Σάββατο 29 Αυγούστου 2015

Α. Αντωνάκος - Ελληνική Γλώσσα χθες, σήμερα, αύριο


Κι άλλα σύννεφα έφερε το γκρέμισμα του ναού

Το γκρέμισμα από τις αλβανικές Αρχές του ναού του Αγίου Αθανασίου στους Δρυμάδες Χειμάρρας προκάλεσε έντονες αντιδράσεις από την πλευρά της χριστιανικής κοινότητας της Αλβανίας και συσσώρευσε και άλλα σύννεφα στις ήδη αρνητικά φορτισμένες ελληνοαλβανικές σχέσεις.
ΕΤΙΚΕΤΕΣ:
Η κατεδάφιση μιας εκκλησίας αποτελεί σε κάθε περίπτωση βάναυση πρόκληση στο θρησκευτικό αίσθημα των πιστών, μπορεί όμως να προκαλέσει και ισχυρές αναταράξεις στις διακρατικές σχέσεις. Και τα δύο αυτά έγιναν με το γκρέμισμα από τις αλβανικές Αρχές του ορθόδοξου χριστιανικού ναού του Αγίου Αθανασίου στο χωριό Δρυμάδες στην περιοχή της Χειμάρρας, ενέργεια που πυροδότησε ένταση στην ορθόδοξη χριστιανική κοινότητα της Αλβανίας και συσσώρευσε και άλλα σύννεφα στις ήδη αρνητικά φορτισμένες ελληνοαλβανικές σχέσεις.
Για τους ορθόδοξους χριστιανούς της Αλβανίας, ο Αη-Θανάσης ήταν αναπόσπαστο κομμάτι της προαιώνιας θρησκευτικής τους παρουσίας στη Χειμάρρα και δεν τον εγκατέλειψαν ποτέ, ακόμη και στις πιο μαύρες μέρες, όταν το 1972 το καθεστώς Χότζα τον κατέστρεψε, μαζί με εκατοντάδες άλλες εκκλησίες και μοναστήρια στην Αλβανία. Τις νύχτες, κρυφά και με κίνδυνο να βρεθούν στο εκτελεστικό απόσπασμα, πιστοί, Ελληνες της Χειμάρρας αλλά και Αλβανοί, άναβαν ένα κερί και άλλοι, πιο τολμηροί, τελούσαν εν ριπή οφθαλμού έναν άτυπο γάμο ή έκαναν μια (αερο)βάπτιση.

Ωσπου, το 1992, όταν το καθεστώς κατέρρευσε, οι πιστοί έχτισαν όπως όπως, χωρίς άδεια, όπως οι πάντες λειτουργούσαν τότε στην Αλβανία, έναν πρόχειρο ναό για τις λατρευτικές τους ανάγκες, με την προσδοκία ότι σε βάθος χρόνου θα τον ολοκληρώσουν.

Είκοσι τρία χρόνια αργότερα, στις αρχές Αυγούστου, το υπουργείο Πολιτισμού της Αλβανίας ανακοινώνει ότι σχεδιάζει να αναστηλώσει στην αρχική του μορφή τον παλαιό ναό, τον οποίο κατατάσσει στα μνημεία πολιτισμού της χώρας, και στέλνει συνεργείο της πολεοδομικής αστυνομίας, που γκρεμίζει το κτίσμα των πιστών, προκαλώντας έντονες αντιδράσεις σε τοπική κοινωνία, Τίρανα και Αθήνα. Στους επίσημους ισχυρισμούς περί «μνημείου πολιτισμού» αντιτάχθηκε με σφοδρότητα η Ορθόδοξη Εκκλησία της Αλβανίας, που κατήγγειλε ως βεβήλωση την κατεδάφιση, τονίζοντας πως η εκκλησία των Δρυμάδων αποτελεί με νόμο ιδιοκτησία της και δεν βρίσκεται σε καμία λίστα μνημείων πολιτιστικής κληρονομιάς.
Ισως, εάν η υπόθεση εξελισσόταν σε κάποια άλλη περιοχή της Αλβανίας, να μην είχε λάβει τέτοιες διαστάσεις. Στη Χειμάρρα όμως η ατμόσφαιρα, ιστορικά φορτισμένη, ηλεκτρίζεται με το παραμικρό, καθώς εμπλέκεται ενστικτωδώς, κάθε φορά που ανακύπτει ένα ζήτημα τριβής, και η εθνοτική παράμετρος, με την ελληνική μειονότητα να τη θεωρεί προπύργιό της και τον αλβανικό εθνικοπατριωτισμό να επιμένει πως αποτελεί κοιτίδα του.
Αυτή η πτυχή δεν θα μπορούσε να εκλείψει ούτε και τώρα. Ετσι, σε μια προσπάθεια να προβληθεί η θεωρία περί «ιστορικά αμιγώς αλβανικής» Χειμάρρας, επιστρατεύθηκε από μερίδα της πολιτικής και πνευματικής ελίτ ένας ρωμαιοκαθολικός ιεραπόστολος του 17ου αιώνα, ονόματι Nilo Catalano, ο οποίος φέρεται να λειτούργησε την εποχή εκείνη σχολεία στην αλβανική γλώσσα, γεγονός που, σύμφωνα με το σχετικό αφήγημα, αποδεικνύει την προαιώνια παρουσία του αλβανικού στοιχείου. Προσαρμοζόμενο στις τωρινές συνθήκες το αφήγημα, που είδες το φως σε μερίδα του αλβανικού Τύπου, θέλει τους χριστιανούς ορθόδοξους, Ελληνες μειονοτικούς στην πλειονότητά τους, να έχτισαν το παράνομο «γκαράζ», όπως το αποκάλεσε ακόμη και ο πρωθυπουργός Ράμα (!), για να καλύψουν τον τάφο του ιεραπόστολου και να εξαφανίσουν έτσι στοιχεία που κατ’ εκείνους ενισχύουν την θεωρία ότι στη Χειμάρρα ανέκαθεν κυριαρχούσε το αλβανικό στοιχείο.
Δεν είναι καινούργιο αυτό το αφήγημα. Οταν το 1999 ο UCK κατέλαβε με τη βοήθεια του ΝΑΤΟ το Κόσοβο, φανατικοί Αλβανοί αξίωναν να κατεδαφιστούν τα ιστορικά χριστιανικά μοναστήρια και οι εκκλησίες, για να αποκαλυφθεί ότι κάτω από αυτά υπήρχαν στοιχεία που δήθεν αποδείκνυαν ότι οι Αλβανοί προϋπήρχαν των Σέρβων... Η διεθνής ειρηνευτική δύναμη πρόλαβε και ανέπτυξε γύρω από αυτά ενόπλους και, τελικά, τα έσωσε.
Η κατεδάφιση του ναού του Αγίου Αθανασίου προκάλεσε την ανταλλαγή σκληρών δηλώσεων σε Αθήνα και Τίρανα –την καταδίκασαν το ΚΕΑΔ και η ΟΜΟΝΟΙΑ–, με τον εκπρόσωπο του ΥΠΕΞ Κωνσταντίνο Κούτρα να κάνει λόγο για «τζιχαντισμό» και για «αχαριστία από ευεργετηθέντα», ενώ ο Εντι Ράμα, με το σύνηθες αλαζονικό του ύφος, είπε πως «θα πάρει λίγο καιρό στην Ελλάδα να καταλάβει ότι η Αλβανία δεν δέχεται κηδεμόνα».

Ο τέως πρωθυπουργός Σαλί Μπερίσα μίλησε για «κρατικό έγκλημα», όμοιο με αυτό του Χότζα, εις βάρος των θρησκευτικών ελευθεριών, και επιτέθηκε ευθέως εναντίον του Ράμα, στον οποίο υπενθύμισε καταγγελία στη Βουλή του Φατός Νάνο, σύμφωνα με την οποία, όταν στη δεκαετία του 1990 ζούσε (σ.σ. ο Ράμα) στο Παρίσι, ασχολήθηκε με πωλήσεις κλεμμένων εικόνων από εκκλησίες της Αλβανίας. «Πρόκειται για απαίσια πράξη, για επιστροφή της μαύρης εποχής του 1967 της κομμουνιστικής δικτατορίας, όταν οι Χότζα, Αλία, αλλά και ο πατέρας του σημερινού πρωθυπουργού, Κριστάκ Ράμα, προχώρησαν στην κατεδάφιση χιλιάδων εκκλησιών, τζαμιών και τεκέδων σε όλη τη χώρα. Χιλιάδες εικόνες, ιερά βιβλία και άλλα αντικείμενα αξίας των χώρων λατρείας καταληστεύτηκαν και εξαφανίστηκαν από τις συμμορίες του Χότζα», είπε.

Συνέντευξη Λεωνίδα Παππά, πρόεδρος της Ομόνοιας, σε τηλεοπτικό σταθμό

Συνέντευξη στον τηλεοπτικό σταθμό SBCTV και στην εκπομπή του Βασίλη Ταλαμάγκα "ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ" παραχώρησε ο Γενικός πρόεδρος της ΟΜΟΝΟΙΑΣ, Λεωνίδας Παππάς

PANEPIROTIC FEDERATION OF AMERICA CONDEMNS ALBANIA’S RUTHLESS DESTRUCTION OF GREEK CHURCH



The Panepirotic Federation of America vehemently condemns the brutal destruction by Albanian authorities on August 26 of a Greek Orthodox Church in the Chimara region of the former Communist nation that once prohibited all forms of religious worship. The Church of St. Athanasius in the town of Drymades, known in Albanian as Dhermi, was completely destroyed by government agents acting on the authority of Albania’s Interior Ministry. 

The action has raised fears in Albania’s large community of ethnic Greeks of renewed persecution of the country’s Orthodox Christians, who constitute a third of the country’s 3.5 million people. “The razing of St. Athanasius Church echoes the brutal actions of the Stalinist regime that ruled Albania for half of the last century when government forces executed priests, turned churches into stables and imprisoned anyone wearing a cross or reading the Bible,” said Nicholas Gage, president of the Federation. 

“It is a shameful act for a country trying to shed its violent past and become a member of the European Union.” Mr. Gage said the only way Tirana can make amends for its brutal actions is to offer an alternative site for the construction of a new church and to provide the funds to build it. St. Athanasius was first destroyed in 1972 by agents of Stalinist dictator Enver Hohxa and its stones were used to build a water depot. When communism fell in the country in 1992, residents built a new church on the site of the old one. It served the Orthodox Christians in the town as a place of worship for 23 years. Last week as worshipers were observing religious services, local government agents acting on an order from the Interior Ministry removed icons and other religious objects and began to destroy parts of the building. 

The next day the agents returned in cars without license plates and continued the demolition despite the protests of the local priest who was almost crushed by falling debris. By August 26 the whole building was razed to the ground. The Orthodox Church of Albania, leaders of the ethnic Greek minority, human rights activists and foreign diplomats have all condemned the destruction of the church by Albanian authorities as arbitrary, brutal and in violation of the country’s own laws. A spokesman for the Orthodox Church of Albania noted that Law 10057 passed in 2009 that ratified a previous agreement between the Albanian nation and the Orthodox Church guarantees the inviolability of places of worship and their protection by the state. 

Reports from Tirana say that U.S. Ambassador Donald Lu met with Prime Minister Edi Rama to protest the destruction of the church as insensitive to the rights of the Orthodox faith in Albania and the ethnic Greek minority and to urge him to seek a solution to the problem acceptable to both. Omonia, the largest advocacy group representing the Greek minority, and the Human Rights Party of Albania, the minority’s political organization, both issued statements condemning the brutal destruction of the church and warning that it will seriously harm relations between the government of Prime Minister Rama and all minorities in the country. 

Those warnings were echoed by the leaders of the Panepirotic Federation of America both in the United States and in Albania, where the organization’s vice president, Menelaos Tzelios, is traveling to assess the treatment of minorities in the country. Mr Tzelios called on the Albanian government to move quickly and decisively to repair relations with its Orthodox Christians citizens if it wants to claim a rightful place in the community of civilized nations.

Η εξουσία Ράμα - Κοκδήμα ένα κακό αντίγραφο του Χότζα


Η εξουσία Ράμα - Κοκδήμα ένα κακό αντίγραφο του Χότζα  (Άρθρο του Λεωνίδα Παππά)
Η εξουσία Ράμα - Κοκδήμα ένα κακό αντίγραφο του Χότζα
Άρθρο του Λεωνίδα Παππά , Γενικού Προέδρου της «ΔΕΕΕΜ Ομόνοιας», που δημοσιεύτηκε στην Αλβανική εφημερίδα "Panorama"
Διαβάζοντας το άρθρο του «πρωθυπουργού» της Περιφέρειας Αυλώνας  όπως αποκαλούν άλλοι με ειρωνεία και άλλοι με καμάρι τον κ. Κοκδήμα, το πρώτο πράγμα που σκέφτηκα είναι πόσοι βαρβαρότητα μπορεί να ανεχθεί ακόμα αυτός ο τόπος!;   
Το να αισθάνεται κάποιος ιδιοκτήτης της χώρας ή του δήμου που κυβερνάει, δεν είναι μόνο δικό μας φαινόμενο. Το να σου χαλάνε το σπίτι (με άδεια ή χωρίς άδεια οικοδομής) για να σου πάρουν το οικόπεδο, σίγουρα θα συμβαίνει και σε άλλες τρίτες  χώρες. Το να αποφασίζει  ένας βουλευτής από το ποιος θα διδάσκει τα παιδιά μας μέχρι το ποιος θα καθαρίζει το σχολείο, σίγουρα θα συμβαίνει και σε άλλες χώρες των Βαλκανίων.  Το να θέλεις όμως να φτιάξεις την ιστορία ενός τόπου σύμφωνα με τη δική σου αισθητική, αυτό ξεπερνάει ακόμα και την αλαζονεία της κάθε εξουσίας και σίγουρα μόνο στην Αλβανία  του Ράμα – Κοκδήμα θα συμβαίνει.
Ακόμα και ο δικτάτορας της Αλβανίας Ενβέρ Χότζα, τον οποίο προσπάθησε να αναστήσει ο κ. Κοκδήμα με κάποιες  καρικατούρες στο χωριό Κούδεσι της Χειμάρρας θα ζήλευε το απόλυτο της εξουσίας του Ράμα - Κοκδήμα. Το ολοκληρωτικό καθεστώς επέβαλε λογοκρισία στους επιστήμονες αλλά δεν τόλμησε να αναλάβει το ρόλο τους. Πρόσθεσε τις δικές του σελίδες στην ιστορία αλλά δεν αντικατέστησε με άλλες  αυτές που έσκισε ή έκρυψε.
Κανένας  δεν γνώρισε μέχρι πριν από μία εβδομάδα  το όνομα του ουνίτη μοναχού Νίλο Καταλάνου. Είναι όμως ευρέως γνωστό ότι στο δεύτερο μισώ της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, υπήρχε μία συνεχής αλλά πάντα άκαρπη προσπάθεια του Βατικανού να πάρει με το μέρος του τους ορθοδόξους της Χειμάρρας .  Στην παράδοση του τόπου υπάρχει μάλιστα και τραγούδια όπου ο ντόπιος πληθυσμός ειρωνεύεται τις άκαρπες προσπάθειες τους.
Είναι βλασφημία και ψέμα να ισχυρίζεται ο κ. Κοκδήμα ότι οι δύο Δρυμαδιώτες  ιερείς προσπάθησαν να κρύψουν τα ίχνη του τάφου του ουνίτη μοναχού. Ο Άγιος Αθανάσιος πριν κατεδαφιστεί από το κομουνιστικό καθεστώς, ήταν μία ορθόδοξη μονόχωρη βασιλική εκκλησία και το 1992 οι πιστοί του χωριό με τα μέσα και τις δυνατότητες που διέθεταν την αναστήλωσαν πάνω στα ίδια θεμέλια.
Είναι δικαίωμα του κ. Κοκδήμα να πιστεύει σε όποια ιδεολογία και σε όποια θρησκεία, είναι δικαίωμα του να γίνει συνεχιστής του Νίλο Καταλάνω για να σπείρει τον παπισμό στη Χειμάρρα. Δεν δικαιούται όμως να προσβάλει την πίστη, την ταυτότητα και την ιστορία των ορθοδόξων και όσον αισθάνονται έλληνες στη Χειμάρρα.
Θα ήθελα να διευκρινίσω εδώ , πως δεν έχω σκοπό να ανοίξω δημόσιο διάλογο με τους σημερινούς διοικούντες  της Αλβανίας αλλά να απευθυνθώ στους συμπολίτες μου, άσχετα με το θρήσκευμα ή την εθνικότητα και να τους πω, πως ο τόπος αυτός  έχει ανάγκη από αλήθειες και όχι από τεχνιτούς φανατισμούς. Κανένα κράτος, κανένα έθνος και καμία θρησκεία δεν μπορεί να στηριχθεί  στην απάτη και το ψέμα.  Ο προσανατολισμός της κοινής γνώμης από τα ουσιαστικά προβλήματα της  χώρας, γκρεμίζοντας νύχτα με ισχυρές αστυνομικές δυνάμεις, που ήρθαν από την πρωτεύουσα, ένα εκκλησάκι που έχτισαν οι Δρυμαδιώτες, ξεπερνάει κάθε αρρωστημένη φαντασία. Δεν χρειάζονται ούτε πολιτικά ούτε ιστορικά επιχειρήματα για να αποδείξεις την σκοπιμότητα τους.  Αρκεί κάποιος να δει το μένος του κ. Ράμα και του Κοκδήματα  προσπαθώντας να βάλουν απέναντι στις ενέργειες τους την Ελλάδα, την Ορθόδοξη Εκκλησία, Την Ομόνοια και άλλα πρόσωπου τα οποία οι ίδιοι με τα πολλά μέσα ενημέρωσης που ελέγχουν προσπαθούν να δαιμονοποιήσουν ως εχθρούς του αλβανικού έθνους  αντιγράφοντας αυτή τη φορά πιστά το ολοκληρωτικό καθεστώς  που πίστευε πως οι εχθροί αν δεν υπάρχουν πρέπει να βρεθούν γιατί  είναι απαραίτητοι για την επιβίωση τους.     
Κάνω έκκληση σε όλους τους υγιώς σκεπτόμενους συμπολίτες της χώρας, άσχετα με το θρήσκευμα ή την εθνικότητα να αντισταθούν σε αυτή τη βαρβαρότητα. Να αντισταθούμε στην αλαζονεία που θέλει να μετατρέψει   το ιστορικό παρελθόν  και τους  ιερούς τόπους δεν σε πολιτικά βάθρα. Η ιστορία είναι εκεί για να μας διδάσκει, να μας ελέγχει και να μας εμπνέει για το παρόν και το μέλλον.
Τέλος θα ήθελα να κλείσω με τις ρήσεις τριών παγκόσμιων προσωπικοτήτων που παραμένουν πάντα διαχρονικοί και μας βοηθούν για συμπεράσματα»  :
  1. «Την οίησιν προκοπής εγκοπήν» ( μτφρ: η έπαρση είναι εμπόδιο της προκοπής) -  Ηράκλειτος ,544-484 
  2.  «Ου γαρ εά φρονέειν μέγα ο Θεός άλλον ή εαυτόν» ( μτφρ: ο θεός δεν επιτρέπεται σε κανέναν, εκτός από τον ίδιο, να έχει μεγαλεπήβολες ιδέες) Ηρόδοτος ,480-420 
  3. «Δεν γίνεται κανείς γελοίος με τις ιδιότητες που έχει, αλλά με τις ιδιότητες που προσποιείται ότι έχει»   -   Ο FrançoisdeLaRochefoucauld ( 1613-1680

Γρηγόρης Καραμέλος: Η καταστροφή του Αγίου Αθανασίου, πράξη ολοκληρωτικού καθεστώτος - Ligoraq Karamelo: Shkatërrimi i Shën Thanasit veprim i një pushteti totalitar.

Δηλώσεις στην γνωστή εφημερίδα Ντιέβνικ έκανε και ο κ Γρηγόρης Καραμέλος πρώην Πρόεδρος της Ομόνοιας Κορυτσάς. Ο ίδιος αναφέρθηκε στην καταστροφή του ναού τους Αγίου Αθανασίου τονίζοντας πως το γεγονός αυτό δεν έχει προηγούμενο για την ορθόδοξη κοινότητα στην Αλβανία και επιστρέφει  μνήμες, που είναι ακόμη νωπές, ενός ολοκληρωτικού καθεστώτος που δεν σέβεται τα θεμελιώδη δικαιώματα και τις βασικές ελευθερίες, όπως είναι και η Πίστη. Το καθεστώς αυτό παραβιάζει την ανεξαρτησία των θρησκευτικών θεσμών όπως και την συμφωνία που έχουν υπογράψει οι θεσμοί αυτοί με την Αλβανική Πολιτεία.
-         Ασφαλώς και είμαστε θυμωμένοι και καταδικάζουμε αυτή την πράξη τόνισε ο κ Γρηγόρης Καραμέλος που είναι σπουδαίο και ιστορικό μέλος της ελληνικής μειονότητας στην Αλβανία.
Ο κ Καραμέλο αναρωτήθηκε αν ταιριάζει σε μια κυβέρνηση με ευρωπαϊκές φιλοδοξίες να κάνει παρόμοιες πράξεις.
Αναμφίβολα- τόνισε ο ίδιος- η κατάσταση είναι δύσκολη και εμποτισμένοι με διάφορους κινδύνους με απρόβλεπτες συνέπειες. Αυτό κυρίως γιατί το γεγονός αυτό άγγιξε το πιο ευαίσθητο σημείο κάθε ορθόδοξου που δεν είναι άλλο παρά η Αγία του Πίστη.
Οι αυθαιρεσίες της κυβέρνησης προκαλούν ανασφάλεια, άγχος και θυμό. Δεν μπορεί να δικαιολογείται πρωθυπουργός χώρας που φιλοδοξεί να είμαι μέλος της ευρωπαϊκής οικογένειας να λαμβάνει τέτοια ακραία μέτρα. Να παρεμβαίνει βάναυσα  στην εσωτερική ζωή των θρησκευτικών ιδρυμάτων και θεσμών, να ενθαρρύνει την διχόνοια, τις διακρίσεις, να προσβάλλουν την Ορθοδοξία συγκρίνοντας το παρεκκλήσι που χτίστηκε με τους κόπους και την εργασία των κατοίκων, μ΄ ένα «γκαράζ»- ανέφερε ο κ Καραμέλο.
Το ελληνικό στοιχείο αντέδρασε έντονα προς το Έντι Ράμα που δημοσιεύοντας φωτογραφίες της παλιάς εκκλησίας προκαλούσε λέγοντας που «ο ναός αυτός θα ξαναγεννηθεί  στο όνομα της εθνικής κληρονομιάς.
Ρώτησαν τον κ Καραμέλο να εξηγήσει γιατί συνέβη ό, τι συνέβη. Ο ίδιος τους απάντησε πως είναι δύσκολο να βγάλεις κάποιο, ακριβές, συμπέρασμα και ότι πίσω από την πράξη αυτή είναι κρυμμένες τάσεις διαστρέβλωσης της ιστορίας της Ορθοδοξίας στην περιοχή. Δημιουργώντας έτσι προϋποθέσεις για ποικίλες ερμηνείες που εξυπηρετούν τον εθνικισμό. Ως βάση για τον εθνικισμό αυτό είναι και οι αβάσιμες ιστορίες περί ιεραποστόλων που δίδασκαν την αλβανική γλώσσα εκεί.    

Με υλικό από το Ντνιέβνικ.
 Deklarata në gazetën e njohur Dievnik bëri z. Ligoraq Karamelo, ish Kryetar i Omonias Dega Korçë. Ai ju rreferua shkatërrimit të Kishës së Shën Athanasit duke theksuar se kjo ngjarje është e paprecedent për komunitetin orthodhoks në Shqipëri dhe natyrisht sjell në mendje, kujtime akoma të freskta nga sistemi totalitar, i cili nuk respektonte të drejtat elementare, siç është dhe vetë Besimi Fetar.
Ky pushtet shkel pavarësinë e institucioneve fetare por dhe marrëveshjen që kanë nënshkruar këto institucione më shtetin Shqiptar.

-         Sigurisht që jemi të zemëruar dhe dënojmë këtë veprim –theksoi z Ligoraq Karamelo që është një prej anëtarëve të shquar dhe të rëndësishëm të minoritetit grek në Shqipëri.  Zoti Karamelo pyeti veten nëse i pështatet një qeverie me ambicie evropiane që të kryejë të tilla veprime.
Pa diskutim – tha ai- që gjendja është e vështirë dhe e mbushur me rreziqe të ndryshme të cilat mund të sjellin rrjedhime të paparashikueshme. Kjo kryesisht sepse kjo ngjarje preku pikën më delikate për çdo orthodhoks që nuk është gjë tjetër veçse Besimit të tyre Shenjtë.
Shkeljet e paligjshme të qeverisë nxitin pasiguri, ankth dhe zemërim. Nuk mundet të jusifikohet, kryeministri i një vendi që ka ambicje të jetë anëtar i familjes europiane, të marrë masa kaq ekstreme. Të ndërhyjë me dhunë në jetën e brendshme të institucioneve fetare, të inkurajojë përçarjen, dallimet, të ofendojë Orthodhoksinë duke krahasuar kishën që u ngrit me mundin dhe punën e qytetarëve, me një “garazhd” – tha z Karamelo.

Elementi helen reagoi ashpër kundrejt Edi Ramës i cili duke publikuar fotografi të kishës së vjetër përshkallëzonte situatën duke thënë “se ky tempull do të rilindë në emër të trashëgimisë kulturore”.

E pyetën z Karamelo që të shpjegonte përse ndodhi kjo që ndodhi. Ai vetë u përgjigj se është e vështirë që të nxjerrësh një rezultat ekzakt por gjithashtu ky veprim fsheh tendenca të shtrembërimit të historisë së Orthodhoksisë në këtë zonë. Duke krijuar kështu, kushtet për interpretime të larmishme që do t’i shërbenin nacionalizmit. Si bazë për këtë nacionalizëm janë dhe historitë e pabaza për misionarë që mësonin gjuhën shqipe atje.

Me material  nga Dievnik

Παρασκευή 28 Αυγούστου 2015

Ο Μητροπολίτης Κονίτσης Ανδρέας για το γκρέμισμα του Ι. Ν. Αγίου Αθανασίου Δρυμάδων Χειμάρρας

Αριθ. Πρωτ. 61                         
Εν Δελβινακίῳ τῇ 27η Αυγούστου 2015
.
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανής και Κονίτσης κ. ΑΝΔΡΕΑΣ
έκανε τις ακόλουθες δηλώσεις :
«Τελικά ο αλβανός πρωθυπουργός Έντι Ράμα, αποδεικνύεται και ιερόσυλος και θρασύτατος. Διότι, χθες, 26 Αυγούστου, λίγο μετά τις 4 τα ξημερώματα, με τις δικές του «ευλογίες» η πολεοδομική αστυνομία ολοκλήρωσε τον στόχο του δημάρχου Χειμάρρας, γκρεμίζοντας τον Ιερό Ναό του Αγίου Αθανασίου, στο χωριό Δρυμάδες της Χειμάρρας. Όπως είχαμε τονίσει σε πρόσφατες δηλώσεις μας, την εκκλησία αυτή την είχε κατεδαφίσει το βάρβαρο και απάνθρωπο καθεστώς του κομμουνιστή δικτάτορα Ενβέρ Χότζα. Όμως, οι Βορειοηπειρώτες κάτοικοι των Δρυμάδων, την ξανάκτισαν το 1992, δηλαδή μετά την παταγώδη πτώση του απαισίας μνήμης εκείνου καθεστώτος.
Κι ο μεν Χότζα και κομμουνιστής ήταν και δικτάτορας. Δεν πίστευε τίποτα κι έκανε ό,τι ήθελε. Ο σημερινός, όμως, αλβανός πρωθυπουργός Έντι Ράμα, πού παρουσιάζεται σαν δημοκρατικός ηγέτης, συνεχίζει, δυστυχώς, την τακτική του Χότζα. Κι έτσι αποδεικνύεται ένας θλιβερός ιερόσυλος, που δεν φοβάται τον Θεό και δεν ντρέπεται τούς ανθρώπους…
Αλλά ο Έντι Ράμα είναι και θρασύτατος. Γιατί, απαντώντας στις δηλώσεις του εκπροσώπου του Ελληνικού Υπουργείου Εξωτερικών, πέρα του ότι είπε πώς η Χειμάρρα είναι … αλβανική, πρόσθεσε προκλητικά, ότι οι Έλληνες «έκαναν συχνά στο παρελθόν παρεμβάσεις στα εσωτερικά της Αλβανίας, το κάνουν και τώρα ακόμα. Θα τους χρειαστεί λίγος ακόμη χρόνος για να το συνειδητοποιήσουν».
Λοιπόν, ιερόσυλε και θρασύτατε Έντι Ράμα, άκουσε:
Η Χειμάρρα – παρά τις ανθελληνικές μεθοδεύσεις σου – ήταν, είναι και θα παραμείνει Ελληνική, στον αιώνα τον άπαντα. Και η Ελλάδα έχει χρέος να υπερασπίζεται την εθνικότητα και την ορθόδοξη πίστη των Βορειοηπειρωτών. Αντίθετα δέ απ’ ό,τι εσύ νομίζεις, η Χώρα μας έχει προ πολλού συνειδητοποιήσει πώς έχει σάν βασικό της καθήκον την υπεράσπιση της Χειμάρρας, αλλά και του Αργυροκάστρου και της Κορυτσάς και ολόκληρης της Βορείου Ἠπείρου. Κι όσο πιό γρήγορα τό συνειδητοποιήσεις, τόσο πιο καλά θα είναι γιά τή χώρα σου. Δέν πρέπει δέ νά ξεχνάς, ότι η Αλβανία, αν στάθηκε στα πόδια της, μετά το κομμουνιστικό καθεστώς, τό οφείλει στήν Ελλάδα, όπως όλοι γνωρίζουν.
Λοιπόν, φρόνιμα. Και λίγα λόγια, μετρημένα. Η σχέση καλής γειτονίας των χωρών μας, δεν οικοδομείται με παλληκαρισμούς και με έκνομες ενέργειες, αλλά μέ σεβασμό προς τα ανθρώπινα δικαιώματα των Βορειοηπειρωτών. Μη νομίζεις δέ ότι ο θρυλικός Χειμαρραίος οπλαρχηγός Σπυρομήλιος υπήρξε μόνο τό 1913 – 1914. Υπάρχουν και σήμερα πολλοί Σπυρομήλιοι… Γι’ αυτό σου ξαναλέμε: Φρόνιμα!».
(Εκ της Ιεράς Μητροπόλεως)
.

Μια περιγραφή γκρεμίσματος εκκλησίας, στα χρόνια του Ενβέρ Χότζα

Όπως γνωρίζουμε, με πρωτοβουλία του δήμαρχου Χειμάρρας Gjergji Goro, συνεργεία του Δήμου γκρέμισαν την εκκλησία του Αγίου Αθανασίου, στο χωριό Δρυμάδες, παρά τις αντιδράσεις των κατοίκων, της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Αλβανίας και τα διαβήματα του Ελληνικού Υπουργείου Εξωτερικών. Αυτό αποτελεί συνέχεια της τακτικής του κομμουνιστή δικτάτορα Εμβέρ Χότζα, που δεν ήθελε χώρους λατρείας οποιασδήποτε θρησκείας στην επικράτειά του.
Στο αριστουργηματικό αυτοβιογραφικό βιβλίο του Βαγγέλη Παπαχρήστου «ΑΓΓΕΛΟΣ ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ ΤΩΝ ΔΑΙΜΟΝΩΝ» υπάρχει μία περιγραφή γκρεμίσματος της εκκλησίας στο χωριό ‘’Παπαράχη’’, (σελ. 233 -237 ). Το γκρέμισμα της εκκλησίας παρουσιάζεται σαν μια ανάμνηση του Κλεάνθη, Γραμματέα του Κόμματος του χωριού, περίπου πέντε χρόνια αργότερα, όταν πήγε να επισκεφθεί τον φούρνο, ο οποίος είχε αναγερθεί στο προαύλιο της εκκλησίας, μετά την ισοπέδωσή της από τους κομμουνιστές και την νεολαία του χωριού.
Ο ‘’Αρχηγός’’ είχε αποκαλέσει την χώρα άθεη και τους κατοίκους της πιστούς στο Κόμμα και στον Μαρξισμό –Λενινισμό και αποφάσισε την κατάρρευση των εκκλησιών, μοναστηριών και άλλων θρησκευτικών ιδρυμάτων, όσα είχαν σχέση με τον Θεό. Και κάλεσε την Νεολαία να εφαρμόσει πρώτη την παραγγελία του, ως δήθεν δική της ιδέα. Και έτσι άρχισε η μεγάλη εξόρμηση σε όλη την χώρα. Δεκάδες εκκλησίες και μοναστήρια ισοπεδώθηκαν, Η μεγαλύτερη μοίρα έπεσε στις εκκλησίες. Ανεξαρτήτως που ήταν παμπάλαιες, από αρχαιοτάτων χρόνων, και ας είχαν πάνω τους ανεκτίμητες αγιογραφίες βυζαντινής τέχνης. Μερικά χωριά τις μετέτρεψαν σε αποθήκες για τα σιτηρά, άλλα σε στάβλους γι α τα γελάδια και τα γουρούνια του συνεταιρισμού. Κάμποσα τις ξήλωσαν από τα θεμέλια.
——
Στην ‘’Παπαράχη’’ ένας αξιωματούχος του Κόμματος του χωριού, ονόματι Ντίνος, τέθηκε επικεφαλής της ομάδας, που αποτελείτο από κομμουνιστές και νέους άνδρες και ήταν επιφορτισμένοι με το γκρέμισμα της εκκλησίας του χωριού.
-«Εμπρός» τους είπε ο Ντίνος, που ηγούνταν της ομάδας. «Να μην μείνει ούτε πέτρα από το κτίριο της εκκλησίας. Η θρησκεία είναι το όπιο για τον λαό, λέει ο αρχηγός μας» και ξεκαρδίστηκε στα γέλια. «Τι κάθεστε και με κοιτάτε;; Εμπρός, δουλειά !!!»
- «Που να αρχίσουμε, μπάρμπα – Ντίνο;;»
-«Μερικοί με κασμάδες και άλλοι με λοστούς, αρχίστε όπου σας βολεύει. Εσύ, Περικλή και εσύ, Βασίλη, ανεβείτε στην σκεπή»
…. Κατεδάφισαν τους τοίχους, τους γεμάτους από αγίους και μάρτυρες, το σκαλιστό εικονοστάσι της Ωραίας Πύλης, όπου άριστοι ξυλογλύπτες είχαν αποτυπώσει όλη τους την τέχνη και την φαντασία. Την εκκλησία εκείνη που γέμιζε με κόσμο στα πανηγύρια, που ήταν η ψυχή του χωριού. Σε μια ώρα, στο χαγιάτι της είχε συγκεντρωθεί ένας μεγάλος σωρός με εκκλησιαστικά σκεύη: το κομματιασμένο εικονοστάσι, πολυέλαιοι, εικόνες με τους προφήτες και τους αποστόλους με την μακριά γενειάδα τους και τα κεντητά ρούχα τους επάνω στο σώμα τους, ευαγγέλια. Όλα πανάρχαια, με μεγάλη αξια…. όλα σωριασμένα και σπασμένα….
——
΄Εμαθαν το περιστατικό οι γέροντες στο χωριό και σταυροκοπιούνταν. «Καραμένοι να είναι», φώναζαν και τα μάτια τους δάκρυζαν. ‘Εμαθε το γεγονός και ο παπά – Μιχάλης.
Ήταν άρρωστος και ήταν μερικούς μήνες που ήταν στο κρεβάτι. «Πως είναι δυνατόν», είπε με τον εαυτό του. «Πως είναι δυνατόν να βάλουν χέρι στις εκκλησίες;; Αυτές είναι ο θρόνος του Θεού, εδώ στην γη. Τι έχουν με τα μέρη αυτά:: Τι τους εμποδίζουν οι εκκλησίες και οι ναοί ;;». Σήκωσε τα χέρια του προς τον ουρανό και προσευχήθηκε. Φώναξε την παπαδιά.
- «Τι γίνεται βρε παπαδιά; Τι ακούν τα αυτιά μου; γκρεμίζουν την εκκλησιά;;»
Η παπαδιά που γνώριζε το γεγονός, δεν τολμούσε να το εκμυστηρευτεί.
- «Δεν ξέρω, παπά μου, εγώ δεν βγήκα καθόλου από το σπίτι».
——–
Ο παπάς, παρόλο που ήταν πολύ άρρωστος, αποφάσισε να πάει ο ίδιος στην εκκλησία για να δει τι συμβαίνει και τον ακολούθησε και η παπαδιά.
Σαν έφθασε στην εκκλησία και είδε τα ανεκτίμητα εκκλησιαστικά σκεύη σκορπισμένα και σπασμένα. Σαν είδε τους ανθρώπους με κασμάδες και λοστούς να καταστρέφουν την εκκλησία, σαν οι ύαινες την λεία τους , του κόπηκαν τα γόνατα. Ήταν έτοιμος να σωριαστεί, αν δεν προλάβαινε η παπαδιά, που ήταν κοντά του. Πήρε βαθειά ανάσα. Σηκώθηκε όρθιος και σαν πάνθηρας που ρίχνεται πάνω στο κυνηγημένο ελάφι , όρμησε προς τους συγχωριανούς του που εκτελούσαν το έργο του διαβόλου.
«Άθεοι…! Αντίχριστοι…. Καταραμενοι! … Τι έχετε με την εκκλησία;; Γιατί την γκρεμιζετε;; Τι σας έκανε αυτή ;;; Καταρεμενοι να’στε !!!
———
Ακολούθησε φιλονικία του παπά με τον Ντίνο, ο οποίος τον περιγελούσε και τον ειρωνευόταν.
Μερικοί νέοι, μπροστά σε αυτές τις καταστάσεις είχαν αφήσει την δουλειά και παρακολουθούσαν σκεπτικοί.
- «Εμπρός εσείς, βλέπω σας παρέσυρε ο παπάς. Μη φοβάστε, αύριο δεν θα είναι παπάς.
Θα τον ξυρίσουμε εμείς, αν δεν ξυριστεί μόνος του», τους φώναξε άγρια ο Ντίνος.
- «Τι τα’βαλες και εσύ τώρα με τον παπά;», του είπε κάποιος από την παρέα.
- «Μα δεν γλέπεις τι μας λέει;;»
- «Ας τον να λέει, γέρος άνθρωπος είναι !!! Μια ζωή εργάστηκε για την εκκλησία αυτή»
- «Τήρα πού’σαι !!! Σε έπιασε και σένα το φιλότιμο;; Έλα ρίξε κάτω καμιά πέτρα, αυτό να
κάνεις».
Ο παπά –Μιχάλης, δεν μπόρεσε να αντέξει άλλο. ΄Επεσε κάτω αναίσθητος. Είχε λιποθυμήσει
——–
Ο Ντίνος εξακολουθεί απτόητος να ειρωνεύεται τον παπά, αδιαφορώντας για την κατάστασή του.
Μερικοί άνδρες τον μετέφεραν σπίτι του. Ύστερα από μερικούς μήνες, χωρίς να σηκωθεί από το κρεβάτι, χωρίς να φάει και να πιεί, από το μεράκι του, ο παπά – Μιχάλης ξεψύχησε.
Τον εντιαφίασαν χωρίς ιερέα, χωρίς ιερατικές τελετές, σαν ένα συνηθισμένο άνθρωπο. Κάποιος την νύχτα, κρυφά, έβαλε πάνω στον τάφο του έναν ξύλινο σταυρό. Αυτή ήταν η τελευταία χάρη που έκαναν στον παπά – Μιχάλη.
Ο Κλεάνθης, όσες φορές έμπαινε στον φούρνο, θυμόταν τον περιστατικό με τον παπά –
Μιχάλη. ΄Ηταν ένα γεγονός τραγικό που μαθεύτηκε γρήγορα σε όλη την περιοχή
———–
Ακολούθησε διάλογος με τον Κλεάνθη και τον φούρναρη. Ο μεν φούρναρης ζητούσε από τον Κλεάνθη να φροντίσει να του βρει ξύλα για τον φύυρνο του, ο δε Κλεάνθης του μετέφερε να παράπονα των συνεταιριστών για το ψωμί του.
ΚΛΕΑΝΘΗΣ : Παραπονούνται για το ψωμί οι συνεταιριστές. Μία είναι πολύ καμένο, μία άψητο.
ΦΟΥΡΝΑΡΗΣ : Αν έχουν παράπονο από την δική μας μπομπότα, να τους κάψει ο Θεός!!
ΚΛΕΑΝΘΗΣ. Μη μιλάς για Θεό, Λάμπρο. Εσύ δεν έψηνες το ψωμί ένα μήνα με τις εικόνες της εκκλησίας, όταν την ισοπεδώσαμε. ΄Η, με τις εικόνες, το ψωμί γινόταν πιο νόστιμο ;;
ΦΟΥΡΝΑΡΗΣ: Αφού μου τις έφερναν, σύντροφε γραμματέα, τι να τις έκανα, να τις πέταγα;;

 Ἐπιμέλεια Κειμένου : ΘΩΜΑΪΣ ΠΑΡΙΑΝΟΥ


BAΡBΑΡΟΙ! Οι τζιχαντιστές των Βαλκανίων

Οι μπουλντόζες του Ράμα γκρέμισαν χθες στη Χειμάρρα τον Αγιο Αθανάσιο
Χρόνια πίσω, στις εποχές του Ψυχρού Πολέμου και του σκληρού καθεστώτος του «τείχους του αίσχους» του Χότζα, γυρίζει τις ελληνοαλβανικές σχέσεις η κυβέρνηση των Τιράνων.
Αντιγράφοντας τις τακτικές των τζιχαντιστών και θέλοντας να κάνει επίδειξη δύναμης στη Χειμάρρα, ο Εντι Ράμα έστειλε χθες ξημερώματα τις μπουλντόζες για να γκρεμίσουν τον ναό του Αγίου Αθανασίου στο χωριό Δρυμάδες, επιλέγοντας τη σύγκρουση με την Αθήνα, παρά τις δεσμεύσεις που είχε δώσει.
Ο Αλβανός πρωθυπουργός, λησμονώντας τη βοήθεια που έχουν προσφέρει διαχρονικά οι ελληνικές κυβερνήσεις στην Αλβανία, ώστε να αποκτήσει η γειτονική χώρα ευρωπαϊκή προοπτική, είχε αποκαλέσει γκαράζ την εκκλησία, απειλώντας την Ελλάδα ότι θα πάρει το μάθημά της, όπως και έπραξε. Οι μάσκες έπεσαν και η κυβέρνηση της Αλβανίας έδειξε το βάρβαρο πρόσωπό της.

Στην πρόκληση αυτή, που κλιμακωνόταν μέρα με τη μέρα από την πλευρά Ράμα με συνεχείς δηλώσεις που έριχναν λάδι στη φωτιά, αντέδρασαν τόσο το ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών όσο και η Ν.Δ. και το Κόμμα Ενωσης Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (ΚΕΑΔ). Διά στόματος του εκπροσώπου του Κωνσταντίνου Κούτρα, ήρθε η απάντηση του υπουργείου Εξωτερικών. «Η καταστροφή ιερών τόπων και αντικειμένων λατρείας ελάμβανε χώρα, μέχρι πρότινος τουλάχιστον, στον ευρύτερο χώρο της Μέσης Ανατολής και της Β. Αφρικής από τους τζιχαντιστές.
Σήμερα είδαμε αυτό να γίνεται πράξη και στη γειτονική χώρα, την Αλβανία» σχολίασε ο εκπρόσωπος, για να καταλήξει:
«Ουδείς αχαριστότερος του ευεργετηθέντος. Για τις εν προκειμένω κινήσεις της Ελλάδας προς την Αλβανία και προς τη διεθνή κοινότητα θα ενημερωθείτε άμεσα» ανέφερε, υπονοώντας ότι ο υπουργός Εξωτερικών Νίκος Κοτζιάς θα επιδιώξει άμεσα την καταδίκη της Αλβανίας.

Να μπλοκάρει η Αθήνα την ενταξιακή πορεία της Αλβανίας στην Ε.Ε. ζητεί ο υπεύθυνος του τομέα Εξωτερικών της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Β΄ Αθηνών, Γιώργος Κουμουτσάκος: «Η καταπάτηση των θρησκευτικών ελευθεριών και δικαιωμάτων είναι μείζον ζήτημα. Δεν είναι διμερές ελληνοαλβανικό. Είναι πολύ ευρύτερο. Αφορά τις σχέσεις Αλβανίας - Ευρώπης. Ως τέτοιο θα αντιμετωπιστεί στο πλαίσιο της ενταξιακής πορείας της Αλβανίας. Και ο νοών νοείτω».

Το θέμα πήγε και στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ο επικεφαλής των ευρωβουλευτών της Ν.Δ. Μανώλης Κεφαλογιάννης, ενώ έντονη ήταν η διαμαρτυρία του Κόμματος Ενωσης Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, που εκπροσωπεί την εθνική ελληνική μειονότητα της Αλβανίας και συμμετέχει στο κυβερνητικό σχήμα. Το ΚΕΑΔ μιλά «για κρατικό βανδαλισμό, αυθαιρεσία, αλαζονεία, βία και υποκρισία» που απομακρύνουν τον αλβανικό λαό από το ευρωπαϊκό όνειρο.
Tέλος, η εκπρόσωπος των Ανεξάρτητων Ελλήνων Μαρίνα Χρυσοβελώνη μίλησε για ευθεία και θρασύτατη πρόκληση σε βάρος της ελληνικής μειονότητας.
Νίκος Ελευθερόγλου

Πέμπτη 27 Αυγούστου 2015

Αδελφότητα Δρυμαδιωτών: Καταγγέλλουμε τον δήμαρχο Χιμάρας και την Αλβανική Κυβέρνηση

ΑΔΕΛΦΟΤΗΤΑ ΔΡΥΜΑΔΙΩΤΩΝ ΧΙΜΑΡΑΣ “Η ΜΕΓΑΛΗ ΧΩΡΑ”
Με μεγάλη θλίψη και αγανάκτηση είδαμε την τελευταία εβδομάδα να καταρρακώνεται η αξιοπρέπεια και το θρησκευτικό συναίσθημα του δρυμαδιώτικου λαού με την βέβηλη ενέργεια των ανίερων αρχόντων και των θρασύδριλων οργάνων τους.
Το γκρέμισμα της εκκλησίας του Αγίου Αθανασίου, αποτελεί μια πράξη όχι μόνο ανίερη αλλά και εντελώς παράνομη. Αντίθετη στο Σύνταγμα της Αλβανίας και τους Νόμους και μία ωμή επίδειξη κυβερνητικού αυταρχισμού.
Οι ίδιες οι αρμόδιες υπηρεσίες για τα πολιτιστικά μνημεία καταρρίπτουν τις αστείες προφάσεις των πονηρών εντολέων, αφού κατηγορηματικά αναφέρουν πως δεν υφίσταται πολιτιστικό ενδιαφέρον και δεν είναι ούτε ήταν πολιτιστικό μνημείο ποτέ η εκκλησία του Αγ. Αθανασίου.
Ταυτόχρονα η ενέργεια αυτή αποτελεί και κατάφορη παράβαση των περιουσιακών δικαιωμάτων της Αυτοκέφαλης Ορθοδόξου Εκκλησίας της Αλβανίας, αφού προκύπτει από επίσημα έγγραφα το ιδιοκτησιακό δικαίωμα Αυτής στην εκκλησία του Αγ. Αθανασίου, αλλά ταυτόχρονα αποτελεί και προσβολή των πνευματικών της κυριαρχικών δικαιωμάτων, καθώς καταπατάται χώρος λατρείας ορθόδοξος για να μετατραπεί (όπως δήλωσε ο βουλευτής Κ. Κοκεδήμα) σε μνημείο για έναν αλλόδοξο.
Καταγγέλλουμε την πρακτική αυτή της Αλβανικής Κυβέρνησης και του Δημάρχου Χιμάρας Γιώργου Γκόρου και των υπηρεσιών του, ο οποίος άμεσα ήλθε να υλοποιήσει την προεκλογική του δέσμευση ότι θα υπακούει πειθήνια στις διαταγές της κομματικής του Κυβέρνησης, αδιαφορώντας για τα αισθήματα και τηβ αξιοπρέπεια αυτών που υποτίθεται ότι υπηρετεί.
Αντλούμε δύναμη και αισιοδοξία από τους Δρυμαδιώτες που αγωνίστηκαν για να προστατέψουν τον τόπο της προσευχής τους. Η πράξη αυτή θα πρέπει να σταθεί αφορμή να είμαστε ΟΛΟΙ ΜΑΣ ΕΝΩΜΕΝΟΙ για την προάσπιση των ιδανικών του τόπου μας, της θρησκείας μας, της ιστορίας μας και της μητρικής μας γλώσσας.
Συγχαίρουμε τον ιερέα π. Ευθύμιο Μπιτζίλη για την ανδρίκεια στάση του.
Δηλώνουμε ότι η Αδελφότητα Δρυμαδιωτών σε συνεργασία και σύμπνοια με την Μητρόπολη Αργυροκάστρου, ως επιχώρια εκκλησιαστική αρχή, τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο κ.κ. Αναστάσιο, τον ιερέα του χωριού μας, το Παράρτημα ΟΜΟΝΟΙΑΣ Χιμάρας, είμαστε έτοιμοι να συμβάλλουμε ηθικά και υλικά, όλοι οι Δρυμαδιώτες ενωμένοι, να ξαναχτίσουμε τον Αγ. Αθανάσιο πιο λαμπρό, πιό ένδοξο προς δόξαν του Θεού και ντροπιασμό των ανίερων.
Καλούμε επίσης τον Δημογέροντα Δρυμάδων και τον Δημογέροντα Γκιλεκάτων να συμπορευτούν σε αυτή την πρωτοβουλία, σαν υπηρέτες του λαού των Δρυμάδων που τους ανέδειξε, αποστασιοποιούμενοι από τις πρακτικές αυταρχισμού.
Προσκαλούμε να συμπορευτούν στο ενωτικό αυτό κάλεσμα όλοι οι συλλογικοί φορείς της Επαρχίας Χιμάρας και να προσυπογράψουν το προσκλητήριο ενώτητας.
Αθήνα, 26 Αυγούστου 2015
Για το Δ.Σ. της Αδελφότητας
Ο Πρόεδρος
Α. Νέτσος
- See more at: http://himara.gr/4729-adelfotita-drymadioton-katageloume-ton-dimarxo-himaras-kai-tin-alvaniki-kyvernisi#sthash.lbLfcK8v.dpuf

Πηγή: www.himara.gr

Ερώτηση Κεφαλογιάννη στην Κομισιόν για την κατεδάφιση του ναού στη Χειμάρρα

Ερώτηση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατέθεσε ο Μανώλης Κεφαλογιάννης, επικεφαλής της Κ.Ο. των ευρωβουλευτών της Νέας Δημοκρατίας, με αφορμή την κατεδάφιση του Ιερού Ναού Αγίου Αθανασίου στους Δρυμμάδες Χειμάρρας, από τις αλβανικές αρχές και τις συνεχιζόμενες  προκλητικές δηλώσεις εθνικιστικού χαρακτήρα του Αλβανού πρωθυπουργού.
Αναλυτικά η ερώτηση:
Σήμερα τα ξημερώματα οι αλβανικές αρχές προχώρησαν στην οριστική κατεδάφισή του Ιερού Ναού Αγίου Αθανασίου στους Δρυμμάδες Χειμάρρας. Είχαν προηγηθεί βίαια επεισόδια  στο ναό, όπου εκατοντάδες κάτοικοι είχαν συγκεντρωθεί προκειμένου να διαμαρτυρηθούν κατά των αρχών της Αλβανίας που είχαν αποφασίσει να τον κατεδαφίσουν.

Συγκεκριμένα, αλβανικές αρχές άσκησαν βία κατά πιστών, με στόχο να παρεμποδίσουν την είσοδό τους εντός του ναού. Επιπλέον, υπάλληλοι του Δήμου Χειμάρρας προέβησαν σε βανδαλισμούς, πράξεις ιεροσυλίας και εκτεταμένες καταστροφές εντός του ναού, συμπεριλαμβανομένης της αφαίρεσης εικόνων και ιερών σκευών από το χώρο του. Ερωτηθείς για το συγκεκριμένο περιστατικό, ο Πρωθυπουργός της Αλβανίας, χαρακτήρισε το ναό “γκαράζ.”

Με βάση τα ανωτέρω και λαμβάνοντας υπόψη ότι οι παραπάνω ενέργειες έρχονται σε συνέχεια δηλώσεων εθνικιστικού χαρακτήρα του Αλβανού Πρωθυπουργού περί «Μεγάλης Αλβανίας» και αμφισβήτησης κυριαρχικών δικαιωμάτων της Ελλάδας στην Αποκλειστική Οικονομική Ζὠνη (ΑΟΖ) της, ερωτάται η Επιτροπή:
1. Έχει ενημερωθεί  σχετικά από την αλβανική κυβέρνηση και την Ορθόδοξη Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Αλβανίας, η οποία έχει επίσης καταγγείλει τα παραπάνω γεγονότα, και πώς τα σχολιάζει;

2. Ποιά είναι η θέση της αναφορικά με τον σεβασμό των ανθρωπίνων και θρησκευτικών δικαιωμάτων, συμπεριλαμβανομένης της θρησκευτικής ελευθερίας και της προστασίας των χώρων λατρείας, στην Αλβανία, μιας υπό ένταξη στην Ευρωπαϊκή Ένωση χώρας; 

3. Σκοπεύει να συμπεριλάβει τα γεγονότα αυτά στην ετήσια έκθεση της για την ενταξιακή πρόοδο της Αλβανίας;

Ενισχύστε οικονομικά την προσπάθεια μας!

Ετικέτες

ενημέρωση (2161) ενημέρωση-informacion (1485) Αλβανία (907) ορθοδοξία (422) ιστορία-historia (397) Εθνική Ελληνική Μειονότητα (366) ελληνοαλβανικές σχέσεις (312) ορθόδοξη πίστη - besimi orthodhoks (280) Εθνική Ελληνική Μειονότητα - Minoriteti Etnik Grek (258) Β Ήπειρος (240) ορθοδοξία-orthodhoksia (239) ορθόδοξη πίστη (222) εθνικισμός (195) διωγμοί (162) Κορυτσά-Korçë (122) τσάμηδες (122) shqip (119) Κορυτσά Β Ήπειρος (109) informacion (100) Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος (97) ορθόδοξη ζωή (96) ορθόδοξη ζωή- jeta orthodhokse (76) διωγμοί - përndjekje (62) ορθόδοξο βίωμα (59) εθνικισμός-nacionalizmi (58) ορθόδοξη εκκλησία της Αλβανίας (55) Ελλάδα-Αλβανία (48) Ι.Μ Κορυτσάς - Mitropolia e Shenjtë Korçë (47) ανθελληνισμός (44) πολιτισμός - kulturë (44) Ελληνικό Σχολείο Όμηρος (43) Γενικό Προξενείο Ελλάδος Κορυτσά (41) besimi orthodhoks (40) Ορθόδοξη Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Αλβανίας - Kisha Orthodhokse Autoqefale Shqiptare (39) ιστορία ορθοδοξίας (36) βίντεο (35) Shqipëria (32) ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ 1821 (32) κομμουνισμός- komunizmi (30) πνευματικά (27) Μητρόπολη Κορυτσάς - MItropolia e Korçës (24) πολιτική-politikë (24) απόδημος ελληνισμός-helenizmi i diasporës (22) αλβανικά (21) εκπαίδευση (21) Αρχαία Ελλάδα (20) helenët-Έλληνες (19) κομμουνισμός (19) Greqia (17) Βλαχόφωνοι Έλληνες (15)