κορυτσά (39) Ορθόδοξη Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Αλβανίας - Kisha Orthodhokse Autoqefale Shqiptare (37) ιστορία ορθοδοξίας (36) βίντεο (34) Shqipëria (32) ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ 1821 (32) κομμουνισμός- komunizmi (30) πνευματικά (27) Μητρόπολη Κορυτσάς - MItropolia e Korçës (23) απόδημος ελληνισμός-helenizmi i diasporës (22) πολιτική-politikë (22) αλβανικά (21) εκπαίδευση (21) Αρχαία Ελλάδα (20) helenët-Έλληνες (19) κομμουνισμός (19) Greqia (17) Βλαχόφωνοι Έλληνες (15)